DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Straks eens even kijken of ons grote news.surfnet.nl probleem al opgelost is...
Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker
Het heeft dus niet veel mogen helpen; alles is nog steeds incompleetgjs schreef op 03 november 2004 @ 23:13:
[...]
bericht in surfnet.snetman:
L.s.,
Op dinsdag 9 november a.s. zal er tijdens het onderhoudsvenster tussen
06:00 uur en 07:00 uur preventief onderhoud gepleegd worden op het
systeem 'news.surfnet.nl' i.v.m. disk-problemen. Gedurende deze tijd
zijn de volgende diensten niet beschikbaar:
- News-server voor eindgebruikers
- News-caching
Met excuses voor de late aankodiging van dit onderhoud.
Verwijderd
op a.b.nl zie ik dat een groot aantal postings niet eens incompleet maar *compleet verdwenen* zijn, en xnews geeft aan dat 1657/3597 threads incompleet zijn... Zit ik hier met een downstream die ik niet kan gebruiken...
Mijn down haalt de 750 (zo ong. de max hier) en (bijna) alles is compleet..... dat werd ook eens tijd zeg...
http://www.surfnet.nl/inf...rimenteel/6to4-tunnel.jsp
Het is bruikbaar voor SurfSnel klanten
Ik krijg het met m'n Zyxel 650H nog niet voor elkaar, het heeft te maken met het niet doorlaten van ip protocol 41. Ik ben benieuwd of het met de standaard Copperjet's wel lukt !
[ Voor 10% gewijzigd door gjs op 26-11-2004 14:35 ]
GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD
Kewl. Kan ik me nog ergens aanmelden als testpersoon?denan schreef op woensdag 24 november 2004 @ 08:59:
Surfsnel adsl2+ pilot gestart.
http://www.surfsneladsl.n....cgi?sectie=actueel&id=70
[ Voor 3% gewijzigd door CJ op 27-11-2004 14:00 ]
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Goede vriendjes worden met InterNLnet mensen, en zorgen dat je bij een ADSL2 geschikt gemaakte centrale woontCJ schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 13:59:
[...]
Kewl. Kan ik me nog ergens aanmelden als testpersoon?
Ik heb Surfsnel ADSL en probeer een ipv6 verbinding op te zetten dmv een 6to4 tunnel, zoals beschreven op http://www.surfkit.nl/instructions/IPv6/home.html. Ipconfig geeft alles netjes aan, ping6 naar ipv6test.surfnet.nl werkt, tracert6 naar ipv6test.surfnet.nl werkt.
Surfen naar [2001:610:0:800a:b192:87:5:104] geeft een ipv6 smiley, maar surfen naar ipv6test.surfnet.nl geeft een ipv4 smiley. Firefox, IE, met of zonder firewall, het maakt allemaal niks uit.
Ook ftp kiest voor een ipv4 verbinding, terwijl er dus wél een werkende ipv6 tunnel ligt.
Iemand een idee wat er fout gaat?
Je systeem geeft voorkeur aan IPv4 verbindingen ?sasquatch schreef op woensdag 08 december 2004 @ 16:10:
Even heeeeel iets anders (maar toch Surfsnel gerelateerd).
Ik heb Surfsnel ADSL en probeer een ipv6 verbinding op te zetten dmv een 6to4 tunnel, zoals beschreven op http://www.surfkit.nl/instructions/IPv6/home.html. Ipconfig geeft alles netjes aan, ping6 naar ipv6test.surfnet.nl werkt, tracert6 naar ipv6test.surfnet.nl werkt.
Surfen naar [2001:610:0:800a:b192:87:5:104] geeft een ipv6 smiley, maar surfen naar ipv6test.surfnet.nl geeft een ipv4 smiley. Firefox, IE, met of zonder firewall, het maakt allemaal niks uit.
Ook ftp kiest voor een ipv4 verbinding, terwijl er dus wél een werkende ipv6 tunnel ligt.
[Offtopic] Wat voor modem heb jij ?sasquatch schreef op woensdag 08 december 2004 @ 16:10:
Even heeeeel iets anders (maar toch Surfsnel gerelateerd).
De Copperjet 810, zonder firewall en NAT. Zou niks moeten tegenhouden dus. (En doet dat ook niet, aangezien surfen/pingen/tracen naar een IPv6 IP gewoon werkt.)
Oke als het goed is krijg ik van de week een Copperjet 820 (marktplaats), dan ik ook wat klooien met ipv6, met m'n Zyxel 650H lukt het dus niet, ook zyxel support zegt dat het niet kan met dit modem.sasquatch schreef op zondag 12 december 2004 @ 21:41:
[...]
De Copperjet 810, zonder firewall en NAT. Zou niks moeten tegenhouden dus. (En doet dat ook niet, aangezien surfen/pingen/tracen naar een IPv6 IP gewoon werkt.)
Tierelier
Yep idem. Regio Utrecht Noord-West.JorisdeKloris schreef op woensdag 15 december 2004 @ 07:26:
Iemand vanacht down geweest, bij mij ging om 0:11 de verbinding down, router reset had geen effect. Op de website van internnl.net is niks te vinden hierover. na een half uur was hij nog steeds niet up.
en ook bij andere snelle ftps enzo.
Ook bij een ping naar mijn Nrp zitter er soms wat timeouts bij (zeker als ik mijn lijn open trek).
Meer mensen last van?
Gr Cdrwin
www.Qbox.nl
Tierelier
Verwijderd
Dus alleen de newsserver is nog om te janken?
(ohja,en kwaliteit helpdesk)
JaRein_stein schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 09:47:
Ik zit in enschede en heb dus toegang tot campusnet. Dit kan je opzetten via een VPN verbinding. Maar mn huisgenoten willen dit ook. Is het mogelijk om meerdere vpn verbindingen door 1 modem te laten gaan?.
Verwijderd
Ik heb er maar een payservertje bij genomen want het schoot echt niet meer opAesculapius schreef op maandag 27 december 2004 @ 23:17:
Nou, het is weer eens tragisch gesteld met de nieuwsservers....er komt steeds minder binnen hier en ze zijn al begonnen om complete groepen te schrappenMeer mensen last van?
Een copperjet trained inderdaad maar op 800kbit met een Alcatel Dslam. Ik heb ook ook nog een Zyxel 650H31 en die trained op 960kbit. De down blijft 8032kbit, al hoewel ik van mening ben dat de Zyxel gewoon sneller is.Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 23:54:
Ik heb nou al een jaar surfsneladsl maximaal en ik heb onlangs gemerkt dat mijn modem met lagere waardes intrained dan voorheen. Upload was bijv 1024 kbit getrained en nu is dat gezakt naar 800kbit. Ik merk dat toch duidelijk in maximale upload. Zitten er meer mensen op de centrale dat de waardes gezakt zijn? Of is dit al sinds de migratie naar de alcatel dslams? Aan interne redenen kan het niet liggen want niks is veranderd en ik trainde altijd op maximale waardes in. Ik woon in utrecht en zit op de Utrecht-Noordoost centrale. De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 503 meter. ik heb een copperjet 810.
Tx Bit Rate 1024000
Tierelier
hahaha van de site:
pfffffDe migratie zal voor de eindgebruiker vrijwel ongemerkt plaatsvinden.
Max, kost nu 49.95, was 54,95....
Zal ze eens even mailen !
Is dit acceptabel? Scheelt toch 20 euro... en elke euro telt zo ongeveer bie de echte student he
Ik wil dus van mijn chello af, en iets snellers. 8mbit lijkt op het moment dus de beste keus. Ik studeer aan de HAN, dus is mijn keus gevallen op surfsneladsl.
Maar ik heb nog wat kleine standaard vragen:
- Als ik chello opzeg, hoelang duurt het dan voordat ik er ook daadwerkelijk vanaf ben?
- Hoe zorg ik ervoor dat de periode tussen chello en surfsneladsl zo kort mogelijk is?
- Hoe staat het op het moment met de newsserver?
- Fair use… hoe nauw wordt dat genomen?
bij mij: ongeveer 40 dagen na versturen brief opzegging (nadat ze het modem ontvangen hadden). Let op dat hoeft dus niet de eerste van de maand te zijn!Fried schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 09:22:
Momenteel zijn we thuis nog in het bezit van een chello classic abonnement. Wij waren van plan om ons dit jaar aan te laten sluiten op het netwerk van Portaal.nl (woningbouwvereniging, 10mbit up EN down, glasvezelproject). Maar we hebben onlangs te horen gekregen dat dit zeker nog tot het einde van het jaar gaat duren.
Ik wil dus van mijn chello af, en iets snellers. 8mbit lijkt op het moment dus de beste keus. Ik studeer aan de HAN, dus is mijn keus gevallen op surfsneladsl.
Maar ik heb nog wat kleine standaard vragen:
- Als ik chello opzeg, hoelang duurt het dan voordat ik er ook daadwerkelijk vanaf ben?
zorg voor een korte overlap tijd ..?- Hoe zorg ik ervoor dat de periode tussen chello en surfsneladsl zo kort mogelijk is?
geen idee- Hoe staat het op het moment met de newsserver?
Fair use wasda? gewoon ongelimiteerd toch? (eigen server draaien etc kan ook- Fair use… hoe nauw wordt dat genomen?
[ Voor 5% gewijzigd door freddifish op 23-02-2005 13:29 ]
'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net
De nieuwe news setup kan je vanaf SURFnet zelf testen: newstest.surfnet.nl
Hmmm...jochemd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 22:43:
[...]
De nieuwe news setup kan je vanaf SURFnet zelf testen: newstest.surfnet.nl
newstest.surfnet.nl = news.tudelft.nl
Hoezo test, deze bestaat toch al jaren ? Geven ze nu heel Surfnet toegang ?
ah...
Het staat ook in de TUdelft DUneTbeheerdersvergadering 18-01-2005:
De News voorziening van de TU Delft gaat alle SURFnet klanten bedienen. Naast deze eindgebruikers dienst gaat DTO ook de feeder dienst leveren.
[ Voor 26% gewijzigd door gjs op 26-02-2005 10:50 ]
Tierelier
alt.binaries.nl zo op het eerste oog 7a8 dagen. Posts van 22/2 06:00 uur staan er nog op, het is nu 1 maart 19:45 uur.JorisdeKloris schreef op maandag 28 februari 2005 @ 09:03:
Weet iemand de retentie van de TUDelft server?
[ Voor 6% gewijzigd door gjs op 01-03-2005 19:45 ]
http://www.dto.tudelft.nl/nieuws/dtonm/index_nl.htm
Ondermeer dat xpat tijdelijk is uitgezet
xpat is een zoek principe voor news-servers. Jij stuurt de vraag met wat je zoekt aan de newsserver, deze geeft jouw terug in welke groep hij die artikellen vindt. Pakketten als Newsleecher ondersteunen xpat searches. Niet te verwarren met bv. supersearch van Newsleecher, dit is eigen database met alle artikelen erin van de afgelopen x dagen waarin je dan heel snel kunt zoeken. Xpat daarin tegen is redelijk traag als je een news server hebt met een hoge retentie (pay server). Maar meestal is het toch nog sneller dan alle headers downloaden...
Iemand een idee hoe ze aan deze info komen? Wordt er actief gemonitord of is het van een tracker die ontmanteld is ofzo?Geachte heer/mevr. [KNIP],
Bij deze melden wij u dat u waarschijnlijk auteursrechtelijk beschermd materiaal via Internet heeft verspreid. Via dit bericht willen wij u verzoeken maatregelen te nemen om herhaling te voorkomen. Omdat wij u hierbij graag behulpzaam zijn, vindt u de benodigde informatie in dit bericht.
In deze mail gaan wij in op de volgende zaken:
De klacht die wij ontvingen inclusief de impact c.q. overlast
De (mogelijke) oorzaak
Wat moet u doen?
waarom u actie moet ondernemen
Meer achtergrond informatie en technische details
1. De klacht die wij ontvingen inclusief de impact c.q. overlast
Wij ontvingen een klacht over verspreiding van auteursrechtelijk beschermd materiaal, namelijk:
FILENAME : [KNIP]
FILESIZE : [KNIP]
FIRST_DATE : [KNIP]
IP_ADDRESS : [KNIP]
LAST_DATE : [KNIP]
P2PPROTOCOL : BitTorrent
TITLE : [KNIP]
Dit IP adres is door InterNLnet aan u toegewezen (of was dat op voornoemd moment). Wij willen u er bij deze op wijzen dat verspreiding van dergelijk materiaal verboden is op basis van onze Algemene Voorwaarden en bovendien strafbaar is volgens de Nederlandse wet.
2. De (mogelijke) oorzaak
Vermoedelijk wordt uw computer (of één van uw computers, als u een lokaal netwerk heeft) gebruikt voor filesharing. Filesharing is het delen van bestanden op uw computer met anderen via het Internet. Meestal gaat het om muziekbestanden (MP3), films of software. Veel Internetgebruikers zijn erg enthousiast over filesharing toepassingen, zoals Kazaa, eDonkey, BitTorrent, SoulSeek, maar zijn zich nog niet bewust van de minder goede kanten ervan.
3. Wat moet u doen?
Allereerst moet u er voor zorgen dat het bestand waarover deze melding gaat niet meer vanaf uw computer(s) wordt aangeboden. Dat betekent dat u dit bestand helemaal van uw computer(s) moet verwijderen of dat u het op een plek op uw computer moet neerzetten waar uw filesharing programma er niet bij kan. De te ondernemen actie verschilt per filesharingprogramma. Daarna zou u in uw filesharing programma kunnen zoeken naar een mogelijkheid om het aanbieden (sharen, uploaden) van bestanden uit te schakelen. Niet alle programma's bieden deze mogelijkheid. Als uw filesharing programma er één is van het type "vast beginnen met aanbieden als de download nog niet compleet is", dan zou u kunnen overwegen een ander filesharing programma te gaan gebruiken (tenzij u in de toekomst enkel nog bestanden wilt gaan downloaden die niet auteursrechtelijk beschermd zijn).
4. Waarom u actie moet ondernemen
Het illegaal aanbieden van auteursrechtelijk beschermd materiaal is, conform de Algemene Voorwaarden van InterNLnet en de Acceptable Use Policy, verboden. Ook loopt u het risico dat u strafrechtelijk vervolgd kunt worden, omdat illegaal aanbieden van auteursrechtelijk beschermd materiaal ook een overtreding van de Nederlandse wet is. Zie hiervoor http://www.auteursrecht.nl In geval van een rechtmatig bevel tot het afgeven van gegevens van een klant die zich hieraan schuldig gemaakt zou hebben, zal InterNLnet deze gegevens moeten verstrekken.
5. Meer achtergrond informatie en technische details
Graag informeren wij u nader over dit onderwerp aan de hand van 2 veelgestelde vragen:
Filesharing is toch niet illegaal in Nederland?
Muziekbestanden ophalen wordt tot nu toe gezien als min of meer legaal, zeker waar het particulieren betreft. Het is in feite een grijs gebied: het wordt gedoogd als het geen bedrijfsmatige omvang krijgt en zolang het voor de thuisgebruiker moeilijk is om legaal aan MP3's te komen. Voor het ophalen van software en DVD's geld dit laatste argument niet, maar ook dit valt nog in een schemergebied. Mogelijk komt er snel verandering in deze situatie. Sommige providers bieden hun klanten inmiddels tegen betaling muziek aan, terwijl ook Apple zijn iTunes diensten in Nederland is gestart. Over het aanbieden van door copyright beschermd materiaal bestaat in de Nederlandse regelgeving geen enkele twijfel: het is strafbaar.
Als ik download, bied ik toch niets aan?
Dat denkt u misschien, maar vaak is het zo dat als u bestanden binnen haalt met filesharing programma's, u automatisch ook bestanden aan gaat bieden. Alles wat u heeft binnengehaald, kan in principe door andere gebruikers weer van uw computer worden opgehaald, tenzij u uw filesharing programma zo configureert dat dit onmogelijk wordt. Sommige filesharing programma's bieden geen mogelijkheid om het aanbieden uit te schakelen. U kunt dan natuurlijk de opgehaalde bestanden ergens neer zetten waar uw filesharingprogramma er niet bij kan, maar sommige varianten (zoals BitTorrent en eDonkey) beginnen al met het aanbieden van gedeelten van het bestand, voordat de download compleet is.
Wilt u meer weten over Internet en veiligheid? Kijk dan eens op http://www.internl.net/servicedesk/beveiliging
Wij rekenen op uw medewerking.
Met vriendelijke groet,
InterNLnet afdeling Abuse afhandeling
Dat staat er toch? 'Wij ontvingen een klacht over verspreiding van auteursrechtelijk beschermd materiaal' laat niets aan duidelijkheid te wensen over.
Ontspan.
Ikke niet. Wel dat mijn PC besmet is en als ik er niks aan doe dat ze mij dan aflsuiten. Alleen ben ik niet besmet...sasquatch schreef op maandag 07 maart 2005 @ 17:26:
Iemand weleens deze mail van InterNLnet gehad?
[...]
Iemand een idee hoe ze aan deze info komen? Wordt er actief gemonitord of is het van een tracker die ontmanteld is ofzo?
Tierelier
www.onbereikbaar.nl
Wat ik vreemd vind is dat de online stealth scan van sygate me wel kan vinden/proben
[ Voor 44% gewijzigd door FRoSTy op 15-03-2005 10:47 ]
www.onbereikbaar.nl
Ook al voor de grap gecontroleerd of je ip misschien veranderd is
Weet iemand wat er zoveel beter is in de nieuwe firmware? ik heb zoiets van "if it ain't broken dont fix it" (en ook niet zoveel zin om de hele configuratie weer over te doenGeachte klant,
Al enige tijd maakt u gebruik van een SurfSnelADSL abonnement. Via
InterNLnet heeft u indertijd een Copperjet modem ontvangen. Wij hebben uw
modem uitgeleverd met firmware (=software voor het modem) versie 5.14.
Hoewel uw modem met deze firmware waarschijnlijk goed functioneert, is er
nieuwe firmware (5.15) die beter én veiliger is. Graag willen wij u via
deze e-mail vragen hierop actie te ondernemen.
http://www.surfsneladsl.nl/faq/firmware/index.it
'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net
De firewall enzo van die router gebruik ik niet dus zou niet kunnen vertellen hoe die het doet;
wel vraag ik me af of iemand weet hoe ik de webserver van de copperjet kan uitzetten cq. alleen vanuit LAN benaderbaar krijg...?
Ontspan.
Hebben meer mensen hier ineens last van ?
Modem heb ik al gereset, deze trained gewoon op 800000/8032000 zo als hij altijd doet.
Wellicht heeft het te maken met de werkzaamheden van afgelopen nacht. De servicedesk heb ik gemaild.
[UPDATE]
Het werkt weer toppie sinds gistermiddag. Ze hadden mijn lijn toch maar afzonderlijk aangemeld bij BBNED, ik werd zelfs helemaal teruggebeld dat het nu weer in orde moest zijn.
Volgens mij is mijn topsnelheid ook met 40kb/sec omhoog gegaan. Ik heb nu 920kb/sec als top in m'n MRTG graph staan, dat was voorheen 880
[ Voor 27% gewijzigd door gjs op 15-04-2005 15:27 ]
de router is al twee keer vandaag gereset, maar de verbinding lijkt wel een 56k modem
laten we hopen dat het snel weer normaal is
iemand een idee? morgen ook de helpdesk maar eens bellen
[EDIT]
op de site staat:
Snelheidsproblemen BBned aansluitingen
Updated: 14-04-2005 / 15.49 uur.
Hereby an update on the problems we are currently experiencing in the core
network.
After resetting the STM link we have noticed a better performance in the
network and on some of the orders. We are currently focussing on other parts
in the network that may cause a degradation in the performance.
There is no estimated time of repair yet.
In case you still encounter issues with individual orders, please contact
bbned as soon as possible on the following address bbned_p1@bbned.nl
Affected services : Internet & DSL
Symptoms : Line sync, no traffic; degraded performance
Start time of outage : 13-04-2005 - 05:00
Outage resolved : under investigation
http://www.surfsneladsl.nl/nieuws.cgi?id=685§ie=werkzaamheden
we zullen zien...
[ Voor 77% gewijzigd door Mijulio op 16-04-2005 19:18 ]
Gewoon even mailen naar servicedesk@internl.net met omschrijving van je probleem. Ik had naast de lage snelheid ook een zeer hoge ping en packetloss, meteen allemaal in je mail er bij vermelden. Bij mij was het de volgende dag al verholpen.Mijulio schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 19:14:
ik kom ook sinds 2 dagen niet meer boven de 350 kb/s uit terwijl dit eerst 840 kb/s was...
iemand een idee? morgen ook de helpdesk maar eens bellen

Heb ook (op verzoek van internl) de firmware geflashed, maar daar zal het toch niet aan liggen?
Tierelier
Je weet helemaal niet wat er mis is etc. Hoe kan je nu zo'n uitspraak doen met de term 'belachelijk'.JorisdeKloris schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 07:41:
De verbinding ligt er bij mij nu al vanaf 15:30 gister uit. Heel Utrecht NoordBelachelijk dat eht zo lang duurt om die outage te maken.
Dat jij het lang vindt duren okee, belachelijk is het niet. Op het SurfSnelADSL product zijn ook geen contracturele verplichtingen over uptime. Kan je wel volgen dat het vervelend/lastig is, maar om dan zo te reageren.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Wat ik bedoel is dat eht belachelijk is dat een groot aantal van hun gebruikers. Want Utrecht Noord is niet klein. Zo lang zonder internet zitten. meestal worden problemen van deze aard 's nachts opgelost. Ik wil niet zeggen dat het onredelijk is. In principe mogen ze er zo lang over doen als ze willen.bjck schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 07:56:
[...]
Je weet helemaal niet wat er mis is etc. Hoe kan je nu zo'n uitspraak doen met de term 'belachelijk'.
Dat jij het lang vindt duren okee, belachelijk is het niet. Op het SurfSnelADSL product zijn ook geen contracturele verplichtingen over uptime. Kan je wel volgen dat het vervelend/lastig is, maar om dan zo te reageren.
Kun jij mij een storing aangeven waarvan de oplostijd langer zou duren als 15 uur?
Hier het bericht van BBNed:
Dear customer,
We are currently experiencing an outage on location Ut-N (Utrecht-Noord)
Affected locations : Ut-N (Utrecht-Noord)
Affected services : All DSL connections
Symptoms : No IP Connection
Start time of outage : 15:25
Outage resolved : ASAP
Outage reason : Under Investigation
We apologise for the inconvenience.
Misschien is het woord "belachelijk" wel iets voerdreven...
[ Voor 5% gewijzigd door jorisdekloris op 24-05-2005 08:12 ]
Tierelier
Dit is vreemd... Het is al opgelost sinds gister!BBned ADSL storing in Utrecht-Noord
Storing is opgelost
We have experienced an outage on location Ut-N (Utrecht-Noord) This outage
has now been resolved.
Affected locations : Ut-N (Utrecht-Noord)
Affected services : All DSL connections
Symptoms : No IP Connection
Start time of outage : 15:25
Outage resolved : 19:15
Outage reason : Crashed KPN transmission equipment. After a reset
of the equipment the circuit came back up again. KPN will monitor the circuit
for the rest of the night.
Na een reset van de router werkt alles weer. Had ik dat gister geweten
[ Voor 15% gewijzigd door jorisdekloris op 24-05-2005 08:49 ]
Tierelier
Ik lees nergens over werkzaamheden van afegelopen nacht 21-09.
Meer mensen last van gehad ???
[ Voor 3% gewijzigd door gjs op 21-08-2005 15:42 ]
Oorzaak: onderhoud.
Zie: http://support.introweb.nl/cgi-support/actueel/actueel.cgi
Handig als het hier dan ook zal staan: http://www2.internl.net/c....cgi?sectie=werkzaamhedenLeGato23 schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 11:20:
Hier ook geen internetverbinding vannacht.
Oorzaak: onderhoud.
Zie: http://support.introweb.nl/cgi-support/actueel/actueel.cgi
yep, same here. utrecht centrum. Vanmorgen deed 'ie het weer.. Had gisteravond even op de config webpage van mn modem gekeken, hij kreeg geen WAN IP adres, dus er was echt geen verbinding.gjs schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 11:15:
Gisteravond, eigen zondagochtend rond 00:30 heb ik een tijdje geen internet gehad. Om 01:00 werkte het nog niet, ik had m'n modem al keer gereset, maar verder dan m'n modem/router zelf was er geen verkeer mogelijk. Vanmorgen werkt alles weer normaal.
Ik lees nergens over werkzaamheden van afegelopen nacht 21-09.
Meer mensen last van gehad ???
https://www.strava.com/athletes/10490675
Iemand een idee wat ik moet doen?
je weet zeker dat het met een jaar verlengd word?
kan je er niet onderuit komen met een smoes dat je niet meer op school zit?
Je kunt het vast al raden, in deel 10 van het contract staat letterlijk dat ik na het eerste jaar per maand kan opzeggen. (deze regels hebben ze drie maanden na m'n aanmelding gewijzigd, maar contract staat dus boven de nieuwe regels).
Bye bye surfsnel dus
Er is niets op de site http://www.surfsneladsl.nl te vinden over overstappen naar adsl2...
Komt omdat het wel beschikbaar is op de centrale maar BBned nog het proces verder moet inrichten/afronden om het ook mogelijk te maken bestaande lijnen die dus al zijn aangesloten om te zetten naar een ADSL2+ geschikte poort op de apparatuur.gjs schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 22:06:
Ik zie dat er nu ook ADSL 2 mogelijk is. Iemand al een idee of je zo kan overstappen, zonder al te veel downtime enzo ? Mijn centrale is al BBNED adsl2+ gereed volgens http://adsl.hunen.net/index2.php?id=10
Er is niets op de site http://www.surfsneladsl.nl te vinden over overstappen naar adsl2...
Te lezen valt her en der dat dit ergens in Oktober beschikbaar kan komen deze overstap mogelijkheid van bestaande lijnen voor de partner ISP's om aan te bieden.
Nieuwe lijnen kunnen dus wel op een ADSL2+ poort opgeleverd worden, bestaande nog niet overgezet op dit moment bij BBned.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Verwijderd
hoe komt het dat de TS al zijn berichten heeft zitten vervangen met verwijderd?

Verwijderd
Mooi is dat! Weten jullie of een tegemoedkoming in de kosten op z'n plaats is? Ik betaal immers voor 24/7 internet en krijg deze maand een aantal dagen minder.
Je hebt niets afgesproken hoe hoog je uptime moet/zou moeten zijn. Ik denk dan ook niet dat je ooit een tegemoetkoming kan zien; consumentenlijntjes zijn niet voor niets zo goedkoop itt zakelijke lijnen...Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 14:24:
Na de werkzaamheden van een paar dagen terug werkt bij ons in Nijmegen het internet niet meer. Zwaar irritant. Gisteren een half uur met d emensen van surfsnelADSL aan de lijn gehangen, maar we zijn tot de conclusie gekomen dat het aan BBNED ligt. Toen zei die (overigens supervriendelijke) man van surfsneladsl dat het wel een week kan duren voordat het opgelost is.
Mooi is dat! Weten jullie of een tegemoedkoming in de kosten op z'n plaats is? Ik betaal immers voor 24/7 internet en krijg deze maand een aantal dagen minder.
http://specs.tweak.to/5253
Verwijderd
Nog meer mensen die last hebben van een verbinding die down ligt? Omgeving Nijmegen/Arnhem.
Sinds de werkzaamheden van gisternacht is mijn verbinding ook weg. Al verschillende keren contact gehad met InterNLnet, maar ik kreeg niets anders te horen dan dat de fout bij BBned lag en dat er een storingsrapport gemaakt zou worden. Wel had de beste man het over dat er wel enkele dagen overheen zouden kunnen gaan voordat dit probleem opgelost zou zijn.
Same here, ik baal er van het lijkt altijd te gebeuren als ik vakantie heb.Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 14:24:
Na de werkzaamheden van een paar dagen terug werkt bij ons in Nijmegen het internet niet meer. Zwaar irritant. Gisteren een half uur met d emensen van surfsnelADSL aan de lijn gehangen, maar we zijn tot de conclusie gekomen dat het aan BBNED ligt. Toen zei die (overigens supervriendelijke) man van surfsneladsl dat het wel een week kan duren voordat het opgelost is.
Ze slopen het toch ook, lijkt mij dat het ook weer snel hersteld moet worden !
InterNLnet is lekker bezigSnelheidsverdubbeling voor bestaande klanten
Per 1 september 2005 heeft InterNLnet haar standaard ADSL-portfolio
gewijzigd. Voor alle bestaande abonnees worden, met behoud van het
huidige maandtarief, alle snelheden per 1 oktober 2005 verdubbeld.
Omdat de 2-8 Mb verbinding niet verder verhoogd kan worden, is
besloten het maandtarief van deze 2-8 Mb verbinding met ingang van 1
oktober te verlagen. Deze snelheidsverdubbeling geldt voor zowel
Flits Thuis ADSL als Flits Professioneel ADSL abonnementen.
Sander van Aalst
InterNLnet
Hier werkt het weer, maar ik merk wel dat mijn snelheid wat lager is. Mijn modem trainde voorheen altijd op 8032, nu gaat ie niet hoger dan 7840, downloads liggen ook rond de 700K/sec, voorheen was dat ook dik over de 800K/sec.lxz schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 16:49:
Ik heb net maar weer even gebeld. Er zijn voor komende nacht werkzaamheden gepland en daarna zouden de problemen opgelost moeten zijn. Over de oorzaak van de problemen kon de beste man mij niets vertellen.
Het zal mij benieuwen of er nog iets gecompenseerd wordt, ik heb toch 3 dagen zonder internet gezeten. Zeer slordige zaak van BBNED
Niemand?Red devil schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 20:16:
Heeft iemand ervaring met de webspace van surfsnel/interNL? Ondersteun de webserver php en hoe streng zijn ze mbt de 500Meg/maand limiet? Is er een fup?
Probeer het eens gewoon uit.... Op is Op lijkt mij.
Verwijderd
1 Snelheidsverhoging van uw ADSL abonnement
Geachte SurfSnel ADSL-klant,
Ik ben blij u te kunnen informeren over het feit dat InterNLnet en BBned hebben besloten om gratis en blijvend uw ADSL snelheid te gaan verhogen.
Wat gaat er gebeuren?
De behoefte aan meer bandbreedte groeit doorlopend. Zo is er nu ook ADSL 2+ beschikbaar. Deze nieuwe ADSL technologie biedt bandbreedtes downstream aan van liefst 16-24 Mbps! Voorlopig een dienst voor de liefhebber.
InterNLnet heeft met netwerkleverancier BBned afgesproken dat wij u nu een cadeau gaan geven. De snelheid van uw ADSL-verbinding zal namelijk worden verhoogd. Dit is ook mede een gevolg van de veranderde ADSL-portfolio die InterNLnet per 1 september a.s. kent.
Aan deze verhoging zijn voor u geen kosten verbonden en uw abonnementskosten zullen ook niet stijgen. U krijgt deze snelheidsverhoging dus cadeau van InterNLnet en BBned!
Wat wordt uw nieuwe ADSL-snelheid?
In de onderstaande tabel kunt u op basis van uw huidige snelheid aflezen wat de nieuwe snelheid is geworden.
Huidige snelheid Nieuwe snelheid
Downstream / Upstream Downstream / Upstream
256 / 256 1024 / 512
512 / 256 1024 / 512
1024 / 512 2048 / 1024
2048 / 1024 2-4 Mb / 1024
2-8 Mb / 1024 12 Mb / 1024
Toevoeging:
De 2-8 Mb verbindingen hebben al de hoogste snelheid met ADSL. Uw verbinding wordt daarom omgezet in een ADSL 2+ verbinding. Dit gaat plaatsvinden in de maand december. U moet dus nog even geduld hebben, maar dan krijgt u ook echt waar voor uw geld. Met behoud van uw lage tarief van € 49,95 krijgt u een 12 MB ADSL 2+ verbinding. Het normale tarief voor deze verbinding bedraag € 64,95. U krijg dus een fors voordeel cadeau!
Moet u zelf iets doen?
U hoeft zelf geen enkele actie te ondernemen. De snelheidsverhoging is een collectieve actie die door InterNLnet en BBned wordt uitgevoerd voor alle ADSL-gebruikers van InterNLnet die actief zijn op het BBned netwerk. Deze verhoging kan trouwens niet op individuele basis worden aangepast.
Wanneer krijgt u deze nieuwe snelheid?
De snelheid van uw ADSL-aansluiting zal uiterlijk 1 november 2005 zijn verhoogd. Vanaf 1 oktober zal een start worden gemaakt met de verhoging. U wordt verder niet van tevoren geïnformeerd over het exacte moment waarop úw aansluiting wordt aangepast.
Heeft u nog vragen?
Indien u nog vragen heeft over deze snelheidsverhoging dan kunt u deze stellen bij voorkeur per e-mail aan servicedesk@internl.net. Natuurlijk kunt u ook telefonisch contact opnemen met onze servicedesk op nummer 024-36 53 653.
Ik hoop u naar volle tevredenheid te hebben geïnformeerd over de snelheidsverhoging van uw ADSL-abonnement.
nadeel: je mag een nieuw modem gaan kopen
Aangezien we deze verhoging min of meer opgelegd krijgen, denk ik niet dat we zelf iets moeten kopen? Lijkt me vrij lullig als dat wel zo zou zijn.Striker2k2 schreef op donderdag 15 september 2005 @ 10:07:
voordeel: hogere snelheden haalbaar
nadeel: je mag een nieuw modem gaan kopen

Je krijgt de verhoging gewoon.. of je daar gebruik van kan maken is dan een ander verhaal (zolang je geen ADSL2+ modem aanschaft)CJ schreef op donderdag 15 september 2005 @ 12:32:
[...]
Aangezien we deze verhoging min of meer opgelegd krijgen, denk ik niet dat we zelf iets moeten kopen? Lijkt me vrij lullig als dat wel zo zou zijn.
Verwijderd
Het enige abonnement dat over de maximale snelheid van ADSL1 heen gaat is :Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 15:00:
Maar ik ga er dus niet qua snelheid op vooruit als ik geen nieuw modem aanschaf? En als ik wel een nieuw modem aanschaf? Welk abonnement moet ik hebben?
2-8 Mb / 1024 12 Mb / 1024
ADSL1 is namelijk 8064/1024 maximaal. Mocht je dus het bovenstaande abonnement hebben en een ADSL1 modem, dan is het wel verstandig om een ADSL2+ modem aan te schaffen.
Tenzij je niet van de extra snelheid gebruik wilt maken natuurlijk.
Of de persoon in kwestie begreep mijn vraag niet, of je moet een nieuw modum gebruiken om uberhaupt van adsl2 gebruik te maken. Dat zou betekenen dat gratis overgaan van adsl naar adsl2 een keuze is (en daardoor wellicht zelf bekostigd zal moeten worden).Nee, zolang u ADSL blijft houden en niet overgaat naar ADSL2+ (wat nu ook nog niet mogelijk is) kunt u dezelfde hardware gebruiken.
Ik wil een gegeven paard natuurlijk niet in de bek kijken, maar vind het wel grappig dat ik afgelopen weken veelvuldig heb lopen zanikken over het feit dat ze steeds minder concurrerend zijn en dan met dit op de proppen komen.