Yamada DVX-6600

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 9.151 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101381

Anoniem: 114902 schreef op 12 juni 2004 @ 16:19:
ik heb deze speler nu net een week.
ik ben nog geen problemen tegengekomen.
alleen wil ik even weten hoe ik de dts aan het wekr krijg.
ik heb aleen deze speler en verder nix (ja ik heb hem ook nog met het bijgeleverde kabeltje op het videokanaal van de stereotoren aangesloten), kan ik dan wel dts krijgen?!
en wat is het nu van subtitle tool voor dat verdwijn probleen. een srt sub is toch gewoon een srt sub.??
alvast bedankt!
over srt: sommige subs bevatten kleine foutjes waar de pc overheen kijkt (meestal) maar de speler dus wel problemen mee heeft..

over dts: natuurlijk kan je hem niet krijgen.. als je ff had gegoogled zou je weten dat je voor dts geluid een aparte dts versterker nodig hebt (in de zin van een receiver met dts, of zo'n klein decodertje als die van Creative,etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 20:17
Ik denk dat zijn stereotoren wel dts heeft, anders zou hij ook niet vragen dat dat dts wel werkt (lijkt mij, kan het fout hebben)
Bij ons op de home-cinema zet komt er in het display te staan wat voor signaal hij binnenkrijgt (dts, dolby d, lpcm, etc.)

*Westereen w8 ook nog steeds op de nieuwe firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114902

dts geluid een aparte dts versterker nodig hebt (in de zin van een receiver met dts, of zo'n klein decodertje als die van Creative,etc)
waarom staat er dan dts op de doos van de yamada?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Anoniem: 114902 schreef op 13 juni 2004 @ 15:12:
[...]

waarom staat er dan dts op de doos van de yamada?!?
omdat hij dat wel uitstuurt maar je moet wel een DTS versterker hebben 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101381

DTS is digitaal.. DD5.1 bijvorobeeld niet.. die kan hij gewoon via de tulp uitgangen doorgeven aan boxen zonder tussenkomst versterker.. echter kan dit niet met DTS :) heb je dus gewoon aparte versterker nodig.. kost wel wat maar is het wel waard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115986

Hallo allemaal,

ik ben sinds twee dagen de trotse eigenaar van de DVX 6600 :) ik ben er dik tevreden mee en heb nog geen enkel probleem gehad met het apparaat. Alleen mijn probleem ligt bij mijn video-recorder.. nee geen zoveelste keer gezeik over macrovisionbeveiligingen, maar mijn probleem ligt ergens anders. Ik heb een vrij oude Philips videorecorder, waarop de scart van mijn DVX aangesloten zit. Dit werkt prima (en is overigens de enige manier om me DVX6600 aan te sluiten), maar na een kleine 10 minuten schiet me video op sneeuw :( nu vroeg ik mij af of iemand van jullie weet (aangezien jullie technische kennis ;)) hoe ik mijn video in de tuner modus kan krijgen. Want ik wordt een beetje krankzinnig van het het omswitchen elke 10 minuten naar mijn EXT1. 8)7 8)7

Alvast heel erg bedankt!! _/-\o_ _/-\o_

Tha DraX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
@ThaDraX:
Je bent een beetje onduidelijk. Maar wat ik er uit kan begrijpen is dat je de video-recorder in een voorgeprogrammeerd kanaal op de tv wil krijgen. Dan moet je een video-recorder hebben die antenne/kabel ingang & uitgang heeft. Op je tv moet je dan via de setup van je tv een bepaald kanaal instellen op kanaal-nummer 36 ik weet niet wat de frequentie is van kanaal 36, wan't onze tv werkt niet meer met frequenties.

offtopic:
Heeft dit met de Yamada 6600 te maken? Volgens mij was dit beter een appart topic waard in Audio, Video & HiFi Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-07 10:12

Maf

[spam]

Bij de IA zijn goedkopere prijzen, een speler voor onder de 90e, incl garantie, factuur, etc.

[/spam]

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-06 15:38

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
ThaDraX,

Ik heb hier 2 stereo Philips VideoRecorders, eentje is best wel oud en die heeft geen optie om automatisch uitschakelen functie uit te zetten, maar de nieuwere model (ong. 2 jaar oud) heeft in zijn menu een optie om dit aan/uit te zetten.

Ik hoop dat je een recente model heb, anders is er geen mogelijkheid voor je, ik zou ook handleiding raadplegen.

[ Voor 2% gewijzigd door Reptile-X op 13-06-2004 23:37 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
Maf schreef op 13 juni 2004 @ 23:33:
[spam]

Bij de IA zijn goedkopere prijzen, een speler voor onder de 90e, incl garantie, factuur, etc.

[/spam]
Ik weet niet of je deze topic gevolgd heb, maar ten eerste je mag niet over IA hebben op Tweakers, ten tweede mensen zijn al een keer dupe geweest van een IA voor Yamada DVX-6600 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53013

Ik heb deze speler nu al een tijdje, maar heb een nogal raar probleem.

Met sommige (officiele) DVD's gaat de speler automatisch op breedbeeld en moet ik 'm op gevoel terug zetten op 4:3 (aangezien mijn TV niet met 16:9 om kan gaan)
In het menu'tje staat 'ie wel op 4:3 en dan moet ik 'm dus op de andere 4:3 (PS oid) zetten

Heb nog wel de orginele firmware, hoop dat de update dit verhelpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78418

Ik heb de yamada gister binnen gekregen. Gelijk testen en proberen.
Nu had ik films van 790 MB en deze gebrand op 800mb cd's.
De yamada herkent de cd echter niet.

Ik neem aan dat de Yamada niet overweg kan met deze 800mb cd's.

Kan iemand dit bevestigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Anoniem: 78418 schreef op 15 juni 2004 @ 16:05:
Ik heb de yamada gister binnen gekregen. Gelijk testen en proberen.
Nu had ik films van 790 MB en deze gebrand op 800mb cd's.
De yamada herkent de cd echter niet.

Ik neem aan dat de Yamada niet overweg kan met deze 800mb cd's.

Kan iemand dit bevestigen
Al mijn films zijn op 800mb gezet, je kan tegenwoordig amper minder krijgen dus das onzin, zal wel fout cd'tje zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
Megamind schreef op 15 juni 2004 @ 18:52:
[...]

Al mijn films zijn op 800mb gezet, je kan tegenwoordig amper minder krijgen dus das onzin, zal wel fout cd'tje zijn?
8)7 8)7 8)7 , wtf?
Ik heb hier thuis juist alleen maar cd's te staan van 700mb, dat is de normale groote. Je hebt cd's van 800mb die moet je dan met overburn gebruiken, maar die zijn ook stukken duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
!NEW (unofficial) BETA FIRMWARE!

Jup je leest het goed, er is een gehackte firmware voor de Yamada 6600. Het heeft de zelfde functies als de official beta #2 van Yamada, het enige wat deze firmware heeft is:
Win1250 encoding in subtitles, dat houd in dat bijv. Slovenian characters als čšžČŜŽ goed worden weergeven. Denk niet dat wij er veel aan hebben, maar voor het geval iemand toch graag subs met zulke ccharacters wil zien. Hier is de link (mirrored)

Lijst met firmware's die nu beschikbaar zijn:
Original firmware
Official beta #1 van Yamada
Official beta #2 van Yamada
Unofficial firmware (die hetzelfde is als beta #2 van Yamada maar met Win1250 support voor subtitles)

[ Voor 38% gewijzigd door Westereen op 15-06-2004 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Westereen schreef op 15 juni 2004 @ 19:26:
[...]

8)7 8)7 8)7 , wtf?
Ik heb hier thuis juist alleen maar cd's te staan van 700mb, dat is de normale groote. Je hebt cd's van 800mb die moet je dan met overburn gebruiken, maar die zijn ook stukken duurder.
ow sorry :X k ben in de war met 80 minuten 8)7 Ik had 90 minuten CD's hier liggen, maar die waren ZO gaar ze werkte nergens! DVD speler niet, autoradio niet, mp3cd speler niet alleen in de pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109280

Westereen schreef op 15 juni 2004 @ 19:46:
!NEW (unofficial) BETA FIRMWARE!

Jup je leest het goed, er is een gehackte firmware voor de Yamada 6600.
goed nieuws :D
kan ik hieruit concluderen dat we over een tijdje niet meer afhankelijk zijn van mediatek, omdat "men" zelf firmware-updates schrijft? volgens mij is het nl een hele klus om extra chars uit een "ander schrift" in zo'n ding te mikken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Ik wou dat Yamada zelf (of zijn chipbakker) eens wat opschoot met een officiele niet beta firmware...duurt nu wel erg lang.

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
Anoniem: 109280 schreef op 16 juni 2004 @ 00:04:
[...]

goed nieuws :D
kan ik hieruit concluderen dat we over een tijdje niet meer afhankelijk zijn van mediatek, omdat "men" zelf firmware-updates schrijft? volgens mij is het nl een hele klus om extra chars uit een "ander schrift" in zo'n ding te mikken...
Op de site waar ik het heb gevonden stond:
BTW Interesting information is that to create this new fw took only 1 day - good inspiration for Thomas and his team:-)
sjolmers schreef op 16 juni 2004 @ 09:46:
Ik wou dat Yamada zelf (of zijn chipbakker) eens wat opschoot met een officiele niet beta firmware...duurt nu wel erg lang.
Ik heb yamada us gemaild, ik kreeg direct een auto-bericht. Daarin stond, zoals gewoonlijk:
Please understand that we cannot answer e-mails concerning release date of firmware updates. If a new firmware is available you will find it on www.yamada.de
Hopelijk krijg ik nog een mailtje terug....

[ Voor 36% gewijzigd door Westereen op 16-06-2004 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superjef
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-07 11:04
Begin nu toch ook wel ongeduldig te worden...
Ze beloven firmware eind maart, dan komen er 2 tussentijdse firmwares (om de klanten content te houden) waarop wel geen support wordt gegeven (dus als je je speler om zeep helpt of zo dan is dat maar pech) en nu is het al half juni en nog altijd is de eerste firmware nog altijd niet beschikbaar!

Ze mogen er wel eens wat haast achter beginnen zetten!

Kan niemand die Thomas bereiken? Mail naar bedrijf maakt niet echt uit, maar heb vorige keren toch al mensen gezien die rechtstreeks met hem contact hadden opgenomen... Misschien dat nog eens proberen om te zien wat hij er van zegt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
Superjef schreef op 16 juni 2004 @ 10:42:
Begin nu toch ook wel ongeduldig te worden...
Ze beloven firmware eind maart, dan komen er 2 tussentijdse firmwares (om de klanten content te houden) waarop wel geen support wordt gegeven (dus als je je speler om zeep helpt of zo dan is dat maar pech) en nu is het al half juni en nog altijd is de eerste firmware nog altijd niet beschikbaar!

Ze mogen er wel eens wat haast achter beginnen zetten!

Kan niemand die Thomas bereiken? Mail naar bedrijf maakt niet echt uit, maar heb vorige keren toch al mensen gezien die rechtstreeks met hem contact hadden opgenomen... Misschien dat nog eens proberen om te zien wat hij er van zegt...
Wat was zijn e-mail adres ook alweer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80654

Westereen schreef op 16 juni 2004 @ 10:04:
[...]

Op de site waar ik het heb gevonden stond:

[...]
Welke site is dat ? Deel met ons de URL en laat ons mee genieten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
!IMPORTANT!

Augusto vroeg om de link: http://www.my-yamada.co.u...16f6805f7cd51225a2b44cb0c

Ik daar zien & wat blijkt:
Well here is our official answer

www.yamada.de/ftp/6600v3.zip

Within the preferences Setup you can change between "Normal" and "Eastern-Europe" MPEG4 subtitles.
(Sorry for those who don't like "Eastern Europe" we are working on this

Normal does support the following languages:
English=Albanian=Brazilian=Canadian=Catalan=Danish=Dutch=Faeroese=Finnish=French
=Galician=German=Icelandic=Italian=Norwegian=Portuguese=Spanish=Swedish

Eastern-Europe does support:
Polish=Croatian=Czech=Hungarian=Romanian=Slovak=Slovene

Maybe it's not perfect for every country, i couldn't test any language.
We will also work on support for cyrillic characters and also greek please be patient until we have finished this one.

Cheers,
Thomas

p.s
You only need this Firmware Version for MPEG4 subtitles!
Het is vanmorgen gepost om 7:06 pm, dat snap ik ook niet echt het moet am zijn toch? In iedergeval vanmorgen, wan't gister avond stond het er nog niet.

Meteen gemirrored:
Official from Yamada 6600v3.zip

Lijst met firmware's die nu beschikbaar zijn:
Original firmware
Official beta #1 van Yamada
Official beta #2 van Yamada
Unofficial firmware (die hetzelfde is als beta #2 van Yamada maar met Win1250 support voor subtitles)
Official from Yamada 6600v3.zip

offtopic:
Hij staat nog niet op de Yamada update pagina

[ Voor 53% gewijzigd door Westereen op 16-06-2004 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
Wtf?
Ik snap het nog niet helemaal, ik heb de .zip gedownload. Daarin zat de .iso (die je moet branden), nu heb ik die iso geopend en daar zit 2x het bestand "ZDVX6600.BIN" in.......

word vervolgd........

--EDIT--
Het zijn niet 2 dezelfde files, dit zijn de namen:
ZDVX6600.BIN
ZDVX6000.BIN
Dit geeft niks, al beide BIN's op 1 cd staan, de speler pakt automatisch de goeie heb ik gelezen.

[ Voor 42% gewijzigd door Westereen op 16-06-2004 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik het goed begrijp: www.yamada.cz heeft de speciale tekens voor hun land toegevoegd aan de firmware, verkoopt een stukje beter natuurlijk.

Het is géén hackers werk, Yamada heeft tools om zelf , een gedeelte van, de firmware aan te passen.

Weer wachten op een echte firmware update :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
Anoniem: 80654 schreef op 16 juni 2004 @ 13:38:
Als ik het goed begrijp: www.yamada.cz heeft de speciale tekens voor hun land toegevoegd aan de firmware, verkoopt een stukje beter natuurlijk.

Het is géén hackers werk, Yamada heeft tools om zelf , een gedeelte van, de firmware aan te passen.

Weer wachten op een echte firmware update :Z
Dat d8 ik wel, de eerste firmware die ik gister-avond poste was werk van mensen die de firmware hebben gehackt. De firmware die vanmorgen is gepost is een official van Yamada.

Ik ga hem vanmiddag ff flashen, dan ga ik ook even zien of er wat anders is veranderd wan't zoals gewoonlijk weer geen change-log.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71133

fijne firmware die laatste, me hele menu was in het japans !
en laat ik nou net geen expert zijn in deze taal schrok ik eventjes toen ik de discload in het japans zag maar ik ben er uit gekomen :) !!

dus kijk eerst eventjes waar je language kan instellen voordat je upgrade :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

toch heb ik nog een probleempje.
ik kan geen tv kijken als de dvd speler aanstaat. ik moet persee het powerknopje uitzetten als ik gewoon tv wil kijken. als ik op het powerknopje (om uit te zetten)op de AB druk krijg ik 6 sec TV beeld en daarna is het gewoon zwart.
dit lijkt me niet normaal. heb ik hem wel goed aangesloten? ik heb hem gewoon met een scartkabel de Yamada met de Tv verbonden.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 114902 op 16-06-2004 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Anoniem: 114902 schreef op 16 juni 2004 @ 20:33:
ik kan geen tv kijken als de dvd speler aanstaat. ik moet persee het powerknopje uitzetten als ik gewoon tv wil kijken. als ik op het powerknopje (om uit te zetten)op de AB druk krijg ik 6 sec TV beeld en daarna is het gewoon zwart.
dit lijkt me niet normaal. heb ik hem wel goed aangesloten? ik heb hem gewoon met een scartkabel de Yamada met de Tv verbonden.
Ik heb het ook, als ik hem met Stby uitzet dan wordt alles wat wit is op mn tv grijs, niet ondertiteling enzo maar de menu's en de klok enzo. Terwijl mn JVC dvd speler dat niet heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114879

welke firmware moet ik nu gebruiken, ik heb die beta versie. Maar nu lees ik allemaal dingen van een of andere Thomas ? :?
Dus welke firmware is nou nieuw en wat doet ie anders ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104283

Hoe zit het nu met ondertiteling? kan je die zelf kiezen, of MOET hij dezelfde naam hebben om uberhaubt gelezen te worden? (zoiets las iK)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116602

heeft iemand ervaring met de yamada slimline 5520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112247

Mensen er is een nieuwe firmware van Yamada verschenen (nog steeds beta alleen).

Het volgende staat erin:

Changes: extended subtitles support (SRT, only ASCII, name must be the same as the movie file name ) for various languages with MPEG4, "Zoom"/"Time" symbol fade out.

Dus..misschien eindelijk volledige subs :)?

Btw, weet iemand of de DVX-6600 ook ogg-files afspeelt? Ik hoor tegenstrijdige verhalen daarover..en kun je ook zonder TV directory's skippen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71962

Linkje?? sikalot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-06 20:11

evaarties

Powerball @ 12.582

Waarschijnlijk dezelfde als deze: Westereen in "Yamada DVX-6600"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112247

Yep, sorry ik heb het over het hoofd gezien. Het inderdaad dezelfde firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Uit engels forum:

Posted: Thu Jun 17, 2004 7:13 pm

Please download the firmware file again! ( www.yamada.de/ftp/6600v3.zip )
We did update it because firmware from yesterday could have some Disc reading problems.

Bugs described before for subtitles we try to fix over the weekend, so expect final subtitle Version Firmware beginning of next week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80654 schreef op 17 juni 2004 @ 22:31:
Uit engels forum:

Posted: Thu Jun 17, 2004 7:13 pm

Please download the firmware file again! ( www.yamada.de/ftp/6600v3.zip )
We did update it because firmware from yesterday could have some Disc reading problems.

Bugs described before for subtitles we try to fix over the weekend, so expect final subtitle Version Firmware beginning of next week.
JA !!! wat moet ik nou wachten of die firmware donwnen ??? en is deze uitspraak van echt yamada ? en wie wilt even de link geven van de nieuwste firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nog een paar vraagjes kan je de FW op een cd-rw zetten zonder problemen,
moet je alleen de bin branden, is de link van augusto goed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Anoniem: 114879 schreef op 18 juni 2004 @ 14:57:
[...]

JA !!! wat moet ik nou wachten of die firmware donwnen ??? en is deze uitspraak van echt yamada ? en wie wilt even de link geven van de nieuwste firmware
Anders kijk je even 20 posts hierboven of in de startpost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-07 12:40
hallo,

ik heb sinds vandaag een yamada dvx-6600, ik heb meteen de laatste firmware erop geflasht (v3)
nou werkt het alemaal zeer fijn (behalve dat de afstandsbediening een btje raar doet) maar het is me opgevallen dat sommige xvidjes niet helemaal soepel spelen..
ligt dit aan de codecs dan ofzo ? want bij de meeste speelt het gewoon soepel.
is hier misschien een oplossing voor want een schokkende(het beeld) film kijken is niet zo een pretje en dus amper 'kijkbaar'

m.v.g. joon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goof.
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-06 14:47
Heb gister m'n speler geflashed naar v3.

Ondertitels is nu een behoorlijke vooruitgang, maar nog niet helemaal;
Het font is anders, of de letters staan iig "dichter" tegen elkaar aan, waardoor behoorlijk minder vaak ondertitels worden afgebroken. Maar nog steeds, bij echt lange subs past de bovenste regel niet geheel in beeld. Iig véél minder dan voorheen, nog steeds niet goed, wel overkomelijk.

2e regel is geen pijl op te trekken, ene keer gaat het goed andere keer wordt ie afgebroken, soms na 8, soms na 10 soms na blah weet ik hoeveel tekens. Beetje vaag.

Hoe het gaat met wegvallende subs na een minuut of 10 weet ik niet. Heb het ookl wel 's gehad, scheelde nogal per film, ongeacht of subs gechecked waren met Subtitle Workshop (wat ik nu wél telkens doe na een van jullie's tip). Heb pas 1 divx gekeken sinds laatse upgrade, dus....

Maargoed, ik was al tevereden en nu m'n meisie, voor wie de subs een pré zijn, nu ook :)

Assumption is the mother of all fuck-ups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goof.
Anoniem: 114879 schreef op 18 juni 2004 @ 15:03:
nog een paar vraagjes kan je de FW op een cd-rw zetten zonder problemen,
moet je alleen de bin branden, is de link van augusto goed ?
ja, ja (als image) en ja. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
joon schreef op 18 juni 2004 @ 17:39:
hallo,

ik heb sinds vandaag een yamada dvx-6600, ik heb meteen de laatste firmware erop geflasht (v3)
nou werkt het alemaal zeer fijn (behalve dat de afstandsbediening een btje raar doet) maar het is me opgevallen dat sommige xvidjes niet helemaal soepel spelen..
ligt dit aan de codecs dan ofzo ? want bij de meeste speelt het gewoon soepel.
is hier misschien een oplossing voor want een schokkende(het beeld) film kijken is niet zo een pretje en dus amper 'kijkbaar'

m.v.g. joon
nu zie ik dit dus:
http://www.digitalathome.com/cgi-bin/viewthread.php?tid=1109

ik gebruik dus ook platinum cd-r's ..

zal dit door een firmware update in de toekomst opgelost kunnen worden :'( ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

joon schreef op 20 juni 2004 @ 00:29:
[...]

nu zie ik dit dus:
http://www.digitalathome.com/cgi-bin/viewthread.php?tid=1109

ik gebruik dus ook platinum cd-r's ..

zal dit door een firmware update in de toekomst opgelost kunnen worden :'( ?
Ik heb ook platinum cd-r's, ik zal is kijken wat mijn 6600 er van zegt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Anoniem: 114879 schreef op 20 juni 2004 @ 10:53:
[...]

Ik heb ook platinum cd-r's, ik zal is kijken wat mijn 6600 er van zegt ;)
Ik gebruik platinum DVD's maar daar heb ik geen problemen mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Megamind schreef op 20 juni 2004 @ 12:02:
[...]

Ik gebruik platinum DVD's maar daar heb ik geen problemen mee...
nee bij mij geeft hij geen problemen met platinum cd-r's dus..
maar ik heb wel een probleempje met de nieuwe FW, meteen al start ik de yamad en ik krijg het mapje te zien van de divx film dan is die al in heen heel licht groen kleurtje. nu starte ik de film nemo en de kleuren zijn heel erg licht groen ook met brother bear. Het lijkt of de geel achtige kleuren licht groen worden.
Maar nemo die is normaal oranje maar die heeft een heel andere kleur nu.

ik weet zeker dat het voorheen niet zo was, zijn er meer mensen met die probleem ? Ik hoor het graag :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
Anoniem: 114879 schreef op 20 juni 2004 @ 12:45:
[...]

op hoeveel x speed brand jij je platinum schijfjes en met wat voor brander?

edit: zojuist heb ik een nieuwe spindel platinum schijfjes opengemaakt met een ander media type erop, ik heb return of the king erop gebrand op 32x met multisessie uit. ik heb de cd volledig getest met nero cd/dvd tester, het programma kon geen een fout vinden en teste de cd als perfect op 52X speed, ik stop de cd in mn dvx-6600 en het beeld stottert/lagged nogsteeds. zou het de ondertiteling kunnen zijn? (wat me erg sterk lijkt)

edit2: zojuist heb ik een aldi cd gebruikt (lifetec) deze doen het perfect en een platinum cd met dezelfde film pakt de dvx-6600 dus niet.. beide cd's op dezelfde speed gebrand.
+ nog eens beide cd's in een andere brander .. en hetzelfde resultaat

ik snap er niets meer van :'(

[ Voor 70% gewijzigd door joon op 20-06-2004 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46521

Snap er niets van, net de firmware geupdate en wilde daarna de defaultsettings loaden, maar toen bleef de speler hangen. Toen 'em maar uitgezet en daarna weer aan, zie ik weer de oude firmware? :S Iemand anders dit ook gehad?

[edit]
opnieuw gedaan en nu werkte het wel...

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 46521 op 20-06-2004 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
Anoniem: 46521 schreef op 20 juni 2004 @ 20:07:
Snap er niets van, net de firmware geupdate en wilde daarna de defaultsettings loaden, maar toen bleef de speler hangen. Toen 'em maar uitgezet en daarna weer aan, zie ik weer de oude firmware? :S Iemand anders dit ook gehad?

[edit]
opnieuw gedaan en nu werkte het wel...
Zal wel een leesfoutje ofzo zijn, niet eerder gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30685

Ik had tot voor kort nog nooit van dit toestel gehoord, maar nu er een inkoopactie aan de gang is lijkt het me wel een leuk idee om er ééntje aan te schaffen. Alleen niet helemaal met hetzelfde doel al de meesten.

Ik zoek namelijk een DVD/DivX/mp3 speler voor in de wagen (alle voor zieningen zijn er, ik moet gewoon dvd signaal op rca hebben), toevallig iemand ervaring mee ?

2de belangrijker vraag is eigenlijk deze. In de meeste van de 33 pagina's heb ik bijna geen foto's gevonden van de menu structuur en dus foto's van wat er op je TV te zien is. Wat mij vooral interesseert hoe je mp3's speelt, bijvoorbeeld je selecteerd een map en hij speelt alle songs ? Krijg je dan ID3 tag info enzo te zien ? en wat ik graag zou willen, maar wss niet bestaat, krijg je dan iets van visualisations op het scherm ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01 12:33

Flame17

Captur EDC 130

Anoniem: 30685 schreef op 20 juni 2004 @ 20:56:
Ik had tot voor kort nog nooit van dit toestel gehoord, maar nu er een inkoopactie aan de gang is lijkt het me wel een leuk idee om er ééntje aan te schaffen. Alleen niet helemaal met hetzelfde doel al de meesten.

Ik zoek namelijk een DVD/DivX/mp3 speler voor in de wagen (alle voor zieningen zijn er, ik moet gewoon dvd signaal op rca hebben), toevallig iemand ervaring mee ?

2de belangrijker vraag is eigenlijk deze. In de meeste van de 33 pagina's heb ik bijna geen foto's gevonden van de menu structuur en dus foto's van wat er op je TV te zien is. Wat mij vooral interesseert hoe je mp3's speelt, bijvoorbeeld je selecteerd een map en hij speelt alle songs ? Krijg je dan ID3 tag info enzo te zien ? en wat ik graag zou willen, maar wss niet bestaat, krijg je dan iets van visualisations op het scherm ?
Lees de startpost nog een door, daar staan wel degelijk foto's.

Geen visualisations.

Dacht wel te zien welke song er speelt, maar dat zou ik dus moeten checken.

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Laatst online: 02-03 22:01

swampy

Coconut + Swallow = ?

Nou Nou Nou, wat een prijsval zeg, lekker, kan hem hier lokaal bij een shop kopen voor 97 Eurotjes, en aangezien ik binnenkort een nieuwe tv krijg.... een tv die een normale grote heeft ( nu heb ik een 15 inch modelletje ofzo ) is het wel lekker een DVD speler die ook divx/xvid/ogg doet!

Mmm, zijn er nog problemen gemeld met het "in divx problemen bij hoge bitrates" ... niet dat ik dat verwacht maar ja... ...mmm 2000kbit lees ik dan weer.. maar eens verder zoeken!

[ Voor 9% gewijzigd door swampy op 21-06-2004 04:24 ]

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmm, handige tech support, hier het antwoord op mijn "hoge bitrates" vraag

"Player can handle up to 10000 kb/s peak, so this shouldn't be a problem, but you will never need more then 2000kb/s for any Video, otherwise it's not worth to make a MPEG4 file as it will get too large to fit on one or 2 CD's, so you can better make a DVD instead."

Meeste divxjes bij mij zijn duidelijk onder die maat hoor :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik vind het zo vreemd dat hij subtitles zo raar afbreekt.

(regel 1+2 is het orgineel, regel 4+5 zoals weergegeven op de Yamada)

Voorbeeld 1:
code:
1
2
3
4
5
Daar ben je.
Er liggen nog meer tassen in de auto.

Daar ben je.
Er liggen nog meer tassen in de auto.

Voorbeeld 2:
code:
1
2
3
4
5
Room verstopt je bloedvaten.
Een beetje mag, maar niet te veel.

Room verstopt je bloedvaten.
Een beetje mag, maar niet te vee

Voorbeeld 1 doet hij dus wel goed maar voorbeeld 2 niet, terwijl de zinnen daar veel korter zijn en juist die worden afgebroken :?

Enja ik heb de Error gefixt met Subtitle Workshop

Ik vind dit echt zo vreemd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk Schuifkaas
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-07 10:18
voorbeeld 1 heeft 49 tekens, en voorbeeld 2 62.
Die breekt hij af bij 60 tekens, misschien is dat het maximum dat ie weergeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112649

Anoniem: 114879 schreef op 20 juni 2004 @ 12:45:
[...]

maar ik heb wel een probleempje met de nieuwe FW, meteen al start ik de yamad en ik krijg het mapje te zien van de divx film dan is die al in heen heel licht groen kleurtje. nu starte ik de film nemo en de kleuren zijn heel erg licht groen ook met brother bear. Het lijkt of de geel achtige kleuren licht groen worden.
Maar nemo die is normaal oranje maar die heeft een heel andere kleur nu.

ik weet zeker dat het voorheen niet zo was, zijn er meer mensen met die probleem ? Ik hoor het graag :|
Ik heb dat probleem ook gehad. de laatste versie zorgt voor afwijkende kleuren. De beta2 versie werkt wel prima (weergave van kleuren). dus die heb ik er maar weer op gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30685

Flame17 schreef op 21 juni 2004 @ 00:28:
[...]

Lees de startpost nog een door, daar staan wel degelijk foto's.

Geen visualisations.

Dacht wel te zien welke song er speelt, maar dat zou ik dus moeten checken.
In de start post staat niet echt een antwoord op de vragen jammergenoeg ...

• Hoe werkt de menu structuur en de manier waarop mp3's uit een bepaalde map/cd gespeelt worden ?

• Ondersteund het ding ID3-tags ?

• Kan je playlists maken ofzo ?

• Kan er mss iemand wat foto's maken ... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
Anoniem: 30685 schreef op 21 juni 2004 @ 19:34:
[...]

In de start post staat niet echt een antwoord op de vragen jammergenoeg ...

• Hoe werkt de menu structuur en de manier waarop mp3's uit een bepaalde map/cd gespeelt worden ?

• Kan er mss iemand wat foto's maken ... ?
Ik kan nu geen foto's maken, omdat ik dan de speler weer uit het tv-meubel moet slopen & boven op mijn tv-kaart moet aansluiten. Wel heb ik nog wat andere foto's van de setup: http://www.sapewouda.cjb.net/Yamada/images
Volgens mij (nog) niet, er zou met een nieuwe firmware wat aan gebeuren.
Nog nooit echt naar gekeken, denk niet dat het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106341

Anoniem: 112649 schreef op 21 juni 2004 @ 19:23:
[...]

Ik heb dat probleem ook gehad. de laatste versie zorgt voor afwijkende kleuren. De beta2 versie werkt wel prima (weergave van kleuren). dus die heb ik er maar weer op gezet.
Ik had het zelfde probleem (beta v3), maar heb toen gekozen voor default settings en toen waren de kleuren weer normaal :) dusss zo kan het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goof.
Wazig, hier geen problemen met kleuren na (2e) beta v3.
Na upgrade sprong wel de menutaal terug naar Engels (had 'm op NL staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
Bij mij ook geen problemen gehad, ik had net zo als "goof" dat de menutaal op Engels sprong terwijl hij op NL stond

Nu maar hopen dat Yamada eind deze week een firmware levert met nieuwe functies, dit was gezegd op het Engelse board....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb net de nieuwste firmware eropgezet.
maar iki merk weigig verschil. hij valt nog steeds weg en hij beekt af
zal dit waarschijnlijk worden opgelost in de nieuwe firmware?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 114902 op 22-06-2004 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
Anoniem: 114902 schreef op 22 juni 2004 @ 13:11:
ik heb net de nieuwste firmware eropgezet.
maar iki merk weigig verschil. hij valt nog steeds weg en hij beekt af
zal dit waarschijnlijk worden opgelost in de nieuwe firmware?
Geen flauw idee. Maar zoals al vaker gezegd is, het wegvalen van de subs heeft waarschijnlijk te maken met foutjes in de sub's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Firmware was kinderspel, output kwaliteit is goed... ... nu nog een nieuwe TV ( DVD op een 37 cm? ) en dan is alles goed :-)

Mmm, het pakken van divx-jes loopt niet perfect..maar ach ja..het is divx... dat lukt me zo nog wel!

Sommige van mijn divx-jes hebben dan ook het "opendivx" codec en ja... die is blijkbaar niet bekend als Divx... geesh... nu ja als de helft goed werkt zonder truukjes ben ik al blij :-)

[ Voor 55% gewijzigd door swampy op 22-06-2004 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fikkie_84
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-07 21:04
ik heb deze speler nu ook al voor ongeveer twee weken maar heb wel een probleem dat ik niet begrijp.
heb zelf een breedbeeld televisie maar wanneer ik bij de speler bij "general setup page" het "tv display" op "wide" zet dan spelen al de films die ik instop af op 4:3 formaat (dus met twee zwarte balken langs de zijkant) af in plaats van op 16:9.
De enigste manier dat ik het wel op 16:9 krijg is door pan en scan te gebruiken (de 1ste optie bij "tv display") natuurlijk valt er dan een klein stuk weg ...
Iemand anders dit probleem ook gehad en weet hoe hij dit moet oplossen?
Ik heb er firmware beta v3 op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Westereen schreef op 22 juni 2004 @ 13:17:
[...]

Geen flauw idee. Maar zoals al vaker gezegd is, het wegvalen van de subs heeft waarschijnlijk te maken met foutjes in de sub's...
ja maar als ik dan zie op welk moment ze wegvallen dan komt het niet overeen met de "foutmeldingen" die subtitle tool geeft. of moet ik nog met andere progjes die subs checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

fikkie_84 schreef op 22 juni 2004 @ 15:07:
ik heb deze speler nu ook al voor ongeveer twee weken maar heb wel een probleem dat ik niet begrijp.
heb zelf een breedbeeld televisie maar wanneer ik bij de speler bij "general setup page" het "tv display" op "wide" zet dan spelen al de films die ik instop af op 4:3 formaat (dus met twee zwarte balken langs de zijkant) af in plaats van op 16:9.
De enigste manier dat ik het wel op 16:9 krijg is door pan en scan te gebruiken (de 1ste optie bij "tv display") natuurlijk valt er dan een klein stuk weg ...
Iemand anders dit probleem ook gehad en weet hoe hij dit moet oplossen?
Ik heb er firmware beta v3 op staan.
Dit werkt grotendeels alleen goed bij DVDs waar de video ook echt als breedbeeld is opgeslagen. In een divx is dit uiteraard niet aanwezig en zal je moeten zoomen met je tv ;) (mits het geen 4:3 divx is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Haha ja dat probleempje had ik ook bij een 4:3 DivX, gewoon je speler op 4:3 zetten en je TV op breedbeeld (=4:3 oprekken naar 16:9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
hm, is het niet mogelijk om de firmware zo te hacken dat je er xvid 1.0 in kan stoppen ?

want die dia show bij sommige films vind ik niet zo prettig :P
of komt de nieuwe firmware met xvid 1.0 binnenkort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
Anoniem: 114902 schreef op 22 juni 2004 @ 15:17:
[...]

ja maar als ik dan zie op welk moment ze wegvallen dan komt het niet overeen met de "foutmeldingen" die subtitle tool geeft. of moet ik nog met andere progjes die subs checken?
Met SubMagic kan je de subs checken, ik zet het zo wel ff op een mirror zodat je het kan downloaden...

--EDIT--
Klik voor downloaden

[ Voor 12% gewijzigd door Westereen op 22-06-2004 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108616

Anoniem: 114902 schreef op 16 juni 2004 @ 20:33:
Ik heb identiek hetzelfde probleem. Wanneer de dvd aan staat of in standby staat, kan ik eveneens de kanalen van mijn tv niet verzetten. Is de oorzaak mijn tv-toestel of heeft iedereen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Dat zit denk ik in je tv.. heeft mij broertje ook nl. Misschien een andere scart ingang gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
Beste is om met een volledig bedraad en goed beschermd scart kabel te werken. Het iets duurder maar werkt altijd beter.

Heeft iemand nog problemen met die DVD ondertitelingen?
Ik moet zeggen dat ik na eerste firmaware update geen problemen meer heb gehad.

Als je niet weet waar ik over praat lees het hier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmm, okay... na wat testen... hij pakt BEPAALDE divx codecs dus niet perfect.. maar als je lang genoeg wacht dan reageert hij er wel op. Bijvoorbeeld de MP4 bestanden die Quicktime maakt werken perfect... maar op xvids/divx moet hij een minuutje kauwen voordat hij iets laat zien.

..jullie dat ook gezien?

Net efkes een DVD gepakt met 13 afleveringen van Hellsing en ook nog Vampire Hunter D erop... en hij deed er... 2,5 minuten over het nachecken.

Op zich geen probleem :-) maar hoe loopt het bij jullie!

[ Voor 26% gewijzigd door swampy op 22-06-2004 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyXP1600
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:20
[b]

Is het dan niet dat zo'n ding in de auto ongelooflijk overslaat aangezien het er niet echt op gemaakt is?? Als dat niet zo is ga ik er ook 1 inbouwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertvanErnie
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
en weet iemand een mooi, goed en goedkoop plekje waar ik deze waar (de yamada 6600) kan ophalen?

[ Voor 11% gewijzigd door BertvanErnie op 23-06-2004 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
BertvanErnie schreef op 23 juni 2004 @ 13:39:
en weet iemand een mooi, goed en goedkoop plekje waar ik deze waar (de yamada 6600) kan ophalen?
Weet niet wat jij goedkoop vind & waar je woon't. Maar ik heb mijn Yamada 6600 gekocht in mijn woonplaats, is ook het handigste als het om garantie gaat bijv. Dit is bij de shop www.tagie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100644

BertvanErnie schreef op 23 juni 2004 @ 13:39:
www.eynstein.nl

edit: nouja niet ophalen maar wel redelijk goedkoop

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 100644 op 23-06-2004 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

mmm, ik heb hem gewoon locaal gekocht, bij ICT-traders ( http://www.ict-traders.nl ) voor maar 97 Euro.

Maar hij is alleen "goedkoop" als je hem zelf ophaalt...opsturen kost nogal wat hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116113

Ik heb vandaag mijn Yamada 6600 opgehaald en net eventjes getest.

1.) Ik heb meteen de nieuwste f/w erin gezet (05.00.03.05 beta) i.v.m. subtitle ondersteuning. Is deze f/w ook de beste?

2.) Ik heb op een divx gemerkt dat in audio af en toe rare knakken te horen zijn. Ligt dit aan deze firmware?

3.) Ik heb gewone Philpis TV, dus geen breedbeeld. Ik heb gemerkt dat als een DVD afgespeld wordt een witte lijn op de bovenste rand te zien is. Deze komt dus overeen met bovenste zichtbare gedeelte van de DVD. Als ik TV Display op Normal/PS of LB zet dat is deze lijn niet zichtbaar. Lijn is wel zichtbaar als ik op de AB Yamada uitzet en VCR kanaal selecteer. Ik gebruik een SCART kabel om Yamada aan de TV te sluiten. Heeft iemand ook zon een probleem en wat is de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79879

maandag besteldt bij bestel.nl (95,-) en vandaag ontvangen, deze maand geen verzendkosten en 2,50 korting bij eerste bestelling kreeg er ook en digtale camera bij twv 24,50(MiniCam M300 Digitale Camera) is wel niks maar toch, tevens 2bonnen van 5euro korting op de volgende bestelling.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 79879 op 23-06-2004 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
Hou op Pamas!!! door jou koop ik straks nog een DVX-6600 :P J/K

Ik kon alleen niets vinden over gratis verzenden, kortingen en cameraatje op bestel.nl]bestel.nl

Een directe link naar die kortingen zou wel fijn zijn :) voor mensen die nog Yamada DVX-6600 willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjorden
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Dat is interessant, korting (EUR 2,50) krijg je bij registratie op de website. De verzendkosten bedragen EUR 0 zie je op de besteloverzichtspagina, alleen die aanbieding vd. camera zie ik nergens verschijnen.

Begin nu aardig te twijfelen of ik ook deze speler ga bestellen (enkel het trage verschijnen van firmware updates weerhoudt mij er eigenlijk van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Voor 100 euro geen slechte DVD/Divx speler... sure je kan een Revoy nemen maar dan betaal je ook even meer!

En in mijn geval, 100 euro wil ik nog wel investeren.....goed spelertje hoor voor dat geld, ik bedoel maar... als je kijkt hoeveel uitgangen hij heeft... dus je kan er ook een 5.1 setje aan hangen..of zelfs een versterker ..of digitaal geluid aftappen...wat je maar wil.

Mmm, natuurlijk..het is geen Revoy maar... voor 100 euro een goede speler. En he... hij kan Divx/Xvid best aardig afspelen hoor :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
Anoniem: 116113 schreef op 23 juni 2004 @ 21:22:
Ik heb vandaag mijn Yamada 6600 opgehaald en net eventjes getest.

1.) Ik heb meteen de nieuwste f/w erin gezet (05.00.03.05 beta) i.v.m. subtitle ondersteuning. Is deze f/w ook de beste?

2.) Ik heb op een divx gemerkt dat in audio af en toe rare knakken te horen zijn. Ligt dit aan deze firmware?

3.) Ik heb gewone Philpis TV, dus geen breedbeeld. Ik heb gemerkt dat als een DVD afgespeld wordt een witte lijn op de bovenste rand te zien is. Deze komt dus overeen met bovenste zichtbare gedeelte van de DVD. Als ik TV Display op Normal/PS of LB zet dat is deze lijn niet zichtbaar. Lijn is wel zichtbaar als ik op de AB Yamada uitzet en VCR kanaal selecteer. Ik gebruik een SCART kabel om Yamada aan de TV te sluiten. Heeft iemand ook zon een probleem en wat is de oplossing?
1.) Als je deze firmware erop hebt, heb je naar mijn mening de beste firmware erop

2.)Heb je dat op de pc ook?

3.)Dit vat ik niet echt helemaal :? . Als je in de setup (van de yamada) het TV Display op Normal/PS zet dan moet het toch goed zijn?
Ik wil nog wel ff opmerken een vriend van mij heeft een philips divx/xvid speler en als je daar een dvd/divx/xvid in af speelt op een "gewone tv" krijgt hij helemaal boven-in beeld ook een groene streep (is maar een smalle streep, maar wel helemaal van links naar rechts van het beeld). Als je de dvd/divx/xvid er dan uithaald, zie je het "splash-screen" van de philips en dan is de streep weg. Bedoel jij dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116113

@westereen

Bedankt voor je reactie.

1.) Dat is de f/w dat ik heb geinstalleerd.

2.) Dat moet ik nog controlleren.

3.) Het is een smalle witte streep (helemaal van links naar rechts) dat scheiding maakt tussen het gebied waarin film woordt getoond en zwarte balk bovenin. Deze streep is dus ook aanwezig als Yamada uit staat (via AB) en dus niet afhankelijk van DVD od DivX. Ik denk dat hij wordt weergegeven als display settings op Wide staan, en dat doet is blijkbaar default wel ook als er geen disc erin zit. Misschien ligt dit ook aan mijn TV. Ik zal het nog via video uitgang proberen.

Bijlage foto: http://mail.caravanmail.net/pilotbabo/img_0081.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 116113 op 24-06-2004 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Ik zoek met spoed een DivX player voor mijn zus die geslaagd is :). Dit omdat ik al tig DivX Cd's bezit, en de meerprijs van ongeveer 45 euro voor een DivX Speler wel der uit krijgt ;).

Nu twijfel ik tussen de Yamada DVX-6600 dus, en de Elta 8883.
Moet dus gewoon dienen voor films kijken enzo, eventueel 5.1 setje erachter, maar ik zie dat beide spelers beschikken over 5.1 uitgang.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
YellowNeck schreef op 24 juni 2004 @ 18:23:
Ik zoek met spoed een DivX player voor mijn zus die geslaagd is :). Dit omdat ik al tig DivX Cd's bezit, en de meerprijs van ongeveer 45 euro voor een DivX Speler wel der uit krijgt ;).

Moet dus gewoon dienen voor films kijken enzo, eventueel 5.1 setje erachter, maar ik zie dat beide spelers beschikken over 5.1 uitgang.
Dus dan wordt het de goedkoopste? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Megamind schreef op 24 juni 2004 @ 18:28:
[...]

Dus dan wordt het de goedkoopste? :P
Neuh, heb wel aardig wat over voor mijn zus die het huis uitgaat en dan haar kamer overneem waar tevens de PC staat }) Oprotcadeau zegmaar ;)

Maar ff serieus, welke is "beter" qua compatibiliteit, afspeelbaarheid en kwaliteit (van beeld)

[ Voor 6% gewijzigd door Yellowneck op 24-06-2004 18:40 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115237

Ik heb de elta en ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben.
Hij heeft alleen dezelfde problemen met de subtitles als de yamada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79879

Reptile-X schreef op 23 juni 2004 @ 23:43:
Hou op Pamas!!! door jou koop ik straks nog een DVX-6600 :P J/K

Ik kon alleen niets vinden over gratis verzenden, kortingen en cameraatje op bestel.nl]bestel.nl

Een directe link naar die kortingen zou wel fijn zijn :) voor mensen die nog Yamada DVX-6600 willen hebben.
Dat van de camera staat ook nergens hij zat gewoon in de doos met een briefje waarop stond:

Tijdelijk ontvang je bij je bestelling (bij een orderwaarde van min.50€)een minicam m300 digitale camera van ons cadeau! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
Anoniem: 79879 schreef op 24 juni 2004 @ 21:07:
[...]

Dat van de camera staat ook nergens hij zat gewoon in de doos met een briefje waarop stond:

Tijdelijk ontvang je bij je bestelling (bij een orderwaarde van min.50€)een minicam m300 digitale camera van ons cadeau! _/-\o_
Ja klopt met die camere, een kennis van me heeft vandaag gebeld :)
Alleen ze hebben het niet meer, het komt volgende week pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

YellowNeck schreef op 24 juni 2004 @ 18:23:

Die Elta ziet er PRECIES hetzelfde uit als de Yamada DVX-6600 .......

Ook de zelfde problemen? ... precies alsof het dezelfde speler is!

[ Voor 7% gewijzigd door swampy op 24-06-2004 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
swampy schreef op 24 juni 2004 @ 22:42:
[...]

Die Elta ziet er PRECIES hetzelfde uit als de Yamada DVX-6600 .......

Umm relabbeled?
Vind je... Het display zit zowiezo aan de andere kant bij de 6600.. Misschien zelfde chipset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Megamind schreef op 24 juni 2004 @ 22:49:
[...]

Vind je... Het display zit zowiezo aan de andere kant bij de 6600.. Misschien zelfde chipset?
Mmm, dan zou het verschil alleen maar cosmetisch zijn! ...

Nu ja, misschien zijn ze physiek anders maar... ze delen op het oog veel van dezelfde kenmerken...

Nu ja, hoe het menu eruit ziet... misschien zit de software anders in elkaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115237

Het menu van de elta is praktisch hetzelfde als de Yamada. De icoontjes die bovenin beeld staan zijn iets anders en voor de rest is het precies gelijk, tot aan de kleuren aan toe!
Er zit ook dezelfde chipset in. Ik heb al verschillende fora gelezen dat de FW updates gemaakt worden door de producent van de chip, in dit geval mediatek. Dit zou verklaren dat ze exact dezelfde problemen hebben. De FW updates kwamen ook bijna tegelijk uit voor beide spelers.
Ook het uiterlijk is bijna gelijk. Het display zit dan wel aan de andere kant maar voor de rest is hij gelijk. De lade is net zo dun, de knoppen zitten op dezelfde plaats en de afstandsbediening is hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Anoniem: 115237 schreef op 25 juni 2004 @ 00:25:
Het menu van de elta is praktisch hetzelfde als de Yamada. De icoontjes die bovenin beeld staan zijn iets anders en voor de rest is het precies gelijk, tot aan de kleuren aan toe!
Er zit ook dezelfde chipset in. Ik heb al verschillende fora gelezen dat de FW updates gemaakt worden door de producent van de chip, in dit geval mediatek. Dit zou verklaren dat ze exact dezelfde problemen hebben. De FW updates kwamen ook bijna tegelijk uit voor beide spelers.
Ook het uiterlijk is bijna gelijk. Het display zit dan wel aan de andere kant maar voor de rest is hij gelijk. De lade is net zo dun, de knoppen zitten op dezelfde plaats en de afstandsbediening is hetzelfde.
Dus gewoon hetzelfde product, dat technisch gezien hetzelfde is maar gewoon net iets anders is opgebouwd.

Nu ja, het is een goede speler... dat staat vast...dus maakt niet uit welke je kiest..met beide zit je goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donblaauw
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09-2013
Graag antwoord op het volgende:
Kan iemand mij vertellen of er misschien in de volgende firmware weleens een kleiner font als ondertitel gebruikt gaat worden en de positie handmatig verplaats zou kunnen worden..Datzou dus tof zijn. Heb gisteren bij Mycom voor 129 eur de 6600 gehaald. voorals nog heerlijk genoten van shrek2 .. lekker

BSplayer heeft een goede ondertiteling systeem
en alle text kan er op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
donblaauw schreef op 25 juni 2004 @ 11:53:
Graag antwoord op het volgende:
Kan iemand mij vertellen of er misschien in de volgende firmware weleens een kleiner font als ondertitel gebruikt gaat worden en de positie handmatig verplaats zou kunnen worden..Datzou dus tof zijn. Heb gisteren bij Mycom voor 129 eur de 6600 gehaald. voorals nog heerlijk genoten van shrek2 .. lekker

BSplayer heeft een goede ondertiteling systeem
en alle text kan er op
Wat in de volgende firmware zit is meestal niet bekkend, je zou een mail naar Yamada kunnen sturen om te vragen, ze geven behoorlijk snel antwoord terug.

Over BSplayer en Yamada, nou dat zijn totaal twee verschillende dingen, die kan je niet met elkaar vergelijken natuurlijk.
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.