[Ervaringen] Demon DSL Express #10

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.977 views sinds 30-01-2008

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 05:01:
Is het mogelijk om een losse router te gebruiken naast de Zyxzel 650R? hier wil het nu niet echt lukken maar als het simpelweg onmogelijk is dan zou mij dat een hoop gezwoeg en weer een topic op GOT schelen, vandaar mijn vraag ;)
Ja hoor, mag geen enkel probleem zijn :)

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 08:26

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 00:49:
[...]

Normaal gesproken haal je max. 60 KB/s per thread en met max 3 threads zou dat dus 180 KB/s moeten zijn.
Helaas is de newsserver de laatste dagen nogal traag en ben ik al blij als ik de 100 KB/s haal met 3 threads.

Zijn er meer mensen die dit ervaren?
Ja, idd.
De tijdsduur dat de nieuwsgroepen traag zijn, is langer geworden.
Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 05:01:
Is het mogelijk om een losse router te gebruiken naast de Zyxzel 650R? hier wil het nu niet echt lukken maar als het simpelweg onmogelijk is dan zou mij dat een hoop gezwoeg en weer een topic op GOT schelen, vandaar mijn vraag ;)
Doe ik ook, heb mijn Zyxel in bridge laten staan, en daarachter een Draytek Vigor 2200E router.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• dolby
  • Niet online
kreator schreef op 11 februari 2004 @ 23:17:
Ik heb het sinds vandaag en ik ben superblij.
Das mooi :)
1 ding snap ik niet:

Waarom haalt ie in godsnaam 500mb aan headers binnen bij een bepaalde newsgroup? Zo groot issie nou ook weer niet volgens mij.
Supernews heeft op sommige groepen een lange retentie, de berichten blijven lang staan, dat kan bij sommige binaries groepen dus zorgen voor het grote aantal headers wat jij noemt.

Verwijderd

roboxman schreef op 11 februari 2004 @ 17:15:
[...]Ben benieuwd of ze hetzelfde vertellen !
Nou mij wel in ieder geval. Gisteren weer aan de telefoon gehangen en ook te horen gekregen dat het uiterlijk vrijdag weer werkt. Het lijkt zowaar of ze daar intern gecommuniceerd hebben en de helpdesk medewerkers allemaal hetzelfde zeggen nu... ;)

Wat ik toch wel frappant vind is dat er gewoon kleihard gelogen wordt over het aantal mensen met dit probleem. Het kan natuurlijk ook dat Demon totaal niet heeft doorgehad dat er zoveel mensen waren zonder verbinding. Blijft toch de vraag waarom ze pas gaan reageren als er gebeld wordt door mensen...

Afgelopen dinsdag, dan ben je dus al 2 weken verder, gaan ze ineens stoer doen dat er een lijst is samengesteld van de slachtoffers en dat ze op hoge poten naar BBNed zijn gegaan. Na 2 weken... |:(

Of het vrijdag nou werkt of niet (eerst zien dan geloven), Demon gaat van mij nog wel een brief ontvangen over deze kwestie. Ze zijn in mijn ogen erg passief geweest, hebben een wanprestatie van jewelste geleverd en proberen mij dan ook nog blij te laten zijn met de mededeling dat de offline tijd niet in rekening wordt gebracht. Ze mogen blij zijn dat deze groep mensen nog niet heeft opgezegd!

Verwijderd

medendo schreef op 12 februari 2004 @ 00:39:
De dag eindigt mooi; na 2,5 heb ik weer internet ! Hoe ze het hebben opgelost weet ik niet, maar ik ben weer als een kind zo blij!
Zijn er nog mensen die sinds de upgrade van 26-01 nog steeds geen internet hebben?
* Steekt hand op *

Verwijderd

Ten eerste: gefeliciteerd allemaal!... :D

Het ziet er naar uit dat de meeste mensen met 26 januari probs zo langzamerhand hun verbinding weer terugkrijgen. Ik heb het gisteren rond 17:00 uur getest, toen nog steeds dood en er de rest van de avond geen tijd aan besteed. Wellicht vanmiddag vanuit deze kant ook een positief geluid!

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2004 10:08 ]

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
ALs ze hier de verbinding eruit gooien... ik draai er mail server etc op,da's niet de bedoeling. Ik ken nog iemand met demon hier, draai ook backup smtp, maar echt fijn, nou nee.

• BlueAce
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-01-2021
Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 09:04:
Het ziet er naar uit dat de meeste mensen met 26 januari probs zo langzamerhand hun verbinding weer terugkrijgen. Ik heb het gisteren rond 17:00 uur getest, toen nog steeds dood en er de rest van de avond geen tijd aan besteed. Wellicht vanmiddag vanuit deze kant ook een positief geluid!
Hier hetzelfde. Ik heb gister nog mijn modem gereset en MAC-adres proberen te registreren tot ongeveer 21:00. Nog niets.

Maar goed, kan niet wachten tot ik thuis ben :*) Congratz iedereen, online pwnage!

• roboxman
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06-2004
Ik heb ze gisteravond weer gebeld, ze krijgen van mij tot vrijdag, werkt het dan nog niet dan gaat de hele zooi hier de deur uit, werkt het wel dan stel ik ook een brief op met mijn verhaal aan Demon, want het blijft een wanprestatie. Tuurlijk is het gebaar mooi dat ze de afgelopen 3 weken niet rekenen, maar eigenlijk is het niet meer dan redelijk. Ik bedoel als ik een nieuwe auto koop dan wil ik toch ook niet 3 weken zonder zitten na 1 week.

En het feit dat ze aangeven dat we over een relatief kleine groep praten heb ik zo m'n twijfels over, de wachttijden op de helpdesk zijn niet voor niets zo lang, en je kan mij niet wijsmaken dat dat alleen met spamfiltering te maken heeft. En dan nog als het een kleine groep is dan moeten de problemen ( als het gaat om handwerk van BBNED ) ook zo opgelost zijn en moeten ze vrijdag ook zeker halen.
Tevens hebben ze diverse loze beloftes gemaakt, ok het is voor heel veel mensen opgelost, maar er blijven er nog erg veel over.

Ik werk zelf bij een bedrijf dat webdiensten levert aan bedrijven, maar als we zo met onze klanten omgaan dan is het zo afgelopen voor ons.

Ik heb veel meegemaakt met vrienden en collega's die bij chello zaten, maar dit wat hier gebeurd doet niet onder voor de chello taferelen die hun hebben meegemaakt. Nee, ik heb m'n buik er behoorlijk van vol en stap wanneer het nog niet werkt vrijdag over naar XS4ALL.

Vanmorgen wederom gebeld, vanaf 9 uur tot 9:45 in de wacht gestaan. Ik het verhaal uitgelegd, als ik met een nieuw mac adres aankom dan krijg ik een dhcp adres van demon met een lease time van 15 minuten. Ik kan m'n mac adres registreren, er wordt dan aangegeven dat ik binnen 15 minuten kan internetten. Na 15 minuten verloopt de lease en krijg ik .... jawel een adres van helaas Microsoft Windows ( 169.X.X.X ).

Heeft u geen firewall aan staan ? Nee !!! geen firewall, indien ik dat zou hebben dan krijg ik ook geen dhcp adres voor het registreren van m'n Mac adres. De onderhandeling over mijn IP-adres gaat op een lager nivo fout, op de een of andere manier krijg ik m'n vaste adres niet van Demon / BBNED.

Ze hebben geen idee wat er fout gaat, hij heeft alles gereset ( wat ze dan ook resetten omdat ik steeds op de verkeerde server uit kom). Probeer het na 15 minuten nog een keer, dan kan je je Mac adres opnieuw registreren. Helaas ik kan met de bestaande geregistreerde mac adressen niet opnieuw registreren, ik heb het idee dat als ik een andere netwerkkaart in m'n pc zet ik dat wel kan.

Dus vanmiddag wederom bellen ( handig dat ik kan thuiswerken ) dat het weer niet werkt, ik kan geen bestaand Mac adres registreren of een IP-adrse hierop krijgen.

Misschien dat een van de slachtoffers ook eens een andere netwerkkaart an proberen en kijken wat er dangebeurd.

[ Voor 5% gewijzigd door roboxman op 12-02-2004 11:27 ]

• dolby
  • Niet online
Post je verhaal in demon.nl.support ovv je systeemnaam, misschien kunnen de medewerkers die daar posten je meer informatie geven.
Mocht je naar xs4all gaan, ook daar zijn problemen hoor.
Lees bijv eens xs4all.general of xs4all.adsl, staat ook vol met meldingen van mail servers die niet goed werken, newszilla problemen.
Ik wacht nu al 7maanden op een restitutie van xs4all ivm 2x afschrijven fast abo.
Ik zou zeer zeker Demon niet willen vergelijken met Chello, Demon is vele malen beter, de openheid die de medewerkers geven oa op usenet is heel verfrissend, lijkt op het "oude"xs4all voordat die zijn ziel verkocht aan kpn.
Succes.

[ Voor 12% gewijzigd door dolby op 12-02-2004 11:39 ]

• roboxman
dolby schreef op 12 februari 2004 @ 11:35:
[...]

Post je verhaal in demon.nl.support ovv je systeemnaam, misschien kunnen de medewerkers die daar posten je meer informatie geven.
Lees bijv eens xs4all.general of xs4all.adsl, staat ook vol met meldingen van mail servers die niet goed werken, newszilla problemen.
Ik wacht nu al 7maanden op een restitutie van xs4all ivm 2x afschrijven fast abo.
Ik zou zeer zeker Demon niet willen vergelijken met Chello, Demon is vele malen beter, de openheid die de medewerkers geven oa op usenet is heel verfrissend, lijkt op het "oude"xs4all voordat die zijn ziel verkocht aan kpn.
Succes.
Goede tip, zal ik vanmiddag doen. Een vergelijking met chello gaat ook niet helemaal op, maar in mijn geval heeft het wel overeenkomsten en bovendien ben ik op het moment erg teleurgesteld.

Het probleem met overstappen is ook dat je met handen en voeten vast zit, opzeggen gaat tijd over heen, opnieuw aanvragen ook weer, je bent zo weer 2 maanden verder.

Het is ook zo dat als ik opzeg ze daar niet warm of koud van worden, ze hebben best wel veel nieuwe aanwas gekregen de afgelopen tijd.

Verwijderd

Ik heb vanaf gistermiddag geen verbinding meer, zijn er nog meer lieden die dit probleem hebben en eventueel weten wat er gaande is.

Ik heb btw het 8mbit abonnement via BabyXL.

• Maniakje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 12:12
Maniakje schreef op 10 februari 2004 @ 22:48:
Ik kreeg vandaag een mailtje dat mijn verbinding is opgeleverd en de modem verzonden. Komende week kan ik dus ook van mijn Demon lijntje genieten. :)
Nou, gisterenmorgen kwam de modem binnen. Netjes de dag na het mailtje al. Alles aangesloten. DSL lampje brandde netjes. De ZyXEL stond ingesteld zoals ie moest. Maar ik kreeg met geen mogelijkheid verbinding, wat ik ook probeerde.

Eind van de middag belde ik de helpdesk. Eerst samen alle instellingen nog eens langsgelopen. Alles stond goed. Toen vroeg die man mij te kijken naar de TX en RX data op de status pagina van de modem. Wat bleek... RX stond nog steeds op nul. Conclusie: er is bij BaByXL een foutje gemaakt, waardoor er geen gegevens binnenkomen bij mij. Daar is nu dus melding van gemaakt bij BaByXL. Binnen 5 werkdagen krijg ik bericht of het is opgelost, en zo niet, wanneer het dan wél opgelost zal zijn. Even afwachten dus.

Gelukkig is m'n @home verbinding nog wel actief. :)

The sentence below is true.
The sentence above is false.

Verwijderd

Heb hier nu ook demon.....
780 kb/s down
80 kb/s up

:)
op babyxl trouwens

Verwijderd

roboxman schreef op 12 februari 2004 @ 12:31:
[...]Goede tip, zal ik vanmiddag doen. Een vergelijking met chello gaat ook niet helemaal op, maar in mijn geval heeft het wel overeenkomsten en bovendien ben ik op het moment erg teleurgesteld.

Het probleem met overstappen is ook dat je met handen en voeten vast zit, opzeggen gaat tijd over heen, opnieuw aanvragen ook weer, je bent zo weer 2 maanden verder.

Het is ook zo dat als ik opzeg ze daar niet warm of koud van worden, ze hebben best wel veel nieuwe aanwas gekregen de afgelopen tijd.
Poehee, wat een ellende met die verbinding! Ik zet straks met knikkende knietjes de pc aan... :/

• cjdijk

cjdijk

dolby schreef op 12 februari 2004 @ 11:35:
[...]

Succes.
Volledig mee eens. :)
Zelf zou ik mij nog het meeste storen aan de grote hoeveelheid nieuwsgroepen die ze bij Xs4All niet (meer) doorgeven.
Zover ik weet was het a.b.dvdr en a.b.movies.divx en a.b.movies.vcd,
a.b.erotica.divx en a.b.erotica.vcd, maar tegenwoordig ook a.b.movies :/
Heb regelmatig meldingen daarover gelezen tenminste (FTD).
Zelf haal ik daar best wel veel uit, heb nog nooit gehad dat ik iets niet kon binnenhalen, tenzij ik te laat was natuurlijk. :)
Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 12:52:
Heb hier nu ook demon.....
780 kb/s down
80 kb/s up

:)
op babyxl trouwens
Zo te horen is BBNed zo slecht nog niet (kwa upload).
Maar misschien dat Tiscali ook nog wel bijtrekt.

Ik stoor mij trouwens minder aan mensen die het hebben over BBNet,
maar des te meer aan mensen die het hebben over BabyXL 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door cjdijk op 12-02-2004 14:51 ]

Verwijderd

Meer mensen die opeens last hebben met hun demon mailbox?

Werkte perfect tot eergister,nu krijg ik steeds errors in Outlook.

(Omg Adam,BBNED)

• roboxman
Ben vanmiddag thuisgekomen en heb direct m'n pc opgestart, ik kon nu weer m'n mac adres registreren. Tot mijn verbazing kon ik na 15 minuten internetten. Momenteel kan ik nog steeds internetten ( reeds 1,5 uur ).

De laatste reset bij demon heeft dus toch wonderen gedaan ( volgens mij hebben ze heel mijn profiel weggegooid aangezien ook ook een ander ip adres heb ) maar goed, dat ip adres maakt me niet zoveel uit.

Ik ben blij dat het nu werkt bovenal.

Ik hoop dat het bij de anderen ook snel werkt, misschien moeten jullie het op dezelfde manier doen als ik het heb gedaan, aanmelden met een niet bekend mac adres.

En nu ..... leechen ..... >:)

Verwijderd

Ik vroeg me af of de verbinding al werkt bij degene die te horen hadden gekregen dat de problemen voor morgenmiddag opgelost waren.

• BlueAce
Nou ik ga mijn PC nu opstarten onder de Demon account... wish me luck...

* Fingers crossed :/

• Ino Dekker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:14

Ino Dekker

Mr. Guide

Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 17:16:
Ik vroeg me af of de verbinding al werkt bij degene die te horen hadden gekregen dat de problemen voor morgenmiddag opgelost waren.
Ja hiero.
Gistermiddag (rond 16:30) hebben ze tegen mij gezegd dat het vrijdagmiddag opgelost zou zijn.
Toen ik gisteren om 19:15 thuis kwam werkte het... bijna twee dagen eerder dus. :)

- New DIY Speakers: Speakerworld Scirocco Center & .5 Surrounds

• Janspj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-06 14:28
Bij mij in iedergeval nog niet..

• Chutney
  • Laatst online: 30-08 08:32
cjdijk schreef op 12 februari 2004 @ 14:48:
[...]

Zo te horen is BBNed zo slecht nog niet (kwa upload).
Maar misschien dat Tiscali ook nog wel bijtrekt.

Ik stoor mij trouwens minder aan mensen die het hebben over BBNet,
maar des te meer aan mensen die het hebben over BabyXL 8)7
BBned Zijn prima, volgens mij kan Tiscali niet beter zijn dan BBned, aangezien het beide uncapped is, als je er van uit gaat dat Tiscali overhead compenseerd. Ben wel tevree met wat BBned bied zo...qua up dan :9

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 07:46
het klinkt nu alsof ontzettend veel mensen problemen hebben en mensen zijn zelfs bang voor hun nieuwe connectie..
maar hou er ook ff rekening mee dat er al 10 duizenden mensen al lange tijd genieten van hun demon verbinding en dat er dagellijks ontzettend veel nieuwe connecties bij komen die je hier niet hoort klagen.

- NAC Breda -

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:21
Ik ben blij, want de status van mijn dsl-lijntje staat na 5 weken (incl. afkoelperiode) op 'Geaccepteerd' (en ik zit al bijna 3 weken (20 dagen om precies te zijn) zonder internet). :|

En nu maar hopen dat ik het modem zo snel mogelijk krijg en dat ik meteen kan internetten. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Mawlana op 12-02-2004 19:46 ]

• schiffeb
  • Laatst online: 28-08 23:38
Klopt als een huis ik kreeg vorig jaar mei demon liep direct als een zonnetje . Collega van me kreeg 3 maanden terug demon 8 mbit via BBNED Liep ook na paar dagen modem in huis.

Bij aansluiten van nieuwe abbonee's kunnen altijd dingen fout het is alleen wel erg vervelend ik zou geen twee weken zonder inet kunnen hoor ;)

• roboxman
Bij mij werkte het vanmiddag weer na opnieuw registreren van m'n mac adres.

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
Welke mensen hebben al een upgrade van BBned?
En als iemand het al heeft, lag internet er dan effe uit?

motabeatz.com

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

NickySantoro schreef op 12 februari 2004 @ 23:06:
Welke mensen hebben al een upgrade van BBned?
En als iemand het al heeft, lag internet er dan effe uit?
nobody ;)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het boeltje aansluit krijg ik helaas nog steeds een 169 ... IP, nog geen lijn voor mij :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dolby schreef op 12 februari 2004 @ 05:52:
[...]

Ja hoor, mag geen enkel probleem zijn :)
Hij werkt hier nu inmiddels ook :) het gekke alleen is dat nadat de router en modem uit gestaan hebben (stekkers eruit) het zeker een kwartier duurt voordat internetten via de router mogelijk is nadat ze weer aangezet zijn, internetten zonder de router is wel onmiddelijk mogelijk.

Maar even voor de andere nieuwe Demon mensen, ik heb nu dus inmiddels +-30 uur Demon internet en het werkt naar behoren dus bij jullie zal het vast gewoon een kwestie van tijd zijn dus laat de moed niet zakken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 00:50:
Als ik het boeltje aansluit krijg ik helaas nog steeds een 169 ... IP, nog geen lijn voor mij :'(
Ik sluit me helaas bij je aan... :'(

Wat heeft de rest moeten doen om een werkende verbinding te krijgen, modem resetten (via reset knop 20 secs of gewoon uit en weer aan zetten?) en ipconfig/renew doen?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2004 06:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 09:15
Ik heb sinds gisteren mijn ZyXEL ingesteld als router, maar nu lag vanochtend de verbinding eruit (sinds ongeveer 01:17 vannacht). Minitel-verbinding over seriele kabel stond nog wel aan, dus ik zag dat mijn WAN-IP 0.0.0.0 was.
Modem gereset en ik had weer verbinding.
Na een uurtje resette het modem ineens met de melding "./errorlog.c:1190 sysreset()"
Na pak 'm beet 30 mins weer een reset en 20 mins later weer een reset.
Toen heb ik de logfiles in de router weggegooid en mijn ml-donkey wat trager gezet qua download (moest via de telnet, want via de browser vergeet 'ie die instelling steeds)
Sinds de laatste reset (45 mins geleden) loopt alles nog goed, maar het vreemde is dat mijn ZyXEL nu synced op 896 kbps (was eerder altijd 864 kbps)

Is dit allemaal te verklaren aan de hand van het gebruik als router, of is dit bij meer mensen het geval?

een ander vreemd probleem is dat ik vrijwel nooit op de ZyXEL kan inloggen via de webinterface (daar kun je dingen als uPnP instellen), al is me dat wel gisteravond 1x gelukt.

en vrij in het begin van dit topic had iemand de vraag gesteld of het anderen in groningen ook was opgevallen dat de uploads eerst 90 kB/s waren en nu "maar" 50-70 kB/s... nou dat is hier dus ook zo.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:28
nou ja ik heb dus het probleem dat mijn internet connectie voor 15 sec weg valt ,en daarna weer voor 30/40 min werkt , dit is echt enorm kut vooral voor games.

Wat kan ik het beste doen om deze "Lag stootjes" te verhelpen?
Ik heb dit probleem als ik de Zyxel modem naar een router verander, en als ik het modem op brige zet en een E-Tech router erbij hang geeft ie het zelfde probleem :(

Ik heb nog steeds niet uitgevonden hoe je dit kan oplossen

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
TD-er schreef op 13 februari 2004 @ 09:20:

en vrij in het begin van dit topic had iemand de vraag gesteld of het anderen in groningen ook was opgevallen dat de uploads eerst 90 kB/s waren en nu "maar" 50-70 kB/s... nou dat is hier dus ook zo.
Lijkt er op dat een aantal mensen vooruit gegaan zijn en een aantal achteruit. Tis sinds een week of wat (zie ergens in het vorige topic) dat mijn up een boost heb gehad (kan aan me modem liggen...ben daar nog niet achter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueAce
Nog niets, aan de telefoon hebben ze me verzekerd dat ze niets weten :/ Ze kunnen me niet zekerheid geven van een verbinding, "maar morgen wordt er aan gewerkt". Beetje vage beloftes, maar goed, wachten dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Laatst online: 17:45

Robtimus

me Robtimus no like you

Hoe zit het eigenlijk met de betaling?
@Home schreef altijd het abo geld in de eerste week van de maand af, de 6e uiterlijk. Ik zit nu sinds eind januari bij Demon (op 23-1 opgeleverd, op 25-1 aangesloten), maar er is nog steeds geen overschrijving naar Demon geweest. Doen ze dit halverwege de maand, aan het eind van de maand, maandelijks rond de dag van aansluiten (de 23e-25e bij mij dus) of moet ik maar eens contact met ze opnemen? (ik geloof niet in gratis internet, als ik nu niet betaal moet ik vast later ineens een paar 100 euro lappen)

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 16:45
Ik heb vandaag mijn modem gekregen, hoe groot is de kans dat ik al internet heb???

want mijn lijn is nog niet opgeleverd, staat sinds de 31-1 op geaccepteerd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rubke schreef op 13 februari 2004 @ 12:11:
Ik heb vandaag mijn modem gekregen, hoe groot is de kans dat ik al internet heb???

Hij zou al kunnen werken, maar dat hoeft niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rubke schreef op 13 februari 2004 @ 12:11:

24/01 aangevraagd
02/02 aanvang technisch onderzoek
10/02 geaccepteerd

Kon eergisteren voor het eerst online terwijl ik nog niets van demon gehoord had (behalve de status geaccepteerd). Maar was in het begin wel wat instabiel, nu valt de verbinding minder vaak weg.

Nog wel traag: down:350 kbyte/s, up:75 kbyte/s met een wide-open account. Zal wel met het niet officieel opgeleverd zijn vd lijn te maken hebben. Kan iemand dat bevestigen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2004 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Een beetje offtopic vraag, maar ik denk dat ik niet de enige ben,
die o.a. vanwege de upload en nieuwsgroepen is overgestapt naar Demon.

Even een vraag over par2.
Heeft of kent iemand een commandline utility om par2 files aan te maken met een batchfile?
Ben even bezig geweesd met par2cmdline, maar op een een of andere manier lukt het niet om de goede parameters erin te krijgen.
Ik wil dezelfde settings als met QuickPar, dus 5000 regels en 640000 blocksize.
Volgens mij zou het zoiets moeten zijn:
par2 c -b5000 -s640000 -r10 test test*.rar
Maar hij doet alleen iets als ik die -s640000 parameter weglaat,
alleen heb ik er dan niets aan gezien ik dan de foute settings krijg.
Het rarren is al wel gelukt, dit in een batchfile te krijgen,
nu het parren nog, en ik heb geen handwerk meer. :P

Alvast bedankt voor de hulp _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 12:13

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 12:23:
[...]

Ja, maar toch is dat gemeen om mensen een half jaar het dubbele te laten betalen voor dezelfde snelheid! Zij zeggen al een half jaar dat de huidige snelheden worden verdubbeld, maar dat is nooit gebeurd. Ze moeten gewoon niet uit zichzelf de snelheden verhogen maar de geldende prijzen ook aan de bestaande klanten berekenen! Ik kies toch voor 512/256? Dan wil ik niet een 1024/512.

Enne, op de servicepagina kan ik niet downgraden. Er staat na maanden nog altijd "Momenteel is de upgrade functie niet beschikbaar in verband met de geplande snelheidsverdubbeling van DSL Express lijnen. Deze verdubbeling zal in de loop van de komende maanden plaatsvinden en geldt voor Demon DSL Express lijnen die voor 08/09/2003 zijn aangevraagd en die aangesloten zijn via bbned of BaByXL. Zie ook www.dslexpress.nl voor meer informatie." Een mooi zoethoudertje, want dit staat er al maanden. Ook niets over een downgrade functie trouwens :(
Weet je wat gemeen is? In juli een aanvraag doen voor 512/256 omdat je verder zit als 4 km van de centrale. In september lezen dat er verhogingen komen. Weten dat je lijn volgens de metingen van het modem de verhoging aankan. Ook weten dat je ivm een 4 km van de centrale nooit een verhoging zal krijgen. En dus weten dat je 10 maanden teveel betaald? En dan loop jij te zeuren dat je al 4 a 5 maanden teveel betaald en je contract bijna stopt waardoor je weer keuze voor iets anders hebt? Je kunt beter blij zijn dat je internet hebt. Ik ben blij dat ik uberhaupt ADSL kan nemen op 4 km van de centrale. En natuurlijk vind ik het klote dat ik geen verhoging ga krijgen en teveel betaal maar daarvoor heb ik een contract afgesloten met demon. Dus ik krijg wat ik besteld. Tough luck. En wat betreft dat zoethoudertje. Als je verder leest zie je ook dat die berichten onder een andere titel worden aangevuld met data waarop ze denken te mirgreren. Ze laten de rest ook staan zodat je terug kunt lezen welke corespondentie er is geweest. Zoethoudertje is een nogal grote wassen neus als je iets beter leest en verder kijkt.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboxman
Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 06:47:
[...]

Ik sluit me helaas bij je aan... :'(

Wat heeft de rest moeten doen om een werkende verbinding te krijgen, modem resetten (via reset knop 20 secs of gewoon uit en weer aan zetten?) en ipconfig/renew doen?
Ik heb een ander mac adres geregistreerd bij Demon, ik kwam daar achter toen ik m'n laptop aansloot op m'n modem omdat ik geen zin had om m'n pc aan te zetten en ik even in de config wilde kijken van de router.

Ik vond het raar dat ik toen ineens m'n mac kon registreren met een DHCP adres van Demon. Ik heb toe gebeld en ze hebben toen denk ik mijn profiel weggegooid omdat ik op de verkeerde server uitkwam en daarom niet m'n eigen vaste ip adres kreeg. Ik heb nu wel een ander IP adres, maar goed who cares, ze vertelden me ook dat het verspreiden van de DNS entry met mijn naam een dag kon duren ( DNS refresh ) maw, ze hebben me opnieuw aangemaakt.

Tip voor anderen, probeer het eens met een andere netwerk kaart, kom je in de mac adres registratie pagina en kan je na die 15 minuten nog niet internetten, bel dan met demon en vertel wat ik hiervoor heb beschreven. Misschien helpt het bij het oplossen van het probleem.

Succes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Ik sloom me router aan en blaazen ....binnen 2 sec had ik me nieuwe IP..helemaal niet 15 min wachten... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Chutney schreef op 13 februari 2004 @ 16:31:
Ik sloom me router aan en blaazen ....binnen 2 sec had ik me nieuwe IP..helemaal niet 15 min wachten... :P
Nou toevallig heeft het gisteren bij mij dus wel ruim 10 minuten geduurd voordat ik mijn eigen IP weer had, na het wisselen van "netwerkkaart" (modem van bridge naar router ingesteld)
In de tussentijd ook echt een paar keer de router gereboot, maar kreeg steeds dat tijdelijke IP van ze en steeds dat je op de MAC-adres-doorgeef-pagina terecht kwam.
Na dus die 10 - 11 mins was alles weer normaal
kortom kan dus soms best wel langer duren.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janspj
  • Laatst online: 27-06 14:28
Hij doet het !! Eindelijk na 2 1/2 week.
Ik sluit me het hele weekend op en ga de deur niet meer uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
TD-er schreef op 13 februari 2004 @ 17:27:
[...]

Na dus die 10 - 11 mins was alles weer normaal
kortom kan dus soms best wel langer duren.
Ik beweer toch ook niet dat het niet zo is...bij me maat duurde het wel langer, ik ben al een langere periode klant bij Demon...was dus in de ''rappe'' tijden. plug 'm aan en tjaka daar ging ie 2 sec had ik al me ip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Volgens mij is dit bericht nog niet langsgekomen, maar ik lees hier op de cistron site het volgende :7
Gisteren is een test upgrade geslaagd met 20 lijnen. In de loop van deze en volgende week zullen in steeds grotere groepen alle lijnen geupgrade gaan worden. Dit zal een korte onderbreking op uw verbinding tot gevolg hebben.

Deze upgrades zullen overdag worden uitgevoerd zodat eventuele problemen nog diezelfde dag aandacht kunnen ontvangen van Cistron en bbned waar nodig.

Het kan gebeuren dat uw modem wel een hogere lijnsnelheid aangeeft maar dat dit nog niet haalbaar/merkbaar is. Deze limitatie zal in sommige gevallen achteraf worden veranderd. We vragen u in zo`n geval om wat geduld uit te oefenen.

Mocht uw lijn compleet niet meer functioneren of uw modem kan geen linesync opbouwen neemt u dan telefonisch contact op met de helpdesk.

This item was created by webmaster on 2004-02-11 12:30:09
Hopen dat ze het hier hebben over alle dsl lijnen van bbned, en niet alleen die van Cistron :)

[ Voor 5% gewijzigd door Tutti-frutti op 14-02-2004 12:46 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een paar dagen geleden mijn verhaal weer eens naar Demon gemaild en ik kreeg daar vandaag de reactie op dat mijn verbinding zou moeten werken. Uiteraard meteen getest, maar zonder resultaat. Ik ontvang een 169.x.x.x IP adres en kan hier geen sites mee bezoeken. Alle instellingen in de modem zijn goed en ook alle draden zijn goed aangesloten.

Nog maar eens de vraag: Zijn er nog mensen bij wie hij nog meer niet werkt?
(Aangezien hij bij steeds meer mensen nu wel werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddv
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-06-2022

ddv

Steam: ddv_ | psn: ddv84_

Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 23:40:
Ik heb een paar dagen geleden mijn verhaal weer eens naar Demon gemaild en ik kreeg daar vandaag de reactie op dat mijn verbinding zou moeten werken. Uiteraard meteen getest, maar zonder resultaat. Ik ontvang een 169.x.x.x IP adres en kan hier geen sites mee bezoeken. Alle instellingen in de modem zijn goed en ook alle draden zijn goed aangesloten.

Nog maar eens de vraag: Zijn er nog mensen bij wie hij nog meer niet werkt?
(Aangezien hij bij steeds meer mensen nu wel werkt)
Demon opbellen, ik denk dat er iets niet goed zit in de centrale. Dus ze zullen een ticket aanmoeten maken bij BBNed of Tiscaly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OphiOn schreef op 13 februari 2004 @ 23:42:
[...]

Demon opbellen, ik denk dat er iets niet goed zit in de centrale. Dus ze zullen een ticket aanmoeten maken bij BBNed of Tiscaly.
Zal ik morgen eens doen, bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepoMan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-02-2021
Helaas ben ik een van de mensen die na het 26-1 problemenfeest nog steeds geen verbinding heeft :(
Ik vind het echt belachelijk gewoon, ik ben overgestapt van kwello, omdat ik graag een stabiele verbinding wilde hebben en een goede newsserver.
Op dit moment lees ik veel negatieve dingen met betrekking tot de snelheid van de newsserver en bovendien heb ik al bijna 3 weken geen verbinding...
Elke keer als ik naar de helpdesk bel dan wordt mij verteld dat het vanavond wel weer zal werken, ik wordt daar zooooo moe van he....
Nog meer mensen waarbij het nog steeds niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

RepoMan schreef op 14 februari 2004 @ 00:09:
Helaas ben ik een van de mensen die na het 26-1 problemenfeest nog steeds geen verbinding heeft :(
Ik vind het echt belachelijk gewoon, ik ben overgestapt van kwello, omdat ik graag een stabiele verbinding wilde hebben en een goede newsserver.
Op dit moment lees ik veel negatieve dingen met betrekking tot de snelheid van de newsserver en bovendien heb ik al bijna 3 weken geen verbinding...
Elke keer als ik naar de helpdesk bel dan wordt mij verteld dat het vanavond wel weer zal werken, ik wordt daar zooooo moe van he....
Nog meer mensen waarbij het nog steeds niet werkt?
Het is zo rot dat demon er zelf niets aan kan doen. Die bbned zit gewoon te fucken. Bbned moet proberen zijn verbindingen op peil te houden, en goed te plannen. Het enige wat demon kan doen, en ook doet is geld terug geven.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepoMan
  • Laatst online: 05-02-2021
Tutti-frutti schreef op 14 februari 2004 @ 00:23:
[...]

Het is zo rot dat demon er zelf niets aan kan doen. Die bbned zit gewoon te fucken. Bbned moet proberen zijn verbindingen op peil te houden, en goed te plannen. Het enige wat demon kan doen, en ook doet is geld terug geven.
Ja dat snap ik ook wel, maar als ik ze aan de lijn heb dan doen ze er allemaal zo gemakkelijk over. Ik geef niet om dingen als geld terug, ik wil namelijk gewoon een werkende verbinding. En het is gewoon irritant dat ze elke keer als je ze aan de lijn hebt keihard beweren dat het vanavond of morgen ochtend opgelost zal zijn...
Dan kunnen ze beter meteen zeggen dat het aan BBned ligt en dat de verbinding pas over een week of 3 weer zal werken, dan weet tenminste iedereen waar die aan toe is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
  • Laatst online: 16-08 08:44
Internet zit te fucken, alle plaatjes zijn kruisjes. En de meeste pagina's 404.
Heeft iemand er nog meer last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Intronic schreef op 14 februari 2004 @ 01:00:
Internet zit te fucken, alle plaatjes zijn kruisjes. En de meeste pagina's 404.
Heeft iemand er nog meer last van?
Ik zit via bbned en heb geen probleem. Staat je dsn wel op die van demon ? of heb je babyxl ?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
  • Laatst online: 16-08 08:44
Tutti-frutti schreef op 14 februari 2004 @ 01:02:
[...]

Ik zit via bbned en heb geen probleem. Staat je dsn wel op die van demon ? of heb je babyxl ?
Hm, ik zit ook op ddned. DNS stond gewoon goed, maar alles lijkt nu weer te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft dat tooltje nog van demon waarmee je de up en download snelheid kon meten naar de demon server toe?
Heb het tooltje ooit is gekregen van demon maar met het opschonen van mijn PC is het helaas verloren gegaan.
Ik heb ook al gekeken op de FTP server van demon maar kan hem zo 123 niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag heb ik via e-mail contact gehad met Demon. Er werd steeds heel snel gereageerd op mijn mailtjes, pluspunt vandaag.
Helaas doet de verbinding het nog steeds niet:
Geachte,

Ik zie geen verbetering bij uw verbinding: Downstream ATM cells = 0
Dat betekent dat wij maandag opnieuw contact op gaan nemen met Bbned. Zodra we een respons terug krijgen van hun dan nemen wij even contact met u op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren een 2048/1024 lijn , alles ging perfect na het instaleren van de modem had ik al snel verbinding.. :*)

Ik heb alleen nog 2 probleemtjes ..

1 ik kan wel mail ontvangen maar niet verzenden :(

2 de download is rond de 235 KB , maar de upload blijft steken rond de 60 KB ..

Heeft iemand hier meer last van , en ligt de uitgaande mailserver plat?
Ik heb de modem op ongeveer 10 mtr van het ISRA punt staan , kan dat een probleem voor de upload zijn?

Voor de rest een lekkere stabiele verbinding :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:20
Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 14:30:
1 ik kan wel mail ontvangen maar niet verzenden :(

2 de download is rond de 235 KB , maar de upload blijft steken rond de 60 KB ..
Heb je wel bij je email account de smtp aangepast? Als dat nog een smtp is van je oude provider werkt het niet. Volgens mij moet het post.demon.nl zijn.

En je upload is afhankelijk een aantal factoren waaronder de afstand tot de centrale e.d. Er wordt maar tot 512kb gegarandeerd volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bassio schreef op 14 februari 2004 @ 14:34:
[...]

Heb je wel bij je email account de smtp aangepast? Als dat nog een smtp is van je oude provider werkt het niet. Volgens mij moet het post.demon.nl zijn.

En je upload is afhankelijk een aantal factoren waaronder de afstand tot de centrale e.d. Er wordt maar tot 512kb gegarandeerd volgens mij.
Mja alles in mij account staat zoals het zou moeten zijn ?
En toch hoor ik hier meer mensen met 80-100 KB 8)7

*edit* Outlook expres doet het niet en MS office outlook doet het wel , vreemd hoor maar het werkt nu ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2004 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Ik ben blij dat Demon mij aan Tiscali heeft overgeleverd nu ik de verhalen over Bbned lees. :|

Een vraagje: wanneer komt de lieve postbode langs met m'n modem? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

sylvesterrr schreef op 14 februari 2004 @ 16:01:
Een vraagje: wanneer komt de lieve postbode langs met m'n modem? :P
Staat er al in je status dat ie is verzonden? Zoja, hoeveel dagen geleden?
Als het meer dan 3 is moet je even op www.tracktrace.nl kijken waar hij is. Als je er dan nog niet uitkomt Demon bellen.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Staat er al in je status dat ie is verzonden?
Nee, maar ik ben dan ook ongeduldig. :P
Dan heb ik nog een vraagje: hoeveel dagen nadat de status op 'Geaccepteerd' is komen te staan wordt dat ding verzonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door sylvesterrr - Saturday 14 February 2004 16:01

Ik ben blij dat Demon mij aan Tiscali heeft overgeleverd nu ik de verhalen over Bbned lees.

Een vraagje: wanneer komt de lieve postbode langs met m'n modem?
Als je verbinding hebt... moet je eens voor de gein naar de streaming verbinding van 538 luisteren.. :) Love Tiscali! ;)

op het moment dat het pakketje bij de PTT is aangekomen, kan je dat meteen zien. meestal word het de volgende dag afgeleverd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

sylvesterrr schreef op 14 februari 2004 @ 17:00:
[...]

Nee, maar ik ben dan ook ongeduldig. :P
Dan heb ik nog een vraagje: hoeveel dagen nadat de status op 'Geaccepteerd' is komen te staan wordt dat ding verzonden?
Bij mij duurde dat 9 dagen, dus reken op zeker een week.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hier is het ook een ramp. Van chello afgestapt en nu krijg ik dit! Lees en huiver:

Op 26 oktober heb ik mijn verbinding aangevraagd...op 31 januari is de verbinding opgeleverd. Nu is het 14 februari en heb ik nog geen enkel signaal gehad. Modem is correct aangesloten, maar lampje DSL weigert gewoon. Zit nu gedeeld met buurman. Maar daar kan je niet hard leechen natuurlijk he...En tja, dan kan je het net zo goed niet doen ;) Magoed baal er wel van, heb al vele dvd's misgelopen :( Er is nu een belofte gedaan dat het woensdag zal werken. Hopelijk komen ze dit na!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:59
ok. het volgende... ik heb dus ook een Demon Wide-open lijn aangevraagd en dit is allemaal prima gegaan... Lijn is opgeleverd en ik heb de ZyXEL hier liggen... aangesloten, geconfigged, omdat bij mij (centrale Groningen-Selwerd) alleen BBned leverbaar is heb ik alles op BBned geconfigged...

echter, in de mail (en in de begeleidende documentatie bij de router/modem) stond dat ik op BaByXL kom te zitten, terwijl dit hier helemaal niet leverbaar is :?
Met genoegen melden wij u dat de door u bestelde Demon DSL verbinding is opgeleverd door onze DSL partner BaByXL. Het modem is u vandaag toegestuurd. Zodra u dit ontvangen heeft kunt u gebruik gaan maken van uw verbinding. Voor het tot stand brengen van uw Demon DSL verbinding en eventuele installatie van het modem verwijzen wij u naar de bij het installatiepakket meegeleverde handleiding. Indien u geen modem bij Demon besteld heeft dient u zelf een geschikt modem aan te sluiten.
Daarbij is van belang dat u de instellingen van het modem als volgt
aanpast:

VPI: 0
VCI: 34
Encapsulation protocol: RFC1483 LLC Bridged IP

Belangrijk:
Na installatie van het modem en de splitter wordt u bij het online gaan eerst verwezen naar de BaByXL authenticatiepagina http://connect.babyxl.nu. Nadat u daar op akkoord heeft geklikt wordt uw account actief en dient u naar http://www.demon.nl/macadres te gaan en de aanwijzingen op te volgen. Dit is noodzakelijk voor een correcte werking van uw verbinding.
blablabla... heel leuk. Mijn DSL lampje brand groen, maar op http://connect.babyxl.nu kan ik dus niet komen, vast omdat ik dus gewoon op BBned zit, maar hier de gegevens niet van weet.

Wat moet ik doen, en hoe meld ik mezelf goed aan? want ik denk echt dat ze een fout hebben gemaakt, en dat ik echt BBned heb (aangezien ook niks anders mogelijk is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Boeie schreef op 14 februari 2004 @ 19:38:
ok. het volgende... ik heb dus ook een Demon Wide-open lijn aangevraagd en dit is allemaal prima gegaan... Lijn is opgeleverd en ik heb de ZyXEL hier liggen... aangesloten, geconfigged, omdat bij mij (centrale Groningen-Selwerd) alleen BBned leverbaar is heb ik alles op BBned geconfigged...

echter, in de mail (en in de begeleidende documentatie bij de router/modem) stond dat ik op BaByXL kom te zitten, terwijl dit hier helemaal niet leverbaar is :?

[...]

blablabla... heel leuk. Mijn DSL lampje brand groen, maar op http://connect.babyxl.nu kan ik dus niet komen, vast omdat ik dus gewoon op BBned zit, maar hier de gegevens niet van weet.

Wat moet ik doen, en hoe meld ik mezelf goed aan? want ik denk echt dat ze een fout hebben gemaakt, en dat ik echt BBned heb (aangezien ook niks anders mogelijk is)
Heb je vci op 34 gedaan en gekeken of je dan op connect.*** etc kan komen ? Ik denk dat je gewoon op babyxl zit, omdat de leverbaarheidcheckers niet up to date zijn ;)(als je op bbned zit, vci dus op 35 , en naar http://www.demon.nl/support/services/macadres.html gaan)

Eigenlijk moet hij al automatisch naar deze site gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Tutti-frutti op 14-02-2004 19:42 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
hij gaat niet automatisch... maar mn verbinding is wel opgeleverd.
ik heb zowel met de BBned als de BaByXL instellingen geprobeerd...
dus ik heb die VCI's ook correct ingesteld.
Maakt het ook uit welke firmware je hebt? ik heb namelijk al wel de firmware geflashed naar de nieuwe versie (van demon, de BBned versie)
Die ga ik nu dan wel ff naar BaByXL versie flashen en dan nog een X proberen...

zou wel tof zijn, BaByXL maar het vreemde is, daar heb ik verder nog niemand over gehoord hier in de buurt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
IceManX schreef op 14 februari 2004 @ 17:41:
[...]
Bij mij duurde dat 9 dagen, dus reken op zeker een week.
whaaah... 9 hele dagen? Damn, dat overleef ik dus echt niet. :(
Ff kijken of ik een (usb-)modempje kan lenen voor een week of twee van iemand... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
Olee, het werkt!
heb de firmware weer geflashed naar de BaByXL variant... settings goedgezet en na wat gemorrel kwam ik toch op de connectpage uit! nu mn Macadres laten registreren voila! :W

btw, wat is een betere optie, de ZyXEL instellen als router, of laten bridgen en mn Vigor 2200E erachter hangen (die ik nog voor mn @home verbinding heb liggen...)
vooral ivm hardwarematige firewall vind ik dit belangrijk... zit dat in die ZyXEL?

Edit: ik heb et ff nagevraagd maar de ZyXEL heeft geen vuurmuur? :'(
eerste ervaring... hmmm dit is best wel heel erg snel ivt. mijn @home verbinding.... _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door Boeie op 14-02-2004 20:49 . Reden: eerste ervaringen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:36
Gewoon Vigor er achter plakken :)

@ sylvesterrr: Bij mij zat er 7 dagen tussen het geaccepteerd staan en verzonden, ik had hem al wel de dag na 'verzonden' in huis (als track & trace het niet doet; don't worry; schijnt normaal te zijn :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
@Boeie: in de Akkerstraat zit ook iemand met BabyXL, terwijl een paar 100 meter verder in de A.pauwstraat ik zit met BBned.
Veel plezier met je 10% hogere download. :)
en nee er zit niet echt een firewall in de ZyXEL, maar je kunt wel een paar zaken instellen qua port-blocken of forwarden. (in routermode)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 22:04
is het normaal dat ik met 1 thread van de news.demon.nl in Grabit!It maar 27 kB/s haal? het max was toch 512 kbit/s per thread? of is dat naaar beneden geschroeft? :?

[ Voor 8% gewijzigd door Newjersey op 15-02-2004 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Newjersey schreef op 15 februari 2004 @ 09:27:
is het normaal dat ik met 1 thread van de news.demon.nl in Grabit!It maar 27 kB/s haal? het max was toch 512 kbit/s per thread? of is dat naaar beneden geschroeft? :?
Nee, het ging de afgelopen dagen wat minder, maar momenteel doet-ie 't bij mij weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-07 18:35
Regio: Rotterdam
DSL: Demon 2048
Partner: BabyXL

En sinds 2 dagen terug hebben we hier weer problemen :(. Sinds er hier een stroomstoring is geweest heb ik steeds wel/geen internet, en of ik de ZyXEL 650-R(31) nou bridged of routed instel maakt geen reet uit.

De modem blijft op zich aanstaan, alleen valt het DSL lampje enkele seconden uit steeds. Dit is bagger. Hebben hier meer mensen last van?
53 Wed Dec 01 19:29:32 2004 PP0a WARN Last errorlog repeat 5 Times
54 Wed Dec 01 19:29:32 2004 PP0a WARN MPOA Link Up
55 Wed Dec 01 19:29:32 2004 PP0f -WARN SNMP TRAP 3: link up
56 Wed Dec 01 19:35:50 2004 PP0d WARN ADSL:L1 shutdown,nLosFailNow
57 Wed Dec 01 19:35:51 2004 PP0a WARN MPOA Link Down
59 Wed Dec 01 19:35:51 2004 PP0f -WARN SNMP TRAP 2: link down
60 Wed Dec 01 19:36:07 2004 PP0a WARN MPOA Link Up
61 Wed Dec 01 19:36:07 2004 PP0f -WARN SNMP TRAP 3: link up
62 Wed Dec 01 19:37:59 2004 PP11 INFO SMT Password pass
63 Wed Dec 01 19:37:59 2004 PP00 INFO SMT Session Begin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteSpeed
Ok, de modem op RFC met wat nummertjes en een vast IP-adres werkt al een stuk beter dan het IP automatisch krijgen :{.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
Als iemand de upgrade van BBned heeft gekregen moet ie het gelijk hier neer zetten 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Motabeatz op 15-02-2004 17:07 ]

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueAce
WOOHAAA!

Wtf, ik heb gewoon verbinding :) Wel eerst naar de helpdesk moeten bellen ervoor, maar goed, het is weer opgelost. Nu nog zorgen dat ik mijn geld terug krijg voor die 3 weken, volgens Demon wordt dit verwerkt in mijn rekening van deze maand.

Al met al vind ik het toch goed behandelt van Demon. Ze hebben me duidelijk gezegd dat het hun schuld niet was en zijn uiterst behulpzaam geweest. Hopen dat dit niet vaker gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NiteSpeed schreef op 15 februari 2004 @ 14:18:
Regio: Rotterdam
DSL: Demon 2048
Partner: BabyXL

En sinds 2 dagen terug hebben we hier weer problemen :(. Sinds er hier een stroomstoring is geweest heb ik steeds wel/geen internet, en of ik de ZyXEL 650-R(31) nou bridged of routed instel maakt geen reet uit.

De modem blijft op zich aanstaan, alleen valt het DSL lampje enkele seconden uit steeds. Dit is bagger. Hebben hier meer mensen last van?

[...]
Ik heb hetzelfde probleem, maar ik krijg het als ik met BT of met Newsgroups ga downloaden.....het lijkt erop dat ZeikSel niet zoveel connecties aan kan....er is ergens een optie op de connecties naar max te zetten maar ik weet nie waar het zit.Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 14:20
Even voor de duidelijkheid met die DNS servers, adressen 135 136 137 138 zijn cache dns servers en zitten net zo ver kwa hops (met tracert) als de normale dns servers (ns0 t/m ns3.demon.nl)

Weet nou niet wat je beter kan nemen en het werkt redelijk op automatische instellingen (cache servers) van de router. (al hoewel sommige adressen even vertragingen opleveren als je er nog nooit bent geweest)

Ik heb nu weer een nieuw mailtje gekregen dat ze weer gaan sleutelen aan het netwerk op dinsdag nacht naar woensdag ochtend (17 naar 18 feb). Heb wel vaker van die mailtjes gehad toen ik nog over geplaatst moest worden van de NRP routers naar de nieuwe Cisco 10K routers. Mijn vraag daarom is ook, zijn dit nou eindelijk de mailtjes met de ongesproken zinnen "we gaan jullie abo's opkrikken" of zijn er nog steeds mensen achter NRP routers die nog naar de Cisco routers overgeplaatst moeten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
TD-er schreef op 15 februari 2004 @ 00:14:
@Boeie: in de Akkerstraat zit ook iemand met BabyXL, terwijl een paar 100 meter verder in de A.pauwstraat ik zit met BBned.
Veel plezier met je 10% hogere download. :)
en nee er zit niet echt een firewall in de ZyXEL, maar je kunt wel een paar zaken instellen qua port-blocken of forwarden. (in routermode)
hmm apart...
Ik weet niet of ik er veel van ga merken...
klopt het trouwens dat via MSN je upload niet tot zn recht komt? daar schommelt hij enorm.... maar komt niet boven de 40kb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Ik heb net ergens een speedtouch kunnen regelen, en jawel. ik heb wel line sync. :)
Ik ben nu bij de buren ff wintervorst.com aan het uitprinten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 15:23
Hey,

Volgende situatie bij mij thuis...

Ik heb op dit moment ISDN..inclusief dus een meterkast vol kastjes..

nu wil ik demon adsl en me isdn eruit...
dus ik ga me isdn opzeggen... maar kan ik nu wel al me adsl aanvragen als me isdn nog niet is opgezegd.. En hoe zit het met de apparatuur in de kast..moet ik dat zelf allemaal gaan verwijderen enzo? en ik heb nu dus boven een verbinding voor me telefoon die via dat isdn loopt... is die verbinding hier boven dan nog bruikbaar ?

Mvg Robert-jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:12
robertjan schreef op 15 februari 2004 @ 20:43:
Hey,

Volgende situatie bij mij thuis...

Ik heb op dit moment ISDN..inclusief dus een meterkast vol kastjes..

nu wil ik demon adsl en me isdn eruit...
dus ik ga me isdn opzeggen... maar kan ik nu wel al me adsl aanvragen als me isdn nog niet is opgezegd.. En hoe zit het met de apparatuur in de kast..moet ik dat zelf allemaal gaan verwijderen enzo? en ik heb nu dus boven een verbinding voor me telefoon die via dat isdn loopt... is die verbinding hier boven dan nog bruikbaar ?

Mvg Robert-jan
Ja, je kan het al aanvragen, maar is wel risicovol.
De eerste 7 dagen gebeurt er niets, dus dat is het punt niet. Je weet alleen niet wanneer linetest gedaan wordt, en dan moet analoog actief zijn, en je isdn dus wegzijn. Ook moet je wel het juiste nr opgeven bij de aanvraag. Meestal wordt je isdn hoofdnr weer je analoge nr, maar ook dat moet je dus wel zeker weten.

De kabel die naar boven loopt voor telefoon kun je idd gebruiken voor je ADSL. Modem kan dan boven. Als de kabel gewoon cat5 is, kun je de modem ook beneden plaatsen.

Ik zou zelf gewoon ISDN houden: Meerprijs is vrij klein, lekker eigen tel.nr / lijn, nummerherkenning, intern bellen (centrale), en al die dingen heb je niet bij analoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:40
Ik zit nu dus ff met een probleempje,,
Ik zelf heb ook demon enzo.. werkte perfect(router modus goed gedaan enz0)

nou, maat van me dacht ook dat te bestellen, hij besteld binen gekregen enzo,, ik zelfde als bij mij doen, die modem uitpakken, aansluiten stroom erop, kabel erin, telnet 192.168.1.1, krijg ik nu dus een error vanne kan niet openen op poort 23 ofzoiets,

Ik denk ik probeer het bij mijn pc nog een keertje dan, want daat heb ik me eigenste ook mee geconfigged, maar nee geen succes:S.. krijg ik dezelfde error.

Hoe kan dit nou ineens? beetje vaag:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEATHfLOWEr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-01 18:05

dEATHfLOWEr

Tweak Fiber 1GBit symetrical

BlueAce schreef op 15 februari 2004 @ 17:33:
WOOHAAA!

Wtf, ik heb gewoon verbinding :) Wel eerst naar de helpdesk moeten bellen ervoor, maar goed, het is weer opgelost. Nu nog zorgen dat ik mijn geld terug krijg voor die 3 weken, volgens Demon wordt dit verwerkt in mijn rekening van deze maand.

Al met al vind ik het toch goed behandelt van Demon. Ze hebben me duidelijk gezegd dat het hun schuld niet was en zijn uiterst behulpzaam geweest. Hopen dat dit niet vaker gebeurd.
Waarom heb je "wel eerst met de helpdesk moeten bellen" ? Moesten zij nog een bepaalde handeling doen of vertelde ze jouw dat je iets moest uitvoeren (modem reset of iets anders?) waardoor het weer werkt ? Ik kijk hier een maal per dag of het weer werkt maar tot dus ver zonder resultaat.

https://www.avl.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Laatst online: 03-09 19:43
sylvesterrr schreef op 15 februari 2004 @ 20:35:
Ik heb net ergens een speedtouch kunnen regelen, en jawel. ik heb wel line sync. :)
Ik ben nu bij de buren ff wintervorst.com aan het uitprinten. :P
Er zijn nu ook gewoon driver voor alle vier de netwerken te downloaden. Heb ze zelf ook pas gebruikt en het werkte prima voor het USB ISDN modem.
http://www.speedtouch.nl/drivers.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tutti-frutti schreef op 14 februari 2004 @ 19:40:
[...]

Heb je vci op 34 gedaan en gekeken of je dan op connect.*** etc kan komen ? Ik denk dat je gewoon op babyxl zit, omdat de leverbaarheidcheckers niet up to date zijn ;)(als je op bbned zit, vci dus op 35 , en naar http://www.demon.nl/support/services/macadres.html gaan)

Eigenlijk moet hij al automatisch naar deze site gaan.
Ik heb exact hetzelfde probleem. Ik krijg geen IP van Demon. Zowel met VCI 34 en VCI 35. Ik zou volgens het foldertje BabyXL moeten hebben. Maar dus ook met de VCI van BBned gewoon nada. Ik kan als ik een hard IP in de 192.168.1.x range instel wel vrolijk mijn Zyxel telnetten en vanalles configgen. DSL lampje brandt ook vrolijk. In Bridge-mode, zoals ie uit de doos kwam. De DHCP's zijn dus voor mij onbereikbaar. Waardoor geen IP. Waardoor ik dus niet bij de babyxl aanmeldpagina kan. En niet bij de demon-pagina voor het aanmelden van het mac-adres.

Ehh .. help :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 14:20
Beste BaByXL probleemhebbers:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
15-02 13:50
  Momenteel is het door een storing voor nieuwe BabyXL klanten in de
  regio Rotterdam niet mogelijk zich aan te melden via de mac-adres
  pagina. Dit zal maandag in de loop van de ochtend weer mogelijk zijn.
  --
  Because of a malfunction BabyXL customers in the Rotterdam region are
  not able to use the mac-address page at the moment. This will be
  possible again on monday in the morning.

Van: finger status@info.demon.nl
Hoop dat het wat ophelderd :)
offtopic:
Tilburg helemaal, :X wissik niet. Staat nog steeds geen meldig op status@info.demon.nl over dat gebied.

[ Voor 11% gewijzigd door LinuX-TUX op 16-02-2004 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tilburg is niet regio Rotterdam.
Morgen nog eens proberen :/

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2004 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pffff, vanuit deze hoek nog steeds geen positief nieuws over een werkende verbinding... :'(

We gaan vandaag de 4e week in zonder verbinding, hulde aan BBNed... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteSpeed
Heb je dezelfde soort errorlog als je in de router kijkt met telnet?
Ik heb nu al 2 dagen een enorm brakke verbinding, en ik denk dat het aan de ZyXEL ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Ik heb mijn ZyXEL modem in routerstand gezet en heb vrij vaak dat 'ie zichzelf reset met als melding dat errorlog.c:1190 een reset doet. (foutmelding kun je zien als je via de seriele kabel in menu 24.1 zit)
Nu had ik ook "bridge" aangezet (dus niet de hele modem in bridging mode, maar in menu 11.1 (Remote Node Profile) rechts bovenaan.
Hierna bleef 'ie zo'n kleine 60 uur draaien, maar vanochtend om 10:40 ging 'ie weer plat. Ik was er niet bij, dus weet niet met wat voor foutmelding.

code:
1
2
3
4
5
6
7
  48 Mon Feb 16 10:40:06 2004 PP0d  WARN  ADSL:L1 shutdown,nLosFailNow
  49 Mon Feb 16 10:40:07 2004 PP0a  WARN  MPOA Link Down
  51 Mon Feb 16 10:40:07 2004 PP0f -WARN  SNMP TRAP 2: link down
  52 Mon Feb 16 10:40:07 2004 PP0f  WARN  netMakeChannDial: err=-3001 rn_p=80419238
  53 Mon Feb 16 10:40:23 2004 PP0a  WARN  Last errorlog repeat 37 Times
  54 Mon Feb 16 10:40:23 2004 PP0a  WARN  MPOA Link Up
  55 Mon Feb 16 10:40:23 2004 PP0f -WARN  SNMP TRAP 3: link up

elke (exact) 30 minuten krijg ik ook het volgende te zien:
45 Mon Feb 16 10:18:39 2004 PP0f WARN rt_drop: target = 52a11e00 nmask=23 code=05

Is dit voor iemand herkenbaar en/of is er een oplossing bekend?
Ik ben nu trouwens ook weer met de upstream op 896 kbps geconnect (is vrijwel altijd 864 kbps)

Het is niet zo heel erg vervelend, omdat de resets ongeveer 1x per dag gemiddeld zijn en je vaak zelfs niet eens je ssh-connecties verliest, maar het liefst heb ik natuurlijk dat dat ding nooit reset :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Laatst online: 27-02 16:10
edit

Ik weet het al :)

[ Voor 84% gewijzigd door Freek op 16-02-2004 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op 16 februari 2004 @ 11:42:
Ik heb mijn ZyXEL modem in routerstand gezet en heb vrij vaak dat 'ie zichzelf reset met als melding dat errorlog.c:1190 een reset doet. (foutmelding kun je zien als je via de seriele kabel in menu 24.1 zit)
Nu had ik ook "bridge" aangezet (dus niet de hele modem in bridging mode, maar in menu 11.1 (Remote Node Profile) rechts bovenaan.
Hierna bleef 'ie zo'n kleine 60 uur draaien, maar vanochtend om 10:40 ging 'ie weer plat. Ik was er niet bij, dus weet niet met wat voor foutmelding.

code:
1
2
3
4
5
6
7
  48 Mon Feb 16 10:40:06 2004 PP0d  WARN  ADSL:L1 shutdown,nLosFailNow
  49 Mon Feb 16 10:40:07 2004 PP0a  WARN  MPOA Link Down
  51 Mon Feb 16 10:40:07 2004 PP0f -WARN  SNMP TRAP 2: link down
  52 Mon Feb 16 10:40:07 2004 PP0f  WARN  netMakeChannDial: err=-3001 rn_p=80419238
  53 Mon Feb 16 10:40:23 2004 PP0a  WARN  Last errorlog repeat 37 Times
  54 Mon Feb 16 10:40:23 2004 PP0a  WARN  MPOA Link Up
  55 Mon Feb 16 10:40:23 2004 PP0f -WARN  SNMP TRAP 3: link up

elke (exact) 30 minuten krijg ik ook het volgende te zien:
45 Mon Feb 16 10:18:39 2004 PP0f WARN rt_drop: target = 52a11e00 nmask=23 code=05

Is dit voor iemand herkenbaar en/of is er een oplossing bekend?
Ik ben nu trouwens ook weer met de upstream op 896 kbps geconnect (is vrijwel altijd 864 kbps)

Het is niet zo heel erg vervelend, omdat de resets ongeveer 1x per dag gemiddeld zijn en je vaak zelfs niet eens je ssh-connecties verliest, maar het liefst heb ik natuurlijk dat dat ding nooit reset :)
Ik heb het precies hetzelfde :(.
Ligt dit aan de router, of aan Demon?

/edit/

*Posted door NiteSpeed*

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2004 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:09
Ik heb sinds vrijdag eindelijk demon werkend en ik probeer nu met mrtg de stats te voorschijn te halen. Dit lukt gedeeltelijk maar krijg volgens mij verkeerde waardes terug.
Ik heb een 1024/512 verbinding en dat geeft het (Zyxel) modem ook aan.
Echter mrtg geeft alleen 512 aan en als ik kijk naar download snelheid komt die in de grafieken niet boven 501kb/s terwijl ik op dat moment toch echt met 100kB/s download. Heeft iemand een goede configuratie file voor mij?

Stats

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De lengte van je telefoonlijn is ongeveer 2918 meter. Op deze lijn zijn alle diensten leverbaar. Je bent aangesloten op centrale Heerlen-Kerkrade.

welke snelheden zou ik kunnen halen ik wil graag 1mbit upload zou dat mogelijk zijn met die afstand wat ik heb tot de centrale volgens deze tabel http://www.sneladsl.nl/images/faq/snelhedendsl.gif zou dat wel zo'n beetje mogelijk moeten zijn.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.