Toon posts:

Gebruikerservaring met de KiSS DP-450 / DP-500

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 13.732 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:10

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Welke KiSS raden jullie aan? DP-450 of DP-500? of nog w88 op de DP-1000 (die lijkt me t lekkerst maar wanneer komt die?), wat is voor de rest t verschil tussen de DP-450 en DP-500, dat netwerk, en die chip (maar wat is t grote verschil met die chip?) En welke digital speakerset raden jullie aan voor 5.1 surround sound? (niet te duur)

[ Voor 15% gewijzigd door BiG-GuY op 12-09-2003 07:48 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

The Evil Brain schreef op 11 september 2003 @ 20:40:
@henkleerssen:

waar heb jij je KiSS gekocht en melk model heb je? En ik vind het wel vreemd (niet persoonlijk bedoeld hoor ;) ), dat die van jou zoveel problemen geeft en die van anderen blijkbaar véél minder (of zie ik dat fout?). Ik bedoel, daar moet toch een goede reden voor zijn?
DP450 .. met de IA.. van laupro gekocht.. even voor de goede orde... ik zal hier ff aangeven welke bugs ik heb aan de hand van de buglists:
van http://www.gooddvdstuff.c...ame=KiSS%20bug%20list.doc : nummer 3 (als er eens film draait is nog steeds ondertiteling niet goed ook bij 25 fps), 9 (corrupte LCD af en toe), 11 (divx 3.11 freeze)
en van http://www.topforum.nl/pl....php?ID=133&tID=374&fID=5 :
2 (vbr audio in films out of sync) , 3 (sound probleem met dvd na resume), 5 (high bitrate problemen)
Ik heb zelf nog deze bugs die niet in bovenstaande buglists staan:
700 Mb probleem, gewoon weg niet willen opstarten van alle xvids (Koepie coded), lijst van mp3's met vbr freezed willekeurig na een tijd (das toch wel heel standaard functionaliteit denk ik dan.. de goedkopste dvd speler van schoonmoeder heeft er geen problemen mee), af en toe als een vliegtuig opspinnen van de drive... tja..

Nogmaals.. ik ben niet zo'n zwartmaker.. en er zullen best wel wat dingen goed zijn aan dit product (het concept al.. gewoon ook handig.. geen pc meer aan en zo.. om tv te kijken.. gewoon een simpele speler ook voor divx.. dat is de reden van aanschaf) .. maar het heeft gewoon weg (nog) te veel kinderziektes...
En bij mij wegen die kinderziektes zwaar.. want ik had al een toch werkende draadloze pc verbinding met tv (waarvan de beeld kwaliteit niet echt geweldig is .. maar ja ik wou dus geen pc aanhebben als ik tv kijk) .. maar waar ik minder technische problemen mee heb.

Ik denk zelf dat 3 fundamentele oorzaken van de problemen:
1)verschillende hardware revisies dan wel kwaliteitscontrole niet aanwezig in hardware productie proces
2)te weinig developers (die een goede firmware zouden kunnen maken)
3)(misschien het gevolg van 1 maar dat weet ik niet) niet reproduceerbare bugs door iedereen..
Is ook wel speculatie.. dat weet ik wel.. en ook .. het een en ander aan debugging voor de developers wordt bemoeilijkt omdat iedereen zijn film anders codeert..maar dan moeten ze niet pretenderen dat ze zoveel divx/xvid formaten ondersteunen... en voorschrijven dat alleen een bepaald formaat met een bepaalde bitrange zou moeten werken..

Waarom doet deze link het niet bij Kiss btw? http://www.kiss-technolog.../side.asp?level=1&pid=411

edit: ooh ja een bug nog ...foto cd..jpg's verhoudingen bij slideshow kloppen
niet.

[ Voor 3% gewijzigd door henkleerssen op 12-09-2003 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-10 15:01

Dr.Roelski

Walk on ....

The Evil Brain schreef op 11 September 2003 @ 20:40:
@henkleerssen:

waar heb jij je KiSS gekocht en melk model heb je? En ik vind het wel vreemd (niet persoonlijk bedoeld hoor ;) ), dat die van jou zoveel problemen geeft en die van anderen blijkbaar véél minder (of zie ik dat fout?). Ik bedoel, daar moet toch een goede reden voor zijn?

en een wat algemenere vraag:

zijn de KiSS-bezitters hier (op henkleerssen na dan ;) ) tevreden met hun apparaat?
Ik ben best tevreden met mijn revoy3200dx (=kiss450)
DVD's speelt hij goed af, met 90% van de divx/xvid films heb ik geen problemen en mp3 speelt ie ook goed af.
Alleen wel wat kleine minpuntjes, maar dat is meer 'confort' dan echt nodig (zoals playlist bij mp3 dvd).
Probleem is alleen dat die confort dingen vaak wel op andere dvd spelers zitten (die dan weer geen divx af kunnen spelen).
In elk geval wordt er nog steeds gewerkt aan de firmware en dat op zich vind ik al positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik kan geen enkele page op die site bekijken omdat de site veel te traag is. Misschien heb jij hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BiG-GuY schreef op 12 september 2003 @ 07:47:
Welke KiSS raden jullie aan? DP-450 of DP-500? of nog w88 op de DP-1000 (die lijkt me t lekkerst maar wanneer komt die?), wat is voor de rest t verschil tussen de DP-450 en DP-500, dat netwerk, en die chip (maar wat is t grote verschil met die chip?) En welke digital speakerset raden jullie aan voor 5.1 surround sound? (niet te duur)
Over die speakerset zou ik ook wel willen weten welke hier goed op draait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
Als 5.1 setje gebruik ik de Sony HT BE1 zie deze link: http://www.sony.nl/view.x...0567&prod=26409&loc=en_NL

Ik weet niet of ie nog verkocht wordt, maar bij de BCC hadden ze hem twee weken geleden in de aanbieding omdat ie eruit gaat (rond de 280 euro ofzo... ??). Er zit een ingebouwde decoder in dus dat scheelt! Ik heb de tv met de bekende audiokabels verbonden en de KiSS via de Coax. Je kunt er gewoon tussen schakelen! Ook is er de mogelijkheid er je pc op aan te sluiten via USB, maar zelf niet uitgeprobeerd!

Ookal is dit niet een mega 5.1 systeem. Het is voor mij goed genoeg. De boxjes zijn zo klein niet te vinden in de kamer. De subwoofer heeft een zware bass die ik op -6 heb staan... anders gaan de onder buren klagen!! :r

--------

Laten we wachten op de volgende firmware update.. wie weet worden er heel wat bugs weggewerkt! Bij divxplayer hadden ze het ook over een verbeterde versie van de 450, de 470 die deze week uit zou komen... Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

DiMacho schreef op 12 September 2003 @ 11:14:

*info*

Laten we wachten op de volgende firmware update.. wie weet worden er heel wat bugs weggewerkt! Bij divxplayer hadden ze het ook over een verbeterde versie van de 450, de 470 die deze week uit zou komen... Ben benieuwd!
Ik dacht dat de 470 alleen een ingebouwde versterker had? voor de rest waren er toch geen hardware matige veranderingen?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 10:36

KillerB

______

Ik zit er wel aan te denken om deze aan te schaffen. Alleen moet ik dan wel zeker weten dat DVD+R goed afgespeelt wordt, want daar heb ik er een stel van liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

KillerB schreef op 12 September 2003 @ 12:48:
Ik zit er wel aan te denken om deze aan te schaffen. Alleen moet ik dan wel zeker weten dat DVD+R goed afgespeelt wordt, want daar heb ik er een stel van liggen.
DVD+R als in DVD kopie.. werkt prima..
maar divx/xvids op dvd+R (hiero platinum, TDK en MMore gebruikt)... tja hier werkt er niks van.. ook al zijn de bestanden kleiner dan 700 Mb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
henkleerssen schreef op 12 September 2003 @ 12:55:
[...]

maar divx/xvids op dvd+R (hiero platinum, TDK en MMore gebruikt)... tja hier werkt er niks van.. ook al zijn de bestanden kleiner dan 700 Mb...
En bij mij doet ie het wel als ik meerdere divx/xvid brandt op een DVD+R... Nashua

Maar een DVD+R als in DVDcopy werkt niet.... Ik zal er snel nog wat meer uitproberen.. maar nu bij 3 al gefailed om de gehel copy af te spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

DiMacho schreef op 12 september 2003 @ 13:09:
[...]

En bij mij doet ie het wel als ik meerdere divx/xvid brandt op een DVD+R... Nashua

Maar een DVD+R als in DVDcopy werkt niet.... Ik zal er snel nog wat meer uitproberen.. maar nu bij 3 al gefailed om de gehel copy af te spelen!
Strange.. Nashua probleem? hiero dvd2one en instantcopy.. geen probleem..
De vraag is of de kiss spelers wel goed overweg kunnen met verschillende media?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:33
Die site van Kiss is inderdaad niet voorruit te branden zeg :{

Hoe zit het met de afstandsbediening trouwens (zit die er sowieso bij?), zo ja heeft iemand pics? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:37

Ankh

|true

Jasper schreef op 12 September 2003 @ 16:36:
Die site van Kiss is inderdaad niet voorruit te branden zeg :{

Hoe zit het met de afstandsbediening trouwens (zit die er sowieso bij?), zo ja heeft iemand pics? :)
Afbeeldingslocatie: http://www.divxplayer.nl/Images/Produkten/KISSremote.gif
beetje een raar en gammel ding soms .. maar goed.. ik heb mijn onkyo geprogrameert zodat die het over kan nemen :)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
henkleerssen schreef op 12 September 2003 @ 13:11:
[...]

Strange.. Nashua probleem? hiero dvd2one en instantcopy.. geen probleem..
De vraag is of de kiss spelers wel goed overweg kunnen met verschillende media?
Bij mij werkt dit ook vlekkeloos, zo heb ik de 10 delen van Band of Brothers op 2 DvD's staan!

• KillerB

KillerB

______

henkleerssen schreef op 12 September 2003 @ 12:55:
[...]

Het zijn idd allemaal DVD kopie's (euhm backups ;) ). Ik heb zelf geen dvd brander, de divx'en e.d. wil ik gewoon streamen vanaf een andere pc.

• BiG-GuY

BiG-GuY

Ik dacht zelf erover om de Creative Inspire 5500 Digital te kopen voor mn KiSS (die ik nog moet bestellen, welke weet ik nog steeds nie) die is te vinden voor €131,- dat vind ik wel lekker, maar weet iemand of deze van goede kwaliteit is? cker wel beter dan mn Creative Inspire 4400 (heb ik bij mn pc) maar is er misschien nog n goedkopere digital speakerset? die nog redelijk/goede kwali heeft?

Gallery V&A

• fulgore
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

The Evil Brain schreef op 10 September 2003 @ 17:23:
ehm ja, dat was ik ff vergeten :+

van divxplayer.nl:

[...]

hm, dus wel een nieuwe chip. Maar waar zit het verschil dan tussen die twee in?
Zie hier de verschillen:

DP 450 gebruikt de em8500 http://www.sigmadesigns.com/products/em8500.htm
DP 500 gebruikt de em8550 http://www.sigmadesigns.com/products/em8550.htm

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

mmm de 8500 ondersteund wel Divx en 8550 niet (ik weet het divx is een Mpeg4 variant)? tj...
Kijk hier zit hem dus het probleem denk ik dan bij de 8500 misschien... "Maximum supported resolution is 720x576 (352x288 for v3.11) without the ¼ pixel (QPEL) option." .. ik heb nog geen codec gezien waar je QPEL kan uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg me ineens af, wat is eigenlijk het voordeel van dit ding t.o.v. een (modded) Xbox? Op zo´n Xbox kan je toch ook alles afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 15:49
hmm, daar loopt al een topic over, namelijk hier: Xbox of Kiss DP-500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

weet iemand misschien of er ook losse digital 5.1 decoders zijn? en hoeveel kostten die? want dan hoef ik nie zo'n 'dure' speakerset te kopen. Dan kan ik de Logitech Z-640 kopen (die is €79,- en geeft goed geluid) maar dat alleen als zo'n losse digital decoder nie te duur is. anders koop ik de Creative Inspire 5.1 5500 Digital (voor n KiSS dvd speler) of weet iemand n goedkopere speakerset met digital decoder?

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

Ach kijk eens bij BCC, regelmatig hebben ze prachtige aanbiedingen van dat soort versterkers.

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

• BiG-GuY

BiG-GuY

maar ik hoef geen hele versterker, alleen n (kleine) digital decoder zoiets als je bij die Creative Digital 5500 krijgt maar dan zonder de speakers en hoeveel zoiets kost.

Gallery V&A

• Vaughn
  • Laatst online: 16-08 15:17

Vaughn

Powered by Jomanda

KiTsEr schreef op 09 September 2003 @ 16:19:
Hoe kan ik dat doen?

P.S. Ik heb hem met een scart kabel aan m'n video recorder gehangen.

[Edit]

Inmiddels heb ik hem direct met die scart kabel op m'n tv aangesloten, maar nog steeds dit probleem. :(
Ik kan nergens vinden waar ik Macrovision uit of aan kan vinden.........

[Edit 2]

Nu zie ik dat als ik zo'n DVD (die het niet goed doet) afspeel, dat de tijd ook heel raar loopt. Heel snel of hij blijft even hangen. Hopelijk weet iemand hoe ik dit op kan lossen!

[Edit 3]

Terug geflasht naar 2.6.8
Nu geeft ie, bij een regio 2 DVD die ik met m'n oude DVD speler (Revoy 2200) wel af kon spelen, "Ongeldige regio".
Regio 2 is toch gewoon "hier"??

Ga er nu weer 2.7.0 opzetten.........

[Edit 4]

2.7.0 staat er weer op, nu krijg ik niet die melding van ongeldige regio.
Maar de DVD speelt nog niet goed af.
Hij blijft weer hangen na het menu.
Als ik hem dan verder skip, hoor ik alleen geluid.
Maar dat "stotterd".
Het lijkt wel of er een kras op de DVD zit.
Maar dit is niet zo.
Want in m'n pc en op een andere DVD speler doet ie het wel.
En andere DVD's doen het wel.
Ik snap er nix van. Jullie??

Misschien toch dat Macrovision verhaal?
Maar hoe doe ik dat?

[Edit 5]

Kom er net achter dat bovenstaand probleem bij alle 16:9 DVD's is.
De 4:3 DVD's doen het wel goed.
Het heeft niks te maken met je 16:9 of 4:3 menu's Ik had precies hetzelfde.
Wat ik heb gedaan is terug flashen naar v.2.65 -> v.2.68 -> 2.70 en toen de DVDROM player zelf regiovrij gemaakt. Je kunt 'm in versie 2.7.0 wel op alle regio's
zetten, maar dat wil niet zeggen dat je drive zelf regiovrij is gemaakt, je moet een kleine update in de player zelf uitvoeren. Dit moet je maar even goed lezen!

http://hijacker.rpc1.org/toshiba_nolimit/

Verder heb ik wel dat ik drie - - - in het display heb staan als het apparaat met de afstandsbediening is uitgeschakeld. Is dit bij iedereen zo? Er staat hier niks over in de handleiding.

There are 10 kinds of people: Those who understand binary and those who don't.

• Yepaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09 17:52
Hoe zit het eigenlijk met de divx ondertitles die hij afspeelt, zijn deze nog in te stellen qua grootte of lokatie of speelt hij het gewoon netjes af bij verschillende formaten films...

• DiMacho
Heb ik ook... Zal wel de slaapstand zijn...

Ik begin langzamerhand toch mn twijfels te krijgen over de DP450... Gister had ik weer problemen.. Ik had een xvid op een DVD+RW gebrand met ondertiteling! Na 14 minuten liep de DP450 compleet vast. Opnieuw opgestart en verder gespeeld op 15 minuten. Dit herhaalde zich rond de 58 minuten. Best irri als je in een film zit en die ineens vastloopt.

Op mail reageren ze bij divxplayer.nl niet meer... dus volgens mij weten zij het ook niet meer. Jammer, weg support!

Morgen maar eens bellen en kijken of er iets geregeld kan worden :(

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 17:43
Vaughn schreef op 17 September 2003 @ 11:02:
[...]

Het heeft niks te maken met je 16:9 of 4:3 menu's Ik had precies hetzelfde.
Wat ik heb gedaan is terug flashen naar v.2.65 -> v.2.68 -> 2.70 en toen de DVDROM player zelf regiovrij gemaakt. Je kunt 'm in versie 2.7.0 wel op alle regio's
zetten, maar dat wil niet zeggen dat je drive zelf regiovrij is gemaakt, je moet een kleine update in de player zelf uitvoeren. Dit moet je maar even goed lezen!

http://hijacker.rpc1.org/toshiba_nolimit/

Verder heb ik wel dat ik drie - - - in het display heb staan als het apparaat met de afstandsbediening is uitgeschakeld. Is dit bij iedereen zo? Er staat hier niks over in de handleiding.
Mijn probleem is inmiddels opgelost.
Ik had de speler onder mijn video in een kastje gezet.
Nu blijkt dat ie daardoor zijn warmte niet goed kwijt kon.
Nu staat ie boven m'n video en werkt ie perfect!!!

• Vaughn
  • Laatst online: 16-08 15:17

Vaughn

Powered by Jomanda

DiMacho schreef op 17 september 2003 @ 12:00:

Ik begin langzamerhand toch mn twijfels te krijgen over de DP450... Gister had ik weer problemen.. Ik had een xvid op een DVD+RW gebrand met ondertiteling! Na 14 minuten liep de DP450 compleet vast. Opnieuw opgestart en verder gespeeld op 15 minuten. Dit herhaalde zich rond de 58 minuten. Best irri als je in een film zit en die ineens vastloopt.

Op mail reageren ze bij divxplayer.nl niet meer... dus volgens mij weten zij het ook niet meer. Jammer, weg support!

Morgen maar eens bellen en kijken of er iets geregeld kan worden :(
Op de Kiss site wordt de Firmware niet meer aangeboden wegen foutjes in die release, maar bij 'News' staat dat ze met enkele dagen een nieuwe firmware uitbrengen, misschien lost het jouw probleem op. Ik heb zo'n collectie van 260 Divx films, ik heb er nu zo'n 28 gekeken op een DVD+RW met subs, en bij mij werkt het uitzonderlijk goed! die 28 films zijn willekeurig uitgezocht overigens.

There are 10 kinds of people: Those who understand binary and those who don't.

• DaCoTa
  • Laatst online: 03-10 14:17
Heeft iemand ervaring met de Kiss spelers en het gebruik van bekraste (videotheek) dvd's? Voorheen keek ik via de dvd-cdrw combo en tv-out van mijn laptop maar ervaring leert dat die speler absoluut niet goed overweg kan met krassen. Dit verhaal werd bevestigd door de mensen van de videotheek, waar bij 9 van de 10 afspeelproblemen terug te leiden waren tot mensen die via een DVD-ROM speler keken ipv een stand-alone speler. Oftewel: wat kan ik verwachten van de Kiss apparatuur als ik er een niet zo fraai behandelde disc in plaats?
edit:
Een eind terug stond dat rond 10-10 een IA voor de DP500 gestart zou worden. Is dat al aan de gang en zo ja, waar kan ik die dan vinden? De search gaf iig niks op 'IA KISS'

[ Voor 16% gewijzigd door DaCoTa op 18-09-2003 17:42 ]

• fuyungcow
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02-2004

fuyungcow

Drinken en Roken is ook sport

Kan dat ding die 450 ook svcd files spelen die los op een dvd-r staan>? dus mpg files?? tnx

Ik denk dat het verhaal van kapitein Ortega best eens waar kan zijn........

• The Evil Brain
DaCoTa schreef op 18 september 2003 @ 16:45:
edit:
Een eind terug stond dat rond 10-10 een IA voor de DP500 gestart zou worden. Is dat al aan de gang en zo ja, waar kan ik die dan vinden? De search gaf iig niks op 'IA KISS'
jep, en wel hier: http://laupro.nl/ia/ia.asp?id=383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
ppff Dat zou perfect zijn! Ik hou dit topic in de gaten... Ik heb trouwens ook verbeteringen nu ik mijn kissdp450 niet meer in een kastje opgesloten heb staan! Wat een opluchting (voor de dp450 dus :) )

Heeft er ooit iemand geprobeerd de wmacodec in zon kiss te krijgen... Ik weet dat het voor Kiss veel geld gaat kosten als ze wma support willen krijgen. Thanx to MS. Maar wie weet is er wel iemand die weet hoe dat in zn werking gaat en wma erin kan integreren?? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
fuyungcow schreef op 18 September 2003 @ 17:41:
Kan dat ding die 450 ook svcd files spelen die los op een dvd-r staan>? dus mpg files?? tnx
Nog niet geprobeerd, maar ik denk dat wanneer je de svcd als iso brand op een dvd-r/+r dat het wel moet lukken, werkt dan hetzelfde als dat je ze op een cd-r brand. Ik zal het eens proberen vanavond op een dvd+r
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StyXL
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
DiMacho schreef op 17 September 2003 @ 12:00:

Ik begin langzamerhand toch mn twijfels te krijgen over de DP450... Gister had ik weer problemen.. Ik had een xvid op een DVD+RW gebrand met ondertiteling! Na 14 minuten liep de DP450 compleet vast. Opnieuw opgestart en verder gespeeld op 15 minuten. Dit herhaalde zich rond de 58 minuten. Best irri als je in een film zit in die ineens vastloopt.
DiMacho schreef op 19 September 2003 @ 09:16:
[...]

ppff Dat zou perfect zijn! Ik hou dit topic in de gaten... Ik heb trouwens ook verbeteringen nu ik mijn kissdp450 niet meer in een kastje opgesloten heb staan! Wat een opluchting (voor de dp450 dus :) )
Wil je zeggen dat de problemen met de film uit je eerdere post opgelost zijn door je speler uit het kastje te halen? Welke verbeteringen heb je überhaupt ondervonden?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03 14:37

bwt

verplaatst zich op een GSX750F

Inmiddels is de inkoop actie verplaatst naar een andere site:
http://www.inkoopacties.net/ia/jgz6qzs9

My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Wat frisse lucht deed hem goed! De DVD+R waar ik het in het begin over had, die stopte rond bepaalde tijden... die doet het nog steeds niet, maar die mp3cd, zonder mapjes doet het perfect ook met xvids... geen problemen meer met stotteren!!

Nu nog op de new firmware wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C
  • Laatst online: 01-10 17:59

Dr C

met C en CK

Ik zag bij de media markt een kiss-achtige DivX-DVD speler (kiss of kloon) voor maar 150euro. Misschien wat voor jullie?

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-05 12:15
DiMacho schreef op 19 september 2003 @ 16:40:
[...]

Wat frisse lucht deed hem goed! De DVD+R waar ik het in het begin over had, die stopte rond bepaalde tijden... die doet het nog steeds niet, maar die mp3cd, zonder mapjes doet het perfect ook met xvids... geen problemen meer met stotteren!!

Nu nog op de new firmware wachten
misschien idee om koelblokje in de dp450 te plaatsen op de realmagic chip :)

heeft iemand dit al geprobeerd misschien?

Hoop trouwens dat met de nieuwe firmware de bitrate voor divx3.11 verbeterd is.
Er werd hier wel aan gewerkt had ik destijds gehoord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yepaap schreef op 17 September 2003 @ 11:59:
Hoe zit het eigenlijk met de divx ondertitles die hij afspeelt, zijn deze nog in te stellen qua grootte of lokatie of speelt hij het gewoon netjes af bij verschillende formaten films...
er is niets in te stellen. Bij mij zitten ze op full screen (16:9) iets te laag. Moet ik mn beeld iets omhoog schuiven om ze goed leesbaar te krijgen.
Ach.

• DaCoTa
Nog een poginkje: hoe gedraagt de Kiss zich met dvd's waar krassen op zitten (videotheek meuk zeg maar). Ik heb nogal slechte ervaringen met de dvdrom/cdrw drive van mijn laptop die over menig schijfje struikelde en bleef steken in luidruchtig gezaag.

Daarnaast: weet iemand een informatiebron over de nieuwe serie producten van Kiss? Ze staan wel uitgebreid aangekondigd op de site, maar geen leverdatum. Vooral de DP-558 lijkt me een erg interessante machine, kan meteen de oude VHS de deur uit.

• DiMacho
Videotheek meuk?? Ik koop nooit dvds maar huur ze bij de videotheek.. no troubles meegehad!! Een laptop is wel heel anders dan een dvdspeler lijkt mij zo.. dan zijn er nog meer factoren die meespelen.

Voor info over Kiss kun je natuurlijk gewoon mailen naar de support ;) Leverdata die niet op een site staan zeggen mij vaak al genoeg... dat duurt nog wel even. Marketing gezien is het namelijk pas verleidelijk om aan te geven wanneer iets uitkomt als je het ook daadwerkelijk kan leveren :)

• PeYote
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-10 20:47
cramwinckel schreef op 19 september 2003 @ 16:45:
Ik zag bij de media markt een kiss-achtige DivX-DVD speler (kiss of kloon) voor maar 150euro. Misschien wat voor jullie?
Ik ruilde maandag daar net een gekochte jvc dvd speler in, omdat deze niet eens random mp3 kon afspelen. 30 euro erbij en toen deze meegenomen. Hierbij zit gelukkig wel shuffle op voor mp3.

Het is trouwens de H&B DX-6526 (http://www.hb-direct.com/uk/pdf/dx6526.pdf), en volgens mij is het een kiss 450 kloon. Aan de buitenkant tenminste, wat er binnenin verschilt weet ik niet. De firmware schijnt wel uitwisselbaar te zijn.

Nog niet veel tijd gehad om te testen, maar vooralsnog speelt ie alles wat ik er instop op cd-r, alleen met divx3.11 fast motion bevriest het beeld heel af en toe eens eventjes.

• PeYote
Er is trouwens een nieuwe firmware voor de kiss beschikbaar, V.2.7.1:
KiSS DP-450:

Firmware 2.7.1
- Support for multiple content types on one disc
- DVD playback bugfixed
- 3.11 is improved

KiSS DP-500:

Firmware 2.7.1
- DVD playback bugfixed
- 3.11 is improved
- Static IP support
- Automatic PC-Link server detection

http://www.kiss-technolog.../side.asp?level=1&pid=328
Voor mijn H&B wacht ik nog ff met updaten :P

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

:o die H&B is identiek aan de DP-450 aan de buitenkant. zit er uberhaupt wel verschil in de H&B en de KiSS versie? anders ga ik maandag die H&B wel even halen :P

39

• PeYote
Homedisc schreef op 20 september 2003 @ 20:00:
:o die H&B is identiek aan de DP-450 aan de buitenkant. zit er uberhaupt wel verschil in de H&B en de KiSS versie? anders ga ik maandag die H&B wel even halen :P
Dat wil ik ook graag weten, maar ik laat mijn H&B voorlopig maar ff dicht.
Op de kabel zakjes die in de doos zitten, zit wel overal een sticker met 'kiss cable'.
De dvd speler die er inzit is de TOSHIBA DVD-ROM SD-M1712, die ook in sommige modellen van kiss zit.

• DiMacho
PeYote schreef op 20 September 2003 @ 19:55:
Firmware 2.7.1
- DVD playback bugfixed
- 3.11 is improved
http://www.kiss-technolog.../side.asp?level=1&pid=328
Voor mijn H&B wacht ik nog ff met updaten :P
Oke dan nou ik ben benieuwd hoe die update wat betreft 3.11 zich verhoud!!

Thanx for the notice! ;)

• adewidt
Ga direct uitproberen, kan ik mischien eindelijk matrix reloaded op tv kijken :)

Edit:
Die site is niet vooruit te branden :Z

Edit2:
http://www.kiss-tuning.nl/en/download.html hier kan je hem ook downloaden gaat iets sneller dan kiss site :Y)

[ Voor 57% gewijzigd door adewidt op 20-09-2003 21:38 ]

• adewidt
Heb de nieuwe firmware 2.7.1 snel getest en dit zijn mijn bevindingen:

xvid: zoals met 2.7.0 geen problemen zeer soepel (ook films met bitrate boven de 1000kbits)

divx5: zelfde als xvid

divx 3.11: hier had ik voorheen veel last van haperingen (freezing scenes). Met nieuwe firmware heel stuk beter. Matrix Reloaded geprobeerd (1600kbits bitrate) intro happerde regelmatig; film niet!

gewone dvd: perfect

andere dingen zoals mp3, (s)vcd en foto nog niet geporbeerd maar ging met firmware 2.7.0 al perfect dus zal niet weten waarom nu ineens niet.

Enkele dingen die me wel opvielen:
display op dvd speler liet vreemde pixels zien waar niet nodig was.
Leek me wat trager op te starten

Al met al toch zeker de moeite waard om te update!

• PeYote
adewidt schreef op 20 September 2003 @ 23:30:
Enkele dingen die me wel opvielen:
display op dvd speler liet vreemde pixels zien waar niet nodig was.
Die vreemde pixels heb ik nu dus ook, dacht eerst dat mijn display niet goed meer was.

Verder, als ik next bij mp3 doe gaat de display zo'n 5 seconden uit. Dit heb ik nooit eerder gemerkt. Heeft gelukkig geen invloed op de mp3 zelf.

Wat ook handig is, is dat je nu het volume op het display ziet als je + of - doet, van 50 tot 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 17:43
neo2001, heb jij nog steeds contact met die gasten van KISS??
Zo ja, zou je een keer kunnen vragen of ze wat aan de lettergrootte van de ondertitel kunnen doen.
Ik vind hem nu net iets te klein voor het mooie.
En ook de plaats van de ondertitel.
Het nu nl. zo als ik een film bekijk op full screen (16:9) dan krijg ik aan de onderkant een zwarte balk voor de ondertitel.
Het is niet bij elke film.
Bij sommige staat ie netjes "in" de film zelf, zodat ik geen zwarte balk heb (en dat is toch de bedoeling van een bb) ;) ;)
Het zou helemaal mooi zijn als je zelf e.e.a. kan instellen.

Het is niet heel belangrijk maar we streven toch allemaal naar een perfecte speler? :P :P

Voor de rest ben ik zeer tevreden!!! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snitch191
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-04-2006
Na veel experimenteren en het afstropen van vele posts over kiss dp-500 heb ik nog steeds een vraag:
Ik heb een een hele stapel .mpg films liggen die ik graag met subtitle wil spelen over de PC-link. Het enige formaat dat ik met subtitle over de PC-link aan de praat krijg is .avi. Overigens CD's met .mpg files en subtitles werkt ook niet. De firmware versie is 2.7.1.
Ik las een post over firmware <2.7.1 (weet niet meer welke) waarin stond dat subtitles niet werken met .mpg files.

De vraag is: is er een manier om met de Kiss dp-500 .mpg files met subtitle te kijken(liefst via PC link) zo niet, staat dit op de nabije feature list voor nieuwe firmware??

Verder werkt de speler perfect. Een minpuntje vind ik de webradio player, ik kan geen enkel 'tropisch' /spaans muziek station vinden... Wellicht in de toekomst... ;)

Ik haat snelheidsbelasting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital8
  • Laatst online: 26-09 16:19
'k heb vandaag maar weer eens de stoute schoenen aangetrokken en m'n Kiss DP-500 eens onder handen genomen... >:)

Het viel me namelijk op dat hij een beetje last van hitte had tijdens het kijken van een speelfilm, wat ook wel kan kloppen sinds hij het bovenste apparaat is van m'n stereo installatie, en hij was idd filnk warm toen ik hem vanmiddag verwijderde...

Tijd voor de fotosessie... :*)

Afbeeldingslocatie: http://www.okem.nl/~edsderooy/KiSS_DP-500_Mod/KiSS-DP500-Mod01_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.okem.nl/~edsderooy/KiSS_DP-500_Mod/KiSS-DP500-Mod02_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.okem.nl/~edsderooy/KiSS_DP-500_Mod/KiSS-DP500-Mod03_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.okem.nl/~edsderooy/KiSS_DP-500_Mod/KiSS-DP500-Mod04_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.okem.nl/~edsderooy/KiSS_DP-500_Mod/KiSS-DP500-Mod05_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.okem.nl/~edsderooy/KiSS_DP-500_Mod/KiSS-DP500-Mod06_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.okem.nl/~edsderooy/KiSS_DP-500_Mod/KiSS-DP500-Mod07_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.okem.nl/~edsderooy/KiSS_DP-500_Mod/KiSS-DP500-Mod08_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.okem.nl/~edsderooy/KiSS_DP-500_Mod/KiSS-DP500-Mod09_thumb.jpg

Hij produceert nu wel een klein beetje geluid maar da's te verwaarlozen en niet hoorbaar tijden het bekijken van een film o.i.d. maargoed het werkt en da's het belangrijkste... :Y)

Klein nadeeltje is wel dat ik de "garantie" sticker heb moetten verbreken maargoed
* digital8 verwacht nou niet echt dat hij ineens zal stoppen met werken...

[ Voor 3% gewijzigd door digital8 op 21-09-2003 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

digital8 schreef op 21 September 2003 @ 22:53:
'k heb vandaag maar weer eens de stoute schoenen aangetrokken en m'n Kiss DP-500 eens onder handen genomen... >:)

Het viel me namelijk op dat hij een beetje last van hitte had tijdens het kijken van een speelfilm, wat ook wel kan kloppen sinds hij het bovenste apparaat is van m'n stereo installatie, en hij was idd filnk warm toen ik hem vanmiddag verwijderde...

Tijd voor de fotosessie... :*)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Hij produceert nu wel een klein beetje geluid maar da's te verwaarlozen en niet hoorbaar tijden het bekijken van een film o.i.d. maargoed het werkt en da's het belangrijkste... :Y)

Klein nadeeltje is wel dat ik de "garantie" sticker heb moetten verbreken maargoed
* digital8 verwacht nou niet echt dat hij ineens zal stoppen met werken...
Lachen man.. Goed werk. Maar eeuh.. had je problemen? En zijn ze nu opgelost? Hoe warm is de realmagic chip als die aan staat? Kon je de vinger erop leggen?
Btw... binnenkort verslag hiero van die 2.71.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wh-vanderpost
  • Laatst online: 04-10 18:17
Ehhmm.. de foto's werken nu niet.. heel jammer want ik wou de binnenkant wel even zien. Maar aan het verhaal te lezen heb je er een fannetje ingezet... zou het ook mogelijk zijn om (zoals adewidt vertelde) een koelblok op de chip te zetten, of zou dit niet voldoende zijn?

All knowledge is written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
snitch191 schreef op 21 september 2003 @ 20:01:
Na veel experimenteren en het afstropen van vele posts over kiss dp-500 heb ik nog steeds een vraag:
Ik heb een een hele stapel .mpg films liggen die ik graag met subtitle wil spelen over de PC-link. Het enige formaat dat ik met subtitle over de PC-link aan de praat krijg is .avi. Overigens CD's met .mpg files en subtitles werkt ook niet. De firmware versie is 2.7.1.
Ik las een post over firmware <2.7.1 (weet niet meer welke) waarin stond dat subtitles niet werken met .mpg files.

De vraag is: is er een manier om met de Kiss dp-500 .mpg files met subtitle te kijken(liefst via PC link) zo niet, staat dit op de nabije feature list voor nieuwe firmware??

Verder werkt de speler perfect. Een minpuntje vind ik de webradio player, ik kan geen enkel 'tropisch' /spaans muziek station vinden... Wellicht in de toekomst... ;)
MPEG
.mpeg en subs daar heb ik nog nooit wat over gehoord en voor zover ik weet zijn ze dat ook niet van plan >> je kan als je echt perse subs wilt ook .avi's maken van je mpegs's.

WEBRADIO
Je kan ook de gehackte firmware draaien waardoor je veel meer stations krijgt, kijk daarvoor op topforum. (zie openings post)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
wh-vanderpost schreef op 22 September 2003 @ 08:35:
Ehhmm.. de foto's werken nu niet.. heel jammer want ik wou de binnenkant wel even zien. Maar aan het verhaal te lezen heb je er een fannetje ingezet... zou het ook mogelijk zijn om (zoals adewidt vertelde) een koelblok op de chip te zetten, of zou dit niet voldoende zijn?
Een koelblok is beter dan alleen een losse fan.
Een fan blaast lucht dat koelt een beetje, een koelblok (liefst koper) geleid warmte waardoor dit veel efficienter koelt.

Waarom denk je dat iedere cpu een koelblok heeft met daarop een fan.
Probeer jij maar een cpu levend te houden zonder koelblok en met alleen een fan.

Een koelblok zou dus goed moeten werken en een koelblok met fan erop het best ;)

Jammergenoeg is de dp-450 die wij hebben staan van mijn vader, die zal niet zo blij zijn als ik eraan ga lopen rommelen.

Maar wat koelpasta met daarom een koelblokje moet genoeg zijn 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 September 2003 @ 08:38:
[...]

MPEG
.mpeg en subs daar heb ik nog nooit wat over gehoord en voor zover ik weet zijn ze dat ook niet van plan >> je kan als je echt perse subs wilt ook .avi's maken van je mpegs's.

WEBRADIO
Je kan ook de gehackte firmware draaien waardoor je veel meer stations krijgt, kijk daarvoor op topforum. (zie openings post)
Op die manier subs in een mpg krijgen is ook alles behalve standaard. Misschien dat je met submux iets kan? Die is wel voor SVCD maar misschien heb je er wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

mm hier ff de eerste indrukken van de 2.71 op de dp450:
*VBR Mp3 op dvd+r: Ik moest eerst kiezen of het audio of picture dvd was... eeuh.. dat hadden we eerst nog niet .. er staan ook geen plaatjes op dus.. hing al heel snel (na 3e liedje.. al!) .. Daarna.. weer beter.
*meerdere Xvids op dvd+r: nog steeds een probleem (zoals eerder aangegeven was dat bij mij een major issue).
*Divx op cd's: minder korte freezes inderdaad.
Echter omdat het een en ander nu blijkbaar anders is geworden en dat de speler eerder hangt (betere doorrekening van mp3 decompressie of zo?), zou het inderdaad kunnen liggen aan de koeling. Ik heb nog een zalman nb32j liggen.. kijken of die mooi past... Is wel geen actieve koeling maar ja.. (moet dus wel garantie zegel worden verbroken).

[ Voor 4% gewijzigd door henkleerssen op 22-09-2003 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okaye, that's it, ik hoef dit ding dus niet meer.. Als je een home-appliance nu al open moet gaan schroeven om er zelf koelvinnetjes op te plaatsen.

Dit mag dan wel een tweaker site zijn, van mijn DVD/DivX speler verwacht ik gewoon dat hij altijd goed werkt. Net als mijn oven en mijn koelkast, daar hoef ik ook zelf geen fratsen uit te gaan halen voordat het ding goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
Verwijderd schreef op 22 september 2003 @ 11:08:
Okaye, that's it, ik hoef dit ding dus niet meer.. Als je een home-appliance nu al open moet gaan schroeven om er zelf koelvinnetjes op te plaatsen.

Dit mag dan wel een tweaker site zijn, van mijn DVD/DivX speler verwacht ik gewoon dat hij altijd goed werkt. Net als mijn oven en mijn koelkast, daar hoef ik ook zelf geen fratsen uit te gaan halen voordat het ding goed werkt.
zit wel iets in... ik vind dat mijn XBOX ook erg warm word maar heb er toch vertrouwen in dat het blijft functioneren (staat gewoon los in een TV/audio meubel dus heeft ruimte genoeg)

Hetzelfde geld ook wel een beetje voor deze KISS devices denk ik....
Anders heb je toch garantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Ach, voor een apparaat wat qua concept nog vrij nieuw is, en in ieder geval de eerste generatie, vind ik het allemaal nog wel meevallen. Zeker de support en ontwikkelsnelheid zitten zo te zien wel redelijk goed.

Misschien is het logischer danwel verstandiger om in dit geval -voordat- je hem openschroeft, eerst contact hebt met de TD van Kiss en het hitteprobleem aan ze voorlegt. Maargoed, je hebt tweakers en je hebt tweakers, sommigen zijn eerder bereid de schroevendraaier te hand te nemen dan anderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
fetcher schreef op 22 September 2003 @ 11:20:
[...]

zit wel iets in... ik vind dat mijn XBOX ook erg warm word maar heb er toch vertrouwen in dat het blijft functioneren (staat gewoon los in een TV/audio meubel dus heeft ruimte genoeg)

Hetzelfde geld ook wel een beetje voor deze KISS devices denk ik....
Anders heb je toch garantie...
Niet al te voorbarig he, dat mensen er hier koelribben opplakken wil nog niet zeggen dat het nodig is >> ik heb nog geen resultaten gezien van deze actieve en/of passieve koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wh-vanderpost
Beetje matig van Kiss dat die chip niet standaard uitgevoerd wordt met een koelblokje erop. Het lijkt me toch dat, als je zo'n apparaat ontwikkeld en je op een gegeven moment een proto-type hebt, je toch wel een paar tests doet. Alle nieuwe apparaten worden toch altijd aan de meest extreme uithoudings/val testen onderworpen?? En als hij na een uur al last krijgt van warmte problemen (zonder dat hij tussen 2 a/v componenten staat) dan kan ik me niet voorstellen dat ze dat bij Kiss niet opgemerkt hebben. :?

All knowledge is written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

digital8> wat zijn nou je ervaringen? Minder freezes of niet (tja hoe test je dat..)? Minder warme kast temps (gewoon door te voelen aan de buitenkant misschien)? Ben wel benieuwd.. wacht ff op antwoord voordat ik hem open ga maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

dus jullie nemen ook geen dell als computer :X

beetje lauwe kak dit.. om nou te zeggen ik koop dat ding niet omdat hij te warm wordt.. tering man.. hoe doe je dat bij je beeld scherm? gebruik je die dan ook ? of je tv? beetje heel erg voorbarig. ding werkt perfect.. geen problemen mee..

tis jou keuze ^_^

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
  • Laatst online: 02-02 17:53
ik zit er ook cker na te denken om em te kopen :)

divxspeler.nl dat is cker de beste om 'm te bestellen ? Heb je em dan binnen een paar dagen ofzo , want een week w8en zuigt :)

en die 3200DX is tocheen 450 alleen dan andere nam ofzo ? Want ik wil dus echt wel met LAN support :) boter geil. Kheb 200 .avi filmpjes en lan kabel iser al voor xbox live dus die plug ik gewoon in mn kiss speler aangezien mn pc in een andere kamer staat is dit ideaal.

Die nieuwste KISS speler met hardeschijf komt voorlopig toch nog niet uti ? want anders w8 ik ff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wh-vanderpost
SCaRaBaeuS schreef op 22 September 2003 @ 12:31:
dus jullie nemen ook geen dell als computer :X

beetje lauwe kak dit.. om nou te zeggen ik koop dat ding niet omdat hij te warm wordt.. tering man.. hoe doe je dat bij je beeld scherm? gebruik je die dan ook ? of je tv? beetje heel erg voorbarig. ding werkt perfect.. geen problemen mee..

tis jou keuze ^_^
Het probleem is natuurlijk niet dat hij te warm wordt, ook al wordt het ding 100 graden, als hij dan nog steeds doet waar hij voor is aangeschaft maakt het natuurlijk niks uit. Mijn beeld scherm of TV gaan geen fouten vertonen als ze te warm worden, blijkbaar heeft de fabrikant hier (uit voorzorg) maatregelen tegen genomen.
Maargoed, de Kiss begint dus kuren te vertonen door warmte problemen. En dus kan je zeggen dat hij niet naar behoefte werkt. Dat mensen hem dan open maken en het probleem oplossen is aan hun, maar officieel zou dit natuurlijk een garantie kwestie zijn..... ;)

All knowledge is written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

wh-vanderpost schreef op 22 September 2003 @ 13:18:
[...]

Het probleem is natuurlijk niet dat hij te warm wordt, ook al wordt het ding 100 graden, als hij dan nog steeds doet waar hij voor is aangeschaft maakt het natuurlijk niks uit. Mijn beeld scherm of TV gaan geen fouten vertonen als ze te warm worden, blijkbaar heeft de fabrikant hier (uit voorzorg) maatregelen tegen genomen.
Maargoed, de Kiss begint dus kuren te vertonen door warmte problemen. En dus kan je zeggen dat hij niet naar behoefte werkt. Dat mensen hem dan open maken en het probleem oplossen is aan hun, maar officieel zou dit natuurlijk een garantie kwestie zijn..... ;)
heel apart:
mijn opstelling
onkyo DS575
kiss DP500
(ijzeren balk)
19'' inch iiyama

en ik heb geen problemen.. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
nou ik ga maar even op de magische knop drukken

/edit ; bestellen dus.

[ Voor 23% gewijzigd door nudie op 22-09-2003 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wh-vanderpost
SCaRaBaeuS schreef op 22 September 2003 @ 13:30:
[...]

heel apart:
mijn opstelling
onkyo DS575
kiss DP500
(ijzeren balk)
19'' inch iiyama

en ik heb geen problemen.. :o
Ach ja, 'k heb ook pas 1 persoon op dit forum gezien die warmte problemen heeft, bij de meeste trotse bezitters komen die problemen niet voor. Gelukkig maar :*)

All knowledge is written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mikez schreef op 22 September 2003 @ 13:44:
nou ik ga maar even op de magische knop drukken

/edit ; bestellen dus.
als je slim bent haal je hem bij de inkoopactie >> sie sig!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
ja maar ik wil em op korte termijn en dit duurt wel ff volgens mij die inkoopactie en 't scheelt maar 20 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital8
  • Laatst online: 26-09 16:19
henkleerssen schreef op 22 September 2003 @ 12:26:
digital8> wat zijn nou je ervaringen? Minder freezes of niet (tja hoe test je dat..)? Minder warme kast temps (gewoon door te voelen aan de buitenkant misschien)? Ben wel benieuwd.. wacht ff op antwoord voordat ik hem open ga maken...
'k zat dus gister een film te kijken (zo'n 3uurs geval) en hij begon na ong 50min. te stotteren vierkante blokjes bij snelle bewegingen enz. en dat steeds vaker achter elkaar, als ik hem dan op pauze zetten voor een minut ofzo dan speelde hij weer een tijdje zonder stotteren tot hij schijnbaar weer te warm werd en dan begon het weer...
Op een gegeven moment viel hij zelfs uit, ik d8 eerst van oké cd wisselen maar hij bleek gewoon op standby gegaan te zijn, in mijn mening dus door die te hoge hitte...

Ik heb toen de CD eruit gehaald en die was flink heet, dus dacht ik laat ik hem eens van m'n stereo toren afhalen maar op het moment dat ik hem optilde met m'n hand onderaan het app. dus was deze wel heeeel erg heet.

Ik heb hem toen dus open gemaakt en bovenstaande aanpassing gemaakt.

En gisteravond na de mod de 2de CD gekeken zonder prezes e.d. en vandaag de 3de CD ook zonder enige problemen, de CD is nog steeds even warm als ik hem uit m'n speler haal, maar m'n dp500 is aan de onderkant nu wel iets minder warm, plus hij stottert niet meer....
Ik heb verder geen temp. metingen gedaan, 'k zou ook niet echt weten waarmeetrouwens.

En tja dat niet iedereen hier last van heeft is natuurlijk wel logisch,
niet iedereen heeft hem staan zoals ik.
En nee ik kan hem niet ergens anders zetten i.v.m. ruimte gebrek.

Wat betreft garantie dat interreseert me eigenlijk totaal niet, eer dat hij stuk is heb ik allang weer een nieuwe dus, garantie boeit me niet echt veel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
kan je trouwens ook SVCDS draaien via LAN ?

want ik kan ze vaak niet branden omdat de cd te klein is , slap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

okay ik heb allang.. maar kan het nergens vinden.. en snap er niet veel van ;)

ik heb hier een ntsc dvd liggen (op me hd dan :P) kan de kiss nou ook ntsc aan? moet ik dan wat veranderen? www.divxplayer.nl / www.kiss-technology.com staat zeg maar 0.0 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Volgens mij zit er een NTSC/PAL combinatie hardware in. Dus er kan ook v.v. gekeken worden (PAL op NTSC en andersom). Waar weet ik niet meer, kan ook wel eens in dit draadje geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bstard
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-08 15:56

bstard

---------------

Mikez schreef op 22 September 2003 @ 14:56:
kan je trouwens ook SVCDS draaien via LAN ?

want ik kan ze vaak niet branden omdat de cd te klein is , slap.
Ja. Er zijn een aantal 3th party PC-Link compatible proggies nu in ontwikkeling. Meeste doen wat PC-Link (1.1) doet (ja, er staat een 1.2 op de 2.7.1 Firmware ISO), sommige doen meer. Ikebn sinds ik m´n dp500 heb mee gaan werken aan dp500serv (http://sourceforge.net/projects/dp500serv/) , en in de CVS staat nu code die svcd kan afspelen.

Is dus nogal experimenteel nu allemaal: je hebt linux nodig, firmware 2.7.0 (werkt nog niet met 2.7.1) en cvs versie van dp500serv. Maar hebt werkt dan wel;)

Blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:19

RayNbow

Kirika <3

SCaRaBaeuS schreef op 22 September 2003 @ 16:17:
okay ik heb allang.. maar kan het nergens vinden.. en snap er niet veel van ;)

ik heb hier een ntsc dvd liggen (op me hd dan :P) kan de kiss nou ook ntsc aan? moet ik dan wat veranderen? www.divxplayer.nl / www.kiss-technology.com staat zeg maar 0.0 :(
Ik heb m'n DP-450 vandaag van het postkantoor opgehaald en al een beetje getest. M'n Noir DVDs (NTSC, Regio 1) doen het gewoon zonder problemen :)

(Heh, ik zat alleen te klooien met de audio... ik had geen geluid... nee duh... had 'm niet goed ingesteld 8)7)

[ Voor 35% gewijzigd door RayNbow op 22-09-2003 19:27 . Reden: misquote ]

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
vraagje.. wat zit er allemaal in de doos ? aangezien je nog extra kabels kan bestellen bij divxplayer enzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
zie hiero of dit plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www20.tomshardware.com/consumer/20030124/images/11.jpg

en dat is dus vlnr een audiosnoer (tulp?), een ab, een vage digitale coax kabel (thx diMacho ;) ), de ackabel en de scartkabel

en dan natuurlijk nog de speler zelf :+

BTW: dit is dan de DP450

edit:

plaatje doet t niet meer, hier een andere (onduidelijke):
Afbeeldingslocatie: http://www.techseekers.net/images/reviews/dp450/what.jpg

[ Voor 52% gewijzigd door The Evil Brain op 22-09-2003 22:50 . Reden: uitleg foto ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
die vage 'oranje' digitale kabel is een coaxkabel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
hmm okee, dat wist ik niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-10 18:19

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Wow ... ik heb mijn speler weer gered! Ik probeerde op een CD-RW een update van 2.7.0 naar 2.7.1 en kreeg niets meer behalve booting op het lcd! Nu bleek de cd niet goed gebrand te zijn, maar ik kreeg ook me speler niet meer open ...

Na uit/aan clr, eject, 1, 2, 3 en toen uit en daarna uit en aan en op eject blijven drukken kwam mijn cd eruit en deed m'n dp500 het weer ... Pfewh :)
bstard schreef op 22 september 2003 @ 18:54:
[...]
Ja. Er zijn een aantal 3th party PC-Link compatible proggies nu in ontwikkeling. Meeste doen wat PC-Link (1.1) doet (ja, er staat een 1.2 op de 2.7.1 Firmware ISO), sommige doen meer. Ikebn sinds ik m´n dp500 heb mee gaan werken aan dp500serv (http://sourceforge.net/projects/dp500serv/) , en in de CVS staat nu code die svcd kan afspelen.

Is dus nogal experimenteel nu allemaal: je hebt linux nodig, firmware 2.7.0 (werkt nog niet met 2.7.1) en cvs versie van dp500serv. Maar hebt werkt dan wel;)
Is er iets dat ik kan doen om mee te helpen met het dp500serv project :?

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
let op!
er zaten een paar nadelen aan het Duitse model.
Onder andere Alternate.nl verkoopt het Duitse model.

geloof dat iets was dat die alleen + of alleen - kon lezen.

Edit:
Zie hier:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/18684237

[ Voor 11% gewijzigd door adewidt op 23-09-2003 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mikez schreef op 22 September 2003 @ 14:24:
ja maar ik wil em op korte termijn en dit duurt wel ff volgens mij die inkoopactie en 't scheelt maar 20 euro
Je kan hem via de IA binnen 4 dagen hebben hoor!
Kijk maarop het forum vd de IA

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2003 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
helaas kheb em al via divxplayer.nl , paar tientjes boeien me niet , toch bedankt

nog paar vraagjes, hoe gaat dat PC link via die 10/100mbit dingi n zn werk. Kan je gewoon je comp browsen en dan films selecteren + subtitle (ik weet dat je niet kan vooruitspoelen maar je kan wel naar time frames springen toch ? meer heb ik niet nodig) En kan je ook gewoon SVCDS dan streamen via je pc.. Zou echt zeer ultiem zijn

Verwijderd

Topicstarter
2.7.1 Firware

Deze werkt echt super, je kan nu CD's / DVD's met gemixte content spelen en de LAN functionaliteit van de DP-500 is sterk verbeterd.

Ik heb nu zelf 2 KiSS servers op mijn LAN en ik kan met de speler gewoon kiezen uit een server >> super.

• nudie
en die is nieuw ? aangezien ze op divxplayer.nl adverteren met 2.7.0 en hij staat daar nog niet bij downloadz, en weetje toevallig ook 't antwoord op mn vorige vraag

• wh-vanderpost
Die is nieuw inderdaad. Kijk anders op http://www.kiss-tuning.nl/en/download.html de official Kiss site is weer es niet zo lekker te bereiken.

Of even voor het gemak:
Firmware for DP-450 version 2.7.1 (pal)
Firmware for DP-500 version 2.7.1 (pal)

[ Voor 4% gewijzigd door wh-vanderpost op 24-09-2003 12:01 ]

All knowledge is written

• nudie
bedankt ! ik heb em net binnen , wat een TYFUS MOOI dingetje zeg , uiterlijk valt wel meej maar boeiend.

Klein vraagje , waarom kan hij geen .mpg's streamen ? En hoe stream ik SVCD's..

en weet iemand uit dat lijstje met webradio's een paar die gewoon ECHT goed zijn qua muziek (trance vooral)

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-10 18:19

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Op http://www.topforum.nl/pl....php?ID=133&tID=454&fID=5 is nieuwe firmware met een 112 of meer webradio's! (Er staat 300)

Voor mpg streamen http://www.topforum.nl/pl...&tID=458&pagina=last#3010
staat daar ook wat ...

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• nudie
hmm en bij ongeveer de helft van mn films heb ik geen geluid ;\

ik heb die nieuwe firmware dr op , mis ik een codec ofzo ?

bedankt die nieuwe pc link werkt wel maar ik heb nooit geluid bij films
die DivX 3.11 Fast Motion hebben als codec , misschien puur toeval maar tis echt heel irritant want bijna de helft heeft 't

[ Voor 45% gewijzigd door nudie op 24-09-2003 15:16 ]

• Fire69
  • Laatst online: 23:06
Hebt je'm via de digitale uitgang aangesloten?
Bij Divx 3.11 werkt die namelijk niet. :)

• nudie
ahhhhh ja dat heb ik cker !

ik ga nu ook maar de analoge aansluiten dan , bedankt man !

• nudie
jammer dat 't nu geen digitaal is maar zo lang het werkt ben ik blij , hij werkt dus ! super top

• Fire69
Graag gedaan.
Je ziet, een topic doorlezen kan soms wel handig zijn. ;)

Ik hoop ook dat ze kortelings met een update voor dit probleem komen, dan koop ik em ook. :)

• KillerB

KillerB

______

Als het goed is komt er morgen 1 binnen *)

• nudie
een update ?

• Fire69
Ik gok op een Kiss-player. ;)
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.