Thermaltake Aquarius II Cooling Deeltje 4

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 2.400 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 18:32
Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 18:54:
[...]

nee joh gewoon een luchtadapter kopen van 80mm->120mm die past precies op je rad en op de 120 mm fan.
Zoals je kunt zien op die foto's hangt de 120mm fan in rubberen dingetjes.
Het is eigenlijk de bedoeling dat de rad aan de buitenkant van de kast vast komt te zitten dus nu volg ik even niet hoe je dat wou doen, je zou iig ijzeren schroejes moeten gebruiken aangezien die rubberen dingetjes dat niet gaan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 18:21
Ik had bij het support forum van salland automatisering.nl een aanvraag gedaan om het thermaltake vga blok in het assortiment te laten opnemen. En sinds vandaag staat ie erin! Even samenvattend alle winkels waar het vga blokje nu te koop is:

- salland automatisering ( www.sallandautomatisering.nl ) --> 35 euro
- gs-systems ( www.onlineproject.nl ) --> 37 euro
- thermaltake.nu ( www.thermaltake.nu ) --> 32 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Westereinder schreef op 25 februari 2004 @ 19:45:
[...]

Zoals je kunt zien op die foto's hangt de 120mm fan in rubberen dingetjes.
Het is eigenlijk de bedoeling dat de rad aan de buitenkant van de kast vast komt te zitten dus nu volg ik even niet hoe je dat wou doen, je zou iig ijzeren schroejes moeten gebruiken aangezien die rubberen dingetjes dat niet gaan houden.
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~sarj/hiero.JPG

blauw is dan je luchtadapter. Je 120mm fan maak je aan de buiten kant van je case vast met moertje. Op de plaats van de 120mm fan kan je misschien extra lucht gaten door je case heen maken zodat deze meer lucht kan happen.
pyro83 schreef op 25 februari 2004 @ 20:40:
Ik had bij het support forum van salland automatisering.nl een aanvraag gedaan om het thermaltake vga blok in het assortiment te laten opnemen. En sinds vandaag staat ie erin! Even samenvattend alle winkels waar het vga blokje nu te koop is:

- salland automatisering ( www.sallandautomatisering.nl ) --> 35 euro
- gs-systems ( www.onlineproject.nl ) --> 37 euro
- thermaltake.nu ( www.thermaltake.nu ) --> 32 euro
gelukkig heb ik hem bij de goedkoopste besteld :+

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2004 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMauz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06-2024

MightyMauz

Team Green

Ik heb het idee dat ik iets fout doe, want mijn temps zijn 56/60 graden (idle/stressed)
Ik heb een AXP 1700+@2170 MHz op 1,75 V

Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord_Asswipe schreef op 25 februari 2004 @ 20:47:
Ik heb het idee dat ik iets fout doe, want mijn temps zijn 56/60 graden (idle/stressed)
Ik heb een AXP 1700+@2170 MHz op 1,75 V
en dan mogen wij raden wat :?

zou handig zijn om te zeggen wat je setup is, foto doet ook wonderen ;)
voor de rest lees eens deel 3 door staan vele tips in om je temp lager te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMauz

MightyMauz

Team Green

Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 20:48:
[...]

en dan mogen wij raden wat :?

zou handig zijn om te zeggen wat je setup is, foto doet ook wonderen ;)
voor de rest lees eens deel 3 door staan vele tips in om je temp lager te krijgen
Sorry, ik heb deeltje 3 niet gevolgd, 1 en 2 dacht ik wel. Dan zal ik die eens lezen. Maar die balletjes in het pompje, 1 ervan blijft onderin en 1 blijft halverwege hangen, is mijn pompje een beetje zwak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord_Asswipe schreef op 25 februari 2004 @ 21:09:
[...]

Sorry, ik heb deeltje 3 niet gevolgd, 1 en 2 dacht ik wel. Dan zal ik die eens lezen. Maar die balletjes in het pompje, 1 ervan blijft onderin en 1 blijft halverwege hangen, is mijn pompje een beetje zwak?
had je ook met lezen kunnen vinden ;)
Dat er in onderin blijft hoort zo, de andere zit een paar cm hoger afhankelijk van je stroomsnelheid. Dus pomp is niet te zwak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 20:40:
[...]

[afbeelding]

blauw is dan je luchtadapter. Je 120mm fan maak je aan de buiten kant van je case vast met moertje. Op de plaats van de 120mm fan kan je misschien extra lucht gaten door je case heen maken zodat deze meer lucht kan happen.

[...]

gelukkig heb ik hem bij de goedkoopste besteld :+
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/06Z89FN5QV8/256

Zoals je hierboven ziet kan er genoeg lucht aangezogen worden vanaf beide kanten.
En het is ook niet de bedoeling dat de kast zichtbaar omgebouwd wordt :P

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/46603FHC711/256

Hier zou ie dus moeten komen, aan de buitenkant van de kast zodat de 120mm fan er lucht doorheen blaast, en de lucht die er doorheen komt is nog koud genoeg :)

Verwijderd

Smarron ik las dat je je reservoir actief mee laat doen in de cycle, toen ik dat las d8 ik bijmezelf van eej dat wil ik ook maar waar heb je heb dan tussengeplaatst? tenminste welke line-up gebruik je?
Want dan doe ik dit morgen ook ff.

bedankt alvast

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 03:47:
Smarron ik las dat je je reservoir actief mee laat doen in de cycle, toen ik dat las d8 ik bijmezelf van eej dat wil ik ook maar waar heb je heb dan tussengeplaatst? tenminste welke line-up gebruik je?
Want dan doe ik dit morgen ook ff.

bedankt alvast
kan eigenlijk maar op 1 plaats, dat is tussen je cpu en pomp intake (onderste gat)
Westereinder schreef op 25 februari 2004 @ 22:28:
[...]

[afbeelding]

Zoals je hierboven ziet kan er genoeg lucht aangezogen worden vanaf beide kanten.
En het is ook niet de bedoeling dat de kast zichtbaar omgebouwd wordt :P

[afbeelding]

Hier zou ie dus moeten komen, aan de buitenkant van de kast zodat de 120mm fan er lucht doorheen blaast, en de lucht die er doorheen komt is nog koud genoeg :)
waarom dan niet gewoon aan de binnenkant? je heb er ruimte genoeg voor en je hoeft je case niet te verbouwen aan de buitenkant. Aan de voorkant zijn altijd al luchtintakes aanwezig die je kan gebruiken.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 08:52 ]

• MightyMauz

MightyMauz

Team Green

Hmmz, net weer es een sleutelhanger geproduceerd.... Dan maar een 2500+ mobile kopen.
Denk dat de koeling niet helemaal goed aansloot ofzo. Ben nu ff verder gegaan met een Athlon 800 en met wat aanpassingen in me setup heb ik nu ook fatsoenlijke temps. (38/41) Ik heb me reservoir ertussen gegooid, nu is het zo: pomp, cpu, radiator, reservoir, pomp.
En ik heb een koelblok van me ouwe silverado op het cpu-blok gemonteerd.

Verwijderd

Lord_Asswipe schreef op 26 februari 2004 @ 09:27:
Hmmz, net weer es een sleutelhanger geproduceerd.... Dan maar een 2500+ mobile kopen.
Denk dat de koeling niet helemaal goed aansloot ofzo. Ben nu ff verder gegaan met een Athlon 800 en met wat aanpassingen in me setup heb ik nu ook fatsoenlijke temps. (38/41) Ik heb me reservoir ertussen gegooid, nu is het zo: pomp, cpu, radiator, reservoir, pomp.
En ik heb een koelblok van me ouwe silverado op het cpu-blok gemonteerd.
beste is om pomp-> rad-> cpu-> res-> pomp te doen.

Hoe krijg je het nou weer voor elkaar om een proc te bakken :? Het kan toch niet zo moeilijk zijn om een koelblok goed op je proc te monteren?

• Bornin
  • Laatst online: 04-08-2024
Lord_Asswipe schreef op 26 februari 2004 @ 09:27:
Hmmz, net weer es een sleutelhanger geproduceerd.... .
Zo'n sleutelhanger steek je toch ook niet lekker in je broekzak, met al die akelige pinnetjes eraan? :P

Non taken

• MightyMauz

MightyMauz

Team Green

Nee, ik hang 'm aan een ringetje aan me broekriem

Verwijderd

whizz666 schreef op 26 februari 2004 @ 11:39:
[...]

Zo'n sleutelhanger steek je toch ook niet lekker in je broekzak, met al die akelige pinnetjes eraan? :P
die pinnen moet je ook wegslijpen ;)
leuker is trouwens alleen core aan je sleutel bos

Verwijderd

kaasie, klopt het dat als je de res er actief tussenhangt dat het waterniveau in de pomp lager is?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 16:15:
kaasie, klopt het dat als je de res er actief tussenhangt dat het waterniveau in de pomp lager is?
ja dat klopt, alleen moet je wel opletten dat je pomp altijd genoeg water heeft. Dus het niveau boven het streepje blijft.

Je kan dit trouwens op lossen door je reservoir maximaal te vullen en je pomp ook met de hand bij te vullen. Dit kan door je pomp op zijn zij te leggen met aansluitingen omhoog. Vervolgens pak je de tube waar eerst dat waterwetter in zat deze vul je met water. Vervolgens haal je de bovenste 2 doppen open welke je niet gebruikt. Je stopt de tube in één van de 2 open gaatjes en spuit er zoveel mogelijk water in.

• Patrlck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:48
En als je dat flesje niet meer hebt kan je ook je backup res aansluiten op de bovenste aansluiting ofzo en je pomp op zun zij leggen en dan je backup res vullen met water... is wat makkelijker omdat deze een grote gat heeft... en dan laat je je pomp gewoon helemaal vol lopen en maak je de bovenste 2 aansluitingjes dicht met een stukje slang of die zwarte dopjes.. zo dee ik het altijd toen ik deze set nog had ;)

Verwijderd

Wat ik me nu eigenlijk afvraag is hoe betrouwbaar is dit setje? Bijv kan er een linux server maanden op draaien zonder dat de pomp of iets dergelijks uitvalt? Ik heb altijd een beetje een vreemd gevoel als ik mijn waterkoelings aan laat staan als ik er niet bij ben.

Verwijderd

SchiedamLauw schreef op 26 februari 2004 @ 17:03:
En als je dat flesje niet meer hebt kan je ook je backup res aansluiten op de bovenste aansluiting ofzo en je pomp op zun zij leggen en dan je backup res vullen met water... is wat makkelijker omdat deze een grote gat heeft... en dan laat je je pomp gewoon helemaal vol lopen en maak je de bovenste 2 aansluitingjes dicht met een stukje slang of die zwarte dopjes.. zo dee ik het altijd toen ik deze set nog had ;)
anders lees je even ;) hij heeft zijn reservoir in de setup opgenomen ;)
Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 17:05:
Wat ik me nu eigenlijk afvraag is hoe betrouwbaar is dit setje? Bijv kan er een linux server maanden op draaien zonder dat de pomp of iets dergelijks uitvalt? Ik heb altijd een beetje een vreemd gevoel als ik mijn waterkoelings aan laat staan als ik er niet bij ben.
een pc die dag en nacht aan staat zou ik niet uitrusten met een wc. Het kan natuurlijk geen kwaad als je pc lang achter elkaar aan staat maar een wc setje moet je nou eenmaal regelmatig controleren, wat bij servers minder vaak mogelijk is.

Kortom ik zou voor servers gewoon luchtkoeling blijven gebruiken

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 17:55 ]

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:41
Ik wil dit setje gaan kopen maar ik zal niet weten waar ik die euhh radiator (?) moet laten..

Ik heb deze kast:
Afbeeldingslocatie: http://www.sweexeurope.com/media/prodimages/AA003030_pro_a.jpg

Heeft iemand ervaringen hiermee of een idee waar ik die radiator kan neerplanten?

• pyro83
netvisions schreef op 26 februari 2004 @ 18:19:
Ik wil dit setje gaan kopen maar ik zal niet weten waar ik die euhh radiator (?) moet laten..

Ik heb deze kast:
[afbeelding]

Heeft iemand ervaringen hiermee of een idee waar ik die radiator kan neerplanten?
Die kast lijkt me toch wel groot genoeg om je radiator in te planten. De radiator past toch wel onder/tussen je onderste hdd tray?

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:03

Smarron

The bend

Ik heb deze kast:
[afbeelding]

Groot zat! Ruimte genoeg! Ik heb die case voor mij vader gekocht.
Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 16:15:
Ik heb het reservoir naast mijn voeding (helemaal bovenin) zitten. De pomp zit nu altijd zo goed als helemaal vol.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Ik heb deze kast:
[afbeelding]

rad kan tegen je zijpaneel, dus op de plek waar nu je fan zit plaats je de fan+rad. Heb ik ook een tijdje gehad in een andere case.

Verwijderd

@netvisions

Kijk es waar ik em geplaatst heb:

http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/frontmod.JPG

Misschien een ideetje?

• Boullie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:14

Boullie

Da Bulster

pyro83 schreef op 26 februari 2004 @ 18:35:
[...]

Die kast lijkt me toch wel groot genoeg om je radiator in te planten. De radiator past toch wel onder/tussen je onderste hdd tray?
Dit heb ik dus laatst gevraagd aan iedereen en toen gaf Kaasie mij het volgende antwoord:

nee dat zal niet passen, daar is hij te groot voor.

Past dat nou wel of niet?

Boullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boullie schreef op 26 februari 2004 @ 19:18:
[...]

Dit heb ik dus laatst gevraagd aan iedereen en toen gaf Kaasie mij het volgende antwoord:

nee dat zal niet passen, daar is hij te groot voor.

Past dat nou wel of niet?
er onder wel, maar jij wou hem er in zetten toen volgens mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrlck
Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 17:52:
[...]
anders lees je even ;) hij heeft zijn reservoir in de setup opgenomen ;)
Oeps my bad ;)

Ik heb deze kast:
[afbeelding]

Volgens mij is dit zo'n kast waar de hdd plekjes helemaal doorlopen naar beneden..een vriend van me heeft deze kast (bijna dezelfde) en mun ouwe setje overgenomen (aquarius) en heb de rad bij hem in het zijpaneel geschroeft en het werk perfect :)

Aan de voorkant heb je toch ook geen ventilatiegaten?? dus dat zou ik zowiezo dus niet doen..

[ Voor 6% gewijzigd door Patrlck op 27-02-2004 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze set is nergens te koop volgens mij, ik heb al verschillende winkels gebelt en via pricewatch gekeken waar hij op voorraad is, maar nergens dus. Bij salland hebben ze hem volgens mij ook niet maar de prijzen liggen daar gruwelijk hoog (ook voor het verzenden) , dan is de set niet meer aantrekkelijk voor mij.
weet iemand zo nog meer winkels waar ze hem zouden kunnen verkopen en waar ze niet te gek asociaal duur zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 14:22:
Deze set is nergens te koop volgens mij, ik heb al verschillende winkels gebelt en via pricewatch gekeken waar hij op voorraad is, maar nergens dus. Bij salland hebben ze hem volgens mij ook niet maar de prijzen liggen daar gruwelijk hoog (ook voor het verzenden) , dan is de set niet meer aantrekkelijk voor mij.
weet iemand zo nog meer winkels waar ze hem zouden kunnen verkopen en waar ze niet te gek asociaal duur zijn?
www.thermaltake.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

www.thermaltake.nu inderdaad, nog niet aan gedacht :). Alleen heel fijn dat ze hem op voorraad hebben Grrrrr

/edit:

weet iemand wat de verzendkosten onder rembours op deze site zijn?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2004 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 14:39:
www.thermaltake.nu inderdaad, nog niet aan gedacht :). Alleen heel fijn dat ze hem op voorraad hebben Grrrrr

/edit:

weet iemand wat de verzendkosten onder rembours op deze site zijn?
ze krijgen hem morgen binnen :? dat is toch niet zo lang wachten 8)7
verzend kosten zijn €6.55 bij voorruit betaling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaasie, ik heb water probleem opgelost wel iets anders dan jij omschreef het enige wat je moet doen is de lucht uit de pomp laten zodat deze vol lopen kan met het water vanuit het res dus heb ik het bovenste gaatje open gedaan ding liep vol snel dicht gedaan res nog wat bijgevuld en klaar is kees.

Alleen er zit nog 1 fout in me watersysteem, ik moet er nog steeds demiwater indoen hij doet het nu nog steeds met gewoon kraanwater.

Maar heeft iemand ideeen hoe ik het hele watergebeuren kan reinigen zodat het demiwater echt "demiwater" is en niet half kraanwater en half demi water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 22:38:
Alleen er zit nog 1 fout in me watersysteem, ik moet er nog steeds demiwater indoen hij doet het nu nog steeds met gewoon kraanwater.

Maar heeft iemand ideeen hoe ik het hele watergebeuren kan reinigen zodat het demiwater echt "demiwater" is en niet half kraanwater en half demi water.
Waarom heb je dat niet meteen gedaan :X
Zet je PC uit en leeg je hele wc installatie, mischien nog een keer goed spoelen met demi water en dan opnieuw vullen met demi water + een anti algen goedje :)

Kleine moeite...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb massa's last van mijn pompje,ratelt non stop, heb er enkele klappen op gegeven maar nee.. Hij wil maar niet ophouden met mijn oren te ambeteren...
Heeft iemand dit pompje al kunnen repareren? En als ik het zou willen vervangen,welk pompje zou ik best kopen opdat ik niet te veel anpassingen zou moeten doen qua slangen en diameter van slangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmz na veel zoekwerk kwam ik het volgende in het aquarius topic deeltje 2 tegen...

iemand (ZombieExtreme) had daar z'n koelblokje op z'n radeon 9700pro gezet ..

ik wou even vragen hoe je dat blokje daarop gemonteerd hebt? misschien nog meer foto's ervan? en is was het eigelijk ook het cpu koelblokje dat je erop had gemod of gewoon een ander koelblokje? (kon het niet zien op de foto)
bvd

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2004 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 19:57:
hmmz na veel zoekwerk kwam ik het volgende in het aquarius topic deeltje 2 tegen...

iemand (ZombieExtreme) had daar z'n koelblokje op z'n radeon 9700pro gezet ..

ik wou even vragen hoe je dat blokje daarop gemonteerd hebt? misschien nog meer foto's ervan? en is was het eigelijk ook het cpu koelblokje dat je erop had gemod of gewoon een ander koelblokje? (kon het niet zien op de foto)
bvd
je heb natuurlijk de speciale ta2 vga koelblok koelblok maar de cpu koelblok kan je ook op je kaart plaatsen. Je kan hem vast zetten met ty-raps of door gewoon zelf een beugeltje te maken.

Ik zou trouwens gewoon het vga blokje kopen (30 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm heel fijn dat je op de thermaltake.nu site ziet dat deze set 28 februari weer op voorraad is, (het is nu al bijna de 1e van maart) en je kunt hem niet bestellen want hij is nog niet op voorraad ?!?!?!?!. Ja echt fijn om deze set aan te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 20:37:
hmm heel fijn dat je op de thermaltake.nu site ziet dat deze set 28 februari weer op voorraad is, (het is nu al bijna de 1e van maart) en je kunt hem niet bestellen want hij is nog niet op voorraad ?!?!?!?!. Ja echt fijn om deze set aan te komen
Je kan hem gewoon bestellen hoor, mail anders even met info[at]thermaltake.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb weer een pic van de mijne :

Afbeeldingslocatie: http://www.akula.nl/images/cases/wstt_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:29

Harrie

NederVlaming

Als ik de site van thermaltake moet geloven, produceert dit setje zo'n 29dB(A) aan geluid. Dat is dan nog meer dan mijn thermaltake volcano 7+ op de laagste stand?? En ik vond die al eigenlijk al te veel geluid maken :?

Nou wordt dit setje juist geprezen omdat het zo stil is? Mis ik hier iets? Of heeft iedereen meteen die fan vervangen door een stiller examplaar van bijvoorbeeld papst of enermax?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrlck
Harrie schreef op 29 februari 2004 @ 22:17:
Als ik de site van thermaltake moet geloven, produceert dit setje zo'n 29dB(A) aan geluid. Dat is dan nog meer dan mijn thermaltake volcano 7+ op de laagste stand?? En ik vond die al eigenlijk al te veel geluid maken :?

Nou wordt dit setje juist geprezen omdat het zo stil is? Mis ik hier iets? Of heeft iedereen meteen die fan vervangen door een stiller examplaar van bijvoorbeeld papst of enermax?
Als je die fan voluit laat draaien dan hoor je um wel maar als je um op 7 volt laat lopen hoor je um niet meer en dan wordt ie misschien 2 graden warmer...bij mij was dat iig zo..

dit setje is toch echt wel stiller als luchtkoeling hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harrie schreef op 29 februari 2004 @ 22:17:

zelfs met je fan op 5volt blijft hij niet al te warm 30 graadjes bij mij. nu heb ik er alleen een andere rad + fan op zitten en blijft hij verbeneden de 30 graden :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 11:32:
[...]

zelfs met je fan op 5volt blijft hij niet al te warm 30 graadjes bij mij. nu heb ik er alleen een andere rad + fan op zitten en blijft hij verbeneden de 30 graden :*)
welk rad heb je er op zitten? pics?

ben ook nog op zoek naar een 2e rad of anders 1 grotere. Wil de temps nog iets lager proberen te krijgen. binnenkort een andere voeding van mijn huidige begint bij een vcore van + 2v problemen te krijgen met de 12 v lijn deze trekt naar 11,6v waardoor mijn hd's er mee stoppen. heb nu de antec 330w en ga denk voor de 430w misschien hoger van antec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 11:35:
[...]

welk rad heb je er op zitten? pics?

ben ook nog op zoek naar een 2e rad of anders 1 grotere. Wil de temps nog iets lager proberen te krijgen. binnenkort een andere voeding van mijn huidige begint bij een vcore van + 2v problemen te krijgen met de 12 v lijn deze trekt naar 11,6v waardoor mijn hd's er mee stoppen. heb nu de antec 330w en ga denk voor de 430w misschien hoger van antec.
pics heb ik volgens mij nog staan in deze openings post met me nieuwe rad, alleen niet aangesloten, ik zal eens kijken naar een nieuwe foto, ik je heb je trouwens aangemeld op msn voor mijn orginele radje dat ik toch niet meer gebruik, die kan je dus wel van mij kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 11:39:
[...]

pics heb ik volgens mij nog staan in deze openings post met me nieuwe rad, alleen niet aangesloten, ik zal eens kijken naar een nieuwe foto, ik je heb je trouwens aangemeld op msn voor mijn orginele radje dat ik toch niet meer gebruik, die kan je dus wel van mij kopen.
jeps zag het, kom vanmiddag wel effe online. We hebben zo brandoefening :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:29

Harrie

NederVlaming

Hebben jullie nog wel extra fans om de castemp te laten droppen?? Want ik zit nu met een casetemp van zo'n 37graden... (PC staat ook in bureau, dat moet anders...) De castemp zal met dit setje toch niet afnemen omdat ook dit setje de warmte niet direct naar buiten afvoert, tenzij je je rad buiten je kast heb hangen natuurlijk :Y). Met zo'n hoge casetemp en je rad in je case kan je nooit lage temps halen lijkt mij, maar casefans maken dus weer noise.

(mijn proc loopt op 1.9V en heb NB gevoltmod, vandaar die hoge temps... iets te veel voor mijn TT Volcano 7+ :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harrie schreef op 02 maart 2004 @ 00:35:
Hebben jullie nog wel extra fans om de castemp te laten droppen?? Want ik zit nu met een casetemp van zo'n 37graden... (PC staat ook in bureau, dat moet anders...) De castemp zal met dit setje toch niet afnemen omdat ook dit setje de warmte niet direct naar buiten afvoert, tenzij je je rad buiten je kast heb hangen natuurlijk :Y). Met zo'n hoge casetemp en je rad in je case kan je nooit lage temps halen lijkt mij, maar casefans maken dus weer noise.

(mijn proc loopt op 1.9V en heb NB gevoltmod, vandaar die hoge temps... iets te veel voor mijn TT Volcano 7+ :()
en als je nu je cad aan de binnekant plakt met de fan er zo op dat hij meteen naar buiten blaast? je hoeft je niet persé aan de voorschriften te houden hoor. je kan er natuurlijk ook een paar fans in zetten op 5 volt, die hoor je toch niet.

ik heb trouwens een case temp van 18 graden :*), komt omdat het op mijn kamer zoon 16 graden is (brrr..) en dat ik veel in en out take heb in mijn kast :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2004 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boullie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:14

Boullie

Da Bulster

Na het volgen van deze en de andere 3 draadjes heb ik besloten om ook zo'n setje aan te schaffen :))
Nu heb ik deze afgelopen vrijdag besteld en vandaag even gebeld om te vragen of ze het track & trace nummer effe kunnen doormailen als ze het afgegeven hebben aan TPG.

Nu zei de verkoper (van new-generation.nl) dat hij het koelblokje voor de videokaart pas op 11 maart binnen krijgt omdat thermaltake wat problemen met die dingen heeft.
Hij zegt dat het probleem wat die dingen hebben is dat er nog koperschaafsel in het vga blokje zit bij aflevering en dat daardoor de levering vertraagd is.
Nu is mijn vraag is dit echt zo?

Boullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boullie schreef op 02 maart 2004 @ 15:45:
Na het volgen van deze en de andere 3 draadjes heb ik besloten om ook zo'n setje aan te schaffen :))
Nu heb ik deze afgelopen vrijdag besteld en vandaag even gebeld om te vragen of ze het track & trace nummer effe kunnen doormailen als ze het afgegeven hebben aan TPG.

Nu zei de verkoper (van new-generation.nl) dat hij het koelblokje voor de videokaart pas op 11 maart binnen krijgt omdat thermaltake wat problemen met die dingen heeft.
Hij zegt dat het probleem wat die dingen hebben is dat er nog koperschaafsel in het vga blokje zit bij aflevering en dat daardoor de levering vertraagd is.
Nu is mijn vraag is dit echt zo?
dit zou ik echt niet kunnen beantwoorden, misschien moet je even naar tt bellen die kunnen je dat antwoord waarschijnljk wel geven dnek ik!

ps.

ik ben misschien vanplan om dit setje in een shuttle te gaan bouwen, alleen nog ff alles opmeten enzo, kijken of het wel past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boullie schreef op 02 maart 2004 @ 15:45:
Dat laatste is onzin maar dat thermaltake leveringsproblemen heeft klopt. Er is meer vraag dan aanbod, voorraden in nederland waren snel op. Ook bij thermaltake.nu kunnen ze de nieuwe vga blokjes pas vanaf 6 maart leveren omdat het weer vanuit de USA moet komen.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2004 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo straks een 2e TA2 rad in mijn pc, thanks to HenK

Hoop dat de temp daar weer wat gaat zakken, want die zijn nu aan de hoge kant, 46 stressed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ik heb hem vandaag binnengekregen ( zeer snel bij thermaltake.nu) en geinstalleerd (duurde wel ff; lucht in reservoir, verkeerde fan enz) en het werkt!!
ik heb er nu een andere fan van thermaltake opgeschroefd met een potmeter. draait nu geruisloos (temp: 28 idle 37 stressed : XP 2000+). Nu alleen nog een vga blokje, want die maakt nu dus de grootste herrie :(. Is deze al goed te verkrijgen of duurt dat nog wel even?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:24

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

hoe zou je het beste een fanduct op je rad plaatsen? de schroefjes tweaken/afzagen of anders? ik zit er nl aan te denken om een 12 cm fan op me rad te plaatsen. Kheb nog steeds (te) hoge temps naar mijn zin, rond de 44 graden idle nl :(

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 20:21:
Zo, ik heb hem vandaag binnengekregen ( zeer snel bij thermaltake.nu) en geinstalleerd (duurde wel ff; lucht in reservoir, verkeerde fan enz) en het werkt!!
ik heb er nu een andere fan van thermaltake opgeschroefd met een potmeter. draait nu geruisloos (temp: 28 idle 37 stressed : XP 2000+). Nu alleen nog een vga blokje, want die maakt nu dus de grootste herrie :(. Is deze al goed te verkrijgen of duurt dat nog wel even?
vanaf 6 maart bij thermaltake.nu

en een lucht adapter van 80->120 mm kan je gewoon direct op je radiator vast schroeven. Erg eenvoudig, en goedkoop kost zo'n 5 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het ook mogelijk om een ander vga blokje aan dit setje te hangen? bv deze:
http://www.mycom.nl/f2/images/products/52943mcl.jpg
of krijg je dan problemen met de waterflow ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 12:38:
Is het ook mogelijk om een ander vga blokje aan dit setje te hangen? bv deze:
http://www.mycom.nl/f2/images/products/52943mcl.jpg
of krijg je dan problemen met de waterflow ofzo?
die kan er prima aan, temp zal iets stijgen natuurlijk maar mag geen problemen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja het wordt anders wel een duur geintje, als ik zo'n thermaltake vga blok bestel ben ik weer 40 euros kwijt. Dan heb ik liever een ietwat goedkoper blokje die ik om de hoek kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 17:19:
ja het wordt anders wel een duur geintje, als ik zo'n thermaltake vga blok bestel ben ik weer 40 euros kwijt. Dan heb ik liever een ietwat goedkoper blokje die ik om de hoek kan halen.
ik was 36 euro kwijt, maar als je idd zo'n blokje bij jouw om de hoek kan halen zou ik dat zeker doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Hallo,
Ik ben ook wel geïnteresseerd geraakt in watercooling.
Mijn interesse tot nu toe, gaat naar de Thermaltake III.
Dit is volgens mijn gewoon de externe versie van de thermaltake II.
Dus vraag ik het hier maar even.

Standaard zit daar een CPU koeler bij. Nu zou ik graag toch iig 1 HDD (raptor) ook willen koelen (de ander wordt via een cooldrive gekoeld). en misschien mijn sappire 9800Pro ultimate (passief gekoeld nu dus) ook. Stel dat ik die 3 dingen nu met water ga coolen. dan kan dat dus ook met die Thermaltake toch? (alleen moet ik van een ander merk een hdd cooler zien te vinden, iemand tips?).

Kan ik dan op dat moment mijn casefans gewoon uitzetten? scheelt me weer wat lawaai. en gezien mijn specs hieronder, heb ik zeker ook (alweer) een nieuwe voeding nodig?

En hoe makkelijk, kun je zo'n systeem nou eigenlijk losmaken? die slangen zitten vol met water, zit er op deze systemen dan ook een soort leegpomp functie? of gewoon een soort druppelstop? (daar heb ik nog weinig over gevonden tot nu toe)

(oh ja, grootte van die externe behuizing maakte me niet uit, heb mooi plekje loze ruimte naast m'n pc ervoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
readytoflow schreef op 04 maart 2004 @ 18:36:
Hallo,
Ik ben ook wel geïnteresseerd geraakt in watercooling.
Mijn interesse tot nu toe, gaat naar de Thermaltake III.
Dit is volgens mijn gewoon de externe versie van de thermaltake II.
Dus vraag ik het hier maar even.

Standaard zit daar een CPU koeler bij. Nu zou ik graag toch iig 1 HDD (raptor) ook willen koelen (de ander wordt via een cooldrive gekoeld). en misschien mijn sappire 9800Pro ultimate (passief gekoeld nu dus) ook. Stel dat ik die 3 dingen nu met water ga coolen. dan kan dat dus ook met die Thermaltake toch? (alleen moet ik van een ander merk een hdd cooler zien te vinden, iemand tips?).

Kan ik dan op dat moment mijn casefans gewoon uitzetten? scheelt me weer wat lawaai. en gezien mijn specs hieronder, heb ik zeker ook (alweer) een nieuwe voeding nodig?

En hoe makkelijk, kun je zo'n systeem nou eigenlijk losmaken? die slangen zitten vol met water, zit er op deze systemen dan ook een soort leegpomp functie? of gewoon een soort druppelstop? (daar heb ik nog weinig over gevonden tot nu toe)

(oh ja, grootte van die externe behuizing maakte me niet uit, heb mooi plekje loze ruimte naast m'n pc ervoor)
De thermaltake aqua III is idd de externe versie van de aqua II met een andere koelblokje en een leuk uiterlijk, maar dit had je in deel 3 ook kunnen lezen.

Het setje kunnen idd uitbreiden met eventueel een gpu en hdd blokje, ook dit kun je lezen (zie startpost). Hdd-koeling is bij de meeste harde schijven btw niet nodig, maar koolance heeft hiervoor producten met dezelfde slangmaat.

Je zou je casefans na aanschaf wel uit kunnen zetten, maar airflow blijft belangrijk, veel componenten (mosfets, northbridge) genereren nog wel warmte.
Misschien kunnen je je casefans op 7 volt modden, scheelt aardig wat geluid. Ik denk overigens niet dat je een nieuwe voeding nodig hebt.

Het systeem leegmaken? Dat kun je ook lezen in de eerdere delen. We willen in dit topic best helpen, maar begin eerst eens met deel 3 door te lezen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denk dat 3 dingen toch wel wat zwaar gaat worden hoor voor de thermaltake III. Een hd geeft ook behoorlijk wat warmte af net als je vga kaart, ik denk dat je temps dan vrij veel gaan stijgen. Natuurlijk kan dit wel als je proc gewoon standaard draait, maar oc-en met een flinke vcore kan je dan wel vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even over dat vga blok ( http://www.mycom.nl/f2/images/products/52943mcl.jpg ) .
Ik hoorde dat de compontenten van hetzelfde materiaal gemaakt moeten zijn ivm ionisatie. Nu is alles van koper bij de TT2 set en de site van koolance zegt dit over zijn vga koelblok: "For heat sources of up to 180W, the CHC-A09 is created from high density solid copper and plated in gold."
Dus is de binnenkant waar het water doorstroomt ook "gold-plated"?? want dan krijg ik misschien problemen met ionisatie of werkt dit niet zo??

en ow ja de slangpilaren zijn voor 6 mm slang, kan ik dan wel die 8mm slang gebruike van TT2 en dan strak aantrekke of gaat dit gezeik opleveren

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2004 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrlck
Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 19:44:
en ow ja de slangpilaren zijn voor 6 mm slang, kan ik dan wel die 8mm slang gebruike van TT2 en dan strak aantrekke of gaat dit gezeik opleveren
Slangpilaren van de aquarius 2 is ook 6 mm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 19:44:
Nog even over dat vga blok ( http://www.mycom.nl/f2/images/products/52943mcl.jpg ) .
Ik hoorde dat de compontenten van hetzelfde materiaal gemaakt moeten zijn ivm ionisatie. Nu is alles van koper bij de TT2 set en de site van koolance zegt dit over zijn vga koelblok: "For heat sources of up to 180W, the CHC-A09 is created from high density solid copper and plated in gold."
Dus is de binnenkant waar het water doorstroomt ook "gold-plated"?? want dan krijg ik misschien problemen met ionisatie of werkt dit niet zo??

nee je krijgt geen problemen met dat blokje, is prima geschikt. Verder is de slangmaat hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu mij TA2 setje twee weken happy runt, wil ik overwegen om het vga blokje blokje van TT ook nog erbij te pakken.

Opzicht geen probleem las ik al eerder, maar het feit is dat ik een leadtek a380 (fx5950) bezit :*) . Op dit moment draait de kaart 70 graadjes stressed.

Tweede bijkomende probleem zijn de koelplaten die verwijdert moeten worden.(ook bedoeld voor mem. cooling). Dacht er zelf al aan om een vierkant uit te dremelen op de plaats van de gpu, en hier vervolgens het blok in te plaatsen.

Mijn vraag nu of het TA2 set deze kaart (en een p4 2.4 533, 27 idle) wel nog trekt. Wil het liefst de radiator behouden natuurlijk. Gaat mij ook niet zozeer om de temps maar meer voor het geluid.

En misschien nog iemand anders ervaringen met vervangende koeling voor de a380? Of zal ik voor deze vraag maar een new topic starte?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 maart 2004 @ 14:44:

Mijn vraag nu of het TA2 set deze kaart (en een p4 2.4 533, 27 idle) wel nog trekt. Wil het liefst de radiator behouden natuurlijk. Gaat mij ook niet zozeer om de temps maar meer voor het geluid.
deze set kan een extra vga blok goed aan, alleen wanneer je gaat oc-en kunnen de temperaturen omhoog schieten. Ik heb zelf vga+cpu in de set zitten, en heb een temp van 46 graden. Dat vind ik te hoog en heb daarom van HenK zijn oude rad over gekocht, ik hoop dat de temps dan weer iets dalen zodat ik nog verder kan oc-en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb natuurlijk geen amd die op 40 graden of hoger loopt.
Ik heb nu 27idle / 35 stressed.
Misschien dat dat weer goed van pas komt om mijn vga te coolen. Nu nog ff checke of er gaten rond de gpu zijn te vinden. Dat geluk heb ik zeker niet :(

Maar jij denkt dus dat het wel moet lukken. Ik denk trouwens nog niet aan oc'en.

P.S: Kun je bij jou ook de temp van je vga bekijken? En zijn deze erg veranderd sinds de wc?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2004 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kies toch maar voor dat thermaltake waterblok aangezien ik hier nergens in de buurt een vga blok kan kopen. En als ik het toch moet bestellen via internet doe ik het maar gelijk goed. Hoe kun je die koeling het beste laten lopen : pomp - vga - cpu- radiateur - pomp. OF pomp - cpu - vga - radiateur - pomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat was ik me zelf ook al aan het afvragen.
Zelf heb ik nu pomp --> rad --> cpu

Want ik beredeneer: Het koele water afkomstig van de rad. gaat meteen door het cpu-blok, i.p.v. eerst door de pomp en dan pas door het cpu-blok

Maar aangezien mijn vga kwa koeling de voorkeur heeft wordt het:(in de toekomst :) )

pomp--> rad -->vga --> cpu

(reservoir heb ik niet geinstalleerd, onding :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vond 1 ding wel wazig, dat groene goedje wat je erbij kreeg moest je mixen met een ratio van 3:10 dus dat wil zeggen als je 1 zon flesje in een beker doet dan moeten daar nog ong 3 delen water bij met zelfde hoeveelheid als zon flesje. Dan heb je ong 75 ml vloeistof :S en dat is VEEELste weinig. Dus ik heb gewoon het hele flesje omgekeert in mijn reservoir en er net zo lang water bijgegegoten totdat het systeem vol zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

temp van mij vga kaart weet ik niet, ik kan nu wel hoger oc-en.

pomp->rad->cpu->vga->reservoir->pomp is de beste opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb inmiddels de koelplaten van mijn a380 verwijdert, en er blijken gewoon 4 gaten (2mm) rond de gpu te zitten.
Nu nog even diep in mijn beurs kijken. :+

Waarom trouwens eerst de cpu, en niet eerst de gpu?

Hier nog ff vlug een pic:

http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/gpu.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2004 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-08 21:35
Ik had ook nog een vraag: Ik heb dus nu zo'n AOpen GF 5900XT en daar beslaat de koeling een deel ook het geheugen. Nou heb ik een koelblokje van een K6 afgehaald, en door tweeën gezaagd. Die passen er vast wel op. Maar dat waterkoelblokje van de GPU wijst dus laten we maar zeggen naar boven. Kunnen die slangen die buiging maken of gaan ze knakken/breken? Die blokjes zijn 1,5 a 2 cm hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
Seers schreef op 05 maart 2004 @ 22:38:
Ik had ook nog een vraag: Ik heb dus nu zo'n AOpen GF 5900XT en daar beslaat de koeling een deel ook het geheugen. Nou heb ik een koelblokje van een K6 afgehaald, en door tweeën gezaagd. Die passen er vast wel op. Maar dat waterkoelblokje van de GPU wijst dus laten we maar zeggen naar boven. Kunnen die slangen die buiging maken of gaan ze knakken/breken? Die blokjes zijn 1,5 a 2 cm hoog.
De slangen kunnen idd knakken, daarom kun je het beste de bijgeleverde spiralen gebruiken in de slangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 maart 2004 @ 21:38:

Waarom trouwens eerst de cpu, en niet eerst de gpu?
omdat je de cpu het koelste wilt hebben, vga kaartje kan tegen hogere temperaturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woei net kwam de postbode langs met een pakketje met daarin mijn 2e TA2 rad van HenK. Net in mijn case gebouwd, nu een stressed temp 43 graden (ipv 46 met fan op 3200rpm) met beide fan's( enermax) @ 2200 rpm dus geluidloos. Heerlijk die stilte en er is nu meer ruimte om te oc-en >:) nu nog even een andere voeding halen zodat ik een vcore van 2,2 v kan draaien ipv 2,13 max nu omdat anders mijn 12v lijn instort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even offtopic: Wat is eigenlijk de die-temp. van een gpu? (dus welke waarde?)

Lekker bruut trouwens, 2 rads 8)

Ow, voor ik het vergeet, dat H-plaatje, kan dat ook in de lengte richting vergroot worden. Met andere woorden, past het ook rond mijn gpu?

http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/gpu.jpg
afstand tussen de gaten is ongeveer 4,7 cm.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2004 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker bij thermaltake dat de vga blokjes eerst op 8 maart beloofd waren en nu staat er opeens 12 maaart op de site :S Pffff lekker ja

En btw , die pomp , pompt toch het water naar de cpu en vandaar naar rad en dan terug naar pomp of zie ik dat verkeerd? En dan kun je je vga blokje toch tussen uitgang cpu en ingang rad hangen?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2004 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 19:34:
En btw , die pomp , pompt toch het water naar de cpu en vandaar naar rad en dan terug naar pomp of zie ik dat verkeerd? En dan kun je je vga blokje toch tussen uitgang cpu en ingang rad hangen?
volgens kaasie: pomp->rad->cpu->vga->reservoir->pomp

Maar dit kun je ook zelf bepalen, gewoon slangen aan de pomp verwisselen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 19:34:
Lekker bij thermaltake dat de vga blokjes eerst op 8 maart beloofd waren en nu staat er opeens 12 maaart op de site :S Pffff lekker ja
moet niet veel gekker worden.. eerst de smoes dat mijn pakketje in het verkeerde vliegtuig zat. 2 tellen later krijg ik een andere collega aan de telefoon die niet wist dat zijn collega mij al had gebeld, die vertelde dat het blokje 6maart zou komen en nu hebben ze het over 12 maart... 8)7

lekker is dat.. maar ja was toch mijn 2e vga blokje, andere heb ik al een tijdje binnnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q
  • Laatst online: 20:11

t3q

Say yes to teq

OMG ik doe gister me pc uit 5 min later weer aan. Me aerogate piept en ik zie 0 rpm bij me pomp. WTF

Ik power cable los gehaald van de fan controller. Pomp pwr cable op mobo.

NIKS! :'(

pomp is gewoon dood opeens :'(

Wat nou??

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t3q schreef op 07 maart 2004 @ 13:26:
OMG ik doe gister me pc uit 5 min later weer aan. Me aerogate piept en ik zie 0 rpm bij me pomp. WTF

Ik power cable los gehaald van de fan controller. Pomp pwr cable op mobo.

NIKS! :'(

pomp is gewoon dood opeens :'(

Wat nou??
dat is erg vreemd, lijkt me een RMA geval.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2004 13:31 . Reden: het is nog vroeg ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q
  • Laatst online: 20:11

t3q

Say yes to teq

Het blauwe lampje gaat wel branden maar verder niks :(

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oi! mooi setje,

kep even het hele topic doorgelezen en ziet er redelijk goed uit voor die prijs.
ik zit sterk te twijfelen bij dit setje, ik ha deen zalman koeler(fan) op het oog, tot ik deze tegen kwam.

vragen:

Zelf een 3.00GHz (800fsb, HT) geoct naar een 3,30Ghz (880fsb, HT)
Temps non-oc:
Idle: 47 graadjes
Stressed: 56 graadjes
Temps oc:
Idle: 55
Oc: 62
Kan dit setje mij 3Ghz non-oc processor onder de 30 graden drukken?
Iemand al ervaringen met een intel 3ghz waterkoeling van TA2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
Als dit topic goed had doorgelezen (of ctrl-f had gebruikt) had je wel mensen gevonden die hun p4 op 3ghz of meer draaien.

Anyway, het lijkt me onwaarschijnlijk dat je je p4 op 3 ghz onder de 30graden krijgt. Aangezien in de meeste woningen de omgevingstemperatuur rond 22-23 graden ligt, heb je nog een marge van ongeveer 7 graden. Dat ga je dus niet redden (denk ik).

Het setje is er ook niet opgebouwd om extreem lage temps te krijgen, maar meer om dmv waterkoeling een stiller (en koeler) systeem te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pyro83 schreef op 07 maart 2004 @ 15:57:
Als dit topic goed had doorgelezen (of ctrl-f had gebruikt) had je wel mensen gevonden die hun p4 op 3ghz of meer draaien.

Anyway, het lijkt me onwaarschijnlijk dat je je p4 op 3 ghz onder de 30graden krijgt. Aangezien in de meeste woningen de omgevingstemperatuur rond 22-23 graden ligt, heb je nog een marge van ongeveer 7 graden. Dat ga je dus niet redden (denk ik).

Het setje is er ook niet opgebouwd om extreem lage temps te krijgen, maar meer om dmv waterkoeling een stiller (en koeler) systeem te krijgen.
ik kom alleen degene tegen met een 3,06Ghz dus 533fsb :?
misschien kijk ik er net overheen ofzo...
edit:
zijn de sets die je nu kunt kopen wel voorzien van de goeie pompjes?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2004 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 15:18:
oi! mooi setje,

kep even het hele topic doorgelezen en ziet er redelijk goed uit voor die prijs.
ik zit sterk te twijfelen bij dit setje, ik ha deen zalman koeler(fan) op het oog, tot ik deze tegen kwam.

vragen:

Zelf een 3.00GHz (800fsb, HT) geoct naar een 3,30Ghz (880fsb, HT)
Temps non-oc:
Idle: 47 graadjes
Stressed: 56 graadjes
Temps oc:
Idle: 55
Oc: 62
Kan dit setje mij 3Ghz non-oc processor onder de 30 graden drukken?
Iemand al ervaringen met een intel 3ghz waterkoeling van TA2?
ik blijf momenteel onder de 30 graden! non-stressed.

2500+ @ 2400 Mhz, 200 x 12 vcore 1.8
idle 28 a 29 graden
stressed 30 a 35 graden

dit is dan wel met een andere radiator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 19:09:
[...]

ik kom alleen degene tegen met een 3,06Ghz dus 533fsb :?
misschien kijk ik er net overheen ofzo...
edit:
zijn de sets die je nu kunt kopen wel voorzien van de goeie pompjes?
Jouw p4 kan er makkelijk onder, je kan er ook mee oc-en. En ja bij de nieuwe setjes zit een goede pomp, die van mij draait ook al lang zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 09:09:
[...]

idle 28 a 29 graden
stressed 30 a 35 graden

Dat zijn wel hele temps.... welke radiator heb je er nu opzitten?

@netlan
Sorry, veel posts van mensen met een p4 staat in deeltje 3, niet hier. Ik kan herinneren dat veel met een p4 rond de 40 graden stressed zitten, een stukje koeler iig dan mensen met een amd'tje. Ik ben iig benieuwd of je die 30graden grens zou kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pyro83 schreef op 08 maart 2004 @ 11:41:
[...]

Dat zijn wel hele temps.... welke radiator heb je er nu opzitten?

@netlan
Sorry, veel posts van mensen met een p4 staat in deeltje 3, niet hier. Ik kan herinneren dat veel met een p4 rond de 40 graden stressed zitten, een stukje koeler iig dan mensen met een amd'tje. Ik ben iig benieuwd of je die 30graden grens zou kunnen halen.
is vrij simpel, 30 graden haal je als je bijv je kamertemp op 16 graden hebt of lager. Bij kamer temp van 20 graden is 30 graden niet haalbaar met deze set, of je moet je proc niet oc-en natuurlijk dan zou het misschien kunnen.

Met een andere rad zou het misschien ook kunnen lukken. Ik zit nu met een stressed temp van rond de 40 graden. Dus wanneer ik me proc niet oc-ed kom ik rond de 30 te zitten. Maar ik heb nu wel een extra rad + vga koelblok en andere fan's er op.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2004 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, ik zat er te twijfelen tussen een zalman aircooler (7000cu) en de TA2.
ik ga dan toch binnenkort maar de TA2 halen.
Niet bij alternate.nl, dan betaal ik liever wel 20,- meer.
alternate en garantie :? niet dus.

op www.Thermaltake.nu staat hij nu ook redelijk goedkoop (100,- )
garantie daar wel goed? beetje rare ideeën over de pomp gekregen namelijk.
misschien krijg je wel een oude set toegestuurd :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 11:47:
[...]

is vrij simpel, 30 graden haal je als je bijv je kamertemp op 16 graden hebt of lager. Bij kamer temp van 20 graden is 30 graden niet haalbaar met deze set, of je moet je proc niet oc-en natuurlijk dan zou het misschien kunnen.

Met een andere rad zou het misschien ook kunnen lukken. Ik zit nu met een stressed temp van rond de 40 graden. Dus wanneer ik me proc niet oc-ed kom ik rond de 30 te zitten. Maar ik heb nu wel een extra rad + vga koelblok en andere fan's er op.
Je hebt helemaal gelijk... alleen een kamertemp van 16 graden vindt ik zo koud :o .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SveNRG
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 31-08 18:11

SveNRG

Onderweg

... is vrij simpel, 30 graden haal je als je bijv je kamertemp op 16 graden hebt of lager. Bij kamer temp van 20 graden is 30 graden niet haalbaar met deze set, of je moet je proc niet oc-en natuurlijk dan zou het misschien kunnen.

Ik heb m'n 2500+ nu op 3200+ draaien (200x11) @ 1.70 volt, en heb een idle temp van 29 graden. En het is best warm bij mij. Casetemp is 32 trouwens. Standaard rad en fan momenteel. Ik heb wel 3 ultra silent papst casefans die goed helpen de temp laag te houden!

Dat waterblokje ga ik ook maar bestellen bij Salland. Ik kon hem niet vinden op hun site met de navigatie maar de zoekfunctie bood uitkomst ;) M'n Radeon 9500@9700pro is momenteel een bron van hitte en lawaai namelijk...

Pompje rammelt bij mij ook een beetje soms. Vrij irritant. Hoe ontlucht je de set ook weer als je zonder BU receiver draait?

All that you know, is at an end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrlck
Svenergy schreef op 08 maart 2004 @ 16:27:
[...]

Pompje rammelt bij mij ook een beetje soms. Vrij irritant. Hoe ontlucht je de set ook weer als je zonder BU receiver draait?
Doe in het op 1 na bovenste gaatje van je pomp een slangetje en doe het uiteinde van dat slangetje in het onderste gaatje in je backup res.... Doe daarna een slangetje in het bovenste gaatje van je pomp en bovenste in je res en laat je pomp (plat met de aansluitingen naar boven) draaien en dan kan je je pomp volmaken met water en het lucht kan er via het bovenste gaatje uit naar je backup res waar het weer kan ontsnappen als je de dop er niet hebt.. Zo maakte ik me reservior in me pomp altijd vol met water en luchtvrij overalin het circuit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrlck
Oeps dubbel :+

[ Voor 98% gewijzigd door Patrlck op 08-03-2004 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SveNRG
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 31-08 18:11

SveNRG

Onderweg

Bedankt man. Zal ik meteen proberen als ik thuis ben...

All that you know, is at an end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn man kwil misschien ook over op waterkoeling maar ik ken mensen die ook waterkoeling setjes hebben en lang niet zulke temps/specs halen als mijn homebrew aircooled stofzuiger kast. stressed sinds kort 53 graden was eerst 49 :S ff nieuw pasta ertussen gooien binnenkort.

Het is een xp2100+ 12x200 dus 2400Mhz vcore 1,90-1,93V en ik ga natuurlijk niet overstappen naar liquidkoeling als ik daardoor geen duidlijke negative temp verschil krijg. En over herrie gesproken die 50db ofzo daar blaas je toch makkelijk overheen met je audio apparatuur :S what's the problem , oftewel het gaat niet om geluid :)

Deze setje is btw wel erg cheapass en ziet er opzich redelijk kwalitatief uit :S raak in de war denken jullie dat ik 5 gradjes lager kom te zitten ???

//edit hoe zit het verder met stroom van dat ding ?? kzie nergens een stekker ofzo moet ie gewoon aan je voeding of zit er een adapter bij ?? mijn voeding heeft het al zo zwaar :( denk dat ik gelijk een nieuwe voeding bij zou moeten halen of een ouwe at voeding ergens uitslopen :p

//edit 2 :P , hoe zit het met uitbereidings mogenlijkheden ik vind dat cpu heatsinkkoeler whatever niet echt super volgens mij scheeld het best veel als je daar een iets betere voor haald. oftewel niet uitberiding waar ik om vraag maar vervanging , hoe compatible is het standaard maten of thermaltake maten ??

sorry ben een wc noob :(

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2004 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 17:04:
Damn man kwil misschien ook over op waterkoeling maar ik ken mensen die ook waterkoeling setjes hebben en lang niet zulke temps/specs halen als mijn homebrew aircooled stofzuiger kast. stressed sinds kort 53 graden was eerst 49 :S ff nieuw pasta ertussen gooien binnenkort.

Het is een xp2100+ 12x200 dus 2400Mhz vcore 1,90-1,93V en ik ga natuurlijk niet overstappen naar liquidkoeling als ik daardoor geen duidlijke negative temp verschil krijg. En over herrie gesproken die 50db ofzo daar blaas je toch makkelijk overheen met je audio apparatuur :S what's the problem , oftewel het gaat niet om geluid :)

Deze setje is btw wel erg cheapass en ziet er opzich redelijk kwalitatief uit :S raak in de war denken jullie dat ik 5 gradjes lager kom te zitten ???

//edit hoe zit het verder met stroom van dat ding ?? kzie nergens een stekker ofzo moet ie gewoon aan je voeding of zit er een adapter bij ?? mijn voeding heeft het al zo zwaar :( denk dat ik gelijk een nieuwe voeding bij zou moeten halen of een ouwe at voeding ergens uitslopen :p

//edit 2 :P , hoe zit het met uitbereidings mogenlijkheden ik vind dat cpu heatsinkkoeler whatever niet echt super volgens mij scheeld het best veel als je daar een iets betere voor haald. oftewel niet uitberiding waar ik om vraag maar vervanging , hoe compatible is het standaard maten of thermaltake maten ??

sorry ben een wc noob :(
Als ik zo vrij mag zijn : Lees het topic eerst eens door. Als je dan nog vragen hebt stel ze dan gerust maar dan in ABN 8)7

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 09:09:
[...]

idle 28 a 29 graden
stressed 30 a 35 graden

Henk, mag ik vragen wat voor rad jij nu dan gebruikt?
Ik heb nu een A64300+ onder mijn TT2 zitten en daarmee zit ik rond de 34 graden Idle op standaard clocksettings.

Echter als ik OC naar ong. 2200Mhz dan gaattie al snel richting de 40 graden idle.
Natuurlijk wil ik nog verder klokken, deze cpu moet makkelijk naar de 2500 of meer megaherzen kunnen maar dan zal ik ook de NB mee moeten gaan koelen denk ik, en daar is de capaciteit van dit rad net te laag voor.

........................

Non taken

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.