Toon posts:

Het Grote SurfSnelADSL-topic, deel 3

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.958 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

razorhead schreef op zondag 04 december 2005 @ 17:44:
Bij mij presteert de lijn nu eindelijk op 10mbit dsl (nog niet het theoretische maximum, maar das normaal)
Dus ik haal nu eindelijk 1mb/s (1040kb/s)
Daar gaat het mij dus ook om. ik wil gewoon over die Mb... 8)7

heb vrijdag ook even van 2 dagen screenshots gestuurd, mail terug van InterNLnet dat er een ticket is aangemaakt bij BBNed, nu dus even wachten op reactie van hun kant. Hoe lang heeft dat bij de bellende/screenshot sturende mensen onder jullie geduurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siliakus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:58
Dus, even update: gister contact gehad over een eventueel modem aanbod bij het upgraden van bestaande 8mbit abonnementen naar 12mbit adsl2+ abonnementen. Hier wist de betreffende medewerker nog niets van.. en na navraag bleek dat niemand daar er iets van wist en dat ze met zijn allen zaten te wachten op bericht van bbned! Ben benieuwd of ze deze laatste 3 weken nog van zich zullen laten horen dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plecky
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
razorhead schreef op zondag 04 december 2005 @ 17:44:
Bij mij presteert de lijn nu eindelijk op 10mbit dsl (nog niet het theoretische maximum, maar das normaal)
Dus ik haal nu eindelijk 1mb/s (1040kb/s)
Bij mij schommelt het er nu een beetje onder, maar het is wel duidelijk verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:12

The Legend

*Plop*

Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 09:49:
[...]

Daar gaat het mij dus ook om. ik wil gewoon over die Mb... 8)7

heb vrijdag ook even van 2 dagen screenshots gestuurd, mail terug van InterNLnet dat er een ticket is aangemaakt bij BBNed, nu dus even wachten op reactie van hun kant. Hoe lang heeft dat bij de bellende/screenshot sturende mensen onder jullie geduurd?
Ongeveer 5 werkdagen bij mij.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Siliakus schreef op woensdag 14 december 2005 @ 11:56:
Dus, even update: gister contact gehad over een eventueel modem aanbod bij het upgraden van bestaande 8mbit abonnementen naar 12mbit adsl2+ abonnementen. Hier wist de betreffende medewerker nog niets van.. en na navraag bleek dat niemand daar er iets van wist en dat ze met zijn allen zaten te wachten op bericht van bbned! Ben benieuwd of ze deze laatste 3 weken nog van zich zullen laten horen dan...
Ik wacht ook al vanaf september. Ik heb een 8 Mbit surfsnel ISDN abonnement(Copperjet 817) Het zou geen weken gaan duren , maar het duurt na al maanden. Sander van Aalst (Marketing Manager
InterNLnet BV) heeft mij op 14 oktober gemeld dat er een onderhandeling met BBNED is opgestart. Alleen dit duurt maar en dit duurt maar. Het zou geweldig zijn als we voor de kerst geholpen zouden zijn ik heb mijn verwachting al meerdere keren bijgesteld. Geduld...?

• vargo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:18
Wie kan mij de algemene voorwaarden aanleveren welke golden op 20 juni 2004?

Ik wil namelijk mijn contract opzeggen, en terwijl in het originele contract staat dat ik een maand opzeg termijn heb, is dit schijnbaar in oktober aangepast. Ik hoorde dit vandaag pas voor het eerst: te laat om het contract te laten ontbinden op grond van het wijzigen van de algemene voorwaarden. Volgens interNL net is dit per email gecommuniceerd, maar ik heb nog nooit naar de POP server een connectie gemaakt. Ook beweren ze dat je verplicht bent deze emails te lezen: ik wil nakijken of dat destijds in de voorwaarden is opgenomen (huidige voorwaarden wel).

Belachelijk allemaal aangezien ik ter goeder trouw gehandeld heb, en ze dit naar mijn mening duidelijk per post hadden moeten communiceren.

/Edit: ik check nu zojuist (voor het eerst) mijn email bij surfsneladsl webmail, en ik zie dat er niet eens een email verzonden is. Hebben andere mensen dit wel ontvangen?

[ Voor 11% gewijzigd door vargo op 15-12-2005 00:13 ]

• Siliakus
  • Laatst online: 08:58
Hmmm wat is nu precies het probleem dan? Ik denk er nml ook over om te switchen naar een andere ISP... is het termijn veranderd ofzo?

Heb btw even alle mailtjes van internl.net bekeken net, niets over wijziging AV ontvangen!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:15
vargo schreef op donderdag 15 december 2005 @ 00:01:

Ik wil namelijk mijn contract opzeggen, en terwijl in het originele contract staat dat ik een maand opzeg termijn heb, is dit schijnbaar in oktober aangepast. Ik hoorde dit vandaag pas voor het eerst: te laat om het contract te laten ontbinden op grond van het wijzigen van de algemene voorwaarden. Volgens interNL net is dit per email gecommuniceerd, maar ik heb nog nooit naar de POP server een connectie gemaakt. Ook beweren ze dat je verplicht bent deze emails te lezen: ik wil nakijken of dat destijds in de voorwaarden is opgenomen (huidige voorwaarden wel).

Belachelijk allemaal aangezien ik ter goeder trouw gehandeld heb, en ze dit naar mijn mening duidelijk per post hadden moeten communiceren.

/Edit: ik check nu zojuist (voor het eerst) mijn email bij surfsneladsl webmail, en ik zie dat er niet eens een email verzonden is. Hebben andere mensen dit wel ontvangen?
U vraagt, wij draaien
Algemene voorwaarden internlnet:
http://web.archive.org/we...voorwaarden.internlnet.it

Aanvulling met betrekking op surfsnel:
http://web.archive.org/we...adsl.nl/voorwaarden.it#al

[ Voor 10% gewijzigd door stfn345 op 15-12-2005 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vargo
Dank je! Zoals ik hoopte zie ik nergens dat ik verplicht ben mijn email te controleren. Sterker nog, ze vermelden zelf dat ze verplicht zijn wijzigingen in de AV schriftelijk te melden (Art 18 slotbepaling)!
Hmmm wat is nu precies het probleem dan? Ik denk er nml ook over om te switchen naar een andere ISP... is het termijn veranderd ofzo?

Heb btw even alle mailtjes van internl.net bekeken net, niets over wijziging AV ontvangen!
In het contract dat ik heb getekend staat expliciet vermeld dat ik na een jaar een opzegtermijn van 1 maand heb. Toen ik dus mijn abonement wilde opzeggen (met ingang van de volgende maand) kreeg ik dus van Internl net te horen dat ik hier tm augustus aan vast zit. Wat bleek: ze hadden de algemene voorwaarden veranderd, en dit zou per email aangekondigd moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kybuz
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-05 15:17
hoi ik heb dezelfde discussie met internl gevoerd maar ze beroepen zich op deze artikelen

De Aanbieder heeft het recht de voorwaarden te wijzigen en de gewijzigde voorwaarden op bestaande Overeenkomsten van toepassing te verklaren

2.
Indien de Aanbieder de gewijzigde voorwaarden op bestaande Overeenkomsten van toepassing verklaart, zal de Aanbieder de wijzigingen tijdig bekend maken. Zij treden alsdan in werking 30 dagen na de schriftelijke bekendmaking van de wijziging of op een latere datum die in de bekendmaking is vermeld.

3.
Indien de Afnemer een wijziging in de voorwaarden niet wenst te accepteren, kan hij de Overeenkomst tegen de datum waarop de gewijzigde voorwaarden van kracht worden, opzeggen.

4.
Alle geschillen, welke naar aanleiding van of in verband met deze Overeenkomst of van nadere Overeenkomsten ter uitvoering van deze Overeenkomst tussen partijen of haar rechtsopvolgers mochten ontstaan, zullen worden voorgelegd aan de daartoe bevoegde rechter in het arrondissement Amsterdam, tenzij partijen alsnog arbitrage of bindend advies zullen overeenkomen.

5.
De Overeenkomst wordt beheerst door het Nederlands recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vargo
kybuz schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 18:15:
hoi ik heb dezelfde discussie met internl gevoerd maar ze beroepen zich op deze artikelen

...
Nou dan heb ik er ook nog wel een paar uit hun eigen voorwaarden:
Het oorspronkelijke contract
Deze overeenkomst wordt aangegaan voor minimaal 12 maanden. Het abonnement wordt na een jaar automatisch verlengd tenzij 1 maand voor het einde van de overeenkomst schriftelijk is opgezegd. na het eerste jaar kan het abonnement per maand worden opgezegd. Op alle diensten van interNLnet BV zijn de Algemente voorwaarden van toepassing. Deze zullen u op verzoek worden toegezonden.

Odergetekende verklaart akkoord te gaan met de Algemene Voorwaarden van InterNLnet B.V., met de aanvullende voorwaarden met de leveringsvoorwaarden van Cable indien u ook een installatie afneemt en met de Acceptable Use Policy zoals beschreven op http://www.SurfSnelADSL.nl/voorwaarden.it.
Uit de Algemene Voorwaarden waar ik toen mee akkoord ben gegaan
Art. 6 Verplichtingen van de Afnemer
1.
Voor het totstandbrengen van de overeengekomen aansluiting(en) en/of gebruik van de overeengekomen diensten beschikt de Afnemer direct of indirect over computer-, randapparatuur en programmatuur die voldoen aan de in de Overeenkomst vermelde voorwaarden. Indien en voor zolang computer-, randapparatuur of programmatuur hieraan niet voldoe(n)t, wordt de op de Aanbieder rustende verplichting tot het bieden van de overeengekomen aansluitingen en/of diensten opgeschort.

2.
De Afnemer stelt de Aanbieder in de gelegenheid te controleren of de in lid 1 van dit artikel bedoelde voorwaarden in acht worden genomen. Indien deze controle leidt tot de vaststelling dat de Afnemer niet (langer) aan de voorwaarden voldoet, dan zal op kosten van de Afnemer de in lid 1 genoemde apparatuur en programmatuur in overeenstemming met de in lid 1 genoemde voorwaarden dienen te worden gebracht. Indien en voorzover daarbij gebruik wordt gemaakt van diensten van de Aanbieder, geldt daarvoor het in de Overeenkomst genoemde tarief voor consultancy-diensten.

3.
Indien de in het vorige lid bedoelde aanpassing niet slaagt, heeft de Aanbieder het recht de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden zonder voorafgaande schriftelijke ingebrekestelling en rechterlijke tussenkomst.

4.
De Afnemer is verplicht aanwijzingen van de Aanbieder omtrent het gebruik van de aansluiting(en) en/of diensten op te volgen.

5.
Indien de Afnemer een storing in het netwerk constateert, zal hij deze onmiddellijk melden bij de Aanbieder.

6.
De Afnemer verklaart zich bereid medewerking te verlenen aan alle redelijke vormen van controle onderzoeken die regelmatig door de Aanbieder worden ingesteld. De hier bedoelde controle onderzoeken worden verricht in het wederzijds belang van een goede werking en/of verdere ontwikkeling van de aansluiting(en) en/of diensten.
Niets over verplicht zijn email na te kijken - itt wat er nu in de Algemene Voorwaarden staat (maar daar ben ik nooit mee akkoord gegaan). En - wat eigenlijk niet ter zake doet - ik heb het nagekeken, maar de email met nieuwe voorwaarden is dus uberhaupt nooit verstuurd.
Edit: nog even als toelichting: Internl Net heeft gezegd dat ze de wijziging per email hadden aangekondigd en dat je verplicht was deze email te lezen.
Art. 18 Slotbepaling
1.
De Aanbieder heeft het recht de voorwaarden te wijzigen en de gewijzigde voorwaarden op bestaande Overeenkomsten van toepassing te verklaren

2.
Indien de Aanbieder de gewijzigde voorwaarden op bestaande Overeenkomsten van toepassing verklaart, zal de Aanbieder de wijzigingen tijdig bekend maken. Zij treden alsdan in werking 30 dagen na de schriftelijke bekendmaking van de wijziging of op een latere datum die in de bekendmaking is vermeld.

3.
Indien de Afnemer een wijziging in de voorwaarden niet wenst te accepteren, kan hij de Overeenkomst tegen de datum waarop de gewijzigde voorwaarden van kracht worden, opzeggen.

4.
Alle geschillen, welke naar aanleiding van of in verband met deze Overeenkomst of van nadere Overeenkomsten ter uitvoering van deze Overeenkomst tussen partijen of haar rechtsopvolgers mochten ontstaan, zullen worden voorgelegd aan de daartoe bevoegde rechter in het arrondissement Amsterdam, tenzij partijen alsnog arbitrage of bindend advies zullen overeenkomen.

5.
De Overeenkomst wordt beheerst door het Nederlands recht.
Het stilzwijgend veranderen van de Algemene Voorwaarden mag volgens mij helemaal niet: dit moet duidelijk naar de wederpartij worden gecommuniceerd!
Art. 3 Rangorde In geval van strijdigheid van bepalingen in de Overeenkomst, Standaardvoorwaarden of Bijlagen, is de volgende rangorde van toepassing:
de Overeenkomst
de Bijlagen
de Standaardvoorwaarden
Omdat het een wijziging van 1 van de punten in de overeenkomst is hadden ze hiervoor een geheel nieuwe overeenkomst moeten versturen!

[ Voor 4% gewijzigd door vargo op 19-12-2005 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vargo
Nog even een vraagje: Internl net beweert een brief (per post) te hebben verzonden met wat er gewijzigd is: wie heeft deze wel/niet ontvangen?

/Edit: Internl Net beweert zowel per email als per post dus de wijzigingen te hebben verstuurd. Ik zou graag van iedereen willen weten of jullie dit per email en/of gewone post wel hebben ontvangen?

[ Voor 47% gewijzigd door vargo op 19-12-2005 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:05
Hoe zit het inmiddels met de mensen die al lid waren? Half december zou de migratie plaats vinden maar ik heb nog niks gehoord en we zweven tegenwoordig al weer op de 20e....

Überhaupt is er niks gecommuniceerd over of het modem (810) nu vervangen moet worden en hoe dat dan zou gaan....ben wel benieuwd eigelijk...

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Buzzz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-10 15:56
vargo schreef op maandag 19 december 2005 @ 13:25:
Nog even een vraagje: Internl net beweert een brief (per post) te hebben verzonden met wat er gewijzigd is: wie heeft deze wel/niet ontvangen?

/Edit: Internl Net beweert zowel per email als per post dus de wijzigingen te hebben verstuurd. Ik zou graag van iedereen willen weten of jullie dit per email en/of gewone post wel hebben ontvangen?
Hier ook SurfSnelADSL, nooit hier iets van gehoord, ik wist ook niet eens dat het gebeurd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vargo
djbuzzz schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 10:00:
[...]

Hier ook SurfSnelADSL, nooit hier iets van gehoord, ik wist ook niet eens dat het gebeurd is...
Thanks! Hopelijk willen een aantal mensen dit bevestigen: ik ga proberen iets te regelen voor alle klanten die dit niet wisten en samen sta je sterk(er)... Zouden jullie ook even willen (na)kijken wanneer jullie klant zijn geworden en welke voorwaarden hierbij stonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:39
Ik zal thuis ook eens kijken. Ik heb alle e-mail bewaard.

Tierelier

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-10 22:04
Mijn SurfSnelADSL 8/1 ADSL over ISDN verbinding is al een dag of zo echt niet vooruit te branden; 30/50kb/s down en 25 up om daaromstreeks. Ping van gemiddeld 500ms naar surfnet.nl...
En ik ben als enige online in huis, het ligt niet aan een leechende huisgenoot of zo...
Er is ook niets veranderd aan het modem of zo. Kortom, ik zie geen reden waarom het van mijn kant zo traag zou kunnen zijn. Echt heel raar, anderen hier nog last van? Ik ga morgen anders eens bellen met de helpdesk als het zo blijft.

[ Voor 15% gewijzigd door estorino op 22-12-2005 00:37 ]

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoldieLox schreef op donderdag 22 december 2005 @ 00:35:
Mijn SurfSnelADSL 8/1 ADSL over ISDN verbinding is al een dag of zo echt niet vooruit te branden; 30/50kb/s down en 25 up om daaromstreeks. Ping van gemiddeld 500ms naar surfnet.nl...
En ik ben als enige online in huis, het ligt niet aan een leechende huisgenoot of zo...
Er is ook niets veranderd aan het modem of zo. Kortom, ik zie geen reden waarom het van mijn kant zo traag zou kunnen zijn. Echt heel raar, anderen hier nog last van? Ik ga morgen anders eens bellen met de helpdesk als het zo blijft.
Ik heb ook SurfSnelADSL 8/1 ADSL over ISDN verbinding. Mijn ping tijden zijn gemiddeld 10 mSec. Verder wacht ik nog steeds geduldig. Wanneer krijg wij de 12 Mbit van surfsneladsl en de toegezegde oplossing.....(modem)!!! December is bijna om ! ...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2005 11:41 . Reden: iets te grof ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 10:50:
[...]

Ik heb ook SurfSnelADSL 8/1 ADSL over ISDN verbinding. Mijn ping tijden zijn gemiddeld 10 mSec. Verder wacht ik nog steeds geduldig. Wanneer krijg ik die F@ck1nG 12 Mbit van surfsneladsl en de toegezegde oplossing.....(modem)!!! December is bijna om ! Zijn ze bij Internl.net al kerst aan het vieren ?
Zojuist te horen gekregen dat er vandaag, 23 december, een e-mail vanuit internl.net gestuurd gaat worden. Ik wacht met vol verwachting... (velen met mij....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
Nou, ik heb vandaag een mail gehad over de verhoging naar 12mbit adsl2+ voor huidige 8mbit adsl gebruikers;

het gaat nog een tijd duren, zeker tot maart. Dit komt omdat ze de downtime tot een minimum willen beperken en dat kunnen ze niet voor die tijd garanderen. Tja...

Voor gebruikers (zoals ik) met een ouder modem dat geen adsl2+ aankan, voor 12,95 krijg je een nieuw 1poorts modem. Ze stellen dat het gratis is, maar rekenen wel verzendkosten. Bovendien moet je de oude modem terugsturen.

Ik vind het geheel nogal magertjes. Ik moet dus nog een tijd wachten en dan betalen (ook al is het niet veel) voor een nieuw modem. Ik had veel liever een prijsverlaging gezien in plaats van deze snelheidsupgrade. Ben benieuwd hoeveel je er in de praktijk op vooruit gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierbij de gehele brief :

Status snelheidsverhoging ADSL 2+

Geachte SurfSnel ADSL-klant,

Graag wil ik u informeren over de status van de verhoging van uw SurfSnel ADSL 2-8
MB verbinding naar een SurfSnel ADSL 2+ 12 Mb verbinding. We hebben eerder
aangekondigd om deze verhoging in december te realiseren in samenwerking met onze
netwerkleverancier BBned.

Wat is de status?

Om alle SurfSnel ADSL 2-8 Mb verbindingen over te zetten naar een SurfSnel ADSL 2+
verbinding is een proces noodzakelijk waarbij de kans op uitval van de ADSL
verbinding minimaal is. Op dit moment is het helaas zo dat bij BBned het overzetten
van een bestaande ADSL verbinding naar een ADSL 2+ verbinding in grote mate een
handmatig proces is. Dit proces kent een grote kans op langdurige uitval van uw
huidige ADSL verbinding. Zowel InterNLnet als BBned vinden dit niet acceptabel.
Daarom is na overleg besloten om de geplande grootschalige verhoging uit te stellen.
Dit spijt ons zeer, maar we hopen dat u begrip heeft voor deze beslissing die in uw
belang is genomen.

BBned is een traject gestart waarbij zij hardware in de wijkcentrales gaat
vervangen. Hiermee wordt de overgang van ADSL1 naar ADSL2+ een software-matige
aanpassing waarbij de kans op uitval van de ADSL verbinding minimaal is. BBned zal
deze vervanging begin maart afronden waarop naar verwachting medio maart uw
verbinding omgezet zal worden naar de aangekondigde ADSL 2+ verbinding.

Zoals bekend zijn aan deze verhoging geen kosten verbonden en uw abonnementskosten
zullen ook niet stijgen. U krijgt deze snelheidsverhoging dus cadeau van InterNLnet
en BBned.

Over uw ADSL router

Om van de hogere snelheid van 12 Mb gebruik te kunnen maken dient u te beschikken
over een voor ADSL 2+ geschikte router. Indien u uw huidige ADSL router blijft
gebruiken haalt in u in principe een maximale snelheid van 8 Mb. Uw huidige ADSL
router, van bijvoorbeeld het merk Allied Data, SMC of Telindus zal in principe
blijven werken op uw ADSL 2+ verbinding. Uw maximale downloadsnelheid bedraagt dan 8
Mb.

Veel SurfSnel ADSL 2-8 Mb klanten stellen ons de laatste weken de vraag of ze een
nieuwe router moeten aanschaffen. We hebben gesteld u binnenkort te informeren. Het
spijt ons dat we u niet eerder concreet konden informeren. Dit heeft te maken met
het feit dat InterNLnet in samenwerking met BBned een zorgvuldige selectie van
gecertificeerde apparatuur wenste te maken. Omdat ADSL 2+ nog erg nieuw is, bleek er
nog geen breed aanbod van gecertificeerde apparatuur te bestaan. InterNLnet heeft
hier inmiddels een oplossing in gevonden. Ik ben dan ook blij u nu een hoogwaardig
en aanbod ADSL 2+ routers te kunnen bieden.

Aantrekkelijke omruilactie ADSL router

Indien u beschikt over de Allied Data 816 2-p enkelpoorts router, dan heb ik goed
nieuws voor u. Deze router is reeds geschikt voor ADSL 2+. U hoeft alleen maar
softwarematig enige veranderingen door te voeren. Hierover zullen wij u per e-mail
enkele weken voor de migratie informeren.

Op de speciale internetpagina, waar ik verderop in dit bericht naar verwijs, vindt u
informatie over hoe u kunt weten of u in het bezit bent van deze router. U hoeft dus
geen nieuwe hardware aan te schaffen.

Beschikt u over een ander type ADSL router?

Dan hebben wij ook goed nieuws voor u. InterNLnet en BBned beseffen terdege dat het
bijzonder vervelend is dat we u nog even om geduld moeten vragen.

Om u tegemoet te komen hebben InterNLnet en BBned besloten u in de gelegenheid te
stellen om gratis een nieuwe enkelpoorts ADSL 2+ router te verkrijgen dan wel tegen
een zeer laag actietarief een meerpoorts- of draadloze ADSL 2+ router af te nemen.

U kunt kiezen uit één van de drie ADSL 2+ router tegen de speciale actietarieven.

Type ADSL 2+ router Actietarief Normaal tarief
Enkelpoorts ADSL 2+ router € 00,00 € 79,95
Meerpoorts ADSL 2+ router € 39,95 € 89,95
Draadloze ADSL 2+ router € 89,95 € 109,95

Let op!

Voor de verzending van uw nieuwe ADSL 2+ router wordt € 12,95 aan verzendkosten in
rekening gebracht.

Indien u reeds eerder een gratis router hebt ontvangen bij uw abonnement kunt u geen
gebruik maken van het gratis router uit dit aanbod. Dit is ook niet nodig omdat u al
een voor ADSl 2+ geschikt router bezit. U hoeft alleen maar softwarematig enige
veranderingen door te voeren. Hierover zullen wij u per e-mail enkele weken voor de
migratie informeren.

Dit aanbod betreft een omruilactie waarbij u uw huidige ADSL router retour dient te
sturen nadat u uw nieuwe router heeft ontvangen. Voor details over het omruilen
verwijzen we u naar de online pagina's verderop in dit bericht.

Dit aanbod is alleen geldig voor SurfSnel ADSL Optimaal Plusklanten met een snelheid
van 2-8 Mb die overgezet gaan worden naar een SurfSnel ADSL 2+ 12 Mb verbinding
(Extra Plus).

Nogmaals voor de duidelijkheid: als u al over de enkelpoorts router van het type
Allied Data 816 2-p beschikt, dan is deze na een firmware upgrade reeds geschikt
voor ADSL 2+. Hierover informeren wij u dus nader. Het is belangrijk dat u dit pas
doet nadat uw verbinding is overgezet naar ADSL 2+.

Uitgebreidere informatie beschikbaar

Op de website van SurfSnel ADSL is een aparte sectie ingericht met aanvullende
informatie over de status van uw verhoging en het router aanbod.

Klik hier voor alle aanvullende informatie

Wij vragen u met klem eerst deze pagina's te raadplegen voordat u contact met onze
servicedesk opneemt voor uw vragen.

Heeft u nog vragen?

Indien u na het lezen van deze pagina's nog vragen heeft over deze
snelheidsverhoging dan kunt u deze natuurlijk altijd aan ons stellen. Bij voorkeur
per e-mail aan servicedesk@internl.net. Natuurlijk kunt u ook telefonisch contact
opnemen met onze servicedesk op nummer 024-36 53 653.

Ik hoop u naar tevredenheid te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Andries Mijnhardt

Algemeen Directeur InterNLnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar is het niet beter om je huidige abonnement (8/1) op te zeggen en een nieuw abonnement van 27,50 aan te vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Laatst online: 06-10 10:47

gjs

Scoobydoobydoo

Verwijderd schreef op maandag 26 december 2005 @ 13:09:
Maar is het niet beter om je huidige abonnement (8/1) op te zeggen en een nieuw abonnement van 27,50 aan te vragen?
Helaas kost dat je 75 euro opzeg kosten, en je zit waarschijnlijk een tijdje zonder internet.
Het is idd bezopen dat je voor 27,95 10mbit kan krijgen incl. gratis modem, en dat de bestaande klanten voor 12mbit gewoon 49,95 blijven betalen, en ook nog eens kosten voor een ander modem krijgen !

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat dacht je dat ik ga doen als mijn contract afloop.... Het begint bijna een trend te worden. Iederen zegt na een jaar zijn huidige contract op en heroverweegt zijn keuze.

Je bent niet slim bezig om 49,95 te blijven betalen als je voor 27,95 een gratis modem krijgt en 10 MB (+ 32 ip adressen....) Ik wacht geduldig totdat mijn huidige contract periode is opgelopen. Afsluitkosten is trouwen niet voor iedereen van toepassing. Alleen voor nieuwe contractanten !. De eerste testgebruikers met het eerste contract hoeven geen afsluitkosten te betalen! Dat maakt de keuze weer wat makkelijker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Verwijderd schreef op maandag 26 december 2005 @ 15:01:
Wat dacht je dat ik ga doen als mijn contract afloop.... Het begint bijna een trend te worden. Iederen zegt na een jaar zijn huidige contract op en heroverweegt zijn keuze.

Je bent niet slim bezig om 49,95 te blijven betalen als je voor 27,95 een gratis modem krijgt en 10 MB (+ 32 ip adressen....) Ik wacht geduldig totdat mijn huidige contract periode is opgelopen. Afsluitkosten is trouwen niet voor iedereen van toepassing. Alleen voor nieuwe contractanten !. De eerste testgebruikers met het eerste contract hoeven geen afsluitkosten te betalen! Dat maakt de keuze weer wat makkelijker....
Ik heb het net even terug zitten zoeken, maar mijn contract (maart 2004) was destijds dus nog met opzegging per maand na 1 jaar. Ik begrijp inmiddels dat InterNLnet dit heeft aangepast, ik vraag me af of ze zo maar dit soort voorwaarden kunnen aanpassen, maar daar lopen al andere discussies over. Ik denk ook aan een 10mbit abootje.... Eventueel op een nieuwe kpn lijn.
Deze overeenkomst wordt aangegaan voor minimaal 12 maanden. Het abonnement wordt na een jaar automatisch verlengd tenzij 1 maand voor het einde van de overeenkomst schriftelijk is opgezegd. Na het eerste jaar kan het abonnement per maand worden opgezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er wel een datalimiet is voor de surfnet newsservers? Huisgenoten claimen dat ze foutmeldingen krijgen over exceeded download quotas. Feit is dat er wel een beetje veel data over onze ADSL modems gepompt (de loadbalancer zegt dat de afgelopen 15 dagen 180Gbyte, maar dan wel verdeeld over 2 lijnen). Ik zou het me op zich wel kunnen voorstellen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Laatst online: 15:05
Volgens mij liggen de nieuwsservers er momenteel gewoon uit; ik kan ook niet inloggen en heb echt niet meer dan normaal geleeched....

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Aesculapius schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 01:47:
Volgens mij liggen de nieuwsservers er momenteel gewoon uit; ik kan ook niet inloggen en heb echt niet meer dan normaal geleeched....
Er is/was een stroomstoring op de TU Delft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar ik heb al langer dan een jaar deze verbinding? Na een jaar heb je toch geen opzegkosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 20:53:
Maar ik heb al langer dan een jaar deze verbinding? Na een jaar heb je toch geen opzegkosten?
helaas, dus wel.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monalisa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-01-2024
hoe zijn de nieuwsservers bij jullie atm.? Het lijkt er weer uit te liggen bij mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
yep, same here...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vargo
Nou dit is destijds ook niet in het contract/ algemene voorwaarden opgenomen: http://web.archive.org/we...arden.internlnet.it#art-9

Die 75 euro afsluitkosten zijn dus ook grote onzin als je met de oudere voorwaarden je contract bent aangegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Weet iemand of ik met de Allied Data 816-2p ook meerdere PC's aan kan sluiten mbv een hub?

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-10 19:34
Ja hier draaien er vier pc's op de 816-2p + switch.

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Mooi, dus hij geeft gewoon IP adressen enzo uit?

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 816-2P heeft net als veel andere ADSL routers gewoon een DHCP service. Je kan met network address translation werken of met publieke IP adressen. In het laatste geval is het aantal PC's dat je kunt aansluiten beperkt door het aantal publieke IP adressen dat je van InterNLnet krijgt. Bij een surfsnel abonnement is dat standaard 8, maar je kunt tot 32 adressen aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Ik heb 16 adressen. Mooi, dan ga ik die bestellen. Als we wat horen :P

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
vargo schreef op donderdag 15 december 2005 @ 00:01:

Ik heb toevallig vanaf oktober strijd gevoerd met internlnet over dit onderwerp en ben toevallig vanochtend uit bed gebeld door een van de managers dat ik helemaal gelijk heb. Als er zwart op wit in je contract staat dat je na het eerste jaar per maand kunt opzeggen zit je goed. Ik krijg nu dus m'n betaalde abo van de vorige maand teruggestort. Eindelijk!

(Over opzegkosten repte hij niet, sssssssssst :P )

By the way, dit kan omdat ze bij het maken van de nieuwe algemene voorwaarden het contract boven de algemene voorwaarden hebben gesteld. (artikel 5 rofl)

[ Voor 9% gewijzigd door pagani op 04-01-2006 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De algemene voorwaarden van mijn telefoon/internet/ kabeldienst zijn ineens veranderd, mag dat?

Aanbieders van kabel-, telefoon- en internetdiensten verplicht om voor of bij het sluiten van een overeenkomst informatie te geven over de belangrijkste tarieven en de kwaliteit van de geleverde dienst, de duur van de overeenkomst en de service die u mag verwachten als er een storing is.

Wijzigingen in de algemene voorwaarden dienen vier weken van te voren bekend te worden gemaakt. Als een wijziging voor u als consument op welk punt dan ook- nadelig is, mag u zonder verdere kosten uw abonnement opzeggen.
Bron: http://www.opta.nl/asp/co...lgesteldevragen/?cat_id=9

Ikzelf heb een vraag over het per 1 januari 2006 in werking getreden besluit van diezelfde OPTA omtrent ontbundelde toegang tot telecomdiensten. De conclusies van dit rapport alsmede de daaraan verbonden besluiten impliceren (althans suggereren, aangezien ik als leek geen gezaghebbend oordeel kan vellen) dat aan de 'non-linesharing fee' (zo'n € 10,- per maand) een einde komt, of ten minste dat een vast te stellen (dient reeds gebeurd te zijn) tarief (kennelijk sterk afwijkend t.a.v. het bestaande) geheven gaat worden om KPN in redelijkheid te vergoeden voor de vermeende kosten voor KPN om het vaste net voor aangeslotenen die geen telecomdiensten van KPN afnemen (zoals: klanten die op VoIP overstappen en dus alleen nog aan InterNLnet verbonden zijn, in dit geval) te handhaven/onderhouden.

Wie weet meer? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johnnyv.nl schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 11:14:
[...]

Ik heb toevallig vanaf oktober strijd gevoerd met internlnet over dit onderwerp en ben toevallig vanochtend uit bed gebeld door een van de managers dat ik helemaal gelijk heb. Als er zwart op wit in je contract staat dat je na het eerste jaar per maand kunt opzeggen zit je goed. Ik krijg nu dus m'n betaalde abo van de vorige maand teruggestort. Eindelijk!

(Over opzegkosten repte hij niet, sssssssssst :P )

By the way, dit kan omdat ze bij het maken van de nieuwe algemene voorwaarden het contract boven de algemene voorwaarden hebben gesteld. (artikel 5 rofl)
Kun je iets gedetaileerder zijn op welke grond ik mijn contract per eind januari kan op zeggen ?. Ik heb in mijn oude contract staan ,zwart op wit, dat ik na een jaar per maand kan op zeggen. Nieuwe contract is ook in mijn bezit ..... ( pas na EEN JAAR opzeggen i.p.v. maand)

Wat kan ik nu tegen Internl.net zeggen ? Welke artikelen kan ik mij beroepen. Mijn jaarcontract loopt op 25/07/2006 pas ten einde. Als ik eerder het contract kan opzeggen kan ik eerder gebruik maken van de aanbieding van 10 Mbit voor 27,95 met 16 ip adressen. Betaal ik geen 50 euro meer en hoef ik waarschijnlijk niet tot maart te wachten totdat Internl.net met de telefooncentrale 'klaar' is...

Ik ben zeer benieuwd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 22:51:
[...]

Kun je iets gedetaileerder zijn op welke grond ik mijn contract per eind januari kan op zeggen ?. Ik heb in mijn oude contract staan ,zwart op wit, dat ik na een jaar per maand kan op zeggen. Nieuwe contract is ook in mijn bezit ..... ( pas na EEN JAAR opzeggen i.p.v. maand)

Wat kan ik nu tegen Internl.net zeggen ? Welke artikelen kan ik mij beroepen. Mijn jaarcontract loopt op 25/07/2006 pas ten einde. Als ik eerder het contract kan opzeggen kan ik eerder gebruik maken van de aanbieding van 10 Mbit voor 27,95 met 16 ip adressen. Betaal ik geen 50 euro meer en hoef ik waarschijnlijk niet tot maart te wachten totdat Internl.net met de telefooncentrale 'klaar' is...

Ik ben zeer benieuwd !
Als je pas eind januari de mogelijkheid zou hebben om op te zeggen moet je wel bedenken hoeveel tijd het kost om je signaal van de lijn te slopen + weer opnieuw aan te vragen op hetzelfde telefoonnummer. Ik weet niet precies hoe dat bij BBNed gaat maar bij KPN duurt een sloop ongeveer 3 weken, dán kun je pas een nieuwe aanvraag doen die bij BBNed een richtlijn van 5 weken heeft.. dan zit je alweer in maart én heb je 1,5 maand geen internet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Legend schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 12:01:
[...]

Als je pas eind januari de mogelijkheid zou hebben om op te zeggen moet je wel bedenken hoeveel tijd het kost om je signaal van de lijn te slopen + weer opnieuw aan te vragen op hetzelfde telefoonnummer. Ik weet niet precies hoe dat bij BBNed gaat maar bij KPN duurt een sloop ongeveer 3 weken, dán kun je pas een nieuwe aanvraag doen die bij BBNed een richtlijn van 5 weken heeft.. dan zit je alweer in maart én heb je 1,5 maand geen internet :p
Ik heb mijn tel nummer al lang van mijn kpn nummer afgesloopt.(= geen KPN meer). Ik gebruik op dit moment (nog) VOIP optibel : (ook van internl.net). 1,5 maand geen internet en vervolgens 23 euro per maand in mijn zak steken vind ik de moeite waard...... Dus welke argumenten moet ik aandragen om per direct mijn contract op te kunnen zeggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar gscharloo, je dient toch wel die maandelijkse bijdrage aan KPN te betalen i.v.m. non-linesharing? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 16:25:
Maar gscharloo, je dient toch wel die maandelijkse bijdrage aan KPN te betalen i.v.m. non-linesharing? :?
Internl.net die verzorgt dit verder, geloof ik ? Ik betaal de rekening alleen aan internl.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• topper
  • Laatst online: 24-01-2023
per 1 maart verloopt mijn jaarlijkse verlenging, ik ga toevallig ook 1 maart verhuizen, heb internlnet al opgezegd per 1 maart en vraag 2 maart op mijn nieuwe adres (zelfde telefoonnummer) gewoon weer opnieuw aan voor 27,95 per maand, zit dan wel effe zonder internet maar scheelt me toch paar tientjes per maand! (ben eerste maand toch aan het klussen...)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja goed, maar jij hebt dan ook geluk. :)

Is er niemand die zich heeft beroept op het voorschrift van de OPTA, zoals te lezen in mijn 'eerste' post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 20:35:
[...]

Internl.net die verzorgt dit verder, geloof ik ? Ik betaal de rekening alleen aan internl.net
Volgens mij berekent internlnet je dan gewoon 9.40 door.... Dus je kan net zo goed een belbudget abo nemen bij KPN, dan kan je ook nog bellen, zij het met wat hogere belkosten.
Maar als dit per Januari gaat veranderen, graag meer info !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, je kunt het besluit/oordeel (in zeer ruime zin te nemen, wordt voorafgegaan door een uitvoerige juridische en technische verkenning) van de OPTA) hier downloaden. Ik stel niet dat er per se iets ten goede gaat veranderen (ik stel hooguit een veelbelovend voorkomende vraag), maar het heeft er in ieder geval alle schijn van, zolang het tegendeel niet uitdrukkelijk tot uiting komt (bijv. in de vorm van een persbericht van de OPTA waarin dit in eenvoudige termen bestreden wordt, en daarmee mijn/onze hoop vergeefs wordt bewezen).

Ik heb trouwens inderdaad begrepen dat in ieder geval KPN het accepteert dat de onderhavige vergoeding door een derde partij aan hem wordt afgedragen (concreet in dit geval: verrekening met het maandelijkse abonnementsgeld ten laste van de Optibel-klant door InterNLnet). Ik wil op termijn niet langer banden met KPN onderhouden, aangezien ik voorzie dat een eventuele staking van de bewuste vergoeding (krachtens wet/besluit van een bevoegd overheidsorgaan zoals de OPTA) niet zonder slag of stoot zal gaan, indien voorheen altijd gewillig is betaald door de (specifieke) consument. Zolang deze verplichte afdracht niet is afgeschaft ben ik niet van zins een ingrijpende beslissing als het overgaan van KPN naar Optibel o.i.d. te nemen.

Nog wat nieuws van het front: VoDSL is door InterNLnet sluipenderwijs opgegeven. Het geheel aan termen waarmee men van de Servicedesk dit verklaarde doet mij vermoeden dat het puur een bedrijfseconomisch ingegeven beslissing is. InterNLnet heeft immers een contract gesloten met de VoIP-aanbieder Telia uit Noorwegen, en wellicht beschouwt het zijn bestaande VoDSL-aanbod als een spreekwoordelijk blok aan het been. Ikzelf vind dat een wat kortzichtige visie, en bovendien een weinig doeltreffend beleid... Maar dat is een andere discussie. :|

Hoe dan ook zit de (potentiele) Optibel-klant thans opgescheept met een - voor zover ik kan beoordelen - matig converter-stationnetje dat ook nog eens vervanging van zelfs de moderne Allied Data CopperJet 816-router door het 1616-model noodzakelijk maakt. (Ik ben me bewust van de mogelijkheden tot firmware-ingreep, maar het dunkt me dat InterNLnet dergelijk handelen niet zal ondersteunen.) Maar ook vind ik de technische werking van het geheel tamelijk onduidelijk: in hoeverre is het VoIP-verkeer handmatig te beheren? Neemt de Allied Data CopperJet 1616-router soms alle werk - maar daarmee eveneens alle mogelijkheden tot beheersing voor de menselijke beheerder - uit handen?
Deze vraag kan een technisch onderlegd iemand met een VoIP-abonnement, al of niet als Optibel-abonnee, zonder twijfel beantwoorden. Ik zou het waarderen als mij wordt uitgelegd welke technische gegevens aangaande VoIP men zelfstandig in kan stellen aan de CopperJet 1616-router. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 22:51:
[...]

Ik ben zeer benieuwd !
Ok, als je een nieuw contract hebt getekend dan geldt dat contract natuurlijk. Bij mij was dat dus niet het geval. Punt is gewoon artikel 5 van hun algemene voorwaarden (heb ik vanaf oktober over gestreden met internl). Áls je alleen een contract hebt getekend met daarin zwart op wit dat je na een jaar per maand kan opzeggen zit je goed, anders niet.

* pagani verwacht dat internlnet binnenkort alle mensen waarvoor dit geldt een nieuw contract gaat aanbieden (om ze dus voor een jaar te binden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johnnyv.nl schreef op maandag 09 januari 2006 @ 10:24:
[...]

Ok, als je een nieuw contract hebt getekend dan geldt dat contract natuurlijk. Bij mij was dat dus niet het geval. Punt is gewoon artikel 5 van hun algemene voorwaarden (heb ik vanaf oktober over gestreden met internl). Áls je alleen een contract hebt getekend met daarin zwart op wit dat je na een jaar per maand kan opzeggen zit je goed, anders niet.

/me verwacht dat internlnet binnenkort alle mensen waarvoor dit geldt een nieuw contract gaat aanbieden (om ze dus voor een jaar te binden)
Ik heb alleen het 'oude' contract getekend. Het nieuwe contract is stilzwijgend ingegaan. Ik had geen keuze. (ja opzeggen maar dit is geen optie) Kan ik internl.net wijzen op artikel 5 van hun algemene voorwaarden. En maak ik dan een kans ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overzicht artikel 5 Algemene voorwaarden internl.net

In geval van strijdigheid van bepalingen in de overeenkomst, algemene of aanvullende voorwaarden of acceptable Use policy is de volgende rangorde van toepassing :

1.De overeenkomst
2.De eventuele bijlagen bij de overeenkomst
3.Aanvullende voorwaarden
4.Algemene voorwaarden
5.Acceptable Use policy

De overeenkomst, oude contract, is dus nog wel degelijk rechtsgeldig ? Dus ik kan gewoon opzeggen. Geweldig ! zeg het voort.

Wat is de reactie van internl.net ?
Zijn ze akkoord gegaan ?

En is er iemand die na het verbreken van (oude) contact een nieuw contract heeft afgesloten met de surfsneladsl met aanbieding 27,95 adsl 2+ 10 Mbit ? (incl jaar contract, afsluitkosten, stilzwijgend jaar verlengen ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doelstelling onderstaande brief :

Nieuw contract 27,95, (ADSL 2+) 10 Mbit /sec (Helaas, met € 75,00 afsluitkosten en contract verlenging per jaar)

Huidig contract : 49,95 8 Mbit/sec (ADSL) opzegging per maand en geen afsluitkosten.

Je kunt de volgende link gebruiken om het contract op te zeggen

https://www2.internl.net/.../administratief/opheffen/

Kan iemand inschatten hoeveel kans ik maak met onderstaande brief ? :

Naam
adres
postcode,plaats

Betreft: Beëindiging surfsnelADSL 2-8 Mbit
Userid : account
Plaats, 20 januari 2006

Geachte heer, mevrouw,

Hierbij deel ik u mede dat ik bovenstaande abonnement, per 31 januari 2006, wens te beeindigen.

Wellicht ten overvloede wil ik u vermelden dat ik in augustus 2003 het migratieformulier Surfnet Thuis ADSL naar Surfnetsnel ADSL abonnement heb getekend. Er geld hiervoor geen afsluitkosten en 'na het eerste jaar kan het abonnement per maand worden opgezegd'

Verder verwijs ik hierbij naar artikel 5 van algemene voorwaarden waarin duidelijk staat vermeld dat strijdigheid van bepalingen in de overeenkomst, algemene of aanvullende voorwaarden of acceptable Use policy de volgende rangorde van toepassing is :

1.De overeenkomst
2.De eventuele bijlagen bij de overeenkomst
3.Aanvullende voorwaarden
4.Algemene voorwaarden
5.Acceptable Use policy

De overeenkomst van augustus 2003 is dus nog wel degelijk rechtsgeldig.

Ik verzoek u vriendelijk om een bevestiging te sturen n.a.v. beeïndiging surfsnel ADSL abonnement.

Wachtend op een reactie,

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkhyr
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:01
Er zit een fout in de brief met de opzegtermijn, je kunt niet per 30 januari 2006 opzeggen bij een gedateerde brief van 20 januari 2006. Het contract wordt verlengd per maand, maar het opzegtermijn is 30 dagen. Je kunt dus bij een datum van 20 januari pas 30 dagen later opzeggen.
Ik denk dat je voor de aktie van 10 Mb/s voor 27.95 geen kans maakt, dit geld alleen voor nieuwe klanten. Ik weet wel zeker dat dit door internl afgewezen wordt. Ook als je opzegt en opnieuw aanvraagt ben je geen nieuwe klant voor BBned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

valkhyr schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 12:17:
Er zit een fout in de brief met de opzegtermijn, je kunt niet per 30 januari 2006 opzeggen bij een gedateerde brief van 20 januari 2006. Het contract wordt verlengd per maand, maar het opzegtermijn is 30 dagen. Je kunt dus bij een datum van 20 januari pas 30 dagen later opzeggen.
Ik denk dat je voor de aktie van 10 Mb/s voor 27.95 geen kans maakt, dit geld alleen voor nieuwe klanten. Ik weet wel zeker dat dit door internl afgewezen wordt. Ook als je opzegt en opnieuw aanvraagt ben je geen nieuwe klant voor BBned.
kun je mij uitleggen wat internl.net verstaat onder een nieuwe klant ? beindiging van contract is dus niet voldoende volgens jou.

Ik ga er zo in zo op achteruit qua voorwaarden. Ik moet met het nieuw contract afsluitkosten gaan betalen en contract is dan per jaar. Is dit niet voldoende garantie voor interNL.net .... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 13:10:
[...]

ps volgens mij kun je een bestaande contract altijd down of upgraden. Hier heb ik verder nog niet naar gekeken....(een 12 Mbit lijn downgraden naar 10 Mbit zou dus ook een optie kunnen zijn, wellicht behou ik dan mijn huidige voorwaarden en contract)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat artikel 5 van de Algemene Voorwaarden handelt slechts over bepalingen die strijdig zijn, en wel bepalingen in de verscheidene (deel)contracten zelf. Zoals je kunt lezen, neemt men niet de verantwoordelijkheid op zich voor verlopen contracten die naar mening van jou als contractant toch nog zouden gelden. Met andere woorden, dat artikel gaat uit van de onbetwistbare geldigheid van de verscheidene (deel)contracten, omdat er geen meerdere versies van in het geding zijn. Dat jullie/wij dit bestrijden, doet daar niets aan af. Een contract met bepalingen die strijdig zijn met bepalingen in een ander contact, is dus in de eerste plaats een contract dat strijdig is met het andere contract. Van strijdige bepalingen is in dezen dus geen sprake, althans niet als je wilt dat je brief betekenisvol is... :X

Je doet er dan ook beter aan de geldigheid van het 'huidige' contract te betwisten, op basis van hetzij de voorschriften van de OPTA, hetzij het feit dat jouw stilzwijgende instemming met wijziging van de Algemene Voorwaarden niet rechtmatig is (bijv. omdat je daarover niet vooraf verwittigd bent, of (tevens) omdat je niet expliciet de mogelijkheid is geboden tot opzegging), of om wat voor geldige reden dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
Mijn nieuwste ervaring met SurfSnelADSL/InterNLnet:

Sinds een week of zo kan ik geen mail meer verzenden via de smtp server van InterNLnet. Huh? Hoe kan dit nu weer? Dus maar even de SMTP server van mn gmail account gebruikt en we kunnen weer mailen, nu maar eens uitzoeken hoe dit kan.

Een search naar de foutmelding leverde niets op, dus belde ik vandaag maar eens naar de helpdesk. Binnen een halve minuut had ik een helpdeskmedewerker aan de lijn. Ik vertelde hem van mijn probleem. Na mijn postcode opgezocht te hebben zag hij dat mijn IP geblokkeerd was omdat er spam verzonden zou zijn vanaf mijn adres. Spam? Are you freckin' kidding me? Echt niet dus he, ik draai Windows XP Professional met SP2 met alle updates geïnstalleerd, ik mail met Thunderbird, verder heb ik Symantec AntiVirus Corporate, legaal van mijn werkgever voor thuisgebruik, met de nieuwste updates, etc. Ik gaf dus aan dat ik dit sterk vond en vroeg hem naar details rond de spam/virus mailtjes. Na even wachten kwam hij met een melding dat er in 2003 vanaf dit adres narigheid de wereld in gezonden zou zijn... Ja, ammehoela, volgens mij was ik nog niet eens abonnee in 2003 en als dat al zo was en ik was de veroorzaker, dan is het lekker dat ze er nu mee komen... Dit kon de helpdeskmedewerker ook wel inzien, de blokkade wordt zo spoedig mogelijk opgeheven... Bedankt jongens. :)
Beetje knullig hoe dit probleem is ontstaan, wel snel opgelost na een belletje van mijn kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

valkhyr schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 12:17:
En als ik nu een nieuwe telefoonlijn laat aansluiten naast de al bestaande lijn waar nu surfsnel maximaal op zit, en ik vraag voor de nieuwe lijn het 10mb actie abo adsl aan ? Daarna zeg ik de de oude lijn en adsl op. Ik krijg dan een nieuw telefoonnummer, dat boeit me niet (alles gaat hier met de mobiel), en het kost iets van 45 euro aan de kpn voor het aansluiten van de nieuwe lijn.

[ Voor 17% gewijzigd door gjs op 15-01-2006 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Of je ooit al klant bent geweest maakt echt geen ruk uit hoor. Als jij een jaarcontract uitzit, opzegt en weer een nieuw contract aanvraagd dan kun je gewoon gebruik maken van de lopende acties. Het zou toch wat worden als je geen "nieuwe klant" meer kan zijn omdat je "ooit" al eens klant bent geweest 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Laatst online: 16:32
Ik heb sinds eind december SurfsnelADSL2+ doorgroei Basis voor de actieprijs van 27,95 per maand (ik had me aangemeld voor de Plus versie waar die actie voor was, maar aangezien ik te ver van de centrale zit, hebben ze me direct maar terug gezet, maar gelukkig wel voor de lage prijs). Ik haal 3 Mbit down en 1 MBit up, maar ik zeur hier maar niet over, aangezien ik 4400 meter van de centrale zit ongeveer. Ik ben eigenlijk wel tevreden zo, het is sneller dan mijn vorige abo....

Het probleem is echter het modem, ik ben totaal niet tevreden met de Copperjet 816-2P. De configuratie gaat voor geen meter en een fatsoenlijk status scherm is er eigenlijk ook niet op te vinden. Je kan wel zelf ergens wat cijfertjes bij elkaar rapen, maar ik wil graag een overzichtelijk menu en statusscherm.
Bovendien laat het modem ook nog eens minstens 1, maar vaak meer keer per dag de verbinding vallen om hem na 25 seconden weer op te pakken en te doen alsof er niets gebeurd is (uptime loop ook gewoon door).
Ik heb bij mij abo 8 IP-adressen gekregen en om deze ook uit te delen moest ik natuurlijk geen NAT aanzetten. Om de boel toch een beetje te beveiligen heb ik maar wel security en intrusion detection aangezet. Dit zorgde voor enorme lag tijdens het spelen van games, als ik het vergeleek met security uit, dan vertwintigvoudigden mijn pings zowat en ook de event log loop helemaal vol met warnings (no resources) en time-outs.
Als ik NAT wel aanzet en dus alleen het modem een extern IP krijgt, loopt het modem ook al vast bij alleen een beetje surfen en downloaden met bijvoorbeeld Firefox. Liefst zou ik gewoon NAT gebruiken, ik heb helemaal geen behoefte aan externe IP's in mijn netwerk. Met NAT en security e.d. uit kan ik overigens ook vanaf school bijvoorbeeld in het modem komen en het configureren en dat lijkt me ook niet echt de bedoeling...

Ik ben dit nu best wel zat, ik heb altijd een Draytek modem gehad en die liep bij mij nooit vast en liet ook nooit de verbinding wegvallen. Dat modem is alleen niet geschikt voor ADSL2+ en haalt dus ook niet de goeie snelheden als ik die nu aansluit.

Ik heb dus wat rond zitten kijken naar andere modems, maar ik weet nog niet zeker of dit de oplossing is voor mijn probleem. Ook heb ik zitten zoeken naar een mogelijkheid om de copperjet alleen als bridge te gebruiken, ik heb namelijk nog een router staan, maar dit leek ook niet mogelijk (PPPoA Routed is de enige mogelijkheid in de copperjet, ook volgens SurfSnel)

Heeft iemand hier nog tips of ideeen wat ik zou kunnen proberen of hoe ik bijvoorbeeld het modem in moet stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het verbaast mijn wat voor een snelheden en prijzen er voorbij komen.. Ik betaal zelf 36 euro per maand voor een 2mbit down en 0.5mbit up bij planet.. Ik wil mijn upload omhoog hebben en ik zie overal 1mbit upload staan voor 10 euro minder en 1mbit download meer..

Als ik een postcode check doe op bbnet dan staat er dat ik wel aangesloten kan worden omdat het wel beschikbaar zou zijn, maar als ik op bestel druk dan is het ineens niet meer mogelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

SneakyViper schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 02:11:
Ik heb dus wat rond zitten kijken naar andere modems, maar ik weet nog niet zeker of dit de oplossing is voor mijn probleem. Ook heb ik zitten zoeken naar een mogelijkheid om de copperjet alleen als bridge te gebruiken, ik heb namelijk nog een router staan, maar dit leek ook niet mogelijk (PPPoA Routed is de enige mogelijkheid in de copperjet, ook volgens SurfSnel)

Heeft iemand hier nog tips of ideeen wat ik zou kunnen proberen of hoe ik bijvoorbeeld het modem in moet stellen?
Ik gebruik sinds gisteren een Zyxel 2602H-61c, en die werkt prima in routed PPPoA mode. Op het moment heb ik nog geen ADSL2, dat kan het modem wel aan, lijkt mij dat het gewoon moet werken,
Ik heb nu ook eindelijk echt 1mbit up, met m'n oude modem kwam ik niet hoger dan 850.

WAN Port Statistics:
Link Status: Up
Upstream Speed: 1023 kbps
Downstream Speed: 8052 kbps

Ik heb die zyxel via marktplaats voor 37.50. Het is er echter wel 1 met Tiscali firmware
(V3.40(MS.6)b4).
Als iemand weet hoe ik daar een niet Tiscali firmware in krijg, laat het even weten !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
  • Laatst online: 01-02-2024
Ik heb 31 januari het 10/1mbit abo voor 27,95 besteld van surfsnel.
Afgelopen zaterdag 11 februari kreeg ik al het doe het zelf pakket en de logins brief. Ik was dus blij. Ik gister avond alles aansluiten... maar ADSL lampje op de router (allied/bbned oranje ding) ging maar niet branden. Power wel en Ethernet werkt ook goed. Net met internlnet gebeld... router nog ff goed ingesteld voor 8 ip's... maar zij konden mij niet 'zien'. Ik moet tot morgen ochtend ff 'afwachten'.

(Router direct aangesloten op de 2 draadjes die in de woonkamer binnen komer (oude flat) en waarover ik de telefoon heb getest, kiestoon, kan bellen, werkt allemaal. Met splitter werkt ook. Maar wat ik ook doe, ADSL lampje blijft dus uit.)

Afbeeldingslocatie: http://www.demon.nl/images/dslexpress/copperjet816achter.jpg
Router...

Ik hoop nu dat BBNed stiekum nog iets niet in orde heeft waardoor het vandaag of morgen opeens werkt. In 1,5 week oplevering vind ik wel erg snel.
Als er iets mis is wat zichzelf niet ineens oplost baal ik. :(

Iemand possitieve/opbeurende ervaringen voor me?

[ Voor 7% gewijzigd door Victorio op 13-02-2006 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Je kunt proberen om automatisch een ip adres te laten toewijzen.
Dit werkt voor mij.
netwerk verbindingen -> local area connection -> eigenschappen -> tcp/ip -> eigenschappen -> automatisch etc.
(heb je wel maar 1 ip adres denk ik)

[ Voor 10% gewijzigd door Dark Matter op 13-02-2006 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Heb ik gedaan. Krijg keurig een IP van de router... maar ADSL werkt gewoon niet tussen de router en de centrale... afwachten dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
Ik had bijna hetzelfde, ik had ook heel vroeg het pakketje met het modem en de splitter al binnen en ook geprobeerd aan te sluiten, maar dat werkte toen nog niet. Ik had echter nog een oud abonnement wat nog actief was en ik heb toen maar mijn oude modem laten zitten, totdat deze de verbinding ook verloor. Toen kon ik nog steeds niet verbinden met het nieuwe modem, maar na een dag of 4 was dit opgelost. Als ik jou was zou ik dus ook nog maar even wachten ja, het zal allemaal wel goed komen.

Overigens heb ik het probleem met mijn modem nu tijdelijk opgelost door mijn 3Com router die ik al had er tussen te zetten en deze aan de WAN kant op "Dynamic IP adress gezet" en daarachter alle PC's. Nu kan op het modem dus alles uit behalve de verbinding en doet de router NAT en firewall. Het loopt allemaal nog niet helemaal lekker, maar het is al een stuk beter dan de oude configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:20

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Ik ben aan het rondkijken naar een andere provider en kwam via surfsneladsl op internlnet uit. Hetzelfde abbonnement, maar dan voor niet-studenten zeg maar. Kost ietsje meer (€32.95), maar voor een 10/1 verbinding is dat nog steeds best netjes :)

Als ik de reacties hier zo lees is het voornamelijk even aanklooien met het installatiepakket, maar als het eenmaal werkt, dan komt het ook wel goed. Mijn vraag is hoe de snelheden zijn bij bijvoorbeeld p2p-achtige netwerken... eMule, DC++, torrents etc. Dat is namelijk het punt waar Chello ernstig tekort schiet. Althans, ze geven dergelijke packets prioriteit 0, waardoor de snelheden in elkaar donderen helaasch.

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:41
Kort vraagje, heb nu de modem van mijn nieuwe ADSL2+ aansluiting ontvangen (heb nog geen login en wachtwoord).

Het ADSL lampje brandt nu oranje (voorheen niet), ben ik nu set to go met een login met wachtwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puntslash
  • Niet online
Ben ook een trotse bezitter van een 10/1 abbo, met 8 ipadressen. Heb een CopperJet 816-2P.

Hoe kan ik de hosts die een publiek ipadres hebben nu beschermen via de firewall? Ik heb bijvoorbeeld een webserver, met een publiek ipadres. Die beveilig ik nu via iptables. Maar volgens mij moet het ook lukken via de Copperjet.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Red devil schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 09:57:
Kort vraagje, heb nu de modem van mijn nieuwe ADSL2+ aansluiting ontvangen (heb nog geen login en wachtwoord).

Het ADSL lampje brandt nu oranje (voorheen niet), ben ik nu set to go met een login met wachtwoord?
Jep! Ik had de router aangesloten en het lampje brande niet zoals je in m'n vorige posts kon lezen... De volgende dag brande hij wel... en als je de router even configt met je login dan ben je in een wip online.

Trouwens erg vriendelijke en goede helpdesk lui van internlnet zeg. Had direct iemand aan de lijn, lokaal tarrief... prima!

Ben helemaal blij... alleen haal ik ook 'slechts' iets meer dan 800kb/s... die 10mbit haal ik dus vooralsnog niet... (1,6km vanaf de centrale...) maar wie weet kan het nog beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
Victorio schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 15:20:
[...]

Trouwens erg vriendelijke en goede helpdesk lui van internlnet zeg. Had direct iemand aan de lijn, lokaal tarrief... prima!
Dat vind ik nou ook, ze zijn echt heel vriendelijk en professioneel, de meest belachelijke vragen beantwoorden ze serieus en vriendelijk, geen gezeur. Dit was echt zeer positief punt bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:41
SneakyViper schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 21:55:
[...]

Dat vind ik nou ook, ze zijn echt heel vriendelijk en professioneel, de meest belachelijke vragen beantwoorden ze serieus en vriendelijk, geen gezeur. Dit was echt zeer positief punt bij mij.
Idd, goede helpdesk, ze zijn echt professioneel bezig.

Nou, nu mijn verhaal. Het oranje lampje was aan van mijn modem, dus ik bellen met SurfSnel of ik mijn login en wachtwoord mocht. Dat kon, en ik gelijk aan de slag... pruts pruts met de Modem 816.. pruts......pruts? pruts?

Aargh, ik kon er helemaal niet meer inkomen!
Had nog niet op save gedrukt, dus ik dacht dat stroom eraf halen wel voldoende zou zijn... met default waardes proberen in te loggen.. weer niks! argh ! En die 816 heeft dus geen reset knop! Echt te belachelijk.

Heb toen mijn oude 810 (ADSL1) uit de kast gehaald en die aangesloten. Hup geconfigureerd... en zowaar een verbinding! Nou ja verbinding, nog geen internet maar de modem had verbinding en was getrained @ 6Mbit down en 1 Mbit up. Dat laatste is hoopgevend, aangezien ik 3300 meter van centrale zit.

Vanochtend gebeld en een link gekregen om de nieuwe modemte flashen, hij wist me ook te vertellen dat de oude modem in principe zou moeten werken maar dat ik nog niet helemaal in het systeem zat... Moest de hele dag maar ff pingen om te kijken of het werkte.

Ben wel benieuwd of het ook daadwerkelijk sneller zal zijn met de ADSL2 modem, zo niet dan ga ik lekker verder met de ADSL1 versie.

[edit]
Joepie! idd de verbinding is 6/1Mbit ! :*)

Misschien dat het zelfs nog sneller gaat met ADSL2 modem.
En dit met 3300 meter van de wijkcentrale!

[edit2]

Verbinding met ADSL2 is gelijk, pings ook.

[ Voor 7% gewijzigd door Red devil op 17-02-2006 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaitSolaire
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-07 23:00
Ik kreeg het volgende antwoord op mijn vraag waarom ik na bijna een jaar ineens weer met 110 KBps kan uploaden:

"Daar kunnen wij u geen verklaring voor geven helaas. Ik hoop dat u deze upload snelheid zult blijven houden."

Het kan eigenaardig klinken, maar om een of andere heel voor de hand liggende reden kan ik hier enorm pissig om worden. Ze hebben me meer dan een jaar lang voorgehouden dat mijn uploadsnelheid van 70KBps normaal is voor iemand die 1094 meter van de dentrale af woont. Daarbij deel ik mijn verbinding met de halve wereld, etc etc.

Mijn downloadsnelheid is al die tijd echter 834KBps geweest.

Ik begrijp er werkelijk niets van dat de oudste (en daarom waarschijnlijk meest ervaren) provider van Nederland dit soort belabberde antwoorden geeft. Heeft men dan totaal geen kennis van zaken? Ze zijn inderdaad heel vriendelijk en behulpzaam, maar potverdrietiencentmuntstukken dit geeft bar weinig vertrouwen in hun kennis over de diensten die ze leveren.

[ Voor 99% gewijzigd door LaitSolaire op 17-02-2006 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach ik zit op 854meter en haal ook maar 832kbit/s upload via TweakDSL, kan aan vanalles liggen: router, firmware, eigen bekabeling, kabels in de grond, bekabeling in de centrale van kpn, atm switch, blade, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Idd. Ik heb eergister m'n kabeltjes op een wat nettere manier aangesloten... en nu haal ik opeens wel m'n max. 1Mb/s down. :)

Klopt het trouwens dat als je de 816-2P van de power afhaalt en weer opstart het admin wachtwoord weer standaard op 'admin' staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
Victorio schreef op maandag 20 februari 2006 @ 16:53:
Idd. Ik heb eergister m'n kabeltjes op een wat nettere manier aangesloten... en nu haal ik opeens wel m'n max. 1Mb/s down. :)

Klopt het trouwens dat als je de 816-2P van de power afhaalt en weer opstart het admin wachtwoord weer standaard op 'admin' staat?
Ik dacht het wel ja, volgens mij slaat hij niet alles op als je op save config klikt, je wachtwoord bijvoorbeeld niet, maar ook niet dat de config van buitenaf niet bereikbaar mag zijn, dat stond namelijk ook allemaal weer open nadat ik het modem een paar uur aan de kant gelegd had. 8)7

Overigens haal ik ongeveer 950Kbit/s up op 4400 meter van de centrale >:)

Ik heb overigens nog steeds geen ander modem, wat beter is dan de copperjet, ik had een modem gekocht van marktplaats, maar het was te goed om waar te zijn voor 10 euro, het deed het namelijk niet meer :( De copperjet houdt het tegenwoordig ook nooit meer langer dan een uur of 2 vol, dan valt ie uit, ook de andere die ik had gekregen wil niet echt. Ik zit dus toch maar weer te kijken naar een Draytek ofzo, ze zijn alleen zo duur en dat terwijl ik er nog een heb liggen die nog prima is maar niet voor ADSL2+... Iemand nog ervaring met of opmerkingen over stabiele modems?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Ik heb m'n copperjet 816-2P een paar dagen aanstaan nu... nergens last van. Heb je hem op een plek staan waar hij te warm kan worden? Ventilatie is wel belangrijk geloof ik.

Waar stel je in dat je modem niet bereikbaar mag zijn van buiten af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

SneakyViper schreef op maandag 20 februari 2006 @ 20:01:
Ik heb overigens nog steeds geen ander modem, wat beter is dan de copperjet, ik had een modem gekocht van marktplaats, maar het was te goed om waar te zijn voor 10 euro, het deed het namelijk niet meer :( De copperjet houdt het tegenwoordig ook nooit meer langer dan een uur of 2 vol, dan valt ie uit, ook de andere die ik had gekregen wil niet echt. Ik zit dus toch maar weer te kijken naar een Draytek ofzo, ze zijn alleen zo duur en dat terwijl ik er nog een heb liggen die nog prima is maar niet voor ADSL2+... Iemand nog ervaring met of opmerkingen over stabiele modems?
Een Zyxel 2602, werkt prima (zo lang je het VOIP uit laat) ! Met Surfsnel Maximaal haal ik gewoon 8052/1023 Er zit tenminste ook een goed configureerbare firewall in.
Genoeg op marktplaats te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
LaitSolaire schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 17:02:
Ik kreeg het volgende antwoord op mijn vraag waarom ik na bijna een jaar ineens weer met 110 KBps kan uploaden:

"Daar kunnen wij u geen verklaring voor geven helaas. Ik hoop dat u deze upload snelheid zult blijven houden."

Het kan eigenaardig klinken, maar om een of andere heel voor de hand liggende reden kan ik hier enorm pissig om worden. Ze hebben me meer dan een jaar lang voorgehouden dat mijn uploadsnelheid van 70KBps normaal is voor iemand die 1094 meter van de dentrale af woont. Daarbij deel ik mijn verbinding met de halve wereld, etc etc.

Mijn downloadsnelheid is al die tijd echter 834KBps geweest.

Ik begrijp er werkelijk niets van dat de oudste (en daarom waarschijnlijk meest ervaren) provider van Nederland dit soort belabberde antwoorden geeft. Heeft men dan totaal geen kennis van zaken? Ze zijn inderdaad heel vriendelijk en behulpzaam, maar potverdrietiencentmuntstukken dit geeft bar weinig vertrouwen in hun kennis over de diensten die ze leveren.
't Is heel simpel verklaarbaar. Heeft namelijk bijzonder weinig met lijnlengte te maken ook nog eens wat je denkt. Het heeft met de chipset aan beide kanten van de lijn in de apparatuur te maken, de combinatie precies goed en je haalt meer dan de standaard toelaat soms. Standaard zegt 832kbps voor annexA (Analoog) upstream, combinatie 'optimaal' en je kan zelfs 960 of 1024kbps halen.

Je hebt een modem die je DSL lijn aanstuurt met een bepaalde chipset, vermoedelijk een Copperjet? Die werken uitstekend qua upstream op de Cisco DSLAM's die BBned overal gebruikte zo'n 2 a 3 jaar geleden in hun hele netwerk.

Een aantal locaties zijn omgebouwd naar Alcatel DSLAMs met ADSL1 kaarten daar in. De chipset die op deze kaarten gebruikt werd werkt minder 'optimaal' met het modem wat je dan had. Had je nu hier een Speedtouch510 aangesloten of een ZyXEL650 (beide Alcatel chip) had je een optimale upstream van 960 a 1024kbit gehad weer.

Nu is op heel veel locaties weer een wisseling van de kaarten geweest voor ADSL2+. Deze draaien met een andere DSL chipset en je komt blijkbaar weer uit bij een 'optimale' situatie.

De Alcatel DSLAM heeft dus voor de ADSL1-only kaarten en de ADSL2+ geschikte kaarten andere chipsets.

[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 24-02-2006 21:36 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Laatst online: 12:09

tomic

Smexylittlebabe!

Even een vraag voor de mensen met een surfsnel abonnement:

1. Wat zijn de voordelen dat je via SURFnet op internet zit? Heb je meer privileges ofzo?
2. Wat is de retentie van de nieuwsserver? en is die van hun of van een extern bedrijf?

Ik vraag dit even omdat wij nu een ADSL 1 verbinding hebben bij Tweakdsl waar wij 60 euwo per maand voor betalen! En ik het liever voor de helft doe... :)

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
tomic schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 11:26:
Even een vraag voor de mensen met een surfsnel abonnement:

1. Wat zijn de voordelen dat je via SURFnet op internet zit? Heb je meer privileges ofzo?
2. Wat is de retentie van de nieuwsserver? en is die van hun of van een extern bedrijf?

Ik vraag dit even omdat wij nu een ADSL 1 verbinding hebben bij Tweakdsl waar wij 60 euwo per maand voor betalen! En ik het liever voor de helft doe... :)
Je hebt geen speciale privileges ofzo, tenminste, niet dat ik weet.

De retentie van de nieuwsserver is niet zo hoog, zit ongeveer op een dag of 4 a 5 in de drukke groepen en wel wat over de 10 dagen voor kleinere groepen. Wat ik wel mooi vind is dat ik er op volle snelheid van kan downloaden, maar dat is dan ook maar ongeveer 330KB/s. Hoe hoog het echte maximum ligt weet ik niet. Ik ben tot nu toe ook nog geen corrupte message-id's of wat dan ook tegengekomen, dus dat zit ook wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

SneakyViper schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 15:04:
[...]

Je hebt geen speciale privileges ofzo, tenminste, niet dat ik weet.

De retentie van de ...
Bedankt voor je antwoord; k kan er wel wat mee! Toch vraag ik me af hoe ik moet overstappen van mijn huidige Tweakdsl abbon geleverd door BBnet. Volgens mij moet eerst me lijn vrijgegeven worden, omdat SSadsl niet met BBnet werkt.

Iemand ervaringen?
(ik ga ze natuurlijk maandag even bellen) 8)

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
tomic schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 16:37:
[...]

Bedankt voor je antwoord; k kan er wel wat mee! Toch vraag ik me af hoe ik moet overstappen van mijn huidige Tweakdsl abbon geleverd door BBnet. Volgens mij moet eerst me lijn vrijgegeven worden, omdat SSadsl niet met BBnet werkt.

Iemand ervaringen?
(ik ga ze natuurlijk maandag even bellen) 8)
SurfSnelADSL wordt wel geleverd door BBNed, dit had je ook wel gezien als je even op hun website had rondgekeken. Overigens is het niet mogelijk om van een bestaande BBNed ADSL verbinding te migreren naar een SurfSnelADSL2+, je kan volgens mij wel migreren naar een gewone ADSL verbinding van SurfSnel, maar ik denk dat dat in prijs niet zo veel scheelt dan. Het enige abonnement dat er echt uitsteekt wat betreft prijs/snelheid verhouding is het ADSL2+ Doorgroei Plus abonnement, welke 10/1Mbit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
  • Laatst online: 24-09 23:08
tomic schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 11:26:

1. Wat zijn de voordelen dat je via SURFnet op internet zit?
Je hebt toegang tot een aantal diensten die door SURFnet aan de aangesloten instellingen worden geleverd, zoals het SURFnet Video Portal en de SURFnet Nieuwsdienst. Daarnaast krijg je meerdere IP adressen en zijn die IP adressen uit een speciaal blok waardoor je soms andere routering krijgt, bijvoorbeeld naar Internet2.
De nieuwsserver heeft een SLA van 4 dagen retentie, in de praktijk halen veel groepen meer. Je hebt een snelheidslimiet van 8 Mbps per IP adres. De nieuwsdienst wordt verzorgd door de TU Delft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
  • Laatst online: 24-09 23:08
tomic schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 16:37:

Toch vraag ik me af hoe ik moet overstappen van mijn huidige Tweakdsl abbon geleverd door BBnet.
Aanvraagformulier indienen en aangeven dat je al ADSL hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
jochemd schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 19:51:
[...]
Aanvraagformulier indienen en aangeven dat je al ADSL hebt.
En niet onbelangrijk is om niet op te zeggen totdat je overgezet bent of minstens een bevestiging hebt dat het is ingepland met een exacte opleverdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijulio
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-10 11:08
Beste mensen,

Weet iemand al iets meer over de geplande upgrade van 8mbit ADSL1 > 12mbit ADSL2+ ?

Ik neem aan dat de centrales al klaar zijn aangezien mijn modem al 2 weken hoger traint (Copperjet 816-2p incl adsl2+firmware resp. 8048800 en 1021200) dan voorheen. Tevens is ook mijn upload van 94,5 kb/s naar 107 kb/s gegaan. Lijkt alsof het nu nog een kwestie is van de knop 'omzetten' om mij in de toekomst sneller usenet leeg te laten leechen.

Het is al bijna maart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

bjck schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 20:08:
[...]

En niet onbelangrijk is om niet op te zeggen totdat je overgezet bent of minstens een bevestiging hebt dat het is ingepland met een exacte opleverdatum.
Dank bjck en anderen voor de hulp!

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijulio schreef op zondag 26 februari 2006 @ 12:56:Ik neem aan dat de centrales al klaar zijn aangezien mijn modem al 2 weken hoger traint (Copperjet 816-2p incl adsl2+firmware resp. 8048800 en 1021200) dan voorheen. Tevens is ook mijn upload van 94,5 kb/s naar 107 kb/s gegaan. Lijkt alsof het nu nog een kwestie is van de knop 'omzetten' om mij in de toekomst sneller usenet leeg te laten leechen.

Het is al bijna maart...
Vet! Hoe kan ik zien hoe het bij mijn aansluiting zit? Ik heb een Copperjet 810 met firmware 5.15 SR2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijulio
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-10 11:08
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 14:28:
[...]

Vet! Hoe kan ik zien hoe het bij mijn aansluiting zit? Ik heb een Copperjet 810 met firmware 5.15 SR2.
Dit zijn wel gewoon de 8/1mbit snelheden hoor, dus nog geen verhoogde 12mbit sync. Ik kan dit zien door in het status scherm op dsl te klikken en dan staat daar in een rijtje bij: Tx Bit Rate 1021200 en Rx Bit Rate 8048800. Maar geeft in ieder geval aan dat er in de centrales is gewerkt, want anders zou mn modem niet anders trainen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Status
PPP Connection: Connection established
Connected Time So Far: 10 days, 6 hours

...

Tx Bit Rate 1021200
Rx Bit Rate 10237300
Rx Attn DR 12285600

Wat is die Attn DR dan? Wat zijn trouwens de nadelen van de CopperJet 816-2P Router VoATM 6.02 SR1? De meesten hebben het over instabiliteit... maar dat heb ik nog niet ervaren.

En ik heb nogsteeds niet gevonden waar ik instel dat de router niet bereikbaar mag zijn van buiten af...? :?

[ Voor 14% gewijzigd door Victorio op 28-02-2006 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Net is er onderhoud geweest in de regio Hengelo/Borne:
BBned ADSL onderhoud Hengelo-Borne

Hereby we would like to inform you about Planned Maintenance activities on
our network.

Reference number : CC0000000151514

Affected location(s) : Hengelo Ov-Borne Ov Hgl-Bn
Network component(s) affected : Hengelo Ov-Borne Ov / HGLBNDSL01
Hengelo Ov-Borne Ov / HGLBNDSL02
Hengelo Ov-Borne Ov / HGLBNDSL03

Activity description : Replacement card(s) on DSLAM

Impact : Total outage for all connections mentioned
below
Reason : Defective card(s)/port(s) on DSLAM

Date of work : 1-3-2006
Timeframe (CET) : 00:00 - 06:00
Duration in hours : 00:30

Additional information : Sunset trained direct op de kaart te laag
in. Monteur heeft al een andere lijnkaart geprobeerd in dit slot, maar dat
mocht niet helpen. De splitterkaart word vervangen.
Na een downtime van een paar minuten is m'n lijn iig een stuk sneller :) Haalde eerst meestal rond de 6-7mbit down en nu constant 9 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Zoals er staat is de splitterkaart (splitter op de centrale) blijkbaar de oorzaak geweest van een 'minder signaal' en vervangen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Victorio schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 19:55:
Status
PPP Connection: Connection established
Connected Time So Far: 10 days, 6 hours

...

Tx Bit Rate 1021200
Rx Bit Rate 10237300
Rx Attn DR 12285600

Wat is die Attn DR dan? Wat zijn trouwens de nadelen van de CopperJet 816-2P Router VoATM 6.02 SR1? De meesten hebben het over instabiliteit... maar dat heb ik nog niet ervaren.

En ik heb nogsteeds niet gevonden waar ik instel dat de router niet bereikbaar mag zijn van buiten af...? :?
Rx Attn DR 12285600 is de maximale Mbit (12Mb) wat je kan halen van de Dslam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes! Net mailtje binnen:
1. Over uw SurfSnel ADSL abonnement

========================================================

1. Over uw SurfSnel ADSL abonnement

Geachte ADSL abonnee,

Via dit bericht willen wij u graag informeren over de migratie naar ADSL
2+ van uw SurfSnel abonnement, hoe u uw nieuwe hardware keuze kan
doorgeven en over wijzigingen in de SurfSnel ADSL portfolio.

Snelheidsverhoging van uw SurfSnel ADSL abonnement
InterNLnet heeft u eind december geinformeerd over de vertraging in de
verhoging van uw huidge 2-8 Mb snelheid naar 12 Mb. Medio maart zal dit
als beloofd worden uitgevoerd. De verhoging is daarmee aanstaande.
InterNLnet en BBned zijn nu in gesprek over de exacte planningen.

Prijsverlaging van uw SurfSnel ADSL abonnement
Met ingang van 1 maart voegt InterNLnet de SurfSnel ADSL en SurfSnel ADSL
2+ portfolio samen. Daarbij veranderen de namen en prijzen van de diverse
abonnementen.

Bijzonder blij ben ik om u te kunnen meedelen dat naast de verhoging van
uw bandbreedte nu ook de prijs van uw abonnement wordt verlaagd!

Uw maandtarief van € 49,95 wordt verlaagd naar € 39,95. Dit fors lagere
tarief wordt met ingang van de factuur van april berekend.

Naamswijziging abonnement
U huidige SurfSnel ADSL Optimaal Plus abonnement zal na de verhoging van
uw snelheid een verlaging van uw maandtarief ook een nieuwe naam krijgen:
SurfSnel ADSL 2+ Venus.

Op onze website www.SurfSnelADSl.nl vindt u een volledig overzicht van de
SurfSnel abonnementen met bijbehorende maandtarieven en naamgeving.

Over de omruilactie ADSL router
In de informatie die wij eind december toezonden is uitgebreid toegelicht
dat InterNLnet een omruilactie heeft opgezet om uw huidige ADSL router om
te wisselen voor een ADSL 2+ router.

Kort gezegd komt het op het volgende neer:
Indien u beschikt over de Allied Data 816 2-p enkelpoorts router, dan heb
ik goed nieuws voor u. Deze router is reeds geschikt voor ADSL 2+. U hoeft
alleen maar softwarematig enige veranderingen door te voeren. Hierover
zullen wij u nog nader informeren.

Beschikt u over een ander type ADSL router? Geen probleem. Het ADSL modem
waarover u beschikt blijft gewoon functioneren op uw nieuwe ADSL 2+
verbinding die u straks heeft. Echter om de volledige 12 Mbps te halen
dient u dus over een ADSl 2+ geschikte modem/router te beschikken. Behoudt
u uw huidige ADSL modem/router dan zal uw maximale snelheid 8 Mbps gaan
bedragen.

Om u dus tegemoet te komen hebben InterNLnet en BBned besloten u in de
gelegenheid te stellen om gratis een nieuwe enkelpoorts ADSL 2+ router te
verkrijgen dan wel tegen een zeer laag actietarief een meerpoorts- of
draadloze ADSL 2+ router af te nemen.

========================================================
Type router |Actietarief |Standaard tarief |Omruilkorting
--------------------------------------------------------
Ethernet 1-poorts router |€ 0,00 |€ 69,95 |n.v.t.
Ethernet 4-poorts router |€ 39,95 |€ 79,95 |€ 40,00
Draadloze Ethernet 4-poorts router |€ 69,95 |€ 99,95 |€ 30,00

Voor de verzending van uw nieuwe ADSL 2+ router wordt € 12,95 aan
verzendkosten in rekening gebracht. Voor de retrouzending van uw oude
modem € 6,50

Dit aanbod betreft een omruilactie waarbij u uw huidige ADSL router retour
dient te sturen nadat u uw nieuwe router heeft ontvangen. Eind december
hebben we u beloofd u nader te informeren. Dat is nu zover.

U kunt nu uw bestelling doorgeven als u gebruik wilt gaan maken van deze
omruilactie. Hiervoor gaat u naar de speciale internetpagina die wij
hebben ingericht.

http://www.internl.net/cms/surfsneladsl/control.cfm?ID=7365

Heeft u nog vragen?
Indien u na het lezen van deze pagina's nog vragen heeft over deze
snelheidsverhoging dan kunt u deze natuurlijk altijd aan ons stellen. Bij
voorkeur per e-mail aan servicedesk@internl.net. Natuurlijk kunt u ook
telefonisch contact opnemen met onze servicedesk op nummer 024-36 53 653.

Ik hoop u naar tevredenheid te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Andries Mijnhardt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Ze hebben gelukkig ook nog wat aan de prijs gedaan. Het Venus abo wordt nu 12mbit voor 39.95 per maand. Dat is redelijk acceptabel vind ik. Kom maar op met die verhoging !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me of voor de reeds bestaande ADSL2+ abonnementen (ik heb een ADSL2+ Maximaal abonnement naast een SurfSnel ADSL Optimaal Plus abonnement) ook een prijsverlaging per april doorgevoerd word. Het mailtje dat ik erover kreeg is niet helemaal duidelijk. Er wordt wel gesproken over een oude en nieuwe prijs;
------------------------- Oorspronkelijk bericht -------------------------
Onderwerp: Over uw SurfSnel abonnement
Van: "InterNLnet" <mailtool@inter.nl.net>
Datum: Wo, 1 maart, 2006 4:45 pm
Aan: "Reader" < xxxxxxxxx.xxxxx.nl>
--------------------------------------------------------------------------

1. InterNLnet voert wijzigingen door in ADSL-abonnementen

======================================================
1. InterNLnet voert
wijzigingen door in ADSL-abonnementen

Geachte mevrouw xxxxxxxx,

Via dit bericht willen wij u graag informeren over de naamswijziging van
uw ADSL abonnement.

Wijziging productnaam van de ADSL abonnementen
Per 1 maart 2006 worden alle namen van de SurfSnel ADSL abonnementen van
InterNLnet aangepast. De reden hiertoe is de samenvoeging van de bestaande
SurfSnel ADSL en SurfSnel ADSL 2+ abonnementen.

De productnaam van uw huidige abonnement vindt u in de onderstaande tabel.
In de kolom erlangs vindt u uw nieuwe abonnementsnaam. Voor de
duidelijkheid staand de bandbreedtes van de abonnementen erbij vermeld.

U heeft een ADSL verbinding op basis van het ADSL-protocol. De vernieuwde
SurfSnel portfolio biedt alleen nog ADSL abonnementen op basis van het
ADSL 2+ protocol. Voor uw bestaande ADSL-verbinding heeft dat verder geen
gevolgen.

=======================================================Oude
naam |Bandbreedte |Maandtarief |Nieuwe naam |bandbreedte |Maandtarief
SurfSnel ADSL 2+ Extra Basis |12288/1024 |€ 64,95 |SurfSnel ADSL
Venus |12288/1024 |€ 39,95
SurfSnel ADSL 2+ Extra Plus |16384/1024 |€ 67,95 |SurfSnel ADSL
Neptunus |16384/1024 |€ 44,95
SurfSnel ADSL 2+ Maximaal |16384-24576/1280 |€ 69,95 |SurfSnel ADSL
Jupiter |16384-24576/1280 |€ 49,95

U zult deze naamswijzigingen op de factuur terug zien die u in april van
InterNLnet ontvangt. In de maart factuur vindt u de oude productbenaming
nog terug.

Ik hoop u naar tevredenheid te hebben geïnformeerd over de wijziging in de
naamgeving van uw abonnement.

Met vriendelijke groet,
Andries Mijnhardt
Ik heb ooit eens een link gezien met een overzicht wanneer BBNED per centrale softwarematig omzet naar ADSL2+ Ik kan deze niet meer terugvinden. Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
  • Laatst online: 14:51
Wij hebben hier in centrum Tilburg al maanden last van een verschrikkelijke verbinding.

Verbinding klapte er met verschillende modems vaak uit. Diverse kabels, modems, instellingen etc etc geprobeerd, alles precies volgens de aanbevelingen van InterNLnet.

Daarna alles vanaf het ISRA-punt opnieuw op laten bouwen door profi monteur, zodat alle factoren in ons eigen netwerk zo goed als uitgesloten konden worden. Ondertussen contact gehad met de servicedesk, ze zouden een nieuw modem toesturen. We hebben nu ondertussen 2x AlliedData CopperJet 810 (nieuwste firmare), 3x AlliedData CopperJet 816 (een met de ADSL1 firmare, een met de ADSL2+ firmware en een 'test' versie), een Zyxel Prestige 650R31, en een SpeedTouch 516 gehad. Allen presteerden onder de maat.

InterNLnet heeft een ticket bij BBNed aangemaakt, er zijn 2 lijnmetingen uitgevoerd, er is een monteur langskomen met een test modem. Gisteren werden we opgebeld, dat de problemen nu toch eindelijk opgelost moesten zijn, maar ik zit een dag later nog steeds op 3,5mbit down, en 0,20 mbit up. Da's toch een beetje weinig :D

Iemand een idee wat mijn volgende actie in dit proces zou kunnen zijn? Ik wacht nu al 3 maanden op een goede internetverbinding....

--EDIT:
Ik heb m'n ZyXEL weer eens aangesloten, en zie dat ik 4mbit down en 352kbits up heb... Een kwart van 't gewenste dus :(

--EDIT2:
D'r komt morgen gelukkig een Engineer van BBNed, ben benieuwd of 'ie m'n lijntje een schop kan geven :D

--EDIT3:
Na een bezoekje van de Engineer werkt alles weer. Blijkbaar stond 't profiel op 4Mbit... Nu weer lekker de volle snelheid, 900 down en 110 kb/s up!

[ Voor 19% gewijzigd door jpiscaer op 07-03-2006 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jochemd schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 19:49:

[...]

De nieuwsserver heeft een SLA van 4 dagen retentie, in de praktijk halen veel groepen meer. Je hebt een snelheidslimiet van 8 Mbps per IP adres. De nieuwsdienst wordt verzorgd door de TU Delft.
Volgens mij klopt dat niet. Ik heb een ADSL2+ 24 Mbit lijn die max 16 Mbit haalt een ADSL 8 Mbit lijn die ook niet zijn theoretische max haalt. Zonder gebruik te maken van alle meegeleverde IP adressen (de loadbalancer krijgt twee publieke adressen) geeft NewsLeecher in optimale omstandigheden bij mij aan dat ik 2350 KByte/sec haal. Dat is volgens mij toch echt meer dan 8 Mbit per IP of ben ik nu gek?

Overigens weet iemand al hoe het zit met de prijzen van de reeds bestaande ADSL2+ abonnementen?
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste