Thermaltake Aquarius II Cooling Deeltje 4

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:
  • 2.338 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51220

Anoniem: 665 schreef op 09 juni 2004 @ 18:02:
bevestiging met de clip, blok word erg warm dus denk niet dat het daar aan ligt
airflow is wel ok, 2x12cm intake outtake in antec sonata
weinig pasta

misschien komt het omdat het zo warm is vandaag, maar ik had zonet een verschil van 30 graden tussen casetemp en cpu, dat vind ik toch wel erg veel :/
ik vind jouw temp nog steeds te hoog eerlijk gezegt.. of je moet een hogere vcore draaien. Als ik jouw was zou ik toch de H beugel proberen, dat scheelt al behoorlijk veel.

Hoe staat jouw rad opgesteld? komt er direct lucht van buiten je case door je rad heen of zuigt deze gewoon lucht aan uit je case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108853

Die H-beugel scheelt idd wel iets (maar ik had wel meer verwacht). Alleen hoe kun je die H-beugel het beste aandraaien , met de hand of met sleuteltje? en dan vast of losjes? En ook lijkt mij dat die moertjes op een gegeven moment los gaan trillen ?!??!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 665

Nouja net allemaal veel gezeur gehad met dit systeem. Config/system corrupt en dat soort gezeik. Alles nu weer draaiende gelukkig.

Het was in een ander geval 30 graden nl 31 graden case en 61 graden cpu, rekenen kan ik echt wel.

Ga morgen wel weer verder kijken, de opstelling in de case iets veranderd en heb het idee dat het wat beter gaat, als alles klaar is post ik wel een fotootje.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 665 op 10-06-2004 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hebben mensen hier ook het fenomeen dat in de bios de temp zo'n 5-10 graden koeler is dan MBM of in Asus Probe laat zien? Als ik mijn pc namelijk laat rebooten krijg ik deze lage temperatuur. Het lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat de waterkoeling instaat is om in die paar seconde mijn cpu zo af te laten koelen.
Temps in de bios zijn case:31 - cpu: 37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108853 schreef op 09 juni 2004 @ 20:22:
Die H-beugel scheelt idd wel iets (maar ik had wel meer verwacht). Alleen hoe kun je die H-beugel het beste aandraaien , met de hand of met sleuteltje? en dan vast of losjes? En ook lijkt mij dat die moertjes op een gegeven moment los gaan trillen ?!??!
met de hand aandraaien, met nagels goed vast draaien. Let er op dat je het koelblokje precies recht op je socket zet en vast draait. Gebruik geen gereedschap hier voor!!

Voorkomen van los trillen is simpel op te lossen door een 2e moertje te gebruiken of beetje lock spul. (beetje lijm werkt ook)
Anoniem: 665 schreef op 10 juni 2004 @ 10:40:
Hebben mensen hier ook het fenomeen dat in de bios de temp zo'n 5-10 graden koeler is dan MBM of in Asus Probe laat zien? Als ik mijn pc namelijk laat rebooten krijg ik deze lage temperatuur. Het lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat de waterkoeling instaat is om in die paar seconde mijn cpu zo af te laten koelen.
Temps in de bios zijn case:31 - cpu: 37
bios temperatuur klopt over het algemeen het beste. Dat je bios temperatuur een paar graden lager is kan goed kloppen, temps kunnen vrij snel dalen wanneer je proc even niet belast wordt.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 51220 op 10-06-2004 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-05 18:46
ik weet niet of het hier thuis hoort of ik het grote water bla bla topic.

Maar:

Weten jullie hoe de termaltake aquarius 2 koelt in vergelijking met de
Asetek KT03-L20. Bijde schijnen erg tot redelijk stil te zijn en goed te koelen.

die asetek is voor rond de 100 euro te koop

dus veel prijs verschil zit er ook niet tussen.

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij deze nog even het fotootje

Afbeeldingslocatie: http://mort.student.utwente.nl/images/test/case/case640.jpg

Helaas is m'n cpu niet goed overklokbaar maar hij blijft wel lekker koel. Zo'n voltagemod vind ik toch teveel van het goede dus ik hou het hier maar bij. Voor iedereen die me heeft geholpen, bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 665 op 10-06-2004 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

martijn_tje schreef op 10 juni 2004 @ 20:35:
ik weet niet of het hier thuis hoort of ik het grote water bla bla topic.

Maar:

Weten jullie hoe de termaltake aquarius 2 koelt in vergelijking met de
Asetek KT03-L20. Bijde schijnen erg tot redelijk stil te zijn en goed te koelen.

die asetek is voor rond de 100 euro te koop

dus veel prijs verschil zit er ook niet tussen.
ik zou voor de Asetek gaan dan, lijkt me een set die een stuk degelijker is dan de TA2 en beter uitbreidbaar in de toekomst.

(betere pomp, dikkere slang maat, mooi rad, goed koelblok)

waar kan je trouwens deze set krijgen? ik zie hem nog niet in de pricewatch staan.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 51220 op 11-06-2004 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
ik wil binnenkort ook waterkoeling nmen, maar ik zit te twijfelen tussen de Thermaltake Aquarius 2 of eentje van RECOM Coolriver..... zijn deze erg vergelijkbaar met elkaar???

lama, heb al gevonden in dit topic (ik was een beetje te snel met posten |:( )

[ Voor 21% gewijzigd door B_FORCE op 11-06-2004 15:02 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26653

Anoniem: 51220 schreef op 11 juni 2004 @ 10:04:
[...]

ik zou voor de Asetek gaan dan, lijkt me een set die een stuk degelijker is dan de TA2 en beter uitbreidbaar in de toekomst.

(betere pomp, dikkere slang maat, mooi rad, goed koelblok)

waar kan je trouwens deze set krijgen? ik zie hem nog niet in de pricewatch staan.
Bij informatique hebben ze hem tekoop.
componenten-koelers-overige koelers en accessoires-

Het gaat hier om de entry set.
De afbeelding klopt volgens mij niet.
Die hoort bij de asetek KT03L20 (Non entry) set.

Bij de entry set zit geen:
+reservoir
+Control Unit CTU01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-05 18:46
ik zag de set bij informatique staan.

t is inderdaad de entry set of wel KT03-L20 cpu

+ hydor L20
cpu blok
+ slangen (10mm)
black ice pro radiator
- fan staat er alleen niet bij bij de entry set krijg je er wel een fan bij?
- geen reservoir

het prijs verschil tussen de TTA2 en de asetek is erg klein

maar de TTA2 heeft

- 300l/u pomp
cpu blok
- slangen (6mm)
+ reservoir
radiator

ik denk dat de asetek set iets beter koelt (ik heb geen revieuws kunnen vinder die helemaal eerlijk te vergelijken waren maar veel verschillen ze in elk geval niet). Maar deze set is minder compleet (geen reservoir en misschien geen fan) als de set van termaltake. maar ik denk dat ik inderdaad voor de asetek set ga bij informatique vandaan. En dan zelf reservoir maak.

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-05 15:47
martijn_tje schreef op 14 juni 2004 @ 17:24:
ik zag de set bij informatique staan.

t is inderdaad de entry set of wel KT03-L20 cpu

+ hydor L20
cpu blok
+ slangen (10mm)
black ice pro radiator
- fan staat er alleen niet bij bij de entry set krijg je er wel een fan bij?
- geen reservoir

het prijs verschil tussen de TTA2 en de asetek is erg klein

maar de TTA2 heeft

- 300l/u pomp
cpu blok
- slangen (6mm)
+ reservoir
radiator

ik denk dat de asetek set iets beter koelt (ik heb geen revieuws kunnen vinder die helemaal eerlijk te vergelijken waren maar veel verschillen ze in elk geval niet). Maar deze set is minder compleet (geen reservoir en misschien geen fan) als de set van termaltake. maar ik denk dat ik inderdaad voor de asetek set ga bij informatique vandaan. En dan zelf reservoir maak.
TTA2 heeft 90 l/h pompje
en het resevoir van het setje stelt niets voor, verkijk je daar niet op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:38
Anoniem: 665 schreef op 10 juni 2004 @ 20:47:
Bij deze nog even het fotootje

[afbeelding]

Helaas is m'n cpu niet goed overklokbaar maar hij blijft wel lekker koel. Zo'n voltagemod vind ik toch teveel van het goede dus ik hou het hier maar bij. Voor iedereen die me heeft geholpen, bedankt.
Hoe heb jij die waterkoeling in elkaar gezet :? Dat reservoir moet je volgens de handleiding niet in serie zetten met het koelblok en de radiator maar daar moet je de bovenste 2 aansluitingen van de pomp voor gebruiken (die jij door hebt verbonden) Ik heb hem zelf gebouwd zoals hij volgens de handleiding moet zijn en mijn cpu temperatuur ligt gemiddeld zo'n 4 graden boven mijn case temperatuur. Mijn CPU is dus lekker koel en ik weet 99% zeker dat dit klopt (ik zeg maar nooit 100 ;)) Ik heb namelijk met verschillende bios'sen en programma's geprobeerd omdat ik het eigenlijk niet geloofde dat hij zo koel is. Als ik mijn athlon 2400+ t-bred b overklok naar 2313 mhz met 1,85 op de vcore dan wordt hij ongeveer 8 graden boven de case temp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 21:47
Omdat dit topic alweer ruim boven de 500 posts zit, Thermaltake Aquarius II Cooling Deeltje 5 :)

Daar kun je weer verder gaan.
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Dit topic is gesloten.