IK heb het formulier op de speciale migratie-pagina ingevuld. Nu maar wachten op het nieuwe modem. Nog meer mensen die hetzelfde hebben gedaan? Ook denk ik dat ik ervoor kies om i.p.v. het Venus abonnement (€ 39,95) te kiezen voor Jupiter (€ 49,95). Ik heb nu nog steeds het 8/1 ADSL-1-abonnement.
Na verloop van tijd gaan de meeste newsclients vanzelf een keer het tweede IP adres er bij pakken. Het is niet voor niets round-robin.Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 12:51:
Zonder gebruik te maken van alle meegeleverde IP adressen (de loadbalancer krijgt twee publieke adressen) geeft NewsLeecher in optimale omstandigheden bij mij aan dat ik 2350 KByte/sec haal.
InterNL helpdesk:Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 15:19:
IK heb het formulier op de speciale migratie-pagina ingevuld. Nu maar wachten op het nieuwe modem. Nog meer mensen die hetzelfde hebben gedaan? Ook denk ik dat ik ervoor kies om i.p.v. het Venus abonnement (€ 39,95) te kiezen voor Jupiter (€ 49,95). Ik heb nu nog steeds het 8/1 ADSL-1-abonnement.
Iedereen die 8/1 had gaat dus eerst naar 12/1 en over "een tijdje" kunnen we 24/1,28 (Jupiter) aanvragen.Op dit moment doen wij alleen de automatische verhogingen. Losse snelheidsverhogingen gaan wij later deze maand invoeren. Het zou namelijk een te groot risico zijn om, naast de majeure adsl->adsl2+ operatie, uitzonderingen toe te laten.
Heeft iemand al een idee wanneer de knop omgaat en de snelheidsverhoging daadwerkelijk wordt doorgevoerd?
Verwijderd
Ik heb weekje terug dat nieuwe adsl2+ modem aangevraagd, iemand die em al binne heeft gehad ?
Ze bieden nu dus die Copperjet 816-2P modems aan aan abonnees die overstappen? Als iemand hier er nog een wil hebben, ik heb er nog een over, ze hadden het dubbel opgestuurd naar mij toen ik mijn nieuwe abo aangevraagd had ongeveer 3 maanden terug. Die mag best weg voor een tientje ofzo.
Ik heb er overigens zelf niet zulke goede ervaringen mee, maar dat kan je ook iets verder terug hier in het topic lezen
. Inmiddels heb ik dan ook een tweedehands Zyxel P660R61 gekocht die ik komende week zal krijgen, ik zal dan ook meteen even mijn ervaringen met dat ding hier posten ter vergelijking met die Copperjet.
Heeft iemand al zo'n modem van Siemens in gebruik? Hoe bevalt die eigenlijk? Ik heb eens door de datasheet van dat ding gebladerd en het viel met ten eerste op dat er niet in stond of dat ding nou wel of niet ook een telnet-interface heeft en tot hoever je dat ding kan beveiligen.
Ik heb er overigens zelf niet zulke goede ervaringen mee, maar dat kan je ook iets verder terug hier in het topic lezen
Heeft iemand al zo'n modem van Siemens in gebruik? Hoe bevalt die eigenlijk? Ik heb eens door de datasheet van dat ding gebladerd en het viel met ten eerste op dat er niet in stond of dat ding nou wel of niet ook een telnet-interface heeft en tot hoever je dat ding kan beveiligen.
Ik wil hem wel hebben. Waar woon je?
Tierelier
Verwijderd
Ben ik ook benieuwd naar.Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 12:31:
Ik heb weekje terug dat nieuwe adsl2+ modem aangevraagd, iemand die em al binne heeft gehad ?
Kan je me vertellen hoe je kan instellen dat de config van buitenaf niet bereikbaar mag zijn?SneakyViper schreef op maandag 20 februari 2006 @ 20:01:
[...]
Ik dacht het wel ja, volgens mij slaat hij niet alles op als je op save config klikt, je wachtwoord bijvoorbeeld niet, maar ook niet dat de config van buitenaf niet bereikbaar mag zijn, dat stond namelijk ook allemaal weer open nadat ik het modem een paar uur aan de kant gelegd had.![]()
...
Ik woon in Bergen op Zoom, maar als je ergens tussen Bergen op Zoom en Eindhoven woont, kan ik em ook wel afgeven bij een station, omdat ik in Eindhoven op school zit.JorisdeKloris schreef op maandag 13 maart 2006 @ 07:58:
Ik wil hem wel hebben. Waar woon je?
Daarvoor verwijs ik je naar een post een eindje terug in dit topic: Theswitch in "Het Grote SurfSnelADSL-topic, deel 3".Victorio schreef op maandag 13 maart 2006 @ 22:19:
[...]
Kan je me vertellen hoe je kan instellen dat de config van buitenaf niet bereikbaar mag zijn?
stuur mij ff een mailtje: jerlings@strukton.comSneakyViper schreef op maandag 13 maart 2006 @ 22:46:
[...]
Ik woon in Bergen op Zoom, maar als je ergens tussen Bergen op Zoom en Eindhoven woont, kan ik em ook wel afgeven bij een station, omdat ik in Eindhoven op school zit.
Tierelier
Dus, is het bij iemand al medio maart? Met andere woorden: al iemand een snelheidsverhoging gehad?
Verwijderd
Heeft iemand uberhaubt al dat nieuwe modem toegestuurd gehad ?Siliakus schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 10:33:
Dus, is het bij iemand al medio maart? Met andere woorden: al iemand een snelheidsverhoging gehad?
Verwijderd
Het is nu 3 weken geleden dat ik hem heb besteld en nog geen enkele reactie ontvangen. Ik vraag mij zelfs af of mijn bestelling wel is binnengekomen. Geen bevestiging van gehad. Heeft iemand anders wel een bevestiging ontvangen ? (ps ik heb de siemens modem besteld met draadloos netwerk)
Verwijderd
Hier hetzelde. Ik snap niet dat ze geen bevestigingen de door uit doen (email is al voldoende).
Heb nog steeds geen hogere snelheid. Medio is nu zeker voorbij. Er staan nog wel werkzaamheden in de planning:
http://www2.internl.net/c....cgi?sectie=werkzaamheden
Het kan dus prima zo zijn, dat die eerst afgerond moeten worden. Misschien de 21ste dus?
http://www2.internl.net/c....cgi?sectie=werkzaamheden
Het kan dus prima zo zijn, dat die eerst afgerond moeten worden. Misschien de 21ste dus?
Nou ik weet niet wat er gebeurd is of dat ze al iets gedaan hebben, maar ik heb nu sinds donderdag last van 'klapperen'. In sommige uren knalt mijn verbinding er om de 2-3 minuten uit! Ik weet 100% zeker dat ik aan mijn zijde niets veranderd heb, dus zal morgen toch maar eens contact opnemen met de servicedesk. Hebben nog meer mensen dit zelfde probleem?
[ Voor 3% gewijzigd door Siliakus op 19-03-2006 13:50 ]
Ik heb sinds 3-4 dagen dat m'n modem (copperjet 816 2p ) weer anders traint:
voorheen (afgelopen 2 mnd ofzo) was het
Tx 1021200
Rx 8048800
Rx Atn DR 2023001
maar nu weer
Tx Bit Rate 1024000
Rx Bit Rate 8032000
Rx Attn DR 0
nette getallen nu dus, maar wel vreemd... Zou het dan toch bijna zover zijn dat de nieuwe profielen erop worden gezet? Ik wil nu wels eens mn 12mbit...
voorheen (afgelopen 2 mnd ofzo) was het
Tx 1021200
Rx 8048800
Rx Atn DR 2023001
maar nu weer
Tx Bit Rate 1024000
Rx Bit Rate 8032000
Rx Attn DR 0
nette getallen nu dus, maar wel vreemd... Zou het dan toch bijna zover zijn dat de nieuwe profielen erop worden gezet? Ik wil nu wels eens mn 12mbit...
Dit haal ik (Tilburg West):
Attainable rate (Kbps): 8384 928
Rate (Kbps): 8064 832
Hij pakt dus schijnbaar niet automatisch z'n maximum. Maar goed, geen 12Mbit dus. Hoop dat ik hier wel 24down/1,28up kan halen. Als ik down nu al geen 1024 haal, dan zal het vrees ik ook geen 1280 kunnen worden. Maar goed, wel zullen eerst een kijken hoe de 12 doorkomt.
Attainable rate (Kbps): 8384 928
Rate (Kbps): 8064 832
Hij pakt dus schijnbaar niet automatisch z'n maximum. Maar goed, geen 12Mbit dus. Hoop dat ik hier wel 24down/1,28up kan halen. Als ik down nu al geen 1024 haal, dan zal het vrees ik ook geen 1280 kunnen worden. Maar goed, wel zullen eerst een kijken hoe de 12 doorkomt.
Verwijderd
Ik had een mailtje gestuurd met de vraag of mijn bestelling via die special website wel correct was ontvangen en hoelang het ongeveer nog zou duren.
Kreeg binnen 2 uur al een reactie.
----
Uw bestelling is keurig ontvangen en het ziet er naar uit dat komende week
de modems verstuurd worden.
Hopende u voldoende te hebben ge-informeerd,
Met vriendelijke groet,
Eef Vink, Servicedesk medewerker
----
Kreeg binnen 2 uur al een reactie.
----
Uw bestelling is keurig ontvangen en het ziet er naar uit dat komende week
de modems verstuurd worden.
Hopende u voldoende te hebben ge-informeerd,
Met vriendelijke groet,
Eef Vink, Servicedesk medewerker
----
Mmm. We zijn weer een week verder. Ik denk dat ze maart niet meer gaan halen. Iemand anders al wel ge-speed-upt?
Hier ook nog niks....
best vermoeiend eigenlijk. Eerst word je onverwacht blij gemaakt met hogere snelheden, en vervolgens moet je maanden wachten totdat er ook maar iets gebeurt...
Altijd hetzelfde liedje met dit soort zaken. Mijn modem draait al 2-3 maanden op de adsl2+ firmware dus voor mij hoeft alleen de knop in de centrale nog om. we wachten rustig af...
best vermoeiend eigenlijk. Eerst word je onverwacht blij gemaakt met hogere snelheden, en vervolgens moet je maanden wachten totdat er ook maar iets gebeurt...
Altijd hetzelfde liedje met dit soort zaken. Mijn modem draait al 2-3 maanden op de adsl2+ firmware dus voor mij hoeft alleen de knop in de centrale nog om. we wachten rustig af...
Ik heb eind vorige week contact gehad met de servicedesk in verband met een klapperende verbinding. Gelijk werd door de medewerker aan zijn collega's gevraagd wanneer de upgrade naar adsl2+ komt, helaas wist niemand bij internlnet hier antwoord op! Conclusie: net als ons zitten ze te wachten op wanneer bbned iets laat horen/doet.
Sinds vanmiddag traint mn modem weer anders:
Tx Bit Rate 1021200
Rx Bit Rate 8048800
Rx Attn DR 20442000
ipv eerst:
Tx Bit Rate 1024000
Rx Bit Rate 8032000
Rx Attn DR 0
dus er gebeurt wel iets daar in die centrale...
iemand anders?
Tx Bit Rate 1021200
Rx Bit Rate 8048800
Rx Attn DR 20442000
ipv eerst:
Tx Bit Rate 1024000
Rx Bit Rate 8032000
Rx Attn DR 0
dus er gebeurt wel iets daar in die centrale...
iemand anders?
Hier komt waarschijnlijk een nogal stomme vraag voor jullie, maar ik ben net verhuisd naar mijn nieuwe kamer met Surfsnel-adsl, dus vandaar dat ik dit topic niet gevolgd heb.
Maar als ik het goed begrijp, worden alle klanten van Surfsnel overgezet naar ADSL2+? Met dezelfde snelheden?
En kan deze omzetting verklaren dat wij hier in huis sinds vorige week last hebben van supertraag internet, rond de 12-13 kilobyte/s? Er staat hier nog een Copperjet 810 modem/router, kan het daar aan liggen dat het internet zo traag is? En moet deze modem dan vervangen worden voor een nieuw, ADSL2+-geschikt, modem? En daar is dus een soort omruilformulier voor o.i.d.?
Sorry voor deze, vast domme, vragen
, maar het is misschien voor het topic ook wel nuttig dat er een soort samenvattingspost komt, zeker ook omdat er geen topicstart is 
En misschien nuttig: ik zit in Delft.
Maar als ik het goed begrijp, worden alle klanten van Surfsnel overgezet naar ADSL2+? Met dezelfde snelheden?
En kan deze omzetting verklaren dat wij hier in huis sinds vorige week last hebben van supertraag internet, rond de 12-13 kilobyte/s? Er staat hier nog een Copperjet 810 modem/router, kan het daar aan liggen dat het internet zo traag is? En moet deze modem dan vervangen worden voor een nieuw, ADSL2+-geschikt, modem? En daar is dus een soort omruilformulier voor o.i.d.?
Sorry voor deze, vast domme, vragen

En misschien nuttig: ik zit in Delft.
Ook ik wacht al sinds begin van de omruilactie op de siemens router.. heb nog niets gezien.. En inderdaad geen bevestigingsmail gehad bij aanvraag, hier heb ik een mailtje aan gewaagd en de servicedeskmedewerker bevestigde mijn aanvraag dat is inmiddels een maand geleden..
21-03-2006
Geachte heer Chrizz,
Helaas hebben we deze informatie nog niet. We zullen ze zo spoedig mogelijk verzenden. De verwachting is dat dat deze week nog zal zijn.
Hopende u voldoende te hebben geinformeerd,
Met vriendelijke groet,
Franco Verberkt, Servicedeskmedewerker
-------InterNLnet Servicedesk: ------------------------------------------
URL : http://www.internl.net/servicedesk/
Email : servicedesk@internl.net
Fax : 024-3653655
Tel : 024-3653653 (Ma t/m Vr 9.00u - 18.00u)
----------------------------------------------------------------------
On Tue, 21 Mar 2006, Chrizz wrote:
> Beste Servicedesk,
>
> Enig idee wanneer de modems uitgeleverd gaan worden ??
21-03-2006
Geachte heer Chrizz,
Helaas hebben we deze informatie nog niet. We zullen ze zo spoedig mogelijk verzenden. De verwachting is dat dat deze week nog zal zijn.
Hopende u voldoende te hebben geinformeerd,
Met vriendelijke groet,
Franco Verberkt, Servicedeskmedewerker
-------InterNLnet Servicedesk: ------------------------------------------
URL : http://www.internl.net/servicedesk/
Email : servicedesk@internl.net
Fax : 024-3653655
Tel : 024-3653653 (Ma t/m Vr 9.00u - 18.00u)
----------------------------------------------------------------------
On Tue, 21 Mar 2006, Chrizz wrote:
> Beste Servicedesk,
>
> Enig idee wanneer de modems uitgeleverd gaan worden ??
Slache!
BBned ADSL Snelheidsverhogingen
Mogelijk 'klapperende' lijn
Gisteren en vandaag hebben de klanten waarbij het technisch mogelijk was, de upgrade gekregen naar ADSL2+. Het kan voorkomen dat na de omzetting van uw lijn de verbinding niet geheel stabiel is.
Als u een van de klanten bent die dit betreft en uw ADSL verbinding geeft sinds gisteren of eergisteren problemen, controleer dan of u de juiste ADSL2+ firmware in uw Copperjet 816-2p heeft en werk deze zo nodig bij. U vindt de nieuwste firmware op:
http://www2.internl.net/s...l/flits/firmware/index.it
Heeft u in het verleden een ander modem bij InterNLnet gekocht en heeft u gebruik gemaakt van de omruilactie, dan zal uw modem spoedig bij u bezorgd worden. Dit modem is al voorzien van de juiste firmware. U hoeft dan alleen het modem te configureren volgende me meegeleverde handleiding.
Deze handleiding vindt u tevens op:
http://www2.internl.net/s...odems/cjt816_602/index.it
Ik maak al sinds het begin (bijna 2 jaar) gebruik van een copperjet 816-2p en sinds een paar maanden met de adsl 2+ firmware.
Heb nog steeds:
Tx Bit Rate 1024000
Rx Bit Rate 8032000
edit:
zojuist firmware 6.02 SR1 geinstalleerd had namelijk nog 6.02
Operational Mode G.Dmt.BisPlus
Tx Bit Rate 1021200
Rx Bit Rate 8052800
Rx Attn DR 8702800
Code Type ADSL2
Max Down Rate 131040000
Mogelijk 'klapperende' lijn
Gisteren en vandaag hebben de klanten waarbij het technisch mogelijk was, de upgrade gekregen naar ADSL2+. Het kan voorkomen dat na de omzetting van uw lijn de verbinding niet geheel stabiel is.
Als u een van de klanten bent die dit betreft en uw ADSL verbinding geeft sinds gisteren of eergisteren problemen, controleer dan of u de juiste ADSL2+ firmware in uw Copperjet 816-2p heeft en werk deze zo nodig bij. U vindt de nieuwste firmware op:
http://www2.internl.net/s...l/flits/firmware/index.it
Heeft u in het verleden een ander modem bij InterNLnet gekocht en heeft u gebruik gemaakt van de omruilactie, dan zal uw modem spoedig bij u bezorgd worden. Dit modem is al voorzien van de juiste firmware. U hoeft dan alleen het modem te configureren volgende me meegeleverde handleiding.
Deze handleiding vindt u tevens op:
http://www2.internl.net/s...odems/cjt816_602/index.it
Ik maak al sinds het begin (bijna 2 jaar) gebruik van een copperjet 816-2p en sinds een paar maanden met de adsl 2+ firmware.
Heb nog steeds:
Tx Bit Rate 1024000
Rx Bit Rate 8032000
edit:
zojuist firmware 6.02 SR1 geinstalleerd had namelijk nog 6.02
Operational Mode G.Dmt.BisPlus
Tx Bit Rate 1021200
Rx Bit Rate 8052800
Rx Attn DR 8702800
Code Type ADSL2
Max Down Rate 131040000
[ Voor 17% gewijzigd door Willy-Jan Prijs op 29-03-2006 09:23 ]
Helaas, ik ben er hier zelfs op achteruit gegaan. Waar ik voorheen maar intrainde op 6mbit zit ik nu met adsl2+ op 4mbit. Dit terwijl ik maar 1800 meter van de centrale zit! Er is inmiddels een ticket aangemaakt bij bbned, zodra zij gebeld hebben houd ik jullie op de hoogte
Ik woon momenteel nog in Heerlen, maar mijn verbinding is toch echt nog niet geupgrade...
Heb al een mailtje gestuurd vanmiddag, maar nog geen reactie tot op heden.
Heb al een mailtje gestuurd vanmiddag, maar nog geen reactie tot op heden.
Mijn verbinding is wel omgezet naar ADSL2, maar de snelheden is nog steeds 8mbit ipv 12mbit.
Woon 725 meter van de centrale af
edit:
Vanmiddag een mail naar de helpdesk gestuurd en kreeg al vrijsnel reactie terug. Volgens de BBNED waardes had ik 7 uur geleden een 4096 Kbps verbinding en nu een 8192 kbps verbinding. Dit vind ik een beetje raar want ik heb sinds Oktober 2005 officieel via een brief me snelheid laten verhogen naar 2048-8192 Kbps wat ook gebeurd is. Download sinds de verhoging met ruim 850 a 900 KBps. Afwachten tot morgen maar weer
edit:
Vanmiddag een mail naar de helpdesk gestuurd en kreeg al vrijsnel reactie terug. Volgens de BBNED waardes had ik 7 uur geleden een 4096 Kbps verbinding en nu een 8192 kbps verbinding. Dit vind ik een beetje raar want ik heb sinds Oktober 2005 officieel via een brief me snelheid laten verhogen naar 2048-8192 Kbps wat ook gebeurd is. Download sinds de verhoging met ruim 850 a 900 KBps. Afwachten tot morgen maar weer
[ Voor 63% gewijzigd door Willy-Jan Prijs op 30-03-2006 18:10 ]
Even wat anders dan ADSL2+....
Ik heb wegens verhuizing mijn SurfsnelAdsl abbo (8Mbit) opgezegd en omgezet in een regular abbo om in ieder geval mijn e-mail adres te behouden.
Op de factuur voor de laatste maand internetverbinding staan er nu opeens opzegkosten van welgeteld 75 EURO !! Ik dacht het niet he
In de voorwaarden die ik destijds heb uitgeprint, noch op het contract wordt ook maar een woord gerept over eventuele opzegkosten. Ik voel mij dan ook niet echt verplicht dit bedrag te betalen.
Het vrouwtje aan de helpdesk verkondigd mij dat deze kosten vermeld staan in de aanvullende voorwaarden. Leuk en aardig, maar ik kan mij helemaal geen aanvullende voorwaarden herinneren van toen ik het contract tekende (noch ben ik er dus eigelijk akkoord mee gegaan).
Weet iemand hoe dit zit / kan iemand de eventuele aanvullende voorwaarden van toen tevoorschijn toveren?
Mijn contract begon op 18 maart 2003.
Iemand?
Ik heb wegens verhuizing mijn SurfsnelAdsl abbo (8Mbit) opgezegd en omgezet in een regular abbo om in ieder geval mijn e-mail adres te behouden.
Op de factuur voor de laatste maand internetverbinding staan er nu opeens opzegkosten van welgeteld 75 EURO !! Ik dacht het niet he
In de voorwaarden die ik destijds heb uitgeprint, noch op het contract wordt ook maar een woord gerept over eventuele opzegkosten. Ik voel mij dan ook niet echt verplicht dit bedrag te betalen.
Het vrouwtje aan de helpdesk verkondigd mij dat deze kosten vermeld staan in de aanvullende voorwaarden. Leuk en aardig, maar ik kan mij helemaal geen aanvullende voorwaarden herinneren van toen ik het contract tekende (noch ben ik er dus eigelijk akkoord mee gegaan).
Weet iemand hoe dit zit / kan iemand de eventuele aanvullende voorwaarden van toen tevoorschijn toveren?
Iemand?
Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker
Aanvullende voorwaarden Surfsneladsl, April 2003:
Aanvullende voorwaarden op de SurfSnel ADSL dienst
* De DSL dienst wordt exclusief geleverd aan de SURFnet doelgroep. De SURFnet doelgroep bestaat uit studenten en werknemers van op SURFnet aangesloten instellingen.
* Bij het afsluiten van een DSL abonnement zal worden gecontroleerd of de aanvrager tot de SURFnet doelgroep behoort. Studenten moeten bij een aanvraag een geldige kopie van de collegekaart of een geldig bewijs van inschrijving meesturen. Werknemers van instellingen moeten een werkgeversverklaring of een geldig werknemersbewijs overleggen. Indien wordt geconstateerd dat dit niet het geval is, zal de aanvraag niet in behandeling worden genomen.
* De DSL dienst is alleen beschikbaar voor voltijd en deeltijd studenten.
* De naam van de abonnementhouder die de factuur ontvangt en betaalt dient overeen te komen met de naamgeving op de collegekaart of werkgeversverklaring.
* Indien onrechtmatig een abonnement voor DSL is verkregen, en dit wordt geconstateerd, dan wordt het abonnement eenzijdig door InterNLnet met onmiddelijke ingang stopgezet. InterNLnet kan voor de periode waarin onrechtmatig het abonnement is geleverd met terugwerkende kracht haar normale tarief voor het gelijkwaardige InterNLnet DSL abonnement in rekening brengen.
* Abonnementhouders zijn verplicht om binnen drie maanden, nadat men niet meer verbonden is aan een op SURFnet aangesloten instelling, dit schriftelijk te melden aan InterNLnet. InterNLnet beeindigd de dienstverlening dan binnen 3 maanden na ontvangstdatum van de melding, mits de minimale contractduur verstreken is. Indien de minimale contractduur van 12 maanden nog niet verstreken is, dan wordt het abonnement beeindigd op het moment dat de minimale contractduur is verstreken.
* Indien een abonnementhouder van de ene op SURFnet aangesloten instelling overstapt op een andere op SURFnet aangesloten instelling, dan is de abonnementshouder verplicht dit schriftelijk aan interNLnet mede te delen. Hierbij dient een nieuwe werkgeversverklaring, werknemersbewijs, geldige kopie van de collegekaart of een geldig bewijs van inschrijving te worden ingezonden.
* In tegenstelling tot artikel 13 van de Algemene Voorwaarden van InterNLnet is het voor een abonnee van een SURFnet DSL abonnement wel toegestaan om de verbinding met meerdere gebruikers te delen, mits deze gebruikers tot de SURFnet doelgroep behoren. Bij geconstateerd misbruik kan het abonnement eenzijdig door InterNLnet worden beeindigd.
* InterNLnet heeft het recht om de door de gebruiker opgegeven gegevens periodiek door te geven aan SURFnet om deze, via de op SURFnet aangesloten instellingen, op juistheid te controleren. Dit zal plaatsvinden binnen de vigerende privacy-wetgeving in Nederland.
Aanvullende voorwaarden op de SurfSnel ADSL dienst
* De DSL dienst wordt exclusief geleverd aan de SURFnet doelgroep. De SURFnet doelgroep bestaat uit studenten en werknemers van op SURFnet aangesloten instellingen.
* Bij het afsluiten van een DSL abonnement zal worden gecontroleerd of de aanvrager tot de SURFnet doelgroep behoort. Studenten moeten bij een aanvraag een geldige kopie van de collegekaart of een geldig bewijs van inschrijving meesturen. Werknemers van instellingen moeten een werkgeversverklaring of een geldig werknemersbewijs overleggen. Indien wordt geconstateerd dat dit niet het geval is, zal de aanvraag niet in behandeling worden genomen.
* De DSL dienst is alleen beschikbaar voor voltijd en deeltijd studenten.
* De naam van de abonnementhouder die de factuur ontvangt en betaalt dient overeen te komen met de naamgeving op de collegekaart of werkgeversverklaring.
* Indien onrechtmatig een abonnement voor DSL is verkregen, en dit wordt geconstateerd, dan wordt het abonnement eenzijdig door InterNLnet met onmiddelijke ingang stopgezet. InterNLnet kan voor de periode waarin onrechtmatig het abonnement is geleverd met terugwerkende kracht haar normale tarief voor het gelijkwaardige InterNLnet DSL abonnement in rekening brengen.
* Abonnementhouders zijn verplicht om binnen drie maanden, nadat men niet meer verbonden is aan een op SURFnet aangesloten instelling, dit schriftelijk te melden aan InterNLnet. InterNLnet beeindigd de dienstverlening dan binnen 3 maanden na ontvangstdatum van de melding, mits de minimale contractduur verstreken is. Indien de minimale contractduur van 12 maanden nog niet verstreken is, dan wordt het abonnement beeindigd op het moment dat de minimale contractduur is verstreken.
* Indien een abonnementhouder van de ene op SURFnet aangesloten instelling overstapt op een andere op SURFnet aangesloten instelling, dan is de abonnementshouder verplicht dit schriftelijk aan interNLnet mede te delen. Hierbij dient een nieuwe werkgeversverklaring, werknemersbewijs, geldige kopie van de collegekaart of een geldig bewijs van inschrijving te worden ingezonden.
* In tegenstelling tot artikel 13 van de Algemene Voorwaarden van InterNLnet is het voor een abonnee van een SURFnet DSL abonnement wel toegestaan om de verbinding met meerdere gebruikers te delen, mits deze gebruikers tot de SURFnet doelgroep behoren. Bij geconstateerd misbruik kan het abonnement eenzijdig door InterNLnet worden beeindigd.
* InterNLnet heeft het recht om de door de gebruiker opgegeven gegevens periodiek door te geven aan SURFnet om deze, via de op SURFnet aangesloten instellingen, op juistheid te controleren. Dit zal plaatsvinden binnen de vigerende privacy-wetgeving in Nederland.
Bij mij is net de lijn doorgemeten, bleek dat mijn profiel ook op 4mbit stond! Helaas heeft wijzigen naar 12mbit voor mij weinig opgelost.. de lijnlengte blijkt ruim 4km te zijn ipv de 1.8km die de bbned website vermeld.. arghWilly-Jan Prijs schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 14:40:
Mijn verbinding is wel omgezet naar ADSL2, maar de snelheden is nog steeds 8mbit ipv 12mbit.
edit:
Zojuist even mijn modem (Zyxel 2602H) gereset:
WAN Port Statistics:
Link Status: Up
Upstream Speed: 1023 kbps
Downstream Speed: 12283 kbps
Een ftp van ftp.surfnet.nl levert ongeveer 770kbyte/sec op.
News via Surfnet (4 sessies) en Usenetserver (15 sessies) heeft een max van 795 kbyte/sec.
Het is dus iets langzamer geworden dan voorheen.
Het modem trained wel op 12mbit, maar ik vermoed dat er nog een speedcap op de lijn zit !
Ik heb ze dus net ook een mail gestuurd
WAN Port Statistics:
Link Status: Up
Upstream Speed: 1023 kbps
Downstream Speed: 12283 kbps
Een ftp van ftp.surfnet.nl levert ongeveer 770kbyte/sec op.
News via Surfnet (4 sessies) en Usenetserver (15 sessies) heeft een max van 795 kbyte/sec.
Het is dus iets langzamer geworden dan voorheen.
Het modem trained wel op 12mbit, maar ik vermoed dat er nog een speedcap op de lijn zit !
Ik heb ze dus net ook een mail gestuurd
[ Voor 5% gewijzigd door gjs op 31-03-2006 13:18 ]
GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD
Ik zie zojuist dat mijn Copperjet ook anders traint:
Tx Bit Rate 1021200
Rx Bit Rate 12285700
Rx Attn DR 20694400
snelheden vanaf de newsserver gedaald van +/-825kb/s naar +/-780kb/s.
heb geen tijd mee om te mailen. Wacht het af en check na het weekend wel wat de bedoeling is.
iemand wist mij een tijd geleden te vertellen dat de verschillende modems enkel in bridged mode de 12mbit halen....(wat hier dus met 11 mensen niet mogelijk is, moet routed)
Tx Bit Rate 1021200
Rx Bit Rate 12285700
Rx Attn DR 20694400
snelheden vanaf de newsserver gedaald van +/-825kb/s naar +/-780kb/s.
heb geen tijd mee om te mailen. Wacht het af en check na het weekend wel wat de bedoeling is.
iemand wist mij een tijd geleden te vertellen dat de verschillende modems enkel in bridged mode de 12mbit halen....(wat hier dus met 11 mensen niet mogelijk is, moet routed)
Verwijderd
Ik kreeg vandaag m'n nieuwe Copperjet binnen. Gelijk even aangesloten en d.m.v. de quickstart geconfigureerd. Werkt allemaal perfect, alleen nog geen snelheidsverhoging. Afwachten? Ik woon by the way in Nijmegen.
Oh ja, kun je in de pagina's van het modem zien welke verbinding je hebt?
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2006 17:05 ]
Verwijderd
Ik kreeg in een reactie via mail te weten dat ze deze week werden verstuurd. Vrijdag 6 uur lijkt mij toch wel het einde van de week en ik heb nog geen modem gehad, Maart is nu toch echt afgelopen..
Benader je modem en in de hoofdscherm klik onder Port Connection Status op DSL.Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 17:04:
Ik kreeg vandaag m'n nieuwe Copperjet binnen. Gelijk even aangesloten en d.m.v. de quickstart geconfigureerd. Werkt allemaal perfect, alleen nog geen snelheidsverhoging. Afwachten? Ik woon by the way in Nijmegen.
Klik vervolgens op View advanced attributes... en je ziet o.a op welke snelheid je modem getrained is en hoe sterk het signaal is etc.
Verwijderd
sinds een uurtje traint die van mij ook anders :
Tx Bit Rate 1021200
Rx Bit Rate 12285700
Rx Attn DR 17159600
Alleen geen hogere snelheden met downloaden ( niet lager ook trouwens ) .. 't ziet er dus inderdaad erg naar uit dat 't nog ergens wordt gecapped. Maar 't begin is er !!
( ik zou dus van 8 naar 12 moeten... nouja.. we zien wel )
Tx Bit Rate 1021200
Rx Bit Rate 12285700
Rx Attn DR 17159600
Alleen geen hogere snelheden met downloaden ( niet lager ook trouwens ) .. 't ziet er dus inderdaad erg naar uit dat 't nog ergens wordt gecapped. Maar 't begin is er !!
( ik zou dus van 8 naar 12 moeten... nouja.. we zien wel )
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2006 23:16 ]
Verwijderd
Bji mij staat er het vlogende:
Tx Bit Rate 1021200
Rx Bit Rate 12285700
Rx Attn DR 19272800
Wat zeggen deze waarden nu precies?
Tx Bit Rate 1021200
Rx Bit Rate 12285700
Rx Attn DR 19272800
Tx Bit Rate 1021200 Je huidige upload snelheidVerwijderd schreef op zondag 02 april 2006 @ 22:21:
Tx Bit Rate 1021200
Rx Bit Rate 12285700
Rx Attn DR 19272800
Rx Bit Rate 12285700 Je huidige download snelheid
Rx Attn DR 19272800 De maximale download snelheid
Ik zit zelf helaas nog op 8Mbit.
[ Voor 5% gewijzigd door Peetke op 03-04-2006 11:10 ]
Verwijderd
http://www2.internl.net/c...1147§ie=werkzaamheden
Modems kunnen nu dus nog komen, beetje laat imo maar goed.
Modems kunnen nu dus nog komen, beetje laat imo maar goed.
Verwijderd
Ja.. Lekker dan.. Een tegenmoetkoming my ass. Nu zijn er dus andere mensen die wel 12mbit hebben en die hetzelfde bedrag betalen. Is het dan geen prijsdiscriminatie ?
Status snelheidsverhoging van uw ADSL abonnement
Graag wil ik u bij deze informeren over de beloofde snelheidsverhoging van uw
SurfSnel ADSL abonnement.
Wat speelt er?
Eind december 2005 hebben we u meegedeeld dat onze netwerkleverancier bbned nog
enige extra tijd nodig had om de beloofde snelheidsverhoging van uw ADSL-abonnement
te realiseren. In de maand maart zou het worden doorgevoerd.
Inmiddels is de verhoging van de ADSL abonnementen voor de meeste klanten ook
daadwerkelijk doorgevoerd.
Echter in uw geval is er sprake van een bijzondere situatie. Uit onderzoek in het
voortraject voor deze snelheidsverhoging, is afgelopen week gebleken dat uw
ADSL-verbinding voorlopig nog geen hogere snelheid kan krijgen. Een klein deel van
de wijkcentrales in het BBned netwerk zijn nl. nog niet geschikt gemaakt voor
ADSL2+. De wijkcentrale waarop uw verbinding onder valt, is een van die
wijkcentrales. Om deze reden is het niet mogelijk om u nu te voorzien van de hogere
12 Mb snelheid op basis van ADSL 2+. Voor uw abonnement is dan ook geen
snelheidsverhoging uitgevoerd.
Wat betekent dit voor uw ADSL-abonnement?
De snelheid van uw ADSL verbinding zal gelijk blijven. Wel heeft InterNLnet besloten
u met ingang van 1 april de maandprijs te berekenen van de 12 Mb dienst zoals wij
eerder aan u hadden beloofd. Wij hopen u hiermee enigszins tegemoet te komen.
Ik baal ook wel een beetje, ook voor mij geen snelheidsverhoging vooralsnog... Net als de post hierboven is er sprake van een "bijzondere situatie". Man, ik woon in hartje Utrecht, duizenden mensen, waarom is die centrale in godsnaam nog niet voorbereid op ADSL2+? Er wordt ook met geen woord gerept over wanneer het dan wel zou gebeuren. Prijs wordt dus wel verlaagd, maar ja, anderen krijgen voor die prijs 12Mbit en ikke mooi niet, ik heb nog steeds 2-8Mbit (waarvan ik ongeveer 4 a 5Mbit haal...)
[ Voor 26% gewijzigd door estorino op 03-04-2006 19:09 ]
https://www.strava.com/athletes/10490675
wat zou de router moeten trainen voor een 12-1 abbo? (in het ideale geval dan?)
Verwijderd
voor de Rx Bit Rate :Monalisa schreef op maandag 03 april 2006 @ 20:55:
wat zou de router moeten trainen voor een 12-1 abbo? (in het ideale geval dan?)
12 x 1024 x 1024 ??? ( 12582912 )
maarrrrr.... ze zullen 't wel anders berekenen...
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2006 22:39 ]
Verwijderd
Vraag naar Sander van Aalst [S.vanAalst@internl.net]. Hij heeft mondeling toegegeven dat oude contractanten GEEN afsluitkossten hoeven te betalen. Dit is eerder al Juridisch getoetst door andere klanten die zijn gestopt.Aesculapius schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 16:18:
Even wat anders dan ADSL2+....
Iemand?
suc7 !
ps heb je dit al gelezen op de website van internl.net ?
http://www.internl.net/cms/surfsneladsl/control.cfm?ID=5672
Let op!
SurfSnel ADSL wordt geleverd op basis van ADSL 2+ technologie. Tot eind maart was het niet mogelijk om bestaande BBned ADSL aansluitingen te migreren naar SurfSnel ADSL op basis van ADSL 2+ connected by bbned. Inmiddels is dit mogelijk. Voor SurfSnel ADSL Mars 10 Mb is ook voor u het actietarief van toepassing.
Kortom iedereen met een 12 MB venus pakket mag downgraden naar Mars 10 Mb voor 27,95 p/mnd. Je hebt even moeten wachten maar dan heb je ook wat....
Verwijderd
Ik heb net gesproken met surfsnel, en zij snappen ook niet waarom mijn modem wel 12mbit traint, maar ik maar 8mbit krijg.
Ze hebben mij verzocht om screenshots van speedtest.bbned.nl over de komende anderhalve dag zodat ze een case kunnen maken en die aan bbned kunnen doorsturen.
Ik zou dus iedereen willen oproepen die van 8mbit dsl1 naar 12mbit dsl2 is gegaan, wiens modem wel 12mbit traint maar deze snelheid niet haalt, dit in screenshotjes naar surfsnel te sturen. Misschien gaat 't oplossen dan wat sneller ( no pun intended! )
Ze hebben mij verzocht om screenshots van speedtest.bbned.nl over de komende anderhalve dag zodat ze een case kunnen maken en die aan bbned kunnen doorsturen.
Ik zou dus iedereen willen oproepen die van 8mbit dsl1 naar 12mbit dsl2 is gegaan, wiens modem wel 12mbit traint maar deze snelheid niet haalt, dit in screenshotjes naar surfsnel te sturen. Misschien gaat 't oplossen dan wat sneller ( no pun intended! )
Ik ben ook al een paar dagen met ze bezig over dit probleem. Nu krijg ik een mail of mijn modem wel gecertificeerd is, het is een Zyxel 2602H en die komt dus niet op de lijst voor. Ik kan voor de test een modem in bruikleen krijgen, dan kunnen ze pas een case aanmaken bij BBNED, zucht....Verwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 17:25:
Ik heb net gesproken met surfsnel, en zij snappen ook niet waarom mijn modem wel 12mbit traint, maar ik maar 8mbit krijg.
[Update] Ik heb ook even gebeld, vanmorgen was het druk, voicemail ingesproken, niet terug gebeld, Zo net rond 17:00 namen ze wel op.
Wordt mij nu ook verzocht screencaptures van speedtest.bbned.nl te maken
[ Voor 17% gewijzigd door gjs op 05-04-2006 17:32 ]
Wat voor modem heb jij ?Verwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 17:25:
Verwijderd
Ik had in een reactie op mn mailtje te horen gekregen dat ze niet wisten wanneer de overige centrales wel klaar waren voor adsl2+. Ze zijn hier al maanden mee bezig en nu kan het allemaal opeens niet meer. Ik geloof er geen ene reet van. Volgens mij als ik me voor doe als een nieuwe abbonee kan ik wel adsl2+ nemen.
Magoed, volgens mij kunnen we die gratis verhoging wel op onze buik schrijven. Denk niet dat dat ooit nog gaat gebeuren, of in ieder geval dit jaar niet meer. Tijd voor een andere provider.
Magoed, volgens mij kunnen we die gratis verhoging wel op onze buik schrijven. Denk niet dat dat ooit nog gaat gebeuren, of in ieder geval dit jaar niet meer. Tijd voor een andere provider.
Verwijderd
Lezers,
Nadat ik mijn siemens 6515 had aangesloten heb ik ook geconstateerd dat de training geen 12 Mbit is maar 8,8 Mbit. Uiteraard heb ik een call aan laten maken met daarbij de BBNED snelheids test
. Nu blijk volgens de website van BBNED de siemens 6515 modem NIET gecertificeerd te zijn.
>> ATU-C Tx rate (bits/sec) 8800000
>> ATU-R TX rate (bits/sec) 1024000
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1265 meter.
Het moet niet gekker worden
Meer info over gecertificeerde ADSL 2+ modems(ISDN)
Kijk ook op eens op BBNED ADSL2+ gecertificeerde modems
Nadat ik mijn siemens 6515 had aangesloten heb ik ook geconstateerd dat de training geen 12 Mbit is maar 8,8 Mbit. Uiteraard heb ik een call aan laten maken met daarbij de BBNED snelheids test
>> ATU-C Tx rate (bits/sec) 8800000
>> ATU-R TX rate (bits/sec) 1024000
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1265 meter.
Het moet niet gekker worden
Meer info over gecertificeerde ADSL 2+ modems(ISDN)
Kijk ook op eens op BBNED ADSL2+ gecertificeerde modems
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2006 10:30 ]
dit zegt mijn siemens
Status:
ATU-C Current Tx Rate 6464000 (bits/sec)
ATU-R Current Tx Rate 832000 (bits/sec)
wat traint ie nu?
we kregen trouwens een mail dat wij geen 12 mb zouden kunnen krijgen omdat de afstand naar de centrale te groot is (2085m) nu krijgen we 10mb?
maar heb ik dat nu of niet?
Status:
wat traint ie nu?
we kregen trouwens een mail dat wij geen 12 mb zouden kunnen krijgen omdat de afstand naar de centrale te groot is (2085m) nu krijgen we 10mb?
Je modem trained op 6.4mbit, misschien heb je wel 10mbit maar vanwege de afstand / kabelkwaliteit redt hij maar 6.4mbit.Monalisa schreef op woensdag 05 april 2006 @ 22:37:
dit zegt mijn siemens
Status:
wat traint ie nu?
Ik heb de afgelopen dagen heen en weer gemaild met de sevicedesk, en er wordt nu ook van mijn verbinding een ticket aangemaakt.
Sinds vanmiddag echter, is mijn snelheid gestegen!
Eerst haalde ik max 840 kb/s op de newsserver en op de tester bij coax.nl 900 kb/s
nu is dat op de newsserver 840-970 kb/s en op coax.nl/tester +/-1370 kb/s, de speedtest.bbned.nl geeft 1.05 MB/s aan
het lijkt dat de 12mbit is bereikt en de newsserver daadwerkelijk max 8 mbit doorgeeft...
Hoe is het bij jullie?
=====UPDATE=====
Werd net gebeld door de servicedesk dat BBNED mijn verbinding heeft gecontroleerd en er handmatig een instelling in de centrale is gewijzigd waardoor mijn snelheid nu hoger uitpakt.
Het is nog steeds geen 12mbit (wat na aftrek overhead 10-11 mbit zou moeten zijn). En aan de afstand tot de centrale kan het ook niet liggen (700-800m)
Maar ik zit nu iig op ruim 1MB, dus advies:
laat een ticket aanmaken bij BBNED zodat ze in je centrale gaan rommelen. Het bewijs is er, de fout ligt bij BBNED.
Sinds vanmiddag echter, is mijn snelheid gestegen!
Eerst haalde ik max 840 kb/s op de newsserver en op de tester bij coax.nl 900 kb/s
nu is dat op de newsserver 840-970 kb/s en op coax.nl/tester +/-1370 kb/s, de speedtest.bbned.nl geeft 1.05 MB/s aan
het lijkt dat de 12mbit is bereikt en de newsserver daadwerkelijk max 8 mbit doorgeeft...
Hoe is het bij jullie?
=====UPDATE=====
Werd net gebeld door de servicedesk dat BBNED mijn verbinding heeft gecontroleerd en er handmatig een instelling in de centrale is gewijzigd waardoor mijn snelheid nu hoger uitpakt.
Het is nog steeds geen 12mbit (wat na aftrek overhead 10-11 mbit zou moeten zijn). En aan de afstand tot de centrale kan het ook niet liggen (700-800m)
laat een ticket aanmaken bij BBNED zodat ze in je centrale gaan rommelen. Het bewijs is er, de fout ligt bij BBNED.
[ Voor 40% gewijzigd door Mijulio op 06-04-2006 15:21 ]
hmmmgjs schreef op donderdag 06 april 2006 @ 00:20:
[...]
Je modem trained op 6.4mbit, misschien heb je wel 10mbit maar vanwege de afstand / kabelkwaliteit redt hij maar 6.4mbit.
misschien maar ff mailen met de servicedesk. Want die snelheid had ik al voor de snelheidsverhoging.
dank je voor je hulp
Mijn modem trainde ook niet op 12mbit ... tot een half uur geleden.
Ik heb ooit een nieuwe copperjet 816-2p gekregen en deze was geleverd zonder de profielen van InterNLnet maar wel voorgeconfigureerd.
Vanuit deze configuratie heb ik altijd de nieuwere firmwares geinstalleerd etc.
Omdat ik na de snelheidsverhogingen op 8mbit bleef trainen heb ik op de surfsneladsl website de nieuwste adsl2+ profielen gedownload en geinstalleerd.
Nadat ik (NL) InterNLnet PPOA Unnumbered had gekozen bij quickstart en alles had geconfigureerd, zag ik na een reboot dat het modem op 12mbit was ingetrained
Haal echter nog steeds 900Kb/s zoals voorheen
Ik heb ooit een nieuwe copperjet 816-2p gekregen en deze was geleverd zonder de profielen van InterNLnet maar wel voorgeconfigureerd.
Vanuit deze configuratie heb ik altijd de nieuwere firmwares geinstalleerd etc.
Omdat ik na de snelheidsverhogingen op 8mbit bleef trainen heb ik op de surfsneladsl website de nieuwste adsl2+ profielen gedownload en geinstalleerd.
Nadat ik (NL) InterNLnet PPOA Unnumbered had gekozen bij quickstart en alles had geconfigureerd, zag ik na een reboot dat het modem op 12mbit was ingetrained
Haal echter nog steeds 900Kb/s zoals voorheen
Bij is uiteindelijk ook een ticket aangemaakt ondanks dat ik een niet gecertificeerd modem heb. Het feit dat mijn modem wel 12mbit trained was na een paar mails heen en weer toch de reden om te denken dat het niet aan mijn modem ligt. Ze vertelden mij dat er meer mensen met niet gecertificeerde modems dezelfde problemen hadden, leuk om te lezen dat de Copperjets dus ook niet werken, dus meer bewijs dat het niet aan mijn Zyxel ligt !Mijulio schreef op donderdag 06 april 2006 @ 15:04:
Op mijn opmerking dat de Siemens modems ook niet op de BBNED certified lijst staan antwoorden ze dat de lijst nog niet bijgewerkt was, yeah right
Mijn snelheid ligt rond de 800kb/sec op het moment.
[ Voor 10% gewijzigd door gjs op 07-04-2006 21:39 ]
Verwijderd
Nou er lijkt iets te gebeuren.. Af en toe wappert mijn lijn op snelheden van 1280 kb.... om vervolgens weer in te zakken. 't gemiddelde van een download van surfnet, kom nu nog steeds op 880 k, zij het dat er nu pieken van de nieuwe beloofde snelheid inzitten... wat heb ik hieraan ?? 
@scooby Copperjet 816-2 firmware v6.02
@scooby Copperjet 816-2 firmware v6.02
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2006 03:08 ]
Weet iemand hoe ik op de newsserver van Internlnet kom?
Ik heb bij newsleecher het volgende ingevoerd:
Server Adress: news5.inter.nl.net
Port: 119
Poort 119 heb ik uiteraard via NATP geforwarded. Maar ik krijg nu elke keer de melding:
502 access denied to your node
Wat doe ik verkeerd?
Ik heb bij newsleecher het volgende ingevoerd:
Server Adress: news5.inter.nl.net
Port: 119
Poort 119 heb ik uiteraard via NATP geforwarded. Maar ik krijg nu elke keer de melding:
502 access denied to your node
Wat doe ik verkeerd?
Dan moet je news.surfnet.nl of news.tudelft.nl invullen
[ Voor 14% gewijzigd door paulus4ever op 09-04-2006 13:17 ]
Die laatste werkt in 1 keer....bedankt!paulus4ever schreef op zondag 09 april 2006 @ 13:17:
Dan moet je news.surfnet.nl of news.tudelft.nl invullen
Bedankt! Dat geeft me voldoende zekerheid in mijn handelenVerwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 00:03:
[...]
Vraag naar Sander van Aalst [S.vanAalst@internl.net]. Hij heeft mondeling toegegeven dat oude contractanten GEEN afsluitkossten hoeven te betalen. Dit is eerder al Juridisch getoetst door andere klanten die zijn gestopt.
suc7 !
Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker
Wat versta jij (of InterNLNet) onder oude contractant ? Iemand met een ADSL1 contract ? OF iemand met een contract van voor een bepaalde datum ?Verwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 00:03:
[...]
Vraag naar Sander van Aalst [S.vanAalst@internl.net]. Hij heeft mondeling toegegeven dat oude contractanten GEEN afsluitkossten hoeven te betalen. Dit is eerder al Juridisch getoetst door andere klanten die zijn gestopt.
Verwijderd
De eerste test gebruikers van SURFnet Thuis - Testaansluiting ADSL vanuit Surfnet.paulus4ever schreef op maandag 10 april 2006 @ 07:39:
[...]
Wat versta jij (of InterNLNet) onder oude contractant ? Iemand met een ADSL1 contract ? OF iemand met een contract van voor een bepaalde datum ?
(Begonnen met adsl1.)
Mijn contract loopt vanaf 2002.....
Vertegenwoordiger xxx van instelling xxx verklaart akkoord te gaan met de voorwaarden voor een SURFnet Thuis ADSL testaansluiting, zoals vermeld op: http://www.surfnet.nl/die...adsl/testaansluiting.html
De snelheid is ineens omhoog gegaan
Ik haal nu 1240kbyte/sec als ik 15 usenetserver en 4 surfnet sessies onder newsleecher heb lopen.
Bij bbned speedtest haal ik nog steeds maar 800k, maar dat zal wel aan de drukte liggen, ftp van ftp.surfnet.nl zit rond de 1mbyte/sec
Raar dat ik nog niets terug heb gehoord van InterNLnet, ze zouden wel een ticket bij BBNED hebben aangemaakt voor mijn lijn.
Ik haal nu 1240kbyte/sec als ik 15 usenetserver en 4 surfnet sessies onder newsleecher heb lopen.
Bij bbned speedtest haal ik nog steeds maar 800k, maar dat zal wel aan de drukte liggen, ftp van ftp.surfnet.nl zit rond de 1mbyte/sec
Raar dat ik nog niets terug heb gehoord van InterNLnet, ze zouden wel een ticket bij BBNED hebben aangemaakt voor mijn lijn.
Ik train nu in met
Tx Bit Rate 1021200 -> 1mbit
Rx Bit Rate 12285700 -> 12mbit
In 't centrum van Tilburg, met een AliedData CopperJet 816-2P Router VoATM 6.02 SR1...
Tx Bit Rate 1021200 -> 1mbit
Rx Bit Rate 12285700 -> 12mbit
In 't centrum van Tilburg, met een AliedData CopperJet 816-2P Router VoATM 6.02 SR1...
[ Voor 27% gewijzigd door jpiscaer op 11-04-2006 17:06 ]
Verwijderd
Ik heb maandag een e-mail retour gehad van InterNLnet dat ze een ticket bij BBned hadden aangemaakt. Dinsdag ging de snelheid al duidelijk omhoog. De vraag is nu of dat naar aanleiding is van het ticket.
Vannacht zijn er landelijke werkzaamheden verricht door BBNED.
De snelheid van het internet is beduidend omhoog gegaan.
http://speedtest.bbned.nl
Your current bandwidth reading is: 9.99 Mbps which means you can download at 1.26 MB/sec. from our servers.
Your current bandwidth reading is: 9.99 Mbps which means you can download at 1.26 MB/sec. from our servers.
nou bij mij helaas niet.Willy-Jan Prijs schreef op woensdag 12 april 2006 @ 02:17:
Vannacht zijn er landelijke werkzaamheden verricht door BBNED.
Verwijderd
Was er niet een website waar je kon checken of je centrale al klaar was voor adsl2+ of dat het nog op de planning stond ? Ik woon bijna in hartje Breda dus ik geloof niet echt dat mijn centrale nog niet klaar is..
adslcentrale
Ik heb nog een oude handleiding liggen van internlnet hoe je de copperjet 816-2p moet configureren.
Als ik deze handleiding volg, trained mijn modem niet hoger in dan 8 mbit. Ik heb dus wat zitten kloten vannacht en merkte wanneer je de oude handleiding volgt en de Dialout Auth: op PAP zet de modem trained op 8mbit. Zet ik Dialout Auth: op CHAP dan haal ik meteen de 12 mbit.
Zorg er ook voor dat je de nieuwste adsl2+ profielen download vanaf de surfsneladsl website zie.
Login en ga nar update en installeer het juiste profiel.
Nadat dit gedaan is hoef je alleen via de quickstart (NL)SurfSnel PPOA unnumbered te kiezen en je IP adres en Subnet mask in te vullen met en de range IP adressen welke je gekregen hebt van InterNlnet.
Profielen download je hieronder
ADSL 2+ profiel SurfSnel
ADSL 2+ profiel SurfSnel IDSN
Ik heb nog een oude handleiding liggen van internlnet hoe je de copperjet 816-2p moet configureren.
Als ik deze handleiding volg, trained mijn modem niet hoger in dan 8 mbit. Ik heb dus wat zitten kloten vannacht en merkte wanneer je de oude handleiding volgt en de Dialout Auth: op PAP zet de modem trained op 8mbit. Zet ik Dialout Auth: op CHAP dan haal ik meteen de 12 mbit.
Zorg er ook voor dat je de nieuwste adsl2+ profielen download vanaf de surfsneladsl website zie.
Login en ga nar update en installeer het juiste profiel.
Nadat dit gedaan is hoef je alleen via de quickstart (NL)SurfSnel PPOA unnumbered te kiezen en je IP adres en Subnet mask in te vullen met en de range IP adressen welke je gekregen hebt van InterNlnet.
Profielen download je hieronder
ADSL 2+ profiel SurfSnel
ADSL 2+ profiel SurfSnel IDSN
Zijn hier toevallig ook mensen die over zijn gestapt van een andere provider met een lijn waarover geen spraakdienst meer loopt?
Ik heb 3 weken geleden namelijk naar SurfSnel een mail gestuurd met daarin de vraag of onze ADSL-lijn ( nu via xs4all, BBNed) zonder spraakdienst overgezet kon worden naar hun 10/1 aanbieding. Dat was geen probleem, ze moesten alleen het Service-ID hebben. Xs4all gaf me dit nummer ( 5 cijfers )en dus heb ik bij SurfSnel een aanvraag gedaan.
Nu kreeg ik vorige week een mailtje van SurfSnel dat het SerivceID niet klopte ( er zouden 3 letters voor de 5 cijfers moeten staan) en omdat er geen spraakdienst meer op de lijn zit zouden ze een New Line Service moeten doen, wat ons 134 euro zou kosten. Dit terwijl ik expliciet had gevraagd of we een New Line Service nodig hadden en SurfSnel in het eerste mailtje dus schreef dat dit niet nodig was.
Is iemand al succesvol overgestapt van Provider A + BBNed ADSL naar SurfSnel + ADSL2+ ? En hoe ging die procedure?
Ik heb 3 weken geleden namelijk naar SurfSnel een mail gestuurd met daarin de vraag of onze ADSL-lijn ( nu via xs4all, BBNed) zonder spraakdienst overgezet kon worden naar hun 10/1 aanbieding. Dat was geen probleem, ze moesten alleen het Service-ID hebben. Xs4all gaf me dit nummer ( 5 cijfers )en dus heb ik bij SurfSnel een aanvraag gedaan.
Nu kreeg ik vorige week een mailtje van SurfSnel dat het SerivceID niet klopte ( er zouden 3 letters voor de 5 cijfers moeten staan) en omdat er geen spraakdienst meer op de lijn zit zouden ze een New Line Service moeten doen, wat ons 134 euro zou kosten. Dit terwijl ik expliciet had gevraagd of we een New Line Service nodig hadden en SurfSnel in het eerste mailtje dus schreef dat dit niet nodig was.
Is iemand al succesvol overgestapt van Provider A + BBNed ADSL naar SurfSnel + ADSL2+ ? En hoe ging die procedure?
Tja, ook ik ben overgezet op een nieuwe snelheid en heb daarbij de Siemens 6515 modem gekocht. Nu kan ik echter de configuratie niet doorkomen. Kreeg er een nette beschrijving bij maar als ik mijn home network moet instellen en ik netjes de beschrijving volg krijg ik een error. Ik zou de default gateway moeten instellen. Dat doe ik dus ook netjes.
Fijn zo'n helpdesk die er 's-avonds niet is
Herkent iemand mijn probleem???
Fijn zo'n helpdesk die er 's-avonds niet is
Wij moeten overstappen van tweakdsl naar SurfSnel adsl2+ en ik kreeg een brief thuis met daarin neergezet dat Surfsnel de lijn niet kan overnemen omdat tweakdsl geen migratie heeft aangegeven. En ik toch echt duidelijk migratie in mijn brief heb vermeldt.Appesteijn schreef op maandag 24 april 2006 @ 12:31:
Toch maar een weblog?
Verwijderd
mm het is niet verstandig om te melden dat je een siemens 6515 bezit... Kijk maar eens inDeja024 schreef op woensdag 26 april 2006 @ 21:03:
Tja, ook ik ben overgezet op een nieuwe snelheid en heb daarbij de Siemens 6515 modem gekocht. Nu kan ik echter de configuratie niet doorkomen. Kreeg er een nette beschrijving bij maar als ik mijn home network moet instellen en ik netjes de beschrijving volg krijg ik een error. Ik zou de default gateway moeten instellen. Dat doe ik dus ook netjes.
Fijn zo'n helpdesk die er 's-avonds niet is![]()
BBNED ADSL2+ gecertificeerde modems
(BBNED ADSL2+ gecertificeerde modems)
Las ik idd, maar aangezien InterNL-net hem zelf aan me verkocht heeft... Had hiervoor de Siemens SE515 en die beviel supergoed, zou deze graag ook aan de praat krijgen...Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 22:33:
[...]
mm het is niet verstandig om te melden dat je een siemens 6515 bezit... Kijk maar eens in
BBNED ADSL2+ gecertificeerde modems
(BBNED ADSL2+ gecertificeerde modems)
SericeID is inderdaad 3letters+5cijfers. Vermoedelijk heeft XS4all je het BBNed_ordernummer van je lijn gegeven.Appesteijn schreef op maandag 24 april 2006 @ 12:31:
Zijn hier toevallig ook mensen die over zijn gestapt van een andere provider met een lijn waarover geen spraakdienst meer loopt?
Sowieso kan een ISP ook bij BBned vragen het serviceID te achterhalen aan de hand van je adres gewoon. Of XS4all gewoon nog een keer vragen duidelijk.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Ok, het is gelukt. Ik ben vandaag overgezet naar SurfSnel. Nu heb ik een Copperjet 816-2p en ik las in dit topic dat sommige mensen hem als bridge hebben ingesteld. Weet iemand hoe dit moet? Ik kan alleen PPPoA - Routed kiezen. Ik wil graag dat mijn server het publieke ipadres krijgt en niet de modem.
dit antwoord kreeg ik deze week terug, na mijn klacht over de te lage snelheid.
Het lijkt erop dat er inderdaad wat problemen zijn met een aantal firmware versies in de siemens. Wij zijn dit op dit moment met technici van siemens aan het uitzoeken.
Met vriendelijke groet,
Martijn Sanders
tja wat moet je daar nu weer mee.....
Het lijkt erop dat er inderdaad wat problemen zijn met een aantal firmware versies in de siemens. Wij zijn dit op dit moment met technici van siemens aan het uitzoeken.
Met vriendelijke groet,
Martijn Sanders
Meestal krijg je bij Surfsnel ADSL een /29 subnet, dus al is je modem router, hij deelt toch publieke adressen uit (of je stelt ze zelf in). Je moet dus zorgen dat alle NAT zaken in het modem uit staan.Appesteijn schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 22:59:
Ok, het is gelukt. Ik ben vandaag overgezet naar SurfSnel. Nu heb ik een Copperjet 816-2p en ik las in dit topic dat sommige mensen hem als bridge hebben ingesteld. Weet iemand hoe dit moet? Ik kan alleen PPPoA - Routed kiezen. Ik wil graag dat mijn server het publieke ipadres krijgt en niet de modem.
[ Voor 7% gewijzigd door gjs op 08-05-2006 22:20 ]
Verwijderd
Ik hem de modem terug gestuurd(Siemens 6515) Geen beveiligings probleem en een hogere snelheid met een CopperJet 816-2P Router (deze is later opgestuurd nadat ik geklaagd had..)Monalisa schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 23:04:
Met vriendelijke groet,
Martijn Sanders
Hmm ik heb geen extra ip adressen aangevraagd. In de brief met inloggegevens staat ookgjs schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 23:08:
[...]
Meestal krijg je bij Surfsnel ADSL een /27 subnet, dus al is je modem router, hij deelt toch publieke adressen uit (of je stelt ze zelf in). Je moet dus zorgen dat alle NAT zaken in het modem uit staan.
ADSL ip-range: / (dus zonder iets erachter)
Even wachten tot de technici van Siemens een aantal aanpassingen hebben gedaan in de firmware. Zodra de nieuwe firmware klaar is zullen de problemen opgelost zijn.Monalisa schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 23:04:
Met vriendelijke groet,
Martijn Sanders
Het probleem is dat de copperjet reeks geen wireless (of) meerpoorts routers levert die gecertificeerd zijn. Daar is men nu wel mee bezig, maar dat zal nog even duren.Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 23:27:
[...]
Ik hem de modem terug gestuurd(Siemens 6515) Geen beveiligings probleem en een hogere snelheid met een CopperJet 816-2P Router (deze is later opgestuurd nadat ik geklaagd had..)
Ik zie net dat je op een copperjet 816 blijkbaar geen pppoa brigde kan configureren, wat jij wilt kan dus gewoon niet. Bij een 820 kon dat nog wel, gelukkig heb ik niet zo'n 816 krengAppesteijn schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 23:31:
[...]
Hmm ik heb geen extra ip adressen aangevraagd. In de brief met inloggegevens staat ook
ADSL ip-range: / (dus zonder iets erachter)

[ Voor 9% gewijzigd door gjs op 08-05-2006 22:27 ]
Er bleek toch een range ip-adressen bij het abo te zitten. De modem is nu router en geeft een ander publiek ip aan de server. Het is dus gelukt
Er staat dat hij een CopperJet 816-2P Router heeft die heb ik ook en ik heb 8 ip adressen hij staat ingesteld als PPOA-Routed bij mij (NAT uit) en vervolgens is de modem aangesloten op een 8-poorts switch je kunt dan per computer je IP-adres instellengjs schreef op maandag 08 mei 2006 @ 22:26:
[...]
Ik zie net dat je op een copperjet 816 blijkbaar geen pppoa brigde kan configureren, wat jij wilt kan dus gewoon niet. Bij een 820 kon dat nog wel, gelukkig heb ik niet zo'n 816 kreng
- Computers blijven drama dingen -
Ik heb sinds 2003 een Surfsnel Abo. Tot nu toe had ik altijd het snelste (Optimaal) abonnement.
Nu is dit omgezet naar ADSL2+ Mars abonnement (en ik haal 9Mbit/sec hiermee). Op de site van InterNLnet staan nog snellere abonnementen waaronder de Jupiter die tot 24Mbit/sec haalt. Ik heb begrepen dat de afstand tot de wijkcentrale dan de bottleneck van de verbinding wordt. Ik woon op 2,2KM van de wijkcentrale. Heeft het dan zin om te upgraden naar zo'n Jupiter abonnement?
Nu is dit omgezet naar ADSL2+ Mars abonnement (en ik haal 9Mbit/sec hiermee). Op de site van InterNLnet staan nog snellere abonnementen waaronder de Jupiter die tot 24Mbit/sec haalt. Ik heb begrepen dat de afstand tot de wijkcentrale dan de bottleneck van de verbinding wordt. Ik woon op 2,2KM van de wijkcentrale. Heeft het dan zin om te upgraden naar zo'n Jupiter abonnement?
Ja maar als je het verhaal goed leest zegt hij eerst dan hij maar 1 ip adres heeft, en dan is bridgen de enige oplossing als je het publieke ip meteen aan je server wilt geventhatrunks schreef op maandag 29 mei 2006 @ 15:11:
[...]
Er staat dat hij een CopperJet 816-2P Router heeft die heb ik ook en ik heb 8 ip adressen hij staat ingesteld als PPOA-Routed bij mij (NAT uit) en vervolgens is de modem aangesloten op een 8-poorts switch je kunt dan per computer je IP-adres instellen
ben ik de enige die vandaag de hele dag geen internet (en telefoon dus
) had?

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net
Ik had nergens last van. Ik woon in Tilburg Centrum.freddifish schreef op zondag 19 november 2006 @ 20:59:
ben ik de enige die vandaag de hele dag geen internet (en telefoon dus) had?
Zwolle hier, ook geen problemen. ADSL2+freddifish schreef op zondag 19 november 2006 @ 20:59:
ben ik de enige die vandaag de hele dag geen internet (en telefoon dus) had?
Slache!
hmm het werkt spontaan weer, zal ze maar eens een mailtje sturen. Best vervelend een storing in het weekend want je kunt helemaal niemand bereiken (bij internl) merkte ik.
'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net
Ik heb nog een oud modem met een ASDSL2+ signaal op de lijn. Ik heb een ISDN lijn. Wat raden jullie mij aan? Er zelf een kopen of eentje via Internl.Net?
Tierelier
Verwijderd
2 Vraagjes:
-Betaal je bij SurfSnelADSL de prijs die ze vernoemen gewoon per maand, of moet je ook een deel aan bbned betalen? Ik zit nu bij planet en betaal de helft aan KPN en andere helft aan Planet.
-Ik zit op 2,2 KM van de centrale. Als ik 10mbit abbo neem, haal ik dan nog een fatsoenlijke snelheid? (iig sneller dan 7 mbit?)
-Betaal je bij SurfSnelADSL de prijs die ze vernoemen gewoon per maand, of moet je ook een deel aan bbned betalen? Ik zit nu bij planet en betaal de helft aan KPN en andere helft aan Planet.
-Ik zit op 2,2 KM van de centrale. Als ik 10mbit abbo neem, haal ik dan nog een fatsoenlijke snelheid? (iig sneller dan 7 mbit?)
Ik heb nu bijna een jaar mijn SurfSnelADSL Mars abonnement, maar ik heb nog steeds geen goed alternatief gevonden voor de copperjet. Ik heb begin dit jaar een Zyxel P660R gekocht van marktplaats, maar dat ding was ook al zo gaar als wat (gelukkig maar een tientje voor betaald). Ik weet niet of bijvoorbeeld de P662H(D) of P2602H(D) beter werkt dan die bijgeleverd copperjets. Heeft iemand ervaring met de zyxels?
Ook wil ik mijn verbinding graag verhuizen naar mijn kamer in Eindhoven, daar woon ik meer dan een kilometer dichter bij de centrale en nu geven ze ineens aan dat ik niet meer een 10mb abo kan krijgen en dus maar genoegen moet nemen met 2Mb. Als ze niet dezelfde oplossing willen realiseren als ik op dit moment hier heb (10Mb abo actie prijs, 8Mb limiet in de wijkcentrale(?), 3Mb aan huis door 4.5Km kabel ertussen), dan ga ik wel op zoek naar een andere provider, ik heb inmiddels een mailtje erover gestuurd, maar nog geen reactie gehad.
Edit: En hoe weet ik wat voor DSLAM ze in de wijkcentrale hebben staan en wat voor modem ik daar het beste aan kan hangen?
Ook wil ik mijn verbinding graag verhuizen naar mijn kamer in Eindhoven, daar woon ik meer dan een kilometer dichter bij de centrale en nu geven ze ineens aan dat ik niet meer een 10mb abo kan krijgen en dus maar genoegen moet nemen met 2Mb. Als ze niet dezelfde oplossing willen realiseren als ik op dit moment hier heb (10Mb abo actie prijs, 8Mb limiet in de wijkcentrale(?), 3Mb aan huis door 4.5Km kabel ertussen), dan ga ik wel op zoek naar een andere provider, ik heb inmiddels een mailtje erover gestuurd, maar nog geen reactie gehad.
Edit: En hoe weet ik wat voor DSLAM ze in de wijkcentrale hebben staan en wat voor modem ik daar het beste aan kan hangen?
[ Voor 6% gewijzigd door jbvo op 17-12-2006 00:22 ]
antwoordVerwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 20:07:
2 Vraagjes:
ja en ja
alles in een bedrag
zit hier ook op 2 km en haal gewoon 8mbit, het max van mijn modem