Gebruikerservaring met de KiSS DP-450 / DP-500

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 13.557 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-05 21:59
nog wat reviews:
Techseekers.net
VCDRookie
Misschien een ideetje om ze in de openingspost te zetten (neo2001 ;) )?

Let wel op de data van de verschillende reviews: soms zeggen ze dat DivX 3.11 niet werkte; nu dus wel :+

• wh-vanderpost
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-05 13:57
Misschien dat ik iets over het hoofd heb gezien, maar ik heb nog weinig kunnen vinden over het wel of niet aanwezig zijn van de Macrovision beveiliging.... aangezien mijn TV maar 1 scart ingang heeft en ik dus de KiSS via de video aan zou willen sluiten (2 scart ingangen :) ) ben ik wel benieuwd of er nou wel of geen beveiliging opzit.

De Yamakawa DVD player die ik nu heb staan werkt ook niet als ik hem via de video connect, 'k moet nu telkens achter de TV duiken om te wisselen, scart split kastje pikte hij ook niet :(

Kan iemand me dit misschien vertellen?

All knowledge is written

• machielk
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-02-2024

machielk

The server has been updated

wh-vanderpost schreef op 28 augustus 2003 @ 10:06:
Misschien dat ik iets over het hoofd heb gezien, maar ik heb nog weinig kunnen vinden over het wel of niet aanwezig zijn van de Macrovision beveiliging.... aangezien mijn TV maar 1 scart ingang heeft en ik dus de KiSS via de video aan zou willen sluiten (2 scart ingangen :) ) ben ik wel benieuwd of er nou wel of geen beveiliging opzit.

De Yamakawa DVD player die ik nu heb staan werkt ook niet als ik hem via de video connect, 'k moet nu telkens achter de TV duiken om te wisselen, scart split kastje pikte hij ook niet :(

Kan iemand me dit misschien vertellen?
Voor yamakawa's zijn vaak firmware versies waar macrovision mee disabled kan worden of al disabled is. (andere naam voor yamakawa is raite)

• wh-vanderpost
machielk schreef op 28 August 2003 @ 10:09:
[...]
Voor yamakawa's zijn vaak firmware versies waar macrovision mee disabled kan worden of al disabled is. (andere naam voor yamakawa is raite)
Dan zou ik die dus misschien nog macro-vrij kunnen maken, maar eerlijk gezegd gooi ik deze player er liever uit. Hij heeft veel moeite met het syncen van het geluid bij DVD's. (DVD speler die moeite heeft met DVD's :? )

Hiervoor in de plaats zou ik natuurlijk een Kiss-500 willen. Maarja, hoe zit het met de macro protectie van die speler?

All knowledge is written

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:28

Ankh

|true

The Evil Brain schreef op 27 augustus 2003 @ 21:34:
nog wat reviews:
Techseekers.net
VCDRookie
Misschien een ideetje om ze in de openingspost te zetten (neo2001 ;)die zit op lowlands 8) )?

Let wel op de data van de verschillende reviews: soms zeggen ze dat DivX 3.11 niet werkte; nu dus wel :+

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• nwolsink
  • Laatst online: 22-10-2024
maar ik heb hem vanaf Lolands wel gepost op de openings pagina. Ik ben op Lowlands namelijk verantwoordelijk voor het draadloze netwerk !! :9

• The Evil Brain
zo, die buglist in de openingspost is impressive & tegelijkertijd erg... ;( Maar het betekent wel dat KiSS de problemen onderschrijft en hopelijk ook bezig is ze te verbeteren.

En dan nóg een keer mijn vraag (hij wordt maar niet beantwoord ;) ): wat gebeurt er als je een cd die niet is ISO9660 gebrand is (zoals het hoort), probeert af te spelen? Gaat dit wel, maar krijg je dan rare bestandsnamen oid?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bstard
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-05 13:39

bstard

---------------

wh-vanderpost schreef op 28 August 2003 @ 11:52:
[...]
Hiervoor in de plaats zou ik natuurlijk een Kiss-500 willen. Maarja, hoe zit het met de macro protectie van die speler?
Ik heb de Kiss in me video geprikt via scart, en de video naar TV. Werkt prima. Ben geen kenner, maar dat macro beveiliging gaat toch alleen aan als je opneemt met de videorecorder? Zolang je alleen signaal erdoorheen laat gaan zonder record in te drukken is er geen probleem.

Blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wh-vanderpost
bstard schreef op 29 August 2003 @ 14:11:
[...]
Ik heb de Kiss in me video geprikt via scart, en de video naar TV. Werkt prima. Ben geen kenner, maar dat macro beveiliging gaat toch alleen aan als je opneemt met de videorecorder? Zolang je alleen signaal erdoorheen laat gaan zonder record in te drukken is er geen probleem.
Ja, dat dacht ik ook inderdaad... alleen bij die Yamakawa kwam ik er dus achter dat dit waarschijnlijk toch anders werkt. Maargoed als het gewoon werkt is dat voor mij voldoende ;)
Lijkt me niet dat dit per merk video-recorder ook nog uit maakt :? 'k heb een Sony namelijk.

All knowledge is written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bstard

bstard

---------------

wh-vanderpost schreef op 29 August 2003 @ 17:18:
[...]

Ja, dat dacht ik ook inderdaad... alleen bij die Yamakawa kwam ik er dus achter dat dit waarschijnlijk toch anders werkt. Maargoed als het gewoon werkt is dat voor mij voldoende ;)
Lijkt me niet dat dit per merk video-recorder ook nog uit maakt :? 'k heb een Sony namelijk.
Anders ff spuren op de sony site? Ik kan dus alleen zeggen dat het met mijn jvc werkt. Anders toch scart doosje kopen, zo'n apart switch. Zal niet zo heel veel moeten kosten.

Blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Langman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-04 12:54
Vandaag mijn Kiss DP-500 binnengekregen. :D Super spelertje!

er stond eerst Firmware 2.6.5 op, waardoor gelijk geen van de 15 cd's die ik probeerde lukte. |:(

nu heb ik wel een probleem, als ik een DivX Draai, wordt er geen geluid verstuurd via de digitale uitgangen! :|. hebben hier meer mensen last van?

ik heb al geprobeerd de indeling van de digitale uitgang op PCM te zetten, en met de quicksetup op Optisch, Analoog en Digitale Coax, maar niets werkt!
als ik een MP3 cd speel of DvD krijg ik wel gewoon geluid van de digitale weg.

Via de analoge uitgang heb ik wel altijd geluid.

is dit iets van firmware 2.7, of is het altijd al zo geweest?

na veel testen weet ik nu dat het alleen DivX 3.11 codec films zijn die geen geluid willen doorgeven. Xvid en Divx 5 doen het wel gewoon

[ Voor 11% gewijzigd door Langman op 30-08-2003 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nog even snel een vraagje : Wat gebeurt er bij hogere bitrates ? Ik heb het dan niet over 900kbit, maar echt over 2mbit etc. Wanneer ik zelf m'n eigen dvd's omzet krijg ik een file van om en bij de 1.6gb .. ik zou deze graag ook nog kunnen bekijken (bevatten ook ac3, maar ik dacht dat deze speler vlotjes ac3 kon afspelen ?)

Krijgen de latere versies van de kiss-spelers een zwaardere processor ? Of gaan ze gewoon een beetje meer features hebben (netwerkondersteuning, HD-recording etc .. ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8504

wh-vanderpost schreef op 29 August 2003 @ 17:18:
[...]

Maakt wel per videorecorder uit. De recorder moet wel zien dat er een pass-through nodig is. Mijn videorecorder (grundig) gaat in pass trhough mode zodra de 2e bron moet worden doorgegeven aan de 1e scart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21449

Ik heb nu een .avi film die het op de computer uitstekend doet maar op de dp-500 alleen een zwart beeld geeft en ik moet hem opnieuw aanen uit doen.

Iemand die weet hoe dit kan.

film is bend it like beckham en finding nemo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Langman
met welke codec's is de film gecodeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrittyKitty
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

dit post had ik al eerder gepost op ander topic: el cheapos dvd Player...

heb vraagje aan KISS/ REVOY bezitters: volgens het website kan je de gebrande divx/ xvid movies op je spelers afspelen, en dat het cd afgesloten is (no further writing possible). Maar hoe is het als je vergeten ben en dat de cd nog open staan voor verder branden (hoewel dit onmogelijk aangezien je cd al vol is)?

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De cd of DVD is zekerweten gesloten.
De films eindigen op .avi.
Maar in de speler loopt hij helemaal vast. Wat ik nog wel kan doen is kijken wat voor codecs het is. Maar dan geeft hij aan onbekend.

Hoe kun je op de mac kijken wat voor codec het is. Ik gebruik VLC. Volgens mij zijn het divx 4 bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Blizard schreef op 30 August 2003 @ 10:48:
Nog even snel een vraagje : Wat gebeurt er bij hogere bitrates ? Ik heb het dan niet over 900kbit, maar echt over 2mbit etc. Wanneer ik zelf m'n eigen dvd's omzet krijg ik een file van om en bij de 1.6gb .. ik zou deze graag ook nog kunnen bekijken (bevatten ook ac3, maar ik dacht dat deze speler vlotjes ac3 kon afspelen ?)
Hij kan niet meer dan 700 Mb aan.. wordt overal gezegd.. maar ik betwijfel het...
Ik heb zelf de ervaring dat ik niks met xvid/divx 5.x gecodeerd spul krijg afgespeeld ... heel handig..
Ik heb ergens gelezen (op ooit hierboven aangegeven link naar een ander forum) dat een of andere compressie feature van de wat nieuwere codecs (GMC feature ? of zo iets) de speler niet hardware matig aan kan...het zou eventueel nog software matig worden opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Niet online
henkleerssen schreef op 30 augustus 2003 @ 22:38:
[...]

Hij kan niet meer dan 700 Mb aan.. wordt overal gezegd.. maar ik betwijfel het...
Ik heb zelf de ervaring dat ik niks met xvid/divx 5.x gecodeerd spul krijg afgespeeld ... heel handig..
Ik heb ergens gelezen (op ooit hierboven aangegeven link naar een ander forum) dat een of andere compressie feature van de wat nieuwere codecs (GMC feature ? of zo iets) de speler niet hardware matig aan kan...het zou eventueel nog software matig worden opgelost...
Ik dacht dat deze 700mb enkel te maken had met de cd-standard ? Dus wanneer je de file zou spelen over het netwerk (wat de DP-500 kan) zou je geen problemen mogen hebben ?
Ik krijg toch sterk de indruk dat er nog heel wat onduidelijkheden zijn en dat op elke review site verschillende dingen staan ?! Er zou 1 samenvattende site van bugs/fixes/.. etc moeten komen ?! Moest ik zelf een speler hebben, ik zou onmiddelijk zo'n sitetje in elkaar proberen steken .. (ook met anderen hun commentaar). Wat gaat nou wel ? En wat niet ? ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb nog even gekeken naar de gegevens van de film

Sample Rate 48000
Bits per Pixel 24
Frame rate 23,976002

Werkt dit niet op een dp-500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Langman
zal wel moeten werken lijkt me.
heeft verder niemand problemen met de digitale uitgangen In combinatie met DivX 3.11 films?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
Blizard schreef op 31 August 2003 @ 10:20:
[...]

Ik dacht dat deze 700mb enkel te maken had met de cd-standard ? Dus wanneer je de file zou spelen over het netwerk (wat de DP-500 kan) zou je geen problemen mogen hebben ?
Ik krijg toch sterk de indruk dat er nog heel wat onduidelijkheden zijn en dat op elke review site verschillende dingen staan ?! Er zou 1 samenvattende site van bugs/fixes/.. etc moeten komen ?! Moest ik zelf een speler hebben, ik zou onmiddelijk zo'n sitetje in elkaar proberen steken .. (ook met anderen hun commentaar). Wat gaat nou wel ? En wat niet ? ...
Ik heb ook plannen om in oktober te gaan starten met een DivX player site, daar kan je dan info over KiSS en nog veel meer. Ook wil ik daar een pricewatch en een forum aan hangen. ideeen zijn uiteraard welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 13-05 20:53
Langman schreef op 31 August 2003 @ 15:31:
zal wel moeten werken lijkt me.
heeft verder niemand problemen met de digitale uitgangen In combinatie met DivX 3.11 films?
Kijk even in de startpost, daar staat dit probleem tussen buglist dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wh-vanderpost
Anoniem: 8504 schreef op 30 August 2003 @ 12:54:
[...]
Maakt wel per videorecorder uit. De recorder moet wel zien dat er een pass-through nodig is. Mijn videorecorder (grundig) gaat in pass trhough mode zodra de 2e bron moet worden doorgegeven aan de 1e scart.
:| Hmm.. ik heb nooit iets in de handleiding gezien over pass-trough modes of iets dergelijks, daarom hoopte ik er eigenlijk ook op dat ik de macrovision protectie ook gewoon helemaal uit kon zetten op de Kiss 500. Dan kan ik em, ongeacht wat voor 'n video ik heb staan, gewoon aansluiten via een video of splitter :P

All knowledge is written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50683

Even ter info:

Bron: ZdNet
Afbeeldingslocatie: http://www.zdnet.nl/images/nw0210/nw0210_kiss_kl.jpg
117 DivX-films op één harde schijf
[IFA, BERLIJN] Het Deense bedrijfje Kiss, dat afgelopen jaar veel bewondering oogstte met zijn standalone DivX-player, heeft nieuwe modellen uitgevoerd met harddisk en internettoegang. Een van de spelers biedt ruimte aan 117 films. In november komt er ook een exemplaar met dvd-recorder op de markt.

Op de IFA, de Internationale Funkausstellung die momenteel in Berlijn wordt gehouden, blijkt dat de Denen een beetje overdonderd zijn door het succes van hun DivX-speler, waarvan er in Europa enkele honderdduizenden verkocht zijn.

Het meest recente model, de DP 500, heeft een ethernetaansluiting voor koppeling aan het netwerk. Die configuratie wordt uitgebreid met een harde schijf van 80 GB en geïntegreerde tv-tuner. Dit model, de DP-558 dvd player, gaat 699 euro in de winkel kosten. De iets goedkopere DP-508 heeft eveneens een harde schijf maar geen tv-tuner.

De 558 is beschikbaar vanaf oktober. In november komt er een extra model op de markt dat een dvd-r/ram recorder heeft en vermoedelijk DP-588 gaat heten. Kosten volgens de Denen, die hun assortiment verder hebben uitgebreid met een 42-inch plasmascherm met geïntegreerde DP-500 DivX/dvd-speler: 750 tot 800 euro.

De IFA duurt nog tot en met woensdag. Het volledige beursverslag leest u in het oktober-nummer van PC Magazine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

750 a 800 euro is niet duur voor zo'n 42" plasma met dp500 :) hmmz, even sparen :P

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
en 699 euro voor een harddiskrecorder ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-05 08:32
Ik heb vandaag de KISS 450 binnengekregen, ziet er mooi uit en werkt goed.

Alleen heb ik last van het volgende:
Hij hapert behoorlijk in divx films:
Met name films met de volgende eigenschappen
divx 3.11
153 kbits Beeld
149 kbits Geluid
25 frames/sec

Het lijkt met name fout te gaan bij hele grote beeld veranderingen.
Iemand zelfde probleem of komt dit door de te hoge bitrate?
Xvid lijkt beter te gaan.

(firmware: 2.7.0)

[ Voor 6% gewijzigd door adewidt op 02-09-2003 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wh-vanderpost
Homedisc schreef op 02 September 2003 @ 21:04:
[...]
750 a 800 euro is niet duur voor zo'n 42" plasma met dp500 :) hmmz, even sparen :P
Aha, nou als een simpele bevestigingsbeugel voor een LG al €800,- kost:

LG Wall Bracket 60 kantelbaar ACE" €800,-
Bron: Pricewatch

Dan vindt ik het knap om een compleet scherm (wat meestal zo rond de €7000 moet kosten) én ook nog een DVD speler (die los al €300 kost) voor die prijs aan te bieden. Maargoed, ik ben van de partij als hij voor die prijs te leveren is!! :*)

All knowledge is written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

adewidt schreef op 02 September 2003 @ 22:08:
Ik heb vandaag de KISS 450 binnengekregen, ziet er mooi uit en werkt goed.

Alleen heb ik last van het volgende:
Hij hapert behoorlijk in divx films:
Met name films met de volgende eigenschappen
divx 3.11
153 kbits Beeld
149 kbits Geluid
25 frames/sec

Het lijkt met name fout te gaan bij hele grote beeld veranderingen.
Iemand zelfde probleem of komt dit door de te hoge bitrate?
Xvid lijkt beter te gaan.

(firmware: 2.7.0)
Bekend verschijnsel... hiero ook.. zie ook de postings in deze draad...das weer wachten op een firmware update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72253

Het valt me erg tegen hoeveel problemen er nog zijn met deze speler. Ik heb zelf wel zin in de 500 nu die betaalbaar is maar ik denk dat ik er nog maar even vanaf zie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Anoniem: 72253 schreef op 03 September 2003 @ 14:15:
Het valt me erg tegen hoeveel problemen er nog zijn met deze speler. Ik heb zelf wel zin in de 500 nu die betaalbaar is maar ik denk dat ik er nog maar even vanaf zie :(
jip... stom dat ik dat ding heb gekocht.... heeft gewoon teveel kinderziektes... die maar niet weg schijnen te gaan.. ook niet met nieuwe firmware (die lossen kleine bugs op.. ja)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

henkleerssen schreef op 03 September 2003 @ 14:20:
[...]

jip... stom dat ik dat ding heb gekocht.... heeft gewoon teveel kinderziektes... die maar niet weg schijnen te gaan.. ook niet met nieuwe firmware (die lossen kleine bugs op.. ja)...
hmm raar ik heb er totaal geen problemen mee nou ja zal wel aan de gebruiker liggen :Y) ;) :+

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72253

Er zijn in diverse recenties een paar punten genoemd die ik ernstig vind:

1. De PC-link software kan alleen AVI films beschikbaar maken.
2. Bij het inlezen van de bestandslijst via de LAN poort kan bij lange lijsten een timeout optreden.
3. De DP-500 heeft moeite met lange directory structuren.

En er zijn er nog een paar die ik even kwijt ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Anoniem: 72253 schreef op 03 September 2003 @ 14:15:
Op forums kom je vooral problemen en negatieve dingen tegen.
Ik heb de dp450 nu een dag en allerlei film op geprobeerd. Hij slikte werkelijk alles en leesde nog goed ook. Alleen heb ik nog wat problemen met de divx 3.11 ervaart. Ik had dit nagevraagd aan de support en kreeg daar de volgende mail op terug:

Er zijn veel klanten die die film hebben en die happert, dit heeft volgens een klant met 3.11 te maken. Ik begrijp niet waarom mensen zo een nieuwe film in 3.11 coderen, terwijl er veel betere codecs voorhanden zijn. Die film heeft hele snelle scenens, en daar wodt ook voor gewaarschuwd dat dit problemen kan opleveren. Ik ben er van overtuigd dat de 3.11 ondersteuning alleen maar beter zal worden met nieuwe firmwares. Aangezien het hier gaat om een illigaal kopie, kan ik niet de CD opsturen naar KiSS om dit geval te bekijken. De bitrate is nu te laag gezet voor 3.11, dit zal in de volgende firmware verhoogt worden. XviD zat vroeger ook lager, maar na elke firmware kan deze hoger en is de ondersteuning beter, dat zal voor 3.11 ook gebeuren.

Een andere fout die ik nog ontdekt had was dat é niet werd weergegevn in de ondertiteling heb ik tevens ook gemeld en kreeg ook paar minuten later antwoord op:

Ik zal dit melden, dat ze de é moeten toevoegen aan de karakterlijst.

Ik noem dit zer vriendelijke en snelle support en heb er ook alle vertoruwen in dat de problemen opgelost worden. Verder heb ik geen problemen ondervonden. Alle 30 xvid video's speelde die coorect en zeer mooi af! En dan heb ik het wel over de hoogste kwaliteits xvid. DivX 4 en 5 heb ik nog niet getest. Dvd+rw speelde die ook goed af en svcd, vcd en dvd ook.

Met de fouten valt het dus heel erg mee want hij doet het gewoon goed hoor.
Enkele specifieke dingen zullen misschien niet werken maar mogelijk in de toekomst wel. Hij speeld 95% goed af hier en vooral de Xvids en daar ging het bij mij dan om. EN stil dat hij is :9 zalig in vergelijking met mijn philips.

Ik ben dus zeer tevreden over deze speler, maar forums staan er om bekend vaak vooral negatief nieuws te bevatten omdat het positieve minder snel gemeld wordt.
Je gaat immers als je geen problemen hebt dit minder snel melden al zou dat ook vaker mogen gebeuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76069

Wanneer komt er eigenlijk weer een nieuwe Inkoopactie van de KISS DP-500???
Ik wil er namelijk ook eentje gaan aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Niet online
Inderdaad bestaat een forum meestal om negatieve comment te posten ;) Maar er is een verschil tussen problemen die je zelf kan oplossen en problemen die de fabrikant enkel kan op lossen (ofwel door firmware, of gewoon niet kan oplossen).
Ik vroeg me gewoon af of de rekenkracht van dit dingetje genoeg was om zeer hoge bitrates af te spelen. Maar als ik jullie uitleg lees is het dus enkel bij 3.11 een probleem ? Aangezien ikzelf meestal xvid encode mag dit geen probleem zijn ?

En een é die niet wordt weergegeven .. ach, dat noem ik nou geen probleem waarom ik de speler niet zou kopen. (uiteraard is het leuk dat het werkt, maar geen hoofd-prioriteit ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

adewidt schreef op 03 September 2003 @ 14:36:
[...]

Op forums kom je vooral problemen en negatieve dingen tegen.
Onterecht? mmmm .. op http://www.gooddvdstuff.c...ame=KiSS%20bug%20list.doc ..31 bugs dus totaal gevonden..
Echter ze zijn niet altijd reproduceerbaar.. waarom.. mag joost weten.. (en dat ligt niet aan de gebruiker)..
ligt denk aan de firmware die nog steeds niet goed genoeg is..
bla bla
Een andere fout die ik nog ontdekt had was dat é niet werd weergegevn in de ondertiteling heb ik tevens ook gemeld en kreeg ook paar minuten later antwoord op:
Ik noem dit zer vriendelijke en snelle support en heb er ook alle vertoruwen in dat de problemen opgelost worden. Verder heb ik geen problemen ondervonden. Alle 30 xvid video's speelde die coorect en zeer mooi af! En dan heb ik het wel over de hoogste kwaliteits xvid. DivX 4 en 5 heb ik nog niet getest. Dvd+rw speelde die ook goed af en svcd, vcd en dvd ook.
Vriendelijk ok .. van divxplayer.. maar ze geven het alleen maar door... of er dus wat mee gedaan wordt is dus een tweede...
nogmaals... ik weet niet of je deze topic goed gelezen hebt en vele topics op andere fora... maar meerdere mensen rapporteren dus problemen bij verschillende divx (5.0.x)/xvid gecodeerde films (hoe je ook de parameters verandert)...Jij bent een van de weinige...
Ik zelf heb al aangegeven dat de grootste bug aan mijn kant is dat die niet meer dan 700 Mb files ondersteund..en daarbij divx en xvid films op DVD+R(W) bij mij?? vergeet het maar (platinum en TDK btw getest)
Met de fouten valt het dus heel erg mee want hij doet het gewoon goed hoor.
Enkele specifieke dingen zullen misschien niet werken maar mogelijk in de toekomst wel. Hij speeld 95% goed af hier en vooral de Xvids en daar ging het bij mij dan om. EN stil dat hij is :9 zalig in vergelijking met mijn philips.
Wat philips... dvd speler?
Ik ben dus zeer tevreden over deze speler, maar forums staan er om bekend vaak vooral negatief nieuws te bevatten omdat het positieve minder snel gemeld wordt.
Je gaat immers als je geen problemen hebt dit minder snel melden al zou dat ook vaker mogen gebeuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
hmm, ik ben dus ook van plan om de DP450 te kopen, maar ik denk idd dat adewidt gelijk heeft: op fora kom je merendeel negatieve berichten tegen. Maar als je je erop instelt dat het niet perfect zal werken (mbt DivX 3.11, die origineel niet ondersteund zou worden), dan, tja... Ik bedoel, 195 euro voor een DVD-speler met DivX en Xvid vind ik niet zoveel, ook omdat ik vaak genoeg bij BCC ofzo dvdspelers (van philips of sony dan he) ook voor die prijs zie staan. En aangezien je dus dát krijgt (DVDspeler) én ook nog eens DivX, vind ik 195 (de prijs van de IA) niet te veel. Duurder dan dat zou ik het persoonlijk niet doen (boven mn budget), maar dat is naar mijn mening een gedeeltelijk niet-perfectwerkend apparaat niet waard. tot 200 euro wel.

En dan had ik nog een vraagje nav wat ik net getikt heb: hoe zit het met de DVD (echte) support? Gaat dat wel allemaal goed en hoe je het verwacht? Of zijn daar ook problemen mee?

[ Voor 4% gewijzigd door The Evil Brain op 03-09-2003 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76069

Ik heb het net ook al gevraagd, maar daar is volgens mij overheen gelezen :|
Ik wilde eigenlijk weten wanneer er weer een inkoopactie komt van de KISS DP-500???

Op Laupro stond dat het tussen de 4 en 6 weken een nieuwe inkoopactie komt, maar ik zie er nog niks van...

Ik heb heel erg interresse in deze DVD/Divx speler...
Ik hoop het zo snel mogelijk te horen,

Alvast bedankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

The Evil Brain schreef op 03 september 2003 @ 17:27:
hmm, ik ben dus ook van plan om de DP450 te kopen, maar ik denk idd dat adewidt gelijk heeft: op fora kom je merendeel negatieve berichten tegen. Maar als je je erop instelt dat het niet perfect zal werken (mbt DivX 3.11, die origineel niet ondersteund zou worden), dan, tja... Ik bedoel, 195 euro voor een DVD-speler met DivX en Xvid vind ik niet zoveel, ook omdat ik vaak genoeg bij BCC ofzo dvdspelers (van philips of sony dan he) ook voor die prijs zie staan. En aangezien je dus dát krijgt (DVDspeler) én ook nog eens DivX, vind ik 195 (de prijs van de IA) niet te veel. Duurder dan dat zou ik het persoonlijk niet doen (boven mn budget), maar dat is naar mijn mening een gedeeltelijk niet-perfectwerkend apparaat niet waard. tot 200 euro wel.

En dan had ik nog een vraagje nav wat ik net getikt heb: hoe zit het met de DVD (echte) support? Gaat dat wel allemaal goed en hoe je het verwacht? Of zijn daar ook problemen mee?

offtopic:
pfff, langste reactie ooit van mij geloof ik ;)
enige wat die wel goed kan.. is dvd's afspelen.. niks over te klagen.. (alleen misshien bij zoomen dat de ondertiteling wegvalt.... maar goed.. hoe vaak zoom je een dvd?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
Anoniem: 76069 schreef op 03 september 2003 @ 18:19:
Ik heb het net ook al gevraagd, maar daar is volgens mij overheen gelezen :|
Ik wilde eigenlijk weten wanneer er weer een inkoopactie komt van de KISS DP-500???

Op Laupro stond dat het tussen de 4 en 6 weken een nieuwe inkoopactie komt, maar ik zie er nog niks van...

Ik heb heel erg interresse in deze DVD/Divx speler...
Ik hoop het zo snel mogelijk te horen,

Alvast bedankt...
staat al meermalen in dit topic vermeld: rond 10 september. Eerst dus ff de verschillende pagina's doorlezen dus :+
enne... kicken binnen 24 uur wordt niet helemaal op prijs gesteld hier ;)

[ Voor 7% gewijzigd door The Evil Brain op 03-09-2003 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
henkleerssen schreef op 03 September 2003 @ 16:47:
[...]

Onterecht? mmmm .. op http://www.gooddvdstuff.c...ame=KiSS%20bug%20list.doc ..31 bugs dus totaal gevonden..
Echter ze zijn niet altijd reproduceerbaar.. waarom.. mag joost weten.. (en dat ligt niet aan de gebruiker)..
ligt denk aan de firmware die nog steeds niet goed genoeg is..
Ik zeg niet dat de bugs onterecht zijn, maar 95% speelt die zeker probleemloos af. En vind dan de commentaar dat die eigenlijk alleen dvd's goed doet ect zwaar overdreven!
[...]

Vriendelijk ok .. van divxplayer.. maar ze geven het alleen maar door... of er dus wat mee gedaan wordt is dus een tweede...
nogmaals... ik weet niet of je deze topic goed gelezen hebt en vele topics op andere fora... maar meerdere mensen rapporteren dus problemen bij verschillende divx (5.0.x)/xvid gecodeerde films (hoe je ook de parameters verandert)...Jij bent een van de weinige...
Ik zelf heb al aangegeven dat de grootste bug aan mijn kant is dat die niet meer dan 700 Mb files ondersteund..en daarbij divx en xvid films op DVD+R(W) bij mij?? vergeet het maar (platinum en TDK btw getest)
Ik weet niet of er misschien model technisch iets is veranderd (heb nu pas paar dagen) dat daarom goed gaat.
Ik heb xvid's van 1200kbps beeld en 960kpbs (ac3) geluid afgespeeld geheel probleemloos (ondertiteling synchroon). Geen schokje of wat dan ook. Alleen met divx 3.11 (fastmotion) films wat problemen.
Verder zijn 75% of mijn films groter dan 700mb (Think Xtra, Platinum en EmTec).
[...]

Wat philips... dvd speler?
Ja dvd-speler. Niet dat het storend was omdat hij in de kast stond, maar je hoorde hem toch een stuk duidelijker.
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

adewidt schreef op 03 september 2003 @ 20:12:
[...]

Ik zeg niet dat de bugs onterecht zijn, maar 95% speelt die zeker probleemloos af. En vind dan de commentaar dat die eigenlijk alleen dvd's goed doet ect zwaar overdreven!

[...]

Ik weet niet of er misschien model technisch iets is veranderd (heb nu pas paar dagen) dat daarom goed gaat.
Ik heb xvid's van 1200kbps beeld en 960kpbs (ac3) geluid afgespeeld geheel probleemloos (ondertiteling synchroon). Geen schokje of wat dan ook. Alleen met divx 3.11 (fastmotion) films wat problemen.
Verder zijn 75% of mijn films groter dan 700mb (Think Xtra, Platinum en EmTec).

[...]

Ja dvd-speler. Niet dat het storend was omdat hij in de kast stond, maar je hoorde hem toch een stuk duidelijker.

[...]
zouden er dan idd wat nieuwe revisies zijn.. met betere chipset of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03 14:37

bwt

verplaatst zich op een GSX750F

Yep, ook ik ben er bij bij de volgende IA.
Zal de DP-500 worden - met HDD vind ik em toch nog iets te duur en moet te lang wachten.

My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
henkleerssen schreef op 03 September 2003 @ 20:14:
[...]

misschien zou je dit op het Topforum kunnen vragen (hiero), daar zitten ook een paar verkopers van de Kiss spelers

• adewidt
henkleerssen schreef op 03 September 2003 @ 20:14:
[...]

Ik heb nagezocht via het verborgen menu wat ik erin heb zitten.
Hij is gebouwd op 12 augustus dit jaar.

Kiss DP-450
Lader Versie 1.2.2
Mainbord: E2 4mb flash
schijf: dvd-rom dr-1712 xk02
cpu 202 mhz

Ben benieuwd wat jij hebt/jullie hebben.

Voor verborgen menu:
duw Eject
duw Clear
toets 2 7 6

[ Voor 3% gewijzigd door adewidt op 04-09-2003 10:55 ]

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Bij mij is het het precies hetzelfde...
alleen geloof ik niet dat alles hetzelfde is met Mainbord: E2 4mb flash..
dat zegt nog niks over verdere interne werking lijkt me.. toch?

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

The Evil Brain schreef op 03 September 2003 @ 20:36:
[...]

misschien zou je dit op het Topforum kunnen vragen (hiero), daar zitten ook een paar verkopers van de Kiss spelers
Even ter info...hier word geproken over "maar" 25 bugs .. in 2.7.0 ipv de eerdere genoemde 31...

• The Evil Brain
net op de FP gelezen: DivX 5.1 is uit. Deze zal ook wel in de volgende firmware zitten, denken jullie ook niet?

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

The Evil Brain schreef op 04 September 2003 @ 16:16:
net op de FP gelezen: DivX 5.1 is uit. Deze zal ook wel in de volgende firmware zitten, denken jullie ook niet?
niet echt nieuwe features in in divx encoding (bij eventuele geheel nieuwe compressie methodes valt te bezien idd of deze gaat werken op de Kiss spelers....) dus deze zal wel gewoon werken en worden ondersteund ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:53

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Weet iemand misschien wanneer de DP-1000 uitkomt en hoeveel die ongeveer gaat kosten, dan weet ik of ik nog moet w88 met kopen van de DP-450 of DP-500.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-05 18:07
BiG-GuY schreef op 05 September 2003 @ 07:10:
Weet iemand misschien wanneer de DP-1000 uitkomt en hoeveel die ongeveer gaat kosten, dan weet ik of ik nog moet w88 met kopen van de DP-450 of DP-500.
Wat moet de DP-1000 gaan worden :? Afaik zijn alleen de 508 en 588 aangekondigd.
Het meest recente model, de DP 500, heeft een ethernetaansluiting voor koppeling aan het netwerk. Die configuratie wordt uitgebreid met een harde schijf van 80 GB en geïntegreerde tv-tuner. Dit model, de DP-558 dvd player, gaat 699 euro in de winkel kosten. De iets goedkopere DP-508 heeft eveneens een harde schijf maar geen tv-tuner.

De 558 is beschikbaar vanaf oktober. In november komt er een extra model op de markt dat een dvd-r/ram recorder heeft en vermoedelijk DP-588 gaat heten. Kosten volgens de Denen, die hun assortiment verder hebben uitgebreid met een 42-inch plasmascherm met geïntegreerde DP-500 DivX/dvd-speler: 750 tot 800 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Jasper schreef op 05 September 2003 @ 08:02:
[...]

Wat moet de DP-1000 gaan worden :? Afaik zijn alleen de 508 en 588 aangekondigd.

[...]
zie hier: Homedisc in "Gebruikerservaring met de KiSS DP-450 / "

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

EN weet iemand misschien wanneer de DP-470 uitkomt en hoeveel die gaat kosten, want die heeft n ingebouwde digital decoder en AM/FM Radio(dan hoef ik geen dure Digital speakerset te kopen, ik dacht eerst aan de Creative Inspire 5700 Digital ik denk dat die wel goed is, want ik heb nu de Creative Inspire 4400 voor mn pc en ben zeer tevreden, zeker over de prijs/kwaliteit) zie hier voor alle KiSS DVD/DivX players.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
ik bedacht net iets: waarom is de DP450 nog niet gecertificeerd voor officieel DivX, is de hardware voor 't afspelen van DivX (behalve dan de netwerkadapter) zoveel anders als de DP500? Of vond divx.com 't gewoon niet nodig/hebben ze eroverheen gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ik stem er eigenlijk wel voor om een nieuwe IA te houden, als ik zo deze topic lees is er voldoende belangstelling voor aardig wat inkoop. Zelf zou ik het best willen regelen maar aangezien ik geen ervaring ermee heb laat ik het liever over aan mensen die dat wel hebben.

edit:
Dat is erg mooi!!
knakworst, thnx! _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Fietsbel op 05-09-2003 20:37 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:27

knakworst

Get more sats!

Die IA komt er ook, per 10 september via www.laupro.nl _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

The Evil Brain schreef op 05 september 2003 @ 10:42:
ik bedacht net iets: waarom is de DP450 nog niet gecertificeerd voor officieel DivX, is de hardware voor 't afspelen van DivX (behalve dan de netwerkadapter) zoveel anders als de DP500? Of vond divx.com 't gewoon niet nodig/hebben ze eroverheen gekeken?
ze zijn beide precies hetzelfde, zelfde loop werk en zelfde hardware :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-05 15:46
Heb net de 500 gekocht.
Perfect ding.
Alleen heb een probleempje:
Ik wou gaan updaten van 2.6.5 naar 2.7.0.
Maar nu heb ik had ik de 2.7.0 van de 450 gedownload met m'n stomme kop.
En deze heb ik erop gezet.
Nu is het dus een 450.
Als ik de update van de 500 erop wil zetten, zegt ie gelijk (binnen 1 sec.) dat ie klaar is.
ff uit en aanzetten, maar dan is het nog steeds een 450.

Hoe kan ik de firmware van de 450 verwijderen zodat ik die van de 500 er weer op kan zetten???
Moet toch kunnen (want bij het updaten ging hij eerst alles "erase-en"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-04 12:13
Heb je de firmware V2.70 van de 500 over de V2.70 van de 450 geprobeert ze zetten..?
Als dat zo is probeer dan eens een oudere versie van de 500 eroverheen te flashen en dan pas de V2.70 weer...

Het kan namelijk zijn dat hij kijkt naar het versie nummer en daardoor de update niet afmaakt omdat hij denkt dat die er al op staat...
En dat zou je misschien kunnen oplossen door een oudere firmware er eerst weer op te flashen....

ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben, 'k heb namelijk ff haast dus ik dacht ik post dit nog ff snel, en dan ben ik weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

zou de Creative Inspire 5500 Digital het goed doen in combinatie met de KiSS DVD/DivX players? want t is ook wel handig die afstandbediening erbij, en meerdere inputs.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
Anoniem: 76069 schreef op 03 September 2003 @ 16:03:
Wanneer komt er eigenlijk weer een nieuwe Inkoopactie van de KISS DP-500???
Ik wil er namelijk ook eentje gaan aanschaffen.
Aankomende week ga ik er weer een IA starten!! met DP-450 en DP-500.
Kijk verder op mijn sig voor de vorderingen. ik denk ergens medio volgende week dat de start plaats zal vinden.

Prijzen etc staan dan op Laupro.

[ Voor 24% gewijzigd door nwolsink op 06-09-2003 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
digital8 schreef op 06 september 2003 @ 15:49:
Heb je de firmware V2.70 van de 500 over de V2.70 van de 450 geprobeert ze zetten..?
Als dat zo is probeer dan eens een oudere versie van de 500 eroverheen te flashen en dan pas de V2.70 weer...

Het kan namelijk zijn dat hij kijkt naar het versie nummer en daardoor de update niet afmaakt omdat hij denkt dat die er al op staat...
En dat zou je misschien kunnen oplossen door een oudere firmware er eerst weer op te flashen....

ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben, 'k heb namelijk ff haast dus ik dacht ik post dit nog ff snel, en dan ben ik weg...
Gelukt!!
Heb ff gebeld met iemand van divxplayer.nl die vertelde mij dat ik terug moest flashen naar 2.6.5 ipv 2.6.6.
En daarna weer naar 2.7.0.
Nu werkt het weer!!

Maar deze man vertelde mij nog iets:
Ik heb mijn KISS bij Alternate gekocht.
Maar deze schijnen geen DVD+r te ondersteunen omdat deze uit Duitsland komen.
Daar baal ik wel een beetje van, denk dat ik maar bij Alternate ga vragen of ik hem terug kan geven.
Dan bestel ik hem bij divxplayer.nl
Ook omdat er over een tijdje een Nederlandse website van KISS komt en dat deze misschien alleen ondersteuning geeft aan mensen met een speler die door Divxplayer.nl is geimporteerd.
En omdat de speler bij divxplayer.nl 270,-- gaat kosten. (en bij de I.A.?)

Genoeg redenen om maandag even naar Alternate te bellen.

Voor de rest is het een goede speler.
Heb hem nog niet uitgebreid kunnen testen, maar dat ga ik zeker doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Eens ff geprobeerd hiero met divx 5.1 een film te encoderen (star trek nemesis)... resultaat was een file van iets minder dan 700 Mb (784 kbit/s)...en vervolgens af te spelen (parameters ingesteld met Dr. Divx... handig makkelijk progje omdat te doen ... GMC feature trouwens uit)...
Speler deed niks hoor..(bleef ok 0:00:00 staan... :( ) .. maar ja dat zegt niet zoveel.. er deden al meer dingen niet met dat ding (zie hierboven)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
henkleerssen schreef op 07 September 2003 @ 11:26:
Eens ff geprobeerd hiero met divx 5.1 een film te encoderen (star trek nemesis)... resultaat was een file van iets minder dan 700 Mb (784 kbit/s)...en vervolgens af te spelen (parameters ingesteld met Dr. Divx... handig makkelijk progje omdat te doen ... GMC feature trouwens uit)...
Speler deed niks hoor..(bleef ok 0:00:00 staan... :( ) .. maar ja dat zegt niet zoveel.. er deden al meer dingen niet met dat ding (zie hierboven)..
Wat probeer je hier nu mee te bereiken, je kan toch zelf ook wel nagaan dat als je een codec gebruikt die 3 dagen uit is dat dit niet gaat werken op de KiSS zonder firmware update, je probeert het apparaat nu gewoon moedwillig zwart te maken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

neo2001 schreef op 07 September 2003 @ 14:26:
[...]

Wat probeer je hier nu mee te bereiken, je kan toch zelf ook wel nagaan dat als je een codec gebruikt die 3 dagen uit is dat dit niet gaat werken op de KiSS zonder firmware update, je probeert het apparaat nu gewoon moedwillig zwart te maken!!
nou.. Kiss pretendeert toch dat de spelers toch gewoon 5.x (dus ook nieuwe 5.1 blijkbaar) te ondersteunen (anders toch gewoon 5.0.x ondersteuning)? En trouwens de 5.1 divx codec is gewoon gestoeld op 5.0.x versies.. met als enige kleine algorithme verschil Texture cortex masking and rate distortion algorithm (los van het feit dat er zowel kwaliteits als snelheid optimalisaties zijn doorgevoerd.. goede kwailiteit divx codec moet ik zeggen.. maar dat terzijde).

Ik probeer met alle macht objectief te blijven (zwart maken is niet mijn stijl).. maar alle feiten (lees bugs) wijzen de verkeerde richting op.. dat het eigenlijk nog niet volwassen producten zijn... Als ik dat had geweten (en dat wist ik niet van tevoren.. ook al na het nakijken van verschillende webistes.. ik weet het misschien te weinig gezocht)... had ik ongeveer 200 euro beter besteed.

En nee.. het ligt niet alleen aan het slecht coderen van films... (dat doe ik al vanaf divx 3.1 alpha .. we zitten nu op 5.1 .. waar 3.11 nog veel wordt gebruikt.. ik weet het).

Je kan me de mond snoeren .. als de volgende firmware (voor zowel 450 als 500) alle bovengenoemde bugs zou oplossen.. maar ik heb er een hard hoofd in (gezien de laatste update voor de firmware... waar alleen de minor bugs waren opgelost).
Maar desalniettemin... hoop ik samen met andere eigenaren van dit ding (die niet allen tevreden zijn .. en blijkbaar ook nog de wannabee toekomstige eigenaren..) dat het na enige firmware updates het een en ander is opgelost.
Edit: ik weet het... het een en ander is blijkbaar moeilijk te debuggen met de firmware.. als bugs blijkbaar niet door iedereen kan worden gereproduceerd... Dat maakt mij dus huiverig..

Toch ondanks dit alles wens ik je succes met IA... no personal hard feelings...

[ Voor 12% gewijzigd door henkleerssen op 07-09-2003 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

henkleerssen schreef op 07 September 2003 @ 15:23:
[...]

nou.. Kiss pretendeert toch dat de spelers toch gewoon 5.x (dus ook nieuwe 5.1 blijkbaar) te ondersteunen (anders toch gewoon 5.0.x ondersteuning)? En trouwens de 5.1 divx codec is gewoon gestoeld op 5.0.x versies.. met als enige kleine algorithme verschil Texture cortex masking and rate distortion algorithm (los van het feit dat er zowel kwaliteits als snelheid optimalisaties zijn doorgevoerd.. goede kwailiteit divx codec moet ik zeggen.. maar dat terzijde).

Ik probeer met alle macht objectief te blijven (zwart maken is niet mijn stijl).. maar alle feiten (lees bugs) wijzen de verkeerde richting op.. dat het eigenlijk nog niet volwassen producten zijn... Als ik dat had geweten (en dat wist ik niet van tevoren.. ook al na het nakijken van verschillende webistes.. ik weet het misschien te weinig gezocht)... had ik ongeveer 200 euro beter besteed.

En nee.. het ligt niet alleen aan het slecht coderen van films... (dat doe ik al vanaf divx 3.1 alpha .. we zitten nu op 5.1 .. waar 3.11 nog veel wordt gebruikt.. ik weet het).

Je kan me de mond snoeren .. als de volgende firmware (voor zowel 450 als 500) alle bovengenoemde bugs zou oplossen.. maar ik heb er een hard hoofd in (gezien de laatste update voor de firmware... waar alleen de minor bugs waren opgelost).
Maar desalniettemin... hoop ik samen met andere eigenaren van dit ding (die niet allen tevreden zijn .. en blijkbaar ook nog de wannabee toekomstige eigenaren..) dat het na enige firmware updates het een en ander is opgelost.
Edit: ik weet het... het een en ander is blijkbaar moeilijk te debuggen met de firmware.. als bugs blijkbaar niet door iedereen kan worden gereproduceerd... Dat maakt mij dus huiverig..

Toch ondanks dit alles wens ik je succes met IA... no personal hard feelings...
DiVx 5.0 was volledig compatible, de nieuwe range > 5.1 is niet compatible omdat niet alleen wat jij aangeeft verandert is maar ook wat andere dingen verandert zijn. divx 5.0.5 was het zelfde als 5.0.1. 5.1 is totaal anders gewoorden..

en dat je zegt dat je 3.11 nog veel gebruikt wordt is bull-shit.. all mayor dvdrips worden met divx 5.x of xvid gereleased omdat 3.11 zoveel last van artifacts heeft... (daarom is hij ook veel meer processor belastend, slechte codering onderandere..) de laatste release was the matrix reloaded.. voor de rest wordt 3.11 voor p0rn dvdrips gebruikt.. (waarom weet ik niet.. :z)

En mensen zoals jou hebben geen geduld voor de dingen.. alsof je binnen 1 uur een nieuwe firmware in elkaar hebt zitten.. ik ben tevreden met mijnes en neem nog ff voor lief van de divx 3.11 :) ik heb hem daar ook echt niet op gekocht.. (stond ook niet in de compatible lijst :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasco
  • Laatst online: 14:59

wasco

brightest crayon in the box

SCaRaBaeuS schreef op 08 september 2003 @ 01:51:
[...]

en dat je zegt dat je 3.11 nog veel gebruikt wordt is bull-shit.. all mayor dvdrips worden met divx 5.x of xvid gereleased omdat 3.11 zoveel last van artifacts heeft...
My time to say BULLSHIT!
xvid ; JA , maar Divx 5.x ?? nee!

Scene releases volgen steeds de tdx2002 regels en daarin staat:
code:
1
2
Codec: - MUST be DivX 3.11 or XviD
            - MUST use 2 pass technique during encoding

verder wordt 3.11 nog redelijk veel gebruikt voor zijn/haar leeftijd en is er voor sommige films zelfs een voordeel wanneer er 3.11 gebruikt wordt in favor of XviD.
Denk bijvoorbeeld maar aan animatiefilms, waar divx ;-) veel beter mee om kan.

wou het gewoon ff vermelden

wasco [the brightest crayon in the box]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasco
  • Laatst online: 14:59

wasco

brightest crayon in the box

damn :)

[ Voor 99% gewijzigd door wasco op 08-09-2003 01:59 ]

wasco [the brightest crayon in the box]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

wat is eigelijk de RealMagic codec? is dat gebaseerd op Real Media files? of spelen de KiSS players geen .RM files?

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bstard

bstard

---------------

BiG-GuY schreef op 09 September 2003 @ 11:12:
wat is eigelijk de RealMagic codec? is dat gebaseerd op Real Media files? of spelen de KiSS players geen .RM files?
Nee. En zal wel niet komen, Real staat nou niet bekend dat het z´n codec buiten z´n eigen realplayer toestaat.

Blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
Ik meld het hier een keer en kijk voor verdere uitleg op Laupro >> de IA is open :>
http://laupro.nl/ia/ia.asp?id=383
Verdere vragen over de IA kunnen op Laupro worden gesteld :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Heb ff wat dingen getest.
Is een goed spelertje.
Heb alleen een probleempje.

Sommige DVD's doen het alleen tot aan het menu.
Het is allemaal regio 2.
Bijvoorbeeld bij Lord of the Rings (deel 1).
Daar loopt ie na het menu vast.
Op m'n pc werkt ie wel gewoon goed.

Weet iemand wat dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

staat je macrovision misschien uit? want sommige films spelen dan niet af. Had ik namelijk n keertje op mn pc via mn tv-out, had ik de macrofisie uit gezet maar dan kreeg ik gewoon zwart beeld. Na een beetje k*tten met tvtool is dat ook opgelost :P

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Hoe kan ik dat doen?

P.S. Ik heb hem met een scart kabel aan m'n video recorder gehangen.

[Edit]

Inmiddels heb ik hem direct met die scart kabel op m'n tv aangesloten, maar nog steeds dit probleem. :(
Ik kan nergens vinden waar ik Macrovision uit of aan kan vinden.........

[Edit 2]

Nu zie ik dat als ik zo'n DVD (die het niet goed doet) afspeel, dat de tijd ook heel raar loopt. Heel snel of hij blijft even hangen. Hopelijk weet iemand hoe ik dit op kan lossen!

[Edit 3]

Terug geflasht naar 2.6.8
Nu geeft ie, bij een regio 2 DVD die ik met m'n oude DVD speler (Revoy 2200) wel af kon spelen, "Ongeldige regio".
Regio 2 is toch gewoon "hier"??

Ga er nu weer 2.7.0 opzetten.........

[Edit 4]

2.7.0 staat er weer op, nu krijg ik niet die melding van ongeldige regio.
Maar de DVD speelt nog niet goed af.
Hij blijft weer hangen na het menu.
Als ik hem dan verder skip, hoor ik alleen geluid.
Maar dat "stotterd".
Het lijkt wel of er een kras op de DVD zit.
Maar dit is niet zo.
Want in m'n pc en op een andere DVD speler doet ie het wel.
En andere DVD's doen het wel.
Ik snap er nix van. Jullie??

Misschien toch dat Macrovision verhaal?
Maar hoe doe ik dat?

[Edit 5]

Kom er net achter dat bovenstaand probleem bij alle 16:9 DVD's is.
De 4:3 DVD's doen het wel goed.

[ Voor 138% gewijzigd door Kitser op 09-09-2003 19:42 ]

• Blizard
  • Niet online
Nu ik sterk aan het twijfelen ben om me een Kiss-speler te kopen toch nog een vraagje :
Wat doet de speler nu met films > 700mb ? Ik heb er wel een paar die 710mb etc zijn ?! (wat doet hij als ik ze over lan speel en wat als ik ze over cd speel ?)

• nwolsink
Blizard schreef op 10 September 2003 @ 08:57:
Nu ik sterk aan het twijfelen ben om me een Kiss-speler te kopen toch nog een vraagje :
Wat doet de speler nu met films > 700mb ? Ik heb er wel een paar die 710mb etc zijn ?! (wat doet hij als ik ze over lan speel en wat als ik ze over cd speel ?)
700 tm 800 MB gaat over Lan prima. Mijn DP-500 speelt alleen geen 800MB CD's af

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ik wil erg graag een KISS dvd speler bestellen, alleen ik zit gigantisch te twijfelen tussen de 450 en de 500. de 450 omdat hij een nette prijs heeft en (bijna) alles kan wat de 500 kan. De 500 is ook wel weer aantrekkelijk zodat ik mijn films dan niet op dvd/cd hoef te zetten om ze te gaan bekijken. Alleen is het prijsverschil vrij hoog. Op het forum van laupro werd er gezegd dat de 500 ook een nieuwere Sigma chip zou bevatten, wat is er verbeterd aan deze chip itt de 450? Kunnen jullie mij nog extra punten opnoemen wat ik met die ethernetpoort kan doen dan alleen filmpjes streamen?
Stel ik zou de dp500 nemen, kan ik deze dmv een crosscabel direct in mijn 2e nic klikken, de software daarna installeren en gelijk films streamen? of moet er nog meer ingesteld worden?

Alvast bedankt.

Dit zijn de prijzen van de IA

De DP-450 voor € 195,- inclusief vervoer en verwijderingsbijdrage en regiovrij
De DP-500 voor € 275,- inclusief vervoer en verwijderingsbijdrage en regiovrij

[ Voor 3% gewijzigd door Fietsbel op 10-09-2003 11:49 ]

39

• The Evil Brain
SCaRaBaeuS schreef op 06 September 2003 @ 07:57:
[...]

ze zijn beide precies hetzelfde, zelfde loop werk en zelfde hardware :)
volgens Scarab. zijn de DP450 en de DP500 precies hetzelfde... Wie weet hier meer over?

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
The Evil Brain schreef op 10 september 2003 @ 16:44:
volgens Scarab. zijn de DP450 en de DP500 precies hetzelfde... Wie weet hier meer over?
De 500 heeft toch netwerk ondersteuning en de 450 niet?
80 euro daarvoor vind ik ook erg duur.

[ Voor 9% gewijzigd door Olaf van der Spek op 10-09-2003 17:30 ]

• The Evil Brain
ehm ja, dat was ik ff vergeten :+

van divxplayer.nl:
FAQ DP-450:

V: Wat is het verschil tussen de DP-450 en de DP-500?
A: De DP-500 beschikt over een nieuwe Sigma chip en een 10/100 Mbit netwerkaansluiting waarmee hij in een netwerk opgenomen kan worden om bijvoorbeeld DivX bestanden vanaf een PC direct te streamen en je tevens direct via internet webradio kan beluisteren.
hm, dus wel een nieuwe chip. Maar waar zit het verschil dan tussen die twee in?

[ Voor 88% gewijzigd door The Evil Brain op 10-09-2003 17:52 ]

• Blizard
  • Niet online
neo2001 schreef op 10 September 2003 @ 09:19:
[...]

700 tm 800 MB gaat over Lan prima. Mijn DP-500 speelt alleen geen 800MB CD's af
Dus alle 800mb cd's kan ik al vergeten ? En wat met de 700mb cd's die een klein beetje overburned zijn ? Met pakweg een 710mb. Ik zit ook sterk te twijfelen tss de 450 en de 500 aangezien ik de meeste van m'n films toch burn... Maar als nou blijkt dat er een betere/krachtigere (?) chipset in zou zitten kan dit uiteraard een doorslag geven.

Maakt het loopwerk trouwens veel lawaai bij het opspinnen etc ? (heb ergens gelezen dat het niet zo erg was ? Mag ik muisstil als conclusie nemen ?) Als ik alle reacties hier lees op Got had ik toch meer animo verwacht voor de inkoopactie ?

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Blizard schreef op 10 September 2003 @ 18:43:
[...]

Dus alle 800mb cd's kan ik al vergeten ? En wat met de 700mb cd's die een klein beetje overburned zijn ? Met pakweg een 710mb. Ik zit ook sterk te twijfelen tss de 450 en de 500 aangezien ik de meeste van m'n films toch burn... Maar als nou blijkt dat er een betere/krachtigere (?) chipset in zou zitten kan dit uiteraard een doorslag geven.

Maakt het loopwerk trouwens veel lawaai bij het opspinnen etc ? (heb ergens gelezen dat het niet zo erg was ? Mag ik muisstil als conclusie nemen ?) Als ik alle reacties hier lees op Got had ik toch meer animo verwacht voor de inkoopactie ?
Hier zou iik ook graag antwoord op willen hebben.
Blizard, zelf heb ik me nog niet ingeschreven omdat ik erg zit te twijfelen, als dat niet zo was geweest had ik hem per direct besteld.
Kun je trouwens ook dmv. de ethernet link een DVD image (danwel gemount door demon) ook afspelen?
laatste vraag, kun je als je een film heb dan ook apart eventuele ondertiteling eronder zetten? dus een subtitel bestand mee laten lopen? (wellicht is dit een domme vraag maar stel hem toch maar even voor de zekerheid)

39

• nwolsink
Blizard schreef op 10 september 2003 @ 18:43:
[...]

Ik hoor ook verhalen van mensen die wel 800 MB cd's kunnen draaien hoor, overburnen kan wel dat draait ie bij mij iig wel af!
Het loopwerk is erg stil, ik hoor er nooit iets van.
Je moet niet vergeten dat dit IA deel II is, er hebben binnen 24 uur al wel 8 mensen besteld dat vind ik nog wel aardig wat.

Ik hou misschien ook nog wel een IA deel III als er nieuwe KiSS DivX spelers uit zijn. :)

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

800 MB cd's vergeten? Nonsens!

Ik heb een 50-tal films op TDK 800MB/90min CDR en
een 3-tal op Infiniti Professional 900MB/99min gebrand en mijn 2 maanden oude DP-500 speelt ze zonder probleem af.

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• Blizard
  • Niet online
Aha, dat ziet er alsmaar leuker en leuker uit. Dus hij speelt normaal (zeker de 500) alle filmpjes, of ze nu op 700/800/900 cd staan ? Kan toch moeilijk begrijpen dat het bij de ene speler wel gaat en bij de andere niet ?

Nu nog iets meer informatie over de nieuwere chipset en we kunnen binnekort een bestelling plaatsen. Wanneer zou deel 3 komen ? Als ik nog een maandje of twee wacht is de 500 waarschijnlijk al te krijgen voor 200€ ? .. dan loont het wel een tweetal maandjes te wachten.

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

neo2001 schreef op 10 September 2003 @ 18:51:
[...]

Ik hoor ook verhalen van mensen die wel 800 MB cd's kunnen draaien hoor, overburnen kan wel dat draait ie bij mij iig wel af!
Het loopwerk is erg stil, ik hoor er nooit iets van.
Je moet niet vergeten dat dit IA deel II is, er hebben binnen 24 uur al wel 8 mensen besteld dat vind ik nog wel aardig wat.

Ik hou misschien ook nog wel een IA deel III als er nieuwe KiSS DivX spelers uit zijn. :)
Ja .. bij sommige dvd's spinned die op als een vliegtuig.. bah..
Welk merk cdr gebruik je dan voor die 800 Mb?
Bij mij draait toch niets groter dan ongeveer 700 mb... Vervolgens ook de bitrate moet niet te hoog zijn.. speelt die dus ook niet..
Maar zoals ik al bedacht had... kunnen we hier nou te maken hebben met verschillende revisies van de dp 450 dan wel 500 (ondanks ontbreken van revisie nummers of zo)?

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Staan deze spelers eigenlijk in de pricewatch? Ik kon ze niet vinden.

• StyXL
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Zoek op "Kiss" en het resultaat is hier te vinden.

Specs

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Dank u. Ik kon de search even niet meer vinden (zit op een onlogische plek).

• Blizard
  • Niet online
De inkoopactie is nu niet echt om te zeggen "Wow, zoveel goedkoper ?" ...

Hoe zit het met de geluidskwaliteit (optisch/coax/scart) ? Zijn deze een beetje te vergelijken met een duurdere (+150€) dvd-speler ?

• wh-vanderpost
Blizard schreef op 11 September 2003 @ 09:02:
De inkoopactie is nu niet echt om te zeggen "Wow, zoveel goedkoper ?" ...
[...]
Ach .. het is toch 24 Euro (voor de 500 dan) + de verzendkosten die meestal toch ook al ruim 15 Euro zijn .. plus dat je hem regiovrij aan de deur bezorgd krijgt. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door wh-vanderpost op 11-09-2003 14:03 . Reden: onduidelijk ]

All knowledge is written

• BiG-GuY

BiG-GuY

KiTsEr schreef op 09 september 2003 @ 16:19:
[Edit 5]
Kom er net achter dat bovenstaand probleem bij alle 16:9 DVD's is.
De 4:3 DVD's doen het wel goed.
Wat heb je in het menu van de KiSS DP-500 ingesteld dan? 4:3 tv of 16:9 tv, probeer dat anders s om te zetten. misschien dat t helpt?

Gallery V&A

• nwolsink
Neobahamuth schreef op 10 September 2003 @ 18:51:
800 MB cd's vergeten? Nonsens!

Ik heb een 50-tal films op TDK 800MB/90min CDR en
een 3-tal op Infiniti Professional 900MB/99min gebrand en mijn 2 maanden oude DP-500 speelt ze zonder probleem af.
Dan ga ik nu een keer de TDK 800 MB's proberen, want bij mijnwerkt het echt niet!
Ik gebruik platinum 800MB cd's

• Kitser
BiG-GuY schreef op 11 September 2003 @ 14:27:
[...]

Wat heb je in het menu van de KiSS DP-500 ingesteld dan? 4:3 tv of 16:9 tv, probeer dat anders s om te zetten. misschien dat t helpt?
Ik heb alle 2 geprobeerd, maar het maakt nix uit.
Ben inmiddels terug geweest naar ALternate en deze willen m'n geld niet terug geven, omdat er een paar krasjes op de bovenkant zitten die met het blote oog niet te zien zijn.
Dus hebben ze hem nu opgestuurd naar hun leverancier. (Duitsland)
Ben hem nu 4-6 weken kwijt :( :(

Ik had ook nog ff naar divxplayer.nl gebeld, die wisten van het probleem en het schijnt in de spelers die zij verkopen niet (meer) voor te komen.

Dus een tip voor mensen die op het punt staan om een KISS te kopen:

Koop hem bij divxplayer.nl (bijv. met de I.A.) en NIET bij Alternate.
Bij divxplayer.nl weten ze er gewoon veel meer van!!!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-05 13:50
Ik ben de trotse eigenaar van de Kiss DP450, maar zit toch met een probleempje... Dat van het "Divx 3.11 schokkende beelden probleem" wist ik. (dankzij onder meer dit topic) Maar nu heb ik het volgende, als ik een mp3cd (700MB) afspeel zonder mappen, maar gewoon alles in de root, dan vertikt ie het om ze af te spelen. Als er 1 map is en voor de rest mp3 los dan speelt ie wel alles af.

Ook heb ik dat een DVD+R wel afspeelt op mn DVDrom op mn pc en bij een aantal dvdspelers van kennisen, maar niet goed op mn DP450! Bij de 13minuten houdt ie gewoon op met spelen. Ik kan ook niet een hoofdstuk verderspoelen. Het is gewoon end of the story!?!

Zijn er mensen met dezelfde problemen? Ik heb al een mail naar divxplayer.nl gestuurd, 3 dagen terug, maar nog niets terug...

Ciao
D

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

DiMacho schreef op 11 September 2003 @ 19:48:
Ik ben de trotse eigenaar van de Kiss DP450, maar zit toch met een probleempje... Dat van het "Divx 3.11 schokkende beelden probleem" wist ik. (dankzij onder meer dit topic) Maar nu heb ik het volgende, als ik een mp3cd (700MB) afspeel zonder mappen, maar gewoon alles in de root, dan vertikt ie het om ze af te spelen. Als er 1 map is en voor de rest mp3 los dan speelt ie wel alles af.

Ook heb ik dat een DVD+R wel afspeelt op mn DVDrom op mn pc en bij een aantal dvdspelers van kennisen, maar niet goed op mn DP450! Bij de 13minuten houdt ie gewoon op met spelen. Ik kan ook niet een hoofdstuk verderspoelen. Het is gewoon end of the story!?!

Zijn er mensen met dezelfde problemen? Ik heb al een mail naar divxplayer.nl gestuurd, 3 dagen terug, maar nog niets terug...

Ciao
D
Join the club.. heb je dit topic echt goed gelezen? Zag je ook hoeveel bugs er waren? .. maar toch.. ik heb ergens de domme ijdele hoop dat in de verre toekomst dit ding het gaat doen..
Tot nu toe miskoop van het decennium...
Ik hoop dat bepaalde developers (of het de Kiss gasten gaat lukken weet ik niet) het toch gaan oppakken om het uiteindelijk alle bugs de wereld uit te helpen..

• The Evil Brain
@henkleerssen:

waar heb jij je KiSS gekocht en melk model heb je? En ik vind het wel vreemd (niet persoonlijk bedoeld hoor ;) ), dat die van jou zoveel problemen geeft en die van anderen blijkbaar véél minder (of zie ik dat fout?). Ik bedoel, daar moet toch een goede reden voor zijn?

en een wat algemenere vraag:

zijn de KiSS-bezitters hier (op henkleerssen na dan ;) ) tevreden met hun apparaat?

[ Voor 18% gewijzigd door The Evil Brain op 11-09-2003 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-05 13:50
Ik ben best tevreden, maar niet echt lekker wanneer je een DVD+Rbrander hebt en hij die niet goed af kan spelen.... About die audiocd's... dat is nog niet zo een ramp.

Verder wel tevreden hoor... ik zet alle divx om in xvid ;)
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.