[Ervaringen] Demon DSL Express #10

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.963 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:24

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://services.nl.demon.net/images/dslexpress/logo.jpg

Laatste update: 19-02-2004

En daar gaan we weer naar het jubileumtopic, deel 10 alweer :*) ! Met dank aan
Jeroen210 voor de originele openingspost!

Deel 2 is hier te vinden:
Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten # 2

Deel 3 is hier te vinden:
Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten # 3

Deel 4 is hier te vinden:
Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten #4

Deel 5 is hier te vinden:
Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten #5

En deel 6 is hier te vinden:
Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten #6

En deel 7 is hier te vinden:
Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten #7

En deel 8 is hier te vinden:
[rml][ ervaringen] Demon DSL Express #8[/rml]

En deel 9 is hier te vinden:
[rml][ Ervaringen] Demon DSL Express #9[/rml]

Lees deze startpost voordat je vragen stelt in het topic. De meeste Vaak-voorkomende-vragen worden in deze post al beantwoord.

Als je verbinding is opgeleverd, vul dan de doorlooptijd in op http://tilbo.demon.nl

Wegens het vaak moeten ingrijpen in de vorige draad, wil ik graag nogmaals benadrukken:
  • <span style="color: red;font-weight:bold">
  • Geen statusberichten - Worden OW's voor uitgedeeld.
  • Geen geflame
  • Geen spam
  • ...en de rest van de policy

Wat de aanstaande upgrades betreft:

• geen gezeik van "wanneer kom ik" ?
• geen speedtesten met de vraag van "is het al gebeurd, zie resultaten"
• Geen speedtesten als in: "Kijk eens hoe hard het nu gaat!!111"

:? Wat is DSL Express :?
DSL Express is het ADSL-produkt voor consumenten van Demon Internet. Demon staat bekend als 1 van de betere Internet Service Providers (ISP's) in Nederland en bestaat al sinds langere tijd. DSL Express is een zeer scherp geprijsd aanbod waarmee Demon een vergelijking met de concurrentie zeer goed kan doorstaan.

:? Waar vind ik meer informatie over DSL Express? :?
Uiteraard op de site van Demon DSL Express. Demon heeft zelf ook een FAQ samengesteld over DSL Expres. In deze FAQ staan alle kenmerken van het product.

:? Welke overboeking hanteert Demon :?
Demon hanteert een overboeking van 1:25. Demon zegt hierover het volgende:

"De werkelijk beschikbare hoeveelheid bandbreedte die beschikbaar is
voor alle gebruikers is minder dan het totaal dat aan alle gebruikers
aangeboden wordt. Het niveau van dit delen wordt aangeduid als de
overboekingsfactor of ratio. Demon DSL Express heeft bijvoorbeeld een
overboekingsratio van 25:1"

Oftewel: de minimale beschikbare snelheid is 1/25 van het afgenomen abbo. In de praktijk zul je van de overboeking weinig tot niets werken en haal je gewoon de snelheid van je abonnement.

:? Dit snap ik niet :?

In een newsgroup stond een mooie analogie met een tuinslang:

"Er is één tuinslang voor al het water van 25 huizen. De slang is precies
dik genoeg om continu water naar één huis te pompen. Maar omdat niet
iedereen de kraan de hele dag vol open heeft staan, worden er wel 25
huizen op dezelfde slang gezet. Dus als ze allemaal de kraan laten lopen
en lopen en lopen, dan komt er niet meer zoveel water uit.

Om te voorkomen dat een enkeling al het water opmaakt, is er een FUP.
Als iedereen zich aan die FUP houdt is er in principe genoeg water voor iedereen beschikbaar. Zodra mensen echter excessief veel water gaan gebruiken kan het voorkomen dat de capaciteit van de slang onvoldoende is voor iedereen - er kan dan niet meer water doorheen.

MAAR: als jij nu persé meer water uit jouw aansluiting wilt, kun je
vragen of je op een slang met minder aansluitingen kan komen (dus 1:10
overbooked bv). Dan kun je meer water uit je kraan halen. Of helemaal
alleen op een slang (1:1). Voor dit soort producten betaal je echter ook de prijzen die daarbij horen."

:? Hoe lang duurt het dan voordat ik kan internetten :?
Dat is verschilend, bij somige 2 weken bij andere kan dit ook 5 weken zijn. Wacht rustig op het mailtje van demon,dat je lijn is opgeleverd. Hou er rekening mee dat gezien het enorme aantal aanvragen van de laatste tijd de wachttijden iets kunnen oplopen. Voordat je wordt aangesloten doorloop je de volgende stappen:

Dit voorbeeld is puur indicatief!

30-09-2003 Ingediend.
Demon Internet heeft uw bestelling ontvangen en een bevestiging van
ontvangst gestuurd
naar uw e-mail adres. Uw order zal worden doorgestuurd naar onze DSL
partner.

08-10-2003 Verzonden. (1 week later)
De order is door onze DSL partner ontvangen. De DSL partner zal de gegevens
gaan controleren.

08-10-2003 Bevestigd. De ordergegevens zijn gecontroleerd en goedgekeurd
door de DSL partner.
Er zal nu een technisch onderzoek plaatsvinden om te bepalen of DSL
daadwerkelijk mogelijk is op uw adres.

09-10-2003 Geaccepteerd. (1 dag tot 3 weken later)
Het technisch onderzoek is uitgevoerd en DSL is mogelijk op uw adres.
De lijn zal naar verwachting binnen drie weken worden opgeleverd.
Indien u een modem besteld heeft zal dit voor de oplevering naar u worden
toegestuurd.

In de praktijk blijkt het niet nodig de 3 weken af te wachten,
direct als het modem is ontvangen, zal internet meestal werken bij
aansluiten. De lijntest duurt in het ene geval 1 dag, terwijl het bij een ander 3 weken kan duren.

Als je verbinding is opgeleverd, vul dan de doorlooptijd in op http://tilbo.demon.nl

:? Met wie werkt Demon samen :?
Demon werkt samen met BBNed en BabyXL. Beide netwerken zijn vergelijkbaar wat snelheid betreft; snelheidsverhogingen zullen voor beide netwerken gelden. Het maakt dus voor de snelheid niet uit of je via BBned of BabyXL bent aangesloten In de praktijk is BabyXL zelfs nog iets sneller vanwege het compenseren van de overhead.Daarnaast heeft BabyXL een over het algemeen een lagere ping. Overigens, je kan niet zelf kiezen voor BabyXL of BBned, dat doet Demon voor je. In gebieden waar BBned of BabyXL niet leveren bestaat de mogelijkheid om een Demon-verbinding via KPN Bitstream te krijgen. Gezien de prijsstelling is dit de meeste particuliere klanten echter geen optie.

:? Wordt de (upload)snelheid verhoogd :?
Zowel de up- als downloadnsnelheden van alle abonnementen die zijn afgesloten na 18-09-2003 worden verhoogd. Deze verhoging zal in 2 etappes plaatsvinden:

• Bij alle klanten die een BabyXL-verbinding hebben heeft de upgrade reeds plaatsgevonden
• Bij alle klanten met een BBned verbinding zal de upgrade tussen 1 februari en 31 maart 2004 plaatsvinden.

Tevens wordt van de klanten die een 'oude' Metro of Versatel-verbinding hebben de snelheid verhoogd. De exacte planning is hier te vinden.

De nieuwe abonnementsvormen en snelheden (die beide tevens gelden voor mensen die na 18-09-2003 zijn/worden aangesloten) even op een rijtje gezet:

512/25619,95
1024/51239,-
2048/102455,-
2048-8192/1024 65,-

:? Welke snelheden kan ik halen :?
Hou er rekening mee dat de downloadsnelheden van het 2-8 mbit abonnement afhankelijk zijn van de afstand van je huis tot de telefooncentrale. Het is dus niet gegarandeerd dat je de 8 mbit haalt. Hetzelfde geldt voor de 1024 kbit/s upload. Onderstaande tabel laat zien welke snelheden in theorie mogelijk zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.sneladsl.nl/images/faq/snelhedendsl.gif

De snelheid die je kunt halen is niet alleen afhankelijk van de afstand maar ook van andere factoren als de kwaliteit van de telefoonlijn. De waarden in deze tabel zijn dus niet zaligmakend!

Wil je weten wat voor snelheid andere mensen in jouw buurt halen, kijk dan bij je eigen postcode

:? Hoe bepaal ik de afstand naar de centrale? :?
Heel simpel: door hier je postcode en huisnummer in te vullen. De uitkomst geeft een goede indicatie van de lijnlengte naar de centrale. Houd er wel rekening mee dat lijnlengte wel iets maar niet alles zegt over de maximaal te behalen snelheid. Zaken als de lijnkwaliteit spelen ook een belangrijke rol.

:? Hanteert Demon een datalimiet? :?
Demon hanteert een Fair Use Policy (FUP). Dit houdt in dat er geen vaste datalimiet is gesteld op de hoeveelheid data die je, als Demon DSL gebruiker, mag downloaden. Dit houdt ook in dat Demon Internet kan ingrijpen als een gebruiker regelmatig significant meer download dan het gemiddelde voor het betreffende DSL account.

:? Waarom moet ik m'n IP via DHCP instellen?
Omdat de routering op basis van DHCP requests wordt opgezet. Stel je het IPnr handmatig in, dan stuur je geen DHCP requests en valt na een 30-tal minuten de verbinding weg. Dat je verplicht bent met DHCP te werken betekent overigens niet dat je een dynamisch IPnr hebt: je krijgt een statisch IPnr.

:? Wat zijn de DNS-servers van Demon?

Als je de DNS-servers handmatig wil instellen zijn hier de IP-adressen:
194.159.73.135
194.159.73.136
194.159.73.137
194.159.73.138

:? Kan ik mijn oude ADSL-modem blijven gebruiken :?
De meeste ADSL-modems zoals de Alcatel Speedtouch zijn zonder enig probleem bruikbaar bij Demon. Het Alcatel modem moet omgezet worden naar Bridge, zie
http://www.wintervorst.com/ Daarna is hij in bridge stand te bereiken met lokaal ip 10.0.0.138. Het password is te achterhalen met de bekende tweak tools.

Drivers voor de Copperjet 800, het E-tech modem versie 1/2 voor PC en E-tech versie 2 voor Mac zijn te vinden op http://www.demon.nl/support/dslexpress/drivers.html

Alle door BBNed goedgekeurde modems vind je op http://www.bbned.nl/downloads/cpe_matrix_publish_actueel.xls
Officieel is het zo dat als je geen goedgekeurd modem/router hebt je in geval van problemen ook geen support krijgt van BBNed (en Demon), daarnaast is het zo dat je bij een netwerk upgrade van BBNed het risico loopt dat je ineens problemen krijgt met je verbinding.

:? Is er nieuwere firmware voor mijn Copperjet 810 modem beschikbaar? :?
Alles wat je over dat modem wilde weten (en meer) staat op deze pagina: http://home.hccnet.nl/spe...-cistron-copperjet810.htm

:? Hoe kan ik onder Linux het Copperjet 810 modem configureren? :?
http://www.cistron.nl/node.php?id=201

:? Kan mijn modem uberhaupt wel 1024kbps upload aan? :?
De Copperjet 810 haalt 960kbps, de Zyxel 650R gaat tot 864kbps. Het is sowieso maar de vraag of je die hoge upload gaat halen, ook al heb je een modem dat die snelheid aan kan. Dat is niet alleen afhankelijk van het modem, maar ook van de afstand tot de centrale, de kwaliteit van de kabels en of je een analoge (officieel tot 864kbps) of ISDN lijn (officieel tot 640kbps) hebt. Demon garandeert niet dat je 1024kbps haalt, enkel 512kbps is gegarandeerd.

:? In heb gehoord dat de combinatie van ISDN met een oude NT1 en Demon niet altijd even goed werkt :?
Dat klopt. Op de volgende URL is een fotoserie te vinden hoe je de boel kan aansluiten zodat het goed werkt: http://www.renekok.com/demoninstall/

:? Hoe lang duurt een overstap van een KPN ADSL-provider :?
Dat kan lang duren omdat er nog geen goede migratieprocedure tussen de verschillende ADSL-providers bestaat. Het belangrijkste is dat je lijn vrij MOET zijn als kort na aanvraag van DSL Expres de lijn gecontroleerd wordt. Met andere woorden: eerst moet je oude ADSL abonnement beëindigd zijn en moet je opzegging administratief verwerkt zijn. Hou bij het opzeggen van je oude abonnement rekening met de geldende opzegtermijn! Een voorbeeld:

BBNed/BabyXL accepteert een aanvraag pas als de telefoonlijn vrij is van ADSL, maw zodra MXStream is afgesloten. Demon hanteert een (verplichte) wachtperiode
van 7 dagen tussen ADSLaanvraag en het doorsturen van de aanvraag naar
BBNed, dus *als* je lijn echt op 1/12 gesloopt wordt zou je een week
daarvoor kunnen aanvragen (zeg, 25/11), waarna je 3 tot 6 weken moet wachten
op je aansluiting. De overstap zal dus altijd gepaard gaan met wat downtime.

:? Waar vind ik nieuwe firmwares voor mijn Zyxel-modem :?
Er staat Demon-specifieke firmware op http://www.demon.nl/support/dslexpress/drivers.html

:? Hoe kom ik in mijn Zyxel-modem :?
zorg dat je computer een vast ip heeft, zoals 192.168.1.33
en typ dan in je browser "192.168.1.1" in en druk op enter,
voer als username: "admin" in
en pass: "1234"

:? Hoe kan ik de lijngegevens uit mijn Zyxel-modem uitlezen :?
Ga via je browser naar http://192.168.1.1 en inloggen (standaard admin
met wachtwoord 1234). Dan maintenance en diagnostic. Daar dan DSL line
kiezen en dan de knoppen Upstream Noise Margin voor de upload kant en
Downstrem Noise Margin voor de download kant.

:? Kan ik meerdere PC's op het Zyxel-modem aansluiten? :?
Dat kan als je het modem in router-modus zet en er een switch op aansluit. De switch is nodig omdat het Zyxel-modem maar 1 lan-poort heeft. Het Zyxel-modem wordt door Demon standaard in bridge-mode geleverd, waardoor je bijvoorbeeld makkelijk een router op het modem kan aansluiten. Het omschakelen tussen bridge en router-mode kun je doen via het menu van het modem dat op bovenstaande wijze bereikbaar is.

:? Hoe zet ik het modem in router-modus :?

Zie daarvoor de Zyxel-site: http://www.zyxel.nl/p650/z009.html

:? Hoe lang mag de kabel zijn :?
Probeer de kabel tussen de splitter en het modem zo kort mogelijk te houden, vanuit het modem naar de PC mag de utp 100m zijn.

:? Ik heb alles net aangesloten en m'n verbinding doet het niet :?
Het kan zijn dat je de aansluitingen op de splitter verkeerd hebt aangesloten. Aan de ene kant gaat je KPN-lijn erin en je DSL-eruit; aan de andere kant gaat je telefoon eruit. Zie onderstaand plaatje (met dank aan Wildfire):

Afbeeldingslocatie: http://www.briandickens.demon.nl/splitter.gif

:? Nieuwsserver van Demon :?
De newsserver die Demon gebruikt is die van Supernews Deze beschikt over meer dan 140 Tb (ja, da's ruim 140.000 Gb :9 ) opslagcapaciteit en heeft alle (binary)groepen die je je maar kunt wensen. De snelheid is (al dan niet tijdelijk) gelimiteerd tot 2 threads van 512 kbit/sec.

:? Hoe zit het nu eigenlijk met het herkennen van het mac adres bij demon :?
Alleen nieuwe MAC adressen zul je moeten aanmelden. In tegenstelling tot veel andere providers kun je dus meerdere MAC adressen aanmelden bij Demon. Eenmaal aangemeld gaat het ompluggen direct goed.

:? Wanneer is het zinvol om de firmware te updaten :?
Demon zegt hierover het volgende:

Recentelijk heeft u van ons een ZyXEL modem ontvangen. In sommige gevallen bleek dat modem geen stabiele verbinding te hebben of de verbinding niet vast te kunnen houden. Een mogelijke oplossing voor dit probleem is het updaten van de firmware (systeemsoftware) van de modem. Middels deze handleiding en het nieuwe firmware bestand kunt u uw ZyXEL voorzien van de meest recente firmware. Het bestand is speciaal aangepast voor Demon en het BaByXL/bbned netwerk.

:? Waar kan ik nieuwe firmware vinden:?
Er staat Demon-specifieke firmware op
http://www.demon.nl/support/dslexpress/drivers.html

:? ZyXEL Prestige 650R analoog firmware updaten :?
updaten via http://192.168.1.1 (web dus)
als ip moet je ff 192.168.1.33 instellen
en als gateway 192.168.1.1
username: admin
Wachtwoord: 1234

en dan kan je via de webinterface je firmware updaten.

Jeroen210, Wokschotel en andere tweakers zijn nergens voor aansprakelijk, en dit is dus op eigen risco :o

:? ZyXEL Prestige 650R-33 ISDN modem firmware updaten :?
a) Klik op "Start" en kies "Uitvoeren".
b) Tik nu "command" gevolgd door Enter.
c) Ga nu naar de directory waar het .bin bestand
van de firmware staat (als u zoals eerder aangeraden
het bestand in c:\ hebt gezet dan moet u hier
intikken: "cd c:\" gevolgd door Enter.
d) Tik nu in (zonder de " ): ftp 192.168.1.1 gevolgd door Enter.
e) Vervolgens krijgt u als het goed is gegaan een inlog
scherm te zien dat vraagt om een "user" danwel
"gebruikersnaam". Hier tikt u in "root" en drukt
op Enter.
f) Tik bij de vraag naar het wachtwoord "1234" in en
druk op Enter.
g) Tik nu het volgende commando:
"put binfilename.bin ras"
Waar binfilename.bin de bestandsnaam van de gedownloade firmware is.

Als de file klaar is met uploaden (dit kan een paar minuten duren) dan zie je in het nog openstaande scherm dat de file correct is, en gaat de modem rebooten met de nieuwe firmware.

(met dank aan crusader)

:? Waar vind ik meer informatie over Demon :?

De newsgroup demon.nl.support is een prima plek om ervaringen van Demon-gebruikers te lezen en eventueel zelf vragen te stellen. Ook daar geldt: lees eerst even mee en zoek met Google! Groups of je vraag misschien al beantwoord is.

:? Ik wil mijn downloadsnelheid testen! :?

Download het testbestand vanaf ftp://ftp.demon.nl/pub/test/fullfile16M
Zorg er wel voor dat je dit op een zo schoon mogelijke verbinding en PC doet, dus zorg ervoor dat er geen andere programma's van je verbinding gebruik maken en je PC vrij is van spyware e.d.

:? Ik mis iets :?
mail naar wokschotel@xs4all.nl en ik pas dit openingbericht aan :)

:*) Met dank aan: Jeroen210, Crusader, cjdijk, Cowgirl, Lordaeron en Wildfire :*)

[ Voor 56% gewijzigd door Xandrios op 01-03-2004 20:49 ]

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50683

euh, ff vraagje ik heb m';n Zyxel zo in m'n Unix bak geduwd, geen IP's etc aangepast, echter m'n unix machine heeft als IP op de andere NIC 192.168.1.1, verbinding werkt prima. Kiest die zyxel danzelf een ander IP ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:36
Hey Wokschotel zou je de DNS servers van Demon er bij willen zetten? dat is namelijk vaak gevraagd....tis wel te vinden maar een hoop zoekwerk op 't forum...vandaar deze req. Thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Gewoon kijken wat je van de demon dhcp hebt gehad :)
En het zijn ook geloof ik ns1.demon.nl t/m 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-07 12:31
Demon DNS:

194.159.73.135
194.159.73.136
194.159.73.137
194.159.73.138

zo te zien :)

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-06 10:30

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Anoniem: 50683 schreef op 10 februari 2004 @ 20:43:
euh, ff vraagje ik heb m';n Zyxel zo in m'n Unix bak geduwd, geen IP's etc aangepast, echter m'n unix machine heeft als IP op de andere NIC 192.168.1.1, verbinding werkt prima. Kiest die zyxel danzelf een ander IP ?
Mijn router (Draytek) en mijn modem (Zyxel) hebben beide 192.168.1.1
Dat geeft geen problemen gezien ze in een ander subnet zitten (of zo iets).
Ik kan namelijk mijn modem ook niet benaderen zolang mijn router ertussen zit.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het geeft hier ook geen problemen, ik bemerk alleen veel packetloss als ik upload (bittorrent). Heb een 1024/512 abbo, en upload met max 20KB/s, is dit normaal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Anoniem: 50683 schreef op 10 februari 2004 @ 22:01:
Het geeft hier ook geen problemen, ik bemerk alleen veel packetloss als ik upload (bittorrent). Heb een 1024/512 abbo, en upload met max 20KB/s, is dit normaal ?
Bij jouw abbo hoort een maximale upload van 51KiloByte/s (BBNed),
als je Tiscali i.p.v. BBNed hebt, dan hoor je zelfs 64 KiloBytes /s upload te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cjdijk schreef op 10 februari 2004 @ 22:08:
[...]

Bij jouw abbo hoort een maximale upload van 51KiloByte/s (BBNed),
als je Tiscali i.p.v. BBNed hebt, dan hoor je zelfs 64 KiloBytes /s upload te hebben.
Ja ik haal 47KB/s hier, heb alleen mldonkey en dus ook bittorrent ingesteld op max 20kb/s. Wel lachen had tot vanavond @home, nu moet ik de download inperken ipv de upload :) Ik bedoel of die packetloss normaal is met die upload (zeg 50% van je totale upload)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 50683 op 10-02-2004 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Hmmmz ik heb oook een probleem met mijn demon abbo

Vandaag had ik alles binnengekregen , en meteen geinstalleerd , dit werkt allemaal prima , maar om de 10/20 min valt mijn verbinding ongeveer 30sec tot 1 min weg :? wat kan hier een oorzaak van zijn ?

het gaat om een 8/1mbit account via BBXL

edit: nog een vraagje:

Mijn modem/router (Zyxel) geeft voor mijn 8mbit abbo 7550 / 868 aan moet dit niet gewoon 8192 / 867 zijn :? (Ik weet namelijk dat de upload van Zyxel maar 867 is

[ Voor 25% gewijzigd door Possible op 10-02-2004 22:52 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Nu online
Hier stond een dubbel post 8)7 :O

[ Voor 92% gewijzigd door Possible op 10-02-2004 22:46 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maniakje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-06 21:34
Ik kreeg vandaag een mailtje dat mijn verbinding is opgeleverd en de modem verzonden. Komende week kan ik dus ook van mijn Demon lijntje genieten. :)

Ik had trouwens van tevoren hier gekeken of BBNet en BaByXL bij mij beschikbaar zijn. Volgens die website is op mijn adres alleen BBNet beschikbaar. Maar in de mail van Demon stond stond dat het via BaByXL gaat. Die website is dus niet helemaal up-to-date.

Nou ja, mij hoor je niet klagen. :Y)

The sentence below is true.
The sentence above is false.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind het erg fijn gaan, jammer dat ik er maar tot eind maart van kan genieten, daarna verhuis ik en kan ik nog 10 maanden 39euro voor nop betalen. Ik was er zo zeker van vorig jaar toen ik Demon aanvroeg dat ik niet meer ging verhuizen. En ja hoor, 1 week na de aanvraag huis te koop, ik kijken, en gekocht. Maarja, pech gehad. Meeste baal ik ervan dat Demon niet leverbaar is op m'n nieuwe adres....

offtopic:
- heerlijk dit in m'n crontabje -
0 3 * * * /usr/bin/mldonkey_command -p a "set max_hard_upload_rate 35"
0 10 * * * /usr/bin/mldonkey_command -p a "set max_hard_upload_rate 20"
0 18 * * * /usr/bin/mldonkey_command -p a "set max_hard_download_rate 50"
0 3 * * * /usr/bin/mldonkey_command -p a "set max_hard_download_rate 100"

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 50683 op 10-02-2004 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95364

Ik heb nou alweer een bijna een jaartje DSL Express 512/256 en betaal daar nog altijd EUR 39,- per maand voor bij Demon. De beloofde snelheidsverhogingen zijn nog altijd niet doorgevoerd maar die hoef ik ook helemaal niet.

Waar ik van baal is dat mensen die 4 of 5 maanden geleden een 512/256 account hebben besteld slechts EUR 19,95 per maand betalen, de helft dus.

Nou heb ik gelezen dat het in NL verboden is om voor dezelfde dienst 2 prijzen te hanteren, contract of niet. Klopt dit?

Ik zou namelijk ook EUR 19,95 per maand willen betalen voor mijn 512/256 abo, net zoals iedereen die de afgelopen maanden abonnee is geworden. En dus niet het dubbele!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:22
Ik heb het zelfde gevoel. Ik heb alleen het verschil tussen 39 en 55 euro. Ik heb daar al een mail overgestuurd dat ik het oneerlijk vond en een compensatie wilde. Dit was het antwoord wat ik kreeg van Demon:
Goedemorgen meneer ,

Op dit moment is het onze prioriteit om uw verbinding zo spoedig mogelijk op te leveren. Hiermee is de bron van uw teleurstelling namelijk weggenomen.

Met vriendelijke groet,
Customer Service
Demon Internet
Tsja, wat zullen we zeggen. We moeten maar afwachten. Overigens wil ik de verhoging wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97123

Roboxman en andere 26 januari slachtoffers, any news? Bij mij nog steeds niet werkende gisteravond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Anoniem: 95364 schreef op 11 februari 2004 @ 00:44:
Ik heb nou alweer een bijna een jaartje DSL Express 512/256 en betaal daar nog altijd EUR 39,- per maand voor bij Demon. De beloofde snelheidsverhogingen zijn nog altijd niet doorgevoerd maar die hoef ik ook helemaal niet.

Waar ik van baal is dat mensen die 4 of 5 maanden geleden een 512/256 account hebben besteld slechts EUR 19,95 per maand betalen, de helft dus.

Nou heb ik gelezen dat het in NL verboden is om voor dezelfde dienst 2 prijzen te hanteren, contract of niet. Klopt dit?

Ik zou namelijk ook EUR 19,95 per maand willen betalen voor mijn 512/256 abo, net zoals iedereen die de afgelopen maanden abonnee is geworden. En dus niet het dubbele!
Dat kan na een jaar abonnement. Dan kun je op de self-service pagina aangeven dat je een ander abonnement wil, bijvoorbeeld 512/256 ipv die verhoging naar 1024/512 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16553

Wij hebben demon 2048/1024 via babyxl en ik moet zeggen dat is een hele verademing sinds @Home.
Maar sinds een paar weken is mijn upload gedaald van 70/80 naar 50/60.
Zowel via een hardware router (ETech) als via een software router (Windows 2003).
De download is goed, die ligt tussen de 230/240.
Meer mensen hier toevallig last van in Groningen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ino Dekker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:03

Ino Dekker

Mr. Guide

Anoniem: 97123 schreef op 11 februari 2004 @ 06:59:
Roboxman en andere 26 januari slachtoffers, any news? Bij mij nog steeds niet werkende gisteravond...
Hier ook nog niet. ;(
Ik heb nog niet weer gebeld sinds vorige week dinsdag omdat ik dat bellen eigenlijk een beetje zat ben. Ik als klant hoef Demon/BBned toch niet steeds achter de broek aan te zitten?
Aan de andere kant lijkt het erop dat ze het elke weer een keer proberen en dat de niet gemigreerde gebruikers eerst moeten bellen voordat ze bij BBned weten of een migratie gelukt is of niet. (niet hoogstwaarschijnlijk als je belt) Waardoor je toch regelmatig moet bellen. Het zal wel niet zo zijn, maar het komt een beetje amateuristisch over. Al probeert Demon (hulde) je wel duidelijk in te lichten als je belt, iets wat ik niet gewend was, tenminste niet als je gelijk de eerste keer over het probleem belt.

Nog even een vraag voor de mede slachtoffers: hoe lang zijn jullie al 'lid'? Ik krijg namelijk het idee dat het om klanten gaat die pas sinds kort een verbinding hebben.

- New DIY Speakers: Speakerworld Scirocco Center & .5 Surrounds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

idekker schreef op 11 februari 2004 @ 08:46:
[...]Nog even een vraag voor de mede slachtoffers: hoe lang zijn jullie al 'lid'? Ik krijg namelijk het idee dat het om klanten gaat die pas sinds kort een verbinding hebben.
Ik sinds begin november...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Anoniem: 50683 schreef op 10 februari 2004 @ 23:02:
Ik vind het erg fijn gaan, jammer dat ik er maar tot eind maart van kan genieten, daarna verhuis ik en kan ik nog 10 maanden 39euro voor nop betalen. Ik was er zo zeker van vorig jaar toen ik Demon aanvroeg dat ik niet meer ging verhuizen. En ja hoor, 1 week na de aanvraag huis te koop, ik kijken, en gekocht. Maarja, pech gehad. Meeste baal ik ervan dat Demon niet leverbaar is op m'n nieuwe adres....

offtopic:
- heerlijk dit in m'n crontabje -
0 3 * * * /usr/bin/mldonkey_command -p a "set max_hard_upload_rate 35"
0 10 * * * /usr/bin/mldonkey_command -p a "set max_hard_upload_rate 20"
0 18 * * * /usr/bin/mldonkey_command -p a "set max_hard_download_rate 50"
0 3 * * * /usr/bin/mldonkey_command -p a "set max_hard_download_rate 100"
Waarom heb je daar niet op gelet toen je ging verhuizen :/
Zelf ga ik ook alleen op vakantie naar plekken waar een internet aansluiting is.
Kwestie van prioriteiten stellen he. :P
Anoniem: 16553 schreef op 11 februari 2004 @ 08:32:
Wij hebben demon 2048/1024 via babyxl en ik moet zeggen dat is een hele verademing sinds @Home.
Maar sinds een paar weken is mijn upload gedaald van 70/80 naar 50/60.
Zowel via een hardware router (ETech) als via een software router (Windows 2003).
De download is goed, die ligt tussen de 230/240.
Meer mensen hier toevallig last van in Groningen ?
Ik zat me al af te vragen hoe dat komt dat ik sinds afgelopen zondag,
ineens mijn upload zag stijgen van 80 naar 110 KiloByte / sec.
Dat is er bij jou af gegaan en er bij mij bijgekomen :D
Je zou bijna vergeten dat er ook nog supertevreden mensen zijn (zoals ikzelf) _/-\o_
Heb nog maar 1 keer een (zelfs vooraf aangekondigde) nacht geen adsl gehad.
Maak sinds oktober 2003 gebruik van Demon adsl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cjdijk schreef op 11 februari 2004 @ 09:07:
[...]
Waarom heb je daar niet op gelet toen je ging verhuizen :/
Zelf ga ik ook alleen op vakantie naar plekken waar een internet aansluiting is.
Kwestie van prioriteiten stellen he. :P
[...]
Tsja, als starter op de woningmarkt heb je niet alles voor het kiezen :)

Maar ik moet zeggen, het bevalt prima dat demon (1024/512), had dit jaren terug al moeten doen, gewoon downloaden met 70-80KB/S, uploaden met 20-30KB/S en daarnaast ook nog gewoon surfen, hoefde ik met @Home (breedband) niet te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ino Dekker

Ino Dekker

Mr. Guide

Anoniem: 97123 schreef op 11 februari 2004 @ 09:01:
[...]

Ik sinds begin november...
Hmm... gaat mijn theorie niet helemaal op. Bij nieuw lid bedoel ik minder dan een maand. Zodat mogelijk het administratief proces nog niet voltooid is ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
idekker schreef op 11 februari 2004 @ 09:34:
[...]

Hmm... gaat mijn theorie niet helemaal op. Bij nieuw lid bedoel ik minder dan een maand. Zodat mogelijk het administratief proces nog niet voltooid is ofzo.
Ik heb nu 14 dslexpress abonnementen voor vrienden/kennissen/familie aangevraagd, de laatste is halverwege Januari opgeleverd.
Alle 14 geen problemen. (10-BBNed, 4-Tiscali)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:28
dolby schreef op 11 februari 2004 @ 10:07:
[...]

Ik heb nu 14 dslexpress abonnementen voor vrienden/kennissen/familie aangevraagd, de laatste is halverwege Januari opgeleverd.
Alle 14 geen problemen. (10-BBNed, 4-Tiscali)
Ik een stuk of 20 wel denk ik. Een paar idd ook via BabyXL.

1tje ging mis: Geen linesync, halve dag later hele ISDN lijn dood. Heeft 3 dagen geduurd voordat KPN/BabyXL/whatever het gefixed had. Daarna iig wel meteen linesync en werkte het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboxman
  • Laatst online: 23-06-2004
Helaas bij mij ook niet, heb het gister om 22:00 nog even geprobeerd. Ik heb de moed maar opgegeven, kan ook even geen Internet meer zien, zit telkens op die brakke 512/256 verbinding van m'n werk achter allemaal filters en vuurmuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103020

Ik ben van 23 januari (je doelt op de oplevering van de lijn?) en ik heb ook nog steeds geen verbinding, net even getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, ik bedoel de BBNed werkzaamheden van 26 januari waarna enkele mensen sindsdien geen verbinding hebben gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ah, excuses, dan zit het bij mij net even anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ino Dekker

Ino Dekker

Mr. Guide

Anoniem: 97123 schreef op 11 februari 2004 @ 11:00:
Nee, ik bedoel de BBNed werkzaamheden van 26 januari waarna enkele mensen sindsdien geen verbinding hebben gehad...
Het zou heel goed kunnen dat dit er wel mee te maken heeft hoor. Als de lijn op 23 januari al werkend had moeten zijn.
Zijn er ook mensen op dit forum die ook zonder verbinding zaten (door het 26-jan probleem) en nu al wel weer verbinding hebben?
Toch wel raar dat van de 350 mensen nu 300 mensen weer een verbinding hebben, maar dat er niemand op dit forum zijn of haar verbinding weer terug heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

[...]

Wil ik wel terug jah :)

Maar voor de rest ben ik ook supper tevreden hoor.
Mijn vriendin en ik werken thuis via het internet en in vergelijking met de ups en downs van @Home is dit toppie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Anoniem: 16553 schreef op 11 februari 2004 @ 11:46:
[...]

[...]

Wat voor een connectie heb jij met het inet?
en hoeveel PC's heb je er aan hangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95364

Wokschotel schreef op 11 februari 2004 @ 07:02:
[...]
Dat kan na een jaar abonnement. Dan kun je op de self-service pagina aangeven dat je een ander abonnement wil, bijvoorbeeld 512/256 ipv die verhoging naar 1024/512 :)
Ja, maar toch is dat gemeen om mensen een half jaar het dubbele te laten betalen voor dezelfde snelheid! Zij zeggen al een half jaar dat de huidige snelheden worden verdubbeld, maar dat is nooit gebeurd. Ze moeten gewoon niet uit zichzelf de snelheden verhogen maar de geldende prijzen ook aan de bestaande klanten berekenen! Ik kies toch voor 512/256? Dan wil ik niet een 1024/512.

Enne, op de servicepagina kan ik niet downgraden. Er staat na maanden nog altijd "Momenteel is de upgrade functie niet beschikbaar in verband met de geplande snelheidsverdubbeling van DSL Express lijnen. Deze verdubbeling zal in de loop van de komende maanden plaatsvinden en geldt voor Demon DSL Express lijnen die voor 08/09/2003 zijn aangevraagd en die aangesloten zijn via bbned of BaByXL. Zie ook www.dslexpress.nl voor meer informatie." Een mooi zoethoudertje, want dit staat er al maanden. Ook niets over een downgrade functie trouwens :(

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 95364 op 11-02-2004 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

[quote]Anoniem: 16553 schreef op 11 februari 2004 @ 11:47:
Anoniem: 16553 schreef op 11 februari 2004 @ 11:46:
[...]

[...]

Wat voor een connectie heb jij met het inet?
en hoeveel PC's heb je er aan hangen ?
Ik heb een 2048/1024 abbo.
Gebruik een Draytek Vigor 2200E als router.
En heb daarachter een 24 poorts switch.

Heb 3 hoofdpc's (desktop P3-500, desktop celeron 300, laptop P3-750).
En de rest (5 stuks) is P1 van 100 t/m 166 MHz.
Die P1's gebruik ik om websites leeg te trekken,
en om te rarren/parren/uploaden, en eentje als webserver.
Zelf vind ik het wel prettig om gewoon even een andere pc te pakken,
als die andere wat aan het doen is. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmm dacht dus dat ik een edit had gedaan, blijkbaar niet 8)7
Dus ook meerdere PC eraan hangen, kan het daar niet aan liggen.
Afstand tot de centrale is 1100 meter en dus zou ik het maximale moeten kunnen halen.
Toch eerdaags maar even met demon contact opnemen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janspj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-06 14:28
Denk dat ik ook hetzelfde probleem heb als de meeste hier. Mijn verbinding is 28-01 opgeleverd. Maar heeft nog geen 1 seconde gewerkt. Is ook iets misgegaan bij bbnet met het overzetten naar de nieuwe server. Iets wat eigenlijk vorige week al opgelost had moeten zijn. Ze zeiden dat het bij 90% van de mensen wel is opgelost, maar dat bij een paar gebruikers het niet is gelukt. Als je deze week nog geen contact met ze hebt gehad, zal ik ze wel bellen zodat ze het ook aan bbnet kunnen doorgeven dat het bij jouw nog niet werkt. Bel ze elke dag om te vragen hoe het er voor staat..
Kan ook sinds vorige week niet meer inloggen om de Demon site, meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Janspj schreef op 11 februari 2004 @ 12:59:
Denk dat ik ook hetzelfde probleem heb als de meeste hier. Mijn verbinding is 28-01 opgeleverd. Maar heeft nog geen 1 seconde gewerkt. Is ook iets misgegaan bij bbnet met het overzetten naar de nieuwe server. Iets wat eigenlijk vorige week al opgelost had moeten zijn. Ze zeiden dat het bij 90% van de mensen wel is opgelost, maar dat bij een paar gebruikers het niet is gelukt. Als je deze week nog geen contact met ze hebt gehad, zal ik ze wel bellen zodat ze het ook aan bbnet kunnen doorgeven dat het bij jouw nog niet werkt. Bel ze elke dag om te vragen hoe het er voor staat..
Kan ook sinds vorige week niet meer inloggen om de Demon site, meer mensen die hier last van hebben?
Ik heb dezelfde problemen (overzetten server, blablabla) maar kan wel gewoon inloggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboxman
idekker schreef op 11 februari 2004 @ 11:22:
[...]

Het zou heel goed kunnen dat dit er wel mee te maken heeft hoor. Als de lijn op 23 januari al werkend had moeten zijn.
Zijn er ook mensen op dit forum die ook zonder verbinding zaten (door het 26-jan probleem) en nu al wel weer verbinding hebben?
Toch wel raar dat van de 350 mensen nu 300 mensen weer een verbinding hebben, maar dat er niemand op dit forum zijn of haar verbinding weer terug heeft.
Is misschien een verklaring voor, we hebben allen een dubbele internet aansluiting eventueel zakelijk zodat we in ieder geval nog naar dit forum kunnen ( we blijven tweakers, en die kunnen geen dag zonder Internet ). Demon wordt toch meer gebruikt door de wat technische gebruikers, en die bezoeken dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ino Dekker

Ino Dekker

Mr. Guide

Janspj schreef op 11 februari 2004 @ 12:59:
Mooi is dat, moet ik elke dag een half uur aan de telefoon hangen omdat BBned dan pas door heeft dat mijn verbinding niet werkt?
Sorry hoor, maar als dit echt zo is, dan vind ik dat BBned zichzelf geen professionele organisatie mag noemen. Ze hebben toch een lijst van slachtoffers en ze kunnen zien of een modem aan staat, tenminste, dat lijkt mij toch. Nou, dan is het toch niet zo moeilijk om na te gaan of het werkt. En kunnen ze dat niet, dan vragen ze toch aan Demon ofdat die contact willen opnemen met de slachtoffers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ino Dekker

Ino Dekker

Mr. Guide

roboxman schreef op 11 februari 2004 @ 13:34:
[...]

Is misschien een verklaring voor, we hebben allen een dubbele internet aansluiting eventueel zakelijk zodat we in ieder geval nog naar dit forum kunnen ( we blijven tweakers, en die kunnen geen dag zonder Internet ). Demon wordt toch meer gebruikt door de wat technische gebruikers, en die bezoeken dit forum.
Ja, maar dan zouder er toch ook al tweakers moeten zijn die nu al wel weer verbindingen... en dus bij die 300 horen... zover ik me kan herinneren heeft hier zich nog niemand gemeld waar het inmiddels weer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboxman
idekker schreef op 11 februari 2004 @ 13:39:
[...]

Ja, maar dan zouder er toch ook al tweakers moeten zijn die nu al wel weer verbindingen... en dus bij die 300 horen... zover ik me kan herinneren heeft hier zich nog niemand gemeld waar het inmiddels weer werkt.
Helemaal gelijk heb je hierin. Ik heb ook in support.demon.nl geen berichten gelezen van gebruikers die het probleem hadden en weer online zijn.

Ik baal nog steeds als een stekker ! Lopen jullie niet met de gedachte om de hele bende op te zeggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
roboxman schreef op 11 februari 2004 @ 13:50:
[...]

Helemaal gelijk heb je hierin. Ik heb ook in support.demon.nl geen berichten gelezen van gebruikers die het probleem hadden en weer online zijn.
Zo te zien zijn er gewoon heel weinig gebruikers met problemen, anders zou hier op GoT en op demon.nl.support veel meer meldingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ino Dekker

Ino Dekker

Mr. Guide

Ik baal nog steeds als een stekker ! Lopen jullie niet met de gedachte om de hele bende op te zeggen ?
Ja en nee. Ik zou wel willen opzeggen, maar dan kost het me mogelijk alleen maar meer tijd en geld. Als nog maar een klein percentage zonder verbinding zit bereik ik er ook niets mee. BBned zal alleen maar opgelucht zijn, want dan zijn ze van het probleem af.
Maar aan de andere kant is mijn vertrouwen in BBned (tot dus ver doet Demon weinig verkeerds) behoorlijk verminderd. Helemaal als het ook nog waar is dat de slachtoffers zelf continue contact moeten opnemen met Demon omdat ze bij BBned hun huiswerk niet goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Nu online
Hmmmz ik heb ook een probleem met mijn demon abbo

Vandaag had ik alles binnengekregen , en meteen geinstalleerd , dit werkt allemaal prima , maar om de 10/20 min valt mijn verbinding ongeveer 30sec tot 1 min weg wat kan hier een oorzaak van zijn ?

Mijn modem/router (Zyxel) geeft voor mijn 8mbit abbo 7550 / 867 aan moet dit niet gewoon 8192 / 867 zijn (Ik weet namelijk dat de upload van Zyxel maar 867 is)

iemand die ook dit probleem heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Budha
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-06 17:47

Budha

Online ergo sum

Ja, maar toch is dat gemeen om mensen een half jaar het dubbele te laten betalen voor dezelfde snelheid! Zij zeggen al een half jaar dat de huidige snelheden worden verdubbeld, maar dat is nooit gebeurd. Ze moeten gewoon niet uit zichzelf de snelheden verhogen maar de geldende prijzen ook aan de bestaande klanten berekenen! Ik kies toch voor 512/256? Dan wil ik niet een 1024/512.
Het is heel simpel. Jij hebt met Demon een contract afgesloten met een looptijd van een jaar. Vanzelfsprekend hoort daar een prijs bij. Dat Demon in de tussentijd met anderen een beter contract afsluit is alleen maar gunstig voor die personen. Daar kun jij geen enkel recht aan ontlenen.

Dat Demon heeft besloten om gedurende de looptijd van jouw contract een verhoging door te voeren is enkel een extra service. Het is spijtig dat de verhoging is vertraagd, maar je hebt niets om je op te beroepen. Vergeet overigens niet dat voor Demon de kosten omhoog gaan terwijl de tarieven gelijk blijven.

Ik kijk met smart uit naar de verhoging, maar helaas zal ik ook geduld moeten hebben. So be it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Possible schreef op 11 februari 2004 @ 14:32:
Hmmmz ik heb ook een probleem met mijn demon abbo

Vandaag had ik alles binnengekregen , en meteen geinstalleerd , dit werkt allemaal prima , maar om de 10/20 min valt mijn verbinding ongeveer 30sec tot 1 min weg wat kan hier een oorzaak van zijn ?

Mijn modem/router (Zyxel) geeft voor mijn 8mbit abbo 7550 / 867 aan moet dit niet gewoon 8192 / 867 zijn (Ik weet namelijk dat de upload van Zyxel maar 867 is)

iemand die ook dit probleem heeft ?
Welk Os gebruik je?
Modem is in bridge mode? of als router?
Gebruik je een firewall?
De waarde die je modem laat zien zijn de waardes waarop ie synct, nette waarden trouwens, van invloed zijn oa de afstand tot de centrale en kwaliteit van de telefoonlijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Nu online
dolby schreef op 11 februari 2004 @ 14:43:
[...]

Welk Os gebruik je?
Modem is in bridge mode? of als router?
Gebruik je een firewall?
De waarde die je modem laat zien zijn de waardes waarop ie synct, nette waarden trouwens, van invloed zijn oa de afstand tot de centrale en kwaliteit van de telefoonlijn.
Ik gebruik Win XP en het modem heb ik dus als Router gebruikt. verder gebruik ik geen firewall.... en inderdaadm de waarden zijn wel lekker , ik haal mooie snelheden van 750/800kb/sec download en 83kb/upload , maar ja als je internet om de 10/20 min utivalt , wordt het niet zo leuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Possible schreef op 11 februari 2004 @ 14:46:
[...]

Ik gebruik Win XP en het modem heb ik dus als Router gebruikt. verder gebruik ik geen firewall.... en inderdaadm de waarden zijn wel lekker , ik haal mooie snelheden van 750/800kb/sec download en 83kb/upload , maar ja als je internet om de 10/20 min utivalt , wordt het niet zo leuk :P
Zet modem in standaard bridge mode, probleem zal dan weg zijn.
Wat je ook kan proberen is de dns servers zelf invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Zeker weten. Het probleem is alleen dat Demon in die paar maanden dat ik gebruiker ben nog niet heeft kunnen bewijzen een goede provider te zijn die een stabiel product levert. Die kans wil ik ze wel geven...

Ik zal nu dus nog niet opzeggen, maar aan het eind van mijn jaarcontract levert de afgelopen periode een stapel minpunten op waar je u tegen zegt. De komende maanden moet ik dus wel heel stabiel en zonder storingen doorkomen wil ik mijn dan aflopende jaarcontract verlengen...

Vooralsnog ben ik echter pisnijdig... :( Nu al 2 1/2 week offline, hoe bestaat het!

Vanmiddag maar weer eens kijken thuis, zal wel weer een belletje worden denk ik... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Anoniem: 95364 schreef op 11 februari 2004 @ 12:23:
[...]

Hoezo gemeen :? Jij sluit een contract af voor een jaar met Demon. Zij leveren een dienst, jij betaalt daarvoor. Dat andere mensen een andere (betere) dienst krijgen is leuk voor hun, maar zij hebben andere voorwaarden.
Enne, op de servicepagina kan ik niet downgraden. Er staat na maanden nog altijd "Momenteel is de upgrade functie niet beschikbaar in verband met de geplande snelheidsverdubbeling van DSL Express lijnen. Deze verdubbeling zal in de loop van de komende maanden plaatsvinden en geldt voor Demon DSL Express lijnen die voor 08/09/2003 zijn aangevraagd en die aangesloten zijn via bbned of BaByXL. Zie ook www.dslexpress.nl voor meer informatie." Een mooi zoethoudertje, want dit staat er al maanden. Ook niets over een downgrade functie trouwens :(
Je kan niet downgraden omdat je nog geen jaar je abonnement hebt lijkt mij. D'r valt nu dus weinig te downgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janspj
idekker schreef op 11 februari 2004 @ 13:37:
[...]

Mooi is dat, moet ik elke dag een half uur aan de telefoon hangen omdat BBned dan pas door heeft dat mijn verbinding niet werkt?
Sorry hoor, maar als dit echt zo is, dan vind ik dat BBned zichzelf geen professionele organisatie mag noemen. Ze hebben toch een lijst van slachtoffers en ze kunnen zien of een modem aan staat, tenminste, dat lijkt mij toch. Nou, dan is het toch niet zo moeilijk om na te gaan of het werkt. En kunnen ze dat niet, dan vragen ze toch aan Demon ofdat die contact willen opnemen met de slachtoffers...
Dat is in iedergeval wat Demon mij vertelde toen ik maandag belde, dat ze mijn gegevens weer aan bbnet zouden doorgeven..
BBnet heeft het bij mij wel behoorlijk verpest..Snap ook niet waarom Demon dit zo laat gebeuren, kan toch niet zo zijn dat een groep mensen meer dan 2 weken zonder internet zitten..Laat ze dan in iedergeval in het weekend doorwerken of iets.
[...]

Heb er zeker wel aangedacht ja! In de voorwaarde staat dat je na 2 weken je contract kunt laten ontbinden..Maar weet niet hoe dat gaat.
Heb ook gebeld met Demon met de vraag hoe dat in zijn werk gaat. En dat weten ze niet eens!! Moest maar een brief sturen..

[ Voor 25% gewijzigd door Janspj op 11-02-2004 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Nu online
dolby schreef op 11 februari 2004 @ 14:48:
[...]

Zet modem in standaard bridge mode, probleem zal dan weg zijn.
Wat je ook kan proberen is de dns servers zelf invoeren.
Als ik het modem in bridge mode zet dan is ie toch niet meer te gebruiken als Router of wel ?

Want er moeten namelijk 3 computers op het internet komen. en heb helaas geen externe router liggen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboxman
Anoniem: 97123 schreef op 11 februari 2004 @ 14:49:
[...]

Zeker weten. Het probleem is alleen dat Demon in die paar maanden dat ik gebruiker ben nog niet heeft kunnen bewijzen een goede provider te zijn die een stabiel product levert. Die kans wil ik ze wel geven...

Ik zal nu dus nog niet opzeggen, maar aan het eind van mijn jaarcontract levert de afgelopen periode een stapel minpunten op waar je u tegen zegt. De komende maanden moet ik dus wel heel stabiel en zonder storingen doorkomen wil ik mijn dan aflopende jaarcontract verlengen...

Vooralsnog ben ik echter pisnijdig... :( Nu al 2 1/2 week offline, hoe bestaat het!

Vanmiddag maar weer eens kijken thuis, zal wel weer een belletje worden denk ik... ;)
Ik ben net klant ( vanaf 20 januari online ) voor mij is de eerste indruk van BBNED erg slecht, opzeggen is inderdaad wel mogelijk, maar ja dan ben je weer een tijd off-line, en dan weer dat gezeur dat je lijn vrij moet zijn.

Ik hoor het wel als het werkt |:( laat even weten wat je telefoontje opleverd want ik ga er van uit dat het niet werkt. Ik bel maar even niet, ik heb nog een moe oor van afgelopen maandag ( heb geen speaker in m'n phone alleen een hoorn).

Ik heb in ieder geval wel besloten om eens flink te gaan leechen gedurende een paar weken als m'n lijn weer werkt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Possible schreef op 11 februari 2004 @ 15:24:
[...]

Als ik het modem in bridge mode zet dan is ie toch niet meer te gebruiken als Router of wel ?
correct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ino Dekker

Ino Dekker

Mr. Guide

roboxman schreef op 11 februari 2004 @ 15:36:
Ik heb in ieder geval wel besloten om eens flink te gaan leechen gedurende een paar weken als m'n lijn weer werkt >:)
Inderdaad... achterstand inhalen en BBned even laten weten ze het in vervolg beter snel kunnen oplossen. :P

[ Voor 5% gewijzigd door Ino Dekker op 11-02-2004 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueAce
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik ben vanaf ongeveer 23 januari online gegaan, juist, een paar dagen voor de crash. So blame me :P

Nog steeds geen internet dus, ook gister niet, ik ben net zo pissed als jullie nu. Gister maar even gebeld met de helpdesk:

Ik: "Hoe is het ermee? Wanneer ben ik weer online?"
Demon: "Geen idee. Op dit moment hebben we doorlopend contact met BBned over het resetten van de aansluitingen. Wij voelen ons er niet goed over en dit is ook zeker niet hoe wij te werk gaan. U krijgt het vergoed blablabla..."

Oftewel: thuis voor de PC zitten snikken, om de minuut je modem herstarten, je verbinding herstellen en hopen dat je statusbalk je iets positiefs meld. Argh man, ik wordt geschift hiero ;(

Ik heb er zeker aan gedacht om op te stappen, als ik aan het eind van deze maand nog steeds offline ben dan peer ik hem zeker. Leuk dat het vergoed wordt, maar geef maar gewoon een verbinding ok, mijn verslaving eist genoegdoening! O-) Erg jammer voor Demon en zijn reputatie, tenminste, in mijn ogen.

We shall she! Iemand interesse in een "26-01 DSL R.I.P."-praatgroep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78268

Hahaha... is eindelijk me lijn opgeleverd en staat er eindelijk een tpg tracktrace nummer..... Enfin... ik die invoeren op tpg site...:

code:
1
Er zijn geen zendingen gevonden voor deze combinatie.

8)7

word je toch ook gek van?!

(niet bedoelt als status opmerking!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Anoniem: 78268 schreef op 11 februari 2004 @ 16:09:
Hahaha... is eindelijk me lijn opgeleverd en staat er eindelijk een tpg tracktrace nummer..... Enfin... ik die invoeren op tpg site...:

code:
1

8)7

Dat is altijd zo.
Zodra de track and trace code gaat werken, hoor je de deurbel.
Dan loop je naar de voordeur, staat er een postbode met je modem. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cjdijk schreef op 11 februari 2004 @ 16:13:
[...]

Dat is altijd zo.
Zodra de track and trace code gaat werken, hoor je de deurbel.
Dan loop je naar de voordeur, staat er een postbode met je modem. :D
zolang dat maar morgen is ;)
(meestal toch,.... vandaag op de post, morgen in de bus :> )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Anoniem: 78268 schreef op 11 februari 2004 @ 16:09:

code:
1

8)7

Zie www.tracktrace.nl voor uitleg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboxman
BlueAce schreef op 11 februari 2004 @ 15:52:
Ik ben vanaf ongeveer 23 januari online gegaan, juist, een paar dagen voor de crash. So blame me :P

Nog steeds geen internet dus, ook gister niet, ik ben net zo pissed als jullie nu. Gister maar even gebeld met de helpdesk:

Ik: "Hoe is het ermee? Wanneer ben ik weer online?"
Demon: "Geen idee. Op dit moment hebben we doorlopend contact met BBned over het resetten van de aansluitingen. Wij voelen ons er niet goed over en dit is ook zeker niet hoe wij te werk gaan. U krijgt het vergoed blablabla..."

Oftewel: thuis voor de PC zitten snikken, om de minuut je modem herstarten, je verbinding herstellen en hopen dat je statusbalk je iets positiefs meld. Argh man, ik wordt geschift hiero ;(

Ik heb er zeker aan gedacht om op te stappen, als ik aan het eind van deze maand nog steeds offline ben dan peer ik hem zeker. Leuk dat het vergoed wordt, maar geef maar gewoon een verbinding ok, mijn verslaving eist genoegdoening! O-) Erg jammer voor Demon en zijn reputatie, tenminste, in mijn ogen.

We shall she! Iemand interesse in een "26-01 DSL R.I.P."-praatgroep?
Een praatgroep lijkt me erg interessant, maar ja dit hoort natuurlijk ook allemaal thuis in de ervaringen groep.

En ja ik geef het ook maar toe I'm an Internet Junky die redelijk wat afkick verschijnselen vertoont op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ino Dekker

Ino Dekker

Mr. Guide

roboxman schreef op 11 februari 2004 @ 16:30:
[...]

Een praatgroep lijkt me erg interessant, maar ja dit hoort natuurlijk ook allemaal thuis in de ervaringen groep.

En ja ik geef het ook maar toe I'm an Internet Junky die redelijk wat afkick verschijnselen vertoont op het moment.
Ik weet niet of ik er over wil praten...

Maar goed, ik heb net weer contact gehad (moest wel lang wachten dit keer)... BBned heeft een nieuwe belofte gedaan. Ze hebben belooft dat alles vrijdagmiddag weer werkt.
Volgen de helpdesk is Demon ook verkeerd voorgelicht door BBned, waardoor ook zij valse beloftes gaven.
Dus als het vrijdag weer werkt dan heeft BBned het nog knap gedaan. Ik bedoel, tig keer een belofte doen is toch standaard? 8)7
Als het vrijdag weer werkt dan is mijn vertrouwen in Demon niet zo gekrompen, want dan klopt het allemaal wat ze nu gezegt hebben. Werkt het vrijdag niet, dan moet ik er maar wat complot theorien op los laten. Voor BBned maakt het niet meer uit... of het nu werkt of niet, wat maakt het nu uit... tig of (tig+1) keer een belofte niet nakomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105572

BlueAce schreef op 11 februari 2004 @ 15:52:
Iemand interesse in een "26-01 DSL R.I.P."-praatgroep?
Ja ik heb wel interesse, hier nog een "slachtoffer" van het onderhoud van 26/1.

Mijn verhaal... Officieel was m'n lijn op 23/1 opgeleverd, maar hij werkte ongeveer 2 weken daarvoor al (dat vond ik wel netjes van Demon/BBned :) ).

Ik heb sinds het onderhoud regelmatig Demon Support gebeld, nadat ik thuis natuurlijk ff had getest of het weer werkte maar helaas.

Ik heb wel overwogen om op te zeggen maar ik was net overgestapt van Planet Internet waardoor ik zowiezo meer als 2 maanden zonder internet zat, dus weer overstappen is geen optie voor mij.

Het meest frusterende is dat ondanks dat Demon zegt dat het probleem zo snel mogelijk wordt opgelost, dat ze geen statusinfo of wat dan ook opleveren, ik moet iedere keer zelf bellen. En het enige wat ik dan hoor is "het ligt aan BBned, u kunt het beste afwachten". Heb ik dan nog keus?

FJ

PS Hallo allemaal dit was m'n 1st post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janspj
idekker schreef op 11 februari 2004 @ 16:41:
[...]

Ik weet niet of ik er over wil praten...

Maar goed, ik heb net weer contact gehad (moest wel lang wachten dit keer)... BBned heeft een nieuwe belofte gedaan. Ze hebben belooft dat alles vrijdagmiddag weer werkt.
Volgen de helpdesk is Demon ook verkeerd voorgelicht door BBned, waardoor ook zij valse beloftes gaven.
Dus als het vrijdag weer werkt dan heeft BBned het nog knap gedaan. Ik bedoel, tig keer een belofte doen is toch standaard? 8)7
Als het vrijdag weer werkt dan is mijn vertrouwen in Demon niet zo gekrompen, want dan klopt het allemaal wat ze nu gezegt hebben. Werkt het vrijdag niet, dan moet ik er maar wat complot theorien op los laten. Voor BBned maakt het niet meer uit... of het nu werkt of niet, wat maakt het nu uit... tig of (tig+1) keer een belofte niet nakomen?
Ik ga zo ook nog ff bellen kijken of ze hetzelfde tegen mij zeggen. Ga nu naar huis dus bel nu vast ff met mijn gsm dan heb ik tegen 6 uur als ik net thuis ben wel contact met ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja?
ik heb het goed ingevuld hoor ..... snap niet echt de waarde van je reply :?
(logisch dat er `n uitleg bij staat op de site trouwens, toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05 10:36
De snelheid van Demon is de laatste tijd sterk vooruit gegaan bij mij. Vooral te merken in de upload die nu ongeveer rond de 60/65 constant ligt.

Afbeeldingslocatie: http://server030.demon.nl/members/temp/speedtest.png

uhh, juist ja.

E-mule draait dus die slokt ook nog ongeveer een upload van 15KB en een download van 100KB op ;)

Stabiel is het zeker, blijkbaar hebben de netwerkupgrades en updates van BabyXL daadwerkelijk effect?

ps: zit ongeveer 2km van de centrale

[ Voor 5% gewijzigd door Zware Unit op 11-02-2004 16:57 ]

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboxman
Anoniem: 105572 schreef op 11 februari 2004 @ 16:42:
[...]

Ja ik heb wel interesse, hier nog een "slachtoffer" van het onderhoud van 26/1.

Mijn verhaal... Officieel was m'n lijn op 23/1 opgeleverd, maar hij werkte ongeveer 2 weken daarvoor al (dat vond ik wel netjes van Demon/BBned :) ).

Ik heb sinds het onderhoud regelmatig Demon Support gebeld, nadat ik thuis natuurlijk ff had getest of het weer werkte maar helaas.

Ik heb wel overwogen om op te zeggen maar ik was net overgestapt van Planet Internet waardoor ik zowiezo meer als 2 maanden zonder internet zat, dus weer overstappen is geen optie voor mij.

Het meest frusterende is dat ondanks dat Demon zegt dat het probleem zo snel mogelijk wordt opgelost, dat ze geen statusinfo of wat dan ook opleveren, ik moet iedere keer zelf bellen. En het enige wat ik dan hoor is "het ligt aan BBned, u kunt het beste afwachten". Heb ik dan nog keus?

FJ

PS Hallo allemaal dit was m'n 1st post.
Komen toch steeds meer verhalen los van mensen bij wie het niet werkt na 26 januari, ik vraag me af of die 50 waarvoor het nog niet werkt wel klopt, ik tel er hier al zo'n 8 als ik me niet vergis.

Welkom bij de ongelukkigen overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboxman
Janspj schreef op 11 februari 2004 @ 16:53:
[...]

Ik ga zo ook nog ff bellen kijken of ze hetzelfde tegen mij zeggen. Ga nu naar huis dus bel nu vast ff met mijn gsm dan heb ik tegen 6 uur als ik net thuis ben wel contact met ze.
Ben benieuwd of ze hetzelfde vertellen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueAce
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik hoorde anders dat er 2000 ongelukkigen waren die op de zwarte lijst staan :/
idekker schreef op 11 februari 2004 @ 16:41:
[...]
Omfg... vrijdag pas? Naja balen, maar zoals je zegt: als het het dan maar doet ben ik tevreden. BBned: u wordt bedankt ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Anoniem: 78268 schreef op 11 februari 2004 @ 16:55:
[...]

ja?
ik heb het goed ingevuld hoor ..... snap niet echt de waarde van je reply :?
(logisch dat er `n uitleg bij staat op de site trouwens, toch?)
Omdat je zegt dat je gek wordt.
Op tracketrace.nl staat de uitleg, niets om gek van te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dolby schreef op 11 februari 2004 @ 17:36:
[...]

Omdat je zegt dat je gek wordt.
Op tracketrace.nl staat de uitleg, niets om gek van te worden.
ik word gek van het wachten, niet van tpg
we dwalen nu wel erg af....
discussion closed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

In de nacht van dinsdag 17 op woensdag 18 februari zal er onderhoud
verricht worden aan centrale apparatuur in het DSL netwerk.

Hierdoor zal ook uw Demon DSL-verbinding tijdens het onderhoud voor
ongeveer 30 minuten worden onderbroken. De werkzaamheden zijn gepland
tussen 00.01 en 06.00 CET. Na afloop van de werkzaamheden zullen
verbindingen ongewijzigd weer opkomen.

Wij verzekeren u dat dit onderhoud essentieel is voor de continuiteit
van de dienstverlening.

Ik hoop dat het om upgrade gaat }) Of krijgen mensen met tiscali lijn deze mail ook ?

[ Voor 6% gewijzigd door Tutti-frutti op 11-02-2004 17:53 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57202

Tutti-frutti schreef op 11 februari 2004 @ 17:53:
In de nacht van dinsdag 17 op woensdag 18 februari zal er onderhoud
verricht worden aan centrale apparatuur in het DSL netwerk.

Hierdoor zal ook uw Demon DSL-verbinding tijdens het onderhoud voor
ongeveer 30 minuten worden onderbroken. De werkzaamheden zijn gepland
tussen 00.01 en 06.00 CET. Na afloop van de werkzaamheden zullen

Wij verzekeren u dat dit onderhoud essentieel is voor de continuiteit
van de dienstverlening.

Ik hoop dat het om upgrade gaat }) Of krijgen mensen met tiscali lijn deze mail ook ?
Dat lijkt me dus de appratuur van Demon zelf en niet aan die van BBned of BabyXL. Zie ook het volgende dat gisteren werd gepost in de nieuwsgroep
Omdat het allemaal zo intussen wel een beetje krap begint te worden
(met name door het feit dat een Juniper M10 maar acht sloten heeft en
dus maximaal acht kaarten kan bevatten) hebben we twee Juniper M40e's
gekocht die deze week zouden moeten arriveren. Die hebben 32 sloten, en
dus flink wat meer capaciteit dan de M10. Bovendien worden rond het
eind van deze maand de verbindingen naar Londen geupgrade naar 2 x STM-4
en komen er twee nieuwe, grotere routers in AS 2529 te staan hier in
Amsterdam.

Er staat dus de komende tijd heel wat te gebeuren; misschien zie je aan
het eind van de week de eerste traceroutes al wel veranderen. We proberen
om alle wijzigingen te maken zonder dat iemand er iets van merkt, al zal
dat voor sommige dingen niet lukken, dus er zullen ook nog wel wat
announcements komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranca
  • Laatst online: 10:31
Ik heb nog even een vraagje over een opmerking in de TS, waarbij het gaat over de maximale snelheid van de modems. Er staat daarbij deze tekst:
... en of je een analoge (officieel tot 864kbps) of ISDN lijn (officieel tot 640kbps) hebt....
Wil dit zeggen dat je bij de ISDN lijn zoiezo niet boven de 640kbps uitkomt? Of juist andersom: dat het officieel tot 640kbps gaat, maar je in de praktijk wel hoger komt.

Ik zou niet begrijpen waarom Demon anders 1024Kbps upload aanbiedt, terwijl het maximum maar 60% van die snelheid zou zijn. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Terranca schreef op 11 februari 2004 @ 18:35:

Ik zou niet begrijpen waarom Demon anders 1024Kbps upload aanbiedt, terwijl het maximum maar 60% van die snelheid zou zijn. :/
Deze opmerking is ook al erg vaak geweest, er staat toch echt duidelijke en * achter die 1024 op de demon page, dat verwijst naar de beschrijving dat er verschillende factoren een rol spelen mbt. die 1024 upload...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranca
  • Laatst online: 10:31
Chutney schreef op 11 februari 2004 @ 18:40:
[...]

Deze opmerking is ook al erg vaak geweest, er staat toch echt duidelijke en * achter die 1024 op de demon page, dat verwijst naar de beschrijving dat er verschillende factoren een rol spelen mbt. die 1024 upload...
Dat begrijp ik, maar dan zou je verwachten dat er onder optimale omstandigheden wel die 1024Kbps mogelijk zou zijn ( 10 meter van centrale, mooie nieuwe koperdraden, etc ), vandaar de vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Terranca schreef op 11 februari 2004 @ 18:42:
[...]

Dat begrijp ik, maar dan zou je verwachten dat er onder optimale omstandigheden wel die 1024Kbps mogelijk zou zijn ( 10 meter van centrale, mooie nieuwe koperdraden, etc ), vandaar de vraag :)
Met een ADSL over ISDN lijn heb je te maken met andere frequenties geloof ik, daarom is de genoemde upload snelheid die jij noemde lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janspj
roboxman schreef op 11 februari 2004 @ 17:15:
[...]

Ben benieuwd of ze hetzelfde vertellen !
Precies hetzelfde. :) Maar hij zei wel duidelijk dat BBnet die belofte heeft gemaakt niet Demon.
Verder werd me verteld dat ze de eerste maand abonnement kosten niet in rekening zullen brengen.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:12
Na afloop van de werkzaamheden zullen
Denk dat als het om een upgrade had gegaan, dat zinnetje er niet bijgestaan had.

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ino Dekker

Ino Dekker

Mr. Guide

Hier een gebruiker waarbij het inmiddels weer werkt.
Nadat ik m'n modem gereset heb zonet (misschien was dat niet eens nodig) kreeg ik weer een standaard IP van Demon. :)
Ff mac adres registreren en ik kan nu weer browsen.
Alleen heb ik volgens mij een ander IP adres gekregen. Niet zo erg, als het maar niet tijdelijk is, want dat kan betekenen dat het nog niet opgelost is.

De komende weken maar even flink leechen dan...

Dus wel knap van BBned dat het gefixt is voor de beloofde datum.
Nu hopen dat het voor jullie en de rest ook spoedig weer zal werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboxman
Janspj schreef op 11 februari 2004 @ 19:09:
[...]

Precies hetzelfde. :) Maar hij zei wel duidelijk dat BBnet die belofte heeft gemaakt niet Demon.
Verder werd me verteld dat ze de eerste maand abonnement kosten niet in rekening zullen brengen.
.
Nou ben benieuwd, gaan we in ieder geval goed het weekend in als het vrijdag weer werkt. En die eerste maand geen abbo vind ik een goede deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Budha
  • Laatst online: 16-06 17:47

Budha

Online ergo sum

Mensen alsjeblieft. Het is echt niet zo moeilijk en overal te lezen. Het adsl netwerk wordt niet geleverd door BBnet, maar door BBned.

Je schrijft toch ook niet Filips, Dimon of Intell ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboxman
idekker schreef op 11 februari 2004 @ 19:58:
Hier een gebruiker waarbij het inmiddels weer werkt.
Nadat ik m'n modem gereset heb zonet (misschien was dat niet eens nodig) kreeg ik weer een standaard IP van Demon. :)
Ff mac adres registreren en ik kan nu weer browsen.
Alleen heb ik volgens mij een ander IP adres gekregen. Niet zo erg, als het maar niet tijdelijk is, want dat kan betekenen dat het nog niet opgelost is.

De komende weken maar even flink leechen dan...

Dus wel knap van BBned dat het gefixt is voor de beloofde datum.
Nu hopen dat het voor jullie en de rest ook spoedig weer zal werken.
Dat is mooi ! Veel leech plezier, laat ook nog wat voor mij over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ino Dekker

Ino Dekker

Mr. Guide

roboxman: Laat maar ff weten wanneer het weer werkt... doe ik wat rustiger aan. ;)

Tuurlijk Budha, maar het is wel erg verwarrend. BBned of BBnet... het is immers een netwerk leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
idekker schreef op 11 februari 2004 @ 20:33:

Tuurlijk Budha, maar het is wel erg verwarrend. BBned of BBnet... het is immers een netwerk leverancier.
Het wordt inderdaad ook erg hinderlijk mensen die steeds BBnet schrijven ipv BBned... :O

Zie hun page daar staat gewoon BBned

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboxman
idekker schreef op 11 februari 2004 @ 20:33:
roboxman: Laat maar ff weten wanneer het weer werkt... doe ik wat rustiger aan. ;)

Wat me nu gebeurd, ik zat wat te vogelen en wilde even in m'n router config kijken. Kon ik er met 192.168.1.1 niet meer op komen, ik dacht dat is raar. Ik had m'n pc ip 192.168.1.33 gegeven.

Heb ik dat ding aangesloten op m'n laptop om te kijken of m'n NIC raar doet, wat schets mijn verbazing, begint op m'n laptop m'n modem ineens als een gek te knipperen op PPPoE/ACT. Ik start IE op en prompt kom ik op de Mac regsitreer pagina.

Ik als een speer afgekoppeld en op m'n desktop gezet, geen sjoege, totaal geen verkeer. Ik heb er een andere NIC in gestopt opgestart en nog steeds geen verkeer. Ik begon aan mezelf te twijfelen. Ik weer terug naar m'n laptop, poing mac adres registratie ( en dit heb ik afgelopen weekend ook geprobeerd en toen kreeg ik geen Mac registratie op m'n laptop ). Ik had op m'n desktop sygate personal firewall draaien maar had hem uitgeschakeld toen ik niet meer kon internetten zodat dat geen probleem kon vormen.

Ik heb nu m'n firewall gedeinstalleerd en opnieuw opgestart en wat gebeurd er, PPPoE verkeer, IE opstarten, poing mac adres registratie bij Demon.

Ik wacht 20 minuten, geen ipadres en weer hetzelfde probleem, ik ga toch maar weer eens bellen, kan nog tot 23:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ino Dekker

Ino Dekker

Mr. Guide

roboxman schreef op 11 februari 2004 @ 21:25:
Ik wacht 20 minuten, geen ipadres en weer hetzelfde probleem, ik ga toch maar weer eens bellen, kan nog tot 23:00
Ik kreeg ook mijn IP niet automatisch.
Heb na 25 minuten het modem gewoon ff gereset en toen kreeg ik er een.
Misschien heb ik daardoor een ander IP (ik betwijvel dat), maar heb in ieder geval verbinding. Iets wat ik bijna 2,5 week niet gehad heb (ook nooit een standaard IP gehad tussendoor)

[edit]
Maar wacht aub nog ff... heb nu nog geen zin in rustig aan doen. :Y)

[ Voor 8% gewijzigd door Ino Dekker op 11-02-2004 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Nu online
Ok het wil nog steeds niet lukken met mijn probleem:

Ik heb een Demon abbo van 8/1mbit dit heb ik allemaal gister aangesloten en alles werkt perfect maar......

Als ik de zyxel modem naar een router flash en heb aansluit op 2 pc's valt de internet verbinding na 20/30 min ongeveer weg voor 30 sec . Daarna kan ik weer gewoon internetten.

Als ik de router weer in modem setting zet en ik sluit het modem aan op een E-tech router , dan is het probleem opgelost en valt me internet niet weg.

Helaas is mijn download snelheid dan ook ge-halveerd van 780 naar 400/500. Heeft iemand hier ook problemen mee gehad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Possible schreef op 11 februari 2004 @ 21:39:

Als ik de router weer in modem setting zet en ik sluit het modem aan op een E-tech router , dan is het probleem opgelost en valt me internet niet weg.

Helaas is mijn download snelheid dan ook ge-halveerd van 780 naar 400/500. Heeft iemand hier ook problemen mee gehad ?
Er zijn routers die de hoge snelheid niet aankunnen, misschien is die E-tech er 1 van.
Is er een nieuwere firmware voor beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboxman
Net na de wonderbaarlijke wederopstanding van mijn internet ( althans het kunnen registreren van m'n mac adres ) heb ik toch weer gebeld met Demon, na 30 minuten wachten kreeg ik weer mijn ip adres niet.

Ik heb dit keer 60 minuten moeten wachten en kreeg iemand aan de lijn die me wist te vertellen dat inderdaad de Mac registratie was goed gegaan :) maar dat ze bij demon nog dachten ( althans de systemen ) dat ik via een andere server zou binnekomen :'( . Dit zou geen probleem zijn en wordt nu nog hersteld. Als het goed is maak ik dit vanavond nog mee ( +/- 30 minuten en die wacht ik zeker af :O ). Ik moet m'n Mac dan nog wel een keertje opnieuw aanmelden en dan nogmaals 15 minuten wachten.

Ik meld me weer als het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Anoniem: 57202 schreef op 11 februari 2004 @ 18:13:
[...]

Dat lijkt me dus de appratuur van Demon zelf en niet aan die van BBned of BabyXL. Zie ook het volgende dat gisteren werd gepost in de nieuwsgroep

Omdat het allemaal zo intussen wel een beetje krap begint te worden
(met name door het feit dat een Juniper M10 maar acht sloten heeft en
dus maximaal acht kaarten kan bevatten) hebben we twee Juniper M40e's
gekocht die deze week zouden moeten arriveren. Die hebben 32 sloten, en
dus flink wat meer capaciteit dan de M10. Bovendien worden rond het
eind van deze maand de verbindingen naar Londen geupgrade naar 2 x STM-4
en komen er twee nieuwe, grotere routers in AS 2529 te staan hier in
Amsterdam.

Er staat dus de komende tijd heel wat te gebeuren; misschien zie je aan
het eind van de week de eerste traceroutes al wel veranderen. We proberen
om alle wijzigingen te maken zonder dat iemand er iets van merkt, al zal
dat voor sommige dingen niet lukken, dus er zullen ook nog wel wat
announcements komen.
Lekker gevoel dat onze isp bezig is. IK ben ook eigenlijk wel blij dat demon momenteel geen actie heeft. Er komt nu een tijd aan waarin goed geupgrade kan worden en gekeken kan worden naar andere problemen. Daarnaast gok ik dat de helpdesk over ene maandje weer goed (lees: snel) bereikbaar is. Jammer dat er nog niets bekend is over de week waarin de Bbned klanten (van voor 15 september) worden geupgrade. Ik hoop dat dit net zoals bij eweka week 9 is :).

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
Maar is het dus al bij andere mensen gedaan, de upgrade?

Bij mij nog niet, hopen dat het ook zo snel mogelijk gebeurt :)

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

NickySantoro schreef op 11 februari 2004 @ 22:43:
Maar is het dus al bij andere mensen gedaan, de upgrade?

Bij mij nog niet, hopen dat het ook zo snel mogelijk gebeurt :)
Mensen die via het tiscali netwerk internet hebben hebben de upgrades al gehad in de laatste 2 weken van december, zoals deze ook voor bbned gepland was. Door slechte planning van bbned werd de upgrade uitgesteld naar 1feb tot 31 maart. Het kan nu dus elke dag gebeuren.
Mensen die na 15 september een nieuw abonnement hebben besteld (ongeacht zij tiscali of bbned hebben), hebben direct een hogere snelheid gekregen, oftewel betalen minder voor de zelfde snelheid ;).

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kreator
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-04 21:05

kreator

Wie niet waagt, verliest niet

Ik heb het sinds vandaag en ik ben superblij. K haal snelheden van ruim 800kb per seconde met de testfile van xs4all en mijn ping is omlaag geknal vergeleken met @homo.

1 ding snap ik niet:

Waarom haalt ie in godsnaam 500mb aan headers binnen bij een bepaalde newsgroup? Zo groot issie nou ook weer niet volgens mij.

[ Voor 25% gewijzigd door kreator op 11-02-2004 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104938

beste mensen, ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Sinds is dsl express (512/256) heb loopt mijn counter-strike niet meer zoals het ervoor dee, het probleem is als ik een server wil joinen dan loopt ie na een tijdje vast en kan ik niks anders doen dan resetten. Het grappige is wel als die vast loopt bij het connecten dat ik dan wel nog mijn teammates kan horen over teamspeak (ventrilo) dus na die vastloper zit ie eigenlijk wel nog op internet.

Voor mijn dsl maakte ik nog gebruik van internet via een LAN met @home.
Volgens mij kreeg ik dit grote probleem in de buurt toen ik mijn adsl kreeg daarom denk ik dat daar het probleem ligt. Eerst dacht ik wel dat het aan mijn Steam zou liggen dus die heb ik als aller eerst gereinstallt etc.
Dat werkte niet en heb ik nog van alles geprobeerd, zelfs een format :s
Nu ben ik toch bijna zeker dat het door het internet komt (hoe weet ik niet) zou dat een mogelijkheid zijn? ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik wil weer zo snel mogelijk kunnen gamen

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-06 07:24
Ik heb ff een vraagje: Welke snelheden behalen jullie op dei newsgroups en waar en hoe!? Want ik haal hoogstens 50 KB/s :?

Anoniem: 87050

Jilvoos schreef op 12 februari 2004 @ 00:05:
Ik heb ff een vraagje: Welke snelheden behalen jullie op dei newsgroups en waar en hoe!? Want ik haal hoogstens 50 KB/s :?
Klopt, de laatste paar dagen is het vaak niet best. Ook ik kom nauwelijks boven de 80 KByte/s uit. Op m'n payserver haal ik gelukkig wel de 700 KByte/s als het moet.

• medendo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-06 20:17
De dag eindigt mooi; na 2,5 heb ik weer internet ! Hoe ze het hebben opgelost weet ik niet, maar ik ben weer als een kind zo blij!
Zijn er nog mensen die sinds de upgrade van 26-01 nog steeds geen internet hebben?

Anoniem: 14526

Jilvoos schreef op 12 februari 2004 @ 00:05:
Normaal gesproken haal je max. 60 KB/s per thread en met max 3 threads zou dat dus 180 KB/s moeten zijn.
Helaas is de newsserver de laatste dagen nogal traag en ben ik al blij als ik de 100 KB/s haal met 3 threads.

Zijn er meer mensen die dit ervaren?

Anoniem: 105700

Is het mogelijk om een losse router te gebruiken naast de Zyxzel 650R? hier wil het nu niet echt lukken maar als het simpelweg onmogelijk is dan zou mij dat een hoop gezwoeg en weer een topic op GOT schelen, vandaar mijn vraag ;)
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.