Toon posts:

Het Grote SurfSnelADSL-topic, deel 3

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.958 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roadcee schreef op 28 juli 2004 @ 22:27:
Aangezien deze topic over SurfSnelADSL gaat, heb ik voor u allen een vraag.

Wij zoeken voor ons 4persoons studentenhuis een snelle verbinding
(min. 2048 dl) en een hele hoge datalimiet (zeker 150 gig). Tevens is het voor ons belangrijk dat we meerdere ip's hebben en dat de kosten niet te hoog zijn.
Wat op de site vermeld wordt is zeer aantrekkelijk, we denken aan de 2-8 Mb lijn.

Is dit een goede keuze? hoe zijn de ervaringen?

mvg

Christian
Downloadsnelheid zit hier wel snor (rond de 700 KB/sec), met 16 ip-adressen erbij en geen limiet (er wordt hier rond de 300-400Gb per maand verstouwd..)

Dit allemaal ook in een studentenhuis met 4 mensen, met nog 6 mensen via wireless erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar de communicatie met de klant laat wel te wensen over. ;(

Verder hier wél trage snelheden, maar goed, ik zit niet in een studentenstad. Die zullen waarschijnlijk prioriteit krijgen met allerlei upgrades e.d..

Neemt niet weg dat niet alles goud is wat er blinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:40
Na over en weer emailen heb ik InterNLnet maar weer eens gebeld waarom ik nog steeds niet geupgrade ben naar 2-8mb (aanvraag van oktober/november 2003). In eerste instantie kreeg ik iemand aan de lijn die niks wist en alles moest vragen. Volgens haar was er geen upgrade-aanvraag bekend en zou een upgrade me "gewoon" €30,- gaan kosten.

Gelukkig ben ik altijd erg netjes met dit soort papieren uit eerdere ervaring met isp's en had ik het faxafschrift nog in mijn bezit. Toen ik dit faxafschrift gevonden had heb ik direct terug gebeld en kreeg ik iemand van provisioning aan de lijn. Vanaf dat moment is het balletje gaan rollen, omdat deze mevrouw wel goed geïnformeerd en erg behulpzaam was. Blijkbaar moet je dus de juiste persoon aan de helpdesk treffen.

Al met al is de conclusie dat ik deze week woensdag eindelijk gratis geupgrade wordt en dat ik in de toekomst geen afsluitkosten hoef te betalen. Dit geldt dus ook als je naar een nieuwe abonnementsvorm gaat (die ingevoerd zijn na de snelheidsverdubbeling voor iedereen). Je behoudt dus gewoon je oude, betere algemene voorwaarden.

Het enige wat voor mij nu niet duidelijk is of vanaf nu wél upgrade kosten gerekend worden. Met dat probleem heb ik voor de rest niet meer te maken, omdat mijn upgrade-aanvraag verstuurd is vóór de wijzigingen in de algemene voorwaarden.

[ Voor 3% gewijzigd door Duck op 02-08-2004 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Duck schreef op 02 augustus 2004 @ 01:00:
Na over en weer emailen heb ik InterNLnet maar weer eens gebeld waarom ik nog steeds niet geupgrade ben naar 2-8mb (aanvraag van oktober/november 2003). In eerste instantie kreeg ik iemand aan de lijn die niks wist en alles moest vragen. Volgens haar was er geen upgrade-aanvraag bekend en zou een upgrade me "gewoon" €30,- gaan kosten.

Gelukkig ben ik altijd erg netjes met dit soort papieren uit eerdere ervaring met isp's en had ik het faxafschrift nog in mijn bezit. Toen ik dit faxafschrift gevonden had heb ik direct terug gebeld en kreeg ik iemand van provisioning aan de lijn. Vanaf dat moment is het balletje gaan rollen, omdat deze mevrouw wel goed geïnformeerd en erg behulpzaam was. Blijkbaar moet je dus de juiste persoon aan de helpdesk treffen.

Al met al is de conclusie dat ik deze week woensdag eindelijk gratis geupgrade wordt en dat ik in de toekomst geen afsluitkosten hoef te betalen. Dit geldt dus ook als je naar een nieuwe abonnementsvorm gaat (die ingevoerd zijn na de snelheidsverdubbeling voor iedereen). Je behoudt dus gewoon je oude, betere algemene voorwaarden.

Het enige wat voor mij nu niet duidelijk is of vanaf nu wél upgrade kosten gerekend worden. Met dat probleem heb ik voor de rest niet meer te maken, omdat mijn upgrade-aanvraag verstuurd is vóór de wijzigingen in de algemene voorwaarden.
Op het moment dat je dat verzoek indiende was nog niets bij jou bekend van nieuwe voorwaarden. Tegen de toen geldende prijs heb je dat verzoek ingedient IMO.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
Idd, dat hebben ze dus ook toegegeven en de upgrade is dus gratis. Ik vroeg me daarom dus af of mensen met een oud contract (en de bijbehorende algemene voorwaarden) nu wél voor een upgrade zullen moeten betalen. Maar goed, daar hoef ik me gelukkig niet druk meer om te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een zgn. "oud" contract (1 á 2 actierondes ouder ;)), en ik hoefde niet te betalen.

Ik vermoed dat het een probleempje met hun database is ofzo, dat ze jou nu ineens willen laten betalen. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
Mja, ik heb het abo nu een jaar en heb volgens mij het allereerste contract. Het slechte vind ik dat je dat contract nooit meer kan nazoeken op de website, terwijl ik daar indertijd mee akkoord ben gegaan. (Uiteraard had ik het contract ook uit kunnen printen, maar ik had eigenlijk verwacht dat ik via de post wel het e.e.a. aan papierwerk zou ontvangen.) Als service naar de klant toe zou het mooi zijn als je jouw contract online kan raadplegen.

Anyway, na lang wachten sinds oktober zou ik deze woensdag dan eindelijk, zonder extra kosten, nog sneller moeten kunnen surfen :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door Duck op 02-08-2004 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:07

Arfman

Drome!

Heb gisteren de spullen voor mijn SurfSnelADSL pakket binnen gekregen en zoals je ziet werkt het :)
Heb een 1mbit/512kbit abbo en die snelheden haal ik altijd (Almelo Centrum).

1 ding: die Copperjet modem is echt spuuglelijk, bah :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Wij hebben in het studentenhuis de 2-8mbit lijn. Snelheden zijn ok. Alleen is het dit jaar al 2x voorgekomen dat de zaak plat ligt, en dat dan niet voor een paar uur maar voor een paar (3 of 4) dagen. :( :(

En een degelijke storing/werkzaamheden pagina heeft surfnet niet. Dat vind ik matig.

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-10 10:47

gjs

Scoobydoobydoo

Eergisteren kwam ik er achter dat de smtpserver die door de (spuuglelijke) internlnet-webmail gebruikt werd op de Spamcop blacklist stond, mailtje gestuurd en na een paar uur hadden ze het gefixt. Snelle actie moet ik zeggen, alleen krijg je dan weer een antwoord van zo'n helpdesker terug, als van dat hij het allemaal uitgevonden had, terwijl ik alle feiten al in mijn mail had opgesomd !

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Verwijderd

gjs schreef op 26 augustus 2004 @ 21:07:
Eergisteren kwam ik er achter dat de smtpserver die door de (spuuglelijke) internlnet-webmail gebruikt werd op de Spamcop blacklist stond, mailtje gestuurd en na een paar uur hadden ze het gefixt. Snelle actie moet ik zeggen, alleen krijg je dan weer een antwoord van zo'n helpdesker terug, als van dat hij het allemaal uitgevonden had, terwijl ik alle feiten al in mijn mail had opgesomd !
Hehe, hilarisch, en voorspelbaar. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Ik kan bij surfsneladsl niet vinden welke copperjet je nu krijgt van surfsneladsl. Heeft iemand er recent 1tje ontvangen?
Misschien is er ook iemand in Utrecht met ervaringen met surfsneladsl?
We hebben nu demon 512/1054 voor 39,-/maand waar we erg tevreden over zijn. Maar voor 15 euro meer per maand zouden we dus 2-8 Mb/1024 kunnen nemen, we zitten overigens 150 meter van een centrale, dit hoeft dus ook geen probleem te zijn.
Enfin, doen of niet doen?

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spice schreef op 04 september 2004 @ 10:29:
Ik kan bij surfsneladsl niet vinden welke copperjet je nu krijgt van surfsneladsl. Heeft iemand er recent 1tje ontvangen?
Misschien is er ook iemand in Utrecht met ervaringen met surfsneladsl?
We hebben nu demon 512/1054 voor 39,-/maand waar we erg tevreden over zijn. Maar voor 15 euro meer per maand zouden we dus 2-8 Mb/1024 kunnen nemen, we zitten overigens 150 meter van een centrale, dit hoeft dus ook geen probleem te zijn.
Enfin, doen of niet doen?
Copperjet 810 :)

Ik zou het doen, heerlijk die extra snelheid.. Na hun migratie naar een nieuwe Cisco + de overzetting op nieuwe ATM kaarten gaf een dikke boost.. 500 kb/sec naar > 750 kb/sec (paar minuten disconnect, en daar ging ie :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echter, die snelheidstoename geldt niet voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xolon
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-02-2019
Duck schreef op 02 augustus 2004 @ 01:00:

als ik het dus begrijp heb jij je abbo sinds oktober 2003? Heb de mijne sinds 31-10-03 en om de upgrade te krijgen moest ik gewoon EERST mijn volledige abbo afsluiten, om hem daarna weer aan te sluiten 8)7 .... Service is verder gewoon afschuwlijk slecht; slechte tot geen antwoord...en absoluut geen interesse in hun klanten.
Enige pluspuntje wat ik zie in deze provider zijn de ip-adressen die je krijgt..verder echt niks, goedkoper zijn ze ook niet..

Gelukkig heb ik de bevestiging van het opzeggen al binnen gehad, nu afwachten of het nog echt gebeurd ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 12:12

freddifish

schnappi !

ben ook niet erg tevreden over de communicatie.
Tot twee keer geklaagd (per mail) dat ik meer betaal voor mijn abbo (2mbit) voor eur 54 dan andere klanten. 0,0 reactie :(

Per brief een downgrade aangevraagd naar 1 mbit omdat ik bij het 2/1 mbit abbo maar 800 kb upload had. centrale is blijkbaar te ver weg.
weken niks op gehoord maar wel ben ik sinds een paar dagen inderdaad teruggezet in snelheid. Nu de factuur nog afwachten.
idd zijn vooral de ip adressen en het gebrek aan datalimiet voor mij nog redenen om te blijven.

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Laatst online: 00:29
freddifish schreef op 04 september 2004 @ 23:56:
Per brief een downgrade aangevraagd naar 1 mbit omdat ik bij het 2/1 mbit abbo maar 800 kb upload had. centrale is blijkbaar te ver weg.
800kbit ipv. 1 mbit is best redelijk, ook al zit je dicht bij de centrale; er zijn nog wel meer dingen die een rol spelen daarbij.

Heb zelf de 2-8Mbit en sinds de cisco migratie loopt alles als een trein hier; down: 800, up: 84. Mag niet klagen.....

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier misschien ook nog mensen die problemen hebben met vernieuwen van IP-adressen via DHCP?

Telkens krijg ik een bericht dat er iets is geupdate aan de DHCP-gegevens oid en dan moet ik handmatig allerlei bewerkingen uitvoeren voordat alle PC's in het netwerk weer normaal op het internet kunnen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 14:14:
Zijn er hier misschien ook nog mensen die problemen hebben met vernieuwen van IP-adressen via DHCP?

Telkens krijg ik een bericht dat er iets is geupdate aan de DHCP-gegevens oid en dan moet ik handmatig allerlei bewerkingen uitvoeren voordat alle PC's in het netwerk weer normaal op het internet kunnen. :(
DHCP adressen worden door je eigen router uitgedeeld, wat bedoel je nu precies :?
Heeft het niet te maken met firewall settings op je router of op je clients (misschien sp2 geinstalleerd) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gjs schreef op 06 september 2004 @ 17:47:
[...]

DHCP adressen worden door je eigen router uitgedeeld, wat bedoel je nu precies :?
Uiteraard worden DHCP-adressen door mijn eigen router uitgedeeld, maar deze functioneert blijkbaar niet goed.

De router fungeert als DHCP client en ontvangt weer gegevens van InterNLNet, deze wil hij echter niet zonder handmatige ingreep doorgeven aan de computers in het netwerk, in de rol van DHCP server.
Heeft het niet te maken met firewall settings op je router of op je clients (misschien sp2 geinstalleerd) ?
Firewall(s) aan of uit; het maakt geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-10 12:21
Uiteraard worden DHCP-adressen door mijn eigen router uitgedeeld, maar deze functioneert blijkbaar niet goed.

De router fungeert als DHCP client en ontvangt weer gegevens van InterNLNet, deze wil hij echter niet zonder handmatige ingreep doorgeven aan de computers in het netwerk, in de rol van DHCP server.
----------------------

De router *je hebt een copperjet neem ik aan* krijgt alleen het eerste ip adres uit je range van ons uitgedeeld. Verdere lokale adressen worden uitgedeeld door de dhcp server in de router.. dus niet door InterNLnet. Heb je mischien iets veranderd in je dhcp-settings van je copperjet?

Wat gebeurt er als je op de computers die geen dhcp adres krijgen het ip adres opvraagt? is dat een eigen ip adres van windows? of een 145.99.x.x adres?
Heb je ook al geprobeerd om onder manage-computer->services->dhcp client de dhcp client te herstarten op je pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op 08 september 2004 @ 15:37:

----------------------

De router *je hebt een copperjet neem ik aan*
Ja, die is de enige ondersteunde en dat had ik ook al aangegeven.
krijgt alleen het eerste ip adres uit je range van ons uitgedeeld. Verdere lokale adressen worden uitgedeeld door de dhcp server in de router.. dus niet door InterNLnet. Heb je mischien iets veranderd in je dhcp-settings van je copperjet?
Dat zeg ik ook niet.
InterNLNet -> router -> netwerk

Aangezien de router in feite een bridge is, levert InterNLnet uiteindelijk weldegelijk de IP-adressen voor mijn netwerk aan.
Wat gebeurt er als je op de computers die geen dhcp adres krijgen het ip adres opvraagt? is dat een eigen ip adres van windows? of een 145.99.x.x adres?
Een standaard networking range danwel Localhost (ik heb APIPA of hoe het heet veelal uitgeschakeld) IP-adres.
Heb je ook al geprobeerd om onder manage-computer->services->dhcp client de dhcp client te herstarten op je pc?
Daar ligt het niet aan, ik heb trouwens ook telkens de netwerkverbinding gedisabled/enabled.

Deze fouten krijg ik in de CopperJet errorlog:
When Process Error
19 im im:Failed to add new secondary address
16 im im:Error, could not disable intrusion logging.
16 im im:Error, could not enable blocking logging.
16 im im:Error, could not enable session logging.
15 im im:DHCP client parameters changed; you must perform a 'dhcpclient update'.
Door middel van de console moet ik dhcpclient update en daarna dhcpserver update commanderen. Dan restart ik hem en dan moet ik de dhcpserver in de console expliciet enablen.

Ik heb de laatste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn DHCP settings:
code:
1
2
3
4
5
6
7
N ImIpInterface ImRouter.ImIpInterfaces.ethernet-0
    A ipaddr '145.99.198.GOED'
    A mask '255.255.255.248'
    A dhcp 'false'
    A mtu '1500'
    A enabled 'true'
    A layer2Session 'ImServices.ethernet-0.ethernet-0'

code:
1
2
3
4
N ImSecondaryIpAddresses ImRouter.ImIpInterfaces.ethernet-0.ImSecondaryIpAddresses
N ImSecondaryIpAddress ImRouter.ImIpInterfaces.ethernet-0.ImSecondaryIpAddresses.mgmt
    A ipaddr '145.99.198.GOED'
    A mask '255.255.255.248'

code:
1
2
3
4
5
N ImIpInterface ImRouter.ImIpInterfaces.ppp-0
    A dhcp 'true'
    A mtu '1500'
    A enabled 'true'
    A layer2Session 'ImServices.ppp-0.1'

code:
1
2
3
    A ipAddrFromIPCP 'true'
    A discoverPrimaryDNS 'true'
    A discoverSecondaryDNS 'true'

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
N ImDhcpServer ImDhcpServer
    A defaultLeaseTime '43200'
    A allowBootp 'true'
    A maxLeaseTime '86400'
    A allowUnknownClients 'true'
    A enabled 'true'
N ImSubnets ImDhcpServer.ImSubnets
N ImSubnet ImDhcpServer.ImSubnets.ethernet-0
    A subnetValue '145.99.198.GOED'
    A subnetMask '255.255.255.248'
    A maxLeaseTime '86400'
    A defaultLeaseTime '43200'
    A hostIsDnsServer 'true'
    A hostIsDefaultGateway 'true'
    A subnetFromInterface 'ethernet-0'
N ImOptions ImDhcpServer.ImSubnets.ethernet-0.ImOptions
N ImOptionDns ImDhcpServer.ImSubnets.ethernet-0.ImOptions.dns
    A primary '217.149.196.6'
    A secondary '217.149.192.6'
    A identifier 'domain-name-servers'
    A value '217.149.196.6,217.149.192.6'
N ImIpRanges ImDhcpServer.ImSubnets.ethernet-0.ImIpRanges
N ImIpRange ImDhcpServer.ImSubnets.ethernet-0.ImIpRanges.item0
    A startAddr '145.99.198.GOED'
    A endAddr '145.99.198.GOED'
    A defaultRange ''
    A defaultRangeSize '5'
N ImDhcpClient ImDhcpClient
    A reboot '10'
    A retry '300'
    A backoffCutoff '120'

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Dat zeg ik ook niet.
InterNLNet -> router -> netwerk

Aangezien de router in feite een bridge is, levert InterNLnet uiteindelijk weldegelijk de IP-adressen voor mijn netwerk aan.
Dat ben ik dus niet met je eens, of heb jij maar 1 ip adres ? Ah, nee dus zie ik net in de code hierboven (255.255.255.248 = /29)...
Ik heb dus zelf een /29 blok, en dan is je 'router' wel zeker router !
Surfnet/Internlnet zorgt ervoor dat verkeer bestemd voor jouw /29 netje via het 1e ip adres in jouw /29 netje gerouteerd wordt. Jouw router zorgt er dan ook weer voor dat er verkeer terug kan naar het internet via het 1e ip adres in jouw eigen /29 netje.

Ik kan je verder niet helpen met de copperjet, die heb ik (gelukkig) niet, alleen al het feit dat je de webconsole niet kan disablen voor verkeer vanaf internet, ga maar eens kijken hoeveel copperjets er met default wachtwoorden in de surfsnel ip range staan 8)7
Ik doe het naar alle tevredenheid met een unsupported Zyxel 650H33 ;)

Ik vindt de dhcp leasetijd wel wat aan de lage kant (1 dag):
code:
1
2
- A maxLeaseTime '86400'
- A defaultLeaseTime '43200'

Misschien kan je eens proberen die op een week te zetten ?
Hoeveel pc's heb je in je netwerk staan ? Als dat er meer dan 5 zijn en die binnen een dag allemaal een keer aangaan, dan heb je ook een probleem natuurlijk.

[ Voor 26% gewijzigd door gjs op 09-09-2004 22:24 ]

Verwijderd

gjs schreef op 09 september 2004 @ 22:12:
[...]

Dat ben ik dus niet met je eens, of heb jij maar 1 ip adres ? Ah, nee dus zie ik net in de code hierboven (255.255.255.248 = /29)...
Ik heb dus zelf een /29 blok, en dan is je 'router' wel zeker router !
Surfnet/Internlnet zorgt ervoor dat verkeer bestemd voor jouw /29 netje via het 1e ip adres in jouw /29 netje gerouteerd wordt. Jouw router zorgt er dan ook weer voor dat er verkeer terug kan naar het internet via het 1e ip adres in jouw eigen /29 netje.
Ja okay, maar "Gateway" is dan ook een DHCP-parameter hé. Het gaat erom dat de IP-range voor mijn private network door de router/bridge uitgedeeld wordt ná aanlevering van die range door InterNLnet van buitenaf. Het is wat dat betreft niets meer dan een doorgeefluik...
Het probleem heeft betrekking op IP-adressen voor dat private network, de gateway blijft gewoon up, als ik de juiste gegevens invul als statisch IP-adres op een willekeurige PC werkt alles prima.
Ik kan je verder niet helpen met de copperjet, die heb ik (gelukkig) niet, alleen al het feit dat je de webconsole niet kan disablen voor verkeer vanaf internet, ga maar eens kijken hoeveel copperjets er met default wachtwoorden in de surfsnel ip range staan 8)7
Ik doe het naar alle tevredenheid met een unsupported Zyxel 650H33 ;)
Je kunt in de firewall toch ook verkeer richting de DMZ blocken (en nog veel meer)?
Ik vindt de dhcp leasetijd wel wat aan de lage kant (1 dag):
code:
1
2
- A maxLeaseTime '86400'
- A defaultLeaseTime '43200'

Misschien kan je eens proberen die op een week te zetten ?
Hoeveel pc's heb je in je netwerk staan ? Als dat er meer dan 5 zijn en die binnen een dag allemaal een keer aangaan, dan heb je ook een probleem natuurlijk.
Meer dan 5 zijn het er niet aangezien ik maar 5 aansluitingen op mijn switch heb, waarvan één als uplink dient.
Maar die PC's gaan wel telkens aan/uit ja...

Maar naast een korte onderbreking zou dat toch geen problemen op moeten leveren? Ik moet nu handmatig allerlei commando's geven anders werkt het gewoon niet.... Ook niet na een restart van het modem en geforceerd renewen van het IP-adres op de bewuste PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 22:51:

Meer dan 5 zijn het er niet aangezien ik maar 5 aansluitingen op mijn switch heb, waarvan één als uplink dient.
Maar die PC's gaan wel telkens aan/uit ja...

Maar naast een korte onderbreking zou dat toch geen problemen op moeten leveren? Ik moet nu handmatig allerlei commando's geven anders werkt het gewoon niet.... Ook niet na een restart van het modem en geforceerd renewen van het IP-adres op de bewuste PC.
Typisch, heb je al een mail naar allied-data gestuurd ?
Ik neem aan dat je machines zelf ook geen rare dingen doen bv. dat ze iedere keer een ander mac adres hebben ? Je router houdt daar nl. een tabeltje van bij, gekoppeld aan het ip adres wat hij daar bij de lease aan heeft gegeven.

Het werkt ook niet na een restart van het modem ? Ik ga dan toch echt denken dat er iets scheef zit in jouw netwerk of firewall settings op modem dan wel client. Poort 67,68 UDP/TCP en broadcast is nodig voor DHCP

Als het echt niet op te lossen is, een ander doosje neerzetten wat de dhcp regelt. Ik heb een linux servertje 7-24 aan, die is bij mij ook de dhcp !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gjs schreef op 10 september 2004 @ 12:10:
[...]

Typisch, heb je al een mail naar allied-data gestuurd ?
Een paar keer, over meerdere dingen, maar daar werd ik niet echt wijzer van...
Ik neem aan dat je machines zelf ook geen rare dingen doen bv. dat ze iedere keer een ander mac adres hebben ? Je router houdt daar nl. een tabeltje van bij, gekoppeld aan het ip adres wat hij daar bij de lease aan heeft gegeven.
Nee, geen gekke dingen, geloof me.

Zoals ik al zei werkt alles perfect als je die commando's invoert (en statisch ook).
Ik begrijp (gelukkig) wel aardig wat van DHCP, en klooi niet met MAC-adressen (dacht eerst ook dat het daar mee te maken had).

Echter de modem zegt gewoon dat DHCP uitstaat als ik op het moment van een disfunctioneren van dat kreng de juiste commando's in de console ingeef!

Het ligt echt aan dat modem... denan zou die foutberichten die hij geeft wellicht eens kunnen bekijken (heb ze eerder gepost)?
Het werkt ook niet na een restart van het modem ? Ik ga dan toch echt denken dat er iets scheef zit in jouw netwerk of firewall settings op modem dan wel client. Poort 67,68 UDP/TCP en broadcast is nodig voor DHCP
Zou je denken ja, echter de modem is de schuldige, die zend niet eens packets...
Als het echt niet op te lossen is, een ander doosje neerzetten wat de dhcp regelt. Ik heb een linux servertje 7-24 aan, die is bij mij ook de dhcp !
Tja dat wil ik ook wel, maar ik woon nog thuis en daar is men minder gesteld op 24H servertjes e.d.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 16:53:

Het ligt echt aan dat modem... denan zou die foutberichten die hij geeft wellicht eens kunnen bekijken (heb ze eerder gepost)?
Ik heb voorheen bij m'n demon abo ook een copperjet gehad, heb je hem ook al een keer echt helemaal hebt gereset, dus door die knop op de voorkant ingedrukt te houden ? Je moet daarna wel je profiel opnieuw aanmaken. Ook al een wat oudere firmware geprobeerd ipv die versie waar die preconfiged profielen in staan ?
Tja dat wil ik ook wel, maar ik woon nog thuis en daar is men minder gesteld op 24H servertjes e.d.. ;)
Dat is op zich heel eenvoudig op te lossen met het eenvoudigste routertje wat je kan kopen, en dan alleen de lan kant aansluiten en dhcp configureren !

[ Voor 3% gewijzigd door gjs op 12-09-2004 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-10 18:17
volgens mij heeft surfsneladsl de prijzen verlaagd :) (of loop ik achter? ;))
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
SurfSnel ADSL abonnement  Prijs per maand  Downstream Upstream  Datalimiet  Overzicht alle specificaties  
Budget - Basis  € 19,95
 256/256
 Geen
 Alle specificaties 

Budget - Plus  € 22,95
 512/256
 Geen
 Alle specificaties 

Optimaal - Basis  € 34,95
 1024/512
 Geen
 Alle specificaties

Optimaal - Plus  € 44,95
 2048/1024
 Geen
 Alle specificaties

Maximaal  € 54,95
 2-8 Mb/1024
 Geen
 Alle specificaties

55 euro voor 8 mbit, of 44,95 voor 2 mbit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
het lijkt er wel op ja...eens kijken of de jongens dit ook bij de automatische incasso verwerken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gjs schreef op 12 september 2004 @ 11:42:
[...]

Ik heb voorheen bij m'n demon abo ook een copperjet gehad, heb je hem ook al een keer echt helemaal hebt gereset, dus door die knop op de voorkant ingedrukt te houden ? Je moet daarna wel je profiel opnieuw aanmaken. Ook al een wat oudere firmware geprobeerd ipv die versie waar die preconfiged profielen in staan ?
Ja dat heb ik eerder al een aantal keer gedaan, maar zogezegd geeft hij keurig foutberichten dus het lijkt me niet dat de oorzaak van het defect in een corrupt(e) image/configuratie ligt.
[...]

Dat is op zich heel eenvoudig op te lossen met het eenvoudigste routertje wat je kan kopen, en dan alleen de lan kant aansluiten en dhcp configureren !
Maar deze router heeft wel allerlei handige instellingen die ik nergens anders terug zie (QFC i.p.v. UBR kiezen bijv.).

Maar goed, als het probleem blijft zal ik idd eens overwegen een andere router aan te schaffen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-10 18:17
Aesculapius schreef op 13 september 2004 @ 18:57:
het lijkt er wel op ja...eens kijken of de jongens dit ook bij de automatische incasso verwerken :P
ik vind het nu wel heel aantrekkelijk worden, helemaal gezien UPC constant aan het klooien is hier :/
Alleen moet dan wel de wijkcentrale genoeg capaciteit hebben (vorige keer dat ik adsl aanvroeg hadden ze dat dus niet :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
Kreeg vandaag dus mooi een factuur van 59,95 terwijl er op de site echt wel wat anders staat. Heb even een mailtje gestuurd, eens kijken wat ze zeggen...

Verwijderd

Aesculapius schreef op 17 september 2004 @ 17:43:
Kreeg vandaag dus mooi een factuur van 59,95 terwijl er op de site echt wel wat anders staat. Heb even een mailtje gestuurd, eens kijken wat ze zeggen...
Idem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
Zijn er meer mensen met tegenvallende snelheden op dit moment? Ik merk de laatste tijd steeds meer dat mijn lijn niet echt zo vlot meer is als eerst.

Ik vraag dit, omdat ik op het moment met 12 simultane connecties naar 2 verschillende usenetservers niet eens de topsnelheid van mijn lijn haal. Aan de usenetservers lijkt het niet te liggen, want in dit topic bevestigen genoeg mensen dat ze gewoon de volledige snelheid halen. Ik kan dat trouwens beamen, want bij het downloaden via mijn 8mb XS4ALL lijn heb ik nergens last van.

Er staat overigens een reverse traceroute van usenetserver.com in de reply waarnaar ik net linkte. Lijkt mij niks vreemds aan te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

Aesculapius schreef op 17 september 2004 @ 17:43:
mijn ervaring met mailen naar de fin. adm. is heel slecht. op 3 mails 0,0 reactie :/

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

hot news!
*** 1. InterNLnet trekt prijzen ADSL-abonnementen per 1 november a.s. gelijk

InterNLnet gaat per 1 november de prijzen voor ADSL abonnementen op
basis van het bbned-netwerk gelijktrekken. Dit betekent dat al deze
klanten de maandprijzen gaan betalen zoals die momenteel gelden en op
onze website staan vermeld.
....
bron: http://www.internl.net/nieuws/nieuwsbrief
zal eens tijd worden ook.

• Duck
Zijn er echt geen andere mensen met snelheidsproblemen :? Op dit moment haal ik overal maximaal 300kB/s, waar ik met een XS4ALL verbinding makkelijk 840kB/s trek...

Ik zit trouwens op bbned.surfrt.nik-asd.internl.net en als ik het goed heb nog meer mensen uit dit topic. Hebben jullie echt geen snelheidsvermindering, want anders zou ik ook niet meer weten waar dit aan ligt...

Verwijderd

Duck schreef op 25 september 2004 @ 21:58:
Zijn er echt geen andere mensen met snelheidsproblemen :? Op dit moment haal ik overal maximaal 300kB/s, waar ik met een XS4ALL verbinding makkelijk 840kB/s trek...

Ik zit trouwens op bbned.surfrt.nik-asd.internl.net en als ik het goed heb nog meer mensen uit dit topic. Hebben jullie echt geen snelheidsvermindering, want anders zou ik ook niet meer weten waar dit aan ligt...
Ik heb uiteraard geen snelheidsvermindering. Bij mij is het nooit (langdurig) beter geweest dan +/- 300 kB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
Hmm, ik ben dus niet alleen... Wel erg typisch dat jij het al lange tijd hebt en ik pas sinds kort. Het is de afgelopen twee weken ongekend traag geworden in mijn ogen. Niet alleen het downloaden gaat trager, maar het surfen lijkt ook erg "stroperig" te gaan voor een 8mb abo.

Toch maar eens contact opnemen met InterNLnet dan. Wat ze nu leveren is natuurlijk nog steeds volgens de voorwaarden, maar het valt wel erg tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb pas surfsnel adsl maximaal genomen met een copperjet 816-2P (lelijk ding).
In de webserver van dat ding staat het volgende:
Connected true
Operational Mode G.Dmt
State Showtime
Tx Bit Rate 608000
Rx Bit Rate 4928000

Het gaat mij om de Tx Bit Rate en Rx Bit Rate. Dit zou toch het maximum moeten zijn van wat ik kan halen?
Dan zou dat toch Tx Bit Rate 1024000 en Rx Bit Rate 8064000 moeten zijn? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op 26 september 2004 @ 14:11:
Ik heb pas surfsnel adsl maximaal genomen met een copperjet 816-2P (lelijk ding).
Connected true
Operational Mode G.Dmt
State Showtime
Tx Bit Rate 608000
Rx Bit Rate 4928000

Het gaat mij om de Tx Bit Rate en Rx Bit Rate. Dit zou toch het maximum moeten zijn van wat ik kan halen?
Als je verbinding tussen woning & centrale het toelaat wel ja. Hoe kom je erbij dat het stipt 8064/1024 zou moeten zijn?

Het heet niet voor niets een 2 tot 8Mbit verbinding. Simpelweg omdat de maximale snelheid niet gegarandeerd kan worden door lijnlengte & lijnkwaliteit van individuele aansluitingen.

Modem eens dicht bij je ISRA punt aansluiten. ISRA --> splitter --> modem zo kort & optimaal mogelijk. Op de interne bekabeling van je aansluiting verlies je vaak nog het meeste.

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 26-09-2004 14:22 ]

• Aesculapius
Hebben er meer mensen last van dat de snelheid nu zo tegen valt?
Haal nu op nieuwsservers nog maar 500KB top, dat is toch wat anders dan de 800K die ik eerst had :(

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:06

MadEgg

Tux is lievvv

Ik heb ook al geruime tijd problemen met SurfSnel, nog niet eerder tegen dit topic aangelopen.
De verbinding(SurfSnel Maximaal) hier in Groningen-korrewegwijk(400m naar wijkcentrale) is sinds een maand of 3 behoorlijk gekelderd. Toen november vorig jaar de boel aangesloten was haalde ik steeds snelheden van boven de 700 kb/s down. Nu al tijden niet meer boven de 300 uitgeweest, meestal zo rond de 200-220 kb/s. Upstream gaat nog wel prima vrij goed, zeker wel 80-90 kb/s. Ook zijn de pings +- 20ms terwijl iedereen het hier over 10 of minder heeft.
Hoe kan dit zo verschillen bij iedereen?

Ook loopt m'n copperjet 810 constant vast bij een beetje zware belasting die enige tijd voorduurt(bittorrent laten draaien is bijvoorbeeld een goede manier om 'm plat te krijgen). Heel irritant. InterNLNet gebeld en daar werd me verteld dat het absoluut niet aan het apparaat kan liggen, ik moet maar gewoon een 'netlimiter' draaien om te zorgen dat ik niet zoveel bandbreedte gebruik. Jemig, waar betaal je dan voor. Dat de downstream dichtslibt bij veel upstream enzo, daar kan ik inkomen. Maar dat de router volledig crashed en een power reconnect nodig heeft om weer te gaan functioneren is niet de bedoeling.

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

MadEgg schreef op 30 september 2004 @ 18:13:
Ik heb ook al geruime tijd problemen met SurfSnel, nog niet eerder tegen dit topic aangelopen.
De verbinding(SurfSnel Maximaal) hier in Groningen-korrewegwijk(400m naar wijkcentrale) is sinds een maand of 3 behoorlijk gekelderd. Toen november vorig jaar de boel aangesloten was haalde ik steeds snelheden van boven de 700 kb/s down. Nu al tijden niet meer boven de 300 uitgeweest, meestal zo rond de 200-220 kb/s. Upstream gaat nog wel prima vrij goed, zeker wel 80-90 kb/s. Ook zijn de pings +- 20ms terwijl iedereen het hier over 10 of minder heeft.
Hoe kan dit zo verschillen bij iedereen?
Haal hier (Heemskerk) nog steeds snelheden van rond de 800kb/sec. Net nog een ftp testje gedaan op alviss.et.tudelft.nl (linux mirror).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Aesculapius schreef op 29 september 2004 @ 10:17:
Hebben er meer mensen last van dat de snelheid nu zo tegen valt?
Haal nu op nieuwsservers nog maar 500KB top, dat is toch wat anders dan de 800K die ik eerst had :(
Over welke newsservers hebben we het ?
Via news.surfnet.nl haal ik dat nog steeds, maar via Usenetserver verschilt het van dag tot dag meestal zo rond de 400-500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort ook een Surfsneladsl maximaal abonnement bij internlnet maar ben er niet echt tevreden over.

Het begon allemaal eind Juni, UPC opgezegd en Surfsneladsl aangevraagd.
Allemaal mooi en aardig papieren ontvangen (dat de lijn goed was en dat de lijn geactiveerd was) en een tijdje erna de modem (copperjet 816-2p).

Alles aangesloten en geconfigureerd maar geen internet.
Gebeld naar internlnet (welke na mijn verbazing nog een langere wachttijd heeft dan up) en alles uitgelegd dat ik niet kon internetten.
Na 4 keer de modem opnieuw te hebben geconfigureerd werkte het nog steeds niet en de hoop opgegeven.
Volgende dag nog een keer gebeld en weer 3 keer de modem settings nagechecked maar wederom geen internet. (alle drie de lampjes brandde gewoon op de modem).

Internlnet kwam met een voorstel om de copperjet te wisselen om hardware problemen uit te sluiten.
Na een week wachten kreeg ik een nieuwe copperjet 816-2p, aangesloten en hetzelfde probleem.
Erna hebben ze een ticket aangemaakt voor BBNED.

Ondertussen heb ik wat zitten kloten met de modem, en toch maar een keer de router naar factory default terug zetten en een keer me settings nalopen (je weet maar nooit).
Tot mijn verbazig kreeg ik op factory defaults internet, weliswaar heel traag en ben meteen naar speedtest gegaan om me internet te testen (2-8mbit) maar haalde niet meer dan 30kb/s.....
Toch maar even me host bekijken en tot mijn verbazig zat ik op een quicknet 256/256 verbinding te surfen :/.

Dit heb ik meerdere malen via de telefoon en via de mail aan internlnet doorgegeven en die hebben het doorgegeven aan BBNED ???¿¿¿???¿¿¿
ondertussen waren er al weer 3/4 weken voorbij en nog steeds geen internet.
Weer bellen en vragen hoe het zat, maar zelfs internlnet kon me niet vertellen wat er aan de hand was.

Eindelijk werd er een BBNED gastje langsgestuurd om oorspronkelijk me lijn door te meten (wat al gedaan was bij de aanvraag?? ).
Probleem aan hem uitgelegd, en ja hoor meneer wist al wat er aan de hand was en ging het wel even oplossen.
Na een telefoontje zei de vriendelijke meneer over 5 minuten je rj11 weer in de modem stoppen.
Na 10 minuten gewacht te hebben het stekkertje erin gestopt maar wederom geen internet.
Toen werd het zelfs bij BBNED een raadsel, en werd zelfs gebeld dat me adsl het naar alle waarschijnlijkheid pas over een maand zou werken ja een MAAND.

er gaan weer 2 weken overheen wordt ik heel vrolijk door een internlnet medewerker opgebeld "HET IS GEFIXED" er at een kruising in de centrale mooi meteen testen ...... en ja hoor internet deed het nog steeds niet.

meteen weer een ticket naar BBNED en erna weer 3/4 weken niets gehoord.
Totdat het me een beetje beu werd en had tegen internlnet gezegd dat het tegen vrijdag opgelost kon zijn dat ik anders alles terugstuurde.
Op dit moment zijn ze rap te werk gegaan en ja hoor vrijdag avond deed adsl het.
Leuk leuk ik blij me broertje blij je kent het wel eindelijk weer surfen (was gecapped bij chello namelijk).
Dag erna een internlnet medewerker aan de telefoon, werkt u internet nu ? ja alles werkte perfect maar wat was het probleem nu ?
Ja BBNED dacht dat je bij quiknet zat en je 3 keer op dezelfde provider gezet (allemaal hele vage praat).

Ok INTERNET yes na zeker 1.5/2 maanden.
Lekker snel downloaden met 800/900 KB/s zelfs bijna me volledige snelheid wat ik kan halen.
Heb er 2 weken plezier van gehad todat me DSL lampje tegen de avond ging knipperen.
Dit is de eerste keer dat ik adsl heb dus d8 eerst aan een storing en heb erna weer een paar dagen kunnen surfen totdat wer me dsl lampje begon te knipperen en de dag erna ook en die dag erna ook (allemaal rond 8/9 uur soms wat later).
Toch even op de storings pagina gekeken en er waren 2 storingen achter elkaar geweest kan gebeuren.

Totdat het op ten duur geen 15/30 min duurde dat het dsl lampje begon te knipperen maar het werden soms wel uren iig zeer vervelend.
pingplotter aangezet en etherreal gaan draaien om te kijken of ik iets meer te weten kwam.
etherreal zag ik alleen veel icmp request welke ook vrolijk denied werden of time outs kregen, de ene keer 40% packetloss dan weer 100% etc etc.

Na veel mailen en soms 3 dagen achter elkaar dat 's avonds het internet eruit vloog kreeg ik op een gegeven moment te horen dat het waarschijnlijk aan een klapperende verbinding zou kunnen liggen (ja als het niet aan internlnet of bbned ligt zal het wel aan mij/ons liggen).
Ik heb meerdere malen gevraagd of ik eventueel een andere modem kon proberen, maar dat leek ze sterk (zelfs niet willen uitsluiten dat het aan de modem kon liggen).
Sindsdien heb ik gewoon dagelijkse disonnects, terwijl het in het begin wel normaal heeft gewerkt.

De helpdesk medewerkers blijven nu vasthangen aan het feit dat het aan de kwaliteit van de koperdraad kan liggen.
Het lijkt wel als ik bel of mail en ze zien me naam dat het automatisch is klapperende lijn, terwijl ze volgens mij nog niet eens onderzoek gedaan hebben (want zoals je hierboven hebt kunnen lezen heb ik op een gegeven moment een beetje druk gezet en hebben ze mijn verbinding in 1 dag even snel opgzet, misschien dat er daar een foutje gemaakt is).

Wanneer de lijn gaat "klapperen" heb ik een naar de status gekeken in de copperjet je ziet dan SHOWTIME -> IDLE -> UNKNOWN (1563) -> HANDSHAKE -> TRAINING -> SHOWTIME -> IDLE - UNKNOWN (1563) iets wat zich steeds herhaald.
Dit alles ook doorgegeven aan Internlnet maar ja het is en blijft "klapperende lijn"

Er was me aangeboden om me verbinding in het weekend op 2 mbit te zetten om te kijken of dat wel werkte, en dit is 2 dagen stabiel gebleven TOEVAL ??
misschien wel net zo toeval als me 8mbit die vorige week een hele week vlekkeloos gewerkt heeft.

Nu zeggen ze dat de koperlijn waarschijnlijk slecht is, maar als de koperlijn slecht zou zijn dan zou ik toch ook geen 900+KB/s kunnen halen ?
Ook heb ik het af en toe dat ik geen internetpagina's kan openen (terwijl de verbinding gewoon actief is) of wanneer ik bv www.tweakers.net wil pingen dat ik eerst 3 ping timeouts krijg en erna maar 1 reply terug krijg, terwijl ik wel kan blijven surfen maar niet kan pingen.

Zelfs meegemaakt dat me verbinding compleet weg was, geen iexplorer geen outlook geen msn geen mirc niets.
Ben ik maar een een filmpje gaan kijken op de pc in de hoop dat me internet weer snel terug komt.
Opeens bedacht ik me dat ik nog een download open had met azureus (bittorrent) en klik er vrolijk op, geen ergen erin dat er geen internet was, maar verrek azureus begint lekker met downloaden en uploaden terwijl me verbinding er dus totaal uitlag.
Me download meter gaf zelfs aan dat er traffic was ????¿¿¿¿
Toch maar even checken of niet stiekem me verbinding weer up was maar nee geen iexplorer msn mirc etc voor Willy-jan maar wel vrolijk in azureus downloaden en uploaden.
kon zelfs de pakketjes langs zien komen met een sniffer.

Dit heb ik ook doorgegeven aan de helpdesk maar kreeg al een leuk mailtje terug dat p2p programma's niet te vertrouwen waren.
Want meneer had meegemaakt dat hij een een p2p programma gedeinstalleerd had maar toch nog naar de mensen aan het downloaden waren van hem machine.

Ze dringen nu wel heel erg aan dat ik 2mbit neem want het is niet stabiel te krijgen.
Dus heb ik ermee ingestemd om tijdelijk te kijken of dit wel stabiel is.
Maar begin er nu steeds meer aan te twijfelen of ze me niet gewoon op 2mbit willen hebben omdat het voorheen 2 dagen toevallig stabiel heeft gewerkt.
Ik had dus aangegeven dat ik het wel voor een iets langere tijd wil proberen maar niet permanent 2mbit wil want ik was juist overgestapt naar BBNED adsl omdat het goedkoop is voor de snelheid die ze leveren.
Maar ze lijken niet te luisteren want kreeg vorige week een officiele brief dat me verbinding 8 october naar 2mbit gaat en erna de 2mbit tarief ga betalen terwijl ik heb aangegeven dat ik geen 2mbit wil maar een stabiel 8mbit ook rond 8/9 uur.

ik hoop dat ik niet teveel typfouten gemaakt heb en spellingsfouten want heb me lam getyped en heb hier en daar wat door elkaar gehaald maar zoals je ziet ben ik niet echt te spreken over internlnet, er is nog wel wat meer gebeurd maar dat wil ik voor me houden.

even een kleine opssomming:
abbo: surfsneladsl 2-8mbit down / 1 mbit up (analoog)
Centrale: Hm-C
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 726 meter.
De telefoonlijn ruist verder niet en is gewoon helder wanneer er gesurfed word.

Iemand die dezelfde problemen heeft/herkend ?

edit:
zojuist is me verbinding dus weer weggevallen en de verbinding werd weer opgezet, maar nog geen 2 sec erna was het weer down en dat gaat zo dan 15min door.
Toch komt de verbinding enkele seconden terug en gaat weer down.
Ik heb ondertussen met veel moeite naar http://speedtest.bbned.nl kunnen komen en een speedtest gedaan (steeds op start speedtest todat er resultaat kwam) en kreeg dit te zien.

http://web.inter.nl.net/users/jprijs/pics/test1.JPG
en
gaar maar waar :P
http://web.inter.nl.net/users/jprijs/pics/test2.JPG

de lijn lijkt dus wel te trainen op 8mbit al is het maar voor een paar seconden.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2004 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 september 2004 @ 14:11:
Connected true
Operational Mode G.Dmt
State Showtime
Tx Bit Rate 608000
Rx Bit Rate 4928000

ik heb ook een copperjet 816-2p en heb de volgende waardes:
Connected: true
Operational: Mode G.Dmt
State: Showtime
Tx Bit Rate: 928000
Rx Bit Rate: 7744000

edit:
er is gisteren onderhoud gepleegd in de centrale waar ik op aangesloten zit.
telco apparatuur van cisco hebben ze vervangen door Alcatel apparatuur.
De ping is in ieder geval omlaag gegaan.
en me Rx Bit rate staat nu op 8032000.

Wat me ook opviel dat ik voor deze onderhoud altijd wel packetloss op de lijn had, dus om de 10 min zat er altijd wel een 20 a 20% packetloss op de verbinding.
Deze ben ik tot nu toe ook niet meer tegengekomen, zelfs niet als me broertje aan het uploaden is.

Hopelijk een stap (hele grote het liefst) naar de juiste richting.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2004 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:49
Hebben meer mensen last van alleen maar incomplete binaries @ de newsserver?
In mijn geval in a.b.HDTV ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
nee, ik download via news.surfnet.nl meestal uit a.b.nl, a.b.x en a.b.ftn en ze zijn bij mij juist meestal altijd compleet !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Aesculapius schreef op 09 oktober 2004 @ 19:44:
nee, ik download via news.surfnet.nl meestal uit a.b.nl, a.b.x en a.b.ftn en ze zijn bij mij juist meestal altijd compleet !
Ook op dit moment? Want de laatste dagen is het in a.b.hdtv huilen met de pet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
kan van vandaag, gister en eergister niets zeggen, maar tot donderdag prima, en nog diverse films er snel afgeript.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Aesculapius schreef op 09 oktober 2004 @ 23:45:
kan van vandaag, gister en eergister niets zeggen, maar tot donderdag prima, en nog diverse films er snel afgeript.
Het begon bij mij pas vanaf donderdag :)
Daarvoor was het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• topper
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-01-2023
Aesculapius schreef op 09 oktober 2004 @ 19:44:
surfnet heeft volgens mij a.b.x zwaar geknepen! zie nu nog maar 505 berichten in de hele groep!! heb net een full update van de groep gedaan........
Ik merk ook dat het sinds vorige week allemaal wat minder compleet is op b.v a.b.nl en a.b.ftn........ :(

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siliakus
  • Laatst online: 17:38
daarbij kan ik ook vermelden dat de download snelheid savonds weer flink vernaggeld is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-10 10:26

Nss

The Dude Abides

ik heb in de copperjet 811 het volgende staan:

Connected true
Operational Mode g.dmt
Tx Bit Rate 672000
Rx Bit Rate 8032000
Annex Type AnnexB

Gevolg is zoals te zien is dat mn upload max rond 65 a 70kb/s is. Sinds de upload upgrade een aantal maanden geleden heeft nooit sneller kunnen downloaden. Nu heb ik ze een mailtje gestuurd, en kreeg ik als reactie dat het afhankelijk is van afstand, bekabeling enz.

Maar mn down is wel optimaal, dus zou ik zeggen dat de oorzaak afstand centrale (die overigens 600m is), bekabeling ed uitgesloten is. Het lijkt me namelijk dat als het ene optimaal is het andere dat ook zou moeten zijn. Of heb ik t mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
topper schreef op 11 oktober 2004 @ 19:16:
[...]
Surfnet heeft volgens mij a.b.x zwaar geknepen! zie nu nog maar 505 berichten in de hele groep!! heb net een full update van de groep gedaan........
Ik merk ook dat het sinds vorige week allemaal wat minder compleet is op b.v a.b.nl en a.b.ftn........ :(
Inderdaad; ik merk nu toch ook erg duidelijk dat er groepen als a.b.comp, a.b.sounds.mp3.full_albums en zelfs a.b.nl niet volledig doorkomen :( Komop zeg, ik betaal er genoeg voor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• topper
Het wordt steeds beroerder met de surfnet newsserver!! a.b.ftd kon je echt complete films uit halen, maar sinds 9 oktober zie ik nog maar een stuk of 5 headers per dag(!!!) verschijnen, ze hebben de groep echt helemaal dicht geknepen!!!! zwaar waardeloos, moet nu toch maar een betaalde newsserver erbij gaan nemen, lekker hoor dat we straks 5 euro minder abbo geld hoeven te betalen, maar de service is ook gelijk een stuk minder..... :( :(

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
tering, alleen maar PAR2 en INFO files die compleet zijn :(
Wat een bagger.

Ik heb gemaild met surfnet + interNL net, nog geen reply.
Heeft iemand hier de email adressen van SurfSnelADSL zelf?

Dit is echt beneden de maat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
neej, ik mail gewoon altijd met internlnet, en die hebben me altijd geholpen alsof ik een klant van hun was, dus nu ook maar gedaan;

Ik vind dit wel erg dom van ze eerlijk gezegd; dalijk wordt het nog een provider zonder nieuwsgroepen, dan maak je je in isp-wereld toch ook niet populair? Inderdaad, ik betaal liever 5,- meer als dan alles open staat (boneless bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:11

ErA

hallo mensen. Over ongeveer 2 maanden loopt mijn contract bij demon af (God zij dank). Nu ben ik dus van plan om over te stappen over SurfSnel. (ik zit op de avans hogeschool).

Ik download niet ontzagelijk veel maar vind snelheid wel belangrijk. Ik maak niet veel gebruik van nieuwsgroepen. Ik game héél erg veel en ben dus zeer geintereseerd in de ping.

Momenteel is het bij demon (over BBned) zo dat ik in de avond uren slechte ping krijg varieerend van 50 - 120. Wat natuurlijk een hel is voor een beetje gamer.

Hoe is dit bij Surfsnel? Is dit superstabiel enzo?

Graag zou ik dat willen weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Hier is wat meer info over de surfnet news server te vinden...
http://info.news.surf.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
allemaal leuk en aardig, maar ik kan nog steeds alleen connecten op news.surfnet.nl dus veel heb ik er niet aan; heb wel het idee - als ik een willekeurig log bekijk - dat er de laatste tijd meer gereject word, maarjah; dat merken we immers ook :S Iemand al een reactie van Surfnet gehad (news@surfnet.nl) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
ErA schreef op 14 oktober 2004 @ 00:16:
hallo mensen. Over ongeveer 2 maanden loopt mijn contract bij demon af (God zij dank). Nu ben ik dus van plan om over te stappen over SurfSnel. (ik zit op de avans hogeschool).

Ik download niet ontzagelijk veel maar vind snelheid wel belangrijk. Ik maak niet veel gebruik van nieuwsgroepen. Ik game héél erg veel en ben dus zeer geintereseerd in de ping.

Momenteel is het bij demon (over BBned) zo dat ik in de avond uren slechte ping krijg varieerend van 50 - 120. Wat natuurlijk een hel is voor een beetje gamer.

Hoe is dit bij Surfsnel? Is dit superstabiel enzo?

Graag zou ik dat willen weten
Mensen 'klagen' hier over lagere snelheden. Lagere snelheden komen door een volle backbone verbinding ergens in het netwerk.

Volle connecties geven verhoogde latency/ping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Aesculapius schreef op 16 oktober 2004 @ 14:34:
Iemand al een reactie van Surfnet gehad (news@surfnet.nl) ?
Ja ik:
Geachte heer Devil,

Omdat wij de nieuwserver van SurfNet niet zelf beheren, heb ik uw vraag
doorgezet naar SurfNet. Wanneer zij het antwoord aan ons terugkoppelen
laat ik u het weten.

On Tue, 12 Oct 2004, Red Devil wrote:

> Geachte Internl.net
>
> Via surfsnelADSL heb ik een adsl abbo. Dit tot grote tevredenheid.
> Echter, de laatste 5 dagen ligt de newsserver van surfsnelADSL (eigenlijk
> die van surfnet, news.surfnet.nl) gigantisch achter op alle postings.
> Ze staan wel als aanwezig zijnde maar ze zijn allemaal incompleet.
> Is er sprake van een storing o.i.d.?
>
> M.vr.gr.
>
> R.Devil

Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,

J.Penis, Helpdeskmedewerker
Tja, niet echt informatief dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Red devil schreef op 13 oktober 2004 @ 18:34:
tering, alleen maar PAR2 en INFO files die compleet zijn :(
Wat een bagger.

Ik heb gemaild met surfnet + interNL net, nog geen reply.
Heeft iemand hier de email adressen van SurfSnelADSL zelf?

Dit is echt beneden de maat!
Adressen zijn gewoon te vinden op de surfnet site hoor, en mbv. de news server info pagina's kan je zo zien welke personen over de news server gaan !
http://www.surfnet.nl/info/organisatie/organogram.jsp

Deze kun je ook eens proberen: news-beheer@surfnet.nl

Ik vraag me ook al tijden af waarom er geen actieve support newsgroep is voor surfsnel adsl zaken, de laatste posting is van bijna een jaar geleden....

[ Voor 54% gewijzigd door gjs op 17-10-2004 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Ik heb sinds gisteren een vreemd probleem.

Ik kan mijn eigen site niet meer bereiken. :'( Af en toe dan kom ik er op, om even later een "page can not be displayed" foutmelding. Hetzelfde geldt voor de site van een vriendin die op dezelfde server staat gehost.

Andere mensen hebben helemaal geen problemen om op de site te komen, dus ik begon me af te vragen of het misschien aan Surfsnel ligt, dus dat de caching misschien een beetje achter loopt oid.

Het vreemde is echter dat ik wel op m'n Cpanel kan komen van de site (via gebruik IP) en ook via FTP gewoon toegang heb tot de webserver. Alleen m'n browsers weigeren dus af en toe dienst. En wat nog vreemder is, is dat ik soms wel een subdomain kan bereiken, maar dat de hoofddomain het niet doet... of omgekeerd. 8)7

Mijn vraag is dus of er mensen zijn met Surfsnel die even zouden willen testen of ze http://www.phoenixclan.nl kunnen bereiken of anders http://guildwars.phoenixclan.nl of http://www.thedarkangels.net. Deze drie sites zijn allemaal gehost op dezelfde server. Ik wil nu wel eens weten waar het aan ligt.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
CJ schreef op 16 oktober 2004 @ 19:07:

Mijn vraag is dus of er mensen zijn met Surfsnel die even zouden willen testen of ze http://www.phoenixclan.nl kunnen bereiken of anders http://guildwars.phoenixclan.nl of http://www.thedarkangels.net. Deze drie sites zijn allemaal gehost op dezelfde server. Ik wil nu wel eens weten waar het aan ligt.
Heb ze alledrie 2x getest en ze werken allemaal.

gjs

Op wiens reactie reageer je eigenlijk? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Red devil schreef op 16 oktober 2004 @ 20:34:
[...]

Heb ze alledrie 2x getest en ze werken allemaal.
Dat is echt vreemd. Ik kom nu alleen op de eerste. De andere twee doen het niet, terwijl een van die twee onder het domein van de eerste zit. 8)7 Nou ja, zal dan wel aan mij liggen. :/

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
Het probleem van de nieuwsgroepen staat toch echt los van surfsnel, want het is wel hééél erg typisch dat alle binairies groter dan 5 MB incompleet zijn... Heb bijna geen enkele release meer gevonden die compleet is....ze missen allemaal net een paar blocks; dat lijkt me geen toeval.

Slechtere nieuwsgroepen, lagere snelheden....kom op mensen, ik wil wel waar voor mn geld !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

CJ schreef op 16 oktober 2004 @ 19:07:
Geen probleem hier !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Red devil schreef op 16 oktober 2004 @ 20:34:
gjs

Op wiens reactie reageer je eigenlijk? :?
Op de jouwe 8)7
Er is nog geen melding over niet werken van de news-server, storingen en werkzaamheden worden gemeld in de nieuwsgroep surfnet.snetman
Zelf heb ik er niet zo'n last van want ik gebruik ook usenet server, maar news.surfnet is altijd een leuke snelheid aanvulling voor de groepen die ze wel voeren.
Bedenk me ook net dat je storingen misschien kan melden bij helpdesk@nic.surfnet.nl, surfnet is verantwoordelijk voor de news-server, daar heeft internlnet weinig mee te maken.

[ Voor 63% gewijzigd door gjs op 17-10-2004 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
gjs schreef op 17 oktober 2004 @ 00:05:
[...]

Op de jouwe 8)7
Er is nog geen melding over niet werken van de news-server, storingen en werkzaamheden worden gemeld in de nieuwsgroep surfnet.snetman
Zelf heb ik er niet zo'n last van want ik gebruik ook usenet server, maar news.surfnet is altijd een leuke snelheid aanvulling voor de groepen die ze wel voeren.
Bedenk me ook net dat je storingen misschien kan melden bij helpdesk@nic.surfnet.nl, surfnet is verantwoordelijk voor de news-server, daar heeft internlnet weinig mee te maken.
Ik doelde meer op het feit dat jij aangaf dat mijn lijntjes misschien niet zo heel handig waren en dat ik 1 message daarvoor een mail had gepost van SurfNet zelf waarin ze het 1 e.a. ophelderen. Voor een klein deel althans. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• topper
Het lijkt weer beter te gaan met de newsserver, nu zie ik weer complete bestanden groter dan 5 mb in bv alt.binaries.ftn :)
Ik heb alleen nog steeds geen reactie gehad op mijn mailtje die ik vorige week woensdag verstuurd heb hierover...

update 26/10:

het is weer bar slecht, heb een volledige update gedaan van a.b.nl, zag dat er gisteren maar 49 articles zijn doorgekomen (incl de incomplete) en vandaag maar 98 articles. Ga ze maar weer een mailtje sturen... :(

[ Voor 33% gewijzigd door topper op 26-10-2004 20:20 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• topper
Het is voor onbepaalde tijd voorbij met het downloaden via news.surfnet.nl, ik kreeg vandaag een mailtje met de volgende inhoud:
Beste topper,

Ik heb de kwestie nogmaals voorgelegd aan het beheer en heb de volgende
informatie voor je:

------

De newsgroup alt.binaries.nl is op de feeders nu ingesteld als een
'del group'. Dat betekent dat berichten die voor deze groep gepost
worden in principe niet meer doorgestuurd worden naar de news-server
voor eindgebruikers. Een uitzondering vormen de cross-postings.
(Hierbij wordt een artikel gelijktijdig naar meerdere news-groups
gestuurd.) Als hier ook de groep alt.binaries.nl bij staat, dan wordt
het artikel _wel_ naar de server gestuurd.

Deze aanpassing is op 21-10 j.l. doorgevoerd met als doel de
news-server voor eindgebruikers te ontlasten. Tot genoemde datum was
er bijna niets compleet. Daar heeft dus niemand iets aan. Nu is in elk
geval alles wat binnenkomt (i.v.m. cross-postings) nagenoeg _wel_
compleet.

Ook andere groepen, waaronder bijv. alt.binaries.x, worden niet meer
doorgevoerd naar de server. Dit alles met als doel de overige groepen
wat meer 'lucht te geven' en zodoende _wel_ compleet te krijgen.
Vooralsnog zijn we hier in geslaagd.

-------

Deze maatregelen zijn in principe tijdelijk. Er wordt gekeken naar een
oplossing, maar ik kan je helaas nog geen datum noemen waarop die
geïmplementeerd wordt...

Met vriendelijke groet,

SURFnet bv
echt balen :( ze zeggen dat het tijdelijk is maar daar heb ik mijn twijfels over, tijd om er een payserver bij te gaan nemen........

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
nou, ik pay genoeg vind ik om een beetje degelijke nieuwsservers te mogen verwachten; het was prima voorheen, waarom moeten ze nu opeens wat gaan aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• topper
Aesculapius schreef op 28 oktober 2004 @ 13:46:
nou, ik pay genoeg vind ik om een beetje degelijke nieuwsservers te mogen verwachten; het was prima voorheen, waarom moeten ze nu opeens wat gaan aanpassen?
Aanpassen? Dichtknijpen! Het kost ze te veel bandbreedte en ruimte op de newsserver, dit is gewoon een ordinaire bezuiniging waar de eindgebruikers de dupe van zijn :(
ik zit er aan te denken om te downgraden naar 2 mb en dan voor het verschil in prijs een payserver te nemen, het wordt me anders een beetje te duur, 55 euro internlnet en 15 euro UNS is mij te veel...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben hier in ons studentenhuis een probleem met SURFSNELADSL + copperjet 821. Het internet heeft het altijd wel gedaan met een aantal uitvallers per maand maar sinds gister krijgen maar 3 van de 5 computers een goed ip.
Dus 145.99.211.xxx, de andere 2 computers krijgen een raar ip: 169.xxx.xxx.xxx. Ik las ergens dat dit met de DHCP server te maken heeft, maar er is helaas geen handleiding bij geleverd (die zouden ze nog sturen nadat we een keer gebeld hadden).

Ik heb iig 1 belangrijke vraag, wat is het ip (+port?) om op de router in te loggen.
Ik las ergens in een handleiding.pdf van de site dat het: 172.19.3.1 was maar die werkt dus niet. (ook niet 172.20.3.1 voor usb ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

hier kun je zelf de manual ophalen: ftp://ftp.allieddata.nl/P...L_Products/CopperJet_821/

een 169.x adres is een dummy autoconfiguratieadres, ligt inderdaad aan je dhcp server. haal de stroom er eens af of geef de PC's handmatig een fixed IP uit je range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gavro
  • Laatst online: 09-10 22:15
Iedereen klaagt hier over de newsserver; ik vroeg mij daarom af of iemand van surfnet/surfsneladsl op de newsserver van tudelft kan komen?

Whoo-ah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
ik denk et niet, we zitten immers niet op dat netwerk, maar proberen kan altijd :) wat is het adres ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aesculapius schreef op 01 november 2004 @ 18:46:
ik denk et niet, we zitten immers niet op dat netwerk, maar proberen kan altijd :) wat is het adres ervan?
newsserver van surfnet = newsserver van tudelft :)

news.surfnet.nl

en we zitten wel op dat netwerk.. internlnet gaat over bbned, linkje naar surfnet en voila, je hebt je internationale netwerk :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2004 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 22:47:
Wij hebben hier in ons studentenhuis een probleem met SURFSNELADSL + copperjet 821. Het internet heeft het altijd wel gedaan met een aantal uitvallers per maand maar sinds gister krijgen maar 3 van de 5 computers een goed ip.
Dus 145.99.211.xxx, de andere 2 computers krijgen een raar ip: 169.xxx.xxx.xxx. Ik las ergens dat dit met de DHCP server te maken heeft, maar er is helaas geen handleiding bij geleverd (die zouden ze nog sturen nadat we een keer gebeld hadden).

Ik heb iig 1 belangrijke vraag, wat is het ip (+port?) om op de router in te loggen.
Ik las ergens in een handleiding.pdf van de site dat het: 172.19.3.1 was maar die werkt dus niet. (ook niet 172.20.3.1 voor usb ofzo).
IP van modem = gateway op de pc's, dus probeer dat eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 19:03:
[...]

news.surfnet.nl

en we zitten wel op dat netwerk.. internlnet gaat over bbned, linkje naar surfnet en voila, je hebt je internationale netwerk :)
nou, als dat zo is snap ik dit bericht niet
Iedereen klaagt hier over de newsserver; ik vroeg mij daarom af of iemand van surfnet/surfsneladsl op de newsserver van tudelft kan komen?
De problemen zijn voorheen beschreven, we komen er wel op, maar er wordt geknepen als geen ander....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aesculapius schreef op 01 november 2004 @ 23:59:
[...]

nou, als dat zo is snap ik dit bericht niet
Oh? Je zegt hier: Aesculapius in "Het Grote SurfSnelADSL-topic, deel 3" dat we niet op hetzelfde netwerk zitten, en ik zeg dat we dat wel zitten met surfsneladsl/internlnet...

Tudelft -> Surfnet :X
surfsneladsl (internlnet) -> Surfnet? :X

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2004 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roadcee
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-10 17:47
TU Delft = volgens mij iPact en op het netwerk van Tiscali.

maar ik kan natuurlijk ook een bel gehoord hebben en geen flauw idee hebben waar de klepel hangt....
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
nougoed, whatever.... de problemen zijn bij mij in ieder geval enigszins opgelost, in die zin dat ze wel allemaal compleet zijn nu, maar er toch nog af en toe wat posts missen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roadcee schreef op 02 november 2004 @ 10:14:
TU Delft = volgens mij iPact en op het netwerk van Tiscali.

maar ik kan natuurlijk ook een bel gehoord hebben en geen flauw idee hebben waar de klepel hangt....
8)7
code:
1
2
 7  tudelft-router.Customer.surf.net (145.145.26.10)  13.365 ms  13.602 ms  18.810 ms
 8  www.studeertechniek.nl (130.161.180.22)  11.476 ms  11.147 ms  14.988 ms

Neuh ;)

Traceroute naar news.surfnet.nl gaat naar Nijmegen.. Denk dat ie daar staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 19:03:
[...]

news.surfnet.nl
Dit is dus onzin !
Zie ook http://www.surfnet.nl/info/diensten/news.jsp
De News-dienst wordt geleverd door het UCI van de Radboud Universiteit Nijmegen, in opdracht van SURFnet bv.
Tudelft heeft volgens mij gewoon een eigen news-server, die niet veel met de Surfnet news-server te maken heeft (misschien gebruiken ze hem als feed ?)
En nee je kunt hem niet gebruiken als je surfsnel adsl hebt....

[ Voor 6% gewijzigd door gjs op 03-11-2004 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

topper schreef op 27 oktober 2004 @ 20:19:
Het is voor onbepaalde tijd voorbij met het downloaden via news.surfnet.nl, ik kreeg vandaag een mailtje met de volgende inhoud:

[...]

echt balen :( ze zeggen dat het tijdelijk is maar daar heb ik mijn twijfels over, tijd om er een payserver bij te gaan nemen........
bericht in surfnet.snetman:

L.s.,

Op dinsdag 9 november a.s. zal er tijdens het onderhoudsvenster tussen
06:00 uur en 07:00 uur preventief onderhoud gepleegd worden op het
systeem 'news.surfnet.nl' i.v.m. disk-problemen. Gedurende deze tijd
zijn de volgende diensten niet beschikbaar:

- News-server voor eindgebruikers
- News-caching

Met excuses voor de late aankodiging van dit onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
Nou, laten we hopen dat dit onderhoud wat zoden aan de dijk zet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Nog meer mensen met trage Usenetserver (payserver) verbindingen ?
Ik heb net uigevonden dat ze nu 3 ipv. 2 backends hebben. Je kan dus 12 sessies maken !

news.usenetserver.com is een round robbin voor:
63.223.5.251, 63.223.5.254, 63.223.5.246

nntp1.usenetserver.com - 63.223.5.254
nntp2.usenetserver.com - 63.223.5.246
nntp3.usenetserver.com - 63.223.5.251

Als je de nntpx servers dus los configureerd in je news prog, met uitzondering van nntp3 daar moet je het ip adres invullen, want er is nog geen a-record voor, dan kan je 12 sessies maken.
M'n surfsnel adsl lijntje staat weer vrolijk rond de 800Kbyte/sec nu !

update:
Ze zijn lekker bezig daar bij UNS, als je 3 servers wilt met 12 sessies, voer je servers dan maar in met de ip adressen zoals hierboven. Ze hebben van nntp1 net een roundrobbin gemaakt van 63.223.5.251 en 63.223.5.254.

[ Voor 16% gewijzigd door gjs op 05-11-2004 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
Ehmz, die laatste twee doen het bij mij niet hoor!

Daarbij; die snelheid haal ik ook wel ongeveer, maar is de server ook wel compleet? Want veel releases staan er nu nog steeds niet op (het incomplete verhaal is weg, volgens mij plaatsen ze incompleet spul nu gewoon niet...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Aesculapius schreef op 05 november 2004 @ 18:54:
Ehmz, die laatste twee doen het bij mij niet hoor!

Daarbij; die snelheid haal ik ook wel ongeveer, maar is de server ook wel compleet? Want veel releases staan er nu nog steeds niet op (het incomplete verhaal is weg, volgens mij plaatsen ze incompleet spul nu gewoon niet...)
Zie update hierboven, ik heb op het moment ook wat minder connecties. Het heeft wel de hele dag goed gedraaid hier !

Edit: Nu gaan ze weer alle 12 !

[ Voor 4% gewijzigd door gjs op 05-11-2004 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
err, my bad...leesfoutje :) ik dacht even dat dit een robins-rondje voor de surfnet-server was, maar die is dus nog altijd even brak :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Aesculapius schreef op 06 november 2004 @ 02:35:
err, my bad...leesfoutje :) ik dacht even dat dit een robins-rondje voor de surfnet-server was, maar die is dus nog altijd even brak :(
Snapte je verhaal over incompleer ook al niet. Maar het gaat dus over USENETSERVER !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een paar dagen met veel ellende de verbinding (/29) aan de praat, het begon met geen signaal op de lijn, call geopend bij Internlnet, moet ik overigens morgen weer over terug bellen, nu ondertussen wel verbinden maar pas na 2 uur een linesync op de 816-2p.
Ik heb een switch gekoppeld aan de 816-2p, het valt me op dat de adressen volledig openstaan van buitenaf, kunnen jullie mij op weg helpen bij het inrichten van de firewall, het gaat er even om hoe jullie in het kopje "security" de interfaces toedelen bijv. ppp=external en ethernet-0 internal of misschien wel heel anders want ik heb het gevoel dat het niet goed gaat met het blokkeren van poorten op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Meer mensen problemen met hun verbindig sinds een uur of 10 vanavond ?
Pingen gaat nog wel, met horten en stoten, maar voor de rest lukt niks.
Modem al een paar maal gereset, maar volgens mij is er ergens een storing...

edit 23:40: nu werkt het weer redelijk normaal

[ Voor 11% gewijzigd door gjs op 09-11-2004 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
gjs schreef op 09 november 2004 @ 22:43:
Meer mensen problemen met hun verbindig sinds een uur of 10 vanavond ?
Pingen gaat nog wel, met horten en stoten, maar voor de rest lukt niks.
Modem al een paar maal gereset, maar volgens mij is er ergens een storing...

edit 23:40: nu werkt het weer redelijk normaal
Ik had hetzelfde, kon echt heel weinig behalve pingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, vannacht hier ook plat.. Lekker slapen en nu werkt het weer :Y)
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste