Thermaltake Aquarius II Cooling Deeltje 4

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 2.336 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 20:42

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter

Deel 4 alweer :)

Deeltje I: Thermaltake Aquarius II Cooling
Deel II: Thermaltake Aquarius II Cooling
Thermaltake Aquarius II Cooling Deeltje 3

het gaat over dit setje:

Thermaltake Aquarius II Cooling

Handige Review Links:

Madshrimps
Overclokercafe
PC-Arena
Motherboards

Dit is de doos + inhoud.
Afbeeldingslocatie: http://pcarena.uh-hosting.co.uk/images/hardware/Thermaltake/AquariusII_Joe/Dcp_1439.jpg

Leuk video filmpje:
Video 15.8 MB

en dit is bijv. de opstelling die ik zelf heb gemaakt:
Lege Kast
Volle Kast
BackUp Ding
Rad + Pomp
Pomp Met Kapot Ding
Blokje + Temp
Zonder Kast!! :D
KLIK VOOR FOTOS :D

Mini FAQ:

Wat voorn temps krijg je ongeveer??
-Ik zelf haal met mijn 1700+ temps zoon 25 Graden. Als ik hem oc naar 2600+ dan heb ik temps van 35 Graden. Andere users hebben soms wel temps van zoon 40 graden. [bijv Smarron met een vcore van 1.8]

Kan ik dit setje uitbreiden??
-Ja als je dit wilt kan dit. de slangen kunnen over een 8mm blokje. Alleen de temps worden wel wat warmer.

Moet ik die spiralen erin doen??
-Deze spiralen zorgen ervoor dat de slangen niet snel buigen. Je kan ze er wel in laten als je dat mooier vind.

Whelp!! Me slangen worden Groen!!!
-Dan had je dat groene goedje er niet in moeten gooien dat je erbij kreeg. dit is wel verstandiger want dit helpt tegen corrensie.

Is deze set 100% universeel??
-Ja je kan met dit setje op elke mobo terecht. Er is nog niemand die dat heeft bewezen dat het niet kan.

Uhm. Dit is de eerste keer dat ik wc heb, kan ik dit wel inelkaar zetten??
-Zelfs voor de ergste n0_ob's is dit een makkie. [If you can't build your wc, go back to making paper planes!! :p ]

Belangrijk om te weten!!:
Ben je een echte lanpartyanimal?? hou dan wel je kast rechtop en niet op de kop of schuin/scheef als je aan het sjouwen bent. de backupreceiver lekt als je hem op de kop houdt :'(.

Nog vragen die bij elke watercooling van pas komen??
Watercooling topic

Een toevoeging met dank aan kaasie:

Thermaltake Aquarius Series VGA Waterblok

Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/coolers/waterBlock/waterblock.jpg
Voor de Thermaltake Aquarius serie is er nu ook een VGA koeler te koop. Dit koelblok is Universeel met nVIDIA en ATI videokaarten. Dit koelblok wordt geleverd met de bijbehorende slangen en koelpasta.

Heb ik een andere pomp nodig?
Nee, je kan het standaard pompje van de TAII blijven gebruiken. Deze is krachtig genoeg voor deze complete set.

Wat zijn de temps na toevoeging van de koelblok?
De temperatuur van je waterkoeling zal iets stijgen, in mijn geval was het 3 graden boven mijn oude cpu temperatuur.

Kan ik mijn videokaart nu hoger klokken?
Ja dat is mogelijk, maar verwacht geen wonderen. Ik kon 30 mhz hoger klokken dan met standaard luchtkoeling.

Ik heb een TAIII kan ik nu ook het VGA blok aansluiten?
Ja zeker, de TA2 en TA3 zijn voorzien van dezelfde slangmaat zodat het blokje zonder problemen gebruikt kan worden.

meer info is te vinden op:
de site van Thermaltake

Als er nog handige/nuttige/interessante toevoegingen voor deze topicstart zijn, meld het gerust via mail aan mij, dan zet ik het erin. Post on-topic en hou het beschaafd mensen ;)

SauS© , deze topicstart van HenK overgenomen uit deel II.

[ Voor 15% gewijzigd door Remy op 13-02-2004 12:57 . Reden: vgablok info toegevoegd ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87541

Mijn pc maakt zoveel herrie, Dus Ik ben aan het overwegen deze set te kopen! Haal nu 40°C idle op een 2600+ (no oc) Ik krijg dat wel lager heh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51220

Anoniem: 87541 schreef op 13 februari 2004 @ 16:40:
Mijn pc maakt zoveel herrie, Dus Ik ben aan het overwegen deze set te kopen! Haal nu 40°C idle op een 2600+ (no oc) Ik krijg dat wel lager heh?
ja dat moet wel gaan lukken, met de juiste setup moet je een lagere temp weten te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-05 08:45

t3q

Say yes to teq

Die balletjes bewegen bij mij echt niet. Is dat bad or good?

[ Voor 67% gewijzigd door t3q op 13-02-2004 18:13 ]

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiqziz
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-05 15:26
t3q schreef op 13 februari 2004 @ 18:11:
Bij mij bewegen die balletjes ook niet maar de temps blijven ok dus ik zou me er niet zo druk om maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

t3q schreef op 13 februari 2004 @ 18:11:
die balletjes is een handig iets om te zien of je waterstroomt, maar voor de rest hebben ze geen functie.

Liefst zou ik zelf helemaal geen balletjes willen hebben maarja.. Zolang je water maar stroomt is er niks aan de hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q
  • Laatst online: 25-05 08:45

t3q

Say yes to teq

Ok thnx.

Temps zijn nu 44/26 idle :(

Kheb net die boutjes met de hand wat vaster gedraaid maar helpt niet echt veel.

Misschien maar een keer de setup veranderen. Heb het nu volgens het boekje gedaan.

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

t3q schreef op 13 februari 2004 @ 20:51:
Ok thnx.

Temps zijn nu 44/26 idle :(

Kheb net die boutjes met de hand wat vaster gedraaid maar helpt niet echt veel.

Misschien maar een keer de setup veranderen. Heb het nu volgens het boekje gedaan.
26 idle en 44 stressed is niet zo slecht hoor. Denk als je de setup nog iets veranderd dat je dan nog veel lagere temps kan krijgen. Maak bijv je slangen ook zo kort mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog een paar vraagjes over deze set:
Maakt de gehele set veel lawaai?
En gaat de watercooling automatisch aan als je de pc aan zet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiqziz
  • Registratie: Januari 2004
Anoniem: 87541 schreef op 14 februari 2004 @ 17:20:
Nog een paar vraagjes over deze set:
Maakt de gehele set veel lawaai?
En gaat de watercooling automatisch aan als je de pc aan zet??
Hij maakt juist heel weinig lawaai, helemaal als je de fan op de radiator op 7/5 volt zet. De watercooling gaat inderdaad automatisch aan als je de pc aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Quiqziz schreef op 14 februari 2004 @ 17:40:
[...]

Hij maakt juist heel weinig lawaai, helemaal als je de fan op de radiator op 7/5 volt zet. De watercooling gaat inderdaad automatisch aan als je de pc aanzet.
idd, de fan van je rad en je pomp kan je direct op je moederbord aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Okee, Nu nog ff werken en ik heb de set :). het is ook geen probleem als ie 24/7 draait heh :)
Thx voor de antwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87541 schreef op 14 februari 2004 @ 18:14:
Okee, Nu nog ff werken en ik heb de set :). het is ook geen probleem als ie 24/7 draait heh :)
Thx voor de antwoorden :)
nee hoor, hier draait me pc ook bijna altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke, :) haha, Heb nu dat filmpje gezien. geeft me een veel beter beeld over de kit ! :)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 87541 op 14-02-2004 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcarter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-04 20:08
Weet iemand al waar je het vga blokje kan kopen?
ik zag dat er in deeltje III wel 2 internetwinkels stonden maar ik wil graag weten of mensen nog gewone winkels of andere hebben gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan_R
  • Laatst online: 24-04 16:19

Duncan_R

www.motor-forum.nl

1`9-11-2003 heb ik dit setje ook gekocht maar ondanks dat het de nieuwe set is begint mijn pompje toch te rammelen. Wintelco maar even mailen of ze hier wat mee kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tcq
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-05 13:57

Tcq

Ik heb deze week een Aquarius II setje besteld, als ik het goed begrepen heb zit er geen water bij, toch?
Moet er gedemineraliseerd water in of iets anders, en hoeveel water heb ik dan ongeveer nodig?

alvast bedankt :)

[ Voor 3% gewijzigd door Tcq op 17-02-2004 16:18 ]

Row row row your boat, quickly down the stream, see a croc and shit yourself, don't forget to scream!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrlck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:26
Tcq schreef op 17 februari 2004 @ 16:15:
Ik heb deze week een Aquarius II setje besteld, als ik het goed begrepen heb zit er geen water bij, toch?
Moet er gedemineraliseerd water in of iets anders, en hoeveel water heb ik dan ongeveer nodig?

alvast bedankt :)
Haal gewoon een liter fles gedemineraliseerd water bij de drogist of supermarkt..kost je nog geen euro.. er gaat niet meer in dan een halve liter in dit setje..toen ik um had was het 350 ml geloof ik en dat is dus inclusief backup res

en ook niet vergeten dat groen blauwachtige goedje erin te mengen anders krijg je alg :)

[ Voor 8% gewijzigd door Patrlck op 17-02-2004 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tcq
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-05 13:57

Tcq

Okee, daar kan ik wat mee.

Als alternate een beetje opschiet met leveren, maak ik wel een paar foto's :)

Row row row your boat, quickly down the stream, see a croc and shit yourself, don't forget to scream!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105799

Ik zit ook te denken aan waterkoeling maar nou zit ik eingelijk met de onzekerheid of die slangen in de kast niet gemakkelijk scheuren of zo iets.
Wat doen jullie om de slangen te "beschermen" tegen scheuren of is dit nou niet te doen?

Mvg

Eelco Tekampe

of is dit nu weer dom vragen?? :?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 105799 op 17-02-2004 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hephaistus
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-01 09:36
Sorry dat ik het moet zeggen hoor. maar ik vind dit een van de slechtste setjes die erop de markt zijn. ik heb het ook zitten en het begint na 2maanden zwaar veel lawaai te maken :( ..... de pomp begint namelijk te rammelen :( .
OK het is een best een goedkope set , maar ik zou ze nooit opnieuw kopen.
nu zou ik direct voor een duurder, beter en stiller set gaan. _/-\o_
(dit is maar mijn mening hé ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
  • Laatst online: 19:10
Green_Yoda schreef op 17 februari 2004 @ 18:18:
Sorry dat ik het moet zeggen hoor. maar ik vind dit een van de slechtste setjes die erop de markt zijn. ik heb het ook zitten en het begint na 2maanden zwaar veel lawaai te maken :( ..... de pomp begint namelijk te rammelen :( .
OK het is een best een goedkope set , maar ik zou ze nooit opnieuw kopen.
nu zou ik direct voor een duurder, beter en stiller set gaan. _/-\o_
(dit is maar mijn mening hé ;) )
wat zijn je temps dan?
het ratelen van het pompje kan te maken hebben met lucht in je pomp of gewoon een slecht pompje (terugbrengen naar de winkel in dat geval).

Het thermaltake aqua2 setje is idd niet vergelijkbaar met andere (duurdere) setjes, maar het is iig veel beter dan alle luchtkoelers die ik ooit heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hephaistus
ik moet eerlijk toegeven mijn temps zijn goed, daar heb ik niets te klagen over. (ik weet ze niet meer vanbuiten)
Maar toch hoe meer ik lees over waterkoelingssytemen hoe minder tevreden ik ben over mijn set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
Green_Yoda schreef op 17 februari 2004 @ 18:39:
ik moet eerlijk toegeven mijn temps zijn goed, daar heb ik niets te klagen over. (ik weet ze niet meer vanbuiten)
Maar toch hoe meer ik lees over waterkoelingssytemen hoe minder tevreden ik ben over mijn set.
Dus je temps zijn goed, maar des te meer je leest over waterkoelingssystemen des te minder tevreden wordt je over dit setje?

hmmmm.... het spijt me, maar met mijn 2 jaar kleuterschool snap ik dat niet.
TIP: minder over andere waterkoelingssystemen lezen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door pyro83 op 17-02-2004 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Laatst online: 04-08-2024
Green_Yoda schreef op 17 februari 2004 @ 18:39:
Als je dat allemaal leest over waterkoelingen, lees je dan ook de prijs??
De TT2 geeft echt niet zulke slechte prestaties t.o.v andere waterkoelingen hoor, maar wel tegen een heel schappelijke prijs.
Trouwens, als je niks te klagen hebt over je temps, waarover dan wel, die 20 Db aan geluid misschien.....? 8)7

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hephaistus
whizz666 schreef op 17 februari 2004 @ 19:12:
[...]

Als je dat allemaal leest over waterkoelingen, lees je dan ook de prijs??
De TT2 geeft echt niet zulke slechte prestaties t.o.v andere waterkoelingen hoor, maar wel tegen een heel schappelijke prijs.
Trouwens, als je niks te klagen hebt over je temps, waarover dan wel, die 20 Db aan geluid misschien.....? 8)7
20db??!!??
ik spreek hier over minstens 30db.(is begonnen na 2 maand achter de installatie)
ik moet mijn pc afzetten als mijn zus wil gaan slapen in de kamer naast mij. ik denk dat dat genoeg zegt.
En ik spreek hier niet over die heel dure setjes, maar je hebt nog verschillende setjes die in de prijsklasse liggen van tt2, kijk maar eens op de verschillende review sites.
en met dat ik zeg dat mijn temps goed zijn bedoel ik daarbij dat ze niet slechter zijn dan de standaard koeler

[ Voor 7% gewijzigd door Hephaistus op 17-02-2004 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrlck
  • Laatst online: 19:26
Green_Yoda schreef op 17 februari 2004 @ 20:00:
[...]

20db??!!??
ik spreek hier over minstens 30db.(is begonnen na 2 maand achter de installatie)
ik moet mijn pc afzetten als mijn zus wil gaan slapen in de kamer naast mij. ik denk dat dat genoeg zegt.
En ik spreek hier niet over die heel dure setjes, maar je hebt nog verschillende setjes die in de prijsklasse liggen van tt2, kijk maar eens op de verschillende review sites.
en met dat ik zeg dat mijn temps goed zijn bedoel ik daarbij dat ze niet slechter zijn dan de standaard koeler
Denk dat je dan lucht in je systeem heb of een slechte pomp maar ik heb dit setje in november vorig jaar gekocht en zelf tot januari in me pc gehad en nooit problemen ermee gehad.. Heb het setje nu bij een vriend van me ingebouwd en die draait bijna anderhalve maand en hij heeft ook geen last van geratel..

Zou als ik jou was ff kijken of er wel genoeg water in je pomp zit (dat reserviortje in je pomp) en anders garantie claimen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Green_Yoda schreef op 17 februari 2004 @ 20:00:
[...]

20db??!!??
mag jij mij 1 setje noemen welke voor dezelfde prijs vergelijkbaar is en even goed koelt. Ik ben ze nog niet tegen gekomen, en wat het geluid betreft, Is de set zeer geluidsarm en maakt zeker weten minder herrie dan een lucht gekoelde cpu blok bij dezelfde bestressing.

Ik haal anders nog wel (xp2500+) 2,6 ghz met mijn setje, met een vcore van 2v. Dat zie ik mening erg dure set niet doen, en zeker met een stressed temp van 44 graden is dat zeer goed voor deze set, goed ik heb dan wel een betere fan er op zitten maar voor de rest is alles standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Laatst online: 24-05 20:14
ik las dat de slang maten 8mm zijn. is dat binnen of buiten maat? als het namelijk binnenmaat is, is dit een leuk setje om te beginnen en dan later het blokje enzo vervangen voor en betere, rad vervangen, als je geen geld heb om dat in 1 keer te doen :) je bent dan wel duurder uit maar ja...

ik lees ook net op de site van alternate dat er voor de pomp 3 maten aan bevestigings materiaal zijn meegeleverd, of is dit voor de complete set?

iemand hem trouwens al op een 2800+ barton gehad?

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MewBie schreef op 17 februari 2004 @ 22:13:
ik las dat de slang maten 8mm zijn. is dat binnen of buiten maat? als het namelijk binnenmaat is, is dit een leuk setje om te beginnen en dan later het blokje enzo vervangen voor en betere, rad vervangen, als je geen geld heb om dat in 1 keer te doen :) je bent dan wel duurder uit maar ja...

ik lees ook net op de site van alternate dat er voor de pomp 3 maten aan bevestigings materiaal zijn meegeleverd, of is dit voor de complete set?

iemand hem trouwens al op een 2800+ barton gehad?
binnenmaat is 6mm maar hij kan met gemak over 8mm heen, dus het is zeker mogelijk om later andere onderdelen toe te voegen.

Pomp is ook gewoon 6mm binnenmaat, alle onderdelen van de set hebben dezelfde maat dus wat op de site van alternate staat klopt niet.

2800+ kan je zonder problemen koelen met deze set, er zijn meerdere personen met deze combi. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Laatst online: 24-05 20:14
Anoniem: 51220 schreef op 17 februari 2004 @ 22:25:
[...]

binnenmaat is 6mm maar hij kan met gemak over 8mm heen, dus het is zeker mogelijk om later andere onderdelen toe te voegen.

Pomp is ook gewoon 6mm binnenmaat, alle onderdelen van de set hebben dezelfde maat dus wat op de site van alternate staat klopt niet.

2800+ kan je zonder problemen koelen met deze set, er zijn meerdere personen met deze combi. :)
heb net ook ff voor de gijn dat filmpje van die gameman gekeken op een 106W verstokende P4 3,06GHz een Load temp van 46 graden 8)7 dan moet een 2800+ makkelijk onder de 40 komen :D hij vertelt alleen niet wat de omgevingstemp is :/

damn, dan ga ik dalijk nog twijfelen tussen een Zalman 7000 en zo't Aquarius setje...

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37909

ik lees net op de motherboards.org site dat je de koelpaste 72 moet laten "drogen"

After applying the correct amount of Arctic Silver III to the CPU and water block bottom, I allowed it to cure for the minimum 72 hours before I started in on my testing. The tests consist of:

Of moet je 72 uur je CPU niet stressen? En zit deze koelpasta er ook bij of moet je dat los kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97730

Goed, hier mijn (te lang) verhaal,

Nu dat ik het aquarius II setje eindelijk erin heb liggen _/-\o_ , valt me op dat het geluid van mijn vga-koeler er bovenuit springt. Het gaat hier om de leadtek a380 :9 . Die hebben zo'n klein razend fannetje erin zitten, die ook nog eens temp. gevoelig zijn.

Nu leek het me wel wat om het vga-blokje van thermaltake te bestellen. Maar nu weet ik niet of dat zomaar kan, aangezien de hele kaart ingepakt zit met heatsinks(ook voor geheugen, dat dan niet meer gekoeld wordt). Die krengen worden 70 graden stressed!!!

Daarnaast zat ik te denken aan een zalman ZM80C-HP met ZM-OP1, of simpelweg een papst opbouwen i.p.v. de bestaande fan.

Misschien dat iemand hier al ervaringen heeft met koeling van de a380, of andere hittebronnen. ideeen zijn altijd welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hephaistus
Anoniem: 51220 schreef op 17 februari 2004 @ 21:55:
[...]

mag jij mij 1 setje noemen welke voor dezelfde prijs vergelijkbaar is en even goed koelt. Ik ben ze nog niet tegen gekomen, en wat het geluid betreft, Is de set zeer geluidsarm en maakt zeker weten minder herrie dan een lucht gekoelde cpu blok bij dezelfde bestressing.

Ik haal anders nog wel (xp2500+) 2,6 ghz met mijn setje, met een vcore van 2v. Dat zie ik mening erg dure set niet doen, en zeker met een stressed temp van 44 graden is dat zeer goed voor deze set, goed ik heb dan wel een betere fan er op zitten maar voor de rest is alles standaard.
:P dit zijn er enkele.....
en het zijn allemaal low budget watercooling.
Waarschijnelijk bestaan er nog meer.

http://www.madshrimps.be/...=4&artpage=125&articID=51

btw jullie moeten me niet zo aanvallen hoor. :'(
Ik vertel gewoon wat mijn ervaring is met dit setje, dat is alles.(er mogen toch wel ervaringen vertelt worden in dit topic ;) )
als jullie er tevreden mee zijn en het goed werkt bij jullie, zoveel te beter voor jullie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002

Pubbert

random gestoord

Ik ga binnenkort (eindelijk) mijn al een hele tijd kapotte pomp terugsturen (doet helemaal nix meer) Welke revisie pomp zal ik nu waarschijnlijk krijgen (heb de set gekocht bij Tweakstore) en zijn er nog meer problemen met deze revisie?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Green_Yoda schreef op 18 februari 2004 @ 00:27:
[...]

:P dit zijn er enkele.....
en het zijn allemaal low budget watercooling.
Waarschijnelijk bestaan er nog meer.

http://www.madshrimps.be/...=4&artpage=125&articID=51
heb je de conclusie ook gelezen van dat linkje :P
4th place: Poseidon

cheap water-cooling
easy installation
bad performance

3rd place: SLK-800

high-end air-cooling
good performance at lower outputs
expensive for air-cooling

2nd place: Thermaltake Aquarius 2

quite cheap
good performance
easy installation
lousy fan (replacing it with a better one instantly improves the performance)
kept together by magnets

1st place: Colorcase Cool Sprinter

big radiator but..
it could have been better
not a very complete kit as it borrows parts from the Poseidon kit.

What to do, what to buy?

I think that when you are starting out with water-cooling you're going to have the most fun with the Thermaltake Aquarius kit. It's cheap, well performing, small and easy to install. The Cool Sprinter kit is for more advanced users, because it requires some skills to install and most people don't have enough space to fit the whole radiator in their case (120mmx140mmx120mm) , so modifying your case can be necessary!
De TA komt hier goed uit de test :)
Anoniem: 37909 schreef op 17 februari 2004 @ 23:02:
ik lees net op de motherboards.org site dat je de koelpaste 72 moet laten "drogen"

After applying the correct amount of Arctic Silver III to the CPU and water block bottom, I allowed it to cure for the minimum 72 hours before I started in on my testing. The tests consist of:

Of moet je 72 uur je CPU niet stressen? En zit deze koelpasta er ook bij of moet je dat los kopen?
Daar bedoelen ze mee dat je de beste prestaties krijgt van de koelpasta na die tijd. Met andere worden je kan je pc gewoon direct gebruiken, maar je haalt een maximale overklok na die 72 uur omdat je koelpasta dan het beste werkt.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 51220 op 18-02-2004 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Leuk setje zeker weten en aangezien ik een nOOb ben met WC is dit volgens jullie een leuke set om mee te beginnen?
Maar dan zit ik nog met iets.
Hoe wil je zorgen dat je slangen heel blijven ik heb geen zin om na een half jaar of zo de hele handel te moeten vervangen omdat er water is gelekt.
Dat vind ik dan weer zonde van mijn geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105799 schreef op 18 februari 2004 @ 11:20:
Leuk setje zeker weten en aangezien ik een nOOb ben met WC is dit volgens jullie een leuke set om mee te beginnen?
Maar dan zit ik nog met iets.
Hoe wil je zorgen dat je slangen heel blijven ik heb geen zin om na een half jaar of zo de hele handel te moeten vervangen omdat er water is gelekt.
Dat vind ik dan weer zonde van mijn geld.
Uhm. Dit is de eerste keer dat ik wc heb, kan ik dit wel inelkaar zetten??
-Zelfs voor de ergste n0_ob's is dit een makkie. [If you can't build your wc, go back to making paper planes!! ]
en die slangen gaan langer mee dan je pc ;) Het is daarom niet nodig om slangen te vervangen, ze zullen ook niet gaan scheuren ofzo. Alles is voor een goede kwaliteit, behalve de backupreservoir die is wat minder maar goed die is dan ook niet nodig in je systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tnx ik zal ga dat setje eens even bij elkaar sparen.
En dan kijken wat het wordt.
En met vragen kan ik tegen die tijd gewoon in een [WC] topic kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105799 schreef op 18 februari 2004 @ 12:46:
Tnx ik zal ga dat setje eens even bij elkaar sparen.
En dan kijken wat het wordt.
En met vragen kan ik tegen die tijd gewoon in een [WC] topic kwijt?
Vragen over TA2 mag je hier stellen, andere wc's kunnen in het grote wc topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Okee bedankt voor de info Kaasie.
Maar ik heb ook iets gelezen over ALG krijg ik dat spul dat ALG tegen gaat erbij of moet dat nog apart er bij worden gehaalt?
En hoe krijg je die slangen in een soort van NEON gloed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-04 19:48

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Anoniem: 105799 schreef op 18 februari 2004 @ 14:07:
Maar ik heb ook iets gelezen over ALG krijg ik dat spul dat ALG tegen gaat erbij of moet dat nog apart er bij worden gehaalt?
Gedemineraliseerd water gebruiken en gewoon anti vries er bij doen. niet dat groene spul gebruiken dat brengt een vieze groene laag op je slangen aan en krijg je er niet meer uit.

Voor die neon meuk kun je UV Reactive spul gebruiken. dan licht het op bij een Black Light

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105799 schreef op 18 februari 2004 @ 14:07:
er zit een waterwetter bij je set, deze doe je bij de demi water welke je wel zelf moet kopen.

NEON gloedt kan je krijgen door een uv lamp en door UV gevoelige vloeistof toe te voegen aan je water. Je kan het zelf maken:
Anoniem: 51220 schreef op 05 februari 2004 @ 13:39:
[...]

:+ wij nemen:

2x gele markeerstift (of groen/blauw wat je maar wilt)

Daar uit haal je de stiften (buisje met wol+kleurstof) dit knip je in zeer kleine stukjes en stop je vervolgens in een halfglaasje demi water. Zorg er voor dat zo veel mogelijk water wordt opgezogen door de stiften. Vervolgens neem je de kleine stukjes en pers je al het water+kleurstof uit de stukjes stift.

Dit kleurstof water gooi je vervolgens nog een keer door een koffiefilter zodat eventuele stukjes stift+stof/prut uit je water gaat.

Daarna heb je een zeer geconcentreerde UV vloeistof. Gooi van deze vloeistof een klein beetje in je wc en je water krijgt een mooie gele/groene kleur wanneer je een uvlamp in de buurt hebt.

Je slangen worden niet aangetast, ze krijgen ook geen kleur. Dus wanneer je het water uit je wc haalt zullen alle onderdelen nog gewoon schoon zijn.

Ik heb nu koelvloeistof+demi water+ UV vloeistof al 4 maanden draaien zonder enig probleem. Temps blijven perfect en de kleur van het water blijft ook steeds hetzelfde zoals het moet.

(kortom voor 2 euro heb je genoeg uv vloeistof voor zo'n 8x wc verversen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37909

Ik denk dat ik dit setje maar eens ga aanschaffen. Ik heb nog nooit met waterkoeling gewerkt, maar lijkt me wel mooi werken. Het in elkaar zetten lijkt mij ook niet zo moeilijk. Maar ik had nog 1 vraag: of de artic siler koelpasta ook bij dit setje wordt geleverd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok Ik ga daar maar eens mee spelen.
Allemaal bedankt voor de uitleg _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37909 schreef op 18 februari 2004 @ 14:16:
Ik denk dat ik dit setje maar eens ga aanschaffen. Ik heb nog nooit met waterkoeling gewerkt, maar lijkt me wel mooi werken. Het in elkaar zetten lijkt mij ook niet zo moeilijk. Maar ik had nog 1 vraag: of de artic siler koelpasta ook bij dit setje wordt geleverd??
nee geen artic koelpasta, maar de koelpasta bij deze set is ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95477

Tijdje geleden dat ik hier gepost heb, maar heb nu een tijdje een bigtower en heb me hele TTA prachtig verwerkt vind ik zelf, hbe ook een nieuw mobo en proc.
Huidige setup:
Barton 2500+(1833 mhz) @ Barton 3200+(2310 mhz)
Epox 8RDA3+
256 mb ddr
Gf3 Ti 200

Temps @ 3200+ zijn:
Idle 30 graden celsius
Stressed 37 graden celsius

P.S: strx of morge post ik pics wel ff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Laatst online: 19:33

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

g*dv*r :'( waarom hebben jullie zulke lage temps? ik heb me complete kast (aopen qfa50) verbouwd ondertussen, heb een amd athlon (Barton) 2800+ standaard lopen en als ik gewoon een beetje aan het internetten ben, of zelfs als ik helemaal nix doe op dat apparaat dan rennen me temps al naar de 44 graden :'( ik heb echt geen idee meer wat ik moet veranderen. d'r is haast nix meer volgens mij, ik wordt er moedeloos van

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
Yukkie schreef op 18 februari 2004 @ 23:21:
g*dv*r :'( waarom hebben jullie zulke lage temps? ik heb me complete kast (aopen qfa50) verbouwd ondertussen, heb een amd athlon (Barton) 2800+ standaard lopen en als ik gewoon een beetje aan het internetten ben, of zelfs als ik helemaal nix doe op dat apparaat dan rennen me temps al naar de 44 graden :'( ik heb echt geen idee meer wat ik moet veranderen. d'r is haast nix meer volgens mij, ik wordt er moedeloos van
gebruik je de h-beugel?
hou je je slangen zo kort mogelijk?
is de airflow in je kast goed?
zit je cpu-blokje 100% recht en strak op je cpu?

Ik zou hier eens naar kijken, het zal aardig wat uitmaken qua temps.

pyro83 schreef op 18 februari 2004 @ 23:37:
[...]

gebruik je de h-beugel?
hou je je slangen zo kort mogelijk?
is de airflow in je kast goed?
zit je cpu-blokje 100% recht en strak op je cpu?

Ik zou hier eens naar kijken, het zal aardig wat uitmaken qua temps.
+ andere betere fan aanschaffen, scheelt herrie en temp

eventueel kan je ook je rad buiten je case plaatsen dat kan ook weer een paar graden schelen. Je rad moet je in iedergeval zo zetten dat deze direct koude lucht van buiten krijgt. Zal zo eens een foto van mijn nieuwe setup maken, dan kan je zien wat ik bedoel.

Belangrijkste is natuurlijk het juist monteren van je cpublok. Dit moet echt precies recht zijn anders kost het je gewoon veel aan temperatuur. Gebruik ook niet te veel koelpasta heeft toch geen nut.

Dat filmpje is heel handig ik heb hem bekeken en nou is het me helemaal duidelijk alleen nog zorgen dat het setje thuis komt te liggen zodat hij geinstalleerd kan worden. :)

Anoniem: 83301

Lijkt me een leuke set, zeker voor 95€

Ik wil er niet mee gaan OC-en, maar het is voornamelijk voor de stilte. Is dit setje stiller dan een stille hardeschijf (seagate barracuda 7200.7 80Gb)??? En dan doel ik voornamelijk op het pompje, want de fan kan ik natuurlijk vervangen/Vreguleren.

Anoniem: 83301 schreef op 19 februari 2004 @ 10:15:
Lijkt me een leuke set, zeker voor 95€

Ik wil er niet mee gaan OC-en, maar het is voornamelijk voor de stilte. Is dit setje stiller dan een stille hardeschijf (seagate barracuda 7200.7 80Gb)??? En dan doel ik voornamelijk op het pompje, want de fan kan ik natuurlijk vervangen/Vreguleren.
ja zeker als je niet overklokt kan je hem stiller krijgen dan je voedingsfan/hd's

beloofde pics:

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~sarj/diverse/Image054.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~sarj/diverse/Image056.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~sarj/diverse/Image058.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~sarj/diverse/Image059.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~sarj/diverse/Image062.jpg

hier nog zonder vga koelblok, deze komt er binnenkort weer op.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 51220 op 19-02-2004 11:01 ]

Ziet er goed uit Kaasie.
Ik wil ook dat VGA koelblok er op hebben dan ben ik van die fan van me 9600Pro af.
Maar eerst maar eens zorgen dat het setje in mijn kast zit dan kan ik dat VGA koelblok wel aanschaffen :)

Maar om het beste resultaat te krijgen kwa koeling moet je de Rad dicht bij de proc hebben of het reservoir??
Ik heb een TT Xaser III kast waar is dan de beste plek om die Rad/reservoir te plaatsen weet iemand dat?
want die Rad moet redelijk open staan toch zodat hij gemakkelijk lucht aan kan halen?

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 105799 op 19-02-2004 12:10 ]

• Yukkie
  • Laatst online: 19:33

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Ik gebruik die h-beugel dus niet ivm het missen van gaten in mijn mobo, de rad fan zuigt koude lucht van buiten de kast (via de voorkant) naar binnen in het onderstaande plaatje, staat de rad nog los voorin, maar die is -nadat we de voorkant opengedremeld hebben- tegen de voorkant aan geschroefd
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/yukkie/images/total.jpg en aan de zijkant, ongeveer onder de hdd, zit nu een 12 cm gat met een fan erachter die naar binnen blaast.

ik heb nog steeds niet zoveel vertrouwen in dat bevestigings beugeltje, maar goed, aangezien ik die h-beugel niet kan plaatsen, heb ik weinig keus...

We've got that ring of confidence

Anoniem: 105799 schreef op 19 februari 2004 @ 11:28:
Ziet er goed uit Kaasie.
Ik wil ook dat VGA koelblok er op hebben dan ben ik van die fan van me 9600Pro af.
Maar eerst maar eens zorgen dat het setje in mijn kast zit dan kan ik dat VGA koelblok wel aanschaffen :)

Maar om het beste resultaat te krijgen kwa koeling moet je de Rad dicht bij de proc hebben of het reservoir??
Ik heb een TT Xaser III kast waar is dan de beste plek om die Rad/reservoir te plaatsen weet iemand dat?
want die Rad moet redelijk open staan toch zodat hij gemakkelijk lucht aan kan halen?
gaat er vooral om dat je de stroom volgorde goed hebt, dus eerst pomp -> rad -> cpu -> (reservoir) -> pomp

hier nog een pic van mijn wc in idle stand na 40 beetje internetten enzo
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~sarj/diverse/idle.JPG

Okee ik ga die set denk ik in de vakantie (volgende week) bestellen en dan maar eens even inbouwen die handel :)
Kaasie bedankt voor alle uitleg _/-\o_

Yukkie schreef op 19 februari 2004 @ 12:40:
Ik gebruik die h-beugel dus niet ivm het missen van gaten in mijn mobo, de rad fan zuigt koude lucht van buiten de kast (via de voorkant) naar binnen in het onderstaande plaatje, staat de rad nog los voorin, maar die is -nadat we de voorkant opengedremeld hebben- tegen de voorkant aan geschroefd
[afbeelding] en aan de zijkant, ongeveer onder de hdd, zit nu een 12 cm gat met een fan erachter die naar binnen blaast.

ik heb nog steeds niet zoveel vertrouwen in dat bevestigings beugeltje, maar goed, aangezien ik die h-beugel niet kan plaatsen, heb ik weinig keus...
misschien een tip voor jouw, plaats het rad onder je voeding. Dus op de plaats waar je nog een extra casefan kan monteren. Dan laat je de koude lucht van buiten door je rad naar binnen blazen. Je voeding haalt vervolgens je warme rad lucht weer naar buiten.

Dat scheelt weer extra in temp voor zowel je cpu als systeem

http://www.freewebs.com/paashaas/foto1.jpg

Deze foto is gewoon een algemene foto van de hele kast met alle stuff erin.
Boven in links zitten 2 fans met daarvoor de rad en fan.Ik heb me rad in een 3,5 inch rek gemonteerd wat eigenlijk voor HD's is.Jullie kunne mijn fantastische meetwerk nog zien zitten :P.Daarnaast hangt de backup reservoir en tegen me andere zijwand van me pc zit de pomp.

http://www.freewebs.com/paashaas/foto2.jpg

Dit is een iets overbelichte foto die ik van bovenaf heb genomen op de rad.
Ik heb de stalen cover die over de rad zit gebruikt om em op te hangen in dat rek.
Als je rechts op de foto kijkt zie je een boutje zitten. En op deze manier zitten er 4 in, 2 boven en 2 onder.

http://www.freewebs.com/paashaas/foto3.jpg

Is bovenzicht van me rad en de fans die de warme lucht me bakkie uit blazen.

http://www.freewebs.com/paashaas/foto4.jpg

Op deze foto zie je een overzicht van hoe alles en waar alles zit.Zoals je ook kunt zien steekt de dop van me backup reservoir net mooi boven het frame uit.Op deze manier kan ik me water makkelijk bijvullen, omdat ik een A-Open HQ-08 kast heb.
En die heeft bovenop een plaat die je eraf kunt klikken, dus als ik moet bijvullen klik ik die eraf en dan pak ik een trechtertje en een glas water of demi water erin en klaar is kees.

Ik ben hier ongeveer 6 uur mee bezig geweest vooral het bedenken duurde lang want die rad wist ik niet waar ik die plaatsen moest. :*)

als je de foto's even verkleint kan je ze gewoon in [img ]link[/] tag zetten ;)
links werken niet helemaal lekker zo

ja ik merkte het maar heb nu ff geen tijd moet klaar maken, om te gaan carnavale

• Kiff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-05 08:37
Is er eigenlijk al iemand die dit setje op een Socket 754/940 heeft weten te plaatsen? Of dat hij in de toekomst ook op een 939 zal passen?

Heb het nu immers al even en dacht eraan om naar een 939 over te stappen, en deze hopelijk mee over te nemen.

Anoniem: 100484

Ik heb deze set nu zo'n 13 maanden in gebruik.
Ben geen enkel probleem tegen gekomen met deze set.
Geen rammelende pomp, geen lekkages, e.d.

Heb er gedeminiraliserend water in zitten met UV-Reactive.
De originele slangen heb ik vanwege een casemod vervangen door aquarium slangen van 6 mm dik.

Foto en zo zijn de zien op :

www.akula.nl -> casemod

Dan te temps. ; nu zit ie rond de 38/40 idle en bij een zware vidcoding zo rond de 46 graden. Het e.e.a. hangt van de kamertemp. af. Ik heb wat rondgekeken voor het VGA koelblokje maar de lijkt me slecht verkrijgbaar maar overweeg dus deze aan te schaffen.

Al bij al vind ik het een leuk setje al ie het geen die-hard overklok koel dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
Kiff schreef op 19 februari 2004 @ 22:28:
Is er eigenlijk al iemand die dit setje op een Socket 754/940 heeft weten te plaatsen? Of dat hij in de toekomst ook op een 939 zal passen?

Heb het nu immers al even en dacht eraan om naar een 939 over te stappen, en deze hopelijk mee over te nemen.
Ik heb um op mijn A64 3000+ zitten. past perfect en koelt prima.
32graden idle, 36 stressed maar dit is met veel te lange slangen.
zal binnenkort wel ffkes pics posten.

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75962

Yukkie schreef op 19 februari 2004 @ 12:40:
[afbeelding] en aan de zijkant, ongeveer onder de hdd, zit nu een 12 cm gat met een fan erachter die naar binnen blaast.

waarom gebruik je die backup?, het geeft meer "draden" en meer kans op lekken (dat ding is niet waterdicht!!) en als je hem eraf houdt dan moet je je watercooling 1 keer in het half jaar bijvullen.... dat is toch ook niet erg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75962

ik zie trouwens dat er nog steeds gebruikt word gemaakt van mijn openings post, ik zou wel graag weer de nieuwe maken voor deeltje 5! als ik hier toestemming voor krijg wil ik daar nu al wel aan beginnen... ik zal het draadje dan ook even gaan volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75962 schreef op 20 februari 2004 @ 09:01:
ik zie trouwens dat er nog steeds gebruikt word gemaakt van mijn openings post, ik zou wel graag weer de nieuwe maken voor deeltje 5! als ik hier toestemming voor krijg wil ik daar nu al wel aan beginnen... ik zal het draadje dan ook even gaan volgen.
zou zeggen schrijf een mooi stukje en stuur hem per mail naar ReemF :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boullie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:48

Boullie

Da Bulster

Ik heb een probleempje:
Past de rad tussen een 3,5 intern bay en zo ja hoe hoog is hij?
kheb namelijk nog maar weinig plek voor wc maar wil het toch wel graag :D

Boullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Boullie schreef op 20 februari 2004 @ 17:15:
Ik heb een probleempje:
Past de rad tussen een 3,5 intern bay en zo ja hoe hoog is hij?
kheb namelijk nog maar weinig plek voor wc maar wil het toch wel graag :D
nee dat zal niet passen, daar is hij te groot voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boullie
  • Registratie: November 2002

Boullie

Da Bulster

dan bedoel ik de interne bay waar ook hdd's in passen he, die loopt bij mij namelijk door tot helemaal onder.
Dit is dus 1 lang stuk waar je normaal hdd's tussen hangt.
had het uitgerekend maar weet niet of het klopt.
zijn er mensen die de rad er tussen hebben hangen?

| 5,25 bay |
| |
| |
| |
| floppy |
| |
| rad? |
| rad? |
| rad? |
| |

Om nog specifieker te zijn hoe groot is de fan op de rad??

[ Voor 41% gewijzigd door Boullie op 20-02-2004 17:39 ]

Boullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Laatst online: 23-05 18:42
Boullie schreef op 20 februari 2004 @ 17:31:
dan bedoel ik de interne bay waar ook hdd's in passen he, die loopt bij mij namelijk door tot helemaal onder.
Heel stom toevallig heeft ThermalTake ook een website waar je veel informatie op zou kunnen vinden als je er even langs ging. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Boullie schreef op 20 februari 2004 @ 17:31:
Dit is dus 1 lang stuk waar je normaal hdd's tussen hangt.
had het uitgerekend maar weet niet of het klopt.
zijn er mensen die de rad er tussen hebben hangen?

| 5,25 bay |
| |
| |
| |
| floppy |
| |
| rad? |
| rad? |
| rad? |
| |

dan past ie nog niet :) hij is te breed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43954

Heel prettig setje, maar als absoluut minpunt wil ik toch die ellendige pomp noemen. Gruwelijk. Heb er al èèntje terug kunnen sturen, mijn huidige ratelt zo nu en dan. Soms weken niet, maar dan ineens dagen wel. En de ratel verdwijnt net zo mysterieus als dat hij gekomen is.

Anyway, ik heb de bijgeleverde fan mooi op 5V gezet. Dat levert het volgende plaatje op --

AMD XP2400+ T-bred, niet overgeclocked. Geen casefans aan, Enermax 433W SuperSilent©® (ofzoiets) zo zacht mogelijk. Passief gekoelde GeForce 3 "classic" Omgevingstemperatuur van een graad of 18. --> 42 graden idle, 48 graden full load.

En ik ben dik, maar dan ook hèèl dik, tevreden. Toch grappig dat je in de veronderstelling bent dat je PC uitstaat wanneer de monitor uitgeschakeld is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wil een extra rad toevoegen aan het setje, maar heb al rond gevraagd bij enkele online shops maar nergens kennen ze dezelfde radiator leveren of je moet gelijk weer een hele set kopen.

Heeft iemand toevallig een rad over? of een verkoopadres?

(wil 2 dezelfde hebben omdat het netter staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-05 08:37
whizz666 schreef op 20 februari 2004 @ 05:56:
[...]

Ik heb um op mijn A64 3000+ zitten. past perfect en koelt prima.
32graden idle, 36 stressed maar dit is met veel te lange slangen.
zal binnenkort wel ffkes pics posten.
Op welk moederbord heb je die zitten? Meeste A64 moederborden hebben namelijk geen 4 gaten voor de schroeven, en ik had ergens gelezen dat de XP clips er niet op werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
Kiff schreef op 22 februari 2004 @ 20:16:
[...]

Op welk moederbord heb je die zitten? Meeste A64 moederborden hebben namelijk geen 4 gaten voor de schroeven, en ik had ergens gelezen dat de XP clips er niet op werken.
Ik heb een Shuttle AN50R, In het Board zitten 2 gaten, achter het board zit een backplate met daarop 2 busjes met inwendige schroefdraad. Op deze manier kun je heel eenvoudig het waterblok vastschroeven, de schroeven zaten er zelfs al bij.

op deze manier dus : Afbeeldingslocatie: http://www.marbri.demon.nl/pics/TT2.jpg

Het is hier niet echt duidelijk maar hij zit dus vast op het bovenste en onderste gat.

[ Voor 13% gewijzigd door Bornin op 23-02-2004 10:15 ]

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-05 00:19

Smarron

The bend

Reemf, zou je de openingspost even aan kunnen passen? Het gaat om dit stukje:
Wat voorn temps krijg je ongeveer??
-Ik zelf haal met mijn 1700+ temps zoon 25 Graden. Als ik hem oc naar 2600+ dan heb ik temps van 35 Graden. Andere users hebben soms wel temps van zoon 40 graden. [bijv Smarron met een vcore van 1.8]
Mijn cpu is idle 34, stressed 40. Ik heb het reservoir nu actief in de cycle mee laten doen. Dit scheelt dus enorm. XP1700+ @ 2,1Ghz) :Y) Tenk joe!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
Anoniem: 51220 schreef op 22 februari 2004 @ 18:04:
Ik wil een extra rad toevoegen aan het setje, maar heb al rond gevraagd bij enkele online shops maar nergens kennen ze dezelfde radiator leveren of je moet gelijk weer een hele set kopen.

Heeft iemand toevallig een rad over? of een verkoopadres?

(wil 2 dezelfde hebben omdat het netter staat)
Ik ben van plan juist een andere (auto)radiator erop te zetten, moet nog wel ff zoeken op de sloop en zo (ben momenteel wel druk met studeren). Maar als ik wat heb gevonden, heb ik een radiator ter beschikking staan. :)

EDIT:
@Reemf, ik heb nog wat suggesties doorgemaild vorige week voor de startpost, ik zie alleen nog niet staan :'( .

[ Voor 9% gewijzigd door pyro83 op 22-02-2004 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pyro83 schreef op 22 februari 2004 @ 23:05:
[...]

Ik ben van plan juist een andere (auto)radiator erop te zetten, moet nog wel ff zoeken op de sloop en zo (ben momenteel wel druk met studeren). Maar als ik wat heb gevonden, heb ik een radiator ter beschikking staan. :)

EDIT:
@Reemf, ik heb nog wat suggesties doorgemaild vorige week voor de startpost, ik zie alleen nog niet staan :'( .
Ik hoor het wel als je hem over hebt :)

Reemf kan je beter even via icq spreken, hij leest dit topic niet dagelijks

[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 51220 op 23-02-2004 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60095

heeft iemand hier al de TT aguarius 2 op zijn vga zitten? (9800XT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60095 schreef op 23 februari 2004 @ 18:17:
heeft iemand hier al de TT aguarius 2 op zijn vga zitten? (9800XT)
ja ik heb de vga blok in gebruik (9800se@pro+oced)
zie startpost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60095

wat zijn je temps?
ik ben van plan om deze alleen te zetten op mijn vga
ik denk niet dat die mijn xp 2800 @2500mhz en 9800XT trekt op redelijke temps, dus wou ik alleen mijn vga eronder doen...

offtopic:
waar zijn die vga blokkies eigenlijk te koop ik zie ze nergens??

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 60095 op 23-02-2004 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60095 schreef op 23 februari 2004 @ 19:50:
wat zijn je temps?
ik ben van plan om deze alleen te zetten op mijn vga
ik denk niet dat die mijn xp 2800 @2500mhz en 9800XT trekt op redelijke temps, dus wou ik alleen mijn vga eronder doen...

offtopic:
waar zijn die vga blokkies eigenlijk te koop ik zie ze nergens??
www.thermaltake.nu

temps zitten bij mij @ max OC rond de 45 graden stressed, normaal rond 40 graden stressed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90555

ik overweeg nu serieus om deze set te kopen... maar ik wou even weten of dat "anti-alg" spul dat erbij zit wel lang mee gaat... hoeveel ervan moet je gebruiken en om de hoeveel tijd moet je het verversen... ik heb namelijk het idee dat er vrij weinig inzit :/

ps. waar kun je gedestileerd water kopen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15682

Anoniem: 90555 schreef op 24 februari 2004 @ 15:56:

zelf maken :P
gewoon door een aquarium filter laten lopen een paar daagjes, en klaar :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90555 schreef op 24 februari 2004 @ 15:56:
ik overweeg nu serieus om deze set te kopen... maar ik wou even weten of dat "anti-alg" spul dat erbij zit wel lang mee gaat... hoeveel ervan moet je gebruiken en om de hoeveel tijd moet je het verversen... ik heb namelijk het idee dat er vrij weinig inzit :/

je doet er zeer lang mee, en je kan ook gewoon koelvloeistof gebruiken.
mengverhouding staat in de gebruiksaanwijzing geloof 1:12 ofzo

demi water kan je bij pomp/kruidvat/supermarkt.. overal dus krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94768

Ik word gek van mun temps in mun shuttle sn41g2. Zou dat waterkoeling kitje samen gaan met mun shuttle? En daar zit tog een 120mm fan bij ofniet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76371

ziet er allemaal heel erg leuk uit. Wil zelf al tijden een WC set kopen. Nu ik dat filmpje gezien en het topic heb doorgelezen, beginnen mijn handen toch wel een beetje te jeuken. :+
Zit alleen nog te twijfelen tussen deze set, of de Poseidon

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 76371 op 24-02-2004 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
Anoniem: 94768 schreef op 24 februari 2004 @ 17:21:
Ik word gek van mun temps in mun shuttle sn41g2. Zou dat waterkoeling kitje samen gaan met mun shuttle? En daar zit tog een 120mm fan bij ofniet?
Mischien moet je eens kijken op de website van Thermaltake :X
En de beginpost is ook erg handig B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90555

Anoniem: 76371 schreef op 24 februari 2004 @ 17:23:
ziet er allemaal heel erg leuk uit. Wil zelf al tijden een WC set kopen. Nu ik dat filmpje gezien en het topic heb doorgelezen, beginnen mijn handen toch wel een beetje te jeuken. :+
Zit alleen nog te twijfelen tussen deze set, of de Poseidon
poseidon koelt voor geen meter, (schijnt overigens wel stil te zijn, maar daarvoor zou ik het niet doen)

tt aquarius is denk ik 1 van de beste watercooling systemen voor zijn prijs en koelt veel beter dan die poseidon... grote voordeel is dat bij de aquarius alles van koper is en bij de van "poseidon"alles van aluminium wat een stuk minder geleid...

en jah, ik ben ook niet zo rijk en heb geen geld voor zo'n high-end systeem van 200 a 300 euro, dus tt aquarius _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94768 schreef op 24 februari 2004 @ 17:21:
er zijn meerder mensen met dit setje gemonteerd in een shuttle. Geloof dat er in het vorige deel nog pics stonden van iemand die dit setje heeft gemonteerd in zijn shuttle. En nee er zit gewoon een 80mm fan op het rad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97730

Na drie weken gewacht te hebben op mijn bestelling bij alternate, kon ik eindelijk beginnen met het inbouwen van mijn nieuwe aquarius II.
Foto's spreken voor zich zelf.

http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/topmod.JPG
Neemt wel wat plaats in beslag, maar dan heb je ook wat ;)
Dacht zo, koele lucht er in, en boven in de kast(via een papst-fan _/-\o_ ) de warme lucht er weer uit

http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/frontmod.JPG
Onder een knopje(van brakke voeding) in de drive-bay gemod, zodat de fan op 12-7 geschakeld kan worden. Maakt trouwens een groot verschil uit in noise.

Temps van mijn p4 2.4 zijn op dit moment rond de 27 idle / 30 stressed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97730 schreef op 24 februari 2004 @ 22:33:
Na drie weken gewacht te hebben op mijn bestelling bij alternate, kon ik eindelijk beginnen met het inbouwen van mijn nieuwe aquarius II.
Foto's spreken voor zich zelf.

http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/topmod.JPG
Neemt wel wat plaats in beslag, maar dan heb je ook wat ;)
Dacht zo, koele lucht er in, en boven in de kast(via een papst-fan _/-\o_ ) de warme lucht er weer uit

http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/frontmod.JPG
Onder een knopje(van brakke voeding) in de drive-bay gemod, zodat de fan op 12-7 geschakeld kan worden. Maakt trouwens een groot verschil uit in noise.

Temps van mijn p4 2.4 zijn op dit moment rond de 27 idle / 30 stressed.
zeer mooi/goed idee van plaatsen. Ziet er netjes uit zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St!nG
  • Registratie: Juli 2003
Me pompje is er gister plotseling mee op gehouden
eergister nacht ik sluit zoals gewoonlijk netjes me pc uit
kom ik de volgende dag zet me pc aan pomp het pompje niet :/
maar ik dit keer een goede waterkoeling set kopen :) a 250 euro :)
dan heb ik geen gezeik meer van lekkende resevoirs en kapotte pompjes hoop ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
Hier dan eindelijk ook mijn setje op den foto :+
De fan is afkomstig van de Spire Whisper Rock IV en draait nu op 7 Volt.
Heb alleen het idee dat ie niks stiller of beter is dan de origine Thermaltake fan :)

Beide 120mm fan's zijn aangesloten op de "Fan Only" connector van de voeding.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/3VB1257L8UA/256
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/NS927ISP1OD/256
Plaatjes zijn klikbaar B)
Ik denk er alleen over om het weer te verkopen (heb t net :X ') en voor zelfsamengesteld materiaal te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
Ik heb ook zo'n soort kast (antec??) en ik zat erover te denken om de radiator tegen die 120MM fan te hangen. heb jij dat toevallig al geprobeert? zou iets koeler kunnen zijn en zeker een stuk stiller.

Anders moet je er een papst fannetje opzetten, heb ik ook gedaan en hoor nu alleen nog maar de voeding een btje. (zie pic een paar posts terug)

[ Voor 5% gewijzigd door Bornin op 25-02-2004 17:12 ]

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
whizz666 schreef op 25 februari 2004 @ 17:10:
Ik heb ook zo'n soort kast (antec??) en ik zat erover te denken om de radiator tegen die 120MM fan te hangen. heb jij dat toevallig al geprobeert? zou iets koeler kunnen zijn en zeker een stuk stiller.

Anders moet je er een papst fannetje opzetten, heb ik ook gedaan en hoor nu alleen nog maar de voeding een btje. (zie pic een paar posts terug)
De kast is een Antec Sonata, die heb jij ook zo te zien :)
Toevallig heb ik vanmiddag de rad in m'n handen gehad en achter de 120mm fan geprobeerd, hij zou daar idd een heel mooi plaatsje hebben.

Ik heb 'm er op allerlei manieren voorgehad maar kon me nog geen voorstelling maken hoe ik dat ding daar zou moeten monteren zodat ie een beetje goed vastzit, ik denk dat je beugels ( L profielen ) nodig zult hebben wil je de rad goed vastzetten. :)

De fan die er nu op zit heeft een noise level van 21.1 dBA op 12 Volt
en heeft dan een luchtverplaatsing van 28.0 CFM @ 2,300 RPM.
Hij staat nu op 7 Volt dus ik denk dat een papst niet veel meer zou uithalen qua geluidsnivo, eentje met hetzelfde geluidsnivo maar met meer luchtverplaatsing zou wel beter zijn maar ik weet niet welke fan dat doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
Ik denk dat je een fingerguard op je fan moet zetten en dan met tierips ofzo je rad moet bevestigen. Ik zal komend weekend wel eens checken of dat lukt, volgens mij is het wel te doen.

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

whizz666 schreef op 25 februari 2004 @ 18:30:
Ik denk dat je een fingerguard op je fan moet zetten en dan met tierips ofzo je rad moet bevestigen. Ik zal komend weekend wel eens checken of dat lukt, volgens mij is het wel te doen.
nee joh gewoon een luchtadapter kopen van 80mm->120mm die past precies op je rad en op de 120 mm fan.
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.