Gebruikerservaring met de KiSS DP-450 / DP-500

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 13.526 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Ik heb hier nu ook problemen. Heb DVD+R (datawrite) gebrand (NEC 1100, Nero, ISO9660) met verschillende Xvidjes.. Hij ziet ze wel op de dvd staan.. maar hij vertikt ze om af te spelen.
Dus .. ik denk niet zozeer dat ze uit de handen van TPG zijn gevallen.. (tenslotte... het zou tenslotte wel heel toevallig zijn als het bij meerdere gebeurt dan 1.. of toch niet?).. maar eerder dat de firmware niet goed is...lees: de xvid ondersteuning niet goed is.

Kijk bij de inkoopactie.. van Laupro.. wordt gevraagd om een goede reactie te plaatsen voor divxplayer.nl.. maar als dat ding het niet correct doet.. tja..

[ Voor 11% gewijzigd door henkleerssen op 25-07-2003 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

ik heb maar eens een mailtje gestuurd naar support@divxplayer.nl:
Ik heb onlangs de Kiss DP450 gekocht. Ik ben er echter nog niet geheel tevreden over.

Ik vroeg me af of het technische mankementen zijn of nog eventuele bugs in de firmware (firmware 2.6.8):
*Xvids op dvd+r gebrand werken niet (of het nou specifiek een xvid codec probleem is of dvd+r probleem is... tja. Een xvid een wat ouder versie dan werkt met een cdr wel). In de pc draaien de xvids wel.
*Bij dvd afspelen en vooruit spoelen, springt de speler uit de zoom mode.
*Vooruit spoelen in mp3's kan niet...
*Subtitles schijnen (srt files) niet te werken..

Ik hoop dat u kan aangeven wanneer deze problemen eventueel zouden zijn opgelost.

Met vriendelijke groet
Henk Leerssen
misschien dat dit kan worden vertaald voor die mensen in denemarken... en dat deze eventueel de bugs er snel uit kunnen vissen.. vooral die dvd problemen en subtitle problemen.. tja.. waar heb ik dat ding dan voor gekocht?

[ Voor 77% gewijzigd door henkleerssen op 25-07-2003 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-10-2024
[quote]henkleerssen schreef op 25 juli 2003 @ 15:15:
ik heb maar eens een mailtje gestuurd naar support@divxplayer.nl

Dit is een reactie op de klachten van henkleerssen;

;( Dat de speler nog niet perfect is dat was al bekend, daar loop ik zelf ook tegen aan.
De onderstaande zaken stonden al duidelijk op dit forum en op topforum:

>Dit was al bekend en hier word aan gewerkt.

Dit probleem is nieuw voor mij:
*Xvids op dvd+r gebrand werken niet (of het nou specifiek een xvid codec probleem is of dvd+r probleem is... tja. Een xvid een wat ouder versie dan werkt met een cdr wel). In de pc draaien de xvids wel.

>Kan jij mij aangeven welke XviD's dit zijn (welke films?)

Hier heb ik geen last van:
*Bij dvd afspelen en vooruit spoelen, springt de speler uit de zoom mode

>Is dit bij originele DVD's of bij gebrande?

Al met al kan ik uit je reactie opmaken dat je nog niet 100% op de hoogte bent van dit apparaat, ik zou zeker nog eens kijken op topforum:

http://www.topforum.nl/plus/forum/index.php?ID=133

Daar kan je al veel bugs terug vinden met soms ook al oplossingen >:)

[ Voor 16% gewijzigd door nwolsink op 25-07-2003 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:33

Ankh

|true

henkleerssen schreef op 25 juli 2003 @ 14:52:
Ik heb hier nu ook problemen. Heb DVD+R (datawrite) gebrand (NEC 1100, Nero, ISO9660) met verschillende Xvidjes.. Hij ziet ze wel op de dvd staan.. maar hij vertikt ze om af te spelen.
Dus .. ik denk niet zozeer dat ze uit de handen van TPG zijn gevallen.. (tenslotte... het zou tenslotte wel heel toevallig zijn als het bij meerdere gebeurt dan 1.. of toch niet?).. maar eerder dat de firmware niet goed is...lees: de xvid ondersteuning niet goed is.

Kijk bij de inkoopactie.. van Laupro.. wordt gevraagd om een goede reactie te plaatsen voor divxplayer.nl.. maar als dat ding het niet correct doet.. tja..
lol zelfde brander heb ik, en heb hier meer dan 20 DVD+R schijfjes liggen en allemaal werken ze, en ja ja 20 schijfjes alleen maar met verschillende codecs van xvid (irritant zo veel verschillende builds) en zelfs divx 3.11 werkt goed :)

alleen via netwerk en dan xvid (sommige wilt hij niet draaien.. maar goed)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

[quote]neo2001 schreef op 25 July 2003 @ 16:49:
henkleerssen schreef op 25 juli 2003 @ 15:15:

;( Dat de speler nog niet perfect is dat was al bekend, daar loop ik zelf ook tegen aan.

Al met al kan ik uit je reactie opmaken dat je nog niet 100% op de hoogte bent van dit apparaat, ik zou zeker nog eens kijken op topforum:

en psst neo, leer ff de quote goed te bruiken want elke keer jij quote verneuk je dat ding :p

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

SCaRaBaeuS schreef op 25 July 2003 @ 17:05:
[...]

lol zelfde brander heb ik, en heb hier meer dan 20 DVD+R schijfjes liggen en allemaal werken ze, en ja ja 20 schijfjes alleen maar met verschillende codecs van xvid (irritant zo veel verschillende builds) en zelfs divx 3.11 werkt goed :)

kun jij aangeven welke xvid versie je gebruikt?
Ik heb geen versie nummer maar een xvid codec met een datum.. 04102002-1 was da... Had je de meeste properties bij om fijn te stellen..

Maar ik dacht eigenlijk ondanks de verschillende datums voor xvid dat deze gewoon eenzelfde versienummer zou hebben??

[ Voor 4% gewijzigd door henkleerssen op 26-07-2003 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

[quote]neo2001 schreef op 25 July 2003 @ 16:49:
henkleerssen schreef op 25 juli 2003 @ 15:15:

Goed dat je zo snel reageert. Jij bent van divxplayer support? Zo ja.. wat vind je handiger .. via gewone mail of hier?
Ik zal eens goed kijken op dat topforum...Tja die xvid's zoals ik al zei.. misschien niet de "goeie" xvid codec? Ik dacht in tegenstelling tot divx je eigenlijk niet zoveel versie nummers had.. (alleen properties om aan te passen). btw.. die films die ik heb gebackupt zijn dus gewone xvids.. varierend van 1000 kbps tot 1500 kbps (CBR.. ja ja).. meestal meer dan 1GB per file..
verder eigenlijk niks bijzonders mee..
Dat zoom probleem. .. dat maakt dus niks uit.. gebrand of niet gebrand..
Toch raar met die srt files.. terwijl wel aangegeven was..dat het al verholpen zou zijn met 2.6.5??

[ Voor 5% gewijzigd door henkleerssen op 26-07-2003 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Ik zag snel ff op het topforum.. dat de DVD-R meestal geen problemen geeft in tegenstelling tot de DVD+R? Zou dat mijn probleem kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:23
Ik ben Maandag jarig (alvast bedankt voor alle felicitaties :P) en we zaten al een tijdje te denken om een DVD speler te kopen. Nou kwam het toeval dat ik snel jarig was dus wouden we de stap maar eens nemen maar als ik in die zaak sta met al die DVD spelers vind ik het toch moeilijk. Ik ben mijn hele leven al een 'PC-man' geweest. De wendbaarheid van PC's zijn gigantisch als het gaat om het afspelen van media. Als het digitaal is? Kan een pc het afspelen. Ik ben bang dat als ik een KISS speler koop dat dan weer XViD 2.0 verschijnt ofzo of dat 'de scene' overgaat op een andere codec. Dan kan je je speler gelijk niet meer gebruiken behalve wanneer je alles moet om gaan zetten, wat uren gaat kosten. Met pc's kan je alles, nieuwe spelers installen, nieuwe codecs enz. Maarjah dat is misschien iets wat ik heb, hoeven andere niet te hebben. Als je zon speler heb, heb ik het gevoel van daar moet je het mee doen en als hij het niet pakt moet je daar maar vrede mee hebben. Ik denk toch dat ik met wat gemod een pc'tje kan ombouwen tot een mooie mediabox voor bij de breedbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89030

De Xvids die ik gebruik zijn:

23976 fps
Xvid MPEG4 Codec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 22:50
Novah schreef op 26 juli 2003 @ 04:14:
Ik ben Maandag jarig (alvast bedankt voor alle felicitaties :P) en we zaten al een tijdje te denken om een DVD speler te kopen. Nou kwam het toeval dat ik snel jarig was dus wouden we de stap maar eens nemen maar als ik in die zaak sta met al die DVD spelers vind ik het toch moeilijk. Ik ben mijn hele leven al een 'PC-man' geweest. De wendbaarheid van PC's zijn gigantisch als het gaat om het afspelen van media. Als het digitaal is? Kan een pc het afspelen. Ik ben bang dat als ik een KISS speler koop dat dan weer XViD 2.0 verschijnt ofzo of dat 'de scene' overgaat op een andere codec. Dan kan je je speler gelijk niet meer gebruiken behalve wanneer je alles moet om gaan zetten, wat uren gaat kosten. Met pc's kan je alles, nieuwe spelers installen, nieuwe codecs enz. Maarjah dat is misschien iets wat ik heb, hoeven andere niet te hebben. Als je zon speler heb, heb ik het gevoel van daar moet je het mee doen en als hij het niet pakt moet je daar maar vrede mee hebben. Ik denk toch dat ik met wat gemod een pc'tje kan ombouwen tot een mooie mediabox voor bij de breedbeeld.
Hier kunnen ze toch ook gewoon nieuwe codecs in proppen als het nodig is?
Ding draait gewoon Linux hoor, dus dat mag niet echt een probleem zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
Fire69 schreef op 26 July 2003 @ 10:26:
[...]

Hier kunnen ze toch ook gewoon nieuwe codecs in proppen als het nodig is?
Ding draait gewoon Linux hoor, dus dat mag niet echt een probleem zijn...
Dat is dus ook exact wat er gebeurt, als er nieuwe codecs zijn komt er nieuwe firmware (deze speler is nl middels software upgardebaar!) en zo kan je weer even vooruit. Ook deze speler zal een keer verouderen maar dat verwacht ik toch niet binnen nu en 3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
henkleerssen schreef op 26 July 2003 @ 00:51:
Ik zag snel ff op het topforum.. dat de DVD-R meestal geen problemen geeft in tegenstelling tot de DVD+R? Zou dat mijn probleem kunnen zijn?
Ik heb alleen DVD+R en dat geeft bij mij geen problemen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

update:

mijn Xvid bestanden geven steeds op verschillende plaatsen problemen. De Xvid van 'the Hot Chick' vanmorgen gekeken. Geluid kraakte, bij 1uur 5min hing het beeld. De tijd liep door en geluid ook. Gisteren liep hij na 20 minuten vast... Het ligt dus echt niet aan het bestand want anders zou hij toch steeds op dezelfde plaats hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
Anoniem: 89030 schreef op 26 July 2003 @ 13:00:
update:

mijn Xvid bestanden geven steeds op verschillende plaatsen problemen. De Xvid van 'the Hot Chick' vanmorgen gekeken. Geluid kraakte, bij 1uur 5min hing het beeld. De tijd liep door en geluid ook. Gisteren liep hij na 20 minuten vast... Het ligt dus echt niet aan het bestand want anders zou hij toch steeds op dezelfde plaats hangen?
Ik heb dus dezelfde XviD en die liep bij mij perfect, welk merk CD's gebruik je, welke brander en welke snelheid brand je de CD's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
neo2001 schreef op 26 July 2003 @ 10:49:
[...]

Dat is dus ook exact wat er gebeurt, als er nieuwe codecs zijn komt er nieuwe firmware (deze speler is nl middels software upgardebaar!) en zo kan je weer even vooruit. Ook deze speler zal een keer verouderen maar dat verwacht ik toch niet binnen nu en 3 jaar.
Hmm, kwam misschien fout over, maar dit was bedoeld als uitleg aan Novah, niet als vraag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30809

In de WhatHifi? van augustus wordt de 500 erg slecht getest, twee van de vijf sterren. Da's de slechtste score voor de dvd-speler ooit in het blad. Beeld, fabricagekwaliteit en gebruikte materialen worden laag gewaardeerd. Pal progressive scan is wel een leuke optie, iets waar ik nu naar op zoek ben in mijn volgende DVD player.

In dit topic wordt juist heel positief gedaan over de KISS. Waarderen jullie de beeldkwaliteit gewoon minder of zijn jullie het niet eens met WhatHifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Anoniem: 30809 schreef op 26 July 2003 @ 19:28:
In de WhatHifi? van augustus wordt de 500 erg slecht getest, twee van de vijf sterren. Da's de slechtste score voor de dvd-speler ooit in het blad. Beeld, fabricagekwaliteit en gebruikte materialen worden laag gewaardeerd. Pal progressive scan is wel een leuke optie, iets waar ik nu naar op zoek ben in mijn volgende DVD player.

In dit topic wordt juist heel positief gedaan over de KISS. Waarderen jullie de beeldkwaliteit gewoon minder of zijn jullie het niet eens met WhatHifi?
Tja.. ik heb dat stuk te laat gelezen.. dacht nog dat het wel mee zou vallen.. Ik hoop toch dat ze snel met een firmware upgrade komen..
Ondertussen werken mijn xvids dus niet.. erg vervelend... das waar ik dat ding eignelijk ook voor gekocht had..
Maar toch gek dat niemand anders deze problemen heeft dan ... met DVD+R en xvid... iemand een clue .. waar dat nou precies aan zou kunnen liggen?
Ik probeer eens zo meteen een dvd+rw uit met verschillende xvid settings.. misschien dat ik er achter kom...
Maar ondertussen voel ik me meer beta tester dan wat anders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Dit lees ik weer net op http://www.xvid.org/ :
XviD and Hardware Player Interoperability
Posted by: Isibaar on Wednesday, July 23, 2003 - 09:37 PM CET (358 Reads)

Recently a number of DivX hardware players have been released onto the consumer market, and it seems likely that many more of them are about to be released in the near future. Many of these devices feature an XviD logo on their product box or are advertised as XviD compliant. These claims are false, and unfortunately many customers have only discovered this after purchasing the equipment. We are doing our best to fight unauthorised usage of our name and logo in order to avoid confusion among users. However this is not an easy task, because XviD is essentially comprised of just a bunch of programmers with too much spare time.
Heb ik weer..
Ok.. kiss/revoy spelers dus niet compliant officieel nu met xvid (ik ken verder ook geen ander Divx spelers)? Lekker handig!

btw.. voor wat het nog waard is ik gebruik koepies xvid codec... http://www.afterdawn.com/...decs_and_filters/xvid.cfm
Vandaar die datum 04102002..Iemand die dat ook gebruikt en GEEN problemen heeft?

[ Voor 14% gewijzigd door henkleerssen op 26-07-2003 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski
  • Laatst online: 12:29

Dr.Roelski

Walk on ....

Ik heb in het begin een aantal divx3.11 films omgezet naar xvid met virtualdub omdat de speler toen nog geen divx3.11 films ondersteunde.
Geen idee welke codec precies van xvid, of wat m'n instellingen waren, maar het werkte perfect! Ik gebruikte toen de 2.6.5 firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
Goed dat je zo snel reageert. Jij bent van divxplayer support? Zo ja.. wat vind je handiger .. via gewone mail of hier?
Ik zal eens goed kijken op dat topforum...Tja die xvid's zoals ik al zei.. misschien niet de "goeie" xvid codec? Ik dacht in tegenstelling tot divx je eigenlijk niet zoveel versie nummers had.. (alleen properties om aan te passen). btw.. die films die ik heb gebackupt zijn dus gewone xvids.. varierend van 1000 kbps tot 1500 kbps (CBR.. ja ja).. meestal meer dan 1GB per file..
verder eigenlijk niks bijzonders mee..
Dat zoom probleem. .. dat maakt dus niks uit.. gebrand of niet gebrand..
Toch raar met die srt files.. terwijl wel aangegeven was..dat het al verholpen zou zijn met 2.6.5??

Ik ben niet van DivXplayer.nl maar ik test wel voor hun:

"meestal meer dan 1GB per file.."

ik denk dat daar het probleem zit. De speler heeft namelijk moeite met files groter dan CD voorschrift 800 MB.
Als je nu eens probeert een van deze XviD's te recoderen naar 700 MB en test hem dan nog eens, dan weten we waar het aan ligt en kunnen we vragen hiervoor ook een oplossing te bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

neo2001 schreef op 27 July 2003 @ 11:17:
bla..

ik denk dat daar het probleem zit. De speler heeft namelijk moeite met files groter dan CD voorschrift 800 MB.
Als je nu eens probeert een van deze XviD's te recoderen naar 700 MB en test hem dan nog eens, dan weten we waar het aan ligt en kunnen we vragen hiervoor ook een oplossing te bedenken.
Aha.. ik ga het eens gelijk proberen.. kijken of het uitmaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
sparge schreef op 26 July 2003 @ 13:00:
update:

--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb dus dezelfde XviD en die liep bij mij perfect, welk merk CD's gebruik je, welke brander en welke snelheid brand je de CD's?

Ik ben er nu achter gekomen dat er echt iets mis is met mijn 450. Ik heb een aantal gekochte DVD's (orginele dus) uitgeprobeerd en deze blijven ook vaak hangen. Ik heb Paul van divxplayer.nl nu gemaild dat ik hem graag om kom ruilen. Liever niet meer via de post maar even langskomen, weet ik zeker dat hij niet is gestuiterd... ;-)

Ik wacht nu zijn reactie af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Nou het maakt dus uit.. hoe groot je bestanden zijn.. net ff een xvid opgeknipt met vdub... :( Welke grootte precies kan de dp-450 aan aan mb's? 800 mb als in 819200 kb of 800000 kb?
Wordt dit nog verholpen? Ik hoop van wel... want ik heb tenslotte aardig wat xvid films in grootte van > 1gb op DVD+R gebrand en wel.... dus..

Trouwens SRT probleem.. is verder niet reproduceerbaar.. lijkt automagisch nu goed te gaan...

[ Voor 21% gewijzigd door henkleerssen op 27-07-2003 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
henkleerssen schreef op 27 July 2003 @ 16:38:
Nou het maakt dus uit.. hoe groot je bestanden zijn.. net ff een xvid opgeknipt met vdub... :( Welke grootte precies kan de dp-450 aan aan mb's? 800 mb als in 819200 kb of 800000 kb?
Wordt dit nog verholpen? Ik hoop van wel... want ik heb tenslotte aardig wat xvid films in grootte van > 1gb op DVD+R gebrand en wel.... dus..

Trouwens SRT probleem.. is verder niet reproduceerbaar.. lijkt automagisch nu goed te gaan...
Ik zal je ervaringen aan Paul Veth mailen, maar deze spelers houden zich in principe aan de ISO normen voor CD's technisch moet het volgens mij wel kunnen maar of ze dit mogelijk gaan maken weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Extreem handinge links: http://www.kiss-tuning.nl/en/links.html

En kan iemand uitleggen wat nu precies de verschillen zijn tussen in diverse modellen van fabrikanten? (Ook qua support e.d.)

Dus verschillen tussen:
- Kiss DP-450 == Digisette DV450? == Revoy 3200 DX?
- Kiss DP-500
- LiteOn LVD2001 ( Liteon vs. Kiss DP-500)
- Hiteker HE-920

[ Voor 23% gewijzigd door Rhy op 29-07-2003 03:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-04 12:13
Hoi.

Ik heb via LauPro ook de KiSS 500 verkregen,
dus hier dan maar ff mijn bevindingen tot nu toe...

Voordat ik wat roep, ik heb m'n KiSS-500 direct na het aansluiten een update gegeven naar versie 2.6.8.., waar kun je trouwens zien welke bios er inzit, want voor zover ik het weet heb ik bios versie 2.6.8 over versie 2.6.8 geflashed...
Niet dat dat uitmaakt ofzo maar een kleine melding in beeld tijdens het booten zou handig zijn...

....BEELD....
1.) Orginele DVD's Beeld.....
Speelt hij af zonder problemen, ook geen stottering in het beeld bij "DVD layer switching" wat ik dus wel had bij m'n vorrige DVD player, en dat is echt zwaar irritant...
2.) DivX Beeld.....
'k heb zo'n 10 tal DivX'en geprobeert en allemaal spelen ze goed af 3.11 geeft wat minder aan beeld qualiteit maargoed dat was al gemeld op de KiSS website, en trouwens op de pc zie je dat nog erger dan op tv.
3.) XviD Beeld.....
5 Films geprobeert ook hier geen problemen net als bij DivX geen stotteringen geen "freazes", gewoon zoals het zou moetten.
4.) Foto CD's Beeld....
m'n vriendin heeft er 1 getest (meer heb ik niet).., en dat schijnt ook goed te gaan...

....GELUID....
1.) Orginele DVD's geluid.....
Simpelweg uitstekend te noemen, 5.1 wordt volledig benut...
2.) DivX geluid.....
Tja, hier begint het probleem, er is geen geluid bij geen enkele DivX, teminste niet via m'n optische aansluiting, via scart is er wel geluid alleen op die manier (simpel stereo) mis je wel heel wat van een film....
3.) XviD geluid.....
Hetzelfde verhaal als bij punt 2....
4.) Foto CD's geluid....
5.) MP3 geluid.....
Tja, dom daar denk ik nu pas aan en heb ik dus nog niet getest... |:(

....ONDERTITELING....
1.) .sub.., .srt.., oid.
Ik gebruik geen ondertiteling, makkelijker gezegt ik HAAT ondertiteling zeker als het door dat wazige belgische bedrijf vertaald is (geen idee hoe dat bedrijf heet maargoed), die maken namelijk nogal erg veel spelfouten of gewoonweg een compleet foute vertaling van de daadwerkelijke text en dan ben ik dus gelijk "uit" m'n film zal ik maar zeggen, dus kort gezegt ondertieteling van mijn part werkt het nooit, IK zal het niet missen....
Even om wat mensen voor te zijn, ja ik kijk franse films in het frans, ja ik kijk manga in het japans ook al versta ik het niet als je je goed genoeg in een film kan inleven heb je dat in mijn mening niet nodig...

....NetWerk....
1.) .jpg.., MP3.., enz.
Helaas ben ik hier nog niet aan toegekomen omdat elk moment pappa kan worden.., 8) dus de plinten weer van de muur aftrekken om UTP te gaan leggen gaat 'em ff niet worden, maakt me verder ook niet echt uit want als het niet zou werken heb ik garantie dus dat komt wel goed...

ff een samenvatting...
Ik ben ervan overtuigt dat het audio probleem vanzelf opgelost wordt met een toekomstige update, dus ik ben iig tot zover tevreden... :Y)

ff een kleine edit...
Ik heb hem via LauPro voor 275Euro gekocht, incl. bezorging.

[ Voor 5% gewijzigd door digital8 op 29-07-2003 03:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

ik heb groot deel van de nacht me al verdiept in firmware updates, java proggies, verschillen in merken en verschil met Kiss t.o.v. de clones schijnt een 4MB flashrom te zijn ipv 2MB en de veeeeelll betere support en grotere community.

Nu rest mij dus alleen nog de vraag .... wanneer komt de tweede inkoopactie? ;) (al een concrete datum vastgesteld ipv globale schatting http://laupro.nl/ia/ia.asp?id=323 ? ik wil er namelijk wel 5 van die DP-450 afnemen :o

[ Voor 49% gewijzigd door Rhy op 29-07-2003 04:09 . Reden: verschillenblaat ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
digital8 schreef op 29 July 2003 @ 03:28:
Hoi.

Ik heb via LauPro ook de KiSS 500 verkregen,
dus hier dan maar ff mijn bevindingen tot nu toe...

Voordat ik wat roep, ik heb m'n KiSS-500 direct na het aansluiten een update gegeven naar versie 2.6.8.., waar kun je trouwens zien welke bios er inzit, want voor zover ik het weet heb ik bios versie 2.6.8 over versie 2.6.8 geflashed...
Niet dat dat uitmaakt ofzo maar een kleine melding in beeld tijdens het booten zou handig zijn...

....BEELD....
1.) Orginele DVD's Beeld.....
Speelt hij af zonder problemen, ook geen stottering in het beeld bij "DVD layer switching" wat ik dus wel had bij m'n vorrige DVD player, en dat is echt zwaar irritant...
2.) DivX Beeld.....
'k heb zo'n 10 tal DivX'en geprobeert en allemaal spelen ze goed af 3.11 geeft wat minder aan beeld qualiteit maargoed dat was al gemeld op de KiSS website, en trouwens op de pc zie je dat nog erger dan op tv.
3.) XviD Beeld.....
5 Films geprobeert ook hier geen problemen net als bij DivX geen stotteringen geen "freazes", gewoon zoals het zou moetten.
4.) Foto CD's Beeld....
m'n vriendin heeft er 1 getest (meer heb ik niet).., en dat schijnt ook goed te gaan...

....GELUID....
1.) Orginele DVD's geluid.....
Simpelweg uitstekend te noemen, 5.1 wordt volledig benut...
2.) DivX geluid.....
Tja, hier begint het probleem, er is geen geluid bij geen enkele DivX, teminste niet via m'n optische aansluiting, via scart is er wel geluid alleen op die manier (simpel stereo) mis je wel heel wat van een film....
3.) XviD geluid.....
4.) Foto CD's geluid....
5.) MP3 geluid.....
Tja, dom daar denk ik nu pas aan en heb ik dus nog niet getest... |:(

....ONDERTITELING....
1.) .sub.., .srt.., oid.
Ik gebruik geen ondertiteling, makkelijker gezegt ik HAAT ondertiteling zeker als het door dat wazige belgische bedrijf vertaald is (geen idee hoe dat bedrijf heet maargoed), die maken namelijk nogal erg veel spelfouten of gewoonweg een compleet foute vertaling van de daadwerkelijke text en dan ben ik dus gelijk "uit" m'n film zal ik maar zeggen, dus kort gezegt ondertieteling van mijn part werkt het nooit, IK zal het niet missen....
Even om wat mensen voor te zijn, ja ik kijk franse films in het frans, ja ik kijk manga in het japans ook al versta ik het niet als je je goed genoeg in een film kan inleven heb je dat in mijn mening niet nodig...

....NetWerk....
1.) .jpg.., MP3.., enz.
Helaas ben ik hier nog niet aan toegekomen omdat elk moment pappa kan worden.., 8) dus de plinten weer van de muur aftrekken om UTP te gaan leggen gaat 'em ff niet worden, maakt me verder ook niet echt uit want als het niet zou werken heb ik garantie dus dat komt wel goed...

ff een samenvatting...
Ik ben ervan overtuigt dat het audio probleem vanzelf opgelost wordt met een toekomstige update, dus ik ben iig tot zover tevreden... :Y)

ff een kleine edit...
Ik heb hem via LauPro voor 275Euro gekocht, incl. bezorging.
Dat geluid moet wel werken hoor, alleen DivX 3.11 heeft daar moeite mee maar dat wordt idd verholpen bij de volgende update.
Bij mij werkt het geluid bij alle overige XviD en DivX'en wel via de coaxiale uitgang.
ga nog maar eens naar het setup menu en stel het maar eens opnieuw in, daar kan je btw ook zien welke frirmware erop staat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
erniemars schreef op 29 July 2003 @ 04:07:
ik heb groot deel van de nacht me al verdiept in firmware updates, java proggies, verschillen in merken en verschil met Kiss t.o.v. de clones schijnt een 4MB flashrom te zijn ipv 2MB en de veeeeelll betere support en grotere community.

Nu rest mij dus alleen nog de vraag .... wanneer komt de tweede inkoopactie? ;) (al een concrete datum vastgesteld ipv globale schatting http://laupro.nl/ia/ia.asp?id=323 ? ik wil er namelijk wel 5 van die DP-450 afnemen :o
Hou deze datum stiekum is op half/ eind augustus!! Hou Laupro goed in de gaten (zie Sig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital8
neo2001 schreef op 29 juli 2003 @ 08:25:

Dat geluid moet wel werken hoor, alleen DivX 3.11 heeft daar moeite mee maar dat wordt idd verholpen bij de volgende update.
Bij mij werkt het geluid bij alle overige XviD en DivX'en wel via de coaxiale uitgang.
ga nog maar eens naar het setup menu en stel het maar eens opnieuw in, daar kan je btw ook zien welke frirmware erop staat!
Ik gebruik niet de coaxiale uitgang maar de Optische uitgang en daar werkt het helaas niet bij...
Firmware versie is te zien in het menu, oké dan heb ik daar downweg overheen gekeken.., TnX..

[ Voor 1% gewijzigd door digital8 op 29-07-2003 15:49 . Reden: /me moet m'n keybord een schoonmaken, teveel typo's door plakkende toetsen :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
digital8 schreef op 29 July 2003 @ 15:47:
[...]

Ik gebruik niet de coaxiale uitgang maar de Optische uitgang en daar werkt het helaas niet bij...
Firmware versie is te zien in het menu, oké dan heb ik daar downweg overheen gekeken.., TnX..
Ik heb helaas zelf nog geen ervaring met de optische uitgang, ik zal deze ook eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:57
hm, ik ben wel redelijk geintreseerd in zon kiss 500 apparaat, alleen lees ik hier nu wel erg veel problemen, waar ik hem vooral voor wil gebruiken is originele dvd's, en films vanaf het netwerk, ik lees over allerlei problemen met gebrande cd's, zijn deze problemen er niet als je films over het netwerk streamt?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Maverick schreef op 30 July 2003 @ 14:46:
hm, ik ben wel redelijk geintreseerd in zon kiss 500 apparaat, alleen lees ik hier nu wel erg veel problemen, waar ik hem vooral voor wil gebruiken is originele dvd's, en films vanaf het netwerk, ik lees over allerlei problemen met gebrande cd's, zijn deze problemen er niet als je films over het netwerk streamt?
Nee, want netwerk gebruikt geen gebrande cd's. :Y)
(sorry, kon het niet laten. :) )

Welke zijn eigenlijk de standaard web-radio's die je kan ontvangen?
en op hoeveel kbps werken die? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Fire69 schreef op 30 July 2003 @ 15:21:
[...]
SCaRaBaeuS schreef op 25 July 2003 @ 17:05:
:z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Tja, hij vraagt toch echt "ik lees over allerlei problemen met gebrande cd's, zijn deze problemen er niet als je films over het netwerk streamt?"

Nee, dus, daar heb je het probleem niet mee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Fire69 schreef op 30 July 2003 @ 15:21:
[...]

Welke zijn eigenlijk de standaard web-radio's die je kan ontvangen?
en op hoeveel kbps werken die? :?
die krengen vind ik bageger.. ik wil gewoon me eigen web radio's kunnen toevoegen.. ipv deze country wester zenders :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Fire69 schreef op 30 July 2003 @ 20:50:
[...]

Tja, hij vraagt toch echt "ik lees over allerlei problemen met gebrande cd's, zijn deze problemen er niet als je films over het netwerk streamt?"

Nee, dus, daar heb je het probleem niet mee. ;)
ja leuk wijsneus, nog een keer dan, vooral xvid geeft gebrand veel problemen, en ook bij sommigen over het netwerk, zijn dat erge problemen? worden ze opgelost in nieuwe firmware, en komen ze veel voor, of slechts sporadies?

[ Voor 3% gewijzigd door Maverick op 30-07-2003 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Btw.. heeft iemand ook problemen met het volgende: Soms bij veel bewegende beelden blijft het beeld af en toe ff hangen... dat zijn wat divxjes.. die vbr of 2nd pass zijn gecode.. Ik denk dus dat bij veel bewegende dat bitrate piekt en deze speler er ff uit is. Klopt mijn vermoeden? Ik las net dat iemand ook af en toe "freezes"constateerde... ook bij "snel beeld"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
henkleerssen schreef op 30 July 2003 @ 23:24:
Btw.. heeft iemand ook problemen met het volgende: Soms bij veel bewegende beelden blijft het beeld af en toe ff hangen... dat zijn wat divxjes.. die vbr of 2nd pass zijn gecode.. Ik denk dus dat bij veel bewegende dat bitrate piekt en deze speler er ff uit is. Klopt mijn vermoeden? Ik las net dat iemand ook af en toe "freezes"constateerde... ook bij "snel beeld"?
Dit kan idd af en toe voor komen, ik heb dit ook wel eens gehad, da is dan vaak op momenten met veel beeld en geluidwisselingen tegelijk. Vaak heb ik het echter niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Maverick schreef op 30 July 2003 @ 21:46:
[...]

ja leuk wijsneus, nog een keer dan, vooral xvid geeft gebrand veel problemen, en ook bij sommigen over het netwerk, zijn dat erge problemen? worden ze opgelost in nieuwe firmware, en komen ze veel voor, of slechts sporadies?
Of het erge problemen zijn, kan ik je niet zeggen, maar aangezien ze nieuwe firmwares en nieuwe versies van de PC-soft uitbrengen, zal dat wel opgelost worden (...ooit :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

neo2001 schreef op 31 July 2003 @ 08:22:
[...]

Dit kan idd af en toe voor komen, ik heb dit ook wel eens gehad, da is dan vaak op momenten met veel beeld en geluidwisselingen tegelijk. Vaak heb ik het echter niet.
ja ik heb het probleem ook, maar dan alleen met films waarbij er ac3 codec toegepast is (en dus dolby d geluid komt vanuit me boxen)

ik heb paul er al over gemailed.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

SCaRaBaeuS schreef op 31 juli 2003 @ 09:57:
[...]

ja ik heb het probleem ook, maar dan alleen met films waarbij er ac3 codec toegepast is (en dus dolby d geluid komt vanuit me boxen)

ik heb paul er al over gemailed.. :)
mm ik gebruik verder geen AC3 codec.. converteer de audio streem naar wav met vdub.. om vervolgens erin te plakken (comprimeren naar willekeurig kbps mp3 formaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
henkleerssen schreef op 31 July 2003 @ 11:29:
[...]

mm ik gebruik verder geen AC3 codec.. converteer de audio streem naar wav met vdub.. om vervolgens erin te plakken (comprimeren naar willekeurig kbps mp3 formaat).
Zonde AC3 is zoveel mooier, kan ik je echt aanraden!! Klinkt super op surround (lees dolby) sets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

neo2001 schreef op 31 July 2003 @ 13:30:
[...]

Zonde AC3 is zoveel mooier, kan ik je echt aanraden!! Klinkt super op surround (lees dolby) sets
Dat gaat naar de optical en/of coaxiale uitgang? Of stereo toch nog?
offtopic:
AC3 is ook de verschillende geluiden gescheiden net zoals bij 5.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
henkleerssen schreef op 31 July 2003 @ 14:02:
[...]

Dat gaat naar de optical en/of coaxiale uitgang? Of stereo toch nog?
offtopic:
AC3 is ook de verschillende geluiden gescheiden net zoals bij 5.1?
Je moet wil je van Dolby Digital kunnen genieten idd wel de coaxiale of de optische uitgang gebruiken, anders blijft het stereo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:07

RayNbow

Kirika <3

Ik ben van plan om een KiSS DP-450 te gaan kopen, maar ik vroeg me af of de DivX files die je op een CD zet ge-DivFix-t moeten zijn? Of kan de speler zonder "problemen" DivX files afspelen die gedeeltelijk corrupt zijn?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Laatst online: 22-02-2023
Ik heb een DP-450 sinds 2 dagen. Laatste bios erop. Een hoop cd's doen het niet, maar het volgende heb ik uitgevonden:

- De Kiss Player leest alleen finalised cdr's.
- Als je een niet finalised cdr er in stopt geeft ie die foutmelding van onbekende codec.
Je moet hem dan rebooten voor die weer een cdr wil lezen

Het goede nieuws: Finalise de niet werkende cdr in Nero (niet via de wizard), door een multisession te vervolgen met alleen een test dir of file erin of zo. 15 seconden of zo in Nero. Dan werkt de cd wel :)

Moet nog wat meer testen maar het schijnt te werken :). Ik hoop dat iemand er wat aan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
Ceejay schreef op 01 August 2003 @ 03:25:
Ik heb een DP-450 sinds 2 dagen. Laatste bios erop. Een hoop cd's doen het niet, maar het volgende heb ik uitgevonden:

- Als je een niet finalised cdr er in stopt geeft ie die foutmelding van onbekende codec.

Het goede nieuws: Finalise de niet werkende cdr in Nero (niet via de wizard), door een multisession te vervolgen met alleen een test dir of file erin of zo. 15 seconden of zo in Nero. Dan werkt de cd wel :)

Moet nog wat meer testen maar het schijnt te werken :). Ik hoop dat iemand er wat aan heeft.
Goed dat je deze tips post, ik wist het al maar heb het tot op heden vergeten te posten. Dat truukje van je met finalisen wist ik niet >> goede tip _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Ceejay schreef op 01 August 2003 @ 03:25:

hmm dat is een goede, ik finilase nooit me cd's ... daarom deden de cd's het niet :P

[ Voor 7% gewijzigd door Ankh op 01-08-2003 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital8
neo2001 schreef op 29 juli 2003 @ 16:24:
[...]

Ik heb helaas zelf nog geen ervaring met de optische uitgang, ik zal deze ook eens proberen
En heb je het al getest op jou systeem...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

wat nu als je toch wat er bij wilt zetten? Waarom MOET je per se finalisen ("omdat die het het anders niet doet" antwoord heb ik niet zoveel aan...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23408

wellicht hebben we dan ook niet zoveel aan je vraag

niet afgesloten vcd's lust mn sony dvd speler ook niet dus niet zo vreemd.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 23408 op 02-08-2003 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89683

Ik heb ook een Dp-500
niets mee aan de hand
perfect beeld
Ook met relatief minder goede DivX
Goed met mp3 (en directory structuren)
Goed met fotos
Jammer dat je niet goed vooruit kan spoelen met DivX en wel met DVD
de Subs zijn inderdaad het grootste probleem.

Ik heb um gekocht bij digiworld
€372 inclusief regiovrij maken en rembours
achteraf hoefde dat regiovrij maken niet...kan je zelf ook doen heb ik op internet gezien...en dat met je afstandbediening en een vage toets combi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

henkleerssen schreef op 02 August 2003 @ 14:53:
wat nu als je toch wat er bij wilt zetten? Waarom MOET je per se finalisen ("omdat die het het anders niet doet" antwoord heb ik niet zoveel aan...?
ik had het zelfde probleem en heb het zo opgelost:

lade open: cd er in die het niet doet, speler uit speler aan (via de KNOP op de speler zelf en niet op de AB) en dan leest hij hem wel (lekkuh vaag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

SCaRaBaeuS schreef op 02 August 2003 @ 20:34:
[...]

ik had het zelfde probleem en heb het zo opgelost:

lade open: cd er in die het niet doet, speler uit speler aan (via de KNOP op de speler zelf en niet op de AB) en dan leest hij hem wel (lekkuh vaag)
Bij mij ook nu.... af en toe blijft die bij mp3's hangen (vbr).. vervolgens moet ik opstaan om dezelfde truuk te doen.. is niet helemaal de bedoeling lijkt me (zat toch eenafstand bediening bij?) Soms bij het hangen.. kan ik wel liedjes afspelen.. maar ik krijg geen refresh van het beeld... Dus wel geluid maar geen update van beeld (cursor hangt en title van liedje hangt..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
Eind van de week is er waarschijnlijk een nieuwe firmware die een verbeterde DivX 3.11 support zal bieden.
Kort daarna zal er een update komen met de verbeterde subtitle support.
Heel misschien zal deze er nog in verwerkt worden maar ik ga er niet van uit.

Hou de frontpage van dit topic dus in de gaten B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

neo2001 schreef op 05 augustus 2003 @ 11:50:
Eind van de week is er waarschijnlijk een nieuwe firmware die een verbeterde DivX 3.11 support zal bieden.
Kort daarna zal er een update komen met de verbeterde subtitle support.
Heel misschien zal deze er nog in verwerkt worden maar ik ga er niet van uit.

Hou de frontpage van dit topic dus in de gaten B)
ook mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwiegant
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-11-2018
Zijn er inmiddels alweer concrete plannen voor het opstarten van een IA, ik ben hier namelijk wel voor in.. :*)

Op zoek naar condooms ? http://www.veiligglijden.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
jwiegant schreef op 07 August 2003 @ 08:19:
Zijn er inmiddels alweer concrete plannen voor het opstarten van een IA, ik ben hier namelijk wel voor in.. :*)
Ik beantwoord deze vraag een keer:
Er zal rond circa 10-09-2003 weer een IA zijn met de DP-450 en de DP-500.
Ik zal dat tzt een keer op dit forum aankondigen en vervolgens zal het op Laupro staan (zie sig)

Ik hoop dat jullie nog zolang kunnen wachten >> nog 4 weken dus! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90113

ik heb de laatste firmware willen instaleren maar er is iets mis gelopen.nu staat er ...BOOT ERR... op mijn kiss speler wat moet ik nu doen???? downgrade naar een oude firmware gaat ook niet groetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
Anoniem: 90113 schreef op 10 augustus 2003 @ 20:38:
ik heb de laatste firmware willen instaleren maar er is iets mis gelopen.nu staat er ...BOOT ERR... op mijn kiss speler wat moet ik nu doen???? downgrade naar een oude firmware gaat ook niet groetjes.
vermeld even welke je erop had staan en naar welke firmware je wou upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

neo2001 schreef op 12 August 2003 @ 11:42:
[...]

vermeld even welke je erop had staan en naar welke firmware je wou upgraden?
hoe is het met de nieuwe firmware? heb je daar al wat gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-05 21:59
misschien een paar hele n00bvraagjes hoor, maar goed:

1 welke ondertitel-extensies (.sub, .srt, etc.) speelt de KISS af?
2 als ik met GSpot de codec van een film wil bekijken, zie ik bijv. bij Video Codec 'S-MPEG 4 version 3' staan. Op divxplayer.nl staat dat de KISS MPEG 4 ondersteunt, is dat dan ook deze (speciale?) versie? Ik heb dat namelijk wel vaker, dat er 'rare' codecs staan (ben nog een beetje n00b op het codec-gebied ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bstard
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:28

bstard

---------------

Blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bstard

bstard

---------------

Blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Vreemd...

Ze gaan van 2.6.8 naar 2.7.0 !

Waar bleef firmware 2.6.9 dan?

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bstard

bstard

---------------

Was al tijdje bekend dat dit de versie zou worden. Denk dat ze deze 2.7.0 zien al een iets ´grotere´ patch. Is meer getest, en (hopelijk' meer bugfixes. Maar helaas ben ik pas morgen avond in de gelegenheid deze te testen.. ben benieuwd.

Blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
De KISS DP500 is nu de eerste officiële 'certified' Divx-hardware-speler, zie ook: http://www.divx.com/hardware/detail.php?id=55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Neobahamuth schreef op 12 augustus 2003 @ 14:28:
Vreemd...

Ze gaan van 2.6.8 naar 2.7.0 !

Waar bleef firmware 2.6.9 dan?
gebeurt altijd 2.6.9 is een beta :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
Hoe kom jij aan die download want via de support pagina kom ik alleen bij de 2.6.8 firmware, wie heeft deze 2.70 al draaien dan??

Werken de subs nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
SCaRaBaeuS schreef op 12 augustus 2003 @ 15:10:
[...]

gebeurt altijd 2.6.9 is een beta :)
2.6.9 zou eigenlijk vorige week uit komen, hier zat nog geen subtitle support in alleen een verbeterde DivX3.11 playback.

Als het goed is zou in de 2.70 ook de subtitles goed moeten zijn ! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bstard

bstard

---------------

Ik heb net kiss site gehacked, en er een eigen versie geupload. Dadelijk als iedereen deze op z´n Kiss draait moet je eens kijken wat het kan 8)

Neu.. vond op topforum: http://www.topforum.nl/pl....php?ID=133&tID=337&fID=5

Blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

geupdate!! ik ga hem nu uitproberen :)

[update1]
divx 3.11 en ac3 hangt nog erger dan eerst, 2de film nu proberen :S

titeling is nu bezig dus moet ff wachten todat ik de subs zie :)

[update2]

SUBS WERKEN!!! :) kewlio :) dus als ze op de dvd / cd staan werken ze :)

[update3]

searching werkt ook goed :) subs blijven goed draaien.
nu nog kijken of hij niet hakkelt :) (zo te zien nog niet...)

straks ff wat divx 3.11 filmpjes tjecken of het geluid goed loopt :)
[update 4]
ben net klaar met dit typen en jahoor hij schokt weer.. :(
jammer dat is nog niet gemaakt...

ok volgende film met divx 3.11

[update5] B)
ze hebben wat toegevoegd bij het openen van film, pls wait op het schermpje :D

film is nu bezig met intro.. zal vast wat gezegd worden 8)7

WOW het geluid is goed!! en kwaliteit ook :*)
veel beter dan de vorige :) :o

[ Voor 146% gewijzigd door Ankh op 12-08-2003 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
Onderstaand het bericht van Paul Veth van DivXplayer.nl

Subtitles
Ze hebben geluisterd naar me en de framerate herkenning geactiveerd. We hebben getest op div framerates, zoals 15,000 20,000 23,976 24,000 25,000 29,000 30,000 en zelf 60,000. Werken perfect.

DivX 3.11
3.11 is ook aanzienlijk verbeterd, en het blikkerige geluid is weg. Ik ben blij dat ik daar naar toe gegaan ben.

Groeten,
Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

neo2001 schreef op 12 augustus 2003 @ 15:37:
Onderstaand het bericht van Paul Veth van DivXplayer.nl

Subtitles
Ze hebben geluisterd naar me en de framerate herkenning geactiveerd. We hebben getest op div framerates, zoals 15,000 20,000 23,976 24,000 25,000 29,000 30,000 en zelf 60,000. Werken perfect.

DivX 3.11
3.11 is ook aanzienlijk verbeterd, en het blikkerige geluid is weg. Ik ben blij dat ik daar naar toe gegaan ben.

Groeten,
Paul
zie hier boven :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

eeuh ff misschien een domme opmerking... net die iso geburned op crdw en gesloten en zo.. in de 450 geplaatst... vraagt die of ik ff de "krachtcyclus van de dvd" wil opstarten? Gebeurt verder niks...

Ik ken de toetsen combi's van
*eject - clear - 1 - 2 - 3 (Reset the settings)
*eject - clear - 2 - 7 - 6 (Entering the hidden menu) krijg ik trouwens ook niet..zie alleen hidden in display van speler... maar goed..

Maar krachtcyclus? Wat doe ik vout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75321

kracht cyclus = even uit & aan dmv de power button

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75321

Wat ik nog steeds niet voor elkaar krijg is het forwarden en rewinden in een divx op de DP500. Iemand een tip? Ook niet met de 2.7.0 firmware dus.

Overigens doen alle subs het nu prima vanaf CD. Streaming vanaf de PC test ik zo nog ff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Anoniem: 75321 schreef op 12 August 2003 @ 23:14:
tjonge jonge... thanks..
is dat een belgische vertaling "kracht cyclus" voor power button (no offense)? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:45

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Nee dat is een automatische of een woordenboek vertaling door een koreaan ofzo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89683

Geen koreaan...Eerder een Noor of een Zweed...;-p

maar eniehoe...de subs werken inderdaad zo goed als perfect. Ik heb een paar films waar ze na een kleine test toch 0.5 sec (zeg maar wat) out off sync lopen...maar tenminste beter (lees veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel beter) dan 2.6.8
Ben benieuwd hoeveel jaar het duurd voordat sony e.d. komen met een dergelijke speler en hoelang hun er over doen om hun klanten tevreden te houden...

maar ff serieus...je zou toch denken dat iemand op een technisch forum als dit toch wel de link tussen kracht cyclus, power cycle en UIT/AAN doen moet zien..

mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bstard

bstard

---------------

Anoniem: 75321 schreef op 12 augustus 2003 @ 23:14:
lol, dat had ik dus ook. WTF bedoelen ze daar nou mee, toen maar me Kiss op engels gezet, wel zo duidelijk dan.

Blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
Anoniem: 75321 schreef op 12 August 2003 @ 23:16:
Wat ik nog steeds niet voor elkaar krijg is het forwarden en rewinden in een divx op de DP500. Iemand een tip? Ook niet met de 2.7.0 firmware dus.

Overigens doen alle subs het nu prima vanaf CD. Streaming vanaf de PC test ik zo nog ff
Forwarden en Rewinden kan ook niet in DivX, dat kan in je windows media player toch ook niet.

Je kan alleen timesearch doen en deze functie is nu erg stabiel geworden !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

neo2001 schreef op 13 augustus 2003 @ 08:36:
[...]

Forwarden en Rewinden kan ook niet in DivX, dat kan in je windows media player toch ook niet.

...
Nou ik kan wel degelijk voor en achteruit spoelen, ik weet niet wat jou probleem is.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
Anoniem: 19894 schreef op 13 August 2003 @ 08:48:
[...]

Nou ik kan wel degelijk voor en achteruit spoelen, ik weet niet wat jou probleem is.. :?
hoe bedoel je fast forward in DivX met b.v de media payer of B.S player?? dat is dan nieuw voor mij, ik kan alleen de timeline verschuiven in alle players en dat is meer vooruitspoelen ala timesearch

[ Voor 20% gewijzigd door nwolsink op 13-08-2003 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
neo2001 schreef op 13 August 2003 @ 09:37:
[...]

hoe bedoel je fast forward in DivX met b.v de media payer of B.S player?? dat is dan nieuw voor mij, ik kan alleen de timeline verschuiven in alle players en dat is meer vooruitspoelen ala timesearch
Nee, in WMP. :)

Gewoon op het tijdsbalkje klikken bedoelt hij waarschijnlijk.

edit:

D'oh, niet gezien dat je juist een edit gedaan had. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Fire69 op 13-08-2003 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13290

Vraagje:

Als je mp3's of divx'en op een DVD'tje brand, kun je deze dan ook gewoon afspelen met de DP-500, of werkt dat alleen maar met cd's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Anoniem: 13290 schreef op 13 August 2003 @ 10:08:
Vraagje:

Als je mp3's of divx'en op een DVD'tje brand, kun je deze dan ook gewoon afspelen met de DP-500, of werkt dat alleen maar met cd's?
nope werkt gewoon hoor :) heel goed zelfs :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
op de site van KISS staat bij de firmware alleen 2.7.0 voor de DP500. Komt er geen nieuwe firmware voor de DP450 meer uit of komt deze later? en kan ik de versie voor de DP500 ook voor de DP450 gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bstard

bstard

---------------

The Evil Brain schreef op 13 augustus 2003 @ 13:55:
op de site van KISS staat bij de firmware alleen 2.7.0 voor de DP500. Komt er geen nieuwe firmware voor de DP450 meer uit of komt deze later? en kan ik de versie voor de DP500 ook voor de DP450 gebruiken?
http://www.kiss-technolog...SS_DP-450_FW2.7.0_PAL.iso werkt niet bij jouw?

Blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
ehm... klik klik.... ja hoor. Alleen wordt deze link nog niet op de firmware pagina gebruikt. Daar staat nog steeds 2.6.8 Maar hij staat dus al wel op de site. Maar in ieder geval bedankt! _/-\o_ Ik heb m nou en daar gaat t om :)

[ Voor 11% gewijzigd door The Evil Brain op 13-08-2003 16:08 . Reden: aangepaste url ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

neo2001 schreef op 13 August 2003 @ 09:37:
[...]

Met Zoomplayer kun je met divx gewoon snelspoelen hoor, zowel voor als achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
The Evil Brain schreef op 12 August 2003 @ 14:03:
misschien een paar hele n00bvraagjes hoor, maar goed:

1 welke ondertitel-extensies (.sub, .srt, etc.) speelt de KISS af?
2 als ik met GSpot de codec van een film wil bekijken, zie ik bijv. bij Video Codec 'S-MPEG 4 version 3' staan. Op divxplayer.nl staat dat de KISS MPEG 4 ondersteunt, is dat dan ook deze (speciale?) versie? Ik heb dat namelijk wel vaker, dat er 'rare' codecs staan (ben nog een beetje n00b op het codec-gebied ;) )
heb het antwoord op de eerste vraag gevonden op de site van PCU:
Ondertiteling in SRT en Sub formaat 25 fps
Maar nu dus blijkbaar ook in andere snelheden.

[ Voor 20% gewijzigd door The Evil Brain op 13-08-2003 19:36 ]

Anoniem: 51195

In belgie zijn ze in promotie in de Carrefour aan 200 euro!
450 model

• bstard

bstard

---------------

Gistern avond 2.7.0 op m'n dp500 gezet, hoefde gelukkig niet eerst 2.6.5 er op te zetten. Of is het normaal dat bij een nieuwe hogere versie je niet eerst terug hoeft naar 2.6.5?

Anyway, ik heb niet echt zitten testen, maar een avi over het netwerk aangezet (via open dp500, http://sourceforge.net/projects/open-dp500/). Viel me op dat nu de .mpg's files welke door de server worden geexporteerd niet meer voorkomen op de lijst op de Kiss. Verder ging 't OK, alleen toen ik de Search gebruikte ging 't mis. De search werkte op zich wel, maar na nog geen seconde film NA de search hing de speler. Crash.. moest aan-uit zetten en opnieuw beginnen:(

Terwijl de video 750kb XVID met 128kb MP3 audio is.. redelijk standaard lijkt me. Iemand anders wel/geen problemen hiermee?

[EDIT]
Dit gebeurd dus alleen met open-dp500. Als ik PC-Link 1.1 gebruik gaat de search wel goed.
[EDIT]

[ Voor 9% gewijzigd door bstard op 14-08-2003 12:20 ]

Blub

Anoniem: 19058

gadver..2.7.0 uit en geen woord over het probleem met subtitles op 23fps :(

prutsers, grootste bug niet gefixt.

• The Evil Brain
Anoniem: 19058 schreef op 14 augustus 2003 @ 13:17:
gadver..2.7.0 uit en geen woord over het probleem met subtitles op 23fps :(

prutsers, grootste bug niet gefixt.
Anoniem: 89683 schreef op 12 August 2003 @ 23:39:
maar eniehoe...de subs werken inderdaad zo goed als perfect. Ik heb een paar films waar ze na een kleine test toch 0.5 sec (zeg maar wat) out off sync lopen...maar tenminste beter (lees veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel beter) dan 2.6.8
ehm... volgens mij zijn ze dus wél gefixed. Zoiets las ik ook op het topforum. en dat 0.5 sec. out of sync zou ook kunnen komen doordat de ondertitel niet perfect is, of dat je m niet perfect heb gesynchroniseerd met je film. Dat heb ik ook weleens als ik een film op de pc bekijk.

offtopic:
heb het zelf niet getest: wil de DP450 kopen met de volgende IA :+

[ Voor 29% gewijzigd door The Evil Brain op 14-08-2003 13:22 ]

Anoniem: 19058

sorry, ik zit te gauw te blaten. Zag niks hierover op de kiss page, maar lees in de forums dat op alle framerates subs worden ondersteund. Gelukkig. Gauw thuis ff testen :)

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

ondertussen is het hangen van divx/xvid's bij hoge kbps (bij VBR of second pass) probleem nog niet opgelost... het hakkelen dus wat al eerder genoemd is.
Ook hangt mijn dvd+r (platinum) met mp3's wel eens.. blijft ook hetzelfde.. grotere divx/xvids op dvd+r is ook nog niet opgelost.. ... weer wachten op de volgende firmware..
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.