Toon posts:

Gebruikerservaring met de KiSS DP-450 / DP-500

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.335 views sinds 30-01-2008

• bstard
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-05 18:38

bstard

---------------

henkleerssen schreef op 14 August 2003 @ 13:47:
ondertussen is het hangen van divx/xvid's bij hoge kbps (bij VBR of second pass) probleem nog niet opgelost... het hakkelen dus wat al eerder genoemd is.
Ook hangt mijn dvd+r (platinum) met mp3's wel eens.. blijft ook hetzelfde.. grotere divx/xvids op dvd+r is ook nog niet opgelost.. ... weer wachten op de volgende firmware..
Begin 't idee te krijgen je dat 202mherz (150 sommige kiss'en?) ARM toch net niet genoeg is voor divx3.11.. of heeft het hier geen zak mee te maken?

Blub

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:54
lijkt mij ook, alhoewel, waarom doet divx 5 dan wel soepel? (of is dat sterker gecomprimeerd ofzo?)

• bstard

bstard

---------------

The Evil Brain schreef op 14 August 2003 @ 14:10:
lijkt mij ook, alhoewel, waarom doet divx 5 dan wel soepel? (of is dat sterker gecomprimeerd ofzo?)
Weet niet psies, zou kunnen dat er beter geoptimaliseerde codec voor divx5\xvid voor deze ARM processor is.. of dat die codecs met minder power gedecodeerd kunnen worden?

Blub

• The Evil Brain
hm zou kunnen. Ik las ook ergens dat de divx 3.11 eerst gedecodeerd moet worden naar divx 5, omdat de sigmachip die erin zit divx 3.11 niet aankan... misschien dat ie door die extra slag slomer wordt (of het is één groot broodje aap verhaal natuurlijk, en kan Sigma wel divx 3.11 aan :+ )

• bstard

bstard

---------------

[quote]bstard schreef op 14 August 2003 @ 11:18:
Anyway, ik heb niet echt zitten testen, maar een avi over het netwerk aangezet (via open dp500, http://sourceforge.net/projects/open-dp500/). Viel me op dat nu de .mpg's files welke door de server worden geexporteerd niet meer voorkomen op de lijst op de Kiss. Verder ging 't OK, alleen toen ik de Search gebruikte ging 't mis. De search werkte op zich wel, maar na nog geen seconde film NA de search hing de speler. Crash.. moest aan-uit zetten en opnieuw beginnen:(

Dit gebeurd dus alleen met open-dp500. Als ik PC-Link 1.1 gebruik gaat de search wel goed.

Ok, is me duidelijk waarom search met open-dp500 (0.3) en met dp500serv (ook een opensource server implementatie) fout gaan.. huidige versie van deze software werken dus NIET met een Search samen met firmware 2.7.0.. Heeft te maken met het automatisch aanvragen van de Kiss500 van de {filename}.utf , een subpicture file. Probeer een oplossing te vinden.. Want ik ga natuurlijk niet weer terug naar dat stukje bout software PC-Link, me windows machine aanlaten terwijl er een Linux bak met alle video in de kast staat te zoemen;)

[EDIT3]
Heb stuk min-of-meer werkende code naar autheur van dp500serv gestuurd.. is nog wel wat werk om het goed te laten werken met firm 2.7.0, maar een quick-n-dirty oplossing werkt voorlopig. Mocht je interesse hebben of willen helpen de code volledig te maken: www.xs4all.nl/~jarl/dp500serv-0.1-firmware270.tar.gz

Is dus Linux C code;)
[EDIT3]

[Voor 25% gewijzigd door bstard op 14-08-2003 19:22]

Blub

• bstard

bstard

---------------

The Evil Brain schreef op 14 August 2003 @ 14:20:
hm zou kunnen. Ik las ook ergens dat de divx 3.11 eerst gedecodeerd moet worden naar divx 5, omdat de sigmachip die erin zit divx 3.11 niet aankan... misschien dat ie door die extra slag slomer wordt (of het is één groot broodje aap verhaal natuurlijk, en kan Sigma wel divx 3.11 aan :+ )
Zo kunnen.. vraag me af alleen wat voor stukje hardware dan die transcodeer stap doet;)

Blub

Anoniem: 89030

Bij mijn 450 werken de subtitles nu in ieder geval prima bij de 23,9... Xvids! Perfect! Verder merk ik nog geen verschil

Anoniem: 19058

ik heb er nu een raar probleem bij...dvdtje met 1 dolby 6.1 audiospoor geeft geen geluid meer, bij de vorige FW wel..als ik in de setup audio output "raw" kies zet ie het steeds weer terug naar PCM :?
Heeft iemand dit probleem ook?

Anoniem: 8504

Even een voor mij belangrijke vraag. Kan je ook files spelen die op een linux network server draaien?

Anoniem: 21449

Heb net een dp-500 besteld. Wat ik wilde vragen, wat is de beste aansluiting. Scart, S-Video of composite.

scart is altijd het beste voor zover ik weet..dan s-video, en het minst is composiet

• The Evil Brain
over die linuxserver: dat kan wel geloof ik, zie ook het bericht van bstard enkele posts hierboven

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Anoniem: 19058 schreef op 15 August 2003 @ 18:46:
scart is altijd het beste voor zover ik weet..dan s-video, en het minst is composiet
Heb hier ook scart... maar ik vroeg me af of het beeld misschien nog scherper kan misschien... (tweaker he.. ;) )... want er is een optie in het hidden menu (open-clear-276} .. dat je dussum nog meer opties kunt aan klikken.. maar.. ik ben bang.. dat ik dan zwart beeld krijg.. en het een en ander dan niet meer te benaderen valt... iemand?

henkleerssen schreef op 15 August 2003 @ 20:14:
[...]

Heb hier ook scart... maar ik vroeg me af of het beeld misschien nog scherper kan misschien... (tweaker he.. ;) )... want er is een optie in het hidden menu (open-clear-276} .. dat je dussum nog meer opties kunt aan klikken.. maar.. ik ben bang.. dat ik dan zwart beeld krijg.. en het een en ander dan niet meer te benaderen valt... iemand?
in dat geval kun je toch gewoon "reset to factory settings"doen of een andere FW flashen? Dan staan je settings weer default.

-edit *duh* dan zie je niets dus,,,maar ja, gewoon booten met een FW iso en je zou vanzelf weer beeld moeten hebben denk ik

Overigens schijnt de kwaliteit te worden bepaakd door het type scart, je hebt goedkope (die hebben vaak achtergrondruis) en hele dure gold coated uitvoeringen voor optimaal beeld

[Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 19058 op 15-08-2003 20:34]

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
henkleerssen schreef op 15 augustus 2003 @ 20:14:
[...]

Beter dan scart ga je niet kunnen.
Tenzij je een tv hebt met progressive scan, maar dat betwijfel ik. ;)

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Fire69 schreef op 15 August 2003 @ 20:47:
[...]

Beter dan scart ga je niet kunnen.
Tenzij je een tv hebt met progressive scan, maar dat betwijfel ik. ;)
Geen progressive scan nee.. plasma misschien in de verre toekomst ja...
Maar ruis heb ik verder niet.. maar niemand andere settings geprobeerd?

• bstard

bstard

---------------

Anoniem: 8504 schreef op 15 August 2003 @ 16:43:
Even een voor mij belangrijke vraag. Kan je ook files spelen die op een linux network server draaien?
Ja-en-nee.. met de nieuwe firmware 2.7.0 nog niet, met 2.6.8 prima. Zie dp500serv of open-dp500. Ga van 't weekend proberen een quick-n-dirty fix wat bruiknbaarder te maken.. als patch op dp500serc. Dit is een geschreven in C, die ander in Java.

zie http://sourceforge.net/projects/open-dp500/ en http://www.poulpy.com/proj.php?PROJID=3.

Werkt trouwens heel lekker: directory in config opgeven, en alle files die daar staan (+submaps natuurlijk) kan je browsen. Hoeft niet elke nieuwe video die je er neer zet aan te geven ofzo.

Blub

Anoniem: 84954

Iemand ervaring met andere achtergronden te installeren? Gaat het ook met screensavers ? Is het riskant ?

Zijn ook andere dingen ipv rom en dvd-rom-firmware bij te werken zoals loader version en moederbord ?

[Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 84954 op 19-08-2003 11:35]

bstard schreef op 15 August 2003 @ 22:07:
[...]

Ja-en-nee.. met de nieuwe firmware 2.7.0 nog niet, met 2.6.8 prima. Zie dp500serv of open-dp500. Ga van 't weekend proberen een quick-n-dirty fix wat bruiknbaarder te maken.. als patch op dp500serc. Dit is een geschreven in C, die ander in Java.

zie http://sourceforge.net/projects/open-dp500/ en http://www.poulpy.com/proj.php?PROJID=3.

Werkt trouwens heel lekker: directory in config opgeven, en alle files die daar staan (+submaps natuurlijk) kan je browsen. Hoeft niet elke nieuwe video die je er neer zet aan te geven ofzo.
Erg goed! Dit gaat dus ook voor elkaar komen, ga in mijn volgende huis namelijk op veel punten een netwerkverbinding maken en een centrale linux server. Die kiss wordt dan wel erg aantrekkelijk met z´n 100Mbit.

Schiet mij ineens een nieuwe vraag te binnen, kan het ding ook avi´s met (multichannel) AC3 streams aan? Ik download vrij veel van ac3guru en da´s wel tof als het geluid nu ook eens klinkt zoals het hoort.. :P

• Ceejay
  • Laatst online: 22-02 09:55
Als je een dolby receiver erop aansluit kan die ook divxjes met ac3 sound in 5.1 dolby digital surround weergeven ja. Of neem een Z-680 met dolby decoder, is een leuke setup voor in de huiskamer (bevalt hier prima) :)

• bstard

bstard

---------------

Linux + Kiss met firmware 2.7.0 :

Ok, vandaag een veel nettere oplossing om met een DP500+firmware 2.7.0 te streamen over 't ethernetje. Ik heb dp500serv als basis genomen, en uitgebouwd tot www.xs4all.nl/~jarl/dp500...rmware270-16082003.tar.gz .

Voorzover ik me kan voortellen compileert dit op elke unix. Wel heb je glib-1.2 (of hoger?) nodig. Denk dat alle linux distro's dit wel hebben.

Voor de geinteresseerden: de Kiss500 begint sessies over het netwerk met een ACTION commando. Alle opensource servers around beantwoorden dit altijd met een simpele '200'. Firmware 2.7.0 doet iets extra's, deze vraagt de server altijd om subtitle bestanden. Het begint te vragen naar een .utf, daarna probeer ie alle ondersteunde formaten (.utf, .sub, .srt, .smi, .rt, .txt, .ssa, .aqt en .jss, in kleine en in hoofdletters). Als zo'n ondertitel file niet bestaat, verwacht de Kiss een 404 reply, file not found, net als http. Vandaar ook de 200 reply, dit is de 'Ok' van http.

Resultaat is dat ondertitels werken, evenals zoeken in video's. Power to the Penguin;)

Blub

• Dr.Roelski
  • Laatst online: 21:15

Dr.Roelski

Walk on ....

Anoniem: 8504 schreef op 16 August 2003 @ 00:03:
[...]

Erg goed! Dit gaat dus ook voor elkaar komen, ga in mijn volgende huis namelijk op veel punten een netwerkverbinding maken en een centrale linux server. Die kiss wordt dan wel erg aantrekkelijk met z´n 100Mbit.

Schiet mij ineens een nieuwe vraag te binnen, kan het ding ook avi´s met (multichannel) AC3 streams aan? Ik download vrij veel van ac3guru en da´s wel tof als het geluid nu ook eens klinkt zoals het hoort.. :P
Ik heb met m'n kiss 450 en firmware 2.7.0. problemen met avi+ac3.
Dit geeft een volledige vastloper op de speler.
Ik verwacht overigens wel dat dit in een volgende firmwareupdate opgelost wordt.
Heb zojuist wel een DTS audio cd geluisterd, en dit werkt perfect.

• maartenst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-04 09:35
Ik heb een probleem met het afspelen van mp3’s
Naar gemiddeld 5 mp3’s loopt de speler vast. :'(
Ps ik heb de DP-450.
En dit is alleen met mp3’s dat hij vast loopt.
Maakt overigens niet uit welke firmware.

[Voor 5% gewijzigd door maartenst op 17-08-2003 09:50]

Nou weet ik het zeker, bij de volgende I.A. ben ik er zeker bij.. :P

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:57

Ankh

|true

bstard schreef op 16 augustus 2003 @ 17:37:
Linux + Kiss met firmware 2.7.0 :

Ok, vandaag een veel nettere oplossing om met een DP500+firmware 2.7.0 te streamen over 't ethernetje. Ik heb dp500serv als basis genomen, en uitgebouwd tot www.xs4all.nl/~jarl/dp500...rmware270-16082003.tar.gz .

Voorzover ik me kan voortellen compileert dit op elke unix. Wel heb je glib-1.2 (of hoger?) nodig. Denk dat alle linux distro's dit wel hebben.

Voor de geinteresseerden: de Kiss500 begint sessies over het netwerk met een ACTION commando. Alle opensource servers around beantwoorden dit altijd met een simpele '200'. Firmware 2.7.0 doet iets extra's, deze vraagt de server altijd om subtitle bestanden. Het begint te vragen naar een .utf, daarna probeer ie alle ondersteunde formaten (.utf, .sub, .srt, .smi, .rt, .txt, .ssa, .aqt en .jss, in kleine en in hoofdletters). Als zo'n ondertitel file niet bestaat, verwacht de Kiss een 404 reply, file not found, net als http. Vandaar ook de 200 reply, dit is de 'Ok' van http.

Resultaat is dat ondertitels werken, evenals zoeken in video's. Power to the Penguin;)
werkt niet.. krijg een aantal errors:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
[root@egypte dp500serv-0.1-firmware270-16082003]# ./configure
checking for a BSD-compatible install... /usr/bin/install -c
checking whether build environment is sane... yes
/home/stuff/dp500serv-0.1-firmware270-16082003/missing: Unknown `--run' option
Try `/home/stuff/dp500serv-0.1-firmware270-16082003/missing --help' for more information
configure: WARNING: `missing' script is too old or missing
checking for gawk... gawk
checking whether make sets $(MAKE)... yes
checking for gcc... gcc
checking for C compiler default output... a.out
checking whether the C compiler works... yes
checking whether we are cross compiling... no
checking for suffix of executables...
checking for suffix of object files... o
checking whether we are using the GNU C compiler... yes
checking whether gcc accepts -g... yes
checking for gcc option to accept ANSI C... none needed
checking for style of include used by make... GNU
checking dependency style of gcc... none
configure: creating ./config.status
config.status: creating Makefile
config.status: creating src/Makefile
config.status: executing depfiles commands
[root@egypte dp500serv-0.1-firmware270-16082003]#

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
[root@egypte dp500serv-0.1-firmware270-16082003]# make
Making all in src
make[1]: Entering directory `/home/stuff/dp500serv-0.1-firmware270-16082003/src'
source='clients.c' object='clients.o' libtool=no \
depfile='.deps/clients.Po' tmpdepfile='.deps/clients.TPo' \
depmode=none /bin/sh ../depcomp \
gcc -DPACKAGE_NAME=\"\" -DPACKAGE_TARNAME=\"\" -DPACKAGE_VERSION=\"\" -DPACKAGE_STRING=\"\" -DPACKAGE_BUGREPORT=\"\" -DPACKAGE=\"dp500serv\" -DVERSION=\"0.1\"  -I. -I.    -O2 -Wall `glib-config --cflags` -g -O2 -c `test -f 'clients.c' || echo './'`clients.c
/bin/sh: line 1: glib-config: command not found
../depcomp: ../depcomp: No such file or directory
make[1]: *** [clients.o] Error 127
make[1]: Leaving directory `/home/stuff/dp500serv-0.1-firmware270-16082003/src'
make: *** [all-recursive] Error 1
[root@egypte dp500serv-0.1-firmware270-16082003]#

:)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• bstard

bstard

---------------

SCaRaBaeuS schreef op 17 August 2003 @ 11:42:
[...]

werkt niet.. krijg een aantal errors:
/bin/sh: line 1: glib-config: command not found
../depcomp: ../depcomp: No such file or directory
[/code]

:)
Ook beter lezen he , ik schreef "Wel heb je glib-1.2 (of hoger?) nodig.".. glib-config moet ook in je PATH staan. Vreemd dat dat niet het geval is bij je. Waar probeer je dit op te compileren, op een Linux of andere unix?

Vandaag nog paar kleine verbeteringen (check for glib-1.2 in configure, betere logging, zoekt config file in je home dir, sneller lezen van video file), zitten in http://www.xs4all.nl/~jar...rmware270-17082003.tar.gz

[Voor 29% gewijzigd door bstard op 17-08-2003 14:15]

Blub

Anoniem: 70822

En hoe zit het met DVD zelf? is dat wel 100% in orde qua kwaliteit e.d.?

• Ankh

Ankh

|true

bstard schreef op 17 August 2003 @ 13:34:
[...]

Ook beter lezen he , ik schreef "Wel heb je glib-1.2 (of hoger?) nodig.".. glib-config moet ook in je PATH staan. Vreemd dat dat niet het geval is bij je. Waar probeer je dit op te compileren, op een Linux of andere unix?

Vandaag nog paar kleine verbeteringen (check for glib-1.2 in configure, betere logging, zoekt config file in je home dir, sneller lezen van video file), zitten in http://www.xs4all.nl/~jar...rmware270-17082003.tar.gz
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
[root@egypte stuff]# apt-get install glib
Checking for new apt-get details: Ok
Getting apt-get GPG key name: pcn
Updating /etc/apt/sources.list: Ok
Reading Package Lists...
Building Dependency Tree...
glib is already the newest version.
0 packages upgraded, 0 newly installed, 0 removed and 0 not upgraded.
Done.

voor de rest weet ik het niet.. (ik weet niet ook niet veel van linux (zulke dingen dus) )
en bedoel dat ik in de configure file de path moet veranderen?

met whereis glib krijg ik niets en locate glib een heleboel...

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-05 13:43
Dit zal wel normaal zijn maar waarom kan ik geen *.mpg files afspelen via het netwerk ? Alleen maar .avi files.

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

• Ankh

Ankh

|true

fulgore schreef op 17 augustus 2003 @ 19:26:
Dit zal wel normaal zijn maar waarom kan ik geen *.mpg files afspelen via het netwerk ? Alleen maar .avi files.
goeie vraag, heb zelf ze niet, maar anders encode je ze ff met divx ofzo :P

• bstard

bstard

---------------

glib is already the newest version.

voor de rest weet ik het niet.. (ik weet niet ook niet veel van linux (zulke dingen dus) )
en bedoel dat ik in de configure file de path moet veranderen?

met whereis glib krijg ik niets en locate glib een heleboel...
Ik ben helemaal geen liefhebber van packages, weet er niet veel van, maar denk dat je deze http://packages.debian.or...devel/libglib1.2-dev.html mist. Anders gewoon de officiele sources halen en compileren;)

Blub

• egeltje
  • Laatst online: 10-04-2019

egeltje

BOfH: BSD Operator from Hell

Voor FreeBSD-ers die dit willen draaien, moeten eerst de symlink in bstard's code weggooien en vervangen voor ln -s /usr/local/share/automake17/depcomp depcomp
Volgende tip is om in listen.c de regel
code:
1
   res = sprintf(path,"%s/.dp500serv/dp500.conf",getenv("HOME"));

te vervangen door
code:
1
   res = sprintf(path,"/usr/local/etc/dp500.conf");

Zo houdt je alle programma's en config files op de standaard FreeBSD plaatsen...

Iedereen wil terug naar de natuur, maar niemand wil lopen...

• zordaz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:10
In dit draadje, maar ook in diverse tests kijkt men vooral naar de divx mogelijkheden van deze spelers, maar waar ik juist ook benieuwd naar ben, is de mp3 en ogg ondersteuning van deze apparaten. Vragen die ik heb zijn:

- Worden VBR MP3s goed ondersteund?
- Hoe gaan de spelers om met schijfjes waar verschillende bestandsformaten door elkaar op staan (bijvoorbeeld MP3 en OGG)?
- Hoe is de kwaliteit en stabiliteit van de MP3 en OGG support?

• The Evil Brain
vraag 2: dat gaat niet helemaal goed, iig niet met mp3/divx/jpeg of een andere combinatie: dan geeft ie alleen de bestanden van 1 extensie weer.

• bstard

bstard

---------------

egeltje schreef op 18 August 2003 @ 20:52:
Zo houdt je alle programma's en config files op de standaard FreeBSD plaatsen...
Thnx, zal dit ook in de code verwerken. Denk verder dat de code zeer binnenkort geimporteerd wordt in ´t originele project http://www.poulpy.com/proj.php?PROJID=3. Van ´t weekend ga ik eens zitten om playlists erin te bouwen. Recently played enzo. Verder merkte ik dat er toch nog wat problemen met afspelen van films met subs waren; ik heb nog geen tijd gehad die films met PC-Link te testen, want voor zelfde geld was het een firmware bug.

Blub

Anoniem: 84954

Anoniem: 84954 schreef op 15 August 2003 @ 23:34:
Iemand ervaring met andere achtergronden te installeren? Gaat het ook met screensavers ? Is het riskant ?

Zijn ook andere dingen ipv rom en dvd-rom-firmware bij te werken zoals loader version en moederbord ?
Niemand ?

dr zijn hier mensen mee beizg, heb je daar al gekeken?

nog een vraagje; meer general eigenlijk.

Ik wil een aantal divx-en op een DVD zetten. Nu dacht ik, lekker makkelijk, ik zet er alvast 2 op, sluit de sessie niet af, en voeg er later nog wat toe.
Die eerste 2 speelt ie prima af, maar alles wat ik later toevoeg ziet ie niet.

Dus, is het zo dat ie maar 1 track aankan? Dat lijkt me een logiche verklaring. Want de nieuwe films komen in nieuwe tracks op de DVDr, die pakt ie blijkbaar niet op.

• bstard

bstard

---------------

Plaatjes vervangen, ja hoor.. all you need is Linux, met loop mounting en romfs support. De firmware iso mounten (mount -o loop firmware.iso /mnt/loop), dan zoeken naar romfs.bin ofzo, deze ook loop mounten, en voila! Alle plaatjes enzo.. vervangen, en nieuwe iso opbouwen. Zijn vast ook wel tools voor om dit te doen. Zie oa. http://www.kiss-tuning.com/, hier staan plaatjes enzo ook special hiervoor, maar hoe ze het in de firmware stoppen is mij neit duidelijk, allemaal frans daar.

Andere loader of software op de kiss zetten is even stukje moeilijker. Hiervoor heb je ARMulator voor nodig, een packet om software voor de ARM processor te maken/draaien/debuggen. Ik heb geprobeerd dit met SID van Redhat te doen, maar die ondersteund (nog) niet de benodigde hardware simulatie. Vervelend is dat een licentie ARMulator rond de 6000,- ballen is :(

Mocht iemand weten van een testversie van de ARMulator, of andere soft die dezelfde kan, hoor ik het graag;)

Blub

• Ankh

Ankh

|true

Anoniem: 19058 schreef op 19 augustus 2003 @ 11:55:
[...]

dr zijn hier mensen mee beizg, heb je daar al gekeken?

nog een vraagje; meer general eigenlijk.

Ik wil een aantal divx-en op een DVD zetten. Nu dacht ik, lekker makkelijk, ik zet er alvast 2 op, sluit de sessie niet af, en voeg er later nog wat toe.
Die eerste 2 speelt ie prima af, maar alles wat ik later toevoeg ziet ie niet.

Dus, is het zo dat ie maar 1 track aankan? Dat lijkt me een logiche verklaring. Want de nieuwe films komen in nieuwe tracks op de DVDr, die pakt ie blijkbaar niet op.
probeer je sessies (finish dvd) af te sluiten, waarschijnlijk dan wel :)

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

KiSS Technology will be launching the DP-1000 at the IFA 2003. The DP-1000 will be released on the German market in September. Prices are not yet available.
Weet iemand hier al iets meer over?

Zelf wil ik graag een KiSS produkt aan gaan schaffen, maar aangezien ik nergens (zal zelf wel scheel zijn) de afmetingen van de KiSS DP-500 kan vinden wilde ik toch vragen of iemand die toevallig wist?

Wat betreft de DP-1000, zal die volgens jullie in het begin erg duur zijn? (> 350 euro)

edit:
dit heb ik intussen gevonden:
http://www.amazon.co.uk/e...er-21/026-9651630-4222838 Our Price: £129.99

http://www.idealo.de/preisvergleich/Product/81041.html 207,00 EUR

Ook goedkoop als je het zo ziet :? plus alle features van de DP-500....

Nog wat info: http://www.dvd-venner.dk/nyheder/nyheder.asp?news_id=1274
http://www.dvd-venner.dk/nyheder/images/kiss_dp.jpg

Dit is ook wel zeer interessant:
http://www.northq.com/products/dvd.html

[Voor 40% gewijzigd door Fietsbel op 19-08-2003 15:18]

39

• Fire69
  • Nu online
Damn, die DP-558 klinkt wel erg lekker, Tuner voor HD-recording!!

• Ankh

Ankh

|true

DP-1000 - DivX certificeret DVD I nyt slimline design
DP-1000 DVD afspiller, kombinerer KiSS Technologys DivX certificerede teknologi i et nyt lækkert slimline design, hvor overfladen på DVD-asfpilleren ikke er større end et A4 papir.

Et 42" plasma TV med indbygget DVD-afspiller og trådløs Internetadgang
Med indbygget DivX certificeret DVD-afspiller og trådløs forbindelse til Internettet (Ethernet IEEE 802.11g) kan man nyde film og billeder i High Definition og musik samt Internetradio i digital kvalitet. Det 42 tommer store og kun 72 mm tykke plasma High Definition TV kan hænges på væggen eller placeres på fod.

DP-508 DVD-afspiller med indbygget 80GB hard-disk
Med KiSS DP-508 kan man gemme og afspille musik, video og billedfiler på selve DVD'en. Med indbygget Ethernet og KiSS PC-link software kan man nemt overføre filerne fra sin PC og lagre dem. Samtidig kan man også lytte til Internetradio via sin PC i stuen.

DP-558 DVD afspiller og harddisk optager
DP-558 DVD afspiller har indbygget TV Tuner og en 80 GB hard-disk. Det giver mulighed for at optage 40 timers uafbrudt TV i DVD-kvalitet. Desuden kan DP-558 modtage digital indhold fra Internettet samt benyttes til modtagelse af Internet-radio via pc og den indbyggede Ethernet 10/100 port.

Alle nye produkter vil være DivX certificerede og kompatible med følgende formater: DVD, DivX 3.11, 4 og 5, XviD, CD, MP3, Ogg Vorbis, JPG, CD-RW and DVD-RW/+RW.
dp1000 ten groot van een a4?? tering =]

• The Evil Brain
hmm idd, maar wanneer komt ie uit? (en hij zal wel heeeeel erg duur zijn :/ )

en ik kan de afmetingen ook niet vinden :( misschien kan iemand die een DP450 of DP500 heeft 'm opmeten O+ ?

• egeltje

egeltje

bstard schreef op 19 August 2003 @ 10:36:
[...]
Thnx, zal dit ook in de code verwerken. Denk verder dat de code zeer binnenkort geimporteerd wordt in ´t originele project http://www.poulpy.com/proj.php?PROJID=3. Van ´t weekend ga ik eens zitten om playlists erin te bouwen. Recently played enzo. Verder merkte ik dat er toch nog wat problemen met afspelen van films met subs waren; ik heb nog geen tijd gehad die films met PC-Link te testen, want voor zelfde geld was het een firmware bug.
Toppie. Ik ben ook al leuk aan het sleutelen. openDP500 klinkt ook interessant, maar Java op BSD aan de praat krijgen is een heel karwei (de volgende versie heeft pas native binaries). Bovendien is deze code een stuk leesbaarder voor de gemiddelde knutselaar. :)

Je config file in het current pad is prima, maar je zou eigenlijk een -c optie moeten kunnen opgeven met een ander pad naar je config file. Ik ben nu aan het sleutelen om wat meer logging in te bouwen.

Verder hikt ie bij mij als ik MP3's af wil spelen die op de cd naadloos in elkaar over lopen. Dit heb ik nog niet met PC-Link getest, dus misschien is dit gewoon iets in de speler zelf.
Weet je of er ergens wat beschreven is over het protocol dat de KiSS praat?

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

The Evil Brain schreef op 19 augustus 2003 @ 15:25:
hmm idd, maar wanneer komt ie uit? (en hij zal wel heeeeel erg duur zijn :/ )

en ik kan de afmetingen ook niet vinden :( misschien kan iemand die een DP450 of DP500 heeft 'm opmeten O+ ?
DP-500 Dimensions:

Width 17"
Height 3"
Depth 11.5"
Weight 10.5lbs

----------------------

[Voor 5% gewijzigd door Neobahamuth op 19-08-2003 17:13]

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• bstard

bstard

---------------

egeltje schreef op 19 augustus 2003 @ 17:03:
Verder hikt ie bij mij als ik MP3's af wil spelen die op de cd naadloos in elkaar over lopen. Dit heb ik nog niet met PC-Link getest, dus misschien is dit gewoon iets in de speler zelf.
Weet je of er ergens wat beschreven is over het protocol dat de KiSS praat?
Ik ben niet de originele autheur van dp500serv mocht je soms die indruk hebben, ben sinds vandaag wel veel met hem aan het mailen. En m´n code zit al in CVS, komt morgen ofzo nieuwe versie uit. Ook dit is interesting http://www.gooddvdstuff.com/kissdvd/viewtopic.php?t=639.

Lijkt me dat je beter even die CVS kan uit-checken voordat je aan de knutsel gaat:-P

Logging / Config file <- goed plan, als klaar is ff naar TiTi (autheur van dp500serv) sturen. So far is ie heel positief met patchende knutselaars.

Protocol beschreven <- nope, die maker van openDp500 heeft toendertijd het protocol reversed. Was gelukkig niet al te moeilijk, lijkt nogal op http. Met Ethereal kom je snel een heel end;)

Hikkende MP3´s <- nog niet getest.. maar ben bang dat dit de firmware is. Als die met mp3´s zelfde doet als met video: nieuwe file? Ok, eerst even cachen dan! (en dus niet next file cachen als de huidige bijna EOF berijkt heeft). Is dp500serv wel veel sneller dan PC-Link, maar hikje hou je altijd helaas. Heb je ook nog de ID3 tag parsing die nou niet overloopt van snelligheid..

[Voor 7% gewijzigd door bstard op 19-08-2003 19:02]

Blub

• The Evil Brain
Neobahamuth schreef op 19 augustus 2003 @ 17:11:
[...]

DP-500 Dimensions:

Width 17"
Height 3"
Depth 11.5"
Weight 10.5lbs

----------------------
oftewel:

breedte: 43.18 cm
hoogte: 7.62 cm
diepte: 29.21 cm
gewicht: 4.76 kg

gelden deze waarden ook voor de DP450? :?

offtopic:
I O+ Google calculator!

• egeltje

egeltje

bstard schreef op 19 August 2003 @ 19:00:
[...]

Ik ben niet de originele autheur van dp500serv mocht je soms die indruk hebben, ben sinds vandaag wel veel met hem aan het mailen. En m´n code zit al in CVS, komt morgen ofzo nieuwe versie uit. Ook dit is interesting http://www.gooddvdstuff.com/kissdvd/viewtopic.php?t=639.
Top! Ik ben m'n hexeditor al aan het opladen.
Ik had gezien dat ene titi de aanstichter tot al dit moois is. :)
Hikkende MP3´s <- nog niet getest.. maar ben bang dat dit de firmware is. Als die met mp3´s zelfde doet als met video: nieuwe file? Ok, eerst even cachen dan! (en dus niet next file cachen als de huidige bijna EOF berijkt heeft). Is dp500serv wel veel sneller dan PC-Link, maar hikje hou je altijd helaas. Heb je ook nog de ID3 tag parsing die nou niet overloopt van snelligheid..
Ik heb ergens de source van de dp500 zien liggen. Misschien is daar nog wat aan te sleutelen en naar KiSS technology te sturen.
Ik ga eerst met dp500serv aan de gang...

• Ankh

Ankh

|true

The Evil Brain schreef op 19 August 2003 @ 19:18:
[...]

oftewel:

breedte: 43.18 cm
hoogte: 7.62 cm
diepte: 29.21 cm
gewicht: 4.76 kg

gelden deze waarden ook voor de DP450? :?

offtopic:
I O+ Google calculator!
yupz die zijn precies hetzelfde :)

• fulgore
Zo simpel is het om *.mpg files af te spelen vanaf je DP500:

Voeg toe in PC-Link de *.mpg file (bij filenaam type je een *)

in de directory waar je de KiSS PC-Link hebt geinstalleerd staat een file 'video.txt'.

open deze: nu staat er bijv.
|moviename.mpg| H:\MOVIES\moviename.mpg|0

verander dat in:

|moviename.avi| H:\MOVIES\moviename.mpg|0

Je hebt hier dus geen HEX-editor voor nodig !
PC-Link trapt hier in, je kunt nu het bestand afspelen. ;)

Met dank aan het Kiss dvd forum!

[Voor 7% gewijzigd door fulgore op 19-08-2003 23:05]

• bstard

bstard

---------------

egeltje schreef op 19 August 2003 @ 21:16:
Ik heb ergens de source van de dp500 zien liggen. Misschien is daar nog wat aan te sleutelen en naar KiSS technology te sturen.
Ik ga eerst met dp500serv aan de gang...
De source van dp500, wat bedoel je hiermee?

Blub

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

bstard schreef op 20 August 2003 @ 08:32:
[...]

De source van dp500, wat bedoel je hiermee?
dit bedoelt die: http://www.poulpy.com/downloads/dp500serv-0.1.tar.gz

Ondertussen bliven er problemen met kiss dp450 hiero.. zelfs met simpele cbr divx coded films.. (5.0.2 kleiner dan 700 mb).. verder ook met bestanden groter dan 700 MB en ook vbr mp3's heeft dat ding problemen.. freezes en echt hangen... komt vaak voor. (om niet te spreken van jpg verhoudingen bij slideshow).. ook bij de nieuwe firmware 2.7.0. De grootste problemen mijns inziens zijn daarbij nog steeds niet opgelost.
Ik heb dit ding nu gekocht juist om mijn pc niet de hele tijd aan te hoeven hebben wanneer ik een film wil gaan kijken. Ik had namelijk gewoon voorheen eeen draadloze verbinding van mijn pc naar mijn tv.. waar ik in verhouding (nu met de kiss ding) wel tevreden over ben. Kon er namelijk mp3's, divx, xvid, dvd whatever afspelen...
btw...Prima DVD speler.. maar verder...

Ik zou dan ook iedereen aanraden om gewoon ff te wachten met de aanschaf van zo'n ding.. en misschien gewoon eens naar zo'n draadloos ding te kijken. Tenzij je een coder bent.. en zelf wel ff een firmware compiled...

Een ontevreden "gebruiker"

Anoniem: 21449

Ik had afgelopen maandag mijn dp-500 binnengekregen. Na alles aangesloten te hebben deed de speler werkelijks niks. Zelfs de lampjes branden niet.

Toen gebeld naar Divxspeler en op hun kosten de speler opgestuurd en vandaag (woensdag) de nieuwe binnengekregen (Perfecte service toch?)

De Speler aangesloten op mijn Airport basistation en aangezet. Alles werkt PERFECT yes.

Ook de beeldkwaliteit van de divx is meer dan goed te noemen vind ik. Al met al een mooie dag 8)

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-06 11:59

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Ik hoor erg goede verhalen over de DP-500 en wacht dan ook met smart op de nieuwe IA bij laupro want momenteel vindt ik 299 EUR toch net iets te veel voor een DVD/DivX apparaat!

Verder zal dan ook de dp500serv software wel uitgekristalliseerd zijn hoop ik en anders ben ik wel bereid wat mee te helpen aan de development als ik er tijd voor kan vrijmaken!

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

imdos schreef op 21 augustus 2003 @ 10:37:
Ik hoor erg goede verhalen over de DP-500 en wacht dan ook met smart op de nieuwe IA bij laupro want momenteel vindt ik 299 EUR toch net iets te veel voor een DVD/DivX apparaat!

Verder zal dan ook de dp500serv software wel uitgekristalliseerd zijn hoop ik en anders ben ik wel bereid wat mee te helpen aan de development als ik er tijd voor kan vrijmaken!
wanneer start die IA ongeveer? weet iemand dat? ikzelf heb er ook wel erg grote interesse naar.

39

• The Evil Brain
neo2001 had het een paar pagina's terug over 10 september. Ik wacht ook al met smart :+

• Fire69
  • Nu online
Ik las net op de eerste pagina dat er ook een DP470 en een DP600 ging uitkomen, is hier nog iets over geweten?

• Ankh

Ankh

|true

Fire69 schreef op 21 August 2003 @ 12:06:
Ik las net op de eerste pagina dat er ook een DP470 en een DP600 ging uitkomen, is hier nog iets over geweten?
ze zijn nog niet aangegeven, enkel de DP508 / DP588 / DP1000 en een tft zijn aangekondigd.. dus de rest is nog ff wachten :)

• Fire69
  • Nu online
SCaRaBaeuS schreef op 21 August 2003 @ 13:47:
[...]

ze zijn nog niet aangegeven, enkel de DP508 / DP588 / DP1000 en een tft zijn aangekondigd.. dus de rest is nog ff wachten :)
Ja, die had ik ook zien staan, maar ik dacht dat dat misschien de vernieuwde modelnummers waren voor die andere. :)

• Ankh

Ankh

|true

Fire69 schreef op 21 augustus 2003 @ 14:12:
[...]

Ja, die had ik ook zien staan, maar ik dacht dat dat misschien de vernieuwde modelnummers waren voor die andere. :)
de 588 kan een voorloper zijn van de 600.. maar met zekerheid weet ik niet :)

• The Evil Brain
ik heb hier een *.mpg bestand dat volgens GSpot mpeg1 is. Kan de DP450 dit ook afspelen (de officiële site heeft het alleen over mpeg4)?

• Ankh

Ankh

|true

The Evil Brain schreef op 21 augustus 2003 @ 22:08:
ik heb hier een *.mpg bestand dat volgens GSpot mpeg1 is. Kan de DP450 dit ook afspelen (de officiële site heeft het alleen over mpeg4)?
kan wel... maar dan moet wat bij kiss pc-link doen (een ini veranderen ofzo) ik had het ergens gelezen...

• The Evil Brain
ja hierboven idd, maar kan het ook met de DP450 (dus via een cd-r)?

The Evil Brain schreef op 21 August 2003 @ 22:54:
ja hierboven idd, maar kan het ook met de DP450 (dus via een cd-r)?
Misschien gewoon fikken als een VCD, desnoods non standard compliant...

• Fire69
  • Nu online
Hm, blijkbaar zijn er wel al redelijk wat players met dvix/xvid-support:

http://www.gooddvdstuff.com/kissdvd/viewforum.php?f=3

• bstard

bstard

---------------

Voor linux/bsd gebruikers:
dp500serv v0.2 has been released.

New in 0.2 :
* Logging function to trace program execution (thx jarl)
* Little code cleanup
* Kiss Firmware 2.7.0 support (subtitles, etc)
* Allows DP500 to play MPEG files over the network. Valid extensions
are 'mpg' and 'mpeg'. (Does not work with subtitles).
* Some bugfixes (See ChangeLog for details)

Thanx jarl for the contributed code.

Download it in the upload center of this site or on sourceforge : http://dp500serv.sourceforge.net
Vooral die mpg playback over ethernet ruleert, lekker snel, en werkt out-the-box, dus geen vage hack die PC-link nodig heeft. Van 't weekend hoop ik weer wat tijd te vinden om een patch maken voor o.a. playlists.

Blub

• Ankh

Ankh

|true

bstard schreef op 22 August 2003 @ 20:28:

[...]

Vooral die mpg playback over ethernet ruleert, lekker snel, en werkt out-the-box, dus geen vage hack die PC-link nodig heeft. Van 't weekend hoop ik weer wat tijd te vinden om een patch maken voor o.a. playlists.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Index of /
 Name                    Last modified       Size  Description
--------------------------------------------------------------------------------
 Parent Directory        21-Jul-2003 07:36      -  

--------------------------------------------------------------------------------

Apache/1.3.26 Server at dp500serv.sourceforge.net Port 80
:p

• fulgore
http://sourceforge.net/pr...d=86149&release_id=179468

PS dus niet voor Windows systemen !

[Voor 22% gewijzigd door fulgore op 23-08-2003 00:35]

• The Evil Brain
nog een vraagje: moeten MP3-cd's per se in ISO 9660 gebrand worden, of niet? want dan kan ik uit WMP9 direct mn 4 en 5 sterren playlist branden :9

en ik had ook ergens gelezen dat je de speler regiovrij kon maken met een afstandsbediening-code (ipv een andere FW of hardwarematig), maar kan het nergens meer terug vinden ;( Weet iemand een linkje o.i.d.?

[Voor 44% gewijzigd door The Evil Brain op 23-08-2003 17:31]

• Ankh

Ankh

|true

The Evil Brain schreef op 23 augustus 2003 @ 17:27:
nog een vraagje: moeten MP3-cd's per se in ISO 9660 gebrand worden, of niet? want dan kan ik uit WMP9 direct mn 4 en 5 sterren playlist branden :9

en ik had ook ergens gelezen dat je de speler regiovrij kon maken met een afstandsbediening-code (ipv een andere FW of hardwarematig), maar kan het nergens meer terug vinden ;( Weet iemand een linkje o.i.d.?
stond hier boven ergens, dat het niet kon... moet je ff op pagina 1 of 2 kijken :)

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

*nevermind* las weer eens niet goed :/

[Voor 89% gewijzigd door Fietsbel op 24-08-2003 15:12]

39

• fulgore
The Evil Brain schreef op 23 augustus 2003 @ 17:27:

Hier staat ALLES over regio vrij maken van je KISS DP-450/500 speler !!!

http://hijacker.rpc1.org/kiss/

- 12.08.2003
New firmware 2.7.0 was released. This one is now able to internaly flash the Toshiba SD-M1712 AND Toshiba SD-M1612 drive inside the component. Meaning? No more opening the component so that you could take out the Toshiba DVD drive and put it inside the PC to flash. I've still left the old instructions on how to flash externaly if anyone needs it. But if you have firmware 2.7.0 or newer then you can make your drive region free the new way. I've taken some screenshot of the whole process so it can be as much clear as possible. 8)

[Voor 78% gewijzigd door fulgore op 25-08-2003 09:45]

• The Evil Brain
senk joe! en over dat ISO-gedoe? wat gebeurt er als ik ze níet in ISO9660 brand?

• egeltje

egeltje

bstard schreef op 22 August 2003 @ 20:28:
[...]
Nieuws voor BSD fans:
Boulder, CO - August 25, 2003 - The FreeBSD Foundation today announced the
availability of a binary distribution of the Java JDK version 1.3.1 for
the widely used FreeBSD operating system.
Dat scheelt stukken om met openDP500 te gaan spelen! (Hoewel DP500serv mij uitstekend bevald...

• egeltje

egeltje

fulgore schreef op 25 August 2003 @ 00:30:
[...]
Hier staat ALLES over regio vrij maken van je KISS DP-450/500 speler !!!
http://hijacker.rpc1.org/kiss/
Heel kort door de bocht:
Druk op <eject> , <clear>, <2>, <7> en <6> en je komt in een systeem menu waar je je regio (of "all") kunt opgeven...

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:39
egeltje schreef op 25 augustus 2003 @ 21:59:
[...]

Heel kort door de bocht:
Druk op <eject> , <clear>, <2>, <7> en <6> en je komt in een systeem menu waar je je regio (of "all") kunt opgeven...
Erg kort want je moet ook nog de nieuwe firmware op cd fikken en in de speler stoppen :) Oja, en je moet minimaal 1 dvd gespeeld hebben.
In order to DVD work properly you need to have at least one DVD played. That way the DVD region will decress and get set to the region the DVD is from. Just put a regioned DVD inside and play it at least once. Next step is to download the patched firmwares in BIN format. To make it easy I've made practical ISO file. Just burn it. Make sure you finalize the CD and burn as Disc-At-Once.

📷 Insta

• fulgore
egeltje schreef op 25 August 2003 @ 21:59:
[...]

Heel kort door de bocht:
Ja, dit is HEEL kort door de bocht want dit kun je pas doen als hij al regiovrij gemaakt is !

[Voor 9% gewijzigd door fulgore op 25-08-2003 22:35]

• Langman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-05 19:41
De Kiss DP-500 lijkt me echt een super spelertje, ik kan alleen 2 dingen niet helemaal goed vinden, namelijk:

Hoe zit het met Divx bestanden die teruggebracht zijn in resolutie?
De zoom is niet traploos, maar welke keuze heb je?

in oude berichten las ik dat deze balken geven. dit zou opgelost zijn met een nieuwe firmware, (optie om beeldvullend te maken), maar die schijnt niet helemaal goed te werken.

Zijn er mensen hier die mij kunnen vertellen hoe het nu op dit moment precies zit met deze bestanden?
of kan iemand mij zeggen waar het staat, en dat ik er overheen gelezen heb?

• --JvL--
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-05 14:49

--JvL--

Know why

Ik heb een oude tv met slechts een coax aansluiting. Dus geen scart /svideo oid. Videorecorders kunnen het beeld weggeven door een coaxaansluiting. Hoe zit dat met de KiSS wat voor uitgangen heeft dit ding allemaal. Heeft iemand ergens een manual online staan?

Don't dream your life, live your dream.

• cgok
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
--JvL-- schreef op 26 augustus 2003 @ 09:57:
Ik heb een oude tv met slechts een coax aansluiting. Dus geen scart /svideo oid. Videorecorders kunnen het beeld weggeven door een coaxaansluiting. Hoe zit dat met de KiSS wat voor uitgangen heeft dit ding allemaal. Heeft iemand ergens een manual online staan?
hij heeft ook een gewone coax aansluiting

[Voor 12% gewijzigd door cgok op 26-08-2003 10:09]

• The Evil Brain
die staat gewoon op de site van KiSS, en wel hier (link werkt (nog) niet, want de KISS-site is een beetje down :( ). Anders gewoon End users -> Products -> en dan rechts van het plaatje Manual klikken

edit:
te laat... :) maar de Kiss-site is dus down...

[Voor 16% gewijzigd door The Evil Brain op 26-08-2003 10:08]

• --JvL--

--JvL--

Know why

Oke hij heeft dus wel een coax output maar dat is een Digital Audio Output. Geen video door de coax dus :(

Toch tijd voor een nieuwe tv

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 20:29
of als je een video recorder hebt gewoon via die aan sluiten...

Langman schreef op 26 augustus 2003 @ 00:18:
De Kiss DP-500 lijkt me echt een super spelertje, ik kan alleen 2 dingen niet helemaal goed vinden, namelijk:

Hoe zit het met Divx bestanden die teruggebracht zijn in resolutie?
De zoom is niet traploos, maar welke keuze heb je?

in oude berichten las ik dat deze balken geven. dit zou opgelost zijn met een nieuwe firmware, (optie om beeldvullend te maken), maar die schijnt niet helemaal goed te werken.

Zijn er mensen hier die mij kunnen vertellen hoe het nu op dit moment precies zit met deze bestanden?
of kan iemand mij zeggen waar het staat, en dat ik er overheen gelezen heb?
tsja ik weet niet wat je precies wilt met die bestanden, maar beeldvullend vertekend toch zwaar het beeld? Krijg je van die lange smalle mensen..ik heb geen bezwaar tegen zwarte balken, als de resolutie dat vereist..jammer dan.
In elk geval heb ik nooit balken links of rechts, er zit een auto-zoom functie op die het altijd beeldvullend maakt (van links naar rechts that is)

Anoniem: 78540

Dames en Heren,

Nieuws over de DP-558. Die in oktober, waarschijnlijk op de duitse markt gebracht gaat worden. Nu 80GB HD en recorder erin. 40 uur in DVD kwaliteit. Lees de rest hieronder maar.

http://www.kiss-technolog...?subm=&pid=332&id=79&hl1=

Lijkt me wel aardige verbetering ten opzichte van DP-500. Alleen de prijs nog afwachten.

• --JvL--

--JvL--

Know why

digital8 schreef op 26 August 2003 @ 11:28:
of als je een video recorder hebt gewoon via die aan sluiten...
Dat doe ik nu ook altijd al met mn tvout maar das zo'n gekloot.

• egeltje

egeltje

fulgore schreef op 25 August 2003 @ 22:35:
[...]

Ja, dit is HEEL kort door de bocht want dit kun je pas doen als hij al regiovrij gemaakt is !
Nee hoor, dat werkt gewoon direct. (vanaf FW 2.7.0) :) Niets meer DVD speler flashen. Je hoeft ook geen DVD meer af te spelen om de speler zijn regio te laten bepalen. (wederom vanaf FW 2.7.0)

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:39
egeltje schreef op 26 augustus 2003 @ 13:17:
[...]

Nee hoor, dat werkt gewoon direct. (vanaf FW 2.7.0) :) Niets meer DVD speler flashen. Je hoeft ook geen DVD meer af te spelen om de speler zijn regio te laten bepalen. (wederom vanaf FW 2.7.0)
leet :)

📷 Insta

• Langman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-05 19:41
Anoniem: 19058 schreef op 26 August 2003 @ 11:40:
[...]
tsja ik weet niet wat je precies wilt met die bestanden, maar beeldvullend vertekend toch zwaar het beeld? Krijg je van die lange smalle mensen..ik heb geen bezwaar tegen zwarte balken, als de resolutie dat vereist..jammer dan.
In elk geval heb ik nooit balken links of rechts, er zit een auto-zoom functie op die het altijd beeldvullend maakt (van links naar rechts that is)
wat ik bedoelde was ook de zwarte balken links en rechts. boven en onder vind ik niet erg, dat hoort nu eenmaal bij een 4:3 met een 16:9 film erop

het ging mij om de dvd rips van films, die resolutie is vaak teruggebracht naar 640 en 5xx, of je dat zwarte balken kreeg aan de zijkanten.
dank je voor de reactie :) ik ga er 1 bestellen

Anoniem: 79997

Aller eerst, wat een geweldig product _/-\o_ _/-\o_ . Een DVD / DIVX-player en internet-radio. Ik kon me bijna niet inhouden om naar de dichstbijzijnde M.Markt te rijden (35km) verder op, om te kijken en eigenlijk al te kopen. Toen zag ik dus dat de DP-558 uit zal gaan komen over een maandje of 2 a 3. Nu had ik nog een aanal vragen;

Zouden de mensen in Denemarken ook wat doen aan de voorkeur voor internet-radio?? Je eigen voorkeur aan internet radio is toch handig. En sommige internet-radio's zullen ook niet lang bestaan. Misschien dat het bij de DP-558 verbeterd is al?

Is het mogelijk om als je een geleende DVD op te nemen op de HD van de DP-558?? Is het mogelijk om opgenomen programma's van de TV-tuner op CD te branden? Kan je dus de data van je HD naar je pc te zetten. Of zit er een brander in de DP-558.

Als de DP-558 in oktober gereleased moet gaan worden zal er al wel een beta versie beschikbaar zijn. Mochten er nog testers nodig zijn voor de DP-558, ik hou me aanbevolen. O-)

p.neijenhuis@chello.nl

• E - man
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-01 01:54
Zo vanmiddag heb ik een Revoy3200dx gekocht. Was 199 euro :)

Ff aansluiten... DivX erin... kan geen 3.11 afspelen.
Dus toen gelijk maar ff 2.70 firmware erop, en hij speelde mn film af :)

Toen een SVCD erin, en ja dat werkte ook goed, maar toen kwamen de beperkingen van de speler.

Gevonden minpunten:

-Spoelen in svcd's gaat niet goed. De speler blijft hangen als je nogmaals op de spoelknop of playknop drukt tijdens het spoelen. De enige manier om in de film te verplaatsen is via de tijdfunctie. Ook kan ik alleen spoelen met 8x, misschien een beetje te snel?? (eenmaal begonnen met spoelen kan ik m niet meer goed laten stoppen, dan loopt de speler namelijk vast.)

-Ik heb gelijk ff een cd'tje gebrand met een paar divx-filmpjes, en daarbij ook een paar mpg bestanden. Ik kan nu alleen de mpeg bestanden openen, en de divx bestanden blijven verborgen (MISSCHIEN EEN IDEE VOOR EEN VOLGENDE FIRMWARE?)

-Na het updaten van mn firmware is mn revoy3200dx veranderd in een kiss 450. Niet dat dit voor de werking uitmaakt, maar het ziet er wel slordig uit.

Voor de rest een goede machine, als er aan alle minpunten iets gedaan zou kunnen worden is ie perfect. Ik wil namelijk gewoon cdtjes kunnen afspelen met daarop Mp3's, Mpegs, divx. Niet dat ik alleen de mpegs dan kan zien, en niet de divx 8)

[/offtopic]De grote merken gaan zich er ook al aan wagen zo te zien: http://www2.philips.de/ifa/prod/pdf/dvd_737.pdf[/offtopic]

Deze heeft een advies(!) prijs van 199,-

Zie ook http://www.cdfreaks.com/news/7782

[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 8504 op 27-08-2003 09:28]

• The Evil Brain
maar kan geen DivX 3.11 en Xvid afspelen ;(

DivX 3.11 - 4x - 5x, MPEG-4
Picture-CD (JPEG) with MP3 simultaneously
DVD-Video, DVD+RW/R, DVD-RW/R(VM), S-I VCD, Audio-CD/-R/-RW/-MP3
4x Video-Upsampling (54 MHz / 12 bit), Smart Picture
Audio DAC: 192 kHz / 24 bit, PMC, Dolby Digital 5.1, 3D-Sound
Scart with RGB, Cinch-AV, coaxial Digital-Audio
Software-Upgrade: www.club.philips.com
Wel divx3.11 maar indeed geen Xvid, wat ik wel een groot nadeel vind. Maarja, misschien met nieuwere firmware. Ik bedoel, de kiss kwam ook van ver en kan nu ook bijna alles spelen..

• nwolsink
  • Laatst online: 03-10-2022
E - man schreef op 27 August 2003 @ 04:05:
Zo vanmiddag heb ik een Revoy3200dx gekocht. Was 199 euro :)

Ff aansluiten... DivX erin... kan geen 3.11 afspelen.
Dus toen gelijk maar ff 2.70 firmware erop, en hij speelde mn film af :)

Toen een SVCD erin, en ja dat werkte ook goed, maar toen kwamen de beperkingen van de speler.

Gevonden minpunten:

-Spoelen in svcd's gaat niet goed. De speler blijft hangen als je nogmaals op de spoelknop of playknop drukt tijdens het spoelen. De enige manier om in de film te verplaatsen is via de tijdfunctie. Ook kan ik alleen spoelen met 8x, misschien een beetje te snel?? (eenmaal begonnen met spoelen kan ik m niet meer goed laten stoppen, dan loopt de speler namelijk vast.)

-Ik heb gelijk ff een cd'tje gebrand met een paar divx-filmpjes, en daarbij ook een paar mpg bestanden. Ik kan nu alleen de mpeg bestanden openen, en de divx bestanden blijven verborgen (MISSCHIEN EEN IDEE VOOR EEN VOLGENDE FIRMWARE?)

-Na het updaten van mn firmware is mn revoy3200dx veranderd in een kiss 450. Niet dat dit voor de werking uitmaakt, maar het ziet er wel slordig uit.

Voor de rest een goede machine, als er aan alle minpunten iets gedaan zou kunnen worden is ie perfect. Ik wil namelijk gewoon cdtjes kunnen afspelen met daarop Mp3's, Mpegs, divx. Niet dat ik alleen de mpegs dan kan zien, en niet de divx 8)
Jouw punt van het afspelen van diverse files op een CD dat is een bewuste keuze van KiSS. dat heeft met de autoplay functie te maken. Daar zou i dus niet op rekenen in een firmware update. je kan het echter altijd mailen naar KiSS >> Wie weet!!

• nwolsink
  • Laatst online: 03-10-2022
Ik heb nu ook plannen om een eigen "DivX"forum met koop en product links op te zetten speciaal over KiSS en andere DivX spelers >> een soort van DivX speler forum.

Wie ziet daar wat in??

• Dr.Roelski
  • Laatst online: 21:15

Dr.Roelski

Walk on ....

@Neo en E-man:

Kijk eens op dit forum: http://www.aspiron.ee/dvdswap/forum/index.php?
Hier kijken de ontwikkelaars/testers van kiss ook mee.
Onder Software staat de complete bug en wish list.

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-01 17:12

ronny

Trotse vader

Dit kwam ik tegen op de site van cdfreaks
over de MAESTRO DVD Player
Looks like cdfreaks is s bit behind about this kind os subject...

Check out this player. does not have a ggod design but it works great......

http://www.neuston.com/en/dvx1201.asp

Video Decoding

MPEG-1
MPEG-2
MPEG-4 Simple and Advanced Simple Profile Level 5 (without QPEL)
DivX (without QPEL)
Xvid (Limited GMC & QPEL)
3ivX
Microsoft S-Mpeg4v3
RMP4

Audio Decoding

MPEG-1 Audio Layers 1 & 2
MPEG-2 Audio Layer
MP3
Ogg Vorbis
AC3
PCM Wav

Subtitles Supported

SAMI (.smi)
Subviewer 1 and 2 (.sub)
SubRip (.srt)
Substation Alpha (.ssa)

[Voor 3% gewijzigd door ronny op 27-08-2003 15:33]

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

• The Evil Brain
hmm interessant, er komen steeds meer spelers bij. Maar ik zou persoonlijk toch voor de KiSS gaan, want volgens mij is deze speler het meest verkocht (van de DivXspelers), dus is hier ook betere support voor enzo (geldt indirect ook voor de Revoy).
neo2001 schreef op 27 augustus 2003 @ 13:31:
Ik heb nu ook plannen om een eigen "DivX"forum met koop en product links op te zetten speciaal over KiSS en andere DivX spelers >> een soort van DivX speler forum.

Wie ziet daar wat in??
ja, zo'n forum is natuurlijk altijd handig, naast GoT en Topforum.

offtopic:
gebruik dan aub wel phpBB, want dat design van Topforum vind ik persoonlijk niks :+
Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee