Yamada DVX-6600

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 9.114 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-06 10:32
Anoniem: 114902 schreef op 22 juni 2004 @ 15:17:
[...]

ja maar als ik dan zie op welk moment ze wegvallen dan komt het niet overeen met de "foutmeldingen" die subtitle tool geeft. of moet ik nog met andere progjes die subs checken?
Met SubMagic kan je de subs checken, ik zet het zo wel ff op een mirror zodat je het kan downloaden...

--EDIT--
Klik voor downloaden

[ Voor 12% gewijzigd door Westereen op 22-06-2004 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108616

Anoniem: 114902 schreef op 16 juni 2004 @ 20:33:
toch heb ik nog een probleempje.
ik kan geen tv kijken als de dvd speler aanstaat. ik moet persee het powerknopje uitzetten als ik gewoon tv wil kijken. als ik op het powerknopje (om uit te zetten)op de AB druk krijg ik 6 sec TV beeld en daarna is het gewoon zwart.
dit lijkt me niet normaal. heb ik hem wel goed aangesloten? ik heb hem gewoon met een scartkabel de Yamada met de Tv verbonden.
Ik heb identiek hetzelfde probleem. Wanneer de dvd aan staat of in standby staat, kan ik eveneens de kanalen van mijn tv niet verzetten. Is de oorzaak mijn tv-toestel of heeft iedereen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-05 16:41

evaarties

Powerball @ 12.582

Dat zit denk ik in je tv.. heeft mij broertje ook nl. Misschien een andere scart ingang gebruiken.

Specs | Site | The Lemmings Encyclopedia | Ubuntu Edge smartphone nog tot 20 augustus te koop!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-05 17:53

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
Beste is om met een volledig bedraad en goed beschermd scart kabel te werken. Het iets duurder maar werkt altijd beter.

Heeft iemand nog problemen met die DVD ondertitelingen?
Ik moet zeggen dat ik na eerste firmaware update geen problemen meer heb gehad.

Als je niet weet waar ik over praat lees het hier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-03 22:01

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmm, okay... na wat testen... hij pakt BEPAALDE divx codecs dus niet perfect.. maar als je lang genoeg wacht dan reageert hij er wel op. Bijvoorbeeld de MP4 bestanden die Quicktime maakt werken perfect... maar op xvids/divx moet hij een minuutje kauwen voordat hij iets laat zien.

..jullie dat ook gezien?

Net efkes een DVD gepakt met 13 afleveringen van Hellsing en ook nog Vampire Hunter D erop... en hij deed er... 2,5 minuten over het nachecken.

Op zich geen probleem :-) maar hoe loopt het bij jullie!

[ Voor 26% gewijzigd door swampy op 22-06-2004 23:56 ]

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyXP1600
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:16
[b]

Ik zoek namelijk een DVD/DivX/mp3 speler voor in de wagen (alle voor zieningen zijn er, ik moet gewoon dvd signaal op rca hebben), toevallig iemand ervaring mee ?
Is het dan niet dat zo'n ding in de auto ongelooflijk overslaat aangezien het er niet echt op gemaakt is?? Als dat niet zo is ga ik er ook 1 inbouwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertvanErnie
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
en weet iemand een mooi, goed en goedkoop plekje waar ik deze waar (de yamada 6600) kan ophalen?

[ Voor 11% gewijzigd door BertvanErnie op 23-06-2004 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
BertvanErnie schreef op 23 juni 2004 @ 13:39:
en weet iemand een mooi, goed en goedkoop plekje waar ik deze waar (de yamada 6600) kan ophalen?
Weet niet wat jij goedkoop vind & waar je woon't. Maar ik heb mijn Yamada 6600 gekocht in mijn woonplaats, is ook het handigste als het om garantie gaat bijv. Dit is bij de shop www.tagie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100644

BertvanErnie schreef op 23 juni 2004 @ 13:39:
www.eynstein.nl

edit: nouja niet ophalen maar wel redelijk goedkoop

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 100644 op 23-06-2004 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

mmm, ik heb hem gewoon locaal gekocht, bij ICT-traders ( http://www.ict-traders.nl ) voor maar 97 Euro.

Maar hij is alleen "goedkoop" als je hem zelf ophaalt...opsturen kost nogal wat hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116113

Ik heb vandaag mijn Yamada 6600 opgehaald en net eventjes getest.

1.) Ik heb meteen de nieuwste f/w erin gezet (05.00.03.05 beta) i.v.m. subtitle ondersteuning. Is deze f/w ook de beste?

2.) Ik heb op een divx gemerkt dat in audio af en toe rare knakken te horen zijn. Ligt dit aan deze firmware?

3.) Ik heb gewone Philpis TV, dus geen breedbeeld. Ik heb gemerkt dat als een DVD afgespeld wordt een witte lijn op de bovenste rand te zien is. Deze komt dus overeen met bovenste zichtbare gedeelte van de DVD. Als ik TV Display op Normal/PS of LB zet dat is deze lijn niet zichtbaar. Lijn is wel zichtbaar als ik op de AB Yamada uitzet en VCR kanaal selecteer. Ik gebruik een SCART kabel om Yamada aan de TV te sluiten. Heeft iemand ook zon een probleem en wat is de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79879

maandag besteldt bij bestel.nl (95,-) en vandaag ontvangen, deze maand geen verzendkosten en 2,50 korting bij eerste bestelling kreeg er ook en digtale camera bij twv 24,50(MiniCam M300 Digitale Camera) is wel niks maar toch, tevens 2bonnen van 5euro korting op de volgende bestelling.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 79879 op 23-06-2004 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
Hou op Pamas!!! door jou koop ik straks nog een DVX-6600 :P J/K

Ik kon alleen niets vinden over gratis verzenden, kortingen en cameraatje op bestel.nl]bestel.nl

Een directe link naar die kortingen zou wel fijn zijn :) voor mensen die nog Yamada DVX-6600 willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjorden
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Dat is interessant, korting (EUR 2,50) krijg je bij registratie op de website. De verzendkosten bedragen EUR 0 zie je op de besteloverzichtspagina, alleen die aanbieding vd. camera zie ik nergens verschijnen.

Begin nu aardig te twijfelen of ik ook deze speler ga bestellen (enkel het trage verschijnen van firmware updates weerhoudt mij er eigenlijk van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Voor 100 euro geen slechte DVD/Divx speler... sure je kan een Revoy nemen maar dan betaal je ook even meer!

En in mijn geval, 100 euro wil ik nog wel investeren.....goed spelertje hoor voor dat geld, ik bedoel maar... als je kijkt hoeveel uitgangen hij heeft... dus je kan er ook een 5.1 setje aan hangen..of zelfs een versterker ..of digitaal geluid aftappen...wat je maar wil.

Mmm, natuurlijk..het is geen Revoy maar... voor 100 euro een goede speler. En he... hij kan Divx/Xvid best aardig afspelen hoor :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
Anoniem: 116113 schreef op 23 juni 2004 @ 21:22:
Ik heb vandaag mijn Yamada 6600 opgehaald en net eventjes getest.

1.) Ik heb meteen de nieuwste f/w erin gezet (05.00.03.05 beta) i.v.m. subtitle ondersteuning. Is deze f/w ook de beste?

2.) Ik heb op een divx gemerkt dat in audio af en toe rare knakken te horen zijn. Ligt dit aan deze firmware?

3.) Ik heb gewone Philpis TV, dus geen breedbeeld. Ik heb gemerkt dat als een DVD afgespeld wordt een witte lijn op de bovenste rand te zien is. Deze komt dus overeen met bovenste zichtbare gedeelte van de DVD. Als ik TV Display op Normal/PS of LB zet dat is deze lijn niet zichtbaar. Lijn is wel zichtbaar als ik op de AB Yamada uitzet en VCR kanaal selecteer. Ik gebruik een SCART kabel om Yamada aan de TV te sluiten. Heeft iemand ook zon een probleem en wat is de oplossing?
1.) Als je deze firmware erop hebt, heb je naar mijn mening de beste firmware erop

2.)Heb je dat op de pc ook?

3.)Dit vat ik niet echt helemaal :? . Als je in de setup (van de yamada) het TV Display op Normal/PS zet dan moet het toch goed zijn?
Ik wil nog wel ff opmerken een vriend van mij heeft een philips divx/xvid speler en als je daar een dvd/divx/xvid in af speelt op een "gewone tv" krijgt hij helemaal boven-in beeld ook een groene streep (is maar een smalle streep, maar wel helemaal van links naar rechts van het beeld). Als je de dvd/divx/xvid er dan uithaald, zie je het "splash-screen" van de philips en dan is de streep weg. Bedoel jij dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116113

@westereen

Bedankt voor je reactie.

1.) Dat is de f/w dat ik heb geinstalleerd.

2.) Dat moet ik nog controlleren.

3.) Het is een smalle witte streep (helemaal van links naar rechts) dat scheiding maakt tussen het gebied waarin film woordt getoond en zwarte balk bovenin. Deze streep is dus ook aanwezig als Yamada uit staat (via AB) en dus niet afhankelijk van DVD od DivX. Ik denk dat hij wordt weergegeven als display settings op Wide staan, en dat doet is blijkbaar default wel ook als er geen disc erin zit. Misschien ligt dit ook aan mijn TV. Ik zal het nog via video uitgang proberen.

Bijlage foto: http://mail.caravanmail.net/pilotbabo/img_0081.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 116113 op 24-06-2004 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Ik zoek met spoed een DivX player voor mijn zus die geslaagd is :). Dit omdat ik al tig DivX Cd's bezit, en de meerprijs van ongeveer 45 euro voor een DivX Speler wel der uit krijgt ;).

Nu twijfel ik tussen de Yamada DVX-6600 dus, en de Elta 8883.
Moet dus gewoon dienen voor films kijken enzo, eventueel 5.1 setje erachter, maar ik zie dat beide spelers beschikken over 5.1 uitgang.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
YellowNeck schreef op 24 juni 2004 @ 18:23:
Ik zoek met spoed een DivX player voor mijn zus die geslaagd is :). Dit omdat ik al tig DivX Cd's bezit, en de meerprijs van ongeveer 45 euro voor een DivX Speler wel der uit krijgt ;).

Moet dus gewoon dienen voor films kijken enzo, eventueel 5.1 setje erachter, maar ik zie dat beide spelers beschikken over 5.1 uitgang.
Dus dan wordt het de goedkoopste? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Megamind schreef op 24 juni 2004 @ 18:28:
[...]

Dus dan wordt het de goedkoopste? :P
Neuh, heb wel aardig wat over voor mijn zus die het huis uitgaat en dan haar kamer overneem waar tevens de PC staat }) Oprotcadeau zegmaar ;)

Maar ff serieus, welke is "beter" qua compatibiliteit, afspeelbaarheid en kwaliteit (van beeld)

[ Voor 6% gewijzigd door Yellowneck op 24-06-2004 18:40 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115237

Ik heb de elta en ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben.
Hij heeft alleen dezelfde problemen met de subtitles als de yamada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79879

Reptile-X schreef op 23 juni 2004 @ 23:43:
Hou op Pamas!!! door jou koop ik straks nog een DVX-6600 :P J/K

Ik kon alleen niets vinden over gratis verzenden, kortingen en cameraatje op bestel.nl]bestel.nl

Een directe link naar die kortingen zou wel fijn zijn :) voor mensen die nog Yamada DVX-6600 willen hebben.
Dat van de camera staat ook nergens hij zat gewoon in de doos met een briefje waarop stond:

Tijdelijk ontvang je bij je bestelling (bij een orderwaarde van min.50€)een minicam m300 digitale camera van ons cadeau! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
Anoniem: 79879 schreef op 24 juni 2004 @ 21:07:
[...]

Dat van de camera staat ook nergens hij zat gewoon in de doos met een briefje waarop stond:

Tijdelijk ontvang je bij je bestelling (bij een orderwaarde van min.50€)een minicam m300 digitale camera van ons cadeau! _/-\o_
Ja klopt met die camere, een kennis van me heeft vandaag gebeld :)
Alleen ze hebben het niet meer, het komt volgende week pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

YellowNeck schreef op 24 juni 2004 @ 18:23:

Die Elta ziet er PRECIES hetzelfde uit als de Yamada DVX-6600 .......

Ook de zelfde problemen? ... precies alsof het dezelfde speler is!

[ Voor 7% gewijzigd door swampy op 24-06-2004 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Laatst online: 28-02 01:01
swampy schreef op 24 juni 2004 @ 22:42:
[...]

Die Elta ziet er PRECIES hetzelfde uit als de Yamada DVX-6600 .......

Umm relabbeled?
Vind je... Het display zit zowiezo aan de andere kant bij de 6600.. Misschien zelfde chipset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Megamind schreef op 24 juni 2004 @ 22:49:
[...]

Vind je... Het display zit zowiezo aan de andere kant bij de 6600.. Misschien zelfde chipset?
Mmm, dan zou het verschil alleen maar cosmetisch zijn! ...

Nu ja, misschien zijn ze physiek anders maar... ze delen op het oog veel van dezelfde kenmerken...

Nu ja, hoe het menu eruit ziet... misschien zit de software anders in elkaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het menu van de elta is praktisch hetzelfde als de Yamada. De icoontjes die bovenin beeld staan zijn iets anders en voor de rest is het precies gelijk, tot aan de kleuren aan toe!
Er zit ook dezelfde chipset in. Ik heb al verschillende fora gelezen dat de FW updates gemaakt worden door de producent van de chip, in dit geval mediatek. Dit zou verklaren dat ze exact dezelfde problemen hebben. De FW updates kwamen ook bijna tegelijk uit voor beide spelers.
Ook het uiterlijk is bijna gelijk. Het display zit dan wel aan de andere kant maar voor de rest is hij gelijk. De lade is net zo dun, de knoppen zitten op dezelfde plaats en de afstandsbediening is hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Anoniem: 115237 schreef op 25 juni 2004 @ 00:25:
Het menu van de elta is praktisch hetzelfde als de Yamada. De icoontjes die bovenin beeld staan zijn iets anders en voor de rest is het precies gelijk, tot aan de kleuren aan toe!
Er zit ook dezelfde chipset in. Ik heb al verschillende fora gelezen dat de FW updates gemaakt worden door de producent van de chip, in dit geval mediatek. Dit zou verklaren dat ze exact dezelfde problemen hebben. De FW updates kwamen ook bijna tegelijk uit voor beide spelers.
Ook het uiterlijk is bijna gelijk. Het display zit dan wel aan de andere kant maar voor de rest is hij gelijk. De lade is net zo dun, de knoppen zitten op dezelfde plaats en de afstandsbediening is hetzelfde.
Dus gewoon hetzelfde product, dat technisch gezien hetzelfde is maar gewoon net iets anders is opgebouwd.

Nu ja, het is een goede speler... dat staat vast...dus maakt niet uit welke je kiest..met beide zit je goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donblaauw
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09-2013
Graag antwoord op het volgende:
Kan iemand mij vertellen of er misschien in de volgende firmware weleens een kleiner font als ondertitel gebruikt gaat worden en de positie handmatig verplaats zou kunnen worden..Datzou dus tof zijn. Heb gisteren bij Mycom voor 129 eur de 6600 gehaald. voorals nog heerlijk genoten van shrek2 .. lekker

BSplayer heeft een goede ondertiteling systeem
en alle text kan er op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
donblaauw schreef op 25 juni 2004 @ 11:53:
Graag antwoord op het volgende:
Kan iemand mij vertellen of er misschien in de volgende firmware weleens een kleiner font als ondertitel gebruikt gaat worden en de positie handmatig verplaats zou kunnen worden..Datzou dus tof zijn. Heb gisteren bij Mycom voor 129 eur de 6600 gehaald. voorals nog heerlijk genoten van shrek2 .. lekker

BSplayer heeft een goede ondertiteling systeem
en alle text kan er op
Wat in de volgende firmware zit is meestal niet bekkend, je zou een mail naar Yamada kunnen sturen om te vragen, ze geven behoorlijk snel antwoord terug.

Over BSplayer en Yamada, nou dat zijn totaal twee verschillende dingen, die kan je niet met elkaar vergelijken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05:05

XyS

0.o.O

offtopic:
Sorry dat ik dit hier vraag, maar ik weet ff niet waar het beter kan.
Bestaan er eigenlijk al DivX recorders?
Dus dat ze DivX afkunnen spelen maar wel gewoon opnemen zoals normale dvd recorders.

Bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55563

spawnkamikaze schreef op 13 juni 2004 @ 15:52:
DTS is digitaal.. DD5.1 bijvorobeeld niet.. die kan hij gewoon via de tulp uitgangen doorgeven aan boxen zonder tussenkomst versterker.. echter kan dit niet met DTS :) heb je dus gewoon aparte versterker nodig.. kost wel wat maar is het wel waard ;)
DTS en Dolby Digital zijn beide digitale formaten. De wat duurdere dvd-speler heeft voor beide formaten een decoder aan boord en kan ze dus allebei weergeven op de analoge tulpuitgangen. Echter, tegenwoordig heeft elke versterker ook gewoon decoders voor beide formaten waardoor de dvd-spelers deze kunnen ontberen en dus eenvoudiger en goedkoper zijn. Een dolby digital decoder kan echter niet ontbreken in een dvd-speler anders zou je de speler nooit analoog aan kunnen sluiten op een versterker, iets dat veel consumenten nog steeds doen. Elke dvd heeft immers op zijn minst dolby digital en optioneel DTS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
Bij Yahoo! Group's is nu ook een groep genaamd mt13x9 · Mediatek MT1369/1379/1389 DVD Firmware. http://groups.yahoo.com/group/mt13x9/
Ze hebben allemaal tools op de firmware te editen, en ook de source code staat er op. Dus als er mensen zijn die kunnen programmeren, dan kan je dus mooi de firmware verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80654

Westereen schreef op 26 juni 2004 @ 09:28:
Bij Yahoo! Group's is nu ook een groep genaamd mt13x9 · Mediatek MT1369/1379/1389 DVD Firmware. http://groups.yahoo.com/group/mt13x9/
Ze hebben allemaal tools op de firmware te editen, en ook de source code staat er op. Dus als er mensen zijn die kunnen programmeren, dan kan je dus mooi de firmware verbeteren.
Dat klinkt als een sprookje, maar er staat géén source van de firmware.
Ook géén firmware editors ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
Anoniem: 80654 schreef op 26 juni 2004 @ 10:40:
[...]

Dat klinkt als een sprookje, maar er staat géén source van de firmware.
Ook géén firmware editors ....
Meende toch echt dat ik vanmorgen op 1 van die MT13x9 Storage Group's iets van Source had gezien. Wat je wel kan vinden in die group is hoe de structuur van de firmware in elkaar zit. Er zijn wel degelijk tools waarmee je de firmware kan aanpassen & opsplitsen (het mpeg2 & xvid & mp3 & etc. gedeelte eruit halen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluppie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09-2021
Westereen schreef op 26 juni 2004 @ 10:46:
[...]

Meende toch echt dat ik vanmorgen op 1 van die MT13x9 Storage Group's iets van Source had gezien. Wat je wel kan vinden in die group is hoe de structuur van de firmware in elkaar zit. Er zijn wel degelijk tools waarmee je de firmware kan aanpassen & opsplitsen (het mpeg2 & xvid & mp3 & etc. gedeelte eruit halen)
Sourcecode niet, maar toch al een aardige stap vooruit: hexediting en recompiling.
Ik denk dat die mannen rapper gaan zijn dan mediatek met een 'nieuwe' release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117349

Ik dacht even mijn firmware te upgraden, maar blijkbaar is er iets misgegaan want mijn speler doet het niet meer :'( Iemand die hier ervaring mee heeft? Hoe zit het met garantie? Ik heb gelezen dat een firmware upgrade niet onder de garantie zou vallen. Wordt er inderdaad moeilijk gedaan als je toch een beroep op de garantie doet. Sowieso vreemd dat een firmware update niet onder de garantie valt, zoiets ligt toch binnen de gebruiksmogelijkheden van zo'n apparaat. Zo, nu ga ik even verder met balen. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-06 14:05
Anoniem: 117349 schreef op 27 juni 2004 @ 13:28:
Ik dacht even mijn firmware te upgraden, maar blijkbaar is er iets misgegaan want mijn speler doet het niet meer :'( Iemand die hier ervaring mee heeft? Hoe zit het met garantie? Ik heb gelezen dat een firmware upgrade niet onder de garantie zou vallen. Wordt er inderdaad moeilijk gedaan als je toch een beroep op de garantie doet. Sowieso vreemd dat een firmware update niet onder de garantie valt, zoiets ligt toch binnen de gebruiksmogelijkheden van zo'n apparaat. Zo, nu ga ik even verder met balen. :|
valt idd niet onder de garantie, wat je wel kan doen om het zeker te weten is naar support@yamada.de mailen (engels) en dan zullen hun wel zeggen of je garantie hebt of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106353

Westereen schreef op 24 juni 2004 @ 10:33:
[...]

1.) Als je deze firmware erop hebt, heb je naar mijn mening de beste firmware erop
[...]
Hmmm niet helemaal mee eens
Ik heb TDK DVD-RW 1-2x die het na de update van deze versie niet meer afspeeld (hij herkent de dvd niet) Dit gebeurde nadat ik ze opnieuw gebrand had, vreemd he. Dus ik ben weer een stapje terug gegaan (kennen meer mensen dit probleem ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114879

Anoniem: 106353 schreef op 27 juni 2004 @ 14:26:
[...]

Ik heb TDK DVD-RW 1-2x die het na de update van deze versie niet meer afspeeld (hij herkent de dvd niet) Dit gebeurde nadat ik ze opnieuw gebrand had, vreemd he. Dus ik ben weer een stapje terug gegaan (kennen meer mensen dit probleem ?)
Niet dat ik weet, ik heb wel bij die v3 FW dat de kleuren helemaal anders zijn. Je merkt het al in het menu, de mapjes zijn beetje licht groen en als je finding nemo kijkt zie je het helemaal !! Iemand voor die kleuren een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Heb je de setupdefaults al eens geladen?

Specs | Site | The Lemmings Encyclopedia | Ubuntu Edge smartphone nog tot 20 augustus te koop!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114314

Westereen schreef op 26 juni 2004 @ 10:46:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114314

Daar was ik weer[ met een vraag:
Ik heb wat avi bekeken op mijn speler waarin de nl-sub al zat ingevoegd. En je wel geen problemen met afbrekemde ondertitels.
Weet iemand met welk programma je srt-s kunt plakken in avi's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
Anoniem: 106353 schreef op 27 juni 2004 @ 14:26:
[...]

clear je IE Cache en herdownload de v3 firmware en flash nog eens, er was een bug in de v3 firmware waardoor sommige media negeerd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106353

joon schreef op 28 juni 2004 @ 19:24:
[...]
clear je IE Cache en herdownload de v3 firmware en flash nog eens, er was een bug in de v3 firmware waardoor sommige media negeerd werd.
Ik had dat inderdaad gelezen en opnieuw gedownload maarrrrr je IE Cache leeggooien das een goeie 8)7 . v3 ge-flashed en de boel werkt weer. mijn tdk dvd-rw worden weer herkend. Dank U _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
Anoniem: 106353 schreef op 28 juni 2004 @ 21:53:
[...]
Ik had dat inderdaad gelezen en opnieuw gedownload maarrrrr je IE Cache leeggooien das een goeie 8)7 . v3 ge-flashed en de boel werkt weer. mijn tdk dvd-rw worden weer herkend. Dank U _/-\o_
no problemo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Laatst online: 02-06 23:49
ik wilde deze speler kopen.. maar na dit forum gelezen te hebben een tijdje terug wacht ik... kan hij nu inmiddels Xvid met quarterpel etc technieken goed afspelen? nog steeds ondertitelingsproblemen? wordt me niet echt duidelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
Jazco2nd schreef op 28 juni 2004 @ 22:27:
ik wilde deze speler kopen.. maar na dit forum gelezen te hebben een tijdje terug wacht ik... kan hij nu inmiddels Xvid met quarterpel etc technieken goed afspelen? nog steeds ondertitelingsproblemen? wordt me niet echt duidelijk...
Er zijn nog steeds ondertitelproblemen, maar ze zijn nu al een stuk minder. Ik heb er niet veel last van als je de subs voor dat je ze brand ff checkt met SubMagic. Volgens mij speelt hij nu wel qpel af, een quote van het My-Yamada.co.uk forum:
Test results for the Yamada 6600 using DivXTestCD.zip
located at -ftp://ftp.mtu.ru/pub/horgi/outdoor/DivXTestCD.zip
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
------------------------------------------------------------
| \Auflösung\480x204.avi             |         OK          |
| \Auflösung\496x208.avi             |         OK          |
| \Auflösung\512x220.avi             |         OK          |
| \Auflösung\528x220.avi             |         OK          |
| \Auflösung\544x236.avi             |         OK          |
| \Auflösung\560x236.avi             |         OK          |
| \Auflösung\576x248.avi             |         OK          |
| \Auflösung\592x248.avi             |         OK          |
| \Auflösung\608x260.avi             |         OK          |
| \Auflösung\624x260.avi             |         OK          |
| \Auflösung\640x272.avi             |         OK          |
| \Auflösung\656x276.avi             |         OK          |
| \Auflösung\672x288.avi             |         OK          |
| \Auflösung\688x288.avi             |         OK          |
| \Auflösung\704x296.avi             |         OK          |
| \Auflösung\720x308.avi             |         OK          |
|------------------------------------|---------------------|
| \DivX3\fast3k.avi                  |         OK          |
| \DivX3\fast3k-DivXTon.avi          |         OK          |
| \DivX3\fast6k.avi                  |         OK          |
| \DivX3\low15k.avi                  |         OK          |
| \DivX3\low3k.avi                   |         OK          |
| \DivX3\low3k-DivXTon.avi           |         OK          |
| \DivX3\low6k-320.avi               |Jerky audio playback |
| \DivX5\1k-bf.avi                   |         OK          |
| \DivX5\1k-gmc.avi                  |         OK          |
| \DivX5\1k-qpel.avi                 |         OK          |
| \DivX5\2pass15k.avi                |         OK          |
| \DivX5\2pass3k.avi                 |         OK          |
| \DivX5\6k-320.avi                  |Jerky audio playback |
| \DivX5\6k-gmc-bf-320.avi           |Jerky audio playback |
| \JPG\1000.jpg                      |         OK          |
| \JPG\1500.jpg                      |         OK          |
| \JPG\2000.jpg                      |         OK          |
| \JPG\4000.jpg                      |         OK          |
| \Musik\AC3 Test.ac3                |         NO          |
| \Musik\CBR Test-CBR-128.mp3        |         Yes         |
| \Musik\CBR Test-CBR-320.mp3        |         Yes         |
| \Musik\VBR Test-VBR.mp3            |         Yes         |
| \Musik\Vobis Test.ogg              |         NO          |
| \Musik\wma Test.wma                |         Yes         |
| \Muxing\avimux+ac3.avi             |         OK          |
| \Muxing\avimux+cbr.avi             |         OK          |
| \Muxing\avimux+vbr.avi             |         OK          |
| \Muxing\nandub+ac3.avi             |         OK          |
| \Muxing\nandub+cbr.avi             |         OK          |
| \Muxing\nandub+vbr.avi             |         OK          |
| \Muxing\vdub+ac3.avi               |         OK          |
| \Muxing\vdub+cbr.avi               |         OK          |
| \Muxing\vdub+vbr.avi               |         OK          |
| \Ton\1xAC3-448.avi                 |         OK          |
| \Ton\1xCBR-MP3.avi                 |         OK          |
| \Ton\1xVBR-MP3.avi                 |         OK          |
| \Ton\1xVBR+1xAC3.avi               | OK Audio1 OK audio2 |
| \Ton\2xAC3-448.avi                 | OK Audio1 OK audio2 |
| \Ton\2xCBR-MP3.avi                 | OK Audio1 OK audio2 |
| \Ton\2xVBR-MP3.avi                 | OK Audio1 OK audio2 |
| \Xvid\1k-bf.avi                    |         OK          |
| \Xvid\1k-gmc.avi                   |Unplayable slide show|
| \Xvid\1k-qpel.avi                  |         OK          |
| \Xvid\2pass15k.avi                 |         OK          |
| \Xvid\2pass3k.avi                  |         OK          |
| \Xvid\6k-320.avi                   |Jerky audio playback |
| \Xvid\6k-gmc-bf-320.avi            |Unplayable slide show|
------------------------------------------------------------

[ Voor 5% gewijzigd door Westereen op 28-06-2004 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Ik heb afgelopen week de 'special price' DVD versie van U-571 gekocht bij de MediaMarkt. Gisteravond gekeken. Nu viel mij het volgende op: de Yamada ziet maar 2 titles van een uur lang :S. En het aantal hoofdstukken wat er op de DVD staan ziet hij ook niet goed. De film zelf speelt wel goed af.

Zijn er meer mensen met dit probleem? Ik gebruik firmware 1v3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109280

ik heb dit bij stephen kings rose red, (waarvan er een stukje eerder in deze thread volgens mij al wat quotes zijn gevallen (room verstopt je bloedvaten...)), de 2e cd begint bij hoofdstuk 26 en loopt tot 36 geloof ik, terwijl er maar 10 op zitten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

hehe lol.. dan maar wachten op een nieuwe firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertvanErnie
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
besten , bedankt voor de kooptips . Ik ben gegaan voor bestel.nl
Koste nog geen 100 euro.

Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superjef
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-06 21:46
Ik zit met een raar probleem: Van het ene moment op de andere deed mijn dvx 6600 het niet meer. Bij het aanzetten van de powerknop komt het logo op het scherm, kan de lade nog openen, en wanneer ik een dvd of zo insteek en de speler sluit dan begint hij met laden en verder niets meer... Het display geeft constant 'laden' weer, maar dan hangt ie vast en reageert totaal niet meer... Als ik dan weer aan en uit zet dan doet ie ofwel hetzelfde, ofwel komt er helemaal niets meer op het display, ofwel krijg ik hem zelfs niet meer open...

Wat ik ook gezien heb is dat wanneer ik op de setup knop duw, ik alleen de bovenste icoontjes te zien krijg, maar wanneer ik deze selecteer, krijg ik geen opties te zien...

Allemaal rare dingen met andere woorden...

Op zeker moment werkte ie wel weer helemaal, heb ik een hele dvd gezien en dan plots was het weer gedaan...

Iemand enig idee wat dit kan zijn, hoe dit kan opgelost worden... Moet ie terug binnen voor herstelling (heb nog garantie, maar moet terug naar Duitsland gestuurd worden dan :| ) of kan een firmware upgrade helpen? Heb nog altijd geen upgrade gedaan in afwachting van een officiele volledige upgrade...

Hoop dat iemand kan helpen!!

P.S.: Weet er iemand hoe ik een mpeg-film omgezet krijg naar avi?

[ Voor 4% gewijzigd door Superjef op 01-07-2004 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
Je kan in ieder geval een nieuwe firmware erin zetten, misschien dat het dan over is. Anders gewoon terug naar de winkel of naar Duitsland als je um daar besteld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Superjef schreef op 01 juli 2004 @ 16:45:
...
P.S.: Weet er iemand hoe ik een mpeg-film omgezet krijg naar avi?
www.extradvd.nl

www.doom9.org (kan ook .com ofzo zijn, staat wel ergens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

:S Nu ben ik Shrek DVD aan het kijken, blijft er een 'Angle' plaatje in beeld staan. Ben benieuwd of het aan de firmware (v3) ligt of aan wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
Dat vroeg ik mij ook al af met de dvd van Marco Borsato. Heb al op allerlei knopjes gedrukt maar dat ding gaat maar niet weg, beetje irri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superjef
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-06 21:46
Anoniem: 109280 schreef op 01 juli 2004 @ 19:19:
[...]

www.extradvd.nl

www.doom9.org (kan ook .com ofzo zijn, staat wel ergens)
Alvast bedankt, maar euhm... ik weet eigenlijk niet hoe ik verder moet :?
Kan je me via e-mail of zo misschien wat meer uitleg geven?

Thanx!
_/-\o_

Ik had nog een vraagje: ik heb hier een film in .avi die op mijn pc goed afspeelt, maar via de dvx 6600 krijg ik geen geluid... Enig idee? Ook oplosbaar met firmware upgrade?

En waar blijft die nieuwe firmware??
8)7

[ Voor 25% gewijzigd door Superjef op 02-07-2004 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-RaX
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-05 10:38
evaarties schreef op 01 juli 2004 @ 21:03:
:S Nu ben ik Shrek DVD aan het kijken, blijft er een 'Angle' plaatje in beeld staan. Ben benieuwd of het aan de firmware (v3) ligt of aan wat anders.
Euh dat Angle plaatje kun je gewoon uitzetten in het menu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

uhm waar dan, ik heb zelf nl niks kunnen vinden?

[ Voor 58% gewijzigd door evaarties op 02-07-2004 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-RaX
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-05 10:38
evaarties schreef op 02 juli 2004 @ 16:18:
uhm waar dan, ik heb zelf nl niks kunnen vinden?
General Setup Page --> Angle Mark --> OFF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Superjef schreef op 02 juli 2004 @ 11:07:
[...]

Alvast bedankt, maar euhm... ik weet eigenlijk niet hoe ik verder moet :?
Kan je me via e-mail of zo misschien wat meer uitleg geven?

Thanx!
_/-\o_
bij doom9 weet ik het niet, ik weet alleen dat daar ontzettend veel te vinden is.

bij extradvd staat er links een balkje met soorten omzettingen, als je op de omzetting van je keuze drukt krijg je vanzelf precies wat je moet doen.

hier is nog een ontzettende guide voor DVD2SVCD (zo heet dat programma)
http://club.cdfreaks.com/...ead.php?s=&threadid=61142

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

T-RaX schreef op 02 juli 2004 @ 16:36:
[...]

General Setup Page --> Angle Mark --> OFF
*Shame on me* Dat ik dat niet heb gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shockers
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:51
heb hem gister binnen :P
metteen nieuwe firmware erop!
Speel het meeste divx/xvid en nog geen problemen tegen gekomen.
Werkt dus als een zonnetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goof.
  • Laatst online: 13:18
Mmm, heb nu ook (helaas) de eerste avi's waar het beeld niet helemaal lekker loopt. Laatst film (Mindhunters) gekeken, liep licht stotterend maar nog wel aan te kijken. :/
Nu heb ik een avi (Chasing Liberty) loopt voor geen meter. :(

Nou zie ik hier boven wel de resultaten mbt DivXTestCD.zip staan, alleen snap ik eigenlijk niet wat er staat.
De avi die ik hier heb is volgens G-Spot een XviD (met OpenDML AVI) maar kan adhv die resultaten niet opmerken waarom ie die niet goed zou kunnen spelen.
Any help sombody?

Brand overigens meestal op RW, dacht dat het misschien aan de cd kon liggen maar wordt in MediaPlayer, ook direct vanaf cd, wel goed afgespeeld. En ja, heb laatste firmware draaien. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door goof. op 04-07-2004 17:39 ]

Assumption is the mother of all fuck-ups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
goof. schreef op 04 juli 2004 @ 17:36:
Mmm, heb nu ook (helaas) de eerste avi's waar het beeld niet helemaal lekker loopt. Laatst film (Mindhunters) gekeken, liep licht stotterend maar nog wel aan te kijken. :/
Nu heb ik een avi (Chasing Liberty) loopt voor geen meter. :(

Nou zie ik hier boven wel de resultaten mbt DivXTestCD.zip staan, alleen snap ik eigenlijk niet wat er staat.
De avi die ik hier heb is volgens G-Spot een XviD (met OpenDML AVI) maar kan adhv die resultaten niet opmerken waarom ie die niet goed zou kunnen spelen.
Any help sombody?

Brand overigens meestal op RW, dacht dat het misschien aan de cd kon liggen maar wordt in MediaPlayer, ook direct vanaf cd, wel goed afgespeeld. En ja, heb laatste firmware draaien. ;)
Probeer die films us op een andere cd uit, zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114808

voor België:

vanaf 7 juli bij carrefour: Yamada Dvx 6600 uitgebracht onder de naam DENVER:

http://www.hypercarrefour.../nl/NL_20040625_14066.pdf

firmware update via www.denver.dk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117299

wist ik al vorige week ik ben bediende bij carrefour maar wist niet dat hij dezelfde chipset heeft als de yamada.Ben je daar zeker van? want ik was vanplan een philips 720SA te kopen wat moet ik nu doen??

grtz TT-man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-01 19:37

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Anoniem: 114808 schreef op 05 juli 2004 @ 07:34:
voor België:

vanaf 7 juli bij carrefour: Yamada Dvx 6600 uitgebracht onder de naam DENVER:

http://www.hypercarrefour.../nl/NL_20040625_14066.pdf

firmware update via www.denver.dk ;)
Hmm...kan die firmware nergens vinden...ben ik nou blind 8)

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polson
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-06 08:11
Het wegvallen van ondertitels gebeurt bij xvid films met AC3.
Ik heb het getest bij een film door AC3 geluid om te zetten naar MP3 stereo, en dan vallen de ondertitels niet meer weg.

Het heeft dus volgens mij niet zoveel te maken met de ondertitels, alswel met de combinatie van XVID en AC3.

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117299

er is nog geen firmware uit voor dat toestel (Denver)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-03 10:23

guz

polson schreef op 05 juli 2004 @ 11:06:
Ik heb het getest bij een film door AC3 geluid om te zetten naar MP3 stereo, en dan vallen de ondertitels niet meer weg.

Het heeft dus volgens mij niet zoveel te maken met de ondertitels, alswel met de combinatie van XVID en AC3.

8)
is dat ook op je pc zo?
en waarmee zette je dat zo makkelijk om?

watskeburt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polson
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-06 08:11
guz schreef op 05 juli 2004 @ 13:23:
[...]

is dat ook op je pc zo?
en waarmee zette je dat zo makkelijk om?
Op de pc is dat niet zo, maar wel als je ze met de yamada afspeelt.

Omzetten kan o.a. met vitualdub. Je kunt dan de video of de audio converteren.
Hoe dat gaat kun je o.a. vinden op http://www.videohelp.com

Daar vind je talloze guides.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106436

heeft iemand trouwens een idee hoe de beeld en audiokwaliteit is van dit apparaatje in vergelijking met dvd spelers van sony, flips of jvc enzo. De echte A-merken zeg maar?

Ik heb hiervoor een jvc gehad en vind de beeldkwaliteit van deze player echt beter. Over het geluid kan ik niet oordelen omdat dat nu via andere boxjes loopt.
En dan is het natuurlijk alleen nog mijn idee hierover, of het echt klopt weet ik niet.

Maar hoe denken jullie hierover? Is de beeldkwaliteit beter dan je vorige (A-merk) dvd-speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101252

Ik was al een tijdje op zoek naar deze speler en nou vond ik m vandaag in het schlecker krantje. Voor €104,99. Dus ik zoeken op de schlecker-site en daar stond ie. De Yamada DVX-6600. Ik heb m maar gelijk besteld want de prijs was een stuk lager: €84,99.
Ik weet niet of het een foutje is ofzo, maar als je ook naar deze divx-speler op zoek bent, is dit een goede keus.
Hij zou binnen 2 dagen binnen moeten zijn en bezorging is gratis!
Nu nog hopen dat het klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phamoen
  • Laatst online: 07:36
Leuk dingetje, heb alleen ook de 1e haperende Divx te pakken en dat was Van Helsing (die trouwens best aardig is, beter dan league of Xtrodinary Gentlemen)..

Maar, sinds ik de nieuwe Firmware update erop gezet heb heb ik opeens dat sommige divxen zwart/wit worden weergegeven terwijl ik daarvoor wel kleur had.

Wanneer ik de film dan stop blijft het menu ook zwart/wit.
Wanneer ik dat op de setup knop duw wordt het weer kleur !?!?

Iemand hetzelfde probleem?
Ik heb een Philips TV .

Nu maar weer oude Firmware terugzetten voor mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

uhm.. hebje je setup defaults al geladen? Dat is wel nodig voor die kleuren enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
Heren, noem a.u.b. geen film namen die nog niet eens in videotheek liggen.
Anders gaat onze topic dicht, als we een beetje te ver gaan :'(

Trouwens we zijn bijna bij maximaal 1000 posten grens, er moet een nieuwe deel geopend worden, wil iemand dit overnemen of moet ik weer start topic maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Ik moet zeggen, dat als je Divx filmpjes of DVD schrijft hij er perfect mee kan omgaan... binnen 1 minuut een volle dvd geladen met wel 18 manga Divx-jes... .. niet slecht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phamoen
Oops :x

maar na het downgraden v/d Firmware en upgraden deed hij het wel weer goed met kleur..

Blijft wazig, als ik het weer krijg zal ik het wel melden en kijken of default opties laden helpt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
Reptile-X schreef op 05 juli 2004 @ 23:55:
Trouwens we zijn bijna bij maximaal 1000 posten grens, er moet een nieuwe deel geopend worden, wil iemand dit overnemen of moet ik weer start topic maken?
Ik wil het deze keer wel overnemen, 'k heb nog wel een aantal ideeën die nog in de star-post kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
Uit het Informatie Elta 8883 MP4 (DivX-speler) topic:
Daar zien de subs er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://adw.xs4all.nl/images/tv-kaart/20040510-204831.jpg
Afbeeldingslocatie: http://adw.xs4all.nl/images/tv-kaart/20040510-204957.jpg
Afbeeldingslocatie: http://adw.xs4all.nl/images/tv-kaart/20040510-205026.jpg
Afbeeldingslocatie: http://adw.xs4all.nl/images/tv-kaart/20040510-205058.jpg

Dat kan Yamada dus ook doen, het is dezelfde chipset. Ook licht de Elta speler voor, die heeft al srt & smi support.

[ Voor 28% gewijzigd door Westereen op 06-07-2004 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
Westereen schreef op 06 juli 2004 @ 12:04:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Dat kan Yamada dus ook doen, het is dezelfde chipset. Ook licht de Elta speler voor, die heeft al srt & smi support.
zo te zien aan het onderste plaatje heeft de elta ook last van afgekapte subs :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-06 17:07

makje

Professioneel prutser

Westereen schreef op 06 juli 2004 @ 12:04:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Maar zo te zien heeft hij wel eenzelfde gebrek als de Yamada: bij de onderste is de ondertiteling afgebroken (daar zal matador moeten staan vermoed ik)

offtopic:
@ swampy: ik vermoed dat jij anime bedoeld? Manga is de stripvorm, bewegende beelden zijn animatie, wat met de Japanse animatiefilms meestal aangeduid wordt als anime of soms zelfs nader gespecificeerd tot japanime.

Verder wel lekker ja, je anime met goede kwaliteit op je tv kijken :)

5900x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
Ja ik doelde nouw niet echt op die afgekapte subs, maar op de witte subs zonder grijze achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84945

Ik heb de speler nu ook, hij speelt inderdaad echt alles. Na bewerking met subtitlemagic doen de subtitles het ook een stuk beter, af en toe iets wat wegvalt. Moet zoiets niet in de software van een subtitleprogramma te bakken zijn? Een programma dat een fix over een .srt uitvoert zodat je geen wegvallende subtitles meer hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zag net op een forum dat er een speciaal programma is om de subtitles aan te passen voor de yamada 6600 en Elta 8883.
Hij voegt zelf spaties in zodat de tekst wat meer naar het midden gaat.
Ik heb het nog niet uitgeprobeerd.

hier is de link: http://podtalje.si.eu.org/

<edit> Ben even wezen uitproberen. Als je eerst submagic gebruikt en de tekst laat controleren en repareren en vervolgens dat directsub gebruikt, dan werkt het perfect! :) </edit>

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 115237 op 06-07-2004 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Lijkt me niet handig die tool.. wie weet hoe erg het nog veranderd met volgende firmwares (oa automatisch centreren bv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

evaarties schreef op 06 juli 2004 @ 16:23:
Lijkt me niet handig die tool.. wie weet hoe erg het nog veranderd met volgende firmwares (oa automatisch centreren bv).
Dan brand je de subtitels er toch 2 keer op. 1 keer bewerkt en 1 keer orgineel.
Heb ergens gelezen op een forum dat als je de sub sub.eng.srt en bijvoorbeeld sub.fr.srt noemt, dat dat ook moet werken.
Ik weet niet of het werkt, ik heb het alleen gelezen.
Weet niet precies welke afkortingen je voor welke taal dan moet gebruiken.

<edit>
brezimni wrote:
Able to read other subtitles and to select them, if more than 1 subtitle is on disk (DIVX).

Try burning them in this format:

Movie.avi
Movie.Eng.srt
Movie.Fr.srt
Movie.Hun.srt

And you'll get 3 subtitles for one movie, which you can choose from by pressing the subtitle button repeatedly.

Works like a charm.
</edit>

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 115237 op 06-07-2004 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet niet of hij automatisch 1 kiest, maar dan is het slim de voor de yamada bewerkte subtitles niet automatisch te laten opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114879

Met die nieuwe FW 3 werkt echt veel dingen minder, kleuren vaak verrot en hij pakt bepaalde dvd's niet zoals de gekopieerde CITY OF GOD. Dus heb ik weer de ouwe beta FW er op gezet, veel beter ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik spoel vallen de subtitles weg... Ik krijg ze niet terug... ook niet als ik een stukje terug spoel en weer afspeel.

Verder werkt de subtitle knop niet, tijdens het spelen van de film krijg ik dan een waarschuwing dat die knop niet werkt. Zo'n rondje met een streep er doorheen ;). Dus ze .Fr.srt, .Hun.srt etc noemen werkt (nog) niet bij mij.

Het lijkt erop alsof ik met subtitles niet mag spoelen... heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Anoniem: 114879 schreef op 06 juli 2004 @ 18:06:
Met die nieuwe FW 3 werkt echt veel dingen minder, kleuren vaak verrot en hij pakt bepaalde dvd's niet zoals de gekopieerde CITY OF GOD. Dus heb ik weer de ouwe beta FW er op gezet, veel beter ;) :)
Toevallig ook niet de setup defaults geladen na het updaten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phamoen
De vraag is nu (van mij dan in ieder geval)..

Is FW v3 dan echt beter? of alleen voor de ondertitels?

(ben dus niet de enige die trubbels heeft met de nieuwste firmware)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Vraagje van een Yamada n00b .. Ben zelf niet in bezit van zo'n apparaat dus kan er slechts beperkt mee klooien.

Klopt het dat het nog niet mogelijk is om een subtitle (SRT) met een willekeurige bestandsnaam te selecteren voor het afspelen van een film ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Nee, dat is (nog?) niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112361

polson schreef op 05 juli 2004 @ 11:06:

8)
en je hebt nog gelijk ook.... :)
kheb het zelf uitgetest met films die ik onmogelijk met srt's deftig aan spelen kreeg...
de ac3 stream vervangen door mp3 en 't speelde perfect (ttz)....zelf met search FF of RW ...altijd subs....
als ze dat bij yamada ook weten zijn we al 'n stuk verder.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
Yamada DVX-6600 deel II heb ik ge-opend omdat we bijna bij de grens zitten van het max. aantal post's. Dus daar kunnen we verder...

[ Voor 126% gewijzigd door Westereen op 07-07-2004 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
*Slotje Request*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:29