ik kan het in infotool niet zien (zal wel te oude versie zijn), maar ik kan me heugen dat het niet kon volgens een of andere tabel (ene is philips, en geen enkele philips-brander kon dat volgens mij, andere hp+8200 (sony-iets), maar die heeft het in het algemeen een btje begeven, hij leest nix meer, brandt alleen nog maar en vaak heeftie er halverwege het cdtje geen zin meer in)Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 17:47:
[...]
Normaal kan je 30 mb overburnen (=82 min), maar dan moet de functie wel aanstaan in nero en moet je als disc@once branden.
De meeste branders en cds ondersteunen het wel maar check het voor de veiligheid met Nero Infotool.
Verwijderd
Hier dus op de speaker outputs aansluiten:Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 22:25:
[...]
In z'n 5.1 set zit toch meestal een versterker? Natuurlijk kan je er niet gewoon 5 luidsprekers en een subwoofer rechtsstreeks op aansluiten.

Dit is nu een achterkant van een creative inspire5700 maar je kan ook dergelijk setje in kruidvat, mediamarkt, internet, ... kopen
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2004 22:38 ]
Verwijderd
Kijk eens in nero zelf bij brander kiezen als hij overburnen kan, mijn philips doet het namelijk wel...Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 22:28:
[...]
ik kan het in infotool niet zien (zal wel te oude versie zijn), maar ik kan me heugen dat het niet kon volgens een of andere tabel (ene is philips, en geen enkele philips-brander kon dat volgens mij, andere hp+8200 (sony-iets), maar die heeft het in het algemeen een btje begeven, hij leest nix meer, brandt alleen nog maar en vaak heeftie er halverwege het cdtje geen zin meer in)
Verwijderd
haalt jouw philips de 30mb overburn ook, en wat is je typenr?
kmoet er 727mb op zien te krijgen nl
Verwijderd
jammer dat plaatje niet werktVerwijderd schreef op 18 april 2004 @ 22:36:
[...]
Hier dus op de speaker outputs aansluiten:
[afbeelding]
Dit is nu een achterkant van een creative inspire5700 maar je kan ook dergelijk setje in kruidvat, mediamarkt, internet, ... kopen
maar ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt: die 6 kabels vanauit dvd speler gaan naar de Subwoofer en dan naar de aparte boxen neem ik aan
*edit: de Elta 8883 is identiek aan de yamada 6600? want ik las iets van dat de Elta 8883 soms Divx 3.11 slecht afspeelde? heeft de Yamada dit ook?
*edit: nog iets.. zodra subs zijn ondersteund >> kan je dan denk je ook zoals software players (bsplayer,etc) de subtitles delayen? want mijn Gothika moet ik 14 seconden delayen voor hij goed staat
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2004 15:42 ]
Verwijderd
Je kan je subtitles makkelijk 14 seconden later laten beginnen door de tijden aan te passen met subripVerwijderd schreef op 19 april 2004 @ 15:31:
[...]
...
*edit: nog iets.. zodra subs zijn ondersteund >> kan je dan denk je ook zoals software players (bsplayer,etc) de subtitles delayen? want mijn Gothika moet ik 14 seconden delayen voor hij goed staat(of weet iemand een manier om van een divx/xvid een stuk af te halen zonder kwaliteits verlies?)
Verwijderd
a bedankt
ff daar naar zoeken *overigens wel irritant , want dat betekent dat je elke keer je subs moet checken voor je het brand.. :(*
Verwijderd
Je kan met Nero CD-DVD Speed bij Extra een test overbranden doen, dan kan je zien hoe ver je met je brander op je cd kan gaan.Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 15:13:
haalt jouw philips de 30mb overburn ook, en wat is je typenr?
Verwijderd
shit
ik kwam net een "bug" tegen bij de Elta 8883 waar de Yamada ook last van zal hebben .. de nieuwe Xvid 1.0 RC3 codec... daar zit een optie Packed Bitstreaming in en daardoor gaan films schokkerig afspelen of zelfs helemaal NIET
hoop dat Diamond enzo er snel mee kappen die optie te gebruiken/Mediatek met update komt
als ze op je pc mooi synchroon meelopen dan doen ze dat op je Yamada toch ook wel?Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 15:52:
a bedanktff daar naar zoeken *overigens wel irritant , want dat betekent dat je elke keer je subs moet checken voor je het brand.. :(*
Verwijderd
de firmware-pagina van yamada heeft de 6600 al in de lijst staan, dus de update komt eraan!
[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2004 15:47 ]
Jep, die bug is al een tijdje begint. Hopelijk wordt het in de komende firmware al verbetered, anders komt het misschien later nog.Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 16:53:
shitik kwam net een "bug" tegen bij de Elta 8883 waar de Yamada ook last van zal hebben .. de nieuwe Xvid 1.0 RC3 codec... daar zit een optie Packed Bitstreaming in en daardoor gaan films schokkerig afspelen of zelfs helemaal NIET
hoop dat Diamond enzo er snel mee kappen die optie te gebruiken/Mediatek met update komt
Verwijderd
hmm ik heb nu een .ogm bestand.. dat is Xvid video en ogg vorbis audio als ik het goed heb.. speelt de yamada dit ook af?
Verwijderd
hehe, dat vroeg ik een paar posts naar boven ook, en daar was het antwoord bij de volgende firmware-upgrade, die nu toch wel heel dichtbij komt:
van het 6600-gedeelte van de update-pagina
Firmware-Update for Yamada DVX-6600
New firmware available shortly: subtitles support for MPEG4.
van het 6600-gedeelte van de update-pagina
New firmware available shortly: subtitles support for MPEG4.
Verwijderd
eindelijk weer een beetje hoopVerwijderd schreef op 20 april 2004 @ 15:46:
de firmware-pagina van yamada heeft de 6600 al in de lijst staan, dus de update komt eraan!
Verwijderd
heeft hij nou moeite met Divx/Xvid in combi met AC3 op cd/dvd? want op dvdrhelp.com stonden mensen met het probleem dat hij het moeilijk(of totaal niet) afspeelt
Verwijderd
die stond er al een tijdje toch ? of bedoel je ergens anders dan de my-yamada site..Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 15:46:
Trouwens nog een vraagje
wie heeft zijn speler al eens open gehad om te zien of het blauwe traytje verlicht kan worden d.m.v. blauwe led's ? ik zag wel dat er busjes in het plastic zaten
iemand enig idee ?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2004 18:25 ]
nog evenFirmware-Update für Yamada DVX-6600
• Neue Firmware in kürze verfügbar: Untertitelunterstützung für MPEG4.
• New firmware available shortly: subtitles support for MPEG4.
Verwijderd
Hier dus :
http://www.yamada.de/FWupdate/FWsearch.htm
Of een directe link :
http://www.umax.de/cgi-bi...&Submit=Suchen+%2F+Search
Dat werd inderdaad f*** tijd. 't Heeft tot nu toe dus al dubbel zo lang geduurd als dat ze initieel gemeld hadden.
Maarja, we hebben hem nog niet he. Ik gok op de eerste week van mei.
Maarja, we hebben hem nog niet he. Ik gok op de eerste week van mei.
Heb gister 2 besteld voor 80 euro /stuk incl. verzend kosten naar/in Duitsland. Hoop dat mijn vriendin ze dit weekend mee naar huis neemt, want als ik dit topic doorlees wordt ik toch wel erg blij! NU nog een leuk speaker setje en we hebben ook een thuis bioscoop in de slaapkamer.
adr opleidingen en meer adr opleidingen
Verwijderd
Bij welke bedrijf heb je dat besteld?sjolmers schreef op 20 april 2004 @ 23:09:
Heb gister 2 besteld voor 80 euro /stuk incl. verzend kosten naar/in Duitsland. Hoop dat mijn vriendin ze dit weekend mee naar huis neemt, want als ik dit topic doorlees wordt ik toch wel erg blij! NU nog een leuk speaker setje en we hebben ook een thuis bioscoop in de slaapkamer.
Verwijderd
idd :|! dat wil ik ook wel weten :D! 80 euro is echt niks inc verzendkosten zeg..
maruh nog een vraag: bijv de Elta 8883 met zelfde chipset, kan je die flashen met Yamada 6600 firmware?
maruh nog een vraag: bijv de Elta 8883 met zelfde chipset, kan je die flashen met Yamada 6600 firmware?
Via Amazon.de en dan is er een andere aanbieder / shop onder Gebraucht und Neu ab...die ze voor 74,99 aanbood. Heb 2 betseld en let wel, naar Duitsland laten versturen voor in totaal <kijkt op emailtje> EUR 157,98.
De verkoper was avides_com (misschien een shop).
Gebraucht und Neu?sjolmers schreef op 21 april 2004 @ 08:27:
[...]
Via Amazon.de en dan is er een andere aanbieder / shop onder Gebraucht und Neu ab...die ze voor 74,99 aanbood.
Weet je wel heel zeker dat ze niet 2e hands zijn dan?
Verwijderd
ze zijn alweer weg
ik snap alleen iets niet.. waarom zijn yamada spelers rond de 110/120 euro over algemeen terwilj Elta 8883 allemaal meer inde richting van 100 zit en het eignelijk zelfde spelers zijn (is Elta 8883 ook te flahsen met 6600 firmware?)
ik snap alleen iets niet.. waarom zijn yamada spelers rond de 110/120 euro over algemeen terwilj Elta 8883 allemaal meer inde richting van 100 zit en het eignelijk zelfde spelers zijn (is Elta 8883 ook te flahsen met 6600 firmware?)
Misschien andere uitgangen, of de constructie is duurder (ander matriaal duurdere verf), maar wat maakt dat tientje nou uitVerwijderd schreef op 21 april 2004 @ 13:48:
ze zijn alweer weg![]()
Ja, stond er bij Ganz Neu und Unbenutzt. en Nie aus dem Karton gewesen. :-)RAMeijer schreef op 21 april 2004 @ 11:00:
[...]
Gebraucht und Neu?
Weet je wel heel zeker dat ze niet 2e hands zijn dan?
Voor de liefhebbers: op de duitse ebay staan ze Sofort-kaufen voor 91,90.
[ Voor 14% gewijzigd door sjolmers op 21-04-2004 15:15 ]
Ik weet wel dat de Yamada nog een optische digitale uitgang heeft en de Elta niet.Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 13:48:
ze zijn alweer weg![]()
Allee, es goed nieuws
Van dvdboard.de, van Thomas3k (van Yamada)
)
Ben benieuwd op vrijdag. Als 'm er staat, spring ik een gat in de lucht (waarschijnlijk heel niet Engelstalig EuropaLeider wird der Player nicht nur in Deutschland verkauft, in anderen Laendern ist Wunsch Nummer 1 eben Untertitelsupport, Filme kommen in Deutsch/Englisch, aber wer das nicht kann muss eben auf Untertitel zurueckgreifen. Insofern wird es erst einmal eine vorab Version fuer die geben die Untertitel brauchen(Werde ich wohl am Freitag hochladen) , die eigentliche Firmware mit den Fehlerbehebungen laesst noch einige Tage auf sich warten.
(Von 100 Anfragen beim Support betreffen ca. 100 die Untertitel, also kann man sich vorstellen das dies erst einmal Prioritaet hat.)
Verwijderd
Hoe weet jij of deze wel ac3 afspeelt ?
Heb jij het geprobeert ?
Op dvdrhelp.com staan anders veel berichtjes van mensen waarbij het gewoon weg niet wordt afgespeelt.
Dus ik vraag me zelf af of een divx/xvid film met ac3 audio wel gewoon kan worden afgespeelt op dit type speler.
Verwijderd
een divx met ac3 werkt gewoon prima hier hoor !! 
misschien zijn die users niet zo handig/technisch en hebben hun uitvoer nog op downmix staan (stereo) (standaard)
misschien zijn die users niet zo handig/technisch en hebben hun uitvoer nog op downmix staan (stereo) (standaard)
[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2004 17:58 ]
Verwijderd
Wat zegt ie hier nou allemaalPluppie schreef op 21 april 2004 @ 17:39:
Allee, es goed nieuws
[...]
Ben benieuwd op vrijdag. Als 'm er staat, spring ik een gat in de lucht (waarschijnlijk heel niet Engelstalig Europa)
Ben nou net echt goed in Duits
Heeft iemand toevallig de Nederlandse handleiding in doc, pdf, of Rtf formaat?
ik wil een versimpelde handleiding maken voor de minder technisch begaafde, niet tweakers, zoals ouders en vriedinnen
ik wil een versimpelde handleiding maken voor de minder technisch begaafde, niet tweakers, zoals ouders en vriedinnen
volgens mij bestaat die nietsjolmers schreef op 21 april 2004 @ 18:19:
Heeft iemand toevallig de Nederlandse handleiding in doc, pdf, of Rtf formaat?
Verwijderd
moet dat perse? dat uitzetten? want ik heb weinig AC3 divxVerwijderd schreef op 21 april 2004 @ 17:53:
een divx met ac3 werkt gewoon prima hier hoor !!
het kan ook zijn .. dat jij het probleem anders leest: jij denkt waarschijnlijk dat ze stereo krijgen en daaorm denken dat het niet werkt.. maar het probleem is dus dat het geluid het geowon totaal niet doet bij sommige ac3 divx.. en andere geven problemen..
Dat de eerste firmware met ondertitelsupport vanaf vrijdag op de site zou staan. Deze heeft wel nog niet de technische fouten verbeterd. Die firmware zou pas enkele dagen later (lees één maandVerwijderd schreef op 21 april 2004 @ 18:00:
[...]
Wat zegt ie hier nou allemaal
Ben nou net echt goed in Duits
En yeps, er zijn ook anderstalige gedubte films, maar veel Fransen, Duitsers en Spanjaarden kijken ook veel via ondertiteling. Nieuwe films komen pas in gedubte versie nadat ze in de bioscopen zijn vertoond in dat land. Dus ook zij hebben graag ondertitelsupport. Anders moet je maar eens surfen naar dvdboard.de, je zal wel zien hoeveel Duitsers zitten te wachten op ondertitelsupport.
Ben je zeker dat je film AC3 is? Bij mij werken AC3 films zonder problemen via mijn 5.1 set. Als je je settings van de 6600 niet verandert, speelt hij AC3 af in downmix, dus alleen met 2 kanalen. Ik heb alleen problemen met ogg geluid, dat speelt hij bij mij inderdaad niet af. De rest is geen probleem.Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 18:50:
[...]
moet dat perse? dat uitzetten? want ik heb weinig AC3 divxen om dan steeds te switchen -_-
het kan ook zijn .. dat jij het probleem anders leest: jij denkt waarschijnlijk dat ze stereo krijgen en daaorm denken dat het niet werkt.. maar het probleem is dus dat het geluid het geowon totaal niet doet bij sommige ac3 divx.. en andere geven problemen..
[ Voor 32% gewijzigd door Pluppie op 21-04-2004 19:23 ]
Verwijderd
Den Jimmy heeft een vraagje
Heb sinds enkele weken deze speler, ik zou hem willen gebruiken met de afstandsbediening van mijn versterker en heb daarvoor de fabrikantencode nodig .
Wie kan en wil mij helpen?
o(-_-)o
Heb sinds enkele weken deze speler, ik zou hem willen gebruiken met de afstandsbediening van mijn versterker en heb daarvoor de fabrikantencode nodig .
o(-_-)o
Verwijderd
misschien rare vraag maar is het mogelijk om met divx/xvid bestanden een "echte" dvd te maken in de zin van eigen menu maken met verscheidene programmas die je normaal hebt voor dvd bestanden?
Verwijderd
je bedoelt dat je een mooi menutje maakt om dan naar de divxbestanden te gaan, dat je bv per film de cover erbij kan laten zien ofzo?
volgens mij moet dat wel kunnen, dat je gewoon ipv naar de dvdbestanden naar de xvids linkt, maar dit is maar theoretisch, ik heb het nog nooit geprobeerd.
volgens mij moet dat wel kunnen, dat je gewoon ipv naar de dvdbestanden naar de xvids linkt, maar dit is maar theoretisch, ik heb het nog nooit geprobeerd.
Die vraag hebben we nog niet gezien in deze topic, ook niet op andere sites.Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 22:10:
Den Jimmy heeft een vraagje![]()
o(-_-)o
Maar je kan een mail stuuren naar Yamada support in Engels, je krijg meestal in een dag een antwoord terug
support@yamada.de
Als je de code weet laat ons ook horen
spawnkamikaze,
Zoals gezegd speelt deze speler degelijk AC3 af.
Om heel simpel uit te leggen als je geen 5.1 set heb moet de setup op Downmix staan anders op een stereo televisie of versterker krijg je alleen achtergrond geluiden
En als je thuis een 5.1 setje heb dan moet Downmix uit staan zodat alle kanalen gestuurd worden.
Dus je hoeft niet constant aan en uit zetten want bij een 2 kanaals film op een 5.1 set worden de front linksen rechts speakers gebruikt.
Verwijderd
a bedankt Reptile-X
weet jij toevallig of dat dus ook in echt werkt van die menu's dus niet alleen in theorie? dus dat je een mooi menuutje maakt voor dvd bestanden maar ze door "linkt" naar de divx/xvid bestanden?
Om eerlijk te zijn ik had het gezocht maar alle DVD authoring programas werken met mpeg2 dus om met mpeg4 (divx/Xvid) een menu maken word lastig.
Maar omdat het laatste tijd Divx spelers populair worden zal wel een programmatje uit komen die dat kan doen.
Als ik iets vind zal ik i.i.g. posten.
Maar omdat het laatste tijd Divx spelers populair worden zal wel een programmatje uit komen die dat kan doen.
Als ik iets vind zal ik i.i.g. posten.
Verwijderd
Wat hebben jullie trouwens bij de dolby digital setup?
Dual Mono en dan? Stereo, L-mono, R-Mono, Mix-mono?
En bij dynamisch? gewoon op 1 of minder?
Dual Mono en dan? Stereo, L-mono, R-Mono, Mix-mono?
En bij dynamisch? gewoon op 1 of minder?
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2004 09:46 ]
Verwijderd
bij mij staat naast dual mono > Stereo
Dynamisch heb ik op 1/2 staan in het midden
geen idee wat hiermee precies bedoeld word
Dynamisch heb ik op 1/2 staan in het midden
geen idee wat hiermee precies bedoeld word
Verwijderd
uhm weet iemand toevallig hoe ik een divx/xvid kan ontdoen van zijn geluidsbron dus alleen video overhoud? en dus ook niet opnieuw word omgezet of wat dan ook.. want ik wil niet kwaliteitsverlies
en hoe ik vervolgens andere audio er onder kan zetten (en ofcourse previewen zodat ik weet of het klopt)
(zit namelijk zo: heb een film van topkwaliteit maar met spaanse tekst en wil de audio van de engelse minder mooie versie eronder plakken)
(zit namelijk zo: heb een film van topkwaliteit maar met spaanse tekst en wil de audio van de engelse minder mooie versie eronder plakken)
Verwijderd
Bijvoorbeeld met moviemaker in windows XP gebakken kan je wel allerlei leuke dingen doen met zelf opgenomen films etc. zal vast ook wel iets voor zijn met divx films. De videobewerkingssoftware lijkt mijVerwijderd schreef op 22 april 2004 @ 19:05:
uhm weet iemand toevallig hoe ik een divx/xvid kan ontdoen van zijn geluidsbron dus alleen video overhoud? en dus ook niet opnieuw word omgezet of wat dan ook.. want ik wil niet kwaliteitsverliesen hoe ik vervolgens andere audio er onder kan zetten (en ofcourse previewen zodat ik weet of het klopt)
spawnkamikaze,
Je kan met VirtualDub re-encoden, avi file kan je als bron file kiezen en die andere avi file als audio source file, tijdens encoden pik de programma beeld van die eerste en geluid van die andere.
(vergeet niet om codec te kiezen voor output)
Je kan met VirtualDub re-encoden, avi file kan je als bron file kiezen en die andere avi file als audio source file, tijdens encoden pik de programma beeld van die eerste en geluid van die andere.
Verwijderd
Dat is helemaal niet nodig en zonde van de tijd! Je kan het video gedeelte en audio gedeelte gewoon op 'direct stream copy' laten staan. Wat je moet doen is het volgende: eerst de video opslaan zonder geluid (dit doe je door disable audio stream oid), daarna de nieuwe video openen en je andere audiospoor bij streams openen. Waar je wel op moet letten is dat het audio gedeelte exact evenlang is als het videogedeelte, anders krijg je te maken met desynchronisatie.Je kan met VirtualDub re-encoden, avi file kan je als bron file kiezen en die andere avi file als audio source file, tijdens encoden pik de programma beeld van die eerste en geluid van die andere.
Verwijderd
waht als de audio op enkele mili seconden korter is?Verwijderd schreef op 23 april 2004 @ 13:07:
[...]
Dat is helemaal niet nodig en zonde van de tijd! Je kan het video gedeelte en audio gedeelte gewoon op 'direct stream copy' laten staan. Wat je moet doen is het volgende: eerst de video opslaan zonder geluid (dit doe je door disable audio stream oid), daarna de nieuwe video openen en je andere audiospoor bij streams openen. Waar je wel op moet letten is dat het audio gedeelte exact evenlang is als het videogedeelte, anders krijg je te maken met desynchronisatie.
Verwijderd
Om terug te komen op de vraag of de Yamada 6600 ac3 audio kan afspelen kreeg ik dit antwoord van Yamada zelf terug:
"it does support AC-3 within MPEG4 files.
I guess it's more an issue with the XVID codec,
See:
Generic problem with new XVID:
http://forum.doom9.org/showthread.php?s=&threadid=67250
For solution see:
http://forum.doom9.org/sh...5215fc024d&threadid=72899
am Mittwoch, 21. April 2004 um 17:32 schrieben Sie:"
Groeten,
Xperience
"it does support AC-3 within MPEG4 files.
I guess it's more an issue with the XVID codec,
See:
Generic problem with new XVID:
http://forum.doom9.org/showthread.php?s=&threadid=67250
For solution see:
http://forum.doom9.org/sh...5215fc024d&threadid=72899
am Mittwoch, 21. April 2004 um 17:32 schrieben Sie:"
Groeten,
Xperience
Verwijderd
Een paar miliseconden meer of minder maakt niet uit als het maar geen 10 miliseconden zijn.waht als de audio op enkele mili seconden korter is?
Maar even een vraagje nog, zijn de twee films van dezelde bron? Zoniet, dan moet je even opletten of een van de twee niet ge-edited is (vergelijk de tijden van de films bijv.), anders heeft het weinig zin om een andere geluidsspoor eronder te zetten..
Als je je trouwens nog afvraagt wat je met virtualdub allemaal kan doen, op
www.doom9.org staan een heleboel handleidingen.
Verwijderd
bedankt voor de tipVerwijderd schreef op 23 april 2004 @ 16:53:
[...]
Een paar miliseconden meer of minder maakt niet uit als het maar geen 10 miliseconden zijn.
Maar even een vraagje nog, zijn de twee films van dezelde bron? Zoniet, dan moet je even opletten of een van de twee niet ge-edited is (vergelijk de tijden van de films bijv.), anders heeft het weinig zin om een andere geluidsspoor eronder te zetten..
Als je je trouwens nog afvraagt wat je met virtualdub allemaal kan doen, op
www.doom9.org staan een heleboel handleidingen.
film 1:
123 minuten 56 seconden 32 miliseconden
film 2:
123 minuten 57 seconden 60 miliseconden
*edit :
wow echt bedankt
*edit 2:
snik.. kheb geluid onder de avi gezet van de andere.. als ik stukje rip dan is het geluid gelijk met beeld.. maar als ik hele film direct stream rip.. en dus hele geluidbestand onder zet.. dan zit die er wat naast en word steeds meer verderop in de film
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2004 19:06 ]
Verwijderd
tis nu iets over 8 en ik zie geen firmware...thomas3k schreef in zijn eigen taaltje:
ik up vrijdag een sub-firm
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2004 20:09 ]
las net op een forum (duits) van de startpost van dit topic dat ie maandag wordt geupload...
Verwijderd
waarom kan ik dat niet vinden? (niet dat ik het niet geloofwaardig vind, ondertussen niet meer
)
staat hier, een na laatste post: http://www.digitalathome.com/cgi-bin/viewthread.php?tid=1010
maar is toch dikke bullshit DUH.
maar is toch dikke bullshit DUH.
[ Voor 9% gewijzigd door xabre16v op 23-04-2004 21:56 ]
Verwijderd
ey
ik heb deze week de dvd speler ontvangen echt top ding maar nu heb ik films waarmee je vanuit 2 verschillende hoeken kunt kijken en dat blijft de hele film in het beeld staan wat niet echt prettig is.
Weet iemand hoe ik dat weg kan halen??
ik heb deze week de dvd speler ontvangen echt top ding maar nu heb ik films waarmee je vanuit 2 verschillende hoeken kunt kijken en dat blijft de hele film in het beeld staan wat niet echt prettig is.
Weet iemand hoe ik dat weg kan halen??
Ik weet niet welke speler dit is maar hij is exact hetzelfde van binnen en van de achterkant zoals de Yamada 6600. (Ja, ik heb mijn speler ook al open gehad idd)
Deze gast heeft een koelblokje op de chip geplaatst:
http://ustephane.chez.tiscali.fr/peekton_img/peekton0001.jpg
http://ustephane.chez.tiscali.fr/peekton_img/peekton0002.jpg
http://ustephane.chez.tiscali.fr/peekton_img/peekton0003.jpg
http://ustephane.chez.tiscali.fr/peekton_img/peekton0004.jpg
http://ustephane.chez.tiscali.fr/peekton_img/peekton0005.jpg
http://ustephane.chez.tiscali.fr/peekton_img/peekton0006.jpg
http://ustephane.chez.tiscali.fr/peekton_img/peekton0007.jpg
http://ustephane.chez.tiscali.fr/peekton_img/peekton0008.jpg
http://ustephane.chez.tiscali.fr/peekton_img/peekton0009.jpg
http://ustephane.chez.tiscali.fr/peekton_img/peekton0010.jpg
http://ustephane.chez.tiscali.fr/peekton_img/peekton0011.jpg
http://ustephane.chez.tiscali.fr/peekton_img/peekton0012.jpg
http://ustephane.chez.tiscali.fr/peekton_img/peekton0013.jpg
edit:
ow, het is de Peekton PK 6003 (met mediatek 1389)

nooit van gehoord
Volgens hun officiele site (hoezo bagger site
) http://www.peekton.com hebben zij net wel een firmware uitgebracht met ondertitel suppert etc.
Deze gast heeft een koelblokje op de chip geplaatst:
http://ustephane.chez.tiscali.fr/peekton_img/peekton0001.jpg
http://ustephane.chez.tiscali.fr/peekton_img/peekton0002.jpg
http://ustephane.chez.tiscali.fr/peekton_img/peekton0003.jpg
http://ustephane.chez.tiscali.fr/peekton_img/peekton0004.jpg
http://ustephane.chez.tiscali.fr/peekton_img/peekton0005.jpg
http://ustephane.chez.tiscali.fr/peekton_img/peekton0006.jpg
http://ustephane.chez.tiscali.fr/peekton_img/peekton0007.jpg
http://ustephane.chez.tiscali.fr/peekton_img/peekton0008.jpg
http://ustephane.chez.tiscali.fr/peekton_img/peekton0009.jpg
http://ustephane.chez.tiscali.fr/peekton_img/peekton0010.jpg
http://ustephane.chez.tiscali.fr/peekton_img/peekton0011.jpg
http://ustephane.chez.tiscali.fr/peekton_img/peekton0012.jpg
http://ustephane.chez.tiscali.fr/peekton_img/peekton0013.jpg
edit:
ow, het is de Peekton PK 6003 (met mediatek 1389)

nooit van gehoord
Volgens hun officiele site (hoezo bagger site
http://perso.wanadoo.fr/esm-france/peekton/upgrade.htm- De conserver toutes les fonctionnalités initiales de l'appareil avant la mise à jour
- D'activer la prise en charge du format audio WMA v2.0
- De rendre la fonction sous-titres compatible au format .srt
- De régler une partie des problèmes de décalages son / images récurrents sur certains divX.
- De faire disparaître automatiquement Le "picto compteur" qui apparaît au démarrage de la lecture.
[ Voor 30% gewijzigd door xabre16v op 23-04-2004 23:49 ]
http://www.dvdboard.de/fo...&postid=556448#post556448
Hier is je bron.
Ben benieuwd op maandag.
En updaten met die firmware van die Peekton speler zou ik niet doen. Het is maar een dag of 2 wachten, en het risico is veel te groot. Verkeerd flashen kan je hele speler naar de *
* helpen
Hier is je bron.
Ben benieuwd op maandag.
En updaten met die firmware van die Peekton speler zou ik niet doen. Het is maar een dag of 2 wachten, en het risico is veel te groot. Verkeerd flashen kan je hele speler naar de *
[ Voor 47% gewijzigd door Pluppie op 24-04-2004 01:39 ]
Verwijderd
tja logisch, een kleine howto en descriptions e.d. moeten even gemaakt worden en de site moet wat aangepast worden.
ik had ook gehoopt op vandaag of dit weekend dan kon ik een fatsoenlijke DivX kijken
maja nu ik weer maandag lees kijk ik maar op die dag uit, alleen vind ik wel dat ze de tijdindicaties niet goed kunnen geven, of het nou komt door nieuw binnenkomende bugs of bijkomende problemen mag eigelijk niet baten.
schat dan een ruime tijd in, mensen houden niet van wachten en worden gek als ze niet krijgen waar ze op gewacht hebben
ik had ook gehoopt op vandaag of dit weekend dan kon ik een fatsoenlijke DivX kijken
maja nu ik weer maandag lees kijk ik maar op die dag uit, alleen vind ik wel dat ze de tijdindicaties niet goed kunnen geven, of het nou komt door nieuw binnenkomende bugs of bijkomende problemen mag eigelijk niet baten.
schat dan een ruime tijd in, mensen houden niet van wachten en worden gek als ze niet krijgen waar ze op gewacht hebben
edit:
is er niemand die in de FTP dir kan kijken?
is er niemand die in de FTP dir kan kijken?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2004 01:56 ]
Verwijderd
Heb nu ook de 6600 gekocht. Was is de aanbieding bij Giston http://www.gistron.com incl. setje speakers..... € 140,-
Geen geld leek me, heb er tot nu toe ook nog geen spijt van!
Verwijderd
Hoe klinken die box'jes?Verwijderd schreef op 24 april 2004 @ 09:58:
Heb nu ook de 6600 gekocht. Was is de aanbieding bij Giston http://www.gistron.com incl. setje speakers..... € 140,-
Verwijderd
I put the first Firmware that support SRT subtitles on our server.
(Supports SRT subtitles, name of subtitle should be the same like movie
so file.srt and file.avi , will play automatically, use subtitle key to disable it.)
Fixes some small issues like onscreen Time/Zoom display,has latest codec available for the uses MTK chipset.
XVID issues are still under research from MTK company, if they did solve this we will release another firmware immediately.
(For Information why XVID movies could make trouble please see:
http://forum.doom9.org/sh...b46263966e&threadid=72899
http://forum.doom9.org/sh...b46263966e&threadid=67028
Download www.yamada.de/ftp/dvx6600b1.zip
Instructions: www.yamada.de/ftp/yamada_iso_eng.pdf
Cheers and have a nice weekend,
Thomas
(Supports SRT subtitles, name of subtitle should be the same like movie
so file.srt and file.avi , will play automatically, use subtitle key to disable it.)
Fixes some small issues like onscreen Time/Zoom display,has latest codec available for the uses MTK chipset.
XVID issues are still under research from MTK company, if they did solve this we will release another firmware immediately.
(For Information why XVID movies could make trouble please see:
http://forum.doom9.org/sh...b46263966e&threadid=72899
http://forum.doom9.org/sh...b46263966e&threadid=67028
Download www.yamada.de/ftp/dvx6600b1.zip
Instructions: www.yamada.de/ftp/yamada_iso_eng.pdf
Cheers and have a nice weekend,
Thomas
YEEEEEEEEEEESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS
Verwijderd
Hier ook niet, maar laten we niet vergeten blij te zijn dat er eindelijk een update is!!!!!
Verwijderd
Thank you Thomas!!!!Verwijderd schreef op 24 april 2004 @ 10:52:
Ups! :]
http://www.yamada.de/ftp/yamada_update_eng.pdf
sry, it's early in the morning
Verwijderd
hmm
best leuke subjes alleen wel gek die grijze balkjes maar nu werkt het teminste wel !!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2004 11:13 ]
Verwijderd
Kut zeg 
Kheb nu wel subs, kheb alleen geen dolby geluid meer
Krijg alleen geluid uit de front boxjes????
Verwijderd
Pfff, volgens mij staat het weer goed.Verwijderd schreef op 24 april 2004 @ 11:28:
je moet het weer opnieuw instellen -_-.. lees de handleiding ff
Wat een gedoe zeg met die downmix enzo
Hoe zit het met de subs??
Ook geel, slecht leesbaar en op 3 regels
... Of wit met schaduw en over de hele breedte
??
Ik ben al lang aant wachten om de 6600 te kopen, afhankelijk van de upgrade... Wie verlost mij uit mijn lijden??
P.S.: En de andere bugs? Ook al verbetering?
Ook geel, slecht leesbaar en op 3 regels
Ik ben al lang aant wachten om de 6600 te kopen, afhankelijk van de upgrade... Wie verlost mij uit mijn lijden??
P.S.: En de andere bugs? Ook al verbetering?
Divx met dolbyVerwijderd schreef op 24 april 2004 @ 11:18:
Kut zeg
Turn it off and on again.
Verwijderd
Kan iemand dit in het nederlands vertalen?
Mvg, Ronny
Mvg, Ronny
Verwijderd
sub-fotoVerwijderd schreef op 24 april 2004 @ 11:17:
Kan iemand een foto posten van de subs?

edit:
(let niet op brakbaarheid)
(let niet op brakbaarheid)
[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2004 12:02 ]
Verwijderd
Ik wou net zeggenVerwijderd schreef op 24 april 2004 @ 12:01:
[...]
erm wat is dara zo raar aan? Ik heb zelf hier 3 divx met AC3 ...
Alle nieuwe divxjes worden bijna allemaal met dolby geluid uitgegeven hoor
En zelfs als je een divx hebt met stereogeluid kan je het nog steeds via alle boxjes horen hoor!!!
Hmm, ik denk er over om deze speler op me verjaardag te vragen. Alleen nu zie ik de foto van "ElectroPanic" en zie ik dat om de subs grijze balken heen zitten. Word dit nog veranderd of .....
Verwijderd
Zelf vind ik er niet irriterend uitzien.Westereen schreef op 24 april 2004 @ 12:18:
Hmm, ik denk er over om deze speler op me verjaardag te vragen. Alleen nu zie ik de foto van "ElectroPanic" en zie ik dat om de subs grijze balken heen zitten. Word dit nog veranderd of .....
Verwijderd
grijze venstertjes vind ik altijd nog beter dan gele Fonts. en soms bied het uitkomst met films met veel witte oppervlaktes bijv bij Bruce Almighty zie je dat soms (DvD) dan is een DivX versie misschien nog niet eens zo'n slecht idee
maar ik kan het teminste lezen
!
maar ik kan het teminste lezen
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2004 12:34 ]
Verwijderd
Ik heb pas mijn Yamada 6600 binnen, en heb de update al uitgevoerd.
Eerlijk gezegd ben ik nogal teleurgesteld over de ondertitel-support.
Het toestel vergeet soms een lijn, en ook worden soms zinnen afgekapt,
(meestal tweede regel), waarschijnlijk omdat het toestel maar een aantal
karakters kan weergeven. Speciale karakters als " ë " laat hij dan weer totaal
blanco.
Wat betreft de grijze balkjes... Wel daar kan ik wel perfect mee leven.
In de Scandinavische landen zie je ze vaker, zelfs op reguliere televisie.
Het is maar eventjes wennen...
Ik hoop alvast dat de subtitle support verder wordt ontwikkeld, en verbeterd.
Greetz,
Sat2Freak
karakters kan weergeven. Speciale karakters als " ë " laat hij dan weer totaal
blanco.
Wat betreft de grijze balkjes... Wel daar kan ik wel perfect mee leven.
In de Scandinavische landen zie je ze vaker, zelfs op reguliere televisie.
Het is maar eventjes wennen...
Ik hoop alvast dat de subtitle support verder wordt ontwikkeld, en verbeterd.
Greetz,
Sat2Freak
Verwijderd
Zeker weten, wat ook niet gek is, is dat het zoomen nu normaal werkt. Het zoom icoon verdwijnt nu wel na een paar seconden. En dat is fijn want nu kan ik het beeld optimaal instellen voor m'n breedbeeldVerwijderd schreef op 24 april 2004 @ 12:32:
grijze venstertjes vind ik altijd nog beter dan gele Fonts. en soms bied het uitkomst met films met veel witte oppervlaktes.....
maar ik kan het teminste lezen!
Hmm.. heb tot nu toe nog geen subtitles gezien, maar dan ook alleen divx CD's kunnen vinden met een .txt .sub of .idx file.
Ik ok nog niet.evaarties schreef op 24 april 2004 @ 13:59:
Hmm.. heb tot nu toe nog geen subtitles gezien, maar dan ook alleen divx CD's kunnen vinden met een .txt .sub of .idx file.
Heb zowel .srt als .sub geprobeerd! op mijn pc werkt het gladjes, maar op mijn geupgrade Yamada (nog) niet.
Wel is mij opgevallen dat het volume van wit nu geel van kleur is geworden.
Verwijderd
hoop dat straks subs niet meer zelfde naam hoeven hebben als films, heb boel films andere naam gegeven dan subs omdat ze dan makkelijker uit elkaar zijn te houden in de (beperkte) browser van zo'n apparaat...
Thomas thanks for posting new firmware here we really appreciate it
and it is great to see you here.
Weet je zeker dat je ze zelfde naam geeft als de avi files?
Voorbeeld:
Mijn_film.avi
Mijn_film.srt
D43m0s ik zou ook fijn vinden als je de srt file zelf kon laden zodat je meerdere talen kon gebruiken, maar ik ben tot nu toe tevreden
sjolmers .srt werkt wel, alleen die andere niet wat evaarties genoemd heeft.sjolmers schreef op 24 april 2004 @ 14:23:
[...]
Ik ok nog niet.
Heb zowel .srt als .sub geprobeerd! op mijn pc werkt het gladjes, maar op mijn geupgrade Yamada (nog) niet.
Wel is mij opgevallen dat het volume van wit nu geel van kleur is geworden.
Weet je zeker dat je ze zelfde naam geeft als de avi files?
Voorbeeld:
Mijn_film.avi
Mijn_film.srt
D43m0s ik zou ook fijn vinden als je de srt file zelf kon laden zodat je meerdere talen kon gebruiken, maar ik ben tot nu toe tevreden
Verwijderd
to start:
thanx thomas
ik ben ook wel tevreden, maar ik hoop dat dit niet definitief is (zoals nu op de 6000 is voor zover ik weet zou beter zijn, daar kun je de sub die je wilt zien kiezen met angle-knop voor je de film start)
thanx thomas
ik ben ook wel tevreden, maar ik hoop dat dit niet definitief is (zoals nu op de 6000 is voor zover ik weet zou beter zijn, daar kun je de sub die je wilt zien kiezen met angle-knop voor je de film start)
Verwijderd
Het feit van die lange zinnen die worden afgekapt (alhoewel er nog plaats is op de tweede regel) is inderdaad zeer hinderlijk. Hopelijk verbeteren ze dit nog. De grijze balkjes vind ik dan wel weer positief.Verwijderd schreef op 24 april 2004 @ 12:47:
karakters kan weergeven.
Ik vind het er niet uitzien die grijze balken, ik heb net de upgrade gedaan.
Ik vind het eigenlijk te gek voor woorden, sinds de uitvinding van de ondertitels zien deze dingen er al jaren hetzelfde uit, namelijk: WITTE LETTERS MET ZWARTE SCHADUW! maar nee hoor, ze moeten allemaal weer afwijken die fabriekanten van die DivX players. Is het nou zo moeilijk is is dat gewoon technisch niet mogelijk? Als dat zo is zeg dat dan meteen, dan had ik 'm niet gekocht.
Toch had ik 'm gekocht omdat Thomas had gezegt (voordat de firmware gereleased was) dat ze intussen een werkende firmware hadden die er net zoals een echte DVD uitzag.
Ik vind het eigenlijk te gek voor woorden, sinds de uitvinding van de ondertitels zien deze dingen er al jaren hetzelfde uit, namelijk: WITTE LETTERS MET ZWARTE SCHADUW! maar nee hoor, ze moeten allemaal weer afwijken die fabriekanten van die DivX players. Is het nou zo moeilijk is is dat gewoon technisch niet mogelijk? Als dat zo is zeg dat dan meteen, dan had ik 'm niet gekocht.
Toch had ik 'm gekocht omdat Thomas had gezegt (voordat de firmware gereleased was) dat ze intussen een werkende firmware hadden die er net zoals een echte DVD uitzag.
Dit topic is gesloten.
![]()