Ik heb sinds kort ook een Surfsneladsl maximaal abonnement bij internlnet maar ben er niet echt tevreden over.
Het begon allemaal eind Juni, UPC opgezegd en Surfsneladsl aangevraagd.
Allemaal mooi en aardig papieren ontvangen (dat de lijn goed was en dat de lijn geactiveerd was) en een tijdje erna de modem (copperjet 816-2p).
Alles aangesloten en geconfigureerd maar geen internet.
Gebeld naar internlnet (welke na mijn verbazing nog een langere wachttijd heeft dan up) en alles uitgelegd dat ik niet kon internetten.
Na 4 keer de modem opnieuw te hebben geconfigureerd werkte het nog steeds niet en de hoop opgegeven.
Volgende dag nog een keer gebeld en weer 3 keer de modem settings nagechecked maar wederom geen internet. (alle drie de lampjes brandde gewoon op de modem).
Internlnet kwam met een voorstel om de copperjet te wisselen om hardware problemen uit te sluiten.
Na een week wachten kreeg ik een nieuwe copperjet 816-2p, aangesloten en hetzelfde probleem.
Erna hebben ze een ticket aangemaakt voor BBNED.
Ondertussen heb ik wat zitten kloten met de modem, en toch maar een keer de router naar factory default terug zetten en een keer me settings nalopen (je weet maar nooit).
Tot mijn verbazig kreeg ik op factory defaults internet, weliswaar heel traag en ben meteen naar speedtest gegaan om me internet te testen (2-8mbit) maar haalde niet meer dan 30kb/s.....
Toch maar even me host bekijken en tot mijn verbazig zat ik op een quicknet 256/256 verbinding te surfen

.
Dit heb ik meerdere malen via de telefoon en via de mail aan internlnet doorgegeven en die hebben het doorgegeven aan BBNED ???¿¿¿???¿¿¿
ondertussen waren er al weer 3/4 weken voorbij en nog steeds geen internet.
Weer bellen en vragen hoe het zat, maar zelfs internlnet kon me niet vertellen wat er aan de hand was.
Eindelijk werd er een BBNED gastje langsgestuurd om oorspronkelijk me lijn door te meten (wat al gedaan was bij de aanvraag?? ).
Probleem aan hem uitgelegd, en ja hoor meneer wist al wat er aan de hand was en ging het wel even oplossen.
Na een telefoontje zei de vriendelijke meneer over 5 minuten je rj11 weer in de modem stoppen.
Na 10 minuten gewacht te hebben het stekkertje erin gestopt maar wederom geen internet.
Toen werd het zelfs bij BBNED een raadsel, en werd zelfs gebeld dat me adsl het naar alle waarschijnlijkheid pas over een maand zou werken ja een MAAND.
er gaan weer 2 weken overheen wordt ik heel vrolijk door een internlnet medewerker opgebeld "HET IS GEFIXED" er at een kruising in de centrale mooi meteen testen ...... en ja hoor internet deed het nog steeds niet.
meteen weer een ticket naar BBNED en erna weer 3/4 weken niets gehoord.
Totdat het me een beetje beu werd en had tegen internlnet gezegd dat het tegen vrijdag opgelost kon zijn dat ik anders alles terugstuurde.
Op dit moment zijn ze rap te werk gegaan en ja hoor vrijdag avond deed adsl het.
Leuk leuk ik blij me broertje blij je kent het wel eindelijk weer surfen (was gecapped bij chello namelijk).
Dag erna een internlnet medewerker aan de telefoon, werkt u internet nu ? ja alles werkte perfect maar wat was het probleem nu ?
Ja BBNED dacht dat je bij quiknet zat en je 3 keer op dezelfde provider gezet (allemaal hele vage praat).
Ok INTERNET yes na zeker 1.5/2 maanden.
Lekker snel downloaden met 800/900 KB/s zelfs bijna me volledige snelheid wat ik kan halen.
Heb er 2 weken plezier van gehad todat me DSL lampje tegen de avond ging knipperen.
Dit is de eerste keer dat ik adsl heb dus d8 eerst aan een storing en heb erna weer een paar dagen kunnen surfen totdat wer me dsl lampje begon te knipperen en de dag erna ook en die dag erna ook (allemaal rond 8/9 uur soms wat later).
Toch even op de storings pagina gekeken en er waren 2 storingen achter elkaar geweest kan gebeuren.
Totdat het op ten duur geen 15/30 min duurde dat het dsl lampje begon te knipperen maar het werden soms wel uren iig zeer vervelend.
pingplotter aangezet en etherreal gaan draaien om te kijken of ik iets meer te weten kwam.
etherreal zag ik alleen veel icmp request welke ook vrolijk denied werden of time outs kregen, de ene keer 40% packetloss dan weer 100% etc etc.
Na veel mailen en soms 3 dagen achter elkaar dat 's avonds het internet eruit vloog kreeg ik op een gegeven moment te horen dat het waarschijnlijk aan een klapperende verbinding zou kunnen liggen (ja als het niet aan internlnet of bbned ligt zal het wel aan mij/ons liggen).
Ik heb meerdere malen gevraagd of ik eventueel een andere modem kon proberen, maar dat leek ze sterk (zelfs niet willen uitsluiten dat het aan de modem kon liggen).
Sindsdien heb ik gewoon dagelijkse disonnects, terwijl het in het begin wel normaal heeft gewerkt.
De helpdesk medewerkers blijven nu vasthangen aan het feit dat het aan de kwaliteit van de koperdraad kan liggen.
Het lijkt wel als ik bel of mail en ze zien me naam dat het automatisch is klapperende lijn, terwijl ze volgens mij nog niet eens onderzoek gedaan hebben (want zoals je hierboven hebt kunnen lezen heb ik op een gegeven moment een beetje druk gezet en hebben ze mijn verbinding in 1 dag even snel opgzet, misschien dat er daar een foutje gemaakt is).
Wanneer de lijn gaat "klapperen" heb ik een naar de status gekeken in de copperjet je ziet dan SHOWTIME -> IDLE -> UNKNOWN (1563) -> HANDSHAKE -> TRAINING -> SHOWTIME -> IDLE - UNKNOWN (1563) iets wat zich steeds herhaald.
Dit alles ook doorgegeven aan Internlnet maar ja het is en blijft "klapperende lijn"
Er was me aangeboden om me verbinding in het weekend op 2 mbit te zetten om te kijken of dat wel werkte, en dit is 2 dagen stabiel gebleven TOEVAL ??
misschien wel net zo toeval als me 8mbit die vorige week een hele week vlekkeloos gewerkt heeft.
Nu zeggen ze dat de koperlijn waarschijnlijk slecht is, maar als de koperlijn slecht zou zijn dan zou ik toch ook geen 900+KB/s kunnen halen ?
Ook heb ik het af en toe dat ik geen internetpagina's kan openen (terwijl de verbinding gewoon actief is) of wanneer ik bv
www.tweakers.net wil pingen dat ik eerst 3 ping timeouts krijg en erna maar 1 reply terug krijg, terwijl ik wel kan blijven surfen maar niet kan pingen.
Zelfs meegemaakt dat me verbinding compleet weg was, geen iexplorer geen outlook geen msn geen mirc niets.
Ben ik maar een een filmpje gaan kijken op de pc in de hoop dat me internet weer snel terug komt.
Opeens bedacht ik me dat ik nog een download open had met azureus (bittorrent) en klik er vrolijk op, geen ergen erin dat er geen internet was, maar verrek azureus begint lekker met downloaden en uploaden terwijl me verbinding er dus totaal uitlag.
Me download meter gaf zelfs aan dat er traffic was ????¿¿¿¿
Toch maar even checken of niet stiekem me verbinding weer up was maar nee geen iexplorer msn mirc etc voor Willy-jan maar wel vrolijk in azureus downloaden en uploaden.
kon zelfs de pakketjes langs zien komen met een sniffer.
Dit heb ik ook doorgegeven aan de helpdesk maar kreeg al een leuk mailtje terug dat p2p programma's niet te vertrouwen waren.
Want meneer had meegemaakt dat hij een een p2p programma gedeinstalleerd had maar toch nog naar de mensen aan het downloaden waren van hem machine.
Ze dringen nu wel heel erg aan dat ik 2mbit neem want het is niet stabiel te krijgen.
Dus heb ik ermee ingestemd om tijdelijk te kijken of dit wel stabiel is.
Maar begin er nu steeds meer aan te twijfelen of ze me niet gewoon op 2mbit willen hebben omdat het voorheen 2 dagen toevallig stabiel heeft gewerkt.
Ik had dus aangegeven dat ik het wel voor een iets langere tijd wil proberen maar niet permanent 2mbit wil want ik was juist overgestapt naar BBNED adsl omdat het goedkoop is voor de snelheid die ze leveren.
Maar ze lijken niet te luisteren want kreeg vorige week een officiele brief dat me verbinding 8 october naar 2mbit gaat en erna de 2mbit tarief ga betalen terwijl ik heb aangegeven dat ik geen 2mbit wil maar een stabiel 8mbit ook rond 8/9 uur.
ik hoop dat ik niet teveel typfouten gemaakt heb en spellingsfouten want heb me lam getyped en heb hier en daar wat door elkaar gehaald maar zoals je ziet ben ik niet echt te spreken over internlnet, er is nog wel wat meer gebeurd maar dat wil ik voor me houden.
even een kleine opssomming:
abbo: surfsneladsl 2-8mbit down / 1 mbit up (analoog)
Centrale: Hm-C
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 726 meter.
De telefoonlijn ruist verder niet en is gewoon helder wanneer er gesurfed word.
Iemand die dezelfde problemen heeft/herkend ?
edit:
zojuist is me verbinding dus weer weggevallen en de verbinding werd weer opgezet, maar nog geen 2 sec erna was het weer down en dat gaat zo dan 15min door.
Toch komt de verbinding enkele seconden terug en gaat weer down.
Ik heb ondertussen met veel moeite naar
http://speedtest.bbned.nl kunnen komen en een speedtest gedaan (steeds op start speedtest todat er resultaat kwam) en kreeg dit te zien.
http://web.inter.nl.net/users/jprijs/pics/test1.JPG
en
gaar maar waar
http://web.inter.nl.net/users/jprijs/pics/test2.JPG
de lijn lijkt dus wel te trainen op 8mbit al is het maar voor een paar seconden.
[
Voor 5% gewijzigd door
Verwijderd op 05-10-2004 23:49
]