Toon posts:

Het Grote SurfSnelADSL-topic, deel 3

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.958 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

IvoB schreef op 31 maart 2004 @ 21:56:
[...]
Waar komen deze geruchten nou steeds vandaan?.
Een brief van BBned (staat ergens op de surfsnelsite) spreekt van voor 1 april.

Daarnaast als je +/- 30 posts terug krijgt, zie je Denan (surfsnelmedewerker) daar een "mededeling" over doen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik het nu goed begrepen en gaan ze nu vannacht om 07:00 uur mijn upload verdubbelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-10 08:43

IvoB

Prutst er rustig op los

Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 01:28:
Heb ik het nu goed begrepen en gaan ze nu vannacht om 07:00 uur mijn upload verdubbelen?
pfff wordt er echt helemaal gek van :r
IK zal 1 maal duidelijkheid scheppen in het upgrade verhaal:

Upgrade 1:
NRP's Apparatuur van BBNed, waarop het verkeer van ATM naar IP getermineerd wordt. Deze staat in amsterdam. Per provider staan er een x aantal, welke een bepaalde hoeveelheid lijnen onder zicht hebben. Vanwege de toename van het aantal gebruikers en hun verkeer worden er extra van deze apparaten geplaatst, en zal je dus overgezet kunnen worden op een ander. Dit gebeurd zeer regelmatig, dus 1 april zou de datum kunnen zijn dat specifiek InterNLnet lijnen naar een andere NRP gaan.

Upgrade 2,
Verandering van DSLAM's; BBned gaat al zijn Cisco 6260 DSLAM's op termijn vervangen door Alcatel exemplaren. Bij deze verandering zal je snelheid niet gewijzigd worden, en zelfs in voorkomende gevallen de upload naar 512 terug doen vallen (2048/1024 abo's).
De planning is te vinden op:
http://www.bbeyond.nl/nieuw/alcatel.asp

Upgrade 3.
Upload/snelheidsverdubbeling; De upgrade van snelheid en/of zal nog wel even duren, aangezien InterNL een kleine (niet MACH-) partner is zullen wij pas een veel later stadium in aanmerking komen voor de upgrades. Cistron is omgezet met veel problemen, thans wordt Demon omgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
IvoB schreef op 31 maart 2004 @ 21:56:
[...]

Waar komen deze geruchten nou steeds vandaan? Zou maar nergens op rekenen. Bij Cistron (eerste provider die vrijwel geheel over is) zijn er veel problemen geweest, en heeft het allemaal heel lang geduurd.
De geruchten kwamen waarschijnlijk hierdoor op gang:
denan schreef op 23 maart 2004 @ 10:03:
[...]

BBned heeft de uiteindelijke upgrade verschoven naar 1 april. Ze liggen op het moment schijnbaar op schema voor de snelheidsupgrade, maar gezien de vertragingen en problemen in het verleden houden wij liever een slag om de arm wat betreft de uiteindelijke datum.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd.

[ Voor 139% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor de heldere uitleg IvoB. En sorry dat ik het niet meer begreep, eerst krijg ik een mail dat in de maand maart mijn upload wordt verdubbeld en dan lees ik hier allerlij dingen en ik was ff het spoor bijster.

BTW kijk eens bovenin je blak van iexplorer de mannen van GOT hebben 1 april humor :)
Hmm ik moet gaan slapen denk ik, ik zag alles in Spiegelbeeld bovenin staan. :Z

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2004 02:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sasquatch
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Meer mensen problemen met MSN Messenger?

Als ik messenger.hotmail.com probeer te pingen (207.46.104.20), krijg ik geen antwoord. Vanaf een Chello account wél.

Een traceroute vanaf internlnet komt tot 64.4.63.113 en krijgt dan

* 65.54.254.194 (65.54.254.194) 167.480 ms !A *

Volgens man traceroute: !A = access to the network is prohibited

Probleempje bij microsoft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:28
Hij lag er hier idd even uit, maar ik ben op dit moment alweer online :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NRP's Apparatuur van BBNed, waarop het verkeer van ATM naar IP getermineerd wordt

leuk dat je dus wel het protocol pppoA gebruikt ... ATM dus ... was bijna goed :P

loopt dus tot aan de router

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2004 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij was hij net down, ik ben net thuis dus ik kan niet zeggen of dit al langer het geval was.

Upload is iig nog steeds 512 kbit :Z...
Ik denk dat ze bij InterNLnet nou eens duidelijk aan moeten geven wanneer de users 1 mbit upload krijgen.

Ik post zo mijn snelheidsresulaten...
Die NRP-upgrade zou immers de problemen moeten verhelpen, nou ik ben benieuwd hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 19:22:

Upload is iig nog steeds 512 kbit :Z...
Ik denk dat ze bij InterNLnet nou eens duidelijk aan moeten geven wanneer de users 1 mbit upload krijgen.
Denk dat ze dat ook heel graag willen, maar de problemen liggen nou eenmaal bij BBNed. Er gaan een aantal dingen gewoon niet goed binnen BBned. Neem nou het voorbeeld van het vervangen van de DSLAM's; de oude waren nog niet eens economisch afgeschreven! En met de grootschalige provisionerings-problemen leveren die apparaten niet veel meer op.
De communicatie richting de ISP"s is daarbij ook echt K*T. De uploads werden al meer dan een jaar geleden aangekondigd, en nog is een klein deel van de klanten over. Keer op keer uitstel, zonder duidelijke toezeggingen. Zelfs de zogenaamde MACH partners hebben communicatie problemen met BBned (Cistron, Demon)
Ook de keuze van Cistron om via BabyXL te gaan leveren naast BBned, is voor mij een duidelijk signaal richting BBned dat er van alles mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Khaalde aan het begin nog 830kb/s, nu kom ik nog amper boven de 700kb/s uit. Negatieve verandering voor mij dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

e-donna ofwel je hebt een prima snelheid ... 700 KB/s is normaal
IBoV: je kan altijd een andere lijn nemen .. word je binnen 24 uur geholpen! kost wel iets meer!

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2004 02:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 02:31:
e-donna ofwel je hebt een prima snelheid ... 700 KB/s is normaal
IBoV: je kan altijd een andere lijn nemen .. word je binnen 24 uur geholpen! kost wel iets meer!
Hoe bedoel je? 2 keer van abo veranderen? Eerst downgraden en dan weer upgraden, zodat je vanzelf 1024 up krijgt?
700kb/s is btw gewoon een nette snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadat woensdag 24 maart al 1/3 van de SurfSnelADSL klantgroep succesvol gemigreerd is naar de nieuwe apparatuur, gaan vrijdag 2 april de overige 2/3 van de SurfSnelklanten gemigreerd worden. Werkzaamheden starten om 07:00 en gaan maximaal 2 uur duren. De totale downtijd per aansluitng zal enkele minuten zijn. Excusses voor de overlast.

Geweldig dit, ik vind het nu al geslaagt. Ben van 870 k/s naar:

ftp.inter.nl.net:

Transferred 1 file totaling 104.857.600 bytes in 03:15 (524,20 KBps)

Gegaan, zet mij maar weer terug zou ik zo zeggen op de oude nrp :(

Edit: Het schommelt hier als de nete, zo tussen de 350 en 680 gemiddeld z'on 550 waar ik eerst gemiddeld 870 had.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2004 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hoe zit het nou met de verandering van de IP-adressen :? Deze zul je toch handmatig moeten wijzigen en dan is het wel zo handig als ik weet waar ik ze in moet wijzigen :P (in de nieuwsbrief van tijden geleden die ging over de snelheidswijziging stond dat de ip-adressen na de upstream upgrade zouden wijzigen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

700 kb/s is prima jah, maar in vergelijking met wat het voor de werkzaamheden was is het toch wel 130 kb/s minder.

Vind ik nou niet echt een verbetering..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is hier al iets verbeterd, ik haal nu ~260 kB/s van ftp.surfnet.nl en ~90 kB/s van ftp.inter.nl.net .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmorgen zou toch iedereen worden gemigreerd? Dat zou om 7 uur s'ochtens gebeuren en zou maximaal 2 uur duren. Ik ben nog niet gemigreerd? Modem heeft er vandaag nog helemaal niet uitgelegen. Hoezo dit? Ik zit in utrecht. Pingtijden ook nog steeds 16ms/17ms...

Snelheid wel nog steeds prima. Van de ftp server van surfnet stabiel 700kb/sec. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 16:04:
Vanmorgen zou toch iedereen worden gemigreerd? Dat zou om 7 uur s'ochtens gebeuren en zou maximaal 2 uur duren. Ik ben nog niet gemigreerd? Modem heeft er vandaag nog helemaal niet uitgelegen. Hoezo dit? Ik zit in utrecht. Pingtijden ook nog steeds 16ms/17ms...

Snelheid wel nog steeds prima. Van de ftp server van surfnet stabiel 700kb/sec. :)
Vandaag gaat 2/3 deel van de surfsnellers eriut. Als je week geleden bent gemigreerd, blijf je vandaag up. Hier het geval trouwens. De ping van 16/17 is de laagste op een Cisco DSLAM via ADSL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben niet bij de eerste gemigreerd en ook niet vandaag? en we migreren van cicso dslam's naar alcatel dslam's toch? dus dan zou ik nu een lagere ping moeten hebben dus maw ben ik nog niet gemigreerd terwijl dat wel gebeurt moest zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eff ter verbetering..

Mijn centrale word pas 17 mei geupgrade naar alcatel dslam's. Maar de migratie naar een andere nrp zou wel moeten hebben plaatsgevonden. Hier bevind je je dan ook enkele minuten zonder verbinding? Dat is bij mij volgens mij nog niet gebeurt. Hoe kan ik dit controleren? Of ik dus daadwerkelijk gemigreerd ben of niet naar een nieuwe nrp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd.

[ Voor 112% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siliakus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:58
dat is toch ruim boven de 2mbit? reden tot klagen heb je pas als je daaronder zit imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd.

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:55
Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 12:34:
Ja, daaag, dat dacht ik dus even niet he!!! :( Ik betaal niet voor 8mbit om tevreden te zijn met 2mbit. Bovendien, als het beter was, ze wijzigen iets en ik ben slechter af, dan heb ik m.i. alle reden om zeer ontevreden te zijn.
Onzin, er staat duidelijk op de website e.d.: 2-8 Mbit

Betekent: 2 tot 8 Mbit, haal je 8 Mbit, mag je in je handjes klappen, haal je 3-4 Mbit?

DAN HEB JE GEWOON PECH GEHAD

Overigens vind ik de newsserver vrij snel, haal regelmatig 4-5Mbit met 3 threads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je over 2-8 mbit tolerantie praat, dan gaat dat meer over of je lijn het fisiek wel aankan (bij meerdere hier kan makkelijk 8mbit verplaatst worden).
Als je dan een UPgrade doet (nrp cq, dslams) dan verwacht je niet dat je van 870 naar 450 in snelheid "geUPgrade" wordt? Dat gaat er bij mij ff niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn tracert is hetzelfde als die van ro-maniak2.

Ik denk nu dat men het credo van de SP als uitgangspunt heeft genomen: "Niet een paar rijk, en de rest arm, maar liever iedereen arm!". Dan voor snelheid uiteraard ;)....

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2004 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ze leveren de snelheid die jouw lijn aankan als die idd opeens sterk achteruit gaat is dat niet netjes! upgrade zullen ze dan wel moeten!

tenzij je gewoon een iets mindere lijn hebt ... dan is het normaal daarom ook die
2-8 mbit

NLnet server: 1 file totaling 10,485,760 bytes in 14.78 (699.45 KBps)

ik haal btw op een site in de UK en surfnet site +- 770 KB/s prima dus allemaal!

2 12 ms 7 ms 7 ms bbned3.surfrt.nik-asd.internl.net [217.149.196.52]
3 9 ms 7 ms 7 ms ge2-0.surfrt.nik-asd.internl.net [217.149.196.49]
4 21 ms 7 ms 7 ms Gi10-2-37.AR5.Amsterdam1.surf.net [145.145.18.209]
5 8 ms 8 ms 8 ms PO6-0.CR1.Amsterdam2.surf.net [145.145.164.1]
6 8 ms 7 ms 8 ms PO0-0.CR1.Amsterdam1.surf.net [145.145.160.5]
7 8 ms 7 ms 7 ms P0-0.BR1.Amsterdam1.surf.net [145.145.166.34]
8 8 ms 8 ms 8 ms ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl [195.69.144.163]
9 8 ms 8 ms 8 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]

Trace complete.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2004 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Mmmm, na de upgrade is de snelheid bij mij alleen maar slechter geworden, down van surfnet een kleine 400K/s, up nog geen 40 :(

Hoop toch dat er binnenkort wat aan de capaciteitsproblemen wordt gedaan (en dat de upload eindelijk een keer écht omhoog gaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ken ik er ook nog wel een paar,

1-100mbit voor 250,- !

maar je mag niet zeuren als je maar 1mbit haalt...

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voorbereiding uitbreiding capaciteit voor DSL zo. 4 op za 5 april 2004 23:47:53 2004-04-03

Op zondag avond 4 april zullen we tussen 23.30 en 01.00 de laatste voorbereidingen maken voor de uitbreiding van de capaciteit van het DSL netwerk.
Hierdoor zal uw verbinding, tussen 23.30 en 01.00 kunnen uitvallen.
In de dagen hierna zullen wij de nieuwe ATM lijn in gebruik nemen waarmee de bandbreedte richting BBNED wordt verdubbeld.

Excuses voor eventueel ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 20:42:
Voorbereiding uitbreiding capaciteit voor DSL zo. 4 op za 5 april 2004 23:47:53 2004-04-03

Op zondag avond 4 april zullen we tussen 23.30 en 01.00 de laatste voorbereidingen maken voor de uitbreiding van de capaciteit van het DSL netwerk.
Hierdoor zal uw verbinding, tussen 23.30 en 01.00 kunnen uitvallen.
In de dagen hierna zullen wij de nieuwe ATM lijn in gebruik nemen waarmee de bandbreedte richting BBNED wordt verdubbeld.

Excuses voor eventueel ongemak.
Onderhand heb ik dit verhaal al voor vijf verschillende data voorbij zien komen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
Tja, de snelheidsupgrades van de verbindingen zouden ook voor 1 april een feit zijn. Daar hoor je nu zelfs helemaal niks meer over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snelheid is hier (Asd-Asv) en dit is een zeer drukke centrale iig prima goed! haal gewoon 700 - 780 KB/s niks nu mis iig! :) Dit is btw al sinds de upgrade door interNLnet 2-3 weken terug!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2004 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johnnyv.nl schreef op 05 april 2004 @ 09:21:
[...]

Onderhand heb ik dit verhaal al voor vijf verschillende data voorbij zien komen :/
3 keer als het goed is, want ze hebben alles in 3 keren gedaan.

Voor 1 April was het 1/3, 1 April was 2/3 en dit was als het goed is 3/3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaNutsss
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-10 16:58

PeaNutsss

No nuts.. no glory...

Start uitvoering snelheidsverdubbeling

Geachte SurfSnel ADSL klant,

vandaag start onze netwerkleverancier bbned de werkzaamheden om de beloofde snelheidvserdubbeling uit te voeren. bbned heeft ons verzeker dat u als eindgebruiker hier geen hinder van zult ondervinden.

Als de werkzaamheden zijn afgerond ontvangt u hiervan persoonlijk bericht.

InterNLnet

(bericht geplaatst op 2004-04-05)

Eindelijk zeg _/-\o_

Inside everyone there's a nut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
Als je het over de duvel hebt :+

Ben nu alleen benieuwd of ze mijn aangevraagde upgrade naar het hoogste abo direct meenemen in deze werkzaamheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Duck schreef op 05 april 2004 @ 12:45:
Als je het over de duvel hebt :+

Ben nu alleen benieuwd of ze mijn aangevraagde upgrade naar het hoogste abo direct meenemen in deze werkzaamheden.
En dan mag je hopen dat je snelheid ook daadwerkelijk omhoog gaat, heb nu een jaar het 8/.5 abo (na vandaag dus hopelijk 8/1) en kom helaas de laatste maanden vrijwel niet boven de 2mbit uit :(

Denk ook niet dat er na de upload upgrade verbetering in gaat komen, veel gebruikers hebben zonder dat ze er bij nadenken kazaa e.d. volop open staan (upload) en dat zal de pret (up en down) wel aardig gaan drukken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

PeaNutsss schreef op 05 april 2004 @ 12:09:
Start uitvoering snelheidsverdubbeling

Geachte SurfSnel ADSL klant,

vandaag start onze netwerkleverancier bbned de werkzaamheden om de beloofde snelheidvserdubbeling uit te voeren. bbned heeft ons verzeker dat u als eindgebruiker hier geen hinder van zult ondervinden.

Als de werkzaamheden zijn afgerond ontvangt u hiervan persoonlijk bericht.

InterNLnet

(bericht geplaatst op 2004-04-05)

Eindelijk zeg _/-\o_
Heb nog geen meel gehad. Kwam het via je internl box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
Volgens mij haalt hij deze info gewoon van de website ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaNutsss

PeaNutsss

No nuts.. no glory...

Jeps.. ik zag het toevallig staan. Nu maar hopen dat we snel een mailtje krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Ik weet het niet hoor, maar mijn snelheid op de news.surfnet.nl keldert als een gek!

Niet echt leuk. 8 threads open en maar max 200kbytes per sec halen :(

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Nu gaat het weer goed! Een geen post in de mailbox...

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

JorisdeKloris schreef op 05 april 2004 @ 20:44:
Nu gaat het weer goed! Een geen post in de mailbox...
Als je het bericht gelezen hebt , dan zie je dat je pas iets hoort als de Upgrades AFGEROND zijn. Dat duurt dus zeker nog 1 week.

[ Voor 9% gewijzigd door IvoB op 05-04-2004 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd.

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Laatst online: 08-10 12:21
Wat korte antwoordjes op vragen:
--
Men is gisteren bij het upgrade proces tegen een aantal problemen aangelopen. Hierdoor zijn wat mensen heen en weer gemigreerd tussen de verschillende nrp's. (dat zou de snelheidsdalingen kunnen verklaren waar een aantal mensen gisteren last van had).
Vandaag gaat men het opnieuw proberen.

---
@duck:
Up of downgrades zijn de eerstkomende paar weken niet mogelijk aangezien bbned al haar resources richt op de snelheidsverdubbeling.
--

@ivob:
we zijn idd mach1 partner maar aangezien ze op dit moment met onze snelheidsverdubbelling bezig zijn neem ik toch aan dat we niet de laatste in het rijtje zijn :)
--

@randomaantalmensen
Er worden nu een aantal dingen door elkaar gehaald..
- De alcatel migraties lopen al een tijdje en zullen ook nog wel even doorgaan.
- De verhuizing naar de nieuwe nrp is al gedeeltelijk compleet
- De snelheidsverdubbelling zal (hopelijk) vandaag zonder problemen doorgevoerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnvds
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 10:03
Hier geen probs met het Surfsnel ADSL Maximaal abo (studentenhuis met 12 bewoners in Amersfoort). Even een screenshot van de speedtest vanaf de cistron site:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~steen4/ZOOI/surfsnelmaximaal.JPG

Wij zitten ook slechts 223 meter van de wijkcentrale dus dat zal ook wel meespelen. Speedtest.nl geeft het volgende aan:

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 794.5 KByte/sec
(=6356 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 76.1 KByte/sec
(=609 kbps)

Niet slecht dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is bij mij alleen maar minder geworden na die zogenaamde updates. Ik kwam eerst ver boven de 820kb/s uit en nu is het nog maar 650kb/s. Ik zit op 75 meter van de centrale, maar dat maakt schijnbaar ook niet meer uit.

Nice update |:(

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2004 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

al iemand een snelheidsverhoging gehad? Meld het even als het heuglijke moment daar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnvds
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 10:03
Wij hebben het pas sinds een week o.i.d. Het duurde heel lang (sinds kerst!) voordat de aanvraag ook écht in behandelind werd genomen, omdat ze (bbned) eerst de apparatuur hier in de volle wijkcentrale moesten uitbreiden en upgraden. Misschien dat het daardoor wel lekker snel gaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

Het moment is daar, ik ben geupgraded.
Alleen het resultaat is niet helemaal top:
7264000 Down, 672000 UP @ Draytek 2600 ISDN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk, daar wringt 'm de schoen... :

Tx Bit Rate 1024000
Rx Bit Rate 5248000

Mijn Rx stond (en staat nu zichtbaar) in de centrale blijkbaar niet al te best...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tx Bit Rate 1024000
Rx Bit Rate 7616000

Rx Bit Rate was eerst altijd 8060000 ongeveer en dat uit zich nu in een download snelheid van gemiddeld 550 :(
Ik ben blij met de upload nu, maar sinds ik op de nieuwe nrp zit is downspeed dus k*t. Hopelijk gaan ze dat nog uitzoeken want ik duidelijk iet de enige met dit probleem.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaNutsss

PeaNutsss

No nuts.. no glory...

IvoB schreef op 06 april 2004 @ 17:41:
Het moment is daar, ik ben geupgraded.
Alleen het resultaat is niet helemaal top:
7264000 Down, 672000 UP @ Draytek 2600 ISDN
Heb je meteen mail gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Ik ben inmiddels ook ge-'up'grade, nog geen mail gehad echter. Up haal ik zon 67K/s, down een whoping 400 :/ Maar zoals al gezegd zou BBned pas na de upgrades de snelheidsproblemen gaan oplossen. En inmiddels zit ik dus al bijna een jaar met een veel te duur abo voor wat ik er voor krijg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

PeaNutsss schreef op 06 april 2004 @ 18:28:
[...] Heb je meteen mail gehad?
Nee nog niet. Zal wel een algemeen meeltje zijn, als we allemaal over zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

hehe

Vandaag mijn nieuwe up gekregen! :)

Mijn modem synched op 896kbit up en 8064 (?) down, terwijl ik dacht dat ik mijn modem 1024kbit aankon :(

edit: heb isdn overig

[ Voor 16% gewijzigd door Luckeh op 06-04-2004 19:28 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaNutsss

PeaNutsss

No nuts.. no glory...

Heb net maar m'n Alcatel uit/aan gezet en merk nu ook dat ik de uploadverhoging gehad heb. Zit rond de 66 kb/s up nu. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbles
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

Nibbles

just nibb it

Applaus!
Tx Bit Rate 1024000
Rx Bit Rate 8064000
Upload zo rond de 102-104 KB/s :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish
  • Laatst online: 21-09 12:12

freddifish

schnappi !

waar vind ik die tx en rx bitrate in de copperjet ?

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-09 21:19
Ik snap niet waarom jullie via BBned zo langzaam gaan als ik met TweakDSL dik door de 800 kb/s (wat ook via het netwerk van BBned loopt)
En de upgrades zijn al lannnnggg gedaan.
Upload is bij mij rond de 100 kb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
Beetje kortzichtig niet? Ten eerste maken de SurfSnelADSL klanten gebruik van een compleet ander netwerk dan waar de TweakDSL klanten op zitten aangesloten. Ten tweede kan BBned nooit alle klanten tegelijk upgraden en hebben de TweakDSL klanten gewoon geluk gehad dat ze eerder aan de beurt waren.

[ Voor 35% gewijzigd door Duck op 06-04-2004 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd.

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd.

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbles
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

Nibbles

just nibb it

freddifish schreef op 06 april 2004 @ 21:57:
waar vind ik die tx en rx bitrate in de copperjet ?
Webadmin > Status > Advanced Diagnostics > Defined Interfaces > Port:dsl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een max. upload van 103,5 kB/s naar ftp5.inter.nl.net, dat is dus wel redelijk te noemen.

Hebben ze me niet toevallig een SDSL lijntje opgeleverd :+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Ik ben blijkbaar ook geupgrade! :D

Upload: 1.01 Mbps volgens WSFTP. Hoeveel kb/s is dat ongeveer?

Speedtest.nl geeft verschillende resultaten aan varierend van 77kb/s tot rond de 100 kb/s.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand mij wijsmaken hoe ik upload naar een ftp server van interNL of surfnet?

om up snelheid goed te testen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Mijn upstream is nu ook zo'n 100KB/s nog niet helemaal optimaal maar wel een verdubbeling ten opzichte van twee dagen geleden :)

De downstream blijft belabberd (2mbit) maar daar wordt als het goed is nog aan gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 02:13:
kan iemand mij wijsmaken hoe ik upload naar een ftp server van interNL of surfnet?

om up snelheid goed te testen dus :)
je kunt ftp'en naar je eigen webspace ;)

hier nog gewoon 0.5 mbit upload :(

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

freddifish schreef op 07 april 2004 @ 09:17:
[...]

je kunt ftp'en naar je eigen webspace ;)

hier nog gewoon 0.5 mbit upload :(
Effectief, of exact 512 kbit training in je modem? Ik als me modem een slecht humeur heeft haalt hij ook maar 480000 up! Na wat tweaken is een hogere snelheid mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
Die upgrade is mooi uitgepakt hier. Ik haal nu met mijn 2/1Mb lijntje ongeveer 218kB/s/106kB/s :~

Ook mijn latency is omlaag gegaan:
Pinging www.tweakers.net [213.239.154.35] with 32 bytes of data:

Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=15ms TTL=248

Ping statistics for 213.239.154.35:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 15ms, Maximum = 15ms, Average = 15ms
Ik verheug me nu al op de aangevraagde upgrade naar het snelste lijntje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

Duck schreef op 07 april 2004 @ 09:35:
Die upgrade is mooi uitgepakt hier. Ik haal nu met mijn 2/1Mb lijntje ongeveer 218kB/s/106kB/s :~

Ook mijn latency is omlaag gegaan:
[...]

Ik verheug me nu al op de aangevraagde upgrade naar het snelste lijntje ;)
Zou even oppassen, want een hoge upload zoals bij jou, is vaak alleen mogelijk met een 2048, of een Maxx lijn dichtbij de centrale, goed koper, of een modem met Globespan chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
Bedankt voor de informatie, maar upload is in mijn geval ondergeschikt aan download ;) Wel heb ik het vermoeden dat het in mijn geval om een bijzonder goede telefoonverbinding gaat, want vanaf het isra punt tot mijn modem ligt nog een slordige 15 meter standaard telefoonkabel.

Ik vermoed dus niet dat ik onder de 90kB/s ga komen zodra ik geupgrade ben, maar zoals ik al zei, het is ook niet echt belangrijk. Eventueel kan ik altijd nog de setup omgooien en mijn modem rechtstreeks achter het isra punt gooien voor het minste verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gisteravond 2048/1024 gekregen (210kb/sec 87kb/sec op isdn cj 811)

ben benieuwd of ik de 6ms ga halen zoals enkele hier doen op 16 april als de centrale hier alcatel gaat draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:29
Wat een ramp momenteel zeg.. Ik zit op irc en krijg continu disconnects. (meerdere servers geprobeerd...) Ook met ftp downloads continu hickups er doorheen.. Heel erg irritant. Heb de laatste dagen trouwens ook lage speeds: waar ik 2 weken terug nog 840 haalde continu haal ik nu met moeite 600 (en dat is een piek.. en dat schommelt tussen de 300 en de 600)

PS: Nu maar hopen dat dit met onderhoud te maken heeft :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaNutsss

PeaNutsss

No nuts.. no glory...

RaZoRhEaD schreef op 07 april 2004 @ 10:32:
Wat een ramp momenteel zeg.. Ik zit op irc en krijg continu disconnects. (meerdere servers geprobeerd...) Ook met ftp downloads continu hickups er doorheen.. Heel erg irritant. [...]

Ik heb hier ook last van en het is idd behoorlijk vervelend. Kan niet eens normaal surfen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

IvoB schreef op 07 april 2004 @ 09:32:
[...]

Effectief, of exact 512 kbit training in je modem? Ik als me modem een slecht humeur heeft haalt hij ook maar 480000 up! Na wat tweaken is een hogere snelheid mogelijk.
da's wat de copperjet rapporteert : 512kb
Tx Bit Rate 608000
Rx Bit Rate 1316000

Ds Rate 1024
Us Rate 512

paar seconden geleden modem gereset.. nop dus :'(

[ Voor 18% gewijzigd door freddifish op 07-04-2004 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1) de upload is niet OK hij synted op 896
2) hij gaat nu maar 730 KB/s ipv 830!

PROBEER EENS EEN ANDERE ROUTER IPV te gaan zeiken dat het aan het netwerk ligt! Ik kom ze zo vaak tegen nou dag en zoek het even eerst goed zelf uit! of ben je te lui dit te regelen ?!

3) hij syned op 3xxx-6xxx etc heb je dit altijd al dan is je lijn gewoon ROT!

We hebben hier de Telindus router TOP ding eerst sync die op 1024 UPLOAD en nu 896 maar dat ligt gewoon aan de chip die erin zit! en dus ligt dit aan de router zelf!
en nu kan ik gaan blaten maar nee!

btw: een Globespan chip syned GOED op de oudere centrales dus 1024 UP
op de nieuwe alcatel centrale op 896! dus wat IVOB zegt klopt niet helemaal :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2004 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 12:43:
1) de upload is niet OK hij synted op 896
2) hij gaat nu maar 730 KB/s ipv 830!

PROBEER EENS EEN ANDERE ROUTER IPV te gaan zeiken dat het aan het netwerk ligt! Ik kom ze zo vaak tegen nou dag en zoek het even eerst goed zelf uit! of ben je te lui dit te regelen ?!

3) hij syned op 3xxx-6xxx etc heb je dit altijd al dan is je lijn gewoon ROT!

We hebben hier de Telindus router TOP ding eerst sync die op 1024 UPLOAD en nu 8xx maar dat ligt gewoon aan de chip die erin zit! en dus ligt dit aan de router zelf!
en nu kan ik gaan blaten maar nee!
Een beetje netiquette zou wel op zijn plaats zijn :/

Verder lijkt het me niet de bedoeling dat ik, om het product van surfsnel goed te kunnen gebruiken, een router moet kopen ter vervanging van m'n 810 die ik heb gekocht bij surfsnel in combi met het abo...

(ikzelf haal inmiddels dus een upload van +-100KB, 800kbit dus. Het is meer de download waar ik mee zit, waardoor ik bijna kan spreken van een SDSL lijn :P)

[ Voor 9% gewijzigd door pagani op 07-04-2004 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gewoon een Copperjet 810, en hij synced op 1024 kbit. :|

Voor de rest kan ik eerlijkgezegd weinig uit je post opmaken wouter10...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RaZoRhEaD schreef op 07 april 2004 @ 10:32:
Heb de laatste dagen trouwens ook lage speeds: waar ik 2 weken terug nog 840 haalde continu haal ik nu met moeite 600 (en dat is een piek.. en dat schommelt tussen de 300 en de 600)

Mja, ik heb dus precies hetzelfde. Altijd 830/840 gehaald, toen was het ff crap 2 weken zo'n 200/300 en toen was het weer 'ok'. Maar nu kom ik ook niet meer boven de 600 uit..

Ook is mijn ping een stuk omhoog gegaan, waar ik eerst nog 18 19 pingde (ingame) haal ik nu 30...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

onderhoud ... hmz hey een 81x heeft firmwares als je nou eens daarmee aan de slag gaat ?! :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar haal ik de nieuwste firmware voor mn 810 dan ?

Version: CopperJet 810 RouterPlus 5.14 SR2

Die heb ik nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die nieuwe firmware laat de modem regelmatig crashen, zoals ik al heb gezegd, en verandert bovenal niets aan de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:29
Dammit.. en weg was mijn verbinding.. zit nu op mijn chello backup verbinding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij ook, ik heb de router gewoon gerestart. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaNutsss

PeaNutsss

No nuts.. no glory...

Hier ook. Modem restarten hielp ook bij mij... erg buggy de verbinding sinds die uploadverhoging. Beetje jammer :/

[ Voor 4% gewijzigd door PeaNutsss op 07-04-2004 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Same here,

verbinding was ook ff weg. Maar geen veranderingen ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:55
Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 21:04:
Same here,

verbinding was ook ff weg. Maar geen veranderingen ofzo...
Hier ook al. Was er een algemene storing ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
Mijn PPPoA verbinding knalde er hier ook een paar minuutjes uit. Mijn lijn kwam wel weer uit zichzelf op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaNutsss

PeaNutsss

No nuts.. no glory...

Heeft er al iemand mail gehad over die uploadverhoging? Ik nog steeds niet, beetje vreemd om het wel aan te kondigen en het dan vervolgens niet doen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

Ze sturen pas mail nadat iedereen over is... En wat maakt die mail dan uit? Je kunt toch in je modem zien of je omhoog bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaNutsss

PeaNutsss

No nuts.. no glory...

IvoB schreef op 08 april 2004 @ 12:25:
Ze sturen pas mail nadat iedereen over is... En wat maakt die mail dan uit? Je kunt toch in je modem zien of je omhoog bent?
Mijn upload is al omhoog, wat ik overigens niet in m'n modem kan zien aangezien ik nog steeds gebruik maak van m'n Alcatel. Wilde gewoon weten wanneer die mail verstuurd wordt, zou nl een verbetering van de communicatie richting ons zijn als er eindelijk een keer gedaan wordt wat er beloofd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, nou reken daar maar niet op dan! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

hehe...
Ds Rate 2048
Us Rate 832
1mbit up trekt ie niet blijkbaar .. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

Het langverwachtte meetje dan eindelijk:

1 Snelheidsverdubbeling van uw SurfSnel ADSL abonnement

Geachte SurfSnel ADSL-klant,

Ik ben blij u te kunnen informeren over het feit dat de door bbned beloofde snelheidsverdubbeling deze week is doorgevoerd.

Wat is er gebeurd?
Op 2 februari j.l. hebben we u meegedeeld dat onze netwerkleverancier bbned nog enige tijd extra nodig had om de beloofde snelheidsverdubbeling van uw ADSL-abonnement te realiseren.

InterNLnet is blij u nu te kunnen meedelen dat deze week de uitvoering van de snelheidsverdubbeling voor uw ADSL-verbinding eindelijk is gerealiseerd. Aan deze verhoging zijn voor u geen kosten verbonden en uw abonnementskosten zullen ook niet stijgen. U krijgt deze snelheidsverdubbeling cadeau van bbned.

Moet u zelf nog iets doen?
U hoeft zelf geen enkele actie meer te ondernemen. Deze snelheidsverhoging is een collectieve actie die door bbned is uitgevoerd voor alle SurfSnel ADSL-gebruikers van InterNLnet. Deze verdubbeling kan niet op individuele basis worden aangepast.

Wat wordt uw nieuwe ADSL-snelheid?
In de onderstaande tabel kunt u op basis van uw huidige snelheid aflezen wat de nieuwe snelheid is geworden.

Oude snelheid Nieuwe snelheid
Downstream / Upstream Downstream / Upstream
256 kbps / 256 kbps 512 kbps / 256 kbps
512 kbps / 256 kbps 1024 kbps / 512 kbps
2048 kbps / 512 kbps 2-8 Mb / 1024 kbps
2-8 Mb / 512 kbps 2-8 Mb / 1024 kbps

Heeft u nog vragen?
Omdat de ADSL markt volop in beweging is hecht InterNLnet veel waarde aan een zorgvuldige communicatie met haar klanten hierover. U kunt daarom naast deze informatie op onze website aanvullende informatie vinden.

Gaat u naar www.interNL.net/adsl/vragenoveradsl.html. Hier vindt u bruikbare, aanvullende informatie over de ontwikkelingen ten aanzien van de ADSL-abonnementen van InterNLnet.

Ik hoop u naar volle tevredenheid te hebben geïnformeerd over de snelheidsverdubbeling van uw SurfSnel ADSL-abonnement.

Met vriendelijke groet,

Andries Mijnhardt
Algemeen Directeur InterNLnet
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste