[Ervaringen] Demon DSL Express #10

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.983 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waslijn schreef op 04 maart 2004 @ 19:43:
[...]
Heb het zelf ook aangezet, maar het werkt inderdaad een beetje onbetrouwbaar. Kon me zelf de ene keer wel en de andere keer niet faxen.
Hmmz, ik kreeg rond 19:00 uur opeens 3 faxen binnen die gestuurd waren tussen 14:30 en 16:30 uur. Zit dus een beetje erge vertraging tussen!

Het binnenhalen van de e-mail (en faxen) op het e-mailadres dat je van Demon erbij krijgt, gaat sowieso heel moeizaam. Het gaat heel langzaam en soms is het gewoon niet mogelijk omdat die mailserver hapert...

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2004 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrew
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:39
Ik heb nu alweer een maand of drie internet via demon en ik ben er erg blij mee. Weinig tot geen problemen gehad tot gisteren _/-\o_ .

Ik heb een sweex router geplaatst zodat ik internet via meerdere pc's kan benaderen. Dit stond goed en werkte tot gisteren. Ik kan geen internet pagina's meer bereiken, msn deed het nog wel, grabbit deed het ook, maar ook die doen het nu niet meer.

Dit heeft waarschijnlijk met dsn te maken denk ik, maar ik heb niets veranderd op mijn netwerk of in mijn modem cq router. Dus ik ben van een werkende situatie naar een niet werkende situatie gegaan zonder dat ik zelf iets veranderd heb. Weet iemand iets over bestaande problemen bij demon af?

Of moet ik gewoon al mijn ip adressen statisch maken in mijn netwerk en handmatig de dns servers opgeven?

intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 maart 2004 @ 03:11:
[...]

Hmmz, ik kreeg rond 19:00 uur opeens 3 faxen binnen die gestuurd waren tussen 14:30 en 16:30 uur. Zit dus een beetje erge vertraging tussen!

Het binnenhalen van de e-mail (en faxen) op het e-mailadres dat je van Demon erbij krijgt, gaat sowieso heel moeizaam. Het gaat heel langzaam en soms is het gewoon niet mogelijk omdat die mailserver hapert...
Ja klopt, hier ook af en toe last van! :( Ik had eerst @home en daar was het altijd gezeik met de mailservers, mara tot voor kort geen problemen met de mail van Demon. Maar nu af en toe kan je hem niet bereiken en soms gewoon traag met het benaderen ervan! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:54

n00bs

Het is weer Zomer!

Wie heeft de laatste 2 weken bij Demon ook zo een last dat zijn/haar webspace echt ONTIEGELIJK traag is... Lycos is nog veel sneller... :?
En wat ik ook nog steeds zo mager vind, dat je bij Demon maar 20MB webspace krijgt :?

Zit ook nog steeds te wachten op die verhoging van de bandbreedte (al ruim 6 maanden... want zou het in sep. al hebben) en betaal nog steeds fijn 39 Euro, terwijl voor de bandbreedte van mijn product nieuwe klanten maar 20 Euro betalen...

Gelukkig zit mijn jaar er bijna op en dan ben ik weg bij Demon, echt relatief te duur op het moment en ook VOICE over ADSL zullen zij niet implementeren komend jaar

[ Voor 48% gewijzigd door n00bs op 05-03-2004 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben het helemaal met je eens Noobs. Ik zit al even lang in precies hetzelfde schuitje. Ik had er hier ook al over geklaagd dat het belachelijk is dat Demon met 2 maten meet, en of het uberhaupt wel legaal is om voor hetzelfde product 2 prijzen te rekenen, maar dat stuitte op veel verzet van de trouwe Demon fans hier :)

Maar naar wie ga je overstappen? Voice (en fax) over IP lijkt me ook wel handig! Ik zag bij Versatel al zoiets staan maar die zijn wat duurder vrees ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Homepages server is idd erg brak...ik klaag al langer over sloom openende HTML pages vanaf de Homepage server...

Meerdere mensen die dit ''probleem'' ondervinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:42

mjl

Ugh

Ja de homepage server van demon is erg brak, ik heb een mirror van een site op een concepts server staan, zo snel als een tierelier, demon is traag en sloom. Zelfs het uploaden van een site is bagger, met al die kleine files loopt de upload vaak vast omdat de verbinding (voor elke file) te traag wordt opgezet. Heb daar bij snellere sites geen last van.

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

mjl schreef op 05 maart 2004 @ 13:04:
Ja de homepage server van demon is erg brak, ik heb een mirror van een site op een concepts server staan, zo snel als een tierelier, demon is traag en sloom. Zelfs het uploaden van een site is bagger, met al die kleine files loopt de upload vaak vast omdat de verbinding (voor elke file) te traag wordt opgezet. Heb daar bij snellere sites geen last van.
net als de mail... maar dat is een bekend probleem.

Kijk ik zit hier niet om Demon totaal af te kraken, want ik ben niet voor niets naar hen overgestapt. Maar ik erger mij wel dood aan dat ik als bestaande klant zo lang aan het lijntje wordt gehouden en heb dit ook duidelijk aangegeven bij de klantenservice. Maarja daar doen ze verder niets aan. En ik vraag mij ten sterkste af of dit wel legaal is.

Want ik heb destijds een overeenkomst gesloten met Demon voor de betreffende dienst/product 512/256. Deze dienst kostte destijds 39 Euro per maand. Maar deze dienst staat nu in hun voorwaarden als 19 Euro beschreven.
En het lijkt mij uitermate sterk dat zij mij dus 39 Euro kunnen rekenen, waar andere klanten de helft hiervoor betalen bij dezelfde provider.

Dus mocht iemand dit wettelijk kunnen uitzoeken en/of lid van de Cosumentenbond zijn en dit navragen... graag
Want nu is ook al de mailserver en webspace brak... dus tja betaal nu relatief veel geld voor weinig service/product.

Ik moet wel zeggen dat de verbinding van Demon erg goed en stabiel is. Heb hier niets over te klagen. Download en Upload is voor mijn 512/256 gewoon goed. Nooit packetloss en lage pingtijden.

Anyway als ik nu zou overstappen zou ik naar Tiscali gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zegt demon dan:
U gaat akkoord met de overeenkomst die u heeft ondertekend toen u lid werd.

Als er op het moment een andere overeenkomst is, geldt die niet voor jou. Volgens mij heeft Demon dit zelfs in de overeenkomst staan maar dat hoeft niet zo te zijn.

Maar als dat wel zo is, dan kan iedereen janken wat ze willen maar iedereen is er wel mee akkoord gegaan.

[edit]
Ik weet misschien een reden waarom de homepages zo langzaam zijn; iemand heeft namelijk een mirror van Suprnova op z'n Demon Homepage gezet, die trekt namelijk vele honderdduizende bezoekers per dag en vele gigjes :)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2004 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 12:00
n00bs schreef op 05 maart 2004 @ 13:12:
[...]

net als de mail... maar dat is een bekend probleem.

Kijk ik zit hier niet om Demon totaal af te kraken, want ik ben niet voor niets naar hen overgestapt. Maar ik erger mij wel dood aan dat ik als bestaande klant zo lang aan het lijntje wordt gehouden en heb dit ook duidelijk aangegeven bij de klantenservice. Maarja daar doen ze verder niets aan. En ik vraag mij ten sterkste af of dit wel legaal is.

Want ik heb destijds een overeenkomst gesloten met Demon voor de betreffende dienst/product 512/256. Deze dienst kostte destijds 39 Euro per maand. Maar deze dienst staat nu in hun voorwaarden als 19 Euro beschreven.
En het lijkt mij uitermate sterk dat zij mij dus 39 Euro kunnen rekenen, waar andere klanten de helft hiervoor betalen bij dezelfde provider.

Dus mocht iemand dit wettelijk kunnen uitzoeken en/of lid van de Cosumentenbond zijn en dit navragen... graag
Want nu is ook al de mailserver en webspace brak... dus tja betaal nu relatief veel geld voor weinig service/product.

Ik moet wel zeggen dat de verbinding van Demon erg goed en stabiel is. Heb hier niets over te klagen. Download en Upload is voor mijn 512/256 gewoon goed. Nooit packetloss en lage pingtijden.

Anyway als ik nu zou overstappen zou ik naar Tiscali gaan...
Bedrag: Je word toch binnenkort geupgrade naar 1024/512 voor hetzelfde bedrag wat je nu betaald. Over de tussenliggende periode kan je alleen niets verhalen op Demon.
De huidige klanten van de providers die ook nog moeten worden geupgrade betalen exact hetzelfde.
Maar zo te zien wil je voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Als je de berichten in de media hebt gevolgd dan weet je dat de prijsverlagingen e.d. gekomen zijn door berichtgeving van BBned en niet door Demon.

BBned heeft hard geroepen dat de snelheden allemaal omhoog gaan. Door deze berichtgeving zijn de provider eigenlijk gedwongen om hier in mee te gaan en de prijzen te verlagen. geef hier dus niet Demon de schuld.

Mailserver: de mailserver kan even wat traag zijn, maar een paar keer extra connecten (als je geen verbinding krijgt) en je krijgt alsnog je mail binnen.
Zoals je ook kan lezen in demon.nl.support zijn ze er hard mee bezig. Maar ze kunnen niet voor elk stukje technische informatie een officieel bericht de deur uit doen.

Webserver: op het moment dat je zulke kritische eisen stelt aan beschikbaarheid van webspace moet je gebruik maken van een hoster.
Het kan ook nog zijn dat je over een bepaalde periode te veel dataverkeer hebt op je webspace waardoor je bent verhuisd naar de server met minder bandbreedte (lees de voorwaarde maar door).

En waarom zit je zo te zeiken terwijl je internetverkeer wel gewoon goed loopt? In mijn ogen is dit wel degelijk zeiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Verwijderd schreef op 05 maart 2004 @ 14:04:
Ik weet misschien een reden waarom de homepages zo langzaam zijn; iemand heeft namelijk een mirror van Suprnova op z'n Demon Homepage gezet, die trekt namelijk vele honderdduizende bezoekers per dag en vele gigjes :)
Ja heb ik ook is gezien ja, denk niet dat het daaraan zal liggen omdat zo'n homepage, dan wordt afgesloten..je mag volgens mij max 150MB per dag....:)

Ik heb eerder het ID dat het zo sloom is omdat de Homepage servers in engeland staan.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
wat snap ik even niet? ik krijg net een pakketje binnen met NOG een modem en een splitter maar nu MET een dsl HANDLEIDING .... euhh? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:43
mjl schreef op 05 maart 2004 @ 13:04:
De servers staan in de UK, en men heeft het idee om bij aanhoudende problemen de homepages naar NL te halen. Maar de hoogste prioriteit gaat nu natuurlijk uit naar mail, news en upgrades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WaSteiL schreef op 05 maart 2004 @ 14:10:
[...]

Bedrag: Je word toch binnenkort geupgrade naar 1024/512 voor hetzelfde bedrag wat je nu betaald. Over de tussenliggende periode kan je alleen niets verhalen op Demon.
Hahaha, wat een onzin, we wachten al 6 maanden. Gewoon betalen naar het HUIDIGE bedrag van € 19,95. Ik leef niet in de toekomst. Ik heb niet gevraagd om een snelheidsverhoging. Ik wil gewoon dezelfde prijs als de rest die nu instapt en niet als trouwe klant genaaid worden door het dubbele voor dezelfde dienst te moeten betalen. Weet je wel niet hoe dom het klinkt wanneer je blaat a la "het staat in het contract dus je hebt maar te betalen"? Ze kunnen zoveel in hun contract zetten, maar als 2 prijzen rekenen voor dezelfde dienst illegaal blijkt te zijn, dan houdt het op voor Demon met z'n contractje. Ik ga dit nog uitzoeken.
Mailserver: de mailserver kan even wat traag zijn, maar een paar keer extra connecten (als je geen verbinding krijgt) en je krijgt alsnog je mail binnen.
Bullshit. Soms werkt het helemaal niet. Ook heb ik helemaal geen zin om 10x te moeten proberen of ik de mail wel of niet kan ophalen. Als het niet werkt, biedt het dan niet aan. Zelfde als met de fax. En met de webspace.
Webserver: op het moment dat je zulke kritische eisen stelt aan beschikbaarheid van webspace moet je gebruik maken van een hoster.
Ben jij gestoord ofzo? Dit is denk ik de meest belachelijke uitspraak in deze hele topic. Waar haal je al die onzin vandaan?
En waarom zit je zo te zeiken terwijl je internetverkeer wel gewoon goed loopt? In mijn ogen is dit wel degelijk zeiken..
Wanneer je Direct ADSL van KPN zal nemen wel. Wanneer alle extra diensten waar je bij Demon wel degelijk voor betaalt niet werken dan betaal je dus teveel. En ga nou zelf niet lopen te zeuren met "dat krijg je er gratis bij" want dat is niet zo want alles kost geld. Mailservers, webserver en de mensen die er nu mee bezig zijn...

De verbinding van Demon vind ik zelf wel goed. Er is geen datalimiet (ook al beweer jij dat die er wel is i.v.m. het niet werken van webspace) dus daar ben ik ook blij mee. Maar al die niet werkende zooi zoals webspace, mail en faxnummers hoef ik niet, en daar wil ik dus ook niet voor betalen, en ik wil al helemaal niet het dubbele betalen als de mensen die nu instappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

snorkelman2>

helemaal mee eens _/-\o_

Ik heb betaal voor een product en verwacht ook dat het product goed werkt en dat doet het dus niet... het product bestaat niet alleen uit een goed werkende verbinding, maar ook POP3, webspace, service etc... de rest is blijkbaar niet goed en dan ook lekker met 2 maten meten :? hoe kan je in hemelsnaam dat doen en is volgens mij in strijd met de wetgeving.
Ik heb destijds een 512/256 verbinding aangevraagd en die heb ik nog steeds alleen is die product onderhand in prijs gehalveerd. Ik word dus nu als klant nadeling behandeld en zover ik weet mag dit niet volgens de normen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
Verwijderd schreef op 05 maart 2004 @ 15:31:
[...]

Hahaha, wat een onzin, we wachten al 6 maanden. Gewoon betalen naar het HUIDIGE bedrag van € 19,95. Ik leef niet in de toekomst. Ik heb niet gevraagd om een snelheidsverhoging. Ik wil gewoon dezelfde prijs als de rest die nu instapt en niet als trouwe klant genaaid worden door het dubbele voor dezelfde dienst te moeten betalen. Weet je wel niet hoe dom het klinkt wanneer je blaat a la "het staat in het contract dus je hebt maar te betalen"? Ze kunnen zoveel in hun contract zetten, maar als 2 prijzen rekenen voor dezelfde dienst illegaal blijkt te zijn, dan houdt het op voor Demon met z'n contractje. Ik ga dit nog uitzoeken.
Er is van te voren duidelijk gecommuniceerd over hoe lang het uiteindelijk zal gaan duren. Dat is gebeurd nadat het bleek dat de upgrade niet zo snel ging als ze verwacht hadden. Daarin is ook gecommuniceerd dat voor bestaande abonnees de maandbedrag niet word verlaagd, maar dat de snelheden worden opgehoogd.
Je wist dus waar je aan toe was.

Daarnaast: op het moment dat je nu in bepaalde gebieden een nieuw lijn aanvraagt krijg je zelfs ook niet meteen je verhoogde lijn omdat de centrales niet geschikt zijn.

Ze mogen zoveel rekenen als ze willen. Er zijn gebieden waar Tiscali een 256/128 lijntje aanbiedt op plekken waar er eigenlijk geen ADSL te verkrijgen is voor een bedrag van een 2048/1024 lijn.
Bullshit. Soms werkt het helemaal niet. Ook heb ik helemaal geen zin om 10x te moeten proberen of ik de mail wel of niet kan ophalen. Als het niet werkt, biedt het dan niet aan. Zelfde als met de fax. En met de webspace.
Ik heb met de mail vrijwel nergens last van behalve dat ik SOMS1 of 2 keer extra op het knopje "verzenden en ontvangen" moet drukken. Is dat tijdelijk geen kleine moeite. Daarnaast is dat iets van de laatste weken en er word hard aan gewerkt zoals je kan lezen op demon.nl.support waar de medewerkers van Demon die aan de mail werken je ook op de hoogte houden van de laatste ontwikkelingen en daarin af en toe ook niet te beroerd zijn om aan te geven dat het niet loopt zoals het moet. Beter gezegd: eerlijke berichtgeving daar dus.
Ben jij gestoord ofzo? Dit is denk ik de meest belachelijke uitspraak in deze hele topic. Waar haal je al die onzin vandaan?
Waarom zou ik gestoord moeten zijn omdat ik vind dat als je zulke hoge eisen stelt aan ruimte op internet dat je voor een hosting moet kiezen?
Ik draai zelf ook niet voor niets een webserver aangezien ik de bandbreedte op mijn webspace iets te veel gebruikte.
Je kan niet verwachten van zo'n dienst dat je daar compleet het maximum uit kan halen. Zoals je misschien gezien hebt draait er een gast op demon een mirror van suprnova. Als iedereen dat zou doen gaat het alleen maar meer achteruit.
Wanneer je Direct ADSL van KPN zal nemen wel. Wanneer alle extra diensten waar je bij Demon wel degelijk voor betaalt niet werken dan betaal je dus teveel. En ga nou zelf niet lopen te zeuren met "dat krijg je er gratis bij" want dat is niet zo want alles kost geld. Mailservers, webserver en de mensen die er nu mee bezig zijn...
Mij hoor je niet zeggen dat je die diensten er gratis bij krijgt en dus niets mag verwachten, maar wat ik wel vind dat voor bepaalde problemen dat je een bedrijf de kans moet geven om het probleem op te lossen.
Terwijl ik het vreemd vind dat je daarover loopt te zeuren aangezien je in onderstaande quote aangeeft dat je "al die niet werkende zooi" toch niet wilt hebben. Dus beter gezegd: je wilt het niet, maar omdat je het toch hebt wil je daar wel even het maximum uit halen..
De verbinding van Demon vind ik zelf wel goed. Er is geen datalimiet (ook al beweer jij dat die er wel is i.v.m. het niet werken van webspace) dus daar ben ik ook blij mee. Maar al die niet werkende zooi zoals webspace, mail en faxnummers hoef ik niet, en daar wil ik dus ook niet voor betalen, en ik wil al helemaal niet het dubbele betalen als de mensen die nu instappen.
Er zit wel degelijk een data limiet op je webspace van demon (je www.naam.demon.nl adres dus en niet de FUP van je standaard internetverkeer): http://www.demon.nl/support/homepages/bandbreedte.html

en ik quote:
Gebruiksniveaus
Momenteel zullen sites die de aangegeven niveaus van bandbreedtegebruik overschrijden, transparant worden verhuisd van de Standaard homepages server naar de 'resource limited' server zonder dat dit effect heeft op de inhoud, de URL van de site of de toegang van de klant tot de site per FTP.

De Standaard Homepages server zal altijd een hogere prioriteit hebben wat betreft performance en beschikbare capaciteit boven de Resource Limited server.

Om u te helpen te bepalen of het verkeer van uw site binnen de perken blijft, voorzien we u van een bgebruik.txt bestand, zoals beschreven in de volgende sectie.

Standaard Homepages server

Sites die onder de 60Mbytes per dag blijven, blijven op de Standaard Homepages server.
Sites die tot en met 7 piekdagen binnen 1 kalendermaand hebben, blijven ook op de Standaard Homepages server
Een piekdag is gedefinieerd als een dag met een gebruik tussen 60Mbytes en 150Mbytes.

Resource Limited Homepages server

Sites met meer dan 7 piekdagen per kalendermaand lopen de kans automatisch te worden verplaatst naar de Resource Limited server.
Sites die meer dan 150Mbytes per dag gebruiken kunnen ook automatisch worden verplaatst naar de Resource Limited server.
Sites die minder dan 60Mbytes per dag gebruiken op de Resource Limited Homepages server gedurende ieder van de laatste 7 dagen in een kalendermaand zullen worden teruggezet op de Standaard Homepages server. Er wordt niet automatisch email verzonden wanneer uw site wordt teruggezet op de Standaard Homepages server.
Sites op de Resource Limited Homepages blijven op dezelfde manier bereikbaar met dezelfde URL en FTP-toegang.
Een automatisch emailbericht zal worden verzonden naar webmaster@systeemnaam.demon.nl indien een site naar deze server is verplaatst.
Wat ik het ergst vind van allemaal is dat een kleine groep met gebruikers het op een forum voor de rest verpest die nergens last van heeft.
Ik vergelijk het even met Schiphol: er is kleine groep klagers die zorgt voor de overgrote deel van het aantal klachten. Beter gezegd: notoire klagers. Mensen die overal ergens te klagen over moeten hebben. Is het niet de prijs van de sigaretten of het biertje in de kroeg dan is het wel over de internetverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
hmmm ik volg dit hierboven neit helemaal maar wat ik wel uit opving is dat als een service van demon neit goed werkt, dat is natuurlijk onacceptabel. bdoel je betaald ervoor dus et moet werken. dat er problemen zijn .. daar kan ik mee leven. als et maar goed komt. althans als ze maar laten zien dat er vooruitgang wordt geboekt ... verder? je kan wel gruwelijk erover opwinden maar of het mag helpen? denk et niet ... maar mij hoor je dan ook niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Wat ik het ergst vind van allemaal is dat een kleine groep met gebruikers het op een forum voor de rest verpest die nergens last van heeft.
Ik vergelijk het even met Schiphol: er is kleine groep klagers die zorgt voor de overgrote deel van het aantal klachten. Beter gezegd: notoire klagers. Mensen die overal ergens te klagen over moeten hebben. Is het niet de prijs van de sigaretten of het biertje in de kroeg dan is het wel over de internetverbinding.
Dit is natuurlijk grote onzin wat je ons nu probeert te verkopen... ik sta in mijn recht en daar gaat het om. En vergeet niet dat een groot deel niet DURFT te klagen, maar er wel zo over denkt. En dan nog wat is er mis met kritiek... kritiek gebruik je om een product/dienst te verbeteren... het is niet voor niets dat er geklaagd wordt.

En ik snap niet waarom jij het je zo aantrekt... feit is en feit blijft dat de mailserver op het moment brak is evenals webspace. Dat zijn 2 belangrijke onderdelen van het totaalpakket waar je als klant maandelijk voor betaald. En het feit dat er 2 tarieven gehanteerd worden voor eenzelfde dienst is tegen de wetgeving in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op 05 maart 2004 @ 16:44:
[...]

Dit is natuurlijk grote onzin wat je ons nu probeert te verkopen... ik sta in mijn recht en daar gaat het om. En vergeet niet dat een groot deel niet DURFT te klagen, maar er wel zo over denkt. En dan nog wat is er mis met kritiek... kritiek gebruik je om een product/dienst te verbeteren... het is niet voor niets dat er geklaagd wordt.

En ik snap niet waarom jij het je zo aantrekt... feit is en feit blijft dat de mailserver op het moment brak is evenals webspace. Dat zijn 2 belangrijke onderdelen van het totaalpakket waar je als klant maandelijk voor betaald. En het feit dat er 2 tarieven gehanteerd worden voor eenzelfde dienst is tegen de wetgeving in.
Tjah, dat vind ik ook een beetje vreemd dat ze nu nog steeds twee verschillende prijzen hanteren :+ . Maar ik denk dat het slimste is om de mensen tot dat ze geupgrade worden een andere maandelijkse bedrag af te boeken 8) . Andere kant je wist dat het even zou duren, want ze hebben veel abonees en een beetje tweaker weet dat het best investeren is in servers etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
n00bs schreef op 05 maart 2004 @ 16:44:
[...]

Om het nog eveb erger te maken: Je staat helemaal niet in je recht. Daar heb je namelijk voor getekend:
4. Onze verplichtingen

4.1 Wij hebben een inspanningsverplichting (en geen resultaatsverplichting) om de Dienst beschikbaar te houden. Het kan voorkomen dat de Dienst als gevolg van gepland technisch onderhoud niet bereikbaar is. Dit onderhoud vindt plaats op van te voren aangekondigde tijden die U op de demon.nl.announce nieuwsgroep, de mailinglist en onze website kunt vinden.
4.2 Wij kunnen op uw systemen en op de Internet- en telefonie infrastructuur geen invloed uitoefenen. Daarom kunnen Wij geen bandbreedte garanderen tussen uw computersysteem en enig ander computersysteem dat deel uitmaakt van het Internet. Als Wij spreken over een bepaalde bandbreedte (bv. 64Kb/s), dan gaat het steeds om de bandbreedte tussen uw computersysteem en Ons computersysteem waarmee U verbinding heeft.
4.3 Wij hebben een inspanningsverplichting (en geen resultaatsverplichting) om de data en bestanden die U op onze computersystemen opslaat zodanig te beveiligen dat niemand, behalve U zelf en onze daartoe bevoegde werknemers, toegang hebben tot die gegevens.
4.4 Wij hebben het recht wijzigingen aan te brengen in (de toegang tot) de Dienst, als dit wenselijk is voor het correct functioneren van de Dienst. Wij zullen U over dergelijke wijzigingen tijdig informeren.
Tuurlijk begrijp ik jouw stanspunt goed over de betaling e.d. Ik zit namelijk in hetzelfde schuitje. Ik betaal ook al tijden meer dan andere mensen, maar ik vertrouw erop dat het geld goed geinvesteerd word. Ik vind alleen het geld niet zo van belang, maar de snelheid des te meer. Ik zit niet voor niets dagelijks te kijken of er ergens al begonnen is met de upgrades.
Ik weet alleen uit ervaring dat sommige problemen vanuit de buitenkant ozo makkelijk lijken, maar van binnenuit toch even wat meer moeite blijkt te zijn.

Wat ik ook probeer duidelijk te maken is dat je soms goed moet lezen waarvoor je tekent. Je kan dan roepen dat je in je recht staat maar dat is in zulke gevallen absoluut niet het geval. Het enige wat je kan doen is erop vertrouwen dat het goed gaat en blijkt het niet goed te gaan dan via rechtshulp je gelijk te halen want op deze manier lukt het toch niet.

Het feit waarom ik me dit zo aantrek is wat ik ook al eerder uitlegde. Ik denk dat de groep tevreden gebruikers stukken en stukken hoger ligt dan het aantal ontevreden gebruikers. Was dit niet zo dan waren de eerste berichten bij Kassa of Radar allang binnengedruppeld en ook al in de uitzending gekomen.

Dat jij aangeeft dat er een grote groep ontevreden gebruikers niet reageert, maar ik denk dat er een nog veel grotere groep tevreden gebruikers niet reageert aangezien die ook niet in deze fora kijkt. Hetzelfde geldt in een newsgroup zoals demon.nl.support: waarom zou je daar kijken als je geen problemen hebt.
Je krijgt al gauw een neerwaartse spiraal van negativiteit waarin je mensen/gebruikers meetrekt die eigenlijk helemaal geen noemenswaardige problemen hebben waardoor een situatie ontstaat zoals bij Chello/UPC (al was het daar echt slecht ;) )

Kort samengevat: er zijn ook tevreden gebruikers.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
Klopt het dat deze demon gebruiker een upgrade heeft gehad van BBned?

http://groups.google.com/...41%40news.kabel-inter.net

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb iets vreemds: Een gedeelte van m'n inkomende mail komt nooit aan. Het lijkt al gefixed. Ook mooi :). Ga ik weer fijn verder wachten op de ooit komende snelheidsverhoging :Z

[ Voor 64% gewijzigd door dr snuggles op 05-03-2004 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
NickySantoro schreef op 05 maart 2004 @ 20:11:
Klopt het dat deze demon gebruiker een upgrade heeft gehad van BBned?

http://groups.google.com/...41%40news.kabel-inter.net
Nee...zijn Centrale is geupgrade..maar niet zijn connectie.

Het zijn dus 2 verschillende upgrades :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
http://www.bbeyond.nl/nieuw/alcatel.asp

Hier kan je checken wanneer je eigen centrale een DSLAM upgrade krijgt, dus niet de snelheids verhoging, maar de ping verlaging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een gemopper allemaal...

Laat ik eerst even voorop stellen dat ik het ook jammer vind dat de upgrade nog op zich laat wachten. Maar als het goed is hebben we allemaal binnen nu en 3 weken de hogere snelheid.
En als je daar niet op zit te wachten: Volgens mij heb je indertijd kunnen kiezen voor snelheidsverhoging voor hetzelfde bedrag, of dezelfde snelheid voor een lager bedrag.
Maarja, het zal wel dat bekende spreekwoord zijn van dat dubbeltje en die eerste rij... ;)

Maar de mensen die mopperen moeten zich maar eens afvrage waarom ze ooit voor Demon hebben gekozen.
Omdat je een goeie breedbandverbinding wilt hebben en voor een goeie prijs. Naar mijn inzien hebben we dat bij Demon. :Y)

Ik vergelijk het even met mijn vorige provider: @Home... :r
Nou, dat was echt huilen met de pet op. Verbinding lag er om de haverklap uit. In een periode van 2 maanden tijd was ik zelfs maar een dag of 8 online.\En dan te bedenken dat als je de helpdesk nodig had, dat je dan 0,10 euro per minuut moest betalen. En geloof me, die hielden je zo 20 minuten aan de lijn met allerlei onzin wat ze wilden proberen.

En wat die "zeikers" :r betreft: De meeste zeikers laten zich hier wel horen hoor. De mensen die niets te klagen hebben hoor je meestal niet. En terecht, waarom zou je hier lopen klagen als je niets te klagen hebt. :*)

Maar als je er zo van overtuigd bent dat je in je recht staat en dat het tegen de wet is dat er 2 prijzen worden gehanteerd, waarom begin je zelf dan geen rechtzaak? Je ziet hier alleen maar de vraag staan of er iemand eens kan uitzoeken of het wettelijk wel mag enzo. Nou, doe dat zelf dan! Ik weet het antwoord wel hoor. Het mag namelijk!
Kijk, als ik vandaag 3 pakken melk koop voor 1 euro per stuk en morgen zie ik dat de melk ineens maar 50 eurocent kost, dan kan ik toch ook niet met 2 pakken melk terug gaan naar de winkel en zeggen dat ik daar geld voor terug wil.
Je bent op het moment van contract een verbintenis aangegaan en daar zit je nou eenmaal aan vast.

En om nu te gaan zeuren dat je niet alles krijgt waarvoor je betaalt is ook onzin. Tuurlijk baal ik er ook van dat de mailservers af en toe heel traag zijn of gewoon weg niet werken. Hetzelfde bij de servers voor news en webspace. Maar daar wordt aan gewerkt.
Stel je voor dat alle automobilisten eens gingen klagen dat ze op de snelweg niet overal 120 Km per uur kunnen rijden, terwijl ze wel wegenbelasting betalen daarvoor.

Sommige mensen willen ook op alle slakken zout leggen he...

Maar ik zou zeggen, begin een rechtzaak tegen Demon en BBNed. Ik houd die zaak met plezier in de gaten. Maar geef je weinig kans.

Gegroet,
Eddie
(ondanks de tijdelijke beperkingen een tevreden demon-klant) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk, als ik vandaag 3 pakken melk koop voor 1 euro per stuk en morgen zie ik dat de melk ineens maar 50 eurocent kost, dan kan ik toch ook niet met 2 pakken melk terug gaan naar de winkel en zeggen dat ik daar geld voor terug wil.

Wat een onzinargument. Je kan het beter zo zien: Ik heb een half jaar geleden een pak melk gekocht voor 1 euro. Inmiddels is de prijs 50% gedaald en iedereen betaalt nu 50 eurocent. Waarom zou ik dan voor een pak melk nog steeds 1 euro moeten betalen!?!

En uitzoeken zal ik het zeker, maar he, het was al avond hè?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Laatst online: 11-09 16:23

Jumpiefox

Hoi ?

ff een vraagje tussen door :P Als je jaar contract verlopen is dan wordt deze automatisch verlengd toch :? Val je dan onder de nieuwe voorwaarden of de ouwe :?

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Alpha-xp schreef op 05 maart 2004 @ 22:55:
ff een vraagje tussen door :P Als je jaar contract verlopen is dan wordt deze automatisch verlengd toch :? Val je dan onder de nieuwe voorwaarden of de ouwe :?
Ik neem aan de nieuwe, maar technisch gezien mag je zover ik weet niet eens 2 verschillende voorwaarden hanteren... das hetzelfde geintje als Debitel heeft geflikt...

Alleen tja een rechtzaak aanspannen, duurt lang, kost veel tijd en geld en dat weten bedrijven ook en maken daar als te graag misbruik van. Als consument sta je gewoon niet zo sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:51
Toch blijf ik deze berichten in demon.nl.support goed vinden:

On 2004-03-05, Dick Klingens <dklingens@geen.mail> wrote:
> En toen was het weer zover...
> POP3 server too busy; inderdaad POP3.DEMON.NL
> En wanneer is het nu echt opgelost?

That was me, just now. Sorry. :^(

Short version: fixed

Long version:

Brought one of the two new POP3 servers in, having tested that it worked
fine for us. Of course, hadn't checked it under load and hadn't seen
that I'd missed locking the backend ethernet settings down, so the
switch and the box had different ideas of the link duplex setting.

Now, if I'd just brought the other one in first, we'd have been fine.

Customers may rest assured that we've already taken steps to ensure that
this won't happen again, as it's gone straight into setup procedure
documentation and scripts. Already.

So all the POP3 servers hung around trying to access the backend
storage, so if you hit sdps-23 for the five minutes that it was in
service then you had problems.

sdps-23 is now back in service and performing admirably. If it stays
doing well, I'll bring sdps-24 into service too. And crosses fingers
that should bring an end to any justification for complaints about the
POP3 service.

-Phil

Nu die upgrades nog en ik ben tevreden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 maart 2004 @ 22:45:

Wat een onzinargument. Je kan het beter zo zien: Ik heb een half jaar geleden een pak melk gekocht voor 1 euro. Inmiddels is de prijs 50% gedaald en iedereen betaalt nu 50 eurocent. Waarom zou ik dan voor een pak melk nog steeds 1 euro moeten betalen!?!

Oh, je hebt er pas één avond last van... Wat klets je dan!?
Het was al avond... Hahahahahahaha

Maar blijkbaar heb je weinig kaas gegeten van consumentenrecht. Je gaat een koop aan op het moment je accoord gaat met de voorwaarden van een contract en daarvoor tekent. Of dacht je dat je iedere maand uit vrije wil en vrijblijvend opnieuw een maandje internet koopt bij Demon. Nee dus...

Jouw verhaal over je melk klopt dus niet, dat van mij komt beter in de richting.

Een andere vergelijking: Een huisje huren. Ik huur al bijna 12 jaar hetzelfde huis. De buren zijn sinds anderhalf jaar hier komen wonen. Precies hetzelfde huis, en toch betalen ze meer. Dus er worden 2 prijzen gehanteerd voor precies hetzelfde product.
En wettelijk gezien... JA DAG MAG!

Maar om weer inhoudelijk (op de echte problemen terug te komen), volgens mij is het probleem met de mailserver opgelost. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 15:23
en dus kan iedereen de bloeddruk weer laten zakken en een lekker biertje drinken op deze mooie vrijdag avond, have a nice weekend

[edit]
als het probleem met de mailserver echt is opgelost natuurlijk he, anders dan moeten we natuurlijk het hele weekend ons druk maken over al die spam die we nu niet meer binnen krijgen of vertraagd binnen krijgen

[ Voor 47% gewijzigd door Damocles.NL op 06-03-2004 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
over mail gesproken, ben er nog steeds niet uit hoe dat nu zit met meerdere mail adressen ... ik bv. mn eigen pixxa@pixxa.demon.nl maar mn pa papa@pixxa.demon.nl staat op de pc beneden ... ik heb nu meerdere test mails naar mn vriende gestuurd met het verzoek die een reply te geven aan pixxa@pixxa .... mij dus maar ook aan mn paps, papa@pix.... ... en nu is het zo dat volgens mij de mails naar de laatste niet aankomen, althans sommige :? heb namelijk wel een aantal mailtjes gehad op dat adres maar dat waren niet de test mail maar zakelijke mails (zelfde mail adres doorgegeven)... vreemd?

ik heb outlook zo ingesteld... mijn account en als e-mail adres paps@pixx....

En zo ook bij mij mijn account maar pixxa@pixxa.demon.nl ingesteld ...

wat doe ik fout? of wat zie ik over het hoofd? of is het gwn goed en ben ik gwn lomp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:54

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 maart 2004 @ 22:45:

Omdat jij een contract heb afgesloten waarin staat dat jij 3 pakken melk voor 1 euro zal afnemen.

Je kunt mekkeren wat je wilt, maar je kan er niets tegen doen. Het is misschien niet eerlijk, maar deze hele kwestie is al zo vaak aan de orde geweest en de utikomst was telkens hetzelfde. JIJ sluit een contract met Demon af, zij leveren wat ze beloven, klaar. Dat andere mensen andere contracten hebben, tja. Ik zou ook liever 19 euro per maand betalen ipv 39 euro, maarja...

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 21:48
Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 00:21:
[...]

Maar blijkbaar heb je weinig kaas gegeten van consumentenrecht. Je gaat een koop aan op het moment je accoord gaat met de voorwaarden van een contract en daarvoor tekent. Of dacht je dat je iedere maand uit vrije wil en vrijblijvend opnieuw een maandje internet koopt bij Demon. Nee dus...

Jouw verhaal over je melk klopt dus niet, dat van mij komt beter in de richting.

Een andere vergelijking: Een huisje huren. Ik huur al bijna 12 jaar hetzelfde huis. De buren zijn sinds anderhalf jaar hier komen wonen. Precies hetzelfde huis, en toch betalen ze meer. Dus er worden 2 prijzen gehanteerd voor precies hetzelfde product.
En wettelijk gezien... JA DAG MAG!

Maar om weer inhoudelijk (op de echte problemen terug te komen), volgens mij is het probleem met de mailserver opgelost. _/-\o_
Onroerende goederen zijn totaal iets anders dan offshelf producten als pakken melk en abbo's. Netals cao's kan je ook niet vergelijken met pakken melk.
Want precies hetzelfde huis is het niet ofwel soms, andere huisnummer, andere plaats gebouwd, andere mensen gewoond.
Het pakken melk verhaal komt meer overeen met de abbo's. echter ga je bij de abbo's een contract bij de melk niet. En daar zit hem het probleem. moet maar ff uitgezocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Ik snap dat geklaag over de tarieven niet. Het is allemaal toch zo duidelijk als wat. Als je een abonnement aangaat voor een jaar met Demon, zit je daar gewoon een jaar aan vast. Demon gaat op haar beurt weer contacten aan met bedrijven als Tiscali en BBned, daar kunnen ze ook niet zomaar onderuit. Na een jaar ben je weer vrij om te kiezen, de huidige snelheid tegen een lagere prijs of de nieuwe snelheid tegen de oude prijs. Dit werkt zo met alle contracten die je aangaat, neem bijvoorbeeld een abonnement bij een telecom provider. Het enige waar ik mensen gelijk in geef is dat de upgrades veel te vroeg aangekondigd zijn en BBned niet in staat is de upgrades binnen een redelijke termijn uit te voeren. Het zou NETJES zijn als Demon hiervoor de klant zou compenseren door tijdelijk de prijzen aan te passen net als Cistron dit doet, maar hier zijn ze niet toe verplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 07:46
ik snap het wel hoor.. Ook al heb ik getekend voor een jaar, het is niet leuk dat mensen die later Demon hebben aangevraagd minder betalen dan ik..

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En zo is het!
Maarja, zo is het hele leven... Niet leuk, niet eerlijk...

Die voorbeelden van pakken melk en huurhuisjes waren misschien niet de beste voorbeelden, maar ik kreeg de indruk dat het IQ van de betreffende klager(s) dusdanig was dat ik het met simpele voorbeelden moest uitleggen.
Zo moet ik bij mijn neefje van 5 ook met een taart uitleggen wat 3/4 is en zo. Ik kreeg door het geblaat van de klager(s) de indruk dat ik met mijn neefje te maken had.

Wokschotel heeft het wel mooi onder woorden gebracht enkele brichten hierboven.

En voor dat er een misverstand ontstaat, ik verdedig Demon nergens mee hoor. Ik baal er ook van dat ik in september al lekker werd gemaakt met een upgrade, dat het in december nog eens werd uitgesteld en dat het nu nog niet rond is. Ook baal ik ervan dat de mail de laatste weken zo slecht loopt. De helpdesk kon je vroeger bellen en je had bijna meteen iemand aan de lijn. Moet je nu eens proberen...
Ik ben daar ook allemaal niet blij mee, maar om dan te gaan lopen blaffen in een forum als dit...
Demon is een beetje slachtoffer geworden van het eigen succes. Maar ik heb wel de indruk dat het allemaal goed komt. Zie de mail...

Kortom: LANG LEVE HET INTERNET!!! (of zoiets) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Ritchie schreef op 06 maart 2004 @ 11:20:
ik snap het wel hoor.. Ook al heb ik getekend voor een jaar, het is niet leuk dat mensen die later Demon hebben aangevraagd minder betalen dan ik..
Ja leuk is anders, maar dat is het risico als je een abo afsluit. Er zijn hier mensen die aangeven dat het niet mag en zij recht hebben op een lagere prijs. Dat is gewoon niet zo!
Zo krijgt de een 150euro minder korting op zijn gsm dan iemand die een dag later zijn abo afsluit omdat dan de actieperiode start. Of bel je nog steeds met met een flexibel ;) abo terwijl je overal goedkoper kan bellen inclusief bij KPN zelf, maar je hebt een contract van 3 jaar. Daarvoor zal ik nooit een telecom contract aangaan van meer dan 1 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet u niet via welke DSL partner uw verbinding loopt dan kunt u dit nagaan door in te loggen op 'Mijn DSL Express' via www.dslexpress.nl.
iemand die mij kan vertellen waar precies :? ben al een uur aan t zoeken 8)7 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 12:13:
[...]

Voer gewoon een tracert uit naar bijvoorbeeld tweakers.net, zie je zo via welke telco je internet.
Tracing route to www.tweakers.net [213.239.154.35]
over a maximum of 30 hops:

1 * * * Request timed out.
2 22 ms 22 ms 23 ms bbned-demon-10k-02-vrf-01.router.nl.demon.net [2
12.238.152.1]
3 * 21 ms 23 ms ams3-core-1-ge-0-2-0-0.router.nl.demon.net [213.
222.28.126]
4 24 ms 23 ms 23 ms ams2-border-1-ge-0-0-0-0.router.nl.demon.net [21
3.222.31.201]
5 23 ms 23 ms 23 ms ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl [195.69.144.16
3]
6 23 ms 23 ms 23 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]

Trace complete.
Ik zit dus via BBned aangesloten.

[ Voor 54% gewijzigd door waslijn op 06-03-2004 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uh ja das een goeie :D maar ik zit nog te wachten op mn modem :P ik was gewoon nieuwschierig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
hey ,

zijn er hier ook mensen die een 2-8/1 mbit lijntje hebben met een ISDN verbinding? welke snelheden halen jullie allemaal? aangezien ik in de openingspost wat beperkingen qua snelheid las als je isdn hebt.

en zet please ook je afstand tot de centrale erbij...mijn afstand is 2500 meter ongeveer en hemelsbreed was het 2300 meter stond er op die site..

thnx 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oRc
  • Laatst online: 29-03-2022

oRc

\o/ Garfield \o/

Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 12:13:
[...]
Mijn DSL Express <-- daar

Productbeschrijving

Wat heeft u nodig?

Vaak gestelde vragen

Demon Voorwaarden

Home

Beter zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

euh
zover was ik ook nog wel 8)7
ik zal het nog even duidelijker uitleggen :P
als ik heb ingelogd op de demon self service pagina, waar kan ik dan vinden of ik bbned of babyxl heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Waslijn schreef op 06 maart 2004 @ 11:42:
[...]
Ja leuk is anders, maar dat is het risico als je een abo afsluit. Er zijn hier mensen die aangeven dat het niet mag en zij recht hebben op een lagere prijs. Dat is gewoon niet zo!
Zo krijgt de een 150euro minder korting op zijn gsm dan iemand die een dag later zijn abo afsluit omdat dan de actieperiode start. Of bel je nog steeds met met een flexibel ;) abo terwijl je overal goedkoper kan bellen inclusief bij KPN zelf, maar je hebt een contract van 3 jaar. Daarvoor zal ik nooit een telecom contract aangaan van meer dan 1 jaar.
Dat is dus niet waar, wanneer er een tariefswijziging plaatsvind ten nadele van de contractant heb je het recht om je contract vroegtijdig te ontbinden. Daarnaast bij tariefswijziging in het voordeel van de klant worden deze ook doorberekend aan al bestaande klanten, aangezien je niet 2 verschillende tarieven kan hanteren voor 1zelfde product/dienst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 11:33:
... maar ik kreeg de indruk dat het IQ van de betreffende klager(s) dusdanig was dat ik het met simpele voorbeelden moest uitleggen.
Haha, de pot verwijt de ketel. Eerst kom je met pakken melk en daarna met je huurhuisje.
Dat zeg ik toch helemaal niet? Moeilijk hè, lezen? Over laag IQ gesproken. Ik zal het je nog even proberen uit te leggen dan: misschien kun je het begrijpen dat instanties 's avonds en in het weekend gesloten zijn. M.a.w. dat ik het nu niet kan uitzoeken. In elk geval heeft Radar al een e-mail met het hele verhaal gehad. De uitkomst zal ik nog posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oRc
  • Laatst online: 29-03-2022

oRc

\o/ Garfield \o/

Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 12:41:
euh
zover was ik ook nog wel 8)7
ik zal het nog even duidelijker uitleggen :P
als ik heb ingelogd op de demon self service pagina, waar kan ik dan vinden of ik bbned of babyxl heb?
Staat er dacht ik niet bij.

Wat je wel kan doen is:
Start > uitvoeren > cmd

dan "tracert www.tweakers.net" intypen (zonder de " ")

en dan staat bij de eerste hop waarschijnlijk wel of je babyxl of bbned hebt.

voorbeeld:
[SNAP]
Tracing route to www.tweakers.net [213.239.154.35]
over a maximum of 30 hops:

1 10 ms 10 ms 10 ms babyxl-ams2-gw-1.router.nl.demon.net
[/SNAP]

Ik heb dus babyxl

edit: In mijn opleveringsmail van Demon stond het wel.

Met genoegen melden wij u dat de door u bestelde Demon DSL verbinding is
opgeleverd door onze DSL partner BaByXL.

edit2: Je kan het ook zien aan het nummer achter VCI in je modem. 34 = babyxl, 35 = bbned.

[ Voor 41% gewijzigd door oRc op 06-03-2004 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-08 22:37
Piksa schreef op 06 maart 2004 @ 04:30:
over mail gesproken, ben er nog steeds niet uit hoe dat nu zit met meerdere mail adressen ... ik bv. mn eigen pixxa@pixxa.demon.nl maar mn pa papa@pixxa.demon.nl staat op de pc beneden ... ik heb nu meerdere test mails naar mn vriende gestuurd met het verzoek die een reply te geven aan pixxa@pixxa .... mij dus maar ook aan mn paps, papa@pix.... ... en nu is het zo dat volgens mij de mails naar de laatste niet aankomen, althans sommige :? heb namelijk wel een aantal mailtjes gehad op dat adres maar dat waren niet de test mail maar zakelijke mails (zelfde mail adres doorgegeven)... vreemd?

wat doe ik fout? of wat zie ik over het hoofd? of is het gwn goed en ben ik gwn lomp :)
Als het goed is zou het moeten werken, waar je wel op moet letten is:
pixxa@pixxa.demon.nl heeft als accountnaam: pixxa@pixxa
pap@.... dus pap@pixxa als accountnaam.

En het e-mailaccount voor de postmaster (als account pixxa), dus *@pixxa.demon.nl, daar moet je instellen dat ie de e-mail op de server laat staan, anders krijgt je pa geen e-mail binnen, maar is ie al binnengekomen op *@pixxa.demon.nl

Dan zou het moeten werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
n00bs schreef op 06 maart 2004 @ 12:49:
[...]Dat is dus niet waar, wanneer er een tariefswijziging plaatsvind ten nadele van de contractant heb je het recht om je contract vroegtijdig te ontbinden. Daarnaast bij tariefswijziging in het voordeel van de klant worden deze ook doorberekend aan al bestaande klanten, aangezien je niet 2 verschillende tarieven kan hanteren voor 1zelfde product/dienst
Dan niet... |:(, hoe bedoel je eigenwijs :O

1) Bij Demon is er geen sprake van een verandering ten nadele van de klant, je krijgt zelfs een verhoging van de snelheid.
2) Twee tarieven voor hetzelfde product kan wel, waarom niet? Je betaald gewoon het bedrag dat je op het moment van aansluiten afgesproken hebt voor het eerste jaar, daarna kun je weer met nieuwe voorwaarden veder. Dit werkt zo ook bij bepaalde abonnementen van mobiele operators, die laten een abo gewoon onder de oude voorwaarden doorlopen en sluiten nieuwe klanten onder nieuwe voorwaarden aan.

Laten we deze discussie lekker stoppen, sommige mensen willen gewoon niet horen dat ze niet in hun recht staan.

[ Voor 46% gewijzigd door waslijn op 06-03-2004 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, bij deze geef ik de klagers en mopperaars gewoon lekker gelijk!
Maak je maar lekker druk, let wel op voor je bloeddruk en hart.

En succes met alle rechtzaken en items in Radar, Kassa en Ook Dat Nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damocles.NL schreef op 06 maart 2004 @ 12:23:
hey ,

zijn er hier ook mensen die een 2-8/1 mbit lijntje hebben met een ISDN verbinding? welke snelheden halen jullie allemaal? aangezien ik in de openingspost wat beperkingen qua snelheid las als je isdn hebt.

en zet please ook je afstand tot de centrale erbij...mijn afstand is 2500 meter ongeveer en hemelsbreed was het 2300 meter stond er op die site..

thnx 8)
Ja ik heb zo'n 8/1 ISDN-lijntje. Afstand naar centrale zo'n 1100 meter. Download zo'n dikke 700 KByte/s max. en upload zo'n 65-70 KByte/s. Sinds de verhuizing naar de nieuwe 10k-nrp's is het geheel helaas wat langzamer geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochem
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-11-2023
kzit hier in dordt, sterrenburg, 8/1 MBit lijntje... Max download is opeens maar 64 KByte/s, meer mensen dit probleem? op demon wordt een storing gemeld in omgeving rotterdam, maar dat is al van 2 maart...

Goochem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
iemand nog een 2de modem nodig? =) kweenie wat ik met 2 zyxels moet lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Goochem schreef op 06 maart 2004 @ 15:50:
kzit hier in dordt, sterrenburg, 8/1 MBit lijntje... Max download is opeens maar 64 KByte/s, meer mensen dit probleem? op demon wordt een storing gemeld in omgeving rotterdam, maar dat is al van 2 maart...
Ik zit op dubbeldam, 2 mbit bbned gaat gwoon goed. Misschien wat in de centrale.. Kheb iemand nog in mn msn staan die 8 mbit @ bbned @ sterrenburg heeft.. maar dies helaas offline

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Piksa schreef op 06 maart 2004 @ 16:10:
iemand nog een 2de modem nodig? =) kweenie wat ik met 2 zyxels moet lol
als ik dat had geweten had ik m vorige week niet besteld en gewoon van jou overgekocht :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 maart 2004 @ 22:00:
Wat een gemopper allemaal...

Laat ik eerst even voorop stellen dat ik het ook jammer vind dat de upgrade nog op zich laat wachten. Maar als het goed is hebben we allemaal binnen nu en 3 weken de hogere snelheid.
En als je daar niet op zit te wachten: Volgens mij heb je indertijd kunnen kiezen voor snelheidsverhoging voor hetzelfde bedrag, of dezelfde snelheid voor een lager bedrag.
Maarja, het zal wel dat bekende spreekwoord zijn van dat dubbeltje en die eerste rij... ;)

Maar de mensen die mopperen moeten zich maar eens afvrage waarom ze ooit voor Demon hebben gekozen.
Omdat je een goeie breedbandverbinding wilt hebben en voor een goeie prijs. Naar mijn inzien hebben we dat bij Demon. :Y)

Ik vergelijk het even met mijn vorige provider: @Home... :r
Nou, dat was echt huilen met de pet op. Verbinding lag er om de haverklap uit. In een periode van 2 maanden tijd was ik zelfs maar een dag of 8 online.\En dan te bedenken dat als je de helpdesk nodig had, dat je dan 0,10 euro per minuut moest betalen. En geloof me, die hielden je zo 20 minuten aan de lijn met allerlei onzin wat ze wilden proberen.

En wat die "zeikers" :r betreft: De meeste zeikers laten zich hier wel horen hoor. De mensen die niets te klagen hebben hoor je meestal niet. En terecht, waarom zou je hier lopen klagen als je niets te klagen hebt. :*)

Maar als je er zo van overtuigd bent dat je in je recht staat en dat het tegen de wet is dat er 2 prijzen worden gehanteerd, waarom begin je zelf dan geen rechtzaak? Je ziet hier alleen maar de vraag staan of er iemand eens kan uitzoeken of het wettelijk wel mag enzo. Nou, doe dat zelf dan! Ik weet het antwoord wel hoor. Het mag namelijk!
Je bent op het moment van contract een verbintenis aangegaan en daar zit je nou eenmaal aan vast.

En om nu te gaan zeuren dat je niet alles krijgt waarvoor je betaalt is ook onzin. Tuurlijk baal ik er ook van dat de mailservers af en toe heel traag zijn of gewoon weg niet werken. Hetzelfde bij de servers voor news en webspace. Maar daar wordt aan gewerkt.
Stel je voor dat alle automobilisten eens gingen klagen dat ze op de snelweg niet overal 120 Km per uur kunnen rijden, terwijl ze wel wegenbelasting betalen daarvoor.

Sommige mensen willen ook op alle slakken zout leggen he...

Maar ik zou zeggen, begin een rechtzaak tegen Demon en BBNed. Ik houd die zaak met plezier in de gaten. Maar geef je weinig kans.

Gegroet,
Eddie
(ondanks de tijdelijke beperkingen een tevreden demon-klant) O-)
Eddie13 for president !!! _/-\o_ ;) >:) :P :D

regel1: je hebt helemaal gelijk !!!

regel2: en als je geen gelijk hebt , dan gaat regel1 in werking.

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2004 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
haha daar drinken we een biertje op...was alles maar zo snel opgelost :)
dat moeten ze op meerdere manieren toepassen dat regel 1 en regel 2 :D
ik vind het een schitterende regel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Tutti-frutti schreef op 06 maart 2004 @ 17:20:
[...]

Ik zit op dubbeldam, 2 mbit bbned gaat gwoon goed. Misschien wat in de centrale.. Kheb iemand nog in mn msn staan die 8 mbit @ bbned @ sterrenburg heeft.. maar dies helaas offline
ik zit met 2/1 in krispijn. (BBned ook)
ik haal 220KB/s download en 85KB/s upload
ik heb het gevoel dat ik de 1Mbit upload kan halen, maarja geen modem die dat aankan :(

(wel een zyxel 650R31 en een 650H11)

[ Voor 3% gewijzigd door randje op 06-03-2004 23:49 . Reden: spelfouten enzo enz enz enz enz ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen moeten niet zo zeiken, contract afgesloten, tadaaaa jammer dan.

Ik wacht alleen nog op m'n snelheids upgrades :( Ze hebben nog tot 31 Maart anders wordt ik boos hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 12:13

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Waslijn schreef op 06 maart 2004 @ 15:00:
[...]
Dan niet... |:(, hoe bedoel je eigenwijs :O

1) Bij Demon is er geen sprake van een verandering ten nadele van de klant, je krijgt zelfs een verhoging van de snelheid.
2) Twee tarieven voor hetzelfde product kan wel, waarom niet? Je betaald gewoon het bedrag dat je op het moment van aansluiten afgesproken hebt voor het eerste jaar, daarna kun je weer met nieuwe voorwaarden veder. Dit werkt zo ook bij bepaalde abonnementen van mobiele operators, die laten een abo gewoon onder de oude voorwaarden doorlopen en sluiten nieuwe klanten onder nieuwe voorwaarden aan.

Laten we deze discussie lekker stoppen, sommige mensen willen gewoon niet horen dat ze niet in hun recht staan.
Als je gaat kijken in mijn situatie dan zou ik onder jouw aangeheven punt 1 wel mijn contract kunnen laten openbreken. Aangezien ik op ruim 4 kilometer van de centrale woon zal ik naar alle waarschijnlijkheid geen verhoging krijgen. Ik heb hem liever wel en ben bereid ervoor te betalen. Maar ik wil nog wel eens zien hoe ze de mensen in dit soort situaties (2,5 km of meer die volgens capaciteit max 512/256 aankunnen) gaan compenseren. Aangezien ze buiten de boot zouden vallen. Is dubbel zo zuur op dit moment. Ben benieuwd hoe de kijk van anderen hierop is.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 23:21:
[...]

Eddie13 for president !!! _/-\o_ ;) >:) :P :D

regel1: je hebt helemaal gelijk !!!

regel2: en als je geen gelijk hebt , dan gaat regel1 in werking.
HAHA... THANX! Da Professional!
Eindelijk iemand met verstand. ;)
Jij wordt vice-president! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
MR_VIPER schreef op 07 maart 2004 @ 11:11:
[...]

Als je gaat kijken in mijn situatie dan zou ik onder jouw aangeheven punt 1 wel mijn contract kunnen laten openbreken. Aangezien ik op ruim 4 kilometer van de centrale woon zal ik naar alle waarschijnlijkheid geen verhoging krijgen. Ik heb hem liever wel en ben bereid ervoor te betalen. Maar ik wil nog wel eens zien hoe ze de mensen in dit soort situaties (2,5 km of meer die volgens capaciteit max 512/256 aankunnen) gaan compenseren. Aangezien ze buiten de boot zouden vallen. Is dubbel zo zuur op dit moment. Ben benieuwd hoe de kijk van anderen hierop is.
Dit vraag ik mij af. De vraag is namelijk of je wel benadeeld wordt door Demon, je behoud immers de snelheid waar je een contract voor afgesloten hebt. Als je al een jaar die lijn hebt kun je gewoon een prijswijziging aanvragen, heb je hem nog geen jaar dan lijkt mij dat je het contract niet kan ontbinden omdat Demon nog steeds levert waar je een contract voor bent aangegaan (ze willen wel upgraden, maar kunnen dat niet omdat je misschien te ver van de centrale zit). Ik hoop voor je dat Demon zo 'aardig' is om in deze situaties de nieuwe tarieven te gaan hanteren ook al is het eerste jaar niet afgelopen, maar ik denk dat ze in hun recht staan als ze het niet zouden doen. Moeilijk...

[ Voor 5% gewijzigd door waslijn op 07-03-2004 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Erg goed topic allereerst. Toch mis ik wel wat info wat ik nog zou willen weten.
Ik ben een Demon gebruiker van het eerste uur en had dus als een van de eerste ADSL bij ze. Een metro accountje dus op een compleet aparte telefoonlijn (dat was toen nog noodzakelijk). Daar heb ik een modem bijgekregen (2 zelfs) en wel de 'Allied Data cj8m0-eu' (wat volgens de site van Allied data stiekem een CopperJet is).

Nu heb ik dus sinds kort 1024/512 want ik ben geupgrade.
en nu zit ik er aan te denken om door te stromen voor maar 26 euro naar 8192/1024 alleen nu heb ik dus de volgende vragen:

- kan mijn modem dat wel aan?
- Kan je bij demon gewoon zonder problemen upgraden(of krijg je dan downtime)?
- kan babyxl wel die snelheid aan of moet ik dan dus plots naar bbned?

alvast bedankt voor de info!

Reinier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 12:09:
Hoi,

Erg goed topic allereerst. Toch mis ik wel wat info wat ik nog zou willen weten.
Ik ben een Demon gebruiker van het eerste uur en had dus als een van de eerste ADSL bij ze. Een metro accountje dus op een compleet aparte telefoonlijn (dat was toen nog noodzakelijk). Daar heb ik een modem bijgekregen (2 zelfs) en wel de 'Allied Data cj8m0-eu' (wat volgens de site van Allied data stiekem een CopperJet is).

Nu heb ik dus sinds kort 1024/512 want ik ben geupgrade.
en nu zit ik er aan te denken om door te stromen voor maar 26 euro naar 8192/1024 alleen nu heb ik dus de volgende vragen:

- kan mijn modem dat wel aan?
- Kan je bij demon gewoon zonder problemen upgraden(of krijg je dan downtime)?
- kan babyxl wel die snelheid aan of moet ik dan dus plots naar bbned?

alvast bedankt voor de info!

Reinier
- denk 't wel
- je krijgt even downtime, daarna moet je je modem resetten en je hebt je upgrade :)
- babyxl kan die snelheid aan ja, babyxl is zelfs sneller dan bbned

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 12:19:
[...]

- denk 't wel
- je krijgt even downtime, daarna moet je je modem resetten en je hebt je upgrade :)
- babyxl kan die snelheid aan ja, babyxl is zelfs sneller dan bbned
HOERA! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k4y
  • Laatst online: 18-05-2024

k4y

Hoe kan ik e-mail apart ophalen per gebruiker?
Alle e-mail die gericht is aan @systeemnaam.demon.nl komt in uw mailbox aan, ongeacht wat er voor het apestaartje staat. U kunt op deze manier een oneindig aantal e-mailadressen gebruiken. Wilt u deze e-mail gescheiden ophalen, zodat gebruiker A alleen de e-mail voor gebruikerA@systeemnaam.demon.nl ontvangt, en gebruiker B alleen de e-mail voor gebruikerB@systeemnaam.demon.nl? Er zijn verschillende mogelijkheden waarmee u dit kunt realiseren. U zou kunnen overwegen een eigen SMTP server te installeren: dan zal alle e-mail aan uw mailserver afgeleverd worden, en op uw mailserver kunt u vervolgens de mail verder verspreiden over verschillende postbussen met verschillende wachtwoorden. Wilt u de e-mail met POP3 blijven ophalen, dan kunt u een instelling in uw e-mailprogramma aanpassen. De gebruikersnaam waarmee u zich op de server pop3.demon.nl aanmeldt, is normaal gesproken uw systeemnaam. Wilt u echter alleen de mail ophalen die gericht is aan gebruikerA@systeemnaam.demon.nl, vul dan als gebruikersnaam voor de server pop3.demon.nl in: gebruikerA@systeemnaam.

good luck :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Laatst online: 11-09 08:26

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Even een aanvulling op het antwoord van k4y,
Als je dus instelt pixxa@pixxa.demon.nl haal je ALLE post op,
inclusief de post die naar papa@pixxa.demon.nl verstuurd is.
Als je pixxa@pixxa.demon.nl verandert in iets anders,
bijvoorbeeld zoon@pixxa.demon.nl dan gaat het goed.
Dan krijg jij alleen de email die gestuurd is naar zoon@pixxa.demon.nl,
maar dus niet de emails die verstuurd zijn naar papa@pixxa.demon.nl :)

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Demon werkt :) 1024/512 :)

Vooral de upload is lekker sneller dan mijn oude Chello Classic, 50 kB/s is geen probleem. Heb ook een hogere e-mule ID (met dezelfde routerinstellingen ...)

Browsen gaat net zo snel :) (Heb nog geen opleveringsmail gehad).

Is er een soort lijnmonitor programmatje, zodat ik kan zien of de lijn over een langere periode (24 uur ofzo) ook stabiel blijft?

[ Voor 6% gewijzigd door VonFoX op 07-03-2004 21:06 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Laatst online: 15:58
Heb dat van dat mail zelf ook gedaan, we hebben hier 2 computers staan, en op die van mij krijg ik alles binnen en op de andere alleen voor m'n ouders. Heb het zo ingesteld:

Stel je demon gebruikersnaam is blaat:

Op mijn computer waar ik alles wil hebben stel ik als username blaat in en het standaard pop3 password.
Op de computer waar alleen mail moet binnenkomen die aan ouders@blaat.demon.nl gestuurd zijn typ ik als username ouders@blaat en het standaard pop3 password.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
VonFoX schreef op 07 maart 2004 @ 16:28:
Demon werkt :) 1024/512 :)

Vooral de upload is lekker sneller dan mijn oude Chello Classic, 50 kB/s is geen probleem. Heb ook een hogere e-mule ID (met dezelfde routerinstellingen ...)

Browsen gaat net zo snel :) (Heb nog geen opleveringsmail gehad).

Is er een soort lijnmonitor programmatje, zodat ik kan zien of de lijn over een langere periode (24 uur ofzo) ook stabiel blijft?
zoek in google op DU Meter ;)

verder voor iedereen die op die mail vraag geantwoord heeft ... thx! gaak morgen es proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:22
First of all ga ik soliciteren bij Da Professional en eddie13
Tuurlijk baal ik wel een beetje dat het telkens uitgesteld is, maar als ik het vergelijk met wat ik 1,5 jaar geleden had .... (breek me de bek niet open :r )

Maar nu mijn vraag: Her en der lees ik dus dat mensen met 1Mbit upload het niet effectief halen en vervolgens de modem de schuld geven :? Iets wat ik niet helemaal vat omdat je ook 2Mbit/2Mbit verbindingen en dergelijke hebt (Bussiness SDSL).

Als dit dus waar is, hoe test ik dat dan? Waar kan ik een lijstje vinden welke modems het wel ondersteunen/effectief halen? Is bijvoorbeeld de blauwe 4ports e-tech modem/router V2 één van die modems?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het enige modem dat 1024kbps upstream kan halen is Telindus.

linux rulez

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 02:05:
Het enige modem dat 1024kbps upstream kan halen is Telindus.

linux rulez
Bullshit. welkom op GoT. Lees de FAQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Laatst online: 14:16

Erikie

www.erikie.nl

ik kreeg net een virus binnen van management@demon.nl

kijk uit alsjeblieft :|

Waarschuwing virusberichten
04 maart 2004

Virussen worden steeds vaker via e-mail verspreid. Een recente versie van deze virusberichten neemt een vorm aan waardoor het lijkt alsof het van Demon Internet afkomstig is. Dit is echter niet het geval. Een voorbeeld van zo'n bericht:

"Dear user of Demon.nl e-mail server gateway,

Your e-mail account will be disabled because of improper using in next three days, if you are still wishing to use it, please, resign your account information.

Further details can be obtained from attached file.

In order to read the attach you have to use the following password: 86458.

Best wishes,
The Demon.nl team http://www.demon.nl"

E-mailberichten met deze tekst, of varianten op deze tekst, bevatten een bijlage (attachment) met het virus Bagle.J. Ze worden verstuurd vanaf computers die al met dit virus besmet zijn. Het virus zoekt e-mailadressen op de besmette computer en stuurt daarheen berichten zoals het voorbeeld hierboven. Het afzenderadres wordt meestal vervalst. Als u zo'n e-mail krijgt, kunt u deze het beste weggooien en zeker niet de attachment openen.

Wij willen u ook op de volgende punten wijzen:

Demon stuurt nooit ongevraagd bestanden als bijlage via e-mail naar klanten.
Het is van groot belang dat u voorzichtig bent bij het openen van bestanden bij e-mailberichten. Wees u ervan bewust dat bestanden een virus kunnen bevatten, zeker bij ongevraagd ontvangen e-mails.
Een anti-virusprogramma kan u meer bescherming bieden tegen virussen. U dient deze wel up to date te houden. Verder is het van belang om te beseffen dat het mogelijk is dat een nieuw virus nog niet herkend wordt door een anti-virusprogramma.
Het kan voorkomen dat u een melding krijgt dat er een virusmail met uw e-mailadres als afzender verstuurd is. In veel gevallen zal dit komen doordat het afzenderadres in de virusmail vervalst is.
Indien uw computer besmet raakt met een virus en er vanaf uw verbinding virusberichten worden verstuurd, kan dat tot gevolg hebben dat Demon uw verbinding tijdelijk afsluit. U dient dan het virus te verwijderen en contact met ons op te nemen om uw verbinding weer open te laten zetten.
Op http://www.virusalert.nl/?show=virus&id=631 kunt u meer informatie vinden over het Bagle.j virus. Op http://www.virusalert.nl/?show=links kunt u meer informatie vinden over beveiliging en anti-virusprogramma's.
Zie ook http://www.demon.nl/producten/rsvpn/virusscan.html voor meer informatie over Demon's anti-virus oplossing.

//telaatmodus

hmm, was al een keer gepost :)

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:09
Volgens mij zit er iets zeer fout in de dns bij Demon.
Als ik een tracert naar mijn buurjongen gooi (zit ook op Demon, 10k02) krijg ik dit 8)7

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\Napsju>tracert 82.161.xxxxxxxx

Bezig met het traceren van de route naar xxxxxxxx.nl [82.161.xxxxxxxx]
via maximaal 30 hops:

1     2 ms     2 ms     2 ms  192.168.1.1
  2    41 ms    37 ms    21 ms  bbned-demon-10k-02-vrf-01.router.nl.demon.net [2
12.238.152.1]
  3    67 ms    22 ms    20 ms  ams3-core-1-ge-0-2-0-0.router.nl.demon.net [213.
222.28.126]
  4    21 ms    22 ms    22 ms  bbned-demon-10k-02-vrf-01.router.nl.demon.net [2
13.222.28.250]
  5    21 ms    31 ms    22 ms  ams3-core-1-ge-0-2-0-0.router.nl.demon.net [213.
222.28.126]
  6    21 ms    21 ms    21 ms  bbned-demon-10k-02-vrf-01.router.nl.demon.net [2
13.222.28.250]
  7    48 ms    22 ms    21 ms  ams3-core-1-ge-0-2-0-0.router.nl.demon.net [213.
222.28.126]
  8    22 ms    21 ms    26 ms  bbned-demon-10k-02-vrf-01.router.nl.demon.net [2
13.222.28.250]
  9    22 ms    25 ms     *     ams3-core-1-ge-0-2-0-0.router.nl.demon.net [213.
222.28.126]
 10    31 ms    46 ms    26 ms  bbned-demon-10k-02-vrf-01.router.nl.demon.net [2
13.222.28.250]
 11    25 ms    29 ms    22 ms  ams3-core-1-ge-0-2-0-0.router.nl.demon.net [213.
222.28.126]
 12    42 ms    22 ms    28 ms  bbned-demon-10k-02-vrf-01.router.nl.demon.net [2
13.222.28.250]
 13    22 ms    21 ms    22 ms  ams3-core-1-ge-0-2-0-0.router.nl.demon.net [213.
222.28.126]
 14    29 ms    24 ms    30 ms  bbned-demon-10k-02-vrf-01.router.nl.demon.net [2
13.222.28.250]
 15    23 ms    26 ms    23 ms  ams3-core-1-ge-0-2-0-0.router.nl.demon.net [213.
222.28.126]
 16    23 ms    22 ms    22 ms  bbned-demon-10k-02-vrf-01.router.nl.demon.net [2
13.222.28.250]
 17    31 ms    22 ms    23 ms  ams3-core-1-ge-0-2-0-0.router.nl.demon.net [213.
222.28.126]
 18    21 ms    22 ms    22 ms  bbned-demon-10k-02-vrf-01.router.nl.demon.net [2
13.222.28.250]
 19    37 ms    23 ms    23 ms  ams3-core-1-ge-0-2-0-0.router.nl.demon.net [213.
222.28.126]
 20    26 ms    22 ms    22 ms  bbned-demon-10k-02-vrf-01.router.nl.demon.net [2
13.222.28.250]
 21    22 ms    22 ms    23 ms  ams3-core-1-ge-0-2-0-0.router.nl.demon.net [213.
222.28.126]
 22    35 ms    30 ms    42 ms  bbned-demon-10k-02-vrf-01.router.nl.demon.net [2
13.222.28.250]
 23    24 ms    23 ms    35 ms  ams3-core-1-ge-0-2-0-0.router.nl.demon.net [213.
222.28.126]
 24    23 ms    30 ms    31 ms  bbned-demon-10k-02-vrf-01.router.nl.demon.net [2
13.222.28.250]
 25    22 ms    24 ms    36 ms  ams3-core-1-ge-0-2-0-0.router.nl.demon.net [213.
222.28.126]
 26    22 ms    23 ms    23 ms  bbned-demon-10k-02-vrf-01.router.nl.demon.net [2
13.222.28.250]
 27    23 ms    31 ms    37 ms  ams3-core-1-ge-0-2-0-0.router.nl.demon.net [213.
222.28.126]
 28    34 ms    23 ms    41 ms  bbned-demon-10k-02-vrf-01.router.nl.demon.net [2
13.222.28.250]
 29     *       60 ms    23 ms  ams3-core-1-ge-0-2-0-0.router.nl.demon.net [213.
222.28.126]
 30    23 ms    23 ms    23 ms  bbned-demon-10k-02-vrf-01.router.nl.demon.net [2
13.222.28.250]

De trace is voltooid.

Hij komt gewoon steeds weer terug 8)7
Is dit normaal, of moet ik me hier niet te veel van aantrekken?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:23

Robtimus

me Robtimus no like you

Hij is waarschijnlijk offline, of blokkeert je ICMP request. Dit verschijnsel is wel vaker gesignaleerd.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:22
Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 02:26:
[...]

Bullshit. welkom op GoT. Lees de FAQ.
In de openings post van dit topic staan 2 modems die het niet halen en in de Algemene FAQ zag ik het niet 123 staan.

Ik zit hier echt niet ver van de centrale vandaan (490 meter) en alles wat niet optimaal werkt komt dus op het Tweaklijstje te staan :Y)
offtopic:
Wat kan mij die extra 15Kb/s up nou schelen? Moet je dat eens zeggen tegen een Chello abonnee ... dat betekend voor hen een verdubbeling :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag een 8Mbit lijntje aangevraagd, ben benieuwd hoelang 't gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Het is weer zo ver:

ams2-border-1-ge-0-0-0-0 vanaf daar hebben we een rot ping :'(

2 20 ms 19 ms 19 ms bbned-demon-10k-01-vrf-02.router.nl.demon.net [8
2.161.84.1]
3 19 ms 19 ms 20 ms ams3-core-1-ge-0-2-0-0.router.nl.demon.net [213.
222.28.126]
4 53 ms 54 ms 54 ms ams2-border-1-ge-0-0-0-0.router.nl.demon.net [21
3.222.31.201]
5 54 ms 51 ms 50 ms ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl [195.69.144.16
3]
6 50 ms 50 ms 47 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 11:11

Sm0k3r

cough...cough...

Tutti-frutti schreef op 08 maart 2004 @ 21:06:
Het is weer zo ver:

ams2-border-1-ge-0-0-0-0 vanaf daar hebben we een rot ping :'(

2 20 ms 19 ms 19 ms bbned-demon-10k-01-vrf-02.router.nl.demon.net [8
2.161.84.1]
3 19 ms 19 ms 20 ms ams3-core-1-ge-0-2-0-0.router.nl.demon.net [213.
222.28.126]
4 53 ms 54 ms 54 ms ams2-border-1-ge-0-0-0-0.router.nl.demon.net [21
3.222.31.201]
5 54 ms 51 ms 50 ms ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl [195.69.144.16
3]
6 50 ms 50 ms 47 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]
Ja hier ook BabyXL ook weer een klote ping (Amsterdam) en ik heb zo'n war ;(

1 <10 ms 16 ms <10 ms babyxl-ams-gw-3.router.nl.demon.net .xxx]
2 <10 ms 15 ms 16 ms ams3-core-1-ge-1-3-0-4.router.nl.demon.net 222.31.225]
3 78 ms 94 ms 94 ms ams2-border-1-ge-0-0-0-0.router.nl.demon.net 3.222.31.201]
4 78 ms 94 ms 94 ms ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl
5 78 ms 94 ms 78 ms www.tweakers.net

[ Voor 22% gewijzigd door Sm0k3r op 08-03-2004 21:14 ]

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Laatst online: 16:39

Phydomir

Dennis

toch fijn om te lezen dat het niet aan mij ligt :S

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Prima ping op de ams 2 border

4 18 ms 18 ms 18 ms ams2-border-1-ge-0-0-0-0.router.nl.demon.net [21
3.222.31.201]

weird...het schommelt wel wat meer vandaag tussen de 18 en de 34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Chutney schreef op 08 maart 2004 @ 21:35:
Prima ping op de ams 2 border

4 18 ms 18 ms 18 ms ams2-border-1-ge-0-0-0-0.router.nl.demon.net [21
3.222.31.201]

weird...het schommelt wel wat meer vandaag tussen de 18 en de 34
ja maar welk deel van Nederland zit je?? (of welk deel Amsterdam?)

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gem
  • Laatst online: 15:13

Gem

Hier in Rotterdam hebben we ook hoge pingen en download en uploaden gaat een stuk langzamer (BabyXL)

Pingen naar tweakers.net [213.239.154.35] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=55 ms TTL=248
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=66 ms TTL=248
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=73 ms TTL=248
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=66 ms TTL=248

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=19 ms TTL=250
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=155 ms TTL=250
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=21 ms TTL=250
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=20 ms TTL=250

Ping-statistieken voor 213.239.154.35:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
Minimum = 19ms, Maximum = 155ms, Gemiddelde = 53ms
Bij mij zitten er ook aardig wat uitschieters tussen zo te zien. Hebben meer BBned-klanten hier last van, of ligt het aan mij? Heb er hier met meerdere PC's last van. Nou ja, voor zover het merkbaar is natuurlijk... Maar opmerkelijk is het zeker want ben niet hoger gewend dan 20 eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semper Fight
  • Laatst online: 27-08 23:53

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

Gelukkig, ik d8 al dat het aan mij lag.

Gisteren downloaden met 826Kb per sec.
Nu "maar" 479 :O :/

Zat net op onze eigen CoD server, en ik had gewoon een ping van 200.
Dit is voor onze server heeeeel erg hoog :(

Een ping naar www.tweakers.net

Pinging www.tweakers.net [213.239.154.35] with 32 bytes of data:

Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=33ms TTL=250
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=44ms TTL=250
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=40ms TTL=250
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=47ms TTL=250

[ Voor 84% gewijzigd door Semper Fight op 08-03-2004 22:00 ]

Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Laatst online: 14:10
Weet iemand hoe het zit met de 'capaciteitsproblemen' van Demon :?

Demon zegt bij de postcodecheck dat het helaas niet mogelijk is om nu te leveren wegens capaciteitsproblemen. Ik heb hier in onze centrale alleen mogelijkheid tot KPN of BBned .. geen BabyXL en Versatel dus.

Ik heb via een andere link (bbeyond) kunnen checken dat de Cisco->Alcatel wissel gaat plaatsvinden op 31 maart 2004. Zou op die dag ook de capaciteit van de centrale worden uitgebreid of zou dat eerder/later plaatsvinden :?

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:52

Spoooky

Core temp 37°C

Heb hier 16 of 31 MS met BBNED in r'dam

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Sm0k3r schreef op 08 maart 2004 @ 21:43:
[...]

ja maar welk deel van Nederland zit je?? (of welk deel Amsterdam?)
Mag het zuiden van NL ook?....Breda, btw geen prob hier volgens mij.

offtopic:
Pakketten: verzonden = 17, ontvangen = 17, verloren = 0
iseconden:
Minimum = 15ms, Maximum = 17ms, Gemiddelde = 15ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:24

Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=12 ms TTL=250
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=92 ms TTL=250
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=70 ms TTL=250
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=43 ms TTL=250

Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
iseconden:
Minimum = 12ms, Maximum = 92ms, Gemiddelde = 54ms
Niet zo best he... ;(

Plaats: Nijmegen
Netwerk: Tiscali (BabyXL)

[ Voor 18% gewijzigd door Mawlana op 08-03-2004 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
BBned ping is gewoon strak hoor 14 tot 15 ms, geen probz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Laatst online: 15:58

Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=50ms TTL=251
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=50ms TTL=251
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=30ms TTL=251
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=40ms TTL=251

Ping statistics for 213.239.154.35:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 30ms, Maximum = 50ms, Average = 42ms
Plaats: Heerenveen
BBned

Hier is het normaal ook lager.

[ Voor 21% gewijzigd door spokje op 08-03-2004 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
ik ook maar even dan, rotterdam buitenwijk:

code:
1
2
3
4
5
6

Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=35ms TTL=248
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=76ms TTL=248
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=39ms TTL=248
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=64ms TTL=248

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 12:02:
Ik heb sinds 2 dagen Demon, maar ik zou graag eens de nieuws groepen willen browsen. (Binaries) Ik heb powergrab gedownload, maar op de demon site is niet zozeer wat te vinden... Anyone? Damnz, /me n00b
dan raad ik je een payserver aan... echt ik heb nu 1,5 maand demon en heb sinds vandaag payserver... het is het meer dan waard demon geeft (volledig terrecht) geen hogo prio aan newsservers omdat het een gratis dienst is van hun die al heel goed is in vergelijking met andere providers maar veel gebruik van newsserver is een payserver een "must"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kan ik ookalweer zien of ik op BBned of Baby XL zit ??? ik weet dat het ergens heeft gestaan maar waar geen idee kan het in dit topic niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:22
Je kan het niet vinden zeg je,

Kijk 20 posts omhoog.

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:17
sinds gisteren avond +-20:30 ligt mijn verbinding plat :(
dsl lamp brand gewoon en heb het modem al gereset, kan helemaal niet meer pingen naar demon.nl dmv tracert
meer mensen die dit probleem hebben ?
regio Rosmalen ( BBnet )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Kleine request: kunnen jullie als jullie zien dat er ping problemen zijn een tracert uitvoeren naar tweakers bijvoorbeeld, dan kunnen we allemaal zien waar het fout gaan, zoals boven werd vermeld ams2 router, alvast bedankt (kunnen we massaal demon vragen om het op te lossen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Sm0k3r schreef op 09 maart 2004 @ 09:26:
Kleine request: kunnen jullie als jullie zien dat er ping problemen zijn een tracert uitvoeren naar tweakers bijvoorbeeld, dan kunnen we allemaal zien waar het fout gaan, zoals boven werd vermeld ams2 router, alvast bedankt (kunnen we massaal demon vragen om het op te lossen).
of het mag helpen ... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Piksa schreef op 09 maart 2004 @ 12:11:
[...]

of het mag helpen ... :?
Daarom vraag ik het ook zo aardig :P Dan weten we dat het in ieder geval niet aan ons ligt :P

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.