Thermaltake Aquarius II Cooling Deeltje 4

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste
Acties:
  • 2.411 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe lekker opgelost met die nvidia kaart van jouw hierboven! Maakt het blok nu nog wel goed contact met de core??

En wat zijn ong de temps? ik haal nu (inclusief VGA blokje) idle 44 C en stressed 50 C. (en dan spreek ik over een XP2000+ met een msi kt333 bord. niks overgeclocked)

IS dat niet een beetje hoog??? alle compontenten maken goed contact en mijn slangen zijn zo kort mogelijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2004 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 16:00:
hehe lekker opgelost met die nvidia kaart van jouw hierboven! Maakt het blok nu nog wel goed contact met de core??
En wat zijn ong de temps?
Check ff pagina 15 van dit topic voor het overzicht met temps.
Ik heb van tevoren goed gekeken of die wel contact maakte, maar hij bleek er goed op te liggen(geen gapingen, gelukkig :> ). Maar ik ga dus binnenkort zelf iets fabriceren waardoor het allemaal wat steviger zit, en uitziet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WinME schreef op 31 maart 2004 @ 15:18:
Ik heb zo een beetje dit topic doorgespit (alleen deel 4 hoor, ik heb ook een sociaal leven ;)) maar het het er allemaal veelbelovend uit. Als ik zo een beetje al die reacties lees dan is dit HET beginnerssetje qua watercooling. Ik zat me alleen af te vragen of dat VGA blokje ook op een ATI 9800SE AIW gaat passen, dit omdat de AIW nogal zo'n groot blok erop heeft zitten voor het tuner gedeelte. Of maakt dit niets uit volgens jullie. Kan helaas zo snel even geen plaatjes vinden om zelf te schatten....
Ja dat past, heb ik namelijk ook ;)
Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 14:43:
Dat groene goedje wat je erbij kreeg, hoe heet dit en waar kan je dit halen (bouwmarkt ofzo??)
Het is waterwetter, dat kan je niet krijgen bij de bouwmarkt alleen bij computerszaken welke ook waterkoelingsartikelen verkopen.

Wat je ook kan gebruiken inplaats van waterwetter is koelvloeistof.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2004 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donker11
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-04-2021
he he eindelijk is de meine af.
had last van de pomp (d8 eerst het balletje) ennet kwam door et ratelen van het balletje wat daardoor het alu liet trillen waardoor ik dat hoorde.
heb em vast op de grond geplaatst in de kast en geen last meer!gelukkig >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het setje nu ook draaiend in een chieftec big tower ik vind het super
ik heb een pentium 4 2.4 northwood en hij draait stabiel op 3.2 mhz met een temperatuur van 25 graden idle en 29 graden als hij moet werken het koelt echt goed bedankt voor al jullie tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 23:25:
ik heb het setje nu ook draaiend in een chieftec big tower ik vind het super
ik heb een pentium 4 2.4 northwood en hij draait stabiel op 3.2 mhz
Ben heel blij voor je, maar hoe krijg je dat in godsnaam voor mekaar? :D
Kheb dus ook een p4 2.4, maar krijg hem niet hoger als 2.5( zonder v-core verhoging)
Mag ik plz wat specs van je systeem zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat wil je zien van mijn systeem ik heb het gedaan met aleen de frontbus op 131 te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 00:32:
wat wil je zien van mijn systeem ik heb het gedaan met aleen de frontbus op 131 te zetten
Welk moederplankje en geheugen?
Maar 131 fsb, dat is toch 131x18 = 2,4 ghz, of nie? :X

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2004 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een gigabyte plankje een micro atx 8igmk nog iets mijn frontbus is standaard 100 mhz als ik hem op 131 zet drait hij op 3.1893

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en ik heb 1024mb twinmos 400 mhz geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 00:45:
en ik heb 1024mb twinmos 400 mhz geheugen
Was ik al bang voor. Heb op dit moment van dat el-cheapo geheugen erin liggen.(pc2700 :o ) Dus nog even doorsparen voor wat beters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ooh jou geheugen kan dat helemaal niet aan had ik ook ik draaide luchtgekoeld al op 2.8 met een boxed koeler heb jij nog tips over een goede stille fan voor de radiator met veel airflow die fanduct van die oude fan werkt niet ik vind hem nog niet zo stil die radiator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt proberen de orginele fan op 5 volt te laten lopen. Mijn systeem blijft dan toch nog koel, en de fan is dan zo goed als stil. Ik heb nu een papst-fan ertegen hangen, is ook erg stil maar heeft ook weer een lagere flow helaas.

Je kunt trouwens ook proberen om er een 2de fan aan vast te maken.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2004 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrlck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-09 21:06
Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 00:44:
ik heb een gigabyte plankje een micro atx 8igmk nog iets mijn frontbus is standaard 100 mhz als ik hem op 131 zet drait hij op 3.1893
WoW jij hebt een aardige overclock.. Je zit op de 30 gigahertz ;)

standaard 100 mhz en nu dus op 131.. dus ff rekenen: 2400 delen door 100 is een multiplyer van 24..
FSB staat nu op 131 dus 131 keer 24 = 3144 dus

Ik heb zelf heb ook een P4 2,4 en mijn multiplyer is 18 en mun fsb staat standaard op 133..Hoe kan dat dan?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boullie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:22

Boullie

Da Bulster

Woehoe,
Dinsdag eindelijk de set binnengekregen en vandaag nog het nagestuurde pakje met geheugenkoeling opgehaald.
Zal de boel er vanavond effe in proberen te gooien en zsm de temps posten

Boullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SchiedamLauw schreef op 03 april 2004 @ 10:12:
[...]

WoW jij hebt een aardige overclock.. Je zit op de 30 gigahertz ;)

standaard 100 mhz en nu dus op 131.. dus ff rekenen: 2400 delen door 100 is een multiplyer van 24..
FSB staat nu op 131 dus 131 keer 24 = 3144 dus

Ik heb zelf heb ook een P4 2,4 en mijn multiplyer is 18 en mun fsb staat standaard op 133..Hoe kan dat dan?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:32

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ok, mijn Aquarius setje is dus afgeschreven waarschijnlijk.
Mijn pompje maakte wat vreemd geluid, en 10 minuten later kreeg ik een BSOD... Toen heb ik direct in de bios gekeken en daar zag ik de temperatuur richting de 80 graden stijgen! :o
Heb het nog niet weer aangedurfd m'n pc aan te zetten, een snelle blik op het pompje deed mij vermoeden dat ik gewoon water erin heb gedaan ipv demiwater... Flesjes doorelkaar gehaald waarschijnlijk. Het "molentje" van het pompje was helemaal wit (van waarschijnlijk kalk..).
Ik heb inmiddels een nieuw moederbord besteld (dat was al een hele tijd de bedoeling) en een nieuwe processor koeler (Zalman CNPS7000A-ALCu).
Als het echt wit is, dan kan ik alles wel weggooien zeker? Aanslag in het cpu blokje lijkt me niet echt bevordelijk voor het koelproces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beekforel schreef op 03 april 2004 @ 19:53:
Ok, mijn Aquarius setje is dus afgeschreven waarschijnlijk.
Mijn pompje maakte wat vreemd geluid, en 10 minuten later kreeg ik een BSOD... Toen heb ik direct in de bios gekeken en daar zag ik de temperatuur richting de 80 graden stijgen! :o
Heb het nog niet weer aangedurfd m'n pc aan te zetten, een snelle blik op het pompje deed mij vermoeden dat ik gewoon water erin heb gedaan ipv demiwater... Flesjes doorelkaar gehaald waarschijnlijk. Het "molentje" van het pompje was helemaal wit (van waarschijnlijk kalk..).
Ik heb inmiddels een nieuw moederbord besteld (dat was al een hele tijd de bedoeling) en een nieuwe processor koeler (Zalman CNPS7000A-ALCu).
Als het echt wit is, dan kan ik alles wel weggooien zeker? Aanslag in het cpu blokje lijkt me niet echt bevordelijk voor het koelproces.
gewoon even demi water met azijn mengen en dat een uurtje of wat rond laten pompen daarna schoon demi water en kalk is weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:32

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 19:56:
[...]
gewoon even demi water met azijn mengen en dat een uurtje of wat rond laten pompen daarna schoon demi water en kalk is weg
Hm... ik krijg weer hoop! :)
Dan ga ik het setje in mijn server zetten waarschijnlijk, die maakt nog het meeste lawaai momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap hem ook even niet. Pentium heeft namelijk een multiplier-lock die standaard op 18x staat. Dus ik denk dat hij gewoon de fsb van 133 naar boven heeft geschroefd. Dan nog vindt ik het een aardige overclock, en vraag me af hoe lang dat goed gaan. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 20:35:
[...]

Ik snap hem ook even niet. Pentium heeft namelijk een multiplier-lock die standaard op 18x staat. Dus ik denk dat hij gewoon de fsb van 133 naar boven heeft geschroefd. Dan nog vindt ik het een aardige overclock, en vraag me af hoe lang dat goed gaan. :?
mijn multi pyer is 24dat staat in het op start scherm is dat niet goed dat hoe zo is dat normaliter gelockt op 18 waarom is dat bij mij niet dan dat snap ik niet het is gewoon een standaard processor ik heb hem nieuwe gekocht en heb er niets mee gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Laatst online: 23:50

Zenix

BOE!

Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 21:27:
[...]

mijn multi pyer is 24dat staat in het op start scherm is dat niet goed dat hoe zo is dat normaliter gelockt op 18 waarom is dat bij mij niet dan dat snap ik niet het is gewoon een standaard processor ik heb hem nieuwe gekocht en heb er niets mee gedaan
weet je zeker dat het een pentium 4 is ? Want een Celeron loopt namelijk wel op 24x100 soms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze discussie loopt wel een beetje off-topic dus ik zal niet meer al te veel posten, maar een p4 kan je dus niet unlocken, punt uit. B) (of je hebt een uniek exemplaar :*)
Dus dan moet het wel een andere proc. zijn.
Check het even met sisoft sandra of met aida32. Anders een pic voor de duidelijkheid

Net ff gechecked: celeron 2.4ghz heeft een fsb van 100mhz, dus dan zou het verhaal wel kloppen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2004 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Compufreaky schreef op 03 april 2004 @ 21:32:
[...]

weet je zeker dat het een pentium 4 is ? Want een Celeron loopt namelijk wel op 24x100 soms
ik heb gekeken met aida 32 daar geeft hij dit aan
pentium4a,2433 mhz(6x406)
northwood,a80532
dus het is toch wel een pentium 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://support.intel.com/...quencyid/sb/CS-007623.htm

Download dit is, dan zie ook alle data

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had nog 2 vraagjes mbt dit koel setje. Ik weet natuurlijk wel dat dit een budget koel setje is, maar ik ga meer voor stilte. Hier mijn 2 vragen:

1. Mijn CPU heeft nu idle een temp van 31 graden als ik al mijn casefans aan zet ( zijn er 12 ). Wat voor temp zou ik dan ongeveer hebben als ik dit setje zou gebruiken ?

2. Wat is er eigenlijk slechter aan dit setje mbt andere duurdere setjes ? Is hiervan het radiator te klein ( want dan vervang ik die ) Of is het iets anders ? Verder zou het nog zin hebben als ik deze blokjes ga lappen ?

Ik heb al wel beetje zitten zoeken op google, en GoT. Kheb veel reviews gelezen, maar daarbij zeggen ze niet echt de dingen die slecht zijn aan dit setje.

Edit: Die temp heb ik als ik hem niet overgeclockt heb !

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2004 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 12:41:
Ik had nog 2 vraagjes mbt dit koel setje. Ik weet natuurlijk wel dat dit een budget koel setje is, maar ik ga meer voor stilte. Hier mijn 2 vragen:

1. Mijn CPU heeft nu idle een temp van 31 graden als ik al mijn casefans aan zet ( zijn er 12 ). Wat voor temp zou ik dan ongeveer hebben als ik dit setje zou gebruiken ?

2. Wat is er eigenlijk slechter aan dit setje mbt andere duurdere setjes ? Is hiervan het radiator te klein ( want dan vervang ik die ) Of is het iets anders ? Verder zou het nog zin hebben als ik deze blokjes ga lappen ?

Ik heb al wel beetje zitten zoeken op google, en GoT. Kheb veel reviews gelezen, maar daarbij zeggen ze niet echt de dingen die slecht zijn aan dit setje.

Edit: Die temp heb ik als ik hem niet overgeclockt heb !
1: De temperatuur zal waarschijnelijk in dit geval niet heel veel dalen, omdat watercooling niet onder de kamertemperatuur kan komen (waar je al vrij dicht aan zit, denk ik ;) )
2: Het "slechte" aan dit setje is met name het pompje, deze is zwak (90L/H). Dus mocht je iets gaan uitbreiden zou ik beginnen met het pompje

Je kan de blokjes natuurlijk altijd gaan lappen, maar of het noodzakelijk is..

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YellowNeck schreef op 04 april 2004 @ 13:19:
[...]

1: De temperatuur zal waarschijnelijk in dit geval niet heel veel dalen, omdat watercooling niet onder de kamertemperatuur kan komen (waar je al vrij dicht aan zit, denk ik ;) )
2: Het "slechte" aan dit setje is met name het pompje, deze is zwak (90L/H). Dus mocht je iets gaan uitbreiden zou ik beginnen met het pompje

Je kan de blokjes natuurlijk altijd gaan lappen, maar of het noodzakelijk is..
Ok, maar wat zou beter zijn, dit setje of een zelf gemaakte ( ik weet niet zeker of je hier een antwoord op kunt geven ).

Het pompje pompt wel heel weinig lieter per uur vergeleken met andere setjes. Maar ik ben gewoon op zoek naar watersetje wat m'n temp op zelfde temp houd, en wat geen kabaal maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrlck
Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 16:11:
[...]

Ok, maar wat zou beter zijn, dit setje of een zelf gemaakte ( ik weet niet zeker of je hier een antwoord op kunt geven ).

Het pompje pompt wel heel weinig lieter per uur vergeleken met andere setjes. Maar ik ben gewoon op zoek naar watersetje wat m'n temp op zelfde temp houd, en wat geen kabaal maakt.
Het is "beter" om er eentje zelf te maken of verschillende onderdelen te kopen maar dat is wel wat duurder en misschien wat luidruchtiger als deze omdat er op deze set maar 1 80mm fan op hoef die je lekker omlaag kan schroeven met je fancontroller als je die hebt..

Als je temp niet veel uitmaakt dan zou ik voor dit setje gaan..! Bij mij werd ie stressed 5 graden koeler en dat zelfs nog op 7 volt die fan..die stilte is zo heerlijk!!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boullie

Boullie

Da Bulster

Heb net het setje ingebouwd:

Temps met luchtkoeling:
48 Idle
57 Stressed

Temps met WC:
40 Idle
48 Stressed

Dit is dan met het GPU blokje er nog tussen :)

Boullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Boullie schreef op 04 april 2004 @ 20:47:
Heb net het setje ingebouwd:

Temps met luchtkoeling:
48 Idle
57 Stressed

Temps met WC:
40 Idle
48 Stressed

Dit is dan met het GPU blokje er nog tussen :)
Wat mogen je specs dan wezen? :P :+

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boullie

Boullie

Da Bulster

YellowNeck schreef op 04 april 2004 @ 21:43:
[...]

Wat mogen je specs dan wezen? :P :+
AMD 2600+
MSI KT4AV mobo
Sapphire ATI radeon 9600 XT (256 MB DDR)
Maxtor 80 Gig 7200 rpm 8 MB
Maxtor 160 Gig 7200 rpm 8 MB
Nec 1300a Dvd writer
Samsung Dvd-rom speler

Boullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over waterkoelen. Ik heb op diversen forums gezocht, maar ben het antwoord niet ergens tegen gekomen. Hopelijk weet iemand van jullie het antwoord. Ik heb het Thermaltake Aquarius II setje binnen, mijn pc is een P4 2,8 Ghz Asus P4T533-C moederboard en een Ti 4600 video kaart.

Mijn vraag: is het zinvol om op het waterkoelblokje van de CPU ook een aantal luchtkoelvinnen te zetten? O-)

Volgens mij kan dat geen kwaad en zal de lucht er extra koeling geven. Toch twijfel ik, omdat ik niet weet of de warmte circulatie dan niet nadelig beïnvloed wordt. :+

Heeft iemand er wel eens van gehoort of resultaten gezien?

Alvast bedankt voor reacties,

Vincent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 10:18:
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over waterkoelen. Ik heb op diversen forums gezocht, maar ben het antwoord niet ergens tegen gekomen. Hopelijk weet iemand van jullie het antwoord. Ik heb het Thermaltake Aquarius II setje binnen, mijn pc is een P4 2,8 Ghz Asus P4T533-C moederboard en een Ti 4600 video kaart.

Mijn vraag: is het zinvol om op het waterkoelblokje van de CPU ook een aantal luchtkoelvinnen te zetten? O-)
Ik heb het wel eens geprobeerd om extra koelribben op het blokje te zetten en daarop een kleine fan. Dit werkte helaas minder goed dan direct een fan op het koelblokje te zetten.

Met andere woorden, het is handiger/beter om een kleine fan (50/60mm) op je koelblok te zetten. Dat scheelt enkele graden in temperatuur.

edit:

ik heb net zelf ook weer mijn fan op het koelblokje gezet. Van het weekend weer een lanparty en de zomer komt er weer aan dus die extra graden naar beneden zijn altijd meegenomen. Heb zelf overgens een fan van de boxed amd koelblok er op gezet.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2004 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal ook binnenkort eens een casefan @ 5 volt erop hangen (op het CPU BLOK) maar laat je die dan blazen naar het cpu blok of laat je de lucht weg zuipen van het cpu blok (weg zuigen neem ik aan?)

en nog een vraag:

Ik heb dus mijn radeon 9700 pro ook watergekoeled .
dit is de kaart:

http://www.muropaketti.com/uutiskuvat/2002/1028radeon.jpg

Maar die zwarte heatsink die er origineel op zit, die zit ook op een soort van chromen vierkantige blokjes. Maat het uit dat dat nu dus niet zo is?
En dan nog iets: op het plaatje zie je aan de onderkant vd kaart een rechthoekig plaatje zitten. Dit wordt loei-heet. Waar dient dat voor?

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2004 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 17:20:
Ik zal ook binnenkort eens een casefan @ 5 volt erop hangen (op het CPU BLOK) maar laat je die dan blazen naar het cpu blok of laat je de lucht weg zuipen van het cpu blok (weg zuigen neem ik aan?)

en nog een vraag:

Ik heb dus mijn radeon 9700 pro ook watergekoeled .
dit is de kaart:

http://www.muropaketti.com/uutiskuvat/2002/1028radeon.jpg

Maar die zwarte heatsink die er origineel op zit, die zit ook op een soort van chromen vierkantige blokjes. Maat het uit dat dat nu dus niet zo is?
En dan nog iets: op het plaatje zie je aan de onderkant vd kaart een rechthoekig plaatje zitten. Dit wordt loei-heet. Waar dient dat voor?
ik heb hem op mijn cpu blazend, andersom kan ook maakt denk niet zo gek veel uit. Alleen bij mij wel omdat ik dan warme lucht van NB over mijn cpu trek.

Als die chromen plaatjes erg heet worden kan je er koelblokjes opzetten. Dat rechthoekig ijzere plaatje zit waarschijnlijk over een chippie heen. Is dus een koelblokje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm een fan op het blokje zetten ( keb nu een 80 mm 7 volt fan naar het blokje blazen en zit er ong 10 cm vanaf) scheelt gelijk 7 graden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi kaasie,

Bedankt voor je informatie. Dit scheelt weer een hoop proberen. 8)7
Ik ben wel nieuwsgierig hoe het kan. Een fan direct op het koelblok verlaagt de temperatuur en bij koelvinnen met een fan niet (of minder).

Als iemand hier een theorie over heeft houd ik me aanbevolen. :*)

Groeten,

Vincent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yemoke
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-10-2024
Nou ik heb net ook mijn TA II erin gebouwd, nu zit ik alleen met een probleem.
mijn pc start wel op, krijg netjes beeld, maar dan gaat ie binnen ee paar seconden weer uit. ik kan soms wel in mijn bios komen en mijn temp is dan maar 40 graden, dus daar ligt het niet aan.

specs:
amd 2800 barton
asus a7n8x-e deluxe
2x 256 kingston geheugen pc3200

iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

edit: weer met lucht, en hij draait als een tiet, is toch appart he :S kheb niks aan gedaan alleen ff cpu blokje eraf, en lucht erop gezet, en hij doet et weer :S

[ Voor 18% gewijzigd door Yemoke op 09-04-2004 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 09:05
hmmm.... ik heb het ook wel eens gehad, dat kwam doordat ik per ongeluk een druppeltje water had gemorst op mijn videokaart :o . Gelukkig niets kapot :) .
Ik zou even checken of er nergens condens/water in je systeem zit. Als het er zit, ff 5 minuten met de fohn erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrlck
Yemoke schreef op 09 april 2004 @ 12:59:
Nou ik heb net ook mijn TA II erin gebouwd, nu zit ik alleen met een probleem.
mijn pc start wel op, krijg netjes beeld, maar dan gaat ie binnen ee paar seconden weer uit. ik kan soms wel in mijn bios komen en mijn temp is dan maar 40 graden, dus daar ligt het niet aan.

specs:
amd 2800 barton
asus a7n8x-e deluxe
2x 256 kingston geheugen pc3200

iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

edit: weer met lucht, en hij draait als een tiet, is toch appart he :S kheb niks aan gedaan alleen ff cpu blokje eraf, en lucht erop gezet, en hij doet et weer :S
'
Misschien is dit een soort van beveiliging in je bios dat als er geen fan op je mobo aangesloten is dattie dan niet doorstart.. Had ik ook iig.. Met me msi 845e max2 kreeg ik geen beeld maar hij ging wel aan.. Toen deed ik me fan erop deed ie nog steeds nix..toen had ik heel me koelblok en me fan op me cpu gezet en toen pas deed ie het weer en heb ik de beveiliging uit gezet en toen de wc er weer op en deed ie het gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yemoke
SchiedamLauw schreef op 09 april 2004 @ 15:07:
[...]

'
Misschien is dit een soort van beveiliging in je bios dat als er geen fan op je mobo aangesloten is dattie dan niet doorstart.. Had ik ook iig.. Met me msi 845e max2 kreeg ik geen beeld maar hij ging wel aan.. Toen deed ik me fan erop deed ie nog steeds nix..toen had ik heel me koelblok en me fan op me cpu gezet en toen pas deed ie het weer en heb ik de beveiliging uit gezet en toen de wc er weer op en deed ie het gelukkig :)
Maar ik krijg wel beeld, dus denk niet dat het een beveiliging is... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrlck
Yemoke schreef op 09 april 2004 @ 16:12:
[...]

Maar ik krijg wel beeld, dus denk niet dat het een beveiliging is... :'(
Ja maar hij valt wel uit dus misschien is het verstandig om toch ff te kijken in je bios of je boekje of er een beveiliging nog aan staat ofzow je weet maar nooit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar dan kan je net zo goed het pompje op de CPU-fan connector (op het mobo) doen. Dan denkt het mobo dat daar ee nfan aanhangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yemoke
Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 21:09:
Ja maar dan kan je net zo goed het pompje op de CPU-fan connector (op het mobo) doen. Dan denkt het mobo dat daar ee nfan aanhangt.
Precies, ik snap er niks van...naja eerst maar is nieuwe pasta kopen dies nu wel op na een paar keer gebruikt te hebbe....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrlck
Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 21:09:
Als je goed las deed me pc het pas weer toen ik de koeler + cpu fan had geinstalleerd.. Vraag me niet waarom ie het niet deed met alleen de cpu dat snap ik nou nog niet..

Zoek nou maar naar die beveiliging in je bios.. want je zei zelf dat ie niet te warm werd (40 graden) dus dan kan ie daardoor al niet afsluiten.. Haal die pasta en probeer het nou maar!!! wat heb je te verliezen :P

[ Voor 8% gewijzigd door Patrlck op 09-04-2004 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yemoke
SchiedamLauw schreef op 09 april 2004 @ 23:15:
[...]
Wat heb je te verliezen :P
Teveel :+, maar idd ik ga vandaag ff pasta kopen en dan hopen dat ie het pakt...btw heb geen beveiliging gevonde :9...ik wist het wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goedemiddag mensen, ik zat vann8 te gamen en opeens hoor ik me pomp ratelen blijkt dat het waterniveauw tot net iets onder het "LOW" niveau was gezakt, nu vroeg ik me af hoe dat kon, kon niks bedenken miss weten jullie iets.

in me setup heb ik mn backup res actief mee laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm dat is niet goed als je niveau opeens gezakt is MET backup reservoir ( zeker als je zeker weet dat er ook water in het backup reservoir zat/zit) . Ga maar eens goed zoeken naar plassen water.

Het kan ook zo zijn dat er luchtbellen in de slang zitten die vanaf het backuprervoir naar de pomp loopt, dan stroomt er geen water vanaf reservoir naar pomp.

Simpel op te lossen: dop van je reservoir af en ff flink blazen.)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2004 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik had et ook al wel opgelosd door de pomp te ontluchten toen liep ie vanzelf vol, en het waterniveau was pcies hetzelfde als eerst dus lekker doet ie ook niet.
Maarja we zien wel, hoe het verder gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yemoke
yeah hij doet het :) na nog is geinstalleerd te hebbe. ff idle met fan voor btje airflow 41-43 graden idle, ik ben happy :) kut nu moet ik oppassen, post later de stressed temps wel ff, dit alles op een amd 2800 barton. oc'en kan binnekort komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 23:25:
Hoi kaasie,

Bedankt voor je informatie. Dit scheelt weer een hoop proberen. 8)7
Ik ben wel nieuwsgierig hoe het kan. Een fan direct op het koelblok verlaagt de temperatuur en bij koelvinnen met een fan niet (of minder).

Als iemand hier een theorie over heeft houd ik me aanbevolen. :*)

Groeten,

Vincent.
offtopic:
live from mmhew (lanparty)

het woord is geleiding, je hebt dan een extra laag waar alle warmte door heen moet gaan. Plus een laag koelpasta/lucht, met een fan bereik je een betere koelmethode.

Wanneer en koelribben op het koelblokje zouden zitten dan zou je dit niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yemoke
Ik weet niet of iemand het al geprobeerd heeft, maar ik wil gaan kijken of ik met teflon tape, voor verwarmingbuizen, dat Backupreceiver waterdicht te maken, is mss wel zow prettig als ie goed sluit.....als iemand het al gedaan heeft, laat ff weten, anders koop ik die shit voor niks :P

/Edit:
Ik had ff geen teflon bij de hand, aangezien ik dat moest kopen. Nu had ik nog van die goedkope tape om stroomdraadjes aan elkaar te tapen. Heb dat op het schoefdraad gedaan, en jahoor. Je Backupreceiver is waterdicht _/-\o_

Mss iets om in de Start post te zette?

* Yemoke kan nu lekker gaan slepen met zijn kast zonder op te lette :P

[ Voor 43% gewijzigd door Yemoke op 11-04-2004 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yemoke schreef op 11 april 2004 @ 12:34:
Ik weet niet of iemand het al geprobeerd heeft, maar ik wil gaan kijken of ik met teflon tape, voor verwarmingbuizen, dat Backupreceiver waterdicht te maken, is mss wel zow prettig als ie goed sluit.....als iemand het al gedaan heeft, laat ff weten, anders koop ik die shit voor niks :P

/Edit:
Ik had ff geen teflon bij de hand, aangezien ik dat moest kopen. Nu had ik nog van die goedkope tape om stroomdraadjes aan elkaar te tapen. Heb dat op het schoefdraad gedaan, en jahoor. Je Backupreceiver is waterdicht _/-\o_

Mss iets om in de Start post te zette?

* Yemoke kan nu lekker gaan slepen met zijn kast zonder op te lette :P
je had ook het rubbertje uit een cola fles dop kunnen gebruiken,was ie ook waterdicht geweest. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yemoke
Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 17:19:
[...]

je had ook het rubbertje uit een cola fles dop kunnen gebruiken,was ie ook waterdicht geweest. ;)
woei :P haha damn, ik neem liever 7-up das fijner :D maar waarom staat dat niet in de openingspost?

edit:
Damn ik kan iedereen dit setje aanraden _/-\o_ ik draai nu al een hele avond, btje msnen btje internetten, op 41-42 graden, das met een 2800 @ 3200 = 2.25Ghz op vcore van 1.75 dus klasse setje _/-\o_

[ Voor 27% gewijzigd door Yemoke op 12-04-2004 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yemoke, ik wil niet dom overkomen mss ben ik wel uniek ofzo, maar eh bij mij is die backup res eigenlijk altijd al waterdicht geweest hij heeft nog geen een keer gelekt en ik ehb ervoor de rest helemaal niks aan gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrlck
Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 06:51:
Yemoke, ik wil niet dom overkomen mss ben ik wel uniek ofzo, maar eh bij mij is die backup res eigenlijk altijd al waterdicht geweest hij heeft nog geen een keer gelekt en ik ehb ervoor de rest helemaal niks aan gedaan.
Ook niet als je je reservior op zun kop houdt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yemoke
Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 06:51:
Dan heb jij fucking mazzel :) iig ik kon hem niet op zijn kop houden, nu wel :) dus dat vind ik wel prettig. als ik dan moet sleutelen aan men pc, weer een zorg minder om me mee bezig te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

setje is echt prima, draai nu heel het weekend op lanparty al op 2500+@2,6ghz + vga occed en temps blijven onder 50 graden ook al was het hier soms goed warm.

Nu is het rustig hier en deuren staan open dus lekker koud zo maar eens oc test doen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yemoke
Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 11:42:

Nu is het rustig hier en deuren staan open dus lekker koud zo maar eens oc test doen :9
Ik heb pech met mijn cpu amd 2800 barton, maar bad luck ik krijg hem niet stabiel over de 2300mhz heen. Dus als iemand nog een 2800 barton wil kope :P want ik wil een nieuwe :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 21:58

melvie

Retro Icon

Ik heb dit setje ook pas, en ben er echt super tevreden over.

Mijn 2600+ draait @ 2.25 Ghz @ 1.65 v met een kamer temperatuur van 21 graden op 37 graden, en een kast temperatuur van 27 graden.

Echt beter dit setje, ik heb alleen bij het pompje de "in" helemaal boven aan gedaan zodat je niet die irritante balletjes heb die niet altijd willen opstijgen, en nu zie je het water ook stromen.
Ik gebruik dan wel geen resevoir, maar toen ik die er wel op had, was die gewoon water dicht ook op zijn kop! :Y)

edit:
37 idle that is, 41 stressed

[ Voor 7% gewijzigd door melvie op 12-04-2004 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yemoke
melvie schreef op 12 april 2004 @ 12:07:
Ik heb dit setje ook pas, en ben er echt super tevreden over.

Mijn 2600+ draait @ 2.25 Ghz @ 1.65 v met een kamer temperatuur van 21 graden op 37 graden, en een kast temperatuur van 27 graden.

Echt beter dit setje, ik heb alleen bij het pompje de "in" helemaal boven aan gedaan zodat je niet die irritante balletjes heb die niet altijd willen opstijgen, en nu zie je het water ook stromen.
Ik gebruik dan wel geen resevoir, maar toen ik die er wel op had, was die gewoon water dicht ook op zijn kop! :Y)
Mijn 2600+ was overleden poosje geleden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb de aquarius II met gpu blokje ingebouwd. Het cpu koelblokje heb ik gepolijst en voorzien van een Zallman lucht koelblok wat ik toch nog had liggen.
Na een keer het cpu blokje gepast te hebben stond de cpu tekst in het koper gedrukt! Dit heb ik niet meer opnieuw gepolijst, maar het koelblok met artic silver 5 erin gebouwd.

Nu koel ik op water en lucht tegelijk. Het geluid niveau is zeer laag ik schat zo'n 35 dB. :z

Asus P4T-533-C Mobo
P4 2,8 Ghz Cpu
Nvidia GeForce4 Ti 4600

CPU multiple vaste instelling 21 X
CPU/PC Frequency Mhz 150/30
Vcore 1,750 Volt

Mijn cpu draait nu op 3,15 Ghz (mobo kan niet hoger).
Systeem bus draait op 600 Mhz. :Z

Cpu temperatuur IDE 42 °C
Cpu temperatuur stressed 47 °C

Groeten,

Vincent.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2004 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 14:03:
Ik heb de aquarius II met gpu blokje ingebouwd. Het cpu koelblokje heb ik gepolijst en voorzien van een Zallman lucht koelblok wat ik toch nog had liggen.
Na een keer het cpu blokje gepast te hebben stond de cpu tekst in het koper gedrukt! Dit heb ik niet meer opnieuw gepolijst, maar het koelblok met artic silver 5 erin gebouwd.
Polijsten? Ik hoop dat lappen bedoeld. Het polijsten van een heatsink help niets, het gaat wel mooi glimmen/reflecteren maar het contact met de cpu wordt er echt niet beter op. Wil je wel een beter contact, dan zal het toch echt een hele fijne korrel schuurpapier moeten doen.

Dat die cpu tekst in het koper gedrukt is volgens mij normaal, dat heb ik iig ook altijd. Volgens mij houdt het in dat het contact tussen cpu en koelblok goed strak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pyro83 schreef op 12 april 2004 @ 14:15:
[...]

Polijsten? Ik hoop dat lappen bedoeld. Het polijsten van een heatsink help niets, het gaat wel mooi glimmen/reflecteren maar het contact met de cpu wordt er echt niet beter op. Wil je wel een beter contact, dan zal het toch echt een hele fijne korrel schuurpapier moeten doen.

Dat die cpu tekst in het koper gedrukt is volgens mij normaal, dat heb ik iig ook altijd. Volgens mij houdt het in dat het contact tussen cpu en koelblok goed strak is.
Hoi Pyro83,

Ik ben begonnen met korrel 400 en geeïndigd met korrel 2000-2500 en dit is waterproef polijst papier! 8)7

Vincent.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2004 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me eigen af hoe je bv zon UV vloeistof aan je set toevoegd. In het backupreservoir gieten heeft geen nut ( want dan stroomt het niet door je slangen naar de pomp/koelblokjes etc). Dan zou je dus ergens een slang moeten losmaken ofzo en daar dat spul ingieten. Dat betekend dat je alles weer kunt af dekken met doeken zodat er nix nat wordt enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 18:23:
Ik vraag me eigen af hoe je bv zon UV vloeistof aan je set toevoegd. In het backupreservoir gieten heeft geen nut ( want dan stroomt het niet door je slangen naar de pomp/koelblokjes etc). Dan zou je dus ergens een slang moeten losmaken ofzo en daar dat spul ingieten. Dat betekend dat je alles weer kunt af dekken met doeken zodat er nix nat wordt enz.
euh gewoon even pompje op zijn zij leggen, één van de bovenste slangen los halen en spul in de pomp spuiten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-07 16:45
Mn Duron 1600@2000 op 1.9 volt wordt nu stressed 64 graden :( Scheelt het veel in temps om de H-beugel te gebruiken? In dat geval moet ik namelijk even een stuk eraf zagen aangezien een paar condensatoren op mn NF7-s in de weg zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
ubermaestro schreef op 12 april 2004 @ 22:16:
Mn Duron 1600@2000 op 1.9 volt wordt nu stressed 64 graden :( Scheelt het veel in temps om de H-beugel te gebruiken? In dat geval moet ik namelijk even een stuk eraf zagen aangezien een paar condensatoren op mn NF7-s in de weg zitten.
64 graden is niet echt normaal op 2ghz, ik zou de hele setup nog een keer controleren. Kijken of er geen gebogen slangen inzitten, koelblok goed gemonteerd ed.
Het scheelt idd aardig wat door het gebruik van de h-beugel, dan zou ik dat maar proberen. (volgens mij had iemand in de vorige topics ook een probleem met de h-beugel met een abit moederbord, misschien daar ff zoeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pyro83 schreef op 12 april 2004 @ 22:26:
[...]

64 graden is niet echt normaal op 2ghz, ik zou de hele setup nog een keer controleren. Kijken of er geen gebogen slangen inzitten, koelblok goed gemonteerd ed.
Het scheelt idd aardig wat door het gebruik van de h-beugel, dan zou ik dat maar proberen. (volgens mij had iemand in de vorige topics ook een probleem met de h-beugel met een abit moederbord, misschien daar ff zoeken)
bij mij pastte de H- beugel eerst ook niet, heb hetzelfde moederbord. Maar een ijzerzaag deed wonderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm de H-beugel scheelt dus in temperatuur (Waarschijnlijk omdat hij dan beter op de core zit). Maar wie heeft dit getest en scheelde dat veel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 12:34:
Hmm de H-beugel scheelt dus in temperatuur (Waarschijnlijk omdat hij dan beter op de core zit). Maar wie heeft dit getest en scheelde dat veel?
ja scheelde bij mij zo'n 5 graden. Je koelblok zit rechter en strakker op je cpu, en de H beugel kan niet los schieten en belast je socket niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Na een dag draaien van een AthlonXP 2500+ op een Asus A7N8X-X:

Unstressed (0-5% CPU usage; dagelijks gebruik):
Moederbord: 21 graden
CPU: 32 graden
CPU Diode: 16 graden (ja het is nu niet zo warm op mijn kamer; raam staat open)

Niet slecht dat ik. Ik maak gebruik van het reservoir en de bijgeleverde geleidingspasta. Watervolgorde: pomp-cpu-radiator-pomp. Als ik de radiatorfan uitzet gaat de CPU diode naar 28 graden, en voelt het water ook warmer aan. Temperaturen zijn gemeten in het BIOS, met Aida32 en met speedfan.

De boxed Athlon koeler zit nu op mijn Ti4200 (nog niet geprobeerd over te klokken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
GlowMouse schreef op 13 april 2004 @ 18:34:
Na een dag draaien van een AthlonXP 2500+ op een Asus A7N8X-X:

Unstressed (0-5% CPU usage; dagelijks gebruik):
Moederbord: 21 graden
CPU: 32 graden
CPU Diode: 16 graden (ja het is nu niet zo warm op mijn kamer; raam staat open)

Niet slecht dat ik. Ik maak gebruik van het reservoir en de bijgeleverde geleidingspasta. Watervolgorde: pomp-cpu-radiator-pomp. Als ik de radiatorfan uitzet gaat de CPU diode naar 28 graden, en voelt het water ook warmer aan. Temperaturen zijn gemeten in het BIOS, met Aida32 en met speedfan.

De boxed Athlon koeler zit nu op mijn Ti4200 (nog niet geprobeerd over te klokken).
Nette temps, ik denk alleen dat die 16 graden van je cpu diode niet zal kloppen, is wel heel erg weinig boven de kamertemperatuur (tenzij je op de noordpool woont). Je zou, omdat je zulke lage temps hebt, natuurlijk ook een stiller fannetje op je radiator kunnen zetten, scheelt weer wat geluid :) (ik vind die tt fan die erbij zit te veel lawaai maakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
pyro83 schreef op 13 april 2004 @ 19:01:
Nette temps, ik denk alleen dat die 16 graden van je cpu diode niet zal kloppen, is wel heel erg weinig boven de kamertemperatuur (tenzij je op de noordpool woont). Je zou, omdat je zulke lage temps hebt, natuurlijk ook een stiller fannetje op je radiator kunnen zetten, scheelt weer wat geluid :) (ik vind die tt fan die erbij zit te veel lawaai maakt).
Die 16 graden klopt volgens mij wel, want op mijn kamer is het nu een graad of 13-14, en het water voelt niet warm aan. Zodra ik ga stressen is dat ook de eerste temp die omhoog gaat.
De radiatorfan laat ik nu op 70% lopen, scheelt 10 000 rpm (45 000 -> 35 000 ongeveer) en verreweg het grootste deel van de herrie.

Na een kwartiertje stressen is de temp opgelopen tot 23 graden. De temp op de sensor eronder is 39 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
GlowMouse schreef op 13 april 2004 @ 19:14:
[...]

Die 16 graden klopt volgens mij wel, want op mijn kamer is het nu een graad of 13-14, en het water voelt niet warm aan. Zodra ik ga stressen is dat ook de eerste temp die omhoog gaat.
De radiatorfan laat ik nu op 70% lopen, scheelt 10 000 rpm (45 000 -> 35 000 ongeveer) en verreweg het grootste deel van de herrie.

Na een kwartiertje stressen is de temp opgelopen tot 23 graden. De temp op de sensor eronder is 39 graden.
Lol, 45000 rpm?
sorry, maar dat klopt echt niet! Die fan kan volgens mij maar 2300rpm draaien, 45000 rpm is volgens mij gelijk aan een kleine straaljager }) . Krijg je deze gegevens vanuit je moederbord?
Ik zou in dat geval maar een keer je bios updaten, van die rpm's klopt helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yemoke
pyro83 schreef op 13 april 2004 @ 20:15:
[...]
Krijg je deze gegevens vanuit je moederbord?
Ik zou in dat geval maar een keer je bios updaten, van die rpm's klopt helemaal niets.
Denk van speedfan, daar heb ik ook zoveel rpm's namelijk, btw net mijn h-beugel gemonteerd ipv die andere. en ik moet zegge, het scheelt behoorlijk, ongeveer 4-5 graden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
pyro83 schreef op 13 april 2004 @ 20:15:
Lol, 45000 rpm?
sorry, maar dat klopt echt niet! Die fan kan volgens mij maar 2300rpm draaien, 45000 rpm is volgens mij gelijk aan een kleine straaljager }) . Krijg je deze gegevens vanuit je moederbord?
1 nul vergist, het gaat om 3500 tegen 4500 rpm. De temp na een uurtje stressen is 23 graden C. 35000 is inderdaad erg veel, ik vond een Dragon ORB III al veel herrie maken (7200rpm).

Ik gebruik ook de H-beugel, en *erg* weinig geleidingspasta.

[ Voor 15% gewijzigd door GlowMouse op 13-04-2004 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppleeuw
  • Laatst online: 06-05-2024
Kzit erover te denken dit setje ook te kopen icm met een radeon 9800 (met vga coolblokje) en mijn 3,0 p4. Ik twijfel echter tussen deze set en een zalman CNPS7000A AluC voor mijn cpu icm een Zalman ZM80C-HP voor mijn VGA. Denk je dat wc veel stiller is dan deze combi? Ik doe het vooral voor de silte namelijk (khoef niet te oc'en) en dan zou ik liever deze aircooled dingen willen omdat deze minder snel kapot gaan (met wc lees ik toch wel over wat problemen) en het scheelt met ongeveer de helft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppleeuw schreef op 13 april 2004 @ 23:29:
Kzit erover te denken dit setje ook te kopen icm met een radeon 9800 (met vga coolblokje) en mijn 3,0 p4. Ik twijfel echter tussen deze set en een zalman CNPS7000A AluC voor mijn cpu icm een Zalman ZM80C-HP voor mijn VGA. Denk je dat wc veel stiller is dan deze combi? Ik doe het vooral voor de silte namelijk (khoef niet te oc'en) en dan zou ik liever deze aircooled dingen willen omdat deze minder snel kapot gaan (met wc lees ik toch wel over wat problemen) en het scheelt met ongeveer de helft.
Ik denk dat je met die Zalman set stiller uit bent, want wanneer je cpu +vga gaat koelen met deze set zal je fan vrij hard moeten draaien waardoor deze een redelijk geluid produceerd. Zeker wanneer je niet gaat oc-en is het een beetje zonde van het extra geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 13:36
Wat bedoelen jullie met een h beugel en het draaien van je cpu blok.
En waarom scheeld dit in temp?
Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asprine schreef op 14 april 2004 @ 16:22:
Wat bedoelen jullie met een h beugel en het draaien van je cpu blok.
En waarom scheeld dit in temp?
Thanks
H beugel izijn 2 ijzere platen in de vorm een H met daarin verschillende voorgeboorde gaten. 1 plaatje komt achter je moederbord en 1 boven op je koelblok. Door 2-4 schroeven door je moederbord heen trek je deze 2 H beugels naar elkaar toe. Hierdoor kan je het koelblokje strakker en rechter op je proc bevestigen en daardoor scheelt het dus in temperatuur.

draaien van koelblok kan door hem simpel weg een slagje te draaien, maar met het gebruik van een H beugel is dit volgens mij niet mogelijk. Het zal overgens in temperatuur zeer weinig uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quickkie
  • Laatst online: 10-07 13:49
http://www.thermaltake.co...sII_InstallationGuide.pdf
zie hier pagina 8 voor de h beugel. het scheelt in temp omdat je de cpu blok dan strakker op je cpu kan schroeven.

What we do in life echo`s in eternity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 13:36
top thanks, en deze word zeker niet bij de set geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Asprine schreef op 14 april 2004 @ 19:11:
top thanks, en deze word zeker niet bij de set geleverd?
jawel :) maar je moet wel gaten in het je moederbord hebben. En kan wezen dat je wat eraf moet zagen anders past het niet goed. Omdat ie oorspronkelijk voor Athlon 64 is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yemoke
Hier op een asus A7N8X-E deluxe, no problems met de H-Beugel, past allemaal gewoon zonder te zagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppleeuw
  • Laatst online: 06-05-2024
Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 09:23:
[...]

Ik denk dat je met die Zalman set stiller uit bent, want wanneer je cpu +vga gaat koelen met deze set zal je fan vrij hard moeten draaien waardoor deze een redelijk geluid produceerd. Zeker wanneer je niet gaat oc-en is het een beetje zonde van het extra geld.
Denk je dat ik mijn zalman stuff dan in silent mode zou kunnen laten runnen op een non overclocekd p4 3.0 ghz en 9800 XT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 17:51
Ik zit erover te denken om dit setje te kopen, echter vind ik 32 euro voor een vga blokjes nogal veel vergeleken met de prijs van de complete set (100 euro ofzo). Is er geen beter alternatief qua prijs, wat ook gewoon werkt/misschien nog wel beter is?
Het gaat mij er om dat het wel zo goed mogelijk werkt en ik niet de boel nog bij moet schaven, zodat ik alsnog zelf aan het knutselen ben, dan mis ik het hele effect van zon set kopen een beetje zegmaar hehe..

Ik ben nog niet zo thuis in de wereld van waterkoeling en dit zou al een "maanstap" voor me zijn als ik het doe :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flipjevandejam schreef op 15 april 2004 @ 01:13:
Ik zit erover te denken om dit setje te kopen, echter vind ik 32 euro voor een vga blokjes nogal veel vergeleken met de prijs van de complete set (100 euro ofzo). Is er geen beter alternatief qua prijs, wat ook gewoon werkt/misschien nog wel beter is?
Het gaat mij er om dat het wel zo goed mogelijk werkt en ik niet de boel nog bij moet schaven, zodat ik alsnog zelf aan het knutselen ben, dan mis ik het hele effect van zon set kopen een beetje zegmaar hehe..

Ik ben nog niet zo thuis in de wereld van waterkoeling en dit zou al een "maanstap" voor me zijn als ik het doe :P.
je kan ook gewoon een goedkopere blokje zoeken, geloof zo'n 100G blokje voor vga die is 10 euro ofzo en heeft ook de juiste aansluitmaat.
ppleeuw schreef op 14 april 2004 @ 22:41:
[...]

Denk je dat ik mijn zalman stuff dan in silent mode zou kunnen laten runnen op een non overclocekd p4 3.0 ghz en 9800 XT?
ja vga kaart hoor je natuurlijk niet met een zalman koelblok + fan die is al super stil. En die cpu koeler hoor je waarschijnlijk ook niet, je voeding/hd's maken meer herrie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
flipjevandejam schreef op 15 april 2004 @ 01:13:

Je kunt achteraf ook nog je processorkoeler ombouwen. Ik (boxed barton cooler, Ti4200) heb van de hoeken met een ijzerzaag wat koelvinnen eraf gezaagd, er gaten ingeboord, en met bouten vastgeklemd. De fan draait op 7V (ipv 12V), en is onhoorbaar. Erg moeilijk is dit 'knutselen' niet. pics

Het is nu wat warmer weer, mijn CPU temp is opgelopen tot 26 graden. :'(

[ Voor 5% gewijzigd door GlowMouse op 15-04-2004 16:26 . Reden: pics toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:08

Smarron

The bend

GlowMouse schreef op 15 april 2004 @ 15:52:
Het is nu wat warmer weer, mijn CPU temp is opgelopen tot 26 graden. :'(
Kijk maar uit, zometeen verbrandt je je vingers. :+

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

ik heb op mijn rad nu 2 8x8 fans en men rad voorin men kast gemonteerd 1 van die blaasd lucht er tegen aan en de andere zuigt aan de andere kant de warme lucht er weer van weg en het gaat er in de achterkant van de kast weer uit.
Ben benieuwd wat men temps zullen zijn als ik men thorton krijg ( men 2200+ Tb is RMA en krijg een nieuwe thorton :9~ )

Ik hou jullie op de hoogte en zal ook wel wat brakke pics proberen te maken dan met mijn webcam :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Compufreaky schreef op 18 april 2004 @ 19:48:
ik heb op mijn rad nu 2 8x8 fans en men rad voorin men kast gemonteerd 1 van die blaasd lucht er tegen aan en de andere zuigt aan de andere kant de warme lucht er weer van weg en het gaat er in de achterkant van de kast weer uit.
Ben benieuwd wat men temps zullen zijn als ik men thorton krijg ( men 2200+ Tb is RMA en krijg een nieuwe thorton :9~ )

Ik hou jullie op de hoogte en zal ook wel wat brakke pics proberen te maken dan met mijn webcam :+
je krijgt dan toch zeker wel gelijk een nieuwe proc mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 20:45:
[...]

je krijgt dan toch zeker wel gelijk een nieuwe proc mee?
ja maar ze moesten hem bestellen ( 2200+ hadden ze niet op voorraad )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 11:15
Hallo mensen,

Ik was laatst bij mijn lokale pc-boer en zag toen een demo setup met de Aquarius 2.
Ondanks dat ik altijd impulsief ben qua aanschaf voor computeronderdelen heb ik me dit keer ingehouden en mezelf voorgenomen om eerst nog meer informatie te vergaren over watercooling en me niet te laten misleiden door verkoperspraatjes.

Ik vroeg me af of het ook mogelijk is om dit setje toe te passen op mijn moederbord: Giga-byte GA-7N 400 PRO 2?

Dit moederbord beschikt niet over gaatjes rondom de socket van de processor, hier kwam ik achter toen ik keek op de compatibility lijst van een Zalman koeler.

Ik denk dat ik wel genoeg ruimte heb voor de installatie van dit setje, ik heb een Aopen H600B systeemkast met sidepanel :P

Is er nog een andere manier behalve schroeven rondom de socket om het koelblok op de processor vast te zetten? Ik las in dit topic ook iets over het werken met een figuurzaag?

Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
Nippletwister schreef op 19 april 2004 @ 13:18:
Ik vroeg me af of het ook mogelijk is om dit setje toe te passen op mijn moederbord: Giga-byte GA-7N 400 PRO 2?

Is er nog een andere manier behalve schroeven rondom de socket om het koelblok op de processor vast te zetten? Ik las in dit topic ook iets over het werken met een figuurzaag?

Bij voorbaat dank
De faq al gelezen ?
Is deze set 100% universeel??
-Ja je kan met dit setje op elke mobo terecht. Er is nog niemand die dat heeft bewezen dat het niet kan.
Je kunt het geheel dus ook met een clip vastzetten op je cpusocket.

[ Voor 6% gewijzigd door pyro83 op 19-04-2004 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nippletwister schreef op 19 april 2004 @ 13:18:
Hallo mensen,

Bij voorbaat dank
haha ja je maakt een gat met een figuur zaag ;) nee, ik had het toen over de lijmklem die je gebruikt bij figuurzagen ;)

Maar in jouw geval zou ik de klips gebruiken, op deze manier wordt het koelblokje bevestigt op je socket zelf. Dus hetzelfde als je lucht koelblok nu op je proc zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kun je het beste dat cpu blokje lappen? (ik had al wat gelezen over schuurpapier met korrel 2500 ofzo, maar waar haal je dat?) ik vond het maar slecht afgewerkt eigenlijk.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2004 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:21
gebruik een lapping kitje tekoop bij www.tweakstore.net :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat is wel leuk en aardig, maar dan dok je meer verzendkosten dan dat het hele setje kost.
Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.