Toon posts:

Het Grote SurfSnelADSL-topic, deel 3

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 8.958 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-10 10:47

gjs

Scoobydoobydoo

Zojuist even mijn modem (Zyxel 2602H) gereset:

WAN Port Statistics:
Link Status: Up
Upstream Speed: 1023 kbps
Downstream Speed: 12283 kbps

Een ftp van ftp.surfnet.nl levert ongeveer 770kbyte/sec op.
News via Surfnet (4 sessies) en Usenetserver (15 sessies) heeft een max van 795 kbyte/sec.

Het is dus iets langzamer geworden dan voorheen.
Het modem trained wel op 12mbit, maar ik vermoed dat er nog een speedcap op de lijn zit !

Ik heb ze dus net ook een mail gestuurd

[ Voor 5% gewijzigd door gjs op 31-03-2006 13:18 ]

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijulio
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-10 11:08
Ik zie zojuist dat mijn Copperjet ook anders traint:

Tx Bit Rate 1021200
Rx Bit Rate 12285700
Rx Attn DR 20694400

snelheden vanaf de newsserver gedaald van +/-825kb/s naar +/-780kb/s.

heb geen tijd mee om te mailen. Wacht het af en check na het weekend wel wat de bedoeling is.

iemand wist mij een tijd geleden te vertellen dat de verschillende modems enkel in bridged mode de 12mbit halen....(wat hier dus met 11 mensen niet mogelijk is, moet routed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg vandaag m'n nieuwe Copperjet binnen. Gelijk even aangesloten en d.m.v. de quickstart geconfigureerd. Werkt allemaal perfect, alleen nog geen snelheidsverhoging. Afwachten? Ik woon by the way in Nijmegen.

Oh ja, kun je in de pagina's van het modem zien welke verbinding je hebt?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2006 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg in een reactie via mail te weten dat ze deze week werden verstuurd. Vrijdag 6 uur lijkt mij toch wel het einde van de week en ik heb nog geen modem gehad, Maart is nu toch echt afgelopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willy-Jan Prijs
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:20
Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 17:04:
Ik kreeg vandaag m'n nieuwe Copperjet binnen. Gelijk even aangesloten en d.m.v. de quickstart geconfigureerd. Werkt allemaal perfect, alleen nog geen snelheidsverhoging. Afwachten? Ik woon by the way in Nijmegen.

Oh ja, kun je in de pagina's van het modem zien welke verbinding je hebt?
Benader je modem en in de hoofdscherm klik onder Port Connection Status op DSL.
Klik vervolgens op View advanced attributes... en je ziet o.a op welke snelheid je modem getrained is en hoe sterk het signaal is etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinds een uurtje traint die van mij ook anders :

Tx Bit Rate 1021200
Rx Bit Rate 12285700
Rx Attn DR 17159600

Alleen geen hogere snelheden met downloaden ( niet lager ook trouwens ) .. 't ziet er dus inderdaad erg naar uit dat 't nog ergens wordt gecapped. Maar 't begin is er !! :D

( ik zou dus van 8 naar 12 moeten... nouja.. we zien wel )

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2006 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bji mij staat er het vlogende:

Tx Bit Rate 1021200
Rx Bit Rate 12285700
Rx Attn DR 19272800

Wat zeggen deze waarden nu precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 07:30
Verwijderd schreef op zondag 02 april 2006 @ 22:21:
Tx Bit Rate 1021200
Rx Bit Rate 12285700
Rx Attn DR 19272800

Wat zeggen deze waarden nu precies?
Tx Bit Rate 1021200 Je huidige upload snelheid
Rx Bit Rate 12285700 Je huidige download snelheid
Rx Attn DR 19272800 De maximale download snelheid

Ik zit zelf helaas nog op 8Mbit.

[ Voor 5% gewijzigd door Peetke op 03-04-2006 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www2.internl.net/c...1147&sectie=werkzaamheden

Modems kunnen nu dus nog komen, beetje laat imo maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja.. Lekker dan.. Een tegenmoetkoming my ass. Nu zijn er dus andere mensen die wel 12mbit hebben en die hetzelfde bedrag betalen. Is het dan geen prijsdiscriminatie ?
Status snelheidsverhoging van uw ADSL abonnement

Graag wil ik u bij deze informeren over de beloofde snelheidsverhoging van uw
SurfSnel ADSL abonnement.

Wat speelt er?

Eind december 2005 hebben we u meegedeeld dat onze netwerkleverancier bbned nog
enige extra tijd nodig had om de beloofde snelheidsverhoging van uw ADSL-abonnement
te realiseren. In de maand maart zou het worden doorgevoerd.

Inmiddels is de verhoging van de ADSL abonnementen voor de meeste klanten ook
daadwerkelijk doorgevoerd.

Echter in uw geval is er sprake van een bijzondere situatie. Uit onderzoek in het
voortraject voor deze snelheidsverhoging, is afgelopen week gebleken dat uw
ADSL-verbinding voorlopig nog geen hogere snelheid kan krijgen. Een klein deel van
de wijkcentrales in het BBned netwerk zijn nl. nog niet geschikt gemaakt voor
ADSL2+. De wijkcentrale waarop uw verbinding onder valt, is een van die
wijkcentrales. Om deze reden is het niet mogelijk om u nu te voorzien van de hogere
12 Mb snelheid op basis van ADSL 2+. Voor uw abonnement is dan ook geen
snelheidsverhoging uitgevoerd.

Wat betekent dit voor uw ADSL-abonnement?

De snelheid van uw ADSL verbinding zal gelijk blijven. Wel heeft InterNLnet besloten
u met ingang van 1 april de maandprijs te berekenen van de 12 Mb dienst zoals wij
eerder aan u hadden beloofd. Wij hopen u hiermee enigszins tegemoet te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-10 22:04
Ik baal ook wel een beetje, ook voor mij geen snelheidsverhoging vooralsnog... Net als de post hierboven is er sprake van een "bijzondere situatie". Man, ik woon in hartje Utrecht, duizenden mensen, waarom is die centrale in godsnaam nog niet voorbereid op ADSL2+? Er wordt ook met geen woord gerept over wanneer het dan wel zou gebeuren. Prijs wordt dus wel verlaagd, maar ja, anderen krijgen voor die prijs 12Mbit en ikke mooi niet, ik heb nog steeds 2-8Mbit (waarvan ik ongeveer 4 a 5Mbit haal...)

[ Voor 26% gewijzigd door estorino op 03-04-2006 19:09 ]

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Same here...
Morgen maar eens kijken of dit juridisch zomaar kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monalisa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-01-2024
wat zou de router moeten trainen voor een 12-1 abbo? (in het ideale geval dan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Monalisa schreef op maandag 03 april 2006 @ 20:55:
wat zou de router moeten trainen voor een 12-1 abbo? (in het ideale geval dan?)
voor de Rx Bit Rate :
12 x 1024 x 1024 ??? ( 12582912 )
maarrrrr.... ze zullen 't wel anders berekenen...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2006 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aesculapius schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 16:18:
Even wat anders dan ADSL2+....

Ik heb wegens verhuizing mijn SurfsnelAdsl abbo (8Mbit) opgezegd en omgezet in een regular abbo om in ieder geval mijn e-mail adres te behouden.
Op de factuur voor de laatste maand internetverbinding staan er nu opeens opzegkosten van welgeteld 75 EURO !! Ik dacht het niet he :)
In de voorwaarden die ik destijds heb uitgeprint, noch op het contract wordt ook maar een woord gerept over eventuele opzegkosten. Ik voel mij dan ook niet echt verplicht dit bedrag te betalen.

Het vrouwtje aan de helpdesk verkondigd mij dat deze kosten vermeld staan in de aanvullende voorwaarden. Leuk en aardig, maar ik kan mij helemaal geen aanvullende voorwaarden herinneren van toen ik het contract tekende (noch ben ik er dus eigelijk akkoord mee gegaan).

Weet iemand hoe dit zit / kan iemand de eventuele aanvullende voorwaarden van toen tevoorschijn toveren?

Mijn contract begon op 18 maart 2003.

Iemand?
Vraag naar Sander van Aalst [S.vanAalst@internl.net]. Hij heeft mondeling toegegeven dat oude contractanten GEEN afsluitkossten hoeven te betalen. Dit is eerder al Juridisch getoetst door andere klanten die zijn gestopt.

suc7 !

ps heb je dit al gelezen op de website van internl.net ?

http://www.internl.net/cms/surfsneladsl/control.cfm?ID=5672

Let op!

SurfSnel ADSL wordt geleverd op basis van ADSL 2+ technologie. Tot eind maart was het niet mogelijk om bestaande BBned ADSL aansluitingen te migreren naar SurfSnel ADSL op basis van ADSL 2+ connected by bbned. Inmiddels is dit mogelijk. Voor SurfSnel ADSL Mars 10 Mb is ook voor u het actietarief van toepassing.

Kortom iedereen met een 12 MB venus pakket mag downgraden naar Mars 10 Mb voor 27,95 p/mnd. Je hebt even moeten wachten maar dan heb je ook wat.... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net gesproken met surfsnel, en zij snappen ook niet waarom mijn modem wel 12mbit traint, maar ik maar 8mbit krijg.

Ze hebben mij verzocht om screenshots van speedtest.bbned.nl over de komende anderhalve dag zodat ze een case kunnen maken en die aan bbned kunnen doorsturen.

Ik zou dus iedereen willen oproepen die van 8mbit dsl1 naar 12mbit dsl2 is gegaan, wiens modem wel 12mbit traint maar deze snelheid niet haalt, dit in screenshotjes naar surfsnel te sturen. Misschien gaat 't oplossen dan wat sneller ( no pun intended! )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Verwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 17:25:
Ik heb net gesproken met surfsnel, en zij snappen ook niet waarom mijn modem wel 12mbit traint, maar ik maar 8mbit krijg.

Ze hebben mij verzocht om screenshots van speedtest.bbned.nl over de komende anderhalve dag zodat ze een case kunnen maken en die aan bbned kunnen doorsturen.

Ik zou dus iedereen willen oproepen die van 8mbit dsl1 naar 12mbit dsl2 is gegaan, wiens modem wel 12mbit traint maar deze snelheid niet haalt, dit in screenshotjes naar surfsnel te sturen. Misschien gaat 't oplossen dan wat sneller ( no pun intended! )
Ik ben ook al een paar dagen met ze bezig over dit probleem. Nu krijg ik een mail of mijn modem wel gecertificeerd is, het is een Zyxel 2602H en die komt dus niet op de lijst voor. Ik kan voor de test een modem in bruikleen krijgen, dan kunnen ze pas een case aanmaken bij BBNED, zucht....

[Update] Ik heb ook even gebeld, vanmorgen was het druk, voicemail ingesproken, niet terug gebeld, Zo net rond 17:00 namen ze wel op.
Wordt mij nu ook verzocht screencaptures van speedtest.bbned.nl te maken :? Ik heb ze al een hele lijst gestuurd met transfers van een fedora iso file van verschillende snelle mirrors, maar kunnnen ze niks mee ofzo....

[ Voor 17% gewijzigd door gjs op 05-04-2006 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Verwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 17:25:
Wat voor modem heb jij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had in een reactie op mn mailtje te horen gekregen dat ze niet wisten wanneer de overige centrales wel klaar waren voor adsl2+. Ze zijn hier al maanden mee bezig en nu kan het allemaal opeens niet meer. Ik geloof er geen ene reet van. Volgens mij als ik me voor doe als een nieuwe abbonee kan ik wel adsl2+ nemen.

Magoed, volgens mij kunnen we die gratis verhoging wel op onze buik schrijven. Denk niet dat dat ooit nog gaat gebeuren, of in ieder geval dit jaar niet meer. Tijd voor een andere provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lezers,

Nadat ik mijn siemens 6515 had aangesloten heb ik ook geconstateerd dat de training geen 12 Mbit is maar 8,8 Mbit. Uiteraard heb ik een call aan laten maken met daarbij de BBNED snelheids test _/-\o_ . Nu blijk volgens de website van BBNED de siemens 6515 modem NIET gecertificeerd te zijn.

>> ATU-C Tx rate (bits/sec) 8800000
>> ATU-R TX rate (bits/sec) 1024000

De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1265 meter.

Het moet niet gekker worden :+

Meer info over gecertificeerde ADSL 2+ modems(ISDN)
Kijk ook op eens op BBNED ADSL2+ gecertificeerde modems

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2006 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monalisa
dit zegt mijn siemens
Status:
ATU-C Current Tx Rate 6464000 (bits/sec)
ATU-R Current Tx Rate 832000 (bits/sec)

wat traint ie nu?

we kregen trouwens een mail dat wij geen 12 mb zouden kunnen krijgen omdat de afstand naar de centrale te groot is (2085m) nu krijgen we 10mb?
maar heb ik dat nu of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Monalisa schreef op woensdag 05 april 2006 @ 22:37:
dit zegt mijn siemens
Status:
ATU-C Current Tx Rate 6464000 (bits/sec)
ATU-R Current Tx Rate 832000 (bits/sec)

wat traint ie nu?

we kregen trouwens een mail dat wij geen 12 mb zouden kunnen krijgen omdat de afstand naar de centrale te groot is (2085m) nu krijgen we 10mb?
maar heb ik dat nu of niet?
Je modem trained op 6.4mbit, misschien heb je wel 10mbit maar vanwege de afstand / kabelkwaliteit redt hij maar 6.4mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijulio
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-10 11:08
Ik heb de afgelopen dagen heen en weer gemaild met de sevicedesk, en er wordt nu ook van mijn verbinding een ticket aangemaakt.

Sinds vanmiddag echter, is mijn snelheid gestegen!

Eerst haalde ik max 840 kb/s op de newsserver en op de tester bij coax.nl 900 kb/s
nu is dat op de newsserver 840-970 kb/s en op coax.nl/tester +/-1370 kb/s, de speedtest.bbned.nl geeft 1.05 MB/s aan

het lijkt dat de 12mbit is bereikt en de newsserver daadwerkelijk max 8 mbit doorgeeft...

Hoe is het bij jullie?

=====UPDATE=====
Werd net gebeld door de servicedesk dat BBNED mijn verbinding heeft gecontroleerd en er handmatig een instelling in de centrale is gewijzigd waardoor mijn snelheid nu hoger uitpakt.

Het is nog steeds geen 12mbit (wat na aftrek overhead 10-11 mbit zou moeten zijn). En aan de afstand tot de centrale kan het ook niet liggen (700-800m)
Maar ik zit nu iig op ruim 1MB, dus advies:

laat een ticket aanmaken bij BBNED zodat ze in je centrale gaan rommelen. Het bewijs is er, de fout ligt bij BBNED.

[ Voor 40% gewijzigd door Mijulio op 06-04-2006 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monalisa
gjs schreef op donderdag 06 april 2006 @ 00:20:
[...]

Je modem trained op 6.4mbit, misschien heb je wel 10mbit maar vanwege de afstand / kabelkwaliteit redt hij maar 6.4mbit.
hmmm
misschien maar ff mailen met de servicedesk. Want die snelheid had ik al voor de snelheidsverhoging.
dank je voor je hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willy-Jan Prijs
Mijn modem trainde ook niet op 12mbit ... tot een half uur geleden.
Ik heb ooit een nieuwe copperjet 816-2p gekregen en deze was geleverd zonder de profielen van InterNLnet maar wel voorgeconfigureerd.
Vanuit deze configuratie heb ik altijd de nieuwere firmwares geinstalleerd etc.
Omdat ik na de snelheidsverhogingen op 8mbit bleef trainen heb ik op de surfsneladsl website de nieuwste adsl2+ profielen gedownload en geinstalleerd.
Nadat ik (NL) InterNLnet PPOA Unnumbered had gekozen bij quickstart en alles had geconfigureerd, zag ik na een reboot dat het modem op 12mbit was ingetrained _/-\o_
Haal echter nog steeds 900Kb/s zoals voorheen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Mijulio schreef op donderdag 06 april 2006 @ 15:04:
Het is nog steeds geen 12mbit (wat na aftrek overhead 10-11 mbit zou moeten zijn). En aan de afstand tot de centrale kan het ook niet liggen (700-800m)
Maar ik zit nu iig op ruim 1MB, dus advies:

laat een ticket aanmaken bij BBNED zodat ze in je centrale gaan rommelen. Het bewijs is er, de fout ligt bij BBNED.
Bij is uiteindelijk ook een ticket aangemaakt ondanks dat ik een niet gecertificeerd modem heb. Het feit dat mijn modem wel 12mbit trained was na een paar mails heen en weer toch de reden om te denken dat het niet aan mijn modem ligt. Ze vertelden mij dat er meer mensen met niet gecertificeerde modems dezelfde problemen hadden, leuk om te lezen dat de Copperjets dus ook niet werken, dus meer bewijs dat het niet aan mijn Zyxel ligt !
Op mijn opmerking dat de Siemens modems ook niet op de BBNED certified lijst staan antwoorden ze dat de lijst nog niet bijgewerkt was, yeah right :+
Mijn snelheid ligt rond de 800kb/sec op het moment.

[ Voor 10% gewijzigd door gjs op 07-04-2006 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou er lijkt iets te gebeuren.. Af en toe wappert mijn lijn op snelheden van 1280 kb.... om vervolgens weer in te zakken. 't gemiddelde van een download van surfnet, kom nu nog steeds op 880 k, zij het dat er nu pieken van de nieuwe beloofde snelheid inzitten... wat heb ik hieraan ?? :P

@scooby Copperjet 816-2 firmware v6.02

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2006 03:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwinf
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-03 15:43
Weet iemand hoe ik op de newsserver van Internlnet kom?

Ik heb bij newsleecher het volgende ingevoerd:

Server Adress: news5.inter.nl.net
Port: 119

Poort 119 heb ik uiteraard via NATP geforwarded. Maar ik krijg nu elke keer de melding:
502 access denied to your node

Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus4ever
  • Laatst online: 27-09 09:59
Dan moet je news.surfnet.nl of news.tudelft.nl invullen

[ Voor 14% gewijzigd door paulus4ever op 09-04-2006 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwinf
paulus4ever schreef op zondag 09 april 2006 @ 13:17:
Dan moet je news.surfnet.nl of news.tudelft.nl invullen
Die laatste werkt in 1 keer....bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Laatst online: 09-10 15:50
Verwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 00:03:
[...]
Vraag naar Sander van Aalst [S.vanAalst@internl.net]. Hij heeft mondeling toegegeven dat oude contractanten GEEN afsluitkossten hoeven te betalen. Dit is eerder al Juridisch getoetst door andere klanten die zijn gestopt.

suc7 !
Bedankt! Dat geeft me voldoende zekerheid in mijn handelen ;)

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus4ever
  • Laatst online: 27-09 09:59
Verwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 00:03:
[...]

Wat versta jij (of InterNLNet) onder oude contractant ? Iemand met een ADSL1 contract ? OF iemand met een contract van voor een bepaalde datum ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paulus4ever schreef op maandag 10 april 2006 @ 07:39:
[...]

Wat versta jij (of InterNLNet) onder oude contractant ? Iemand met een ADSL1 contract ? OF iemand met een contract van voor een bepaalde datum ?
De eerste test gebruikers van SURFnet Thuis - Testaansluiting ADSL vanuit Surfnet.
(Begonnen met adsl1.)

Mijn contract loopt vanaf 2002.....

Vertegenwoordiger xxx van instelling xxx verklaart akkoord te gaan met de voorwaarden voor een SURFnet Thuis ADSL testaansluiting, zoals vermeld op: http://www.surfnet.nl/die...adsl/testaansluiting.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

De snelheid is ineens omhoog gegaan _/-\o_
Ik haal nu 1240kbyte/sec als ik 15 usenetserver en 4 surfnet sessies onder newsleecher heb lopen.
Bij bbned speedtest haal ik nog steeds maar 800k, maar dat zal wel aan de drukte liggen, ftp van ftp.surfnet.nl zit rond de 1mbyte/sec
Raar dat ik nog niets terug heb gehoord van InterNLnet, ze zouden wel een ticket bij BBNED hebben aangemaakt voor mijn lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier het zelfde
haal nu 1.32 Mb met newsleecher
en 112 Kb UP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:40
Ik train nu in met
Tx Bit Rate 1021200 -> 1mbit
Rx Bit Rate 12285700 -> 12mbit

In 't centrum van Tilburg, met een AliedData CopperJet 816-2P Router VoATM 6.02 SR1...

[ Voor 27% gewijzigd door jpiscaer op 11-04-2006 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb maandag een e-mail retour gehad van InterNLnet dat ze een ticket bij BBned hadden aangemaakt. Dinsdag ging de snelheid al duidelijk omhoog. De vraag is nu of dat naar aanleiding is van het ticket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willy-Jan Prijs
Vannacht zijn er landelijke werkzaamheden verricht door BBNED.
De snelheid van het internet is beduidend omhoog gegaan.

http://speedtest.bbned.nl
Your current bandwidth reading is: 9.99 Mbps which means you can download at 1.26 MB/sec. from our servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monalisa
Willy-Jan Prijs schreef op woensdag 12 april 2006 @ 02:17:
Vannacht zijn er landelijke werkzaamheden verricht door BBNED.
De snelheid van het internet is beduidend omhoog gegaan.

http://speedtest.bbned.nl
Your current bandwidth reading is: 9.99 Mbps which means you can download at 1.26 MB/sec. from our servers.
nou bij mij helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was er niet een website waar je kon checken of je centrale al klaar was voor adsl2+ of dat het nog op de planning stond ? Ik woon bijna in hartje Breda dus ik geloof niet echt dat mijn centrale nog niet klaar is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willy-Jan Prijs
adslcentrale

Ik heb nog een oude handleiding liggen van internlnet hoe je de copperjet 816-2p moet configureren.
Als ik deze handleiding volg, trained mijn modem niet hoger in dan 8 mbit. Ik heb dus wat zitten kloten vannacht en merkte wanneer je de oude handleiding volgt en de Dialout Auth: op PAP zet de modem trained op 8mbit. Zet ik Dialout Auth: op CHAP dan haal ik meteen de 12 mbit.

Zorg er ook voor dat je de nieuwste adsl2+ profielen download vanaf de surfsneladsl website zie.
Login en ga nar update en installeer het juiste profiel.
Nadat dit gedaan is hoef je alleen via de quickstart (NL)SurfSnel PPOA unnumbered te kiezen en je IP adres en Subnet mask in te vullen met en de range IP adressen welke je gekregen hebt van InterNlnet.
Profielen download je hieronder
ADSL 2+ profiel SurfSnel
ADSL 2+ profiel SurfSnel IDSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appesteijn
  • Niet online
Zijn hier toevallig ook mensen die over zijn gestapt van een andere provider met een lijn waarover geen spraakdienst meer loopt?

Ik heb 3 weken geleden namelijk naar SurfSnel een mail gestuurd met daarin de vraag of onze ADSL-lijn ( nu via xs4all, BBNed) zonder spraakdienst overgezet kon worden naar hun 10/1 aanbieding. Dat was geen probleem, ze moesten alleen het Service-ID hebben. Xs4all gaf me dit nummer ( 5 cijfers )en dus heb ik bij SurfSnel een aanvraag gedaan.
Nu kreeg ik vorige week een mailtje van SurfSnel dat het SerivceID niet klopte ( er zouden 3 letters voor de 5 cijfers moeten staan) en omdat er geen spraakdienst meer op de lijn zit zouden ze een New Line Service moeten doen, wat ons 134 euro zou kosten. Dit terwijl ik expliciet had gevraagd of we een New Line Service nodig hadden en SurfSnel in het eerste mailtje dus schreef dat dit niet nodig was.

Is iemand al succesvol overgestapt van Provider A + BBNed ADSL naar SurfSnel + ADSL2+ ? En hoe ging die procedure?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deja024
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-10-2023
Tja, ook ik ben overgezet op een nieuwe snelheid en heb daarbij de Siemens 6515 modem gekocht. Nu kan ik echter de configuratie niet doorkomen. Kreeg er een nette beschrijving bij maar als ik mijn home network moet instellen en ik netjes de beschrijving volg krijg ik een error. Ik zou de default gateway moeten instellen. Dat doe ik dus ook netjes.

Fijn zo'n helpdesk die er 's-avonds niet is :(

Herkent iemand mijn probleem???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 15:37

tomic

Smexylittlebabe!

Appesteijn schreef op maandag 24 april 2006 @ 12:31:
Is iemand al succesvol overgestapt van Provider A + BBNed ADSL naar SurfSnel + ADSL2+ ? En hoe ging die procedure?
Wij moeten overstappen van tweakdsl naar SurfSnel adsl2+ en ik kreeg een brief thuis met daarin neergezet dat Surfsnel de lijn niet kan overnemen omdat tweakdsl geen migratie heeft aangegeven. En ik toch echt duidelijk migratie in mijn brief heb vermeldt. :'(

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deja024 schreef op woensdag 26 april 2006 @ 21:03:
Tja, ook ik ben overgezet op een nieuwe snelheid en heb daarbij de Siemens 6515 modem gekocht. Nu kan ik echter de configuratie niet doorkomen. Kreeg er een nette beschrijving bij maar als ik mijn home network moet instellen en ik netjes de beschrijving volg krijg ik een error. Ik zou de default gateway moeten instellen. Dat doe ik dus ook netjes.

Fijn zo'n helpdesk die er 's-avonds niet is :(

Herkent iemand mijn probleem???
mm het is niet verstandig om te melden dat je een siemens 6515 bezit... Kijk maar eens in

BBNED ADSL2+ gecertificeerde modems
(BBNED ADSL2+ gecertificeerde modems)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deja024
  • Laatst online: 11-10-2023
Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 22:33:
[...]

mm het is niet verstandig om te melden dat je een siemens 6515 bezit... Kijk maar eens in

BBNED ADSL2+ gecertificeerde modems
(BBNED ADSL2+ gecertificeerde modems)
Las ik idd, maar aangezien InterNL-net hem zelf aan me verkocht heeft... Had hiervoor de Siemens SE515 en die beviel supergoed, zou deze graag ook aan de praat krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Appesteijn schreef op maandag 24 april 2006 @ 12:31:
Zijn hier toevallig ook mensen die over zijn gestapt van een andere provider met een lijn waarover geen spraakdienst meer loopt?

Ik heb 3 weken geleden namelijk naar SurfSnel een mail gestuurd met daarin de vraag of onze ADSL-lijn ( nu via xs4all, BBNed) zonder spraakdienst overgezet kon worden naar hun 10/1 aanbieding. Dat was geen probleem, ze moesten alleen het Service-ID hebben. Xs4all gaf me dit nummer ( 5 cijfers )en dus heb ik bij SurfSnel een aanvraag gedaan.
Nu kreeg ik vorige week een mailtje van SurfSnel dat het SerivceID niet klopte ( er zouden 3 letters voor de 5 cijfers moeten staan) en omdat er geen spraakdienst meer op de lijn zit zouden ze een New Line Service moeten doen, wat ons 134 euro zou kosten. Dit terwijl ik expliciet had gevraagd of we een New Line Service nodig hadden en SurfSnel in het eerste mailtje dus schreef dat dit niet nodig was.

SericeID is inderdaad 3letters+5cijfers. Vermoedelijk heeft XS4all je het BBNed_ordernummer van je lijn gegeven.

Sowieso kan een ISP ook bij BBned vragen het serviceID te achterhalen aan de hand van je adres gewoon. Of XS4all gewoon nog een keer vragen duidelijk.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appesteijn
  • Niet online
Ok, het is gelukt. Ik ben vandaag overgezet naar SurfSnel. Nu heb ik een Copperjet 816-2p en ik las in dit topic dat sommige mensen hem als bridge hebben ingesteld. Weet iemand hoe dit moet? Ik kan alleen PPPoA - Routed kiezen. Ik wil graag dat mijn server het publieke ipadres krijgt en niet de modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monalisa
dit antwoord kreeg ik deze week terug, na mijn klacht over de te lage snelheid.

Het lijkt erop dat er inderdaad wat problemen zijn met een aantal firmware versies in de siemens. Wij zijn dit op dit moment met technici van siemens aan het uitzoeken.

Met vriendelijke groet,
Martijn Sanders

tja wat moet je daar nu weer mee.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Appesteijn schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 22:59:
Ok, het is gelukt. Ik ben vandaag overgezet naar SurfSnel. Nu heb ik een Copperjet 816-2p en ik las in dit topic dat sommige mensen hem als bridge hebben ingesteld. Weet iemand hoe dit moet? Ik kan alleen PPPoA - Routed kiezen. Ik wil graag dat mijn server het publieke ipadres krijgt en niet de modem.
Meestal krijg je bij Surfsnel ADSL een /29 subnet, dus al is je modem router, hij deelt toch publieke adressen uit (of je stelt ze zelf in). Je moet dus zorgen dat alle NAT zaken in het modem uit staan.

[ Voor 7% gewijzigd door gjs op 08-05-2006 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Monalisa schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 23:04:

Het lijkt erop dat er inderdaad wat problemen zijn met een aantal firmware versies in de siemens. Wij zijn dit op dit moment met technici van siemens aan het uitzoeken.

Met vriendelijke groet,
Martijn Sanders

Ik hem de modem terug gestuurd(Siemens 6515) Geen beveiligings probleem en een hogere snelheid met een CopperJet 816-2P Router (deze is later opgestuurd nadat ik geklaagd had..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appesteijn
  • Niet online
gjs schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 23:08:
[...]

Meestal krijg je bij Surfsnel ADSL een /27 subnet, dus al is je modem router, hij deelt toch publieke adressen uit (of je stelt ze zelf in). Je moet dus zorgen dat alle NAT zaken in het modem uit staan.
Hmm ik heb geen extra ip adressen aangevraagd. In de brief met inloggegevens staat ook
ADSL ip-range: / (dus zonder iets erachter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-10 12:21
Monalisa schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 23:04:

Met vriendelijke groet,
Martijn Sanders

Even wachten tot de technici van Siemens een aantal aanpassingen hebben gedaan in de firmware. Zodra de nieuwe firmware klaar is zullen de problemen opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 23:27:
[...]

Ik hem de modem terug gestuurd(Siemens 6515) Geen beveiligings probleem en een hogere snelheid met een CopperJet 816-2P Router (deze is later opgestuurd nadat ik geklaagd had..)
Het probleem is dat de copperjet reeks geen wireless (of) meerpoorts routers levert die gecertificeerd zijn. Daar is men nu wel mee bezig, maar dat zal nog even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Appesteijn schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 23:31:
[...]

Hmm ik heb geen extra ip adressen aangevraagd. In de brief met inloggegevens staat ook
ADSL ip-range: / (dus zonder iets erachter)
Ik zie net dat je op een copperjet 816 blijkbaar geen pppoa brigde kan configureren, wat jij wilt kan dus gewoon niet. Bij een 820 kon dat nog wel, gelukkig heb ik niet zo'n 816 kreng :r

[ Voor 9% gewijzigd door gjs op 08-05-2006 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appesteijn
  • Niet online
Er bleek toch een range ip-adressen bij het abo te zitten. De modem is nu router en geeft een ander publiek ip aan de server. Het is dus gelukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thatrunks
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-07 01:02
gjs schreef op maandag 08 mei 2006 @ 22:26:
[...]

Ik zie net dat je op een copperjet 816 blijkbaar geen pppoa brigde kan configureren, wat jij wilt kan dus gewoon niet. Bij een 820 kon dat nog wel, gelukkig heb ik niet zo'n 816 kreng :r
Er staat dat hij een CopperJet 816-2P Router heeft die heb ik ook en ik heb 8 ip adressen hij staat ingesteld als PPOA-Routed bij mij (NAT uit) en vervolgens is de modem aangesloten op een 8-poorts switch je kunt dan per computer je IP-adres instellen :)

- Computers blijven drama dingen -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mordax
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-10-2020
Ik heb sinds 2003 een Surfsnel Abo. Tot nu toe had ik altijd het snelste (Optimaal) abonnement.
Nu is dit omgezet naar ADSL2+ Mars abonnement (en ik haal 9Mbit/sec hiermee). Op de site van InterNLnet staan nog snellere abonnementen waaronder de Jupiter die tot 24Mbit/sec haalt. Ik heb begrepen dat de afstand tot de wijkcentrale dan de bottleneck van de verbinding wordt. Ik woon op 2,2KM van de wijkcentrale. Heeft het dan zin om te upgraden naar zo'n Jupiter abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

thatrunks schreef op maandag 29 mei 2006 @ 15:11:
[...]

Er staat dat hij een CopperJet 816-2P Router heeft die heb ik ook en ik heb 8 ip adressen hij staat ingesteld als PPOA-Routed bij mij (NAT uit) en vervolgens is de modem aangesloten op een 8-poorts switch je kunt dan per computer je IP-adres instellen :)
Ja maar als je het verhaal goed leest zegt hij eerst dan hij maar 1 ip adres heeft, en dan is bridgen de enige oplossing als je het publieke ip meteen aan je server wilt geven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 12:12

freddifish

schnappi !

ben ik de enige die vandaag de hele dag geen internet (en telefoon dus :/ ) had?

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
freddifish schreef op zondag 19 november 2006 @ 20:59:
ben ik de enige die vandaag de hele dag geen internet (en telefoon dus :/ ) had?
Ik had nergens last van. Ik woon in Tilburg Centrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ChRiZz-
  • Laatst online: 09-10 15:18
freddifish schreef op zondag 19 november 2006 @ 20:59:
Zwolle hier, ook geen problemen. ADSL2+

Slache!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

hmm het werkt spontaan weer, zal ze maar eens een mailtje sturen. Best vervelend een storing in het weekend want je kunt helemaal niemand bereiken (bij internl) merkte ik.

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:29
Ik heb nog een oud modem met een ASDSL2+ signaal op de lijn. Ik heb een ISDN lijn. Wat raden jullie mij aan? Er zelf een kopen of eentje via Internl.Net?

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 Vraagjes:
-Betaal je bij SurfSnelADSL de prijs die ze vernoemen gewoon per maand, of moet je ook een deel aan bbned betalen? Ik zit nu bij planet en betaal de helft aan KPN en andere helft aan Planet.

-Ik zit op 2,2 KM van de centrale. Als ik 10mbit abbo neem, haal ik dan nog een fatsoenlijke snelheid? (iig sneller dan 7 mbit?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Laatst online: 08-10 23:18
Ik heb nu bijna een jaar mijn SurfSnelADSL Mars abonnement, maar ik heb nog steeds geen goed alternatief gevonden voor de copperjet. Ik heb begin dit jaar een Zyxel P660R gekocht van marktplaats, maar dat ding was ook al zo gaar als wat (gelukkig maar een tientje voor betaald). Ik weet niet of bijvoorbeeld de P662H(D) of P2602H(D) beter werkt dan die bijgeleverd copperjets. Heeft iemand ervaring met de zyxels?

Ook wil ik mijn verbinding graag verhuizen naar mijn kamer in Eindhoven, daar woon ik meer dan een kilometer dichter bij de centrale en nu geven ze ineens aan dat ik niet meer een 10mb abo kan krijgen en dus maar genoegen moet nemen met 2Mb. Als ze niet dezelfde oplossing willen realiseren als ik op dit moment hier heb (10Mb abo actie prijs, 8Mb limiet in de wijkcentrale(?), 3Mb aan huis door 4.5Km kabel ertussen), dan ga ik wel op zoek naar een andere provider, ik heb inmiddels een mailtje erover gestuurd, maar nog geen reactie gehad.

Edit: En hoe weet ik wat voor DSLAM ze in de wijkcentrale hebben staan en wat voor modem ik daar het beste aan kan hangen?

[ Voor 6% gewijzigd door jbvo op 17-12-2006 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 20:07:
2 Vraagjes:
-Betaal je bij SurfSnelADSL de prijs die ze vernoemen gewoon per maand, of moet je ook een deel aan bbned betalen? Ik zit nu bij planet en betaal de helft aan KPN en andere helft aan Planet.

-Ik zit op 2,2 KM van de centrale. Als ik 10mbit abbo neem, haal ik dan nog een fatsoenlijke snelheid? (iig sneller dan 7 mbit?)
antwoord
ja en ja
alles in een bedrag
zit hier ook op 2 km en haal gewoon 8mbit, het max van mijn modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

SneakyViper schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 13:09:
Ik heb nu bijna een jaar mijn SurfSnelADSL Mars abonnement, maar ik heb nog steeds geen goed alternatief gevonden voor de copperjet. Ik heb begin dit jaar een Zyxel P660R gekocht van marktplaats, maar dat ding was ook al zo gaar als wat (gelukkig maar een tientje voor betaald). Ik weet niet of bijvoorbeeld de P662H(D) of P2602H(D) beter werkt dan die bijgeleverd copperjets. Heeft iemand ervaring met de zyxels?
Ik draai al vanaf het begin met een 2602H (Tiscali model) werkt prima. Ik heb het 12Mbit abo en haal ook makkelijk de 1200Kb/sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
Ik heb laatst een brief gestuurd naar InterNLnet waarin ik vraag om ons abonnement (studentenhuis) om te zetten op de naam van een huisgenoot, aangezien ik ga verhuizen (inmiddels al verhuisd).

Kopietje bewijs van inschrijving van hem erbij gedaan, gegevens, alles compleet. Opgestuurd naar InterNLnet.

Afgelopen vrijdag; geen adsl verbinding meer, alle instellingen kloppen, maar bij WAN ip adres staat 0.0.0.0. Hij krijgt dus geen IP meer.

Zou het soms zo zijn dat de PPPoA username (username@dsl.inter.net.net (of zoiets) ook veranderd is nu ik die wijziging doorgegeven heb? Die username is namelijk mijn username die ik ook voor interNLnet e-mail gebruik (wel een ander wachtwoord). Volgens de helpdesker die ik destijds belde met de vraag wat ik moest doen voor het overzetten van ons abonnement op een andere naam zou "er niets gebeuren met de verbinding". Het zou puur administratief zijn...

De helpdesk is gesloten tot woensdagmorgen, dus die kunnen me niet helpen. Zijn er hier mensen die een SurfSnelADSL abonnement op een andere naam hebben laten zetten? En kreeg je toen een nieuwe inlognaam voor je modem?

P.S. Ik ben inmiddels verhuisd en ook nog eens bij familie met kerst, dus voor mij is het niet zo vervelend... :) Ik had alleen gehoopt dat deze wijziging soepeler zou verlopen.

• estorino
GoldieLox schreef op maandag 25 december 2006 @ 15:54:
Ik heb laatst een brief gestuurd naar InterNLnet waarin ik vraag om ons abonnement (studentenhuis) om te zetten op de naam van een huisgenoot, aangezien ik ga verhuizen (inmiddels al verhuisd).

Kopietje bewijs van inschrijving van hem erbij gedaan, gegevens, alles compleet. Opgestuurd naar InterNLnet.

Afgelopen vrijdag; geen adsl verbinding meer, alle instellingen kloppen, maar bij WAN ip adres staat 0.0.0.0. Hij krijgt dus geen IP meer.

Zou het soms zo zijn dat de PPPoA username (username@dsl.inter.net.net (of zoiets) ook veranderd is nu ik die wijziging doorgegeven heb? Die username is namelijk mijn username die ik ook voor interNLnet e-mail gebruik (wel een ander wachtwoord). Volgens de helpdesker die ik destijds belde met de vraag wat ik moest doen voor het overzetten van ons abonnement op een andere naam zou "er niets gebeuren met de verbinding". Het zou puur administratief zijn...

De helpdesk is gesloten tot woensdagmorgen, dus die kunnen me niet helpen. Zijn er hier mensen die een SurfSnelADSL abonnement op een andere naam hebben laten zetten? En kreeg je toen een nieuwe inlognaam voor je modem?

P.S. Ik ben inmiddels verhuisd en ook nog eens bij familie met kerst, dus voor mij is het niet zo vervelend... :) Ik had alleen gehoopt dat deze wijziging soepeler zou verlopen.
Om antwoord te geven op mijn eigen vraag;
Als je je surfsneladsl abonnement op een andere naam laat zetten, dan wordt ook de inlognaam en wachtwoord voor de verbinding veranderd. Deze moet je dus aanpassen in de (web)interface van je modem... Helaas kwamen ze bij InterNLnet niet op het idee om een brief te sturen met daarin de nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord. |:( Nee, we moesten zelf bellen om te vragen waarom onze verbinding het niet deed om vervolgens erachter te komen dat we een nieuwe inlognaam en wachtwoord nodig hebben vanwege die eerder genoemde abonnementswijziging dus...

Dan denk je, prima, geef me dan maar die nieuwe inlognaam over de telefoon. "Nee meneer, dat kan niet." Wat? Maar de hele boel stond op mijn naam, ik kan mijn gegevens opnoemen en alles. "Nee, als u geen brief ontvangen heeft (we didn't) dan moet u bellen van het hoofdtelefoonnummer in huis (we hebben ISDN) en dan mogen we de inlognaam verstrekken aan de huidige abonnee."
Jeez, wat een bureaucratische onzin dit... :(

Anyway, eind al goed, wel 6 dagen geen ADSL gehad aangezien de helpdesk dicht is in het weekend en op feestdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwinf
Iemand weleens deze mail van InterNLnet gehad?
quote:

Geachte heer/mevr. [KNIP],

Bij deze melden wij u dat u waarschijnlijk auteursrechtelijk beschermd materiaal via Internet heeft verspreid. Via dit bericht willen wij u verzoeken maatregelen te nemen om herhaling te voorkomen. Omdat wij u hierbij graag behulpzaam zijn, vindt u de benodigde informatie in dit bericht.

In deze mail gaan wij in op de volgende zaken:

De klacht die wij ontvingen inclusief de impact c.q. overlast
De (mogelijke) oorzaak
Wat moet u doen?
waarom u actie moet ondernemen
Meer achtergrond informatie en technische details

1. De klacht die wij ontvingen inclusief de impact c.q. overlast
Wij ontvingen een klacht over verspreiding van auteursrechtelijk beschermd materiaal, namelijk:

FILENAME : [KNIP]
FILESIZE : [KNIP]
FIRST_DATE : [KNIP]
IP_ADDRESS : [KNIP]
LAST_DATE : [KNIP]
P2PPROTOCOL : BitTorrent
TITLE : [KNIP]

Dit IP adres is door InterNLnet aan u toegewezen (of was dat op voornoemd moment). Wij willen u er bij deze op wijzen dat verspreiding van dergelijk materiaal verboden is op basis van onze Algemene Voorwaarden en bovendien strafbaar is volgens de Nederlandse wet.

2. De (mogelijke) oorzaak
Vermoedelijk wordt uw computer (of één van uw computers, als u een lokaal netwerk heeft) gebruikt voor filesharing. Filesharing is het delen van bestanden op uw computer met anderen via het Internet. Meestal gaat het om muziekbestanden (MP3), films of software. Veel Internetgebruikers zijn erg enthousiast over filesharing toepassingen, zoals Kazaa, eDonkey, BitTorrent, SoulSeek, maar zijn zich nog niet bewust van de minder goede kanten ervan.

3. Wat moet u doen?
Allereerst moet u er voor zorgen dat het bestand waarover deze melding gaat niet meer vanaf uw computer(s) wordt aangeboden. Dat betekent dat u dit bestand helemaal van uw computer(s) moet verwijderen of dat u het op een plek op uw computer moet neerzetten waar uw filesharing programma er niet bij kan. De te ondernemen actie verschilt per filesharingprogramma. Daarna zou u in uw filesharing programma kunnen zoeken naar een mogelijkheid om het aanbieden (sharen, uploaden) van bestanden uit te schakelen. Niet alle programma's bieden deze mogelijkheid. Als uw filesharing programma er één is van het type "vast beginnen met aanbieden als de download nog niet compleet is", dan zou u kunnen overwegen een ander filesharing programma te gaan gebruiken (tenzij u in de toekomst enkel nog bestanden wilt gaan downloaden die niet auteursrechtelijk beschermd zijn).

4. Waarom u actie moet ondernemen
Het illegaal aanbieden van auteursrechtelijk beschermd materiaal is, conform de Algemene Voorwaarden van InterNLnet en de Acceptable Use Policy, verboden. Ook loopt u het risico dat u strafrechtelijk vervolgd kunt worden, omdat illegaal aanbieden van auteursrechtelijk beschermd materiaal ook een overtreding van de Nederlandse wet is. Zie hiervoor http://www.auteursrecht.nl In geval van een rechtmatig bevel tot het afgeven van gegevens van een klant die zich hieraan schuldig gemaakt zou hebben, zal InterNLnet deze gegevens moeten verstrekken.

5. Meer achtergrond informatie en technische details
Graag informeren wij u nader over dit onderwerp aan de hand van 2 veelgestelde vragen:

Filesharing is toch niet illegaal in Nederland?
Muziekbestanden ophalen wordt tot nu toe gezien als min of meer legaal, zeker waar het particulieren betreft. Het is in feite een grijs gebied: het wordt gedoogd als het geen bedrijfsmatige omvang krijgt en zolang het voor de thuisgebruiker moeilijk is om legaal aan MP3's te komen. Voor het ophalen van software en DVD's geld dit laatste argument niet, maar ook dit valt nog in een schemergebied. Mogelijk komt er snel verandering in deze situatie. Sommige providers bieden hun klanten inmiddels tegen betaling muziek aan, terwijl ook Apple zijn iTunes diensten in Nederland is gestart. Over het aanbieden van door copyright beschermd materiaal bestaat in de Nederlandse regelgeving geen enkele twijfel: het is strafbaar.

Als ik download, bied ik toch niets aan?
Dat denkt u misschien, maar vaak is het zo dat als u bestanden binnen haalt met filesharing programma's, u automatisch ook bestanden aan gaat bieden. Alles wat u heeft binnengehaald, kan in principe door andere gebruikers weer van uw computer worden opgehaald, tenzij u uw filesharing programma zo configureert dat dit onmogelijk wordt. Sommige filesharing programma's bieden geen mogelijkheid om het aanbieden uit te schakelen. U kunt dan natuurlijk de opgehaalde bestanden ergens neer zetten waar uw filesharingprogramma er niet bij kan, maar sommige varianten (zoals BitTorrent en eDonkey) beginnen al met het aanbieden van gedeelten van het bestand, voordat de download compleet is.

Wilt u meer weten over Internet en veiligheid? Kijk dan eens op http://www.internl.net/servicedesk/beveiliging

Wij rekenen op uw medewerking.

Met vriendelijke groet,
InterNLnet afdeling Abuse afhandeling

Iemand een idee hoe ze aan deze info komen? Wordt er actief gemonitord of is het van een tracker die ontmanteld is ofzo?
Ik heb nunet zo'nzelfde mail ontvangen...big brother is watching.

[ Voor 95% gewijzigd door gerwinf op 20-05-2007 23:17 . Reden: Quote vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• divvid
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08 13:36
Wow, ik zit er over te denken surfsnelADSL te nemen, maar bovenstaande grappen hou ik niet van. Zoiets heb ik nog nooit gehad van Demon waar ik nu helaas weg moet wegens een verhuizing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
divvid schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 10:54:
Wow, ik zit er over te denken surfsnelADSL te nemen, maar bovenstaande grappen hou ik niet van. Zoiets heb ik nog nooit gehad van Demon waar ik nu helaas weg moet wegens een verhuizing
Toch maar een kleine schop. Providers sturen dit soort mails al een jaar of 10 naar klanten. Gelukkig voor ons zijn het niets meer dan waardeloze dreigmails, en zou ik er niet al te veel van denken. Alle voordelen die InterNLnet verder biedt wegen imho niet op tegen de kans dat je een mailtje als dit ontvangt, vooral aangezien zo'n mailtje niet echt bindend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
  • Laatst online: 09-10 15:32
Hoi,

ik heb zojuist een Linksys WAG200G modem/router aangesloten maar daar heb ik een raar probleem mee: voor de P2P applicaties moet je portforwarding inschakelen terwijl er met deze provider natuurlijk helemaal geen NAT nodig is; je krijgt immers een routable /29 netwerk achter.

Is dit op te lossen of moet ie terug naar de winkel?

Al geprobeert:
- firmware naar laatste versie: 1.0.1.04
- NAT staat op disabled
- Block anonymous WAN requests uitgeschakeld.

bedankt!

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartV
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-10 13:37
Dat linksys modem heb ik toevallig laatst ook aangeschaft, en hij is ook dezelfde dag weer terug gegaan.
Na een uurtje met de helpdesk in de chat gezeten te hebben blijken ze het domweg niet te ondersteunen, routering zonder NAT. Althans, ze missen de unnumbered optie die je aan moet zetten. Dit gaven ze zelf ook toe, dus hij kon weer terug (naar de mediamarkt).
Het meest simpele sweex adsl modem + wlan deed het wel prima.

[ Voor 18% gewijzigd door BartV op 11-08-2007 21:58 ]

I think I've got the hang of it now... :w :q :wq :wq! ^d X exit X Q :quitbye CtrlAltDel ~~q :~q logout save/quit :!QUIT ^[zz ^[ZZ ZZZZ ^H ^@ ^L ^[c ^# ^E ^X ^I ^T ? help helpquit ^D ^d ^C ^c helpexit ?Quit ?q ^Kx /QY sync halt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
Bedankt voor de info! Retour winkel met dat rot ding. :)

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
Ik heb nu de sweex adsl 2+ (MO250) maar die geeft precies hetzelfde probleem :(

Kan iemand helpen met de juiste configuratie?

De verbinding met Surfnet werkt goed & verder heb ik alleen bij de LAN configuratie het juiste static ip adres ingevoerd. Mijn computer heeft nu gewoon verbinding in de door Surfnet toegewezen IP range, maar Emule zegt dat ie firewalled is. Dus toch geen volledige routing...? Welke instelling zou er fout kunnen staan?

Ik heb bij beide interfaces de routing direction al op both gezet maar dat helpt niets... Ik hoef toch niet iets in te vullen op de routing tabellen?

Edit: OK... Admuncher zat blijkbaar in de weg zodat ik nog niet in de WAN setup was geweest... Nieuwe connectie maken, zonder vinkjes bij firewall & NAT natuurlijk,unnumbered PPP aan, en Emule geeft een high-id :)

[ Voor 15% gewijzigd door spoor12b op 18-08-2007 12:22 ]

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Zou Surfsnel binnenkort nog met een nieuwe aanbieding komen ala Alice ?
Ik heb begrepen dat InterNLnet (pas geleden door BBNed ingelijfd) de support voor dit pakket op zich gaat nemen.
Klanten die al lang bij surfsneladsl zitten betalen nog steeds 37.95 voor 12mbit + kpn nodig, terwijl je nu 20mbit + telefonie + gratis bellen binnen nederland kan krijgen voor 29.90, en er is geen kpn meer nodig.

[ Voor 6% gewijzigd door gjs op 19-08-2007 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Gisteravond heeft mijn modem de geest gegeven (Zyxel 2602H). Er was al een tijdje 1 interne ethernetpoort stuk, nu zijn ze allemaal gaar. Ik kan niet normaal pingen naar het router ip adres, een reset naar default en herconfig helpt ook niet. Dus ik heb m'n oude copperjet 820 uit de kast gehaald en heb nu weer verbinding (niet meer dan 8mbit omdat dit een adsl1 modem is).
Ik kan echter nog steeds niet normaal pingen voorbij de bbned1.surfrt.nik-asd.internl.net (217.149.196.50)

traceroute to 217.149.196.6 (217.149.196.6), 30 hops max, 40 byte packets
1 router.van-der-stroom.nl (145.99.228.1) 2.274 ms 4.699 ms 5.334 ms
2 bbned1.surfrt.nik-asd.internl.net (217.149.196.50) 12.675 ms 12.686 ms 14.347 ms
3 ge0-2.surfrt.nik-asd.internl.net (217.149.196.49) 15.134 ms 16.350 ms 16.349 ms
4 vlan9.newxr1.nik-asd.internl.net (217.149.196.57) 18.747 ms 18.752 ms 18.734 ms
5 resolve10.dns.internl.net (217.149.196.6) 13.581 ms * *

Alles wat daar achter ligt geeft heel veel ping timeouts.

PING 217.149.196.49 (217.149.196.49) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 217.149.196.49: icmp_seq=8 ttl=253 time=8.29 ms

--- 217.149.196.49 ping statistics ---
54 packets transmitted, 1 received, 98% packet loss, time 52985ms
rtt min/avg/max/mdev = 8.294/8.294/8.294/0.000 ms

PING www.tweakers.net (213.239.154.35) 56(84) bytes of data.
64 bytes from www.tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=17 ttl=57 time=7.99 ms
64 bytes from www.tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=25 ttl=57 time=9.37 ms
64 bytes from www.tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=68 ttl=57 time=8.26 ms

--- www.tweakers.net ping statistics ---
70 packets transmitted, 3 received, 95% packet loss, time 68990ms
rtt min/avg/max/mdev = 7.996/8.542/9.372/0.605 ms

De verbinding is echter wel OK kwa snelheid.

Ik heb ondertussen ook al gemailed naar de servicedesk, maarja die zijn dicht in het weekend.

Ben ik de enige die dit heeft, of wordt het ICMP verkeer tegenwoordig gelimiteerd ?

[ADD]
Geen antwoord van InterNLnet gehad, valt me tegen dit is de 1e keer dat ik geen antwoord krijg op mijn mail. Er was idd een storing vrijdag avond, een collega had ook geen internet. Toevallig dat mijn modem er ook mee kapt :?
De ping restricties zijn ondertussen ook weer verleden tijd, en ik heb een verse Zyxel 2602H via marktplaats geregeld.

[ Voor 15% gewijzigd door gjs op 12-09-2007 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:29
Wat mij altijd opvalt bij pinten via Surfnet is dat de TTL's zo laag zijn. Dat houdt volgens mij in dat hij heel veel hops heeft over routers en dergelijke. Dat kan toch nooit goed zijn?

Tierelier

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

jorisdekloris schreef op maandag 10 september 2007 @ 11:16:
Wat mij altijd opvalt bij pinten via Surfnet is dat de TTL's zo laag zijn. Dat houdt volgens mij in dat hij heel veel hops heeft over routers en dergelijke. Dat kan toch nooit goed zijn?
Als ik naar bv naar google.com ping heb ik ook een ttl van 244 hoor.
Volgens mij is juist een kwestie van hoe lager hoe beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:44

Mfpower

In dubio

Even een schopje voor dit topic. Ik ga in een nieuwbouw woning wonen, en ik wil graag surfsnel. Dit met name vanwege de extra IP adressen, en het surfnet netwerk natuurlijk. De Mars aanbieding is ook redelijk betaalbaar en snel genoeg voor me.

Nu is het zo dat in mijn woning in de meterkast keurig een telefoonlijn binnenkomt. Ik hoef geen telefonie (linesharing). Deze telefoonlijn is natuurlijk niet aangesloten. Volgens mij heb ik daarom een new line service nodig. Bij het aanvragen wordt daartoe een referentie IS/RA(?) nummer gevraagd maar ik kan het werkelijk nergens vinden. Hoe kom ik daaraan, en is het werkelijk nodig? Ik kan namelijk bij het aanvragen kiezen voor een bestaande telefoonlijn zonder linesharing (dat is eigenlijk ook wat ik wil, ik hoef geen telefonie). In elk geval wordt bij beide keuzes een referentienummer gevraagd, en in het voorbeeld is dat een telefooonnummer... die ik natuurlijk niet heb. In de FAQ wordt gesproken over een IS/RA nummer. Kan iemand me verder helpen? Ik snap het niet helemaal meer :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon een maandag de klantenervice bellen van InterNLnet.
Aangezien kpn de telfoonlijn moet aanleggen zullen ze willen weten om welke lijn het gaat.
Zie ook wikipedia voor een leuke uitleg wat isra is ;)
http://nl.wikipedia.org/wiki/ISRA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Het is al eens gepasseerd hier, maar zijn er mensen die hun abonnement hebben kunnen opzeggen per maand ? Ik ben nl al sinds maart 2004 lid en in de toen geldende voorwaarden staat:

"Deze overeenkomst wordt aangegaan voor minimaal 12 maanden. Het abonnement wordt na een jaar automatisch verlengd tenzij 1 maand voor het einde van de overeenkomst schriftelijk is opgezegd. Na het eerste jaar kan het abonnement per maand worden opgezegd."

Ik heb nooit vernomen dat de voorwaarden zijn aangepast.
Ik lees nu ook dat er opzegkosten zijn a 75 euro. Dit bedrag heb ik tijdens aanvraag ook nergens terug kunnen lezen, ik zie nu echter dat het wel in de voorwaarden heeft gestaan:

"De afsluitkosten voor het beeindigen van het ADSL-abonnement worden in rekening gebracht op de eerstekomende factuur nadat InterNLnet uw opzegbrief heeft ontvangen."

Ik mag volgens de servicedesk dus pas per maart 2009 opzeggen, ze doen verder geen uitspraken, ik kan eventueel schriftelijk bezwaar aantekenen. Dat ga ik dus ook zeker doen !

[edit]
Brief geschreven om opheldering te krijgen over de opzeg termijn en kosten.
Krijg ik een paar dagen later antwoord terug dat per half juni mijn abonnement is opgezegd, maar de opzegkosten blijven van kracht. Ik had dus niet opgezegd, maar goed ik heb het er maar bij gelaten en heb Alice aangevraagd. Ik ben benieuwd hoe de overstap gaat.

[ Voor 14% gewijzigd door gjs op 18-05-2008 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:41
gjs schreef op woensdag 30 april 2008 @ 10:01:
Het is al eens gepasseerd hier, maar zijn er mensen die hun abonnement hebben kunnen opzeggen per maand ? Ik ben nl al sinds maart 2004 lid en in de toen geldende voorwaarden staat:
Ik heb geen idee, maar dit is wel 1 van de redenen dat ik later iets wil nemen als Alice ofzo, waar je per maand op kunt zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Red devil schreef op woensdag 30 april 2008 @ 10:40:
[...]

Ik heb geen idee, maar dit is wel 1 van de redenen dat ik later iets wil nemen als Alice ofzo, waar je per maand op kunt zeggen.
Dat is dus ook mijn plan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen die de nieuwsserver van surfnet gebruiken? Weet iemand wat de gevolgen zijn voor gebruikers, aangezien die server wordt uitgefaseerd?
De SURFnet Usenet News dienst zal per 30 juni 2008 worden uitgefaseerd.
Eindgebruikers kunnen bij diverse marktpartijen terecht voor een individueel abonnement.
link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 18:38:
Zijn er mensen die de nieuwsserver van surfnet gebruiken? Weet iemand wat de gevolgen zijn voor gebruikers, aangezien die server wordt uitgefaseerd?

[...]

link
Ah wat flauw zeg. Had dat ding onlangs weer ontdekt mbt HD materiaal. Echt veel sneller dan BT.
Heb deze gechecked:
http://www.xlned.com/bestellen/
die lijkt niet al te duur. Volgens mij was er een topic over newsservers, even zoeken.

• ShadyNetworker
  • Niet online

ShadyNetworker

Cats & Whisky

Een bumpje wegens het volgende:
Ik zit sinds kort in een kamer waar op de verdieping een SurfsnelADSL verbinding aanwezig is.

Helaas is het zo dat het modem, een Copperjet 816-2p, intern 172.x.x.x adressen doorgeeft.
Achter dit modem hangt mijn WRT54GL met dd-wrt firmware.

Als ik mijn laptop verbindt met de router dan werken tot mijn verbazing de portforwards niet.
Veel van mn apps functioneren dus niet meer naar behoren.
Heeft iemand enig idee hoe ik mijn Linksys het publieke IP kan laten overnemen van mijn modem?
DIe heeft kennelijk een 145.x.x.x ip.

Per toeval heb ik het wachtwoord ontdekt waar ik het modem in kan maar
a)ik heb geen idee van de instellingen, het abo is niet van mij maar van een huisgenoot
b)het modem crasht onherroepelijk als ik meer dan een paar minuten via de webinterface rondneus :(

Heeft iemand enig idee hoe ik dit oplos?

It's always DNS...

• denan
ShadyNetworker schreef op donderdag 25 september 2008 @ 08:25:
Een bumpje wegens het volgende:
Ik zit sinds kort in een kamer waar op de verdieping een SurfsnelADSL verbinding aanwezig is.

Helaas is het zo dat het modem, een Copperjet 816-2p, intern 172.x.x.x adressen doorgeeft.
Achter dit modem hangt mijn WRT54GL met dd-wrt firmware.

Als ik mijn laptop verbindt met de router dan werken tot mijn verbazing de portforwards niet.
Veel van mn apps functioneren dus niet meer naar behoren.
Heeft iemand enig idee hoe ik mijn Linksys het publieke IP kan laten overnemen van mijn modem?
DIe heeft kennelijk een 145.x.x.x ip.

Per toeval heb ik het wachtwoord ontdekt waar ik het modem in kan maar
a)ik heb geen idee van de instellingen, het abo is niet van mij maar van een huisgenoot
b)het modem crasht onherroepelijk als ik meer dan een paar minuten via de webinterface rondneus :(

Heeft iemand enig idee hoe ik dit oplos?
a) check http://www2.internl.net/s...nnectie/surfsnel/bbned.it
b) begin dan eens met een 'reset to factory defaults'. Als je huisgenoot niet eens weet hoe de CJT816 werkt vermoed ik dat hij al jaren aan staat zonder onderhoud. :)

Er is trouwens ook een firmware update voor dat ding te krijgen op www.allieddata.com

• ShadyNetworker
  • Niet online

ShadyNetworker

Cats & Whisky

a) al gecheckt, mijn probleem staat nergens behandeld
b) het zal al een jaar of 3 zonder "onderhoud" staan, maar dat zou opzich niet zoveel moeten uitmaken toch?

Het modem zelf draait al op FW 6.02 ofzo, ik kan geen nieuwere vinden, volgens InterNL is die er ook niet.
Dus mijn vraag blijft staan ._.

Het zou toch wel mogelijk moeten zijn via de config van het modem......

It's always DNS...

• denan
ShadyNetworker schreef op donderdag 25 september 2008 @ 17:33:
a) al gecheckt, mijn probleem staat nergens behandeld
b) het zal al een jaar of 3 zonder "onderhoud" staan, maar dat zou opzich niet zoveel moeten uitmaken toch?

Het modem zelf draait al op FW 6.02 ofzo, ik kan geen nieuwere vinden, volgens InterNL is die er ook niet.
Dus mijn vraag blijft staan ._.

Het zou toch wel mogelijk moeten zijn via de config van het modem......
Probeer hem dan eens in zipb mode te zetten. (note: daar staat btw wel een bridge mode uitleg, maar alleen als je 1 ip hebt)
Surfsneladsl krijgt er standaard 8.. wellicht is het handig om de config eens helemaal te checken??

[ Voor 14% gewijzigd door denan op 25-09-2008 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadyNetworker
  • Niet online

ShadyNetworker

Cats & Whisky

Thanks, ik ga die ZIPB mode ens checken.

Het zou dan toch volstaan als ik het modem een "LAN IP" geef van 192.168.1.2 met als mask 255.255.255.0 ?
Mijn router draait al op 192.168.1.1

Zou ik daarnaast ook de DHCP van de modem uit moeten zetten ?
Of boeit dat in dat geval niet?
Mn router staat al als DHCP authoritive.

Ik zal mn huisgenoot nog ens om de exacte specs vragen ons abo dat we hier hebben.
Ik vermoed namelijk dat we maar 1 IP hebben, maar welliicht heeft hij het destijds verkeerd ingesteld ofzo.

It's always DNS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

ShadyNetworker schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 02:06:

Het zou dan toch volstaan als ik het modem een "LAN IP" geef van 192.168.1.2 met als mask 255.255.255.0 ?
Mijn router draait al op 192.168.1.1

Ik zal mn huisgenoot nog ens om de exacte specs vragen ons abo dat we hier hebben.
Ik vermoed namelijk dat we maar 1 IP hebben, maar welliicht heeft hij het destijds verkeerd ingesteld ofzo.
Je kan bij de internl service desk navragen wat de gegevens zijn. De ip adressen worden toegekent op basis van het account waarmee je modem de pppoa verbinding opzet (dit account kan je in je modem terug vinden). Standaard is een /29 subnet (waarvan 5 bruikbare ip adressen). Op de surfsnel site staan handleidingen hoe je dit moet configureren.

[ Voor 7% gewijzigd door gjs op 26-09-2008 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
ShadyNetworker schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 02:06:
Die is dus niet nodig als je 8 IP's hebt. De meeste mensen configureren hun surfsnel lijn "the quick and dirty way".. en dat is met slechts 1 IP adres. Daardoor krijg je intern de 172.19.3 range.

Mocht je 8 IP's hebben dan heb je 5 externe IP's die je in je interne netwerk kunt uitdelen. Hiervoor moet je wel de CJT goed configureren (met DHCP server voor die 5 IP's) maar daarna zijn je interne servers via de externe IP's te bereiken. (zie ook de supportpage's die ik linkte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Nu ga ik begin 2009 verhuizen naar een regio waar ADSL ws erg langzaam is. Wil derhalve de boel opzeggen. Wat schertst mijn verbazing, je moet 75 euro betalen om de boel op te zeggen!

Via http://www.internl.net/su...fsnel-adsl&Itemid=15#14.1
4. Zijn er kosten verbonden aan het beëindigen van het abonnement?

Ja, daar zijn kosten aan verbonden. De eenmalige kosten hiervoor bedragen Euro 74,95 incl. BTW. De kosten berekenen wij omdat voor het beëindigen van uw abonnement handelingen verricht moeten worden in de wijkcentrale.
Is dat normaal? Ik check even;
Alice: geen opzegkosten
Telfort: geen kosten zo te zien
Xs4all: geen
tele2: nadda
hetnet: nopez

Heeft iemand dit eerder meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartV
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-10 13:37
Red devil schreef op woensdag 26 november 2008 @ 21:27:
Nu ga ik begin 2009 verhuizen naar een regio waar ADSL ws erg langzaam is. Wil derhalve de boel opzeggen. Wat schertst mijn verbazing, je moet 75 euro betalen om de boel op te zeggen!

Heeft iemand dit eerder meegemaakt?
Tja, dat wist je natuurlijk al toen je het contract aanging. Viel mij toendertijd ook op, maar ze waren toen nog zoveel voordeliger dan de concurrentie dat het me niet echt uitmaakte.

I think I've got the hang of it now... :w :q :wq :wq! ^d X exit X Q :quitbye CtrlAltDel ~~q :~q logout save/quit :!QUIT ^[zz ^[ZZ ZZZZ ^H ^@ ^L ^[c ^# ^E ^X ^I ^T ? help helpquit ^D ^d ^C ^c helpexit ?Quit ?q ^Kx /QY sync halt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
DikkieDik schreef op woensdag 26 november 2008 @ 22:29:
[...]

Tja, dat wist je natuurlijk al toen je het contract aanging.
Bedankt voor je reply, dat zijn de replies waar je op zit te wachten.

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

TweakDSL vroagâh: jep
Concepts: jep
FOL: jep

Er zijn er genoeg die het wel doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Heineken schreef op donderdag 27 november 2008 @ 00:55:
TweakDSL vroagâh: jep
Concepts: jep
FOL: jep

Er zijn er genoeg die het wel doen...
Lekker weer, internet via surfsneladsl ligt er al sinds gisteravond uit. Natuurlijk net toen ik het ècht nodig had.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste