Betreft: nieuwe design

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 677 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het er top uitzien voor een 1ste preview :) Vooral de leesbaarheid, rust en ruimte qua lettering is goed gehouden.

Enige kritiek puntjes, gaat de tracker rechts tbv active topics niet de load gigantisch verhogen? :)

De submit buttons vallen er nog een beetje buiten, ze zijn te lomp voor een dergelijk design. Owja, en die icoontjes .. ze zijn wel herkenbaar, maar passen ook nog niet in het design :P

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2004 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Ik vind het ook wel mooi, nu is er eenheid met de fp, maar nu gaat het ook direct op van die andere 'drukke' forums lijken. De originele kleuren die het forum zijn identiteit geven ben je kwijt.

[ Voor 6% gewijzigd door André op 01-03-2004 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

* pasta moet melden dat ie em ook best mooi vond.. mooier dan die van een bepaald andere community die laatst niet zonder moeite is overgestapt op software dat ook begint met de naam "Re" (ik noem geen namen O-))

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:02

Klippy

Still Game

Het is idd mooi ja, maar toch ga ik dat paars wel missen :)

Nu kan ik ook met mijn slechte ogen meteen alle GoTers op school betrappen :P
Maar verder is 't wel mooi hoor :>

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat fok design is te priegelig :) Het idee is goed maar de uitwerking kon beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik vind hem echt mooi, vooral die AT rechts :)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 12-09 10:32

Pelle

🚴‍♂️

Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 18:25:
Enige kritiek puntjes, gaat de tracker rechts tbv active topics niet de load gigantisch verhogen? :)
Daar hebben we al over nagedacht, dus daar hoeft niemand zich druk om te gaan maken :)
De submit buttons vallen er nog een beetje buiten, ze zijn te lomp voor een dergelijk design. Owja, en die icoontjes .. ze zijn wel herkenbaar, maar passen ook nog niet in het design :P
Icoontjes worden in een eventueel later stadium nog geredesigned; dat kan echter onafhankelijk van de template-ontwikkeling gebeuren. Het is niet uitgesloten dat dit eerst live komt, en er daarna nog een nieuwe iconset wordt gedesigned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56
Mag ik vragen waar jullui het over hebben? Of is dat iets voor abbonees? Zoja, doe es effe Prt Scr :)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Breepee schreef op 01 maart 2004 @ 18:29:
Mag ik vragen waar jullui het over hebben? Of is dat iets voor abbonees? Zoja, doe es effe Prt Scr :)
kijk eens in het mededelingenforum :)

http://crew.tweakers.net/...ign/design_topic_user.png

[ Voor 14% gewijzigd door ArthurMorgan op 01-03-2004 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
Het zal wel wennen zijn, maar tot nu toe vind ik het eerlijk gezegd niks, maar dan heb ik dus gewoon pech zoals Pelle dat zo mooi kan verwoorden :P

Iets wat ik écht jammer zou vinden als het zo zou blijven en niet veranderd kan worden:
het links uitlijnen van het forum, ik vind dat bij T.net zelf best goed uitpakken, maar bij forums vind ik dat echt zo klote... Hopelijk komt er dus ook de mogelijkheid om alles alsnog te centreren (net zoals nu mogelijk is bij de skins als je een abbo hebt) :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-09 07:21

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Ik vindt het heel jammer van het paars.... dat gaf GOT zijn idenditeit.... nu is het dat eeuwige standaard blauwgrijzige kleurtje wat iedereen heeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 18:25:
Ik vind het er top uitzien voor een 1ste preview :) Vooral de leesbaarheid, rust en ruimte qua lettering is goed gehouden.

Er wordt nog aan gewerkt zoals ook in de MED staat. En ik heb er vertrouwen in dat alles mooi verwerkt wordt. Ik vind het er zeker gelikt uit zien. _o_

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Als het goed is, wordt het al-dan-niet centreren een pref.
En voor iedereen die dit niks gaat vinden: de huidige paarse templates zijn waarschijnlijk ook gewoon nog te gebruiken straks, de support erop zal echter niet eeuwig doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

* Atlas zal dan de eerste zijn die het eerlijk gezegd niets vindt :)
De layout zoals hij nu is vind ik veel prettiger. Maar misschien is het een kwestie van wennen :)

NB: Geen slecht woord voor de desginers, maar het is niet mijn smaak :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Ik vind het er wel strak uitzien, enige wat ik echt niet mooi vind is de lelijke rooie balk bovenaan :)

Maargoed, dat is nu eenmaal t.net huisstijl, daar doe je niks meer aan :)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik vind het erg mooi d:)b

Hulde aan de ontwikkelaars :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het nieuwe design is echt super!!! Maar worden nu dan ook alle usernames gemerged? Of moeten we blijven spelen met 2 usernamen? (ok abo worden maar dat ligt niet in m'n budget)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2004 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 12-09 15:56
Aja, mij begrijpen. Zier er idd netjes uit. Ik vind het een verbetering, zowel omdat het beter integreerd, alsdat het er gewoon beter uit ziet dan al dit paars :)

Preview nieuwe GoT ontwerp

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
ow ja, toch klein puntje van kritiek...

Het op en om kleuren van repleys vind ik altijd erg prettig. En dat mis ik in deze versie nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 15:38

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Mystic Spirit schreef op 01 maart 2004 @ 18:31:
Ik vindt het heel jammer van het paars.... dat gaf GOT zijn idenditeit.... nu is het dat eeuwige standaard blauwgrijzige kleurtje wat iedereen heeft....
Dito!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
DarkX schreef op 01 maart 2004 @ 18:33:
Ik vind het er wel strak uitzien, enige wat ik echt niet mooi vind is de lelijke rooie balk bovenaan :)

Maargoed, dat is nu eenmaal t.net huisstijl, daar doe je niks meer aan :)
Iets meer rood in de stijl van het logo elders op de pagina (onderaan?) zou denk ik een boel schelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Pelle schreef op 01 maart 2004 @ 18:32:
Als het goed is, wordt het al-dan-niet centreren een pref.
Gelukkig :Y)

Eén dingetje die ik trouwens erg graag zou willen zien: het kunnen kiezen van de blauw/grauw skin zoals ie ook is op T.net zelf. Die vind ik qua kleurkeuze vele malen mooier dan de standaard (beige) kleur :)
En voor iedereen die dit niks gaat vinden: de huidige paarse templates zijn waarschijnlijk ook gewoon nog te gebruiken straks, de support erop zal echter niet eeuwig doorgaan.
Dat bedacht ik me net ook en ik ben dan ook erg tevreden met het idee dat we toch nog een keuze kunnen maken ook al wordt deze skin de echte standaard.
Atlas schreef op 01 maart 2004 @ 18:32:
* Atlas zal dan de eerste zijn die het eerlijk gezegd niets vindt :)
De layout zoals hij nu is vind ik veel prettiger. Maar misschien is het een kwestie van wennen :)
Ha! Ik was eerder! :+
NB: Geen slecht woord voor de desginers, maar het is niet mijn smaak :)
* Hahn agrees :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Osiris schreef op 01 maart 2004 @ 18:34:
[...]

Iets meer rood in de stijl van het logo elders op de pagina (onderaan?) zou denk ik een boel schelen :)
Meer van: helemaal geen rood :) Lelijke kleur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:27

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ziet er een stuk beter uit dan ik verwacht had :)

Lekker rustig en strak. Het paars zal ik wel erg gaan missen (net als het om en om 'kleuren' van replies).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:02

Klippy

Still Game

Zie niks dat mis zou zijn met die icoontjes hoor :)

Allen die quick-reply irriteerd me :P Die heb ik nu dan ook uitstaan ;) Maar ik dacht zou het niet mogelijk zijn om bij de quick-reply een in-uitklap dingetje te maken zoals die nu staan in MyReact. Kan je ff snel reageren door dat dingetje uit te klappen en in je prefs geef je dan ook of hij standaard ingeklat of uitgeklapt staat ofzo.

En in het midden uitlijnen is misschien fijner ja anders moet je zo naar links kijken op je veel te grote beeldscherm.

Dit is overigens geen kritiek, maar slechts kleine verbetersuggesties aan een schitterende lay-out :P

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
DarkX schreef op 01 maart 2004 @ 18:35:
[...]

Meer van: helemaal geen rood :) Lelijke kleur :)
Ik zal niet snel een rode trui oid gaan dragen, maar nee, in dit geval ben ik het niet met je eens :)

Sowieso valt het rooie mij al niet op, t zit zelfs nog BOVEN de banner en die valt me ook al nooit op 8)7 . Verder vind ik 't een mooi logo (mooi simpel), wat imo ook best aan de onderkant geimplementeerd mag worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Laatst online: 27-06 13:12
pastapappie.NET schreef op 01 maart 2004 @ 18:28:
* Rafe moet melden dat ie em ook best mooi vond.. mooier dan die van een bepaald andere community die laatst niet zonder moeite is overgestapt op software dat ook begint met de naam "Re" (ik noem geen namen O-))
Er zwierven al previews rond in het crewforum aan het einde van oktober 2003, en de layout lijkt meer op de tweakers.net frontpage dan op Fok imho :P
Voorzover ik weet zal dit traditionele GoT-paars nog wel een tijd blijven, ik geloof dat crisp had aangegeven dat hij deze template nog wilt blijven onderhouden :)

offtopic:
Voor de mensen die niet weten waar het over gaat: Preview nieuwe GoT ontwerp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
offtopic:
Overigens, iedereen die zegt dat GoT op dit moment paars is...

Alleen het lichtblauwige is met een verschil van 3 hex-waarden paarsig: #C6C3EF. De donkere kleur is gewoon 100% blauw hoor :P : #AAAAE6.

[/mierenneuken]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Rafe schreef op 01 maart 2004 @ 18:38:
[...]

Er zwierven al previews rond in het crewforum aan het einde van oktober 2003, en de layout lijkt meer op de tweakers.net frontpage dan op Fok imho :P
Mjah.. ik bedoelde ook niet dat het geïnspireerd zou zijn op de layout van Fok!, het is alleen dat zowel Fok! en tweakers.net beide met een nieuwe layout zijn gekomen/komen. En eerlijk gezegd vind ik die van GoT dan toch mooier :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Erg vet! Mooi in lijn met de frontpage en die trackers rechts zijn natuurlijk super. GoT leek al niet echt op de meeste (standaard vbb/phpBB) forums, maar nu is het helemaal uniek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die update tracker is erg handig en mooi. Ik vraag me alleen af waarom deze aan de rechterkant gedaan wordt, terwijl je op de frontpage dat soort dingen altijd aan de linkerkant vindt.

Als je toch aan het integreren bent, dan snap ik niet waarom je de plaatsing precies tegenovergesteld doet. Uiteraard is dat makkelijker aangezien dat ding in-/uitklapbaar is, wanneer de pagina links uitgelijnd wordt. Persoonlijk zou ik dan liever het links uitlijnen niet als mogelijkheid hebben en de tracker gewoon aan de linkerkant uitlijnen i.c.m. een gecentreerde uitlijning.

Verder een erg net en rustig/overzichtelijk design :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Laatst online: 12-09 20:09
Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 18:33:
Het nieuwe design is echt super!!! Maar worden nu dan ook alle usernames gemerged? Of moeten we blijven spelen met 2 usernamen? (ok abo worden maar dat ligt niet in m'n budget)
Waarom abo worden? Zowel op GoT als op de frontpage mag je (éénmalig) een nickchange aanvragen (hier en hier)

Dat een abo niet in je budget valt lijkt me een klein beetje onzin, voor nog geen € 30,- per jaar (dat is dus 5 euro, of 2 (café)biertjes per maand) lukt dat al :) maar is hiervoor iig niet nodig :Y)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Bigs schreef op 01 maart 2004 @ 18:46:
Erg vet! Mooi in lijn met de frontpage en die trackers rechts zijn natuurlijk super. GoT leek al niet echt op de meeste (standaard vbb/phpBB) forums, maar nu is het helemaal uniek :)
Ik vind juist dat het nu minder uniek word, de originaliteit is er uit, men gaat mee met de stroom...

Er zijn zoveel fora die al ongeveer zo lijken, ook met de knopjes link enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:03

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
André schreef op 01 maart 2004 @ 19:13:
[...]

Ik vind juist dat het nu minder uniek word, de originaliteit is er uit, men gaat mee met de stroom...

Agrees with stupid here. Het orgineel heeft meer unieke eigenschappen. Maar goed, ik vind het een mooie, rustige en professionele layout :).

* We Are Borg zou er wel mee kunnen leven wanneer dit opeens bij opties geselecteerd zou kunnen worden :P (understatement)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCA
  • Laatst online: 12-09 10:47

FCA

2 vraagjes:
Is het met het nieuwe design mogelijk om te Gotten met een tekst-browser? Wel praktisch als m'n X het niet doet, en ik op GoT wil kijken of er iets over te vinden is.
Welke browsers worden ondersteund? IE natuurlijk, en Mozilla waarschijnlijk ook, maar ik ben wel benieuwd of het ook op Safari/Konqueror, Opera e.d. wordt getest.

Verandert z'n sig te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

André schreef op 01 maart 2004 @ 19:13:
[...]

Ja maar dan is de html zo aanpasbaar dat als het er is we leuke templates kunnen maken :) Dan kunnen we als /13 even onze trots laten zien en het zo maken zoals we willen. Zolang de css maar goed aanpasbaar is en wat ik gister zag is dat wel zo :) Dus dat hij er als een normaal en net forum uit komt te zien gaat imho geen probleem worden :)

@FCA jazeker :) heel mooi zelfs. Waarom denk je dat we hier een berg mensen hebben die heel net kunnen scripten. Zonder css kan je hem perfect lezen :)

[ Voor 11% gewijzigd door disjfa op 01-03-2004 19:25 ]

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Laatst online: 00:53

crisp

Devver

Pixelated

zoals ik het zie (maar het MT kan altijd anders beslissen :P ) zal de huidige layout voorlopig ook gewoon verkiesbaar blijven. Silver en base_grey zullen ws wel abbo-only blijven, en daarnaast zal er voor de nieuwe layout ook een aantal verschillende kleurstellingen worden gemaakt die dan ws ook aan abbo's zullen worden aangeboden.

Dat is echter nog toekomstmuziek, voorlopig ben ik druk bezig deze layout om te zetten naar templates, en een gedeelte moet nog ver-(X)HTML-iseerd worden.

Ik ga (uiteraard) eerst voor de basis zonder extra fratsen (zoals de active topics tracker), en als die af is zal bekeken gaan worden welke extra's we al dan niet nog inbouwen voordat het online komt. Daarna stopt de ontwikkeling natuurlijk niet, dus achteraf zullen we zeker nog meer dingen gaan inbouwen en verbeteren. Je moet echter ergens beginnen, en mijn streven is om binnen nu en een week of 6 in elk geval die basis af te hebben.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Osiris schreef op 01 maart 2004 @ 18:42:
offtopic:
Overigens, iedereen die zegt dat GoT op dit moment paars is...

Alleen het lichtblauwige is met een verschil van 3 hex-waarden paarsig: #C6C3EF. De donkere kleur is gewoon 100% blauw hoor :P : #AAAAE6.

[/mierenneuken]
Als ik mijn monitor behoorlijk brak instel dan kan ik em wel paarser maken hoor :P

Anyway, ik vindt het nieuwe design maar niks. Het design zoals ie nu is gewoon echt uniek in zijn soort en duidelijk anders dan 'de rest'.

Moet wel zeggen dat het nieuwe idd beter aansluit op de frontpage. Ik hoop wel dat het huidige nog erg lang zal blijven, inclusief dat gekke gele gezichtje :+

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

FCA schreef op 01 maart 2004 @ 19:22:
2 vraagjes:
Is het met het nieuwe design mogelijk om te Gotten met een tekst-browser? Wel praktisch als m'n X het niet doet, en ik op GoT wil kijken of er iets over te vinden is.
Welke browsers worden ondersteund? IE natuurlijk, en Mozilla waarschijnlijk ook, maar ik ben wel benieuwd of het ook op Safari/Konqueror, Opera e.d. wordt getest.
We hebben gekozen voor een opzet die inderdaad ook in text-browsers heel goed werkbaar zou moeten zijn; in ieder geval proberen we het qua code zo netjes mogelijk te doen, maar hier en daar heb ik al wat concessies moeten doen om bepaalde browsers niet uit te sluiten (IE vnl ;) )
Qua browser-support test ik in IE5.5, IE6, Opera7, recente Mozilla/FireFox/Firebird versies en Konqueror 3.2; een beetje recente browser is dus wel vereist..

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Laatst online: 25-08 16:15

Booster

Superuser

Het ziet er mooi uit, alleen ik denk dat het gebruik van fontsmoothing wel erg uitmaakt voor het uiteindelijke plaatje ;)

Als het uiteindelijk design er over een tijdje is dan post ik mijn commentaar wel een keertje :)

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Booster schreef op 01 maart 2004 @ 19:35:
Het ziet er mooi uit, alleen ik denk dat het gebruik van fontsmoothing wel erg uitmaakt voor het uiteindelijke plaatje ;)

Als het uiteindelijk design er over een tijdje is dan post ik mijn commentaar wel een keertje :)
Als ik de belangrijkste designs heb omgezet naar templates zal ik wel een aantal HTML-versies posten. Ik kan je wel vertellen dat die er zonder smoothing welliswaar wat "strakker" uitzien, maar zeker geen afbreuk doen aan het design.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 22:10

krvabo

MATERIALISE!

waar is de searchbar onderaan :+ ?

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krvabo schreef op 01 maart 2004 @ 19:42:
waar is de searchbar onderaan :+ ?
De quicksearch? Bovenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 12-09 16:20
Ik vind em best wel mooi; leuk detail vind ik de wat grooter formaat knoppen, ergens ook origineel; en het lijkt me best makkelijk aansluiten op t.net; maar dit gecentreerd lijkt me iets heel aparts :P

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
ziet er erg netjes uit :) , maar zoals hierboven gezegd wil ik hem ook liever eerst ff 'echt' in HTML zien. Qua fonts enzo zal het er dan denk ik wat anders uit komen te zien. Screenshot is zo te zien met Konqueror oid onder Linux gemaakt en dat ziet er vaak heel anders uit dan onder IE wat 95% van de mensen gebruikt.

En dat paars zal ik niet missen.. ik gebruik nu al die silver template (kun je instellen als je abo hebt) en dat vind ik al een stuk beter. Die paarse layout is toch een beetje te kiddy met die grote smiley linksboven :P

[ Voor 16% gewijzigd door Palomar op 01-03-2004 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Laatst online: 25-08 16:15

Booster

Superuser

crisp schreef op 01 maart 2004 @ 19:38:
Als ik de belangrijkste designs heb omgezet naar templates zal ik wel een aantal HTML-versies posten. Ik kan je wel vertellen dat die er zonder smoothing welliswaar wat "strakker" uitzien, maar zeker geen afbreuk doen aan het design.
Ok ;) Ik gebruik zelf nml. geen smoothing, en het strakke mag ik wel over het algemeen.

Ik ben zeer benieuwd naar het eindresultaat en naar of ik er aan kan wennen, ofdat ik toch liever nog even op het paarse blijf hangen.

In ieder geval, respect to Tom, Bosmonster, Pelle en Crisp :)

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm nice, mooie verbetering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-09 00:30
Heeel mooi!

Alleen jammer dat Henk plat gedrukt is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Eerder jammer dat henk er nog in zit :X

Maar mijn mening daarover is al lang bekend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 21:07

Exirion

Gadgetfetisjist

André schreef op 01 maart 2004 @ 18:27:
Ik vind het ook wel mooi, nu is er eenheid met de fp, maar nu gaat het ook direct op van die andere 'drukke' forums lijken. De originele kleuren die het forum zijn identiteit geven ben je kwijt.
Ik vind het helemaal niks. Ik gun dingen meestal wel de tijd om eraan gewend te raken, maar dat zwart/rood/wit is gewoon veel te druk. Zwart op paars/lila is veel rustiger voor je ogen en zwart op wit vind ik veel te vermoeiend om lang en veel te lezen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 12-09 20:30
Welke lay-out settings worden hier gebruikt, want ik krijg het niet voor elkaar om het zo te krijgen.
De knopjes (prefs, myreact, ...) zijn gewoon tekst met [] rond. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Fire69 schreef op 01 maart 2004 @ 20:09:
[...]

Welke lay-out settings worden hier gebruikt, want ik krijg het niet voor elkaar om het zo te krijgen.
De knopjes (prefs, myreact, ...) zijn gewoon tekst met [] rond. :?
Heb je al eens écht in het MED topic gekeken? → Preview nieuwe GoT ontwerp

Deze skin moet namelijk nog komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 12-09 20:30
Ja, had de MED gechecked, maar daar stond
Dit is slechts een preview, er zijn inmiddels al weer een aantal kleine zaken veranderd
Daarom dacht ik dat het wel al beschikbaar was. (alhoewel er duidelijk preview staat, vraag me dus ook niet waarom ik dat dacht :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooolkast
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Ik moet zeggen dat ik het er toch wel heel strak uit vind zien zo :)
Het zal natuurlijk zowiezo natuurlijk even wennen zijn, maar vind het nu al iig heel rustgevend en handig ogen....top :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Fire69 schreef op 01 maart 2004 @ 20:23:
Ja, had de MED gechecked, maar daar stond

[...]

Daarom dacht ik dat het wel al beschikbaar was. (alhoewel er duidelijk preview staat, vraag me dus ook niet waarom ik dat dacht :) )
Met die zin wordt er alleen maar bedoelt dat er inmiddels wat kleine zaakjes veranderd zijn die dus nog niet veranderd zijn op die screenshot ;)

[ Voor 74% gewijzigd door Hahn op 01-03-2004 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 12-09 16:20
Kan deze ook gecentreerd worden? En zo ja; hoe zou dat er uit zien? :P
Harm schreef op 01 maart 2004 @ 20:28:
[...]

Ja, dat kan en dat wordt een pref. Staat al ergens in dit topic ;) .
Zo'n gevoel had ik ook :P

Maar worden de randjes die er recht 'rond' zijn, links ook rond?

[ Voor 71% gewijzigd door simon op 01-03-2004 20:29 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 13:35

Pubbert

random gestoord

Ik vind het ook erg strak uitzien d:)b

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Simon schreef op 01 maart 2004 @ 20:25:
Kan deze ook gecentreerd worden? En zo ja; hoe zou dat er uit zien? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Exirion schreef op 01 maart 2004 @ 20:08:
[...]

Ik vind het helemaal niks. Ik gun dingen meestal wel de tijd om eraan gewend te raken, maar dat zwart/rood/wit is gewoon veel te druk. Zwart op paars/lila is veel rustiger voor je ogen en zwart op wit vind ik veel te vermoeiend om lang en veel te lezen.
^^^^^^^^^^^^ ik ben met de domme :P

Maar het zal wel een kwestie van wennen zijn. Ik kijk nu al 5 of 6 (?) jaar tegen dit design aan en dan is het altijd wennen aan iets nieuws :)

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Toch wel mooi die kleuren sluit mooi aan op frontpage en maakt het geheel af. Hopelijk kun je het hele spulletje centreren naar het midden niet dat het form aan 1 kant vast is geplakt. Nice design verder, komt helemaal goed zie ik alweer :o

[ Voor 5% gewijzigd door _MaLa_ op 01-03-2004 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 20:23

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

de layout wordt zeker op een developmentserver uitgetest, zo te zien aan die onzinnige topics in de updatetracker?
En waar staat het uitloggen eigenlijk?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jullie zitten naar een PSD te kijken. Die active topics lijst werkt helemaal niet. Het is gewoon een afbeelding. Geen screenshot.

Uitloggen komt misschien onder 'Profile', misschien ook niet. Dit was de afbeelding waar vanuit is begonnen. Niet alles zal 1 op 1 in het uiteindelijke design worden opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
En een "PSD-shot" zonder font smoothing zit er op het moment even niet in? ;)

Nog een tipje voor de nieuwe layout: zouden er ook t.net nieuws en een fok-tracker kunnen komen op het forum? Zeg maar waar nu AT staat. Misschien zelfs wel eronder oid. Misschien, vanwege de serverload, een abo-only feature?

Edit: enneh, ik vind em heel mooi, al vind ik de Silver/PHPBB template die ik op dit moment gebruik ook geweldig :) Eens zien welke ik tzt zal gaan gebruiken :)

[ Voor 23% gewijzigd door Plague op 01-03-2004 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is idd heel mooi; maar gewoon niet praktisch. Zoals hierboven gezegd is het contrast wat te hoog om grote discussies te gaan lezen in General Chat fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Harm schreef op 01 maart 2004 @ 20:28:
[...]

moet ik het natuurlijk wel inbouwen, en vooralsnog is dat een van de dingen die ik pas later van plan was te gaan doen ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 21:23
Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 21:19:
Het is idd heel mooi; maar gewoon niet praktisch. Zoals hierboven gezegd is het contrast wat te hoog om grote discussies te gaan lezen in General Chat fora.
:?
Een beetje op de zaken vooruit lopen niet? Hoe je dat nu al kan beoordelen is mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Nu online

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Layout komt op mij erg rustig en proffesioneel over, echt mooi gedaan. Witte achtergrond met zwarte tekst roeleerd \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 21:19:
Hoezo dat :? Gebruik nu al een tijdje Silver/Silver, en die heeft een nog groter contrast, en kom imo veel rustiger over dan zo'n felle blauwe tint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het valt me niet tegen. Ik hoorde van tijden gelden dat er afschuwelijke previews rond schenen te zwerven. Maar dit... Ik heb er vertrouwen in.
Choeso jei devverts :Y)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

DataBeest schreef op 01 maart 2004 @ 22:54:
Het valt me niet tegen. Ik hoorde van tijden gelden dat er afschuwelijke previews rond schenen te zwerven. Maar dit... Ik heb er vertrouwen in.
Choeso jei devverts :Y)
We kunnen als crew hier en daar effectief en overtuigend liegen blijkbaar ;)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

De kritiek dat het zwart op wit is begrijp ik niet helemaal. Volgens mij is dat voor iedereen juist heel duidelijk en goed leesbaar. In dit ontwerp is het juist zo dat de nadruk wat meer op de teksten ligt, niet om alles wat eromheen zit. Ik vind het huidige ontwerp nogal druk, komt ook omdat er in al die jaren steeds meer functionaliteit is bijgekomen en er maar tussen is 'gepropt' doormiddel van extra icoontjes en linkjes. Ook de donkerblauwe lijnen in dit ontwerp tussen de tabellen ogen erg 'zwaar' vind ik, dat soort zaken zijn in het nieuwe ontwerp achterwege gelaten.

Tweakers.net, Microsoft.com, Volkskrant.nl etc., allemaal grote sites die gewoon zwarte tekst op een witte achtergrond hebben. Bij het Tweakers.net ontwerp is ook nooit commentaar geleverd over de leesbaarheid van zwarte tekst op de witte achtergrond, terwijl daar ook grote lappen tekst zo getoond worden. Imho is het juist prima leesbaar, maargoed smaken verschillen :)

Ohja, wat betreft het anti-aliasing van fonts.. ik heb een HTML preview gezien en het zag er erg goed uit, boven verwachtingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Veel wit vind ik zelf vrij storend, vooral als het wat donkerder in mijn kamer is, juist een wat donkerdere achtergrondkleur is dan rustgevender.
Uiteraard is alles even wennen aan het begin, ik zelf vind het er wel professioneler uit zien, en gelukkig is Henk niet getrashed, hoewel wel ernstig verminkt.
Overigens hoop ik wel dat de 'kolom' met de usernames wat smaller wordt, veel te veel witspace als je het mij vraagt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Als je goed oplet zie je dat die witspace er is omdat de status (moderator W&G bijv) onder de nick staat ipv ernaast :) Buiten dat je dit in meer fora ziet en het wat logischer is dan bij de datum, is hiermee ook de datum balk een stuk rustiger geworden. Status is dus weg, maar ook het useless 'door <nickname>' is weg :)

Zo zijn trouwens ook de user gerelateerde iconen die dus niet postgerelateert zijn (ICQ, hp, profile e.d.) naar dat hok verschoven.

[ Voor 21% gewijzigd door DarkX op 01-03-2004 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

DarkX schreef op 01 maart 2004 @ 23:37:
Als je goed oplet zie je dat die witspace er is omdat de status (moderator W&G bijv) onder de nick staat ipv ernaast :) Buiten dat je dit in meer fora ziet en het wat logischer is dan bij de datum, is hiermee ook de datum balk een stuk rustiger geworden. Status is dus weg, maar ook het useless 'door <nickname>' is weg :)
ik begrijp heus wel waarom dit zo is hoor :X
alleen ik vind dit dus absoluut niet mooi, eerlijk lelijk als ik eerlijk moet zijn. Dat andere fora dat ook hebben boeit mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Tom schreef op 01 maart 2004 @ 23:25:
Imho is het juist prima leesbaar, maargoed smaken verschillen :)
Idd, over smaak valt niet te twisten.
De een vindt het geweldig, de ander niks. En met 90.000+ users kun je nooit iedereen zijn/haar zin geven.

Ik hoop dat de huidige altijd zal blijven, maar als de crew zegt dat ie weg gaat, dan zullen we dat maar moeten slikken. We zijn immers gast op dit geweldig forum :)

Wat de toekomst ook moge brengen, GoT en Tweakers.net zal nogsteeds wel een voorspoedige toekomst tegemoet zien :)

Go for it :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Erkens schreef op 01 maart 2004 @ 23:39:
[...]

ik begrijp heus wel waarom dit zo is hoor :X
alleen ik vind dit dus absoluut niet mooi, eerlijk lelijk als ik eerlijk moet zijn. Dat andere fora dat ook hebben boeit mij niet.
Dat is ook de minst boeiende reden, de andere vind ik wel boeiend: de bovenste balk met de datum is nu niet meer zo cluttered, post gerelateerde iconen zijn nu gescheide van user gerelateerde iconen, en in het geheel is er gewoon meer overzicht. En er wordt nog efficienter met ruimte omgegaan ook :P

[ Voor 5% gewijzigd door DarkX op 01-03-2004 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Zulke aanpassingen kun je toch ook maken in de huidige template die GoT nu hanteerd, of denk ik nu te simpel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

DarkX schreef op 01 maart 2004 @ 23:42:
[...]

Dat is ook de minst boeiende reden, de andere vind ik wel boeiend: de bovenste balk met de datum is nu niet meer zo cluttered, post gerelateerde iconen zijn nu gescheide van user gerelateerde iconen, en in het geheel is er gewoon meer overzicht.
maar daardoor is er wel minder plek voor de daadwerklijk nuttige data: de post
immers een groot deel van de pagina wordt in beslag genomen door niets vanwege een titeltje van een mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Erkens schreef op 01 maart 2004 @ 23:44:
[...]

maar daardoor is er wel minder plek voor de daadwerklijk nuttige data: de post
immers een groot deel van de pagina wordt in beslag genomen door niets vanwege een titeltje van een mod.
Mja, maar ik zie daar het probleem niet in? Kortere regels lezen prettiger dan lange, niet voor niks dat veel mensen tegenwoordig zelf kortere regels enteren (wat ik dan weer niet fijn vind). Je krijgt dan iets stevigere alinea's en minder zwevende zinnen, over het algemeen leest dit fijner. Psychologisch gezien dan :) Magazines enzo verdelen ze ook niet voor niks in kolomen ;)

Mocht het in de praktijk ECHT te smal worden dan kan dat regeltje best wat korter trouwens, maar vooralsnog lijkt het mij geen probleem.

[ Voor 17% gewijzigd door DarkX op 01-03-2004 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

DarkX schreef op 01 maart 2004 @ 23:47:
[...]

Mja, maar ik zie daar het probleem niet in? Kortere regels lezen prettiger dan lange, niet voor niks dat veel mensen tegenwoordig zelf kortere regels enteren (wat ik dan weer niet fijn vind). Je krijgt dan iets stevigere alinea's en minder zwevende zinnen, over het algemeen leest dit fijner.
smaken verschillen ;)
wat de een prettiger vind, hoeft de andere niet prettig te vinden.
Dus waarom deze onnodige "discussie", ik verander niet van mening en jij evenmin.
Ik wil alleen mijn eerlijke mening over de layout geven, niets meer, niets minder. Hoewel ik het jammer ga vinden als straks de huidige layout niet meer ondersteund gaat worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Erkens schreef op 01 maart 2004 @ 23:49:
[...]

smaken verschillen ;)
wat de een prettiger vind, hoeft de andere niet prettig te vinden.
Dus waarom deze onnodige "discussie", ik verander niet van mening en jij evenmin.
Ik wil alleen mijn eerlijke mening over de layout geven, niets meer, niets minder. Hoewel ik het jammer ga vinden als straks de huidige layout niet meer ondersteund gaat worden...
Voorlopig dus wel begreep ik :) Maar idd, elkaar overtuigen doe je niet, maar zeggen dat er minder ruimte is vond ik gewoon een raar argument. De ruimte is alleen smaller, de post is niet kleiner :) En tja, gemiddeld schijnen mensen dat prettiger te vinden :) Ik vind dat je het eerst in de praktijk moet zien om te kunnen zeggen dat het minder prettig leest.

Mgoe, tot zover mijn mening over jou mening over mijn mening over jou mening... zoiets :)

[ Voor 7% gewijzigd door DarkX op 01-03-2004 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ok, toch nog een postje van mijn kant :P
DarkX schreef op 01 maart 2004 @ 23:53:
maar zeggen dat er minder ruimte is vond ik gewoon een raar argument. De ruimte is alleen smaller, de post is niet kleiner :) En tja, gemiddeld schijnen mensen dat prettiger te vinden :)
er is horizontaal gezien minder plek voor de pos, smaller dus ja. Misschien ben ik de enige die tekst niet zo prettig vind lezen als het op elkaar gepropt is, maar kilometers moeten scrollen omdat er minder tekst op een pagina past vind ik ook niet echt handig ;)
Ik vind dat je het eerst in de praktijk moet zien om te kunnen zeggen dat het minder prettig leest.
true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 15:06

Diaboluzzz

Dreikwarter !

Ik vind het een beetje Fok! achtig, vooral de kleurstelling en dat vind ik jammer want het lees stukken minder prettig dan de huidige got kleuren.
voor de rest zal het even wennen zijn, ik hoop dat de lay-out bevalt en vooral logisch is.

http://www.NUiPhone.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Laatst online: 03-09-2024
DarkX schreef op 01 maart 2004 @ 23:47:
[...]

Kortere regels lezen prettiger dan lange, niet voor niks dat veel mensen tegenwoordig zelf kortere regels enteren (wat ik dan weer niet fijn vind). Je krijgt dan iets stevigere alinea's en minder zwevende zinnen, over het algemeen leest dit fijner. Psychologisch gezien dan :)
De mensen die dat doen op dit forum hebben meestal < 20 posts. Onwetendheid ipv. een bewust iets dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:09
Ik vind het nieuwe design wel cool, het past bij de frontpage. toch heb ik een opmerking. Ik zie liever dat er in het tekst gedeelte een iets donkere kleur gebruikt wordt bijvoorbeeld #f1f1f1 en dan tussen het users gedeelte (dus daar waar het usericon etc staat) en het tekstgedeelte een stippellijntje in een iets donkere kleur, kan simpel met css en ziet er nog mooi uit ook denk ik.

Dat is waar ik me aan stoor. Wat misschien ook nog een idee is. Is om alle icons van icq etc ook even onder handen te nemen met een prog als illustrator (als je iemand zoekt ik bied me aan) zodat die iets mooier worden dan dat ze nu zijn.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

* ReseTTim is blind en ziet nogsteeds paars ;)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

ReseTTim schreef op 02 maart 2004 @ 01:26:
* ReseTTim is blind en ziet nogsteeds paars ;)
Preview nieuwe GoT ontwerp

1 met de frontpage.. zat er aan te komen natuurlijk :)
en het is goed gelukt al zeg ik het zelf :P

Ik heb zelf nog 1 commentaar, de pagina selectie.. Dat daar zo helemaal onderin weggemoffelt, daar kijk je imho snel overheen :)

[ Voor 20% gewijzigd door Oxi op 02-03-2004 01:40 ]

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Laatst online: 15-07 15:34

T.T.

Sowieso

Amen, ik zal de huidige kleurstelling van om-en-om licht en donker paars instellen als dat mogelijk is.

Ik snap wel waarom je het wilt veranderen (éénheid layout FP en Forum), maar waarom zou je het forum echter niet zijn eigen identiteit laten houden? Is er iets mis met de huidige leesbaarheid? Volgens mij is het wel makkelijk om de twee zaken gescheiden te houden. De frontpage heeft een andere functie dan het forum (tenminste zo zie ik dat) en daar hoort een ander mentaal model bij. Dat andere mentale model kan wat mij betreft prima ondersteund worden met de huidige kleurstelling.

Misschien moet ik gewoon even wennen, want echt lelijk is het ook niet. Het voelt alleen zo onpersoonlijk en zo standaard-forum-achtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oxigun schreef op 02 maart 2004 @ 01:28:
Ik heb zelf nog 1 commentaar, de pagina selectie.. Dat daar zo helemaal onderin weggemoffelt, daar kijk je imho snel overheen :)
Hij staat ook nog bovenin. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Laat ik even voorop stellen dat veel kritiek die hier geuit wordt natuurlijk behoorlijk voorbarig is; op het moment dat alles omgezet is naar templates zal er natuurlijk nog uitgebreid getest worden en komen dingen die minder handig zijn vanzelf wel naar boven drijven.
Daarbij komt dat dit design veel en veel beter te stylen is dan het huidige design (een groot deel van de layout zelf wordt door CSS bepaald), dus bepaalde dingen zijn ook snel aan te passen, of kan je als user aanpassen door een eigen stylesheet te gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door crisp op 02-03-2004 07:10 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Hmmm interessant. Zoals ik de samengestelde screenshot nu kan beoordelen kan ik alleen maar bevestigen dat het er goed en professioneel uitziet. Dit betekent echter nog niet dat iedereen het mooi vindt. Zoals al eerder geroepen is het paars een klein beetje het handelsmerk geworden van GoT. Het forum _lijkt_ met de nieuwe layout een stuk meer 'standaard' en het zal daarom ook wel even wennen zijn. Is er inzicht in de hoeveelheid mensen die gebruik maken van de alternatieve layouts (voor zover zij daar de beschikking over hebben uiteraard)?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
Ziet er erg goed. Behalve dan dat poep-bruin aan de rechterkant. Dat schijnt een nieuwe trend te zijn (zie Fok!) waar ik persoonlijk totaal niet van hou. Verder prima!

Kun je straks in je prefs ook nog de oude looks hanteren?

[edit]
Oeps, niet gelezen :o, ja dus :)

[ Voor 9% gewijzigd door havana op 02-03-2004 10:55 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Lezen havana :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

havana schreef op 02 maart 2004 @ 10:06:
Kun je straks in je prefs ook nog de oude looks hanteren?
Kijk eens voor de grap verder dan je neus lang is...

Voor degene die bij voorbaat de nieuwe layout afschrijven: Probeer het eerst even. Toen de nieuwe Tweakers.net layout tevoorschijn kwam, waren er ook een hoop mensen die het niets vonden. Na wat kleine aanpassingen en na wat wennen, wil het overgrote deel van die groep niet meer terug naar de oude layout... denk ik ;)

De overeenkomsten met de nieuwe Fok! layout zijn er inderdaad, maar zover ik weet wisten zij niet wat de plannen voor GoT waren. Deze preview zwerft namelijk al enige tijd door de crewfora.

Zelfs zonder de mooie anti-aliased fonts ziet de nieuwe layout er goed uit. Ook ik was daar aan het begin een beetje sceptisch over, maar ik weet wel zeker dat ik overstap naar het nieuwe uiterlijk. Het wordt even wennen, het voelt eventjes anders aan, maar het is zoveel overzichtelijker allemaal :)

Goed, het kan natuurlijk zijn dat je na een week nieuwe layout al zegt van "Nee, dit is niets". Dan kun je in ieder geval tegen jezelf zeggen dat je je best gedaan hebt ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2004 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 10:20:
Voor degene die bij voorbaat de nieuwe layout afschrijven: Probeer het eerst even. Toen de nieuwe Tweakers.net layout tevoorschijn kwam, waren er ook een hoop mensen die het niets vonden. Na wat kleine aanpassingen en na wat wennen, wil het overgrote deel van die groep niet meer terug naar de oude layout... denk ik ;)
Ik zou best terug willen naar de oude layout, nee niet http://www.tweakers.net/wot dat is niks :+

Al is het maar om henk terug te hebben :)
Goed, het kan natuurlijk zijn dat je na een week nieuwe layout al zegt van "Nee, dit is niets". Dan kun je in ieder geval tegen jezelf zeggen dat je je best gedaan hebt ;)
overigens vind ik persoonlijk veel te snel om meteen na 1 week te evalueren ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Erkens op 02-03-2004 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik ben het eens met Erkens, Vinnie en Atlas. Het spreekt mij niet echt aan. Ik vind de nieuwe lay-out er veel harder uitzien, terwijl de huidige lay-out er veel fijner uitziet.

Maar goed, we zullen wel zien als het er echt aan gaat komen. Misschien valt het allemaal wel mee als je er echt mee werkt. Ook kan het dan natuurlijk veel functioneler zijn.

Afijn, zoals eerder gezegd: We zullen wel zien.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Laatst online: 12-09 17:49

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

ik moet eerlijk zeggen dat die update tracker me zelf niet echt helemaal bevalt (maar dat is een kwestie van persoonlijke smaak)
Zal het mogelijk worden deze uit te zetten via de preferences, zodat je juist dat DHTML gedoe dat hij mee zou gaan onscroll kan uitzetten.

Verder zou ik hem laten checken op de aanwezige schermbreedte en deze optimaal benutten, dat voorkomt dat je topictitels via een substring() moet gaan inkorten
(zi bv. :11:53 Weet je wat ik haat, Jeuk aan m'n ...; het inkorten kan dan gewoon met CSS, via overflow en/of clip: rect() )

Wat ik ook opvallend vind is de hoogte van de tussenbalk tussen posts:
deze lijkt vooral gericht te zijn op de tekst onder de kleine icoontjes, (view, edit en quote onder de icoontjes) alswel een eventuele status onder de naam van de poster.
Die tekst onder de icoontjes is wel handig, maar voornamelijk van belang bij mensen met minder forumervaring, terwijl dat voor juist de hardcore gebruikers overbodig zal zijn.

tevens is juist de status zo direkt boven de ondertitel mogelijk verwarrend, wat doe je eraan als mensen in hun ondertitel gaan zetten Moderator W&G: dat zal juist bij veel mensen mogelijk tot verwarring leiden.

verder bevalt de stijl van de layout an sich me zeer, helder, de bruine tint is niet al te overdreven aanwezig, juist omdat de gewone content gewoon op wit staat.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:27
Hehe, paar pics gevonden van de oude layout van de forntpage. Es kijken of er nog mensen zijn die terug willen... plan: Vier jaar Tweakers.net!

Persoonlijk vind ik het nieuwe GoT beter dan nu, maar ik zou eigenlijk liever de banner rechts en de quicksearch links hebben. En misschien zou het leuk zijn, als Henk samen met de search links staat. Die in ieder subforum te vervangen door een toepasselijke achtergrond plaatje (moet niet teveel opvallen natuurlijk)

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

OnTracK schreef op 02 maart 2004 @ 10:37:
Persoonlijk vind ik het nieuwe GoT beter dan nu, maar ik zou eigenlijk liever de banner rechts en de quicksearch links hebben. En misschien zou het leuk zijn, als Henk samen met de search links staat. Die in ieder subforum te vervangen door een toepasselijke achtergrond plaatje (moet niet teveel opvallen natuurlijk)
Ik vind die banner links juist beter staan. Als je met je rechterhand muist, dan is de kans groot dat het pijltje van je muis ook aan de rechterkan van je scherm 'hangt' ;). Dus gezien vanuit efficientie is het handig om deze rechts te plaatsen. :)

Overigens vind ik het design er leuk uitzien, alleen een klein beetje jammer van het ditchen van de kleurstelling.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Over meescrollen van de update tracker is niets gezegt hoor, alleen over in en uitklappen. Die tracker is sowieso een ding dat pas in een latere fase opgepakt zal worden, en hoe we daar verder invulling aan gaan geven is ueberhaupt nog niet over nagedacht.

In het algemeen zal ook pas later bekeken worden of we sommige dingen optioneel gaan maken dmv prefs; of iets wel of niet handig is of juist irritant komt meestal pas in de praktijk naar voren, en dan is het vroeg genoeg om aanpassingen te maken...

Intentionally left blank

Pagina: 1 2 3 4 Laatste