Thermaltake Aquarius II Cooling Deeltje 4

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste
Acties:
  • 2.402 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4hp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:51

4hp

Shit zeg...

M'n pompje is nu erg brak aan het worden. Ik zit er over te denken om een Hydor L20 aan te schaffen en een 5,25" drivebay reservoir. Zitten er op deze pomp 1/2" (13mm) of 3/8" (9,5mm) vittingkjes ( :? ) ? Op een 9,5mm of 10mm aansluiting kan je toch gewoon de slangetjes van de TA2 aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry dat ik door een bepaald persoon offtopic moet gaan. Ik zou geen nicks noemen. Jouw stukje is nou ook niet echt foutloos en je gaf geen antwoord maar ging zeiken als ik zin had in gezeik zou ik wel naar mijn ex gaan en ik denk niet dat dat de bedoeling van een forum is. Ik vind het wel jammer dat ik mij nu tot jouw niveau verlaag maar ik hoop dat we er beiden iets van leren.

//ontopic
Ik heb het nagelezen voordat ik mijn post postte as always. Het is mogenlijk dat ik over een paar dingen heen heb gelezen, maar ik ben wel meer over het setje te weten gekomen.

Het probleem is dus dat dingen die ik wil weten niet in de topic besproken worden. Heb bepaalde dingen zoals stoom aansluitingen zelf al uitgevonden maar ik vind het persoonlijk niet een mooie manier met het stroom, had liever de pomp stand-alone of gewoon op de molex.

Whizz666

Vergeet niet dat je appels met peren vergelijkt. Je hebt a64300+ ik neem aan dat je a64 3000+ bedoeld en Henk heeft een amdxp 2500+. Zoals je wel weet zijn het 2 totaal verschillende cores en je kunt ze dus niet vergelijken niet op de temps en niet op aantaal MHz (megahertz) overclock. Voor een a64 3000+ is 2300MHz al aardig veel. De meeste halen niet meer dan 2200MHz. Als ik jou een hint mag geven met je Oc is haal de heatspreader van de cpu af en dan voorzichtig koeling erop zetten scheelt makkelijk een paar graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 18:21
Deze setje is btw wel erg cheapass en ziet er opzich redelijk kwalitatief uit :S raak in de war denken jullie dat ik 5 gradjes lager kom te zitten ???
Dat kun je moeilijk zeggen, het is afhankelijk van je airflow, kamertemp, wc setup etc.
//edit hoe zit het verder met stroom van dat ding ?? kzie nergens een stekker ofzo moet ie gewoon aan je voeding of zit er een adapter bij ?? mijn voeding heeft het al zo zwaar :( denk dat ik gelijk een nieuwe voeding bij zou moeten halen of een ouwe at voeding ergens uitslopen :p
Het pompje en de ventilator zijn gewoon op je moederbord (3pins) aan te sluiten, is meerdere malen langs gekomen en is ook in de reviews te lezen.
//edit 2 :P , hoe zit het met uitbereidings mogenlijkheden ik vind dat cpu heatsinkkoeler whatever niet echt super volgens mij scheeld het best veel als je daar een iets betere voor haald. oftewel niet uitberiding waar ik om vraag maar vervanging , hoe compatible is het standaard maten of thermaltake maten ??
De slangmaat van de tt aqua 2 is 6mm binnen en 8mm buiten, alleen koolance gebruikt dezelfde slangmaat. Je zou er natuurlijk dmv slangpilaren wel andere waterblokjes op kunnen zetten.

PS: gebruik aub in de toekomst wat meer abn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 18:34:
Whizz666

Vergeet niet dat je appels met peren vergelijkt. Je hebt a64300+ ik neem aan dat je a64 3000+ bedoeld en Henk heeft een amdxp 2500+. Zoals je wel weet zijn het 2 totaal verschillende cores en je kunt ze dus niet vergelijken niet op de temps en niet op aantaal MHz (megahertz) overclock. Voor een a64 3000+ is 2300MHz al aardig veel. De meeste halen niet meer dan 2200MHz. Als ik jou een hint mag geven met je Oc is haal de heatspreader van de cpu af en dan voorzichtig koeling erop zetten scheelt makkelijk een paar graden
Juist, erg aardig dat je toch probeert te helpen maar... een athlon64 3000(idd geen 300, dom van mij) kan echt wel verder klokken dan 2300 mhz. verder ben ik me er terdege van bewust dat het een heel andere core is, daarom heb ik um ook gekocht.
Een 2500+ met een vcore van 1.8 moet wel een heel stuk warmer worden dan mijn A64 op standaard 1.448Volt, toch ??? O-)
Je hebt wel gelijk van die heatspreader, dat achterlijke ding moet er idd af maar daar wou ik nog heel even mee w88, cpu is net 4 weken oud.

Maar goed, eigenlijk wilde ik alleen maar weten welk rad henk in zun sys heeft :Y)

[ Voor 8% gewijzigd door Bornin op 08-03-2004 19:18 ]

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcarter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-04 20:08
Ik heb dit setje nu 3 maanden , en inmiddels heb ik die koolance gpu cooloer die eerder voorbij is gekomen op mn 9800 pro gezet.
Ik ben erug tevreden hierover ik heb mn 2.8 tot 3.4 overclocked en mn 9800 ook overclocked en het is nog allemaal aardig koel , nou wou ik eigenlijk ook mn northbridge koelen want hij word aardig heet, al zit er al een 40 mm fan op (shuttle sb62g2).

Ik weet niet of andere mensen dit al hebben gedaan, ik vraag me af of het niet te veel word voor, als mensen hiermeer ervaring hebben zou ik het graag horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rcarter schreef op 08 maart 2004 @ 19:24:
Ik heb dit setje nu 3 maanden , en inmiddels heb ik die koolance gpu cooloer die eerder voorbij is gekomen op mn 9800 pro gezet.
Ik ben erug tevreden hierover ik heb mn 2.8 tot 3.4 overclocked en mn 9800 ook overclocked en het is nog allemaal aardig koel , nou wou ik eigenlijk ook mn northbridge koelen want hij word aardig heet, al zit er al een 40 mm fan op (shuttle sb62g2).

Ik weet niet of andere mensen dit al hebben gedaan, ik vraag me af of het niet te veel word voor, als mensen hiermeer ervaring hebben zou ik het graag horen
wat zijn je temps nu? lijkt me wel vrij druk worden trouwens voor dit setje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcarter
Nou mn temps zijn aardig laag cpu 38 idle 45 load, mn videokaart weet ik niet, maar ik kan hem aardig hoog oc'en dus ik neem aan dat hij ook wel koel is.
Ik maak me niet zo druk over de temperatuur, meer over dat het pompje opeens sterft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rcarter schreef op 08 maart 2004 @ 19:24:

Dus jij hebt dat GPU blok van koolance al draaien? Is het deze: http://silverapp1.mycom.n...uctID=52943&productType=1 ??
Ik had ook even op het internet gezocht naar dit koelblokje en zag dat hier ook RAM-heatsinkjes bij zitten ; klopt dat? En ook zag ik de prijzen op verschillende sites : varierend van 35 tot 45 euros (of dollars). En bij de Mycom kost dit 24 euros ?!?!. Wat heb jij ervoor betaald en waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rcarter schreef op 08 maart 2004 @ 19:29:
Nou mn temps zijn aardig laag cpu 38 idle 45 load, mn videokaart weet ik niet, maar ik kan hem aardig hoog oc'en dus ik neem aan dat hij ook wel koel is.
Ik maak me niet zo druk over de temperatuur, meer over dat het pompje opeens sterft.
nou pompje gaat daardoor niet eerder stuk hoor, maar natuurlijk is het zo dat een kleine stroom sterkte is van het water. Maar heb hier ook een vga blok + extra rad en dat gaat ook perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcarter
Ik heb hem gekocht bij de mycom in amsterdam (ceintuurbaan) , en ik heb er 38
euro voor betaald er zitten inderdaad ram heatsinks bij en deze vind ik erg goed.

edit

bedankt kaasie, ik ga waarschijnlijk dat zelfde koolance gpu blokje op mn north bridge zetten

[ Voor 26% gewijzigd door rcarter op 08-03-2004 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm 38 euros? hoe kan dat, ik kan hem hier bij de mycom in den bosch voor 24 euro krijgen ?!?!?! zie site : http://silverapp1.mycom.n...uctID=52943&productType=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcarter
Ja ik weet het op de site staat 24€ , maar bij de winkel vroeg ik het nog een keer na en ze zeiden : jah.. maar hij is toch echt 38 euro. En ik was al helemaal naar amsterdam gegaan dus ik heb het maar betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm en dat laat jij zo maar gebeuren?? Ze bieden op hun eigen officiele site dat ding aan voor 24 euro!! Dan ga je er toch geen 38 voor dokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcarter
Ja ik begrijp wat je bedoelt, maarja ik vond het ook al vreemd dat hij bij mycom zo goedkoop stond want op alle andere sites staat hij altijd meer dan 30 euro. Maarja ik heb er 38 euro voor betaald en ik ben er blij mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja idd, ik vond het ook zeer vreemd dat op elke andere site dit ding minimaal 30/35 euros kost.
Maar ja aangezien dit ding nu dus toch 38 kost, ga ik wel voor de originele thermaltake koelblok (die kost 32 + 6,50 verzendkosten)

Hoe zit dat trouwens bij thermaltake met vooruit betalen?? (ik heb dat nog nooit gedaan) Moet ik dan gewoon een bestelling plaatsen en daarna mijn geld overmaken op het rekening nummer wat op de site staat??? en Dat gaat zeker weten goed?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2004 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon zoals het op alle sites vermeld staat,
eerst bestellen.
dan krijg je een bestelnummer, misschien nog een nummer.
die vermelden op je acceptgiro enzo, staat ook allemaal op zo'n webwinkel site! :)

heeft iemand enig idee hoeveel wat het blokje aankan?
de mijne is 110watt, op full load met HT wel ietsje meer namelijk.
Hallo,

Ik heb hier een P4 2.8 ghz @ 3.65 Ghz draaien. Als ik CPU Burn-in 1.01 gebruik dan stijgt de temp tot 44 graden, vanwege HT geeft Windows Taakbeheer voor beide procs 50% gebruik aan. Maar zet ik twee CPU Burn-in tegelijk aan dan staat er 100% gebruik in Win Taakbeheer en wordt de temp 38 graden. Wat ik wil weten is hoe dit kan. Ik heb er niet egt problemen mee, maar kon geen info vinden met google of de search.

Verdere Spek:
P4C800 Deluxe
2x 256mb 2,5T-3T-3T-7T @ 208 mhz
Maxtor 80 Gb 8 mb S-ATA
Radeon 9700 Pro @ 360/321
temps: idle:29 stressed: 38
dit kwam ik tegen in een ander topic, deze heeft een zalman 7000cu koeler en krijg zn 3,7 ghz tegen de 29 graden.
ik vraag me sterk af of dit met de TA2 wel haalbaar is...

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2004 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:11

t3q

Say yes to teq

:) ik sluit pompje weer aan gister en hij doet weer :) Ikke blij zijn om niet terug te sturen :)

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 19:55:
Hoe zit dat trouwens bij thermaltake met vooruit betalen?? (ik heb dat nog nooit gedaan) Moet ik dan gewoon een bestelling plaatsen en daarna mijn geld overmaken op het rekening nummer wat op de site staat??? en Dat gaat zeker weten goed?
Ik betaal altijd vooruit. Je kan daar voor kiezen op de site, vervolgens krijg je een mailtje met order bevestiging met een ordernummer. In de mail staat de bankrekening waar je het bedrag heen moet overmaken.
Je maakt het bedrag over en vermeld daarbij je ordernummer en alles komt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donker11
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-04-2021
hoi..
ik heb zo onderand alles gelezen.
maar ik heb er toch 1 besteld zon setje bij www.freezinghardware.nl.
wel iets duurder als de rest maar wel betrouwbaarder heb al eerdere forums erover gelezen over klantvriendelijkheid en garantie over de producten.
echt top.
maar ik ben dan bezig met me case te modde en heb zelf al me IDE kabels rondgemaakt dmv een tip via internet(netjes gelukt).
heb UV-led besteld en die meter kabel die oplicht onder het UV-licht.
maar ik heb et dan allemaal gelezen en de meeste zijn er positief onder maar als je pomp kapot gaat dan kun je em opsturen als je garantie hebt of je koopt een ander goedkoop pompje die zijn heus wel ergens te vinden.
maar over 3 a 4 dagen krijg ik alles binnen en het installeren blijkt niet moeilijk te zijn.dus dat komt wel goed. >:) :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan een van degene die het vga-blokje al hebben, mij vertellen of dat bevestigings-plaatje dat op het blokje komt verstelbaar is? (lengte, breedte)

Moet namelijk hier op passen(pic), en mij lijken de gaten wat ver uit elkaar staan.

http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/gpu.jpg

Volgende week vrij :) dus wil em o zo graag bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 20:00:
Kan een van degene die het vga-blokje al hebben, mij vertellen of dat bevestigings-plaatje dat op het blokje komt verstelbaar is? (lengte, breedte)

Moet namelijk hier op passen(pic), en mij lijken de gaten wat ver uit elkaar staan.

http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/gpu.jpg

Volgende week vrij :) dus wil em o zo graag bestellen
hij past op de FX 5950 ja :)
Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/coolers/waterBlock/waterblock.jpg

zoals je hier kunt zien zijn er 2 banen waarin je de schroeven kunt bevestigen, en als je op de site van thermaltake had gekeken had je dit gelezen Universal clip compatible with nVIDIA and ATI http://www.thermaltake.com/coolers/aquarius/a1983.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had wel gelezen dat ie ook voor nvidia-kaarten was, maar de clip leek mij zo smal. Maar goed, bedankt voor de react

Zal mijn results trouwens posten zodra hij gemonteerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whizz666 schreef op 08 maart 2004 @ 19:13:
[...]

Juist, erg aardig dat je toch probeert te helpen maar... een athlon64 3000(idd geen 300, dom van mij) kan echt wel verder klokken dan 2300 mhz. verder ben ik me er terdege van bewust dat het een heel andere core is, daarom heb ik um ook gekocht.
Een 2500+ met een vcore van 1.8 moet wel een heel stuk warmer worden dan mijn A64 op standaard 1.448Volt, toch ??? O-)
Je hebt wel gelijk van die heatspreader, dat achterlijke ding moet er idd af maar daar wou ik nog heel even mee w88, cpu is net 4 weken oud.

Maar goed, eigenlijk wilde ik alleen maar weten welk rad henk in zun sys heeft :Y)
sorry, sorry, ben er ff een tijdje tussenuit geweest, druk leven enzo! :)

uhm ik wel een foto gemaakt alleen is mijn ftp momenteel dood dus daar valt nu weinig mee te doen. Het is iig een autoradiator van 19 bij 22 cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 08:13:
[...]

sorry, sorry, ben er ff een tijdje tussenuit geweest, druk leven enzo! :)

uhm ik wel een foto gemaakt alleen is mijn ftp momenteel dood dus daar valt nu weinig mee te doen. Het is iig een autoradiator van 19 bij 22 cm.
jaja, dan ga ik ook maar eens op de sloop kijken. Ik d8 dat je misschien een "echte" radiator had. Heeft die radiator dan 6 mm aansluitingen en zo ja, van welk merk auto is dat ding afkomstig?
Het gevoel dat ik al had wordt in ieder geval bevestigd, dat de prestaties van dit setje gedrukt worden door de radiator.

[ Voor 12% gewijzigd door Bornin op 10-03-2004 10:11 ]

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whizz666 schreef op 10 maart 2004 @ 10:10:
[...]

jaja, dan ga ik ook maar eens op de sloop kijken. Ik d8 dat je misschien een "echte" radiator had. Heeft die radiator dan 6 mm aansluitingen en zo ja, van welk merk auto is dat ding afkomstig?
Het gevoel dat ik al had wordt in ieder geval bevestigd, dat de prestaties van dit setje gedrukt worden door de radiator.
klopt, ik heb nu natuurlijk 2 rad's in serie staan en je merkt duidelijk dat de temps naar beneden gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whizz666 schreef op 10 maart 2004 @ 10:10:
[...]

de aansluitingen zijn iets meer dan 1 cm. maar dat heb ik een beetje dicht getaped en ty-raped!

van welk automerk weet ik niet. ik kreeg hem gewoon mee omdat hij toch niet waterdicht was. (zeiden ze bij de sloop) maar door een maat van me dicht laten lassen. Werkt perfect nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry :/ dat ik misschien zo lig te zeiken over dat clipje dat bij het vga blok wordt meegeleverd, maar hij is geloof ik te klein.

De afstand tussen de gaten rond mijn gpu is 47 mm.

Terwijl het clipje deze maat heeft: 59x33x1 , te smal dus. Of zijn dit de minimale afmetingen?

Ben nogal pietje precies B) , dus wil het even zeker weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 15:10:
Sorry :/ dat ik misschien zo lig te zeiken over dat clipje dat bij het vga blok wordt meegeleverd, maar hij is geloof ik te klein.

De afstand tussen de gaten rond mijn gpu is 47 mm.

Terwijl het clipje deze maat heeft: 59x33x1 , te smal dus. Of zijn dit de minimale afmetingen?

Ben nogal pietje precies B) , dus wil het even zeker weten
klipje kan ook schuin dan past het dus wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-03 10:56
Sorry Ik heb niet ALLES gelezen(anders te moe om te typen)
Ik heb 151 euro ter mijner directe beschikken.
Ik heb deze setup:

AMD 2500+ barton unlocked maar niet OC't(nog niet)
A7N8 X-X
QF50a case(met raampje)
Maxtor 80 gb 7200 RPM
hercules ATI 9200
(BTW 300W voeding)
Benq CD-ROM 52 speed lezer

Ik kan via een vriend dit setje kopen voor 100€ Hij heeft dit gewonnen op een LAN en wilt deze verkopen

Ik was eerst van plan een SP 97 te kopen voor 60 euro Sinds ik toch al een rheobus en 2 fans heb maar nu twijfel ik. 100€ voor dit setje

Denk je dat dit een goede prijs is voor mij?
Ik wil zeker nog wat geld overhouden(Aces Expansion Pack voor IL2:Forgotten battles,Half life 2....)

Dus wat denk je?
Te veel of goede prijs? wat? :)
Help me aub

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrlck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:48
Nieuw kost ie 95 euro bij alternate dus hij ligt je voor 5 euro op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Entity_Razer schreef op 10 maart 2004 @ 17:09:
Ik kan via een vriend dit setje kopen voor 100€ Hij heeft dit gewonnen op een LAN en wilt deze verkopen

Dus wat denk je?
Te veel of goede prijs? wat? :)
Help me aub
zou er max 50 euro voor geven, lijkt me een mooi vrienden prijsje. Nieuw kost deze set ook niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 18:00:
[...]

zou er max 50 euro voor geven, lijkt me een mooi vrienden prijsje. Nieuw kost deze set ook niet zoveel.
Dat ik vindt ik persoonlijk wel erg weinig, nieuw kost de set het goedkoopst 95 euro bij alternate. Daar zit dus een verschil tussen van 45 euro. Dat lijkt mij nogal veel voor een setje dat nog nooit is gebruikt (neem ik aan).
Maar ja, daarentegen, hoe zit het met de garantie (aangezien het setje is gewonnen op een lan)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
Tsja, en misschien is dit nog wel zo'n set met een oud pompje, dan geef ik je de garantie dat je de garantie zeker nodig zult hebben :+

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er ook al iemand die zijn prescott of nieuwe northwood (3ghz+) erop heeft getest?
ben erg benieuwt wat het setje dan zal presteren namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 19:57:
is er ook al iemand die zijn prescott of nieuwe northwood (3ghz+) erop heeft getest?
ben erg benieuwt wat het setje dan zal presteren namelijk!
dat zijn aardige heet hoofden, zou denk wel gaan maar dan zal je wel je fan op hogere toeren moeten laten draaien ten koste van de stilte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 21:16:
[...]

dat zijn aardige heet hoofden, zou denk wel gaan maar dan zal je wel je fan op hogere toeren moeten laten draaien ten koste van de stilte.
kep zelf een 3 ghz HT 800fsb, ben erg benieuwt naar de temps ervan voordat ik het setje ga kopen,
ik gooi liever zelf geen 100,00 weg :) als het niet zou werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 11:12:
[...]

kep zelf een 3 ghz HT 800fsb, ben erg benieuwt naar de temps ervan voordat ik het setje ga kopen,
ik gooi liever zelf geen 100,00 weg :) als het niet zou werken!
Hij zal er zeker weten wel op passen, ik draaide het orginele setje ook op mijn xp2500+@2,6@2,15V dan heb je meer warmte afgifte dan jouw proc op standaard snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 11:59:
[...]

Hij zal er zeker weten wel op passen, ik draaide het orginele setje ook op mijn xp2500+@2,6@2,15V dan heb je meer warmte afgifte dan jouw proc op standaard snelheid.
welke temps had jij btw, 45 idle toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 12:01:
[...]

welke temps had jij btw, 45 idle toch?
heb verschillende temps gehad, ivm verschillende kasten en verschillende opstellingen. Maar met max oc zat ik aan een stressed temp van 46-48 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 12:08:
[...]

heb verschillende temps gehad, ivm verschillende kasten en verschillende opstellingen. Maar met max oc zat ik aan een stressed temp van 46-48 graden.
en hoe word het bij jou rond gepompt?: pomp -> radiator -> cpublok -> pomp
en vanaf de pomp via de 2 apparte aansluitingen naar het resevior?
ik heb btw een chieftec dragon big-tower

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 12:33:
[...]

en hoe word het bij jou rond gepompt?: pomp -> radiator -> cpublok -> pomp
en vanaf de pomp via de 2 apparte aansluitingen naar het resevior?
ik heb btw een chieftec dragon big-tower
jeps in die volgorde, reservoir heb ik er niet meer in zitten. Wel een tijdje gehad trouwens, toen ging het van pomp -> rad -> cpu -> res -> pomp

Nu heb ik trouwens pomp -> rad1 -> cpu ->rad2 ->vga -> pomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb res actef in cycle hangen en bij mij loopt het pomp->rad->cpu->res->pomp en dat scheelt wel wat in temps als je de res actief mee laat doen. Bij mij was me barton 2500+ @ 2310 mhz eerst 42 graden idle en nu issie 35-36 graden idle maarja het ik zit op zolder dus je snapt wel alle warme lucht stijgt naar boven en daar zit ik dan lekker mee. Met al die warme lucht vandaar dat er hier ook altijd 2 ramen openstaan.

Btw heeft het zin om het cpu blokje te polijsten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 12:27:
Btw heeft het zin om het cpu blokje te polijsten??
Je bedoelt vast en zeker lappen, als je em polijst gaat de ondergrond meer glimmen/spiegelen. Bij lappen verbeter je het contact door met een fijne korrel te schuren.
Of het zin heeft? Ik denk het zelf wel, afwerking van het blokje was niet slecht maar kan zeker beter. Zal je weer een paar graadjes schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij moet je het origineel zo aansluiten: pomp - cpublok - radiateur - pomp.
(dat wil dus zeggen dat de pomp het water eerst in de cpu pompt en zijn water via de radiateur weer terug krijgt)

Maar het scheelt dus in temps als je het zo doet: pomp - radiateur - cpublok - pomp?

Btw: waarom duurt het zolang voordat de thermaltake.nu site geupdate is?
je kan het vga blok nog steeds niet bestellen terwijl het vandaag toch al 12 maart is ??!?!?!?!
Dalijk wordt het nog langer uitgesteld!!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2004 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quickkie
  • Laatst online: 10-07 13:49
Ik heb dit setje nu ook gekocht voor 18 euro :9 maar ik wil hem een beetje modden want ik heb een overgeclockte amd 2800+ @ 2350 maar van wie ik het setje heb gekocht zijn 2500+ liep standaart en die werd al 47 graden. heb iemand nog slimme ideen want ik niet zo erg nou ben ik wel al bezig door het radje in een kastje te bouwen en dan 2 120mm fans der in de prakken maar is het cpu blokkie wel goed genoeg en de pomp is ook niet zo denderent snel. dus als je nog iedeen heb graag

What we do in life echo`s in eternity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 15:49:
Volgens mij moet je het origineel zo aansluiten: pomp - cpublok - radiateur - pomp.
(dat wil dus zeggen dat de pomp het water eerst in de cpu pompt en zijn water via de radiateur weer terug krijgt)

Maar het scheelt dus in temps als je het zo doet: pomp - radiateur - cpublok - pomp?

Btw: waarom duurt het zolang voordat de thermaltake.nu site geupdate is?
je kan het vga blok nog steeds niet bestellen terwijl het vandaag toch al 12 maart is ??!?!?!?!
Dalijk wordt het nog langer uitgesteld!!
die 2 opstelling schijnt iets beter te zijn, is ooit een heel topic over geweest @ got.

Maar over het thermaltake.nu kwestie, als ik morgen nog steeds geen verzend bericht hebt ontvangen ga ik maar weer eens met ze bellen. Wacht nu al een dikke maand op het vga blokje, die volgens hun site binnen was maar in werkelijkheid nog in bestelling staat.

edit:
Net alvast een mailtje naar ze gestuurd :)

Quickkie neem even de moeite om dit deel en de vorige delen door te lezen, staan tips genoeg in. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2004 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donker11
ik heb sinds vandaag het setje binnen.
ga hem natuurlijk morgen gelijk inbouwen.
maar ik heb demi-water en dat groene goedje wat erin moet.
maar dan is mijn vraag hoeveel koelvloeistof moet erin of is dat niet perse nodig??
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

donker11 schreef op 12 maart 2004 @ 18:07:
ik heb sinds vandaag het setje binnen.
ga hem natuurlijk morgen gelijk inbouwen.
maar ik heb demi-water en dat groene goedje wat erin moet.
maar dan is mijn vraag hoeveel koelvloeistof moet erin of is dat niet perse nodig??
:?
demi-water + waterwetter (groene spul) is voldoende. Koelvloeistof kan je gebruiken ipv waterwetter of wanneer je meerdere soorten metalen in je systeem hebt zitten maar dat heb je nu niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boullie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:14

Boullie

Da Bulster

Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 17:26:

[Knip]
Quickkie neem even de moeite om dit deel en de vorige delen door te lezen, staan tips genoeg in. :)
Ik wil niet flamen of zo maar met dat even van jou ben je wel een 3 uur verder.
Ik heb het zelf namelijk wel allemaal doorgelezen en kan er nu inkomen dat mensen niet alles lezen, als je al in het 4e deel zit.

Boullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boullie schreef op 12 maart 2004 @ 19:46:
[...]

Ik wil niet flamen of zo maar met dat even van jou ben je wel een 3 uur verder.
Ik heb het zelf namelijk wel allemaal doorgelezen en kan er nu inkomen dat mensen niet alles lezen, als je al in het 4e deel zit.
staat ook niet dat je alles moet lezen, maar alle delen gaan over de perfecte opstelling van dit setje. Dus met een klein beetje inspanning en 5 min vrije tijd weet je precies hoe je de beste set kunt krijgen. Natuurlijk mag je alles vragen als iets onduidelijk is of als je een idee hebt maar een kleine beetje zelf inspanning kan nooit geen kwaad. :)

offtopic:
snap eigenlijk niet waarom je hiervoor in dit topic komt.. maar goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boullie

Boullie

Da Bulster

Ik volg al de 4 delen al, en het viel mij op dat als iemand iets vraagt, dat toevallig eerder voorbij is gekomen, er meteen wordt geroepen: "Lees eerst de rest maar eens door!".
Nu is dit met 4 delen en meer dan 60 pagina's ( met mijn instellingen) wel heel veel werk.
Heb het nu ook meer over het algemeen en niet alleen over jou kaasie (hebt me goed geholpen met afmetingen rad).
Wou het alleen even kwijt op deze extreem saaie vrijdagavond :O

Boullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boullie schreef op 12 maart 2004 @ 21:43:
Ik volg al de 4 delen al, en het viel mij op dat als iemand iets vraagt, dat toevallig eerder voorbij is gekomen, er meteen wordt geroepen: "Lees eerst de rest maar eens door!".
Nu is dit met 4 delen en meer dan 60 pagina's ( met mijn instellingen) wel heel veel werk.
Heb het nu ook meer over het algemeen en niet alleen over jou kaasie (hebt me goed geholpen met afmetingen rad).
Wou het alleen even kwijt op deze extreem saaie vrijdagavond :O
okey op die fiets :) misschien heb je wel een beetje gelijk ;)

offtopic:
neem een bier en kijk een filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grr irritant zeg op die site van thermaltake : er staat gvd 12 maart op voorraad, nou het is vandaag al bijna 10 uur 12 maart (dus 10 uur de tijd gehad om die site ff te updaten zodat we kunnen bestellen), maar het is dus nog STEEDS niet op voorraad, zul je dalijk zien dat ze hem niet meer kunnen leveren :S. schiet wel op zo ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 21:54:
Grr irritant zeg op die site van thermaltake : er staat gvd 12 maart op voorraad, nou het is vandaag al bijna 10 uur 12 maart (dus 10 uur de tijd gehad om die site ff te updaten zodat we kunnen bestellen), maar het is dus nog STEEDS niet op voorraad, zul je dalijk zien dat ze hem niet meer kunnen leveren :S. schiet wel op zo ja
ze moeten wel leveren want ik krijg er nog één van ze die is trouwens ook al betaald. Maar ik verwacht morgen een verzendbericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boullie

Boullie

Da Bulster

Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 22:09:
[...]

ze moeten wel leveren want ik krijg er nog één van ze die is trouwens ook al betaald. Maar ik verwacht morgen een verzendbericht.
Bij mij idem kaasie alleen dan bij new-generation.nl, het schijnt een goeie winkel te zijn, maar de vorige keer hoorde ik dat het hele setje pas na 11 maart kwam omdat dan pas de vga koeler zou worden geleverd.
Hij had me tenminste nog effe kunnen bellen oid, het minste is nog dat ik vooruit heb betaald(eigen schuld natuurlijk) en ik in friesland woon( de winkel is in gelderland of zo).
Zal morgen nog even afwachten, als er een bericht komt van die gast dan is alles ok zo niet dan moet ik hem even achter zijn broek aanzitten.

Pak nu idd een biertje en een film _/-\o_ zeer goeie tip kaasie

Boullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin er een beetje de schijt van te krijgen dat je NOG STEEDS NIKS kan bestellen op de thermaltake site (vgablok).
Het is ook minder dat dit blok gewoon nergens anders te verkrijgen is (op voorraad). Hopen dat het snel geleverd wordt, want ik wil van die herrie af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het vga-blokje bij salland-automatisering besteld en daar zou de levertijd 4 a 5 dagen zijn. Niet dus!!!!! :(
Kreeg een mailtje dat de levertijd nu 8 dagen is. Was te verwachten :P
ff rekenen: 19/20 maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Levertijd is 2 weken volgens salland site.

Ik ga als dit gezeur zo doorgaat maar voor de coolance A09 vgablok. Hier zitten ook nog eens heatsinkjes bij voor geheugen. Maar ja een originele thermaltake is natuurlijk altijd beter voor de waterflow ofzo want die is er speciaal voor gemaakt

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2004 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 17:47:
Ik begin er een beetje de schijt van te krijgen dat je NOG STEEDS NIKS kan bestellen op de thermaltake site (vgablok).
Het is ook minder dat dit blok gewoon nergens anders te verkrijgen is (op voorraad). Hopen dat het snel geleverd wordt, want ik wil van die herrie af!
Ik word er ook niet vrolijk van.. zit nu al vanaf 6 februari op dat kleine blokkie te wachten voor in mijn 2e pc.. gister avond al gemaild maar natuurlijk niets terug gehad... Best wel lullig om eerst op je site te zetten dat je het in voorraad hebt (had zelfs eerst nog met ze gemaild of ze het blokje hadden) zou het blokje binnen enkele dagen krijgen.. had gelijk vooruit betaald... heerlijk zo'n service...

Maar goed het blokje is wel goed want in mijn oc systeem werkt ie prima :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donker11
hoi,
ik heb aquarius 2 sinds deze week.
ingebouwd en hij werkt.
heb hem de eerste x ontlucht maar er zit nog steeds lucht en hij rateld.
pompje is wel in orde.
alleen de slangen zijn volgelopen met water en als ik hem wil ontluchten moet ik de slang losmaken.
maar er zit water in.
de temp is wel goed idle 30 en stressed weet ik nog niet.
maar hoe kan ik hem ontluchten??
daarom wil graag even weten hoe het moet voordat ik aan alles ga zitten.
weet niet of ik de eerste keer goed heb ontlucht want met systeem opstarten deed hij het in de eerste instantie niet.
nadat ik de backup receiver de slang ervan had losgemaakt deed de pomp het wel maar nu ratelt ie.
aldus het pompje is goed alleen het heeft met de ontluchting te maken:S.

[ Voor 33% gewijzigd door donker11 op 13-03-2004 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donker11
ik heb het probleem gevonden.
de pomp is luchtvrij alleen het onderste van de 2 balletjes die ratelt de hele tijd als een dolle tegen het plastic aan en daardoor is dat geluid.
heeft iemand anders dat ook of weet iemand daar iets tegen.
ik heb ook in de slang van de radiator lucht ondekt.
en die is verbonden met het pompje en daardoor tikt het balletje maar hoe kan ik hem dan ontluchten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

donker11 schreef op 14 maart 2004 @ 10:40:
de pomp is luchtvrij alleen het onderste van de 2 balletjes die ratelt de hele tijd als een dolle tegen het plastic aan en daardoor is dat geluid.
en die is verbonden met het pompje en daardoor tikt het balletje maar hoe kan ik hem dan ontluchten?
lucht gaat er vanzelf uit, gewoon tijdje laten draaien. En aan de balletjes kan je niks doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
Verwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 11:24:
[...]

lucht gaat er vanzelf uit, gewoon tijdje laten draaien. En aan de balletjes kan je niks doen.
Lucht gaat er idd vanzelf uit, maar met de balletjes heb ik misschien nog een oplossing (werkt niet altijd). Als ik heb dat balletjes zo heen en weer tikken/ratelen, zet ik mn pc uit, pak mijn pompje en schudt een beetje heen en weer (horizontaal en verticaal). Meestal is probleem daarna verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donker11
pyro83 schreef op 14 maart 2004 @ 12:25:
[...]

Lucht gaat er idd vanzelf uit, maar met de balletjes heb ik misschien nog een oplossing (werkt niet altijd). Als ik heb dat balletjes zo heen en weer tikken/ratelen, zet ik mn pc uit, pak mijn pompje en schudt een beetje heen en weer (horizontaal en verticaal). Meestal is probleem daarna verholpen.
edit:
dus gewoon laten draaien en daarna is het lucht neem ik aan dat dat onder het balletje zit weggaat.
ik heb gelezen dat bij iemand het na een week pas wegging.
dat schudden heb ik ook al geprobeerd en er komt lucht naar boven.
mja als het zo wordt opgelost dan heb ik wel geduld.
ben al weer een stuk wijzer.
temps zijn btw gewoon goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Laatst online: 11-09 18:32
donker11 schreef op 14 maart 2004 @ 10:40:
Ik heb 'een' oplossing gevonden, zet het pompje op de kop 8)7
Let er wel op dat je er genoeg water in heb zitten, anders gaat ie rare dingen doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donker11
Westereinder schreef op 14 maart 2004 @ 13:22:
[...]

Ik heb 'een' oplossing gevonden, zet het pompje op de kop 8)7
Let er wel op dat je er genoeg water in heb zitten, anders gaat ie rare dingen doen :)
ik heb het geprobeerd.
het ging zo genoeg water natuurlijk hield hem ongeveer een minuut op zn kop.
heb de temps even goed in de gaten gehouden.
ze stegen niet.
ik dacht ik zet em weer ff trug en het balletje bleef nu hangen aan het bovenste balletje en hij is stil.
de temps zijn nog steeds in orde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Magisch topic dit..

Ik heb gisteren net mijn Aquarius 2 ingebouwd (is nog best wel gedoe met aluminium kast want als die metalen plaatjes eenmaal vastgeplakt zitten krijg je ze er niet meer zomaar af. Ik heb ze eigenlijk nog niet ideaal zitten, maar doe het er nu nog maar even mee)

Maar goed. Toen ik wilde posten dat mijn pompje ratelde hield die net op met ratelen. Zal net de lucht er helemaal uit zijn.

Ik heb trouwens wel idioot hoge temps in mijn systeem. 55 graden idle. Dit probleem heb ik al langer. Ik had hiervoor een Zalman koeler (en daarvoor de standaard boxed koeler) erin hangen en daar gaf hij ook waanzinnige temps mee.

Ik gebruik de tempereatuursensor op mijn mobo (Gigabyte 81k1100 rev 1.0)
Iemand ervaringen met dit moederbord en de temperatuursensoren hierop? Anders ga ik maar eens een betrouwbare thermometer kopen en het waterblok meten.

Overigens moet ik de hele setup nog eens nalopen dus die temperaturen kunnen zeker nog naar beneden.

Verdere gegevens: Pentium IV 3,2 HT (non-oc)
LIAN-LI PC61 Case (2 standaard fans front, 2 bovenin)
Topower 420 wat dual fan (zuigt ook nog lucht af)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat je zou kunnen proberen is je case even open te houden, als je temperatuur dan daalt ligt het aan de airflow in de case. Daalt deze echter niet dan zit of je koelblok op je cpu niet goed of temp sensor werkt niet goed.

Als je cpu 50 graden of meer wordt zou je koelblokje ook goed warm moeten zijn, voel dit eens. Welke bevestiging heb je trouwens gebruikt? En zit je koelblok helemaal recht en stevig op je proc gedrukt, dit kan ook hoge temps veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boullie

Boullie

Da Bulster

Kheb vandaag ook maar weer eens achter mijn TTA 2 aangebeld.
Het schijnt nu dus dat hij de hele set niet meer op voorraad heeft ipv alleen het vga blokje. Komt waarschijnlijk donderdag binnen en kan ik het voor het weekend hebben.

Kga het in vervolg wel ergens anders halen, want hier wordt ik ook een beetje schijtziek van. Ik moet er steeds zelf achteraan bellen, want effe mailen of bellen dat het niet leverbaar is voor de 18 of zo doet hij niet. :(

Boullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boullie schreef op 15 maart 2004 @ 17:13:
Kheb vandaag ook maar weer eens achter mijn TTA 2 aangebeld.
Het schijnt nu dus dat hij de hele set niet meer op voorraad heeft ipv alleen het vga blokje. Komt waarschijnlijk donderdag binnen en kan ik het voor het weekend hebben.

Kga het in vervolg wel ergens anders halen, want hier wordt ik ook een beetje schijtziek van. Ik moet er steeds zelf achteraan bellen, want effe mailen of bellen dat het niet leverbaar is voor de 18 of zo doet hij niet. :(
Waar heb je deze set besteld? bij thermaltake.nu??
Wel heel zuur dan dat het spul pas donderdag binnen is, dan bestel je het en heb je het dus pas maandags :( pfffffffffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boullie

Boullie

Da Bulster

(geen reclame of zo) Http://www.new-generation.nl
Ik heb hem op 27 Februari besteld,
vind dit zo langzamerhand wel een beetje grof worden,
dat de vga blokjes niet leverbaar zijn, OK.
Stuur dan in ieder geval de rest even op.
Ik heb namelijk vooruit betaald, en omdat dit voor mij een onbekende winkel is, wil ik het spul dus zo snel mogelijk zien.
Deze winkel stond namelijk in PC magazine (niet PCM), dus ik dacht het zal wel goed zijn (anders sta je toch niet in zo'n blad?).
Maja wacht nog tot maandag en anders bel ik hem wel weer.

Boullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 17:35:
[...]

Waar heb je deze set besteld? bij thermaltake.nu??
Wel heel zuur dan dat het spul pas donderdag binnen is, dan bestel je het en heb je het dus pas maandags :( pfffffffffff
ik word er langzamer hand ook echt gek van.. op hun site staat stond dat ze hem in huis hadden.. mooi niet dus.. ik zou hem 6 maart in huis hebben zeiden ze de laatste keer aan de telefoon. Het is nu schijnbaar weer later geworden, maar bel dan gewoon even of stuur een mailtje.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2004 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boullie

Boullie

Da Bulster

Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 19:27:
[...]

ik word er langzamer hand ook echt gek van.. op hun site staat stond dat ze hem in huis hadden.. mooi niet dus.. ik zou hem 6 maart in huis hebben zeiden ze de laatste keer aan de telefoon. Het is nu schijnbaar weer later geworden, maar bel dan gewoon even of stuur een mailtje.
Hier heb ik dus ook de pesthekel aan, dat je zelf achter alles aan moet bellen.
Jij bent de klant, ze moeten jou bellen als iets vertraagd is of als iets op dat moment even niet leverbaar is.

Boullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppotter10
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-07 18:23
Dit dingetje kan toch ook een andere pomp aan he (bijv. aquarium pomp) ? Mijn 2500+@3000+ wordt namelijk 38 C. Niet zo heel veel, maar ik zou graag m'n gpu willen koelen met wasser en aangezien mijn pompje kapoet is (zomaar, alleen ledje werkt nog). Maar of dat met dat nieuwe vga blokje gaat gebeuren is nog de vraag.

Offtopic:
Denkt iemand trouwens dat ik met Corsair 3200 cas 2 geheugen, hoger dan 3200+ kom, want ik heb ook hier problemen met de 200 fsb grens en ja alles geprobeerd.

Intel Q9550, 4GiB, 250 GB SSD, HD7770

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppotter10 schreef op 15 maart 2004 @ 22:23:

Offtopic:
Denkt iemand trouwens dat ik met Corsair 3200 cas 2 geheugen, hoger dan 3200+ kom, want ik heb ook hier problemen met de 200 fsb grens en ja alles geprobeerd.
wat is alles?
vcore?
geheugen steppings omhoog?
meer volt. op je geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil deze set wel kopen maar ik wil wel zeker oc-en,.niet extreem wel moet wel met een 2400+ de 1,9V aankunnen en zo'n 2400mhz.
ik heb nu een TT volcano 11+ en kheb temps van zo'n 55 graden uiterst stressed
Wat vinden jullie,.doen of geld in de zak houden en voor een Echt WC doorsparen,.?ik heb alles mee gelezen maar was nog niet helemaal duidelijk :P

k moet namelijk een beslissing maken,..een hele moeilijke:
of een Abit NF7-s {kheb nu een leadtek k7ncr28d pro1}
of de Aquarius 2

EDit:kan ik de pomp nie beter vervangen door een Aquarium pomp omdat deze gewoon 600literperuur kan pompen. zou tog veel beter zijn??,.wat kost dat nou nog zo'n pompje 10euri?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2004 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppotter10
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-07 18:23
Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 09:15:
[...]

wat is alles?
vcore?
geheugen steppings omhoog?
meer volt. op je geheugen?
Idd Vcore verhogen (1,725 V - 1,750 V is stabielst), timings 2.5,3,3,11 heeft geen zin. Anderen ook niet. Vmem verhogen ook niks. Uberbios geprobeert, Vnorthbrigdge verhoogt -> no boot. Andere (in principe loze) pogingen als pci agp bus omhoog gooien heeft ook geen zin. Nog andere suggesties?

Maar een aquariumpompje kan wel met de slangen van dit setje he?

Intel Q9550, 4GiB, 250 GB SSD, HD7770

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yemoke
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-10-2024
* Yemoke verheugt zich al op de komst van de postbode.

Alleen denk ik dat ik dan nog langs postkantoor kan gaan fietse omda ik op school zit dan :/ wat je allemaal wel niet over moet hebbe voor een TA II 8)7

Machtig mooi topic, heeft me geholpen de grote stap te zetten tot deze set :)
Hopelijk kan ik er wijs uit worden, het is me eerste set water koeling, maar met dit topic erbij moet et wel gaan lukken. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 15:23:
ik wil deze set wel kopen maar ik wil wel zeker oc-en,.niet extreem wel moet wel met een 2400+ de 1,9V aankunnen en zo'n 2400mhz.
Wat vinden jullie,.doen of geld in de zak houden en voor een Echt WC doorsparen,.?ik heb alles mee gelezen maar was nog niet helemaal duidelijk :P

of de Aquarius 2

EDit:kan ik de pomp nie beter vervangen door een Aquarium pomp omdat deze gewoon 600literperuur kan pompen. zou tog veel beter zijn??,.wat kost dat nou nog zo'n pompje 10euri?
Dit setje kan wel een aardige vcore aan, bij mij staat ie standaard op 2v. Ik ken zelf jouw leadtek mobo niet. Kan je daar mee redelijk oc-en? Met andere worden wat zijn je resultaten nu?

Misschien is het in jouw geval beter om een boxed 2500+ te kopen deze heb je voor zo'n 85 euro. Deze kan je boxed bijna altijd wel op 3200+ krijgen @ standaard voltage (of kleine verhoging) dan ben je sneller uit dan dat je een 2400+ gaat oc-en.

Maar keuze mobo/TA2 ligt aan de resultaten die je nu haalt met je mobo. Kom je nu al in de buurt van de 2,4 ghz alleen je temps worden te hoog dan kan je deze set wel nemen. Maar als je nu ook al niet in de buurt kan komen is het beter te investeren in een betere mobo+cpu combie.

En er zijn natuurlijk nog enkele andere zaken die een rol spelen bij het halen van jouw gewenste snelheid. Ligt oa aan proc/geheugen/mobo/voeding.

Bij deze set kan je een andere pomp gebruiken al zal je er geen grote prestatie verhoging door krijgen. Er zijn al enkele mensen die dit gedaan hebben omdat hun pompje het leven had gegeven, zie voorgaande delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm ik haalde met dit setje eerst idle 39 C en stressed rond de 45 C. En nu haal ik opeens 44 C idle en 49 C stressed, terwijl er niks veranderd is !

Ik heb een XP 2000 op een msi kt 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yemoke
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-10-2024
Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 19:22:
Hm ik haalde met dit setje eerst idle 39 C en stressed rond de 45 C. En nu haal ik opeens 44 C idle en 49 C stressed, terwijl er niks veranderd is !

Ik heb een XP 2000 op een msi kt 3
Mmm kheb laatst het weerbericht gezien, het word weer warmer, mss dat nu de temp ook in huis stijgt, daardoor hogere temps haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm dat zou idd kunnen ja, maar dan nog sterk dat hij gelijk 5/6 graden stijgt.
En ook wazig want in het begin toen de temps nog lager waren had ik mijn fan op 1700 rpm draaien ( met fancontroller) en nu draait ie op 2400 rpm en wordt ie heter ?!?!?!

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2004 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 15:23:

of de Aquarius 2

Ik heb deze set vorig jaar een aantal weken gehad, maar veel hoger dan 1.8v wou m'n XP1700+ toch niet draaien (full load), anders kwam ie al boven de 55 graden uit. En dan had ik ook al de ventilator vervangen voor een sterkere :/
Als je sowieso gaat overclocken zou ik doorsparen en zelf een setje samenstellen, met dit setje heb je de grenzen van je overclock snel gevonden. De pomp is zwak, de radiator vrij klein en het cpu blokje redelijk.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:03

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 19:28:
Hmmm dat zou idd kunnen ja, maar dan nog sterk dat hij gelijk 5/6 graden stijgt.
En ook wazig want in het begin toen de temps nog lager waren had ik mijn fan op 1700 rpm draaien ( met fancontroller) en nu draait ie op 2400 rpm en wordt ie heter ?!?!?!
- weer
- minder water in het reservoir
- stof in je radiator en/of fan(s)
- aanslag in je water

Kan dus met veel factoren te maken hebben.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou het maar op het weer houden, merkte vandaag ook dat mijn systeem ineens rond de 45 graden idle zat. Maar dat werd al snel verklaard door een kamer temperatuur van 24 graden (rond mijn pc's waarschijnlijk nog warmer)
De ramen gingen toen ook maar weer eens open en probleem was opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareHugo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-04-2022

SquareHugo

Eublepharis Macularius

Mijn temperaturen (zowel CPU als system) zijn ook ongeveer 3 á 5 graden gestegen met het warmere weer buiten. Zolang het water in de backupreciever niet kookt, is alles prima dacht ik zo ;)

Heeft iemand het Aquarius II-set al op een XP64 laten koelen? En zo ja, bleef het koel genoeg? Volgens specs draait de XP64 (3200+) op zo'n 89 Watt. Wat betekent dat dan voor de XP64 als Thermaltake 0,24 graden C/W als 'thermal resistance' opgeeft?

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
SquareHugo schreef op 16 maart 2004 @ 20:56:
Heeft iemand het Aquarius II-set al op een XP64 laten koelen? En zo ja, bleef het koel genoeg? Volgens specs draait de XP64 (3200+) op zo'n 89 Watt. Wat betekent dat dan voor de XP64 als Thermaltake 0,24 graden C/W als 'thermal resistance' opgeeft?
XP64? Je bedoelt vast een athlon 64. Ctrl-f even en zoek op a64. Er zijn helaas nog niet veel mensen met a64 en een thermaltake aqua2.

Die 0,24 C/W staat voor 0,24 celsius per watt. Dat wil zeggen als een processor die 100 watt aan warmte produceert de cpu temperatuur met 24graden stijgt boven kamertemperatuur, en met 50watt 12 graden, je snapt het wel.
Deze getallen hebben echter naar mijn mening geen enkele waarde omdat het meestal wordt gebruikt voor commerciele doeleinden, het aantal c/w is per gebruiker natuurlijk verschillend (afhankelijk van aantal casefans, bevestigingsmethode, etc etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
SquareHugo schreef op 16 maart 2004 @ 20:56:

Ja, Ik heb een A64. Deze draait nu op 2200Mhz, Idle temp is 35/36 grdn. stressed zo rond de 40/41. Dit alles met default voltages.

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Ik heb nu een AMD Athlon 2500+ @ 2,07 Ghz (als ik hoger ga, dan krijg ik problemen met het beeld, springt beeldscherm op standy en weer terug. En krijg ik artifacts enzo..)
De temperatuur is 53C stressed met een Thermaltake Volcano 11+, Vcore op 1,675 btw.

Dit vind ik persoonlijk beetje hoog, en ben dus van plan om watercooling aan te schaffen, in gedachten dit setje, gezien de prijs. Maar wat ik me afvraag is wat er in de openingspost is vermeld, dat als men de kast scheef houdt de backupreceiver lekt, is dit echt heel erg? Ik bedoel in de zin van een paar druppels of echt gieten.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat bakcup reservoir is gewoon waterdicht hoor, alleen als je hem op zijn kop houd loop je kans dat het er via de dop uitloopt. Oplossing: zon ding van een cola fles (dat rubbertje wat onder de dop zit) er tussen doen of anders een rubberen ring van een kraan ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quickkie
ik heb het een en ander al veranderd aan mijn radje

wat vinden jullie er van :9
ik heb het in een soort kanaal gezet en dan aan weerskant met een 120mm fan

http://quicksilver.kicks-ass.net/fotos/rad.jpg
http://quicksilver.kicks-ass.net/fotos/rad2.jpg
http://quicksilver.kicks-ass.net/fotos/rad3.jpg
http://quicksilver.kicks-ass.net/fotos/rad4.jpg
http://quicksilver.kicks-ass.net/fotos/rad5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alleen pics zeggen weinig, wat waren/zijn de temps voor en na de verandering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quickkie
moet nog testen ben nu bezig met installen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quickkie schreef op 17 maart 2004 @ 18:12:
moet nog testen ben nu bezig met installen |:(
schiet eens op dan :+

Maar ziet er wel aardig uit, hoe ga je hem in je case zetten? pics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quickkie
ik ga hem buiten me case laten staan waarschijnlijk maar ik kom er net achter dat ik te kort slang heb om ook nog eens de backup receiver der aan te hangen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem vandaag ontvangen en meteen ingebouwd natuurlijk :D

Intel Pentium 4 2.4 @ 2.8Ghz

Temps:

Air:
Idle: 40c
stressed: ong 60c
(bad airflow)

Liquid:
Idle: 29c
stressed: 42c

Pics can be found here here here :D

www.sharedwarez.com/aquarius/

(ben nog bezig met pagina maken dus even geduld ;)

Manix...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2004 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Links openen bij niet Quickkie :'(
Had em wel graag gezien :9~

toppie :>

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2004 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quickkie
klopt want mijn apache staat uit want daar komt mijn wc in ik meld het wel als die weer aanstaat

[ Voor 25% gewijzigd door Quickkie op 17-03-2004 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mn pics zijn up (www.sharedwarez.com/aquarius/)

En meer info gepost in mn vorige post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij vertellen wanneer het VGA-blok nu EINDELIJK eens ergens te leveren is, ik wordt er gewoon irritant van. Ik had ergens donderdag 18 maart gehoord? kan dat kloppen? Er staat ook nergens wanneer hij wel te leveren is (Dan heb ik het over thermaltake site)
Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.