Gebruikerservaring met de KiSS DP-450 / DP-500

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 13.516 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-10-2024
Dit is het grote K|i|S|S DivX speler Topic. Hier kan je informatie vinden over alle modellen van K|i|S|S. KiSS Website

KiSS is momenteel de enige DivX gecertificeerde speler DivX.com

De Modellen:

K|i|S|S DP-450
Afbeeldingslocatie: http://www.kiss-technology.com/images/icons/prodicon_dp450.jpg
Launched in the fall of 2002 the KiSS DP-450 is the first DVD-player in the world which supports DivX 3.11, 4 and 5 files thus making it possible to play back movies in DVD quality from a normal CD. The KiSS DP-450 - manufactured and designed in Scandinavia - was designed to provide consumers with the highest possible quality in picture and sound.

K|i|S|S DP-470
Afbeeldingslocatie: http://www.kiss-technology.com/images/icons/prodicon_470.jpg
Why go to the Cinema when you can get all the quality from home. In addition to stunning pictures provided to KiSS DVD Players by technologies like Progressive Scan and Best-Ever DivX® Playback of all formats, from 3.11 to 5, KiSS introduces a new range of player equipped with a built-in High Quality Digital Amplifier and a FM/AM Tuner.

K|i|S|S DP-500
Afbeeldingslocatie: http://www.kiss-technology.com/images/icons/prodicon_dp500.jpg
The DP-500 is based on the ground breaking DP-450 with its DivX 3.11, 4 and 5, XviD, Mpeg 4, MP3, Ogg Vorbis reading capabilities. An Ethernet 10/100 port has been added to the player along with a Sigma Designs EM8550 progressive DVD decoder chip which enable any user with a 1MB xDSL connection to stream DVD quality movies directly from the Internet.

K|i|S|S DP-508
Afbeeldingslocatie: http://www.kiss-technology.com/images/icons/prodicon_508.jpg
Based on the DivX® Compatible DVD Player with Ethernet Connection, DP-500, the KiSS DP-508 goes even further on the road of innovation. Like its predecessor, this player reads all standard DVDs, DivX® 3.11, DivX® 4, DivX® 5 files, play WebRadio and features KiSS PC-Link. Its evolution comes in the 80GB Hard Disk enabling it to store any Video/Pictures/Music Content.

K|i|S|S DP-558
Afbeeldingslocatie: http://www.kiss-technology.com/images/icons/prodicon_558.jpg
With an Ethernet Connection in the back, the KiSS DP-558 can play WebRadio and Feature KiSS PC-Link. This model also provides the user with an 80GB Hard Disk and a Tv Tuner. This enables the player to record TV programmes on the internal Hard Disk. The KiSS DP-558 also comes with DVD, DivX, MPEG-4, XviD, MP3, Ogg Vorbis, Jpeg… playback.

K|i|S|S DP-1000
Afbeeldingslocatie: http://www.kiss-technology.com/images/icons/prodicon_1000.jpg
First release of the SlimLine DVD Players from KiSS, the DP-1000 surprises by its small size, just as big as an A4 sheet. Its clean and neat Scandinavian Design shows its origins from the company who brought first DivX® compatible DVD-Player. As ground breaking as previous players, the KiSS DP-1000 is based on the technology of the award winning DP-450.

K|i|S|S DP-1500
Afbeeldingslocatie: http://www.kiss-technology.com/images/icons/prodicon_1500.jpg
KiSS DP-1500, DP-1504 (40GB HDD) and DP-1508 (80GB HDD) are all based on the Slim Line DivX® Compatible DVD Player KiSS DP-1000, these three players have also a built-in Ethernet Port and a PC Card Slot (For Wireless Connection), enabling them to read Audio/Video/Picture content straight from a PC with the KiSS PC-Link Software as well as WebRadio.

Diverse Links naar forums e.d;
DivXspeler.nl forum
[rml][ DivX] Stand alone speler by Media Markt[/rml]
KiSStuning >> veel dowloads ook firmware
[rml]Xbox of Kiss DP-500 [/rml]
T-net frontpage topic
[rml]DVD/DIVX spelers voor in de huiskamer [/rml]
De importeur voor NL

Diverse Links naar tests e.d;
DVDzine
Tomshardware
TechSeekers
VCDrookie

Pricewatch links;
DP-450
DP-500
DP-508

ombouwen DP500 >> DP508

Inkoopacties
Er zijn al 2 succesvolle KiSS Inkoop acties geweest, deel III zal begin december plaatsvinden in afwachting van de nieuwe modellen!
hou daarvoor mijn sig in de gaten.

Wish List
Ik heb een DP-500@DP-508

Wat ik persoonlijk voor verbetering vatbaar vind is de afspeelomgeving van MP3.
Ze zouden hiervoor Winamp moeten gebruiken.
Het is nu zo onduidelijk, met name als je een HDD hebt met 2500 MP3’s
Je kan niet selecteren op genre, album, artiest of wat dan ook. Als KiSS dit zou maken is hij echt perfect!

Ook beheer van de HDD van je KiSS Via de PC zou te gek zijn.
Het beheer lokaal op de KiSS kan ook verbeterd worden, je kan nu b.v. niet eens een file wissen, alleen de hele HDD.

[ Voor 255% gewijzigd door nwolsink op 20-11-2003 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Ik zag dat er ook een DP-600 aan zit te komen.
Deze heeft als extra boven de DP-500 een 80GB harddisk...

Ik vraag me wel af of deze apparaten zich qua beeld en geluids kwaliteit kunnen meten met de duurdere normale spelers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
Redje schreef op 21 May 2003 @ 10:49:

Ik vraag me wel af of deze apparaten zich qua beeld en geluids kwaliteit kunnen meten met de duurdere normale spelers...
Waar heb je dit bericht gezien over de DP-600 ?? heb je een linkje?
Ik vond deze over de DP-600;
http://www.mp3-world.net/d/workshop/hardware/kissdp600.shtml

Ik zou graag van een bezitter horen hoe het zit met de beeld en geluidkwaliteit

[ Voor 10% gewijzigd door nwolsink op 21-05-2003 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Ik had hem hier vandaan (staat ook iets over de DP-470):
http://www.golem.de/0301/23420.html

Deze regio hack site voor de DP-450/500 is ook wel aardig:
http://hijacker.rpc1.org/kiss/

Ik vraag me af of er veel mensen zo'n apparaat zullen hebben, voor ff €150,- heb je een Sony speler. Echter zonder DivX en niet regiovrij maar scheelt je aardig wat geld.

[ Voor 8% gewijzigd door Redje op 21-05-2003 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
Redje schreef op 21 mei 2003 @ 11:02:
Ik had hem hier vandaan (staat ook iets over de DP-470):
http://www.golem.de/0301/23420.html

Deze regio hack site voor de DP-450/500 is ook wel aardig:
http://hijacker.rpc1.org/kiss/

Ik vraag me af of er veel mensen zo'n apparaat zullen hebben, voor ff €150,- heb je een Sony speler. Echter zonder DivX en niet regiovrij maar scheelt je aardig wat geld.
Maar het gaat bij deze nu juist om de DivX en Xvid suport, daarom wil ik deze en niet een gewone DvD speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
Ik vond onlangs nog een zeer nuttig forum omtrent KiSS producten;
http://www.topforum.nl/plus/forum/index.php?ID=133

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
Vandaag is de firmware uitgekomen die het afspelen van DivX 3.11 mogelijk maakt
Download ze hier;

DP-450: http://www.kiss-technolog...mwares/dp-450fw266pal.zip
DP-500: http://www.kiss-technolog...mwares/dp-500fw266pal.zip

En deel je ervaringen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-04 08:43

Gorefest

serial killer.

LiteOn heeft er tegenwoordig ook een.
LITEON LVD-2001 DivX / MPEG 4 DVD-Player kost zo rond de 200 Euro.
Iemand hier ervaring mee?

Taiwanese chipboeren hebben een licentie genomen op Divx dus ik denk dat de markt binnenkort overspoeld zal worden met dergelijke spelers....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten @klet.st
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-04 19:38
Redje schreef op 21 May 2003 @ 10:49:
Op zich leuk dat er een model met harddisk bij komt, maar een DP-500 lijkt me zat. Wat moet je met een HDD in je player als ie de files net zo goed van je PC kan halen? Ik laat mijn files liever op mijn PC staan, kan ik er vanaf daar ook nog bij.

Met de playlist support van Open DP-500 van Stephan van Maris werkt het apparaat echt perfect. Het enige wat ik nou nog zou wensen in een 'proxy' achtig programma dat Real en Microsoft streams omzet naar shoutcast formaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-04 22:07
Het jammere van die Kiss/revoy dingen vind ik dat ze gewoon graflelijk zijn. Met iets mooier alu design front had ik em al lang gekocht.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
KaMiKaZe schreef op 25 mei 2003 @ 21:03:
Het jammere van die Kiss/revoy dingen vind ik dat ze gewoon graflelijk zijn. Met iets mooier alu design front had ik em al lang gekocht.
Smaak is persoonlijk, ik heb hem staan en hij is echt mooi, ik heb de DP-500 btw
Hij geeft ook strak beeld, ik ga vanavond de nieuwste firmware erop drukken voor de 3.11 support dan ruled deze speler helemaal! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Ik zou zeggen geef eens een korte impressie of maak een mini-review :)
Ik ben wel benieuwt hoe hij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
Redje schreef op 26 May 2003 @ 14:27:
Ik zou zeggen geef eens een korte impressie of maak een mini-review :)
Ik ben wel benieuwt hoe hij is.
Die komt zeer binnenkort, ik heb er nu 7 thuis staan 2x DP-500 en 5x DP450
De hele vriendengroep krijgt hem vanavond (+ 1 voor mijn pa ;) )

Ik ga ze een week proberen en dan maak ik een revieuw waarin de 7 gebruikers hun ervaringen kwijt kunnen.

Kom dus snel weer een keer terug :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
De eerste ervaringen;

Ik heb de mijne succesvol upgegrade naar firmware 2.6.6 en kan nu ook DivX 3.11 afspelen
Dit gaat vooralsnog zeer goed. Ik heb van de circa 50 DivX en Xvid films er 3 gehad die het niet deden. 100 Minuten cd's doen het btw ook niet, daar loopt de speler ook op vast.

Formaat cd's voor KiSS speler;

Brand alle cd's die je in de KiSS wilt afspelen wel als Iso.
Zet info files en eventuele DvD covers niet op de root maar zet deze in een subfolder.
Op de root mogen alleen de film en eventueel de subs staan, anders zie je de cover als jpeg in beeld en kan je de film niet starten!

Welk formaat subs het beste is ben ik nog niet helemaal uit .srt of .sub , dit ga ik nog nader onderzoeken, ik ben er al wel uit dat ze nog niet helemaal synchroon lopen en dat de .sub bestanden het nog het beste doen

[ Voor 31% gewijzigd door nwolsink op 27-05-2003 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris10
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09-2024
Waarom zijn die spelers van KISS zo hoog? Komt een beetje lomp over IMHO. Ik kwam vandaag de nieuwe Hiteker HE-920 tegen welke ook DivX 3.11, 4.x & 5.x ondersteund:
Afbeeldingslocatie: http://www.hiteker.nl/model_pics/HE-920-small.jpg
Met de volgende specs:
  • DVD / SVCD / VCD / CDA / MP3 / DivX
  • DVD +R(W) / DVD -R(W)
  • Divx 3.11 / 4 & 5
  • WMA
  • Jpeg & Kodak Picture CD
  • Progressive Scan on PAL & NTSC
  • Scart with RGB / Composite
  • S-VIDEO / YCrCb
  • Optical & Coaxial Digital output for Dolby digital and DTS surround sound
  • Plays different formats from one disk. So you can put DivX / MP3 & Jpeg files on one disk (DVD±RW)
  • Put all you files in a play list
  • Sophisticated OSD Menu
  • Slim Line Design
Ik heb zelf de HE-1500 van Hiteker, welke (sinds de nieuwe versie) zeer goed bevalt! Er zullen binnenkort wel meer fabrikanten met DivX ondersteuning komen, maar dit is er iig weer 1, met een net wat mooier design in mijn ogen. :9
Ik zag dat ie bij PCU wordt verwacht voor €399,-
Zal vast wel weer goedkoper worden als ze aan Scheer en Foppen enzo gaan leveren.
Ben benieuwd naar jullie reacties. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Chris10 op 26-05-2003 21:11 ]

Athlon 64 3500+ s939 | MSI K8N Neo2 Platinum S 939 | Tagan 480W | 2 x 512MB G.Skill PC4400 @DDR 550 Dual Channel | 2 x WD 160GB 8MB SATA150 7200RPM @ Raid0 | Sapphire 9800PRO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Is het niet goedkoper om zo'n apparaat zelf te bouwen (als PC)?
De prijzen van loose apparaten lijken mij vrij hoog en zelfbouw geeft je meestal meer opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04 19:39
Nadeel van een PC op normale TV is dat beeld van een TV out erg slecht is vergeleken met willekeurige stand-alone. Met een XCard zou het wel kunnen maar dan ben je gelijk al een flinke smak kwijt. Of als je een TV hebt ( o.a. beamer, plasma, tft ) die je via VGA kunt aansluiten is het m.i. zeker het overwegen waard.

Zelf heb ik serieus een Kiss overwogen maar nu deze mini-ATX Coolermaster gekocht. ATI All in Wonder er in en via VGA uit van de ATI naar TV. Perfect beeld, de ATI remote is ideaal. Dit PC-tje gebruik ik voor BSPlayer en Power DVD.
Nadelen zijn,
- de coolermaster kast is mij eigenlijk net iets te diep
- mijn IBM harddisk hoor ik ondanks silentdrive nog steeds
- het was alles bij elkaar nog duurder (totaal zo'n 600 Euro terwijl ik de videokaart en CPU al had) dan een Kiss speler ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
BartNL schreef op 27 May 2003 @ 19:06:
Nadeel van een PC op normale TV is dat beeld van een TV out erg slecht is vergeleken met willekeurige stand-alone. Met een XCard zou het wel kunnen maar
Daar was ik al bang voor. Voor TV-in en Video-in geldt waarschijnlijk hetzelfde.
Voordeel is wel dat je ook nieuwe formaten kan afspelen (ogg, xvid) en natuurlijk kan streamen via een netwerk.

Wat voor TV heb jij dan?
En welke IBM HDD heb je gebruikt?

600 euro exclusief CPU en videokaart is inderdaad behoorlijk duur.

[ Voor 12% gewijzigd door Olaf van der Spek op 27-05-2003 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
Voordeel is inderdaad dat 'ie alles speelt, opneemt, streamt en via netwerk afspeelt.

TV is een philips breedbeeld met VGA in. Zit gewoon een monitor stekkeraansluiting op. De IBM is een 120 Gb van laatste type die eigenlijk redelijk stil zou moeten zijn.....

Is vooral zo duur vanwege de Coolermaster en de Zalman PSU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Is voor zo'n systeem een 5400 rpm schijf niet beter omdat die stiller zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
Ik geloof niet dat een 5400 rpm per definitie beter is maar beter dan mijn huidige IBM setup is het waarschijnlijk wel ;)

[ Voor 68% gewijzigd door BartNL op 27-05-2003 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
De KiSS speler maak totaal geen lawaai , ook de DVD/ROM drive niet.
Als ze nu de subs weer gelijk laten lopen naast de nu aanwezige 3.11 support dan heb je echt een mooi product.

(De subs liepen gelijk maar met de nieuwe 2.6.6 firmware voor DivX 3.11 support niet meer)

Maar deze topic gaat meer over de KiSS speler dan over 5400 RPM harde schijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
Daarom had ik ook 68% van mijn vorige bericht weg gewijzigd...

Ik zou inderdaad eens zo'n KiSS ding in het echt moeten zien en kijken hoe die met vage mpeg4 formaten omgaat. Ik heb een tijdje op het nederlands / engelse KiSS forum gelezen en van wat ik daar las werd ik niet vrolijk. D.w.z. er waren zoveel problemen en beperkingen bij de KiSS speler dat een stille PC mij een goed alternatief leek en zo denk ik er nog steeds over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
BartNL schreef op 28 mei 2003 @ 10:47:
Daarom had ik ook 68% van mijn vorige bericht weg gewijzigd...

Ik zou inderdaad eens zo'n KiSS ding in het echt moeten zien en kijken hoe die met vage mpeg4 formaten omgaat. Ik heb een tijdje op het nederlands / engelse KiSS forum gelezen en van wat ik daar las werd ik niet vrolijk. D.w.z. er waren zoveel problemen en beperkingen bij de KiSS speler dat een stille PC mij een goed alternatief leek en zo denk ik er nog steeds over.
Waar woon je, je mag wel een keer komen kijken :)
Ik woon in Lochem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
Ik heb na de spelers uitvoerig te hebben getest nog de volgende tekortkomingen bemerkt;

1. Subtitles zoekfunctie over LAN
2. Verbeterde DivX 3.11 afspelen (sneller starten, geen pauses, synchroon geluid)
3. Subtitles correct opstarten op pc werken ze goed op de KiSS echter niet.
4. AC3 2.0 audio loopt niet synchroon
5. Het opnieuw moeten opstarten van de speler indien deze de 4CC codec error geeft.
6. ook vooruit kunnen spoelen bij DivX die je over LAN afspeelt
7 Als je een DivX met op dezelfde CD een cdcover.jpg hebt dan laadt deze het plaatje maar kom je onder geen beding meer bij de film.
Je moet vind ik op dezelfde CD zowel DivX als MP3 en JPEG kunnen zetten!

Deze moeten echter allen door firmware kunnen worden verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
hoe speelt 'ie films af waarbij de pixel aspect ratio niet klopt met de weergave aspect ratio? Wat ik bedoel is, kun je een film die pixel aspect ratio heeft van 720 x 288 afspelen met 4:3 of 16:9 aspect ratio? Dus zoiets als in bijvoorbeeld BSPlayer waar je handmatig een aspect ratio voor weergave kunt selecteren (Ik bedoel dus niet het inzoomen waarvan ik weet dat het sowieso mogelijk is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
Aagezien de losse subtitle files .srt en .sub nog steeds niet helemaal mooi synchroon lopen op deze spelers wil ik desubs er permanent inbakken, hoe doe ik dit het beste??
Ik ben al bezig geweest met vobsub en virtual dub maar heb nog steeds geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Is die link down of klopt die niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
OlafvdSpek schreef op 04 June 2003 @ 13:40:
[...]

Is die link down of klopt die niet?
Die is geworden;
http://www.kiss-technology.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46637

Ik ben wel geïnteresseerd. :)

Toch een vraag @ neo2001:

De jpeg / foto cd ondersteuning pakt die alle jpeg grotes ? De kiss site zegt dat ze alles ondersteunen. :?

Maar meeste dvdspelers zoals bijv. van thomson gaan tot maximaal 2 mega pixels.

Mijn camera maakt 3mpx foto's en kan geïnterpoleerd 6mpx. leveren.

Ik zou het mooi vinden als ik gewoon die foto's op cd kan zetten zonder ze eerst te moeten converten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Laatst online: 24-04 00:09

xdc

iemand zijn kiss500 ruilen voor mijn gemodde x-box ? :P
2 controllers / 80 GB hdd / etc

toch wel geil zo;n kiss! :P

[ Voor 15% gewijzigd door xdc op 04-06-2003 14:39 ]

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
xdc schreef op 04 June 2003 @ 14:39:
iemand zijn kiss500 ruilen voor mijn gemodde x-box ? :P
2 controllers / 80 GB hdd / etc

toch wel geil zo;n kiss! :P
Ja het blijft een mooi apparaat, als ze nu die subs nog goedkrijgen dan is ie perfect.
De subs hebben bij de vorige firmware wel gelijk gelopen maar dan heb je geen divx 3.11 support.

Kan je ook subs op een Xbox draaien dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Laatst online: 24-04 00:09

xdc

ja subs op een x-box is geen probleem, synchroom lopen is soms wel een issue
maar is snel aan te passen door dat je deze met een aanal miliseconden kan laten versnellen/langzamer kan laten lopen

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
  • Laatst online: 08-06-2023
Hoe zit het met playback van xvid films ? Gaat dat goed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-04 22:07
neo2001 schreef op 05 juni 2003 @ 09:01:
[...]

Ja het blijft een mooi apparaat, als ze nu die subs nog goedkrijgen dan is ie perfect.
De subs hebben bij de vorige firmware wel gelijk gelopen maar dan heb je geen divx 3.11 support.

Kan je ook subs op een Xbox draaien dan?
tsja al dat gezever over die 3.11 codec, alle nieuwe films worden toch hoofdzakelijk geripped in xvid.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42626

KaMiKaZe schreef op 10 juni 2003 @ 01:02:
[...]

tsja al dat gezever over die 3.11 codec, alle nieuwe films worden toch hoofdzakelijk geripped in xvid.
Ik heb zo'n 150 films liggen, waarvan meer dan de helft 3.11 is. Toch niet gek dat je dan 3.11 wilt? En waarom zou je alleen nieuwe films kijken, er bestaan een hoop interessante, oude (3.11) films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-04 19:47

Metro2002

Memento mori

de reden dat ik nog niet zo'n ding heb is heel simpel.
heb een goed speakersetje staan van usblaster (de 5.1 digital) maar die is, zoals de naam als doet vermoeden, analoog. 5x analoge tulp om precies te zijn.
en die kiss heeft 2x analoog uit (stereo) en 5.1 is alleen verkrijgbaar via optisch uit of coaxiaal uit :(
dat is overigens bij een heleboel dvdspelers zo en ik snap niet waarom. die elcheapo cyberhome dingen die alternate bv verkoopt heeft wel 5x analoog uit en daarnaast nog optisch en coaxiaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
psychodweep schreef op 09 juni 2003 @ 21:16:
Hoe zit het met playback van xvid films ? Gaat dat goed ?
De Xvid playback is evenals DivX 3.11 en hoger zeer goed te noemen!
Je hebt er veel beter beeld mee dan via het afspelen met de pc ook het geluid klinkt veel beter, je kan de acteurs beter horen praten en dat kan ik via de PC playback niet altijd zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-04 22:32

|sWORDs|

vSphere/ESXi

neo2001 schreef op 29 May 2003 @ 14:07:
[...]

Waar woon je, je mag wel een keer komen kijken :)
Ik woon in Lochem
Ik zou erg graag een keer komen kijken. Woon zelf in Zutphen. Zou je me hier over kunnen mailen?

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
  • Laatst online: 08-06-2023
Weet er iemand of je ook divx3.11/xvid kan afspelen op DVD+-R ???
Want dan heb je zo'n 6 films op 1 DVD+-R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
Ja dit is geen probleem je kan dan in jouw geval de films gewoon doorzappen op de DVD zoals je dat normaal bij muziek/mp3 cd's doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
psychodweep schreef op 15 June 2003 @ 11:59:
Weet er iemand of je ook divx3.11/xvid kan afspelen op DVD+-R ???
Want dan heb je zo'n 6 films op 1 DVD+-R.
Ja je kan zonder probleem door je 6 DivX films heenzappen op de DVD schijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
Ik heb vandaag van Paul Veth vernomen (divxplayer.nl) dat er volgende week een nieuwe firmware komt met de volgende fixes;

Verbeterde DivX 3.11 playback
Verbeterde subtitle functie
extra Lan functionaliteiten voor de DP-500

Zodra ik ze heb getest laat ik jullie meer weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7998

Ok, gisteravond een besteld (KiSS DP-500), zonet orderbevestiging binnen :)

Nu hopen dat ie aan mijn (onze) verwachtingen voldoet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
Anoniem: 7998 schreef op 30 June 2003 @ 16:42:
Ok, gisteravond een besteld (KiSS DP-500), zonet orderbevestiging binnen :)

Nu hopen dat ie aan mijn (onze) verwachtingen voldoet :)
Waar heb je hem besteld als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhost
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-11-2024
damn, bij alternate flikken ze ook leuke dingen zeg...
Ik wil een DP-500 kopen zag 'em @ alternate staan voor €299,- ik denk: zal wss niet regiovrij zijn toch ff vragen. Mailen ze terug: Speler is idd niet regiovrij wel regiovrij te maken via firmware updates ik: :? DAT KAN NIET !!! pas dus op met die gasten....

I'm not weird, I'm a limited edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Het blad Audiovision (duits blad, algemeen te koop in NL) van deze maand heeft een test van al dit soort apparaten. Die kiss 500 kwam er als beste uit, alhoewel het nog niet geweldig was volgens de testers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhost
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-11-2024
bij divxplayer.nl is de prijs van de speler nu flink gedaald :)

I'm not weird, I'm a limited edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurff
  • Niet online
lowrider schreef op 30 June 2003 @ 17:10:
damn, bij alternate flikken ze ook leuke dingen zeg...
Ik wil een DP-500 kopen zag 'em @ alternate staan voor €299,- ik denk: zal wss niet regiovrij zijn toch ff vragen. Mailen ze terug: Speler is idd niet regiovrij wel regiovrij te maken via firmware updates ik: :? DAT KAN NIET !!! pas dus op met die gasten....
hoezo kan dat niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
Smurff schreef op 01 July 2003 @ 12:04:
[...]

hoezo kan dat niet ?
Het is een (kleine) hardware mod om hem regiovrij te krijgen, dat kan niet via firmware, daarom zijn de regiovrije varianten ook circa € 25,- duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

neo2001 schreef op 01 July 2003 @ 13:05:
[...]

Het is een (kleine) hardware mod om hem regiovrij te krijgen, dat kan niet via firmware, daarom zijn de regiovrije varianten ook circa € 25,- duurder.
Inderdaad, je kan die enkel regiovrij maken door 'em aan je pc te koppelen en de instructies volgen die ik hier niet ga vermelden.

Ik heb de firmware bij mijn dp 500 geüpgrade, maar regio-vrij is ie hierdoor niet geworden. Trouwens, in België kan je hem kopen op
http://www.at-work.be voor 352 eur, weliswaar niet standaard regio-vrij en als je erom vraagt, dan vertellen ze wel dat het mogelijk is, maar dan vervalt je garantie.

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
Neobahamuth schreef op 01 juli 2003 @ 13:12:
[...]

Inderdaad, je kan die enkel regiovrij maken door 'em aan je pc te koppelen en de instructies volgen die ik hier niet ga vermelden.

Ik heb de firmware bij mijn dp 500 geüpgrade, maar regio-vrij is ie hierdoor niet geworden. Trouwens, in België kan je hem kopen op
http://www.at-work.be voor 352 eur, weliswaar niet standaard regio-vrij en als je erom vraagt, dan vertellen ze wel dat het mogelijk is, maar dan vervalt je garantie.
Daarom heb ik de mijne regiovrij besteld bij divxplayer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
Even wat extra info over de nieuwste firmware;

De Revoy helpdesk ga aan dat de huidige KISS 2.6.7 niet (ik herhaal) niet de goede is en vandaag of morgen vervangen wordt.

Het plaatsen van de nieuwe firmware is dus te vroeg geweest. Ze hebben de dinsdag dus wel gehaald maar niet met de goede update. De helpdesk houdt de site van KISS goed in de gaten en heeft mij aangegeven dat deze versie goed zou zijn.

Laten we hopen dat nu de subs eindelijk eens goed zijn!!

Commentaar van de technische dienst;

"Hi Guys,

Even this abstract from Technoas, who is a member of an other forum/

"We are working on the next Firmware (2.6.8 ) as we speak.

Fixs in this firmware (I hope):
(I think this was fixed) FF/RW freez in (S)VCD.
DVD bugs, with DVD that still wont work
(And this I got them working on, over the night) Sync fix in the subtitles (I realy hope thay get this working again, and that it will make 2.6.8 )

I do NOT want to promis anything, but we hope to have the next firmware ready tomorrow."

So you all know"

[ Voor 39% gewijzigd door nwolsink op 02-07-2003 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
Er is vlak na de 2.6.7 weer een nieuwere versie gereleased, de 2.6.8
Deze werkt bij mij beter dan de 2.6.7 (deze moet je overslaan!)
Ik kan nu alle DVD's spelen, het enige wat eigenlijk nog steeds echt ontbreekt is de Subtitle support

KiSS DP-500:

http://www.kiss-technolog...SS_DP-500_FW2.6.8_PAL.iso
- Fixed issue with "Wrong region code" on DVD
- Fixed subtitles synchronization after search in MPEG 4
- Fixed issue with DVD discs which have a lot of PC content in the root

KiSS DP-450:

http://www.kiss-technolog...SS_DP-450_FW2.6.8_PAL.iso
- Fixed issue with "Wrong region code" on DVD
- Fixed subtitles synchronization after search in MPEG 4
- Fixed issue with DVD discs which have a lot of PC content in the root

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
Ik wil even h.e.e.a. ophelderen aangezien er steeds meer verhalen de ronde gaan doen op diverse forums, en het gevaar bestaat dat straks iedereen een mening heeft maar sommige niet meer weten waarom ze die hebben en er sprake komt van stemmingmakerij. Ik wil wel benadrukken dat de meeste zaken die in dit forum tot nu toe besproken worden zeker op waarheden berusten, maar dat er soms teveel word verwacht en ook nog eens op korte termijn. Een forum is immers een plaats waar bijna nooit leuke dingen verteld worden, en de indruk gewekt word dat het allemaal slecht is. In de praktijk blijk echter dat 95% van de klanten zeer tevreden is met de speler. Nu nog de resterende 5%.

Maar nu even ter zake;
Op de dag dat de 2.6.7 firmware uitkwam, heb ik direct contact gezocht met de head engineer van KiSS. Ik heb hem gewezen op het feit dat ze wederom met een firmware uitgekomen zijn die weliswaar een aantal zaken oplost, maar dat er weer en aantal fouten in zaten. Het probleem INVALID REGION bij DVD's namen ze direct heel serieus en hebben daarom de 2.6.8 de volgende dag uitgebracht die deze storende fout niet meer had. Het ondertiteling verhaal is weer een hele andere. Ik heb hem nu eindelijk weten te overtuigen dat de support hiervoor niet goed is. Nadat hij mij had verteld hoe hun testen, werd het mij meteen duidelijk. KiSS krijgt van officiële DivX bedrijven test Cd’s aangeleverd met .sub en .srt ondertitels. Deze weken perfect, want ik heb er ook een paar mogen ontvangen. Ik heb nu de volgende afspraak met KiSS gemaakt; volgende week stuur ik een aantal test CD/DVD's met een volledig verslag. Deze zullen uitvoerig bestudeerd worden en het firmware gedeelte voor de ondertiteling zal herschreven worden. Tevens zal de nieuwe firmware niet zomaar gepubliceerd worden, maar eerst extern grondig getest worden.
Ik hoop dat iedereen nog even het geduld kan opbrengen en afwacht nu KiSS de juiste informatie ontvangt. Ik heb ook heel veel leuke mail van klanten die zeer positief zijn, en dat mag ook wel eens verteld worden.

Er komen overigens nog meer verbeteringen aan, zoals WMA support. Deze werkt al prima, echter is het wachten op de licentie van Microsoft. Het probleem met de Image Jumps, die alleen storend zijn op een beamer, zal ook op korte termijn verholpen worden. Ikzelf maak mij hard voor goedwerkende ondertiteling over PC-link voor de DP-500, en zal jullie op de hoogte houden of dit gaat lukken. Ook heb ik aangegeven dat er behoefte is om als op een CD/DVD meerdere bestandstypen staan, te zorgen dat je een keuze kunt maken wat hij moet afspelen. Dit is technisch mogelijk volgens hem en is nu ook een punt van aandacht.

Ik zal vanaf nu regelmatig dit forum aflezen en alle zaken die interessant, en het waard zijn om mee te nemen gaan melden bij de technische man van KiSS. Zeer binnenkort zal ik weer in Denemarken zijn, dat praat toch een stuk makkelijker en zal alles nog eens onder de aandacht brengen.

Ik sta open voor suggesties, en zou het ook wel eens leuk vinden dat niet alleen via de mail maar ook eens op het forum positieve dingen komen te staan, zoals de mogelijkheid nu om over het netwerk timesearch te gebruiken.

Met vriendelijke groet,
Paul Veth

--------------------------------------------------------------------------------
Paul Veth Moderator Divxplayer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Geweldig nieuws!

Kijk eens op
http://www.esaee.com/kissdvd/viewtopic.php?t=376

--> hier kan je hem regio-vrij flashen, dus je hoeft je speler niet meer te openen.

Heb het zelf getest met m'n DP 500, firmware 2.68 en het werkt perfect!!!!!!!

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-04 00:12

fulgore

goud

Erg goeie site voor de kiss bezitters.

http://www.kiss-tuning.nl/

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
mediamarkt dlnd verkoopt een lite-on dvd standalone dvd speler die divx leest.
kost 199E.
http://shop.mediamarkt.de...eId=5000&categoryId=10006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSirhc
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
BartNL schreef op 27 May 2003 @ 19:06:
Nadeel van een PC op normale TV is dat beeld van een TV out erg slecht is vergeleken met willekeurige stand-alone. Met een XCard zou het wel kunnen maar dan ben je gelijk al een flinke smak kwijt. Of als je een TV hebt ( o.a. beamer, plasma, tft ) die je via VGA kunt aansluiten is het m.i. zeker het overwegen waard.
Dit is onzin. Ik heb beide (kiss450 en TV-OUT) in actie gezien en als je de juiste bekabeling(verguld) en SVHS, heb je crystal clear beeld bij beide opties :9 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
duncanvdlinden schreef op 13 July 2003 @ 19:02:
mediamarkt dlnd verkoopt een lite-on dvd standalone dvd speler die divx leest.
kost 199E.
http://shop.mediamarkt.de...eId=5000&categoryId=10006
deze speler schijnt echter erg veel lawaai te produceren en kan iig geen subtitles afspelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19058

ik krijg de revoy 3200dx morgen binnen (identiek aan de kiss dp450) voor 245 euro.
Er is nu een update van een 3rd party om de speker zelf regiovrij te maken, zonder dat je hem hoeft open te schroeven.

http://www.scan.co.uk/downloads/KISS-RCH.zip

manual zit erbij.

-edit: al vermeld, zie ik. Nja.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 19058 op 15-07-2003 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24592

Een snel vraagje, sorry dat ik niet serach maar wil snel beslissen ivm IA. Kan je op de dp 500 twee verschillende monitoren aansluiten? nl. behalve de TV ook een monitor die bij mijn stero staat zodat ik ook mijn mp3 collectie die op een server staat kan inzien en afspelen? of gaat dat laatste dan ook via TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:30

Ankh

|true

Anoniem: 24592 schreef op 17 July 2003 @ 09:26:
Een snel vraagje, sorry dat ik niet serach maar wil snel beslissen ivm IA. Kan je op de dp 500 twee verschillende monitoren aansluiten? nl. behalve de TV ook een monitor die bij mijn stero staat zodat ik ook mijn mp3 collectie die op een server staat kan inzien en afspelen? of gaat dat laatste dan ook via TV?
wat ik ergens gelezen had is dat er een programma bij zit die je op je pc zet en dat je dan kan door sturen .... weet niet of dit klopt maar anders zal je het wel kunnen doen via je de tv hoor :)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:05

JvS

Ik heb hem zelf ook

Er liep een inkoopactie op Lauppro, dit topic stond vol met vragen daarover, ik heb die allemaal weggehaald. Dit willen we niet meer op ons eigen forum hebben. Zie ook: Einde aan de Inkoopacties.

Verdere discussie over eventuele IA's kan je doen op het forum van Laupro. Als je een Inkoopactie wil promoten, kan dat met je signature.
code:
1
[b][ul=http://laupro.nl/ia/ia.asp?id=323]Inkoopactie voor KISS DP-450 en DP500[/url][/b]
Dat ziet er dan zo uit:
Inkoopactie voor KISS DP-450 en DP500.

Als je verdere vragen hebt, kan je me mailen of in Lieve Adjes je vraag stellen. Graag ontopic verder in dit topic over ervaringen met de KiSS spelers! :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 20:40
Thanx JvS om hem weer open te zetten! :>

Ik hoop dat neo2001 ons hier binnenkort wat meer info ivm de firmwares en zo kan verschaffen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gebruikerservaringen? Ok. Ik heb mijn revoy 3200DX (dp450) nu een paar dagen en hij bevalt prima. Ik heb hem geupgrade naar 2.6.8 en regiovrij gemaakt met de patch van scan.co.uk. Ik ben alleen teleurgesteld in het feit dat de subtitles voor problemen zorgen met 23.976 films, aangezien ik ruim 100 cdtjes heb met films+subs op deze fps. Ik hoop dat 2.6.9 dit oplost, maar die laat nog wel even op zich wachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
Die subtitles zijn in de volgende firmware opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
Fire69 schreef op 18 juli 2003 @ 23:42:
Thanx JvS om hem weer open te zetten! :>

Ik hoop dat neo2001 ons hier binnenkort wat meer info ivm de firmwares en zo kan verschaffen! _/-\o_
Zodra nieuwe firmwares uitzijn al ik ze posten samen met mij ervaringen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-04 21:44
enig idee wanneer die nieuwe firmware uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
Ik denk dat het nu iets langer zal duren gezien het feit dat ze nu echt een keer een goede firmware willen releasen, ik hou het op eind juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgend probleem :(
Schijnt dat de Kiss UDF niet ondersteunt, of ieg heel slecht.
Ik heb een aantal dvd's udf1.02 gebrand met nero voor ik mn speler had en deze speelt de Kiss niet af, terwijl de meeste spelers er geen problemen mee hebben.
Ik hoop dat ze dit ook gaan fixen, want udf1.02 is een heel veel voorkomend formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski
  • Laatst online: 21:17

Dr.Roelski

Walk on ....

neo2001 schreef op 09 July 2003 @ 19:09:
...
<knip>
...
Een forum is immers een plaats waar bijna nooit leuke dingen verteld worden, en de indruk gewekt word dat het allemaal slecht is. In de praktijk blijk echter dat 95% van de klanten zeer tevreden is met de speler. Nu nog de resterende 5%.

........
........
........

Ook heb ik aangegeven dat er behoefte is om als op een CD/DVD meerdere bestandstypen staan, te zorgen dat je een keuze kunt maken wat hij moet afspelen. Dit is technisch mogelijk volgens hem en is nu ook een punt van aandacht.

Ik zal vanaf nu regelmatig dit forum aflezen en alle zaken die interessant, en het waard zijn om mee te nemen gaan melden bij de technische man van KiSS. Zeer binnenkort zal ik weer in Denemarken zijn, dat praat toch een stuk makkelijker en zal alles nog eens onder de aandacht brengen.

Ik sta open voor suggesties, en zou het ook wel eens leuk vinden dat niet alleen via de mail maar ook eens op het forum positieve dingen komen te staan, zoals de mogelijkheid nu om over het netwerk timesearch te gebruiken.

Met vriendelijke groet,
Paul Veth

--------------------------------------------------------------------------------
Paul Veth Moderator Divxplayer.nl
Klinkt heel goed en hoopgevend, Paul!
Je snapt natuurlijk al dat ik tot die 5% behoor, die de eisen bij zo'n dure speler heel hoog legt.
Tuurlijk ben ook ik voor 90% tevreden, maar ik zou graag 100% tevreden willen worden, op wat voor termijn dan ook :)

Misschien heb je hier nog wat interessants:
- mp3 versneld spoelen.
- automatisch volgende map mp3 afspelen als map 1 klaar is.
- random mp3's over HELE cd / dvd en niet alleen binnen 1 map
- knopje 'mark' gebruiken om een playlist aan te maken voor mp3's / jpg / audiocd / ....
- random mp3's binnen playlist.
- bij afspelen mp3 (grafische/procentuele)indicatie van waar hij zit (zag ik wel ergens in een folder, maar niet in het echt)
- meer informatie op lcd in speler zoals map(nummer/naam), track(nummer/naam) zodat er ook zonder tv toch iets gekozen kan worden.
- keuze in lcd scherm over lengte nummer / resterende tijd nummer (audio cd/mp3)
- bij mp3 / audio cd optie om te voorkomen dat speler tv anzet (zeer irritant als je net tv op standby gezet hebt en er een audio cd indoet)

Meer kan ik nu even niet verzinnen, maar ik denk dat je hier al aardig wat bruikbaars tussen hebt zitten.
Vooral mp3 meerdere mappen support en gebruik lcd wegen bij mij zwaar.
Voor een mp3 dvd is een playlist weer zeer welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

btw.. heb dat ding nu besteld via inkoopactie.. Ik ban aan het wachten.. maar.. heeft deze ook geen problemen met een DVD+RW met mp3'tjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski
  • Laatst online: 21:17

Dr.Roelski

Walk on ....

henkleerssen schreef op 21 July 2003 @ 23:42:
btw.. heb dat ding nu besteld via inkoopactie.. Ik ban aan het wachten.. maar.. heeft deze ook geen problemen met een DVD+RW met mp3'tjes?
Nee, ik heb er geen problemen mee (revoy 3200 = kiss 450)
Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Dr.Roelski schreef op 22 July 2003 @ 00:54:
[...]

Nee, ik heb er geen problemen mee (revoy 3200 = kiss 450)
Werkt perfect.
Tjonge jonge.. goed dit ding zeg.. ik ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

hij is binnen (gister) echt super ding, mooi design, echt deens :) voor de rest werkt makkelijk. en nu eindelijk DTS :)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44092

2 vraagjes over de dp-500:

1 - speelt ie ook .mpg af dat is uitgepakt uit een (s)vcd met isobuster ?
2 - hoe is de netwerk playback stream ? een aantal films dat ik heb speelt nogal schokkerig af over mijn netwerk (100 mbit), ik wil graag met deze dp500 mijn hele mediatheek kunnen afspelen zonder te hoeven branden e.d.

bedankt voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Anoniem: 44092 schreef op 22 July 2003 @ 12:25:
2 vraagjes over de dp-500:

1 - speelt ie ook .mpg af dat is uitgepakt uit een (s)vcd met isobuster ?
2 - hoe is de netwerk playback stream ? een aantal films dat ik heb speelt nogal schokkerig af over mijn netwerk (100 mbit), ik wil graag met deze dp500 mijn hele mediatheek kunnen afspelen zonder te hoeven branden e.d.

bedankt voor de info
1) dunno :)
2) yupz geen problemen hier, met een 100Mbit switch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik durf het haast niet te zeggen, maar ik begin spijt te krijgen van deze aankoop.
Veel van mijn dvd's doen het simpelweg niet op de kiss en wel op alle andere cheap-ass spelers. Gewoon udf1.02. Geeft geen sjoege. Divx , xvid en mpeg speelt allemaal prima maar dvd support vind ik gewoon slecht.
Krijg totaal geen response op deze problemen.
Subtitle probleem is ook irritant, maar dat wordt hopelijk dan weer opgelost met de volgende firmware.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 19058 op 22-07-2003 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:05

JvS

Ik heb hem zelf ook

wat voor een dvd's bedoel je? Zelfgebrande?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

same here snap niet wat hij bedoelt, de kwaliteit is veel bter dan mijn yamaha. ik heb meerdere regio's. 2 & 4 alles draait hier perfect. totaal nog geen 1 enkel probleem gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
Anoniem: 19058 schreef op 22 July 2003 @ 18:51:
ik durf het haast niet te zeggen, maar ik begin spijt te krijgen van deze aankoop.
Veel van mijn dvd's doen het simpelweg niet op de kiss en wel op alle andere cheap-ass spelers. Gewoon udf1.02. Geeft geen sjoege. Divx , xvid en mpeg speelt allemaal prima maar dvd support vind ik gewoon slecht.
Krijg totaal geen response op deze problemen.
Subtitle probleem is ook irritant, maar dat wordt hopelijk dan weer opgelost met de volgende firmware.
Die DVD kwestie is mij geheel onbekend, ook op andere forums hoor ik daar nooit iets over, het enige wat niet goed is momenteel zijn de subtitles, dat wordt echter opgelost.

Stuur Paul Veth (DivXplayer.nl) anders eens zo'n DVD op Paul gaat eind deze week naar Denemarken om daar de nieuwste firmware te testen. Hij kan jou probleem meenemen of hij kan je waarschijnlijk al zeggen waar het aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

neo2001 schreef op 22 July 2003 @ 20:14:
[...]

Die DVD kwestie is mij geheel onbekend, ook op andere forums hoor ik daar nooit iets over, het enige wat niet goed is momenteel zijn de subtitles, dat wordt echter opgelost.

Stuur Paul Veth (DivXplayer.nl) anders eens zo'n DVD op Paul gaat eind deze week naar Denemarken om daar de nieuwste firmware te testen. Hij kan jou probleem meenemen of hij kan je waarschijnlijk al zeggen waar het aan ligt.
kunnen ze dan ook nieuwe codecs installeren? ik heb een bestand maar die draait hij niet af :(
Afbeeldingslocatie: http://www.doomed.nl/images/gspot.jpg

[edit 2]
jammer dat ik zelf niet kan opgeven welke zenders ik wil hebben.. :( zoals massinova / id-t radio enzo zulke zenderz zijn leuk :)

[ Voor 17% gewijzigd door Ankh op 22-07-2003 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JvS schreef op 22 July 2003 @ 19:03:
wat voor een dvd's bedoel je? Zelfgebrande?
yep. Gekopieerde dvd's, gebrand volgens de standaard guides op dvdrhelp.com:

dvd-decrypter->dvd2one->branden met nero als udf1.02.

Geen van de films speelt nu in de Kiss. Wel op alle andere spelers.

raar genoeg heeft ie minder probleems met geripte muziek dvd's, die speelt ie wel :?

doe ik iets verkeerd dan? Heb gewoon de laatste firmware zonder prob geinstalleerd.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 19058 op 23-07-2003 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

neo2001 schreef op 22 July 2003 @ 20:14:
[...]

mail is verstuurd.
Beste,

Ik hik al een paar dagen tegen een probleem aan. Ik bezit een aantal dvd's die ik zelf heb gebrand in de periode voordat ik de kiss dp450 (revoy 3200dx) had. Dit zijn geripte dvd-films gebrand volgens de standaard methodes: dvd decrypter -> dvd2one -> branden met Nero als UDF video 1.02

Deze schijfjes spelen overal af, behalve op de kiss. Echter, sommige doen het wel!
Ook heb ik gemerkt dat de dvd's die ik inmiddels brand met instant-dvd (ook als udf 1.02) wel spelen op de kiss.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat ik nog met een hoop schijfjes zit die het dus niet doen.

Ik krijg nauwelijks response op dit probleem, kennelijk ben ik de enige. Voor de duidelijkheid: ik hebt 2.6.8 fw geinstalleerd.

Indien het wenselijk is dat ik zo'n schijfje opstuur, laat me dan even het adres weten! Ik draag graag bij aan een verbetering.

MVG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
[...]

mail is verstuurd.

[...]
[/quote]

Post je het antwoord ook even hier op het forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
[quote]SCaRaBaeuS schreef op 22 July 2003 @ 20:33:
[...]

kunnen ze dan ook nieuwe codecs installeren? ik heb een bestand maar die draait hij niet af :(

Ik heb zelf ook 1 keer een DivX gehad die het niet deed, die heb ik toen maar gerecodeerd kijk op http://www.geit.org/forum/viewtopic.php?t=5 hoe je dit doet zonder kwaliteitsverlies (TIP! je kan zo ook de subs er bij inzetten)
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89030

Ik heb via de ia ook net de Kiss 450 gekocht.

Ik constateer de volgende problemen:

- hij loopt vast bij het openen van de lade. Maw: ik zet hem aan, doe de lade open, hij loopt vast (ik kan hem met de hand dichtdoen), ik moet hem vervolgens uit en aanzetten.
- Xvid wordt niet goed afgespeeld. Ik heb een DVDtje gebrand met verschillende type bestanden waaronder xvid. Hij geeft echter een groen beeld wat je ook op je pc krijgt als je niet de goede codec voor xvid hebt geinstalleerd.
- Kopie DVD (old school) die ik afspeelde liep 2x vast. Ik moest hem uit en aanzetten en weer spoelen...
- UDF 1.02 werkt ook niet. Ik heb een Mpeg file van 4 Gb gebrand in dit formaat. Dat kan hij ook niet lezen. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89030 schreef op 23 July 2003 @ 10:02:
Ik heb via de ia ook net de Kiss 450 gekocht.

Ik constateer de volgende problemen:
- UDF 1.02 werkt ook niet.
kijk aan, eindelijk iemand die het ook constateert
Ik heb een Mpeg file van 4 Gb gebrand in dit formaat. Dat kan hij ook niet lezen. :>
bekend probleem, wordt gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
Ik zal Paul Veth ook even op ons GOT forum wijzen zodat hij hier naast het TopForum ook kan kijken voor bugs reports (8>

[ Voor 6% gewijzigd door nwolsink op 23-07-2003 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

graag, want op mijn mail komt geen reactie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

Hij heeft het misschien ook "gewoon" druk ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

SCaRaBaeuS schreef op 22 July 2003 @ 09:23:
hij is binnen (gister) echt super ding, mooi design, echt deens :) voor de rest werkt makkelijk. en nu eindelijk DTS :)
Hoe zit dat eigenlijk met dat DTS, ik neem aan dat je daarvoor nog een aparte versterker moet hebben ? Of kun je aan de achterkant 5.1 boxen aansluiten. Ik heb nog nooit de achterkant gezien van dat apparaat. Ik verwacht mijn DP-500 overigens elk moment. :*)

(Ik heb begrepen dat er wel een nieuwe KISS speler komt met ingebouwde DTS versterker. De DP-470 als ik me niet vergis.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

fulgore schreef op 23 juli 2003 @ 15:29:
[...]

Hoe zit dat eigenlijk met dat DTS, ik neem aan dat je daarvoor nog een aparte versterker moet hebben ? Of kun je aan de achterkant 5.1 boxen aansluiten. Ik heb nog nooit de achterkant gezien van dat apparaat. Ik verwacht mijn DP-500 overigens elk moment. :*)

(Ik heb begrepen dat er wel een nieuwe KISS speler komt met ingebouwde DTS versterker. De DP-470 als ik me niet vergis.)
DTS = dobly surround alleen dan een veel mindere gecomprimeerde audio stream. Voor DTS moet je dus ook een DTS versterker hebben, zelf heb ik een onkyo TX-DS575. Bij DTS is de kwaliteit dus hoger en meestal (soms) heb je dan ook mooiere achtergrond geluiden.. (het was met dolby surround niet duidelijk of er wat gebeurde.) nu met DTS dus wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

Bedankt voor deze info. Toen ik jou bericht las dacht ik eigenlijk dat je dankzij de KISS speler DTS hebt. Maar dat komt door de combinatie speler/versterker.
Ik moet dus ook nog een versterker kopen wil ik van DTS kunnen genieten :9~ . En een set 5.1 boxen uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
fulgore schreef op 23 juli 2003 @ 19:57:
Bedankt voor deze info. Toen ik jou bericht las dacht ik eigenlijk dat je dankzij de KISS speler DTS hebt. Maar dat komt door de combinatie speler/versterker.
Ik moet dus ook nog een versterker kopen wil ik van DTS kunnen genieten :9~ . En een set 5.1 boxen uiteraard.
Ik heb zelf dus:
-KiSS DP-500
-Marantz SR 4300
-Phonar surround set (geen subwoofer)
-82 CM Breedbeeld TV

Ik heb nu idd een aardige bioscoop thuis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

neo2001 schreef op 24 July 2003 @ 09:03:
[...]

Ik heb zelf dus:
-KiSS DP-500
-Marantz SR 4300
-Phonar surround set (geen subwoofer)
-82 CM Breedbeeld TV

Ik heb nu idd een aardige bioscoop thuis!
ik heb dan voor en achter B&O boxen.. ook geen subwoofer, die ben ik zelf aan het maken..

en een 21inch philips oud kut ding ^_^ :) moet nog eens een breedbeeld kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89030

Reactie van Paul gehad om mijn mail:

Hoi,

Dat is erg vervelend, ik denk dat de TPG hem een keer heeft laten
stuiteren.
Zullen we hem gewoon omruilen?

Groeten,
Paul

> Beste divxplayer.nl
>
> Ik heb de bestelde KISS 450 speler ontvangen.
>
> Hierbij de eerste bevindingen:
>
> - hij loopt vast bij het openen van de lade. Maw: ik
> zet hem aan, doe de lade open, hij loopt vast (ik kan
> hem met de hand dichtdoen), ik moet hem vervolgens uit
> en aanzetten.
> - Xvid wordt niet goed afgespeeld. Ik heb een DVDtje
> gebrand met verschillende type bestanden waaronder
> xvid. Hij geeft echter een groen beeld bij het
> afspelen wat je ook op je pc krijgt als je niet de
> goede codec voor xvid hebt geinstalleerd.
> - Kopie DVD (old school) die ik afspeelde liep 2x
> vast. Ik moest hem uit en aanzetten en weer spoelen...

Hele nette reactie natuurlijk. Maar, denken jullie dat het nut heeft om hem om te ruilen. maw: ligt de fout ligt hem echt in mijn DVD/Divx speler. Of zijn het algemene fouten waarvoor een softwareupdate moet komen. Dan heeft het weinig nut hem om te ruilen. :/

Help please.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

antwoord op het udf probleem:
Sorry dat een antwoord van mijn kant even op zich liet wachten,
Ik zie al gelijk dat je met Nero brand, en niet met de brandmodulle die DVD2one adviseert.
Als je die brandmodulle gebruikt zal het gewoon werken. Maandag zal ik een UDF 1.02 DVD meenemen naar DK en gaan we zoeken naar een oplossing.

Welke drive heb je in je Revoy speler zitten, je moet wel rekening houden met het feit dat Revoy een kleiner geheugen heeft als de DP-450, ze zijn niet 100& identiek. Er zijn problemen met Revoy die op de KiSS niet voorkomen.

Groeten,
Paul
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.