-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Verwijderd
ik begrijp dus dat je dit doet dmv het vlakschuren van het blokje op een glasplaat met schuurpapier met grid 400 t/m 2000 ofzo en daarna polijst je het af met een of ander polijst middel.
Nu heb ik even zitten testen op een oude heatsink met wat commandant 4 eerst, en daarna een polijstmiddel. Hij glimt nu als een spiegel maar wat is dan het nut van dat schuurpapier eerst??
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2004 17:35 ]
Verwijderd
Die heeft volgens mij niet zo'n fijne korrel,denk grid 400-800 max is wat je bij de bouwmarkt kan kopen.Smarron schreef op 19 april 2004 @ 17:28:
[...]
Dan loop je ff naar de Praxis en haal je daar wat soorten schuurpapier. Beetje creatief zijn is ook een vak.
Het nut van het schuurpapier is om het contact tussen cpu en koelblok te verbeteren. Met alleen polijstmiddel kun je dit niet bereiken, met polijst gaat et geheel alleen maar glimmen.Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 17:34:
Nu heb ik even zitten testen op een oude heatsink met wat commandant 4 eerst, en daarna een polijstmiddel. Hij glimt nu als een spiegel maar wat is dan het nut van dat schuurpapier eerst??
Verwijderd
Maar ik neem aan dat die heatsinks/WC-blokken in de fabriek toch ultra vlak worden gemaakt of is dit onzin
Nee, vraag maar aan je PC boer of je een paar heatsinks mag zien. Dan kan je de prijs zo ongeveer bepalen: Als ie glimt, ongeveer boven de 40. ZOnier, maar je ziet wel een soort van strepen, dan dus eronder.Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 20:11:
Ja schuurpapier = vlakken en polijsten = gedetaileerder vlakken zeg maar.
Maar ik neem aan dat die heatsinks/WC-blokken in de fabriek toch ultra vlak worden gemaakt of is dit onzin
Verwijderd
beetje vage vergelijking als je het mij vraagt hoor. Natuurlijk is het zo dat een vlakkere koelblok voor een betere verbinding zorgt maar om daar gelijk de prijs aan te hangen klopt niet helemaal.Seers schreef op 20 april 2004 @ 20:44:
[...]
Nee, vraag maar aan je PC boer of je een paar heatsinks mag zien. Dan kan je de prijs zo ongeveer bepalen: Als ie glimt, ongeveer boven de 40. ZOnier, maar je ziet wel een soort van strepen, dan dus eronder.
Verwijderd
Oftewel van dat kleine stukje heatsink wat tegen je core aanzit , raakt maar 5% de eigenlijke core. En als ik zo de onderkant van het TT2 blok bekijk valt deze niet onder een goed afgewerkt blok (je kunt de strepen van de machines zien zitten).
Als je gaat lappen heb je al kans dat zon 25% de sink raakt. En dat moeten we hebben.
Verwijderd
Is wel zeer irritant moet ik zeggen.
Dat hád ik ook, tenminste de balletjes in het pompje ratelden.Verwijderd schreef op 22 april 2004 @ 21:08:
Wie heeft er nog meer last van pompje dat zo af en toe ratelt???
Is wel zeer irritant moet ik zeggen.
Nu heb ik dat niet meer omdat mijn pompje is overleden
Heb nog geluk dat mijn Proc. 2800+ nog leeft.
Koelblok was niet meer aan te raken

Heb nog garantie...
ik laat mezelf een nieuw pompje sturen en dan ga ik het weer verkopen

Het setje is nog maar een paar maand oud

[ Voor 7% gewijzigd door JvdW op 22-04-2004 22:00 ]
Mijn ledje doet het al een jaar niet meer. De pomp daarentegen werkt nog steeds naar behoren. Ik vind het wel best zo.icecoolsniper schreef op 20 april 2004 @ 16:10:
Pfff me pompje maakt nu meer lawaai dan ooit. Het ledje is ook kapot. Ik denk dat me pomp het nu echt gaat begeven. Ik heb dit setje al best lang(jaartje ofzo). Kan ik contact opnemen met thermaltake want ik ben mijn bon kwijt van de zaak waar ik het gekocht heb.
Verwijderd
Volgens mij wel, de tt aqua2 is volgens de doos ook te gebruiken icm socket 754, dus dat zou moeten passen. Whizz666 heeft btw ook een athlon 64 en gebruikt de tt aqua2. dus... moet kunnenVerwijderd schreef op 23 april 2004 @ 12:00:
oke, ga een nieuw mobo halen; de EP-8HDA3+ (AMD64). Nu vraag ik me af of ik mijn blokje daarop krijg. Heeft iemand hier antwoord op?
Misschien eerder gestelt, maar het zijn ook zo ontiegelijk veel pagina's door te lezen in al de topics
Dat zal wel kunnen ja, je zal dan de fan wel zonder schroeven moeten monteren aangezien op de achterkant geen bevestiging zit voor schroeven (misschien met tierips of zo).flipjevandejam schreef op 23 april 2004 @ 15:40:
Kan je eigenlijk op de "achterkant" van de radiator ook nog makkelijk een 80 mm koeler aanbrengen die "zuigt" om zo sterkere airflow te genereren?
Misschien eerder gestelt, maar het zijn ook zo ontiegelijk veel pagina's door te lezen in al de topics
Heel misschien zou het met schroeven kunnen, door tussen de koperen bladen schroefjes vast te zetten, je hebt dan alleen het risico dat je een koperen buisje raakt, dat lekkage zou kunnen veroorzaken
Ik zou zelf tie-rips of dubbelzijdig plakband gebruiken.
Verwijderd
Ik heb een regelbare van TT erop gezet Als ik die op 1000 rpm of 2500 rpm zet merk je nix in temps. Maar als ik hem volopen zet ( denk 6000 rpm, dikke stofzuiger) dan scheelt het wel een aantal graden. Ik heb hem nu dus mooi uitstaan
Verwijderd
inderdaad, als je systeem niet is overklokt en een proc met een relatief lage afgave van warmte hebt zal het weinig uitmaken omdat je wc dan met gemak alle warmte kan afvoeren.pyro83 schreef op 23 april 2004 @ 17:31:
Dat verschilt natuurlijk van persoon tot persoon, jij hebt waarschijnlijk een goede airflow in je kast waardoor de fan op je radiator overbodig is. Maar met mensen met een slechte airflow (zoals ik) scheelt het wel degelijk, zonder fan wordt mijn cpu al snel 63 graden met fan op 2000rpm 49graden.
Heb je daarin tegen een oc-ed systeem dan merk je het zeker wel of je fan harder draaid. En uitzetten is dan gewoon niet mogelijk, ik draai mijn fan's (2rads) meestal op 2400rpm dan zijn ze lekker stil. Ben ik echter aan het max oc-en dan gooi ik de fan's vol uit dan gaan ze over de 3000 rpm alleen zijn het dan wel herrie makers geworden. In temp scheelt het al gauw zo'n 5 graden tussen 2400 en 3000 rpm.
Moet ik de sterkste 80 mm koeler dan juist laten zuigen of blazen? Ik kan me zo voorstellen dat je een van de 2 of beide molt als je dat niet goed afsteld enzo..Kan je eigenlijk op de "achterkant" van de radiator ook nog makkelijk een 80 mm koeler aanbrengen die "zuigt" om zo sterkere airflow te genereren?
Ik denk dat het praktisch niks uitmaakt. Stel je voor: de achterste blaast er hoger in dan de ander kan afvoeren. dan good de overtollige lucht toch alsnog door de bladen naar buiten? En dat met overdruk zal ook geen effects hebben voor die 10(?) cm waar het doorheen gaat. Als het andersom is dan zal het hetzelfde zijn als hierboven maar dan omgedraaid.flipjevandejam schreef op 23 april 2004 @ 19:12:
[...]
Moet ik de sterkste 80 mm koeler dan juist laten zuigen of blazen? Ik kan me zo voorstellen dat je een van de 2 of beide molt als je dat niet goed afsteld enzo..
Ja dat kan ik heb hem gewoon met brede tape aan 2 kanten vastgemaaktflipjevandejam schreef op 23 april 2004 @ 15:40:
Kan je eigenlijk op de "achterkant" van de radiator ook nog makkelijk een 80 mm koeler aanbrengen die "zuigt" om zo sterkere airflow te genereren?
Klopt, en het is nog eens reuze eenvoudig te monteren ook. Mijn pc staat nu trouwens gewoon op de grond ipv in de computerkast waar hij eerst in stond.pyro83 schreef op 23 april 2004 @ 12:13:
[...]
Volgens mij wel, de tt aqua2 is volgens de doos ook te gebruiken icm socket 754, dus dat zou moeten passen. Whizz666 heeft btw ook een athlon 64 en gebruikt de tt aqua2. dus... moet kunnen(zoek maar ff op a64 in dit topic).
A64 3000+ @ 2200 Mhz 30/31 graden idle met fan @ 7volt
Non taken
Idle zo n 30 a 34 graden
stressed 38 graden
Default speeds 2200+ Tb
Nog ff wachten op nieuw voeding zodat ik kan oc'en.
Maarja ben goed tervreden.
Heb btw h-beugel gebruikt en 2 fans op men rad aan elke kant 8x8
en voor specs zie sig
[ Voor 6% gewijzigd door Zenix op 25-04-2004 00:17 ]

Nu kost die daar 14 euro, wat beduidend minder is dan de 32 euro die ik voor het waterkoelingblokje als uitbreiding op deze set kan kopen.
Nu zit ik te twijfelen wat ik zal doen:
1. Dit ding is goedkoper
2. Het is dan alleen m'n CPU wat ik waterkoel, wat beter is voor de watertemp
3. Het geluid/aantal RPM van het ding is instelbaar, dus valt weg als nadeel zegmaar
4. Ik heb ruimte zat bij m'n pcisloten, dus daar hoef ik het niet voor te laten
5. Ik hoef geen extra slangen te regelen (of zitten die bij het VGA blokje erbij?)
Grootste twijfel is nog wel of het veel in temp scheelt, water of dit ding, hij schijnt z'n werk nl. erg goed te doen (mede gezien de populariteit in de PW).
Iemand suggesties?
Verwijderd
Zou het zo kunnen zijn dat het reservoir niet goed sluit en dat het water er rechtstreeks uit verdampt?
Het verdampt gewoon. Ik moet hem ook af en toe bijvullen.Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 10:06:
Ik heb de aquarius 2 nu een half jaar ofzo, maar ik heb al 2x het reservoir bij moeten vullen. Nu dacht ik zelf eerst aan een lek, maar in mijn hele systeemkast is nergens een sppor van water te vinden. Ook geen kringen van verdampt water.
Zou het zo kunnen zijn dat het reservoir niet goed sluit en dat het water er rechtstreeks uit verdampt?
Overigens wordt mijn cpu behoorlijk heet! (Komt ook wel iets door het weer):
AMD XP-M2500+ @ 3800+
cpu idle: 40, stressed: 50
mobo: 30, stressed 31
Dit overigens wel na 9,5 uur Primen (Torture test, In-place large FFT's (maximum heat))
Verwijderd
flipjevandejam schreef op 27 april 2004 @ 00:01:
Hmmm, ik kwam nu in de volgende inkoopactie een VGA Silencer van Arctic tegen:
[afbeelding]
Nu kost die daar 14 euro, wat beduidend minder is dan de 32 euro die ik voor het waterkoelingblokje als uitbreiding op deze set kan kopen.
Nu zit ik te twijfelen wat ik zal doen:
1. Dit ding is goedkoper klopt
2. Het is dan alleen m'n CPU wat ik waterkoel, wat beter is voor de watertemp temp van water zal iets stijgen bij gebruik van vga blok
3. Het geluid/aantal RPM van het ding is instelbaar, dus valt weg als nadeel zegmaar nee niet helemaal, je hebt altijd meer herrie dan met TA2 vga
4. Ik heb ruimte zat bij m'n pcisloten, dus daar hoef ik het niet voor te laten
5. Ik hoef geen extra slangen te regelen (of zitten die bij het VGA blokje erbij?)
vga setje wordt compleet geleverd met slangen/klemmen/koelpasta)
Grootste twijfel is nog wel of het veel in temp scheelt, water of dit ding, hij schijnt z'n werk nl. erg goed te doen (mede gezien de populariteit in de PW). dat zou ik niet weten, weet wel dat het vga wc blokje erg goed werkt
Iemand suggesties?
Verwijderd
Verwijderd
gewoon na een tijdje al je water vervangen door demi water en nieuw waterwetter. (of demiwater + koelvloeistof)Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 16:41:
Ik vraag mijn eigen af: ik vul mijn reservoir dus wel eens bij. Maar dan wordt de verhouding van dat coolant spul / water wel anders, (dus minder geconcentreerd) Zou dat wat uitmaken? (aangezien de helft van dat groene spul ook aan de binnenkant van je slangen blijft plakken)
Verwijderd
Thermaltake Aquaris III Liquid
als je bijvoorbeeld gaat overclocken, kan deze dat hebben?
Zou u mij hierover meer informatie kunnen geven
de url is: http://www.thermaltake.com/coolers/aquarius/a1681.htm
Verwijderd
zoals ik in je vorige topic al wist te melden, de TA3 is gelijk aan de TA2. In de TA3 behuizing zit het rad+reservoir+pomp ingebouwd uit de TA2. De koelprestaties zullen iets hoger zijn aangezien je nu een rad buiten je case hebt inplaats van er in. Verder is het systeem uitgerust met een fancontrol en een temperatuur sensor. Of dit alles de meer prijs waard is moet je zelf beoordelen, maar het is wel een ideale set voor iemand die niet zijn case wilt modden om een wc aan te leggen.Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 11:17:
Hoe zijn de prestaties van de:
Thermaltake Aquaris III Liquid
als je bijvoorbeeld gaat overclocken, kan deze dat hebben?
Zou u mij hierover meer informatie kunnen geven![]()
de url is: http://www.thermaltake.com/coolers/aquarius/a1681.htm
En het ziet er natuurlijk erg dik uit
Verwijderd
Verwijderd
ja dat ligt er natuurlijk aan hoe goed de oude klips zatenVerwijderd schreef op 29 april 2004 @ 17:31:
Hm die H-beugel scheelt toch wel iets in vergelijking met de socket A clip. Maar om nu te zeggen dat het veel scheelt... nee dus. maar net 1 graadje
blaap
pyro83 schreef op 25 februari 2004 @ 20:40:
Ik had bij het support forum van salland automatisering.nl een aanvraag gedaan om het thermaltake vga blok in het assortiment te laten opnemen. En sinds vandaag staat ie erin! Even samenvattend alle winkels waar het vga blokje nu te koop is:
- salland automatisering ( www.sallandautomatisering.nl ) --> 35 euro
- gs-systems ( www.onlineproject.nl ) --> 37 euro
- thermaltake.nu ( www.thermaltake.nu ) --> 32 euro
Verwijderd
En ik zat nu te denken om een ander pompje te kopen (iemand tips
Of als iemand anders een oplossing weet, houd ik me ook aanbevolen
Verwijderd
misschien is dit wel wat?Verwijderd schreef op 02 mei 2004 @ 12:45:
Ik ben zelf ook al een poosje in het bezit van dit setje. In het begin totaal geen problemen, maar nu begint de pomp als een idioot te ratelen. Heel erg irritant![]()
En ik zat nu te denken om een ander pompje te kopen (iemand tips).
Of als iemand anders een oplossing weet, houd ik me ook aanbevolen

eheimpomp (300l/h) in reservoir... 44,99 euro @ freezinghardware
Verwijderd
die zit er wel strak uit, werkt die op 12v of 230v? wat is de slangmaat?Verwijderd schreef op 02 mei 2004 @ 12:58:
[...]
misschien is dit wel wat?
[afbeelding]
Verwijderd
Dit is wat Freezing Hardware er over vertelt. Niet veel info IMODit waterreservoir met ingebouwde pomp van Eheim is van plexiglas vervaardigd. De Eheim Compact 600 weet per minuut maximaal vijf liter water te verplaatsen; dit bij een maximaal hoogteverschil van 1,3 meter. Het waterreservoir is voorzien van twee 1/4" inschroefverbindingen, waardoor voorzien kan worden van elke gewenste slangaansluiting.
Het waterreservoir beschikt tevens over vier 5 mm. boringen voor LED's, waardoor verlichting zeer eenvoudig te bewerkstelligen is.
Specificaties:
-Afmetingen: 100 (doorsnede) x 120 (hoogte) mm.
-Aansluitingen: 1/4" inschroefverbingen
-Vermogen: 11 Watt
-Waterverplaatsing: max. 5 liter / min.
ff verder zoeken
ONLY 220-240V / 50Hz. http://www.shopsolution.n...seameint&prodid=eheim6000
Ik weet niet of dit verschilt per continent
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2004 14:14 ]
Verwijderd
geinig dingVerwijderd schreef op 02 mei 2004 @ 14:01:
Hmm ziet er leuk uit.
[...]
Dit is wat Freezing Hardware er over vertelt. Niet veel info IMO
ff verder zoeken
ONLY 220-240V / 50Hz. http://www.shopsolution.n...seameint&prodid=eheim6000
Ik weet niet of dit verschilt per continent
Verwijderd
Volgens mij is de pomp die bij deze set zat 90 l/h
Of moet dat geen probleem worden
Verwijderd
dat zal geen probleem worden, al zal je natuurlijk nooit de 300l/h gaan halenVerwijderd schreef op 02 mei 2004 @ 15:06:
Zal dat niet een beetje overkill worden eigenlijk. 300 l/h
Volgens mij is de pomp die bij deze set zat 90 l/h
Of moet dat geen probleem worden
Verwijderd
nie of het gaat passen qua ruimte in men kast. Ik heb een gemodde Aopen QF50(zie pic)
tips over waar de radiator enz op te hangen zijn welkom
Als je nou ook een foto maak zonder je zijkant erop is het wat makkelijker kijken in je kast wat voor ruimte je nog over hebt voorin je kast en of je eventueel een blowhole hebt daar.. Zo niet dan kan je radiator eventueel aan je zijpaneel vast maken..Verwijderd schreef op 02 mei 2004 @ 16:06:
Ik ben ook van plan om het Thermaltake Aquarius II setjes te halen, maar ik weet
nie of het gaat passen qua ruimte in men kast. Ik heb een gemodde Aopen QF50(zie pic)
[afbeelding]
tips over waar de radiator enz op te hangen zijn welkom
Dit setje neemt niet zoveel ruimte in beslag
[ Voor 19% gewijzigd door Patrlck op 02-05-2004 19:45 ]
Verwijderd
Hij is in bestelling.Verwijderd schreef op 02 mei 2004 @ 12:58:
[...]
misschien is dit wel wat?
[afbeelding]
Zal mijn bevindingen hier posten als het binnen is
Verwijderd
ff een beetje offtopic, wat werkt dan beter om de slangen op te laten lichten? een UV CCFL, of een Laser Case Mod 3 LED`s UV?
alvast bedankt
Verwijderd
dat worden mooie roze slangenVerwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 11:53:
Ik ga deze week het setje ff bestellen, ik haal daarbij metteen ff http://www.perfect-systems.nl/info.asp?Info=47543 dit is toch dat spul dat oplicht als je er met uv licht op schijnt, en krijg ik hier geen rode slangen van?
ff een beetje offtopic, wat werkt dan beter om de slangen op te laten lichten? een UV CCFL, of een Laser Case Mod 3 LED`s UV?
alvast bedankt
voor de rest geeft een ccfl breedt licht af, wat ik zelf mooier vind omdat je dan overal even veel licht krijgt.
[ Voor 40% gewijzigd door icecoolsniper op 03-05-2004 13:49 ]
Dat kun je zelf ook uitzoeken met wat lees- en zoekwerk, is al vaak behandeld.icecoolsniper schreef op 03 mei 2004 @ 13:43:
Weet iemand misschien welke pompen,welke radiators en welke cpu blokjes op dit setje kunnen worden aangesloten?Ik wilde dit graag weten omdat dit setje nogal afwijkende binnenmaten heeft(6mm) en blokjes en radiators en pompen meestal een andere maat. Ik wilde misschien een andere pomp gaan kopen omdat de mijne het gaat begeven. De rest wil ik weten i.v.m. toekomstige upgrades.
Hierboven staan iemand die een 300l eheim pompje koopt, ter vervanging van z'n oude pomp. Alle spullen van Koolance passen er sowieso op en met slangpilaren zal je ook een heel eind moeten kunnen komen.
Ik heb ook wat ervaring gehad met die Koolance producten (zie vorige deel), ik was er niet echt te spreken over. Dus misschien kun je beter zoeken naar een ander (niet-koolance) product voordat iets koopt.icecoolsniper schreef op 03 mei 2004 @ 18:20:
Ja dat pompje had ik al gezien. En over die producten van Koolance, bedankt voor de info, er zal zeker wel wat goeds tussen zitten.
Verwijderd

Verwijderd
3-5 dagen is toch niet zo lang??Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 16:16:
zow, ik heb mijn setje besteld bij Alternate. nu hopen dattie een beetje snel binnenkomt, want er zat een levertijd op van 3-5 dagen
Verwijderd
Wat ik begrijp van waterkoelers, is dat alle elementen op elkaar worden aangesloten.
in serie zeg maar.
Is het niet evectiever om alle elementen na de pomp te splitsen en na de element weer samen te voegen?(parallel)
Bij een CV instalatie wordt dit al geruime tijd zo gedaan
Gezien dat het principe het zelfde is, alleen tegenovergestelt zou het moeten werken lijkt mij.
In het kort VGA MBord en CPU krijgen zo vers gekoeld water i.p.v. voorverwarmt door het vorige element.
Heeft iemand dit al een geprobeert?
Dit is idd eigenlijk meer een vraag die misschien beter hier kunt stellen:Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 16:42:
Ik weet niet of dit geheel ontopic is maar goed.
Wat ik begrijp van waterkoelers, is dat alle elementen op elkaar worden aangesloten.
in serie zeg maar.
Is het niet evectiever om alle elementen na de pomp te splitsen en na de element weer samen te voegen?(parallel)
Bij een CV instalatie wordt dit al geruime tijd zo gedaan
Gezien dat het principe het zelfde is, alleen tegenovergestelt zou het moeten werken lijkt mij.
In het kort VGA MBord en CPU krijgen zo vers gekoeld water i.p.v. voorverwarmt door het vorige element.
Heeft iemand dit al een geprobeert?
[rml][ WC] Het grote waterkoelingtopic deel VIII[/rml]
Maar goed, het is idd wel eens geprobeerd en getest ja. Echter als je alles parallel koppelt heb je een hoge flowdrop en hoge flowresistance waardoor je temps uiteindelijk toch nog hoger uitvallen, vandaar dat men alles in serie koppelt.
Bovendien is dit met de tt aquarius 2 praktisch niet te doen, de pomp is veel te zwak en de slangmaat is veel te klein/dun.
Verwijderd
je moet zo'n topic maar net zien staan tussen de rest.
Verwijderd
ik vind 3-5 dagen wel lang. Meestal als ik iets bestel, dan is het binnen 48 uur binnen. Mja, je kunt niet alles hebben.
Pompje begint nu alleen erg te ratelen, maar ff afwachten totdat de overtollige lucht eruit is denk ik.
Verder ben ik er dus zeer tevreden over
De flowristrictie is nou net heel laag.pyro83 schreef op 04 mei 2004 @ 16:50:
[...]
Dit is idd eigenlijk meer een vraag die misschien beter hier kunt stellen:
[rml][ WC] Het grote waterkoelingtopic deel VIII[/rml]
Maar goed, het is idd wel eens geprobeerd en getest ja. Echter als je alles parallel koppelt heb je een hoge flowdrop en hoge flowresistance waardoor je temps uiteindelijk toch nog hoger uitvallen, vandaar dat men alles in serie koppelt.
Bovendien is dit met de tt aquarius 2 praktisch niet te doen, de pomp is veel te zwak en de slangmaat is veel te klein/dun.
parralel is goed te doen, maar alleen met een sterke pomp (hydor L30 of eheim 1250 op zn minst).
Ja, nu ik er over nadenk heb je gelijk, ja.Epsilon schreef op 05 mei 2004 @ 13:33:
[...]
De flowristrictie is nou net heel laag.
parralel is goed te doen, maar alleen met een sterke pomp (hydor L30 of eheim 1250 op zn minst).

Het gebruik lijkt van een parralelle opstelling lijkt me dus niet echt handig icm een thermaltake aquarius 2 met een 90liter pomp

Verwijderd

ik las hier een tijdje geleden dat iemand een manier had om zelf UV-reactive water te maken, maar ik kan het nu niet meer vinden... iemand?
Verwijderd
gaat tussen de 200-400 ml in, zal even mij stukje over uv stuf opzoekenVerwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 16:47:
zow, ik heb ff 2 liter gedeminiraliseerd water gehaald bij de gamma (op de verpakking staat: gedestilleerd water). hoeveel liter gaat er eigenlijk in?
ik las hier een tijdje geleden dat iemand een manier had om zelf UV-reactive water te maken, maar ik kan het nu niet meer vinden... iemand?
edit:
Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 13:39:
[...]
wij nemen:
2x gele markeerstift (of groen/blauw wat je maar wilt)
Daar uit haal je de stiften (buisje met wol+kleurstof) dit knip je in zeer kleine stukjes en stop je vervolgens in een halfglaasje demi water. Zorg er voor dat zo veel mogelijk water wordt opgezogen door de stiften. Vervolgens neem je de kleine stukjes en pers je al het water+kleurstof uit de stukjes stift.
Dit kleurstof water gooi je vervolgens nog een keer door een koffiefilter zodat eventuele stukjes stift+stof/prut uit je water gaat.
Daarna heb je een zeer geconcentreerde UV vloeistof. Gooi van deze vloeistof een klein beetje in je wc en je water krijgt een mooie gele/groene kleur wanneer je een uvlamp in de buurt hebt.
Je slangen worden niet aangetast, ze krijgen ook geen kleur. Dus wanneer je het water uit je wc haalt zullen alle onderdelen nog gewoon schoon zijn.
Ik heb nu koelvloeistof+demi water+ UV vloeistof al 4 maanden draaien zonder enig probleem. Temps blijven perfect en de kleur van het water blijft ook steeds hetzelfde zoals het moet.
(kortom voor 2 euro heb je genoeg uv vloeistof voor zo'n 8x wc verversen)
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2004 16:51 ]
Verwijderd
Ik hoop dat het een beetje goed oplicht met een UV ccfl, heb je pics van je eigen wc? ik ga gauw ff opzoek naar een rode stift, bestaan die? oranje iig welVerwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 16:48:
[...]
gaat tussen de 200-400 ml in, zal even mij stukje over uv stuf opzoeken
edit:
[...]
Verwijderd
van groen weet ik zeker dat het goed oplicht. Als je rood neemt kleurt het vaak richting roze en ik denk niet dat je dat wilVerwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 16:55:
[...]
Ik hoop dat het een beetje goed oplicht met een UV ccfl, heb je pics van je eigen wc? ik ga gauw ff opzoek naar een rode stift, bestaan die? oranje iig wel
pics staan ook hier in het topic.. zal effe directe link er heen zoeken
edit:
zie hier Verwijderd in "Thermaltake Aquarius II Cooling Deeltje ..."
daarboven staan er nog een paar
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2004 16:59 ]
Verwijderd
is er dan niets helemaal roodVerwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 16:56:
[...]
van groen weet ik zeker dat het goed oplicht. Als je rood neemt kleurt het vaak richting roze en ik denk niet dat je dat wil![]()
pics staan ook hier in het topic.. zal effe directe link er heen zoeken

edit:
picz zien er kewl uit
heeft er iemand hier wel rode uv reactive vloeistof door zen WC lope?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2004 17:02 ]
Verwijderd
geloof 2 deeltjes terug van dit topicVerwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 17:00:
[...]
is er dan niets helemaal rood, een rode ccfl heeft ook al meer weg van roze.....
edit:
picz zien er kewl uit
heeft er iemand hier wel rode uv reactive vloeistof door zen WC lope?
Maar ik weet niet of je wel rode markeerstiften hebt, om te zien of deze oplicht in uv kan je het beste even een rode streep zetten op een wit papiertje en onder uv licht houden. Dan zie je direct welke kleur jouw leidingen zal gaan krijgen.
(dus hoe meer uv vloeistof hoe donkerder de kleur)
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2004 17:34 ]
Verwijderd

Verwijderd
je moet ook een scherp mesje gebruikenVerwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 18:06:
ik heb al een gele stift gevonden. Dat in stukjes snijden van het "watje" leek me niet zo'n goed ideen omdat ik na 2x snijden meer aan de vingers had zitten, dan in de stift. Ik heb het daarom maar gewoon uitgeknepen in het demi water. Ik moet zeggen dat het wel een flashy
kleurtje is geworden
Verwijderd
2 late......Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 18:10:
[...]
je moet ook een scherp mesje gebruikenof gewoon schaar
ik krijg een uv ccfl bij men setje, dus ik kan nu nog niet testen, maar ik laat het wel horen als ik een mooie kleur door men buizen zie oplichten
de aquarius is een prima setje die vooral voor stilte zorgt maar je overclock grenzen zijn toch wel snel bereikt naar mijn mening.
Ik heb dus een TT2 in de aanbieding
Mocht er iemand interesse hebben, mail dan een bod naar da_whizz@hotmail.com
Ik woon in zeeland BTW.
Non taken
Heb alles netjes via het boekje gedaan. Verdere specs van mijn pc:
AMD athlon xp 3000 (niet oc-ed)
Gigabyte GA-7n400 pro2
Aopen H600B systeemkast
twee casefans aan de achterzijde (1 intake en 1 outlet)
Ik maak me vooral zorgen om de casetemp, lijkt wel een oven daarbinnen

Als ik mijn systeemkast open heb staan dan zakt de casetemp naar 35.
Zijn deze temperaturen gevaarlijk voor mijn WC-set? Kunnen de slangetjes het wel aan?
Alvast bedankt
Indien je geen goede airflow in je kast hebt, dan zullen je temperaturen toch nog steeds stijging omdat de radiator 'last' heeft van de hoge casetemps.Nippletwister schreef op 06 mei 2004 @ 11:08:
Heb dus gisteren mijn setje geinstalleerd, maar de temperaturen beginnen na verloop van tijd toch aardig de pan uit te rijzen: cpu 53 en case 45 graden idle
Gigabyte GA-7n400 pro2
Aopen H600B systeemkast
Ik maak me vooral zorgen om de casetemp, lijkt wel een oven daarbinnen![]()
Zijn deze temperaturen gevaarlijk voor mijn WC-set? Kunnen de slangetjes het wel aan?
Alvast bedankt
Ik zou me geen zorgen maken over de temperaturen voor je wc-set, zo lang het water niet ziet koken is er volgens mij niets aan de hand
Ik heb zelf wel eens mijn cpu op 65 graden gehad waardoor de watertemperatuur steeg naar 50 graden

Ik denk dat het rad een van de oorzaken is van de hoge casetemp. de warmte die uit het water wordt gehaald moet toch ergens naar toe. je moet proberen om de warme lucht zo snel mogelijk af te voeren dus bijv. die ene intake fan ook omdraaien en dan het liefste een intake voorin je kast plaatsen. De meeste cases hebben wel een mogelijkheid om een fannetje voor onderin te zetten.Nippletwister schreef op 06 mei 2004 @ 11:08:
Heb dus gisteren mijn setje geinstalleerd, maar de temperaturen beginnen na verloop van tijd toch aardig de pan uit te rijzen: cpu 53 en case 45 graden idle
Gigabyte GA-7n400 pro2
Aopen H600B systeemkast
Ik maak me vooral zorgen om de casetemp, lijkt wel een oven daarbinnen![]()
Alvast bedankt
Het is een feit dat je meer outtake dan intake moet hebben zodat je als het ware onderdruk in je case brengt. dit zorgt automatisch voor lagere temps.
Of je hangt je rad buiten de case natuurlijk.
Als de temps nu hoger zijn dan voorheen (op lucht?) kan het zijn dat er onderdelen (mosfets etc.) eerst door je cpu koeler werden gekoeld. Nu heb je daar geen luchtbeweging meer dus die deeltjes kunnen ook flink op gaan warmen.
voel maar eens in de omgeving van je cpu aan je mobo. Als het daar erg warm is zal er een fannetej bij moeten ofzo.
Non taken
Het is inderdaad zo dat ik niet een al te goede airflow kan krijgen omdat ik aan de voorkant geen intake fan kan inbouwen, misschien maar eens proberen om een casefan op de radiator te knutselen of de fan van de radiator te vervangen voor een betere.pyro83 schreef op 06 mei 2004 @ 11:18:
[...]
Indien je geen goede airflow in je kast hebt, dan zullen je temperaturen toch nog steeds stijging omdat de radiator 'last' heeft van de hoge casetemps.
Ik zou me geen zorgen maken over de temperaturen voor je wc-set, zo lang het water niet ziet koken is er volgens mij niets aan de hand.
Ik heb zelf wel eens mijn cpu op 65 graden gehad waardoor de watertemperatuur steeg naar 50 gradenof zo, geen probleem voor het setje.
Ik heb de volgende systeemkast:
http://abso.co.jp/parts/img_case/h600b.jpg
http://www.vspec-bto.com/vimg/parts/h600b-6.jpg
Gelijk doen dan. die als intake en die 2 8erin outtake maken
Non taken
Verwijderd
volgens mij ook ja, dus waarschijnlijk in je deur ook nog één en onder je case fan die onder je voeding zit is ook plaats voor een extra fan.whizz666 schreef op 06 mei 2004 @ 12:29:
Aan de rechterkant (van voren gezien) kan toch een fan of zie ik het nu verkeerd?
Gelijk doen dan. die als intake en die 2 8erin outtake maken
een case temp van 36 graden komt de koeltemperatuur van je wc ook niet ten goede.
Keep us updatedNippletwister schreef op 06 mei 2004 @ 15:21:
Ja, ik ga zometeen als ik klaar ben met werken ff 2 fans scoren, kijken of dat helpt.
Ik zie trouwens dat er naast je HD bracket ook nog een fan kan. komt wel goed met die airflow van jou
Zet alles op 7 volt en je bent het mannetje.
[ Voor 28% gewijzigd door Bornin op 06-05-2004 18:00 ]
Non taken
Tenminste een heel stuk beter dan dat telkens het alarm van MBM 5 afgaat als je lekker een potje CoD of Far Cry aan het spelen bent
Installatie van het geheel is me ook bijzonder meegevallen, misschien ga ik binnenkort wel zo'n waterblokje kopen voor mijn toekomstige X800 XT
Wat me alleen nog opvalt is dat ik veel luchtbelletjes zie in de slangetjes waar een spiraal in zit, dit is normaal neem ik aan?
Verwijderd
ik heb hem namelijk daar besteld, en onder rembours laten opsturen, maar ik heb geen track&trace nummer gemailed gekregen om te kijken of het pakketje al onderweg is. Zijn er meer mensen die dit ook niet hebben gehad, ik hoor namelijk dat sommige bestellingen via internet daar niet goed overkomen?
sorry voor het offtopic gezeur, maar het gaat om een verjaardags cadeautje
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2004 22:21 ]
Verwijderd
Maar als het goed is krijg je van alternate eerst een mailbevestiging(van bestelling), dan een opdrachtbevestiging, en wanneer de bestelling de deur uit gaat, een track & trace nummer.
Als je de opdrachtbevestiging niet binnen 1 a 2 dagen hebt, moet je dus meteen gaan mailen/bellen.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2004 22:26 ]
Verwijderd
edit:
ik heb dinsdag om 12 uur besteld, en er zat een levertijd op van 3-5 dagen
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2004 22:34 ]
Mooi zo, scheelt een paar graden eej. Die luchtbelletjes kun je wegkrijgen door een tijdje tegen je slangen aan te tikken. Maar beter is om die spiralen gewoon weg te laten, als je je slangen een beetje goed organiseerd heb je ze echt niet nodig. En met een beetje mazzel scheelt het weer een graad. Ik vindt je temp iets aan de hoge kant maar je gaat sdenk ik snel wennen aan een Athlon64Nippletwister schreef op 06 mei 2004 @ 20:44:
Nou het heeft inderdaad gewerkt hoor, twee casefans geinstalleerd en mijn case temperatuur is nu 37 graden idle. Ben hier best wel tevreden over. CPU is rond de 45 graden.
Tenminste een heel stuk beter dan dat telkens het alarm van MBM 5 afgaat als je lekker een potje CoD of Far Cry aan het spelen bent![]()
Installatie van het geheel is me ook bijzonder meegevallen, misschien ga ik binnenkort wel zo'n waterblokje kopen voor mijn toekomstige X800 XT
Wat me alleen nog opvalt is dat ik veel luchtbelletjes zie in de slangetjes waar een spiraal in zit, dit is normaal neem ik aan?
Non taken
Mijn computertje blijft nu tenminste een beetje koel en ik ga van het weekend eens kijken of ik het geheel een beetje kan overklocken
In ieder geval bedankt voor de reacties allemaal.
Verwijderd
http://www.ipkonfig.com/R...AquaCoolingKit-InfiniPro/
Deze set heeft dus precies dezelfde pomp/reservoir en backupreservoir als de TT 2 set. En dat terwijl TT zegt dat hun systeem met backup reservoir uniek is
Geinig setje, als je goed kijkt dan is zelfs de radiator hetzelfde als bij de thermaltake aqua 2, maar zit er gewoon een andere fan op. De pomp en reservoir zijn idd hetzelfde, alleen andere bestickering, het waterblok is alleen anders. Het zou me niets verbazen als infinipro gewoon een dochter of partner van thermaltake is.Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 14:09:
Ik kwam tijdens het surfen deze review tegen:
http://www.ipkonfig.com/R...AquaCoolingKit-InfiniPro/
Deze set heeft dus precies dezelfde pomp/reservoir en backupreservoir als de TT 2 set. En dat terwijl TT zegt dat hun systeem met backup reservoir uniek is.
pyro83 schreef op 07 mei 2004 @ 14:17:
[...]
Geinig setje, als je goed kijkt dan is zelfs de radiator hetzelfde als bij de thermaltake aqua 2, maar zit er gewoon een andere fan op. De pomp en reservoir zijn idd hetzelfde, alleen andere bestickering, het waterblok is alleen anders. Het zou me niets verbazen als infinipro gewoon een dochter of partner van thermaltake is.
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Verwijderd

edit:
heeft iedereen er 2 balletjes in? Ik heb al een manier gevonden om het tikken van het balletje tegen de behuizing van de pomp tegen te gaan. Dit kun je doen door je pomp ondersteboven te houden, en daarna de slang, die vlak onder je balletje uitkomt dicht te knijpen..... Maarja, ik zie het niet zitten om dit telkens te doen wanneer ik men computer opstart

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 00:12 ]
Simpel, ter controle of er wel een waterflow is.Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 23:31:
k heb men setje eindelijk aangesloten. nu begint alleen telkens als ik opnieuw opstart men onderste balletje te tikken, omdat hij dan in de stroom van men intake op de pomp komt
. wat een k*tgeluid, weet iemand wat ik daartegen kan doen??
edit:
heeft iedereen er 2 balletjes in? Ik heb al een manier gevonden om het tikken van het balletje tegen de behuizing van de pomp tegen te gaan. Dit kun je doen door je pomp ondersteboven te houden, en daarna de slang, die vlak onder je balletje uitkomt dicht te knijpen..... Maarja, ik zie het niet zitten om dit telkens te doen wanneer ik men computer opstart. Iemand andere oplossing, manier om die klote balletjes er uit te hale of zal ik maar metteen een leuk meeltje sturen naar Thermaltake en ondertussen ff gaan sparen voor een geluidsloze pomp
. Ik begrijp de maker van de pomp echt niet, hoe verzin je het om 2 balletje in een buisje te doen, waar onder een slang binnekomt met een redelijke waterstroom
![]()
?
Verwijderd
dat controleren kan ik ook wel met de ogen (waterflow) en met de handen (temp slangen en blok)
Ja, is ook wel zo, alleen doen ze dit altijd geloof ik. Die pompjes gaan ook weleens kapot en dan is dat door die balletjes makkelijker te controleren.Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 00:31:
dat controleren kan ik ook wel met de ogen (waterflow) en met de handen (temp slangen en blok), maar door die 2 kutballetjes zit ik hier nu wel met dat kl*te getik
Bij mij hebben de balletjes btw echt nooit gewerkt, toch is er een goede waterflow. Het tikken is best irritant ja. Niks aan te doen denk ik.
Verwijderd
Ik heb ff een vraagje alvorens ik eventueel een stap ga doen voor deze WC-set.
Ik gebruik nu een Thermalright SP-97 met daarop een Thermaltake Smart Fan II.
Op mijn gemodde duron 1400 ( is nu een XP3000+, L1=128kb en L2=256kb met een FSB van 200 ) heb ik de volgende temps:
MoBo : ABIT NF7-S V2.0
CPU overclock: 11 x 220 = 2425Mhz @ 2.0volt
Idle : 44 graden
Stressed: 57 Graden Max., is dus Prime95 voor een paar uurtjes draaien.
En op: 10.5 x 230 = 2415 @ 2.0volt heb ik ook dezelfde temps.
Dus mijn vraag is:
Als ik over zou stappen op deze WC-set gaat dan mijn temps lager of niet?
FW
Ik zou zo denken dat je temps wel iets naar beneden zullen gaan, zeker stressed maar met zo'n voltage zal het altijd hoog blijven.Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 09:18:
Okay,
Ik heb ff een vraagje alvorens ik eventueel een stap ga doen voor deze WC-set.
Ik gebruik nu een Thermalright SP-97 met daarop een Thermaltake Smart Fan II.
Op mijn gemodde duron 1400 ( is nu een XP3000+, L1=128kb en L2=256kb met een FSB van 200 ) heb ik de volgende temps:
MoBo : ABIT NF7-S V2.0
CPU overclock: 11 x 220 = 2425Mhz @ 2.0volt
Idle : 44 graden
Stressed: 57 Graden Max., is dus Prime95 voor een paar uurtjes draaien.
En op: 10.5 x 230 = 2415 @ 2.0volt heb ik ook dezelfde temps.
Dus mijn vraag is:
Als ik over zou stappen op deze WC-set gaat dan mijn temps lager of niet?
FW
Maar maakt jou setup nu geen vreselijke teringherrie? Je zult iig stil kunnen koelen met dit setje.
Non taken
Verwijderd
Qua herrie, nee je hoort welliswaar een beetje windzoem-geluid maar verder ook niet hoor.whizz666 schreef op 08 mei 2004 @ 09:55:
[...]
Ik zou zo denken dat je temps wel iets naar beneden zullen gaan, zeker stressed maar met zo'n voltage zal het altijd hoog blijven.
Maar maakt jou setup nu geen vreselijke teringherrie? Je zult iig stil kunnen koelen met dit setje.
Dus als ik het goed heb dan zal het maar 1 á 2 graden kunnen schelen?
Als dit het geval is dan denk ik niet dat het de moeite waard zal zijn om over te stappen.
FW
Ik weet niet of je Smart Fan op volle toeren loopt, in dat geval zal deze oplossing wel stiller zijn dan je luchtkoeling.
(Ik heb zowel de Smart Fan als aquarius II gehad, ook in combinatie
Dit topic is gesloten.