Toon posts:

Het Grote SurfSnelADSL-topic, deel 3

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 8.958 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-10 10:47

gjs

Scoobydoobydoo

SneakyViper schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 13:09:
Ik heb nu bijna een jaar mijn SurfSnelADSL Mars abonnement, maar ik heb nog steeds geen goed alternatief gevonden voor de copperjet. Ik heb begin dit jaar een Zyxel P660R gekocht van marktplaats, maar dat ding was ook al zo gaar als wat (gelukkig maar een tientje voor betaald). Ik weet niet of bijvoorbeeld de P662H(D) of P2602H(D) beter werkt dan die bijgeleverd copperjets. Heeft iemand ervaring met de zyxels?
Ik draai al vanaf het begin met een 2602H (Tiscali model) werkt prima. Ik heb het 12Mbit abo en haal ook makkelijk de 1200Kb/sec.

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-10 22:04
Ik heb laatst een brief gestuurd naar InterNLnet waarin ik vraag om ons abonnement (studentenhuis) om te zetten op de naam van een huisgenoot, aangezien ik ga verhuizen (inmiddels al verhuisd).

Kopietje bewijs van inschrijving van hem erbij gedaan, gegevens, alles compleet. Opgestuurd naar InterNLnet.

Afgelopen vrijdag; geen adsl verbinding meer, alle instellingen kloppen, maar bij WAN ip adres staat 0.0.0.0. Hij krijgt dus geen IP meer.

Zou het soms zo zijn dat de PPPoA username (username@dsl.inter.net.net (of zoiets) ook veranderd is nu ik die wijziging doorgegeven heb? Die username is namelijk mijn username die ik ook voor interNLnet e-mail gebruik (wel een ander wachtwoord). Volgens de helpdesker die ik destijds belde met de vraag wat ik moest doen voor het overzetten van ons abonnement op een andere naam zou "er niets gebeuren met de verbinding". Het zou puur administratief zijn...

De helpdesk is gesloten tot woensdagmorgen, dus die kunnen me niet helpen. Zijn er hier mensen die een SurfSnelADSL abonnement op een andere naam hebben laten zetten? En kreeg je toen een nieuwe inlognaam voor je modem?

P.S. Ik ben inmiddels verhuisd en ook nog eens bij familie met kerst, dus voor mij is het niet zo vervelend... :) Ik had alleen gehoopt dat deze wijziging soepeler zou verlopen.

https://www.strava.com/athletes/10490675

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-10 22:04
GoldieLox schreef op maandag 25 december 2006 @ 15:54:
Ik heb laatst een brief gestuurd naar InterNLnet waarin ik vraag om ons abonnement (studentenhuis) om te zetten op de naam van een huisgenoot, aangezien ik ga verhuizen (inmiddels al verhuisd).

Kopietje bewijs van inschrijving van hem erbij gedaan, gegevens, alles compleet. Opgestuurd naar InterNLnet.

Afgelopen vrijdag; geen adsl verbinding meer, alle instellingen kloppen, maar bij WAN ip adres staat 0.0.0.0. Hij krijgt dus geen IP meer.

Zou het soms zo zijn dat de PPPoA username (username@dsl.inter.net.net (of zoiets) ook veranderd is nu ik die wijziging doorgegeven heb? Die username is namelijk mijn username die ik ook voor interNLnet e-mail gebruik (wel een ander wachtwoord). Volgens de helpdesker die ik destijds belde met de vraag wat ik moest doen voor het overzetten van ons abonnement op een andere naam zou "er niets gebeuren met de verbinding". Het zou puur administratief zijn...

De helpdesk is gesloten tot woensdagmorgen, dus die kunnen me niet helpen. Zijn er hier mensen die een SurfSnelADSL abonnement op een andere naam hebben laten zetten? En kreeg je toen een nieuwe inlognaam voor je modem?

P.S. Ik ben inmiddels verhuisd en ook nog eens bij familie met kerst, dus voor mij is het niet zo vervelend... :) Ik had alleen gehoopt dat deze wijziging soepeler zou verlopen.
Om antwoord te geven op mijn eigen vraag;
Als je je surfsneladsl abonnement op een andere naam laat zetten, dan wordt ook de inlognaam en wachtwoord voor de verbinding veranderd. Deze moet je dus aanpassen in de (web)interface van je modem... Helaas kwamen ze bij InterNLnet niet op het idee om een brief te sturen met daarin de nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord. |:( Nee, we moesten zelf bellen om te vragen waarom onze verbinding het niet deed om vervolgens erachter te komen dat we een nieuwe inlognaam en wachtwoord nodig hebben vanwege die eerder genoemde abonnementswijziging dus...

Dan denk je, prima, geef me dan maar die nieuwe inlognaam over de telefoon. "Nee meneer, dat kan niet." Wat? Maar de hele boel stond op mijn naam, ik kan mijn gegevens opnoemen en alles. "Nee, als u geen brief ontvangen heeft (we didn't) dan moet u bellen van het hoofdtelefoonnummer in huis (we hebben ISDN) en dan mogen we de inlognaam verstrekken aan de huidige abonnee."
Jeez, wat een bureaucratische onzin dit... :(

Anyway, eind al goed, wel 6 dagen geen ADSL gehad aangezien de helpdesk dicht is in het weekend en op feestdagen.

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwinf
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-03 15:43
Iemand weleens deze mail van InterNLnet gehad?
quote:

Geachte heer/mevr. [KNIP],

Bij deze melden wij u dat u waarschijnlijk auteursrechtelijk beschermd materiaal via Internet heeft verspreid. Via dit bericht willen wij u verzoeken maatregelen te nemen om herhaling te voorkomen. Omdat wij u hierbij graag behulpzaam zijn, vindt u de benodigde informatie in dit bericht.

In deze mail gaan wij in op de volgende zaken:

De klacht die wij ontvingen inclusief de impact c.q. overlast
De (mogelijke) oorzaak
Wat moet u doen?
waarom u actie moet ondernemen
Meer achtergrond informatie en technische details

1. De klacht die wij ontvingen inclusief de impact c.q. overlast
Wij ontvingen een klacht over verspreiding van auteursrechtelijk beschermd materiaal, namelijk:

FILENAME : [KNIP]
FILESIZE : [KNIP]
FIRST_DATE : [KNIP]
IP_ADDRESS : [KNIP]
LAST_DATE : [KNIP]
P2PPROTOCOL : BitTorrent
TITLE : [KNIP]

Dit IP adres is door InterNLnet aan u toegewezen (of was dat op voornoemd moment). Wij willen u er bij deze op wijzen dat verspreiding van dergelijk materiaal verboden is op basis van onze Algemene Voorwaarden en bovendien strafbaar is volgens de Nederlandse wet.

2. De (mogelijke) oorzaak
Vermoedelijk wordt uw computer (of één van uw computers, als u een lokaal netwerk heeft) gebruikt voor filesharing. Filesharing is het delen van bestanden op uw computer met anderen via het Internet. Meestal gaat het om muziekbestanden (MP3), films of software. Veel Internetgebruikers zijn erg enthousiast over filesharing toepassingen, zoals Kazaa, eDonkey, BitTorrent, SoulSeek, maar zijn zich nog niet bewust van de minder goede kanten ervan.

3. Wat moet u doen?
Allereerst moet u er voor zorgen dat het bestand waarover deze melding gaat niet meer vanaf uw computer(s) wordt aangeboden. Dat betekent dat u dit bestand helemaal van uw computer(s) moet verwijderen of dat u het op een plek op uw computer moet neerzetten waar uw filesharing programma er niet bij kan. De te ondernemen actie verschilt per filesharingprogramma. Daarna zou u in uw filesharing programma kunnen zoeken naar een mogelijkheid om het aanbieden (sharen, uploaden) van bestanden uit te schakelen. Niet alle programma's bieden deze mogelijkheid. Als uw filesharing programma er één is van het type "vast beginnen met aanbieden als de download nog niet compleet is", dan zou u kunnen overwegen een ander filesharing programma te gaan gebruiken (tenzij u in de toekomst enkel nog bestanden wilt gaan downloaden die niet auteursrechtelijk beschermd zijn).

4. Waarom u actie moet ondernemen
Het illegaal aanbieden van auteursrechtelijk beschermd materiaal is, conform de Algemene Voorwaarden van InterNLnet en de Acceptable Use Policy, verboden. Ook loopt u het risico dat u strafrechtelijk vervolgd kunt worden, omdat illegaal aanbieden van auteursrechtelijk beschermd materiaal ook een overtreding van de Nederlandse wet is. Zie hiervoor http://www.auteursrecht.nl In geval van een rechtmatig bevel tot het afgeven van gegevens van een klant die zich hieraan schuldig gemaakt zou hebben, zal InterNLnet deze gegevens moeten verstrekken.

5. Meer achtergrond informatie en technische details
Graag informeren wij u nader over dit onderwerp aan de hand van 2 veelgestelde vragen:

Filesharing is toch niet illegaal in Nederland?
Muziekbestanden ophalen wordt tot nu toe gezien als min of meer legaal, zeker waar het particulieren betreft. Het is in feite een grijs gebied: het wordt gedoogd als het geen bedrijfsmatige omvang krijgt en zolang het voor de thuisgebruiker moeilijk is om legaal aan MP3's te komen. Voor het ophalen van software en DVD's geld dit laatste argument niet, maar ook dit valt nog in een schemergebied. Mogelijk komt er snel verandering in deze situatie. Sommige providers bieden hun klanten inmiddels tegen betaling muziek aan, terwijl ook Apple zijn iTunes diensten in Nederland is gestart. Over het aanbieden van door copyright beschermd materiaal bestaat in de Nederlandse regelgeving geen enkele twijfel: het is strafbaar.

Als ik download, bied ik toch niets aan?
Dat denkt u misschien, maar vaak is het zo dat als u bestanden binnen haalt met filesharing programma's, u automatisch ook bestanden aan gaat bieden. Alles wat u heeft binnengehaald, kan in principe door andere gebruikers weer van uw computer worden opgehaald, tenzij u uw filesharing programma zo configureert dat dit onmogelijk wordt. Sommige filesharing programma's bieden geen mogelijkheid om het aanbieden uit te schakelen. U kunt dan natuurlijk de opgehaalde bestanden ergens neer zetten waar uw filesharingprogramma er niet bij kan, maar sommige varianten (zoals BitTorrent en eDonkey) beginnen al met het aanbieden van gedeelten van het bestand, voordat de download compleet is.

Wilt u meer weten over Internet en veiligheid? Kijk dan eens op http://www.internl.net/servicedesk/beveiliging

Wij rekenen op uw medewerking.

Met vriendelijke groet,
InterNLnet afdeling Abuse afhandeling

Iemand een idee hoe ze aan deze info komen? Wordt er actief gemonitord of is het van een tracker die ontmanteld is ofzo?
Ik heb nunet zo'nzelfde mail ontvangen...big brother is watching.

[ Voor 95% gewijzigd door gerwinf op 20-05-2007 23:17 . Reden: Quote vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• divvid
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08 13:36
Wow, ik zit er over te denken surfsnelADSL te nemen, maar bovenstaande grappen hou ik niet van. Zoiets heb ik nog nooit gehad van Demon waar ik nu helaas weg moet wegens een verhuizing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:40
divvid schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 10:54:
Wow, ik zit er over te denken surfsnelADSL te nemen, maar bovenstaande grappen hou ik niet van. Zoiets heb ik nog nooit gehad van Demon waar ik nu helaas weg moet wegens een verhuizing
Toch maar een kleine schop. Providers sturen dit soort mails al een jaar of 10 naar klanten. Gelukkig voor ons zijn het niets meer dan waardeloze dreigmails, en zou ik er niet al te veel van denken. Alle voordelen die InterNLnet verder biedt wegen imho niet op tegen de kans dat je een mailtje als dit ontvangt, vooral aangezien zo'n mailtje niet echt bindend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-10 15:32
Hoi,

ik heb zojuist een Linksys WAG200G modem/router aangesloten maar daar heb ik een raar probleem mee: voor de P2P applicaties moet je portforwarding inschakelen terwijl er met deze provider natuurlijk helemaal geen NAT nodig is; je krijgt immers een routable /29 netwerk achter.

Is dit op te lossen of moet ie terug naar de winkel?

Al geprobeert:
- firmware naar laatste versie: 1.0.1.04
- NAT staat op disabled
- Block anonymous WAN requests uitgeschakeld.

bedankt!

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartV
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-10 13:37
Dat linksys modem heb ik toevallig laatst ook aangeschaft, en hij is ook dezelfde dag weer terug gegaan.
Na een uurtje met de helpdesk in de chat gezeten te hebben blijken ze het domweg niet te ondersteunen, routering zonder NAT. Althans, ze missen de unnumbered optie die je aan moet zetten. Dit gaven ze zelf ook toe, dus hij kon weer terug (naar de mediamarkt).
Het meest simpele sweex adsl modem + wlan deed het wel prima.

[ Voor 18% gewijzigd door BartV op 11-08-2007 21:58 ]

I think I've got the hang of it now... :w :q :wq :wq! ^d X exit X Q :quitbye CtrlAltDel ~~q :~q logout save/quit :!QUIT ^[zz ^[ZZ ZZZZ ^H ^@ ^L ^[c ^# ^E ^X ^I ^T ? help helpquit ^D ^d ^C ^c helpexit ?Quit ?q ^Kx /QY sync halt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
Bedankt voor de info! Retour winkel met dat rot ding. :)

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
Ik heb nu de sweex adsl 2+ (MO250) maar die geeft precies hetzelfde probleem :(

Kan iemand helpen met de juiste configuratie?

De verbinding met Surfnet werkt goed & verder heb ik alleen bij de LAN configuratie het juiste static ip adres ingevoerd. Mijn computer heeft nu gewoon verbinding in de door Surfnet toegewezen IP range, maar Emule zegt dat ie firewalled is. Dus toch geen volledige routing...? Welke instelling zou er fout kunnen staan?

Ik heb bij beide interfaces de routing direction al op both gezet maar dat helpt niets... Ik hoef toch niet iets in te vullen op de routing tabellen?

Edit: OK... Admuncher zat blijkbaar in de weg zodat ik nog niet in de WAN setup was geweest... Nieuwe connectie maken, zonder vinkjes bij firewall & NAT natuurlijk,unnumbered PPP aan, en Emule geeft een high-id :)

[ Voor 15% gewijzigd door spoor12b op 18-08-2007 12:22 ]

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Zou Surfsnel binnenkort nog met een nieuwe aanbieding komen ala Alice ?
Ik heb begrepen dat InterNLnet (pas geleden door BBNed ingelijfd) de support voor dit pakket op zich gaat nemen.
Klanten die al lang bij surfsneladsl zitten betalen nog steeds 37.95 voor 12mbit + kpn nodig, terwijl je nu 20mbit + telefonie + gratis bellen binnen nederland kan krijgen voor 29.90, en er is geen kpn meer nodig.

[ Voor 6% gewijzigd door gjs op 19-08-2007 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Gisteravond heeft mijn modem de geest gegeven (Zyxel 2602H). Er was al een tijdje 1 interne ethernetpoort stuk, nu zijn ze allemaal gaar. Ik kan niet normaal pingen naar het router ip adres, een reset naar default en herconfig helpt ook niet. Dus ik heb m'n oude copperjet 820 uit de kast gehaald en heb nu weer verbinding (niet meer dan 8mbit omdat dit een adsl1 modem is).
Ik kan echter nog steeds niet normaal pingen voorbij de bbned1.surfrt.nik-asd.internl.net (217.149.196.50)

traceroute to 217.149.196.6 (217.149.196.6), 30 hops max, 40 byte packets
1 router.van-der-stroom.nl (145.99.228.1) 2.274 ms 4.699 ms 5.334 ms
2 bbned1.surfrt.nik-asd.internl.net (217.149.196.50) 12.675 ms 12.686 ms 14.347 ms
3 ge0-2.surfrt.nik-asd.internl.net (217.149.196.49) 15.134 ms 16.350 ms 16.349 ms
4 vlan9.newxr1.nik-asd.internl.net (217.149.196.57) 18.747 ms 18.752 ms 18.734 ms
5 resolve10.dns.internl.net (217.149.196.6) 13.581 ms * *

Alles wat daar achter ligt geeft heel veel ping timeouts.

PING 217.149.196.49 (217.149.196.49) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 217.149.196.49: icmp_seq=8 ttl=253 time=8.29 ms

--- 217.149.196.49 ping statistics ---
54 packets transmitted, 1 received, 98% packet loss, time 52985ms
rtt min/avg/max/mdev = 8.294/8.294/8.294/0.000 ms

PING www.tweakers.net (213.239.154.35) 56(84) bytes of data.
64 bytes from www.tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=17 ttl=57 time=7.99 ms
64 bytes from www.tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=25 ttl=57 time=9.37 ms
64 bytes from www.tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=68 ttl=57 time=8.26 ms

--- www.tweakers.net ping statistics ---
70 packets transmitted, 3 received, 95% packet loss, time 68990ms
rtt min/avg/max/mdev = 7.996/8.542/9.372/0.605 ms

De verbinding is echter wel OK kwa snelheid.

Ik heb ondertussen ook al gemailed naar de servicedesk, maarja die zijn dicht in het weekend.

Ben ik de enige die dit heeft, of wordt het ICMP verkeer tegenwoordig gelimiteerd ?

[ADD]
Geen antwoord van InterNLnet gehad, valt me tegen dit is de 1e keer dat ik geen antwoord krijg op mijn mail. Er was idd een storing vrijdag avond, een collega had ook geen internet. Toevallig dat mijn modem er ook mee kapt :?
De ping restricties zijn ondertussen ook weer verleden tijd, en ik heb een verse Zyxel 2602H via marktplaats geregeld.

[ Voor 15% gewijzigd door gjs op 12-09-2007 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:29
Wat mij altijd opvalt bij pinten via Surfnet is dat de TTL's zo laag zijn. Dat houdt volgens mij in dat hij heel veel hops heeft over routers en dergelijke. Dat kan toch nooit goed zijn?

Tierelier

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

jorisdekloris schreef op maandag 10 september 2007 @ 11:16:
Wat mij altijd opvalt bij pinten via Surfnet is dat de TTL's zo laag zijn. Dat houdt volgens mij in dat hij heel veel hops heeft over routers en dergelijke. Dat kan toch nooit goed zijn?
Als ik naar bv naar google.com ping heb ik ook een ttl van 244 hoor.
Volgens mij is juist een kwestie van hoe lager hoe beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:44

Mfpower

In dubio

Even een schopje voor dit topic. Ik ga in een nieuwbouw woning wonen, en ik wil graag surfsnel. Dit met name vanwege de extra IP adressen, en het surfnet netwerk natuurlijk. De Mars aanbieding is ook redelijk betaalbaar en snel genoeg voor me.

Nu is het zo dat in mijn woning in de meterkast keurig een telefoonlijn binnenkomt. Ik hoef geen telefonie (linesharing). Deze telefoonlijn is natuurlijk niet aangesloten. Volgens mij heb ik daarom een new line service nodig. Bij het aanvragen wordt daartoe een referentie IS/RA(?) nummer gevraagd maar ik kan het werkelijk nergens vinden. Hoe kom ik daaraan, en is het werkelijk nodig? Ik kan namelijk bij het aanvragen kiezen voor een bestaande telefoonlijn zonder linesharing (dat is eigenlijk ook wat ik wil, ik hoef geen telefonie). In elk geval wordt bij beide keuzes een referentienummer gevraagd, en in het voorbeeld is dat een telefooonnummer... die ik natuurlijk niet heb. In de FAQ wordt gesproken over een IS/RA nummer. Kan iemand me verder helpen? Ik snap het niet helemaal meer :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon een maandag de klantenervice bellen van InterNLnet.
Aangezien kpn de telfoonlijn moet aanleggen zullen ze willen weten om welke lijn het gaat.
Zie ook wikipedia voor een leuke uitleg wat isra is ;)
http://nl.wikipedia.org/wiki/ISRA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Het is al eens gepasseerd hier, maar zijn er mensen die hun abonnement hebben kunnen opzeggen per maand ? Ik ben nl al sinds maart 2004 lid en in de toen geldende voorwaarden staat:

"Deze overeenkomst wordt aangegaan voor minimaal 12 maanden. Het abonnement wordt na een jaar automatisch verlengd tenzij 1 maand voor het einde van de overeenkomst schriftelijk is opgezegd. Na het eerste jaar kan het abonnement per maand worden opgezegd."

Ik heb nooit vernomen dat de voorwaarden zijn aangepast.
Ik lees nu ook dat er opzegkosten zijn a 75 euro. Dit bedrag heb ik tijdens aanvraag ook nergens terug kunnen lezen, ik zie nu echter dat het wel in de voorwaarden heeft gestaan:

"De afsluitkosten voor het beeindigen van het ADSL-abonnement worden in rekening gebracht op de eerstekomende factuur nadat InterNLnet uw opzegbrief heeft ontvangen."

Ik mag volgens de servicedesk dus pas per maart 2009 opzeggen, ze doen verder geen uitspraken, ik kan eventueel schriftelijk bezwaar aantekenen. Dat ga ik dus ook zeker doen !

[edit]
Brief geschreven om opheldering te krijgen over de opzeg termijn en kosten.
Krijg ik een paar dagen later antwoord terug dat per half juni mijn abonnement is opgezegd, maar de opzegkosten blijven van kracht. Ik had dus niet opgezegd, maar goed ik heb het er maar bij gelaten en heb Alice aangevraagd. Ik ben benieuwd hoe de overstap gaat.

[ Voor 14% gewijzigd door gjs op 18-05-2008 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:41
gjs schreef op woensdag 30 april 2008 @ 10:01:
Het is al eens gepasseerd hier, maar zijn er mensen die hun abonnement hebben kunnen opzeggen per maand ? Ik ben nl al sinds maart 2004 lid en in de toen geldende voorwaarden staat:
Ik heb geen idee, maar dit is wel 1 van de redenen dat ik later iets wil nemen als Alice ofzo, waar je per maand op kunt zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Red devil schreef op woensdag 30 april 2008 @ 10:40:
[...]

Ik heb geen idee, maar dit is wel 1 van de redenen dat ik later iets wil nemen als Alice ofzo, waar je per maand op kunt zeggen.
Dat is dus ook mijn plan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen die de nieuwsserver van surfnet gebruiken? Weet iemand wat de gevolgen zijn voor gebruikers, aangezien die server wordt uitgefaseerd?
De SURFnet Usenet News dienst zal per 30 juni 2008 worden uitgefaseerd.
Eindgebruikers kunnen bij diverse marktpartijen terecht voor een individueel abonnement.
link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 18:38:
Zijn er mensen die de nieuwsserver van surfnet gebruiken? Weet iemand wat de gevolgen zijn voor gebruikers, aangezien die server wordt uitgefaseerd?

[...]

link
Ah wat flauw zeg. Had dat ding onlangs weer ontdekt mbt HD materiaal. Echt veel sneller dan BT.
Heb deze gechecked:
http://www.xlned.com/bestellen/
die lijkt niet al te duur. Volgens mij was er een topic over newsservers, even zoeken.

• ShadyNetworker
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

ShadyNetworker

Cats & Whisky

Een bumpje wegens het volgende:
Ik zit sinds kort in een kamer waar op de verdieping een SurfsnelADSL verbinding aanwezig is.

Helaas is het zo dat het modem, een Copperjet 816-2p, intern 172.x.x.x adressen doorgeeft.
Achter dit modem hangt mijn WRT54GL met dd-wrt firmware.

Als ik mijn laptop verbindt met de router dan werken tot mijn verbazing de portforwards niet.
Veel van mn apps functioneren dus niet meer naar behoren.
Heeft iemand enig idee hoe ik mijn Linksys het publieke IP kan laten overnemen van mijn modem?
DIe heeft kennelijk een 145.x.x.x ip.

Per toeval heb ik het wachtwoord ontdekt waar ik het modem in kan maar
a)ik heb geen idee van de instellingen, het abo is niet van mij maar van een huisgenoot
b)het modem crasht onherroepelijk als ik meer dan een paar minuten via de webinterface rondneus :(

Heeft iemand enig idee hoe ik dit oplos?

It's always DNS...

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-10 12:21
ShadyNetworker schreef op donderdag 25 september 2008 @ 08:25:
Een bumpje wegens het volgende:
Ik zit sinds kort in een kamer waar op de verdieping een SurfsnelADSL verbinding aanwezig is.

Helaas is het zo dat het modem, een Copperjet 816-2p, intern 172.x.x.x adressen doorgeeft.
Achter dit modem hangt mijn WRT54GL met dd-wrt firmware.

Als ik mijn laptop verbindt met de router dan werken tot mijn verbazing de portforwards niet.
Veel van mn apps functioneren dus niet meer naar behoren.
Heeft iemand enig idee hoe ik mijn Linksys het publieke IP kan laten overnemen van mijn modem?
DIe heeft kennelijk een 145.x.x.x ip.

Per toeval heb ik het wachtwoord ontdekt waar ik het modem in kan maar
a)ik heb geen idee van de instellingen, het abo is niet van mij maar van een huisgenoot
b)het modem crasht onherroepelijk als ik meer dan een paar minuten via de webinterface rondneus :(

Heeft iemand enig idee hoe ik dit oplos?
a) check http://www2.internl.net/s...nnectie/surfsnel/bbned.it
b) begin dan eens met een 'reset to factory defaults'. Als je huisgenoot niet eens weet hoe de CJT816 werkt vermoed ik dat hij al jaren aan staat zonder onderhoud. :)

Er is trouwens ook een firmware update voor dat ding te krijgen op www.allieddata.com

• ShadyNetworker
  • Niet online

ShadyNetworker

Cats & Whisky

a) al gecheckt, mijn probleem staat nergens behandeld
b) het zal al een jaar of 3 zonder "onderhoud" staan, maar dat zou opzich niet zoveel moeten uitmaken toch?

Het modem zelf draait al op FW 6.02 ofzo, ik kan geen nieuwere vinden, volgens InterNL is die er ook niet.
Dus mijn vraag blijft staan ._.

Het zou toch wel mogelijk moeten zijn via de config van het modem......

It's always DNS...

• denan
ShadyNetworker schreef op donderdag 25 september 2008 @ 17:33:
a) al gecheckt, mijn probleem staat nergens behandeld
b) het zal al een jaar of 3 zonder "onderhoud" staan, maar dat zou opzich niet zoveel moeten uitmaken toch?

Het modem zelf draait al op FW 6.02 ofzo, ik kan geen nieuwere vinden, volgens InterNL is die er ook niet.
Dus mijn vraag blijft staan ._.

Het zou toch wel mogelijk moeten zijn via de config van het modem......
Probeer hem dan eens in zipb mode te zetten. (note: daar staat btw wel een bridge mode uitleg, maar alleen als je 1 ip hebt)
Surfsneladsl krijgt er standaard 8.. wellicht is het handig om de config eens helemaal te checken??

[ Voor 14% gewijzigd door denan op 25-09-2008 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadyNetworker
  • Niet online

ShadyNetworker

Cats & Whisky

Thanks, ik ga die ZIPB mode ens checken.

Het zou dan toch volstaan als ik het modem een "LAN IP" geef van 192.168.1.2 met als mask 255.255.255.0 ?
Mijn router draait al op 192.168.1.1

Zou ik daarnaast ook de DHCP van de modem uit moeten zetten ?
Of boeit dat in dat geval niet?
Mn router staat al als DHCP authoritive.

Ik zal mn huisgenoot nog ens om de exacte specs vragen ons abo dat we hier hebben.
Ik vermoed namelijk dat we maar 1 IP hebben, maar welliicht heeft hij het destijds verkeerd ingesteld ofzo.

It's always DNS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

ShadyNetworker schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 02:06:

Het zou dan toch volstaan als ik het modem een "LAN IP" geef van 192.168.1.2 met als mask 255.255.255.0 ?
Mijn router draait al op 192.168.1.1

Ik zal mn huisgenoot nog ens om de exacte specs vragen ons abo dat we hier hebben.
Ik vermoed namelijk dat we maar 1 IP hebben, maar welliicht heeft hij het destijds verkeerd ingesteld ofzo.
Je kan bij de internl service desk navragen wat de gegevens zijn. De ip adressen worden toegekent op basis van het account waarmee je modem de pppoa verbinding opzet (dit account kan je in je modem terug vinden). Standaard is een /29 subnet (waarvan 5 bruikbare ip adressen). Op de surfsnel site staan handleidingen hoe je dit moet configureren.

[ Voor 7% gewijzigd door gjs op 26-09-2008 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
ShadyNetworker schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 02:06:
Die is dus niet nodig als je 8 IP's hebt. De meeste mensen configureren hun surfsnel lijn "the quick and dirty way".. en dat is met slechts 1 IP adres. Daardoor krijg je intern de 172.19.3 range.

Mocht je 8 IP's hebben dan heb je 5 externe IP's die je in je interne netwerk kunt uitdelen. Hiervoor moet je wel de CJT goed configureren (met DHCP server voor die 5 IP's) maar daarna zijn je interne servers via de externe IP's te bereiken. (zie ook de supportpage's die ik linkte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Nu ga ik begin 2009 verhuizen naar een regio waar ADSL ws erg langzaam is. Wil derhalve de boel opzeggen. Wat schertst mijn verbazing, je moet 75 euro betalen om de boel op te zeggen!

Via http://www.internl.net/su...fsnel-adsl&Itemid=15#14.1
4. Zijn er kosten verbonden aan het beëindigen van het abonnement?

Ja, daar zijn kosten aan verbonden. De eenmalige kosten hiervoor bedragen Euro 74,95 incl. BTW. De kosten berekenen wij omdat voor het beëindigen van uw abonnement handelingen verricht moeten worden in de wijkcentrale.
Is dat normaal? Ik check even;
Alice: geen opzegkosten
Telfort: geen kosten zo te zien
Xs4all: geen
tele2: nadda
hetnet: nopez

Heeft iemand dit eerder meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartV
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-10 13:37
Red devil schreef op woensdag 26 november 2008 @ 21:27:
Nu ga ik begin 2009 verhuizen naar een regio waar ADSL ws erg langzaam is. Wil derhalve de boel opzeggen. Wat schertst mijn verbazing, je moet 75 euro betalen om de boel op te zeggen!

Heeft iemand dit eerder meegemaakt?
Tja, dat wist je natuurlijk al toen je het contract aanging. Viel mij toendertijd ook op, maar ze waren toen nog zoveel voordeliger dan de concurrentie dat het me niet echt uitmaakte.

I think I've got the hang of it now... :w :q :wq :wq! ^d X exit X Q :quitbye CtrlAltDel ~~q :~q logout save/quit :!QUIT ^[zz ^[ZZ ZZZZ ^H ^@ ^L ^[c ^# ^E ^X ^I ^T ? help helpquit ^D ^d ^C ^c helpexit ?Quit ?q ^Kx /QY sync halt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
DikkieDik schreef op woensdag 26 november 2008 @ 22:29:
[...]

Tja, dat wist je natuurlijk al toen je het contract aanging.
Bedankt voor je reply, dat zijn de replies waar je op zit te wachten.

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

TweakDSL vroagâh: jep
Concepts: jep
FOL: jep

Er zijn er genoeg die het wel doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Heineken schreef op donderdag 27 november 2008 @ 00:55:
TweakDSL vroagâh: jep
Concepts: jep
FOL: jep

Er zijn er genoeg die het wel doen...
Lekker weer, internet via surfsneladsl ligt er al sinds gisteravond uit. Natuurlijk net toen ik het ècht nodig had.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste