Hier staat tekst
Verder leuke gebouwen en ook een goede compositie maar ik vind de gebouwen een beetje donker.
@Sjaak_Afhaak: Hmm ik vind de foto niet echt slecht, maar echt spannend is hij ook niet. Wat betreft split-toning: daar heb ik geen kaas van gegeten dus zeg ik niks over, misschien dat je daar in testcase goed commentaar op kan krijgen. Wat me wel opvalt:
- De gebouwen staan schots en scheef, dit komt doordat je je camera een beetje naar de lucht hebt gericht, probeer die recht te houden en als je dan teveel loze ruimte hebt kan je altijd croppen...
- Bovenstaand leidt er ook toe dat je compositie niet echt lekker is, rechtsboven is hij wat krap en ook onder mis ik wat voor mijn gevoel. Ik zou een paar stappen naar rechts doen en de camera verticaal gehouden hebben (helemaal als je groothoek te kort komt).
- De gebouwen zijn wat donker en de lucht (linksboven) wat licht (zoals je zelf al aangeeft), dit komt mogelijk doordat je (bijna) tegen de zon in fotografeert?
Hier twee "gewone", maar misschien wat afstandelijke, architectuurfoto's van mij. Heb er bewust wat meer van de omgeving bij betrokken:
![]() |
![]() |
[ Voor 3% gewijzigd door Laurens op 22-09-2008 23:33 ]
Als regelmatig inkoper van architectuurfotografie is dat een kleine hint.
Veel goed werk hier!
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

groter
Zonder bus, andere hoek:

groter
[ Voor 27% gewijzigd door ikmattie op 29-09-2008 09:35 ]
Mijn Flickr; Sony A7iii
Waarom niet gewacht totdat de bus weg was? Dan is het misschien wel minder duidelijk hoe groot het gebouw is. Maar voor mij verstoort de bus nu de foto. Lekker fotogeniek gebouw! Goed gezien.ikmattie schreef op maandag 29 september 2008 @ 00:34:
Casa Confetti op de Uithof in Utrecht, een studentenflat in aanbouw:
[afbeelding]
groter
This footer is intentionally left blank
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Het is echt de moeite waard om er een keer langs te gaan.Abbadon schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 20:37:
Idd niceVolgens mij staat er wel meer fotogeniek spul op de Uithof. Moet daar hoognodig eens heen (woon n.b. in Utrecht
)
Ik werk er, zie dus elke dag nieuw fotogeniek spul opgebouwd worden...
Mijn Flickr; Sony A7iii
Foto is een beetje druk qua compositie.
@ikmattie: Ondanks dat de bus eropstaat toch wel een erg kleurrijke en strakke plaat hoor!
Alleen vind ik de 2e foto mooier , komt waarschijnlijk door de hoek waarin ie genomen is.
Hier 2 van mij , 2 gebouwen in Aachen:

www.degroot-it.nl
Verder, is je eerste foto wel van een mooi standpunt maar mij wat te krap gecropt. En je tweede foto is heel standaard en voor mij ook weer te krap.
Ja border is een beetje foutpauldegroot schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 10:48:
@degroot: je kadering![]()
Verder, is je eerste foto wel van een mooi standpunt maar mij wat te krap gecropt. En je tweede foto is heel standaard en voor mij ook weer te krap.
Eerste foto is inderdaad wat krapjes gecropt , maar ook vooral om de drukte en rommeligheden naast het gebouw weg te halen ,was namelijk nogal wat druk daarnaast(en voor met scooters vind ik het al te druk)
www.degroot-it.nl
Verwijderd
Laurens: Gewoon nette/cleane foto's
Sharky: Mooie lichtval, maar meer ook niet voor mij.
ikmattie: Inderdaad, waarom niet een foto zonder bus? Lijkt me een leuk gebouw om te fotograferen vanwege de kleuren.
degroot: die border, echt verschrikkelijk. Verder ga ik mee in het commentaar van pauldegroot.
- -
Hier een foto van de Catedral de Barcelona. Niks HDR, gewoon een foto uit het handje op f2.8 en bewerkt met Lr.
[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]
Verwijderd
1x nieuwe luxor R'dam

groter op flickr
1x een of ander gebouw bij Schiphol in zwart/wit

groter op flickr
verzamelt -1's en -2's in hoog tempo
Groningen, VrijheidspleinVerwijderd schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 19:10:
@BBE Erg mooie plaat, waar is het als ik vragen mag?
Tjeez ben daar al ff niet meer geweest. Maar daar wordt je wel beetje dizzy van zeg pfff. Volgende keer camera mee dus.ikmattie schreef op maandag 29 september 2008 @ 00:34:
Casa Confetti op de Uithof in Utrecht, een studentenflat in aanbouw:
[afbeelding]
groter
Zonder bus, andere hoek:
[afbeelding]
groter
Verwijderd

BBE: Mooie combo van nighshot met cartrails en architectuur in de vorm van het gebouw in de achtergrond. Mooi gedaan!
Reiko: Strakke foto, behalve de iets té luchte lucht links niks op aan te merken.
bokeh: Heftige lijnen vanwege de sterke diagonaal. Ik ben er echter nog niet uit of ik de sepia look wel kan waarderen.
danny: 1: Ik vind de foto erg krap overkomen. 2: deze vind ik beter over komen, alleen vind ik de voorgrond storen.
wacky160: 1: Ik vind de foto wel oké, maar niet perfect. 2: Jammer dat je niet helemaal centraal voor de muur staat zodat de punten elkaar precies kruisen in het midden.
Hier eentje van vandaag van het Fòrum in Barcelona. Ze waren vandaag niet aan het werk, maar het gedeelte was wel afgesloten. Stiekemerd dat ik ben, ben ik toch onder het afzet lint heen geslopen en heb ik de foto genomen.....

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2008 22:22 ]
Haags Gemeentemuseum? (o nee , dat waren gele bakstenen)Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 12:43:
Binnenkant
[afbeelding]
Buitenkant
[afbeelding]
In elk geval een museum, met als waarschijnlijke architect Dudok of Berlage, of één van hun tijdgenoten...
Aardige platen, in al hun eenvoud. Iets meer licht (helderheid) en contrast in de 1e zou mooi zijn.
Die 2e zou misschien meer overhoeks of anders met exact centraalperspectief mogen. Nu is het nèt niet.
@BBE: mooie nachtplaat!
@...Reiko...: misschien onthoeken?
@ jspr: erg geslaagd!
@BOKEH: beetje flets. Verder leuke duotone.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Verwijderd
Vraag me af waar dit is in het forum. Ik ben er wel eens vluchtig geweest, maar deze plek kan ik niet zo snel plaatsen. Erg fraai standpunt.
Ik ben niet zo'n foto prof. maar vond deze toch wel vet.

Meer pics en hires versies http://www.flickr.com/photos/31892178@N08/
[ Voor 18% gewijzigd door huibert_d op 27-10-2008 16:03 ]
Verwijderd
+ Het detail rechts op de muur vind ik mooi en de berg in de schaduw op de achtergrond ook.
- Ik vind het teveel grijze lucht aan de bovenkant, de horizon had hoger gemogen van mij.
Zo had ik het in gedachten:

Chinese-muur-revisited
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2008 16:53 . Reden: Voorbeeld toegevoegd ]
Interessant punt, ben het eens met de lucht.
Vind je revisited wel een beetje "uit verband" getrokken. Je zie de lijn van de muur niet meer opeens een wachtoren links boven.
Verwijderd
Het is het eerste (blauwe) gebouw als je het Fòrum terrein op loopt richting de zonnepanelen.Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 15:00:
@ jspr
Vraag me af waar dit is in het forum. Ik ben er wel eens vluchtig geweest, maar deze plek kan ik niet zo snel plaatsen. Erg fraai standpunt.
Deze foto is gemaakt bij het linker rode vakje. Ik heb ook nog een andere foto gemaakt bij het rechter rode vakje, maar die post ik wel iets later.
@BBE: Mooi belicht, prima plaat!
@Reiko: Aardige plaat, komt wel wat hard over. Ook zit er nogal wat perspectiefvorming in...
@Bokeh: Compo is prima. Maar die bewerking (sepia?) vind ik er niet echt bij passen... Volgens mij had een goede zwart-wit-omzetting of gewoon kleur het toch beter gedaan...
@Danny: Je eerste heeft lekkere kleuren en contrast. Compositie niet echt sterk. Je 2de foto vind heel geslaagd. Ook sterk in zwart-wit.
@Wacky: Eerste vind ik wel netjes, ben benieuwd naar een zwartwit versie daarvan. De tweede vind ik niet wat. De hoeken staan niet recht boven elkaar, daardoor komt ie nogal scheef over.
@jspr: Topplaat! Mooi abstract, heerlijk contrast en kleur.
@huilbert: Niet iets waar ik aan denk bij architectuur; op zich niet slecht, maar vind hem als foto niet erg interessant...
En laat ik dan ook nog maar eens wat plaatsen:
1.
![]() |
2.
![]() |
Verwijderd
100% crop in Lightroom

1&2: beide foto's vind ik lekker kijken, en hierbij heeft 2 mijn voorkeur omdat die wat rustiger overkomt. Verder vind ik de verminderde verzadiging ook wel lekker eigenlijk, alleen is foto 1 links overbelicht als ik het goed zie.
Macba
@jspr: van die plaat wist je al dat ik die erg mooi vind.
jspr: gewoon goed.
Herrick: mooi (waar is't?). Wel een beetje krap.
Snapshot van afgelopen donderdag:

(tjsa, wij ontwerpen ook bruggen, dus dan vind ik dit ook wel een beetje onder architectuur vallen
Verwijderd
@ BBE: gruwelijk vette foto! erg lekkere kleuren (ook even een bericht op Flickr achter gelaten)
-| Hit it i would ! |-
Klopt; alhoewel, eigenlijk aquaduct.Herrick schreef op zondag 02 november 2008 @ 20:38:
@BBE: hele mooie foto. Was dit niet een nieuwe brug in Friesland?
Groter: http://img87.imageshack.us/img87/7549/wallpaperuc0.jpg
Verwijderd
Verder heb ik het idee dat de foto nét niet helemaal perfect symetrisch/gecorrigeerd is waardoor de foto lichtelijk vervelend kijkt.
Verwijderd
Ja, dat vind ik zelf ook heel erg jammer. Ik wilde precies in het midden gaan staan, maar dat kon niet.Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 20:39:
Zow! wel heel erg blauw.
Verder heb ik het idee dat de foto nét niet helemaal perfect symetrisch/gecorrigeerd is waardoor de foto lichtelijk vervelend kijkt.
Er stond een grote souvenier-kraam in het midden.
Toen maar gemaakt wat ik ervan kon maken.
@jpsr: weer zo'n lekkere plaat, je bent al een tijdje lekker consistent bezig en zie dat spul (nog steeds) graag!
@Herrick: wel mooi symmetrisch, maar niet heel erg spannend. Dat dingetje links-midden-onder leidt ook een beetje af misschien.
@BBE: Tsja, da's wel lekker ja, mag wel wat grotere resolutie. Mooi dat wegdek ook, gewoon lekker. En het nog snapshot noemen ook haha
@dinesh_skr: Leuke plaat, net een soort afgrond. Ben wel benieuwd naar je visie op platen van anderen.
Dit vond ik wel een puik geveltje, nog bewoond ook:

(Iemand nog een progje om perspectiefcorrecties eenvoudig toe te passen?)
Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8
je foto lijkt erg donker en de vignette vind ik ook nogal storend.
wel wonderlijk dat het bewoond is, zou misschien leuk zijn om ook iemand te zien maar dan in het minder architectuur hè
[ Voor 90% gewijzigd door pauldegroot op 04-11-2008 23:20 ]
Verwijderd
Zoals al gezegd dus nét niet helemaal symmetrisch, en daarom werkt 'ie 90 graden gedraaid (met de klok mee in dit geval) denk ik stukken beter. Asymmetrie in de links<>rechts richting stoort veel meer dan een beetje asymmetrie in de boven<>onder richting. Even draaien dus, dan is 'ie links<>rechts wel symmetrisch
@Herrick: Inderdaad nog steeds architectuur met wat omgeving erbij, dat is wat ik probeer. Abstracte platen moet ik binnenkort ook maar weer eens proberen. Beide foto's zijn helemaal iets gedesatureerd, dus ook het oranje
@BBE: Topplaat! Ik had wel die gele verlichting aan het eind van de tunnel even weggehopped.
@Augmentor: Indrukwekkend, maar als (architectuur)foto niet boeiend, vooral omdat hij, zoals je zelf al aangeeft niet recht staat. Corrigeren kan met Photoshop, een andere tool weet ik er niet voor, maar die zijn er vast ook.
Mijn foto heb ik ook zonder auto, maar ik vond die auto juist wat toevoegen
[ Voor 9% gewijzigd door Laurens op 07-11-2008 01:15 ]
![]() |
@ Slash305: ook in jouw plaat zit wat lensvervorming (zie bakstenen rechts). Ik vind het jammer dat de foto niet vanaf maaiveld begint. Dat zou een wat evenwichtiger beeld hebben gegeven.
Nog eentje dan maar:
![]() |
@ jspr: eigenlijk al je foto's zijn een lust voor het oog. Hoewel ik het niet erg vind beginen je foto's een beetje eentonig te worden.(macba en forum-set) De foto van door het gat is werkelijk top!
@ herrick: Erg lekkere plaat. misschien de kleuren wat heftiger maken?
@ BBE: TOP! zou zo als desktop-achtergrond kunnen hier
@ dinesh: hij is wel erg blauw. Ik zou hem vierkant kroppen
@ Argumentor: hmm, geen bijzondere foto imho, maar het tafereel is wel erg boeiend!
@ BBE: lekkere spiegelfoto's. Ze missen iets om me vast te houden, ik zou echter niet weten wat ik mis (misschien te statisch)
@ slash305: waarom heb je hem aan de onderkant zo afgesneden? Ik ben altijd wel benieuwd wat er op maaiveld gebeurd bij dit soort vinex-foto's
Dan ook eentje van mij. Geschoten in een gastank van 117 meter hoog in het Ruhrgebied. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Festina lente
Kitlens en zonder statief
@Rikske_007: treinstation Antwerpen? Op zichzelf een nette plaat; mooi symmetrisch. Mijn gevoel zou echter ook graag wat van de onderkant willen zien.
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2008 22:13 ]
![]() |
Hier nog een paar foto's vanuit Enschede. Zijn al een paar maand terug genomen, maar volgens mij heb ik ze hier nog niet geplaatst:
1.
![]() |
2.
![]() |
3.
![]() |
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2008 23:32 ]

Nog wel even bewerkt in Lightroom 2
Ook maar eentje van mij:
Uit de hand geschoten, vanuit de bus. Met mijn nieuwe EOS 450d. Het is het "centrepoint" kantoor gebouw in Londen.
Camera: Canon
Model: Canon EOS 450D
ISO: 200
Belichting: 1/160 sec.
Diafragma: f/8.0
Brandpuntsafstand: 18mm
Flitser gebruikt: Nee
Zie ook: http://www.urban75.org/london/centrepoint.html
[ Voor 20% gewijzigd door hstuivenberg op 04-01-2009 20:18 ]
@ tommyz: goed geslaagd! Alle drie prima beelden. Vignetering bij foto 3 vind ik iets teveel. Foto 1 is helaas net niet symmetrisch.
@ hstuivenberg: de foto hangt een beetje tussen een abstract beeld en een contextfoto in. Dat vind ik jammer (beter om voor 1 thema te gaan). In de nabewerking kan je de kleurtjes en het contrast nog wat strakker maken.

@BBE: Dat die eerste foto niet symmetrisch is, had ik ook door. Binnenkort nog een keer proberen, maar dan nog een keer s'avonds denk ik. Heb trouwens heel weinig vignettering toegevoegd, de donkere lucht komt ook door het polarisatiefilter
Weer leuke foto's
[ Voor 7% gewijzigd door Rikske_007 op 05-01-2009 17:48 ]
Mooi, met die spiegeling i.c.m. die blauwe lucht! Heb zelf wat vignettering toegevoegd omdat ik het wel een mooi contrast vind met het witte gebouwRikske_007 schreef op maandag 05 januari 2009 @ 17:39:
@tommyz
Weer leuke foto'sen wat is trouwens de meerwaarde van vignettering?
Beetje laat, maarre welk gebouw is dat? Ben daar al vaak geweest maar komt me niet bekend voorBBE schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 20:33:
Europapark:
Bedankt voor je feedback. Wat bedoel je precies met abstract en context?BBE schreef op maandag 05 januari 2009 @ 08:41:
@ hstuivenberg: de foto hangt een beetje tussen een abstract beeld en een contextfoto in. Dat vind ik jammer (beter om voor 1 thema te gaan). In de nabewerking kan je de kleurtjes en het contrast nog wat strakker maken.
Goede voorbeelden staan boven je. De foto's van Laurens zijn contextfoto's en die van tommyz zijn abstracte foto's.hstuivenberg schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 14:29:
[...]
Bedankt voor je feedback. Wat bedoel je precies met abstract en context?
Ik denk dat BBE bedoelt dat op jouw foto nog te veel te zien is voor een abstracte foto en te weinig voor een context foto. Gooi de contrasten eens wat omhoog, of crop wat creatief dan zal het al wat abstracter worden.
Hierbij mijn bijdrage.
Erasmus brug.

groter

groter
[ Voor 29% gewijzigd door Acmosa op 06-01-2009 16:30 ]
But then again, I could be wrong..
Foto 1: Jammer dat er geen symmetrie in te ontdekken is. Ik vind vaak dat je of voor symmetrie moet gaan of helemaal niet, maar dit zit er een beetje tussenin en vind ik daardoor geen sterke foto.
Foto 2: Mooie beeldvulling / vlakverdeling. Storend vind ik de ramen die tegen de zijkant van de foto botsen.
Foto 3: Mooi detail. De vignetting / donkere vlek in de rechterbovenhoek vind ik in dit geval wat te donker. Zwart-wit-omzetting wel lekker!
@hstuivenberg: Met wat photoshop is uit deze foto zoveel meer te halen. Ik had de foto niet vierkant gecropt, maar gewoon 2:3 gehouden. Misschien is deze foto ook wel mooi in een goede zwart-wit-omzetting?
@Tommyz: Beiden wel aardige platen, vignetting vind ik ook hier niet veel toevoegen. Op dit kleine formaat zijn ze ook wat druk. Je 2de vind ik mooier dan je eerste.
@Rikske_007: Mooie weerspiegeling. De perspectief-vorming uit de foto halen, maakt hem denk ik netter. Hij is ook wat donker, maar dat zal in dit geval een kwestie van smaak zijn.
@Exigence: De rode balk(?) i.c.m. de rode brievenbus(?) vind ik wel lekker kijken. Linkerhelft, met die lichtjes, van de foto leidt misschien wat af.
@Pinky: Beiden een beetje flets / contrastloos, maar geen slechte foto's. De 2de is wat druk.
Hier nog twee vanuit Enschede:
![]() |
![]() |
[ Voor 5% gewijzigd door Laurens op 19-01-2009 14:09 ]
@[P]inky: Maak ze nog eens, maar dan als de zon net 25 minuten onder is. Ik denk dat dat de foto veel mooier maakt.
[ Voor 7% gewijzigd door Shark.Bait op 20-01-2009 20:08 ]
Nikon, Fujifilm en Apple zooi
Verwijderd
klopt, er is iets mis gegaan, 2e is hetzelfde als de eerste, maar dan verkleind.Shark.Bait schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 20:08:
1e= mooi, maar veel te breed.2e zie ik niet...
@[P]inky: Maak ze nog eens, maar dan als de zon net 25 minuten onder is. Ik denk dat dat de foto veel mooier maakt.
@ Exigence: mooi plaatje met mooie kleurtjes. Had van mij wel iets ruimer gemogen (de ramen en het parkeervak vallen er net te krap op).
@ hstuivenberg: wat Exigence zegt.
@ Pinky: bij foto 2 mis ik een beetje de onderkant; ik kijk er nu wat vreemd tegenaan.
@ Laurens: niet twee van je sterkste beelden. Foto 1: leuk dat de lijnen precies in de punt uitkomen. Voor de rest vind ik het beeld niet echt interessant (ook het lichte vlak stoort me enigszins). Foto 2: Ik zie twee dingen: het stadskantoor en het spoor. De nadruk had wat mij betreft meer op het stadskantoor mogen liggen; m'n ogen zoeken nu naar het onderwerp.
@ kwaas: Mooi, wel nog even aanpassen aan het juiste formaat. Is de bakstenen muur zo gek van kleur? (kan het me niet herinneren). Voor de rest met Shark.Bait (zijn opmerking geldt trouwens voor heel veel architectuur(foto's)).
Verwijderd
BBE: Heerlijk die witte lijnen tegen een diep blauwe lucht :-)
Laurens: 1: een mooie dromerige desktop plaat, maar verder ben ik daar geen fan van. 2&3: Mooi strak, maar bij foto 3 stoort mij het donkere vlak rechts onder een beetje.
Tommyz: Mooie foto's en toning. Lekker abstract, en daar hou ik van :-)
hstuivenberg: Prima foto, alleen vind ik persoonlijk de kijkhoek niet zo lekker kijken.
Tommyz: Idem aan mijn forige reactie m.b.t. jouw foto.
Rikske_007: Mooie foto!
Exigence: Lekker die rode accenten!
[p]inky: Ik denk ook dat een ander tijdstip de foto's beter zullen doen.
Laurens: Heerlijk dat tegenlicht in de eerste foto. Mooi die harde schaduwlijn over het gebouw. Foto 2 vind ik persoonlijk beter passen in straatfotografie eigenlijk, maar verder een prima foto.
Kwaas: Aparte kleuren!
Vandaag (voor het eerst) met mijn nieuwe camera en objectief door de stad en metro gestruind. Deze foto is genomen op het metro station Mundet waar ik eigenlijk normaal nooit kom, maar ik kwam een foto tegen van dit metro station dus wilde ik even gaan kijken.
Tevens is dit de eerste foto die ik geheel in Photoshop bewerkt heb en niet in Lightroom. Ik ben tevreden met het resultaat, maar toch zit er nog wat ruis in, maar met ISO1000 en het licht in de metro is het niet anders.
(wel een klein beetje lensvervorming, maar dat is onnodig miereneuken).
Verwijderd
Ik heb de foto redelijk over 'de zeik getrokken' wat betreft de lens correctie, maar op een gegeven ogenblik kun je meer vernielen dan verbeteren, en dit was, in mijn optiek, de gulden middenweg.
Hier nog eentje van gisteren:
Torres Trade

(ik wil hier nog een keer naar toe als het licht 'beter' is, of ander gezegd, wanneer de zon weer hoger aan de hemel staat)
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2009 15:39 ]
#1. Mooie plaat! Leeg is dit een mooie locatie, maar een eenzaam persoon zou hier ook niet misstaan. Het niet helemaal in het middenstaan blijft toch altijd lastig. Zeker als je voor absolute symmetrie gaat.
#2. Mooie vormen. Wel denk ik dat je hier nog op een ander tijdstip weer naar terug 'moet'. Ik vind het namelijk jammer dat de zon op de linkerkant van de plaat afbreuk doet aan de blauwe sfeer van de rechterkant. [edit: wilde je al doen zie ik. Had jouw edit niet gelezen]
[ Voor 5% gewijzigd door wisselwerking op 21-01-2009 15:52 ]
Verwijderd
Verwijderd
Ik probeer met dit afgrijselijk grauwe weer toch nog wat platen te schieten, maar dat valt nog niet mee zeg
Niets inspireert, al mn foto's hebben afschuwelijk contrastloos diffuus licht, slechte kleuren etc. Meer mensen die hier last van hebben? Heeft iemand nog wat tips om er nog wat van te maken? Of fotograferen jullie allemaal een maandje of twee niet
Hier twee shots die ik qua compo nog wel aardig vond, maar verder niet heel erg de moeite.
1)

2)

Dusss, iemand tips ende truuks?
Bij grauw weer zoek ik vaak een onderwerp wat daarbij past. Dus wat grauwere gebouwen zoeken etc
Verwijderd
Maar bedankt, de eerste was ook wel m'n favoriet, ik ga 'm in het voorjaar maar eens over nemen.
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Verwijderd
Troost je met de gedachte dat het vandaag, in tegenstelling tot gisteren en eergisteren trouwens, in Barcelona ook bewolkt was zoals op je foto'sVerwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 13:48:
Beide platen zijn erg mooi jspr, erg fijn om naar te kijken.
Ik probeer met dit afgrijselijk grauwe weer toch nog wat platen te schieten, maar dat valt nog niet mee zeg.
Die luchten die je weinig aan in Nederland, en het is ook helemaal niks. Het wordt al snel een uitgebeten zaakje, en HDR opnames gaan dan heel snel vol met ruis zitten.
Verder zijn het nette foto's, maar missen ze iets......
Hotel Diagonal Barcelona (met een stukje Torre Agbar) en met ultra irritante flare.... nog maar eens overdoen dit weekend
2e plaat doet me niet zoveel (wat te grauw, geen interessante lijnen/dieptewerking).
Kleine serie van mijn kant:
![]() |
![]() |
![]() |
Die van jouw is wederom erg strak. Wel erg jammer van de lensflare. Ik vind deze trouwens stukken beter dan de versie waarbij je hebt 'ingezoomd' (Flickr).
Verwijderd
Clonen of/en selectief kleur verwijderen.Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 19:33:
Een idee hoe je flares in Ps kunt verwijderen?
Verwijderd

1) stukje van de horizontale lamellen(?) gekopieerd en op de plek van de flare geplaatst.
2) met Spot Healing Brush Tool (mode= color) de kleur in de flare weggehaald op de plek van het raam en het witte vlak.
![]() |
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
![]()
Ook hier is feedback welkom!