[Ervaringen] Demon DSL Express #10

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.978 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:49

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 13:07:
De lengte van je telefoonlijn is ongeveer 2918 meter. Op deze lijn zijn alle diensten leverbaar. Je bent aangesloten op centrale Heerlen-Kerkrade.

welke snelheden zou ik kunnen halen ik wil graag 1mbit upload zou dat mogelijk zijn met die afstand wat ik heb tot de centrale volgens deze tabel http://www.sneladsl.nl/images/faq/snelhedendsl.gif zou dat wel zo'n beetje mogelijk moeten zijn.
Lees de startpost, die staat er niet voor niets :)

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:21
Ik vraag me af of je net als bij KPN-ADSL moet inloggen. (VPN-verbinding instellen e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 07:46
sylvesterrr schreef op 16 februari 2004 @ 14:12:
Ik vraag me af of je net als bij KPN-ADSL moet inloggen. (VPN-verbinding instellen e.d.)
Nee

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Owke, ik ben eindelijk online. :) Ff het een en ander uitzoeken dan maar he. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oRc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-03-2022

oRc

\o/ Garfield \o/

Net ook 8Mbit / 1Mbit DSL Express besteld. Zit op zo'n 500 meter van de wijkcentrale. @Home nog even opzeggen en gaan met die banaan :P. Ik weet alleen niet zeker of ik het zelf kan aansluiten. Iemand ervaring met die monteurs ?

[ Voor 13% gewijzigd door oRc op 16-02-2004 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:45

Robtimus

me Robtimus no like you

oRc schreef op 16 februari 2004 @ 15:12:
Net ook 8Mbit / 1Mbit DSL Express besteld. Zit op zo'n 500 meter van de wijkcentrale. @Home nog even opzeggen en gaan met die banaan :P. Ik weet alleen niet zeker of ik het zelf kan aansluiten. Iemand ervaring met die monteurs ?
1) als je nu opzegt, loopt je @Home abo af op 1 april. Ik weet niet of dat in jouw geval voldoende tijd is om zonder internet te zitten. Als er nog plek in de centrale is waarschijnlijk wel.
2) Kijk eens naar het punt waar de telefoonaansluiting zit (de hoofdaansluiting dus). Als de telefoon daar met een RJ11 plug inzit (evt die RJ11 plug in zo'n grote stekker en die in de contactdoos), dan is het een makkie: RJ11 eruit, splitter met bijgeleverd kabeltje ertussen pluggen, je telefoon RJ11 in de splitter, kabeltje tussen splitter en modem en daarna is het fysiek al fertig (volgorde kan evt anders, maar moet niks uitmaken). Zelfs ik kon het.
Als de telefoonlijn niet met een RJ11 plug in de contactdoos zit, evt met zo'n grote stekker, dan is het wat lastiger en hoef je pas (misschien) een monteur te laten komen.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Mijn upload is perfect (90 KB/s), maar m'n download is een beetje vreemd. Ik kan bestanden maar niet volledig downloaden (ik heb verschillende browsers en download managers geprobeerd). FTP (NL/US-servers) download doet ook dom, de ene keer kan ik niks downloaden, de andere keer varieert het tussen 30-70 KB/s (bij een chello-gebruiker gaat dat met 150 KB/s).

Help? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:32

m0nk

16-09-2003 15.15

sylvesterrr schreef op 16 februari 2004 @ 16:07:
Mijn upload is perfect (90 KB/s), maar m'n download is een beetje vreemd. Ik kan bestanden maar niet volledig downloaden (ik heb verschillende browsers en download managers geprobeerd). FTP (NL/US-servers) download doet ook dom, de ene keer kan ik niks downloaden, de andere keer varieert het tussen 30-70 KB/s (bij een chello-gebruiker gaat dat met 150 KB/s).

Help? :'(
Alles goed aangesloten? Splitter etc?

Anders gewoon even bellen met de Demon Servicedesk..

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Alles goed aangesloten? Zekers. De upload is iig 90 KB/s. Download gaat soms eventjes met >200 KB/s.

Bellen met de Demon Servicedesk lijkt mij niet zo'n verstandig idee. De lijn is namelijk nog niet officieel opgeleverd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb als IP adres en 80..... .... ... nummer , hoe kom ik in de modem config , Telnet 192.168.1.1 werkt niet ?

Misschien een domme vraag maar ik snap het niet helemaal meer |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 16:22:
Ik heb als IP adres en 80..... .... ... nummer , hoe kom ik in de modem config , Telnet 192.168.1.1 werkt niet ?

Misschien een domme vraag maar ik snap het niet helemaal meer |:(
Achja, soms wordt het gewoon allemaal even teveel he... :*)

Maar je moet je IP van je netwerkkaart even op 192.168.1.33 zetten met als sub 255.255.255.0 (als ik het goed heb)
Dan zou het wel moeten gaan met die telnet sessie.
Vergeet naderhand niet het IP nummer van de netwerkkaart weer op dinamisch te zetten.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx het werkt , nu nog kijken of ik hem als router aan de praat krijg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:HlpDsK schreef op 16 februari 2004 @ 00:27 :Ik heb exact hetzelfde probleem. Ik krijg geen IP van Demon. Zowel met VCI 34 en VCI 35. Ik zou volgens het foldertje BabyXL moeten hebben. Maar dus ook met de VCI van BBned gewoon nada. Ik kan als ik een hard IP in de 192.168.1.x range instel wel vrolijk mijn Zyxel telnetten en vanalles configgen. DSL lampje brandt ook vrolijk. In Bridge-mode, zoals ie uit de doos kwam. De DHCP's zijn dus voor mij onbereikbaar. Waardoor geen IP. Waardoor ik dus niet bij de babyxl aanmeldpagina kan. En niet bij de demon-pagina voor het aanmelden van het mac-adres.

Ehh .. help
Precies hetzelfde hier en ook natuurlijk veel te veel en te snel willen want ik heb nog geen email gehad dat de lijn al is opgeleverd :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2004 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Nadat ik een beetje met de kabels heb zitten spelen heb ik geen line-sync meer. Kan het zijn dat ik eraf ben geschopt door Tiscali/Demon? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 17:13:
[...]

Precies hetzelfde hier en ook natuurlijk veel te veel en te snel willen want ik heb nog geen email gehad dat de lijn al is opgeleverd :)
Zowel de info-pagina van demon, als het mailtje dat in een week geleden heb ontvangen, zegt dat de lijn is opgeleverd. Maar het werkt niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 18:56:
[...]

Zowel de info-pagina van demon, als het mailtje dat in een week geleden heb ontvangen, zegt dat de lijn is opgeleverd. Maar het werkt niet :(
In dat geval zou ik zeker contact opnemen met de demon helpdesk.

Ik mag nog niet want helaas is mijn connectie nog niet officieel opgeleverd. :X

Laat a.u.b. horen wat je hebt gedaan straks misschien heb ik er ook nog iets aan ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2004 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 18:56:
[...]

Wat werkt er niet? Brandt je DSL-lampje? Is je splitter goed aangesloten? 'Het werkt niet' is niet echt veel informatie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht al sinds eind oktober 2003 (drie en een halve maand) op mijn aansluiting. Er is al twee keer toegezegd dat de lijn binnen twee weken zou worden opgeleverd en het werkt nog steeds niet.

De helpdesk heeft mij drie weken geleden verzekerd dat de aansluiting 12 februari zeker opgeleverd zou worden. Toen het de 12e nog niet werkte heb ik de helpdesk nog maar eens gebeld en zij vroegen om nog een paar dagen geduld.

Ik heb het helemaal gehad met demon!
Daarom heb ik een boze brief gestuurd met daarin volgende slotalinea:
Aangezien Demon tot twee maal toe toezegging niet is nagekomen en een wachttijd van drie en een halve maand absurd is, voel ik mij niet langer aan Demon gebonden. Bij dezen zeg ik dan ook de aanvraag voor de ADSL-aansluiting op. Het “doe-het-zelf”-pakket stuur ik volgende week onder rembours aan u terug. Ik neem aan dat mijn lijn voor 23 februari wordt vrijgegeven voor andere providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:36
Ik heb het een tijdje aangekeken, maar vind het toch wat vaag; Als ik de connectie/min. test via speedtest doe, haal ik meestal rond de 160 connecties per minuut. Das toch veel te laag? Als je de gemiddelde cijfers van mijn abbo bekijkt dan ligt die ruim boven de 500 connecties per minuut. Zou dit puur aan de kwaliteit van de verbinding tussen de centrale en mij liggen? Mijn download en upload zijn wel normaal (108/52) :) Verder gaat het gamen ook prima, en internet paginas heb ik snel voor me neus. Daar geen problemen mee, maar vind het gewoon zo vreemd dat het aantal connecties per minuut zo laag ligt. Op dit moment zelfs maar 87 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Zyxel vandaag weer aangezet en ik kon meteen registreren. Volgens Demon hoort Tilburg dus bij Regio Rotterdam.
Download : 757.8 KByte/sec
Upload : 82.6 KByte/sec
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MR_VIPER schreef op 13 februari 2004 @ 13:54:
[...]

Weet je wat gemeen is? In juli een aanvraag doen voor 512/256 omdat je verder zit als 4 km van de centrale. In september lezen dat er verhogingen komen. Weten dat je lijn volgens de metingen van het modem de verhoging aankan. Ook weten dat je ivm een 4 km van de centrale nooit een verhoging zal krijgen. En dus weten dat je 10 maanden teveel betaald? En dan loop jij te zeuren dat je al 4 a 5 maanden teveel betaald en je contract bijna stopt waardoor je weer keuze voor iets anders hebt? Je kunt beter blij zijn dat je internet hebt. Ik ben blij dat ik uberhaupt ADSL kan nemen op 4 km van de centrale. En natuurlijk vind ik het klote dat ik geen verhoging ga krijgen en teveel betaal maar daarvoor heb ik een contract afgesloten met demon. Dus ik krijg wat ik besteld. Tough luck. En wat betreft dat zoethoudertje. Als je verder leest zie je ook dat die berichten onder een andere titel worden aangevuld met data waarop ze denken te mirgreren. Ze laten de rest ook staan zodat je terug kunt lezen welke corespondentie er is geweest. Zoethoudertje is een nogal grote wassen neus als je iets beter leest en verder kijkt.
Verder wel alles goed :?

Precies, ik heb gekozen voor 512/256. Dan wil ik dus niet 1024/512. Iedereen betaalt nu EUR 19,95 voor 512/256. Waarom moet ik dan het dubbele betalen? Naaien van bestaande klanten heet dat.

//edit
Ik zie nu dat ze voor het downgraden dook nog eens EUR 50,- durven te vragen! Schandalig! Wat een hufters zeg, eerst laten ze je een half jaar het dubbele betalen en dan halen ze het ook nog in hun hoofd downgradekosten te berekenen terwijl ik nooit om een upgrade gevraagd heb. Ik wil gewoon 512/256! Dit kan echt niet...

//edit2
Van hun site "Indien Demon DSL Express sinds het aangaan van uw contract in prijs is veranderd, heeft u ook de mogelijkheid om alleen de maandelijkse prijs van uw pakket aan te passen. U kiest in dat geval voor dezelfde snelheid als van uw huidige pakket. Bij een prijsaanpassing zonder snelheidsdowngrade worden geen eenmalige kosten berekend." lekker vaag. Dit is dus pas mogelijk na de snelheidsverhoging zodat er toch een snelheidsdowngrade moet worden gedaan? Althans, zo staat het hier...

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2004 05:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Tue Feb 17 2004 om 05:36:22 UTC+0100)

Download : 799.5 KByte/sec
Upload : 86.7 KByte/sec
Connection : 1,573.0 Conn/min
Ping test Nederland : 9.0 ms

Het werkt! en dat terwijl de lijn nog niet eens officieel is opgeleverd :P

Das toch best netjes van demon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 05:30:
[...]

Precies, ik heb gekozen voor 512/256. Dan wil ik dus niet 1024/512. Iedereen betaalt nu EUR 19,95 voor 512/256. Waarom moet ik dan het dubbele betalen? Naaien van bestaande klanten heet dat.

//edit
Ik zie nu dat ze voor het downgraden ook nog eens EUR 50,- durven te vragen! Schandalig! Wat een hufters zeg, eerst laten ze je een half jaar het dubbele betalen en dan halen ze het ook nog in hun hoofd downgradekosten te berekenen terwijl ik nooit om een upgrade gevraagd heb. Ik wil gewoon 512/256! Dit kan echt niet...

//edit2
Van hun site "Indien Demon DSL Express sinds het aangaan van uw contract in prijs is veranderd, heeft u ook de mogelijkheid om alleen de maandelijkse prijs van uw pakket aan te passen. U kiest in dat geval voor dezelfde snelheid als van uw huidige pakket. Bij een prijsaanpassing zonder snelheidsdowngrade worden geen eenmalige kosten berekend." lekker vaag. Dit is dus pas mogelijk na de snelheidsverhoging zodat er toch een snelheidsdowngrade moet worden gedaan? Althans, zo staat het hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of er nog mensen zijn met de bekende 26 januari problemen, maar ik zit nog steeds zonder verbinding. Blijkbaar moet die gifbeker helemaal leeg hier... :(

Het laatste nieuws is dat er nog steeds ongeveer 30 mensen zonder verbinding zitten. Gisteren heeft BBNed er maar liefst 10 gedaan, dus met een beetje pech duurt het nog een dag of drie...

Dan zit ik dus 4 weken zonder werkende verbinding, wat een grap. Wat voor bedrijf sluit contracten waarin het mogelijk is dat hun leverancier dit kan flikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 05:30:
[...]

Neuh, dat is nakomen van een contract die beide partijen aangegaan zijn.
Jij wilde 512/256 voor x bedrag 1 jaar lang, dat krijg je nu.
Dat Demon de snelheid verhoogt naar 1024/512 voor hetzelde bedrag dat je bent overeengekomen is leuk, maar niet iets waartoe Demon verplicht is.
Na 1 jaar kun je doen wat je wilt, je abo downgraden naar 512/256 voor het dan geldende bedrag ofzo, of naar een andere provider die een gratis pc weggeeft, of een mobiele telefoon, of modem, je ziet maar.
Maar goed, dit is al meerdere malen in dit topic behandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
HlPdSk & Anticaper: ook babyxl/Tiscali ?
Zou Nijmegen ook bij omgeving Rotterdam horen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Laatst online: 09-09 10:12

Whuzz

Dodgeball!

Het is nu 3 weken geleden sinds mijn aanvraag en 2 weken geleden sinds de bevestiging. Hopen dat BBNed een beetje opschiet met die lijntest. Ik wil zo graaaaaag! :)
Ik ben die <16 Kb upload van Chello zoooo zat. En hun brakke mailserver en de slechte pings, disconnects, enz enz.
Ik wil weer gamen, Emulen en onbezorgd surfen zonder 3 keer op F5 te hoeven rammen bij elke pagina! :(

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 16:45
Vraag: de nieuwsgroepen zijn prima, maar de xpat search vindt ik erg traag iemand een andere oplossing, gewoon headers downen of ander proggie gebruiken (nu Newsleecher) als ik een xpat-search op a.b.nl doe dan is ie ca. 15 a 20min later klaar met zoeken :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 17:31
Whuzz schreef op 17 februari 2004 @ 11:23:
Het is nu 3 weken geleden sinds mijn aanvraag en 2 weken geleden sinds de bevestiging. Hopen dat BBNed een beetje opschiet met die lijntest. Ik wil zo graaaaaag! :)
Ik ben die <16 Kb upload van Chello zoooo zat. En hun brakke mailserver en de slechte pings, disconnects, enz enz.
Ik wil weer gamen, Emulen en onbezorgd surfen zonder 3 keer op F5 te hoeven rammen bij elke pagina! :(
Tel er nog maar 8 weken bij voor dat je de aansluiting daadwerkelijk hebt.

Ik zelf heb 4 maanden moeten wachten voor dat de aansluiting opgelevert werd en toen kon ik nog een week wachten omdat ze een profiel fout hadden gemaakt.

Zit nu nog tewachten op de modem is volgens hun op 30-01-2004 verstuurt maar heb het nog steeds niet binnen.

En de tracking nummer die ik heb van demon is niet terug tevinden bij de tpg en ook niet op tracktrace.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Laatst online: 09-09 10:12

Whuzz

Dodgeball!

meat106 schreef op 17 februari 2004 @ 11:40:

Ik zelf heb 4 maanden moeten wachten voor dat de aansluiting opgelevert werd en toen kon ik nog een week wachten omdat ze een profiel fout hadden gemaakt.
8)7 Ik mag toch niet hopen dat het zo lang gaat duren zeg :(
In de startpost staat een link naar een site waar je kunt invoeren (en checken in je regio) hoelang de wachttijd was. In apeldoorn was dat gemiddeld 27 dagen, dus ik heb goede hoop dat het binnenkort voor elkaar is :)

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:55
Ligt het bij anderen ook plat nu? Ik zit op het netwerk van BabyXL, postcode 2532...

Toevoeging: in mijn modem status zie ik dat ik IP adres 0.0.0.0 heb. Dus kennelijk echt een storing bij Demon?

[ Voor 41% gewijzigd door posttoast op 17-02-2004 11:58 . Reden: Toevoeging ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sylvesterrr schreef op 17 februari 2004 @ 11:19:
BaByXL idd hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Vincent Bovelander schreef op 17 februari 2004 @ 11:52:
Ligt het bij anderen ook plat nu? Ik zit op het netwerk van BabyXL, postcode 2532...

Toevoeging: in mijn modem status zie ik dat ik IP adres 0.0.0.0 heb. Dus kennelijk echt een storing bij Demon?
In mijn modem-status staat 'Modem is down' (speedtouch home tweaked). Als het een storing aan de overkant (demon/tiscali) is, is er sinds gistermiddag een storing. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Even een heel ander ''probleem''

Hebben jullie ook last van rete slome nieuwsgroepen? 1Mbit haal ik maar net aan met 3 linkjes open...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepiroth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 07:55
Heeft iemand enig idee waarom Demon ineens niet meer beschikbaar is op mijn adres ?
Ik heb onlangs mijn adsl verbinding opgezegd om over te stappen naar Demon en nu is ineens Demon niet meer beschikbaar :? 8)7 Weken lang is het gewoon beschikbaar geweest en uitgerekend nu stopt Demon ineens met leveren van adsl op mijn adres. Ik heb demon gisteren al gemaild maar nog steeds geen reactie gehad.
Het gekke is dat andere providers via BBNED nog wel adsl leveren op mijn adres.

Wat moet ik nu thuis zonder internet ;(

[ Voor 7% gewijzigd door Sepiroth op 17-02-2004 12:18 . Reden: postcode verwijderd, is niet meer nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Sepiroth: bel Demon maar even op. ;)
Btw, als ik jou was zou ik je postcode+huisnummer eventjes weghalen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sepiroth schreef op 17 februari 2004 @ 12:07:
Heeft iemand enig idee waarom Demon ineens niet meer beschikbaar is op mijn adres ?
Het zou kunnen zijn dat je centrale (tijdelijk) vol zit. Zoiets heb ik ook eens gehad toen ik een KPN ADSL-abonnement wilde afsluiten.
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
sylvesterrr schreef op 17 februari 2004 @ 12:04:
[...]

In mijn modem-status staat 'Modem is down' (speedtouch home tweaked). Als het een storing aan de overkant (demon/tiscali) is, is er sinds gistermiddag een storing. :|
Ik had vanmorgen nog gewoon verbinding, dus waarschijnlijk is dit iets anders dan...

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Laatst online: 10-09 10:37
Hmm, ik hoop binnen nu en 3 weken mn modem te krijgen, ik begin chello ook aardig zat te worden:S heb mn chello abbo al opgezegt en het doosje waarmee ik mn modem terug mee moet sturen ligt al klaar :)

29feb. eindigt mn chello .... hopen dak voor die tijd demon heb ... maar betwijfel het als ik het zo hoor. zal waarschijnlijk zonder internet zitten :(

oeeehhh.... wordt bikkele voor de tv!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Piksa schreef op 17 februari 2004 @ 12:09:
29feb. eindigt mn chello .... hopen dak voor die tijd demon heb ... maar betwijfel het als ik het zo hoor. zal waarschijnlijk zonder internet zitten :(
Ik zit al DRIE WEKEN zonder internet (ex-chello gebruiker).
oeeehhh.... wordt bikkele voor de tv!
Als er iets op tv is jah... :|
Vincent Bovelander schreef op 17 februari 2004 @ 12:09:
[...]

Ik had vanmorgen nog gewoon verbinding, dus waarschijnlijk is dit iets anders dan...
Hmm... toch blijf ik hopen dat het zometeen wel werkt. :P

[ Voor 26% gewijzigd door Mawlana op 17-02-2004 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blender
  • Niet online
@sylvesterrr: op welke centrale in Nijmegen zit je? Ik heb op 23 januari aangevraagd. Op 2 februari werd de status geaccepteerd maar heb nog niets ontvangen, ook geen mailtje gehad ofzo. Zijn er problemen in Nijmegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien domme vraag, maar vrij simpel...
ik krijg over 2 weken Demon hier in huis, en wilde alvast het netwerk aanleggen. Ik dus naar de winkel om een router te kopen, vraagt die verkoper: "Voor een netwerk modem, of een USB modem?"

Ik heb geen idee, wat krijg ik straks van Demon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 12:40:
Misschien domme vraag, maar vrij simpel...
ik krijg over 2 weken Demon hier in huis, en wilde alvast het netwerk aanleggen. Ik dus naar de winkel om een router te kopen, vraagt die verkoper: "Voor een netwerk modem, of een USB modem?"

Ik heb geen idee, wat krijg ik straks van Demon?
Netwerk-modem. Als je tenminste de modem bij Demon hebt gekocht :)

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg een modem van Demon, die ik overigens gratis kreeg (voor 1 feb besteld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 08:26

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Ik vraag me toch af hoe dat komt dat er mensen hier rondlopen die geen ip krijgen.
Vanochtend heb ik mijn 7e Demon adsl aangesloten,
dat was die isdn lijn die 3 dagen na de lijntest/bevestigd,
door kpn is omgezet van isdn naar analoog. >:)
Deze mensen hadden hun modem vandaag nog niet,
heb mijn eigen reserve modem daar aangesloten.
Eerst kreeg ik inderdaad ook geen IP,
toen heb ik 35 veranderd in 34, kwam ik direct op tiscali.nl
Had hier dus geen BBNed zoals bij mij thuis maar Tiscali.
Daarna mijn modem als router ingesteld,
afgesproken dat ik hun nieuwe modem krijg.
En het mac adres geregd bij Demon.
Weer eentje die binnen 3 weken verbinding heeft, afkoelperiode meegerekend. :Y)

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chutney schreef op 17 februari 2004 @ 12:06:
Even een heel ander ''probleem''

Hebben jullie ook last van rete slome nieuwsgroepen? 1Mbit haal ik maar net aan met 3 linkjes open...
Ik heb ze vannacht en gisterenavond geprobeert en ik baal er flink van.

Listings ophalen ging echt maar met 2 kb/sec en vaak gewoon niks. Dan groups uitlezen ok ranzig traag en vaak timeouts.

WTF??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
blender schreef op 17 februari 2004 @ 12:25:
@sylvesterrr: op welke centrale in Nijmegen zit je? Ik heb op 23 januari aangevraagd. Op 2 februari werd de status geaccepteerd maar heb nog niets ontvangen, ook geen mailtje gehad ofzo. Zijn er problemen in Nijmegen?
centrale ergens in hatert. Op 22 december 2003 aangevraagd, 16 januari 2004 bevestigd en op 11 februari geaccepteerd-->capaciteitsproblemen. :|
---
Ik vind het echt weird. Eergisteren avond had ik line-sync, en wel tot gistermiddag (toen ik met de kabels heb zitten spelen). Nu brand het line-sync lampje soms 2-3 seconden lang, en begint dan weer te knipperen. En ja, ik heb de splitter en modem goed aangesloten.

Ik herinner me nog iets van gistermiddag. Vlak voor ik geen line-sync meer had, nam ik de telefoon boven, die niet op de splitter was aangesloten, op: er was ruis e.d. Toen zag ik dat ik geen line-sync meer had.

[ Voor 35% gewijzigd door Mawlana op 17-02-2004 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

meat106 schreef op 17 februari 2004 @ 11:40:

Dat jij zo lang hebt moeten wachten wil niet zeggen dat iedereen zo lang moet wachten. Ik kreeg het mailtje dat het was opgeleverd 32 dagen na de aanvraag, 2 dagen later alles aangesloten en ik kon meteen internetten.
Zit nu nog tewachten op de modem is volgens hun op 30-01-2004 verstuurt maar heb het nog steeds niet binnen.

En de tracking nummer die ik heb van demon is niet terug tevinden bij de tpg en ook niet op tracktrace.nl.
Neem direct contact op met Demon en de TPG, want je modem is of verkeerd verzonden of kwijtgeraakt. No way nml dat een modem pas na 18 dagen afgeleverd wordt; zelfs met een foute postcode (waarbij ze het dus handmatig moeten uitzoeken) is ie er binnen een week.

Zelf heb ik ook eens gehad dat de pakketten die ik had verzonden niet op t&t waren terug te vinden, maar de TPG kon me bij navraag wel vertellen dat ze wel afgeleverd waren.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:59
Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 13:19:
[...]Ik heb ze vannacht en gisterenavond geprobeert en ik baal er flink van.

Listings ophalen ging echt maar met 2 kb/sec en vaak gewoon niks. Dan groups uitlezen ok ranzig traag en vaak timeouts.

WTF??
bij mij precies hetzelfde (listings gaan ook maar met 2kb/sec enzo, ik stel express al in met Xnews dat ie niet alle headers binnenhaalt maar ook dan nog is het huilen...)
Dat is dus een flinke tegenvaller...

ook, ik was gister een beetje aan het testen. Aangezien de ZyXEL geen ingebouwde firewall heeft, ga ik toch weer mn 2200E Draytek erachter hangen. Echter, als ik dit doe, wordt mn verbinding een stuk minder :?

van 750kb down naar 650 kb down bij speedtest. en de upload gaat van 75 naar 60. (ook bij speedtest dus, mn up is wel hoger, vriend van me met demon in tilburg had het getest via SLSK, en daar haalde hij de hele tijd 90kb/sec bij me, maar met die draytek ertussen dus niet meer)
Waar kan dit aan liggen en is dit een bekend verschijnsel? want ik vind het erg vreemd...

Wat is een goed (snel) alternatief voor de ZyXEL? dan het liefst een modem/router/switch in 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Vigor 2600 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Iemand nog ideeen voor de startpost? De DNS-servers zal ik er sowieso inzetten evenals een update van het upgradeverhaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Boeie schreef op 17 februari 2004 @ 14:19:
[...]
bij mij precies hetzelfde (listings gaan ook maar met 2kb/sec enzo, ik stel express al in met Xnews dat ie niet alle headers binnenhaalt maar ook dan nog is het huilen...)
Dat is dus een flinke tegenvaller...

ook, ik was gister een beetje aan het testen. Aangezien de ZyXEL geen ingebouwde firewall heeft, ga ik toch weer mn 2200E Draytek erachter hangen. Echter, als ik dit doe, wordt mn verbinding een stuk minder :?

van 750kb down naar 650 kb down bij speedtest. en de upload gaat van 75 naar 60. (ook bij speedtest dus, mn up is wel hoger, vriend van me met demon in tilburg had het getest via SLSK, en daar haalde hij de hele tijd 90kb/sec bij me, maar met die draytek ertussen dus niet meer)
Waar kan dit aan liggen en is dit een bekend verschijnsel? want ik vind het erg vreemd...

Wat is een goed (snel) alternatief voor de ZyXEL? dan het liefst een modem/router/switch in 1
Dat de download niet boven 650KByte/sec komt is bekend.
Dat is 1 van de redenen dat ik het 2048/1024 abbo genomen heb.
De upload is bij mij echter wel gewoon 110KByte/sec.
Heel misschien dat de upload iets inzakt bij jou vanwege die hoge download.

Anders moet je de Draytek Vigor 2600 nemen,
die kan wel 8192/1024 aan, en heeft een ingebouwd modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Weet niemand waarom ik geen line-sync meer heb? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:25

Wildfire

Joy to the world!

Demon maakt het nu wel erg bont!

Uit demon.nl.announce:
Met ingang van woensdag 18 februari 2004 voert Demon een wijziging uit
aan de manier waarop de Usenet dienst (nieuwsgroepen) wordt
aangeboden. Het aantal poorten dat per gebruiker gelijktijdig gebruikt
kan worden zal worden teruggebracht van drie naar twee.
Deze wijziging heeft alleen gevolgen voor die gebruikers die
gebruikmaken van meerdere poorten tegelijk.

Het terugbrengen van het aantal poorten per klant is bedoeld als
tijdelijke oplossing voor de problemen die sommige klanten ondervinden
met de bereikbaarheid van de nieuwsserver. Demon werkt aan een
structurele oplossing.
Demon wordt steeds slechter en slechter... ze roepen nu al een paar maanden dat er een structurele oplossing komt, maar dat ze in de tussentijd wel connecties bijkopen.

Nu opeens geen connecties bijkopen, nee ze beperken het aantal gelijktijdige verbindingen van drie naar twee. Leuk hoor! Er zijn genoeg binary-downers en die zitten nu met een groot probleem. Eerst hadden we zo'n 150 kilobyte/sec om te downloaden, dat vond ik nog net te doen, maar nu houden we dus maar 100 kilobyte/sec over!

Waardeloos! :(

(en nee, ik ben niet zo'n 24-uur-per-dag-continu-leechende-tweaker)

--edit--
Bedenk ik me zojuist: nu houden de echte leechers de verbindingen nòg langer bezet, omdat de snelheid nu lager wordt en ze dus langer over hun downloads doen...

[ Voor 7% gewijzigd door Wildfire op 17-02-2004 15:03 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:12
Wildfire schreef op 17 februari 2004 @ 15:00:
...

--edit--
Bedenk ik me zojuist: nu houden de echte leechers de verbindingen nòg langer bezet, omdat de snelheid nu lager wordt en ze dus langer over hun downloads doen...
Tja, aan de ene kant houd je zo idd meer poorten vrij, aan de andere kant zijn ze langer bezet.

In het begin heb ik ook veel geleeched vanaf supernews. Nu heb ik gewoon een payserver, werkt veel beter: Betere snelheden, en retentie is iets beter dan supernews.
Kost me 11 eur ofzo met de huidige dollarkoers, maar scheelt een hoop gezeik

Gewoon limiet op die newsserver gooien, bv 20gb/maand, en dan basta. De grootverbruikers kopen maar een abbotje bij een payserver, en de andere klanten zijn niet de dupe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepoMan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-02-2021
Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 07:04:
Ik weet niet of er nog mensen zijn met de bekende 26 januari problemen, maar ik zit nog steeds zonder verbinding. Blijkbaar moet die gifbeker helemaal leeg hier... :(

Het laatste nieuws is dat er nog steeds ongeveer 30 mensen zonder verbinding zitten. Gisteren heeft BBNed er maar liefst 10 gedaan, dus met een beetje pech duurt het nog een dag of drie...

Dan zit ik dus 4 weken zonder werkende verbinding, wat een grap. Wat voor bedrijf sluit contracten waarin het mogelijk is dat hun leverancier dit kan flikken?
Helaas heb ik ook nog steeds geen verbinding.
Ik vind de service echt waardeloos van Demon en begrijp eigenlijk al vanaf het begin niet waarom ik niet op BabyXL ben aangesloten aangezien dat ook in deze regio beschikbaar is....
Bovendien ben ik ook overgestapt naar Demon voor de goede newsserver en nu gaan ze daar ineens aanpassingen aan maken.
Echt een waardeloze provider!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:25

Wildfire

Joy to the world!

Als Demon uiteindelijk met die reeds lang beloofde structurele oplossing komt en het blijkt maar slappe boel te zijn, dan moet ik toch maar eens op zoek naar een nieuwe primaire newsserver.

Ik gebruik nu dus Demon als primaire server, met Easynews als backup- en uploadserver.

Ik moet wel op de kosten letten, dus eens kijken...

(paar minuten later, ff gezocht op internet)

Hmm, Usenetserver lijkt me niet misselijk. $40 voor drie maanden onbeperkt downloaden zonder snelheidslimiet...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Wildfire schreef op 17 februari 2004 @ 15:19:

Hmm, Usenetserver lijkt me niet misselijk. $40 voor drie maanden onbeperkt downloaden zonder snelheidslimiet...
idd, die heb ik ook. Met mn Demon 2Mbit haal ik 214k/sec strak... en op mn werk (Cistron Maxx) haal ik 600-700k/sec daarvandaan.

Veel beter dan supernews. Retentie is ook iets hoger, betere snelheid, en geen 502's.
Kost wat, maar je hebt wat. En dan nog, 11 eur/mnd voor onbeperkt is gewoon cheapo.

Enne, er loopt al een heel draadje over commerciele newsservers hoor
Goede betaalde newsservers met binaries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Laatst online: 18:36
Ik heb nooit met 3 threads kunnen downloaden, altijd 2. Maar misschien komt dat omdat ik 1024 abbo heb :P vind 100kB/s. snel zat voor downen. Vind het wel een beetje gezeik hoor, het is al geweldig dat demon zulke goeie retenties heeft etc op die nieuwsgroepen, en dan ga je zeiken als je nu met 100KB kan downen ipv 150 :/ big deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online

Nee, volgens de data over het newsgebruik die Demon liet zien houden de misbruikers hun verbindingen non stop open, ze stoppen niet, al zou je ze 10x512 poortjes geven.
Dus heeft men gekozen voor deze tijdelijke oplossing, met als gevolg dat er meer poorten vrijkomen voor andere gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds de retentie in de NL-dumpgroepen bij Demon/Supernews zo laag is er ook maar een payserver bijgenomen. Bijkomend voordeel is dat ik dan ook volledig van m'n 8 Mbit/s gebruik kan maken. Heb gekozen voor Buzzardnews, reseller van Usenetserver, maar met betere retentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepoMan
spokje schreef op 17 februari 2004 @ 15:25:
Ik heb nooit met 3 threads kunnen downloaden, altijd 2. Maar misschien komt dat omdat ik 1024 abbo heb :P vind 100kB/s. snel zat voor downen. Vind het wel een beetje gezeik hoor, het is al geweldig dat demon zulke goeie retenties heeft etc op die nieuwsgroepen, en dan ga je zeiken als je nu met 100KB kan downen ipv 150 :/ big deal.
Ik neem bij Demon een snel abonnement, om snel te kunnen downloaden...
Vervolgens ben ik al bijna een maand offline en tegen de tijd dat ik online ben
kan ik ook al niet meer snel downloaden van de newsserver... Ik vind dat nogal matig. Zeker gezien het feit dat hun het zelf gewoon vertikken om extra lijnen bij supernews te kopen. Als ze dan zonodig maatregelen willen treffen dan moeten ze de mensen die echt 24/7 lopen te leechen gewoon kei hard aanpakken, in plaats van dat ze dat doen worden nu vrijwel alle klanten benadeeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dolby schreef op 17 februari 2004 @ 15:25:
[...]
Nee, volgens de data over het newsgebruik die Demon liet zien houden de misbruikers hun verbindingen non stop open, ze stoppen niet, al zou je ze 10x512 poortjes geven.
Dus heeft men gekozen voor deze tijdelijke oplossing, met als gevolg dat er meer poorten vrijkomen voor andere gebruikers.
Wat ik niet snap is waarom ze, in plaats van die vermindering voor iedereen van het toegestane aantal connecties, die 'misbruikers' niet gewoon een waarschuwing geven, met het verzoek om te minderen. Ze weten nota bene precies wie het zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepoMan
dolby schreef op 17 februari 2004 @ 15:25:
[...]

Ze zeggen nu dat het een tijdelijke oplossing is, maarja wie vertelt er tot wanneer dan? Juist niemand! Het zou mij niets verbazen als dit weer zo'n typische naaistreek is en we het komende jaar of misschien nog wel langer, gewoon maar twee lijntjes kunnen gebruiken. Ik vind het echt zwaar teleurstellend, vanaf oktober weten ze bij Demon al dondersgoed dat er ontzettend veel klanten bij komen en gaan komen... Ze hadden al lang meer lijnen in kunnen kopen, maarja dat vertikken ze, omdat ze volgens mij alleen maar aan $$$ denken op het moment. Ik ben echt zwaar teleur gesteld in het eens door iedereen aanbevolen Demon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 15:33:
[...]

Wat ik niet snap is waarom ze, in plaats van die vermindering voor iedereen van het toegestane aantal connecties, die 'misbruikers' niet gewoon een waarschuwing geven, met het verzoek om te minderen. Ze weten nota bene precies wie het zijn
Het is ook tijdelijk , er zal wel een soort van limiet op news misbruik komen denk ik zo
RepoMan schreef op 17 februari 2004 @ 15:36:
[...]

Ze hadden al lang meer lijnen in kunnen kopen, maarja dat vertikken ze, omdat ze volgens mij alleen maar aan $$$ denken op het moment. Ik ben echt zwaar teleur gesteld in het eens door iedereen aanbevolen Demon!
Ik zit zo te kijken naar de prijzen bij supernews http://www.supernews.com/indi_price.html
Nu zal Demon wel een betere prijs krijgen, maar het zijn toch forse bedragen tov het abonnementsgeld wat men ontvangt voor het dslexpress abonnement.
Het blijft een kosten/baten plaatje, de directeur van Cistron heeft al gezegd dat een Supernews oplossing zoals Demon die bied ervoor zou zorgen dat hun tarieven flink omhoog moeten terwijl ze al duurder zijn dan Demon dus krijgen Cistron abonnees geen Supernews toegang.
Jammer dat je teleurgesteld bent in Demon, ik persoonlijk ben goed te spreken over het dslexpress product.

[ Voor 52% gewijzigd door dolby op 17-02-2004 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Die 2 connecties is inderdaad wel zeer krap.
Hopelijk duurt dat "tijdelijk" niet al te lang.
Maar op zich heb ik nog steeds voldoende capaciteit zo.
Ben wel erg blij dat ik voor het uploaden Astraweb heb genomen.
In noodgevallen heb ik daar nog 25GB ongebruikte download capaciteit liggen,
maar die gebruik ik in principe niet, zodat mijn account helemaal niets kost,
behalve dan die eenmalige kosten die ik in het begin heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Damn, het lijkt er echt op dat er hier nu een storing is. Mijn verbinding deed het prima, tot vanochtend. Nu krijg ik geen IP adres meer. De technische helpdesk heeft wachtijden 'die op kunnen lopen tot meer dan een half uur'. Ik heb geen tijd voor deze kul, ik wil gewoon weer verbinding... :(

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepoMan
Vincent Bovelander schreef op 17 februari 2004 @ 15:45:
Damn, het lijkt er echt op dat er hier nu een storing is. Mijn verbinding deed het prima, tot vanochtend. Nu krijg ik geen IP adres meer. De technische helpdesk heeft wachtijden 'die op kunnen lopen tot meer dan een half uur'. Ik heb geen tijd voor deze kul, ik wil gewoon weer verbinding... :(
Op dit moment hang ik al weer zo'n 54 minuten in de wacht, ik wordt er echt helemaal gek van! En dat terwijl bij de consumentenbond nog wel werd gezegt dat de helpdesk zo vlot was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 10:25

boesOne

meuh

Dat was voor dat de consumenten bond hun onderzoekje publiceerde.. Sindsdien is aantal nieuwe abbo's natuurlijk sky high gegaan, met alle capaciteits gevolgen voor de helpdesk van dien.. :|

Misschien kan je ze beter mailen...

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
RepoMan schreef op 17 februari 2004 @ 15:56:
[...]

Op dit moment hang ik al weer zo'n 54 minuten in de wacht, ik wordt er echt helemaal gek van! En dat terwijl bij de consumentenbond nog wel werd gezegt dat de helpdesk zo vlot was...
Ik werd nu redelijk 'snel' geholpen, binnen 25 minuten kreeg ik iemand aan de lijn. Zal wel komen omdat het rond etenstijd is nu.

Goed, mijn probleem is niet bij ze bekend en ze gaan er nu een ticket van aanmaken. Morgenochtend kijken ze er naar en 'dit soort problemen zijn meestal binnen 5 werkdagen opgelost'.

Mooi kut dit allemaal, in de jaren dat ik bij XS4ALL zat (voor mijn verhuizing) heb ik dit hoogstens in het begin een enkele keer meegemaakt maar verder ben ik nooit langer dan een uur offline geweest. Nu heb ik nog maar 2 weken mijn Demon aansluiting en het gaat al mis :(

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sylvesterrr schreef op 17 februari 2004 @ 11:19:
Idd hier ook babyxl ofwel inmiddels tiscali geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Laatst online: 10-09 10:37
hmmm natuurlijk met de achterliggende gedachten dat ik demon nog moet krijgen ;) weet ik wel bijna zeker dat demon er alles aan zult doen om alle problemen die er nu zijn op te lossen, ja en dat kost nu eemaal flink wat tijd.

Ik denk dat ze nog steeds op een hoog niveau spelen tegenover bv. een UPC/Chello kabelaar, die bakke er helemaal niets van ...

Naja ik zie wel hoe het loopt, ik heb alleen het donker bruin vermoede dat ik dadelijk echt zonder internet gaat zitten omdat mn demon nog niet is opgeleverd.
dat wordt echt afzien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu 3 dagen verbinding maar krijg met geen mogelijkheid E-mail verzonden , ontvangen gaat wel ?
En als ik in MS Outlook de Account instellingen test is erg geen fout gevonden ...

Iemand die dit probleem ook heeft of heeft gehad ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Demon maakt het nu wel erg bont!

Uit demon.nl.announce:

[...]

Demon wordt steeds slechter en slechter... ze roepen nu al een paar maanden dat er een structurele oplossing komt, maar dat ze in de tussentijd wel connecties bijkopen.

Nu opeens geen connecties bijkopen, nee ze beperken het aantal gelijktijdige verbindingen van drie naar twee. Leuk hoor! Er zijn genoeg binary-downers en die zitten nu met een groot probleem. Eerst hadden we zo'n 150 kilobyte/sec om te downloaden, dat vond ik nog net te doen, maar nu houden we dus maar 100 kilobyte/sec over!

Waardeloos! :(

(en nee, ik ben niet zo'n 24-uur-per-dag-continu-leechende-tweaker)

--edit--
Prima oplossing, kan ik tenminste normaal m'n news lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 19:52:
Ik heb nu 3 dagen verbinding maar krijg met geen mogelijkheid E-mail verzonden , ontvangen gaat wel ?
Heb je wel post.demon.nl als Server voor uitgaande mails ingesteld? :)

Btw, heeft niemand een oplossing voor mijn probleem? Ik weet dat ik een beetje zeurderig overkom, maar 3 weken zonder internet zitten is niet zo gezond he. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sylvesterrr schreef op 17 februari 2004 @ 20:05:
[...]

Heb je wel post.demon.nl als Server voor uitgaande mails ingesteld? :)

Btw, heeft niemand een oplossing voor mijn probleem? Ik weet dat ik een beetje zeurderig overkom, maar 3 weken zonder internet zitten is niet zo gezond he. ;)
Jaa hehe dat zeg ik , als ik het account test gaat alles goed :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het wel ranzig. Demon stond voor zover ik kon checken voor o.a. een dikke newsserver en lekker snel. Gecapped, maar bv. headers niet. Ik kan dus de listing met 2 Kb/sec ophalen, met vele momenten niks, de groups inlezen gaat misschien met 10 Kb/sec, en daadwerkelijk wat downloaden met als ik geluk heb 30 Kb/sec. En dat is met 3 streams. Met 2, wat me niet boeit trouwens als ze dat voor iedereen cappen, is het nog minder.

Het gaat er mij om dat het nogal al een domper is op de vreugde van Demon ADSL. Ik mag graag een paar series volgen, en ik kan nog beter de @home server pakken. Kloterententie maar wel sneller. Zelfs als die ook gecapped zou zijn op die 192 Kbyte/sec,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:40

OMX2000

By any means necessary...

Ja ik baal ook van die nieuwsserver. Ik ben niet een echte grootgebruiker. En ik download af en toe eens wat. Maar ik vind de snelheid gewoon te laag liggen, en hij is nu zoieso bijna nooit beschikbaar. Laat ze gewoon investeren in een grote nieuwsserver die in Nederland staat...

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al mensen die de upgrade hebben gehad??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb 28-1-04 Demon express aangevraagd 8/1.
Heb vorige week al een het een en ander aangesloten... had niets beters te doen :) Maar zins gisteren begon in ene mijn CD lampje te branden...

Yes eindelijk triand mijn modem met de DSLAM. Moest ff uitzoeken hoe ik mijn Cisco 837 moest configurenen voor Demon. Maar dit is ook gelukt.. :)
Ben net aan het downloaden geweest en dat gaat als een speer.

Op een snelle FTP-server had ik continu een download snelheid van 789 Kb/s :P
Als ik een test doe op speedtest.nl kom ik gemiddeld op 740.1 down en 63 up.

Die upload snap ik nog niet helemaal, maar als ik naar een FTP server upload haal ik makkelijk 83 Kb/s :) ik kan je gerust stellen dat ik hier HEEL blij mee ben.

BTW... officeel hoor ik nog geen verbinding te hebben... tja... lijkt er op dat BBned zijn werk lekker snel heeft verricht. :D

Deze jongen is heeeeel erg blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Ik heb een vraagje, gister een mailtje gehad dat mijn lijn is opgeleverd (1024/512 via BabyXL) en dat ik er gebruik van kon gaan maken, maar dat vind ik erg lastig zonder modem :? Is dit iets wat vaker voorkomt?

Van de Demon site: status:
.....
10-02-2004 Geaccepteerd. Het technisch onderzoek is uitgevoerd en DSL is mogelijk op uw adres. De lijn zal naar verwachting binnen drie weken worden opgeleverd. Indien u een modem besteld heeft zal dit voor de oplevering naar u worden toegestuurd.
17-02-2004 Opgeleverd. De lijn is opgeleverd. U kunt vanaf nu gebruik maken van uw Demon DSL Express abonnement.

Ik heb dus nog niets vernomen van een modem. :?
Wel lekker snel geregeld allemaal, ik heb alleen nog een modem nodig om het daadwerkelijk te kunnen gaan gebruiken.
Ik had verwacht dat het langer zou duren, zit nu ook nog 1,5 maand vast aan kabelfoon, maar dat heeft met de opzegtermijn te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

DHCP server down?

Net had ik opeens geen connectie. Modem gereset, nog niks. Dan maar de router induiken.

Als ik een dynamic IP adres neem krijg ik wel een IP adres, maar ik kan de gateway niet eens pingen. Als ik hetzelfde IP adres statisch instel (heb ik in de eerste week al genoteerd, ik heb ervaring met @Home ;)) dan kan ik gewoon internetten.

Jammer dat dit al in de eerste maand moet gebeuren, maar ja, ik kan het nog oplossen.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah vandaar. Ik dacht al waarom krijg ik weer geen ip. Was ff terug gegaan naar @home maar daarna geen IP meer van Demon :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-01-2024
Hallo allemaal,

Ik heb onlangs mijn chello *basic* opgezegd en ga over op demon (8mb).
Nu echter lees ik zoveel "pech" dat ik een beetje een rotgevoel krijg over mijn beslissing. Ik snap dat je altijd de mensen hoort bij wie het slecht gaat maar zoveel zet een mens tot denken...

Mijn vraag nu is ...

Was het überhaupt wel de moeite waard om de overstap te wagen en hoe tevreden zijn nu eigenlijk de mensen die het wel getroffen hebben? óf ben ik nu "one a one trip to hell" met mijn nieuwe ISP?

Ik zit zelf onder de 2 Km vanaf de centrale dus dat geeft de burger moed, de verhalen die ik hier lees daarentegen niet....

Zijn er dus ook mensen die lauter goede ervaringen hebben met Demon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Ondertussen heb ik weer verbinding met een dynamic IP adres.

Minor glitch zal ik het maar noemen.

Meteen een tip: noteer IP, Netmask en gateway, dan kun je toch nog internetten mocht zoiets weer voorkomen.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 10:47
Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 20:53:
Zijn er al mensen die de upgrade hebben gehad??
Ja daar ben ik eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar. Dacht dat dat toch in februari zou gebeuren.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook leuk: de newsserver reageert nu helemaal niet meer.

ik moet zeggen .. @home-like :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Damien schreef op 17 februari 2004 @ 21:26:
Hallo allemaal,

Nu echter lees ik zoveel "pech" dat ik een beetje een rotgevoel krijg over mijn beslissing. Ik snap dat je altijd de mensen hoort bij wie het slecht gaat maar zoveel zet een mens tot denken...

Mijn vraag nu is ...

Was het überhaupt wel de moeite waard om de overstap te wagen en hoe tevreden zijn nu eigenlijk de mensen die het wel getroffen hebben? óf ben ik nu "one a one trip to hell" met mijn nieuwe ISP?

Ik zit zelf onder de 2 Km vanaf de centrale dus dat geeft de burger moed, de verhalen die ik hier lees daarentegen niet....

Ik ben nog geen maand abo, maar ik heb tot nu toe nog maar 2 nadelen ontdekt:
- die glitch van net
- de newsserver is traaaaaag en vaak onbereikbaar (iig toen ik het nog probeerde)

Mijn down is niet echt super (vergelijkbaar met @Home breedband; moet het nog eens testen zonder router, mogelijk is dat hoger), maar een up van 50-60+ vind ik een enorme verbetering (misschien is die ook hoger zonder router).

Let er wel op dat de positieve verhalen meestal achterblijven, en niet alleen bij Demon. Mensen bij wie alles werkt zeggen hooguit 1x dat het werkt, en gaan vrolijk verder. De mensen bij wie het niet werkt blijven doorgaan dat het niet werkt; daarom lijkt het allemaal zo negatief.

Ik wil nu niemand van de "klagers" aanvallen; bij @Home deed ik precies hetzelfde.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Gelukkig doet ie het bij mij nog wel. Alleen mijn cheap-ass Edimax BR6104 router loopt 5x per dag vast. Vooral als mijn vriendin inlogt :D >:)

[ Voor 3% gewijzigd door PcDealer op 17-02-2004 21:35 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-01-2024
IceManX schreef op 17 februari 2004 @ 21:31:
[...]
Ik ben nog geen maand abo, maar ik heb tot nu toe nog maar 2 nadelen ontdekt:
- die glitch van net
- de newsserver is traaaaaag en vaak onbereikbaar (iig toen ik het nog probeerde)

Mijn down is niet echt super (vergelijkbaar met @Home breedband; moet het nog eens testen zonder router, mogelijk is dat hoger), maar een up van 50-60+ vind ik een enorme verbetering (misschien is die ook hoger zonder router).

Let er wel op dat de positieve verhalen meestal achterblijven, en niet alleen bij Demon. Mensen bij wie alles werkt zeggen hooguit 1x dat het werkt, en gaan vrolijk verder. De mensen bij wie het niet werkt blijven doorgaan dat het niet werkt; daarom lijkt het allemaal zo negatief.

Ik wil nu niemand van de "klagers" aanvallen; bij @Home deed ik precies hetzelfde.
Bedankt voor je reactie dude...

Mijn idee is om een aantal van deze reacties af te wachten om naast mij idee en de (gevoelens+) ideeën van andere een gevoel te vormen wat de burger wat meer moed geeft (of juist niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

positief hier zover,sinds 05-10-2003 abbo 1024/512.
geen downtime of uitvallen van de verbinding,ALTIJD download 107kb/s en upload 52kb/s..beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 10:25

boesOne

meuh

Nou, hiero een chello -> demon migrator :P die dik tevree is..

Sinds oplevering begin december geen enkel probleem gehad.. Daarom hoor je mij ook niet veel in deze draad..

Newsgroupies doe ik [nog] niet aan, maar die lijken uberzaad nu.. tja..

Trouwens.. chello ging ook goed.. alleen vonnik het te duur voor die lowsy 16 k up..

[ Voor 16% gewijzigd door boesOne op 17-02-2004 21:45 ]

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Damien schreef op 17 februari 2004 @ 21:35:
[...]

Bedankt voor je reactie dude...

Mijn idee is om een aantal van deze reacties af te wachten om naast mij idee en de (gevoelens+) ideeën van andere een gevoel te vormen wat de burger wat meer moed geeft (of juist niet)
* DJSmiley heeft nog nooit uitval gehad, behalve dan de aangekondigde.

Ik heb het nu bjina een jaar, en bevalt me ook perfect.

Ja, de nieuwsserver wordt steeds brakker maar goed, da's jammer dan. Een nieuwsserver is (imho) geen volwaardig onderdeel van een dienst. Staat ook ergens in de voorwaarden van Demon trouwens. In het begin veel gedownload vanaf supernews, nu gewoon een payserver genomen.

Enige "punt" is dat ik nog steeds 65 eur betaal voor 2mbit, de upgrade blijft maar uit. Ik had dus al bijna een half jaar met 8mbit kunnen zitten voor hetzelfde geld.

maar goed, ik heb een jaarcontract a 65 eur aangegaan, dus da's helaas maar waar. En daar kan demon ook weinig aan doen, die zijn ook weer afhankelijk van de prutsers bij bbned.

Helpdesk is wel redeljik kansloos: vrijwel altijd amper te pakken te krijgen. Maar goed, ik bel ze ook bijna nooit (alleen in het begin, gezeik met centrale hier in dorp)

Hoe de mailservers enz zijn weet ik niet, die gebruik ik niet ;) (heb eigen bak gecolocated)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
IceManX schreef op 17 februari 2004 @ 21:26:
Ondertussen heb ik weer verbinding met een dynamic IP adres.

Minor glitch zal ik het maar noemen.

Meteen een tip: noteer IP, Netmask en gateway, dan kun je toch nog internetten mocht zoiets weer voorkomen.
Is die gateway niet bij iedereen hetzelfde? Zo ja, zou iemand het adres van die gateway willen posten, dan kan ik op die manier kijken of ik nu alsnog verbinding krijg. Subnetmask hoef ik niet in te vullen in het modem toch? Zo ja, weet dan iemand ook het subnetmask?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehm,

Bij staat dus sinds vanmiddag het DSL lampje op de modem aan, terwijl ik nog geen mailtje van Demon heb gekregen dat de lijn is opgeleverd. Ik krijg hem dan ook niet aan de gang. Iets waar ik me geen zorgen over hoef te maken toch ? Hoop ik althans.

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
Damien schreef op 17 februari 2004 @ 21:26:
Hallo allemaal,

Mijn vraag nu is ...

Ik ben vorig jaar zomer van Chello *classic* overgestapt op Demon 1024/512. En afgezien van de aangekondigde werkzaamheden en de tijdelijke disconnects die daar het gevolg van waren, heb ik echt een heerlijke verbinding! Heb het kostenplaatje vrijwel gelijk gehouden, dus van Chello voor €50 naar Demon voor €55 per maand, en hoewel m'n download wel omlaag ging van 1500 naar 1024, geniet ik nog altijd van m'n snelle upload die omhoog ging van 14 KB/s max naar 50 KB/s max. Wel wacht ook ik nog altijd op de al maanden geleden beloofde snelheidsverhoging. En ik weet nu al dat ik bij het bereiken van 1 jaar van het contract weer terug ga naar 1024/512, maar dan voor een lager maandbedrag. Voor mij is die snelheid voldoende.

Verder had ik met Chello in sommige games (die gebruik maakten van de nieuwste DirectPlay technieken) last van enorme lag, waar ik bij Demon gewoon een hele goede online game-perfomance heb.

Mailserver: bij Chello had ik één POP3-box en daar moest ik het mee doen. Bij Demon kan ik zoveel mail-aliasen aanmaken als ik wil en dus iedereen in huis zijn/haar eigen POP3 mailbox.

Newsserver: heb ik in het begin wel wat van gedownload, maar ik ben niet zo'n news-snuffelaar, dus weinig recente ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Fuck fuck fuck. Kom ik thuis, geen verbinding. Zyxel lijkt het te doen, lampjes werken.
Maar dan: Linux doos geeft echter geen gehoor. Dan maar direct in de laptop, ook niets. Nu zit ik dus met een modem de handleiding van die Zyxel te downloaden om te kijken hoe ik via de com-poort dat modem kan bereiken. Inmiddels een aantal resets verder, maar de LAN poort van de Zyxel is zo dood als een pier. Kabels eruit: 100MBit blijft branden. Kabel in modem en laptop: Cable disconnected. Kabel van zyxel naar switch: geen verbinding.

Ik snap er werkelijk de ballen meer van, vanochtend om een uur of 7:00 is de verbinding plat gegaan (geen dhcp meer op mijn Linux server) en wat ik ook doe, de Zyxel geeft totaal geen reactie. Probeer nu via dat null-modem kabeltje verbinding te leggen, maar geen idee hoe dat werkt. Iemand tips?

Edit: Oh ja, RTFM is leuk en aardig, alleen die FM is nogal groot en duurt een uur downloaden met deze kl#@#@$te modemlijn!

[ Voor 8% gewijzigd door GA!S op 17-02-2004 23:58 ]

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 09:15
hyperterminal onder windows met 9600 1n8 no handshake

zo kort genoeg?
Kan natuurlijk ook met minicom onder linux, of kermit onder dos.

standaard passwd = 1234

in het begin even enter drukken dan krijg je een login scherm

wanneer je verbinding hebt kun je ook de zyxel hard resetten en dan zie je geheugen tellen enzo en de mededeling dat er 8 MB aan AMD flash geheugen in zit

belangrijke pagina voor je is 24.1

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Ben inderdaad nu ingelogd met HyperTerminal. Even wat rondklooien in de menu's. Nog altijd geen LAN by the way...

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

En we zijn weer in de lucht....

Wat een pokke ding. LAN zat op de een of andere manier compleet vast. Reageerde nergens meer op. Stroom los, soft-reset, hard-reset (30 sec reset ingedrukt houden bij het opstarten) niets werkte. Pas nadat ik de eerste settings had veranderd via HyperTerminal (SAVING TO ROM) kreeg ik weer een LAN verbinding. Voor de mensen die dus ooit problemen met de Zyxel krijgen: log in via console, bespaart je een hoop ellende...

de betaler vervuilt

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.