Yamada DVX-6600

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 9.213 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 06:21

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
hare,

Dit is de e-mail adres support@yamada.de (Ik heb het paar keer gepost ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thank you.

mail is onderweg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Cat
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-04 22:46
[quote]cool_zero schreef op 02 april 2004 @ 12:02:
[...]

Daar had de 'oude' 6000 ook last van. Ze hebben bij die speler in de setup een optie erbij gemaakt zodat je het selectiemenu kon uitzetten waarna de shuffle wel over de hele cd werkte. Maar daar heb jij nu niets aan. Wat wel goed werkt op de oude 6000 is om voordat je in een directory ingaat/mp3's gaat afspelen, de repeat op repeat disc te zetten zodat er bij het afspelen wel automatisch naar de volgende directory wordt gegaan.

Thx, ga ik eens uitproberen of het bij de 6600 ook werkt dit trucje. Anders is het wel iets waar ze een update over mogen uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k dan, heb net een mailtje teruggehad van Thomas, 2 weekjes dus nog:
Dear Hare,
i already got the subtitle firmware as you mentioned but this is still beta version and some functions may not work, also only SRT subtitles are supported at the moment. Another thing is that you may get strange errors because of this version and some customers may not understand and think the player itself is the reason, so the best solution is to wait until we have finished, shouldn't take to long so it's worth waiting.
(We also had some trouble before with beta versions of DVX6000 firmware so i will not publish any version that is not doing fine)

I hope you could understand,

Best Regards,
Thomas

(It's always hard to say when a new firmware is finished, adding a new function can cause another function to stop working, but i guess within the next 2 weeks we will have something new)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 weken, zucht. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen bugs meer mailen naar thomas, anders zien we die firmware pas volgend jaar ofzo ;)
edit:
overdrijven is Tweakbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

damn, nou kan ik op m'n feestje volgende week geen ondertitels laden, moet ik alsnog de dvx6000 van een vriendin zien te regelen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Als je je scherm zoomt met de zoomknop, hoe haal je dat pictogrammatje weg rechtsonder in je beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LG_Greenman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-01 20:24
Zijn de Subtitles bij een DVD ook al iets omhoog te schuiven, zodat als ik mijn 16:9 tv op 16:9 modus zet ik ook de onderste regel van de subtitles kan lezen ?

HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-08 19:45

evaarties

Powerball @ 12.582

LG_Greenman schreef op 05 april 2004 @ 20:35:
Zijn de Subtitles bij een DVD ook al iets omhoog te schuiven, zodat als ik mijn 16:9 tv op 16:9 modus zet ik ook de onderste regel van de subtitles kan lezen ?
Staat je player ook ingesteld op 'wide' modes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
Megamind schreef op 05 april 2004 @ 17:43:
Als je je scherm zoomt met de zoomknop, hoe haal je dat pictogrammatje weg rechtsonder in je beeld?
Die gaat niet weg, het is een bekende bug, word gefixd met die firmware die ooit komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluppie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09-2021
Nog een bericht van Thomas, nadat ik 'm vroeg of hij een mogelijke datum kon zetten voor de firmware release.
Ik had 'm ook nog een bugske gemeld toen, maar hij wist er al van.
Hi ****,
we already know about this problem and will fix it with next firmware release.
I already got a new firmware i have tested and now i'm waiting for the engineers to fix and add some features, waiting for the next version.

Cheers,
Thomas
Als hij de vorige firmware alweer terugstuurt naar de ingenieurs, kan het nog wel even duren. :'(
Maarja, we kunnen dan wel zeker zijn dat die firmware de meeste problemen zal oplossen (hoop ik :? )

't Zal volgens mij een stuk langer duren dan 2 weken. Ikzelf ben ook software ingenieur geweest, de planning loopt altijd uit de hand, en meestal serieus uit de hand ;( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Vandaag ook deze machine aangeschaft :)

1e indruk is ook zeer goed ziet er degelijk uit , speelt alles af, kortom 8)

Situatie :

DVD Speler : Yamda DVX 6600
Receiver : NAD T-742 _/-\o_

Aangesloten via spdif @ Raw stand

Als ik het volume van me receiver via de ab lager of hoger wil zetten reageert de Yamada erop :? .
Dan krijg ik de volgende melding op het scherm AFF ON/OFF en soms gaat hij ook zeuren over een wachtwoord 8)7 .
Na het uitzetten van de parental lock en wat geprobeerd te hebben kom ik er niet uit.
Het vreemde is dat alleen deze knopjes op de receiver ab wat doen bij de Yamada de rest helemaal niks :/

Het nadeel is echt dat als dit gebeurt (of AFF nou on of off staat) me ab van de yamada helemaal nergens meer op reageert.
Zet ik de speler weer uit en dan weer aan doet hij het wel weer totdat het volume hoger/lager moet ;) :(

Klinkt iemand dit bekend in de oren of heb ik weer iets speciaals :D :D

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Hehe, ik heb hetzelfde met de AB van m'n Pioneer versterker. Beetje jammer, maar ik denk niet dat er iets aan te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi ****,
we already know about this problem and will fix it with next firmware release.
I already got a new firmware i have tested and now i'm waiting for the engineers to fix and add some features, waiting for the next version.

Cheers,
Thomas
jammie, meer features :9

en daar heeft hij het niet over de subs, want die hebben ze zelf al gefixt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wel begrijpelijk dat er negatieve reactie's ontstaan naar Yamada omdat de Firmware nog niet eind maart is uitgebracht, zelf was ik ook wel teleurgesteld maar als ie er eenmaal is word er weer positief gedaan. (verwacht ik)

het wachten is alleen zo lang ook zijn dr mensen net als ik die niet echt zonder subtitles kunnen en al gauw 3 films willen kijken maar zonder subs heb ik daar niet zo'n zin in.
het is dan maar geduldig zijn tot we eindelijk onze marathon kunnen hervatten want er staan er nu al een paar in de Queue ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 10:50:
wel begrijpelijk dat er negatieve reactie's ontstaan naar Yamada omdat de Firmware nog niet eind maart is uitgebracht, zelf was ik ook wel teleurgesteld maar als ie er eenmaal is word er weer positief gedaan. (verwacht ik)
Ja, tenzij er weer flaws zijn volgens sommige mensen. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superjef
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 16:35
Nog even een paar vraagjes:

- De subs die er in de upgrade aankomen, zijn die ook in het geel? Of in het wit?
- Ik woon in België, via welke weg kan ik er ergens eentje bestellen? (tegen een lage prijs natuurlijk ;) )

Of raad iemand me toch iets anders aan dan de 6600? Want beslissing is voorlopig voor 99,9% genomen...

Greetz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke,

misschien domme vraag maar wij hebben hier thuis als set:

Harman Kardon Receiver AVR 2550
Harman Kardon DVD 20

Is het mogelijk om daar die yamada 6600 bij te zetten zodat de dvd 20 niet hoeft af te vallen

Is echt top spelertje maar speelt vrij weinig af. daarom zou ik de yamada der bij willen kopen. maar niet dat het ten koste gaat van de Harman Kardon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik denk het wel, ik heb even gekeken naar die AVR 2550 receiver en die heeft 4 digitale ingangen (2x optisch, 2x coaxiaal). De Yamada heeft zowel een optische als coaxiale uitgang voor het geluid dus als jij nog 1 plekje vrij hebt moet het wat betreft geluid geen probleem zijn. Je TV moet uitraad nog wel een SCART ingang over hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb zelf een klein probleem met de afstandsbediening dat ie niet mega lekker reageerd in elke hoek van de kamer, weet iemand nog een manier om de ir ontvanger beter te doen werken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:20
Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 15:48:
ik heb zelf een klein probleem met de afstandsbediening dat ie niet mega lekker reageerd in elke hoek van de kamer, weet iemand nog een manier om de ir ontvanger beter te doen werken ?
Nieuwe batterijen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helpt waarschijnlijk niks. Ik heb hetzelfde probleem, en had het ook met mijn vorige dvd speler. Daar heb ik toen nieuwe batterijen bij geprobeerd, maar dat helpt echt niks :N

Gewoon minder goede infrarood kanaal of iets dergelijks denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
De afstandsbediening is idd zwaar klote wat betreft afstand. Je zou kunnen overwegen om deze mod te doen: http://luller6.tripod.com/302ef494600a75d06/index.html

Toegepast op de afstandsbediening van de Elta 8883, dezelfde als bij de Yamada 6600. :)

[ Voor 3% gewijzigd door xabre16v op 10-04-2004 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xabre16v schreef op 10 april 2004 @ 17:48:
De afstandsbediening is idd zwaar klote wat betreft afstand. Je zou kunnen overwegen om deze mod te doen: http://luller6.tripod.com/302ef494600a75d06/index.html

Toegepast op de afstandsbediening van de Elta 8883, dezelfde als bij de Yamada 6600. :)
Lijkt me allemaal zeer leuk, afgezien van het feit dat ik dus echt geen Duits kan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Je hoeft in principe alleen de plaatjes te bekijken. Een ander IR ledje kopen bij Conrad, de oude los solderen en vervangen.

Maar ook de speler heeft een 'bug', het ontvangstsensor is zo gemonteerd dat deze een redelijk kleine invalshoek heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met een philips pronto of een dergelijke multi-afstandsbediening zou het hele probleem verholpen zijn.

deze ab werkt ook als je hem de andere kant op richt, er zitten 4 mega-sterke leds in, maar de prijs vraagt er dan ook om (500€ voor de marantz-uitvoering, 300€ voor de philips-uitvoering (ondertussen vast minder))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen klachten over de beeld kwaliteit van de speler. Zowel dvd alsook MPEG4 ziet er prima uit.
Wat ik wel zwaar K*T vind is:
1) Als ik een MP3 cd in de speler stop dan moet ik altijd eerst de TV aanzetten om naar de juiste directory te navigeren. Ik kan niet op 'play' drukken waarna de hele MP3 CD wordt afgespeeld (al dan niet in shuffle mode). Als MP3 audio speler vind ik het dus niets.
2) Dat de speler reageert op de afstandbedieningen van mijn overige spullen. Als ik bijvoorbeeld naar een film zit te kijken en ik wil even het geluid van mijn Yamaha AV receiver (inderdaad Yamaha) iets zachter zetten dan springt de Yamada 6600 speler naar het Title (hoofd) menu. Om in de film weer terug op de plek te komen waar je gebleven was moet je weer met fast foreward daar weer heen. Niet acceptabel dus. En als ik een MP3 cd heb opgezet en ik wil vervolgens mijn Samsung TV uitzetten (die moest ik immers aanzetten) dan reageert de Yamada speler daar op door naar fast forward te gaan. Ook niet acceptabel dus. Er zijn wel meer voorbeelden te geven waarbij ik gemerkt heb dat de speler op andere codes reageert maar die zijn wat minder voor de handliggend. Daar kan ik wel mee leven. Maar deze zijn toch wel erg essentieel.

Ik heb reeds een mail aan de Yamada support desk gestuurd. Ik hoop dat ik op tijd een positief bericht krijg, dat dit middels komende firmware versie wordt opgelost dus, anders gaat deze speler toch echt terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goof.
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 15:53
Eergister de 6600 opgehaald bij DVD Theater, "slechts" € 112,-- :P
Tot zover zelfde ervaringen als jullie dus die zal ik niet opnieuw opsommen. Wel grappig te vermelden dat die kerel van DVD Theater zelf geen notie had waarom deze speler nou juist zo interressant is en dus zo populair is 8)7.

Assumption is the mother of all fuck-ups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluppie
Ik heb reeds een mail aan de Yamada support desk gestuurd. Ik hoop dat ik op tijd een positief bericht krijg, dat dit middels komende firmware versie wordt opgelost dus, anders gaat deze speler toch echt terug.
Vergeet dat maar, de IR kanalen op de afstandsbediening zijn hardwarematig, dus totaal geen kans om deze kanalen te veranderen.
Ik heb hetzelfde probleem met mijn 5.1 setje. Maar goed dat de afstandsbediening van de Yamada zo slecht is. Ik moet al richten op de 5.1 eerdat hij het IR signaal leest. Voor mij moet de afstandsbediening van Yamada dus zeker niet beter worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
Het is best wel jammer dat jullie problemen hebben met afstandsbediening :|

Ik heb net even alles getest omdat ik zo veel lees hier over, enige apparaat die bij mij conflict geeft is mijn Philips Video recorder, die tevens met mijn TV afstandbediening werkt maar de TV signalen van de afstandbediening geeft geen problemen.
Dus voor mij geen problemen met afstandbediening, wie gebruik zijn Video speler en DVD speler nou te gelijk.

Die Elta afstandbediening mod is niet voor dit probleem maar voor beter signaal te kunnen sturen, want bij Elta schijnt afstandsbediening toch heel goed gericht moet worden wil het werken, wat bij Yamada geen enkele probleem is.

Ik kan wel begrijpen dat een apparaat, met paar merken problemen kan leveren betreft afstandbediening want er zijn zo veel merken tegenwoordig en ik denk dat ze niet alles kunnen testen omdat in elke hoek van de wereld een merk van de grond schiet, maar zoals ik zei paar niet paar tientallen merken die met elkaar conflict hebben want dit is toch triest....

Ik zou zelf ook kwaad worden als mijn afstandbediening van 5.1 set ook conflict had met Yamada, het zal wel even lekker worden zeg dat je niet eens je geluid harder/zachter kan zetten zonder dat je DVD speler gaat flippen...

Hier heb je geen oplossing voor helaas, zelfs al konden ze de probleem oplossen met een firmware update (waarschijnlijk onmogelijk) dan zouden ze iedereen nieuwe afstandbediening moeten sturen die werkt met veranderde codes.

Ik leef met jullie mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zag op verschillende sites waarbij ze de speler aanbieden ook dat ze een leuke speakerset aanbieden twv. €60,-

hoewel die speakers bij mij niet super in de smaak vallen
weet iemand toevallig of deze sets ook los te krijgen zijn hier in Nederland?

Afbeeldingslocatie: http://www.idealo.de/folder/Product/116/0/116025/produktbild_gross.gif
ikzelf ga toch maar overwegen om een losse subwoofer aan te schaffen aangezien dit het enige is wat eraan ontbreekt bij mijn setup, omdat ik twijfel over de kwaliteit van deze speakerset. (hoewel er ook andere yamada modellen zijn)

hier de link voor de geintresseerde : http://www.idealo.de/prei...fersOfProduct/116025.html

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2004 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
ElectroPanic,

Dat ding heeft maar 5 x 3Watt en sub van 6Watt, als je een film wil kijken komt er geen genoeg geluid uit.

Je kan beter die 5.1 set kopen die bij lidl was 2 weken geleden die was 5 x 8Watt en had een Sub van 26Watt daarboven een afstandbediening koste maar 44.99 euro.

Er was een set bij Trekpleister ook, die had zelfs nog hogere specs (ik geloof 5x8Watt en 30Watt sub) ook met afstandbediening plus nog eens geluid effecten zoals hall en concert en bla bla, die koste maar 50 euro, ik weet niet of ze nog zijn want het was in vorige folder, maar wat let je ga eventje er langs.

EDIT:
Meer info over deze setjes.

LIDL setje:
Afbeeldingslocatie: http://www.anubisline.com/english/catalog/90070m.gif

Nog grotere foto
Setje bij Lidl had blauwe rand langs de speaker behuizing, dus geen rood zoals op afbeldingen
Info op Typhoon site

Trekpleister setje:
Helaas hebben ze de info van site eraf gehaald omdat de nieuwe folder uitkwam maar ik had de originele nog in huis dus een scanny voor je:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.ozen4/yamada6600/tpleister51.jpg

Zoals ik al zei je kan beter kijken of deze dingen verkrijgbaar zijn, want die van Yamada is meer voor computer setup gemaakt, er zij ook andere setjes van Yamada maar die zijn weer duur.

[ Voor 38% gewijzigd door Reptile-X op 12-04-2004 02:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga dan toch maar voor een losse Subwoofer zorgen op mn setje :)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2004 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met een 6600 in combi met de Logitech z680 5.1 speakerset. IK bedoel metname die afstandbediening problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er al iemand die weet of de yamada 6600 ook mp4 af kan spelen van nero recode want mijn liteon lvd 2001 doet die bestanden niet afspelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superjef
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 16:35
Weet er iemand hoe ik in België aan een (goedkoop) model kan geraken?

Nog altijd geen nieuws over nieuwe firmware?

Hoe zit het nu met de ondertitels, gaan ze in de nieuwe firmware over de hele breedte van het scherm (en dan ook maar 2 regels)? Zijn ze wit of nog geel? Gaat er schaduw achterstaan zodat we de gele toch kunnen lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Laatst online: 10-09 18:33
weet iemand of de yamada 6600 een avi (xvid) kan afspelen van 2Gb als deze op een dvd gebrand is.

Ik heb namelijk een paar avi's (sub al in de Avi)
Die passen dus niet op gewone cd's en ik wil hem ook niet splitsen.
mijn films zijn op de hoogste kwaliteit omgezet met xvid.

graag jullie reacties

[ Voor 5% gewijzigd door fast-server op 12-04-2004 17:45 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fast-server schreef op 12 april 2004 @ 17:44:
weet iemand of de yamada 6600 een avi (xvid) kan afspelen van 2Gb als deze op een dvd gebrand is.

graag jullie reacties
ik denk het wel hoor, ik heb zelf een dvd vol gebrand met losse avi's erop iets van totaal 3 gb en dat werkte gewoon, een avi bestand van 2 gb moet ie gewoon kunnen afspelen ik heb alleen zelf geen avi's die zo groot zijn maar volgensmij moet het niet veel uitmaken zolang hij het maar vlot kan afspelen vanwege compressie e.d. maar ik denk juist dat ie minder hoeft te doen omdat het bestand groter is en de bitrate lager licht dan bijv een volgestampte divx film van rond de 700 MB, maar ik durf het wel te wagen

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2004 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reptile-X,
Ik vind het probleem van de afstandbediening een voldoende irritatiepunt om ook in jouw overzichtslijstje op te nemen. Voor mij zijn de problemen zo groot dat het dus niet werkbaar is. (Zie eerdere reactie.)
Tevens mag de wijze waarop omgegaan wordt met MP3 cd's wel als iritatie punt worden opgenomen. Als je een MP3 cd hebt gemaakt en je hebt alles keurig netjes in folders gestopt dan moet je altijd eerst naar een folder navigeren (eerst tv aan dus) en dan kun je de inhoud van die ene folder afspelen. Je kunt geen MP3 cd in de speler leggen en zeggen speel alles op de cd maar af (al dan niet in shuffle mode). Even snel een mp3 cd er in leggen en dan de hele dag genieten is er dus niet bij. Voor mensen die het aantal cd's in het cd rekje bij de stereo willen terug brengen volgens mij belangrijke informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de yamada 6600 kan de dvd player ook mp4 afspelen de bestanden zijn gemaakt door nero recode heeft iemand dit al getest of de elta 8883 dvd player of die dat ook kan ik ben van plan om dan een van deze twee players aan te schaffen hopelijk kan iemand dit testen alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Mensen groot probleem hier!!! :(

Ik deed zonet mijn speler aan, geeft deze GEEN beeld, enkel zwart :( als ik er een film in stop dan speelt deze wel, ik hoor dus wel geluid, maar geen beeld. :?

Zowel met DVD als met DivX. Ik heb de speler aangesluiten via SCART.

Ik snap er geen ruk van, zou de speler NU al stuk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al meer bekend over een firmware voor ondertitels dus?

offtopic:
Moet je de subs bij een DVDR ook erin maken of kan dat ook in een map subs erbij op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavalera125
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 22:15
xabre16v schreef op 13 april 2004 @ 22:53:Zowel met DVD als met DivX. Ik heb de speler aangesluiten via SCART.
En heb je die scartkabel goed erin zitten? Bij mij is het nogal eens zo dat mijn scartkabel niet goed zit, bij zowel video als de DVX6000. Dan krijg ik geen geluid, kan me voorstellen dat dat ook voor het beeld het geval kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Cavalera schreef op 13 april 2004 @ 23:13:
[...]

En heb je die scartkabel goed erin zitten? Bij mij is het nogal eens zo dat mijn scartkabel niet goed zit, bij zowel video als de DVX6000. Dan krijg ik geen geluid, kan me voorstellen dat dat ook voor het beeld het geval kan zijn.
gelukkig _/-\o_ de scartkabel zat er inderdaad niet helemaal goed in, wat ben ik ook een druktemaker :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb antwoord ontvangen van Yamada over mijn problemen (zie hierboven) met de afstandbediening en MP3 afspeel mogelijkheid.
Tevens wordt tussen neus en lippen door gemeld dat de nieuwe firmware binnen 2 dagen wordt verwacht :)

--Reactie Yamada--
If there is a conflict due to same frequencies used with TV and DVD_Player there is nothing you can change, maybe i have said before, some devices allow to change the frequencies for remote control, but for lower price devices i doubt you will find this.
About MP3 handling we have to wait for next firmware release i expect within the next 2 days, we are working on some improvements and additions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluppie
Het wordt tijd dat ze een firmware hebben. Dat ding staat hier eigenlijk al 5 weken op niets, want zonder ondertitels is er ook niet veel aan. Mijn vriendin haat het om films te zien zonder ondertitels.
Als dvdspeler had ik een andere, daar had ik deze niet voor hoeven te kopen. En dan speelt hem het nog niet fansoenlijk af.
Laten we nu maar hopen dat het het wachten waard is en dat ze hun beloften houden deze keer. Alhoewel ik er zeker van ben dat we tegen het einde van deze week nog geen firmware hebben.
IK WIL DIE *********** ONDERTITELS.
:| :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 11:13:

Tevens wordt tussen neus en lippen door gemeld dat de nieuwe firmware binnen 2 dagen wordt verwacht :)
YESSSS!!!! Eindelijk!!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 13:17:
[...]

YESSSS!!!! Eindelijk!!!! _/-\o_
Mwa, ''expect'' is niet dat het ook zeker zo is ;) . Hoop het voor jullie dan ga ik ook eens naar deze kijken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even tussendoor:
speeltie ook .ogm-files/-films?

dan weet ik of ik die zo op de cd kan zetten of of ik ze eerst om moet zetten naar een andere codec

bvd!

ps.
ik vertrouw die 2 dagen ook niet, maar ik hoop er wel op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 09:14
Pluppie schreef op 14 april 2004 @ 12:24:Mijn vriendin haat het om films te zien zonder ondertitels.
Je kan haar ook een cursus Engels cadeau geven :+

Maar ik wacht persoonlijk ook nog even de firmware af. Van zowel deze speler als de Elta 8883. Er zijn nog teveel kleine probleempjes, dingen waar je je uiteindelijk vanzelf aan gaat irriteren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-09 12:44

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

eborn schreef op 14 april 2004 @ 13:55:

Maar ik wacht persoonlijk ook nog even de firmware af. Van zowel deze speler als de Elta 8883. Er zijn nog teveel kleine probleempjes, dingen waar je je uiteindelijk vanzelf aan gaat irriteren denk ik.
Hear hear, helemaal mee eens.

Films in het Engels kijk ik het liefst zonder ondertiteling omdat je anders steeds naar de tekst zit te kijken i.pv. de film, terwijl het Engels prima verstaanbaar is.

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 13:43:
even tussendoor:
speeltie ook .ogm-files/-films?

dan weet ik of ik die zo op de cd kan zetten of of ik ze eerst om moet zetten naar een andere codec

bvd!

ps.
ik vertrouw die 2 dagen ook niet, maar ik hoop er wel op :)
Nu nog niet, maar als het goed is zit er wel ogm ondersteuning in de nieuwe firmware :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 14:43:
[...]

Nu nog niet, maar als het goed is zit er wel ogm ondersteuning in de nieuwe firmware :)
Ik zit er te twijvelen of ik hem zou halen. Op eynstein.nl staat er dat ze schaars worden :? Als ik weet of~wanneer de nieuwe firmware uitkomt dan haal ik hem misschien wel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 14:48:
[...]

Ik zit er te twijvelen of ik hem zou halen. Op eynstein.nl staat er dat ze schaars worden :? Als ik weet of~wanneer de nieuwe firmware uitkomt dan haal ik hem misschien wel :9
Hij komt uit, wanneer is alleen nog ff de vraag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tnx

weet iemand ondertussen wat er zeker/bijna zeker in de firmware update gaat zitten? (naast ogm-support en srt-subs :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 15:21:
tnx

weet iemand ondertussen wat er zeker/bijna zeker in de firmware update gaat zitten? (naast ogm-support en srt-subs :) )
Er zit volgens mij ook 100% zeker een verbetering van de dvd ondertitels bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Weet iemand trouwens een goeie vervangende afstandsbediening voor de 6600 ? Ik vind de bijgeleverde afstandsbediening echt zo'n lomp en lelijk ding :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is de Yamada 6600 veel beter dan de Encore 2600?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 11:13:

--Reactie Yamada--
About MP3 handling we have to wait for next firmware release i expect within the next 2 days, we are working on some improvements and additions.
Ik weet het niet hoor, maar het klopt niet met het verhaal van Thomas op DVDboard.de want hij zei vanmiddag nog dat het 1 a 2 weken kan duren voordat een nieuwe Firmware uitkomt:
Lees zelf

Dus dat wordt nog even langer wachten... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reptile-X schreef op 14 april 2004 @ 18:40:
[...]

Ik weet het niet hoor, maar het klopt niet met het verhaal van Thomas op DVDboard.de want hij zei vanmiddag nog dat het 1 a 2 weken kan duren voordat een nieuwe Firmware uitkomt:
Lees zelf

Pff, je wordt er zo onderhand toch een beetje moe van of niet? Twee weken geleden was het twee weken, wat dus ongeveer overeenkomt met de 2 dagen die net werden vermeld.

En nu dus weer 2 weken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 06:06
Ik heb hem ook binnen nu, en ik vind het een top apparaatje. :) Mijn Sony gaat niet de deur uit, zeker niet, maar voor divx etc. is ie echt perfect, hij vreet alles en meer wat ik hem maar aangeef, echt super. Oude stoffige archieven worden nu opengetrokken, daar ik veel gebackupped heb maar nooite gekeken, geen zin in. Nu ik op de bank relaxed kan kijken naar een divxje (met DD geluid zelfs), is het wel erg genieten! :9

Enkele klachten die genoemd worden overal ben ik het niet helemaal mee eens eigenlijk. De lade is goed zat, geen probleem en zal ook geen probleem worden, ik vind hem wel geil zo dun. Wat ik wel minder vond is dat de speler scheef is, ik heb er een extra sokje onder moeten zetten linksachter omdat ie anders blijft schommelen... |:( Maar ja, wat wil je voor zo weinig geld?! Afstandsbediening is ok, geen problemen met ontvangst, als je maar richting de speler richt, no biggie.

Beste aankoop die ik in tijden gedaan heb voor zó weinig geld. Period. :)

.... Ik weet het ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Die van mij was ook scheef, opgelost door 'm open te schroeven, dan met de kap erop plat in alle hoeken tegen 'de grond' aandrukken en dan weer dicht schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 18:30:
is de Yamada 6600 veel beter dan de Encore 2600?
Iemand hier een antwoord op :? Behalve dan dat deze er mooier uitziet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluppie
Reptile-X schreef op 14 april 2004 @ 18:40:
[...]

Lees zelf

Ik dacht het wel. En alweer 2 weken, dan tel er maar ineens een maand bij. Ik begin stilaan zin te krijgen om mijn 6600 te verkopen, en een ouder model te kopen.
Ik kan haar beter een borstvergroting geven, daar heb ik meer aan 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Pluppie op 14-04-2004 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 20:57:
Iemand hier een antwoord op :? Behalve dan dat deze er mooier uitziet ;)
Yamada DVX-6600 en Encore DV-2600 hebben beide zelfde Mediatek chipset, als extra Encore DV-2600 heeft karaoke en firmware update met ondertiteling, maar zover ik weet hebben ze de standaard firmware van Mediatek gebruikt want firmware kwam vrijwel op zelfde tijd uit na release van Mediatek.
Bij Yamada zijn ze nog bezig om standaard firmware update bug-free te maken, wat overigens Yamada gebruikers een beetje kwaad maakt.
Als je aan mij vraagt dan wacht ik liever op bug-free firmware, het duurt wel iets langer maar dan heb je ook wat (hoop ik) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
De 2 dagen, en ook die 2 weken zijn nou ook wel om trouwens, waar blijft de firmware? }> :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar welke raden jullie dan aan? de yamada 6600 of de Encore 2600 want in prijs verschillen ze neit zo veel..

+ ook belangrijk: zijn ze beiden makkelijk regio vrij te maken? ik heb namelijk wat R1 en mogelijk binnenkort ook R3 hier liggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

De Yamada is al regiovrij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

a danke ;) kwam ik net ook achter met de search *kuch* schaam *kuch* ....

Maruh iemand ervaring met www.dvdtheater.nl ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 16:10:
a danke ;) kwam ik net ook achter met de search *kuch* schaam *kuch* ....

Maruh iemand ervaring met www.dvdtheater.nl ?
Niet in de shop survey? Hij is net zo duur(deze exclusief btw :9 ) als bij eynstein.nl en dat is een betrouwbare zaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

a bedankt ;) ik denk dat ik dus maar eens me oude Pioneer DV-454 die me veel plezier heeft bezorgt verkopen.. of doe ik dan een grote stap terug in beeld kwaliteit van dvd's? want nu doe ik het dus op deze manier: dvds op me dv-454 en divx/xvid via lange s-videokabel uit me pc..

alleen 1 ding is zwaar klote.. de dv 454 kostte me 250 euro regiovrij.. en kan hem maar kwijt voor 100 ongeveer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 16:42:
a bedankt ;) ik denk dat ik dus maar eens me oude Pioneer DV-454 die me veel plezier heeft bezorgt verkopen.. of doe ik dan een grote stap terug in beeld kwaliteit van dvd's? want nu doe ik het dus op deze manier: dvds op me dv-454 en divx/xvid via lange s-videokabel uit me pc..

alleen 1 ding is zwaar klote.. de dv 454 kostte me 250 euro regiovrij.. en kan hem maar kwijt voor 100 ongeveer :(
Dan hou je die toch ook nog erbij :+ . Dat krijg je met spullen als je het hebt gekocht is het een stuk minder waard jammer genoeg. Maarja de dvd-spelers zijn ook goedkoper geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jah kijk ik heb dus niet veel geld en twijfel of ik hem dan dus verkoop en divx speler haal of ik houd hem gewoon en blijf via pc kijken..

maar mij gaat het hier om: heeft de yamada slechtere beeld kwaliteit dan zo'n redelijk hoogkwaliteits dvdspelertje als de Pioneer dv-454?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2004 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 17:11:
maar mij gaat het hier om: heeft de yamada slechtere beeld kwaliteit dan zo'n redelijk hoogkwaliteits dvdspelertje als de Pioneer dv-454?
ik denk dat dit erg meevalt.. als je er een goeie set op aansluit via scart en het geluid via optisch of coaxiaal verbind let je niet eens meer op het beeld,. qua scherpte en kleur / contrast moet dit volgensmij wel hetzelfde liggen als bij (merk)spelers als die pioneer oid. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2004 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 17:11:
Ik weet niet of de jvc xv302 een hoog kwaliteits spelertje is, maar ik vind de beeldkwaliteit van de Yamada toch een stukje beter. Scherpere, helderdere kleuren.

Hoe dit in vergelijking met de pioneer is kan ik je helaas niet vertellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm
dan denk ik dat ik de gok ga nemen en proberen me pioneer te verkopen voor 100/110 (altijd wel persoon die dom genoeg is om hem voor die prijs te kopen ;))
thnx for the info guys!!!

(dat gaat veel gekloot schelen zeg.. steeds die kabel erin douwen en alles goed instellen.. :) thats gonna be history :D!)

nu nog 1 vraag:
welke moet ik nemen? de 6000 of de 6600? 6600 is nieuwer en zou me beter lijken maar de 6000 ondersteunt wel weer subtitles.. of zal ik gewoon de 6600 halen en dan maar op de firmware update w88 :)?

ps:
subs die moeten toch zo: film heet film1.avi dan moet de sub film1.srt heten toch?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2004 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 april 2004 @ 08:41:
hmm

nu nog 1 vraag:
welke moet ik nemen? de 6000 of de 6600? 6600 is nieuwer en zou me beter lijken maar de 6000 ondersteunt wel weer subtitles.. of zal ik gewoon de 6600 halen en dan maar op de firmware update w88 :)?

ps:
subs die moeten toch zo: film heet film1.avi dan moet de sub film1.srt heten toch?
ik zou voor de 6600 gaan en hopen dat ie beter bevalt dan je pioneer vanwege de ietwat logge maar wel fijne afstandsbediening :) en let wel even op de bugs (waarvan er nog wel wat minder worden)

de subs moeten idd hetzelfde als de film heten, dat lijkt mij tenminste de beste oplossing voor een niet veel denkende stand alone speler :)

veel succes met verkopen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij de 6000 hoeft dat niet, daar kun je handmatig subs kiezen en die bij de film plakken zogauw je de film afspeelt (je kunt ook eerst subs van de ene cd erin kwakken, andere cd erin en de eerste subs bij de 2e film draaien zeg maar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

nog steeds geen ondertitels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

eborn schreef op 14 april 2004 @ 13:55:
[...]
Er zijn ook niet-Engelse films hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog een vraagje waar ik nog geen antwoord op gevonden had:
als ik een divx met 2 audiosporen heb, kan ik daar dan op de yamada ook tussen switchen?

bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 april 2004 @ 18:03:
als ik een divx met 2 audiosporen heb, kan ik daar dan op de yamada ook tussen switchen?

bvd!
Ik heb niet ff in de gebruiksaanwijzing zitten bladeren, maar je kunt van ondertiteling switchen, dus waarom ook niet van audiokanaal...

...moet gewoon kunnen hoor, zit ook een knopje voor op de ab dusss....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

da's voor orig dvd's met meerdere talen, voor zover ik weet (zit op elke dvdspeler :) )
tis nl zo dat bv wmp9 vanzelf de filmaudio in het frans pakt, terwijl ik in bsplayer gewoon kan switchen tussen streams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Verwijderd schreef op 17 april 2004 @ 18:03:

bvd!
bestaan er dan DivX'en met meerdere audiosporen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrittyKitty
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

volgens mij wel. Toen ooit gehad divx met 2 talen.

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BivX = Bi-DivX: DivX met 2 talen, wij gebruiken ondertitels maar franstaligen gebruiken dus 2 audiosporen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megamind schreef op 17 april 2004 @ 21:20:
[...]

bestaan er dan DivX'en met meerdere audiosporen?
Ik heb er hier echt genoeg liggen. Vaak met spaans en engels audiokanaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar nu weet ik nog niet of die het doen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 16:36:
maar nu weet ik nog niet of die het doen O-)
stuur dr maar 1 dan test ik m voor je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik moet een brander met overburn hebben wil ik er een kunnen testen, daarom moet ik weten of hij ze kan afspelen (of ik dus een nieuwe (dvd)-brander ga kopen of niet), dus een cdtje met zo'n filmpje opsturen gaat ook niet :) (ik zou natuurlijk ook het eind eraf kunnen knippen en hem dan op een cdtje zetten, maar da's veel meer werk dan het aan jullie te vragen en zonde van mijn cdtje :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 16:54:
ik moet een brander met overburn hebben wil ik er een kunnen testen, daarom moet ik weten of hij ze kan afspelen (of ik dus een nieuwe (dvd)-brander ga kopen of niet), dus een cdtje met zo'n filmpje opsturen gaat ook niet :) (ik zou natuurlijk ook het eind eraf kunnen knippen en hem dan op een cdtje zetten, maar da's veel meer werk dan het aan jullie te vragen en zonde van mijn cdtje :P )
Knip anders minuutje eruit dan brand ik m wel even op een rw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 16:54:
Normaal kan je 30 mb overburnen (=82 min), maar dan moet de functie wel aanstaan in nero en moet je als disc@once branden.
De meeste branders en cds ondersteunen het wel maar check het voor de veiligheid met Nero Infotool.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2004 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog ff een vraag... aangezien hier een 5.1 uitgang op zit word Dolby Digital 5.1 neem ik aan gedecodeerd door de speler en kan i kdus een gewoon 5.1 setje zonder receiver er tussen op aan sluiten? (ik snap dat DTS dan niet kan ;)) want ik heb geen groot budget en dan haal ik anders zo'n Encore/Yamada/etc 5.1 setje ofzow :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, als je een setje met 6 ingangen koopt: center, 2*front, 2*back & sub.
De bitrate van DTS is 3x hoger dan die van Dolby Digital (1536 vs 448) en heeft dus een snellere en duurdere processor nodig dan DD daarom dat je niet zo rap in goedkoper toestellen terugvindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jah maar ik raak weer in war door handleiding van ding, die zegt dat hij Prologic doorstuurt.. maar ik wil gewoon Dolby Digital 5.1.. decode hij het dan niet juist ofzow? ik snap het ff niet meer :( want ik d8 altijd dat als een dvd speler zelf 5.1 decode en ook 5.1 uitgangen heeft hij zonder versterker er tussen DD5.1 kan doen over een 5.1 setje die er rechtstreeks op is aangesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
hij heeft wel die 6 analoge tulp uitgangen voor 5.1 alleen zijn die onversterkt, je kan er niet zomaar even je dikke 5.1 set op aansluiting 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DD wordt gedownmixt naar stereo als je het gewoon op tv aansluit (via scart) en via je 2 tv-luidsprekers luistert.

Als je de 6 uitgangen vanachter op yamada apart aansluit op je luidsprekers worden gewoon de zes aparte geluidsporen van DD naar je luidsprekers verstuurt; Dolby Prologic dient om stereo surround te "maken" bv bij VHS of stereo DVD's. Maar als je dus de 6 kanalen doorstuurt naar je luidsprekers heb je DD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xabre16v schreef op 18 april 2004 @ 22:24:
hij heeft wel die 6 analoge tulp uitgangen voor 5.1 alleen zijn die onversterkt, je kan er niet zomaar even je dikke 5.1 set op aansluiting 8)7
In z'n 5.1 set zit toch meestal een versterker? Natuurlijk kan je er niet gewoon 5 luidsprekers en een subwoofer rechtsstreeks op aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Meestal wel ja, maar niet altijd. :+
Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.