Toon posts:

Het Grote SurfSnelADSL-topic, deel 3

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.958 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:41
Ik kreeg het volgende mailtje:
Geachte meneer Devil,

Bij BBned kan ik op dit moment geen port-check laten doen. Wel heb ik
begrepen dat er enige ADSL gerelateerde hardware binnenkort geupgrade zal
worden (de NRP's). Dit zo over ongeveer twee weken een verbetering kunnen
betekenen. Als er na die tijd geen verbetering is opgetreden, dan kunt u
eventueel nogmaals contact met ons zoeken. Ik wijs er u wel op dat er wat
betreft de 2-8 Mbit verbinding in principe geen garanties zijn met
betrekking tot de behaalde snelheid (d.w.z. de mate waarin 8 Mbit gehaald
wordt.)

Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,

Pietje Puk Helpdesk medewerker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-10 10:47

gjs

Scoobydoobydoo

Ik heb dus net m'n surfsnel maximaal aan de praat.
Ik gebruik een Zyxel 650H-31 in routed mode.
Van ftp.surfnet.nl haal ik net de 10mb bin met 194.4kb/sec :(
Cistron speedtest 219kb/sec :(
Ik moet er wel bij vermelden dat ik er nog geen splitter tussen heb zitten omdat ik m'n routerloze dhz pakket nog niet heb ontvangen. Maar in snelheid zal dit volgens mij geen ... uitmaken.
Vaag is wel dat ik het volgende zie:
upstream speed: 512 kbps
downstream speed: 8032kps
Volgens mij had ik meteen een 8192/1024 moeten krijgen :?
Maandag dus maar even bellen....

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
gjs schreef op 20 maart 2004 @ 16:22:
Ik heb dus net m'n surfsnel maximaal aan de praat.
Ik gebruik een Zyxel 650H-31 in routed mode.
Van ftp.surfnet.nl haal ik net de 10mb bin met 194.4kb/sec :(
Cistron speedtest 219kb/sec :(
Ik moet er wel bij vermelden dat ik er nog geen splitter tussen heb zitten omdat ik m'n routerloze dhz pakket nog niet heb ontvangen. Maar in snelheid zal dit volgens mij geen ... uitmaken.
Vaag is wel dat ik het volgende zie:
upstream speed: 512 kbps
downstream speed: 8032kps
Volgens mij had ik meteen een 8192/1024 moeten krijgen :?
Maandag dus maar even bellen....
Volgens [rml][ ADSL] Modem voor 1024 upload icm ISDN[/rml]
haalt een andere zyxel "maar" 864 ofzo. Dus die 1024 Kbits upload kun je ws vergeten.
Ik haalde in het begin ook slechte waarden, maar nu haalde ik vanochtend alweer 600KB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Red devil schreef op 20 maart 2004 @ 17:51:
[...]

Volgens [rml][ ADSL] Modem voor 1024 upload icm ISDN[/rml]
haalt een andere zyxel "maar" 864 ofzo. Dus die 1024 Kbits upload kun je ws vergeten.
Ik haalde in het begin ook slechte waarden, maar nu haalde ik vanochtend alweer 600KB/s.
Ik heb dus een analoge lijn, en de upload vindt ik niet zo heel belangrijk downloadwaarden rond de 200kb/sec voor een 2-8mbit lijn lijkt me nou niet echt zo als het hoort. Ik heb op het moment nog even 2 adsl lijnen, m'n demon adsl 2048/512 is eigenlijk net zo snel. Daar haal ik bijna altijd volle bak 220kb/sec.

Laten we maar hopen dat die eerder genoemde upgrades iets gaan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij geldt hetzelfde gjs, hij geeft redelijke bitrates aan, maar in de praktijk download hij maar heel traag (100-400 kb/s)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd.

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, je zou je ondertussen kunnen afvragen "welke upgrades ?" van de vele aangekondigde ;)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Gelukkig ben ik ook Surfnet ICP, een paar weken geleden heb ik iemand van internlnet op bezoek gehad voor promotie van Surfsnel ADSL bij de medewerkers van onze instelling. Ik mocht hem persoonlijk bij problemen bellen. En als mijn verbindig al niet in orde is, dan gaat die promotie ook niet echt lukken vrees ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, dat zou ik als ik jou was ook heel subtiel suggeren ja :D...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd.

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Na veel gedoe gaat het eindelijk een stuk beter.
Veel smoezen gehoort zoals "U zit te ver van de wijkcentrale" en "Uw modem is niet geschikt voor deze vorm van ADSL"

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Wed Jan 8 2003 om 13:43:41 UTC+0100)

Download : 756.6 KByte/sec
Upload : 97.9 KByte/sec
Connection : 1,360.0 Conn/min
Ping test Nederland : 12.0 ms

Toch blijkt mijn hardware het goed te doen gezien de resultaten.... en die zijn al een tijdje zo .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Vanmorgen is het dus al heel wat beter, ik zit nu tegen de 600k/sec aan via ftp.surfnet.nl Het is wel zo dat de snelheid heel langzaam omhoog kruipt (Mozilla). Ik kan me niet voorstellen dat er vannacht al upgrades zijn gedaan. Is zondag dan een minder drukke internet dag dan zaterdag ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• topper
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-01-2023
Het is echt weer bagger gewoon! 81 KB/s van ftp.surfnet.nl :( ik heb zo'n spijt dat ik abbo bij hun heb afgesloten!!! SMTP server ligt er volgens mij helemaal uit, kan geen mail versturen. Die k*t helpdesk is alleen door deweeks open van 9 tot 18 uur als ik zelf aan het werk ben.... Ik zit er helaas nog een jaar aan vast en dan moet ik ook nog 50 euro betalen om me af te laten sluiten, echt schandalig gewoon... :( :( :(

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat het ook te maken gaat hebben met de nieuwe Alcatel DSLAM's die BBNED gaat installeren ... zie ook:

http://www.bbeyond.nl/nieuw/alcatel.asp
http://www.cistron.nl/helpdesk/onderhoud.html

als er dus een down gaat tussen 00:00 en 06:00 uur ben je aan de beurt geweest :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Die dslam migratie heb ik dus al gehad, ping is ook netjes 9 msec, soms zit er zelfs een 8msec tussen. Daar ligt het niet aan, volgens mij zijn ook gewoon die NRP's overbelast net zoals Demon dat een poosje terug had, daar zijn die allemaal vervangen voor Cisco 10K's.

Net nog een test gelijktijdige test gedaan:

Demon 2048-512 (isdn)

ftp> get 10mb.bin
200 PORT command successful.
150 Opening BINARY mode data connection for 10mb.bin (10485760 bytes).
226 Transfer complete.
ftp: 10485760 bytes received in 54.81Seconds 191.30Kbytes/sec.

Surfsnel 8192-1024 (analoog)
ftp> get 10mb.bin
226 Transfer complete.
ftp: 10485760 bytes received in 67.83Seconds 154.59Kbytes/sec.

Ik begin er toch ook wel aan te twijvelen of de overstap zo'n goeie zet was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, die conclusie hebben wij in deel 1 al getrokken...

Echter er wordt keer op keer aangekondigd dat er 'upgrades' gaan plaatsvinden, maar wat deze inhouden en wanneer ze nu eens eindelijk doorgevoerd worden blijft veelal een raadsel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het word nu een beetje standaard dat de 200kb/sec nog maar net gehaald word :( :( :( !!!!

Toen ik de connectie net had (begin february) haalde ik regelmatig 700k/sec!! ook overdag!! Ik ga morgen een mailtje sturen hierover. In de lijst van werkzaamheden is mijn centrale pas in mei aan de beurt voor de DSLAMS upgrade. Zal dat uitmaken in snelheden?

Een ander puntje: ben denk ik (wil niet te snel conclusies trekken maar doe ik toch maar even) van de problemen af dat mijn internet er steeds uitklapt! Nu al bijna 2 weken sinds firmware upgrade en hij is tot nu toe heel stabiel gebleven! dat is dan wel weer een pluspunt :)

Als de snelheden zo belabbert blijven dan moeten we echt met zn alle massaal gaan mailen ofzo. Maar nog steeds niemand een idee of dat toen in het begin ook geholpen heeft?

even voor de duidelijkheid het is nu 1:15am op een maandagochtend en dit zijn mijn snelheden met een 2-8Mbit/0.5-1Mbit lijn.
Speedtest cistron.
Your current bandwidth reading is:

1.79 Mbps (ATM line rate)

which means you can download at 200 KB/sec. from our servers.

ftp.internl.net

197Kb/sec gemiddeld op de 10Mb.bin file.

Dat vind ik echt onder het niveau waar we voor betalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via SurfsnelADSL:
[04:33:39] RETR 10mb.bin
[04:33:39] 150 Opening BINARY mode data connection for 10mb.bin (10485760 bytes)
[04:34:07] 226 Transfer complete.
[04:34:07] Transferred: 10mb.bin 10,485,760 bytes in 28.38 (360.88 KBps)
[04:34:07] Transfer queue completed
[04:34:07] Transferred 1 file totaling 10,485,760 bytes in 28.59 (360.88 KBps)

logged in op NLnet Unix shell en gedownload van ftp.inter.nl.net:

200 PORT command successful
150 Opening BINARY mode data connection for 10mb.bin (10485760 bytes)
226 Transfer complete.
local: 10mb.bin remote: 10mb.bin
10485760 bytes received in 2.2 seconds (4743.03 Kbytes/s)
ftp>

die Nlnet server is dus best snel genoeg

daarna vanaf shell gedownload van surfnet.nl:

ftp> get Presentation.mov
150 Opening BINARY mode data connection for Presentation.mov (1446347 bytes).
226 Transfer complete.
local: Presentation.mov remote: Presentation.mov
1446347 bytes received in 0.42 seconds (3338.48 Kbytes/s)
ftp>

en met surfsneladsl:

[04:40:24] RETR Presentation.mov
[04:40:24] 150 Opening BINARY mode data connection for Presentation.mov (1446347 bytes).
[04:40:28] 226 Transfer complete.
[04:40:28] Transferred: Presentation.mov 1,446,347 bytes in 3.83 (368.98 KBps)
[04:40:28] Transfer queue completed
[04:40:28] Transferred 1 file totaling 1,446,347 bytes in 4.03 (368.98 KBps)

Ik denk toch dat er ergens een ATM path vol zit oid!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2004 04:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jullie hebben iig nog een snelheid :|
Mijn ADSL lag er donderdagavond 3 uur uit, vrijdagmiddag weer ruim 2 uur.
Toen ik eindelijk na 3 kwartier! een helpdesker aan de lijn krijg (net op tijd, want mijn telefoon accu was inmiddels bijna leeg) werd doodleuk verteld dat ik gratis bij mijn adsl abb. een inbel account had gekregen zodat ik helemaal niet zonder internet zat, maar gewoon in kon bellen !!!
Da's pas een meedenkende helpdesker :(
Vervolgens krijg ik om 17:30 een mailtje van internlnet dat ze diezelfde avond onderhoud gaan doen aan de centrale.
Omdat er niets stond van 'spoed' had dat laatste wel iets eerder aangekondigd mogen worden.
Die 3 kwartier wachttijd lijkt overgens redelijk standaard te worden, de afgelopen 3x dat ik ze gebeld heb was het iig meer dan een half uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kheb zoals velen hetzelfde probleem, downloads van ver onder de 300kb/s de gehele dag. Kwoon in Breda, 4834. Ik woon 75 meter van de centrale en heb altijd 800Kb/s en hoger gehad en een upload van 105+kb/s, maar sinds een week of 2 3 is het best wel bagger. Ik heb al wel gezien dat dat de grond open ligt bij de centrale dus dat geeft alweer wat hoop.

Khad hier ook over gemailed met de volgende metingen:

Speedtest.nl: Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 250.4 KByte/sec

Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 145.0 Conn/min (Ook erg weinig, aangezien de meeste op de 800 / 900 zitten).

Mordax.nl: Download 247 KByte/sec

FTP.Inter.nl.net: Transferred: 10mb.nul 10,00 MB in 45,44 (225,36 KBps)

Thrijswijk FTP ( Altijd 800+ vanaf gedownload ): Transferred:
gimp-1.2.3-9.src.rpm 10,30 MB in 53,53 (197,12 KBps)

en kreeg dit als reactie:

Verzonden: maandag 15 maart 2004 11:42
Dit is inderdaad erg laag voor de lijn die u heeft.
De komende tijd zal er een volledig nieuwe NRP in het netwerk worden
geplaatst, dit zou het probleem moeten oplossen. Het kan zijn dat het deze
week al gaat gebeuren.

Nou dit is dus 'nog' niet gebeurd en de centrale bij mij ligt ook nog open. Dus het is nog even afwachten. Je zou schijnbaar ook een mailtje krijgen als aan je centrale werd gewerkt wat ik ook niet heb gehad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goh, nu melden er zich toch wel érg veel... :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 16:38:
Goh, nu melden er zich toch wel érg veel... :{
Mja idd, + nog iemand uit mijn straat maar dat is zelfde centrale.

Ik volgde het eerste topic een beetje maar had er verder geen boodschap aan aangezien mijn snelheden perfect waren. Nu ik al die reacties hier zag en ik dus zag dat ik niet de enige was heb ik maar ff op gereplied.

Ten tweede snap ik niet waarom en niks wordt gemeld vanuit surfsneladsl, geen nieuws op de website of een mailtje. Beetje onprofessioneel magoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Ik heb gisteravond een mail gestuurd, maar heb nog geen antwoord ontvangen. Net nog gechecked, hij inderdaad verstuurd en geaccepteerd door internlnet.
Ik zie in ieder geval de snelheid weer een beetje omhoog kruipen nu (23:15). Het is de hele avond weer onder de 200k/sec geweest :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-10 12:21
---
Upgrade
---

Vanmorgen gehoord dat de apperatuur geupgrade gaat worden. Eerst een aantal kleine test groepen, en rond 1 april zal iedereen migreren. Als alles goed gaat zouden de snelheids problemen tot het verleden moeten behoren.
Op het moment staat op de agenda dat er woensdag rond 0700 geupgrade gaat worden. Gedurende een periode van 1-2 uur zullen groepen surfsnellers gemigreerd worden waarbij de verbinding enkele minuten zal uitvallen.
Aangezien de groep surfsnellers die gemigreerd gaat worden best groot is zal deze upgrade een snelheidsverbetering voor alle surfsnellers inhouden.

---
Wachttijden
---

Soms is het inderdaad druk op onze helpdesk. Wij doen ons best om de wachtrijen zoveel mogelijk te beperken, maar helaas is het af en toe toch zo dat je van een wachtrij van 1 plots naar 8 schiet. Het lijkt de laatste weken inderdaad alsof iedereen besluit om tegelijk de helpdesk te bellen. Hierdoor kunnen we het dus uren rustig hebben en dan plotseling enorm druk. We proberen de pieken om te vangen met extra medewerkers, maar het is natuurlijk onmogelijk om zoveel mensen in dienst te nemen dat er nooit een piek is. Dan zouden er tijdens de rustige momenten veel duurbetaalde helpdeskers naar buiten zitten staren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siliakus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-10 17:01
zijn er trouwens al mensen geupgrade vanaf 512kbit up naar 1024kbit up?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
denan schreef op 23 maart 2004 @ 09:38:
---
Upgrade
---

Vanmorgen gehoord dat de apperatuur geupgrade gaat worden. Eerst een aantal kleine test groepen, en rond 1 april zal iedereen migreren. Als alles goed gaat zouden de snelheids problemen tot het verleden moeten behoren.
Op het moment staat op de agenda dat er woensdag rond 0700 geupgrade gaat worden. Gedurende een periode van 1-2 uur zullen groepen surfsnellers gemigreerd worden waarbij de verbinding enkele minuten zal uitvallen.
Aangezien de groep surfsnellers die gemigreerd gaat worden best groot is zal deze upgrade een snelheidsverbetering voor alle surfsnellers inhouden.
1 april klinkt wel gevaarlijk, maar ik wacht rustig af en hoop op een goede afloop. (Zit gelukkig hele dagen @ stage waardoor ik niet echt last heb van de snelheidsproblemen momenteel ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Siliakus schreef op 23 maart 2004 @ 09:44:
zijn er trouwens al mensen geupgrade vanaf 512kbit up naar 1024kbit up?
Nee, op het moment nog niet. BBned heeft de uiteindelijke upgrade verschoven naar 1 april. Ze liggen op het moment schijnbaar op schema voor de snelheidsupgrade, maar gezien de vertragingen en problemen in het verleden houden wij liever een slag om de arm wat betreft de uiteindelijke datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd.

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus vanaf 1 april is mijn internet weer snel ?

Dat is wat ik hieruit opmaak, of gaat het hier alleen om die upgrade van 512 naar 1024 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaNutsss
  • Laatst online: 06-10 16:58

PeaNutsss

No nuts.. no glory...

Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 19:36:
Dus vanaf 1 april is mijn internet weer snel ?

Dat is wat ik hieruit opmaak, of gaat het hier alleen om die upgrade van 512 naar 1024 ?
Voorzover ik begrijp geldt het voor beiden. Dus zowel de snelheidsverhoging van de upstream (eindelijk |:( ) als voor de migratie om de snelheidsproblemen weer te verhelpen. But don't shoot me if I'm wrong :9

Inside everyone there's a nut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laten we hopen dat de beloften ditmaal waar gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoorde ook dat door de nieuwe DSLAM's de pings ook een stukkie lager zouden worden. Kan dit of is dit kletskoek :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles kan, en in dit geval is het ook nog eens heel waarschijnlijk ;)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-10 08:43

IvoB

Prutst er rustig op los

Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 21:14:
Ik hoorde ook dat door de nieuwe DSLAM's de pings ook een stukkie lager zouden worden. Kan dit of is dit kletskoek :O
Nee klopt inderdaad. Zie voor de data voor de vervangingen in eerdere reply's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaNutsss
  • Laatst online: 06-10 16:58

PeaNutsss

No nuts.. no glory...

Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 20:37:
Laten we hopen dat de beloften ditmaal waar gemaakt worden.
Only time will tell 8)

Inside everyone there's a nut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Time has told too many things already ;(...
Tot morgenochtend allemaal, we zullen zien wat de NRP-upgrade heeft geholpen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denan hebt je ook een source dat we dit moeten geloven?

Ik bedoel hoe kom je aan deze informatie omdat normaal gesproken dit meestal niet fijn is voor een bedrijf dat medewerkers informatie lekken tenzij het via de officiele weg gaat!

nog even over de nieuw Alcatel centrale's. Als ik zo news forums lees gaat de ping tijd inderdaad een stuk omlaag 10ms of zelfs lager :-)

tip: zet ergens een link op de surfsnel website met storingen , upgrades etc kost je weer veel telefoontjes naar de helpdesk!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2004 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh, je kunt je beter even inlezen, Denan werkt bij InterNLnet en is goed ingevoerd in onze problemen daar. :D

Er staat ook al een "Nieuws"-pagina, maar die wordt bijna nooit geupdate. Op www.internlnet.nl staat echter wel regelmatig geupdate nieuws.

Waarom zou dat nieuws nou niet op de SurfSnel site staan O-) ?
Om dat die site ook als promotiesite gebruikt wordt wellicht ? :)

Het bericht dat "alle problemen zijn opgelost" lieten ze iig staan, terwijl daar niks van klopt ;)...

You do the thinking...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd.

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 23:49:
Denan hebt je ook een source dat we dit moeten geloven?

Ik bedoel hoe kom je aan deze informatie omdat normaal gesproken dit meestal niet fijn is voor een bedrijf dat medewerkers informatie lekken tenzij het via de officiele weg gaat!
Ik meld alleen dingen nadat ik toestemming heb gekregen. *natuurlijk :)* of wanneer ik weet dat het op de website geplaatst gaat worden.

--
Migraties
--

De eerste groep is vanmorgen gemigreerd. Voor de mensen die niet gemigreerd zijn zou er al een snelheidsverhoging merkbaar moeten zijn aangezien de load nu natuurlijk een stuk minder is. Wel is het zo dat een aantal locaties na de migratie niet meteen online kwamen. Op deze locaties zou een modem reboot moeten helpen. Is dat niet het geval neem dan even contact op met de helpdesk zodat wij het probleem richting het migratieteam kunnen doorzetten.

[ Voor 35% gewijzigd door denan op 24-03-2004 11:05 . Reden: typo :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K kan goed kloppen ik haal namelijk opeens

[11:13:41] Transferred: 10mb.bin 10,485,760 bytes in 14.36 (713.09 KBps)

vanaf de NLnet server en

[11:14:51] Transferred (767.17 KBps)

van een Surfnet Site

:-)

OK het moet nu weer goed zijn IDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik haal anders 50 kb/s down vanaf ftp.inter.nl.net met alleen msn aan ;(...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thrijswijk FTP: Transferred: xemacs-21.4.8-16.src.rpm 30,65 MB in 44,50 (705,32 KBps)

Surfnet FTP: Transferred: 10mb.nul 10,00 MB in 14,64 (699,41 KBps)

Andere FTP waar ik gister 200 haalde: Transferred: test.r08 47,68 MB in 01:08 (709,74 KBps)

Ziet er al veel belovend uit, maar kan nog wel een stukkie hoger hoor :9

Al moet ik wel zeggen dat ie wel onstabiel is, hij schiet van de 700 naar de 200 / 300 en weer omhoog..

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij ook.

Maar dan van de 10 kB/s tot de 54 kB/s ;(...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 12:27:
Bij mij ook.

Maar dan van de 10 kB/s tot de 54 kB/s ;(...
Ze moeten toch minimaal 256kb/s aanbieden voor het 2-8 abbo ? Kan je dan niet je geld terugvragen als je niet krijgt waar je voor betaald ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net een kleine ping test gedaan, maar deze is hetzelfde als voorheen. Helaas.. Ik dacht dat Alcatel zorgde voor lagere ping.

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee hoor, 2 mbit / 25...

Dit is wel heel triest, het zal wel snel verbeteren hoop ik maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

Meer mensen met een storing nu? Schijnt te maken hebben met de upgrades van de NRP's van BBned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik niet.

Dat verklaart ook mijn snelheden: mijn NRP wordt (nog) niet geupgrade...

edit:
LOL, wel grappig :D, is hetzelfde als tijdens een telefoongesprek vragen : "Hé ! Is de lijn verbroken ?" 8)7 |:(

:+

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 13:44:
Ik niet.

Dat verklaart ook mijn snelheden: mijn NRP wordt (nog) niet geupgrade...
Op een indirecte manier toch wel, aangezien de NRP waar je op zit een stuk minder druk is geworden. Er zijn een aantal migraties heen en weer verhuisd na wat problemen en op dit moment zouden alle gemigreerde klanten moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Datzelfde zei je vorige keer ook :)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 14:39:
Datzelfde zei je vorige keer ook :)...
En net als dezelfde keer ben jij de uitzondering ;)
Sinds wanneer heb je die lage snelheden trouwens? sinds de migratie of al eerder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd.

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf nog niet gemigreerd maar ik merk het verschil heel duidelijk! nu lekker constant 700 tot 750 kb/sec van ftp servers van internl en surfsnel :9~ .

way to go bbned en internlnet!!

Even ter illustratie:

6.24 Mbps (ATM line rate)

which means you can download at 695.34 KB/sec. from our servers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Yes....

ftp> get 10mb.bin
226 Transfer complete.
ftp: 10485760 bytes received in 13.00Seconds 806.60Kbytes/sec.

M'n upload is echter nog steeds 50kbytes/sec, terwijl ik pas een week deze lijn heb... Net ook antwoord op m'n mail gekregen: Er is een storingsticket bij BBned voor aangemaakt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van ftp.surfnet.nl haal ik nu ~230 kB/s max.

Van ftp.inter.nl.net ~70 kB/s max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen die wel een lagere ping hebben gekregen ? Door de nieuwe Alcatel apparatuur ? Ik wil een lagere ping :( hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 18:18:
Van ftp.surfnet.nl haal ik nu ~230 kB/s max.

Van ftp.inter.nl.net ~70 kB/s max.
Er werd 1/3 gemigreerd, wellicht zit je er dan nog niet bij.
Ik zit nog steeds op bbned3.surfrt.nik-asd.internl.net, maar de snelheid is echt super nu.

Wat is er nu verandert ?

Deel van mijn trace:
1 1-228.surfsnel.dsl.internl.net (145.99.228.1)
2 bbned3.surfrt.nik-asd.internl.net (217.149.196.52)
3 ge2-0.surfrt.nik-asd.internl.net (217.149.196.49)
4 Gi10-2-37.AR5.Amsterdam1.surf.net (145.145.18.209)

NRP's:
bbned1.surfrt.nik-asd.internl.net 217.149.196.50
bbned2.surfrt.nik-asd.internl.net 217.149.196.51
bbned3.surfrt.nik-asd.internl.net 217.149.196.52

Deze lijkt me er bijgekomen:
Name: bbned.surfrt.nik-asd.internl.net
Address: 217.149.196.54

Zijn er mensen die deze in hun traceroute tegenkomen ?

[ Voor 6% gewijzigd door gjs op 24-03-2004 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 19:57:
Zijn er mensen die wel een lagere ping hebben gekregen ? Door de nieuwe Alcatel apparatuur ? Ik wil een lagere ping :( hehe
Zo 1 ?

PING ftp.surfnet.nl (192.87.102.34) 56(84) bytes of data.
64 bytes from ftp.surfnet.nl (192.87.102.34): icmp_seq=1 ttl=59 time=9.28 ms
64 bytes from ftp.surfnet.nl (192.87.102.34): icmp_seq=2 ttl=59 time=9.25 ms
64 bytes from ftp.surfnet.nl (192.87.102.34): icmp_seq=3 ttl=59 time=8.33 ms
64 bytes from ftp.surfnet.nl (192.87.102.34): icmp_seq=4 ttl=59 time=8.82 ms
64 bytes from ftp.surfnet.nl (192.87.102.34): icmp_seq=5 ttl=59 time=9.22 ms
64 bytes from ftp.surfnet.nl (192.87.102.34): icmp_seq=6 ttl=59 time=9.17 ms
64 bytes from ftp.surfnet.nl (192.87.102.34): icmp_seq=7 ttl=59 time=9.09 ms
64 bytes from ftp.surfnet.nl (192.87.102.34): icmp_seq=8 ttl=59 time=8.76 ms

inderdaad met nieuwe dslam, centrale is al begin maart geupgrade _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 _____ ____ ____ ____________
2 19 ms 19 ms 19 ms 62.177.143.217
3 19 ms 19 ms 19 ms ge2-0.surfrt.nik-asd.internl.net [217.149.196.49]

4 19 ms 19 ms 19 ms Gi10-2-37.AR5.Amsterdam1.surf.net [145.145.18.20]

5 20 ms 19 ms 19 ms PO6-0.CR1.Amsterdam1.surf.net [145.145.162.1]
6 20 ms 19 ms 19 ms P0-0.BR1.Amsterdam1.surf.net [145.145.166.34]
7 19 ms 20 ms 19 ms ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl [195.69.144.16]

8 21 ms 20 ms 20 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]
Op wat voor vage NRP zit ik nu weer :{ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pinging ftp.surfnet.nl [192.87.102.34] with 32 bytes of data:

Reply from 192.87.102.34: bytes=32 time=19ms TTL=59

Ping statistics for 192.87.102.34:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 19ms, Maximum = 19ms, Average = 19ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-10 18:17
over de klantenservice heb ik niet veel klachten. 3 Keer gebeld, had binnen 2 minuten iemand aan de lijn. Het ging om het annuleren van m`n aanvraag, het is gelukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 20:05:
[...]

Op wat voor vage NRP zit ik nu weer :{ ?
route: 62.177.128.0/17
descr: BBned's aggregation IP block

Lijkt me dus een NRP in het netwerk van BBned zelf ???
Zal deze dan bijgeplaatst zijn ?

[ Voor 7% gewijzigd door gjs op 24-03-2004 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gjs schreef op 24 maart 2004 @ 20:04:
[...]

Zo 1 ?

PING ftp.surfnet.nl (192.87.102.34) 56(84) bytes of data.
64 bytes from ftp.surfnet.nl (192.87.102.34): icmp_seq=1 ttl=59 time=9.28 ms
64 bytes from ftp.surfnet.nl (192.87.102.34): icmp_seq=2 ttl=59 time=9.25 ms
64 bytes from ftp.surfnet.nl (192.87.102.34): icmp_seq=3 ttl=59 time=8.33 ms
64 bytes from ftp.surfnet.nl (192.87.102.34): icmp_seq=4 ttl=59 time=8.82 ms
64 bytes from ftp.surfnet.nl (192.87.102.34): icmp_seq=5 ttl=59 time=9.22 ms
64 bytes from ftp.surfnet.nl (192.87.102.34): icmp_seq=6 ttl=59 time=9.17 ms
64 bytes from ftp.surfnet.nl (192.87.102.34): icmp_seq=7 ttl=59 time=9.09 ms
64 bytes from ftp.surfnet.nl (192.87.102.34): icmp_seq=8 ttl=59 time=8.76 ms

inderdaad met nieuwe dslam, centrale is al begin maart geupgrade _/-\o_
Mja, jij hebt dus een aanzienlijk lagere ping. Ik ping overal zo'n 25 / 30 en ik zit nog wel op 75 meter van de centrale :( Of kan dit nog komen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marteltor schreef op 24 maart 2004 @ 20:15:
over de klantenservice heb ik niet veel klachten. 3 Keer gebeld, had binnen 2 minuten iemand aan de lijn. Het ging om het annuleren van m`n aanvraag, het is gelukt
Nope, ik ook niet echt. Ze belde mij zelfs een keer om te vragen hoe het ging 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 21:24:
[...]

Mja, jij hebt dus een aanzienlijk lagere ping. Ik ping overal zo'n 25 / 30 en ik zit nog wel op 75 meter van de centrale :( Of kan dit nog komen ?
Een ping van 16/17 is het laagste wat je kunt halen met ADSL op een Cisco DSLAM. Je kunt opzoeken wanneer je naar een alcatel omgezet wordt:
http://www.bbeyond.nl/nieuw/alcatel.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Bah

Ping van rond de 30-40 ms en dit is het resultaat van die zoekpagina:
Voor locatie Gn-Z (Groningen-Zuid) is momenteel geen migratie gepland.
Mmmm :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 21:24:
[...]

Ik heb dus pas sinds een week surfsnel, daarvoor demon 2048/512 die wordt 15 april afgesloten. Ja nu even dubbel :) , ik ga ook meteen van ISDN naar een analoge (extra) lijn.
Bij Demon had ik ook altijd een ping van zo'n 20msec, tot de dslam upgrade. De ping op demon is nu vrijwel gelijk aan die van Surfsnel.
Voor Demon gebruik ik een CopperJet 811 5.15 en voor Surfnet een Zyxel 650H31 V3.40(IS.4)

[ Voor 3% gewijzigd door gjs op 24-03-2004 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd wat Denan over mijn NRP kan vertellen.

Zou deze bijvoorbeeld al geupgrade zijn :? ?
En wanneer gaan jullie een Alcatel plaatsen op locatie Kh (Kaatsheuvel) ?
Dat zijn jullie toch wel schuldig aan mij, ik haal al vanaf het moment dat ik dit abbo heb (Augustus 2003) deze waardeloze snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-10 13:58
gjs schreef op 24 maart 2004 @ 19:57:
[...]

Er werd 1/3 gemigreerd, wellicht zit je er dan nog niet bij.
Ik zit nog steeds op bbned3.surfrt.nik-asd.internl.net, maar de snelheid is echt super nu.

Wat is er nu verandert ?

Deel van mijn trace:
1 1-228.surfsnel.dsl.internl.net (145.99.228.1)
2 bbned3.surfrt.nik-asd.internl.net (217.149.196.52)
3 ge2-0.surfrt.nik-asd.internl.net (217.149.196.49)
4 Gi10-2-37.AR5.Amsterdam1.surf.net (145.145.18.209)

NRP's:
bbned1.surfrt.nik-asd.internl.net 217.149.196.50
bbned2.surfrt.nik-asd.internl.net 217.149.196.51
bbned3.surfrt.nik-asd.internl.net 217.149.196.52

Deze lijkt me er bijgekomen:
Name: bbned.surfrt.nik-asd.internl.net
Address: 217.149.196.54

Zijn er mensen die deze in hun traceroute tegenkomen ?
Ja, ik :)
Tracing route to www.tweakers.net [213.239.154.35]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 201-200.surfsnel.dsl.internl.net [145.99.200.201]
2 18 ms 17 ms 17 ms bbned.surfrt.nik-asd.internl.net [217.149.196.54]
3 19 ms 18 ms 17 ms ge2-0.surfrt.nik-asd.internl.net [217.149.196.49]
4 18 ms 19 ms 18 ms Gi10-2-37.AR5.Amsterdam1.surf.net [145.145.18.209]
5 19 ms 17 ms 18 ms PO6-0.CR1.Amsterdam1.surf.net [145.145.162.1]
6 19 ms 17 ms 18 ms P0-0.BR1.Amsterdam1.surf.net [145.145.166.34]
7 19 ms 20 ms 19 ms ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl [195.69.144.163]
8 20 ms 20 ms 18 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]

Trace complete.
De verbinding is beduidend sneller ook al heb ik op dit moment nog maar het 1024/512 abo _/-\o_ Goed werk internl.net, nu alleen nog even mijn abo upgraden wat ik vorig jaar november ergens al wilde en heb gemeld :P

edit:
Overigens zit ik al eventjes op deze NRP, want mijn modem is op dit moment al 64 uur verbonden. Ik denk dus dat de verbeteringen komen door een betere spreiding van de gebruikers over de verschillende NRPs. Het zou dus best kunnen dat ik altijd al op deze NRP heb gezeten, maar daar heb ik nooit zo op gelet.

[ Voor 9% gewijzigd door Duck op 25-03-2004 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd.

[ Voor 199% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 12:31:
Ikke niet. Pings ongewijzigd. Snelheden niet slecht maar ook niet schokkend (wel eens eerder zo geweest ook).

ftp: 10527410 bytes received in 12,19Seconds 863,75Kbytes/sec.
Dat snap ik dus niet, ik zit op 75m van de centrale en ik haal maar +-700 kb/s. Is het koper in mijn buurt dan zo slecht of kan het ook erges anders aan liggen.

Niet dat 700kb/s nou zo slecht is, want er zijn mensen die het slechter hebben ( he cybarite ;) ). Maar het gaat mij gewoon om het principe dat het sneller kan want ik wil gewoon het maximale uit mijn lijn halen >:)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd.

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even duidelijkheid:

je hebt de migratie van de DSLAM en je hebt de door interNLnet
vernieuwing (NRP,ATM path etc lijkt me) wat ging over de trage download etc snelheden!

lijkt erop dat sommige dit door elkaar heen halen!

Ik zit btw ook op de bbned3 ,ping is wat hoog ben aan het downen enzo :-)

2 70 ms 45 ms 55 ms bbned3.surfrt.nik-asd.internl.net [217.149.196.52]
3 81 ms 51 ms 57 ms ge2-0.surfrt.nik-asd.internl.net [217.149.196.49]
4 79 ms 119 ms 78 ms Gi10-2-37.AR5.Amsterdam1.surf.net [145.145.18.209]
5 89 ms 80 ms 94 ms PO6-0.CR1.Amsterdam2.surf.net [145.145.164.1]
6 75 ms 60 ms 63 ms PO0-0.CR1.Amsterdam1.surf.net [145.145.160.5]
7 78 ms 70 ms 52 ms P0-0.BR1.Amsterdam1.surf.net [145.145.166.34]

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2004 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dat van de DSLAM is pas op 1 april of wat ? Volgens mij haal ik het een beetje door elkaar 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hoe weet ik wanneer mijn NRP, wat van invloed zou zijn op mijn snelheid, wordt geupgrade ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siliakus
een aantal posts eerder stond een link naar de website van bbeyond, daarop kan je je postcode invullen en dan zie je wanneer je centrale geupgrade wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar krijg ik als resultaat dat het nog niet bekend is wanneer men dat gaat doen.
En later las ik dat die upgrade betrekking heeft op ISDN DSLAMs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

Cybarite schreef olijgp 26 maart 2004 @ 19:47:
En later las ik dat die upgrade betrekking heeft op ISDN DSLAMs.
Explain...
Is natuurlijk onzin, omdat een DSLAM zowel analoog,ISDN als SDSL kaarten heeft. Het zou raar zijn als BBned 2 soorten DSLAM's blijft houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

IvoB schreef op 26 maart 2004 @ 19:57:
[...]

Explain...
Is natuurlijk onzin, omdat een DSLAM zowel analoog,ISDN als SDSL kaarten heeft. Het zou raar zijn als BBned 2 soorten DSLAM's blijft houden.
Klopt, ik heb op het moment zoals een aantal posts terug te lezen is nog even 2 adsl lijnen, 1 over ISDN en 1 over Analoog. En ja ik heb met beiden een ping van zo'n 9msec.
Dslam upgrades hebben weinig met echte snelheid upgrades te maken, daar zijn de NRP's hoofdzakelijk voor verantwoordelijk !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IvoB schreef op 26 maart 2004 @ 19:57:
[...]

Explain...
Dat is mij bekend, maar ik meende ergens te hebben gelezen dat dit alleen veranderingen voor de ISDN abbonee's in zou houden.

Ik kan die post echter niet meer vinden, maar er is iig nog steeds geen upgrade voor mijn centrale geplanned...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish
  • Laatst online: 21-09 12:12

freddifish

schnappi !

Locatie Wg-C (Wageningen-Centrum) wordt op woensdag 17 maart 2004 (week 12 ) gemigreerd.
en nu, krijg ik eindelijk 1 mbit upload die al in december en later februari beloofd is ?

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NNEEEEJJJJ lees nou eens goed alles door :D

je hebt de DSLAM upgrade, de snelheids upgrade en de NLnet NRP's upgrade!

wat ik iig lees van cistron gebruikers is zelfs juist dat de nieuwe profielen op de nieuwe DSLAM's opeens weer op 512 kbit staan :P ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik al zei, dat was mij bekend ;).

Die DSLAM upgrade, die betrekking heeft op mijn centrale, is tot op niet niet geplanned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Nog 2 dagen tot 1 april :)

Hoop dat ik dan 1mbit up heb eindelijk :)

M'n ping naar tweakers.net is nog steeds 22ms tho, terwijl ik centrale vannuit raam kan zien hiero :(
Locatie Skn-C (Stadskanaal-Centrum) wordt op donderdag 6 mei 2004 (week 19 ) gemigreerd.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het zit er veel belovend uit, als het goed is zijn de nrp vandaag bij ons vervangen ( amsterdam-oost ), ik had al een 1 Mbit UP, download zit nu constant op 7Mbit, en de ping tijden zijn teruggegaan van 16ms naar 6ms.
echt gewoon _/-\o_ :9~ _/-\o_ :9~ toppie.

7.15 Mbps (ATM line rate)

which means you can download at 796.59 KB/sec. from our servers

C:\>tracert www.tweakers.net

Bezig met het traceren van de route naar www.tweakers.net [213.239.154.35]
via maximaal 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms ***-2**.surfsnel.dsl.internl.net [145.99.2**.***]
2 6 ms 6 ms 6 ms bbned.surfrt.nik-asd.internl.net [217.149.196.54]
3 6 ms 6 ms 6 ms ge2-0.surfrt.nik-asd.internl.net [217.149.196.49]
4 6 ms 7 ms 6 ms Gi10-2-37.AR5.Amsterdam1.surf.net [145.145.18.209]
5 6 ms 6 ms 6 ms PO6-0.CR1.Amsterdam1.surf.net [145.145.162.1]
6 6 ms 9 ms 6 ms P0-0.BR1.Amsterdam1.surf.net [145.145.166.34]
7 7 ms 7 ms 7 ms ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl [195.69.144.163]
8 6 ms 7 ms 7 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]

De trace is voltooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd.

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ping is nog steeds zelfde als voorheen, niks veranderd. Hoop dat dit morgen nog gaat komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hm... ja t gaat aardig goed... de migraties in a'dam oost zijn twee dagen op mijn postcode. gisteren en deze nacht... ik heb nu overal op de dag rond de 4 mbit gehad... das opzich goed.. alleen nog wat problemen met de ip adressen gehad...

ik hoop dat het iig zo blijft en als het meezit nog beter! :*) :*) :*) :*)

voorheen was het of goed of bagger onder de 2mbit.... dus het belooft wat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Hmm... mijn verbinding heeft er in de afgelopen 3 uur 2x uit gelegen. Zijn ze nu al bezig met migreren? Ik dacht dat dat pas rond 7:00 begon?

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ping test is iig rond de 7 ms gegaan downloaden gaat 750 KB/s en de upload iets minder 864 ... maar ach 1024 who needs that .... prima allemaal nu en bijna het beste wat je kan krijgen voor DSL :D ben een tevreden gebruiker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het volgende net meegemaakt:

Na heel wat problemen te hebben gehad met modem wat disconnecteerd en niet te bereiken viel en internet wat er regelmatig uitklapt, heb ik de nieuwste firmware op mijn copperjet 810 gezet en heb nu al bijna een maand zonder probs kunnen surfen. Nu kom ik thuis krijg ik weer dezelfde problemen. Modem webinterface gewoon te bereiken waarin aangegeven word dat er niks aan de hand is. Maw Modem heeft gewoon ip adres staat geconnecteerd en ik heb ook het goeie ip adres toegewezen gekregen enfin niks om op te merken. Modem kan ik ook pingen. Alleen internet nee dus.

Het enige verschil van alle voorgaande problemen is dat bij de voorgaande problemen ik alleen maar weer internet kon verkrijgen door de modem uit het stroom te halen en weer opnieuw op te starten. Nu heb ik alleen de firewall, de intrusion detection en de security in het algemeen uitgeschakeld en toen deed het internet het wel weer. Dus duidelijk hier iets mee te maken.

Om het te testen heb ik weer meteen alles aangeschakeld. En toen deed alles het nog steeds prima?! rara hoe kan dat. Waarom klapt het modem opeens dicht en dan effe firewall eraf halen en dan weer aanzetten en alles doet het weer prima. Er zijn mensen die zeggen dat een firewall niet hoeft, maar ik vind het juist handig als het hardwarematig gebeurt dan dat ik een software firewall op mn pc moet pleuren.

Wie kan hier nog wat duidelijkheid over geven? Nog meer mensen met dit soort probs?

btw ik ben nog niet gemigreerd!! hoop dat het snel gebeurt!! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4834 Breda

Het is nu weer een beetje traag, 350 kb/s. Het is afgelopen dagen wel goed geweest 700+. Misschien dat ze bezig zijn ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die firewall "beschermt" je als hij detecteert dat je "onder vuur" zou liggen.

Met als gevolg dat je niet meer op internet kunt.
Uitschakelen dus, zoals ik al aanraadde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

Is er iemand die meer weet over de afsluitkosten van Surfsnel? Volgens de site zijn de kosten van beeindiging van het abo 75 euro. Voor zover ik weet heb ik hier nooit voor getekend.
Of geldt dit pas sinds korte tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd.

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siliakus
ik had vanmorgen hetzelfde probleem met mijn verbinding, hoewel ik een andere modem heb! smc7404wbra.

Geen connectie met internet, kon niet op webinterface modem komen, wel pingen.
Duurde 30min en toen deed alles het weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Lucky schreef op 30 maart 2004 @ 21:03:
Nog 2 dagen tot 1 april :)

Hoop dat ik dan 1mbit up heb eindelijk :)
[...]
Ik hoop het ook (voor mezelf dan ;) ). Nog minder dan 12 uurtjes en we weten het zeker. :)

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

CJ schreef op 31 maart 2004 @ 21:15:
[...]

Ik hoop het ook (voor mezelf dan ;) ). Nog minder dan 12 uurtjes en we weten het zeker. :)
Waar komen deze geruchten nou steeds vandaan? Zou maar nergens op rekenen. Bij Cistron (eerste provider die vrijwel geheel over is) zijn er veel problemen geweest, en heeft het allemaal heel lang geduurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik meen dat op 1 April de NRP's allemaal geupgrade waren...

En de DSLAM's beheren de uploadinstellingen voor je connectie. Natuurlijk zullen die nieuwe NRP's daar ook wel nodig voor zijn, maar het lijkt me sterk dat iedereen morgen ineens 1 mbit upload heeft...

Als ik het goed heb natuurlijk hé !
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste