Hoe is Demon voor gamen ? een stabiele 0 % packetloss, of regelmatig packetloss spikes ?
En loopt het dan via bbned of babyxl.
Verwijderd
The first casualty in war is always the truth...
zover ik weet niemand... nog even geduld dusAlpha-xp schreef op 29 februari 2004 @ 10:29:
Het is al 29Feb en heb nog steeds niks gehoord over de upgrades voor bestaande klanten ..mischien dat ze morgen pas de mailtjes ofzo versturen maar jah ~__~ Ben ik de enige of hebben andere dudes al wat over de upgrade gehoord
Xs4all en CistroN zijn al voor een groot deel geupgrade, ik denk dat ze bij Demon volgende week ergens gaan beginnen met upgrades
Alpha-xp schreef op 29 februari 2004 @ 10:29:
Het is al 29Feb en heb nog steeds niks gehoord over de upgrades voor bestaande klanten ..mischien dat ze morgen pas de mailtjes ofzo versturen maar jah ~__~ Ben ik de enige of hebben andere dudes al wat over de upgrade gehoord
en het is nog geen 31 maart, even wachten dusHieronder een overzicht van de nieuwe planning per klantgroep:
Demon DSL Express klanten via bbned: uitvoering upgrades tussen 1 februari en 31 maart 2004.
De islam kan uw vrijheid schaden
Zowel bbned als Tiscali (leer het nou eensVerwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 09:35:
Hoe is Demon voor gamen ? een stabiele 0 % packetloss, of regelmatig packetloss spikes ?
Verder dus helemaal niks, ik vind dit toch wel onacceptabel lang duren. We zijn bijna 2 maanden verder en nog geen technisch onderzoek verricht. Is dit normaal?Ordernummer 32176: Aanvraag.
28-12-2003 Ingediend. Demon Internet heeft uw bestelling ontvangen en een bevestiging van ontvangst gestuurd naar uw e-mail adres. Uw order zal worden doorgestuurd naar onze DSL partner.
05-01-2004 Verzonden. De order is door onze DSL partner ontvangen. De DSL partner zal de gegevens gaan controleren.
05-01-2004 Bevestigd. De ordergegevens zijn gecontroleerd en goedgekeurd door de DSL partner. Er zal nu een technisch onderzoek plaatsvinden om te bepalen of DSL daadwerkelijk mogelijk is op uw adres.
wil ik nu toch wel gaan bellen.Wij verzoeken u dan ook niet te bellen met vragen over de status van uw aanvraag!
Vanaf de andere kant van Zoetermeer, dat wel....[b][message=20128587,noline]RedHead schreef op 29 februari 2004 @
Iemand anders met zo'n lange tijd wachten in Zoetermeer Rokkeveen?
Niet als de centrale waarop ie is aangesloten vol is.
Verwijderd
Dat kan dus niet. Je zult ze een alias moeten geven of een andere gratis pop-box of een simpel hosting-accountje nemen ergens.Piksa schreef op 01 maart 2004 @ 14:09:
kan je nu met demon meerdere pop accounts krijgen? mn ma wilt namelijk ook een eigen mail en mn pa ook ... kweenie waark dat moet instellen ...
Of het zelf gaan hosten op <username>.demon.nl , maar ja, is wel weer een gedoe.Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 14:43:
[...]
Dat kan dus niet. Je zult ze een alias moeten geven of een andere gratis pop-box of een simpel hosting-accountje nemen ergens.
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Kan wel hoor.Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 14:43:
[...]
Dat kan dus niet. Je zult ze een alias moeten geven of een andere gratis pop-box of een simpel hosting-accountje nemen ergens.
*Als u als gebruikersnaam alleen uw systeemnaam invult, wordt alle post opgehaald die verstuurd is naar uw account, ongeacht wat er voor het apestaartje stond. Het is natuurlijk mogelijk dat u alleen de post wilt ophalen die gericht is aan een specifieke gebruikersnaam. In dat geval vult u als gebruikersnaam in: postbus@systeemnaam . Daarmee zal alleen de post opgehaald worden die gericht is aan het adres postbus@systeemnaam.demon.nl en, als u een eigen domein heeft, aan postbus@domein.nl. In plaats van "postbus" kunt u uiteraard invullen wat u maar wilt
[ Voor 37% gewijzigd door DJSmiley op 01-03-2004 14:58 ]
Ze komen alleen allemaal binnen op jouw <systeemnaam>.demon.nl binnen. Als iemand een mail verstuurd naar bijvoorbeeld email1@voorbeeld.demon.nl en de mailclient van email2 haalt de email voor de mailclient van email1 binnen, dan krijgt email2 tevens de mail van email1.DJSmiley schreef op 01 maart 2004 @ 14:57:
[...]
Kan wel hoor.
Pop maar eens mail binnen, ipv systeemnaam als loginnaam gebruik je
<naam>@systeemnaaam.demon.nl
Je haalt dan gewoon de mail binnen van <naam>, ipv van *@systeemnaam.demon.nl
Zo kun je prima iedereen een eigen mailbox geven, alleen is je passwrd overal gelijk, maar het werkt prima om je pa/ma/broer/whatever een mailadres te geven.
staat overigens ook op de site van Demon:
http://www.demon.nl/support/email/pop3.html
[...]
[ Voor 7% gewijzigd door Tatsu op 01-03-2004 15:07 ]
If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?
Verwijderd
Dat is geen pop box, maar een alias, zoals ik al in m'n post vermeldde ..DJSmiley schreef op 01 maart 2004 @ 14:57:
[...]
Kan wel hoor.
Pop maar eens mail binnen, ipv systeemnaam als loginnaam gebruik je
@systeemnaaam.demon.nl
Je haalt dan gewoon de mail binnen van, ipv van *@systeemnaam.demon.nl
Zo kun je prima iedereen een eigen mailbox geven, alleen is je passwrd overal gelijk, maar het werkt prima om je pa/ma/broer/whatever een mailadres te geven.
staat overigens ook op de site van Demon:
http://www.demon.nl/support/email/pop3.html
[...]
Demon is nog niet aan de upgrades begonnen, tenminste niet die van BBNed. BabyXL is al gedaan.Dauthi schreef op 01 maart 2004 @ 16:35:
hebben mensen nou al de snelheidsverhogingen gehad?
dan mogen ze wel eens opschietenWildfire schreef op 01 maart 2004 @ 16:37:
[...]
Demon is nog niet aan de upgrades begonnen, tenminste niet die van BBNed. BabyXL is al gedaan.
Het is 2 maart vandaag...dat wil zeggen dat ze nog bijna een hele maand de tijd hebben...als het nou 28 maart zou zijn zou ik me ook druk gaan maken...maar eerst maar rustig afwachtenDauthi schreef op 01 maart 2004 @ 16:39:
[...]
dan mogen ze wel eens opschieten
Demon DSL Express klanten via bbned: uitvoering upgrades tussen 1 februari en 31 maart 2004.
als ze dit nog waar willen maken. Word er een beetje moe van.
erm het is 1 maart WELKOM TOT HET SCHRIKKELJAAR !robertjan schreef op 01 maart 2004 @ 16:51:
[...]
Het is 2 maart vandaag...dat wil zeggen dat ze nog bijna een hele maand de tijd hebben...als het nou 28 maart zou zijn zou ik me ook druk gaan maken...maar eerst maar rustig afwachten
Als je nou even wat verder had gezocht, de upgrades beginnen van 1 feb tot 31 maart. BBned upgrade van kleine naar grote providers dus je had kunnen verwachten dat Demon pas ergens in maart zal worden geupgrade. (denk zelf de 2de week van maart dat de eerste Demon klanten omhoog gaan)Dauthi schreef op 01 maart 2004 @ 16:39:
[...]
dan mogen ze wel eens opschieten
als ze dit nog waar willen maken. Word er een beetje moe van.
Het feit dat ik geen upgrade heb ondervonden betekent het niet dat andere mensen dat nog niet hebben ondervonden of wel soms...Chutney schreef op 01 maart 2004 @ 16:54:
[...]
Als je nou even wat verder had gezocht, de upgrades beginnen van 1 feb tot 31 maart. BBned upgrade van kleine naar grote providers dus je had kunnen verwachten dat Demon pas ergens in maart zal worden geupgrade. (denk zelf de 2de week van maart dat de eerste Demon klanten omhoog gaan)
Cistron en Xs4all zijn als het goed is geupgrade.
Hmm ja toch wel...want gister was de laatste batch van BBned bij de provider Cistron dus Demon KAN nog niet aan de beurt geweest zijn...Dauthi schreef op 01 maart 2004 @ 16:58:
[...]
Het feit dat ik geen upgrade heb ondervonden betekent het niet dat andere mensen dat nog niet hebben ondervonden of wel soms...
[ Voor 19% gewijzigd door Damocles.NL op 01-03-2004 18:31 ]
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
klopt,door het "foutje" met dubbele snelheid waardoor ik nu met een gehalveerd abbo zit dan waar ik voor gekozen heb,moet ik al bijna een half jaar te wachten tot ik mijn account kan upgraden...Dauthi schreef op 01 maart 2004 @ 16:58:
Men zit nu al een sinds september te wachten op de beloofde snelheidsverhoging.
Exáct dezelfde situatie hier. Ik loop elke morgen en elke middag als ik thuis kom als eerste naar mijn Zyxel om te kijken of het DSL-lampje al brandVerwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 18:59:
Khad even een vraagje. Net als iedereen ben ik zeer ongeduldigMe lijn zal (met ingang van vorige week) binnen 3 weken worden opgeleverd. Maar ik wil natuurlijk zodra het kan er al gebruik van maken
. Ik kan toch als het goed is zien aan het DSL-lampje (bij de ZYXEL 650R) of de lijn functioneerd (wanneer deze te gebruiken is dus?). Moet hiervoor de lijn constant aan router/pc zijn gekoppeld of hoeft dit niet voor het branden van het lampje zodra de lijn functioneert? Dit namelijk omdat ik me chello lijn nog in me router heb zitten, maar deze gaat meteen uit als DEMON ut doet grrrrr
Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!
Volledig mee eens... De oude klanten worden waarschijnlijk niet echt gewaardeerd. Maar ondertussen alleen maar nieuwe klanten binnen slepen. Ze hebben mazzel dat het overstappen van ADSL niet zo makkelijk gaat. Ik was al weggeweest.Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 20:30:
[...]
klopt,door het "foutje" met dubbele snelheid waardoor ik nu met een gehalveerd abbo zit dan waar ik voor gekozen heb,moet ik al bijna een half jaar te wachten tot ik mijn account kan upgraden...
Ik denk dat er best veel begrip voor demon's bbned problemen is,maar een half jaar wachten op iets wat beloofd en steeds weer uitgesteld word is toch al teveel gevraagt...
Rest nog de vraag of het reeel is om nieuwe accounts gelijk de volle snelheid te geven en mensen die langer een verbinding hebben te laten wachten,ondanks de overeenkomst die bij het afsluiten is aangegaan door deze groep.
Begrijpen doe ik het wel,maar dit neemt niet weg dat het een slechte zaak is voor de groep mensen met een ouder abbo.
Gebruik je de zyxel in router mode? zet hem eens in de standaard bridge mode.QkE schreef op 02 maart 2004 @ 08:40:
Ik heb hier nou al een paar keer meegemaakt dat de verbinding uitvalt. Hij valt dan gewoon voor een paar minuten weg en komt daarna weer terug. Volgens mij heeft dit niks met het netwerk te maken, maar met m'n eigen verbinding. Ik heb de helpdesk gebeld, maar die willen dat ik rechtstreeks verbonden ben met m'n modem en dat kan ik m'n huisgenoten niet aandoen. Heeft er iemand toevallig soortgelijke problemen?
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2004 11:55 ]
Wat is je afstand tussen huis en centrale? Dit kan groote invloed hebben op de snelheid.Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 11:54:
Nou heb ik vandaag adsl 8/1 demon via babyxl en alles is triest
Van splitter naar modem 1 meter en dit haal ik:
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Tue Mar 2 2004 om 11:52:18 UTC+0100)
Download : 290.6 KByte/sec
Upload : 77.0 KByte/sec
Connection : 1,389.0 Conn/min
Ping test Nederland : 11.0 ms
1sec later:
(Overgenomen op Tue Mar 2 2004 om 11:52:45 UTC+0100)
Download : 158.7 KByte/sec
Upload : 48.0 KByte/sec
Connection : 1,404.0 Conn/min
en dit met 8mbit? ik kan overigens me modem ook niet in terwijl het gewoon op mijn seriele port is aangesloten. Iemand enig idee?
ohja me verbinding valt ook soms weg voor paar minuten
1
2
| gebruiker : admin ww : 1234 |
Wordt er nog een wakker.Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 10:12:
ook lekker. nu kan ik nog maar 2 draadjes openen op de nieuwsgroepen ipv 3. heb ik een 8/1 abbo, krijg ik nog maar max 100 kbps. helemaal top, Demon! >:(
Speedtest is niet altijd betrouwbaar. Probeer ergens een 10 mb bestand vandaan te halen/naartoe te sturen en kijk dan wat je snelheid isVerwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 11:54:
(Overgenomen op Tue Mar 2 2004 om 11:52:18 UTC+0100)
Download : 290.6 KByte/sec
Upload : 77.0 KByte/sec
Connection : 1,389.0 Conn/min
1sec later:
(Overgenomen op Tue Mar 2 2004 om 11:52:45 UTC+0100)
Download : 158.7 KByte/sec
Upload : 48.0 KByte/sec
Connection : 1,404.0 Conn/min
en dit met 8mbit? ik kan overigens me modem ook niet in terwijl het gewoon op mijn seriele port is aangesloten. Iemand enig idee?
Probeer speedtest.cistron.nl eens, en op welke waarden staat je modem ingetrained?Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 11:54:
...
[ Voor 63% gewijzigd door waslijn op 02-03-2004 14:15 ]
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2004 17:04 ]
Verwijderd
Wat zeggen je linespeed-gegevens? Met name de signaalsterkte is van belangVerwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 16:32:
hier een speedtest van demon internet zelf gekregen 8/1 heb ik he moet je sjekke:
download:
150 Opening ASCII mode data connection for 'fullfile16M' (16384000 bytes).
226 Transfer complete.
ftp: 16442880 bytes ontvangen in 261,80 seconden 62,81 kB/s.
ftp> quit
221 Goodbye.
upload:
50 Opening ASCII mode data connection for 'fullfile16M.21'.
226 Transfer complete.
ftp: 16442880 bytes verzonden in 237,78 seconden 69,15 kB/s.
ftp> quit
221 Goodbye
en dit staat in me modem instellingen:
System up Time: 0:01:14
CPU Load: 0.77%
WAN Port Statistics:
Link Status: Up
Upstream Speed: 864 kbps
Downstream Speed: 4480 kbps
Verwijderd
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2004 17:44 ]
Ja. Ik gebruik hem idd in de router mode. Maar ik zit dus met het probleem dat ik een heleboel huisgenoten hun internet niet af kan nemen. Daarbij heb ik hem een tijdje wel in de bridge mode gehad, maar gebeurde hetzelfde. Het is op zich ook niet zo'n ramp, maar wel irritant.dolby schreef op 02 maart 2004 @ 09:34:
[...]
Gebruik je de zyxel in router mode? zet hem eens in de standaard bridge mode.
Verwijderd
[ Voor 15% gewijzigd door waslijn op 02-03-2004 21:12 ]
[ Voor 85% gewijzigd door declan001 op 03-03-2004 09:53 ]
chance favors the prepared mind
Verwijderd
omfg. en dat vond ie fair use ook nog zeker?Waslijn schreef op 02 maart 2004 @ 21:11:
Dit moet ik echt ff kwijt. Ik lees(demon.nl.support) net dat iemand het voor elkaar heeft gekregen om in 1 maand 700GB aan data door een 8/1 Demon lijntje te persen. Hoeveel DVD's brand jij, nou ongeveer 120 per maand
Idd
[ Voor 6% gewijzigd door Vinnie op 02-03-2004 21:33 ]
C:\>_
Oeps ff geen erg in dat het Danny wasLizard schreef op 02 maart 2004 @ 21:35:
Dat berichtje is door Danny (van Cistron) daar gezet, dus ik vermoed dat het om een cistron klant gaat (ging)
[ Voor 4% gewijzigd door waslijn op 02-03-2004 21:40 ]
700 gigWaslijn schreef op 02 maart 2004 @ 21:11:
Dit moet ik echt ff kwijt. Ik lees(demon.nl.support) net dat iemand het voor elkaar heeft gekregen om in 1 maand 700GB aan data door een 8/1 Demon lijntje te persen. Hoeveel DVD's brand jij, nou ongeveer 120 per maand
Ook weer een reply van een Demon medewerker in demon.nl.support (lang verhaal):Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 21:03:
De pop3 doet bij mij nu erg weinig. Dat is toch een van de hoofdredenen dat ik bij @home ben weggegaan. En nu doet die van Demon een immitatie
Je mag je email even bekijkendeclan001 schreef op 02 maart 2004 @ 21:18:
hmm ik heb rond 15 jan. 2 aanvragen ingediend.
de ene is rete snel afgeleverd.
[...]
maar de ander is nu nog steeds niet opgeleverd, blijft ook hangen op het technisch onderzoek. hmm hopen dat dit binnekort toch es aangesloten word
Ik zit zelf ook via bbned, maar helaas nog steeds 19 ms voor mij.Het viel mij ineens op dat de gemiddelde ping respons van sites (in NL)
sinds vanmiddag is gehalveerd.
Nu komt dat voor een fanatieke gamer heeeeel goed uit
Dus...ik weet niet wat jullie gedaan hebben.....maarre...nergens meer
aankomenhij's goed zo ..
(Overgenomen op Tue Mar 2 2004 om 19:08:14 UTC+0100)
Download : 107.2 KByte/sec
Upload : 49.6 KByte/sec
Connection : 1,209.0 Conn/min
Ping test Nederland : 13.0 ms
[ Voor 69% gewijzigd door Kleintje81 op 03-03-2004 01:45 ]
Verwijderd
Ik moet zeggen dat een dergelijk soort van communicatie met de klanten wel 100x duidelijker is dan bij @home. Ze durven tenminste technisch inhoudelijk wat duidelijkeheid te scheppen.Lizard schreef op 02 maart 2004 @ 21:59:
[...]
Dus demon is er wel degelijk mee bezig, alleen wordt het niet zo goed gecommuniceerd naar de klanten die geen nieuwsgroepen lezen/bijhouden.
Dat vind ik persoonlijk wel jammer.
In grote lijnen is dat wel zo, maar omtrent de mail problemen en de newsserver zou wat meer openheid bij mij wat meer begrip kunnen kweken.Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 23:33:
[...]Ik moet zeggen dat een dergelijk soort van communicatie met de klanten wel 100x duidelijker is dan bij @home. Ze durven tenminste technisch inhoudelijk wat duidelijkeheid te scheppen.
Dat is zeer goed nieuws, heb nu een ping van 21ms. Dat is ongeveer 10ms hoger dan de KPN-ers hier in de buurt. Hopen dat BBned er vaart achter zet om die acatel hardware te plaatsen, maar BBned<>Vaart.Er zijn ene aantal gasten waarbij de ping is verlaagd ! Ik lees het volgende in de nieuwsgroepen:
[ Voor 28% gewijzigd door waslijn op 02-03-2004 23:38 ]
Bij mij precies hetzelfde.Kleintje81 schreef op 02 maart 2004 @ 23:16:
Hmmz, ik heb sinds vanavond 19:30 geen verbinding meer.
<
Lezen blijft lastig hehe, het kan de upgrade zijn geweest ofdjiedjee schreef op 03 maart 2004 @ 07:15:
[...]
Weet iemand of er ergens onderhoud of problemen zijn geweest?
[ Voor 5% gewijzigd door Chutney op 03-03-2004 08:01 ]
Bleek een storing te zijn...Chutney schreef op 03 maart 2004 @ 07:57:
[...]
Lezen blijft lastig hehe, het kan de upgrade zijn geweest of
BBned is de Cisco DSLam's aan het vervangen voor Alcatel DSLam's. Deze zijn veel krachtiger wat als voordeel heeft dat de ping omlaag schiet. (+- 100% gehalveerd)
Dus meerdere zullen even/iets langer een disconnect krijgen de komende maanden, als het goed is eenmalig.
Ik zie deze disconnect met plezier aankomen
[ Voor 48% gewijzigd door djiedjee op 03-03-2004 09:34 ]
houdt dat in dat http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/881608 over moet zijn? ik heb namelijk nog steeds een up down up down verbindingdjiedjee schreef op 03 maart 2004 @ 08:48:
[...]
Bleek een storing te zijn...
Status information
02 mar 23:46. Bovengenoemd probleem, dat voor sommige DSL-klanten via BaByXL in Rotterdam en omgeving connectiviteitsproblemen veroorzaakte, is nu opgelost; er was een fout op een routerkaart. Technici zullen de oorzaak morgenochtend verder onderzoeken. -- The DSL/Rotterdam/BaByXL problem has been resolved and service restored; there was a problem on a router-card. Technicians will investigate the underlying problem further in the morning.
Ik denk niet dat dit er direct mee te maken had. Ik had altijd een prima verbinding, gisteravond heeft 'ie er alleen een paar uur uitgelegen...Piksa schreef op 03 maart 2004 @ 10:57:
[...]
houdt dat in dat http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/881608 over moet zijn? ik heb namelijk nog steeds een up down up down verbinding
[ Voor 84% gewijzigd door Tristan op 03-03-2004 20:21 . Reden: gefixxed! ]
Je kan testen voordat je bericht heb. Ik heb na 16 (incl cooldown) dagen al kunnen internetten, terwijl pas 1,5 week later officieel was opgeleverd.BigSurf schreef op 03 maart 2004 @ 20:53:
De lijnmeting is geweest en ik heb de mail gehad dat ik binnen drie weken kan internetten. Ik heb mijn eigen modem (een Speedtouch 510) en vraag me af of ik al de connectie kan proberen zonder de laatste officiele mail gehad te hebben. Wat moet ik bij user en password invullen?
Of moet ik echt wachten totdat ik de finale mail gehad heb en staat daar het user/password in? Als ik in het modem bij system info kijk zie ik daar al wel 256/512 staan (DSL express) dus dat heeft het modem toch al ergens vandaan gehaald dus de uiteindelijke connectie lijkt dichtbij!
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Als je line-sync hebt, zou je moeten kunnen internetten. Enneh.. username en password invullen? Dat hoeft niet. Je hoeft geen VPN verbinding in te stellen (wat je bij KPN ADSL wel moet doen). Als je je mac-adres wil registreren, moet je wel je username en password invullen: user = SYSTEEMNAAM, password=WACHTWOORDBigSurf schreef op 03 maart 2004 @ 20:53:
De lijnmeting is geweest en ik heb de mail gehad dat ik binnen drie weken kan internetten. Ik heb mijn eigen modem (een Speedtouch 510) en vraag me af of ik al de connectie kan proberen zonder de laatste officiele mail gehad te hebben. Wat moet ik bij user en password invullen?
Of moet ik echt wachten totdat ik de finale mail gehad heb en staat daar het user/password in? Als ik in het modem bij system info kijk zie ik daar al wel 256/512 staan (DSL express) dus dat heeft het modem toch al ergens vandaan gehaald dus de uiteindelijke connectie lijkt dichtbij!
http://www.zyxel.nl/p650/p652nat.html[edit2]
hoe kan ik pixxa.demon.nl door linken naar mn 192.168.1.35 adress??
Moet ergens in het NAT menu zitten maar krijg et niet voor elkaar ... zoek me rot
[ Voor 10% gewijzigd door Mawlana op 03-03-2004 23:30 ]
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| Dear user of "Demon.nl" mailing system, Our antivirus software has detected a large ammount of viruses outgoing from your email account, you may use our free anti-virus tool to clean up your computer software. Further details can be obtained from attached file. Kind regards, The Demon.nl team http://www.demon.nl |
Before me there were many, after me there will be none
[ Voor 76% gewijzigd door oRc op 04-03-2004 00:09 ]
Het is een Hoax..zie demon supportoRc schreef op 04 maart 2004 @ 00:08:
hoax misschien ?
Ik bedoel hoax als in zo'n mail sturen met dan een virus erbij, niet dat die file een hoax is...
[ Voor 86% gewijzigd door docftp op 04-03-2004 10:37 ]
Zou het een probleem zijn als ik een IQ zou hebben van een glas water?
Mjah kom er nog niet echt uit, ik wil dus mn 212.238.x.x (www.pixxa.demon.nl) ip forwarden naar mn 192.168.1.35:8080 ip Dit omdat ik op mn 2de pctje een apache server heb draaien... ik krijg binnenkort pixxa.nl adres en die zouk dan moeten forwarden naar mn pixxa.demon.nl adres?
met www.pixxa.demon.nl kom je nooit bij je thuis-PC uit. Je moet pixxa.demon.nl gebruiken, dus zonder WWW. www verwijst nl naar je homepage bij Demon zelf.Piksa schreef op 04 maart 2004 @ 14:14:
[...]
Mjah kom er nog niet echt uit, ik wil dus mn 212.238.x.x (www.pixxa.demon.nl) ip forwarden naar mn 192.168.1.35:8080 ip Dit omdat ik op mn 2de pctje een apache server heb draaien... ik krijg binnenkort pixxa.nl adres en die zouk dan moeten forwarden naar mn pixxa.demon.nl adres?
maar et belangrijkste is nu dat ik als ik www't dat ik uitkom op mn apache server
ok ok dat snap ik maaaar als ik nu pixxa.demon.nl inklop in mn adres balkje kom ik bij mn modem uit ... wat dus niet de bedoeling is. en als jij pixxa.demon.nl inklop krijg je denk ik 404Wokschotel schreef op 04 maart 2004 @ 15:29:
[...]
met www.pixxa.demon.nl kom je nooit bij je thuis-PC uit. Je moet pixxa.demon.nl gebruiken, dus zonder WWW. www verwijst nl naar je homepage bij Demon zelf.
Bij je domein pixxa.nl zou je de DNS in kunnen stellen dat hij dus verwijst naar pixxa.demon.nl
verkeerd gelezen..Piksa schreef op 04 maart 2004 @ 15:37:
[...]
ok ok dat snap ik maaaar als ik nu pixxa.demon.nl inklop in mn adres balkje kom ik bij mn modem uit ... wat dus niet de bedoeling is. en als jij pixxa.demon.nl inklop krijg je denk ik 404
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| IP Address : 000.000.000.000 Hostname : ras Operating System : ZYXEL COMMUNICATIONS CORP. Time to live : 255 SNMP info (system) sysDescr - Prestige 650R-31 sysUpTime - 19 hours, 33 minutes, 4 seconds sysName - ras Object ID - 1.3.6.1.4.1.890.1.2.6.5 Vendor - ZyXEL Communications Corp. |
[ Voor 72% gewijzigd door Klovan op 04-03-2004 15:51 ]
Zoals je zelf al aangaf, je moet nog wel forwarden. Je hebt je modem ingesteld als router en die forwarding rules staan er goed in? Dan moet het gewoon werkenPiksa schreef op 04 maart 2004 @ 15:37:
[...]
ok ok dat snap ik maaaar als ik nu pixxa.demon.nl inklop in mn adres balkje kom ik bij mn modem uit ... wat dus niet de bedoeling is. en als jij pixxa.demon.nl inklop krijg je denk ik 404
Verwijderd
Lees de site even, daar staat alles (een beetje te laat)djiedjee schreef op 03 maart 2004 @ 07:15:
[...]
Bij mij precies hetzelfde.Om 23:45 was 'ie weer in de lucht.
Weet iemand of er ergens onderhoud of problemen zijn geweest?
krijg nou tieten, hij werktWokschotel schreef op 04 maart 2004 @ 15:43:
[...]
Zoals je zelf al aangaf, je moet nog wel forwarden. Je hebt je modem ingesteld als router en die forwarding rules staan er goed in? Dan moet het gewoon werkenLet wel, je kan niet testen of de forwarding goed werkt vanaf je eigen PC of je moet NAT-loopback aanzetten.
[ Voor 16% gewijzigd door Tristan op 04-03-2004 16:12 ]
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2004 17:42 ]
Yo.
Heb het zelf ook aangezet, maar het werkt inderdaad een beetje onbetrouwbaar. Kon me zelf de ene keer wel en de andere keer niet faxen.Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 16:49:
Werkt het faxnummer dat je bij Demon erbij krijgt (dat aan je e-mailadres gekoppeld is) eigenlijk wel goed?
Een tijdje geleden kon iemand mij namelijk niet faxen op dat nummer (0299-777944) en vandaag blijkt het iemand weer niet te lukken...
Gisteren nog wel een reclamefaxje via dit nummer ontvangen trouwens.
Weet iemand hoe dit kan?
Net de volgende mail ontvangen van Demon met hun uitlegJay-K schreef op 03 maart 2004 @ 23:57:
Ik heb nu iets raars
Ik heb onderstaande mail van support@demon.nl gekregen:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Dear user of "Demon.nl" mailing system, Our antivirus software has detected a large ammount of viruses outgoing from your email account, you may use our free anti-virus tool to clean up your computer software. Further details can be obtained from attached file. Kind regards, The Demon.nl team http://www.demon.nl
Is opzich al raar, maar toch, heb dus de betreffende bijlage nog niet gelezen, want daar kwam Norton met het volgende:
Norton AntiVirus removed the attachment: TextDocument.pif.
The W32.Beagle.A@mm threat was detected in the attachment.
Maar, demon stuurt toch geen virus mee, als ik er zogenaamd 1 op mijn PC zou hebben staan??
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
| [English translation below] Virussen worden steeds vaker via e-mail verspreid. Een recente versie van deze virusberichten neemt een vorm aan waardoor het lijkt alsof het van Demon Internet afkomstig is. Dit is echter niet het geval. Een voorbeeld van zo'n bericht: "Dear user of Demon.nl e-mail server gateway, Your e-mail account will be disabled because of improper using in next three days, if you are still wishing to use it, please, resign your account information. Further details can be obtained from attached file. In order to read the attach you have to use the following password: 86458. Best wishes, The Demon.nl team http://www.demon.nl" E-mailberichten met deze tekst, of varianten op deze tekst, bevatten een bijlage (attachment) met het virus Bagle.J. Ze worden verstuurd vanaf computers die al met dit virus besmet zijn. Het virus zoekt e-mailadressen op de besmette computer en stuurt daarheen berichten zoals het voorbeeld hierboven. Het afzenderadres wordt meestal vervalst. Als u zo'n e-mail krijgt, kunt u deze het beste weggooien en zeker niet de attachment openen. Wij willen u ook op de volgende punten wijzen: * Demon stuurt nooit ongevraagd bestanden als bijlage via e-mail naar klanten. * Het is van groot belang dat u voorzichtig bent bij het openen van bestanden bij e-mailberichten. Wees u ervan bewust dat bestanden een virus kunnen bevatten, zeker bij ongevraagd ontvangen e-mails. * Een anti-virusprogramma kan u meer bescherming bieden tegen virussen. U dient deze wel up to date te houden. Verder is het van belang om te beseffen dat het mogelijk is dat een nieuw virus nog niet herkend wordt door een anti-virusprogramma. * Het kan voorkomen dat u een melding krijgt dat er een virusmail met uw e-mailadres als afzender verstuurd is. In veel gevallen zal dit komen doordat het afzenderadres in de virusmail vervalst is. * Indien uw computer besmet raakt met een virus en er vanaf uw verbinding virusberichten worden verstuurd, kan dat tot gevolg hebben dat Demon uw verbinding tijdelijk afsluit. U dient dan het virus te verwijderen en contact met ons op te nemen om uw verbinding weer open te laten zetten. * Op http://www.virusalert.nl/?show=virus&id=631 kunt u meer informatie vinden over het Bagle.j virus. Op http://www.virusalert.nl/?show=links kunt u meer informatie vinden over beveiliging en anti-virusprogramma's. Zie ook http://www.demon.nl/producten/rsvpn/virusscan.html voor meer informatie over Demon's anti-virus oplossing. [English translation ] ... Demon Internet Support |
[ Voor 26% gewijzigd door Hurricane op 04-03-2004 21:58 ]
Before me there were many, after me there will be none
[ Voor 28% gewijzigd door MarElo op 05-03-2004 00:04 ]
Alle informatie daarover staat in Schop een Modjerobertjan schreef op 03 maart 2004 @ 20:34:
*Totally Offtopic*
hoe kan ik me nickname veranderen? wil hem naar Damocles.NL veranderen
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq