Tis net zo'n geval als gratis sportvelgen voor onder je auto..alleen de banden moet je wel zelf aanschaffen. (zonder banden is de auto immers niet bruikbaar)LaitSolaire schreef op donderdag 15 september 2005 @ 15:49:
Toen ik de vraag stelde of ik verplicht was een nieuw modem aan te schaffen om gebruik te maken van de nieuwe snelheden kreeg ik het volgende antwoord:
[...]
Ik wil een gegeven paard natuurlijk niet in de bek kijken, maar vind het wel grappig dat ik afgelopen weken veelvuldig heb lopen zanikken over het feit dat ze steeds minder concurrerend zijn en dan met dit op de proppen komen.
Verwijderd
Ik heb dus zo'n maximaal abonnement. Als ik dus een modem koop, dan ga ik er qua snelheid enorm op vooruit, niet? Wat kost zo'n modempje dan? En heeft ADSL 2+ nog meer voordelen?Met behoud van uw lage tarief van € 49,95 krijgt u een 12 MB ADSL 2+ verbinding
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2005 17:22 ]
Ik heb de mail ook gekregen, ik mag toch hopen dat er ook (gratis) een ADSL2 modem beschikbaar wordt gesteld. Volgens mij werkt een ADSL1 modem niet op een ADSL2 lijn, ze kunnen je moeilijk dwingen een nieuw modem te moeten kopen lijkt mij. Hoe zit het eigenlijk met ISDN klanten ? ISDN en ADSL2 gaat ook niet samen volgens mij....Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 17:22:
[...]
Ik heb dus zo'n maximaal abonnement. Als ik dus een modem koop, dan ga ik er qua snelheid enorm op vooruit, niet? Wat kost zo'n modempje dan? En heeft ADSL 2+ nog meer voordelen?
GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD
Verwijderd
Over een nieuw modem heb ik niets gehoord. Ik zal er morgen eens naar toe bellen. Ik post hier wel wat eruit is gekomen.
Ik heb de volgende reactie gehad:
Ik beschik op dit moment over de 821 ISDN variant. Die werkt ondanks dat ik mijn ISDN heb opgezegd.Voor bestaande klanten zal de overstap naar ADSL 2+ aan het einde van dit jaar mogelijk zijn. BBNED is op dit moment druk bezig om de infrastructuur daarvoor in te richten. Tot die tijd worden de snelheden van bestaande abonnementen dus verdubbeld. Voor ADSL 2+ heeft u inderdaad andere hardware nodig. De coperjet 816-2p modems die wij al sinds enige tijd uitleveren zijn hier ook voor geschikt. Slechts een firmware upgrade zal u in staat stellen om ADSL2+ te kunnen gebruiken. De ADSL2+ chipset is namelijk altijd al in deze modellen aanwezig geweest.
In uw geval zal er dus een ander modem nodig zijn. Voor klanten zal hier een actie voor komen die rond december uitgevoerd zal worden.
Verwijderd
ik heb pas mijn isdn lijn omgezet naar analoog (was binnen 5 dagen gedaan), en ik heb een annex b modem.
nu doet internet het nog steeds.... (btw ook lid van bbdned/internlnet)
weet iemand hoe dit kan of is dit normaal?
bij voorbaat dank
nu doet internet het nog steeds.... (btw ook lid van bbdned/internlnet)
weet iemand hoe dit kan of is dit normaal?
bij voorbaat dank
Als SurfSnelADSL'ers van het eerste uur hebben wij hier in mijn studentenhuis nog een oude modem. Ik heb dus ook bericht gehad dat we ADSL2+ krijgen, maar ik mag toch hopen dat we ook een nieuwe modem krijgen...
Ik zal de helpdesk eens mailen...
Ik zal de helpdesk eens mailen...
https://www.strava.com/athletes/10490675
Sinds de werkzaamheden van 7 en 10 september heb ik na 3 dagen geen verbinding nu een performance drop van zo'n 200kB/sec, waar ik voorheen constant 920K (via MRTG gemeten) haalde, gaat het nu niet verder dan 730kB/sec. Mijn modem trained op 8032000/800000, zoals dat altijd was. Ik heb er al over gemaild met internl net, dit is het antwoord van 12 september:
Sindsdien is er bij mij nog niets verandert. Hebben meer mensen hier last van ?Dit heeft te maken met de werkzaamheden in het BBNED netwerk. De klacht ligt
al bij BBNED en men heeft al engineers aangestuurd om deze problemen te
verhelpen.
[ Voor 19% gewijzigd door gjs op 16-09-2005 13:17 ]
Ik heb ook sinds die 3 dagen storing niet sneller dan 730-750kb/s gezien terwijl ik daarvoor 840 standaard haalde. Heb ook gebeld met InterNLnet en de zaak uitgelegd. Het zou worden doorgegeven. Ik ga me er verder niet druk om maken, je kunt er toch niks aan doen en heb al genoeg energie verspild toen het in het begin nog 200-300 ging bij veel mensen (waaronder ik).gjs schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 13:12:
Sinds de werkzaamheden van 7 en 10 september heb ik na 3 dagen geen verbinding nu een performance drop van zo'n 200kB/sec, waar ik voorheen constant 920K (via MRTG gemeten) haalde, gaat het nu niet verder dan 730kB/sec. Mijn modem trained op 8032000/800000, zoals dat altijd was. Ik heb er al over gemaild met internl net, dit is het antwoord van 12 september:
[...]
Sindsdien is er bij mij nog niets verandert. Hebben meer mensen hier last van ?
In december ADSL2+ ! tot die tijd komen dvdtjes met 700 kb/s ook wel binnen...
Die 200K tijd heb ik ook meegemaakt, het ging de laatste tijd juist erg goed. Jammer dat zoiets gewoon niet snel gefikst kan worden. Werkzaamheden zijn meestal om de boel te verbeteren, maar het zal wel een stap zijn naar ADSL2+ vermoed ik.Mijulio schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 16:56:
Ik heb ook sinds die 3 dagen storing niet sneller dan 730-750kb/s gezien terwijl ik daarvoor 840 standaard haalde. Heb ook gebeld met InterNLnet en de zaak uitgelegd. Het zou worden doorgegeven. Ik ga me er verder niet druk om maken, je kunt er toch niks aan doen en heb al genoeg energie verspild toen het in het begin nog 200-300 ging bij veel mensen (waaronder ik).
In december ADSL2+ ! tot die tijd komen dvdtjes met 700 kb/s ook wel binnen...
Ja die is lekker een CopperJet816-2p trekt dus alleen ADSL2 snelheden als je hem in bridge mode gebruikt, in routed mode kom je niet boven de 8mbit, check maar eens de andere topics over het CopperJet816-2p hier op tweakers.LaitSolaire schreef op donderdag 15 september 2005 @ 21:29:
Voor bestaande klanten zal de overstap naar ADSL 2+ aan het einde van dit jaar mogelijk zijn. BBNED is op dit moment druk bezig om de infrastructuur daarvoor in te richten. Tot die tijd worden de snelheden van bestaande abonnementen dus verdubbeld. Voor ADSL 2+ heeft u inderdaad andere hardware nodig. De coperjet 816-2p modems die wij al sinds enige tijd uitleveren zijn hier ook voor geschikt. Slechts een firmware upgrade zal u in staat stellen om ADSL2+ te kunnen gebruiken. De ADSL2+ chipset is namelijk altijd al in deze modellen aanwezig geweest.
In uw geval zal er dus een ander modem nodig zijn. Voor klanten zal hier een actie voor komen die rond december uitgevoerd zal worden.
Nou snap ik ook waarom ze maar 1 ip adres leveren bij de nieuwe ADSL2 aanbiedingen
InterNLnet gaat ook weer helemaal krom met de prijzen. Je kan nu voor het vaste bedrag van 27.95 10mbit adsl2+ krijgen met een gratis modem, terwijl het de mensen die naar 12mbit geupgrade worden gewoon 49.95 per maand blijft kosten. Het wordt bijna antrekkelijk om op te zeggen en weer opnieuw aan te melden. Jammer dat het dan wel 75 euro opzegkosten kost
[ Voor 16% gewijzigd door gjs op 18-09-2005 12:35 ]
Dit is grappig, Bij mij exact hetzelfde, maar helaas krijg ik mijn upload niet hoger getraind dan 736000. Bij internlnet zeggen ze dat dit binnen de marges is en ik dus pech heb. Goed te horen dat ik niet de enige ben.gjs schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 13:12:
[...]
Sindsdien is er bij mij nog niets verandert. Hebben meer mensen hier last van ?
Verwijderd
sta ook op het punt surfsnel ADSL aan te vragen, en wel 'SurfSnel ADSL 2+ Doorgroei Plus, een 10 Mb ADSL 2+ verbinding voor de vaste lage prijs van slechts € 27,95 incl btw!'
het punt is echter dat ze dit alleen aanbieden als je al een werkende telefoonlijn hebt liggen. dit zou dus betekenen dat ik een KPN abbo moet afsluiten, maar ik heb geen behoefte om te bellen. dan kom ik via KPN op een abbo van een kleine 10 euro, maar kan niks vinden over bv. aansluitkosten van de lijn.
als ik SurfSnel een lijn laat verzorgen heb ik me laten vertellen dat mij dat 95, OF 295 euri gaat kosten, afhankelijk wat kpn bij mij komt doen, en ze kunnen hier vooraf geen mededelingen over doen, plus toeslag van 9 nogwat voor non-linesharing
is het dan niet goedkoper om gewoon een KPN abbo af te sluiten, hier niet mee te bellen, en dan SurfSnel aan te vragen met linesharing? Weet iemand wat de eenmalige kosten zijn van KPN en hoe lang het gaat duren voor die lijn wordt opgeleverd?
het punt is echter dat ze dit alleen aanbieden als je al een werkende telefoonlijn hebt liggen. dit zou dus betekenen dat ik een KPN abbo moet afsluiten, maar ik heb geen behoefte om te bellen. dan kom ik via KPN op een abbo van een kleine 10 euro, maar kan niks vinden over bv. aansluitkosten van de lijn.
als ik SurfSnel een lijn laat verzorgen heb ik me laten vertellen dat mij dat 95, OF 295 euri gaat kosten, afhankelijk wat kpn bij mij komt doen, en ze kunnen hier vooraf geen mededelingen over doen, plus toeslag van 9 nogwat voor non-linesharing
is het dan niet goedkoper om gewoon een KPN abbo af te sluiten, hier niet mee te bellen, en dan SurfSnel aan te vragen met linesharing? Weet iemand wat de eenmalige kosten zijn van KPN en hoe lang het gaat duren voor die lijn wordt opgeleverd?
Beetje zoeken op de kpn site:Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 12:09:
sta ook op het punt surfsnel ADSL aan te vragen, en wel 'SurfSnel ADSL 2+ Doorgroei Plus, een 10 Mb ADSL 2+ verbinding voor de vaste lage prijs van slechts € 27,95 incl btw!'
Aansluitkosten: € 47,55
BelBasis abonnement: € 18,16
Belbudget: € 9,67
Ik neem aan dat je wel een aansluiting hebt, maar dat die niet actief is ?
non linesharing heeft weinig zin, voor hetzelfde heb je belbudget en dan kan je evengoed bellen/gebeld worden via je vaste lijn, de belkosten zijn wel hoger.
Verwijderd
Ook ik sta op het punt om @home op te zeggen en de ADSL2+ actie van Surfsneladsl aan te vragen voor de vaste prijs van 27,95 per maand.
Toch vraag ik mij af hoe vast die prijs dan is. Betekent het dat ik een jaar lang die prijs heb, of is het een introductieprijs voor een paar maanden?
Toch vraag ik mij af hoe vast die prijs dan is. Betekent het dat ik een jaar lang die prijs heb, of is het een introductieprijs voor een paar maanden?
Verwijderd
Het abo kost 27,95 per maand, en je zit er per jaar aan vast. dus ook het 2e jaar behoud je gewoon die zelfde 27,95 abo kosten per maand.
Er staat op de site nergens vermeld dat dit een tijdelijke actie is, zolang je abo actief blijft kost het je dus 27,95 p/maand. Oneindig dus 
Wij zitten ook te denken aan een overstap van @Home naar Surfsnel, snelheids verdubbeling en kosten halvering.. tjah, geen klachten over @Home maar dan is de keuze snel gemaakt
Enige waar ik bang voor ben is stabiliteitsproblemen, hopelijk net zo weinig klachten als bij @Home en mooi continue met 1,2MB/s dlden
[edit]
Btw, waar mijn mond bij openvalt
Wij zitten ook te denken aan een overstap van @Home naar Surfsnel, snelheids verdubbeling en kosten halvering.. tjah, geen klachten over @Home maar dan is de keuze snel gemaakt
Enige waar ik bang voor ben is stabiliteitsproblemen, hopelijk net zo weinig klachten als bij @Home en mooi continue met 1,2MB/s dlden
[edit]
Btw, waar mijn mond bij openvalt

En dan vooral verhuis- en beeindigingskosten.. dat is toch totale waanzin?! Ruim 200 ouderwetse guldens enkel voor het ópzeggen van je abo! Ik vraag me héél erg af of dit überhaupt legaal is en toegestaan wordt voor de Opta / stand houd voor een kantonrechterUpgradekosten € 30,00
Downgradekosten € 50,00
Kosten beëindiging abonnement € 75,00
Verhuiskosten € 95,00

[ Voor 33% gewijzigd door The Legend op 04-10-2005 11:41 ]
Ik ben toch malle pietje niet!
Nope dat staat er niet bij, verhuiskosten 95 euro.. of dat nou binnen het 1e jaar is of niet. Ik ben Planet en HetNet gewend (helpdesker) maar nu weet ik dus weer wat service is. Zelfs het achteraf aanmaken van een email alias kost je 4,5 pleuro! 
Ik mag hopen dat ze de snelheid en uptime voor elkaar hebben..

Ik mag hopen dat ze de snelheid en uptime voor elkaar hebben..
Verwijderd
Wat? Dus als ik (na een jaar) wil kappen, dan moet ik geld betalen? Lijkt me niet goedkomen.....
Verwijderd
Nou, ik heb het ADSL2+ doorgroei abbonnement aangevraagd voor 27,95 per maand. 10/1 mbit.
Na 2,5 week is de lijn opgeleverd en alles werkt. Minpuntje: meegeleverde installatiehandleiding klopte niet voor mijn verbinding dus ik had mijn andere internetverbinding nodig om de juiste handleiding van de site te halen.
Snelheid wisselt nogal, tussen de 5 en de 10mbit, afhankelijk waarvandaan ik download. Upload snelheid wel altijd zowat 1mbit.
Komende week niet veel thuis, dus het uitgebreid testen zal even moeten wachten.
Na 2,5 week is de lijn opgeleverd en alles werkt. Minpuntje: meegeleverde installatiehandleiding klopte niet voor mijn verbinding dus ik had mijn andere internetverbinding nodig om de juiste handleiding van de site te halen.
Snelheid wisselt nogal, tussen de 5 en de 10mbit, afhankelijk waarvandaan ik download. Upload snelheid wel altijd zowat 1mbit.
Komende week niet veel thuis, dus het uitgebreid testen zal even moeten wachten.
Vaag, wij hebben ong. 2 weken geleden hetzelfde abo aangevraagd maar hebben nog niet eens papieren in huis, wel de modemVerwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 21:34:
Nou, ik heb het ADSL2+ doorgroei abbonnement aangevraagd voor 27,95 per maand. 10/1 mbit.

Verwijderd
Ik had ook het modem in huis voordat ik de brief met login gegevens ontving. Had er heen gebeld hoe dat zat en ze vertelden mij dat ze vrij vroeg waren met het versturen van het modem. Ze krijgen een seintje van KPN wanneer de lijn is opgeleverd en pas dan gaan de login gegevens de deur uit.
Als je naar de klantenservice belt kunnen ze je wel vertellen op welke datum dat verwacht wordt.
Als je naar de klantenservice belt kunnen ze je wel vertellen op welke datum dat verwacht wordt.
Klantenservice al 2x gebeld, 1e keer afgelopen maandag: Konden ze me niet vertellen wanneer de brief verstuurd zou worden, de opleverdatum wel -> 18 oktober. Dat was gisteren dus, vanochtend weer gebeld: Brief zou vandaag waarschijnlijk komen, anders morgen... geen brief vandaag
Ik vind het sowieso érg vreemd dat ze bij de klantenservice niet mijn gebruikersnaam kunnen zien, of willen geven?
Btw, melding van KPN
ADSL2+ wordt toch geleverd op het netwerk van BBNed??

Btw, melding van KPN
Verwijderd
Klopt, maar ik had nog geen adsl van te voren en ik kreeg een melding dat mijn telefoonlijn geschikt werd gemaakt voor breedband verbindingen.
Verwijderd
Wij zitten nu met een ADSL 1 verbinding (de maximale, 8 mbit). De verbinding is ubergeil enzo, maar we betalen 49 euro per maand. Heb gebeld met de klantenservice, maar wat blijkt nu? Als ik overstap naar dat ADSL-2 actie-abonnement van 27,95, dan moet ik vijf weken wachten!
Is er al iets meer bekend over de 'oude' klanten met een ADSL-1 abonnement?
Eindelijk, mijn dsl2+ 10mbit doorgroei abonnement is actief. Dit zou eigenlijk pas over enkele dagen zijn, maar het modem had al dsl sync. Na wat kloten is het nu dan uiteindelijk actief.
PS: er zit een foutje in de manual, je kunt met de firmware die geleverd wordt niet doen wat er in de manual staat. NAT is geen probleem, maar de ip's routen naar je pc's wel.
Wat blijkt? in de nieuwe firmware van de 816-p2 6.0 sr2 is het een en
ander gewijzigd. De manual op de site/meegeleverde manual gaat uit van 6.00, daarbij
was het nog mogelijk om de lan range een ip uit de ppp range te geven.
Na enige research bleek dat de manual grotendeels bruikbaar blijft op 1 punt na:
Na het instellen van de WAN interface dient men deze te "editen"
Vervolgens naar "ip interface"
Dan naar "PPP"
Tik vervolgens bij het vakje "unnumbered" true in.
Vanaf dat moment is het wel mogelijk om de lan interface een ip uit de
range te geven die toegekend is.
Anders mekkert het modem dat het ip dat je aan LAN toekent overlapt met PPP interface.
Ik heb gevraagd of ze dat voortaan ook bij de manual willen vermelden.
Doe er je voordeel mee en voorkom een hoop ellende
PS: er zit een foutje in de manual, je kunt met de firmware die geleverd wordt niet doen wat er in de manual staat. NAT is geen probleem, maar de ip's routen naar je pc's wel.
ander gewijzigd. De manual op de site/meegeleverde manual gaat uit van 6.00, daarbij
Na enige research bleek dat de manual grotendeels bruikbaar blijft op 1 punt na:
Dan naar "PPP"
Anders mekkert het modem dat het ip dat je aan LAN toekent overlapt met PPP interface.
[ Voor 5% gewijzigd door stfn345 op 20-10-2005 00:52 ]
Het ziet er naar uit dat ik mijn router moet vervangen door dat ADSL2+ verhaal, ik heb namelijk een CopperJet 811 RouterPlus ISDN 5.14 SR2N
Tierelier
Dat zal bij ons dan ook wel het geval zijn.. kunje aan de modem zien als deze nog niet is geinstalleerd of er line sync is of niet? DSL brand continue oranje maar ik vraag me af of dat komt door het signaal of doordat de modem niet geconfigureerd is..razorhead schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 00:51:
Eindelijk, mijn dsl2+ 10mbit doorgroei abonnement is actief. Dit zou eigenlijk pas over enkele dagen zijn, maar het modem had al dsl sync. Na wat kloten is het nu dan uiteindelijk actief.
Dan naar "PPP"
Verwijderd
Ik had gebeld en de man van klantenservice zei dat m'n CopperJet 810 wel geschikt is voor ADSL 2. Ze zijn bezig met nieuwe software voor het modem ofzo.
Dat zou goed nieuws zijn voor mijVerwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 14:00:
Ik had gebeld en de man van klantenservice zei dat m'n CopperJet 810 wel geschikt is voor ADSL 2. Ze zijn bezig met nieuwe software voor het modem ofzo.
Tierelier
Woei!
* The Legend is ook online via ADSL 2+
[edit]
De snelheid lijkt te steken op max 800kb/s.. we hebben van Surfsnel 8 ipadressen gekregen, de modem is dus routed ingesteld. Nou las ik hier ergens dat deze modem alleen bridged (dus met 1 enkel ip adres) de 10mbit haalt..
* The Legend is ook online via ADSL 2+
[edit]
De snelheid lijkt te steken op max 800kb/s.. we hebben van Surfsnel 8 ipadressen gekregen, de modem is dus routed ingesteld. Nou las ik hier ergens dat deze modem alleen bridged (dus met 1 enkel ip adres) de 10mbit haalt..
[ Voor 69% gewijzigd door The Legend op 20-10-2005 16:23 ]
Ik ervaar precies hetzelfde en heb InterNLnet daarvan op de hoogte gesteld, ze hebben nu een intern ticket aangemaakt en zullen een ticket bij BBned aanmaken.The Legend schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 17:57:
Nou, inmiddels de modem gereset en weer ingesteld als bridged, nu haal ik max 830kb/s constant.. is dit niet gewoon te laag?
Op 15 september 2005 kreeg ik deze mail:Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 22:05:
Wij zitten nu met een ADSL 1 verbinding (de maximale, 8 mbit). De verbinding is ubergeil enzo, maar we betalen 49 euro per maand. Heb gebeld met de klantenservice, maar wat blijkt nu? Als ik overstap naar dat ADSL-2 actie-abonnement van 27,95, dan moet ik vijf weken wachten!
Huidige snelheid
Downstream / Upstream
256 / 256 Oude snelheid 1
512 / 256 Oude snelheid 2
1024 / 512 Oude snelheid 3
2048 / 1024 Oude snelheid 4
8 Mb / 1024 Oude snelheid 5
Downstream / Upstream
Nieuwe snelheid
1024 / 512 Nieuwe snelheid 1
1024 / 512 Nieuwe snelheid 2
2048 / 1024 Nieuwe snelheid 3
2-4 Mb / 1024 Nieuwe snelheid 4
12 Mb / 1024 Nieuwe snelheid 5
Toevoeging:
De 2-8 Mb verbindingen hebben al de hoogste snelheid met ADSL. Uw verbinding wordt daarom omgezet in een ADSL 2+ verbinding. Dit gaat plaatsvinden in de maand december. U moet dus nog even geduld hebben, maar dan krijgt u ook echt waar voor uw geld. Met behoud van uw lage tarief van € 49,95 krijgt u een 12 MB ADSL 2+ verbinding. Het normale tarief voor deze verbinding bedraag € 64,95. U krijg dus een fors voordeel cadeau!
Toen zei ik tegen die vent van de helpdesk dat ik die 16-24 MPBS verbinding meteen in wilde laten gaan ipv de 12 mbits toen zei ie ja moe je even de website in de gaten houden..:P ik zie nog nix
[ Voor 15% gewijzigd door thatrunks op 21-10-2005 05:47 ]
- Computers blijven drama dingen -
heb je al es nieuwe firmware geprobeerdThe Legend schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 17:57:
Nou, inmiddels de modem gereset en weer ingesteld als bridged, nu haal ik max 830kb/s constant.. is dit niet gewoon te laag?
de nieuwste geeft overigens problemen bij mij dan doet nix ut meer kheb die sr2 van 2 april ik zou die recovery tool ook maar even downloaden voor de ckerheid en Media Sensing (http://support.microsoft.com/kb/q239924/) uitschakelen anders ken je de router niet power cyclen ik werd helemaal gek toen ik um niet kon recoveren gelukkig had ik me switch er tussen terug gezet dus had ik nie meer last van die media sense
Firmware downloaden voor de Copperjet Router 816-2P: ftp://ftp.allieddata.nl/p...xDSL/copperjet_816-2P.htm
Of voor andere routers: ftp://ftp.allieddata.nl/p...Info/SupportSite/xDSL.htm
CJT816_2P v6.02SR1 ADSL2+ Annex A die geeft bij mij problemen als ik de router instel. Deze is van 25 augustus 2005
en de CJT816_2P v6.0 SR2 Annex A van 2 april 2005 werkt ut beste bij mij...
De vraag of je een nieuwe router/modem nodig heb voor adsl2+ staat ook gewoon op de website
1) Ethernet ADSL 2+ modem voor analoog/ISDN
Het ethernet ADSL 2+ modem is systeem onafhankelijk en eenvoudig te installeren. Indien u een netwerk aan wilt sluiten, raden wij u een ethernet modem/router aan. Indien u voor het ethernet modem kiest, zult u een ethernet kaart in uw computer moeten installeren. Deze kaart dient u zelf aan te schaffen. Bij elke computerwinkel zijn deze ethernetkaarten te verkrijgen, let er wel op dat deze aan de volgende specificaties voldoet: type UTP 10/100 base-t, instelbaar op Half Duplex.
Hier wordt de Allied Data Copperjet 816-2p (analoog/ISDN.) geleverd. Er zit één Ethernetpoort aan de uitgangszijde. Dit modem is uitermate geschikt om een stand-alone pc op de Surfsneladsl ADSL 2+ verbinding aan te sluiten. Als u een netwerk wilt aansluiten is de Ethernet 4-poortsrouter of een aanvullende switch of Ethernet netwerkrouter noodzakelijk. Dan kunt u tot vier computers extra aansluiten. Ook kunt u de 816-2p als Router configureren, dan kunt u de5-poorts Switch gebruiken om een netwerk aan te sluiten.
2) Ethernet ADSL 2+ 4-poorts router voor analoog/ISDN
De Ethernet ADSL 2+ 4-poorts router is een combinatie van een ADSL 2+ router en 4-poorts-switch. Hiermee is het eenvoudig om meerdere computers de adsl verbinding te laten delen. De computers die worden aangesloten dienen een geschikte UTP/RJ45-ethernetkaart te bezitten. Indien u voor het ethernet modem kiest, zult u een ethernet kaart in uw computer moeten installeren. Deze kaart dient u zelf aan te schaffen.
Hier wordt de Allied Data Copperjet 1622 (analoog/ISDN) geleverd. Er zitten 4 Ethernetpoorten aan de uitgangszijde. Dit modem is uitermate geschikt om een thuisnetwerk op de Surfsneladsl ADSL 2+ verbinding aan te sluiten.
[ Voor 75% gewijzigd door thatrunks op 21-10-2005 05:50 ]
Gister een mail gestuurd naar de helpdesk over de "trage" verbinding:
Verder heb ik natuurlijk niets aan zo'n antwoord dus de helpdesk maar gebeld, 47 minuten in de wacht gestaan

Nu met de helpdesk aan de lijn, die kerel beweerd dat ik de modem niet als bridge kan instellen omdat ik 8 ipadressen heb gekregen
Ik leg gewoon uit dat ik de modem als bridge instel, daar achter een Linux server heb hangen die voor mij het netwerk routert. Nou dat kon onmogelijk stabiel werken volgens hem, terwijl hier 8 jaar lang @Home Breedband opdezelfde manier heeft gewerkt 
Moest ik persé van hem de modem weer direct op 1 pc aansluiten en instellen als router, kabels lopen omleggen (heel gedoe) en wat blijkt, het heeft geen effect! Joh...!
Verbinding blijft te traag, op de speedtest van bbned zelf haal ik maximaal 6,51Mbps met dipjes naar beneden. Hij bleef maar van nouwww tis wel aan de lage kant maar moet nog kunnen... Dus ik herhaaldelijk die test gedraait, geen effect. Bestand van 100mb gedownload, gemiddeld 770Kb/s, zegt die medewerker ineens jah maar die 770 klopt wel hoor
Terwijl dat dus nog minder is dan 6,5Mbps 
Uiteindelijk besloot 'ie om ff contact op te nemen met BBNed en ik zou voor 18:00 worden teruggebeld..
To be continued
[edit]
Keurig teruggebeld, zou een ticket naar BBNed worden aangemaakt
Moest nog ff de splitter testen wat uiteraard hetzelfde resultaat gaf.. Nu ff paar screens maken en die doormailen omdat BBNed haar klanten blijkbaar niet vertrouwd
Krijg ik vandaag terug:Van: /me The Legend
Verzonden: donderdag 20 oktober 2005 19:02
Aan: servicedesk
Onderwerp: "Trage" verbinding
Beste meneer/mevrouw,
Ik heb vandaag onze nieuwe ADSL2+ verbinding geinstalleerd maar ik ben nog niet geheel tevreden over de snelheid. Bij herhaaldelijk testen via de speedtest van BBNed kom ik uit op maximaal 6,5Mbit. Het abonnement beweerd 10/1 te zijn, nu weet ik dat er een kleine overhead op de lijn kan zitten maar 3,5Mbit lager lijkt me niet helemaal goed?
Ik heb op dit moment slechts 1 pc aangesloten en de modem (Copperjet 816-2p) als bridge geconfigureerd.
Username: ****
Debiteurnummer: ****
Tel.nr: ************
Postcode / Huisnr: ********
Alvast bedankt voor uw antwoord.
Mvg, /me The Legend.
Die kerel bedoelt waarschijnlijk dat ik de modem als router moet instellen ipv als bridge want zowel bridge als router werken met protocol routed PPPoAGeachte /me The Legend,
De modem dient niet als Bridge ingesteld te worden maar als router; PPPoA routed. Het kan zijn dat u dit handmatig in moet stellen.
Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd,
Met vriendelijke groet,
*********, Helpdeskmedewerker

Verder heb ik natuurlijk niets aan zo'n antwoord dus de helpdesk maar gebeld, 47 minuten in de wacht gestaan

Nu met de helpdesk aan de lijn, die kerel beweerd dat ik de modem niet als bridge kan instellen omdat ik 8 ipadressen heb gekregen

Moest ik persé van hem de modem weer direct op 1 pc aansluiten en instellen als router, kabels lopen omleggen (heel gedoe) en wat blijkt, het heeft geen effect! Joh...!
Verbinding blijft te traag, op de speedtest van bbned zelf haal ik maximaal 6,51Mbps met dipjes naar beneden. Hij bleef maar van nouwww tis wel aan de lage kant maar moet nog kunnen... Dus ik herhaaldelijk die test gedraait, geen effect. Bestand van 100mb gedownload, gemiddeld 770Kb/s, zegt die medewerker ineens jah maar die 770 klopt wel hoor

Uiteindelijk besloot 'ie om ff contact op te nemen met BBNed en ik zou voor 18:00 worden teruggebeld..
To be continued
[edit]
Keurig teruggebeld, zou een ticket naar BBNed worden aangemaakt

[ Voor 12% gewijzigd door The Legend op 21-10-2005 17:55 ]
Ik heb net opgehangen met de Helpdesk, jij hield dus de lijn zo lang bezet
Tierelier
Sorry 
Hij nam ook op met "sorry bladiebladiebla, ik dacht dat u een spookklant was zo lang heeft u gewacht"
Hij nam ook op met "sorry bladiebladiebla, ik dacht dat u een spookklant was zo lang heeft u gewacht"

Ik heb net een chat sessie gehad met iemand die bij bbned werkt:Keurig teruggebeld, zou een ticket naar BBNed worden aangemaaktMoest nog ff de splitter testen wat uiteraard hetzelfde resultaat gaf.. Nu ff paar screens maken en die doormailen omdat BBNed haar klanten blijkbaar niet vertrouwd
Bij bbned intern staat mijn verbinding als: Access speed 10Mb/1Mb_bandwidth
hij trainde 1 dag op 10mbit, maar vanaf nu traint hij op max 8mbit.
Letterlijk :
"Trained downstream bitrate: 7648 kbps 7648 kbps 7488 kbps
Trained upstream bitrate: 1088 kbps 1088 kbps 1056 kbps
Het lijkt wel alsof je capped bent op 8, die waardes liggen wel heel dicht bij elkaar"
Daarbij komt dat dit een nieuwe lijn is op ca 1900m van de centrale.
Wat bij mij wel naar boven kwam:
Dit is normaal (zijn eigen lijn)
Downstream SNR margin: 7.5 dB 7.5 dB 8 dB
Upstream SNR margin: 0 dB 7 dB 7 dB
Downstream attenuation: 14 dB 13 dB 13 dB
Upstream attenuation: 19 dB 26.5 dB 26.5 dB
Downstream transmit power: 15.8 dBm 19.8 dBm 19.8 dBm
Upstream transmit power: 12.6 dBm 12.3 dBm 12.3 dBm
Dit is mijn lijn:
Downstream SNR margin: 70 dB 75 dB 75 dB
Upstream SNR margin: 71 dB 72 dB 72 dB
Downstream attenuation: 191 dB 191 dB 191 dB
Upstream attenuation: 191 dB 191 dB 191 dB
Downstream transmit power: 190 dBm 190 dBm 190 dBm
Upstream transmit power: 121 dBm 121 dBm 121 dBm
slechte lijn lijkt het wel, heb het tevens zonder splitter geprobeerd.. zelfde resultaat.
Ik ga nu kijken hoe de waardes zijn met mijn ADSL1 modem.
Waar zie je die SNR (Signal Noise Ratio is dat toch ofzo?) waardes? Wij zitten op 500 meter van de centrale dus dat kan het probleem niet zijn.
Ik heb die van de bbned medewerker gekregen, die heeft even op de dsl port gekeken.
je kunt wel kijken wat je modem heeft:
telnet ip_van_modem
inloggen (admin/admin?)
tik in: port dsl counters
OF: http://ip_van_router/configuration/ports_advanced.html?121
ik kreeg oa te zien:
LocalSNRMargin = 6.0 dB
LocalLineAttn = 43.5 dB
LocalTxPower = 12.3 dB
RemoteLineAttn = 19.0 dB
RemoteSNRMargin = 6.0 dB
je kunt wel kijken wat je modem heeft:
telnet ip_van_modem
inloggen (admin/admin?)
tik in: port dsl counters
OF: http://ip_van_router/configuration/ports_advanced.html?121
ik kreeg oa te zien:
LocalSNRMargin = 6.0 dB
LocalLineAttn = 43.5 dB
LocalTxPower = 12.3 dB
RemoteLineAttn = 19.0 dB
RemoteSNRMargin = 6.0 dB
[ Voor 7% gewijzigd door stfn345 op 21-10-2005 21:58 ]
Local SNR Margin 19.5 dB
Local Line Attn 24.5 dB
Local Tx Power 12.3 dB
Remote Line Attn 9.5 dB
Remote SNR Margin 8.5 dB
Maar geen flauw idee wat dit zegt dus
Local Line Attn 24.5 dB
Local Tx Power 12.3 dB
Remote Line Attn 9.5 dB
Remote SNR Margin 8.5 dB
Maar geen flauw idee wat dit zegt dus
Ik had maar een vraagje van maximaal 2 minuten, heb 40 minuten in de wacht gezeten, ik heb wel meteen gevraagd wat de reden was; Ziekte. Iedereen bij InternlNet is ziekThe Legend schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 18:23:
Sorry
Tierelier
Verwijderd
LOL, ik kreeg te horen dat het ontzettend druk was i.v.m. verscheidene nieuwe diensten die ze de laatste tijd aan het aanbieden zijn. klinkt al aardig geloofwaardiger. Hij beweerde ook dat je 'normaal gesproken' binnen 10 minuten iemand aan de lijn hebt, en binnen een paar uur wordt teruggebeld als je de voicemail inspreekt.JorisdeKloris schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 22:26:
[...]
Ik had maar een vraagje van maximaal 2 minuten, heb 40 minuten in de wacht gezeten, ik heb wel meteen gevraagd wat de reden was; Ziekte. Iedereen bij InternlNet is ziek
*Puk wacht op de pakketjesman, was gister niet thuis toen ze met mijn Copperjet voor analoge lijn (ipv die voor ISDN die ik nu thuis heb liggen) aan de deur stonden..

iemand enig idee hoe laat pakketjes op zaterdag ongeveer nabezorgd worden ??
Je hebt het toch niet over een Copperjet 816 ? Die zijn nl. geschikt voor POTS en ISDN, alleen ff de firmware flashen...Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 10:44:
[...]
LOL, ik kreeg te horen dat het ontzettend druk was i.v.m. verscheidene nieuwe diensten die ze de laatste tijd aan het aanbieden zijn. klinkt al aardig geloofwaardiger. Hij beweerde ook dat je 'normaal gesproken' binnen 10 minuten iemand aan de lijn hebt, en binnen een paar uur wordt teruggebeld als je de voicemail inspreekt.
*Puk wacht op de pakketjesman, was gister niet thuis toen ze met mijn Copperjet voor analoge lijn (ipv die voor ISDN die ik nu thuis heb liggen) aan de deur stonden..![]()
![]()
![]()
iemand enig idee hoe laat pakketjes op zaterdag ongeveer nabezorgd worden ??
Ik heb ook maar even bij internlnet de vraag gesteld hoe het nu met de modems gaat mbt. de migratie in december van de 8mbit ADSL klanten naar 12mbit ADSL2+. Ik heb zelf een CopperJet820 die geen ADSL2 ondersteund, ik heb al ergens gelezen dat er ook voor de 81x ,en 82x lijn firmware upgrades komen zodat ze wel ADSL2+ ondersteunen, maar eerlijk gezegd lijkt me dat een broodje aap verhaal.
Dit is het antwoord op de vraag over modem upgrades:
Op dit moment is er nog geen uitspraak gedaan over de manier waarop dit
opgelost gaat worden.
Neemt u tot die tijd, als het mogelijk is, nog geen acties om een
nieuw/ander modem aan te schaffen.
Dit is het antwoord op de vraag over modem upgrades:
Op dit moment is er nog geen uitspraak gedaan over de manier waarop dit
opgelost gaat worden.
Neemt u tot die tijd, als het mogelijk is, nog geen acties om een
nieuw/ander modem aan te schaffen.
Vrijdagavond had ik een mailtje verstuurd met 3 screenshots van speedtests om door te laten sturen naar BBNed, krijg ik maandag een mailtje terug met de vragen wat voor modem/firmware heeft u en of ik al zonder splitter heb getest
Ik heb vrijdag daar 1,5 uur lang tijd aan besteed, mag ik het nog een keer doen. Mailtje teruggestuurd met die strekking, krijg ik net weer een mail terug dat de screenshots er niet bij zaten.. Dat is nogal logisch omdat die bij de 1e reply natuurlijk al zijn weggelaten en je moet de oude mails altijd eraan laten zitten omdat de mails beantwoord worden door verschillende werknemers
Wéér een mail gestuurd met de screenshots nogmaals, toen maar direct gebeld.. 10 minuten wachtrij... Of de mails al waren binnen gekomen, dat ging ze ff controleren. 2 Minuten later word ik teruggebeld, de mails zijn binnengekomen en nu gaan ze door naar BBNed. Heuj!
Je krijgt als advies om ff screens te sturen, en uiteindelijk moet je 3x mailen en 1x een kwartier bellen om het voor elkaar te krijgen
Mail support: Bagger
Mail bereikbaarheid: Redelijk
Telefonische support: Goed
Telefonische bereikbaarheid: Bagger

Je krijgt als advies om ff screens te sturen, en uiteindelijk moet je 3x mailen en 1x een kwartier bellen om het voor elkaar te krijgen

Ik zou niet te hard zeuren....men probeert tenminste nog op een fatsoendelijke wijze wat aan je probleem te doen; kan je van menig ander isp niet zeggenThe Legend schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:35:
Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker
Tuurlijk daar heb je gelijk in, maar het simpelweg ontvangen en doorsturen van 1 email moet toch makkelijker en sneller kunnen lijkt me..
Heeft iemand die het oude adsl1 abbo nog heeft en de nieuwste firmware van de copperjet 816-2p (adsl2+ firmware) werkend gekregen? of hoor ut zo als je adsl1 heb dat die adsl2+ firmware nie werkt?
InterNLNet is de beste ISP Helpdesk die ik ooit heb gehad.The Legend schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:35:
[ Voor 64% gewijzigd door jorisdekloris op 26-10-2005 09:17 ]
Tierelier
"De beste" helpdesk zegt mij persoonlijk niet zo heel erg veel. Het gemiddelde niveau is namelijk vrij laag heb ik het idee
Verwijderd
Tjah maar wat verwacht je dan? Als iemand 'meer verstand' heeft van het hele zaakje, dan gaat hij/zij niet op de helpdesk zitten, toch? 
Anyhow, ik heb een ADSL-1 abonnement, 8/1 mbit. Wekt prima, snelheden van 800 kb/s. Heerlijk dus. Wat gebeurt er met m'n abonnement en heb ik een nieuw modem nodig. Na het lezen van dit complete topic heb ik daar nog steeds geen zeker antwoord op gekregen.
Anyhow, ik heb een ADSL-1 abonnement, 8/1 mbit. Wekt prima, snelheden van 800 kb/s. Heerlijk dus. Wat gebeurt er met m'n abonnement en heb ik een nieuw modem nodig. Na het lezen van dit complete topic heb ik daar nog steeds geen zeker antwoord op gekregen.
Het gaat niet om het kennis niveau van de gemiddelde werknemer, die is bij de telefonische helpdesk van surfsnel dik in orde. Het gaat om de organisatie achter zo'n helpdesk die vaak gewoon naadje is. Afdelingen zijn slecht bereikbaar, communicatie onderling loopt stroef, klachtenafhandeling duurt veel te lang etc.Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 12:06:
Tjah maar wat verwacht je dan? Als iemand 'meer verstand' heeft van het hele zaakje, dan gaat hij/zij niet op de helpdesk zitten, toch?
En trust me, I know
Dat is ook nog niet bekend bij InterNLnet, zie mijn post even hier boven.Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 12:06:
Als je geen Copperjet 816 hebt (deze is softwarematig up te graden naar adsl2+), dan heb je een ander modem nodig. Daar komt een actie voor, maar hoe, dat is een groot raadsel.
offtopic:
wat staat er in je profiel dan?
[ Voor 1% gewijzigd door jorisdekloris op 31-10-2005 15:14 . Reden: typo ]
Tierelier
JorisdeKloris schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 15:14:
[...]
offtopic:
offtopic:
Dat ik helpdesker van beroep ben
[ontopic]
Ik ben nogsteeds niet teruggebeld naar aanleiding van het ticket naar BBned.
[ Voor 16% gewijzigd door The Legend op 31-10-2005 22:04 ]
The Legend schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 18:34:
[...]
offtopic:
[ontopic]
Ik ben nogsteeds niet teruggebeld naar aanleiding van het ticket naar BBned.
offtopic:
Ik ben het hoofd van een Helpdesk en weet wat iedereen altijd te zeiken heeft. Iedereen denkt maar dat het makkelijk is....
Misschien moeten wij de discussie ergens anders verder voeren?
Ik ben het hoofd van een Helpdesk en weet wat iedereen altijd te zeiken heeft. Iedereen denkt maar dat het makkelijk is....
Tierelier
JorisdeKloris schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 07:46:
[...]
offtopic:
offtopic:
Lijkt me een goed plan
Lijkt me een goed plan
Net gebeld naar Surfsnel, 25 minuten in de wacht gestaan en de moed maar opgegeven en m'n nummer achtergelaten. Ik ben heel benieuwd of ik teruggebeld ga worden.
[quote]The Legend schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 10:28:
[...]
[quote]
[...]
offtopic:
Lijkt me een goed plan
Lijkt me een goed plan
[quote]
offtopic:
jerlingsatstrukton.com
jerlingsatstrukton.com
Tierelier
Nou, nadat ik dinsdag gebeld heb ben ik dezelfde middag teruggebeld (keurig). Helaas met de melding dat ze nog niets van BBned hadden vernomen en tot die tijd dus ook niets voor me konden doen. Nog geen uur later werd echter wederom gebeld
BBNed had van zich laten horen, er zou een lijntest worden gedaan, of er vandaag een monteur kon komen. Tuurlijk kon dat! De monteur zou rond 10:00 komen, uiterlijk om 12:00. Om kwart voor 1 nog niets gehoord, behalve dat de internetverbinding eruit knalde
We vermoeden al dat de monteur bezig was in de wijkcentrale en jawel, een kwartier later werden we gebeld. Even de binnenkomende lijn uit de splitter en weer wachten. Wederom gebeld, lijntest was uitgevoerd, signaal was weer terug en waarempel, de snelheid was goed! (Speedtest.bbned.nl gaf ~7,8Mbit = 999Kb/s). Alleen met erg veel dipjes, even 1 pc op de modem aangesloten en nu was de snelheid constant goed. Monteur kwam nog langs en melde dat "het framework" was "nagelopen" en dat het verholpen was 
Hopelijk blijft 't nu zo

Hopelijk blijft 't nu zo
De snelheid is nu ok dus tevreden jah 
[offtopic]
Added op msn
[offtopic]
Added op msn
Verwijderd
Ben echt zeer benieuwd wat ze met bestaande ADSL-1 klanten gaan doen. Begin november zou het een en ander duidelijk worden, is mij verteld. Nog een paar dagen! Yeah!
Bij mij is een monteur geweest die gestuurd is door BBNED.Wat hij constateerde:
Postcode check van bbned geeft 1900 meter aan, bleek in praktijk 3400 meter te zijn.
(wel haal ik 8mbit?!) En er zou sluiting op de lijn zitten.
Die check is dus blijkbaar ook allesbehalve betrouwbaar.
KPN mannetjes worden er nu op af gestuurd.
Postcode check van bbned geeft 1900 meter aan, bleek in praktijk 3400 meter te zijn.
(wel haal ik 8mbit?!) En er zou sluiting op de lijn zitten.
Die check is dus blijkbaar ook allesbehalve betrouwbaar.
KPN mannetjes worden er nu op af gestuurd.
Ik heb ook sinds kort ADSL2+ van BBned. Even wat aanwijzingen voor beveiliging:
- Standaard kan je binnenkomen met admin/admin. De telnet en webserver poort staan standaard open voor zowel je LAN (interne netwerk) als van buitenaf (internet). Ik kon zo al bij de eerste de beste SurfSnel abbo binnenkomen.
Voor wat beveiliging kan je het beste de toegang van buitenaf dichtzetten. Dit kan door:
-->webserver set telnet secclasses internal
-->webserver set http secclasses internal
-->webserver set upnp secclasses internal
-->webserver set managementip 145.99.x.y (optioneel, als je 1 vaste bak hebt voor configgen)
-->system config save
-->system restart
Ook handig is om de user admin te verwijderen en een eigen user aan te maken met dezelfde
rechten. Dan kan niemand ooit een admin passwd raden omdat user admin al niet meer bestaat:
-->system add user pietje
-->system set user pietje access superuser
-->system set user pietje mayconfigure enabled
-->system set user pietje mayconfigureweb enabled
-->system set user pietje password PietPWD
-->system delete user admin
-->system config save
-->system restart
Nu kan je inloggen met pietje/PietPWD en hetzelfde instellen.
Een stuk veiliger en minder hack-baar!
- Standaard kan je binnenkomen met admin/admin. De telnet en webserver poort staan standaard open voor zowel je LAN (interne netwerk) als van buitenaf (internet). Ik kon zo al bij de eerste de beste SurfSnel abbo binnenkomen.
Voor wat beveiliging kan je het beste de toegang van buitenaf dichtzetten. Dit kan door:
-->webserver set telnet secclasses internal
-->webserver set http secclasses internal
-->webserver set upnp secclasses internal
-->webserver set managementip 145.99.x.y (optioneel, als je 1 vaste bak hebt voor configgen)
-->system config save
-->system restart
Ook handig is om de user admin te verwijderen en een eigen user aan te maken met dezelfde
rechten. Dan kan niemand ooit een admin passwd raden omdat user admin al niet meer bestaat:
-->system add user pietje
-->system set user pietje access superuser
-->system set user pietje mayconfigure enabled
-->system set user pietje mayconfigureweb enabled
-->system set user pietje password PietPWD
-->system delete user admin
-->system config save
-->system restart
Nu kan je inloggen met pietje/PietPWD en hetzelfde instellen.
Een stuk veiliger en minder hack-baar!
Ik heb gewoon direct het password van Admin gewijzigd. Leuk als je dan naar de helpdesk belt "Huh, admin/admin werkt niet
" Nee d0h
[ Voor 6% gewijzigd door The Legend op 08-11-2005 16:21 ]
Maar van buitenaf kan iedereen nog steeds zien wat voor modem je hebt en aanvallen doen.
Op de bovenstaande manier staat het ieder geval een stuk dichter.
Op de bovenstaande manier staat het ieder geval een stuk dichter.
Yup alleen dan kan de helpdesk dus van afstand niet je modem resetten bv. als de boel verneukt is.
True, alleen heb ik na m'n aansluiting zo vaak de helpdesk moeten bellen ivm de trage verbinding.. en elke keer wilden ze persé de modem resetten en opnieuw configgen als router ipv bridge etc. Elke keer de boel opengooien is ook irritant. Daarnaast, verder dan de router komen ze niet omdat er een dichtgespijkerde server tussen de router en het netwerk staat dus tjah
Eindelijk heb ik sinds gisteren weer m'n oude snelheid terug van m'n 8mbit abo die ik voor de werkzaamheden in september ook had. Met DU meter zo'n 875kB/sec constant
, de afgelopen 2 maanden was dat nog geen 700kB/sec.
Hopen dat het nu weer even zo blijft !
Hopen dat het nu weer even zo blijft !
[ Voor 14% gewijzigd door gjs op 19-11-2005 12:01 ]
Verwijderd
Heb ook eindelijk mn 2+ abbo (surfsnel doorgroei) aan de pruttel. kom alleen met speedtest van BBNed niet boven de 2 Mbps uit
Het ligt niet aan de splitter, kan iemand misschien even een basic checklistje opstellen waar het nog meer aan zou kunnen liggen dat ik bij lange na mijn snelheid niet haal?
abo is trouwens met CJ 816-2p modem.
abo is trouwens met CJ 816-2p modem.
Ik heb sinds gister die FAQ gevolgd op internl.net om adsl2+ firmware in te zetten dat is gelukt en vervolgens ook gelukt om internet te krijgen alleen is me snelheid onveranderd gebleven hoort dat zo ? of moet er nog een extra handeling worden verricht?
lol
ik ben nogal scheel staat in dat mensen met ut maximaal abbo pas in dec worden verhoogd
lol

[ Voor 17% gewijzigd door thatrunks op 16-11-2005 06:18 ]
Verwijderd
Ik heb een Surfsnel Doorgroei Plus verbinding en ik heb ook de nodige problemen.
om de zoveel tijd raakt mij modem de lijnsync kwijt.
Mijn download snelheid is rond de 806 KB dat had mij betreft ook hoger gekunt want het is wel een 10/1 Mbit verbinding.
Mijn lijnsync waardes zijn:
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.021 / 10.239
Ik heb een Speedtouch 716 aan de lijn hangen.
Meer info staat hier:
[rml]sharky-terror in "[ DSL] Noise margin: Wat zijn acceptabele..."[/rml]
Mijn download snelheid is rond de 806 KB dat had mij betreft ook hoger gekunt want het is wel een 10/1 Mbit verbinding.
Meer info staat hier:
same here... heb sinds een week het 10/1 pakket, en haal die 10mbit ook niet
heb gemaild met de servicedesk, en screenshots van mn snelheid opgestuurd...
linesync is wel goed, heb getest zonder splitter en met pc direct op het modem (copperjet 816-2p - heb er ook een tornado wireless routertje bij voor de laptop)
ik haal vanaf speedtest.bbned.nl ongeveer 740kb/s, en dit zou rond de 1000kb/s moeten zijn
ze hebben een storing aangemeld bij bbned, ben benieuwd hoe lang het gaat duren
verder behoorlijk tevreden, het is tot nu toe stabiel, en de newsserver is top
heb gemaild met de servicedesk, en screenshots van mn snelheid opgestuurd...
linesync is wel goed, heb getest zonder splitter en met pc direct op het modem (copperjet 816-2p - heb er ook een tornado wireless routertje bij voor de laptop)
ik haal vanaf speedtest.bbned.nl ongeveer 740kb/s, en dit zou rond de 1000kb/s moeten zijn
ze hebben een storing aangemeld bij bbned, ben benieuwd hoe lang het gaat duren
verder behoorlijk tevreden, het is tot nu toe stabiel, en de newsserver is top
Bij mij is die speedtest de laatste tijd behoorlijk fukt.
Your current bandwidth reading is: 264.26 Mbps which means you can download at 33.03 MB/sec. from our servers.
Even iets anders als snelheden..
Wat is ongeveer de doorlooptijd van aanvragen op een lege telefoonlijn? Dit omdat we @home nog moeten afsluiten en in ons studentenhuis willen we geen dag zonder internet zitten.
De KPNlijn is momenteel in aanvraag met een belbudget abo.. Is namelijk ongeveer een euro per maand goedkoper als non-linesharing.
Wat is ongeveer de doorlooptijd van aanvragen op een lege telefoonlijn? Dit omdat we @home nog moeten afsluiten en in ons studentenhuis willen we geen dag zonder internet zitten.
De KPNlijn is momenteel in aanvraag met een belbudget abo.. Is namelijk ongeveer een euro per maand goedkoper als non-linesharing.
Verduurzamen doe je niet voor je portemonnee, maar voor je kroost. | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron
ik was binnen 3 weken online (en ben t nog steeds
)
had na 2 weken t modem en enkele (lange) dagen later mn inloggegevens
had na 2 weken t modem en enkele (lange) dagen later mn inloggegevens
Verwijderd
Lag aan de speedtouch(raake zijn lijn sync kwijt), de Copperjet is stabiel.Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 09:18:
Ik heb een Surfsnel Doorgroei Plus verbinding en ik heb ook de nodige problemen.
Meer info staat hier:
Die Copperjet is wel veel trager dan de speedtouch bij Copperjet haalt +/- 500 KB de Speedtouch +/- 850.
Iemand al iets gehoord voer de upgrade van December voor de 8mbit mensen?
Tierelier
nog niks gehoord....wel even gecheckt met de helpdesk en je kunt iig je firmware al upgraden (gisteren gedaan), mijn copperjet 816-p2 werkt prima met de nieuwe firmware op mn huidige adsl(1) lijn. Ben zeer benieuwd of ik over de 1 mb heen ga met de upgrade naar 12mbit, haal nu 820-850 kb/s met 8mbit abbo dus mijn verwachtingen zijn hoog.JorisdeKloris schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 08:13:
Iemand al iets gehoord voer de upgrade van December voor de 8mbit mensen?
Ik heb een 811 voor ISDN, volgens mij kan die niet eens 12mbit aan aangezien er een 10mbit netwerkaansluiting op zit.
Tierelier
Alleen de 816 en de 1616 kunnen ADSL2+ aan.JorisdeKloris schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 15:40:
Ik heb een 811 voor ISDN, volgens mij kan die niet eens 12mbit aan aangezien er een 10mbit netwerkaansluiting op zit.
Sinds twee dagen is onze ADSL 2+ verbinding actief. De snelheid is lekker (hoewel ik hiervoor in een studentenflat zat met 100Mb verbinding op Surfnet), maar haalt toch niet het maximale van de 10/1, volgens speedtest.bbned.nl zitten we op 60/70% hiervan.
Aan de posts hiervoor te zien ben ik niet de enige met dit probleem.
Ik wacht even af of er nog mooie oplossingen gepost worden en anders klim ik ook in de telefoon naar de klantenservice.
SNR waardes e.d. bespaar ik jullie nog maar even, aangezien niemand daar iets zinnigs uit kan concluderen m.i.
Modem is overigens de 816 over ISDN met laatste firmware.
Stom wel dat speedtest dit abo nog niet kent, zo is het moeilijk vergelijken.
Aan de posts hiervoor te zien ben ik niet de enige met dit probleem.
Ik wacht even af of er nog mooie oplossingen gepost worden en anders klim ik ook in de telefoon naar de klantenservice.
SNR waardes e.d. bespaar ik jullie nog maar even, aangezien niemand daar iets zinnigs uit kan concluderen m.i.
Modem is overigens de 816 over ISDN met laatste firmware.
Stom wel dat speedtest dit abo nog niet kent, zo is het moeilijk vergelijken.
bij mij is het sneheids probleem opgelost!
eergisteren opgebeld, monteur in huis gehad die de zaak heeft doorgemeten.
Hij kwam tot 8mbit max, en in de centrale ook... ik zou, voordat ze in de centrale dingen gingen vervangen, een nieuw modem opgestuurd krijgen om te testen...
gisteren kwam ik thuis, en toen was het 'spontaan' opgelost!
strak 1mb/s nu, stuk beter dan die 740kb die ik haalde
heb voor de aardigheid maar even gemaild dat t nieuwe modem niet meer hoeft...
ik ben erg tevreden over de afhandeling en service van internlnet!
eergisteren opgebeld, monteur in huis gehad die de zaak heeft doorgemeten.
Hij kwam tot 8mbit max, en in de centrale ook... ik zou, voordat ze in de centrale dingen gingen vervangen, een nieuw modem opgestuurd krijgen om te testen...
gisteren kwam ik thuis, en toen was het 'spontaan' opgelost!
strak 1mb/s nu, stuk beter dan die 740kb die ik haalde
heb voor de aardigheid maar even gemaild dat t nieuwe modem niet meer hoeft...
ik ben erg tevreden over de afhandeling en service van internlnet!
Dan ben ik benieuwd of ze daar nog iets aan gaan doen. Modem met korting of gewoon vervangen.
Tierelier
Ja dat vraag ik mij dus ook nog steeds af, over een paar dagen is het december...JorisdeKloris schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 14:13:
[...]
Dan ben ik benieuwd of ze daar nog iets aan gaan doen. Modem met korting of gewoon vervangen.
Het lijkt me dat ze je niet kunnen dwingen om een nieuw ADSL2+ modem te kopen, en of een ADSL1 modem gaat werken op de BBNED ADSL2+ apparatuur ? Ik denk van niet.Stukje uit email:
De 2-8 Mb verbindingen hebben al de hoogste snelheid met ADSL. Uw verbinding wordt
daarom omgezet in een ADSL 2+ verbinding. Dit gaat plaatsvinden in de maand
december. U moet dus nog even geduld hebben, maar dan krijgt u ook echt waar voor uw
geld. Met behoud van uw lage tarief van € 49,95 krijgt u een 12 MB ADSL 2+
verbinding. Het normale tarief voor deze verbinding bedraag € 64,95. U krijg dus een
fors voordeel cadeau!
[ Voor 10% gewijzigd door gjs op 26-11-2005 12:11 ]
Verwijderd
Het lijkt er toch zo langzamerhand op dat je de beloofde 10 MBit pas echt haalt na een belletje he? Ik ga me daar morgen dan ook maar eens even mee bezig houden. Zit zo'n dikke 800 meter bij de centrale vandaan, dat zou niet nadelig zijn voor de snelheid toch?
ADSL2+ heeft toch de mooie eigenschap dat het juist ver draagt?
Tierelier
Ik ben ook een 8Mbit Copperjet 811 ISDN gebruiker. Ik ben reuze benieuwd hoe ze dat gaan aanpakken. Vooralsnog heb ik nog niks gehoord over het eventuele vervangen van mijn modem.
https://www.strava.com/athletes/10490675
Misschien moeten we gewoon ff bellen 
Ik zal vanmiddag eens kijken of ik tijd heb.
Ik zal vanmiddag eens kijken of ik tijd heb.
Tierelier
Toen ik wat problemen had met het instellen van de router via de quickstart (volgens de helpdesker was de quickstart niet altijd even betrouwbaar) en de helpdesk nodig had om de router te resetten heb ik ook gelijk even nagevraagd naar de snelheid.
Volgens speedtest.bbned.nl zit ik meestal tussen de 5.5 en de 6.7 Mb, wat toch niet echt de volle mik is. Er werd mij verteld dat er na alle overhead eigenlijk tussen de 7 en 8 moest overblijven en dat dit probleem wel vaker voorkwam.
Hij kon me geen kant en klare oplossing aanbieden en zei dat ze "er mee bezig" waren. Een individueel ticket aanmaken was niet op zn plaats aangezien het probleem structureler ligt. De theorien bij bbned varieerden van beperkingen in hun apparatuur, tot mogelijke problemen met de Copperjet zelf (ik heb een 816, die op de allieddata site onder ADSL hardware valt, niet onder ADSL2, wellicht is dat het)
Conclusie: nog even wachten, er zou binnen een maand meer bekend moeten zijn.
Maar als jullie allemaal na een telefoontje een hogere snelheid halen ga ik die vent toch even telefonisch schoppen.
Volgens speedtest.bbned.nl zit ik meestal tussen de 5.5 en de 6.7 Mb, wat toch niet echt de volle mik is. Er werd mij verteld dat er na alle overhead eigenlijk tussen de 7 en 8 moest overblijven en dat dit probleem wel vaker voorkwam.
Hij kon me geen kant en klare oplossing aanbieden en zei dat ze "er mee bezig" waren. Een individueel ticket aanmaken was niet op zn plaats aangezien het probleem structureler ligt. De theorien bij bbned varieerden van beperkingen in hun apparatuur, tot mogelijke problemen met de Copperjet zelf (ik heb een 816, die op de allieddata site onder ADSL hardware valt, niet onder ADSL2, wellicht is dat het)
Conclusie: nog even wachten, er zou binnen een maand meer bekend moeten zijn.
Maar als jullie allemaal na een telefoontje een hogere snelheid halen ga ik die vent toch even telefonisch schoppen.
stuur ze een email met screenshots op verschillende tijden van de dag, heeft hier prima geholpenMaar als jullie allemaal na een telefoontje een hogere snelheid halen ga ik die vent toch even telefonisch schoppen.
December is begonnen
Nu mogen ze wel beginnen met wat voorlichting voor de oude abonnees.... Ik heb een Copperjet 810 en vraag me af of men mij gaat dwingen een ander modem aan te schaffen...
Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker
Verwijderd
Hier dezelfde situatie; Surfsneladsl maximaal.Aesculapius schreef op donderdag 01 december 2005 @ 20:13:
December is begonnenNu mogen ze wel beginnen met wat voorlichting voor de oude abonnees.... Ik heb een Copperjet 810 en vraag me af of men mij gaat dwingen een ander modem aan te schaffen...
Bij mij presteert de lijn nu eindelijk op 10mbit dsl (nog niet het theoretische maximum, maar das normaal)
Dus ik haal nu eindelijk 1mb/s (1040kb/s)
Dus ik haal nu eindelijk 1mb/s (1040kb/s)