Philips komt volgende maand met een stand alone DVD-speler met Divx afspeelmogelijkheid. Typenummer DVD737, marktprijs 199,-. Perfect: Divx files in de huiskamer kijken zonder gehannes met het aansluiten van mijn laptop op de TV!
Op verschillende franse prijsvergelijkingssite's staat hij idd voor € 199,-
Ach, ik heb een Kiss DP-500 die nog meer kan en dan nog MET een 100mbit netwerkaansluiting
http://www.kiss-technolog.../side.asp?level=1&pid=411
http://www.kiss-technolog.../side.asp?level=1&pid=411
[ Voor 7% gewijzigd door fulgore op 26-08-2003 00:03 ]
Leverbaar vanaf augustus (volgens de nieuwssubmitter).
En er zit een andere chip in dan in die Kiss en Revoy spelers, namelijk een ESS chip
http://www.dvdboard.de/fo...ead.php?s=&threadid=56977
Er schijnt helaas geen S-video uitgang op te zitten.
En er zit een andere chip in dan in die Kiss en Revoy spelers, namelijk een ESS chip
http://www.dvdboard.de/fo...ead.php?s=&threadid=56977
Er schijnt helaas geen S-video uitgang op te zitten.
Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs
Die philips doet in ieder geval geen xvid.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Nou hij is software upgradable en ik hou wel van spelers van een fabrikant die ik ken
. Volgens mij heeft-ie overigens wel RGB via SCART uit
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Een netwerkaansluiting vind ik echt een vereiste. Ik wil niet per se al mijn films op een CD of DVD (divxjes op een DVD) willen branden, ik wil ze ook vanaf mijn harddisk kunnen kijken. Lekker aansluiten op de netwerkaansluiting die toch al in de huiskamer zit, heerlijk
Dus deze Philips valt voor mij sowieso al af... "DivX"-spelers moeten voor mij aan een aantal eisen voldoen :
1. Netwerkaansluiting
2. Compatible met alle gangbare A/V-codecs (XviD, D3.11, D4&5, OGM, AC3, MP3 (CBR, ABR en VBR), Ogg, etc.)
3. Niet te duur
1. Netwerkaansluiting
2. Compatible met alle gangbare A/V-codecs (XviD, D3.11, D4&5, OGM, AC3, MP3 (CBR, ABR en VBR), Ogg, etc.)
3. Niet te duur
Mother, will they like this song?
Vanmiddag heb ik hem opgehaald, de Philips DVD737 en na er wat mee gespeeld te hebben moet ik zeggen dat ik erg toch wel erg happy mee ben
De aansluitingen:
-SCART
-Coaxiaal
-Composiet video
-Audio (rood/wit)
Helaas had de verkoper me een optische kabel meegegeven (verkocht dus
), morgen ff een coaxiale kabel halen.

Na het installeren ben ik natuurlijk meteen gaan testen wat ie allemaal wil eten, want dat was voor mij de grote vraag.
MP3: maximum supported bitrate 320 kbps
bitsnelheden MPEG 1: 32-256 kbps
bitsnelheden MPEG 2: 8-160 kbps variabele bitsnelheden
DivX ondersteuning voor DivX 3.11, 4.x en 5.x, maar ook MPEG 4 en alle videocodecs die 'compliant' zijn met de specificaties van ISO-MPEG4!
Ik heb ongeveer 10 films geprobeerd en ze deden het allemaal prima, OOK Xvid films
De aansluitingen:
-SCART
-Coaxiaal
-Composiet video
-Audio (rood/wit)
Helaas had de verkoper me een optische kabel meegegeven (verkocht dus
Na het installeren ben ik natuurlijk meteen gaan testen wat ie allemaal wil eten, want dat was voor mij de grote vraag.
DivX ondersteuning voor DivX 3.11, 4.x en 5.x, maar ook MPEG 4 en alle videocodecs die 'compliant' zijn met de specificaties van ISO-MPEG4!
Ik heb ongeveer 10 films geprobeerd en ze deden het allemaal prima, OOK Xvid films
Dat is nog eens goed nieuws!
Jammer dat-ie alleen in wit is volgens mij.
Is-ie net zo makkelijk regiovrij te krijgen als een andere philips speler?
Jammer dat-ie alleen in wit is volgens mij.
Is-ie net zo makkelijk regiovrij te krijgen als een andere philips speler?
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Mooi dat ie ook XViD kan spelen
Ik ga hem meteen bestellen 
En volgens mij is hij wel gewoon zilver/grijs, komt denk door de flits dat ie zo wit lijkt.
Kan je ook ff testen of ie ook .sub of .srt subs afspeeld ?
En volgens mij is hij wel gewoon zilver/grijs, komt denk door de flits dat ie zo wit lijkt.
Kan je ook ff testen of ie ook .sub of .srt subs afspeeld ?
[ Voor 17% gewijzigd door sebas65 op 25-09-2003 23:56 ]
hoe zit het met de beeldkwali? is die ook goed? en werken DVD's ook goed? komen er ook firmware updates uit ervoor? en ik zou ook wel willen weten of die die .sub/.srt files kan gebruiken. want dan ga ik deze denk ik kopen (ik was van plan om de DP-450 oid te kopen). en hoe zit het met Ogg en AC-3, ondersteund die dat ook?
[ Voor 11% gewijzigd door BiG-GuY op 26-09-2003 07:59 ]
Ik weet nog niet of ie makkelijk regiovrij te krijgen is, maar als andere Philips DVD-spelers dat zijn, zal dat ook wel voor deze gelden.
Volgens mij speelt ie geen .sub e.d. af, maar wie weet komt dat nog met toekomstige software upgrades, net als Ogg.
AC-3 ondersteund ie wel gewoon.
De beeldkwaliteit vind ik moeilijk om te beoordelen, omdat ik geen vergelijkingsmateriaal heb, maar ik heb net ff een stukje van Pearl Harbor gekeken en dat zag er goed uit. Bij de DivX films leek het soms net of er vage verticale lijntjes doorheen liepen, maar ik weet niet of dit bij alle films en formaten is (iig niet bij DVD).
Software updates zijn te downloaden vanaf www.club.philips.nl
Vanmiddag heb ik het album Escapology van Robbie Williams gekocht, maar die wil die dus niet lezen
Er zit een speciale copy protection op waar de speler moeite mee lijkt te hebben. Ik ga er vanuit dat hier een oplossing voor is (tis tenslotte een gewone cd), maar jammer is het wel.
Volgens mij speelt ie geen .sub e.d. af, maar wie weet komt dat nog met toekomstige software upgrades, net als Ogg.
AC-3 ondersteund ie wel gewoon.
De beeldkwaliteit vind ik moeilijk om te beoordelen, omdat ik geen vergelijkingsmateriaal heb, maar ik heb net ff een stukje van Pearl Harbor gekeken en dat zag er goed uit. Bij de DivX films leek het soms net of er vage verticale lijntjes doorheen liepen, maar ik weet niet of dit bij alle films en formaten is (iig niet bij DVD).
Software updates zijn te downloaden vanaf www.club.philips.nl
Vanmiddag heb ik het album Escapology van Robbie Williams gekocht, maar die wil die dus niet lezen
Quote :
Vanmiddag heb ik het album Escapology van Robbie Williams gekocht, maar die wil die dus niet lezen Er zit een speciale copy protection op waar de speler moeite mee lijkt te hebben. Ik ga er vanuit dat hier een oplossing voor is (tis tenslotte een gewone cd), maar jammer is het wel.
Antwoord = eerst rippen naar MP3 dan branden op CD en dan kan je hem wel afspelen.
Vanmiddag heb ik het album Escapology van Robbie Williams gekocht, maar die wil die dus niet lezen Er zit een speciale copy protection op waar de speler moeite mee lijkt te hebben. Ik ga er vanuit dat hier een oplossing voor is (tis tenslotte een gewone cd), maar jammer is het wel.
Antwoord = eerst rippen naar MP3 dan branden op CD en dan kan je hem wel afspelen.
How do you save a random generator ?
Ja, ik had hem al in rip-versie, een keer van iemand gekopieerdenchion schreef op 26 September 2003 @ 15:57:
Ik had hem gekocht omdat ik het een goede cd vond en cd-kwaliteit toch ff wat beter is.
Weet iemand trouwens of zo'n afspeelprobleem door kopieerbeveiliging softwarematig te verhelpen is, dus dat ie het misschien na een firmware update wel doet?
[ Voor 20% gewijzigd door fraggel op 26-09-2003 17:42 ]
Anoniem: 58492
Jah... die foto van de 8erkant wil ik ook wel zien.
Ik zit hier dus ook serieus dat ding te overwegen, en het klinkt me als muziek in de oren dat ie ook XvID doet.
Maar nu is er nog een paar onduidelijkheden over de specs. bij mij.
Op de NL en COM sites van philips kan ik deze speler nog niet terug vinden... echter op de .DE website wel.... dus moet me duits wat bijschaven.
Op de .DE site staat dat er ook een SVideo aanluiting op zit.... echter uit de specs in de philips-folder (bij megapool vandaan) kan ik dit niet vinden.
Ook staat in de folder niet dat ie DivX3.11 en XviD doet.... volgens fraggel dus wel... mooi
Maar hoe zit et met DVD-R/-RW??? Staat ook niet in de folder, maar wel in de PDF met specs. op de Duitse site van philips.
Hier dus: http://www2.philips.de/ifa/prod/pdf/dvd_737.pdf
Ook heb ik niet kunnen 8erhalen hoe het nou met DTS zit.
Misschien dat fraggel wat info over die SVideo, DTS en DVD-R/RW wil geven.
En wat heb je er trouwens voor manuals oid. bij?
Misschien dat je een scannetje van de specs zoals ze in de manual staan wilt posten.... dan zou ik helemaal dolgelukkig zijn.
Alvast bedankt voor je bevindingen tot dusver over de speler.
Oh jah.... en de regiocode.... daar zal toch ook wel een truukje voor zijn bij deze speler?
Ik was vanmorgen al de stad in geweest trouwens om te kijken of die dingen al in de winkel staan.... niet dus. De meeste elektronicazaken hier in Hoorn krijgen em over 1 a 2 weken binnen. ff w88 dus nog.
Misschien wil fraggel ook kwijt waar ie em gekocht heeft en voor welke prijs.
Ik weet dat De Block em voor 189 pleuro van eigenaar laat ruilen (staat al in de huis-aan-huis folder, maar staat pas over een week in de winkel)
Ik zit hier dus ook serieus dat ding te overwegen, en het klinkt me als muziek in de oren dat ie ook XvID doet.
Maar nu is er nog een paar onduidelijkheden over de specs. bij mij.
Op de NL en COM sites van philips kan ik deze speler nog niet terug vinden... echter op de .DE website wel.... dus moet me duits wat bijschaven.
Op de .DE site staat dat er ook een SVideo aanluiting op zit.... echter uit de specs in de philips-folder (bij megapool vandaan) kan ik dit niet vinden.
Ook staat in de folder niet dat ie DivX3.11 en XviD doet.... volgens fraggel dus wel... mooi
Maar hoe zit et met DVD-R/-RW??? Staat ook niet in de folder, maar wel in de PDF met specs. op de Duitse site van philips.
Hier dus: http://www2.philips.de/ifa/prod/pdf/dvd_737.pdf
Ook heb ik niet kunnen 8erhalen hoe het nou met DTS zit.
Misschien dat fraggel wat info over die SVideo, DTS en DVD-R/RW wil geven.
En wat heb je er trouwens voor manuals oid. bij?
Misschien dat je een scannetje van de specs zoals ze in de manual staan wilt posten.... dan zou ik helemaal dolgelukkig zijn.
Alvast bedankt voor je bevindingen tot dusver over de speler.
Oh jah.... en de regiocode.... daar zal toch ook wel een truukje voor zijn bij deze speler?
Ik was vanmorgen al de stad in geweest trouwens om te kijken of die dingen al in de winkel staan.... niet dus. De meeste elektronicazaken hier in Hoorn krijgen em over 1 a 2 weken binnen. ff w88 dus nog.
Misschien wil fraggel ook kwijt waar ie em gekocht heeft en voor welke prijs.
Ik weet dat De Block em voor 189 pleuro van eigenaar laat ruilen (staat al in de huis-aan-huis folder, maar staat pas over een week in de winkel)
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 58492 op 27-09-2003 13:15 ]
Foto van de achterkant:

Close up van de aansluitingen:

Er zit dus geen S-video uitgang op.
De volgende dingen kan die allemaal lezen:

Geen DVD-R/-RW dus.
Het grappige is dat er nergens in het boekje iets te vinden is over ondersteuning voor DivX 3.11, maar er zat in de doos ook nog een soort kartonnen flyer:

Het lijkt erop dat dit er dus op het laatste moment nog is bijgekomen
Voor de audio geldt dit:

DTS is dus gewoon via coaxiaal digitaal uit, via een DTS receiver mogelijk.
Ik heb hem zelf gekocht bij Hermes Electronics in Utrecht (ze hebben ook een online shop) voor 199€.
Close up van de aansluitingen:
De volgende dingen kan die allemaal lezen:
Geen DVD-R/-RW dus.
Het grappige is dat er nergens in het boekje iets te vinden is over ondersteuning voor DivX 3.11, maar er zat in de doos ook nog een soort kartonnen flyer:
Het lijkt erop dat dit er dus op het laatste moment nog is bijgekomen
Voor de audio geldt dit:
DTS is dus gewoon via coaxiaal digitaal uit, via een DTS receiver mogelijk.
Ik heb hem zelf gekocht bij Hermes Electronics in Utrecht (ze hebben ook een online shop) voor 199€.
Je bent errug goed bezig fraggel met al die info
Enne... over die DivX3.11.... staat wel in de PDF uit een eerdere post van me. Maar daar staat juist die XviD weer niet in.
Enne... DVD-R/-RW slikt ie waarschijnlijk wel. Staat op de site van HE waar je em gekocht hebt maar ook in de specs. uit de Philips catalogus hieronder.
DVD-R, DVD-RW (Video mode, finalised)
Oftewel.... Films op DVD-R/-RW zal ie wel pakken, maar wil je een DVD-R/-RW volproppen met JPEG, MP3 of DivX..... dan zal ie et niet leuk vinden.
Dit gaat misschien nog wel veranderen als er firmwares uitkomen.
Maar goed.... nog even een contributie van mij voor wie meer specs wil.
Deze komen uit de Philips Consumentenelektronica Catalogus 2003-2004

Enne... over die DivX3.11.... staat wel in de PDF uit een eerdere post van me. Maar daar staat juist die XviD weer niet in.
Enne... DVD-R/-RW slikt ie waarschijnlijk wel. Staat op de site van HE waar je em gekocht hebt maar ook in de specs. uit de Philips catalogus hieronder.
DVD-R, DVD-RW (Video mode, finalised)
Oftewel.... Films op DVD-R/-RW zal ie wel pakken, maar wil je een DVD-R/-RW volproppen met JPEG, MP3 of DivX..... dan zal ie et niet leuk vinden.
Dit gaat misschien nog wel veranderen als er firmwares uitkomen.
Maar goed.... nog even een contributie van mij voor wie meer specs wil.
Deze komen uit de Philips Consumentenelektronica Catalogus 2003-2004

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 58492 op 27-09-2003 14:44 ]
En nu nog wachten op een Philips DVD recorder met Divx-recording support
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Dat zou wel cool zijn jah, maar DVD-recording lijkt mij ook zeker handig.... mijn VHS-tapes beginnen inmiddels weer te slijten. Nieuwe kopen dus.Exirion schreef op 27 September 2003 @ 14:44:
En nu nog wachten op een Philips DVD recorder met Divx-recording support
Alleen die DVD-recorders vin ik nog een beetje te prijzig.
Wat ik nog wel handig zou vinden is een Ethernet aansluiting.... Maar dat is meer een luxe-optie. Ze zijn er wel al Revoy/KiSS.
En nog beter.... een Wireless 54G.... dan hoef ik geen kabel te trekken ook.
Maar tjah.... je ken niet alles hebben he.... en alles heeft een prijs.
De Streamium i6000 heeft WLAN. Google er maar eens opAnoniem: 58492 schreef op 27 September 2003 @ 14:52:
Wat ik nog wel handig zou vinden is een Ethernet aansluiting.... Maar dat is meer een luxe-optie. Ze zijn er wel al Revoy/KiSS.
En nog beter.... een Wireless 54G.... dan hoef ik geen kabel te trekken ook.
(wel jammer dat ze meteen weer wat achterlopen door 802.11b te gebruiken)
[ Voor 10% gewijzigd door Exirion op 27-09-2003 15:11 ]
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Klopt.... ze bestaan wel al jah.Exirion schreef op 27 September 2003 @ 15:10:
[...]
De Streamium i6000 heeft WLAN. Google er maar eens op
(wel jammer dat ze meteen weer wat achterlopen door 802.11b te gebruiken)
De KiSS DP-1500s heeft zelfs een HD, Ethernet én PC Card slot om je eigen Wireless kaart in te prakken. Waarschijnlijk dus ook gewoon 54G kaartjes.
http://www.kiss-technolog...tes/sidelevel1pid411.html
Zoals ik al zei.... het heeft allemaal z'n prijs... want deze is 3x zo duur als de Philips.
Maar ik vond eigenlijk de Philips interessant aangezien het nu eindelijk eens een A-merk is dat een speler met DivX op de markt brengt.
Nu nog hopen op een lange reeks firmwares voor steeds meer functionaliteit.
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 58492 op 27-09-2003 15:27 ]
hmms jammer dat er alleen coax digital out op zit
en geen optical
coax aansluiting is al gebruik door mijn pc nml
hopenlijk komt philips nog met een duurder type die wel optical out heeft
en geen optical
Kan iemand een foto maken van de afstandsbediening? ik ben benieuwd hoe die eruit ziet.
Een erg mooie speler, lekker compact ook!
Een erg mooie speler, lekker compact ook!
39
Kun je ook wel zelf maken, en is niet eens zo heel moeilijkDDX schreef op 27 September 2003 @ 15:26:
hmms jammer dat er alleen coax digital out op zit
en geen optical
Ik denk dat je voor rond de 10 - 15 euro klaar kunt zijn.
Anoniem: 8504
Hoe gaat deze speler om met AC3 streams en ondertitels?fraggel schreef op 25 September 2003 @ 23:34:
Vanmiddag heb ik hem opgehaald, de Philips DVD737 en na er wat mee gespeeld te hebben moet ik zeggen dat ik erg toch wel erg happy mee ben![]()
De aansluitingen:
-SCART
-Coaxiaal
-Composiet video
-Audio (rood/wit)
Helaas had de verkoper me een optische kabel meegegeven (verkocht dus), morgen ff een coaxiale kabel halen.
[afbeelding]
Ik heb ongeveer 10 films geprobeerd en ze deden het allemaal prima, OOK Xvid films![]()
[afbeelding]
Ik gok dat we over 6 maanden snellere computers hebben en dat harddisks groter en goedkoper zijn4POX schreef op 27 September 2003 @ 22:06:
Ik gok, Als we een paar maanden wachten dat de markt wordt overspoeld door dvd spelers met divx functie.. MP3 was eerst ook alleen voor de budget spelers. Nu heeft elke dvd speler het. Zo zal het ook met divx gaan (i hope)
Ik wil best nog wel een half jaartje wachten voor een techniek die al 4 jaar bestaat.Exirion schreef op 28 september 2003 @ 12:37:
[...]
Ik gok dat we over 6 maanden snellere computers hebben en dat harddisks groter en goedkoper zijnJe kunt wel blijven wachten want 1 ding staat vast: de ontwikkeling gaat continu verder.
Anoniem: 8504
Okaye, weer terug ontopic, de volgende 2 vragen ben ik dus zoals eerder vermeld erg benieuwd naar:
Hoe is de AC3 ondersteuning bij divx xvid e.d.
Zijn ondertitels supported?
Hoe is de AC3 ondersteuning bij divx xvid e.d.
Zijn ondertitels supported?
En nog een half jaartje later hebben we waarschijnlijk betaalbare BlueRay recorders... Zo blijf je aan de gang, zoals ik al zei.4POX schreef op 28 september 2003 @ 17:35:
Ik wil best nog wel een half jaartje wachten voor een techniek die al 4 jaar bestaat.
Ik heb gisteren nog wat met de speler gespeeld en helaas doet ie helemaal niks met .srt ondertitels en zeer waarschijnlijk ook niet met .sub bestanden.
Wat ik eigenlijker een stuk minder leuk vind is dat een nieuwe DVD-film heel veel schokte, waardoor de film een beetje verpest werd. Toen ik de DVD een beetje schoon had gemaakt deed ie het al wel iets beter, maar er waren nog steeds veel schokken. Na de film heb ik nog iets van 5 minuten zitten boenen op die DVD waarna ik geen schokken meer zag, maar ik vind het geen goed teken.
Over die AC3 ondersteuning, dat zit volgens mij wel goed, alleen weet ik niet hoe ik kan zien of een film AC3 geluid heeft. Iemand een idee?
Wat ik eigenlijker een stuk minder leuk vind is dat een nieuwe DVD-film heel veel schokte, waardoor de film een beetje verpest werd. Toen ik de DVD een beetje schoon had gemaakt deed ie het al wel iets beter, maar er waren nog steeds veel schokken. Na de film heb ik nog iets van 5 minuten zitten boenen op die DVD waarna ik geen schokken meer zag, maar ik vind het geen goed teken.
Over die AC3 ondersteuning, dat zit volgens mij wel goed, alleen weet ik niet hoe ik kan zien of een film AC3 geluid heeft. Iemand een idee?
op je pc afspelen met mediaplayer, en dan kijken welke codecs die gebruikt.fraggel schreef op 29 september 2003 @ 11:08:
<knip>
Maar dat bedoel je vast niet, je wilt t cker zien via je philips dvd speler.
[ Voor 40% gewijzigd door Turismo op 29-09-2003 14:16 ]
Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!
Download gspot.
Daarmee kan je kijken welke codecs een media bestand gebruikt.
Als je ziet dat de audio in AC3 formaat is, probeer hem dan op je dvd speler af te spelen.
Daarmee kan je kijken welke codecs een media bestand gebruikt.
Als je ziet dat de audio in AC3 formaat is, probeer hem dan op je dvd speler af te spelen.
[ Voor 19% gewijzigd door sunturion op 29-09-2003 14:38 ]
In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.
wel heel erg jammer dat subtitles niet ondersteund worden.
even een leuke film in een taal die je niet verstaat bekijken zit er dus niet in met deze bak...
Weet iemand of andere standalone divx players dit wel ondersteunen?
even een leuke film in een taal die je niet verstaat bekijken zit er dus niet in met deze bak...
[ Voor 30% gewijzigd door j-w op 29-09-2003 21:46 ]
Anoniem: 37019
als hij geen subtitles kan afspelen, wat eigenlijk een zeer simpele functie is, dan vrees ik dat er geen grote afzetmarkt voor dit product zal zijn...
Net nog even wat films getest:
Hoogst geteste bitrate voor video (DivX 3 1639 kb/s): prima, zonder schokken
Xvid (1616 kb/s) met AC3 (192 kb/s): probleemloos
Xvid (1276 kb/s) met AC3 (448 kb/s): probleemloos
Een andere Xvid film met AC3 stream viel in het begin weg en bleef daarna achterlopen bij het beeld.
Ook .sub ondertitels pakt ie zoals ik al verwachtte niet. Ik vind dat zelf geen probleem, omdat ik nooit ondertiteling gebruik, maar voor anderen is het wel jammer. Ik verwacht dat er in de toekomst nog wel ondersteuning voor ondertiteling komt.
Hoogst geteste bitrate voor video (DivX 3 1639 kb/s): prima, zonder schokken
Xvid (1616 kb/s) met AC3 (192 kb/s): probleemloos
Xvid (1276 kb/s) met AC3 (448 kb/s): probleemloos
Een andere Xvid film met AC3 stream viel in het begin weg en bleef daarna achterlopen bij het beeld.
Ook .sub ondertitels pakt ie zoals ik al verwachtte niet. Ik vind dat zelf geen probleem, omdat ik nooit ondertiteling gebruik, maar voor anderen is het wel jammer. Ik verwacht dat er in de toekomst nog wel ondersteuning voor ondertiteling komt.
[ Voor 4% gewijzigd door fraggel op 29-09-2003 20:29 ]
Ik ben van plan deze speler zelf binnenkort ook te kopen, alleen die melding dat een DVD-film schokkerig was is natuurlijk minder.
Heb je dit al met meerdere films getest?
Divx, Xvid en (S)VCD zijn natuurlijk erg leuk, maar een DVD-speler moet ook DVD's kunnen spelen.
Oh ja, die AC3 films, die hadden dan dus ook echt surround geluid, of werd dat gewoon stereo?
Heb je dit al met meerdere films getest?
Divx, Xvid en (S)VCD zijn natuurlijk erg leuk, maar een DVD-speler moet ook DVD's kunnen spelen.
Oh ja, die AC3 films, die hadden dan dus ook echt surround geluid, of werd dat gewoon stereo?
[ Voor 17% gewijzigd door sandeman op 29-09-2003 22:04 . Reden: toevoeging ]
Anoniem: 23690
In principe kan je toch gewoon FF de ondertitels inbakken in de film?
Of is dat heel veel werk, nog nooit gedaan nml
Anoniem: 43710
>>>fraggel. thnx voor al het testwerk de info.
Ik ben serieus ook aan het overwegen deze divx-player te kopen.
Maar ik zou ook graag nog wat info krijgen over het afspelen van normale DVD-films. Gaat dat echt zo matig?
Ik ben serieus ook aan het overwegen deze divx-player te kopen.
Maar ik zou ook graag nog wat info krijgen over het afspelen van normale DVD-films. Gaat dat echt zo matig?
Tot nu toe heb ik alleen de DVD's 'Gladiator' en 'Pearl Harbor' gekeken ( heb niet echt de tijd om tig DVD's volledig te testen
Ik moet gewoon een hoop DVD's en CD's gaan testen, voordat er echt iets over te zeggen valt.
Als je er een surround receiver op hebt aangesloten heb je surround geluidOh ja, die AC3 films, die hadden dan dus ook echt surround geluid, of werd dat gewoon stereo?
Ik heb ook geen of dat kan en hoe.Anoniem: 23690 schreef op 29 September 2003 @ 22:42:
In principe kan je toch gewoon FF de ondertitels inbakken in de film?
Anoniem: 23690
Ik heb geen idee, want dat down ik nietBiG-GuY schreef op 30 September 2003 @ 07:19:
dat kan met virtualdub met de filters van VobSub, dan kan je de film reencoden met ondertiteling erin(hoe denk je anders dat die japanse animes dat doen?)
Maar is dat veel werk? Want als dat een questie is van .AVI bestand aanklikken, en de .SUB aanklikken dat ie het dan auto. in 10 minuten doet is het natuurlijk geen probleem.
Is dit nog wel interessant aangezien het "backuppen" van films op DVDR's aan populairiteit toeneemt?
De KiSS DP-450 en DP-500 ondersteunen wel ondertitelsj-w schreef op 29 September 2003 @ 16:57:
In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.
De spelers van Kiss ondersteunen wel .sub en .srtj-w schreef op 29 September 2003 @ 16:57:
even een leuke film in een taal die je niet verstaat bekijken zit er dus niet in met deze bak...![]()
je moest s weten hoeveel divx/xvids er door mensen in de loop der tijden zijn verzameld (als "backup)notgib schreef op 30 September 2003 @ 10:41:
Is dit nog wel interessant aangezien het "backuppen" van films op DVDR's aan populairiteit toeneemt?

voor mij zou die iig erg interessant zijn
[ Voor 11% gewijzigd door Turismo op 30-09-2003 16:09 ]
Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!
Anoniem: 45747
ik heb zelf een paar weken geleden een revoy3200DX in m'n bezit gehad, (praktisch hetzelfde als kiss DP450). Deze werkt wel met .sub en .srt files zoals eerder gezegd. het grote probleem was alleen bij snelle acties scenes blijft die happeren wat erg irritant is natuurlijk(met nieuwe firmware minder maar toch nog 1 a 2 sec)als de philips hier geen problemen mee heeftis dit voor mij al een reden om hem te kopen.
ik had voordat ik die player kocht een beetje rond zitten kijken op internet of het wat was, het valt dan best tegen als je denkt een goed werkend product te kopen wat nog in de ontwikkelings fase zit.
zag nog iets over dat dvd's niet goed af zouden spelen, komt dat misschien omdat de CD/LASER nog effe ingewerkt moet worden (heb wel eens zoiets gehoord, of zeg ik nou iets heel ergs dom)
en vind het wel jammer dat er geen optical out opzit (wat wel op de KISS en Revoy zit)
en heb nog een vraag je waarom zit er geen SVIDEO uitgan op dat vind ik heel erg jammer aangezien ik een Sony scherm heb waar dit het beste werkt
ik had voordat ik die player kocht een beetje rond zitten kijken op internet of het wat was, het valt dan best tegen als je denkt een goed werkend product te kopen wat nog in de ontwikkelings fase zit.
zag nog iets over dat dvd's niet goed af zouden spelen, komt dat misschien omdat de CD/LASER nog effe ingewerkt moet worden (heb wel eens zoiets gehoord, of zeg ik nou iets heel ergs dom)
en vind het wel jammer dat er geen optical out opzit (wat wel op de KISS en Revoy zit)
en heb nog een vraag je waarom zit er geen SVIDEO uitgan op dat vind ik heel erg jammer aangezien ik een Sony scherm heb waar dit het beste werkt
Anoniem: 26512
jouwe blijft hangen omdat het de revoy is met minder geheugen als de KiSS !!Anoniem: 45747 schreef op 30 September 2003 @ 16:39:
ik heb zelf een paar weken geleden een revoy3200DX in m'n bezit gehad, (praktisch hetzelfde als kiss DP450). Deze werkt wel met .sub en .srt files zoals eerder gezegd. het grote probleem was alleen bij snelle acties scenes blijft die happeren wat erg irritant is natuurlijk(met nieuwe firmware minder maar toch nog 1 a 2 sec)als de philips hier geen problemen mee heeftis dit voor mij al een reden om hem te kopen.
ik had voordat ik die player kocht een beetje rond zitten kijken op internet of het wat was, het valt dan best tegen als je denkt een goed werkend product te kopen wat nog in de ontwikkelings fase zit.![]()
Sinds de 2.71 firmware draait ook DivX 3.11 vlekkeloos.
Binnenkort komen er 4 nieuwe KiSS spelers uit. Die hebben zo veel meer opties dan die Phillips. leuk ding die DVD737 maar lang niet zo divers als de KiSS spelers.
Anoniem: 45747
keej thnx neo..... dat wist ik dus niet, weet je ongeveer wanneer deze spelers uitkomen?
Anoniem: 26353
Gaat via de scart geloog ik.
Ik heb hem zelf gekocht bij Hermes Electronics in Utrecht (ze hebben ook een online shop) voor 199€.[/quote]
Bij de web-winkel van Hermes staat dat hij pas vanaf 10 oktober te leveren is
Gaat via de scart geloog ik.
Ik heb hem zelf gekocht bij Hermes Electronics in Utrecht (ze hebben ook een online shop) voor 199€.[/quote]
Bij de web-winkel van Hermes staat dat hij pas vanaf 10 oktober te leveren is
Anoniem: 29714
Gisteren even de PR-dame van Philips gesproken; de DVD737 ligt vanaf 14 october officieel in de winkels in Nederland.
Weet iemand al iets over wanneer de nieuwe Kiss-spelers te verwachten zijn?
Weet iemand al iets over wanneer de nieuwe Kiss-spelers te verwachten zijn?
hoe groot is de flash-chip, En wat voor chipset wordt er gebruikt. Als het een chip is die ook in andere dvd spelers gebruikt wordt dan is er grote kans dat er "custom build" software voor deze dvdspeler gebouwt kan worden.. Is het een philips chipset dan kan het wel eens een stuk moeilijker worden.
Ik denk dat het probleem van subtitle is dat je dan meteen ook de "images'' van de plaatjes in de flash moet zetten. Maar dat moet geen probleem zijn om dat erin te bouwen.
Ik hou zeker deze markt in de gaten.
Ik denk dat het probleem van subtitle is dat je dan meteen ook de "images'' van de plaatjes in de flash moet zetten. Maar dat moet geen probleem zijn om dat erin te bouwen.
Ik hou zeker deze markt in de gaten.
bedoel je de bitmaps van de karakters?4POX schreef op 30 september 2003 @ 21:07:
Fraggel (of anderen met dit apparaat):
Heb je nog meer getest met je DVD-speler afgelopen dagen?
Ik ben namelijk nog steeds een beetje bezorgd over de berichten over DVD's afspelen en de beeldkwaliteit.
Heb je nog meer getest met je DVD-speler afgelopen dagen?
Ik ben namelijk nog steeds een beetje bezorgd over de berichten over DVD's afspelen en de beeldkwaliteit.
Heten ze zo
Dat bedoel ik
Ik heb nu in totaal zo'n 6 DVD's gekeken. Bij 3 DVD's schokte het beeld regelmatig en moest ik de DVD echt heel goed schoonmaken voordat die vloeiend liep. Bij gewone cd(r)'s heb ik hier geen last van.
Is het echt zo erg? Niet zo best.fraggel schreef op 06 October 2003 @ 23:36:
Ik heb nu in totaal zo'n 6 DVD's gekeken. Bij 3 DVD's schokte het beeld regelmatig en moest ik de DVD echt heel goed schoonmaken voordat die vloeiend liep. Bij gewone cd(r)'s heb ik hier geen last van.
Twee vragen:
- Overweeg je terug te gaan naar de winkel met dit euvel?
- Kun je me het apparaat wel aanraden nu?
Ik vraag dit omdat we hier in huis overwegen dit apparaat aan te schaffen.
Anoniem: 94405
Heb nu ook pas de DVD737 aangeschaft.
Totnogtoe geen enkel probleem mee ondervonden.
Heb al getest :
* 3 originele DVD's
* 1 gekopieerde DVD
* 1 gekopieerde DVD met MP3's
Zoals gezegd : alles speelde perfect.
Nog geen Divx getest, da's voor in't weekend.
Totnogtoe geen enkel probleem mee ondervonden.
Heb al getest :
* 3 originele DVD's
* 1 gekopieerde DVD
* 1 gekopieerde DVD met MP3's
Zoals gezegd : alles speelde perfect.
Nog geen Divx getest, da's voor in't weekend.
Ik ben nog niet van plan om ermee terug te gaan naar de winkel, hoewel ik wel van de garantie gebruik wil maken als blijkt dat de laser 'teveel' problemen heeft met lezen.Anoniem: 43710 schreef op 06 October 2003 @ 23:41:
[...]
Is het echt zo erg? Niet zo best.
Twee vragen:
- Overweeg je terug te gaan naar de winkel met dit euvel?
- Kun je me het apparaat wel aanraden nu?
Ik vraag dit omdat we hier in huis overwegen dit apparaat aan te schaffen.
Ik vind het moeilijk om te zeggen of de speler aan te raden is. Hij is natuurlijk gericht op de doelgroep die DivX-jes wil kijken en dat doet ie dan ook prima. Alle formaten worden ondersteund en zonder schokken afgespeeld. Als je naar de andere functies van het apparaat kijkt valt ie toch wel een beetje tegen. Een cd met copy protection leest ie niet en DVD's die een beetje vies zijn speelt ie met schokken af.
Anoniem: 94441
Ik heb de dvd737 nu ook ongeveer een week.
Persoonlijk heb ik er na een paar testen niets op aan te merken, alleen diet ie geen ondertitels afspeelt stoort mij!
Aangezien dit alleen maar een kwestie van software is hoop ik dat dit opgelost zal zijn met een firmware upgrade... Maar wanneer zal die er eindelijk zijn... De speler staat nog niet eens op de philips website! Enkel op de Duitse. Hopelijk wel na de officiele release datum (14 oktober)
Persoonlijk heb ik er na een paar testen niets op aan te merken, alleen diet ie geen ondertitels afspeelt stoort mij!
Aangezien dit alleen maar een kwestie van software is hoop ik dat dit opgelost zal zijn met een firmware upgrade... Maar wanneer zal die er eindelijk zijn... De speler staat nog niet eens op de philips website! Enkel op de Duitse. Hopelijk wel na de officiele release datum (14 oktober)
Hoe speelt ie gewone DVD's af? Heeft ie moeite met bekraste of vuile DVD's?Anoniem: 94441 schreef op 08 oktober 2003 @ 14:48:
Ik heb de dvd737 nu ook ongeveer een week.
Persoonlijk heb ik er na een paar testen niets op aan te merken...
Wel ik moet eerlijk zeggen dat ik geen vuile of bekraste dvd's heb, en ik ga ook geen kras op één maken om het te testen
"Normale" dvd's speelde hij hier in elk geval even goed als eender welke andere dvd speler
"Normale" dvd's speelde hij hier in elk geval even goed als eender welke andere dvd speler
Anoniem: 82413
Kan ik mijn Creative DTT 2200 5.1 speakersetje hierop aansluiten ? Want in de faq staat dat dit mogelijk is maar waar moet ik die drie stekkertjes dan insteken?
FAQ? Waar kan ik een FAQ van dit apparaat vinden?
Anoniem: 94325
Ik heb al de Philips LX8000SA. Ik zit erover te denken deze set te kopen, maar hoe zit het met de overdracht van het geluid van de 737 naar mijn LX8000?
Over subtitle support:
Versie 4.1.19 release notes:
Subtitle support for DivX/Mpeg-4
.srt en .smi supported
En er is schijnbaar ook een 'subtitle' button op de remote control... werkt binnenkort dus ook met DivX-en samen. De subtitle moet dan wel geselecteerd worden in het disc menu (highlight subtitle in menu, then press 'subtitle' on RC)
.srt en .smi supported
En er is schijnbaar ook een 'subtitle' button op de remote control... werkt binnenkort dus ook met DivX-en samen. De subtitle moet dan wel geselecteerd worden in het disc menu (highlight subtitle in menu, then press 'subtitle' on RC)
Happy Blessings <3
is er iemand die dit al aan de praat heeft gekregen?RedSoniq schreef op 15 oktober 2003 @ 08:53:
Over subtitle support:
.srt en .smi supported
Waar heb je die firmware vandaan, want ik ben hem nog niet tegengekomen.RedSoniq schreef op 15 oktober 2003 @ 08:53:
Over subtitle support:
.srt en .smi supported
Nu al zeker een 15 tal DVD's gekeken nog steeds geen enkel probleem ondervonden.
Er waren verschillende videotheek-DVD's bij en die bevatten al eens een kras en stof, maar zolas gezegd ; geen probleem.
Waar ik wel problemen mee heb : DIVX !
Nog maar 1 geprobeerd, maar die speelt hij niet.
Ik kom in het root-menu terecht maar als ik PLAY duw op de film-file dan sluit hij gewoon volledig af.
Doe ik iets fout ? Ik ben een newbie op gebied van Divx.
Er waren verschillende videotheek-DVD's bij en die bevatten al eens een kras en stof, maar zolas gezegd ; geen probleem.
Waar ik wel problemen mee heb : DIVX !
Nog maar 1 geprobeerd, maar die speelt hij niet.
Ik kom in het root-menu terecht maar als ik PLAY duw op de film-file dan sluit hij gewoon volledig af.
Doe ik iets fout ? Ik ben een newbie op gebied van Divx.
Waar heb je die divx gehaald en welke film is het?
Ik heb nog maar 1 film gehad die niet werkte en dat was matrix reloaded, met de laatste nieuwe xvid gecodeerd.
Ik heb nog maar 1 film gehad die niet werkte en dat was matrix reloaded, met de laatste nieuwe xvid gecodeerd.
Daar ben ik nu toch ook wel zeer geïnteresseerd in! Waar haal je die firmware en waar heb je die info gehaald?RedSoniq schreef op 15 October 2003 @ 08:53:
Over subtitle support:
.srt en .smi supported
Het was een copy van een vriend, maar hij wist ook niet meer met welke codec die geript was.Anoniem: 94441 schreef op 16 October 2003 @ 13:44:
Waar heb je die divx gehaald en welke film is het?
Heb nu nog een tweede geprobeerd (Minority Report), die speelt wel maar in een veel te klein frame, maw. slechts 1/4e ongeveer van m'n TV-scherm is gevuld met de film. Ligt dat aan het rippen ?
Wat zijn eigenlijk de vereisten als je een DVD ript naar Divx om deze op een TV-scherm te kunnen kijken ? Ik bedoel dan qua resolutie ed.
Ik heb dat probleem ook met enkele friends afleveringen. Dat ligt inderdaad gewoon aan de resolutie. Het probleem is dat ik niet echt een logica zie in welke resoluties normaal afspelen en welke niet. Het is in elk gaval niet zo dat de hoogte een bepaald veelvoud van de breedte moet zijn. 384 x 288 werkt bijvoorbeeld niet, 320 x 240 wel. De breedte is bij allebei de hoogte maal 1.33
Iemand die hier wel de reden voor kent?
Iemand die hier wel de reden voor kent?
Ik heb op http://www.dvdrhelp.com/d...5&Search=Search&#comments gelezen dat je de speler op NTSC moet zetten voor sommige bestanden. Misschien helpt dit?
Anoniem: 12019
Iemand er al achter of die firmware voor ondertitels echt of nep(wishfull thinking) is,ik kon met google in ieder geval niks vinden.
Weten jullie welke winkel ketens de 737 verkopen?
't zou wel eens kunnen zijn dat ik pww.ce.philips.com in heb getypt ipv www.ce.philips.com. Vond het al vreemd dat niemand hier iets van de update af wist.Anoniem: 12019 schreef op 18 October 2003 @ 15:29:
Iemand er al achter of die firmware voor ondertitels echt of nep(wishfull thinking) is,ik kon met google in ieder geval niks vinden.
Voor de wat tragere onder ons: pww.ce.philips.com is dus intranet van Philips... Bij welke versie zijn ze nu wel eigenlijk? Ik ga er komende week denk ik een halen, maar ik neem aan dat 't toekomstmuziek wordt (die support).
Als ik tijd heb zal ik wel contact leggen met de Product Manager, weinig kans dat ie reagert, maar dan toch.
Happy Blessings <3
Anoniem: 94910
Mijn Frans is echt K*T
Maar ik geloof dat je op dit forum, die firmware wel kan vinden.
http://forum.surdvd.com/viewforum.php?f=33
Maarja zelf maar even uitzoeken waar, want daar ben ik te lui voor
Maar ik geloof dat je op dit forum, die firmware wel kan vinden.
http://forum.surdvd.com/viewforum.php?f=33
Maarja zelf maar even uitzoeken waar, want daar ben ik te lui voor

Hmm ik zoek en ik zoek maar ik vind echt nergens die upgrade!!
Is er nu eigenlijk al iemand in geslaagd om hem ergens te downloaden?
Anoniem: 83481
Er is nog geen firmware update voor de 737.
De 737 is technisch gelijk aan de Yamada DVX6000, beide met ESS chipset, beide met dezelfde 'features' in de firmware en dezelfde menu's. Het grootste verschil is dat voor de Yamada wel al een nieuwe firmware uit is met subtitle support en auto-zoom voor DivX/Xvid.
Ik heb zelf de DVX6000 en die bevalt prima; ik had met de originele firmware hetzelfde als nu met de Philips: sommige divx'jes werden op postzegel formaat afgespeeld. Nu is het mooi full-screen.
Het enige wat voor de Philips spreekt is dat er een beter loopwerk in zou zitten.
Sommige van mijn Nashua CD's pikt mijn DVX6000 in ieder geval niet. Maar dat is de schuld van Nashua.
Anyway: Philips 199,- en H&B 129,- ............
edit: De DVX6000 heeft ook nog eens meer uitgangen (o.a. s-video/spdif coax&optical)
De 737 is technisch gelijk aan de Yamada DVX6000, beide met ESS chipset, beide met dezelfde 'features' in de firmware en dezelfde menu's. Het grootste verschil is dat voor de Yamada wel al een nieuwe firmware uit is met subtitle support en auto-zoom voor DivX/Xvid.
Ik heb zelf de DVX6000 en die bevalt prima; ik had met de originele firmware hetzelfde als nu met de Philips: sommige divx'jes werden op postzegel formaat afgespeeld. Nu is het mooi full-screen.
Het enige wat voor de Philips spreekt is dat er een beter loopwerk in zou zitten.
Sommige van mijn Nashua CD's pikt mijn DVX6000 in ieder geval niet. Maar dat is de schuld van Nashua.
Anyway: Philips 199,- en H&B 129,- ............
edit: De DVX6000 heeft ook nog eens meer uitgangen (o.a. s-video/spdif coax&optical)
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 83481 op 19-10-2003 13:35 ]
Anoniem: 94910
Nou ik ben even gaan zoeken en ik kwam met de volgende links:Anoniem: 94441 schreef op 19 oktober 2003 @ 13:01:
Hmm ik zoek en ik zoek maar ik vind echt nergens die upgrade!!
Bestandje hoe je moet upgraden...
http://bennj.free.fr/PhilipsDVD737/DVD737%20upgrade.doc
De Upgrade versie 15-10-03
http://bennj.free.fr/PhilipsDVD737/Dvd737.zip
P.s. ik heb zelf niet een DVD737 dus mij niet vragen hoe en wat
Succes...
Via http://www.p4c.philips.com/
-> Contact Us
-> Documentation & Download
Zoeken op DVD737 en Any country
Krijg je na wat doorklikken:
Voor de DVD737/00 - MPEG4DiVX:
Firmware Upgrade - Readme File:
http://www.p4c.philips.co..._00/dvd737_00_fur_eng.zip
Firmware Upgrade – Software:
http://www.p4c.philips.co..._00/dvd737_00_fus_eng.zip
Voor de DVD737/02 - MPEG4DiVX:
http://www.p4c.philips.co..._02/dvd737_02_fur_eng.zip
Firmware Upgrade - Software:
http://www.p4c.philips.co..._02/dvd737_02_fus_eng.zip
Voor de DVD737/05 - MPEG4DiVX:
http://www.p4c.philips.co..._05/dvd737_05_fur_eng.zip
http://www.p4c.philips.co..._05/dvd737_05_fus_eng.zip
En voor de DVD737K/931:
http://www.p4c.philips.co...1/dvd737k_931_fur_eng.zip
http://www.p4c.philips.co...1/dvd737k_931_fus_eng.zip
Owner's manual:
http://www.p4c.philips.co...1/dvd737k_931_dfu_nld.pdf
Product Image:
http://www.p4c.philips.co...31/dvd737k_931_ihr_cn.jpg
Product Specification Sheet (Leaflet):
http://www.p4c.philips.co...1/dvd737k_931_pss_eng.pdf
Het is mij onbekend wat de verschillen allemaal zijn en de site van Philips is momenteel te traag om alles even te downloaden en te bekijken.
Ik heb geen DVD 737, maar hoor graag wat de ervaringen zijn van de nieuwe firmware(s).
-> Contact Us
-> Documentation & Download
Zoeken op DVD737 en Any country
Krijg je na wat doorklikken:
Voor de DVD737/00 - MPEG4DiVX:
http://www.p4c.philips.co..._00/dvd737_00_fur_eng.zip
http://www.p4c.philips.co..._00/dvd737_00_fus_eng.zip
Voor de DVD737/02 - MPEG4DiVX:
http://www.p4c.philips.co..._02/dvd737_02_fur_eng.zip
http://www.p4c.philips.co..._02/dvd737_02_fus_eng.zip
Voor de DVD737/05 - MPEG4DiVX:
http://www.p4c.philips.co..._05/dvd737_05_fur_eng.zip
http://www.p4c.philips.co..._05/dvd737_05_fus_eng.zip
En voor de DVD737K/931:
http://www.p4c.philips.co...1/dvd737k_931_fur_eng.zip
http://www.p4c.philips.co...1/dvd737k_931_fus_eng.zip
Owner's manual:
http://www.p4c.philips.co...1/dvd737k_931_dfu_nld.pdf
Product Image:
http://www.p4c.philips.co...31/dvd737k_931_ihr_cn.jpg
Product Specification Sheet (Leaflet):
http://www.p4c.philips.co...1/dvd737k_931_pss_eng.pdf
Het is mij onbekend wat de verschillen allemaal zijn en de site van Philips is momenteel te traag om alles even te downloaden en te bekijken.
Ik heb geen DVD 737, maar hoor graag wat de ervaringen zijn van de nieuwe firmware(s).
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Anoniem: 12019
De Philips site is inderdaad supertraagMr_Blobby schreef op 19 oktober 2003 @ 14:39:

Ik heb deze gevonden en gedownload op de philips site (wel super moeilijk te vinden!): dvd737_00_fus_eng.zip
Heb de .rom naar een RWtje geschreven (met de instellingen die in de readme stonden), cdtje erin en hij deed het zonder probleem!
Wat er vernieuwd is naar eigen ondervinding:
- er is subtitle suport! Je schrijft het .srt bestand mee op de cd, cd in de speler, effe naar het subtitle bestand navigeren, op "subtitle" drukken (er verschijnt nu "substitle on"), dan terug naar de divx navigeren, play drukken en de film speelt met ondertitels
- geen divxen in postzegelformaat meer! -> lekker full screen! (komt goed uit voor mijn friends episodes
)
- geen "streepjes" meer in de divxen
- zoom en autozoom functie werkt nu ook bij divxen
Om het wat toegenkelijker te maken heb ik de upgrade even op mijn eigen webspace gezet: http://users.telenet.be/impactzone/Clubje/dvd737
Als je op die site van Philips moet wachten...
Het verschil tussen die upgrades is de region code, dit hoef je je echter niet aan te trekken, ik vond namelijk deze handige procedure om de 737 region free te maken
:
1- open le tiroir
2- press MENU SYSTEM
3- press STOP
4- press <<
5- press 0
C'est tout.
Nog 1 opmerking op de subtitles... ze worden weergegeven in een klein geel lettertype -> niet altijd zo goed leesbaar.
Als nog iemand nieuwtjes heeft, hier laten weten zou ik zeggen!
Heb de .rom naar een RWtje geschreven (met de instellingen die in de readme stonden), cdtje erin en hij deed het zonder probleem!
Wat er vernieuwd is naar eigen ondervinding:
- er is subtitle suport! Je schrijft het .srt bestand mee op de cd, cd in de speler, effe naar het subtitle bestand navigeren, op "subtitle" drukken (er verschijnt nu "substitle on"), dan terug naar de divx navigeren, play drukken en de film speelt met ondertitels
- geen divxen in postzegelformaat meer! -> lekker full screen! (komt goed uit voor mijn friends episodes
- geen "streepjes" meer in de divxen
- zoom en autozoom functie werkt nu ook bij divxen
Om het wat toegenkelijker te maken heb ik de upgrade even op mijn eigen webspace gezet: http://users.telenet.be/impactzone/Clubje/dvd737
Als je op die site van Philips moet wachten...

Het verschil tussen die upgrades is de region code, dit hoef je je echter niet aan te trekken, ik vond namelijk deze handige procedure om de 737 region free te maken
1- open le tiroir
2- press MENU SYSTEM
3- press STOP
4- press <<
5- press 0
C'est tout.
Nog 1 opmerking op de subtitles... ze worden weergegeven in een klein geel lettertype -> niet altijd zo goed leesbaar.
Als nog iemand nieuwtjes heeft, hier laten weten zou ik zeggen!
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 94441 op 19-10-2003 16:38 ]
Ik heb de nieuwe firmware er nu ook op staan en het brengt zeker wel een aantal verbeteringen zoals hierboven genoemd
Jammer genoeg doet de cd met copy protection het nog steeds niet en ik ben dus van plan om naar de winkel terug te gaan. Volgens mij is het loopwerk in mijn speler gewoon niet helemaal in orde, zo'n cd zou het toch gewoon moeten doen? Heeft iemand anders met deze speler niet toevallig een cd met copy protection die die kan afspelen? (of juist niet
)
Jammer genoeg doet de cd met copy protection het nog steeds niet en ik ben dus van plan om naar de winkel terug te gaan. Volgens mij is het loopwerk in mijn speler gewoon niet helemaal in orde, zo'n cd zou het toch gewoon moeten doen? Heeft iemand anders met deze speler niet toevallig een cd met copy protection die die kan afspelen? (of juist niet
naar mijn weten is het redelijk 'gewoon' dat CDs met copy protection het niet doen in mp3 en dvd-spelers.fraggel schreef op 19 October 2003 @ 23:23:
Ik heb de nieuwe firmware er nu ook op staan en het brengt zeker wel een aantal verbeteringen zoals hierboven genoemd![]()
Jammer genoeg doet de cd met copy protection het nog steeds niet en ik ben dus van plan om naar de winkel terug te gaan. Volgens mij is het loopwerk in mijn speler gewoon niet helemaal in orde, zo'n cd zou het toch gewoon moeten doen? Heeft iemand anders met deze speler niet toevallig een cd met copy protection die die kan afspelen? (of juist niet)
Hoe komt dat?j-w schreef op 19 oktober 2003 @ 23:55:
[...]
naar mijn weten is het redelijk 'gewoon' dat CDs met copy protection het niet doen in mp3 en dvd-spelers.
Die CD's werken volgens mij niet op CD-spelers met een CD-ROM loopwerk (sommige DVD-spelers en de meeste mp3-autoradio's). Dat is dus express gedaan om ze op de PC niet te laten werken. Mensen met een DVD-speler of autoradio met zo'n loopwerk hebben gewoon pech (aldus de makers van de CD's).
Er zijn al rechtzaken tegen platenmaatschappijen gewonnen door mensen die boos waren dat de CD het niet doet. Je zou dus misschien voor de CD je geld terug moeten kunnen krijgen, of een exemplaar zonder beveiliging moeten kunnen krijgen.
Er zijn al rechtzaken tegen platenmaatschappijen gewonnen door mensen die boos waren dat de CD het niet doet. Je zou dus misschien voor de CD je geld terug moeten kunnen krijgen, of een exemplaar zonder beveiliging moeten kunnen krijgen.
[ Voor 9% gewijzigd door sandeman op 20-10-2003 11:52 ]
Goh, klinkt echt goed die speler, kga van de week eens kijken wat hij in de Philips personeelswinkel kost
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Ik gok minstens zo duur als eldersWallie schreef op 20 October 2003 @ 10:04:
Goh, klinkt echt goed die speler, kga van de week eens kijken wat hij in de Philips personeelswinkel kost
er dacht dat er een actie was voor +/- 179 bij de Philips personeelswinkel, maar kan het mis hebben.
[ Voor 10% gewijzigd door j-w op 20-10-2003 17:46 ]
niemand die weet welke winkelketens de 737 verkoopt. Als het aan mij lag kocht it het via het internet maar mijn vader wil hem eerst in het echt zien.
Anoniem: 92453
Ik heb 'm vorige week bij de Block gekocht voor €189Chillmeister schreef op 20 October 2003 @ 14:57:
niemand die weet welke winkelketens de 737 verkoopt. Als het aan mij lag kocht it het via het internet maar mijn vader wil hem eerst in het echt zien.
Errug tof apparaatje hoor. Mocht in de winkel al mijn verschillende formaten CD's VCD, SVCD, MP3 en DIVX uitproberen voordat ik tot de werkelijke aankoop overging.
Succes
Dit topic is gesloten.