Yamada DVX-6600

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 9.242 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MofD schreef op 03 maart 2004 @ 15:12:
[...]

Kijk, daar hebben we wat aan!

*zucht*
LOL (Heb je ook niets aan, maar moest ik even kwijt ;)) Erg nuttige post van die dude...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2004 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 19:36:
[...]
LOL (Heb je ook niets aan, maar moest ik even kwijt ;)) Erg nuttige post van die dude...
Heb je hier meer aan :P ?
de beloofde menu plaatjes
het menu is in het nederlands grappig

Intro
Afbeeldingslocatie: http://pieter.hopla.com/yamada6600/intro.jpg
divx browsen
Afbeeldingslocatie: http://pieter.hopla.com/yamada6600/divx.jpg
jpg browsen
Afbeeldingslocatie: http://pieter.hopla.com/yamada6600/jpg.jpg
kodak menu ?
Afbeeldingslocatie: http://pieter.hopla.com/yamada6600/kodak.jpg
mp3 let op de equaliser !!
Afbeeldingslocatie: http://pieter.hopla.com/yamada6600/mp3.jpg
setup menu
Afbeeldingslocatie: http://pieter.hopla.com/yamada6600/setup1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://pieter.hopla.com/yamada6600/setup2.jpg

de post is toch wel nuttig hoop ik :)

p.s. te veel plaatjes geweld ? dan wil ik het wel even op een website zetten

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2004 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die menutjes zien er goed uit, ben benieuwd hoe de mp3s worden afgespeeld, bij sommige dvd spelers met mp3 support word er nog wel eens een stukje vanaf het begin of eind weggesnoept :|

ik heb hem iig besteld bij Eynstein vanwege divx/xvid support en de 5.1 ch uitgang. en hoop dat er nog wat leuke firmware fixes / adds komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:52
Pluppie schreef op 02 maart 2004 @ 15:27:
Weet iemand of die Elta 8883 iets waard is en waar te verkrijgen in BE of in DE (Aken of omgeving)
Je leest over de Elta goeie verhalen, maar helaas zijn het er nog niet heel erg veel. Volgens mij is dat ding alleen nog maar in Duitsland te krijgen. In ieder geval nog niet in Nederland. Ik heb een paar weken terug een mailtje naar Elta Nederland gestuurd (www.eltanederland.nl) en daar werd verteld dat de speler pas begin april op de Nederlandse markt komt. Ik geloof dat er stond dat ze wat leveringsproblemen hadden i.v.m. het succes. Maar goed, dat kan een marketing-verhaal zijn ;)

Tot die tijd denk ik dat er nog weinig nuttigs over te zeggen is, omdat niemand hem nog echt heeft gezien. Ze hebben dezelfde chip, dus het zal puur op features aankomen. Bijv. zo'n laatje of de support voor subtitles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 20:27:
[...]

Heb je hier meer aan :P ?
de beloofde menu plaatjes
het menu is in het nederlands grappig

Intro
[afbeelding]
divx browsen
[afbeelding]
jpg browsen
[afbeelding]
kodak menu ?
[afbeelding]
mp3 let op de equaliser !!
[afbeelding]
setup menu
[afbeelding]
[afbeelding]

de post is toch wel nuttig hoop ik :)

p.s. te veel plaatjes geweld ? dan wil ik het wel even op een website zetten
Zoow dat ziet er veelbelovend uit. Hier heb je inderdaad wel wat aan.. Ik hoop dat die firmware genoeg ruimte laat voor verbeteringen/vernieuwingen zoals goede onertiteling en post-processing..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Ik lees zojuist op een Duitse site dat zij ook pas de eerste levering in April 2004 verwachten. De prijs varieert online tussen de 125 en 129 euro (incl. btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scimitair
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09-2021
Normaal gesproken post ik hier nooit, maar toen ik die menuutjes zag moest ik ff reageren:

Deze menuutjes zijn EXACT hetzelfde als op de Elta 8883 (die ik heb). Sterker nog het enige verschil is het logo (Elta i.p.v. Yamada). Beide spelers zijn gebaseerd op dezelfde chip (Mediatek MT1389DE), en hebben ook allebei hetzelfde probleem dat de OSD niet uitgaat tijdens het afspelen van een film (wat ongetwijfeld word verholpen in de aankomende firmware update die volgens de laatste geruchten eind Maart uitkomt).

Zelf ben ik zeer tevreden met de Elta 8883 (ik heb hem nu 2 maanden). Hij draait echt alles wat ik heb. Van de +/- 100 films (orgineel DVD, kopie DVD, divx 3.11a, divx 4, divx 5, xvid, mpeg) die ik heb getest doet 97% het goed. Na wat gekloot met de quality settings onder de Video Setup Page moet ik zeggen dat de beeldkwaliteit ook goed is (al is dit wel afhankelijk van de kwaliteit van de Divx/Xvid film). De standaard saturation waarden zijn wat aan de hoge kant, ik heb ze nu op -9 staan, wat de maximale stand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(wat ongetwijfeld word verholpen in de aankomende firmware update die volgens de laatste geruchten eind Maart uitkomt).
Gaat ie weer: Waar heb je die geruchten gehoord en hoeveel waarde kunnen we daar aan hechten?

En waarom werken de quotes niet?
/edit: omdat het quotes zijn en geen qoutes.. 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2004 21:41 . Reden: quotes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scimitair
  • Laatst online: 17-09-2021
Hier heb je twee directe links naar het Duitse forum met de “geruchten”:

link 1
link 2

Hier is nog wat info over de Elta 8883
link 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X
  • Laatst online: 27-09 13:29

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
Pieter Nr 1,
Mooie screens en daar hebben we zeker veel aan :)
Ik zag op dvdrhelp.com dat mensen problemen hadden met DVD+RW schijfjes, heb jij dit ook?
Zou ik je screens kunnen gebruiken in start post? met credits natuurlijk.

En andere die over Elta 8883 willen praten kunnen beter naar een Elta 8883 topic zoeken of eentje starten ;) ik denk dat jullie daar meer aan hebben dan hier :)

Scimitair,
Dit geld niet voor jou hoor, want jij heb ervaring met zelfde chip set die ook in Yamada DVX-6600 zit, als je ervaringen met ons wisselt zouden we fijn vinden.
Trouwens Yamada DVX-6000 had zelfde chipset als Philips DVD-737 en de menu's waren ook zelfde dus dat is niet merk gebonden maar chipset gebonden ;)

Vugt,
Over ondertiteling kan je in de start post lezen dat het later ondersteund word met een firmware update, (zie laatste punt in de quote van startpost)
Dit werd door Yamada vermeld toen het gemaild was wat de verschillen zijn met 6000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reptile-X schreef op 03 maart 2004 @ 22:19:
Pieter Nr 1,
Mooie screens en daar hebben we zeker veel aan :)
Ik zag op dvdrhelp.com dat mensen problemen hadden met DVD+RW schijfjes, heb jij dit ook?
Zou ik je screens kunnen gebruiken in start post? met credits natuurlijk.
Gebruik de screens maar (met credits 8)) dan haal ik ze wel weer weg dubbel is wel een beetje veel :) of moet ik ze laten staan zeg het maar....

Kep helaas alleen dvd-r tot mijn beschikking en mijn brander kan alleen -r /-rw aan dus dit kan ik niet controleren :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
Bedankt! :*)

Kijk op start page ;)
Je moet zelf weten of je ze weg haal of niet :) (it's up to you)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
Goeie nieuws!

Ik was tijdje niet naar dvdboard.de gesurfd voor DVX-6600 topic.
Maar er is een goeie nieuws in die topic nu :*)

Iemand heeft daar paar testen gedaan met de speler, er waren problemen met sommige codecs en iemand had gevraagd over de ondertiteling support.

Thomas3k op die forums is van Yamada
Hij zei dat de problemen in GMC, OGG en ondertiteling eerste firmware opgelost worden, en die zal waarschijnlijk eind maart uitkomen.

Mijn Duits is niet perfect, zo leest het zelf maar:
Yamada DVX-6600 topic op dvdboard.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutervp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-01-2021
Deze speler net besteld bij atelco.de voor 99 euro. (+ 17 euro verzendingskosten), dus 116 in totaal. (betaal-aan-de-deur)
Ik laat jullie ook allen weten wat ik er van vind en zal verschillende divx'en/dvds testen.
Dit wordt de opvolger van m'n getweakte yamakawa 713, dus ik kan een beetje vergelijken (het laatste menu dat ik nu heb lijkt trouwens een beetje op het menu van de yamada)
(wat test ik eerst : divx AC3 via analoge output : krijgen we dat eruit of niet?)
Nu braafjes wachten op die koerierdienst

[ Voor 4% gewijzigd door woutervp op 04-03-2004 13:42 . Reden: ongewikkelde zinsconstructie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MofD
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-03-2021

MofD

*zucht*

Ook bij de medimarkt te koop onder de naam van umax: http://shop.mediamarkt.de...eId=5000&categoryId=11051
Niet duur....

Beauty is in the eyes of the beholder..... is Windows echt de grootste bètatest ooit???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cableguy434
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-10-2023
Welke verkopen ze bij schlecker?
Elta MPEG4 player voor DivX, DivX Pro en DVD met 5.1 uitgang
1 Stuks 104.99
http://nl.schlecker.com/
Onder multimedia -> Hifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
Ik heb hem ook het kwam vanochtend om 9 uur aan.

Een snel testje:
DVD+RW met 6 XviD's werkt perfect elke film 10 minuten getest, ik moet zeggen dat de speler best wel snel is met laden van de DVD+RW en de Avi files.

DVD-R vol met MP3's werken perfect (verschillende Bitrates)
DVD+R vol met MP3's werken ook perfect (weer verschillende bitrates)

Dit waren belangerijkste testjes die ik interesant vond, details volgen nog.
Zoals SVCD met 2 talen en welke subtitels bij SVCD's ondersteund word (CVD of SVCD)
Paar oude DivX's die ik nog moet vinden tussen al mijn cd's.
Helaas heb ik niets met GMC en Q-PEL die maak ik wel eens als ik tijd heb.

Tot nu toe heeft alles gewerkt wat ik geprobeerd heb. Mijn zoontje kijkt nou een tekenfilm :*)

CD uitwerp la lijkt op niets als je beetje hard op drukt dan valt ie uit elkaar lijkt het wel. Maar dat werd al gezegd.

Mijn eerste indruk is goed, maar ik heb dan ook geen andere DivX speler eerder gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

Ik heb net een aantal test DVD's gemaakt:

DVD+R met een dvd-film: perfect!
DVD-R met een dvd-film: perfect
DVD+R met avi films: perfect
DVD+RW met avi films: perfect (enkele avi's met Q-PEL)
DVD-RW met mpeg1 films: perfect

De avi files hadden 5 audiostreams (dolby 5.1, engels, frans en commentaar). Je kan met de 'audio' knop switchen van stream. Ik heb meerdere merken recordables gebruikt en nergens had dit schatje problemen mee :). Ik heb voor het branden van de dvd-film gewoon Nero gebruikt en dvd-movie als sjabloon geselecteerd. Voor het branden van de avi/mpeg dvd's koos ik een standaard ISO sjabloon.

Wat me trouwens opvalt is dat bij dvd-films het beeld teveel verticaal samentrekt. Je moet dan even naar het setupmenu gaan en 'beeld' selecteren. Direct daarna is het beeld weer goed. Niets meer dan een schoonheidsfoutke dat waarschijnlijk eenvoudig met een firmware update op te lossen is.

[ Voor 4% gewijzigd door AlbertTCB op 05-03-2004 12:11 ]

I'm just taking care of business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-09 17:53

evaarties

Powerball @ 12.582

Beter, de lieve meneer van de pakjesdienst brengt net m'n speler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Cableguy schreef op 05 maart 2004 @ 11:47:
Welke verkopen ze bij schlecker?
Elta MPEG4 player voor DivX, DivX Pro en DVD met 5.1 uitgang
1 Stuks 104.99
http://nl.schlecker.com/
Onder multimedia -> Hifi
Qua uiterlijk is dat de 8883, maar ik kan me vergissen. Je zou even de specs van de 8882 er naast kunnen leggen.

Kunnen we voor de 8883 geen apart topic maken?

Ja, dit is namelijk de 8882:

Afbeeldingslocatie: http://www.eltanederland.nl/TEST/AV/beeld/8882MP4.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door eborn op 05-03-2004 12:41 . Reden: Plaatje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
eborn schreef op 05 maart 2004 @ 12:40:

Kunnen we voor de 8883 geen apart topic maken?
Ja dat kan jullie inderdaad doen ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Reptile-X schreef op 05 maart 2004 @ 12:43:
Ja dat kan jullie inderdaad doen ja...
Ik zal wel eventjes contact opnemen met een modje. Want ik heb geen idee of ze liever één centraal DivX-speler topic houden of niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Weet iemand de language code voor Dutch subtitles / disc menu om deze in te stellen in de Yamada speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
eborn schreef op 05 maart 2004 @ 12:47:
Ik zal wel eventjes contact opnemen met een modje. Want ik heb geen idee of ze liever één centraal DivX-speler topic houden of niet :)
Ik zou niet weten waarom het niet zou mogen, er zijn genoeg merk gebonden en niet merk gebonden topics:

welke dvd/divx speler?
DVD/DIVX spelers voor in de huiskamer
YAMADA DVX-6000
Philips DVD737 met Divx
Gebruikerservaring met de KiSS DP-450 / DP-500

@evaarties,

Dat is een goeie, ik heb wel standard DVD's getest maar niet opgelet naar ondertitelingen, ik weet niet zeker meer maar op een van mijn oude spelers was het 6058 dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimmy
  • Laatst online: 21-06-2022
Ik heb vandaag ook mijn Yamada 6600 binnen gekregen ! Hij zit er prima uit, mooi slank. Alleen, zoals de andere bezitters al eerder hebben gezegd, ziet het cd laatje er wel erg kwetsbaar uit. De kwaliteit van gewone DVD's is mijns inziens uitstekend. Hij hangt via S-video aan de tv (Sony 4:3 72 cm). De audio gaat via een optical cable naar de Sony Surround set. DTS en DD en ook gewone audio cd's klinken prima !

Wat betreft het Divx/Xvid afspelen: Hij speelde bijna alles af wat ik er in stopte ! 1 Xvid deed een beetje schokkerig aan (M&C met AC3 geluid). Cartoons, zoals sommige Disney films, zien er uitstekend uit. Zelfs AVI's met 2 audiotracks zijn geen enkel probleem, je kan moeiteloos switchen tussen de 2 streams. Ik zei hierboven 'bijna', het enige wat niet werkte waren een aantal Xfiles afleveringen, die bleken te zijn geript met Divx4 (OpenDivx). Gelukkig was dat een uitzondering !

Dit alles getest met CDR, CDRW en DVD+R. Allemaal geen probleem !

Ik ben dus behoorlijk positief _/-\o_ . Enige gemis zijn het gebrek aan ondertiteling, maar wellicht dat dat binnekort verandert via een firmware upgrade. 8)

Ik ga nog wel wat test avi's maken met Qpel en GMC om te kijken of dat echt werkt, dan breng ik wel weer verslag uit B) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Reptile-X schreef op 05 maart 2004 @ 13:14:
[...]

@evaarties,

Dat is een goeie, ik heb wel standard DVD's getest maar niet opgelet naar ondertitelingen, ik weet niet zeker meer maar op een van mijn oude spelers was het 6058 dacht ik
De code is bij deze een 3cijferige volgens mij, of ik doe iets fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
Hmmm, dan zouden we uit moeten zoeken in de andere DVD manuals van Yamada, maar het kan zo zijn dat het wel chip gebonden is, dat word wel lastig dan.

Ik zal ff zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoek eens even op google naar xoro 400 pro, deze heeft dezelfde mtk chipset, vga uitgang, scart, caraoke, divx,xvid en alles wat Yamaha heeft + 24 mnd garantie

:Y)

http://www.mas.de/(gc3r53...f)/product/XOR600932.shop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

link klopte niet volledig, zie hier

http://www.xoro.de/product/dvd.prod

:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
....

tbpot je kan ook editen i.p.v. 2 posten over zelfde ding achter elkaar zetten, en zoals we eerder al zeiden dit is een Yamada DVX-6600 topic ;)
Jou post past beter hier

evaarties,
Ik heb niets in die manuals gevonden...

Ik ga Yamada mailen en vragen of ze me kunnen vertellen wat de code is, het zal wel lang duren voordat we een antwoord krijgen, maar we hebben het in ieder geval geprobeerd.
Mail Yamada: support@yamada.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de DVX 6600 gisteren (5 mrt) gekregen. Ik heb hem gekocht bij RGM Computers in Veghel voor € 132,50 Beetje te duur gezien de prijzen die op internet staan maar ja als er iets kapot is zit ik niet met het probleem om de dvdspeler op te sturen. Ik heb pas 2 films getest. film 1 (Divx 5.0) en film 2 (XviD), film 1 was van goede kwaliteit en film 2 perfecte kwaliteit. Ik zag geen verschil met een normale dvdfilm :)

Wat ook erg fijn is van deze speler is dat de film opgerekt kan worden van 16:9 naar bijna 4:3 :)

Komende dagen ff meer testen :9

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2004 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
BassBionic,
Ik denk dat ze hier niet zo fijn vinden als je de namen van die filmpjes bij noemt, ik heb ook getest met 6 films op DVD-RW maar namen heb ik niet genoemd ;)

Je kan bij Yamada een proggie downloaden om specs van Avi file achter halen en dan kan je die hier posten :)
Avi Check: http://www.yamadaaa.de/ftp/avicheck.zip

Oh ja!… over die OSD tijd die loopt tijdens een Avi filmpje, ik weet niet of jullie weten maar die kan je wel uitzetten.
Ik vergat elke keer posten, want mijn oude DVD speler had ook probleem met SVCD en die liet ook elke keer tijd zien, die kon je met [Display] knopje op mijn afstandbediening uitzetten.

Dus het was voor mij heel normaal zaak om bij DVX-6600 die OSD tijd uit te zetten door [Display] knopje te gebruiken op mijn afstandbediening :P
Sorry voor deze late tip als jullie niet wisten.

Bij DVX-6600: 1x [Display] Knop Tijd loopt af i.p.v. standaard oplopen en nog 1x [Display] Knop en OSD word uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reptile-X schreef op 06 maart 2004 @ 15:34:
BassBionic,
Ik denk dat ze hier niet zo fijn vinden als je de namen van die filmpjes bij noemt, ik heb ook getest met 6 films op DVD-RW maar namen heb ik niet genoemd ;)
Opgelost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluppie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09-2021
Wat mij vooral interesseert, is een vergelijking tussen de Elta 8883 en deze Yamada 6600.
Heeft iemand toevallig allebei de spelers al getest?
Hebben ze ook echt allebei dezelfde functies?
Hoe 'snel' is Elta met firmware updates in vergelijking met de Yamada?
Kan deze speler ook 16/9-films stretchen voor op een 4/3 tv zoals de Yamada kan?
Hoe goed ondersteunt hij de verschillende media (hij zal wel divx/xvid etc ondersteunen, maar wat van wmv, ogg, mp3 vbr, divx op dvdschijven, ondertiteling, etc...) ?
Voor mij lijkt de Elta een betere keuze (in Belgie is de Yamada volgens mij niet te krijgen en de Elta kan online worden besteld via Schlecker.
Alleen zou ik willen weten of ik geen miskoop doe en de Yamada beter kan gaan halen in Aken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...ik heb ook getest met 6 films op DVD-RW...
Ik lees dat velen divx filmpjes branden op DVD-RW maar waarom niet gewoon op CD-RW. Dat lukt ook gewoon en je gebruikt je snelle cdwriter ipv je trage dvdwriter. En de normale CD-RW zijn ook nog een stuk goedkoper.

Of branden jullie meerdere films op 1 DVD-RW ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
Hehehe, lees wat je geqoute heb ;)

Ja inderdaad ik heb 6 films op een DVD+RW gebrand (ik schreef DVD-RW eerst maar dat klopt niet sorry)

[ Voor 1% gewijzigd door Reptile-X op 06-03-2004 19:18 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 19:12:
[...]

Ik lees dat velen divx filmpjes branden op DVD-RW maar waarom niet gewoon op CD-RW. Dat lukt ook gewoon en je gebruikt je snelle cdwriter ipv je trage dvdwriter. En de normale CD-RW zijn ook nog een stuk goedkoper.

Of branden jullie meerdere films op 1 DVD-RW ?
Uiteraard branden ze meer films op 1 DVD ;) .. is vooral handig met series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maakt niet uit of het nou DVD-RW is of DVD+RW ik bedoel waarom op een DVD..RW en niet op een normale CD-RW

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2004 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
Ok, hier is de reden:

Als je al 6 films klaar heb liggen is DVD...RW sneller. Ik kan RW's op 4 speed branden en dat is +/- 20 minuten voor 4,5gig

Bovendien heb ik oude CD-RW's die alleen op 4 speed te branden zijn dus dat duurt ook best wel lang voor 700mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al gekeken naar hoe de directory namen worden weergegeven?
schijnt da dat dus verbeterd is.

op de screenshots zag ik dat "dagje beeldentuin en camping" iig past :)
maar wat gebeurd er als je dit doet:

VA_-_Nederlandse_Top_1000_Van_Het_Jaar_2000-2003

breekt hij dan de naam af, of verkleint ie het dat het wel in zn geheel in beeld past? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

je ziet de filenamen iig afgebroken.. dat is wel jmmr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inderdaad, hopelijk dat ze met de volgende firmware update die naam laten scrollen of iets dergelijks ... bij de DVX 6000 is dat ook zo waardeloos... het zou voor mij al een reden zijn om te upgraden, nu zie ik alleen maar 10 * de naam van de artiest op de cd en moet maar gissen welk album het is... echt knaken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
Yup! Als je een DVD vol met MP3tjes heb word het erg lastig :X

Maar ik ben uiterst tevreden tot nu toe, bij draait alles wat ik in doe en geloof me dat ding draait echt over uren nu! Mijn zoontje kijk al zijn tekenfilm DVD's, SVCD's en DivXjes.

In iedere geval ik ben niets tegen gekomen die niet doet :*)

Die tabel die ik zou maken over media en codecs voor startpost is overbodig denk ik, misschien een tabel met bugs en irritatie punten is beter idee.
Ik heb ook de startpost beetje aangepast en paar extra info toegevoegd.

Als jullie iets weten dat niet op startpost te vinden is, laat het me weten dan verwerk ik dat daarin, zo hoeven de nieuwe mensen niet alle pagina’s door te lezen.
;)

Oh en mensen die over Elta en Xoro meer willen weten lees mijn post hier ;)
en je zult zien dat er eigenlijk geen weinig verschilen zijn met 6600...

[ Voor 2% gewijzigd door Reptile-X op 07-03-2004 16:15 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reptile-X schreef op 07 maart 2004 @ 16:11:

Die tabel die ik zou maken over media en codecs voor startpost is overbodig denk ik, misschien een tabel met bugs en irritatie punten is beter idee.
Ik heb ook de startpost beetje aangepast en paar extra info toegevoegd.

Als jullie iets weten dat niet op startpost te vinden is, laat het me weten dan verwerk ik dat daarin, zo hoeven de nieuwe mensen niet alle pagina’s door te lezen.
;)
tabel met bugs, irritatie punten en mogelijke oplossingen is goed idee... start maar met die directory namen (@jan dirk: scrollen is denk ik idd goeie optie) en nog ontbrekende ondertitelsupport. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hem vrijdag ontvangen (precies op me verjaardag) :) ik ben er aardig over te spreken alleen moest ik wel de audio uitgang (downmix) STR uitzetten anders heb je maar stereo sound via analoge uitgang ;)

nu maar wachten op een nieuwe firmware voor subs bij divx/xvid en betere afspeelmogelijkheid voor divx af te spelen omdat sommige films niet hellemaal lekker draaien

mp3s gaan prima en functies als pauze/play spoelen, sound kiezen in een dvd gaan als een tierelier :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Ik moet ook zeggen dat de afstandsbediening een prettige indeling heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik sta op het punt om deze speler aan te schaffen maar misschien weet iemand dit; als straks de nieuwe firmware uitkomt met ondersteuning voor ondertitels, zullen deze dan geel zijn of normaal wit? Ik heb namelijk geen zin in gele ondertitels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrijver
  • Laatst online: 15-10 15:21
Is er iemand die wat SKVCD's heeft kunnen testen?

En heeft hij geen problemen met NTSC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB

AlbertTCB

swing it baby

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
 VIDEO:  XVID
 B-VOP: No
 S(GMC)-VOP: Yes
 QuarterPixel: Yes
 Frame Size:  640 x 480
 Frames Rate:  23.976
 Color Depth:  24
 Total Frames:  32478

Deze films doen het momenteel erg slecht. Maak niet uit of het een CD-R(W) of DVD+/-R(W) is. De films doen het perfect op de pc, maar beginnen af-en-toe te stotteren op de Yamada 6600. Irritant, omdat dat juist de reden is geweest dat ik voor de 6600 ben gegaan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
mr. TCB schreef op 08 maart 2004 @ 22:58:
Deze films doen het momenteel erg slecht. Maak niet uit of het een CD-R(W) of DVD+/-R(W) is. De films doen het perfect op de pc, maar beginnen af-en-toe te stotteren op de Yamada 6600. Irritant, omdat dat juist de reden is geweest dat ik voor de 6600 ben gegaan :(
De nieuwste Xvid releases gebruiken standaard een nieuwe optie. Ik geloof dat het Packed bitstreaming heet. Op verschillende forums kom je tegen dat geen enkele stand-alone divx speler met deze chipset ermee overweg kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:29

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Is er iemand die voor mij de precieze breedte wil nameten van deze speler? Want bij 45cm breed past ie NET (maar dan ook net) in mijn tv meubel ;)

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Magma schreef op 09 maart 2004 @ 07:37:
Is er iemand die voor mij de precieze breedte wil nameten van deze speler? Want bij 45cm breed past ie NET (maar dan ook net) in mijn tv meubel ;)
ik kom op 42,8 cm uit met een rolmaat :P dus aan 45 heb je zeker genoeg denk ik,. lijkt mij dat de voorkant t breedst moet zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
evaarties en andere die willen weten wat de taal code is voor DVD menus en DVD ondertiteling, ik heb een reply gehad van Yamada op mijn E-mail ;)
See below list and choose the language you need :) (Dutch 7876)

Ländercode Liste / LIST OF LANGUAGES

CODE LANGUAGE/Sprache Eingabe im Menüpunkt "Sonstige"/Enter within Others Menu
Dus voor Nederlands is het 7876.
Ik heb net de code ingesteld, na vierde nummer gaat het automatisch naar OK dus daarom lijkt het 3 nummers wanneer je invoert.

Ik heb niet de hele lijst gepost want die is te lang.
Maar ik heb het hier als text file upgeload.

Word verwerkt in startpost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 07:47:
[...]
ik kom op 42,8 cm uit met een rolmaat :P dus aan 45 heb je zeker genoeg denk ik,. lijkt mij dat de voorkant t breedst moet zijn :)
Mooooi, nu nog even mijn banksaldo opkrikken. Hoop wel dat ze snel met een update komen ivm de ondertitels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Reptile-X schreef op 09 maart 2004 @ 12:17:
evaarties en andere die willen weten wat de taal code is voor DVD menus en DVD ondertiteling, ik heb een reply gehad van Yamada op mijn E-mail ;)

[...]

Dus voor Nederlands is het 7876.
Ik heb net de code ingesteld, na vierde nummer gaat het automatisch naar OK dus daarom lijkt het 3 nummers wanneer je invoert.

Ik heb niet de hele lijst gepost want die is te lang.
Maar ik heb het hier als text file upgeload.

Word verwerkt in startpost
Dank u _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
Graag gedaan hoor evaarties :)

Ik heb paar extra tabelletjes toegevoegd op startpost wat betreft, tips en bugs.

Als jullie iets weten wat er niet tussen zit, post het hier.

Meeste problemen kunnen opgelost worden met een firmware update, behalve die CD lá zo gammel is :P

Nu afwachten op die firmware update, ik hoop dat ze alles in een keer oplossen, maar ik vrees van niet.
Ik zag net bij Yamada DVX-6000 topic iemand met 1 post onder nick naam Noah dit gepost heeft:
Noah schreef op 09 maart 2004 @ 13:26:
we are still working on DVX6600, DVX6000 improvements will be done
later.
Hij schrijft als of hij van Yamada is maar dat betwijfel ik om eerlijk te zijn.
Als het zo is, dan word DVX-6600 als eerst aangepakt, het is wel jammer voor DVX-6000 gebruikers en eigenlijk voor ons ook een beetje, want als straks een nieuwe speler uitkomt, word support voor DVX-6600 ook minder, maar tot die tijd hebben we geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkseas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-10 19:18

darkseas

Sailing dark seas of internet.

Weet iemand of deze afstandbediening compatible is met andere ab's? (Zodat je de speler ook kunt aansturen met multifunctionele afstandbedieningen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-10 16:41

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Reptile-X schreef op 09 maart 2004 @ 14:41:
[...]
Hij schrijft als of hij van Yamada is maar dat betwijfel ik om eerlijk te zijn.
Als het zo is, dan word DVX-6600 als eerst aangepakt, het is wel jammer voor DVX-6000 gebruikers en eigenlijk voor ons ook een beetje, want als straks een nieuwe speler uitkomt, word support voor DVX-6600 ook minder, maar tot die tijd hebben we geluk.
Check Noah zijn historie maar eens, dan blijkt wel dat er maar twee mogelijkheden zijn;
1) hij quote iemand (en dan zou ik graag weten wie), of
2) hij zwetst maar wat.

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
ops :+ ik had zijn postjes niet gelezen 8)7

In iedere geval, ik had wel op een duitse forum gelezen dat ze druk bezig waren met DVX-6600 en daardoor geen ontwikkelingen kwamen in DVX-6000, maar dat was voordat DVX-6600 uitgebracht werd.

Dus als het quote is, dan is het wel een oude ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB

AlbertTCB

swing it baby

Ik kreeg net een mailtje van Club Computer Systems (www.clubsystems.nl):
Hallo,

Hierbij laat ik u vrijblijvend even weten dat de Yamada DVX-6600 uit voorraad leverbaar is.
De verkoopprijs is € 122,00 inclusief BTW, en inclusief verwijderingsbijdrage (van € 3,00).

Mocht u nog vragen hebben verneem ik dat graag.
Ik heb 'm zelf al via Duitsland, maar 't is misschien handig om te weten voor de mensen die nog een 6600 willlen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutervp
  • Laatst online: 08-01-2021
Ik heb de player nu een paar dagen, even kort m'n eerste bevindingen :

- speelt de meeste divx/xvid's af uit m'n collectie
- degene die hij niet goed speelt : een film geëncodeerd met b-frames. Deze film speelt hij licht schokkerig. Ik hoop op een aanpassing van de firmware : het lijkt of de player geen van de nieuwe features echt waarmaakt. :?
- speelt AC3 divx films perfect af op de analoge uitgang (had dit nergens gelezen, daarom vermeld ik dit nog even)
- Ik ga de player nog uitgebreid testen, ik heb namelijk een divx/mp3/jpg/... test cd met alle mogelijke vormen van beeld en geluid (q-pel, b-frames, .... ook)
- voor wie nog niet genoeg foto's heeft : http://www.gloyns.com/yamada_6600.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sang-Drax of X
  • Laatst online: 11-10 19:24
Hmmm ben benieuwd of dit wat is, gebruik nu een ander apparaat maar misschien is dit ook wel eens leuk om te proberen.

Kan hem trouwens krijgen voor 115 Euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
Ik heb iets raars gezien toen ik een originele DVD zat te kijken.

Ik vroeg me af of jullie dit ook hadden, bij somige ondertitels verschijnt aan de linker kant van de ondertiteling knipperende witte streepjes, het lijkt als of het stukje (boven kant) van ondertiteling zelf is.
Voor de rest speelt alles goed af op zelfde DVD, geen slechte beeld en die streepjes komen niet bij elke ondertiteling, maar toch bij zo'n 60% wel.

Is dit een bug of heb ik toevallig slechte speler, ik heb het bij twee DVD's zelfde probleem, met SVCD (selecteerbaar ondertitels) heb ik geen problemen mee.
Ik moet wel zeggen dat beide DVD's huur DVD's waren, maar zonder krassen en vervuiling, ze zien er nieuw uit.

Iemand anders met zelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reptile-X schreef op 12 maart 2004 @ 23:13:
Ik heb iets raars gezien toen ik een originele DVD zat te kijken.

Ik vroeg me af of jullie dit ook hadden, bij somige ondertitels verschijnt aan de linker kant van de ondertiteling knipperende witte streepjes,
ik heb dit zelf ook gezien en vond het ook wel buggy,. ik hoop dat dit er snel uitgehaald word / bekend word op meerdere forums en dat dit meegenomen word in de firmware :P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2004 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig ben ik niet de enige die dat heeft met de ondertiteling. Heeft iemand ook dat het beeld om de 2 sec licht en dan weer wat donker wordt, of ben ik daar wel de enige in? Was ook met een orginele dvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:29
Dat klinkt als macrovision beveiliging :) Heb je de speler soms via je video-recorder aangesloten? Heeft de speler geen verborgen menu-optie om macrovision uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
BassBionic, ik heb daar geen last van, je zou met een andere scart kabel ook kunnen proberen.

Maar ik ben ook blij dat ik niet de enige ben met die ondertiteling bug bij DVD’s, alleen ik weet niet of Yamada op de hoogte hiervan is, als ik beetje op de net kijk de speler is in Duitsland, Frankrijk, Nederland en Engeland verkocht.
Duitsers en Fransen kijken DVD’s bijna altijd met nasynchronisatie dus gebruiken geen ondertiteling en Engelse gebruiken helemaal geen ondertiteling, dus die zullen het niet melden.

Ik denk dat we moeten melden bij Yamada , ik zal volgende week melden, maar hoe meer mensen melden hoe beter het is natuurlijk.
support@yamada.de

Of zijn er ook mensen die het niet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

In het draadje over de diverse KiSS producten (link) staat nu het volgende:
KiSS heeft afspraken gemaakt met een organisatie (GPL) dat zij in deze firmware versie de ondertitel support voor DivX/XviD er uit laten. In een nieuwe firmware zal KiSS een eigen en verbeterde versie implementeren. Als u 2.8.0 op uw speler heeft staan, dan is het raadzaam om deze niet te updaten. Klanten met de 2.8.3 firmware op de speler dienen zelf de afweging te maken om de speler wel of niet te updaten. U kunt in het menu linksboven de firmare versie vinden, of in het hidden menu (OPEN - CLEAR - 2 - 7 - 6) De nieuwe firmware met ondertitel ondersteuning zal na ongeveer 2 weken beschikbaar komen. Let op! U kunt de speler niet meer terug flashen naar een oudere versie, dus éénmaal geupdate naar 2.8.4 kunt u niet meer terug.
Nu zat ik dus te denken; gaat dit misschien ook de ondersteuning voor subtitles voor de Yamada 6600 in de eerst volgende firmware release opbreken? Of gebruiken zij een heel andere code en komt er eind maart gewoon een update met subtitles ondersteuning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
  • Laatst online: 25-10-2022
Magma schreef op 14 maart 2004 @ 11:22:
In het draadje over de diverse KiSS producten (link) staat nu het volgende:

[...]

Nu zat ik dus te denken; gaat dit misschien ook de ondersteuning voor subtitles voor de Yamada 6600 in de eerst volgende firmware release opbreken?
Nee. De code van de yamada is van hun zelf. Bij de Kiss speler is er code gebruikt uit het porgramma mplayer als ik het goed had en die valt onder de GPL. Kiss mocht deze code dus niet gebruiken als ze hun eigen code niet kom kompleet vrijgaven, vandaar deze actie van Kiss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reptile-X schreef op 13 maart 2004 @ 15:25:

Ik denk dat we moeten melden bij Yamada , ik zal volgende week melden, maar hoe meer mensen melden hoe beter het is natuurlijk.
support@yamada.de

Of zijn er ook mensen die het niet hebben?
ik heb ze vanmorgen ff gemaild over het flikkeren van dat balkje soms en kreeg het volgende terug

Can you give me more details?
Could also be a problem of the TV or picture settings.(Connection
type, overlay/interlaced)

hierna heb ik het nog duidelijker uitgelegd en gezegt dat er nog 3 mensen waren met dit zelfde probleem. als er nog meer vragen zijn kunnen ze me mailen :)
ik hoop dat ze er naar gaan kijken..

ik kreeg weer wat terug

Will it be possible to get a screenshot of this?
I didn't have such a problem, or better said it looks normal using
subtitles.

wie er dus een screenshot van kan maken heel erg graag ! _/-\o_
ik ga zelf ook proberen om dit vast te leggen

dan kan ik ze weer terug mailen

maar als je ook dit probleem hebt met het subtitle streepje
ook daar gaan mailen, hoe meer mensen hoe beter :*)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2004 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Weet iemand of je ook 800mb/90min CD-R's in deze speler kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
ElectroPanic

Ik heb ook gemaild met een lange verhaal, en settings die ik geprobeerd heb. Ik heb foto's bij gevoegd. Ik heb geen capture card meer dus ik heb met mijn crappy digi cam foto's genomen, het is blurry maar ze zullen wel begrijpen denk ik.

Foto's die ik erbij gedaan heb:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.ozen4/yamada6600/subbug.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.ozen4/yamada6600/subbugmarked.jpg

Het was moeilijk om een foto van dichtbij te maken op een lichtgevend object en eigenlijk had ik ook geen zin om met de settings van de camera te spellen na mijn nacht dienst :P en als je op pauze drukt op DVD speler gingen de strepen weg dus ik moest op mijn TV "still" functie gebruiken, en daar word de beeld ook blurry van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik zoek nu nog een film of een fragment waarbij het voorkomt kan het niet zo snel vinden maar het is me bij bijna elke film voorgekomen.

dezelfde pics posten lijkt me niet geloofwaardig :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
Tot mijn verbazing is Thomas(Yamada) erg snel met replys en dat is een erg grote plus punt vind ik! :*)

Hij schreef dit:
Thanks for the information, i'll check this and if this is a problem
of the firmware we will fix it with next firmware release.
You did say it's not for every DVD, can you give me some names of the
DVD's that have such problem? Maybe they are in NTSC?
Hij begreep me verkeerd in de mail, ik had gezegd dat niet alle ondertitelingen hebben zelfde probleem, hij dacht dat ik DVD's bedoelde.
Maar dat heb ik recht gezet met een reply dat alle DVD's dit probleem hebben ik heb ook paar namen erbij genoemd van de DVD's
Om precies te zijn ik had 7 getest, alle 7 PAL en Region 2 (duh! :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reptile-X schreef op 15 maart 2004 @ 11:48:
Tot mijn verbazing is Thomas(Yamada) erg snel met replys en dat is een erg grote plus punt vind ik! :*)

Om precies te zijn ik had 7 getest, alle 7 PAL en Region 2 (duh! :P ).
welke titels heb je ?

misschien heb ik ze ook dan kan ik even een fout fotograferen want ik kan ze niet echt zo snel vinden nu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
DareDevil
Shanghai Knights
The 51st State
Bandits
Liberty Stands Still
The Watcher
The Perfect Storm
(Voor de duidelijkheid dit zijn geen copy DVD's maar originele, voordat een modje iets anders denkt ;) )

Je moet echt geduldig wachten, toen ik vanochtend eentje probeerde pakken duurde eventjes, ik heb die foto bij DareDevil gemaakt.
Ik heb nog meer DVD's maar heeft geen zin om te testen want het gebeurd bij elke filmpje.

offtopic:
Kon ik maar slapen na mijn nacht dienst! Ze zijn bezig aan mijn gevel met kozijnen en ze maken best wel veel herrie :(
Ik kan ze moeilijk zeggen dat ze moeten stoppen, ze doen ook hun werk...

[ Voor 12% gewijzigd door Reptile-X op 15-03-2004 12:17 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnHannibalSmith
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 15:07
Vraagje tussendoor:

Hoe is de audio-CD weergave van de 6600 2-kanaals?

I love it when a plan comes together!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JohnHannibalSmith schreef op 15 maart 2004 @ 14:05:
Vraagje tussendoor:

Hoe is de audio-CD weergave van de 6600 2-kanaals?
Jep via Links en rechts, en uit je tv speakers,

gewoon stereo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
Ik zat even op de duitse forum weer te streunen, en ik zag dat Thomas3k in een post vertelt hoe je firmware versie kan bekijken met DVX-6600 :*)

Het gaat als volgt:
  • Zorg dat er niets in de speler zit (dus geen DVD of CD in de lá)
  • Druk nu op [Setup] knop
  • Ga naar Voorkeurinstellingen (laatste icon in de rij) "Prefence page" in Engels
  • Toets nu 1369
  • Nu zie je de firmware versie
Dit word verwerkt in start post.

Mijn versie was:
Version 05.00.02.03
SubVer 0B.00.00.02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jep zelfde versie hier :)
JohnHannibalSmith schreef op 15 maart 2004 @ 16:03:
[...]

Dat snap ik, maar is het ok of klinkt het crap?
het klinkt zeker niet crap, net zo goed als mijn sonyXE220 die het trouwens nog steeds doet maar ik ben gauw geneigd nu ook muziek cds erin te douwen ;)

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2004 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnHannibalSmith
Jep via Links en rechts, en uit je tv speakers,

gewoon stereo.
Dat snap ik, maar is het ok of klinkt het crap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
Bij mij klinkt het behoorlijk goed, zelfs met Mp3's

Maar ik heb dan ook een goeie TV met draadloos DolbyPrologic en 100watt speakers op TV zelf (kan ook 80watt zijn).
Prologic doet ook zijn werk, is wel verouderde techniek (tegenwoordig) maar toen ik de TV kocht was er geen betere versie.

Ik ben wel heel trots op mij bijna 6 jaar oude beestje! :)
Hier mijn TV specs (zodat je kan vergelijken)

Philips 82cm Breedbeeld Type: 32PW9763/32
IDTV Digital Scan 100HZ
PAL-plus
DolbyPrologic
Dual reciever (twee ontvangers) (Dual screen)
NexTView
3 Scart ingangen Yamada zit op ingang 3
1 S-Video ingang
1 set composite inganen 1x links 1x rechts en 1x video
4 extern speaker aansluitingen
en bla bla teveel om op te noemen...
:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno
  • Laatst online: 15-10 16:41

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Reptile-X schreef op 15 maart 2004 @ 15:37:
Ik zat even op de duitse forum weer te streunen, en ik zag dat Thomas3k in een post vertelt hoe je firmware versie kan bekijken met DVX-6600 :*)

Het gaat als volgt:
  • Zorg dat er niets in de speler zit (dus geen DVD of CD in de lá)
  • Druk nu op [Setup] knop
  • Ga naar Voorkeurinstellingen (laatste icon in de rij) "Prefence page" in Engels
  • Toets nu 1369
  • Nu zie je de firmware versie
Dit word verwerkt in start post.

Mijn versie was:
Version 05.00.02.03
SubVer 0B.00.00.02
In dit draadje op Doom9.org staan een heleboel versienummers van verschillende spelers die op de MediaTek chipset gebaseerd zijn. Heb alleen geen idee wat je er aan hebt.... :?

[ Voor 6% gewijzigd door styno op 15-03-2004 16:35 ]

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnHannibalSmith
ok guys, bedankt voor de reacties. ik was er benieuwd naar omdat ik budgetwijs voorlopig maar geen stand-alone CD-speler in mijn aan te schaffen HT ga opnemen, maar om het nou via de PC af te spelen is ook zo wat. Als dit redelijk normaal klinkt, dan zal dit moeten gaan voldoen voorlopig.
Stereo CD-weergave was de laatste drempel tot aanschaf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reptile-X schreef op 15 maart 2004 @ 12:15:

Je moet echt geduldig wachten, toen ik vanochtend eentje probeerde pakken duurde eventjes, ik heb die foto bij DareDevil gemaakt.
Ik heb nog meer DVD's maar heeft geen zin om te testen want het gebeurd bij elke filmpje.
Ik dacht eerst dat ik er geen last van had, maar wel dus :'(. Kep ook maar ff een mailtje gestuurd met wat voorbeelden. Kan nooit geen kwaad.

Afbeeldingslocatie: http://pieter.hopla.com/Yamada6600/subs.jpg

O ja mijn versie idem:
Version 05.00.02.03
SubVer 0B.00.00.02

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2004 08:24 . Reden: ff plaatje bij doen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
Ok, dit is wat ik terug kreeg van Yamada:
Ok, now i know what you mean, the problem can appear for some
subtitles or while switching them on a DVD.
Let's say you have a DVD and select the first subtitle(english) then
it's fine, but if you then change the subtitle to next language the
problem can appear!?
I'll double check and we surely can fix this with next firmware.

Best Regards and thanks for your feedback,
Thomas
Ik heb hem terug gemaild dat we niet van subtitels veranderen tijdens afspelen en als je klein beetje terug spoel en weer afspeel dat het niet meer gebeurd met zelfde ondertiteling dus dat het rondom terug komt.
Maar het fijne is dat ie toch meld dat het opgelost word met volgende firmware update 8)

en ik heb stiekem gevraagd hoe het zit met komende firmware update ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RePlayer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-09 23:19
Sta op het punt om deze DVD speler te bestellen, maar vraag me nu af of hij wel aan mijn TV kan.

TV heeft geen Video, S-Video, Audio Ingang. Alleen SCART ingang.

Gaat over SCART beeld en geluid? En is het dus mogelijk om deze DVD speler aan te sluiten?

Tevens zit er al een video recorder aan, kan ik de dvd speler doorlussen met SCART kabel?

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok thanks then it shouldn't be a 100HZ problem, i'm looking forward to
the reply of our engineers, could take sometime because of Cebit
exhibition but we should be able to solve this easily.

Best Regards,
Thomas
denk dat ze er wel wat aan gaan doen dat streepje ;)

over scart,. bij mij hangt ie ook aan de scart en heb beeld en geluid op me tv ook :) als je meerdere apparaten eraan wil hangen kan dat met verschillende scart doosjes die automatisch schakelen tussen 2 of meer apparaten

Afbeeldingslocatie: http://www.elektronicaonline.nl/TV%20en%20Video%20Kabels_bestanden/SCART55.jpg
automatisch:
deze zijn wat duurder dan met een schakelaartje
Afbeeldingslocatie: http://www.amabilidade2002.com/V43.gif
handmatig:

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2004 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RePlayer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-09 23:19
Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 14:18:
[...]

over scart,. bij mij hangt ie ook aan de scart en heb beeld en geluid op me tv ook :) als je meerdere apparaten eraan wil hangen kan dat met verschillende scart doosjes die automatisch schakelen tussen 2 of meer apparaten
Op m'n video recorder zit een SCART in- en uitgang dus volgens mij kan ie daar dan aan? Zou alleen niet weten hoe ik het DVD kanaal dan op m'n TV tover..

[ Voor 7% gewijzigd door RePlayer op 16-03-2004 16:03 ]

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SCART is beter dan S-video, zo staat het in het boekje van de DVX 6600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op deze site kun je hacks voor je DVX 6600 vinden:

http://www.dvdrhelp.com/d...da+DVX-6600&Search=Search

Er staat nog maar 1 hack op, voor de region code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RePlayer schreef op 16 maart 2004 @ 16:02:
[...]

Op m'n video recorder zit een SCART in- en uitgang dus volgens mij kan ie daar dan aan? Zou alleen niet weten hoe ik het DVD kanaal dan op m'n TV tover..
ik denk dat je dan bij de tuner van je video moet zijn en iets van EXT 1 ofzo gaan kiezen, alleen vraag ik me af of je dan geen raar beeld krijg vanwege MarcoVision beveiliging. op een DvDtje

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2004 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
Dit is wat ik ook gekregen heb:
Thanks again for your reply, we surely will fix the subtitle bug,
concerning new firmware it is scheduled for end of march but it's not
easy to say an exact date, if there are some issues there can also be
some delay.
Anyway, next firmware should improve most of the requested features
our customer wants.

Best Regards,
Thomas
Het ziet er goed uit en ik ben zeer tevreden met support dat ze geven, snelle replys van een "manufacturer" zie je niet zo vaak ;)

@ BassBionic

Ik had inderdaad gezien dat ze iets gepost hadden bij dvdrhelp.com maar onze Yamada is al regio vrij, laat je niet misleiden door regio code die op de doos en handleiding staat ;) Dat doen ze waarschijnlijk om niet in problemen te komen in sommige landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje,

Het is al even kort aangehaald over de nieuwe vorm xvid codecs.

Dat deze niet echt goed af te spelen is.

Zal dit worden opgelost bij de firmware update denken jullie?

En verder: Is deze speler regiovrij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees even de post nèt boven die van jou :)

Het antwoord is dus JA ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 23:03:
[...]

Lees even de post nèt boven die van jou :)

Het antwoord is dus JA ;)
Hèhè, oeps :P

Maar wat dan wat betreft die nieuwste build van de xvid codec, zal die in de toekomst denk je wel worden ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Nouja, ook die nieuwe XviD builds zijn toch MPEG4 ? Ik denk dat ze dit wel via een firmware kunnen ondersteunen, gok ik, weet natuurlijk niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
Alles wordt wel afgespeeld maar er zijn problemen met sommige GMC en Q-PEL codecs, zoals geluid die niet netjes loopt of stotterend beeld.
Die worden dan volgens Yamada, met volgende (eerste) firmware opgelost, zie mij quote in boven staande post, voor de rest speelt deze speler alles af.

Ik ga een pdf file maken van de manual, zodat mensen die nu al hun handleiding kwijt geraakt zijn of graag een digitale versie willen hebben op hun computer.

Ik vraag wel eerst toestemming aan Yamada of ik die manuaal online mag zetten, dit wegens auteurs rechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubberduck1978
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Regio Code wijzigen:

Power ON
Druk Setup
Beweeg de cursor naar Voorkeuren (preferences)
Voer in 49540

Region-Code beeld komt op
Verplaats de cursor naar bovenup/bendeden om de regiocode te kiezen
Druk op enter om de nieuwe regiocode te selecteren
>:) >:) >:) >:) >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

rubberduck1978 schreef op 17 maart 2004 @ 09:01:
Regio Code wijzigen:

Power ON
Druk Setup
Beweeg de cursor naar Voorkeuren (preferences)
Voer in 49540

Region-Code beeld komt op
Verplaats de cursor naar bovenup/bendeden om de regiocode te kiezen
Druk op enter om de nieuwe regiocode te selecteren
>:) >:) >:) >:) >:) >:)
Ik neem aan dat je niet eerst de posts hebt gelezen? Dit was al bekend, en de speler is trouwens out-of-the-box al regiovrij ;).
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.