Thermaltake Aquarius II Cooling Deeltje 4

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:
  • 2.408 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrlck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 21:48
Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 20:49:
zow, ik heb de opstelling voor men TT Aquarius II setje nu goed. Ik hoor geen iritant geratel of getik meer :) . Alleen heb ik de slangen nog een beetje lang :X , omdat ik een paar keer men opstelling moest veranderen, maar binnenkort worden de slangen nog wel ingekort voor een betere temp.

Temp air-cooling (Artic cooling Copper Silent II):
Idle: 46
Stressed: 52

temp WC:
Idle: 35
Stressed: moet ik nog testen, ik heb de set pas sinds gisteren

To do:
-slangen korter maken
-fancontroller halen voor de 2 fans op men radiator, en de 2 in men window
-nog een UV-CCFL halen, voor aan de zijkant van men kast, zodat de slangen en rounded cables nog beter oplichten

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

tip: koop 2-3 markeerstiften, en knijp deze uit in demiwater (zoals kaasie, ook al heeft aangegeven), en je hebt voor 2 euro genoeg vloeistof voor een lange tijd 8) , en je ziet zelf hoe goed het oplicht.
Ziet er leuk uit al is het niet mijn kleur maar smaken verschillen :)

Waar heb je nou je radiator gelaten waar je over twijfelde???

Laat maar zie um al :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ziet er netjes uit zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag mijn wc van tt inelkaar geflanst. K zal binnenkort nog wat pics posten. De temps vallen wel tegen : temp omgeving : 21 C
temp idle : 36 C
temp stressed : 53 C

Ik w8 nog op mijn fancontroller zodat ik een 2e fan kan aansluiten op mijn rad, maar ik denk dat het qua temp niet zoveel uitmaakt. Die markeerstift vloeistof is wel goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 22:12:
Ik heb vandaag mijn wc van tt inelkaar geflanst. K zal binnenkort nog wat pics posten. De temps vallen wel tegen : temp omgeving : 21 C
temp idle : 36 C
temp stressed : 53 C

Ik w8 nog op mijn fancontroller zodat ik een 2e fan kan aansluiten op mijn rad, maar ik denk dat het qua temp niet zoveel uitmaakt. Die markeerstift vloeistof is wel goed. :)
die idle temp stressed temp verschillen wel heel erg van elkaar. Wat is je systeem temperatuur stressed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo'n 38 C en daar heb ik ook nog een casefan op de achterkant die de lucht naar buiten blaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pyro83 schreef op 09 mei 2004 @ 20:00:
[...]

Er zitten ook geen balletjes in de reservoir, maar in de pomp. :+
Ja duh, maar het pompje en het reservoir is 1 unit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 17:16:
[...]

Ja duh, maar het pompje en het reservoir is 1 unit.
de pomp en het reservoir zijn 2 aparte units, volgensmij verwar jij het reservoir met de behuizing van de pomp :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 17:52:
[...]

de pomp en het reservoir zijn 2 aparte units, volgensmij verwar jij het reservoir met de behuizing van de pomp :?
nee hoor, om de pomp zit ook nog een reservoir :) die jij bedoelt is de backup reservoir.
Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 16:19:
zo'n 38 C en daar heb ik ook nog een casefan op de achterkant die de lucht naar buiten blaast.
Die case temp vind ik zeer hoog, dat zou best de reden voor die hoge stressed temp kunnen zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2004 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

38 C dat valt toch wel mee, ik zit hier met 36 C graden. En dan heb ik dus 1 intake (van de rad) en 1 intake die op de cpu blaast op 5 volt en 1 outtake op 7 volt.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2004 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 19:15:
38 C dat valt toch wel mee, ik zit hier met 36 C graden. En dan heb ik dus 1 intake (van de rad) en 1 intake die op de cpu blaast op 5 volt en 1 outtake op 7 volt.
alles boven de 30 vind ik vrij warm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm , ja hoe lager hoe beter natuurlijk. hoe heb jij die case temp zo laag gekregen ( want lagere case temp is ook gelijk lagere cpu temp) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 20:36:
Hm , ja hoe lager hoe beter natuurlijk. hoe heb jij die case temp zo laag gekregen ( want lagere case temp is ook gelijk lagere cpu temp) ?
betere airflow :) heb een big tower, 2 front outtakes, 2 fan's via rads als intake en voeding outtake en dan nog een window intake fan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar dat maakt dan weer het nodige geluid dat is ook niet de bedoeling.
Ik heb een midi-tower (een h600p aopen) en ik heb dan de rad+fan onderin front als intake (maar die draait maar op 3 volt ofzo dus die blaast eigenlijk niet). Dan heb ik nog bovenin achterin 1 fan op 5 volt outtake en daarboven de voeding outtake (120 mm silent fan) en dan ook nog in het zijpaneel 1 intake op 7 volt naar de cpu gericht.

Ik denk niet dat hier nog meer aan airflow kan worden verbeterd.................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde mijn systeem perse watercoolen omdat het teveel herrie maakte, maar ik heb het probleem dat ik niet genoeg ruimte in m'n miditower heb, dus geen plek voor een grote radiator. Maar ik kon van iemand die niet zo tevreden was over het Tt Aqyarius II setje die rad overnemen. Dus nu heb ik een klein passend rad. Maar nu wil ik dus mijn Chipset, CPU en GPU gaan koelen wat voor fan kan ik het best op m'n rad zetten als het uberhaupt al voldoende oppervlak heeft om dit allemaal op een acceptabele temp te laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 06:14:
Ik wilde mijn systeem perse watercoolen omdat het teveel herrie maakte, maar ik heb het probleem dat ik niet genoeg ruimte in m'n miditower heb, dus geen plek voor een grote radiator. Maar ik kon van iemand die niet zo tevreden was over het Tt Aqyarius II setje die rad overnemen. Dus nu heb ik een klein passend rad. Maar nu wil ik dus mijn Chipset, CPU en GPU gaan koelen wat voor fan kan ik het best op m'n rad zetten als het uberhaupt al voldoende oppervlak heeft om dit allemaal op een acceptabele temp te laten lopen.
er kan alleen een 80 mm fan op (of je moet een adapter van 80->120 gebruiken maar daar heb je geen ruimte voor) Ik zou een leuke 80mm papst of enermax uitzoeken welke stil is en zoveel mogelijk lucht verplaatsing heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ik ook gedaan maar nog niet aangesloten want ik heb geen plek meer op mn mobo voor ng en fan. W8 nog steets op mn fancontroller. Btw, licht die markeervloeistof op met uv licht ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 19:04:
heb ik ook gedaan maar nog niet aangesloten want ik heb geen plek meer op mn mobo voor ng en fan. W8 nog steets op mn fancontroller. Btw, licht die markeervloeistof op met uv licht ??
jepz, zie men picz op deze pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Post mortal: wat voor fancontroller heb je besteld ( ik ben ook op zoek naar een fancontroller) iedereen roept dat ik die zelf moet gaan maken, maar dan ben ik ook nog veel geld kwijt. 4 drie-standen schakelaars kosten al gauw 3 euro ps. En dan ook nog een stuk of 8 LEDs a 1,50 ofzo. Nou dan zit ik al aan de 24 euro en dan moet ik ook nog weerstanden / krimpkous hebben.
Maar ik vind het wel vet om een beetje te frotten en knutselen.
Alleen jammer dat alle guides zo onduidelijk zijn voor zon baybus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft er hier iemand ervaring met dit setje icm een p4 2,66 oc'ed @ ongeveer 3ghz??
zou die dan graag aub z'n temps willen vermelden...

ik heb namelijk zelf een watercooling in mekaar geknutseld en ik ben eerlijk niet gezegd niet zo tevreden over mijn temps en wil weten of de tt aquarius betere temps zou halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door ikwilbolletje - Friday 14 May 2004 17:52

Post mortal: wat voor fancontroller heb je besteld ( ik ben ook op zoek naar een fancontroller) iedereen roept dat ik die zelf moet gaan maken, maar dan ben ik ook nog veel geld kwijt. 4 drie-standen schakelaars kosten al gauw 3 euro ps. En dan ook nog een stuk of 8 LEDs a 1,50 ofzo. Nou dan zit ik al aan de 24 euro en dan moet ik ook nog weerstanden / krimpkous hebben.
Maar ik vind het wel vet om een beetje te frotten en knutselen.
Alleen jammer dat alle guides zo onduidelijk zijn voor zon baybus.

ikzelf heb gisteren net de enermax a5 erin geplant. Ik moet zeggen dat die wel goed werkt (kan 6 fans controlleren) en hij heeft ook nog 2 temp sensoren. Daar schrok ik echter wel van.... de temps rezen de pan uit !!!! 38 C idle en 56 C stressed van de cpu, en dan heb ik ook nog 2 fans op t rad en 1 intake voorin de kast en 1 outtake achterin.

BTW. hij kostte mij 39 euri bij de funprice

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2004 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 20:58:
heeft er hier iemand ervaring met dit setje icm een p4 2,66 oc'ed @ ongeveer 3ghz??
zou die dan graag aub z'n temps willen vermelden...

ik heb namelijk zelf een watercooling in mekaar geknutseld en ik ben eerlijk niet gezegd niet zo tevreden over mijn temps en wil weten of de tt aquarius betere temps zou halen...
ja denk dat je weinig aan temps hebt, bij een goede case temp van rond de 25 graden zul je gok ik rond de 36 graden cpu uitkomen. Natuurlijk is dit afhankeling van kamer temperatuur en vcore. Maar er zijn genoeg mensen met die setje op een P4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

post mortal:

wel geinig ding die enermax fancontroller. (is dat die met die blauwe lcd en dan voor 6 fans?) . alleen jammer dat hij zo f*ckin duur is (39,95, en dan komen er ook nog verzendkosten bij).

Maar heb jij toevallig grote plaatjes van deze controller? en werken deze met draaiknoppen of met switches? (op eneermax site TOTAAL nix van te vinden op zelfs op google kan je NIKS vinden)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2004 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.maxpoint.com/products/perph/index.htm

kijk hier maar s op dan zie je de layout. ik weet niet of je al bij v-webshop hebt gekeken maar daar is ie 38,88 incl. verzendkosten (wel vooruit betalen)

http://www.v-webshop.nl/

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2004 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een AMD XP2500+ die ik met luchtkoeling draai op 32 graden idle en 39 stressed, nou wou ik waterkoeling hebben, maar dan neit te duur, dit setje (thermaltake aquarius II) is al te koop voor 95 euri dus ik d8 die neem ik. met deze WC draai ik hem toch wel koeler? ik bedoel ik koop het alleen omdat ik WC wil hebben en niet voor het geluid maar alleen voor de heb, maar dat pompje pomt wel heel weinig, ik wil wel cker weten dat ik mn proccesor koeler draai dan dat ik nu doe.
wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quickkie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-07 13:49
ik denk het niet want je heb hem al aardig koel misschien haal je er 1 a 2 vanaf maar dat zou denk ik max zijn (btw kom ook pas net kijken op gebied van wc maar dat denk ik)

What we do in life echo`s in eternity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 19:16:
ik heb een AMD XP2500+ die ik met luchtkoeling draai op 32 graden idle en 39 stressed, nou wou ik waterkoeling hebben, maar dan neit te duur, dit setje (thermaltake aquarius II) is al te koop voor 95 euri dus ik d8 die neem ik. met deze WC draai ik hem toch wel koeler? ik bedoel ik koop het alleen omdat ik WC wil hebben en niet voor het geluid maar alleen voor de heb, maar dat pompje pomt wel heel weinig, ik wil wel cker weten dat ik mn proccesor koeler draai dan dat ik nu doe.
wat denken jullie?
nee veel lagere temps kun je wel vergeten. Ook met (duurdere) betere wc's zal je niet ver onder jouw temperatuur komen. Je zit nu eenmaal vast aan een omgevingstemperatuur wat rond de 20 graden ligt.

(maar als je gaat OC-en heeft het natuurlijk wel nut, wc kunnen veel meer warmte afvoeren dan een luchtkoeling.)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2004 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wie heeft er hier nog meer last van hoge temps bij dit warme weer?
proc is 6 graden warmer geworden!!! niet normaal meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 19:26:
Ja ikke, heb mijn AMD 2500+ @ 3200+ (1,725V) maar weer op stock speeds gezet. En is nu 52C stressed, met een boxed CPU cooler. Dit valt nog wel redelijk mee, maar heb toch liever wat lagere temps, want Oc'en zit er nu niet in. Misshcien een WC-setje aanschaffen, maar zit erg te twijfelen over de ruimte dat een WC setje nodig heeft :/

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruimte? als je voor de TT 2 kiest dan heb je maar heel weinig ruimte nodig, de pomp/reservoir kun je altijd wel kwijt. De radiator is niet zo geel groot ik denk iets van 10 cm hoog en 13 cm breed en diep ong 5 cm. Dus die kun je dan wel kwijt onder je hardschijven op je hangt hem bij je outtake onder je voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm dit is vreemd, Mijn temps waren een maand ofzo geleden iets van 36 idle en 40 load. case temp rond de 36.

van de week was mijn cpu 43 idle en 46 load. case temp rond de 38.

Maar vandaag had ik het linker paneel eraf gehaald en na een tijd: cpu temp 50 graden idle!! en kast temp 45 graden!! en dat met kap eraf! Dat is wel heel vreemd.

Maar ik ga van de week een 120 mm fan die richting mijn cpu/chipset blaast in mijn linkerpaneel plaatsen, en een 2e casefan (outtake) onder mijn voeding. Of kan ik deze 2e outtake beter bovenin de kast plaatsen?
Ik heb nu: intake van de radiator (80mm) - outtake onder voeding (80mm) - intake (80mm) in linkerpaneel.

Dus die extra 80 mm onder mijn voeding bij die andere hangen OF bovenop mijn kast maken als outtake.

Alle fans worden btw geregeld met een fancontroller dus ze staan dan allen vrij laag.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2004 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 19:26:
ik niet :) heb men opstelling van men case fans nog ff wat veranderd casetemp nu 28 graden en cpu 38 graden stressed :) idle 25 case en 30 cpu dus vind ik wel netjes en het oc'en gaat ook beter ( je moet in warm weer oc'en weet je iig dat het stabiel is :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 22:03

Smarron

The bend

Keb ook weer een extra fan op de radiator gezet, lijkt te helpen. Evenals een 60mm fan (5v) op de cpu-heatsink.

Afbeeldingslocatie: http://homepage.cistron.nl/~rmangenois/Other/4100+.jpg

38/39 graden idle lijkt me in deze situatie zeer redelijk. Hij wordt na 4 uur primen 49 graden. (Tevens warme zolderkamer). Vcore staat op dit moment op 1,9v. Ben tevreden!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 18:32
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/54SM41Y40K7X/p.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/WWV96O0KQO8K/p.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/4Q11F13P7K53/p.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/24S999RO9K3N/p.jpeg

Hier weer eens op een hele andere manier, pomp + rad. buiten de kast :)
Zoals je kunt zien is de manier van aansluiten ook anders dan normaal,
voorheen hoorde ik de balletjes tikken, nu nooit weer 8)
De rad is bevestigd op de achterzijde van de pc tegen de outtake van mij kast.

Dacht dat de vorige keer mijn pomp stuk was, maar deed het dus blijkbaar nog gewoon. Het waternivo stond te laag op dat moment, gevolg: pc uit en proc. bijna overleden :|

Nu kan ik dus makkelijk en snel zien of er nog voldoende water in zit
en of de pomp draait :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Westereinder, hoe zijn je temps vergeleken met alles binnen de kast? Mocht het veel schelen, ga ik het ook doen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 18:32
Smarron schreef op 21 mei 2004 @ 09:40:
Westereinder, hoe zijn je temps vergeleken met alles binnen de kast? Mocht het veel schelen, ga ik het ook doen namelijk.
Mijn case temp. ging van ± 31°C naar nu 25°C , wat de temp. op mijn kamer ook is O+
Temp van de harde schijven gingen maar met 2°C naar beneden.
En de proc. ging 3 hele graadjes zakken in temp :9

Maar waar ik nog het meest blij mee ben is dat ik de pomp anders aan heb gesloten, geen enkel balletje wat nu nog zal ratelen })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Westereinder schreef op 22 mei 2004 @ 11:33:
Mijn case temp. ging van ± 31°C naar nu 25°C , wat de temp. op mijn kamer ook is O+
Temp van de harde schijven gingen maar met 2°C naar beneden.
En de proc. ging 3 hele graadjes zakken in temp :9

Maar waar ik nog het meest blij mee ben is dat ik de pomp anders aan heb gesloten, geen enkel balletje wat nu nog zal ratelen })
Dat zijn positieve resultaten! Ik ga het van de week ook maar eens doen. Alle kleine beetje helpen!

Mijn specs op dit moment zijn ook redelijk ok:
- XP2500+ @ 10*250 (vcore 1,9)
- idle 38, stressed 48
- 2x80mm fans op de radiator
- 1x60mm fan (5v) op het waterblokje (vastgemaakt via de H-beugel met ijzerdraad. :D
- hete zolder met dak op het zuiden gericht. :(

Alles zit nu in de kast. Ik denk dat er nog wel wat graadjes af gaan als alles buiten de kast zit, ben zeer benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier ook z'n moederbord Chipset gekoeld met het TT setje? (ik heb een Asus A7V8X) (VIA)
Welk blok heb je gehaald, en scheelt het nog in temperatuur?
Ik wil binnekort het VGA waterblok gaan halen, kan ik met dit setje ook
men videokaart, cpu en chipset koelen, of wordt het dan te warm?

temps:

idle: 36 (warm weer)
stressed: 41

ik heb gezocht, maar kon niks vinden in dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niemand?

(sorry voor kick)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zal wel gaan, alhoewel de pomp niet echt krachtig is, maar goed het zal wel goed gaan alleen je temps zullen dan wel stijgen.

Ik heb het verschil met een vga blok niet gemerkt tov zonder vga blok iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand hier ook een chipsetkoel block op het setje aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lees dan het topic even door, daar komt bij dat ik ook denk dat de pomp het niet zal trekken als je alles gaat lopen supporten met die pomp. Misschien dat je pomp het wel zal trekken maar ik denk idd zoals eerder vermeld je temp dan idd wel wat zullen stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 mei 2004 @ 19:03:
heeft iemand hier ook een chipsetkoel block op het setje aangesloten?
je kan prima een chipsetkoelblok aansluiten, die zal een waterflow vermindering geven die vergelijkbaar is met het vga blokje. Kortom wanneer je kiest om naast je cpu ook de chipset te koelen zal dit geen enkel probleem op leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 16:30:
[...]

je kan prima een chipsetkoelblok aansluiten, die zal een waterflow vermindering geven die vergelijkbaar is met het vga blokje. Kortom wanneer je kiest om naast je cpu ook de chipset te koelen zal dit geen enkel probleem op leveren.
welke chipsetblok heb je dan, of welke raad je aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 17:23:
[...]

welke chipsetblok heb je dan, of welke raad je aan?
Ik maak zelf geen gebruik van een chipsetkoelblokje, maar je kan elke chipset koelblok gebruiken welke een slang maat aansluiting van 6-8 mm heeft en past op jouw moederbord (let op bevestiging).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga hem denk ik ook kopen zeer mooi dingetje :D _/-\o_ _/-\o_

en dat voor 95 euro bij alternate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pozo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-08 13:20
Ey mensen, ik zie iedereen het over de 95,- van alternate hebben, maar hij's goedkopen om em via belgie van Rodep IT te krijgen, tenzij je geen verzendkosten hoeft te betalen.

Maar to the point: weet iemand hoe het komt dat mijn proc zo ziekelijk warm is? Ik heb een 2100+ (1,7 GHz) met een boxed cooler.

Hij draaid dus nu op 10% (niet echt stressed zou ik zeggen) op 53 graden, bij mobo temp 33 :?

Mijn pc word door 3 (4 als je psu meeteld) fans gekoeld: 1 aan de voorkant 'naar binnen', een op mn proc (coolermaster die tot 2500+ aan zou moeten kunnen), 1 'naar buiten' (en 1 op m'n psu).

Ik heb inmiddels dus bij het bovenstaande bedrijf een aquarius II gekocht (nog niet binnen), kijken of de temps daarmee naar beneden gaan.

Afbeeldingslocatie: http://www.pozo.demon.nl/images/temps.gif

edit:
Heeft iemand hier ook z'n moederbord Chipset gekoeld met het TT setje? (ik heb een Asus A7V8X) (VIA))
Jup bijna nu dus :)

[ Voor 11% gewijzigd door Pozo op 02-06-2004 18:16 ]

Commodore 64 = tha bomb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

53 graden met een boxed koeler is heel normaal hoor. Met een Aquarius2 zul je denk ik rond de 40 zitten.

Maarru ... Check je -12V en -5V eens. Die zijn nou niet echt mooi te noemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pozo
Smarron schreef op 02 juni 2004 @ 18:34:
53 graden met een boxed koeler is heel normaal hoor. Met een Aquarius2 zul je denk ik rond de 40 zitten.

Maarru ... Check je -12V en -5V eens. Die zijn nou niet echt mooi te noemen!
in het Mobo forum hebben ze me zojuist verteld dat dat komt omdat ze waarschijnlijk onbelast zijn, en daarom rare waardes aangeven.

[ Voor 87% gewijzigd door Pozo op 02-06-2004 22:03 . Reden: Ik kan niet spellen :-S ]

Commodore 64 = tha bomb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds vandaag een mooie fancontroller ( de zalman mfc1) gekocht. (voor een leuke prijs, had mazzel bij een winkel). Gelijk een paar extra fans erin geknald. Scheelt een hoop temps: cpu 36 idle stressed 38. case +- 30 graden.
En de controller ziet er ook zeer vet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit setje ook maar besteld, verwacht hem binnen paar dagen van Alternate. Voordat ik hem ga installeren had ik toch nog een vraagje. Het geratel van het pompje was op te lossen door de backupreceiver in de waterkoeling op te nemen. Nu doen de foto's van kaasie het niet dus mijn vraag is of het volgende klopt qua aansluiting:

pomp-uitgang -->
cpu-ingang -->
cpu-uitgang -->
radiator-ingang -->
radiator-uitgang -->
backupreceiver-top -->
backupreceiver-bottom -->
pompingang.

En dus niks in de middelste pomp ingang?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2004 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-09 19:51
ik heb het setje ook, half jaar gebruikt en toen de pomp kapot, deed niets meer. Opgestuurd en zelfde pomp naar mijn mening terug gekregen. Nu heb ik het setje sinds die tijd ( meer dan half jaar) gewoon hier liggen niets doen. Ik heb toch niet echt het vertrouwen in het pompje omdat ik hier las dat er vaker wat mis mee was. iemand wellicht ervaring met andere pompjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hier wel een pic van mijn WC. Ik heb heb Back-up resevoir ook als onderdeel van de WC.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nitroglycerine/images/wc/P1010083.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pozo
Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 23:57:
Dit setje ook maar besteld, verwacht hem binnen paar dagen van Alternate. Voordat ik hem ga installeren had ik toch nog een vraagje. Het geratel van het pompje was op te lossen door de backupreceiver in de waterkoeling op te nemen. Nu doen de foto's van kaasie het niet dus mijn vraag is of het volgende klopt qua aansluiting:

pomp-uitgang -->
cpu-ingang -->
cpu-uitgang -->
radiator-ingang -->
radiator-uitgang -->
backupreceiver-top -->
backupreceiver-bottom -->
pompingang.

En dus niks in de middelste pomp ingang?
Middelste? Hij heeft er 4 m'n beste ;)
http://www.thermaltake.co...AquariusII/aquariusII.htm
Onderaan de pagina kan je in een pdf bestand de handleiding lezen met alle antwoorden.

Commodore 64 = tha bomb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het zo: cpu>resevoir>pomp>bovenuitgang pomp> onderingang pomp (circuleert dus gewoon, maar je hebt dan geen last meer van dat klote getik, en je krijg een mooi watervalletje te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yemoke
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-10-2024
ik heb men reservoir ook maar ff mee laten doen... nu hoor ik de hele tijd water sijpelen...en moet ik steeds naar de wc :P achjah kom ik daar ook nog is :D btje lichaams beweging :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DS nitro, heb je geen radiator in je waterkoeling gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 16:39:
DS nitro, heb je geen radiator in je waterkoeling gezet?
als je goed kijkt, dan zie je mn radiator wel. Hij zit voorin de kast op de bodem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yemoke schreef op 04 juni 2004 @ 15:11:
ik heb men reservoir ook maar ff mee laten doen... nu hoor ik de hele tijd water sijpelen...en moet ik steeds naar de wc :P achjah kom ik daar ook nog is :D btje lichaams beweging :+
als je zorgt dat je waterniveau hoger is dan de stroom water die naar binnekomt, dan hoor jet het water niet of nauwlijk sijpelen. En kun je dus langer achter je pc :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pozo schreef op 02 juni 2004 @ 18:13:
Ey mensen, ik zie iedereen het over de 95,- van alternate hebben, maar hij's goedkopen om em via belgie van Rodep IT te krijgen, tenzij je geen verzendkosten hoeft te betalen.

Maar to the point: weet iemand hoe het komt dat mijn proc zo ziekelijk warm is? Ik heb een 2100+ (1,7 GHz) met een boxed cooler.

Hij draaid dus nu op 10% (niet echt stressed zou ik zeggen) op 53 graden, bij mobo temp 33 :?

Mijn pc word door 3 (4 als je psu meeteld) fans gekoeld: 1 aan de voorkant 'naar binnen', een op mn proc (coolermaster die tot 2500+ aan zou moeten kunnen), 1 'naar buiten' (en 1 op m'n psu).

Ik heb inmiddels dus bij het bovenstaande bedrijf een aquarius II gekocht (nog niet binnen), kijken of de temps daarmee naar beneden gaan.

[afbeelding]

edit:

[...]
Jup bijna nu dus :)
ik weet nie hoor maar bij die Rodep IT is hij 115 euro ec115 exclusief verzendkosten dus is alternate goedkoper :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 22:54:
[...]

ik weet nie hoor maar bij die Rodep IT is hij 115 euro ec115 exclusief verzendkosten dus is alternate goedkoper :+
jah, dat klopt, maar bij alternate moet je een paar maanden wachten op je bestelling, want van snelheid hebben ze daar nog niet gehoord |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 23:46:
[...]

jah, dat klopt, maar bij alternate moet je een paar maanden wachten op je bestelling, want van snelheid hebben ze daar nog niet gehoord |:(
jah daar heb je HELAAS gelijk in :( ze moesten ze nog bestellen en het duurt 2 weken ofzo :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou jullie graag de tip willen geven om gewoon even bij je plaatselijke pc boer langs te gaan. Die kunnen hem ook gewoon voor je bestellen, en hebben ze hem ook binnen een week binnen. In mijn geval in iedergeval, oja ik was maar 80 euro kwijt voor de gehele set :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn cpu is idle 41 graden (xp 2600 @ std core 1,65v + arctic silver 5) bij een kast temp van 33 en omgeving 23. Ik heb 1 outtake fan ter hoogte van de cpu. Het valt me nogal tegen, of zijn dit normale waarden? Ik kan evt. nog een fan uit een voeding slopen voor intake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

41 grade idle is vrij hoog ja. Beste is: werken met H-beuhel, onderkant lappen, goeie pasta en heeeel weinig gebruiken (zeker als je hem lapt). Daarna is airflow ook belangrijk, ik heb aan de zijkant van mij kast een 120mm fan blazen op mijn cpu/geheugen/videokaart en dat werkt 100 x beter. Cpu werd eerst iets van 45 graden idle (xp 2000) en nu met H-beugel/gelapt/fan erop wordt hij idle rond de 37 graden met kast temp van 29 graden. (maar ik heb dan ook 6 casefans en nog 2 kleine fans aan de voorkant die over mijn hd heenblazen :) , en onvoorstelbaar maakt dit totaal geen geluid (ik werk dus met een fancontroller, alle fans superlaag) WErkt perfectr en ziet er supervet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 juni 2004 @ 18:45:
Mijn cpu is idle 41 graden (xp 2600 @ std core 1,65v + arctic silver 5) bij een kast temp van 33 en omgeving 23. Ik heb 1 outtake fan ter hoogte van de cpu. Het valt me nogal tegen, of zijn dit normale waarden? Ik kan evt. nog een fan uit een voeding slopen voor intake.
temp is wel netjes hoor, zeker voor een casetemp van 33 graden en omg van 23. Ik zou er niets aan doen, tenzij je natuurlijk wil gaan oc-en dan zou nog wat aanpassingen kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens iemand hier nog een creatieve oplossing voor dit:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rooij/AAAA0024.JPG

Dit is dus mijn kast en het gaat om die oranje dingetjes onder mijn floppy-drive ( dit zijn 2 fans van 4 cm die over mijn schijven heenblazen met een oranje stikker erop zodat ik zie of ze draaien. Deze fans hangen dus AChTER mijn frontje tegen de harde schijven schijven aan.) Maar s-ávonds zie ik niet of deze fans draaien dus dacht ik mooi een lampje er bovenhangen maar dat is ook niet echt DE oplossing. Of een UV ccfl van 10 cm en dan de fans in een fluoriserende kleur spuiten, maar dit kost me weer een hoop geld ( kunstofprimer 5,- fluoriserende verf 10,- ccfl 10,- dus dat wordt me een beetje te gek voor zoiets kleins)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2004 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hej...

Ik heb een Thermaltake Aquarius 2 setje en ik wil hem uitbreiden met dit blokje voor op de chipset:
Afbeeldingslocatie: http://www.perfect-systems.nl/image/producten/47333-big.jpg
Tubing Size 1/4", 6mm

Maar ik denk dat mijn standaard pompje het niet zal redden en wil ik deze pomp erop aansluiten:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakstore.nl/shop/images/hydor_10mm_150.jpg
Hydor L20 waterpomp 700l/u

Mijn vraag is gaat de pomp ook lawaai maken? en is dit allemaal mogelijk?

BVD!
Dragon! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2004 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ dragon666

dat blokje zal wel lukken, maar ik denk dat die pomp zwaar overkill is, vanwege de kleine slangmaten v/d tt aquarius... kun je beter een 300l/h pompje nemen :>

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2004 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thankxx

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2004 04:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 juni 2004 @ 19:14:
41 grade idle is vrij hoog ja. Beste is: werken met H-beuhel, onderkant lappen, goeie pasta en heeeel weinig gebruiken (zeker als je hem lapt). Daarna is airflow ook belangrijk, ik heb aan de zijkant van mij kast een 120mm fan blazen op mijn cpu/geheugen/videokaart en dat werkt 100 x beter. Cpu werd eerst iets van 45 graden idle (xp 2000) en nu met H-beugel/gelapt/fan erop wordt hij idle rond de 37 graden met kast temp van 29 graden. (maar ik heb dan ook 6 casefans en nog 2 kleine fans aan de voorkant die over mijn hd heenblazen :) , en onvoorstelbaar maakt dit totaal geen geluid (ik werk dus met een fancontroller, alle fans superlaag) WErkt perfectr en ziet er supervet uit.
Ik heb een gat in de bodem van de kast geboord, daarin zit nu een 80mm fan. De fan zit net naast de radiator dus die profiteert er flink van. Idle temp is nu 36, is al stukken beter. Zou ik de radiator ook op de kop kunnen leggen, dus dat de fan van de radiator door het gat naar buiten steekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 68657469736d69
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09-2020
@Gringo
Dat zou veel beter zijn voor je case temp

ik heb nog een vraagje.
ik zag dat iedereen het reservoir buiten de kast heefd hangen, is het ook mogelijk om alles binnen de kast te bouwen?

en zit er van die koelpasta bij?

[ Voor 75% gewijzigd door 68657469736d69 op 06-06-2004 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sadar schreef op 06 juni 2004 @ 19:09:
@Gringo

ik heb nog een vraagje.
ik zag dat iedereen het reservoir buiten de kast heefd hangen, is het ook mogelijk om alles binnen de kast te bouwen?

ik heb alles in mijn case zitten, heb zelfs een dubbele rad gebruikt. En ja set wordt geleverd met koelpasta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sadar schreef op 06 juni 2004 @ 19:09:
@Gringo

ik heb nog een vraagje.

ik heb ook alles in de kast zitten, voor pics zie een paar posts terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 16:03

2mb

Beetje offtopic: Vanwege de lange wachttijden bij Alternate voor dit setje ben ik gaan kijken naar een andere leverancier, Salland Automatisering (staat niet in de pricewatch, 123 Euro). Helaas dus veel duurder dan Alternate, maar misschien kunnen we samen iets bereiken via het SA forum, zie http://www.sadvd.nl/viewtopic.php?t=886

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pozo
Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 22:54:
[...]

http://www.rodepit.com/wi..._info.php?products_id=725

Toch echt 102 + 5 euro verzendkosten = 107 euro. Tenminste dat is wat ik ervoor heb betaald.

Edit:

Ennuh dit staat in de pricewatch:
Rodep IT € 102,- € 5,- 2800 24-04

[ Voor 11% gewijzigd door Pozo op 07-06-2004 17:32 ]

Commodore 64 = tha bomb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 68657469736d69
2mbcs schreef op 07 juni 2004 @ 16:31:
Vanwege de lange wachttijden bij Alternate voor dit setje
Van de alternate site
Levering in 3-5 dagen.
voor een prijsverschil van 30 euro wacht ik wel wat langer :)
Ik vind dit trouwens nog niet eens zoon gigantische wachttijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Laatst online: 16-09 16:03

2mb

Ik had samen met een vriend er 3 in bestelling staan, ruim twee weken gewacht en ze waren nog niet binnen. Daarna Alternate gebeld en die zeiden dat het nog wel weken kon gaan duren. De voorraadindicator op de website staat al al heel lang op 3-5 dagen, dus er klopt niets van. Had ik eigenlijk meteen ff moeten vermelden.

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Moet dit topic onderhand geen nieuw deel hebben (was toch bij ongeveer 500 posts?)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 68657469736d69
El Snorro schreef op 07 juni 2004 @ 20:21:
Moet dit topic onderhand geen nieuw deel hebben (was toch bij ongeveer 500 posts?)
bij 1000 pas ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-radiator
-cpu blok
-pomp / reservoir

Als ik één van deze componenten actief zou koelen, welke zou ik dan moeten kiezen om de cpu temperatuur het meest te beïnvloeden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 14:52:
-radiator
-cpu blok
-pomp / reservoir

Als ik één van deze componenten actief zou koelen, welke zou ik dan moeten kiezen om de cpu temperatuur het meest te beïnvloeden?
Radiator, maar die is toch al actief gekoeld? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CPU blok kun je het beste actief koelen, scheelde hier zeker 5 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm net dit setje geinstalleerd.
CPU 54 graden
Case 31 graden

wat is hier mis :/

A7N8x + xp2800 @ 180Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff wat specifieker,
wat voor bevestiging gebruik je?
hoe is de airflow?
pasta veel of weinig?
enz enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bevestiging met de clip, blok word erg warm dus denk niet dat het daar aan ligt
airflow is wel ok, 2x12cm intake outtake in antec sonata
weinig pasta

misschien komt het omdat het zo warm is vandaag, maar ik had zonet een verschil van 30 graden tussen casetemp en cpu, dat vind ik toch wel erg veel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

54 - 31 is dik 20 graden verschil en geen 30. Dat valt wel mee op zon warme dag idd. Maar het moet geen 10 graden schelen of het nu warm of koud weer is.
Scheelt meestal een graad of 4/5.
Op mijn kamer is het nu f*cking 28 graden, me case temp is 32 graden en me cpu is nu richting de 43 aan het lopen. (normaal 37/38)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 18:02:
bevestiging met de clip, blok word erg warm dus denk niet dat het daar aan ligt
airflow is wel ok, 2x12cm intake outtake in antec sonata
weinig pasta

misschien komt het omdat het zo warm is vandaag, maar ik had zonet een verschil van 30 graden tussen casetemp en cpu, dat vind ik toch wel erg veel :/
ik vind jouw temp nog steeds te hoog eerlijk gezegt.. of je moet een hogere vcore draaien. Als ik jouw was zou ik toch de H beugel proberen, dat scheelt al behoorlijk veel.

Hoe staat jouw rad opgesteld? komt er direct lucht van buiten je case door je rad heen of zuigt deze gewoon lucht aan uit je case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die H-beugel scheelt idd wel iets (maar ik had wel meer verwacht). Alleen hoe kun je die H-beugel het beste aandraaien , met de hand of met sleuteltje? en dan vast of losjes? En ook lijkt mij dat die moertjes op een gegeven moment los gaan trillen ?!??!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nouja net allemaal veel gezeur gehad met dit systeem. Config/system corrupt en dat soort gezeik. Alles nu weer draaiende gelukkig.

Het was in een ander geval 30 graden nl 31 graden case en 61 graden cpu, rekenen kan ik echt wel.

Ga morgen wel weer verder kijken, de opstelling in de case iets veranderd en heb het idee dat het wat beter gaat, als alles klaar is post ik wel een fotootje.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben mensen hier ook het fenomeen dat in de bios de temp zo'n 5-10 graden koeler is dan MBM of in Asus Probe laat zien? Als ik mijn pc namelijk laat rebooten krijg ik deze lage temperatuur. Het lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat de waterkoeling instaat is om in die paar seconde mijn cpu zo af te laten koelen.
Temps in de bios zijn case:31 - cpu: 37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 20:22:
Die H-beugel scheelt idd wel iets (maar ik had wel meer verwacht). Alleen hoe kun je die H-beugel het beste aandraaien , met de hand of met sleuteltje? en dan vast of losjes? En ook lijkt mij dat die moertjes op een gegeven moment los gaan trillen ?!??!
met de hand aandraaien, met nagels goed vast draaien. Let er op dat je het koelblokje precies recht op je socket zet en vast draait. Gebruik geen gereedschap hier voor!!

Voorkomen van los trillen is simpel op te lossen door een 2e moertje te gebruiken of beetje lock spul. (beetje lijm werkt ook)
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 10:40:
Hebben mensen hier ook het fenomeen dat in de bios de temp zo'n 5-10 graden koeler is dan MBM of in Asus Probe laat zien? Als ik mijn pc namelijk laat rebooten krijg ik deze lage temperatuur. Het lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat de waterkoeling instaat is om in die paar seconde mijn cpu zo af te laten koelen.
Temps in de bios zijn case:31 - cpu: 37
bios temperatuur klopt over het algemeen het beste. Dat je bios temperatuur een paar graden lager is kan goed kloppen, temps kunnen vrij snel dalen wanneer je proc even niet belast wordt.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Laatst online: 14-09 20:59
ik weet niet of het hier thuis hoort of ik het grote water bla bla topic.

Maar:

Weten jullie hoe de termaltake aquarius 2 koelt in vergelijking met de
Asetek KT03-L20. Bijde schijnen erg tot redelijk stil te zijn en goed te koelen.

die asetek is voor rond de 100 euro te koop

dus veel prijs verschil zit er ook niet tussen.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij deze nog even het fotootje

Afbeeldingslocatie: http://mort.student.utwente.nl/images/test/case/case640.jpg

Helaas is m'n cpu niet goed overklokbaar maar hij blijft wel lekker koel. Zo'n voltagemod vind ik toch teveel van het goede dus ik hou het hier maar bij. Voor iedereen die me heeft geholpen, bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martijn_tje schreef op 10 juni 2004 @ 20:35:
ik weet niet of het hier thuis hoort of ik het grote water bla bla topic.

Maar:

Weten jullie hoe de termaltake aquarius 2 koelt in vergelijking met de
Asetek KT03-L20. Bijde schijnen erg tot redelijk stil te zijn en goed te koelen.

die asetek is voor rond de 100 euro te koop

dus veel prijs verschil zit er ook niet tussen.
ik zou voor de Asetek gaan dan, lijkt me een set die een stuk degelijker is dan de TA2 en beter uitbreidbaar in de toekomst.

(betere pomp, dikkere slang maat, mooi rad, goed koelblok)

waar kan je trouwens deze set krijgen? ik zie hem nog niet in de pricewatch staan.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2004 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
ik wil binnenkort ook waterkoeling nmen, maar ik zit te twijfelen tussen de Thermaltake Aquarius 2 of eentje van RECOM Coolriver..... zijn deze erg vergelijkbaar met elkaar???

lama, heb al gevonden in dit topic (ik was een beetje te snel met posten |:( )

[ Voor 21% gewijzigd door B_FORCE op 11-06-2004 15:02 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 10:04:
[...]

ik zou voor de Asetek gaan dan, lijkt me een set die een stuk degelijker is dan de TA2 en beter uitbreidbaar in de toekomst.

(betere pomp, dikkere slang maat, mooi rad, goed koelblok)

waar kan je trouwens deze set krijgen? ik zie hem nog niet in de pricewatch staan.
Bij informatique hebben ze hem tekoop.
componenten-koelers-overige koelers en accessoires-

Het gaat hier om de entry set.
De afbeelding klopt volgens mij niet.
Die hoort bij de asetek KT03L20 (Non entry) set.

Bij de entry set zit geen:
+reservoir
+Control Unit CTU01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Laatst online: 14-09 20:59
ik zag de set bij informatique staan.

t is inderdaad de entry set of wel KT03-L20 cpu

+ hydor L20
cpu blok
+ slangen (10mm)
black ice pro radiator
- fan staat er alleen niet bij bij de entry set krijg je er wel een fan bij?
- geen reservoir

het prijs verschil tussen de TTA2 en de asetek is erg klein

maar de TTA2 heeft

- 300l/u pomp
cpu blok
- slangen (6mm)
+ reservoir
radiator

ik denk dat de asetek set iets beter koelt (ik heb geen revieuws kunnen vinder die helemaal eerlijk te vergelijken waren maar veel verschillen ze in elk geval niet). Maar deze set is minder compleet (geen reservoir en misschien geen fan) als de set van termaltake. maar ik denk dat ik inderdaad voor de asetek set ga bij informatique vandaan. En dan zelf reservoir maak.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-09 19:51
martijn_tje schreef op 14 juni 2004 @ 17:24:
ik zag de set bij informatique staan.

t is inderdaad de entry set of wel KT03-L20 cpu

+ hydor L20
cpu blok
+ slangen (10mm)
black ice pro radiator
- fan staat er alleen niet bij bij de entry set krijg je er wel een fan bij?
- geen reservoir

het prijs verschil tussen de TTA2 en de asetek is erg klein

maar de TTA2 heeft

- 300l/u pomp
cpu blok
- slangen (6mm)
+ reservoir
radiator

ik denk dat de asetek set iets beter koelt (ik heb geen revieuws kunnen vinder die helemaal eerlijk te vergelijken waren maar veel verschillen ze in elk geval niet). Maar deze set is minder compleet (geen reservoir en misschien geen fan) als de set van termaltake. maar ik denk dat ik inderdaad voor de asetek set ga bij informatique vandaan. En dan zelf reservoir maak.
TTA2 heeft 90 l/h pompje
en het resevoir van het setje stelt niets voor, verkijk je daar niet op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 23:14
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 20:47:
Bij deze nog even het fotootje

[afbeelding]

Helaas is m'n cpu niet goed overklokbaar maar hij blijft wel lekker koel. Zo'n voltagemod vind ik toch teveel van het goede dus ik hou het hier maar bij. Voor iedereen die me heeft geholpen, bedankt.
Hoe heb jij die waterkoeling in elkaar gezet :? Dat reservoir moet je volgens de handleiding niet in serie zetten met het koelblok en de radiator maar daar moet je de bovenste 2 aansluitingen van de pomp voor gebruiken (die jij door hebt verbonden) Ik heb hem zelf gebouwd zoals hij volgens de handleiding moet zijn en mijn cpu temperatuur ligt gemiddeld zo'n 4 graden boven mijn case temperatuur. Mijn CPU is dus lekker koel en ik weet 99% zeker dat dit klopt (ik zeg maar nooit 100 ;)) Ik heb namelijk met verschillende bios'sen en programma's geprobeerd omdat ik het eigenlijk niet geloofde dat hij zo koel is. Als ik mijn athlon 2400+ t-bred b overklok naar 2313 mhz met 1,85 op de vcore dan wordt hij ongeveer 8 graden boven de case temp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 09:16
Omdat dit topic alweer ruim boven de 500 posts zit, Thermaltake Aquarius II Cooling Deeltje 5 :)

Daar kun je weer verder gaan.
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Dit topic is gesloten.