Yamada DVX-6600

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 9.212 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DVX6600 een paar dagen in huis. Ben erg tevreden over de beeldkwaliteit en de bestandssoorten die hij afspeelt.

Tijdens een test met 90 video clips (mix van mpg en avi) op een DVD+RW kwam er toch iets geks tevoorschijn. Bij 2 overgangen naar volgende nummer gaat de speler stil staan. Je ziet laaste beeld van het vorige nummer, hoort eerste geluid van het volgende nummer en dan staat alles stil.
De 4 nummers (avi , divx + mp3) heb ik apart op een CD-RW gezet. Ook die valt stil bij het afspelen tijdens de overgang naar volgende nummer!! Terwijl elk nummer prima speelt als je met dat nummer begint af te spelen.

Ik ga dit trachten verder uit te zoeken, hulp is welkom, het kan n.l. een bug zijn in de firmware.

Hoe zie je trouwens of een video Q-pel en GMC bevat? Is er een programma die dat soort info geeft over een film?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 06:21

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
Augusto,

Je kan met AviCheck kijken of een Divx/Xvid GMC en/of Q-Pel (QuaterPixel) bevat.

AviCheck kan je hier downloaden:
http://www.yamadaaa.de/ftp/avicheck.zip

AviCheck ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.ozen4/yamada6600/avicheck1.jpg

EDIT:

Als je een andere programma wil gebruiken kan je ook GSpot proberen:
http://www.headbands.com/gspot/download.html

Ik zou AviCheck gebruiken want GSpot laat niet zien of er Q-pel gebruikt is (zover ik weet)

[ Voor 31% gewijzigd door Reptile-X op 17-03-2004 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De probleem avi's hebben deze karakteristieken:

File: Test.avi
Total Streams: 2
Running Time: 0:06:26
Index Chunk: Yes
Interleaved: Yes
Max Bytes Per Sec: 0
AUDIO: 0 - MP3 (0x55)
Average Bitrate Per Sec: 47 kb/s
Samples Rate: 22050 Hz
Channels: 2
Bits Per Sample: 0
Variable Bitrate: No
VIDEO: DX50
B-VOP: No
S(GMC)-VOP: No
QuarterPixel: No
Frame Size: 720 x 576
Frames Rate: 25.000
Color Depth: 24
Total Frames: 9650

Elapsed Time 00:00

Niets bijzonders lijkt me. De grootte is 50MB per stuk, iets te groot om even naar een ander te zenden voor een testje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

;) Ook ik heb vorige week de Yamada DVX 6600 binnengekregen; ben er best tevreden over! Afgezien van de "bugs" die reeds beschreven zijn.

Is er de mogelijkheid de speler macrovision vrij te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 20:33:
De probleem avi's hebben deze karakteristieken:

VIDEO: DX50

Niets bijzonders lijkt me. De grootte is 50MB per stuk, iets te groot om even naar een ander te zenden voor een testje.
DX50 is een fourcc code voor DivX 5.xx versies en ik weet niet of deze volledig ondersteund word door standalone spelers.

Zo te horen heeft Yamada dus problemen om te wisselen van code in een codec met een andere. (klinkt raar heh! 8)7 )
Er komen dagelijks nieuwe versies van codecs en nog eens codes voor codecs (zoals GMC Q-pel), ik denk dat je niet kan verwachten dat een speler constant alles kan afspelen.

Dus kortom. er is geen man overboord ;)

[ Voor 1% gewijzigd door Reptile-X op 18-03-2004 00:42 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
Voor de geïnteresseerde, heb ik de gebruikers handleiding op startpost gezet.

Op mijn mail, met een vraag of ik de handleiding kon scannen en pdf file maken om online te zetten, kreeg ik een antwoord dat ik dat mocht doen en hij had een originele pdf file gestuurd om online te zetten, dus ik kon kiezen.
Keuze was snel gemaakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 06:06
Ik ben nieuw in de discussie, maar heb wel al meteen de speler besteld... :P In Duitsland bij Newsell GmbH. Normaal 111 euro, nu Frühlingsactie voor 105 euro. :)

Ben benieuwd, en kijk nu al uit naar de firmware revisie!

.... Ik weet het ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb de DVX6600 een ruime week in huis nu, maar ik ben toch wel een paar rare dingen tegen gekomen die ik hier nog niet gezien heb.

ten eerste werkt bij mij dat regiocode-schermpje niet waardoor ik geen regio kan kiezen (bv voor dvd's die per se een regiocode willen zien), ik weet niet of dit normaal is voor de regiovrije versies die we hier hebben of niet, maar ik zeg het toch maar even. (of ik moet iets grandioos verkeerd doen, maar volgens mij doe ik toch echt wat er overal staat :) )

ten tweede heb ik soms linksboven in het midden (ik zet er ff een ascii-tekeningetje bij, dan is het iets duidelijker) in het beeld een witte punt, met een kleintje er naast. (ik heb op het moment geen digicam, dus ik kan nog geen foto's maken van het beeld als er een punt in zit...)

ten derde, en dit is toch wel drastisch, als ik bijvoorbeeld op 2x wil terugspoelen, doet hij vanzelf 8 of 16x |:( , het gaat te snel om het onderscheid daartussen te zien. dit heb ik bij verschillende divx-films.
Bij Xvids stottert de teller tot nu toe alleen hevig als ik flink ga spoelen (en dan niet zoals het hoort, maar onregelmatig enzo)

ascii-tekeningetje over de maffe witte punt:
|---------------------|
|..............................|
|......_......................|
|___________________|

daar zit het ongeveer, het is dus ook een "grote" met een iets kleinere ernaast, en het lijkt alsof die at-random verschijnen. (tot nu toe alleen bij divx)

mvgr

Henk

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2004 19:04 . Reden: nadere info over punt in beeld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik heb de speler sinds vandaag binnen. Heb diverse DivX/XivD films geprobeerd en tot nu toe geen problemen ondervonden. Beeld is goed, geluid is goed. :)

Het enigste probleem wat is heb is met normale DVD's dat er soms streepjes door de ondertitels heen komen, zoals eerder in dit topic opgevallen door meerdere mensen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
D43m0s,
Ik zou contact op nemen met Yamada suport over dat witte streepje, ik heb het i.i.g. nooit gehad.
Met vooruit/achteruit spoelen van Divx en/of Xvid heb ik ook nog geen problemen gehad, mischien kan je kijken wat voor codec het is :?

SuperAars,
Ondertiteling probleem bij DVD's word opgelost met een firmware update, maar het is nog niet duidelijk of het met eerst volgende firmware update opgelost word.

Voor iedereen, :P
Ik las op een Engelse forum dat mensen last hebben van OSD die aan blijft met zoomen tijdens Divx en Xvid films, raar genoeg heb ik dit ook niet kunnen zien op mijn Yamada, het is wel goed natuurlijk maar ik voeg me of hier ook mensen zijn met zelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-08 19:45

evaarties

Powerball @ 12.582

Ik heb 1 keer gehad dat tijdens het klikken op display, er van een lange naar een korte regel werd geswitched en er een deel van de lange regel bleef staan.

Dit ging echter weer weg na een paar keer 'display' hebben geklikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik post hier alle informatie behalve de naam van de film uit GSpot 2.21 over de films waar ik "spoelproblemen" heb (als het tenminste niet normaal is dat je op 2x terugspoelen met 10 seconden per "keer" terugspoelt):

de eerste:

699 MB (or 716,068 KB or 733,253,632 bytes)
DivX 3 Low-Motion

OpenDML AVI
IMRR = 1.00
I/L=1 vid frame (42 ms), p=480 Split: No
runtime = 01:43:16 (148,561 fr)
bitrate = 792 kb/s
fps = 23.976
Qf = 0.190 bits/pixel
audiocodec = 0x0055(MP3) ID'd as MPEG-1 Layer 3
audiobitrate = 146 kb/s (73/ch, stereo) VBR LAME3.91
fs = 48000 Hz

file length is correct

de tweede:

692 MB (or 709,084 KB or 726,102,016 bytes)
DivX 3 Fast-Motion
OpenDML AVI
IMRR = 1.00
1 vid frame (40 ms) Split: Yes
runtime = 01:38:34 (147,859 fr)
bitrate = 848 kb/s
fps = 25
Qf = 0.147 bits/pixel
audiocodec = 0x0055(MP3) ID'd as MPEG-1 Layer 3
audiobitrate = 128 kb/s (64/ch, stereo) CB
fs = 44100 Hz

file length is correct

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2004 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:46
Ik heb hem gisteren gehaald en super!!!!

Echter, wilde vanmiddag een film kijken en het beeld is niet scherp; het is alsof er een stekker niet goed in zit. Gebruiks S-video aansluiting maar op SCART ook hetzelfde probleem. Dacht misschien ligt het aan de TV dus op een andere geprobeerd met zelfde resultaat. Wat ik dus heb geprobeerd

Svideo aansluiting en Scart geprobeerd op 2 verschillende TV's

DIVX en originele DVD

Wie kan mij helpen wat ik verkeerd heb gedaan of is mij Yamada nu al stuk :'(

Greg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
D43m0s,
Weet je of Q-Pel en GMC gebruikt is? Misschien ligt het daar aan :?

hopiconjo,
Ik weet niet of je al geprobeerd heb maar heb je bij de scherpte instellingen van Yamada zelf gekeken? Dit kan je vinden bij Video setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:46
Ik heb inderdaad alles in menu bekeken en geen verandering. Het gekke is dat ook een originele dvd dit slechte beeld had. Ik had op mijn DVD-RW 7 films divx gezet. Ik heb de schijf gewist en 1 film opgezet en toen kreeg ik het goede beeld weer terug. :) . Waar het nou aan gelegen heeft weet ik dus niet want zelfs een originele dvd deed het wazig. Dus als iemand een hint heeft _/-\o_

Greg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reptile, gmc & q-pel bij een divx3 encoded film?

ik heb het nagekeken, en ze hebben het niet...

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2004 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
KANONE!!! 8)7

Sorry mij voud! Ik had het niet goed gelezen B) en ik zit altijd stiekem te mopperen wanneer mensen niet goed lezen :+ Ik zag dus DivX 3 niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem ook net binnen en ben nu dus een beetje aan het uitzoeken hoe alles een beetje werkt, heb alleen ff twee vraagjes al.

Wat betekenen die beeldinstellingen precies?

Je hebt voor tv display de mogelijkheid de speler in te stellen op:

normal/PS
normal/LB
Wide

Wat is nou precies wat? Ik wil gewoon het formaat dat door de dvd ingegeven wordt op mijn 4:3 tv. Dus ook gewoon zwarte balken enzo.

En ten tweede:

Is het mogelijk het geluid van de dvd speler af te spelen op de boxjes van mijn computer.

Ik heb alleen maar stereo geluid op de boxen van de dvd speler staan, maar heb een 4.1 boxensetje op de computer. (creative, heeft ingang voor geluid)

Is het mogelijk met bijvoorbeeld een speciaal kabeltje om het geluid van de dvd speler naar mijn 4.1 boxensetje toe te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik heb nu ook al een aantal mpeg4 cdtjes geprobeerd en ze doen het allemaal perfect afgezien van 1. Die wilt niet eens starten :?

Hij herkent de film wel, de file staat ook gewoon aangegeven, alleen zodra je op enter drukt om de film te starten gebeurt er niks, nouja, bijna niks.

De timer komt er wel te staan en voor een fractie van een seconde zie je het eerste beeld van de film, dan schiet ie meteen weer terug naar het gewone menutje.

Dit zegt avi-check erover:
Total Streams: 2
Running Time: 1:14:46
Index Chunk: Yes
Interleaved: Yes
Max Bytes Per Sec: 0
AUDIO: 0 - AC3 (0x2000)
Average Bitrate Per Sec: 192 kb/s
Samples Rate: 48000 Hz
Channels: 2
Bits Per Sample: 0
VIDEO: XVID
B-VOP: Yes
S(GMC)-VOP: No
QuarterPixel: No
Frame Size: 512 x 384
Frames Rate: 23.976
Color Depth: 24
Total Frames: 107557
Iemand hier ook al last van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:18
Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 14:13:
Ik heb hem ook net binnen en ben nu dus een beetje aan het uitzoeken hoe alles een beetje werkt, heb alleen ff twee vraagjes al.

Wat betekenen die beeldinstellingen precies?

Je hebt voor tv display de mogelijkheid de speler in te stellen op:

normal/PS
normal/LB
Wide

Wat is nou precies wat? Ik wil gewoon het formaat dat door de dvd ingegeven wordt op mijn 4:3 tv. Dus ook gewoon zwarte balken enzo.

En ten tweede:

Is het mogelijk het geluid van de dvd speler af te spelen op de boxjes van mijn computer.

Ik heb alleen maar stereo geluid op de boxen van de dvd speler staan, maar heb een 4.1 boxensetje op de computer. (creative, heeft ingang voor geluid)

Is het mogelijk met bijvoorbeeld een speciaal kabeltje om het geluid van de dvd speler naar mijn 4.1 boxensetje toe te sturen?
PS=Pan/Scan => Zwarte balken weg, maar je mankeert een stuk links en rechts
LB=Letterbox => Zwarte balken
Wide=Als je een breedbeeld-tv hebt

Of je geluid kan aangesloten worden op de 4.1 is afhankelijk van de uitgangen op de Yamada en de ingangen op je set. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie heeft nog meer het euvel dat de divx/xvids films gaan haperen bij grote bewegende beelden ? die eerst een beetje stilstaan,. ik heb dit gezien op het begin van matchstickman bij de lammellen van zijn huis als hierop de camera een tijdje staat.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 19:17:
Weet iemand of de Yamada DVX 6600 al beschikbaar is in België?
Of waar deze al te koop is in België? Bedankt.
www.dmax.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 09:14
Fire69 schreef op 23 maart 2004 @ 14:57:
PS=Pan/Scan => Zwarte balken weg, maar je mankeert een stuk links en rechts
LB=Letterbox => Zwarte balken
Waarbij PS en LB alleen van elkaar verschillen als de DVD (het schijfje dus ;)) het ondersteund. Voor de Pan is een extra 'track' nodig. Het scannen is namelijk het zoomen, maar het 'pannen' zorgt ervoor dat belangrijke stukken toch in beeld komen (door meer naar links of rechts te zoomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
ben jij een medewerker van Yamada :? }> dan kan je ons vast wel verstellen wanneer de nieuwe firmware uit komt :9 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluppie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09-2021
Ik heb nu ook mijn Yamada 6600 :P .

Alleen ben ik niet zo kapot van de beeldkwaliteit van een aantal films.
Bij snellere scenes krijg ik op mijn Yamada blokjes, terwijl ik op mijn laptop vlot beeld heb. Zijn er nog mensen met dat probleem? Zou dat liggen aan bepaalde filters die ik geinstalleerd heb op mijn laptop (ffdshow)?
Het gaat over allerhande codecs (niet alleen XVID qpel).

En inderdaad, wat een bagger laadje. En dan zit er nog zo'n folie op waarop staat dat je die eerst moet verwijderen. Die plakt dan zo hard, dat je het laadje er bijna mee vanaf trekt.
Maar voor de rest speelt hij alles heel vlot af (ik heb nog lang niet alles uitgetest, maar tot nog toe niets te klagen).
En 't is een prachtig design.
Gekocht bij newsell.de , betaald met een internationale overschrijving, en een weekske later voor de deur (105 euro en 25 euro verzending naar België).
_/-\o_

Weet iemand of de 6600 multisessie-dvd ondersteunt? Zodat ik nog ondertitels kan bijbranden op mijn dvd+rkes.

Nog een paar kleine opmerkingen.
Het blauwe ledje op de foto heb ik niet. Niet dat ik ervan wakker lig, maar zou het design ondertussen al lichtjes veranderd zijn?

En vanachter staat er een sticker die niet mag beschadigd worden voor garantie. Alleen is die sticker bij mij doorgesneden. Ik heb die dvdspeler samen met een vriend gekocht, en ook op zijn dvdspeler is die sticker doorgesneden. Is dit normaal, of zou dat van de (Belgische) douane zijn?
Zou dit de garantie beinvloeden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Pluppie schreef op 24 maart 2004 @ 20:43:
En vanachter staat er een sticker die niet mag beschadigd worden voor garantie. Alleen is die sticker bij mij doorgesneden. Ik heb die dvdspeler samen met een vriend gekocht, en ook op zijn dvdspeler is die sticker doorgesneden. Is dit normaal, of zou dat van de (Belgische) douane zijn?
Zou dit de garantie beinvloeden?
Dat viel mij ook al op, ik heb 'm gekocht bij DVDTheater, ik dacht dat ze dat ding misschien hadden open geschroefd ofzo daar maar dit is dus bij meer mensen zo :?

Kan iedereen misschien ff kijken of bij jullie dat zegel ook is verbroken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnHannibalSmith
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 23:19

I love it when a plan comes together!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
Pluppie schreef op 24 maart 2004 @ 20:43:

Weet iemand of de 6600 multisessie-dvd ondersteunt? Zodat ik nog ondertitels kan bijbranden op mijn dvd+rkes
Volgens deze tabel moet het kunnen. Ik heb het zelf nog niet getest.
Hmm, volgens hun zou DVX-6600 slecht presteren op gebied van Q-Pel en B-frames, ten opzichte van DVX-6000, maar 6000 ondersteunt Q-pel niet en B-frames werken tot nu toe goed op 6600 hier, zoals in artikel werd verteld heeft 6600 inderdaad moeite met Q-pel maar dat was bekend van deze mediatek chipset en er word aan gewerkt om deze issue te oplossen.
xabre16v schreef op 24 maart 2004 @ 21:40:
[...]

Kan iedereen misschien ff kijken of bij jullie dat zegel ook is verbroken?
Dat was eerste wat ik gecontroleerd had en bij mij was het heel.
Ik heb het bij tweakstore gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn 6600 komt van eynstijn, en ook hier is het zegel verbroken |:( :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm, mijne is ook van eynstein maar bij mij is de zegel heel,

wel vond ik het vaag dat de doos was dichtgeplakt met einsteyn tape, maar verder zag het er on opengemaakt uit,. dat kan natuurlijk ook als reclamemiddel gebruikt zijn.

dat er geen scartkabel bij geleverd word vond ik nog het vaagste :9 of is dat normaal bij stand alone spelers ? :P

verder werkt ie prima :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als het zegel bij jou nog heel is dan denk ik dat ze het bij eynstijn niet open gehad hebben, de voorste schroef aan de linkerkant zat bij mij nog zo vast dat hij niet open is geweest, er zitten nl geen sporen van opnieuw dichtdraaien achter dat plaatje achter het schroefje. (ik moest best wat kracht zetten voor hij een stukje los "schoot", daarna kon ik vloeiend open en dicht draaien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of een dvd/divx-speler met ingebouwde Dolby Digital 5.1 decoder compatibel is met een luidsprekerset met ingebouwde decoder?

Concreet:
Ik ben geïnteresseerd in de Yamada 6600 (met ingebouwde decoder) en heb een speakerset Logitech Z-680 (met ingebouwde decoder/versterker).

Mijn huidige dvd-speler heeft geen decoder, dus wordt het dts of 5.1 geluid door de speakerset omgezet. Wat als dit reeds door de dvd-speler zelf is omgezet (Yamada 6600) en dan nog eens door de speakerset gaat?
- heb ik dan nog steeds dts en/of 5.1 geluid?
- wordt het geluid tweemaal omgezet?

Hopelijk ben ik duidelijk ;-)

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
  • Laatst online: 25-10-2022
Als je een Logitech Z-680 kun je de speakers digitaal aansluiten met een optische kabel aan de optische uitgang of een coaxiale kabel aan de coaxiale uitgang van de yamada. De digitale uitgangen zenden gewoon het bron signaal door en decoderen dus niets. Het decoderen wordt dan alleen gedaan door de z-680. Alleen als je een speakerset analoog(met 6 losse stekkertjes) aansluit dan heb je wat aan de decoder van de yamada.

[ Voor 7% gewijzigd door cool_zero op 25-03-2004 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluppie
Ik heb het vermoeden dat ze misschien bij Yamada aanpassingen hebben gedaan aan hun design.
Ik heb op een andere (Franstalige) website ergens gelezen dat er 2 verschillende versies van de 6600 zijn, nl eentje met een blauwe led, en eentje zonder een blauwe led.
Misschien dat die led net een probleem vormde, en dat ze die uit alle nieuwere toestellen hebben gehaald, daarom dat gebroken label (ik heb in ieder geval geen blauwe led).
Dan heb ik ook nog één xvid film, waarbij het beeld perfect is, maar hij speelt gewoon geen geluid. Ik ga de xvid morgen eens analyzen op de pc.

Wat ook leuk zou zijn, is informatie over de film die je afspeelt. Bv de codec, resolutie, eventuele AC3, etc... Dit zou normaal gezien toch gedetecteerd moeten worden door de chipset.
Weet iemand of je kan springen in een film naar een bepaalde tijd (bv als ik morgen opnieuw de film wil verderzien, dat ik de film onmiddellijk kan afspelen vanaf bv 1h10min zonder te moeten doorspoelen vanaf het begin)? Dat heb ik nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cnsmr
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:42
je kunt met 2x a-time een tijd in uren, minuten en seconden opgeven. werkt alleen met xvid, divx 4 en hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
Jongens, er is nooit een versie van DVX-6600 gemaakt met blauwe verlichting...

Lees hier:
http://www.dvdboard.de/fo...6c70bbaafd&threadid=69013

Nogmaals, Thomas3k is van Yamada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje ik heb het topic al globaal doorgespit maar kon het niet terugvinden:
kan ik ook mijn al gebrande cdtjes met avi's daarop afspelen? (fik me maar af als het wel al in het topic genoemd is :) )

of beantwoord ik mijn eigen vraag door te stellen dat als de speler een dvd met daarop een avi, kan lezen dat hij dit dan ook kan met een cd?

edit
vergeet alles na goedemorgen.....

/me kruipt weer terug onder zijn steen en bestelt de 6600....

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
Je kan avi op CD-R, CD-RW, DVD-R, DVD+R, DVD-RW en DVD+RW branden en Yamada DVX-6600 speelt het allemaal af ;)

Je vraag is eigenlijk al in start post in de tabel behandeld omdat alle media hierboven genoemd word ook in dat tabelletje te vinden is. :)

Dus het speelt ook mp3 op alle media sorten, het maakt eigenlijk bijna niet uit wat voor media (schijfje) je gebruikt, behalve DVD op een CD gaat niet, want die past er niet op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reptile-X schreef op 25 maart 2004 @ 22:20:
Je kan avi op CD-R, CD-RW, DVD-R, DVD+R, DVD-RW en DVD+RW branden en Yamada DVX-6600 speelt het allemaal af ;)

Je vraag is eigenlijk al in start post in de tabel behandeld omdat alle media hierboven genoemd word ook in dat tabelletje te vinden is. :)

Dus het speelt ook mp3 op alle media sorten, het maakt eigenlijk bijna niet uit wat voor media (schijfje) je gebruikt, behalve DVD op een CD gaat niet, want die past er niet op :+
alsnog hartelijk dank voor uw reply :)
nu weet ik zeker dat als ik hem binnen heb niet met een stapel onbruikbare divxjes zal zitten :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 18:39:
hmmm, mijne is ook van eynstein maar bij mij is de zegel heel,
Weet je zeker???

Ik begon te twijfelen of ik goed gekeken had in de begin omdat iedereen gebroken zegel heeft, dus ik heb het nog een keer nagecheckt omdat ik dacht dat ik misschien niet goed gekeken had door enthousiasme en inderdaad ik had niet goed gekeken want mijn zegel is ook door gesneden... Je ziet het bijna niet, ik moest heel goed kijken om te zien. Beetje raar :?

Dus ik heb een mail richting Yamada gestuurd met een vraag hoe het zit en of we nog ons garantie hebben.
Ik zal jullie op hoogte houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijne bij dvd theater besteld en jahoor, ook bij mij, zegeltje is gescheurd.

Heel minimaal, je moet wel even goed kijken, maar is zeker gescheurd :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Naja, bij mij is het zegel ook gescheurd. Dus ik dacht dan kan ik 'm mooi even open schroeven en de speler even calibreren omdat hij herrie maakte als ik er een CDR in stopte, speler is nu wel weer heerlijk stil. Dat bovenste ringetje dat de CD op zijn plaats houdt stond te strak afgesteld. (Gaf een ratelgeluid.)

als ie dan toch al open is geweest/gemaakt :P :? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit:
damn ik ga nu even goed kijken hoe het met mijn zegel staat !!

Ok ik heb net gekeken en zag dat er aan de uiteinde slijtage van het zegeltje zat het is echt van dat zegelspul wat je zo kapot breekt dus denk dat het bij wie het kapot is gegaan door vervoer of inpakken of vastpakken van de deksel /inpluggen van de scart.. kapot is gescheurd. het lijkt me niet dat ze een serie hebben opengemaakt. maar je kan nooit weten! (zeg nooit nooit) ;)

edit:
ik wacht op de firmware kan bijna niet slapen ;-)

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2004 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
Geen paniek mensen :D
Ik heb net van Yamada mail terug gehad en er is niets aan de hand als het gebroken is!

Lees zelf:
Don't worry about broken guarantee seals, what i guess is that this is
caused by transportation or during mounting the screws of the case, the seal is very thin and can be broken
easily also without opening the player.
As long as nobody did change anything within the player everything is
fine and it will not void warranty, we are aware of such
problems/request and will of course give full warranty.
If there is any complain from our distributors they should contact us
about this.
(Anyway it's also possible that the distributor did check the player
themselves before shipment, this sounds unrealistic but it's possible
maybe they did to check if everything is fine)
(I don't think it was broken with a sharp knife, if you just lift the
upper case a little the seal will break easily in 2 halves)

Best Regards,
Thomas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog 3 dagen en dan is maart toch echt afgelopen. Het is mij wel duidelijk dat het april gaat worden eer die firmware update uitkomt. :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is niet echt logisch.

eerst zeg je dat maart nog 3 dagen heeft (waarin de firmware update dus nog kan komen) en daarna dat het vast april zal worden.
ik hoop op die 3 dagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oew! we worden wel ongeduldig hier ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eigenlijk onze eigen schuld (wij tweakers :p )dat het nu langer duurt, we hebben ze zelf meer dingen gegeven om te verbeteren in hun 1e firmware...

maar ze mogen wel opschieten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus1
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-04 13:13
Review van PCM in Nederlands op:

http://www.pcmweb.nl/nieuws/artikels/98919872036.htm

"Dat de DVX6600 een hoger modelnummer draagt dan de DVX6000 terwijl hij het met een mindere functieomvang moet doen blijft apart. Wanneer we alles in beschouwing nemen prefereren we op dit moment het oude type boven deze speler. Overigens zou een firmware update die binnenkort beschikbaar komt een aantal van de problemen op moeten lossen. "

Hij lijkt in vergelijking met de 6000 toch tegen te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Komt omdat hij alle functies die in de firmware worden opgelost even 'vergeet'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paulus1 schreef op 29 maart 2004 @ 13:26:

http://www.pcmweb.nl/nieuws/artikels/98919872036.htm

"Dat de DVX6600 een hoger modelnummer draagt dan de DVX6000 terwijl hij het met een mindere functieomvang moet doen blijft apart. Wanneer we alles in beschouwing nemen prefereren we op dit moment het oude type boven deze speler. Overigens zou een firmware update die binnenkort beschikbaar komt een aantal van de problemen op moeten lossen. "

Hij lijkt in vergelijking met de 6000 toch tegen te vallen.
Maar gelukkig wordt er een nieuwe firmware versie morgen of overmorgen uitgebracht.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:25

Nibbz

Postmaster General

AC3 staat niet in de lijst... wel erg jammer... zou je het nog moeten converten...

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoor ik daar morgen ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

juh, of overmorgen :z ik wacht nog steeds, maar ik heb er écht geen vertrouwen in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:11

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Hallo,

Ik heb sinds een tijdje deze player ook, en heb het volgende probleem. Als ik een dvd (gecopyde of orgineel) wil afspelen, stotterd de film. Ik moet hem dan 3 a 4 x aan en uit zetten en dan speelt hij pas normaal. Daar baal ik dus behoorlijk van.

Ik en een collega hebben er alletwee 1 gekocht en hij heeft precies hetzelfde.

Iemand anders dit probleem ook?

XBL: theArthurrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluppie
Volgens mij brengt Yamada niet alleen de nieuwe firmware uit, maar wel grotendeels nog andere fabrikanten.

[ Voor 59% gewijzigd door Pluppie op 07-04-2004 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
DeWaanzin schreef op 29 maart 2004 @ 15:02:
Hallo,

Ik heb sinds een tijdje deze player ook, en heb het volgende probleem. Als ik een dvd (gecopyde of orgineel) wil afspelen, stotterd de film. Ik moet hem dan 3 a 4 x aan en uit zetten en dan speelt hij pas normaal. Daar baal ik dus behoorlijk van.

Ik en een collega hebben er alletwee 1 gekocht en hij heeft precies hetzelfde.

Iemand anders dit probleem ook?
Hmm, bij mij draait DVX-6600 over uren en ik heb het geen enkele keer gezien wat jij vertelt, probeer eens met Yamada contact op te nemen, die kunnen je meer vertellen.

Over Firmware heb ik ook niet alle vertrouwen, maar het zal zeker wel uitkomen, ik heb liever dat ze in een keer alles oplossen en meer tijd daarvoor nemen dan dat ze half complete firmware uitbrengen.
Maar ja, dat is weer mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluppie
Ik heb toch 2 nieuwe bugs ontdekt.
Ten eerste stretcht hij het scherm iets. Niet veel, maar net voldoende om de ingebedde ondertiteling net niet goed leesbaar te maken.
Verder heb ik nog een DVD van Lord of the Rings Return of the King. Hij heeft Nederlandse ondertitels, maar vertikt ze om af te spelen. Nochtans speelt hij ze op de pc wel af zonder problemen. Ik moet wel vertellen dat het om een 'exotisch' exemplaar gaat, if you got the picture ;-)
Nog iemand zo'n probleem? Zou dat misschien aan het lettertype kunnen liggen?

Verder heb ik continu een echo in het geluid. Misschien met prutsen dat ik toevallig iets geselecteerd heb. Iemand een idee waar? Ik heb alle settings in setup geprobeerd, ik blijf die echo hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door Pluppie op 29-03-2004 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
DVD's met ondertiteling hebben geen font types het is meer image based dus het laat zien zoals het eruit ziet, aangezien dat je een 'exotisch' exemplaar heb is het hoog waarschijnlijk door iemand ondertitelingen bij geplakt en als iemand dat niet op een goeie manier doet dan kan het wel zo zijn dat het bij standalones niet werkt.

Zie hier hoe je zelf een ondertiteling kan inbakken op een DVD formaat
Als je dat gelezen heb dan kan je zien dat het niet meevalt om eventjes ondertitelingen erbij te zetten, en als om een beginnende 'exotisch' exemplaar maker :P gaat dan kan het zo zijn dat het niet werkt inderdaad.

Doet de geluid wel goed op de PC? want als het om een meer kanalen geluid gaat (meer dan stereo) dan kan het zo zijn dat een van de kanalen niet gelijk loopt en met down mixen echo effect geeft, op een PC zou het wel goed kunnen werken als je 2 kanalen heeft ingesteld omdat het dan ook alleen naar die 2 kanalen leest maar Yamada downmixt 5 kanalen naar 2 bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnHannibalSmith
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 23:19
offtopic:
[quote]Paulus1 schreef op 29 maart 2004 @ 13:26:

[blah]

Hij lijkt in vergelijking met de 6000 toch tegen te vallen.[/quote]

Ga een beetje oud nieuws lopen recyclen zeg, dat heb ik bovenaan pagina 10 al gepost...

I love it when a plan comes together!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluppie
Reptile-X schreef op 29 maart 2004 @ 20:40:
DVD's met ondertiteling hebben geen font types het is meer image based dus het laat zien zoals het eruit ziet, aangezien dat je een 'exotisch' exemplaar heb is het hoog waarschijnlijk door iemand ondertitelingen bij geplakt en als iemand dat niet op een goeie manier doet dan kan het wel zo zijn dat het bij standalones niet werkt.

Zie hier hoe je zelf een ondertiteling kan inbakken op een DVD formaat
Als je dat gelezen heb dan kan je zien dat het niet meevalt om eventjes ondertitelingen erbij te zetten, en als om een beginnende 'exotisch' exemplaar maker :P gaat dan kan het zo zijn dat het niet werkt inderdaad.
Beginnend zou ik 'hen' niet noemen, maar k ga er niet dieper op ingaan. Ik zou niet graag geband worden ;-). Dan maar voor één keer op de pc kijken.
Doet de geluid wel goed op de PC? want als het om een meer kanalen geluid gaat (meer dan stereo) dan kan het zo zijn dat een van de kanalen niet gelijk loopt en met down mixen echo effect geeft, op een PC zou het wel goed kunnen werken als je 2 kanalen heeft ingesteld omdat het dan ook alleen naar die 2 kanalen leest maar Yamada downmixt 5 kanalen naar 2 bijv.
Ja, op de pc werken ze allemaal perfect. Ik heb het gewoon op alles, niet op één enkele film. Mp3's lijken eerder op 'live' set, alle films, dvd's, divx, gewoon alles heeft een echo effect. Het lijkt alsof ik het 'live hall' effect heb geselecteerd op de geluidskaart van mijn pc, zo klinkt het nu ook op mijn dvdspeler.
Ofwel is mijn audio chip stuk, ofwel heb ik een hidden optie geselecteerd toevallig en krijg ik die er gewoon niet meer vanaf. 't Is momenteel balen :-) geen ondertitels en je kan amper de film volgen met zo'n geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer eens alles op factory default te zetten, in je preference setup scherm (laatste)
edit:
nog 1 dagje en dan is het toch echt de laatste dag van eind maart ;-)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2004 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woohoo!!!

Morgen eindelijk de update :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 21:20:
Woohoo!!!

Morgen eindelijk de update :P
waar heb je dat op gebasseerd ?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2004 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 22:08:
[...]

waar heb je dat op gebasseerd ?
Ze zeiden toch eind maart, niet? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluppie
Ik had vanmorgen nog contact met Thomas van Yamada. Hij is de laatste hand aan het leggen aan de nieuwe firmware. En leuk nieuws: MET ondertitelsupport _/-\o_
Momenteel werkte alles, maar om zeker te zijn dat het allemaal correct werkt, waren ze nog aan het testen.
Ik moet zeggen dat die mannen goede support geven. Eén mailtje naar Thomas, en de dag erna de volledige uitleg. :*) Ik ben blij dat ik een Yamada gekocht heb.
Nu alleen nog hopen dat de uitleg klopt, straks even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pluppie schreef op 30 maart 2004 @ 22:37:
Ik had vanmorgen ... *knip*
Zou allemaal wel relaxt zijn als alles dadelijk lekker loopt en de update deze week nog komt. Ik moet het alleen nog zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
Dat is een goeie nieuws en inderdaad die Thomas slaap achter zijn PC volgens mij, ik heb bijna elke keer op zelfde dag antwoord terug gehad op mijn vragen en enkele keren volgende dag, dus een TOP support!

Ik geloof als hij zegt volgende dag, dan is het ook zo maar zoals ik al eerder zei ik zou het niet erg vinden als het nu nog een dagje extra erbij komt maar dan zouden ze die “einde maart” niet halen :P

[ Voor 2% gewijzigd door Reptile-X op 31-03-2004 01:31 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pluppie schreef op 30 maart 2004 @ 22:37:
Ik had vanmorgen nog contact met Thomas van Yamada. Hij is de laatste hand aan het leggen aan de nieuwe firmware. En leuk nieuws: MET ondertitelsupport _/-\o_
Momenteel werkte alles, maar om zeker te zijn dat het allemaal correct werkt, waren ze nog aan het testen.
Ik moet zeggen dat die mannen goede support geven. Eén mailtje naar Thomas, en de dag erna de volledige uitleg. :*) Ik ben blij dat ik een Yamada gekocht heb.
Nu alleen nog hopen dat de uitleg klopt, straks even testen.
Oeh, ik wil graag het mailtje zien, ofzo :)

Ik heb er iets meer vertrouwen in nu dat de firmware op tijd komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluppie
Ik heb nooit gezegd "de volgende dag".
Hij schreef dat ze er de laatste hand aan aan het leggen waren.
Hieronder de mail.
Mijn naam is veranderd, de rest is origineel.
En mijn probleem is alvast opgelost.
Alleen vraag ik me af of er ook een setting is om testtonen te sturen naar je 5.1 Of zou hij een test-cd bedoelen?
Dear ******,
subtitles will come very soon i'm testing them at the moment but we will not release until it's 100% perfect
About reverb, you can reset the player within the setup if no CD/DVD is in the player, then you can access a preference page to make those settings.
Please also make sure to configure your sound output properly.
For Stereo output make sure "Downmix" to Stereo is enabled, for 5.1 output you have to disable "Downmix" then check the speaker settings within the menu options that are now accessible.(You can also check using the test tone)

Cheers,
Thomas

[ Voor 12% gewijzigd door Pluppie op 31-03-2004 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 09:14
Wat ik altijd wel enorm jammer vind aan de MP3 support op stand-alone spelers: de navigatie is zo 'klein'. Er passen altijd maar een stuk of 6-10 nummers op een pagina en dan krijg je in 9 van de 10 gevallen zelfs een afgekapte filename.

Als ik de screenshots van de 6600 zie dan heeft die hetzelfde 'probleem'. Wat doet trouwens de foto naast de nummers? Wordt daar automatisch een hoesje geladen of is het puur voor de sier? Persoonlijk zou ik veel liever een scherm hebben met 20-30 nummers (in een kleiner lettertype) en dan met zoveel mogelijk informatie (lange naam, jaartal, etc.). Gewoon nette ID3 ondersteuning dus.

Ik weet het, het is niet echt de taak van een DVD-speler. Maar het zijn voor mij toch de dingen die een speler boven de massa uit laten steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eborn schreef op 31 maart 2004 @ 10:05:
Ik weet het, het is niet echt de taak van een DVD-speler. Maar het zijn voor mij toch de dingen die een speler boven de massa uit laten steken.
hier ook!

Ze hebben nog 25 minuten en 13 uur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eborn schreef op 31 maart 2004 @ 10:05:
Wat ik altijd wel enorm jammer vind aan de MP3 support op stand-alone spelers: de navigatie is zo 'klein'. Er passen altijd maar een stuk of 6-10 nummers op een pagina en dan krijg je in 9 van de 10 gevallen zelfs een afgekapte filename.
Dat is jammer inderdaad
Als ik de screenshots van de 6600 zie dan heeft die hetzelfde 'probleem'. Wat doet trouwens de foto naast de nummers? Wordt daar automatisch een hoesje geladen of is het puur voor de sier? Persoonlijk zou ik veel liever een scherm hebben met 20-30 nummers (in een kleiner lettertype) en dan met zoveel mogelijk informatie (lange naam, jaartal, etc.). Gewoon nette ID3 ondersteuning dus.
Die staat er nog van het bekijken van jpg images (dit is dus een preview). Als je dan in een ander mapje kijkt blijft dat preview plaatje staan raar maar niet hinderlijk.
Tja maar het ding is zo rond de 125 eurie en voor dat geld kan die best veel voor een "DVD-speler".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AteZ
  • Laatst online: 17-09 09:25
Kun je die Thomas vragen of ondertitel support asjeblieft met witte letters komt???
ik heb de 6000 met gele ondertitel support. niet te lezen!! gek wordt je ervan!! 8)7

sexy: use feather kinky:use entire chicken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Uhm. dan zal je in het topic moeten zijn voor de DVX-6000, deze gaat om de 6600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zouden ze het halen?
tijdens hun overwerk in 19 minuten een firmware-iso uploaden :P

ik gok op overmorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
Pluppie schreef op 31 maart 2004 @ 09:44:
Ik heb nooit gezegd "de volgende dag".

[...]
Hmm, ik weet ook niet waar ik het vandaan haal, maar een ding is zeker ik moet niet zo laat lezen en posten, vooral als ik om 6 uur naar werk moet :+

Sorry voor de verwarring mensen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

slecht&goed nieuws, reactie op emailtje
Yamada support schreef:

Dear ****,
I hope for a release soon but if there are still some
problems that have to be solved, it can take a few weeks.
(Last firmware i have here for testing does support subtitles like a
DVD, looks great until now)
dus mogelijk nog "een paar weken" maar dan wel met subs :)
is het niet zo dat witte subs niet mogen ofzo? Ik kan me nl geen divxspelers bedenken die subs wit weergeven, maar laten we het hopen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2004 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 15:18:
slecht&goed nieuws, reactie op emailtje

[...]

dus mogelijk nog "een paar weken" maar dan wel met subs :)
is het niet zo dat witte subs niet mogen ofzo? Ik kan me nl geen divxspelers bedenken die subs wit weergeven, maar laten we het hopen.
Paar weken zal toch wel erg matig zijn al zeg ik het zelf.
Ik heb die speler juist gekocht zodat ik heel makkelijk met familie of vrienden films die ik heb gedownload kon kijken, en zij willen toch echt wel ondertitels.

Maar waarom zouden ze niet gewoon deze firmware update uitgeven, hebben we tenminste ondertitels, en als er nog fouten in blijken te zitten kunnen ze die met de volgende update fixen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sja ik zou zeggen stuur ook een mailtje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJBenson posted on 1-4-04 at 14:48:

---------------------------------------------------------------------------
Thomas from Yamada posted the following on my site:
I already got a firmware version that does support subtitles for DVX6600, but we will not release an unfinished version. If we have improved anything and subtitle support is 100% then we will release.
(100% means that all complains about subtitle support for DVX6000/6100 have been solved)

I cannot say exactly when it will be released but we are working on it so release will be when we have figured everything out.

Cheers,
Thomas

So, maybe updates for 6000, 6100 and 6600 users then!
Dit haalde ik van een ander forum, DigitalatHome.com --> http://www.digitalathome.com/cgi-bin/forumdisplay.php?fid=63

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
Last firmware i have here for testing does support subtitles like a
DVD, looks great until now
Dat word een hele verbetering t.o.v. dvx-6000 dus :) Zoals hij het zegt worden de ondertitelingen met witte letters en zwarte randje vertoond (like a DVD).

AJMouse,
Ik zag die post van Thomas op DJbenson's site zelf hij heeft het vandaag gepost (en ook vandaag geregistreerd daar) dus ik hoop dat het geen 1 april grap is van iemand :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou niet zo zeker zijn over wit met randje, de support is "like a dvd" zoals ik het begrijp :)

mja, meer zullen we niet te weten komen want hij of zij mocht niet meer vrijgeven zei het mannetje (of vrouwtje) aan de andere kant van de support-email.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2004 19:43 . Reden: met randje ipv zonder ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluppie
Ik begin toch ongeduldig te worden. Een paar weken wordt weer een maand.
Tegen die tijd is er misschien al een 3de generatie, en geven ze geen support meer aan de 2de generatie.
't Is altijd een gok met high tech apparaten.
Maarja, er zal niets anders opzitten dan wachten.... :'( :Z :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als AJmouse gelijk heeft, stoppen ze niet met support voor oudere modellen, omdat ze de nieuwe firm tegelijk met de updated firm voor de oudere willen uitgeven.

(of ik moet nu vanalles heel verkeerd begrijpen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Cat
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-04 22:46
Klopt het trouwens dat random play alleen binnen directories werkt? Kortom dat als je MP3 cd's maakt je beter geen subdirectories er op kan zetten omdat je dan elke keer naar een volgende map moet springen om de volgende serie mp3's te beluisteren? Ik kreeg het tenminste niet voor elkaar om de volledige cd in random order af te spelen. Of doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Wat een grapjassen daar bij Yamada. Ze hebben wel een firmware met subtitle support, maar willen die niet vrijgeven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of het al ergens voorbij gekomen is, maar ik zit nu al een tijdje te proberen met deze speler, maar ik kan geen resume functie vinden :?

Is die er wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
  • Laatst online: 25-10-2022
The Cat schreef op 02 april 2004 @ 09:53:
Klopt het trouwens dat random play alleen binnen directories werkt? Kortom dat als je MP3 cd's maakt je beter geen subdirectories er op kan zetten omdat je dan elke keer naar een volgende map moet springen om de volgende serie mp3's te beluisteren? Ik kreeg het tenminste niet voor elkaar om de volledige cd in random order af te spelen. Of doe ik iets fout?
Daar had de 'oude' 6000 ook last van. Ze hebben bij die speler in de setup een optie erbij gemaakt zodat je het selectiemenu kon uitzetten waarna de shuffle wel over de hele cd werkte. Maar daar heb jij nu niets aan. Wat wel goed werkt op de oude 6000 is om voordat je in een directory ingaat/mp3's gaat afspelen, de repeat op repeat disc te zetten zodat er bij het afspelen wel automatisch naar de volgende directory wordt gegaan.
Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 10:08:
ik kan geen resume functie vinden :?
Er zit toch een knop resume op je afstandsbediening? Anders kun je ook proberen om met de PLAY of OK knop te resumen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cool_zero schreef op 02 april 2004 @ 12:02:
[...]

[...]

Er zit toch een knop resume op je afstandsbediening? Anders kun je ook proberen om met de PLAY of OK knop te resumen.
Wat denk je dat ik heb geprobeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat hare bedoelt de resume nadat je op stop hebt gedrukt en weer in het menu terechtkomt of de resume nadat de speler uit is geweest.
btw ik kan geen functie vinden voor die resumeknop op de afstandsbediening, onderaan in dat blauwe vak, die werkt niet als je een divxje op pause hebt staan, dus de enige manier om te resumen is dan met "enter/ |>" in het midden.
Althans, voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik heb m net binnen gehad :D Maar als die player (via scart) op standby staat (dus wel die powerknop in) dan wordt het beeld iets zwarter, teletext en de tv klok kan je het goed aan zien, als ik de knop uitdruk wordt het weer wit zoals het was, hoort dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:25

Nibbz

Postmaster General

Weet iemand hoe het zit met AC3? Ik zie het namelijk niet in de lijst staan.. Lijkt me erg jammer als het er niet in zit..

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nibbz schreef op 02 april 2004 @ 18:36:
Weet iemand hoe het zit met AC3? Ik zie het namelijk niet in de lijst staan.. Lijkt me erg jammer als het er niet in zit..
werkt gewoon hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, kan iemand me misschien ff dat adres van die thomas geven? Ik kan het zo 1,2,3 niet vinden en wil ff vragen of ie misschien al een idee heeft van wanneer de firmware update uitkomt. (moeten we nog een week, 2 weken of een maand :( wachten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 13:13:
Hmm, kan iemand me misschien ff dat adres van die thomas geven? Ik kan het zo 1,2,3 niet vinden en wil ff vragen of ie misschien al een idee heeft van wanneer de firmware update uitkomt. (moeten we nog een week, 2 weken of een maand :( wachten)?
Vraag dan ff gelijk of we ff een pre firmware krijgen voor de ondertiteling en dat de rest dan pas later komt ofzo. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en waar die resume-knop voor dient, want het verhaal dat in de manual staat, met 2x op stop drukken is pas echt stop en 1x drukken kun je nog resumen werkt niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 13:24:
[...]

Vraag dan ff gelijk of we ff een pre firmware krijgen voor de ondertiteling en dat de rest dan pas later komt ofzo. :*)
Doe ik :)

Nou nog het mailadres!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluppie
Ga naar http://www.dvdboard.de/fo...tion=getinfo&userid=45510

Hij heeft als usernaam Thomas3k.

Je moet je wel eerst registreren bij www.dvdboard.de

Maar volgens mij gaat 'm niet veel lossen.
Veel gebruikers op dvdboard klagen ook over slechte ondersteuning van originele geperste dvd's. Daar heb ik gelukkig geen last van >:)
Ik heb wel één type dvd's dat hij gewoon haperend afspeelt: EMTEC +R
De rest van mijn dvdmedia speelt hij perfect af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pluppie schreef op 03 april 2004 @ 15:20:
Ga naar http://www.dvdboard.de/fo...tion=getinfo&userid=45510

Hij heeft als usernaam Thomas3k.

Je moet je wel eerst registreren bij www.dvdboard.de

Maar volgens mij gaat 'm niet veel lossen.
Veel gebruikers op dvdboard klagen ook over slechte ondersteuning van originele geperste dvd's. Daar heb ik gelukkig geen last van >:)
Ik heb wel één type dvd's dat hij gewoon haperend afspeelt: EMTEC +R
De rest van mijn dvdmedia speelt hij perfect af.
Pfff, kan iemand anders die al geregistreerd is die vraag dan niet even stellen? Ik heb niet echt zin om me te gaan registreren :{
Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.