Thermaltake Aquarius II Cooling Deeltje 4

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste
Acties:
  • 2.407 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donker11
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-04-2021
Afbeeldingslocatie: http://www.freepgs.com/bruno/upload3/verkleind.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.freepgs.com/bruno/upload3/verkleindpc.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.freepgs.com/bruno/upload3/verkleindled.JPG

hier kun je plaatjes zien van mijn waterkoeling.
niet echt helemaal af.
maar door de flits zie je het uv-ledje niet.
maar zo hier (vind ik) het er vet uitzien.
op een plaatje zitten er de klemmen enzo nog niet erop maar was gewoon ff draaden op lengte aan het maken en al die dingen.
k hoop dat jullie ook vinden dat het er niet onaardig uitziet.
ten eerste is het ook me eerste keer (het is niet moelijk ofzo) maar tog.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat zijn je temps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donker11
idle 31 en stressed 39.
maar na een paar dagen aanstaan haalt ie toch wel 44graden
AMD 2000+.
non oc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Ik vind persoonlijk de slangen die erbij zitten niet echt mooi, ik wil of helemaal doorzichtig, of helemaal ondoorzichtig...zilver ofzo, maar dat laatste lijkt mij niet handig ofwel? dan heb je niet echt een goed overzicht op wat er gebeurt, alg ofzo :+.

Ik kan dus wel gewoon van die superdoorzichtige slangen kopen bij gamma ofzo? wat voor een diameter moet ik hebben? en wat gaat dat kosten ongeveer?

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quickkie
  • Laatst online: 10-07 13:49

What we do in life echo`s in eternity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mm, k weet eigenlijk niet precies wat ik daar van moet vinden.. Wat is het doel ervan?

Een soort heatpipe zodat lucht niet aan de zijkant van rad wegkan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 23:41:
mm, k weet eigenlijk niet precies wat ik daar van moet vinden.. Wat is het doel ervan?

Een soort heatpipe zodat lucht niet aan de zijkant van rad wegkan?
Zal zeer zeker een verbeterde luchtstroming opleveren, hogere cfm dus. Leuk bedacht, maar laat dat alu-folie niet een beetje snel los?

zie temps voor resultaat :9 NOT BAD!!!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2004 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 19:40:
Wie kan mij vertellen wanneer het VGA-blok nu EINDELIJK eens ergens te leveren is, ik wordt er gewoon irritant van. Ik had ergens donderdag 18 maart gehoord? kan dat kloppen? Er staat ook nergens wanneer hij wel te leveren is (Dan heb ik het over thermaltake site)
GOED Nieuws

Thermaltake heeft ze binnen gehad, mijn pakketje is nu onderweg net een trackingsnummer gehad. Dus je kan hem bestellen bij thermaltake.nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quickkie
het is industriele alu tape die wordt bv gebruikt in de horeca voor het verbinden van afzuig installatie buizen dus dat zal niet zo snel loslaten denk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ik kan nog steeds niks bestellen bij thermaltake.nu!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 maart 2004 @ 12:02:
Hmm ik kan nog steeds niks bestellen bij thermaltake.nu!!
gewoon even mailen, werkt veel beter. info (@) thermaltake.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe, eindelijk hebben ze hem op voorraad (vga blok), alleen ik doe deze keer vooruit betalen (nog nooit gedaan), maar dat is wel klote want ik moet nu eerst zon overschrijvingskaart op sturen (duurt weer aantal dagen) en daarna kan thermaltake het product pas gaan opsturen. toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boullie
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Boullie

Da Bulster

Verwijderd schreef op 18 maart 2004 @ 17:00:
hehe, eindelijk hebben ze hem op voorraad (vga blok), alleen ik doe deze keer vooruit betalen (nog nooit gedaan), maar dat is wel klote want ik moet nu eerst zon overschrijvingskaart op sturen (duurt weer aantal dagen) en daarna kan thermaltake het product pas gaan opsturen. toch?
Kunt ook telebankieren :D

Boullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 maart 2004 @ 17:00:
jeps, ze sturen het pas op wanneer het geld op hun rekening staat.

Ik heb trouwens mijn laaste vga blokje nu ook binnen gekregen _/-\o_ _/-\o_

vanochtend het trackingsnummer gehad en vanmiddag zat het al weer bij de post _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boullie
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Boullie

Da Bulster

Met een beetje mazzel krijg ik het hele zaakje voor maandag (kan morgen of zaterdag zijn).
Kan ik zondag mooi inbouwen :P

Boullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik zal het pas volgende week hebben, maar ja aangezien ik toch al weken wacht maakt die ene week ook niks meer uit. En trouwens hoe kan ik nu het beste de hele zooi aansluiten?

ikzelf dacht zo: pomp (uit) - rad - cpu (in) - cpu (uit) - vga (in) - vga (uit) - pomp (in)

maar aangezien hij origineel vanaf de pomp naar de cpu en dan via de rad weer naar de pomp gaat, weet ik niet wat het beste is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 maart 2004 @ 19:01:
Ja ik zal het pas volgende week hebben, maar ja aangezien ik toch al weken wacht maakt die ene week ook niks meer uit. En trouwens hoe kan ik nu het beste de hele zooi aansluiten?

ikzelf dacht zo: pomp (uit) - rad - cpu (in) - cpu (uit) - vga (in) - vga (uit) - pomp (in)

maar aangezien hij origineel vanaf de pomp naar de cpu en dan via de rad weer naar de pomp gaat, weet ik niet wat het beste is
die manier welke je hierboven beschrijft staat ook in de handleiding die je krijgt bij het blokje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

Ik krijg hem ook binnekort :)

Men eerste watercooling maar lijkt me niet erg moelijk ;)

Ik ga denk ik deze opstelling gebruiken die is volgens de vorige topic's de beste
pomp > rad > cpu > dat kleine water reciever ofzo
etc

Ik heb er zin in en ben benieuwd hoe ver ik dan kom met mijn Amd athlon xp 2200+ Tbred B ik hou jullie op de hoogte :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag had ik even niets te doen dus heb ik wat pics met mijn webcam geshoten van mijn huidige opstelling:

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~sarj/Image001.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~sarj/Image003.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~sarj/Image005.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~sarj/Image006.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~sarj/Image010.jpg

water komt van pomp -> rad1 -> cpu -> rad2 -> vga -> pomp

temps zitten stressed rond de 47 graden bij vcore van 2,1V (xp2500+@2,6ghz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quickkie
Lol :o zijn dat 2 rads die uit de set komen ofzo of andere zo ja hoe kom je der aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:05
@Kaassie
Zet er netjes hoor, voor die 2 radiatoren onder elkaar zien er sweet uit! Alleen ff je kabels opruimen he ;) ?

@Quickkie
Die heeft Kaassie van iemand anders over gekocht, lees dit topic ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pyro83 schreef op 19 maart 2004 @ 16:22:
@Kaassie
Zet er netjes hoor, voor die 2 radiatoren onder elkaar zien er sweet uit! Alleen ff je kabels opruimen he ;) ?

@Quickkie
Die heeft Kaassie van iemand anders over gekocht, lees dit topic ;).
kabels vallen in het echt nog wel mee, op foto lijkt het een troep. Al moet er hier en daar nog wel wat netjes gemaakt worden. :)

En die 2e Rad heb ik van HenK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ kaasie.. ziet er best leuk uit , zo'n uitbreiding van een xtra rad en een vid koelblokje..
maar hoe zit het met de flow? kbedoel 't pompje is niet zo heel sterk ( 90liter per uur d8 ik)
is dat niet beetje veel weerstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 16:33:
@ kaasie.. ziet er best leuk uit , zo'n uitbreiding van een xtra rad en een vid koelblokje..
maar hoe zit het met de flow? kbedoel 't pompje is niet zo heel sterk ( 90liter per uur d8 ik)
is dat niet beetje veel weerstand?
het gaat precies goed, meer er tussen hangen zal niet meer gaan. Ik heb mijn slangen natuurlijk erg kort gehouden dat scheelt ook een hoop. Maar het liefst zou ik nog een 2 pompje gebruiken in het systeem. Dus daar ga ik nu naar op zoek. :)

iemand toevallig een werkende pomp over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Ben van plan om volgende week ook dit setje te gaan bestellen, wil voornamelijk redelijk tot goede koelprestaties, en stilte. :z

Ik zat eerst te twijfelen tussen deze set, TT Aq. 2 of de Innovatek Basic LC waterkoelingsset - Socket A, bestaande o.a. uit:

• Innovatek FlatFlow SL
• Eheim 1046
• Waterreservoir voor Eheim 1046 / 1048 - kunststof
• Papst koeler incl. fan guard - 120 x 120 x 25 mm.

Deze set kost dus 149 @ Freezinghardware, maar volgens mij is het prestatie-verschil niet veel hoger en wordt het verschil van 55 euro niet gecompenseerd, correct me if im wrong ;)

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YellowNeck schreef op 19 maart 2004 @ 17:08:
Ben van plan om volgende week ook dit setje te gaan bestellen, wil voornamelijk redelijk tot goede koelprestaties, en stilte. :z

Ik zat eerst te twijfelen tussen deze set, TT Aq. 2 of de Innovatek Basic LC waterkoelingsset - Socket A, bestaande o.a. uit:

• Innovatek FlatFlow SL
• Eheim 1046
• Waterreservoir voor Eheim 1046 / 1048 - kunststof
• Papst koeler incl. fan guard - 120 x 120 x 25 mm.

Deze set kost dus 149 @ Freezinghardware, maar volgens mij is het prestatie-verschil niet veel hoger en wordt het verschil van 55 euro niet gecompenseerd, correct me if im wrong ;)
die set zal in iedergeval nog iets stiller zijn met die 120 mm papst fan, als ik jouw was zou ik toch voor de inno kiezen. kost wel 55 euro meer maar de kwaliteit is ook hoger volgens mij. Alleen weet ik niet wat de koelprestaties zijn maar vast niet slechter dan de TA2. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 17:13:
[...]

die set zal in iedergeval nog iets stiller zijn met die 120 mm papst fan, als ik jouw was zou ik toch voor de inno kiezen. kost wel 55 euro meer maar de kwaliteit is ook hoger volgens mij. Alleen weet ik niet wat de koelprestaties zijn maar vast niet slechter dan de TA2. :)
Hmm, aha...weet iemand waar je deze set goedkoper kan krijgen, of welke winkels deze meer hebben, in de pricewatch staat deze helemaal niet vemeld :( .

Wel een minpunt aan deze set, de pomp heeft voeding/stroom nodig vanaf het lichtnet :(

Kzie nu ook een ander set, die er tussen in zit, de Recom Aucma Coolriver for AMD 113 euro

[ Voor 11% gewijzigd door Yellowneck op 19-03-2004 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die innovatek en recom moet je NIET kopen.. die van innovatek heeft namelijk een alu koelblok (maar voor de rest redelijk setje hoor) ... die recom is egt slecht... een nog slechter pompje dan de tt aq. (70 liter per uur ) en dat moet dan water langs een groot rad en 3 koelblokjes pompen

het grote nadeel is vaak de pomp... je hebt pompjes die op 12v werken.. ideaal voor wc gebruik... maar deze hebbe echter bijna altijd een lage water flow..

bij een pomp met hoge flow (eheim, hydor... ) moet je die weer op 't lichtnet aansluiten..

je kan uiteraard ook nog een relais kopen maar die dingen zijn vrij duur...(beter zelf maken dan :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
YellowNeck schreef op 19 maart 2004 @ 17:29:
[...]

Kzie nu ook een ander set, die er tussen in zit, de Recom Aucma Coolriver for AMD 113 euro
Die recom coolriver schijnt niet echt wat te zijn, bovendien bestaat (bestond) er al een topic over:
Is het wat? Recom Coolriver
Het leek mij eerst een vet setje (oa ook voor de prjs), maar de koelprestaties waren niet geweldig en de chipset en gpu blokken zaten geloof ik vastgelijmd aan de slangen. Dit setje zou ik dus niet aanraden.

Dat innovatek klinkt zeker niet slecht, alleen matig dat de pomp in het stopcontact moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pyro83 schreef op 19 maart 2004 @ 17:50:
[...]

Dat innovatek klinkt zeker niet slecht, alleen matig dat de pomp in het stopcontact moet.
dat is natuurlijk geen probleem, gewoon relais er tussen en klaar ben je :)
maar een alumium koelblok is een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 13:55

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 18:02:
[...]

Je kunt er natuurlijk ook nog een stekker opmaken en em direct in je voeding stoppen waar anders je monitor aanhangt.. dit wil ik straks gaan doen :Y)

Btw mijn aquarius van wat er nog van over is zit nu btw op een stressed temp van 40 graden. idle kom ik op de 28 ofzo...

Eheim pomp er op en een innovatek plexiglazen reservoir achter mijn pc. xp1800+ @ 2900+ _/-\o_

[ Voor 23% gewijzigd door DAMAGE op 19-03-2004 18:09 ]

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 18:02:
[...]

Ach, nog zat stopcontacten vrij :), relais ertussen kan ik nie :o .

Enne...damn..ja..viel me eerst helemaal niet op dat de CPU block van alu was. Zal wel andere bij kopen ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bachhimself
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 09:26
Oke ik draai nu dus al bijna een jaar met dit setje en het ruled echt bij mij, zie temps : case 22C Cpudiode 22C en helaas mijn cpu socket is 42 maar ja dat ligt weer anamijn airflow....
maar nu heb ik dus 2 vragen: Ik kon niet terugvinden of hij al was uitgeprobeert op een Xp3000@333fsb
en past de video koeler ook op de northbridge?

//edit
ff de spec LOL Atlon xp2200+ in een cheftec dragon bigtower met casefans op 7v
//edit

[ Voor 13% gewijzigd door bachhimself op 19-03-2004 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bachhimself schreef op 19 maart 2004 @ 18:19:
Oke ik draai nu dus al bijna een jaar met dit setje en het ruled echt bij mij, zie temps : case 22C Cpudiode 22C en helaas mijn cpu socket is 42 maar ja dat ligt weer anamijn airflow....
maar nu heb ik dus 2 vragen: Ik kon niet terugvinden of hij al was uitgeprobeert op een Xp3000@333fsb
en past de video koeler ook op de northbridge?

//edit
ff de spec LOL Atlon xp2200+ in een cheftec dragon bigtower met casefans op 7v
//edit
lekkere zinnen heb je ;)

natuurlijk past dit setje op een xp3000+, en nee de vga koeler past niet op de northbrigde. Misschien met veel moeite en wat casemodden, maar standaard in iedergeval niet.
DAMAGE schreef op 19 maart 2004 @ 18:08:
[...]

Eheim pomp er op en een innovatek plexiglazen reservoir achter mijn pc. xp1800+ @ 2900+ _/-\o_
Ik zit er ook over te denken om een Eheim pompje te gaan gebruiken.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2004 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

UHm, ik ben van plan om dus watercooling aan te schaffen gelijk met een nieuwe kast. Mijn keuze is gevallen op de Coolermaster ATC-201 BXT.
Alleen weet ik niet of de radiator dus tussen de HDD-bays past. Als ik het goed heb is een HDD 9 CM breed. De radiator was dacht ik 8,6 CM ofzo? Weet iemand of het gaat passen

Ik bedoel hiertussen:
Afbeeldingslocatie: http://www.bit-tech.net/images/review/178/14.jpg
Je ziet daar een 8CM fan, met daarvoor dus die HDD bays

Mocht dit niet passen, hebben jullie dan suggesties hoe ie er dan in kan? ervoor?

[ Voor 9% gewijzigd door Yellowneck op 19-03-2004 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YellowNeck schreef op 19 maart 2004 @ 20:34:
UHm, ik ben van plan om dus watercooling aan te schaffen gelijk met een nieuwe kast. Mijn keuze is gevallen op de Coolermaster ATC-201 BXT.
Alleen weet ik niet of de radiator dus tussen de HDD-bays past. Als ik het goed heb is een HDD 9 CM breed. De radiator was dacht ik 8,6 CM ofzo? Weet iemand of het gaat passen

Ik bedoel hiertussen:
[afbeelding]
Je ziet daar een 8CM fan, met daarvoor dus die HDD bays

Mocht dit niet passen, hebben jullie dan suggesties hoe ie er dan in kan? ervoor?
hoeveel ruimte heb je in de hoogte? de breedte van de rad past wel alleen hij is vrij hoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 22:15:
[...]

hoeveel ruimte heb je in de hoogte? de breedte van de rad past wel alleen hij is vrij hoog
Denk zo'n 150MM wel. Maar die Innovatek-set had eigenlijk meer mijn vookeur, maar die past al helemaal niet meer, want de radiator is veel groter, als je nagaat dat er al een 120X120MM fan op past, toch? :? Of ik moet die ergens ervoor plaatsen, tussen moederbord en HDDbays.

[ Voor 11% gewijzigd door Yellowneck op 19-03-2004 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YellowNeck schreef op 19 maart 2004 @ 20:34:
Afbeeldingslocatie: http://www.sharedwarez.com/aquarius/pics/wc17.JPG

Misschien dat het je ene beetje kan helpen... Ik heb trouwens NIET de zelfde kast als jij wilt hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 13:21:
[...]

[afbeelding]

Misschien dat het je ene beetje kan helpen... Ik heb trouwens NIET de zelfde kast als jij wilt hoor...
hij bedoelt denk andersom, dus met slang aansluitingen naar boven/onder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 13:23:
[...]

hij bedoelt denk andersom, dus met slang aansluitingen naar boven/onder
Ja idd, dan zou het denk ik echt net passen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een vraagje over het tt aquarius Gpu koeblokje...

Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.nu/images/A1983.jpg

ik heb een 5900xt en die heeft heatsinks op de memory (heatsinks zijn ongeveer 9mm hoog en 10mm breed en 60mm lang)

plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/6160x9YWpUfa.jpg

komen die slangpilaren van dat koelblokje dan niet tegen die heatsinks??

heeft iemand dit blokje icm een 5900xt??

bvd

ps weet er iemand heel toevallig een linkje naar een review van dit blokje?
heb google al geprobeerd maar geen resultaat :'(

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2004 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 17:20:
even een vraagje over het tt aquarius Gpu koeblokje...

[afbeelding]

ik heb een 5900xt en die heeft heatsinks op de memory (heatsinks zijn ongeveer 9mm hoog en 10mm breed en 60mm lang)

plaatje:

[afbeelding]

komen die slangpilaren van dat koelblokje dan niet tegen die heatsinks??

heeft iemand dit blokje icm een 5900xt??

bvd

ps weet er iemand heel toevallig een linkje naar een review van dit blokje?
heb google al geprobeerd maar geen resultaat :'(
Waarschijnlijk komen de slangen idd tegen je memheatsinks aan, je kunt natuurlijk de slangen wel zo herleiden dat ze er niet tegen aankomen. Door middel van de slangspiralen kunnen waarschijnlijk voorkomen ze gaan 'knakken' en je waterflow verminderen.

Volgens mij zijn er nog geen reviews van het vgablokje :'( . In de startpost staan natuurlijk wel de gebruikerservaringen van Kaassie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pyro83 schreef op 20 maart 2004 @ 18:39:
[...]

Waarschijnlijk komen de slangen idd tegen je memheatsinks aan, je kunt natuurlijk de slangen wel zo herleiden dat ze er niet tegen aankomen. Door middel van de slangspiralen kunnen waarschijnlijk voorkomen ze gaan 'knakken' en je waterflow verminderen.

Volgens mij zijn er nog geen reviews van het vgablokje :'( . In de startpost staan natuurlijk wel de gebruikerservaringen van Kaas sie.
Ze zullen je memchips wel raken maar denk niet dat je een zeer sterke bocht hoeft te maken. Waar precies onder je blok zit je vgachip? je hebt zo'n 3 cm vlakke ondergrond nodig na het koelblokje, daarna kan je een verhoging aan van max zo'n 7 mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donker11
haha ik heb de tip gevolgd voor zon UV goedje te maken voor in het water met een viltstift.
heb zelf een neon stift gebruikt en et is egt leuk gelukt.
heb nu alleen een uv-LED en ik wil een UV-neon kosten niet egt duur denk ik.
maar toch het ziet er wel cool uit.
zal nog wel een x plaatjes erop zetten wanneer het helemaal klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

donker11 schreef op 20 maart 2004 @ 18:46:
haha ik heb de tip gevolgd voor zon UV goedje te maken voor in het water met een viltstift.
Je hebt van die fan's met zo'n UV ring, de fan geef je aan je zusje ofzo ;) en de ring hang je op in je case. Ben je voor 10 euro klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donker11
Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 18:49:
[...]

Je hebt van die fan's met zo'n UV ring, de fan geef je aan je zusje ofzo ;) en de ring hang je op in je case. Ben je voor 10 euro klaar.
jaah maar nu ben ik klaar voor 2 euro.
die neon stiften waren 2 euro en het ziet er allemaal leuk uit.
alleen jammer dat ik een uv-led heb.
niet zo sterk
mja wanneer men salaris binnen is dan haal ik wel een UV-neon tube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 22:03

Smarron

The bend

Nog even wat temps van mijn setje:

Afbeeldingslocatie: http://homepage.cistron.nl/~rmangenois/Other/Aquarius1.jpg

Is nu ongeveer 3 uur aan het stressen met cce-encoding. Temps en voltages spreken voor zich geloof ik. Ben er nog best tevreden over!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op 22 maart 2004 @ 23:29:
Nog even wat temps van mijn setje:

[afbeelding]

Is nu ongeveer 3 uur aan het stressen met cce-encoding. Temps en voltages spreken voor zich geloof ik. Ben er nog best tevreden over!
ziet er netjes uit, hoe hoog is je oc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 07:22:
ziet er netjes uit, hoe hoog is je oc?
10*220. cpu wil niet echt hoger. Volgende week een mobile en een nieuw plankje, dan begin ik weer opnieuw!

offtopic:
Gisteren stond ik heel toevallig in een dierenwinkel, zag daar heel veel aquariumpompen van Eheim staan! Ga me daar eens in verdiepen, want die dingen waren echt cheap vergeleken met speciale PC-pompjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quickkie
donker11 schreef op 20 maart 2004 @ 18:46:
Hoe heb je dat gedaan dan? gewoon de vulling er van leeggeperst in je water ofzo?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quickkie schreef op 24 maart 2004 @ 14:52:
[...]

Hoe heb je dat gedaan dan? gewoon de vulling er van leeggeperst in je water ofzo?????
Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 13:39:
[...]

:+ wij nemen:

2x gele markeerstift (of groen/blauw wat je maar wilt)

Daar uit haal je de stiften (buisje met wol+kleurstof) dit knip je in zeer kleine stukjes en stop je vervolgens in een halfglaasje demi water. Zorg er voor dat zo veel mogelijk water wordt opgezogen door de stiften. Vervolgens neem je de kleine stukjes en pers je al het water+kleurstof uit de stukjes stift.

Dit kleurstof water gooi je vervolgens nog een keer door een koffiefilter zodat eventuele stukjes stift+stof/prut uit je water gaat.

Daarna heb je een zeer geconcentreerde UV vloeistof. Gooi van deze vloeistof een klein beetje in je wc en je water krijgt een mooie gele/groene kleur wanneer je een uvlamp in de buurt hebt.

Je slangen worden niet aangetast, ze krijgen ook geen kleur. Dus wanneer je het water uit je wc haalt zullen alle onderdelen nog gewoon schoon zijn.

Ik heb nu koelvloeistof+demi water+ UV vloeistof al 4 maanden draaien zonder enig probleem. Temps blijven perfect en de kleur van het water blijft ook steeds hetzelfde zoals het moet.

(kortom voor 2 euro heb je genoeg uv vloeistof voor zo'n 8x wc verversen :) )
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister eindelijk mijn vga blokje binnen gekregen en meteen aan de slag gegaan. En ik kan je zeggen, dat scheelt!!! :9 Check mijn gpu temp maar eens, voor en na de mod:

system specs:
P4 2400, 533, Northwood
asus p4s8x-x (wordt vervangen door een p4c800)
leadtek a380, geforce fx 5950
De rest doet er vrij weinig toe.

de temps:
Zonder mods, boxed cooler:
cpu idle: 33
cpu stressed: 44
gpu idle: 34
gpu stressed: 72

Met TTA2 cpu:
cpu idle: 27
cpu stressed: 34

Met TTA2 cpu & vga:
cpu idle: 27
cpu stressed: 40
gpu idle: 29
gpu stressed: 50/55!!!

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/X5DDW573NF11
Standaard luchthappertje, maakte een takkeherrie
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/9DOES5XS7150
Bevestiging is wat minder, zoals eerder gezegd staan de gaten wat ver uit elkaar. Ga binnenkort zelf een plaatje maken voor er bovenop met 4 bevestigingspunten.
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/9GASCQ03QG9A
Vorm van blokje uit de plaat gedremeld (wat zijn ze toch handig)
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/5E65N32DSF5C
Afdekplaat er terug op
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/23293440929Y
Slangen bevestigd.
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/OH8CM5W4JN5J
Ducting mod van thermaltake erop, samen met een papst-fan. Dit om het geheugen te koelen, en dat is zeker nodig :*) Gister zonder fan-duct getest, de temp. van het geheugen liep flink op. Maar snel die kist uitgezet :X
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/11K9YK033702
Met led-bar.........
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/8O9452J866JA
en zonder

Dit set is dus prima in staat om twee blokjes aan te hangen. Temps van cpu zijn nu stressed natuurlijk wel iets hoger maar die 5 graden heb ik er voor over.

To do:
kastje reinigen(zie laatste pic)
CCFL met uv-reactiv fluid
Rounded cable, heb ik al aangesloten gehad, maar volgens mij werkt die
niet 100%. Had op een gegeven moment zoveel fout-meldingen en bsod's,
heb ik windows maar opnieuw geinstalleerd met een normale kabel. :(
(beetje off-topic, maar dat jullie gewaarschuwd zijn ;) )

Het was allemaal een beetje passen en meten, maar al bij al vind ik em zelf best geslaagd. Time for some overclocking })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wannaplay? jammer dat je vga blokje niet past (zoals het officieel moet) met de bijbehorende beugel.

Ik heb trouwens mijn setup ook weer aangepast, door mijn backup reservoir weer in de kring te zitten is mijn pomp beter zijn werk gaan doen. Temperaturen liggen nu tussen de idle 35 graden en stressed 44 graden (2500+@2,5@1,95v) en 9800se@pro@342/714

hier een paar webcamshots:

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~sarj/case/Image013.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~sarj/case/Image018.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~sarj/case/Image015.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~sarj/case/Image017.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~sarj/case/Image019.jpg

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Ik heb TTA2 ingebouwd alles volgens boekje gedaan
men cpu liep op tot 70 graden in bios en ging toen uit
(cop) cpu overheat protection
Ik zie geen balletjes ofzo in de pomp bewegen
wat betekend dit ? (heb de hele middag er over gedaan) ;( ;( ;(

ledjes in de pomp draaien wel

[ Voor 7% gewijzigd door Zenix op 25-03-2004 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lijkt mij dat je pomp niet werkt/aan staat :?

maakt het blok goed contact met je cpu? pasta er tussen?.....
geen knieken in je slang? genoeg water erin?
ga maar door het kan overal aan liggen......

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Compufreaky schreef op 25 maart 2004 @ 18:06:

De ledjes draaien :?

Of bedoel je de balletjes ?

maar goed, zit het blok goed bevestigd op de cpu, genoeg pasta gebruikt ? Wat bij mij het probleem was: Het blokje zat verstopt!! Er was dus geen watercirculatie. Is die er wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

ledjes branden ik ga ff alles checken nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Compufreaky schreef op 25 maart 2004 @ 18:06:

euh?
wil niet gelijk zeuren hoor, maar je ziet vrij snel of er water stroomt of niet. (anders vullen je slangen ook niet ;) ) voel eens je koelblok wordt deze erg warm? zoja wc setup werkt niet, rad fan uit? / pomp werkt niet.

wordt deze niet warm dan zit je koelblok niet goed. (waarschijnlijk erg schuin, je koelblok moet recht boven je cpu hangen. Gebruik je de H beugel, zoja alle schroeven even ver aandraaien.

Gebruik je de klips zorg er voor dat je het precies doet volgens het boekje, dus ene kant moet iets hoger zitten dan andere kant.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 18:18:
[...]

euh?
wil niet gelijk zeuren hoor, maar je ziet vrij snel of er water stroomt of niet. (anders vullen je slangen ook niet ;) ) voel eens je koelblok wordt deze erg warm? zoja wc setup werkt niet, rad fan uit? / pomp werkt niet.

wordt deze niet warm dan zit je koelblok niet goed. (waarschijnlijk erg schuin, je koelblok moet recht boven je cpu hangen. Gebruik je de H beugel, zoja alle schroeven even ver aandraaien.

Gebruik je de klips zorg er voor dat je het precies doet volgens het boekje, dus ene kant moet iets hoger zitten dan andere kant.
ik zie geen groen water stromen maar men ledjes branden wel das toch raar ? :S
En ja men blok wordt gloeiend heet
En alleen in de onderste slang zit water denk ik

[ Voor 7% gewijzigd door Zenix op 25-03-2004 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Compufreaky schreef op 25 maart 2004 @ 18:23:
[...]

ik zie geen groen water stromen maar men ledjes branden wel das toch raar ? :S
En ja men blok wordt gloeiend heet
En alleen in de onderste slang zit water denk ik
okey er zit duidelijk een verstopping of je hebt niet genoeg water in je pomp. Staat deze wel helemaal onder water?

wat je anders nog kan doen is de slangen van je pomp los halen en er in blazen, als het goed is zou je dan aan de andere uiteinde lucht moeten voelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet zo raar hoor. betekend dus gewoon dat het pompje niet werkt. Alle slangen moeten toch echt na een paar seconde gevuld zijn. En als je goed kijkt zie je het pompje draaien (in dat buisje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 18:28:
[...]

okey er zit duidelijk een verstopping of je hebt niet genoeg water in je pomp. Staat deze wel helemaal onder water?

wat je anders nog kan doen is de slangen van je pomp los halen en er in blazen, als het goed is zou je dan aan de andere uiteinde lucht moeten voelen. :)
In de 2 slangen naar de cpu zit helemaal geen water maar als ik door 1 heenblaas komt de lucht er wel aan de andere kant uit voor de rest zitten in de slangen water dus het lijkt mij geen verstopping. En mijn waterlevel is dik boven low + me waterreciever achteraan ook voor 3 kwart nog vol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer je pomp eens los van je systeem, want ik denk dat je pomp niet draait of dat je de slangen verkeerd hebt aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donker11
Compufreaky schreef op 25 maart 2004 @ 18:34:
[...]

In de 2 slangen naar de cpu zit helemaal geen water maar als ik door 1 heenblaas komt de lucht er wel aan de andere kant uit voor de rest zitten in de slangen water dus het lijkt mij geen verstopping. En mijn waterlevel is dik boven low + me waterreciever achteraan ook voor 3 kwart nog vol
Draait het rad om het water erdoorheen te pompen wel?
Anders is je pomp gewoon kapot..

ikzelf zit nog steeds met een tikkend balletje paar x goed ontlucht maar geen resultaat.
ik heb wel gehoord systeem laten draaien klopt dat? :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

donker11 schreef op 25 maart 2004 @ 18:41:
[...]

Draait het rad om het water erdoorheen te pompen wel?
Anders is je pomp gewoon kapot..

ikzelf zit nog steeds met een tikkend balletje paar x goed ontlucht maar geen resultaat.
ik heb wel gehoord systeem laten draaien klopt dat? :? 8)7
ja je pomp even op zijn zij zetten wil soms helpen. Ik heb trouwens nooit geen last gehad van het balletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

pomp getest in p3 systeem maakte opeens wel herrie (deed ie eerst niet) en pompte
ik ga morgen nog ff alles nalopen en weer testen iig bedankt voor jullie adviesen :) Zonder jullie zou ik het niet kunnen :p

ps volgens me pa die me ff meehielp zaten de balletjes in de weg :Z
ohja denken jullie dat me tbred btje beschadigd is ? ik denk het niet door cop of zou het toch wel kunnen

[ Voor 32% gewijzigd door Zenix op 25-03-2004 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quickkie
ik heb ook nog nooit last gehad van het tikken van het balletje alleen staat hij bij mij laag maar hij doet het perfect dus ik maak me er geen zorgen over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik lees hier de hele tijd iets over een balletje, waar zit dat balletje dan (pics?) bij mij werkt het goed, maar zie geen balletje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donker11
Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 20:35:
ik lees hier de hele tijd iets over een balletje, waar zit dat balletje dan (pics?) bij mij werkt het goed, maar zie geen balletje
het balletje zit waar de slang van de radiateur (tenminste bij mij) op de pomp naar binnen gaat.
maar ik zal het nog wel proberen op zn kant te houden.
zit er aan te denken om de eheim 1046 pomp te nemen goed idee of zeggen jullie dat het niet best is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

donker11 schreef op 25 maart 2004 @ 21:35:
[...]

het balletje zit waar de slang van de radiateur (tenminste bij mij) op de pomp naar binnen gaat.
maar ik zal het nog wel proberen op zn kant te houden.
zit er aan te denken om de eheim 1046 pomp te nemen goed idee of zeggen jullie dat het niet best is?
je kan het proberen, je systeem wordt er niet slechter op :) Alleen verwacht geen wonderen van die nieuwe pomp, de TA2 pomp kan zijn werk ook al goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donker11
Quickkie schreef op 24 maart 2004 @ 14:52:
[...]

ik heb het stiftje eruit gehaald.
ik moest mijn systeem toevallig toch goed ontluchten en in een groot glas had ik het water zitten.
daar het stiftje doorheen geroerd en huppakee et was goed en het werkt zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

nou men setje werkt nu wel goed ( pomp op zen zij etc gedaan alles nagecheckt ) Maar 1 ding vind ik raar op defaults speed wilt ie niet burnk7 doen is dat normaal ? Pifast doet ie wel en 2 uur ut2004 ook geen prob is die dan wel stabiel ? ( hij is nogal heet geworden gisteren omdat setje niet deed dus men cpu beschadigd ? )

temp stressed 42 na 2 uur ut2004

[ Voor 6% gewijzigd door Zenix op 26-03-2004 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donker11
had me waterkoeling binnen netjes ingebouwd maar>> geen kast met een doorzichtige wand:S.
en om nieuwe kast te kopen vond ik een beetje teveel.
maar gelukkig vandaag vroeg uit en de zijkant van me kast meegenomen en maten afgetekend gat ingeboord.
en met een decoupeerzaag netjes een gat eruit gezaagd.
en me pa die neemt plexiglazen wand mee van zn werk en hup heb ik ook een doorzichtige kast nu ;) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donker11
Compufreaky schreef op 26 maart 2004 @ 16:02:
nou men setje werkt nu wel goed ( pomp op zen zij etc gedaan alles nagecheckt ) Maar 1 ding vind ik raar op defaults speed wilt ie niet burnk7 doen is dat normaal ? Pifast doet ie wel en 2 uur ut2004 ook geen prob is die dan wel stabiel ? ( hij is nogal heet geworden gisteren omdat setje niet deed dus men cpu beschadigd ? )

temp stressed 42 na 2 uur ut2004
dat is tog niet zoveel..
ik heb stressed na 2 a 3 uur COD (call of duty) 37 graden (wel met de kast open).
wanneer die dicht is wordt ie 42 tot 44 graden.
en zelfs dat is niet egt zwaar veel.
moet alleen nog wat aan me airflow doen en dan moet et weer wat schillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

donker11 schreef op 26 maart 2004 @ 16:07:
[...]

dat is tog niet zoveel..
ik heb stressed na 2 a 3 uur COD (call of duty) 37 graden (wel met de kast open).
wanneer die dicht is wordt ie 42 tot 44 graden.
en zelfs dat is niet egt zwaar veel.
moet alleen nog wat aan me airflow doen en dan moet et weer wat schillen.
Ik heb 2 fans op 12V voor airflow
en een op men north brigde 4x4 fan geschroeft op men asus a7n8x deluxe heatsink.

En ik heb natuurlijk altijd men kast dicht

[ Voor 5% gewijzigd door Zenix op 26-03-2004 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quickkie
Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 20:26:

Ik heb trouwens mijn setup ook weer aangepast, door mijn backup reservoir weer in de kring te zitten is mijn pomp beter zijn werk gaan doen. Temperaturen liggen nu tussen de idle 35 graden en stressed 44 graden (2500+@2,5@1,95v) en 9800se@pro@342/714
waarom zou je die backup in de kring zetten en hoe want scheelt het dan of niet kijk het scheelt wel weer extra slang maar werkt het dan zo goed. maar moet je dan de bovenste of de onderste als inled gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donker11
Compufreaky schreef op 26 maart 2004 @ 16:12:
[...]

Ik heb 2 fans op 12V voor airflow
en een op men north brigde 4x4 fan geschroeft op men asus a7n8x deluxe heatsink.

En ik heb natuurlijk altijd men kast dicht
dan isset wel een ander verhaal.
ik had het niet uit de vorige tekst kunnen halen..:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donker11
donker11 schreef op 26 maart 2004 @ 16:03:
had me waterkoeling binnen netjes ingebouwd maar>> geen kast met een doorzichtige wand:S.
en om nieuwe kast te kopen vond ik een beetje teveel.
maar gelukkig vandaag vroeg uit en de zijkant van me kast meegenomen en maten afgetekend gat ingeboord.
en met een decoupeerzaag netjes een gat eruit gezaagd.
en me pa die neemt plexiglazen wand mee van zn werk en hup heb ik ook een doorzichtige kast nu ;) >:)
EDIT:
heb hem nu afgewerkt en het ziet er tog mooi uit al zeg ik het zelf :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

lekker doordat men tta2 gisteren niet goed werkte (kwam door pomp)
pc dood ;( ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-07 16:45
Mn tweede pompje begint nu met enige regelmaat weer te ratelen dus ik denk dat hij binnenkort weer dood zal gaan :( Ik denk dat ik binnenkort maar een Eheim 1048 er tussen ga zetten, mede voor de betere performance.

Zijn deze twee adapters voldoende om mn pompje vlekkeloos in mn wc-setup te integreren? Ik heb namelijk geen problemen met het koelblok of de radiator
Aansluitadapter Eheim 1048 - Uitgang - 1/4"
Aansluitadapter 1/4" - Recht - 6 mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de aq2 ook bestelt ik heb nog een paar vragen ik hoop dat jullie mij kunnen helpen sorry dat ik een beetje of topic ga marr wat is een goede stille voeding moet ik voor waterkoeling een sterkere voeding hebben ik heb een p4 2.4 fsb 533 heeft iemand tips dit wordt mijn eerste waterkoelings systeem :X help
enwat is een goede stille fan om de originele fan op de radiator te vervangen ik heb al een fanduct gemaakt van een oude fan van 80 mm heeft dit nut

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2004 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 13:37:
ik heb de aq2 ook bestelt ik heb nog een paar vragen ik hoop dat jullie mij kunnen helpen sorry dat ik een beetje of topic ga marr wat is een goede stille voeding moet ik voor waterkoeling een sterkere voeding hebben ik heb een p4 2.4 fsb 533 heeft iemand tips dit wordt mijn eerste waterkoelings systeem :X help
enwat is een goede stille fan om de originele fan op de radiator te vervangen ik heb al een fanduct gemaakt van een oude fan van 80 mm heeft dit nut
Normale voeding volstaat wel. Een stille zou ik voor een Zalman gaan of een Enermax of Antec met fancontrol. Papst-fans zijn over het algemeen wat stiller. Echter wel duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St!nG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 07:16
hoelang is de garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
  • Laatst online: 19-08 08:54
als ik het zo hoor, wil ik hem ook wel, leuke groene slangetjes :) en voor 95 euro bij alternate is het niet veel. ik heb nu een 2700+ en is als ik normaal computer/msn etc.. is ie al 55 graden met een std AMD koelertje, dus dat word ff doorsparen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kool, mijn vga blok is eindelijk installed ( na HEEL veel geklooi en gefrot), nog veel gezeik gehad met het pompje ook ( maakte herrie omdat er lucht bellen bij het ronddraaiend gedeelte zaten) maar dat heb ik opgelost door: klein beetje te schudden met pompje als hij aanstaat zodat kleine belletjes 1 grote bel worden. Daarna pc uitzetten en dan het pompje kantelen zodat de luchtbel eruit kan.

Maar iig het spul werkt nu en mijn processor wordt nu zelfs koeler!! (maar dat ligt waarschijnlijk aan dat ik er nu meer koelpasta op gedaan heb. VGA core blijft ook mooi koel nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo ik heb een vraagje heeft het nut om een fanduct op de radiator te zetten? ik heb er een gemaakt van een oude fan van 80mm werkt dit? of kan ik er beter een kopen. ik heb het binnenwerk er uit gehaalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 20:11:
hallo ik heb een vraagje heeft het nut om een fanduct op de radiator te zetten? ik heb er een gemaakt van een oude fan van 80mm werkt dit? of kan ik er beter een kopen. ik heb het binnenwerk er uit gehaalt
Zal niet zo heel veel uit maken. Wat ik wel vaak zie is dat er een fan voor(zuig), en een een fan achter(blaas) de radiator wordt geschroefd, om zo een betere airflow te krijgen.

Pagina terug staat geloof ik nog een foto, zal em ff zoeke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spreekt voor zich
Tweede pic werkt idd niet, maar daar kan ik weinig aan doen :+

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2004 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alleen plaatjes doen het niet ;)

Een fanduct werkt wel, al denk ik dat een oude fan gebruiken niet echt de ideale oplossing is omdat deze vrij dun is. Beter is het om een iets langere fanduct te maken.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2004 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Laatst online: 24-07-2024
Of een fanduct kopen bij perfect-systems voor ong 2 euro :)

Het werkt cker wel, mn temps dropten per direct met ong 3 graden. Daarnaast gaat je geluidsniveau ook wat omlaag (marginaal), omdat je minder turbulente lucht krijgt op je rad.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quickkie
Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 08:07:
[...]

alleen plaatjes doen het niet ;)

Een fanduct werkt wel, al denk ik dat een oude fan gebruiken niet echt de ideale oplossing is omdat deze vrij dun is. Beter is het om een iets langere fanduct te maken.
klopt soms doen ze het niet omdat die pics op mijn apache staan en ik heb nog geen apart pctje voor apache dus als ik wil slapen gaat mijn pc uit en dus ook apache maar overdags doen ze het 9 van de 10 keer wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quickkie
BTW hoe vaak zou je ongeveer je wc water moeten verversen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quickkie schreef op 30 maart 2004 @ 12:29:
BTW hoe vaak zou je ongeveer je wc water moeten verversen??
ik doe het zodra het water vervuilt raakt, dus dat is een beetje afhankelijk van jouw case. Heb je een window waar altijd lekker het zonnetje op schijnt net als bij mij dan zal je het wat vaker vervangen dan iemand anders.

(ik vervang het na elke verandering in mijn systeem (heb 3 liter vloeistof klaar staan voor gebruik :) ) Maar ik denk dat bij een normale dichte case je het alleen steeds hoeft bij te vullen en misschien eens per half jaar moet verversen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quickkie
oke dan weet ik dat ook weer thnxs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bachhimself
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 09:26
Ik hebnet mijn cpu vervangen van een 200+ naar een 3000+@333Fsb en mijn temps zijn weer heerlijk... Case 24, Cpu diode 35, cpu socket 51 graden dit is 100% stressed met ud agent running.... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat groene goedje wat je erbij kreeg, hoe heet dit en waar kan je dit halen (bouwmarkt ofzo??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:28
Ik heb zo een beetje dit topic doorgespit (alleen deel 4 hoor, ik heb ook een sociaal leven ;)) maar het het er allemaal veelbelovend uit. Als ik zo een beetje al die reacties lees dan is dit HET beginnerssetje qua watercooling. Ik zat me alleen af te vragen of dat VGA blokje ook op een ATI 9800SE AIW gaat passen, dit omdat de AIW nogal zo'n groot blok erop heeft zitten voor het tuner gedeelte. Of maakt dit niets uit volgens jullie. Kan helaas zo snel even geen plaatjes vinden om zelf te schatten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WinME schreef op 31 maart 2004 @ 15:18:
Kan helaas zo snel even geen plaatjes vinden om zelf te schatten....
zoiets misschien?
http://www.digit-life.com...adeon/9600-aiw.html?29268
In dit geval moet het zeker passen

edit: OMG :o , zie net dat dit een andere kaart is. Maar het principe blijft hetzelfde

en.... de afmetingen:
http://www.thermaltake.com/coolers/aquarius/a1983.htm
kun je zelf ff checke of die past.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2004 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:28
Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 15:32:
[...]

zoiets misschien?
http://www.digit-life.com...adeon/9600-aiw.html?29268
In dit geval moet het zeker passen

edit: OMG :o , zie net dat dit een andere kaart is. Maar het principe blijft hetzelfde

en.... de afmetingen:
http://www.thermaltake.com/coolers/aquarius/a1983.htm
kun je zelf ff checke of die past.
Ziet er wel behoorlijk hetzelfde uit (hem hem nu niet bij de hand, ben nu op mijn werk). Ik kon op de site van ATI zelf alleen maar van de 9800 PRO vinden en die zag er iets drukbezetter uit... Maar mooi dat dat gaat passen! Kan ik eindelijk zelf eens wat gaan spelen met waterkoeling :*)

edit:
Plaatje gevonden! (natuurlijk uit de review die mij in de eerste plaats aanzette tot de koop |:( )
Afbeeldingslocatie: http://img.hexus.net/herc9800seaiw/card.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Stubby op 31-03-2004 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 9800pro heeft idd een iets groter koelblok, maar de positie van chip/tuner blijven toch hetzelfde. Zou het wel even goed nakijken want die meegeleverde klem past bij niet niet helemaal zoals die hoort. Heb ook een nvidia, volgende keer een ATI dan maar :P

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/9DOES5XS7150
Hier nog in de pre-modded fase

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2004 15:46 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.