Yamada DVX-6600

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 9.202 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 06:21

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
Introductie
De nieuwe opvolger van Yamada DVX-6000 en DVX-6100 is uit.

Meest belangrijke verandering is Yamaha DVX-6600 ondersteunt ook
Global Motion Compensation (GMC) , Quarter Pixel Compensation (Q-PEL) en Voibs-OGG.
Chip van deze speler is Mediatek MTK1389D
.__________________________________________________________________________
Foto's Info & Links
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.ozen4/data/yamada6600s.jpg
(klik voor grotere foto)
(klik hier voor extra foto's)
.Info op Umax/Yamada site
.Yamada DVX-6600 op DVDr-Help.com
.Yamaha DVX-6600 Googled
.Yamada DVX-6600 op Tweakers Pricewatch
.Review DVX-6600
.my-yamada Engelse Suport site
.
.Yamada DVX-6600 forum (Engels)
.Yamada DVX-6600 Support topic (Duits)
.Thomas3k in support topic is van Yamada
.
.Review's of informatie over deze speler gevonden? Meld het A.U.B.
Yamada DVX-6600 Screen Captures
.Screens:
Met Dank aan Pieter Nr1
.
.
.
.
.Klik voor grotere foto's
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.ozen4/yamada6600/intro-s.jpg
Intro
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.ozen4/yamada6600/setup1-s.jpg
Setup 1
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.ozen4/yamada6600/setup2-s.jpg
Setup 2
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.ozen4/yamada6600/divx-s.jpg
DivX Navigatie
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.ozen4/yamada6600/mp3-s.jpg
Mp3 Navigatie
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.ozen4/yamada6600/jpg-s.jpg
JPG Navigatie
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.ozen4/yamada6600/kodak-s.jpg
Kodak Viewer
Specificaties:
Disks CD-Audio, CD-Video, S-Video, MP3-CD, MP3-DVD, JPEG-CD,
JPEG-DVD, CD, CD-RW, DVD, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW

Formaat MPEG1 (ISO11172), MPEG2 (ISO13818)
MPEG4 SP (Simple Profile)
MPEG4 ASP (Advanced Simple Profile), XviD,
MP3, WMA, PCM, Voibs-OGG

ASP Global Motion Compensation (GMC)
Quarter Pixel Compensation (Q-PEL)
B-frame
Hogere Bitrate tot 10Mbsp

Audio Dolby Digital, DTS

Video Aansluitingen S-Video, Composite Video, Scart

Audio Aansluitingen Stereo, Coaxial, optisch, 5.1 Kanals Uitgang

OSD-Menu 8 Talen
Engels, Chinees, Frans, Duits, Spaans, Italians, Nederlands, Portugees

Upgrade Firmware Upgrade met CD-R

Afmetingen 45 x 450 x 250 mm (Opgegeven door Yamada)
50 x 430 x 250 mm (ware grootte)

Word meegeleverd Afstandsbediening, Batterijen, Video-Kabel, Audio Kabel, Handleiding

Garantie 12 Maanden

Ondertiteling DVD en SVCD word wel met ondertiteling vertoond.
Ondertiteling AVI word nog niet ondersteund tot volgende firmware.

Specifieke Functies Zoom: 2x, 3x, 4x, 1/2, 1/3, 1/4
Snel vooruit spelen: 2x, 4x, 8x, 16x
Snel achteruit spelen: 2x, 4x, 8x, 16x
Slow Motion: 1/2, 1/4, 1/8, 1/16

Handleiding
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.ozen4/yamada6600/spacer.gifAfbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.ozen4/yamada6600/yamada-man-front.gif

Yamada DVX-6600 Handleiding (Engels)
Rechts klikken en dan "Doel Opslaan als..." kiezen
Firmware Upgrades
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.ozen4/yamada6600/firmwarning.gif

Download: Firmware revision 05.00.03.05 beta

Deze Firmware is een beta versie en Yamada geeft hier geen support op.
Veranderingen:
  • Ondertiteling Support (*.srt bestanden, bestand naam moet zelfde als avi bestand)
  • Na het zoomen gaat zoom text nu weg (1/4, 1/2... etc.)
  • Als een avi bestand afgespeeld word komt er geen tijd meer in beeld
  • Enige beeld verbetering in DivX en Xvid films
Volgende firmware moet veel meer verbeteringen bevatten, het is allen nog niet
bekend wanneer deze uit komt.

Download: Originele Fimware
Deze firmware is de zelfde firmware zoals je Yamada DVX-6600 nog nieuw in doos zit.
Je moet deze firmware alleen gebruiken als je niet tevreden bent met nieuwere firmwares.
Yamada/Umax en ik zelf zijn niet verantwoordelijk als je deze firmware gebruikt.
Je krijgt geen enkele support als iets fout gaat tijdens upgraden van alle versies.

Belangrijke tips met Firmware update:
- Vergeet nooit je Firmware CD in de speler na het updaten!
- Gebruik goede media
- Let er op dat er geen kinderen in de buurt zijn wanneer je met update bezig bent,
want je weet nooit wat een kind kan doen (bijv. zomaar stekker uit trekken)
- Als je speler op een elektra groep zit die vaak uitvalt door geringste dingen,
moet je het op een andere elektra groep aansluiten.
- Als je weet dat de energie bedrijf bezig is in de beurt, wacht tot dat ze klaar zijn.

Ik weet dat sommige dingen die ik hierboven noem ver gezocht zijn,
maar je kan beter goed voorbereid zijn.

Stappen om huidige firmware versie te zien op Yamada DVX-6600
  • Zorg dat er niets in de speler zit (dus geen DVD of CD in de speler)
  • Druk nu op [Setup] knop op afstandbediening
  • Ga naar "Voorkeurinstellingen" (laatste icon in de rij) "Prefence page" in Engels
  • Toets nu 1369
  • Nu zie je de firmware versie
Tips
Hier vind je tips die je kan gebruiken met Yamada DVX-6600.

.DVD menu, gesproken taal, ondertiteling Code voor Nederlands = 7876
.DVD menu, gesproken taal, ondertiteling Code voor andere talen = list

.Tijdens AVI afspelen blijft te verstreken tijd in beeld lopen die kan je uitzetten
door 2x [Display] knop op je afstandbediening te druken.(ogelost met nieuwe firmware)
Bugs & irritatie punten
Hier vind je bugs en irritatie punten die Yamada DVX-6600 gebruikers ervaren.

.CD/DVD lá is te zwak.
.Verstreken tijd word standard aangegeven tijdens AVI afspelen.(opgelost)
.Ondertiteling voor DivX en Xvid word nog niet ondersteund (opgelost)
.Lange dir en file namen worden niet volledig aangegeven.
.GMC en Q-PEL is nog niet volledig ondersteund (word nog opgelost)
.Er is een bug in ondertitelingen met originele DVD's
.Lange ondertitelingen worden afgekapt bij srt files

Mededelingen

Als je Extra belangrijke informatie over deze speler vind laat ons weten door in deze
topic te posten!

Ik zal startpost constant bij houden zodat het overzichtelijk word voor ons allemaal.

[ Voor 176% gewijzigd door Reptile-X op 02-05-2004 09:58 . Reden: Extra info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrittyKitty
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

hmmm.....linkje niet geweest, maarrrr..leest hij ook cd-r(w) & zelfgebakken DVD's? Zo ja, welk formaat (+/-)?

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
Ik denk het wel want DVX-6000 kon ook al alles lezen. Heeft ook ondertiteling support bij DivX en Xvid's...

Dus alle formaten behalve DVD-Ram

Zie ook Yamada DVX-6000 topic.
DVX-6600 heeft alleen paar extra's meegkregen dat is alles, het mooie is met DivX Pro gemaakte DivX'tjes kunnen ook afgespeeld worden.

[ Voor 7% gewijzigd door Reptile-X op 17-02-2004 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blimmel
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

Audio Aansluitingen: Stereo-, Koaxial-, optischer-, 5.1 Kanal Ausgang
ziet er uit als een nederlandse C't recensie ;)

Join TeamBVD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
Ha! je heb me door :P

Ik had die tabel eerst in duits gemaakt zoals op de Yamada site en daarna omgezet in Nederlands, maar mensen begrijpen dat wel denk ik :)

Over beschikbaarheid in Nederland:

Ik heb met een huidige DVX-6000 verkoper van pricewatch telefonisch contact gelegd of ze de DVX-6600 kunnen leveren, ik krijg een mail binnen of ze deze speler al kunnen leveren.

Ik post hier als dat door gaat, ik hoop dat de prijzen gunstig worden bij hun , want ze zijn niet een van de goedkoopste DVX-6600 verkopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben vandaag in Veghel geweest en daar konden ze de Yamada DVX 6600 bestellen voor € 132,50

Ze zeiden dat ze binnen een week binnen zouden hebben als ik hem zou bestellen...

Bestellen dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 12:11:
Ik ben vandaag in Veghel geweest en daar konden ze de Yamada DVX 6600 bestellen voor € 132,50

Ze zeiden dat ze binnen een week binnen zouden hebben als ik hem zou bestellen...

Bestellen dus :P
Bij welke winkel in veghel, ik kan die van mij (DVX 6000) nog terug brengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
@ BassBionic

Hebben ze ook toevallig een online store?

Ik wacht geduldig af op een antwoord van die zaak maar het moet niet al te lang duren want dan ga ik het uit Duitsland halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluppie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09-2021
Weet iemand of de 6600 al te koop is in Duitsland, vooral regio Aken?
Of ergens in Nederlands of Belgisch Limburg?
Ik wou de 6000 gaan halen, maar op dit moment is het even wachten wel waard volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reanimation
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-07 12:31
zit hier een decoder in voor 5.1 geluid, waardoor je direct speakers op aan kan sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe lijkt het....de firmware van de 6600 op de 6000? :9
of zou dat niet werken.
we horen het vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
@ Pluppie
Je zou het hier kunnen checken ;)

@ reanimation
Ik denk het niet, ten eerste prijs zou dan hoger zijn en deze is zelfde als 6000 maar dan meer ondersteuning voor Divx en Xvid zoals ik al zei.
Dus er moet waarschijnlijk een versterker achter.

Het zou wel leuk zijn als het wel zo was :)

@ laan0206
Je weet nooit wanneer de firmware update komt voor 6600 maar als iemand dit probeert kan zijn dat de 6000 naar z'n ... gaat. :o
Ik zou zelf eerst naar Yamada mailen 6000 word toch niet meer gemaakt, dan maakt hun niets uit waarschijnlijk of iemand zou kunnen kijken of beide spelers zelfde chip hebben.

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

Ik had bij CLUB Computer Systems gevraagd of zij hem al hadden (of binnenkort zouden krijgen). Ze hadden bij de distributeur geinformeerd, maar deze wist niet of en wanneer de Yamada 6600 verkocht zou worden :'(

Afwachten dus

I'm just taking care of business

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-08 19:45

evaarties

Powerball @ 12.582

Kan je deze nou beter kiezen dan een Kiss speler (of heeft deze ook een vergelijkbare die Qpel etc ondersteund)? De prijs vind ik iig wel aardig ~99 euro.

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
evaarties schreef op 19 februari 2004 @ 13:37:
Kan je deze nou beter kiezen dan een Kiss speler (of heeft deze ook een vergelijkbare die Qpel etc ondersteund)?
Dit is een volgende generatie divx-speler, dus in dat opzicht kun je beter deze kopen. De Kiss ondersteund geen q-pel en gmc. De nadelen die de oude yamada had zoals geen ogg support zijn nu ook verdwenen. Maarja de keuze hangt nog steeds af van wat je ervan verlangt. Als je bijvoorbeeld een netwerk interface noodzakelijk vindt dan ligt de kiss voor de hand. ALs je gewoon divx en dvd wil kunnen afspelen dan is de yamada een zeer goede speler daarvoor.

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

cool_zero schreef op 19 februari 2004 @ 15:37:
[...]

Dit is een volgende generatie divx-speler, dus in dat opzicht kun je beter deze kopen. De Kiss ondersteund geen q-pel en gmc. De nadelen die de oude yamada had zoals geen ogg support zijn nu ook verdwenen. Maarja de keuze hangt nog steeds af van wat je ervan verlangt. Als je bijvoorbeeld een netwerk interface noodzakelijk vindt dan ligt de kiss voor de hand. ALs je gewoon divx en dvd wil kunnen afspelen dan is de yamada een zeer goede speler daarvoor.
Ah tnx.. een netwerkinterface wil ik eigenlijk alleen hebben om ook m'n films die geen ondertiteling op de CD hebben, te kunnen bekijken met ondertiteling.

Als er nou een manier is om een CD te branden met alle ondertitel files en deze in te lezen waarna je de filmCD erin doet, dan is dat ook super natuurlijk.

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
@ evaarties

Het is juist mogelijk met een Yamada DVX-6000 ondertiteling files (srt en sub) bij te doen op een CD of DVD met je Divx en Xvid erop, en selecteren voor dat je de avi file start.

Zover ik begrijp is dat ook mogelijk met DVX-6600 binnen paar weken, als ik al die informatie lees ze zijn druk bezig met verder ontwikkeling van de nieuwe speler.

Cool_zero heeft veel ervaring met DVX-6000 dus zijn info is voor ons van belang, om straks met DVX-6600 te vergelijken.

Over upgraden van DVX-6000 naar DVX-6600, blijkt nu onmogelijk want in de nieuwe speler zit een andere chip in…

Ik heb ook een mail terug gehad voor mijn vraag wanneer ze het kunnen leveren en dit was de antwoord:
Ik heb even contact opgenomen met onze leverancier, maar het is nog niet bekend wanneer de DVX-6600 in het assortiment opgenomen wordt. Zodra we deze speler wel kunnen leveren neem ik per e-mail contact met u op.

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Reptile-X schreef op 19 februari 2004 @ 16:45:
@ evaarties

Het is juist mogelijk met een Yamada DVX-6000 ondertiteling files (srt en sub) bij te doen op een CD of DVD met je Divx en Xvid erop, en selecteren voor dat je de avi file start.
Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt. Ik heb nl al een groot aantal films op CD gebrand staan, deze zijn echter gebrand zonder ondertitelfile.

Wat ik nu wil is eerst mijn algemene CD erin met alle ondertitels, de juiste selecteren en nu de CD erin met de Avi file.

edit:
Ik heb je stukje nog een keer gelezen en het lijkt toch wel op hetzelfde. De ondertitelfile moet dan wel meteen totaal ingelezen worden.

[ Voor 12% gewijzigd door evaarties op 19-02-2004 17:31 ]

• zimmy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-06-2022
Er staan er een heel stel op Ebay, zoeken op Yamada 6600 (beschikbaar voor Nederland) voor 129 Euro. Ziet er erg goed uit moet ik zeggen !

• cool_zero
  • Laatst online: 25-10-2022
evaarties schreef op 19 februari 2004 @ 17:30:
Ik heb je stukje nog een keer gelezen en het lijkt toch wel op hetzelfde. De ondertitelfile moet dan wel meteen totaal ingelezen worden.
Bij de oude yamada 6000 gebeurt dat nu wel. Of dat ook bewust zo is, is een beetje de vraag, maar als je een subtitle laad van een andere cd en daarna van film wisselt, dan heb je nog de 'oude' sub erbij.

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

cool_zero schreef op 19 februari 2004 @ 20:44:
[...]

Bij de oude yamada 6000 gebeurd dat nu wel. Of dat ook bewust zo is, is een beetje de vraag, maar als je een subtitle laad van een andere cd en daarna van film wisselt, dan heb je nog de 'oude' sub erbij.
Dat is super, dan weet ik nu wel welke ik ga kopen.

Verwijderd

Bij welke winkel in veghel, ik kan die van mij (DVX 6000) nog terug brengen :)
check www.rgmcomputers.nl voor adres enzo maar hij staat niet in de onlineshop want ze hebben hem niet in hun assortiment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
Update:
Extra foto's toegevoegd, ook van de achter kant (aansluitingen).

Officiële Yamada online winkel NewSell.de verkoopt DVX-6600 nu, zie de directe link naar speler in mijn eerste post.
Het word verzonden naar EU landen.

Maar nog steeds geen online winkel in Nederland die het verkoopt, alle online winkels die ik mail wachten op hun distributeurs. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whimp
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-05 19:50
Gaat niet specifiek over de yamada, maar zit te twijfelen tussen een normale speler en een divx speler. Ik zit er niet aan te denken om de films eerst om te moeten zetten naar een pal formaat om ze daarna te kunnen brande op dvd zodat ze op een tv te zien zijn. Ik heb hier een paar programma's van herman finkers en van hans teeuwen
bij elkaar zo'n 4 gb, en wil daar een dvd van maken met een leuk menutje dir ik zelf wil maken. Kan dat met een divxspeler en zo ja met wat voor software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
Vergeet niet dat DivX spelers ook DVD spelers zijn het is zelfs zo deze spelers zijn DVD spelers met DivX ondersteuning, dus als je DVD maakt met Menu's die kan je ook op een DivX speler afspelen met menu's die je zelf gemaakt heb.

Zover ik weet is er geen mogelijkheid om een DivX te maken met een menutje.

De groote voordeel is wel dat je paar DivX files die je heb kan je op een DVD-/+R/RW kan branden in verschillende mappen met ondertitel bestanden zoals .srt en .sub en vervolgens kan afspelen op een DivX speler met ondertiteling.

Ik wil niet meer divx of xvid omzetten naar SVCD of DVD om vervolgens kijken op mijn huidige DVD speler te bekijken, te veel werk als je aan mij vraag ik heb meer dan 100 SVCD's gemaakt op die manier en ik ben het zat :P
Ik heb ook een Marmitek gigset om draadloos te kijken maar de beeld kwaliteid is niet perfect als een standalone speler.

Maar ik word ongeduldig om te wachten op Yamamada DVX-6600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB

AlbertTCB

swing it baby

Reptile-X schreef op 21 februari 2004 @ 03:31:
Update:
Extra foto's toegevoegd, ook van de achter kant (aansluitingen).

Officiële Yamada online winkel NewSell.de verkoopt DVX-6600 nu, zie de directe link naar speler in mijn eerste post.
Het word verzonden naar EU landen.

Maar nog steeds geen online winkel in Nederland die het verkoopt, alle online winkels die ik mail wachten op hun distributeurs. :|
Huh? Ik kan bij het bestellen alleen kiezen om het naar Duitsland te versturen? Ik zie nergens een optie staan om 'm naar Nederland te versturen...

[edit] ik zie het al: je moet direct in het begin al DL, EU of niet-EU kiezen 8)7 Balen trouwens dat je 16%BTW betaalt. Wanneer de douane het pakketje onderschept kan je ook nog eens 19% betalen in NL en mag je flink wat papierwerk verrichten voordat je die 16% van DL terugkrijgt :O

[ Voor 20% gewijzigd door AlbertTCB op 22-02-2004 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB

AlbertTCB

swing it baby

Heeft iemand 'm al besteld, gekocht of ontvangen? 't Lijkt alsof 'ie nog niet uit is, maar vooralsnog alleen te reserveren is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
Ik vrees dat het ook nog niet uit is :|
Als je een beetje duits kan lezen (en begrijpen) moet je naar deze topic kijken, die Thomas3k daar is van Yamada

Ik wacht nog geduldig af, trouwens over BTW en douanerechten dacht ik dat je voor in EU gekochte electronisch apparaten niets hoef te betalen, je moet alleen iets betalen als je accijnsgoederen koopt.

Uit ervaring, mijn colega heeft 2 keer uit duitsland besteld (een digitale camera en een auto radio met MP3 wisselaar) en die hoefde niets betalen, hij had het ook uitgezocht voor dat hij ging bestellen geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB

AlbertTCB

swing it baby

Leuke thread... maar ook daar heeft niemand de speler..... ik denk dat ik'm alvast ga bestellen bij newsell.de..... Heb ik'm in ieder geval op tijd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

mr. TCB schreef op 23 februari 2004 @ 09:21:
Leuke thread... maar ook daar heeft niemand de speler..... ik denk dat ik'm alvast ga bestellen bij newsell.de..... Heb ik'm in ieder geval op tijd :D
Waar woon je, ms handig om er een aantal tegelijk te bestellen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeroen1979
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 21:18

yeroen1979

noh, ik ock!

Zodra m`n leverancier ze binnenkrijgt, bestel ik er meteen een paar. Vorige serie beviel al goed, dan zal deze niet minder zijn lijkt me. en voor nog geen 120 euro, koopje!

A-Open H-700b Epox 6RDA+, XP 3200+ Spire Whisperrock IV, 2x 1Gb ddr400 dual channel MSI Geforce FX5600XT, 3x NEC DVDRW (3540A,3550A, 4551A)1x 200GB Sata, 1x 250GB sata, 1x 120GB sata. Win XP prof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

yeroen1979 schreef op 23 februari 2004 @ 09:32:
Zodra m`n leverancier ze binnenkrijgt, bestel ik er meteen een paar. Vorige serie beviel al goed, dan zal deze niet minder zijn lijkt me. en voor nog geen 120 euro, koopje!
Een paar? Ben jij toevallig werkzaam bij een winkel oid? En 120 euro is niet veel :).

[ Voor 5% gewijzigd door evaarties op 23-02-2004 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
Aan zijn nick te zien kan het zo zijn dat hij Jeroen is van tweakstore.net maar het kan ook zo zijn dat ik ze zie vliegen 8)7

Maar als het zo is, ik zou heel graag info van Jeroen willen hebben als ze binnen zijn, zodat ik bij hem kan bestellen, want ik had bij hem DVX-6000 besteld maar toen ik zag dat DVX-6600 uit kwam heb ik het geannuleerd, en ik voel me klein beetje schuldig daarvoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 6600 heeft volgens mij de MediaTek-chip en zal dus vergelijkbaar zijn met die Elta. Daarom zal je waarschijnlijk ook maar beter niet deze firmware proberen te flashen in de 6000 met een ESS-chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeroen1979

yeroen1979

noh, ik ock!

Ik ben niet Jeroen van Tweakstore.net, maar ik mag hier niet zeggen wat ik wel doe.....

maar op dit moment staat de voorraad bij de leverancier op 0. Dus ik kan er weinig van maken. Misschien dat ik er een inkoopactie van maak, in combinatie met dvd spelers voor in de auto (inclusief fm/am functie)

A-Open H-700b Epox 6RDA+, XP 3200+ Spire Whisperrock IV, 2x 1Gb ddr400 dual channel MSI Geforce FX5600XT, 3x NEC DVDRW (3540A,3550A, 4551A)1x 200GB Sata, 1x 250GB sata, 1x 120GB sata. Win XP prof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeroen1979

yeroen1979

noh, ik ock!

ho...dat ging nie goed

[ Voor 94% gewijzigd door yeroen1979 op 23-02-2004 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

yeroen1979 schreef op 23 februari 2004 @ 15:34:
Ik ben niet Jeroen van Tweakstore.net, maar ik mag hier niet zeggen wat ik wel doe.....

maar op dit moment staat de voorraad bij de leverancier op 0. Dus ik kan er weinig van maken. Misschien dat ik er een inkoopactie van maak, in combinatie met dvd spelers voor in de auto (inclusief fm/am functie)
Ik ben benieuwd :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB

AlbertTCB

swing it baby

evaarties schreef op 23 februari 2004 @ 09:26:
[...]

Waar woon je, ms handig om er een aantal tegelijk te bestellen :D
Noord Nederland..... maar ik heb 'm al besteld :X

Wat een rommelige site (en alles ook nog eens in het Duits). Best klantonvriendlijk wanneer je ook zaken wilt doen met mensen buiten Duitsland. Vreemd ook dat al die divx players (m.u.v. Philips) bijna allemaal worden uitgebracht door vreemde (Oostblok) merken. Waarom niet ook gewoon Sony, JVC, Akai, Samsung, enz.?

Ik hou jullie wel op de hoogte van mijn bestelling :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
Goed, hou ons inderdaad op hoogte!

Ik wil nog ff wachten tot dat ze in Nederland zijn, maar als het langer dan 2 weken duurt ga ik ook uit Duitsland bestellen, want mijn geduld raakt op :X

Ik heb hier DVD brander die heel graag DivX en Xvid wil branden :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MofD
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-03-2021

MofD

*zucht*

*kick*
Target International B.V. heeft 'm ook al op de orderlijst staan, maar voorraad =0
Iemand 'm al gezien/besteld/getest??

Wil dit tjoekie apparaatje ook graag hebben, ga 'm anders bij amazon.de bestellen.

Beauty is in the eyes of the beholder..... is Windows echt de grootste bètatest ooit???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 09:28

we_are_borg

You will Comply

zimmy schreef op 19 februari 2004 @ 20:03:
Er staan er een heel stel op Ebay, zoeken op Yamada 6600 (beschikbaar voor Nederland) voor 129 Euro. Ziet er erg goed uit moet ik zeggen !
ik hoor idd ook een prjs tussen de 125 en 130 euro inc btw. waar ik me voorige heb gehaald. Ik ga van middag toch langs om spullen op te halen zal gelijk vragen wat de exacte prijs gaat worden.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MofD

MofD

*zucht*

Ik zie toch echt een ander bedrag: http://www.amazon.de/exec...03-21/302-7853158-4885600
99 pleuri's

Beauty is in the eyes of the beholder..... is Windows echt de grootste bètatest ooit???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Mooi maar wel in het buitenland dus bij problemen moet je dus of duits of engels kunnen praten en/of schrijven en als hij terug moet naar fabrikant ben je als nog geld kwijt. Laat mij dan maar 25 euro extra betalen en dat ik weet dat de afhandeling ten alletijden goed is ben ik gelukkiger mee.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
MofD schreef op 25 februari 2004 @ 12:39:
ga 'm anders bij amazon.de bestellen.
Hier een quote van Amazon.de
Amazon.de
Versand: Dieser Artikel kann nur in folgende Länder verschickt werden: Deutschland, Österreich
In andere woorden, het word niet naar Nederland verstuurd :( zoals ik al zei in de start post, anders had ik het ook heel graag willen bestellen bij Amazon.de

Dit gaat lang duren heb ik het idee... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:39

Opa

Nu Multifocaal!

mr. TCB schreef op 22 februari 2004 @ 01:41:
[...]
Balen trouwens dat je 16%BTW betaalt. Wanneer de douane het pakketje onderschept kan je ook nog eens 19% betalen in NL en mag je flink wat papierwerk verrichten voordat je die 16% van DL terugkrijgt :O
Waar heb je die wijsheid vandaan? 8)7

Kopen in een EU-land betekent belasting betalen in een EU-land. Als de douane al zo een pakket onderschept, zien ze de factuur met MehrWertSteuer en is daarmee de kous af. Niks 19%.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Reptile-X schreef op 25 februari 2004 @ 13:37:
[...]

Hier een quote van Amazon.de

[...]

In andere woorden, het word niet naar Nederland verstuurd :( zoals ik al zei in de start post, anders had ik het ook heel graag willen bestellen bij Amazon.de

Dit gaat lang duren heb ik het idee... :'(
Bij Amazon.de had het ook lang geduurt want het is een voor inschrijving het product is nog niet beschikbaar.

• MofD

MofD

*zucht*

Lees net op een duitse site dat het pas maart wordt wanneer de speler leverbaar is...
Maar het is ook zonde om daar niet op te wachten, en dan de 6000 te bestellen lijkt me...zover ik begrepen heb zit hier die nieuwe chip in die het beeld stabieler en scherper maakt?

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
In deze speler komt er een MT1389DE chipset en het moet in iedere geval beter zijn dan de chipset in DVX-6000, en door deze chip kan ook DivX pro afgespeeld worden (DivX pro is beter dan oudere versies, zoals in scherpte en kwaliteit met zelfde bestand grootte)

Lees hier meer over MT1389 based DivX spelers

Over release datum is inderdaad nog niets duidelijk... :Z is het uit? of word het nog uitgebracht ? blijft een raadsel, ik vind beetje slordig van Umax/Yamada :(

• AlbertTCB

AlbertTCB

swing it baby

Ik heb 'em !! :*)

Ik was aan het werk toen de bel ging. Stond een pakketdienstbezorger met een pakketje met wel een heel bekend merk op de doos: Yamada! Na getekend te hebben voor ontvangst ben ik nu een Yamada 6600 rijker :D

De verpakking was net zo waardeloos als de site waar ik het besteld heb: de doos was gewoon gewikkeld in dat doorzichtige folie (wat je ook in de keuken hebt). Ik dacht eerst dat de pakketdienst heeft gedaan, maar de doos zat verder gewoon perfect dicht en de factuur zat óp het keukenfolie.

Ik zal 'm zo aansluiten en een divx branden met deze specificaties:
VIDEO: XVID
B-VOP: No
S(GMC)-VOP: Yes
QuarterPixel: Yes
Frame Size: 640 x 480
Frames Rate: 23.976
Color Depth: 24
Total Frames: 32366
Bén benieuwd :9~

• MofD

MofD

*zucht*

HAHA cool. Ben benieuwd!
Was het gewoon dokken aan de deur?
Hoe zit dat dan als er niemand thuis is, kan je dan betalen op het postkantoor of zo?

• AlbertTCB

AlbertTCB

swing it baby

MofD schreef op 26 februari 2004 @ 14:59:
HAHA cool. Ben benieuwd!
Was het gewoon dokken aan de deur?
Hoe zit dat dan als er niemand thuis is, kan je dan betalen op het postkantoor of zo?
Nee, ik had al per PayPal betaald (149 euro). Het pakketje werd bezorgd door een -voor mij- onbekend koeriersdienst. Die zullen dus vast niet het pakketje afgeven bij het postkantoor wanneer je niet thuis bent. Mazzel gehad dus :9

• MofD

MofD

*zucht*

mr. TCB schreef op 26 februari 2004 @ 15:47:
[...]

Nee, ik had al per PayPal betaald (149 euro). Het pakketje werd bezorgd door een -voor mij- onbekend koeriersdienst. Die zullen dus vast niet het pakketje afgeven bij het postkantoor wanneer je niet thuis bent. Mazzel gehad dus :9
Nou dat gaat voor mij niet werken dus....ben overdag aan het werk en mijn vriendin ook...
nou dan maar gewoon geduld hebben tot ie 'normaal' te bestellen is.

btw, doet je cd'tje het?

• AlbertTCB

AlbertTCB

swing it baby

Ik heb 'm net geïnstalleerd: hij ziet er mooi uit. Het laadje ziet er echter wel een beetje gammel uit. Het welkomsscherm is gelijkgebleven. Wanneer je nu een CD-tje erin doet is dat menu wél weer mooier. Subtitles ziet 'ie niet staan op de CD (was al bekend, dus geen ramp).

Wanneer de film begint te spelen verschijnt ook direct de verstreken tijd linksboven. Ik kan me herinneren van een ander forum dat de Elta 8803 (ook Qpixel ondersteuning) dit probleem ook heeft. Wat me wél blijmaakt is dat deze weergegeven tijd er bijzonder goed uitziet: mooie witte cijfers, goede grootte en met een mooi zwart lijntje erom!

De film die het op de Yamada 6000 ook deed is als eerste aan de beurt. Een normale divx5 avi (geen b-vop, Qpixel of s(gmc) vovb) en AC3 geluid. De film start sneller dan bij de Yamada en speelt verder goed af. De GoTo functie (die ik vaak gebruik omdat avi's geen chapters hebben) werkt ook weer. Het lijkt alsof het iets langer duurt dan bij de Yamada6000 voordat de film verder gaat bij het gewenste tijdstip. Ik heb de Yamada6000 niet meer, maar het lijkt alsof de kwaliteit een stuk minder is dan bij de Yamada6000 (december firmware)

Nu de Family Guy episode die gecodeerd is Divx4 incl. QuarterPixel. Ziet er bijzonder scherp uit. Al na minuut begint de film te haperen (geluid loopt tijdens haperen gewoon door, het beeld blijft steken). Na een tijdje gaat de film weer gewoon door (geluid nog steeds in sync).

Dit is slechts een snelle test. Ondanks dat ik met één getest CDtje niet zeker weet of het aan de CD ligt (hoewel nero 100% succesvol aangaf na verificatie) of aan de Yamada6600, ben ik best een beetje teleurgesteld. Ik heb nog een aantal CD's met avi files bekeken en ze zagen er allemaal niet bijzonder geweldig uit. En ik had het idee dat ik dat wel vond bij de Yamada6000.

Nou ja, ik heb 'm in ieder geval en wacht geduldig af op de nieuwe firmware :D

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
Goed man! :*)

Maar dat de test resultaten minder zijn is wel jammer, dit doet me niet afstaan van deze speler, ik denk dat een nieuwe firmware de problemen oplost.
Ze hebben het alleen beetje snel willen uitbrengen denk ik, omdat ze al overall beloofd hebben.

Heb je toevallig ook getest op DVD-/+R gebrande DivX en/of Xvid?

Ik kan ook met paypal bestellen, maar ik vertrouw die Duitsers niet ;) (geintje)
Ik wil niet teveel problemen wanneer het fout gaat met de speler, ik wacht geduldig af :X

Volgens een Yamada mannetje word het binnen deze dagen naar alle distributeurs verzonden, dus het is best mogelijk dat we deze speler volgende week in Nederland kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reptile-X schreef op 26 februari 2004 @ 20:50:
Goed man! :*)

Volgens een Yamada mannetje word het binnen deze dagen naar alle distributeurs verzonden, dus het is best mogelijk dat we deze speler volgende week in Nederland kunnen kopen.
@Reptile-X

ik zag net dat je bij http://www.tagie.nl/ de DVX-6600 kan bestellen voor 113.88 maar dan komt er wel weer een bult verzendkosten en rembours bij. maar hij is daar iig te bestellen. ik wacht nog ff tot er verdere tests bekend zijn denk ik.

@mr. TCB

ik ben benieuwd naar verdere tests. je eerste review was niet bijzonder positief maar je had maar 1 cd getest. heb je inmiddels meer films / mp3 dvd's/cd' s enzo getest? (dvd + of - R is dan ook wel interessant om iets over te horen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Ik heb even gekeken op die site, volgens mij komt er 10 euro verzendkosten bij. Dus voor 123 euro zou je klaar moeten zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door evaarties op 27-02-2004 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

evaarties schreef op 27 februari 2004 @ 15:43:
Ik heb even gekeken op die site, volgens mij komt er 10 euro verzendkosten bij. Dus voor 123 euro zou je klaar moeten zijn.
verzendkosten zijn ongeveer bijelkaar 16 a 17 eur. zie hieronder, komt van hun site ...
maar belangrijkste is dat die speler dus te bestellen is :*)

Verzendkosten:

Standaard verzendkosten € 8,00
Rembours € 7,50
Toeslag meer dan 10KG / extra doos € 5,00
Verhoogd aansprakelijk € 1,30 (deze bijdrage is verplicht (verzekering))
Remboursprovisie 0,8% van het totaal bedrag incl. verzendkosten

Verzendkosten Vooraf : € 9,30 (totaal)
Verzendkosten Rembours : € 16,80 (totaal, excl provisie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Dat is alleen als je onder rembours doet.. vooraf betalen is €9,30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 15:12:
[...]
@Reptile-X

ik zag net dat je bij http://www.tagie.nl/ de DVX-6600 kan bestellen voor 113.88 maar dan komt er wel weer een bult verzendkosten en rembours bij. maar hij is daar iig te bestellen.
Bedankt voor de link en info! :)

Ik heb ze net gemaild en gevraagd of ze deze speler daadwerkelijk hebben, omdat ik weet dat de speler door leveranciers wel aangeboden word maar niet voorradig is.

We zullen zien hoe het afloop, als ze gelijk kunnen verzenden ga ik het bij hun bestellen, maar als ze nog niet in huis hebben wacht ik even, want ik heb slechte ervaringen met bestellen van dingen die niet op voorraad zijn, zoals weken wachten terwijl andere mensen al binnen hadden bij andere winkels :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen dank ;)

ik hoop dat ze daar idd op voorraad zijn.
als je um binnen hebt, post je dan ook ff je bevindingen?
ben benieuwd naar review van deze speler. Ken meerdere mensen die een dvx-6000 hebben en die wilde ik zelf ook aanschaffen, maar nu deze er aan zit te komen zit ik toch beetje te twijfelen of wachten nie verstandiger is.

Alleen die eerste test van Mr. TCB was niet echt positief... dan zou je denken dat je met die dvx-6000 beter af bent. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Vught

De speler is bij http://www.tagie.nl/ inmiddels 123,20 euro :(
vind ik een beetje vreemd maar goed ik wilde het toch ff laten weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
mr. TCB schreef op 22 februari 2004 @ 01:41:
[...]

[edit] ik zie het al: je moet direct in het begin al DL, EU of niet-EU kiezen 8)7 Balen trouwens dat je 16%BTW betaalt. Wanneer de douane het pakketje onderschept kan je ook nog eens 19% betalen in NL en mag je flink wat papierwerk verrichten voordat je die 16% van DL terugkrijgt :O
Duh, Duitsland valt binnen de EU, dus dan mag je de BTW of mwst (16%) daar betalen. (dat scheelt weer 3%).
Het enige wat niet leuk is zijn rembourszendingen uit het buitenland (daar heeft de PTT zo'n fijn tarief voor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
Het is inderdaad een beetje raar dat de speler nu 123 Euro is bij tagie.nl :|

En ik heb een mail terug gehad op mijn vraag, of ze DVX-6600 hebben.
Geachte klant, deze speler is bij de leverancier nog niet op voorraad,
bij ons in de winkel dus ook niet ,doordat de gegevens automatisch
worden verwerkt staat het al in de lijst als de importeur deze te snel
doorvoert.
Een eventuele bevestiging kunnen wij u in de loop van dinsdag geven.
Dus, ze hebben het ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 22:17:
@Vught

De speler is bij http://www.tagie.nl/ inmiddels 123,20 euro :(
vind ik een beetje vreemd maar goed ik wilde het toch ff laten weten
Ja dat noemen ze nou vraag en aanbod :/ Jammer maar toch valt de prijs dan nog wel mee, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reptile-X schreef op 28 februari 2004 @ 13:06:

Dus, ze hebben het ook niet...
balen.... ben benieuwd wanneer ie leverbaar wordt.
kan ook nie wachten om een speler aan te schaffen ... :)

heb verder nog geen 'echte' reviews kunnen vinden van die speler trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is al in Nederland en zal komende week wel in de winkels arriveren. Wat me opviel in de 5 minuten dat ik ernaar gekeken heb:
- Mooier menu, enige extra functies (die ik zo snel zag) tov 6000 is de instelmogelijkheid voor helderheid+contrast en scherpte (als je hem op zijn scherpst zet wordt het menu slecht leesbaar, tenminste op de composiet uitgang)
- Tray wordt lachen met mensen die er een dvd opmikken en hem dan sluit, die komt veel sneller vast te zitten dan met een 6000
- Aansluitingen+afstandbediening zijn hetzelfde
- leest in ieder geval dvd-r, je krijgt ongeveer hetzelfde menu als op de 6000 bij dvd's met verschillende avi's erop (dus een eenvoudige browser)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
Ja, prijs valt wel mee, ik wacht rustig af tot iemand in Nederland deze ding gaat verkopen...

Ik moet toch even zeggen dat mijn geduld beetje op raakt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 februari 2004 @ 23:44:
<knip>
- leest in ieder geval dvd-r,
<knip>
de 6000 leest zowel dvd-r als dvd+r.
zou wel raar zijn als de opvolger ineens niet beide standaarden zou ondersteunen.
anders moet ik nog snel de 6000 gaan halen voordat ie nergens meer te krijgen is. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou in electronicaland eerder raar zijn als de 6600 in alles beter was dan de 6000...
Ik heb het apparaat maar even bekeken, en er (bij gebrek aan andere dvd's) alleen een originele dvd en een -R in kunnen stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MofD

MofD

*zucht*

Eerste review (?), met nieuwe foto's:
http://uk.special.reserve...x_player__.html#ourreview

Nog steeds benieuwd naar nieuwe ervaringen van mr. TCB...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
Mooi man, ik zal dat reviewtje aan startpost toevoegen tot dat er een nieuwe komt van een onafhankelijke tester, want deze review is door een online shop gemaakt.

Wat wel jammer is dat deze DVD+r en DVD+rw niet ondersteunt volgens hun, want ik had al van te voren DVD+rw's gekocht :|
Maar dat is nog geen ramp ik kan ook DVD-r/rw branden.

Ik ben ook benieuwd naar mr. TCB’s bevindingen, maar hij post niet meer waarschijnlijk geniet hij van zijn Yamada nu :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reptile-X schreef op 01 maart 2004 @ 14:40:
Wat wel jammer is dat deze DVD+r en DVD+rw niet ondersteunt volgens hun, want ik had al van te voren DVD+rw's gekocht :|
Maar dat is nog geen ramp ik kan ook DVD-r/rw branden.

Ik ben ook benieuwd naar mr. TCB’s bevindingen, maar hij post niet meer waarschijnlijk geniet hij van zijn Yamada nu :9
Als je dit hieronder leest en moet geloven dan ondersteunt ie wel DVD+r en DVD+rw. Dit komt ook van die site... beetje tegenstrijdig allemaal 8)7
hopelijk komt mr. TCB binnekort met een reviewtje.....
BIG BREATH*... DVD, DVD-R, DVD-RW, DVD+RW, DVD+R Audio CD, CD-R, VCD, SVCD, MP3-CD, MP3-DVD, WMA-CD, PCM, OGG-Vorbis, JPEG-CD, JPEG-DVD, MPEG1, MPEG-2, MPEG4, DivX 3.11, DivX 4.x, DivX 5.x, Xvid. Literally every format you could ever want

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB

AlbertTCB

swing it baby

Ik wacht momenteel op een paar demo DVD's van iemand met een DVD brander. Ik heb zelf nog een DVD-R backup liggen van een film en die speelt 'ie perfect af. Het hele menu is trouwens compleet vernieuwd en ziet er erg mooi uit (nu ook Nederlandstalig!).

Ik ben zelf al wat test CD'tjes aan het maken zodat ik straks alles in één keer kan vergelijken. Wordt vervolgd dus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:54

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
kan je ook screens/foto's nemen van de menutjes? ben benieuwd hoe t er dan uitziet :P, en hoe zit t met MP3 Tags? heb je nu wel goede info?

trotse Yamada DVX-6000 eigenaar

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr. TCB schreef op 01 maart 2004 @ 19:48:
Ik wacht momenteel op een paar demo DVD's van iemand met een DVD brander. Ik heb zelf nog een DVD-R backup liggen van een film en die speelt 'ie perfect af. Het hele menu is trouwens compleet vernieuwd en ziet er erg mooi uit (nu ook Nederlandstalig!).

Ik ben zelf al wat test CD'tjes aan het maken zodat ik straks alles in één keer kan vergelijken. Wordt vervolgd dus :D
geweldig!
das nog ffies (ongeduldig) afwachten dus :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 17:45:
Als je dit hieronder leest en moet geloven dan ondersteunt ie wel DVD+r en DVD+rw. Dit komt ook van die site... beetje tegenstrijdig allemaal 8)7
hopelijk komt mr. TCB binnekort met een reviewtje.....
Ja inderdaad, dat stukje had ik gemist ik zat bij de specs te kijken B) als ik het zo ziet dan ondersteunt het ook DVD+r/rw zoals 6000 doet
mr. TCB schreef op 01 maart 2004 @ 19:48:

Perfect! we wachten af hoe het afloopt :*)
Ik heb ook hier paar DVD-/+r klaar liggen om te testen, maar ik kan het nog steeds niet vinden in Nederland :|

EDIT:
Ik zie net dat het wel DVD+/-R afspeelt, ik had de speler zelf in de lijst van dvdrhelp.com toegevoegd en iemand heeft daar z'n bevindingen geschreven:
http://www.dvdrhelp.com/dvdplayers.php?DVDnameid=3937

Alles wat hij tot nu toe geprobeerd heeft werkt, wel fijn om te horen als je nu paar weken op dat ding zit te wachten ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Reptile-X op 01-03-2004 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MofD

MofD

*zucht*

Heeft iemand nog wat gelezen over de ondertitels? Heb het dvx-6000 topic eens doorgelezen maar das nog niet echt OK. Een vriend van mij heeft zo'n 6000 met gele ondertitels, maar dat is echt NIET te lezen. Wat ook jammer is dat je geen Pan-Scan ratio kan instellen. (Ik heb nog gewoon een normale TV, en geen breedbeeld) Dan zit je echt naar een 'streepje' te kijken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MofD

MofD

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
Over ondertiteling:

DVX-6600 ondersteunt nog geen ondertiteling voor paar weekjes, dat komt nog met een firmware update.

Ik denk dat ik bij tweakstore.net ga proberen, want ik had eerst DVX-6000 bij hun besteld, toen heb ik het geannuleerd omdat DVX-6600 uit zou komen.

Ik hoop alleen dat ze het hebben...

EDIT:

Trouwens dvdtheater.nl is niet de goedkoopste je vergeet de BTW ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Reptile-X op 02-03-2004 15:23 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Ik heb hem net maar besteld bij Tweakstore... afwachten :D..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluppie
  • Laatst online: 16-09-2021
Na een review op vcdhelp ben ik toch een pak minder geneigd om die 6600 wel te gaan bestellen. Weet iemand of die Elta 8883 iets waard is en waar te verkrijgen in BE of in DE (Aken of omgeving)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester
  • Laatst online: 03-09 13:46
Ik kan 'm ook bij m'n leverancier bestellen, incl. btw ongeveer 115 euro. Dus de prijzen van 117 inclusief verkoop zijn erg scherp!

- hardware always changes.. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
evaarties schreef op 02 maart 2004 @ 15:20:
Ik heb hem net maar besteld bij Tweakstore... afwachten :D..
Ik ook ;)

Ze verwachten de speler vandaag of morgen binnen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno
  • Laatst online: 06-09 12:44

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Wat ik mij nu afvraag is wat het prijsverschil tussen een merk-DVD speler (van bijvoorbeeld Denon, Harman Kardon, Onkyo of Marantz) rechtvaardigd, behalve dan dat ze 3x zo duur zijn en minder functionaliteit hebben.... :|

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Hmm. staat 1 goede en 1 slechte review op die site. Zou ik me nou niet echt in vastbijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reptile-X schreef op 01 maart 2004 @ 21:37:
[...]
Ik zie net dat het wel DVD+/-R afspeelt, ik had de speler zelf in de lijst van dvdrhelp.com toegevoegd en iemand heeft daar z'n bevindingen geschreven:
http://www.dvdrhelp.com/dvdplayers.php?DVDnameid=3937

Alles wat hij tot nu toe geprobeerd heeft werkt, wel fijn om te horen als je nu paar weken op dat ding zit te wachten ;)
Nou die andere review is funest voor de 6600. :'(
heb het stukje gekopie paste hieronder
misschien toch nog snel een 6000 kopen
Strange faults with some divx/xvid movies. Sometimes blurry images. They play well on 6000 but not on 6600???
Others play good, but overall image quality is lower than 6000.
DVD+R Bulkpac don't work, DVD+R TDK work. Multisession doesn't work.
DVD+RW Philips work, but sometimes the movie just pauses because of dvdromdrive??? in 6600. Crap dvdromplayer (not comparable with 6000) and looks very cheap.
Qpel gives sometimes shocky image.
Movie in divxpro plays shocky.
No subtitle support!!!
I hope that next firmware will fix this, because right now it feels like I bought crap. I wish I didn't sell my 6000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Zit er RGB in die scart aansluiting?
kan ik even niet terug vindenin de specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
Ik heb ook geen idee over RGB, we zullen het zien als het binnen komt, maar mijn televisie doet dat automatisch.

Ik laat me niet afleiden door die review op DVDrhelp.com als er meer van die negatieve reviews komt ga ik toch twijfelen. Maar op sommige forums waren ze niet blij dat DVX-6600 uit kwam zonder de problemen bij DVX-6000 opgelost waren, dus misschien is hij een ontevreden klant :?

Even startpost veranderen ;) zodat mensen zien dat het te koop is in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
Ik ben van plan om nog een extra tabel te maken op start post voor Avi en MP3 compatibiliteit, zodat we in een opslag kunnen zien waar we moeten opletten bij verschillende factoren.
Ik hou dan deze tabel op hoogte als mensen hun gegevens posten.
LET OP er word geen benamingen van avi's of MP3's gepost of vermeld in deze tabel.

Ik zit alleen met een kleine probleempje, want de tabel word te breed als ik alle factoren wil daarin opnemen.
Wat vinden jullie belangrijkste om te zien in zo'n tabel?

Ik heb hier een voorbeeld:

Avi & MP3 Compatibiliteit
MediaMediaCodeTypeBranderSpeedFormaatSizeBitRateB-VopQ-PelOGGKwaliteit
PhilipsPHILIPS 041DVD+RWNEC ND-25004xXviD576x240158 kb/sJaNeeNeeGoed
PrincoPrincoDVD-RNEC ND-25004xDivX544x304129 kb/sNeeNeeNeeGoed
PlatinumRICOHJPNR01DVD+RNEC ND-25004xMP3n.v.t.196 kb/sNeeNeeNeeGoed

Zoals al ik zei dit is alleen een voorbeeld dus niets is getest nog. Zoals jullie zien het is nu al te groot en daardoor word het onoverzichtelijk.

Wat denk jullie dat ik best tussenuit kan laten? Brander, media, mediacode?

[ Voor 10% gewijzigd door Reptile-X op 03-03-2004 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reptile-X schreef op 02 maart 2004 @ 20:04:
Ik ben van plan om nog een extra tabel te maken op start post voor Avi en MP3 compatibiliteit, zodat we in een opslag kunnen zien waar we moeten opletten bij verschillende factoren.
Ik hou dan deze tabel op hoogte als mensen hun gegevens posten.
LET OP er word geen benamingen van avi's of MP3's gepost of vermeld in deze tabel.......
Je zou het in meer dan een tabel kunnen onderbrengen ?
Brander type zou er wel uit kunnen denk ik.

O ja je kunt de 6600 bij :
http://www.eynstein.nl/a/3272.html
bestellen ze hebben hem op voorraad (nog wel)

Ik heb de gok genomen en besteld, ben ik nu een }:O ,afwachten maar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeroen1979

yeroen1979

noh, ik ock!

Jester schreef op 02 maart 2004 @ 15:34:
Ik kan 'm ook bij m'n leverancier bestellen, incl. btw ongeveer 115 euro. Dus de prijzen van 117 inclusief verkoop zijn erg scherp!
Hoezo ongeveer 115 euro??? Nog geen 106 euro incl. btw......Maar dan nog vind ik 117 euro incl. btw best scherp. Denk dat ik `m voor 119 op de lijst zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 09:37:
[...]
Je zou het in meer dan een tabel kunnen onderbrengen ?
Brander type zou er wel uit kunnen denk ik.
Daar dacht ik ook eerst aan, om DivX en Xvid appart te houden maar ik kan beter de brander tussenuit halen dat is niet zo erg belangerijk denk ik, al hoevel dat ook kan veschillen per brander maar dat kunnen we in de topics zien.

Zoals dit?
MediaMediaCodeTypeSpeedFormaatSizeBitRateB-VopQ-PelOGGKwaliteit
PhilipsPHILIPS 041DVD+RW4xXviD576x240158 kb/sJaNeeNeeGoed
PrincoPrincoDVD-R4xDivX544x304129 kb/sNeeNeeNeeGoed
PlatinumRICOHJPNR01DVD+R4xMP3n.v.t.196 kb/sNeeNeeNeeGoed

Trouwens ik heb vanochtend mail gehad dat ze bij tweakstore.net geld van mij binnen hebben, maar ik vrees het ergste want op hun site word het als "out of stock" aangegeven...

[ Voor 76% gewijzigd door Reptile-X op 03-03-2004 12:50 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reptile-X schreef op 03 maart 2004 @ 12:41:
[...]
Trouwens ik heb vanochtend mail gehad dat ze bij tweakstore.net geld van mij binnen hebben, maar ik vrees het ergste want op hun site word het als "out of stock" aangegeven...
Jammer maar ik heb hem binnen ;) onder rembours dat wel (8 euro duurder) bij http://www.eynstein.nl/a/3272.html ik had'm maandag besteld en woensdag binnen niet slecht.

Eerste indruk :
- de tray is inderdaad eng dun.. (te dun)
- Menu's zijn beter, preview van jpg's tijdens het browsen
- Speelt tot nu toe alles af wat ook op de dvx 6000 afspeelde ik moet qpel e.d. nog testen
- de volledige directory naam wordt weergegeven (handig)
- Geeft default de speeltijd aan (raar)
- De speler is stil ook niet onbelangerijk

Ik zal kijken op ik wat screenshots van het menu kan maken..
Later meer....

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2004 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Reptile-X schreef op 03 maart 2004 @ 12:41:
[...]

Daar dacht ik ook eerst aan, om DivX en Xvid appart te houden maar ik kan beter de brander tussenuit halen dat is niet zo erg belangerijk denk ik, al hoevel dat ook kan veschillen per brander maar dat kunnen we in de topics zien.

Zoals dit?
MediaMediaCodeTypeSpeedFormaatSizeBitRateB-VopQ-PelOGGKwaliteit
PhilipsPHILIPS 041DVD+RW4xXviD576x240158 kb/sJaNeeNeeGoed
PrincoPrincoDVD-R4xDivX544x304129 kb/sNeeNeeNeeGoed
PlatinumRICOHJPNR01DVD+R4xMP3n.v.t.196 kb/sNeeNeeNeeGoed

Hmmz.. ik heb nog geen mail gehad...:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
evaarties ik heb een spoed betaling gedaan bij een ABN-amro bank, kost wel extra geld, ik heb rabo en als ik naar hun via rabo stuur duurt het paar dagen voordat ze geld binnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 13:22:
[...] Eerste indruk :
- de tray is inderdaad eng dun.. (te dun)
- Menu's zijn beter, preview van jpg's tijdens het browsen
- Speelt tot nu toe alles af wat ook op de dvx 6000 afspeelde ik moet qpel e.d. nog testen
- de volledige directory naam wordt weergegeven (handig)
- Geeft default de speeltijd aan (raar)
- De speler is stil ook niet onbelangerijk
Klopt het nou dat ie idd geen ondertitelsupport heeft?
wel relaxt dat volledige directory naam wordt weergegeven. dat deed de 6000 niet namelijk.
Ik zal kijken op ik wat screenshots van het menu kan maken..
Later meer....
sweeet... ik ben benieuwd. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombonella
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-07 11:43

Bombonella

En als de Bom valt....

Pluppie schreef op 02 maart 2004 @ 15:27:
Na een review op vcdhelp ben ik toch een pak minder geneigd om die 6600 wel te gaan bestellen. Weet iemand of die Elta 8883 iets waard is en waar te verkrijgen in BE of in DE (Aken of omgeving)
Een vriend van me heeft 'm een maand geleden gekocht bij www.elta-shop.de.
Ik heb 'm 1 keertje gezien, zelf zei ie dat ie wel ok was maar omdat hij en ik nog geen andere ervaringen met spelers hebben, is dat moeilijk op zijn waarde te schatten.
De verzendkosten zijn geloof ik 16 euro naar Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MofD

MofD

*zucht*

Bombonella schreef op 03 maart 2004 @ 15:03:
[...]

Een vriend van me heeft 'm een maand geleden gekocht bij www.elta-shop.de.
Ik heb 'm 1 keertje gezien, zelf zei ie dat ie wel ok was maar omdat hij en ik nog geen andere ervaringen met spelers hebben, is dat moeilijk op zijn waarde te schatten.
De verzendkosten zijn geloof ik 16 euro naar Nederland.
Kijk, daar hebben we wat aan!

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vrijdag bij eynstein 2x de 6000 besteld voor 115 euro en krijg tot mijn verrassing gister 2x de 6600 geleverd!

Toppie!

Heb ze nog niet aangesloten dus als ik wat meer weet horen jullie van me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de Yamada DVX 6600 al beschikbaar is in België?
Of waar deze al te koop is in België? Bedankt.
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.