[Ervaringen] Demon DSL Express #10

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.979 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-07 18:35
Stelletje usenet-huilies.

Als je je een beetje had ingelezen, had je al lang geweten dat de nieuwsservers een gratis extra dienst zijn. Jullie zouden blij moeten zijn dat je zo'n goede nieuwsserver kan gebruiken. Wat maakt het nou uit dat ze het nu druk hebben, ze zijn goed bezig.

Ja, mijn internet werkt ook 3 dagen al niet meer, maar de Demon helpdesk is zeer vriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Zit ik hier te kijken, staat mijn verbinding nog altijd op 2048x512, zou dat niet al heel lang geleden worden aangepast? Of heb ik nou echt iets gemist (werken is niet goed voor je, kun je opeens een stuk minder internetten ;) )

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Xjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-04 10:23
Hoe is de nieuwsserver nu op dit moment?

En gaat het eventueel nog goedkomen? Want ik wilde juist overstappen vanwege slechte Wanadoo newsserver en goede verhalen over Demon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 16:59
hmm... bij mij nu het volgende probleem, hoe goed ik mn instellingen ook zet met mn 2200E, ik krijg alleen internetverbinding als ik em op DHCP zet (en dus geen vaste interne IP's)

Zeeeeeer irritant... lekker begin op zo'n manier.
toch maar gauw kijken naar een Vigor 2600...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Boeie schreef op 18 februari 2004 @ 00:45:
hoe goed ik mn instellingen ook zet met mn 2200E, ik krijg alleen internetverbinding als ik em op DHCP zet
Ook met een 2600 zal je dat blijven houden. Als je nou eens begint met de demon-handleiding te lezen?

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
dat heb ik gedaan... :)
mja, ga er morgen wel naar kijken...
Die demon handleiding is me ook wel duidelijk, maar waarom kan het dan niet?

ik bedoel.. mn externe IP blijft toch hetzelfde, mn interne IP wijzigt gewoon, de router verzorgt de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 08:26

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Boeie schreef op 18 februari 2004 @ 01:20:
dat heb ik gedaan... :)
mja, ga er morgen wel naar kijken...
Die demon handleiding is me ook wel duidelijk, maar waarom kan het dan niet?

ik bedoel.. mn externe IP blijft toch hetzelfde, mn interne IP wijzigt gewoon, de router verzorgt de rest.
Zelf laat ik mijn router op dhcp staan, maar de pc's heb ik een vast ip gegeven.
Heb dat dus niet in de router maar in elke pc ingesteld.
Zelf heb ik net als jij een Draytek Vigor 2200E.

[ Voor 6% gewijzigd door cjdijk op 18-02-2004 08:44 ]

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

echt waar,ben gewoon net overgestapt,en wat heb ik weer, de newsgroups zijn zwaar bagger bij demon,echt niet normaal,headers binnenhalen zwaar bagger,ik heb idd goeie verhalen gehoord van demon,dus hopen dat het inderdaad wel zo gaat worden,want hier word ik echt niet vrolijk van. Heb demon al gemaild,en blijkt dat ze het idd druk hebben,aangezien ik een autoreply terugkreeg dat ze hoopte binnen 4 werkdagen terug te mailen.
helpdesk bellen duurde 21 minuten voordat ik iemand aan de lijn had.

Al met al, eerste indruk is weer FANTASTISCH!
hopelijk gaat het allemaal goedkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
De NG's zijn idd nu vet afgeknepen...ben benieuwd hoe rap er een oplossing komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NG'S?sorry,maar wat is dat?

By the way,die problemen heb ik alleen met newsgroups he,voor de rest is het een turboverbinding,totaal GEEN problemen, alleen de newsgroups,en ja...die gebruik ik eigenlijk altijd en was ook de reden dat ik demon heb genomen...

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2004 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn gok = newgroups... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 14:20
Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 09:01:
NG'S?sorry,maar wat is dat?

By the way,die problemen heb ik alleen met newsgroups he,voor de rest is het
:o :D :o :D Sorry hoor, kon het even niet laten :) zeker nog te vroeg

Any insiders die weten wanneer Regio rotterdam de Speedupgrade zal ontvangen? Ja, tussen 1 Feb en 31 Maart is zo LANG ... en ik kan niet wachten :9~
offtopic:
LinuX-TUX wacht ook op dezelfde upgrade, van 2 naar 8Mbit en is ook 6 maanden aan het lijntje gehouden :'( ... vanwege slechte resultaten in consumenten gids, gaan ze het heel de tijd uitstellen zodat de kwaliteit hoog blijft :? ... nee, aan het lijntje worden gehouden, dat is leuk :/ en hoogscorend

[ Voor 49% gewijzigd door LinuX-TUX op 18-02-2004 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:12
LinuX-TUX schreef op 18 februari 2004 @ 09:32:
[...]

:o :D :o :D Sorry hoor, kon het even niet laten :) zeker nog te vroeg

Any insiders die weten wanneer Regio rotterdam de Speedupgrade zal ontvangen? Ja, tussen 1 Feb en 31 Maart is zo LANG ... en ik kan niet wachten :9~
Upgrades zijn niet regiogebonden. Demon heb ik nog niets over gehoord. Eweka stond voor week 9 gepland heb ik gehoord. Cistron is momenteel bezig (hier op mn werk nu ook upload omhoog)

Gezien de grootte van de providers denk ik dat Demon als een van de latere aan de beurt is. Gewoon de nieuwsgroep support in de gaten houden, en geduld hebben, heb ik ook al 6 maanden (2 -> 8mbit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:55
En ik ben weer online...

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:25

Wildfire

Joy to the world!

NiteSpeed schreef op 18 februari 2004 @ 00:23:
Stelletje usenet-huilies.

Als je je een beetje had ingelezen, had je al lang geweten dat de nieuwsservers een gratis extra dienst zijn.
Onzin. Ze adverteren er wel mee, dus dan is het gewoon een dienst die inbegrepen is. Ook al zeggen ze bij de gebruikersvoorwaarden dat het een extra en niet-gegarandeerde dienst is... dat is wel een heel simpele manier om te proberen geen verantwoordelijkheid te hoeven dragen.
Jullie zouden blij moeten zijn dat je zo'n goede nieuwsserver kan gebruiken.
Hoezo goed? In het begin was 'ie erg goed ja, maar nu is het ding al tijden niet vooruit te branden. Headers binnenhalen zou uncapped moeten zijn, maar ik kom al tijden niet meer verder dan zo'n 200 kilobit/sec ipv de ruim 1.5 tot 2 megabit/sec die ik zou moeten halen. En het downloaden zou met zo'n 1536 kilobit/sec moeten verlopen, nou dat haal ik ook al tijden niet meer...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:49

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Wildfire schreef op 18 februari 2004 @ 10:23:
[...]

Onzin. Ze adverteren er wel mee, dus dan is het gewoon een dienst die inbegrepen is. Ook al zeggen ze bij de gebruikersvoorwaarden dat het een extra en niet-gegarandeerde dienst is... dat is wel een heel simpele manier om te proberen geen verantwoordelijkheid te hoeven dragen.
"De beschikking over het recht van toegang tot een openbare of gesloten news server die door Demon op het Internet wordt onderhouden is onder clausule 1.2 van Demon Internet's Algemene Voorwaarden gegeven aan deze Acceptable Usage Policy. Toegang tot deze news servers staat los van toegang tot het Internet en is geen onderdeel van de dienst van Demon zoals gedefinieerd in clausule 1.4 van Demons Algemene Voorwaarden Zakelijk en clausule 1.3 van Demons Algemene Voorwaarden Particulier. "

En ga nou niet de vermoorde onschuld uithangen: iedereen die roept dat ie maar af en toe van die newsserver gebruik maakt maakt van de maatregel van Demon niet zo'n probleem. Het zijn alleen de echte die-hard newsleechers die hinder van ondervinden van die maatregel, dus aub geen krokodilletranen.

[ Voor 16% gewijzigd door Wokschotel op 18-02-2004 10:28 ]

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoals ik dus,ik voel me echt kut gewoon,het is echt niet vooruit te branden gewoon.Jezus wat baal ik hiervan zeg,ik gebruik gewoon zo vaak nieuwsgroepen,en ik vind 65 euro al veel geld voor dat,moet ik zeker nog een payserver nemen nog ook,planet was dus een betere optie,die loopt wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Wokschotel schreef op 18 februari 2004 @ 10:25:
[...]

"De beschikking over het recht van toegang tot een openbare of gesloten news server die door Demon op het Internet wordt onderhouden is onder clausule 1.2 van Demon Internet's Algemene Voorwaarden gegeven aan deze Acceptable Usage Policy. Toegang tot deze news servers staat los van toegang tot het Internet en is geen onderdeel van de dienst van Demon zoals gedefinieerd in clausule 1.4 van Demons Algemene Voorwaarden Zakelijk en clausule 1.3 van Demons Algemene Voorwaarden Particulier. "
2 connecties is voor mij voldoende om news te lezen. Dat het geen onderdeel is van demon is bekend, dat riep ik ook al:
[rml]DJSmiley in "[ Ervaringen] Demon DSL Express #10"[/rml]

Lomp leechen? zeur niet over die 15 dollar, videotheekje is duurder.
Payserver is primair voor downen, news bij providers is gewoon een EXTRA dienst, geen primair iets.

* DJSmiley vind het best irri idd die 502's, maar vind niet dat er recht van zijken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje over de Draytek Vigor 2600 router, plaats je deze achter de Zyxel router of wordt de Vigor gewoon de vervanger van de Zyxel.

Staat er wellicht ergens een handleiding hierover (juist instellingen voor een "clean" router)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 10:57:
Ik heb een vraagje over de Draytek Vigor 2600 router, plaats je deze achter de Zyxel router of wordt de Vigor gewoon de vervanger van de Zyxel.

Staat er wellicht ergens een handleiding hierover (juist instellingen voor een "clean" router)?
http://www.draytek.nl/vigor.php?show=overzicht

"Dit product is een modem/router waarop de reeds aanwezige ADSL-lijn kan worden aangesloten. De gebruiker hoeft geen extra ADSL modem meer aan te kopen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
vigor 2600 is idd een router met ingebouwde (annex a) modem...
mja, mn 2200e werkt nu opeens wel prima.. terwijl hij gister precies hetzelfde ingesteld stond, en niet goed werkte :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 17:45

Robtimus

me Robtimus no like you

Vincent Bovelander schreef op 17 februari 2004 @ 22:37:
Is die gateway niet bij iedereen hetzelfde? Zo ja, zou iemand het adres van die gateway willen posten, dan kan ik op die manier kijken of ik nu alsnog verbinding krijg. Subnetmask hoef ik niet in te vullen in het modem toch? Zo ja, weet dan iemand ook het subnetmask?
De gateway is (meestal) je eigen IP adres alleen dan als laatste cijfer een 1. Is jouw IP adres xxx.xxx.xxx.xxx, dan is de gateway meestal xxx.xxx.xxx.1. Netmask is bij mij 255.255.254.0, ik weet niet of dat overal is.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

dolby schreef op 18 februari 2004 @ 11:03:
[...]

http://www.draytek.nl/vigor.php?show=overzicht

"Dit product is een modem/router waarop de reeds aanwezige ADSL-lijn kan worden aangesloten. De gebruiker hoeft geen extra ADSL modem meer aan te kopen"
Je vergeet de 4 poort switch, die zit niet in een Zyxel.
Draytek Vigor 2600 = Zyxel in router modus + switch.
De instelmogelijkheden van Draytek zijn wel uitgebreider dan die van een Zyxel.
Zelf heb ik de indruk dat bij intensief gebruik een Draytek stabieler is.
Verder geef ik de voorkeur aan een router zonder ingebouwd modem,
gezien je dan hem niet hoeft af te danken als je wilt overstappen.
Over het algemeen krijg je toch gratis een modem bij breedband internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:43
Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 10:32:
zoals ik dus,ik voel me echt kut gewoon,het is echt niet vooruit te branden gewoon.Jezus wat baal ik hiervan zeg,ik gebruik gewoon zo vaak nieuwsgroepen,en ik vind 65 euro al veel geld voor dat,moet ik zeker nog een payserver nemen nog ook,planet was dus een betere optie,die loopt wel goed
Dan ga je toch aan het eind van het contract over op planet
- 79,95 per maand voor een 4096/640 verbinding (79,95 - 65 = 14,95 => goede payserver)

Ik gebruik de newserver ook wel af en toe, maar denk dat ik max 10GB in de maand verbruik. Van mij mogen ze naar twee threads gaan. Een goede optie lijkt mij het instellen van een datalimiet per gebruiker per maand. Wil je meer neem je maar lekker een payserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboxman
  • Laatst online: 23-06-2004
Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 10:32:
Ik zou naar planet gaan ;) helaas zijn de newsgroepen daar niet echt geweldig, moet je alsnog een abbo nemen op een pay server, heb je a minder snelheid ( 4096 ) en b betaal je meer ( 79 euro ). Demon levert deze nieuwserver bij je abbo, en hiervoor betaal je niet veel ( 65 euro ). Wil je meer snelheid, hogere retentie, dok dan 20 euro extra per maand en neem een goede betaalde newsservice.

Wat je ook kan doen, neem een abbo van 39 euro, heb je 26 euro over voor een goede betaalde service. Kan je met de volle 1024 kbps alles binnensleuren 24/7.

Wat een gezeur zeg over die twee threads en de snelheid, wil je downloaden dan zijn er zat andere mogelijkheden dan nieuwsgroepen. Die gebruik ik dankbaar _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door roboxman op 18-02-2004 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He roboxman, flits je nog steeds zonder problemen over het net?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ok,ik zit er dus ook zwaar over na te denken om een payserver te nemen,maar ik zie nou nergens een payserver die max download/unlimited download heeft, de retentie hoeft van mij niet hoger dan 3 dagen te zijn. Ga toch maar weer eens even zoeken.
Maar ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel,ik ga weg bij planet omdat ik zoveel goede verhalen hoor over de newsgroups van demon, en dan valt het vies tegen, dat schiet er bij mij dan best verkeerd in,maar goed, even zoeken naar payservers,maar geen flauw idee welke.zal vast wel een thread over staan hier ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 15:29:
ok ok,ik zit er dus ook zwaar over na te denken om een payserver te nemen,maar ik zie nou nergens een payserver die max download/unlimited download heeft, de retentie hoeft van mij niet hoger dan 3 dagen te zijn. Ga toch maar weer eens even zoeken.
Maar ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel,ik ga weg bij planet omdat ik zoveel goede verhalen hoor over de newsgroups van demon, en dan valt het vies tegen, dat schiet er bij mij dan best verkeerd in,maar goed, even zoeken naar payservers,maar geen flauw idee welke.zal vast wel een thread over staan hier ergens.
www.usenetserver.com, schijnt zeer goed te zijn. Las dat 8mbiters de hele lijn voltrekken en dat je max 12mbit kan halen.

Zie ook: Goede betaalde newsservers met binaries

[ Voor 12% gewijzigd door waslijn op 18-02-2004 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist weer gebeld met Demon (wachttijd zo'n drie kwartier) mbt mijn oplevering van 3 weken terug zonder dat ik daar tot nu toe gebruik van heb kunnen maken.
Het schijnt dat Bbned aan Demon heeft doorgegeven dat alle lijnen sinds vorige week vrijdag werkend zijn, maar dit klopt dus niet. Ze sturen mijn probleem nu weer door naar Bbned en als ik voor morgenavond nog geen werkende verbinding heb moet ik weer terugbellen naar Demon.

Ellende duurt dus nog even voort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Heb je een linesync?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat wel ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-08 22:37
Damien schreef op 17 februari 2004 @ 21:26:
Hallo allemaal,

Mijn vraag nu is ...

Was het überhaupt wel de moeite waard om de overstap te wagen en hoe tevreden zijn nu eigenlijk de mensen die het wel getroffen hebben? óf ben ik nu "one a one trip to hell" met mijn nieuwe ISP?

Ik zit zelf onder de 2 Km vanaf de centrale dus dat geeft de burger moed, de verhalen die ik hier lees daarentegen niet....

Zijn er dus ook mensen die lauter goede ervaringen hebben met Demon?
Bij mij thuis kan de ene gebruiker VPN-en naar zijn werk, de andere een FTP leeghalen en de ander een e-mail versturen en en spelletje spelen. En dat allemaal zonder problemen ;)

Ik zelf zit net iets meer dan 2Km van de centrale en ben ook een oud Chello Basic gebruiker en het is echt een verademing.

De helpdesk is ook echt beter, ze beantwoorden je e-mail. Dat kun je bij Chello wel vergeten.

Nog geen onaangekondigde storingen gehad en die ene keer dat het niet werkte lag het aan mijn router, maar daar kwam ik gelukkig samen met de helpdesk van demon achter. Ik heb wel 2 keer onderhoud gehad, maar heb daar niet zo heel veel van gemerkt omdat het tussen 00:01 en 06:00 uur zat _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 15:29:
Zelf geef ik de voorkeur aan retentie, die is prima bij Demon.
Er zijn geen groepen die minder dan 3 dagen retentie hebben.
Filmgroepen die bij Xs4All niet doorgegeven worden (a.b.movies en a.b.dvdr),
hebben bij Demon een retentie van 14 dagen.
Dat het downloaden wat trager gaat vind ik niet zo belangrijk,
heb ook wel wat anders te doen.
Heb eigenlijk nog nooit iets gemist wat ik eigenlijk wilde hebben.
Moet wel eerlijk zeggen dat ik hem nu langer per dag aan heb staan,
omdat hij nu wel trager gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:36
Zo, alle BS posts met gezeik over nieuwsservers maar overgeslagen :+

Had nog wel een vraagje: Wat hebben ze vanacht nou precies gedaan dat de verbinding eruit moest? Nieuwe apparatuur geplaatst oid? :)

Edit: Btw, sinds 2 dagen is m'n upload wat instabiel :/ hij piekt nog wel naar 52, maar soms knalt ie ineens terug naar 36, hebben meer mensen dit :?

[ Voor 28% gewijzigd door spokje op 18-02-2004 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:21
Kan de line-sync verdwijnen als er eenmaal line-sync is (en je hebt kunnen internetten) voordat de lijn officieel is opgeleverd?

Zondagavond:
-modem (speedtouch home) aangesloten->line-sync, helaas geen goede utp-kabel dus heb ik niks kunnen testen

Maandagmiddag:
-nog steeds line-sync, utp-kabel gefixt en na een beetje puzzelen kunnen internetten
-achtergekomen dat een van de telefoons niet op de splitter was aangesloten, dus de kabel daarvan ff eruit gepleurd en weg was de line-sync (nadat ik het modem aan-en uit heb gezet)

Sindsdien heb ik geen line-sync meer. Zou het gewoon het modem kunnen zijn? Ik heb het namelijk van iemand (=vereniging) geleend waarbij het internet al 2 maanden niet doet (geen line-sync). Maar dan is er nog de vraag waarom ik wel line-sync had. :|
Ik heb support@demon.nl gisteren gemaild, maar volgens mij hebben ze het daar nogal druk omdat ze het hebben over 4 (VIER) werkdagen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 08:44
Euj, stoer! Ik download nu stabiel met 1,06Mb/s :o
Met een 2048/1024 account! Misschien ben ik al geupgrade? Of is het iets anders :P

(dit download ik btw: http://kernel.mirror.true...l/v2.6/linux-2.6.3.tar.gz)

Wow, nu al 1,19Mb/s, vaagheid :D

[ Voor 8% gewijzigd door Intronic op 18-02-2004 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vandaag vol verwachting de statuspagina weer eens bekeken en JAAAAA:

07-02-2004 Opgeleverd en modem verstuurd etc. etc.

Alleen is het vandaag de 18e.... betekent dit nu dat mijn lijn al vanaf 7 februari signaal heeft of is het een typo, had het de 17e moeten zijn?

edit:

Checkte trouwens dagelijks die statuspagina... het is niet zo dat ik meer dan een week niet gecheckt had.... :P

Hopelijk morgen modem in de bus...

[ Voor 18% gewijzigd door blender op 18-02-2004 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blender
  • Niet online
Intronic schreef op 18 februari 2004 @ 20:06:
Euj, stoer! Ik download nu stabiel met 1,06Mb/s :o
Met een 2048/1024 account! Misschien ben ik al geupgrade? Of is het iets anders :P

(dit download ik btw: http://kernel.mirror.true...l/v2.6/linux-2.6.3.tar.gz)

Wow, nu al 1,19Mb/s, vaagheid :D
Hebben we het hier over megaBYTES of megaBITS? Je gebruikt een kleine s dus ik denk bits en dan is het aan de lage kant met een 2Mbit lijn.... of was het eerst veel lager ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
blender schreef op 18 februari 2004 @ 20:16:
[...]

Hebben we het hier over megaBYTES of megaBITS? Je gebruikt een kleine s dus ik denk bits en dan is het aan de lage kant met een 2Mbit lijn.... of was het eerst veel lager ofzo?
Sorry, bedoel MB/sec. dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Laatst online: 30-08 08:32
Intronic schreef op 18 februari 2004 @ 20:16:
[...]
Pics? lijkt me wat ongeloof waardig...tenzij je geupgrade bent naar 8Mbit..maar dan is het nog erggggggggg rap.

Foutje meting van je progsel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heey,

Ik heb sinds vandaag mijn demon inet en mijn vraag is of er voor demon andere modems zijn waar je meerdere pcs kan aansluiten. Ik heb hier nog een speedtouch 510 liggen maar die kan ik waarschijnlijk niet gebruiken he ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Laatst online: 03-09 09:15
Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 20:42:
Heey,

Ik heb sinds vandaag mijn demon inet en mijn vraag is of er voor demon andere modems zijn waar je meerdere pcs kan aansluiten. Ik heb hier nog een speedtouch 510 liggen maar die kan ik waarschijnlijk niet gebruiken he ?
Lees de openingspost eens goed door.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Intronic schreef op 18 februari 2004 @ 20:16:
[...]
Dus je kernel is in 30 sec binnen?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
Chutney schreef op 18 februari 2004 @ 20:42:
[...]

Pics? lijkt me wat ongeloof waardig...tenzij je geupgrade bent naar 8Mbit..maar dan is het nog erggggggggg rap.

Foutje meting van je progsel?
Hier: http://www.intronic-hardware.nl/demon.jpg

Ja die snelheid is stabiel, en nee ben niet geupgrade naar 8Mbit.

[ Voor 6% gewijzigd door Intronic op 18-02-2004 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 14:20
Intronic schreef op 18 februari 2004 @ 20:48:
[...]

jaja, niet geupgrade naar 8Mbit :9~ ik wacht hier dus al 6 maanden op en jij mazzelpik hebt hem gewoon door een F**TJE van ze gekregen.

Wat zegt je modem erover? Zegt die wel dat je een 2Mbit/1Mbit verbinding hebt ipv 8Mbit/1Mbit ( zou namelijk helemaal vaagheid ten top zijn als je modem 2/1 weergeeft en je download met zo'n snelheid :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
LinuX-TUX schreef op 18 februari 2004 @ 20:51:
[...]

jaja, niet geupgrade naar 8Mbit :9~ ik wacht hier dus al 6 maanden op en jij mazzelpik hebt hem gewoon door een F**TJE van ze gekregen.

Wat zegt je modem erover? Zegt die wel dat je een 2Mbit/1Mbit verbinding hebt ipv 8Mbit/1Mbit ( zou namelijk helemaal vaagheid ten top zijn als je modem 2/1 weergeeft en je download met zo'n snelheid :/ )
Me modem zegt nix :P, maar hier heb je screen van me abbo:

http://www.intronic-hardware.nl/abbo.jpg

Vindt het allemaal wel vaag hoor, wel lache uiteraard :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboxman
Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 13:39:
He roboxman, flits je nog steeds zonder problemen over het net?
Het gaat inderdaad erg rap, momenteel alweer 15 afleveringen Star Trek Enterprise binnegehaald.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het offline zijn alweer een beetje ben vergeten en zachtjes begin te denken aan een upgrade ergens in mei 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
[...]

en werkt die tar.tar-file?
Ik download van jouw link op trueserver namelijk een .tar.gz-file van 40.9 MB.

Ik denk dat je toch een vaag iets hebt. Met mijn Demon 2/1 abo kom ik namelijk niet boven de 210 kB/s uit (wat ik ook meestal haal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
TD-er schreef op 18 februari 2004 @ 21:21:
[...]

en werkt die tar.tar-file?
Ik download van jouw link op trueserver namelijk een .tar.gz-file van 40.9 MB.

Ik denk dat je toch een vaag iets hebt. Met mijn Demon 2/1 abo kom ik namelijk niet boven de 210 kB/s uit (wat ik ook meestal haal)
Ja werkt, maar ben er net achter gekomen dat alles weer normaal is. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt het aan mij of heeft Demon het aantal connecties naar de nieuwsserver inderdaad teruggeschroeft van 3 naar 2 ????

Begin je er net aan te "wennen" dat de snelheid 's-avonds bagger is en dan gaan ze ook nog eens snijden in het aantal connecties en dat terwijl de snelheid er niet op vooruit gaat.

Fijne jongens daar bij Demon.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 21:25:
Ligt het aan mij of heeft Demon het aantal connecties naar de nieuwsserver inderdaad teruggeschroeft van 3 naar 2 ????

Begin je er net aan te "wennen" dat de snelheid 's-avonds bagger is en dan gaan ze ook nog eens snijden in het aantal connecties en dat terwijl de snelheid er niet op vooruit gaat.

http://groups.google.com/...r%40elmo.noc.nl.demon.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ik vind het netjes van demon. In plaats van 502's hebben we nu minder connecties en geen 502's. Ze zijn op zoek naar een goede oplossing en dit is een tijdelijke. De speed die je nu haalt ligt waarschijnlijk nu toch niet lager ,omdat de bandbreedte helaas al ingezakt was in de drukke uren. Nu wordt het newsgroepennetwerk ook minder belast, misschien haal je nu juist hogere speeds :). Jammer dat sommigen niet echt in demon geloven.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Xjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-04 10:23
Maar proberen ze nou te zeggen dat het dus weer allemaal goed gaat komen?

Weer snel downloaden of bedoelen ze wat anders met een structurele oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben het er toch niet mee eens. Leuk bedacht maar ik heb liever af en toe 502's dan continue maar 2 threads.
Ben geen heavy downloader maar een goede post wil ik wel graag compleet binnen hebben en dat gaat met 3 draadjes a 60 Kbps toch een stuk beter dan met 2.
Ik zit nu met 2 draadjes nog niet eens aan de 80 Kbps en oke, het is avond dus dat trekt wel bij maar toch.

Daarnaast wordt uploaden ook minder aantrekkelijk. Voorheen pakte ik dan 2 draadjes om te downloaden, wat op zich wel te doen is en 1 draadje voor het uploaden.

Leuk dat ze het dan blijkbaar toch aangekondigd hebben (heb echter geen mail gezien en heb me toch echt opgegeven voor al die nieuwsletters) maar wel een beetje kort dag. De aankondiging is van de 17e en de 18e is de aanpassing. Vind ik niet kunnen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:27
Ik heb dat mailtje netjes binnen gehad op m'n postmaster account... Verder staat het berichtje ook in demon.nl.announce

[ Voor 5% gewijzigd door Lizard op 18-02-2004 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kheb liever 2 x ranzig dan 3 x ultiem ranzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
[...]

Wil niet vervelend zijn, maar IE is niet echt betrouwbaar als meetinstrument. Ik vermoed dat er gecached wordt. Probeer eens speedtest.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen hoeveel dagen het duurt voordat je aangesloten wordt nadat je je hebt aangemeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lizard schreef op 18 februari 2004 @ 22:15:
Ik heb dat mailtje netjes binnen gehad op m'n postmaster account... Verder staat het berichtje ook in demon.nl.announce
Ik zag het maar ondanks dat ik mij voor al die mailinglists heb opgegeven heb ik hier geen mailtje over ontvangen (ja, postmaster account bestaat en werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 22:35:
Kan iemand mij vertellen hoeveel dagen het duurt voordat je aangesloten wordt nadat je je hebt aangemeld?
een maand of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent3k
  • Laatst online: 01-09 21:32
Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 22:00:
Ben het er toch niet mee eens. Leuk bedacht maar ik heb liever af en toe 502's dan continue maar 2 threads.
Ben geen heavy downloader maar een goede post wil ik wel graag compleet binnen hebben en dat gaat met 3 draadjes a 60 Kbps toch een stuk beter dan met 2.
Ik zit nu met 2 draadjes nog niet eens aan de 80 Kbps en oke, het is avond dus dat trekt wel bij maar toch.

Daarnaast wordt uploaden ook minder aantrekkelijk. Voorheen pakte ik dan 2 draadjes om te downloaden, wat op zich wel te doen is en 1 draadje voor het uploaden.

Leuk dat ze het dan blijkbaar toch aangekondigd hebben (heb echter geen mail gezien en heb me toch echt opgegeven voor al die nieuwsletters) maar wel een beetje kort dag. De aankondiging is van de 17e en de 18e is de aanpassing. Vind ik niet kunnen eigenlijk.
Ik vindt het ook onzin, dat we nu opeens nog maar 2 connecties hebben, ik heb een 8mbit abo en kan nu nog maar met 120 kb/sec downloaden, 180 vondt ik al weinig. Het wordt dus tijd voor een goede payserver!

Of gaan ze het binnekort weer terug zetten, wanneer ze meer capaciteit hebben?

Greetz Silent

Silent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 22:18:
Kheb liever 2 x ranzig dan 3 x ultiem ranzig.
Kan zijn maar overdag en snachts loopt het over het algemeen goed door dus geef mij die 3 draadjes maar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou .. ik heb het een nacht getest en dat loopt net zo klote als overdag bij mij. En dan heb ik het over half 5 in de ochtend op een zondag of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Silent3k schreef op 18 februari 2004 @ 22:37:
[...]

Ik vindt het ook onzin, dat we nu opeens nog maar 2 connecties hebben, ik heb een 8mbit abo en kan nu nog maar met 120 kb/sec downloaden, 180 vondt ik al weinig. Het wordt dus tijd voor een goede payserver!

Of gaan ze het binnekort weer terug zetten, wanneer ze meer capaciteit hebben?

Greetz Silent
Als je het mailtje gelezen had zou je gezien hebben dat dit erin staan...

[..]
Het terugbrengen van het aantal poorten per klant is bedoeld als
tijdelijke oplossing voor de problemen die sommige klanten ondervinden
met de bereikbaarheid van de nieuwsserver. Demon werkt aan een
structurele oplossing.
[..]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ik denk maar zo, er is nu geen actie(aanbieding) --> tijd voor problemen op te lossen (en voor mijn upgrade }) ) --> het komt allemaal goed :D

[ Voor 8% gewijzigd door Tutti-frutti op 18-02-2004 22:44 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Trouwens de upgrades bij cistron gaan ook niet van een leien dakje... Zie ook danny's commentaar hier 2% van de 1000 mensen zijn dus 20 mensen. En het is algemeen bekend dat Demon een stuk groter is. Ik baal wel dat het zo lang duurt, maar zonder internet zitten lijkt me ook niets. Ik wou dat bbned hun problemen eens gaat aanpakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 22:39:
Nou .. ik heb het een nacht getest en dat loopt net zo klote als overdag bij mij. En dan heb ik het over half 5 in de ochtend op een zondag of zo.
Da's ook geen tijd natuurlijk. Komt half stappend Nederland thuis en gaat nog ff zitten internetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een klein probleempje met de nieuwsserver...

krijg sinds 2 dagen vaak error meldingen meestal bij een 3e connectie met de nieuwsserver

Windows XP (SP1 + all security fixes)
Newsbin pro versie 4.2 (build 4389)
AMD 2500+
512Mb DDR ram
nForce 2 bord nieuwste bios en drivers
ADSL 8192/1024 op een zyxel prestige 650 series

is pas sinds paar dagen meer mensen last van ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 23:14:
ik heb een klein probleempje met de nieuwsserver...

krijg sinds 2 dagen vaak error meldingen meestal bij een 3e connectie met de nieuwsserver

Windows XP (SP1 + all security fixes)
Newsbin pro versie 4.2 (build 4389)
AMD 2500+
512Mb DDR ram
nForce 2 bord nieuwste bios en drivers
ADSL 8192/1024 op een zyxel prestige 650 series

is pas sinds paar dagen meer mensen last van ???
Oke, ik hap wel.

RTF !!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 23:18:
[...]

Oke, ik hap wel.

RTF !!!!!
RTF ¿¿¿¿¿¿¿¿¿ lekker duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 23:32:
[...]

RTF ¿¿¿¿¿¿¿¿¿ lekker duidelijk
Lees eens een stuk of 20 posts naar boven...

RTF = trouwens Read the Fricking... thread manual ofzo...

in het kort, ja de nieuwsserver is beperkt op 2 verbindingen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:25

Wildfire

Joy to the world!

Zo blijkt maar weer eens dat veel gebruikers niet even het topic doorneuzen... of de moeite nemen regelmatig demon.nl.announce en demon.nl.support te checken.

Afijn, die vraag is dus al uitgebreid beantwoord zag ik zojuist.

Wat de snelheid van de newsserver betreft: die is al tijden zwaar klote. De maximale snelheid van 3 x 512 kilobit/sec was toch al niet te halen en headers downloaden zou uncapped moeten zijn terwijl ik -en anderen- rond de 200 à 300 kilobit/sec bleven hangen...

't Is echt k*t met de newsserver. En Demon reageert eigenlijk helemaal niet op die problematiek, dat irriteert me nog veel meer.

Ik denk dat ik maar een Usenetserver-accountje ga nemen. Krijg ik tenminste de volle snelheid van m'n verbinding en unlimited downloads... want wie weet hoe ze binnenkort gaan snoeien in hun Usenet-dienst. Zal wel een lage downloadlimiet worden voor Supernews...

[ Voor 45% gewijzigd door Wildfire op 18-02-2004 23:50 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Wildfire schreef op 18 februari 2004 @ 23:46:
[...]

Zo blijkt maar weer eens dat veel gebruikers niet even het topic doorneuzen... of de moeite nemen regelmatig demon.nl.announce en demon.nl.support te checken.

Afijn, die vraag is dus al uitgebreid beantwoord zag ik zojuist.

Wat de snelheid van de newsserver betreft: die is al tijden zwaar klote. De maximale snelheid van 3 x 512 kilobit/sec was toch al niet te halen en headers downloaden zou uncapped moeten zijn terwijl ik -en anderen- rond de 200 à 300 kilobit/sec bleven hangen...

't Is echt k*t met de newsserver. En Demon reageert eigenlijk helemaal niet op die problematiek, dat irriteert me nog veel meer.

Ik denk dat ik maar een Usenetserver-accountje ga nemen. Krijg ik tenminste de volle snelheid van m'n verbinding en unlimited downloads... want wie weet hoe ze binnenkort gaan snoeien in hun Usenet-dienst. Zal wel een lage downloadlimiet worden voor Supernews...
Tja, als je ingeschreven staat voor de announce newsletter mag je toch verwachten dat je alle announces ook in je postbus krijgt toch?

Werd zojuist trouwens weer geconfronteerd met 502 error en dat met maar 2 threads. Zet dus lekker zoden aan de dijk deze oplossing.....

Demon reageerd wel hoor (bij sommige mensen tenminste ook al zit ik zelf nog op antwoord te wachten 2 collega's hebben dat al wel gehad) maar dat is ook weer standaard geblabla.

Afwachten dus maar wat Demon gaat doen met de nieuwsserver.....

• DJSmiley
Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 00:29:
[...]

Tja, als je ingeschreven staat voor de announce newsletter mag je toch verwachten dat je alle announces ook in je postbus krijgt toch?

Werd zojuist trouwens weer geconfronteerd met 502 error en dat met maar 2 threads. Zet dus lekker zoden aan de dijk deze oplossing.....

Demon reageerd wel hoor (bij sommige mensen tenminste ook al zit ik zelf nog op antwoord te wachten 2 collega's hebben dat al wel gehad) maar dat is ook weer standaard geblabla.

Afwachten dus maar wat Demon gaat doen met de nieuwsserver.....
Wat mij betreft: Gewoon 10Gb per maand per user max. Sim-pel. Grootverbruikers nemen maar een payserver. Klaar. Leechers weg, die nemen wel een (snellere) payserver, hebben betere retentie, en moeten niet zeiken over die 15 dollar.
Dan is 8mbit tenminste ook haalbaar ;)

En de andere gebruikers kunnen tenminste newszen als ze willen, ipv de groep leechers die het nu verziekt.

Ik heb usenetserver, nix geen probleem, 15 dollar, scheelt een hoop gedoe, werkt prima, en gebruik demon wel als backup voor incompletes.

Verwijderd

lees nu dus een aantal posts terug en zie dat er veel problemen zijn :( heb net deze lijn en het beviel aan het begin goed... maar nu wordt het met name op de nieuwsservers wel minder :(

hoop dat ze het met die aangekondigde update rechtzetten, iemand die nog weet wanneer dat was? ik heb het mailtje per abuis gewist :'(

• d_marf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:24
Wat maakt iedereen zich toch zo druk over die nieuwsserver??? Ze zijn ermee bezig zeggen ze.. Van 3 naar 2 threads is een TIJDELIJKE maatregel zo heb ik al 100 keer voorbij zien komen en ik hoor van meer mensen dat het met de 502`s nu wat beter gaat...... Sjonge zeg.... Get a life outside a newsserver ofzo :P

Tis dus wel duidelijk dat ik niet zo`n grote gebruiker ben van de newsserver, maar als ik er kom zie ik vooral illegale waren voorbij vliegen. En hier lees en hoor ik over gebruikers die constant de volle mep voltrekken van de servers met weet ik het wat voor zooi..... Hoeveel heb je in alle redelijkheid nou echt nodig??? :O

`ja maar ik betaal ervoor` roept men dan in koor... volgens de voorwaarden van Demon is het niet echt hun hoofdverplichting om een goede newsserver aan te bieden. Stond in de voorwaarden waar iedere demon gebruiker mee akkoord is gegaan volgens mij.... O-)

Uiteraard zal wel weer niemand het met me eens zijn, want we weten zoooo goed waar we allemaal wel niet recht op zouden hebben...

Ook op internet moet je je wel een beetje gedragen... en niet zeuren als je illegale films niet snel genoeg binnenkomen!!! (en nu gaarne geen reacties in de trant van: `maar ik doe legaal blablabla`)

• Lizard
Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 00:46:
lees nu dus een aantal posts terug en zie dat er veel problemen zijn :( heb net deze lijn en het beviel aan het begin goed... maar nu wordt het met name op de nieuwsservers wel minder :(

hoop dat ze het met die aangekondigde update rechtzetten, iemand die nog weet wanneer dat was? ik heb het mailtje per abuis gewist :'(
Pfff, lees de startpost eens door. een beetje info mag je ook wel zelf zoeken hoor.

[ Voor 73% gewijzigd door Lizard op 19-02-2004 01:12 ]

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Dat die newsgroups nu gelimiteerd zijn naar 2 threads is errug jammer :( zat al sinds 27januari te hopen op goeie newsservers aangezien die van Chello helemaal niks zijn. Maargoed, 2 threads op een 1024/512 abbo loopt ook wel lekker.

Er werd btw in het begin gezegt dat ik 6 weken oplevertijd zou hebben na de aanvraag van Demon. Is uiteindelijk 3 weken in totaal geworden :D * Fludizz zit sinds woensdag om 14:15 op internet. Geen klachten tot dusver, lekker snel lijntje, 112KB/s down, 45KB/s up... * Fludizz likt vingers af bij dit lijntje in vergelijking met Chello Classic...

• Mawlana
Weej, ik heb weer line-sync. Echter, het download-probleem heb ik ook. Ik denk dat het een Windows-probleem betreft, want ik kan met IE gewoon een tekstbestand, dat aan de andere kant van de wereld op een servertje staat, van 10mb openen. Echter, een bestand (.exe/.zip oid) downloaden lukt mij niet (althans, niet volledig: ik krijg maar 99% binnen). Ik heb verschillende browsers/download managers geprobeerd.
Splitter is goed aangesloten.

Modem: Alcatel Speedtouch Home (tweaked)
Netwerk: Tiscali
Officieel opgeleverd: nee

Verwijderd

roboxman schreef op 18 februari 2004 @ 21:15:
[...]Het gaat inderdaad erg rap, momenteel alweer 15 afleveringen Star Trek Enterprise binnegehaald.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het offline zijn alweer een beetje ben vergeten en zachtjes begin te denken aan een upgrade ergens in mei 8)
* jaloers *

Hier nog steeds niks hoor, 3 1/2 week offline and still counting... :'(

• Remco20
  • Laatst online: 09-04 11:51
DJSmiley schreef op 19 februari 2004 @ 00:33:
[...]

Wat mij betreft: Gewoon 10Gb per maand per user max. Sim-pel. Grootverbruikers nemen maar een payserver. Klaar. Leechers weg, die nemen wel een (snellere) payserver, hebben betere retentie, en moeten niet zeiken over die 15 dollar.
Dan is 8mbit tenminste ook haalbaar ;)

En de andere gebruikers kunnen tenminste newszen als ze willen, ipv de groep leechers die het nu verziekt.

Ik heb usenetserver, nix geen probleem, 15 dollar, scheelt een hoop gedoe, werkt prima, en gebruik demon wel als backup voor incompletes.
exactly ;)

• cjdijk

cjdijk

Voor de mensen die net als ik wel eens wat uploaden.
(bij mij is het eigenlijk af en toe niet uploaden) :P
Je neemt een account van 10 dollar bij Astraweb.
Die kun je dan een jaar of 25 gebruiken,
zolang je tenminste alleen maar upload daarmee.
Kost je EENMALIG 10 dollar, dus niet per maand.
Omgerekend is dat 3 eurocent per maand. :P

Ander voordeel is dat je veiliger bezig bent,
gezien je niet met je eigen provider upload.
Nog een voordeel is dat je beide treads van Demon
kan gebruiken om te downloaden, en tegelijk
bijvoorbeeld 3 threads gebruikt om te uploaden. :*)

Verwijderd

Hee cjdijk, dat klopt, ik had het niet beter kunnen vertellen ;)

En het mooie aan dat block-account bij Astraweb is dat je een 'onbeperkt' aantal draadjes kunt gebruiken. Als ik haast heb dan zet ik wel eens 20 draadjes aan, en dan downloadt-ie ook met 700 KByte/s. Wie heeft dan nog die 2 draadjes van Demon nodig ;)

• roboxman
Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 07:36:
[...]

* jaloers *

Hier nog steeds niks hoor, 3 1/2 week offline and still counting... :'(
Heb je mijn truukje al eens geprobeerd met een andere netwerkkaart zodat je een DHCP krijgt van demon omdat je met een ander Mac komt aanzetten ? Is het proberen waard lijkt me 8)

• cjdijk

cjdijk

Even weer een vraagje over de nieuwsgroepen.
Hoe kan je een nieuwe groep aanvragen?
Hoe het kan weet ik niet, heb dit nog nooit gehad,
maar er is een nieuwe groep alt.binaries.nl.subs
En die kan ik dus niet opvragen met Demon. :'(
Wat moet ik doen om die erbij te krijgen :?

Het is mij nu trouwens wel gelukt een batchfile te maken die vanzelf rar's en par's aanmaakt.
Nu hoef ik niet steeds te kijken hoever hij is, en loopt het allemaal vanzelf door. :D
Nu kan ik tenminste constant die 1024 bits upload volpersen :Y)

• DJSmiley
cjdijk schreef op 19 februari 2004 @ 11:51:
Even weer een vraagje over de nieuwsgroepen.
Hoe kan je een nieuwe groep aanvragen?
Hoe het kan weet ik niet, heb dit nog nooit gehad,
maar er is een nieuwe groep alt.binaries.nl.subs
En die kan ik dus niet opvragen met Demon. :'(
Wat moet ik doen om die erbij te krijgen :?

Het is mij nu trouwens wel gelukt een batchfile te maken die vanzelf rar's en par's aanmaakt.
Nu hoef ik niet steeds te kijken hoever hij is, en loopt het allemaal vanzelf door. :D
Nu kan ik tenminste constant die 1024 bits upload volpersen :Y)
supernews.general, in die groep een request doen. Je moet m bij Supernews namelik aanvragen, niet bij Demon.

Verwijderd

roboxman schreef op 19 februari 2004 @ 11:48:
[...]Heb je mijn truukje al eens geprobeerd met een andere netwerkkaart zodat je een DHCP krijgt van demon omdat je met een ander Mac komt aanzetten ? Is het proberen waard lijkt me 8)
Ik heb geprobeerd met mijn laptop op het net te komen, zonder resultaat helaas...

• Muse
  • Niet online
blender schreef op 18 februari 2004 @ 20:12:
Vandaag vol verwachting de statuspagina weer eens bekeken en JAAAAA:

07-02-2004 Opgeleverd en modem verstuurd etc. etc.

Alleen is het vandaag de 18e.... betekent dit nu dat mijn lijn al vanaf 7 februari signaal heeft of is het een typo, had het de 17e moeten zijn?

edit:

Checkte trouwens dagelijks die statuspagina... het is niet zo dat ik meer dan een week niet gecheckt had.... :P

Hopelijk morgen modem in de bus...
Heb jij ondertussen je modem al binnen?
Mijn lijn is namelijk ook de 17e opgeleverd, maar ik heb het modem nog niet binnen. In een bericht van de 10e staat dat het modem voor de oplevering opgestuurd wordt, maar nu is de lijn opgeleverd en zeggen ze heel blij dat ik er fijn gebruik van kan maken. Maar ja, zonder een modem is dat best lastig. en ja, ik heb wel een modem besteld :)

En ik neem aan dat een terayonmodem niet werkt? :+

Verwijderd

Ik heb de knoop ook doorgehakt, ut moet maar demon worden ;)
Helaas hebben ze nu alleen geen akties :'(
Iemand enig idee of we die op korte termijn nog kunnen verwachten?
Die vorige (gratis aansluiten & modem) was wel erg aantrekkelijk. Dat grapje kost nu nl 175 Euri!

Verwijderd

Ik weet niet of ik dit mag melden, maar na alle ellende met Demon eindelijk positieve berichten vanaf mijn kant.
Vandaag werkt mijn verbinding eindelijk (na een oplevering van 4 weken geleden) Helemaal blij natuurlijk :D

Verbinding is helemaal toppie, 850 down en 70 up, ik ben een gelukkig man.

Heel veel succes aan degene bij wie het nog niet werkt :)

• cjdijk

cjdijk

DJSmiley schreef op 19 februari 2004 @ 11:57:
[...]

supernews.general, in die groep een request doen. Je moet m bij Supernews namelik aanvragen, niet bij Demon.
Zojuist even geprobeerd, krijg het niet voor elkaar.
Outlook Express geeft direct een melding Too many connections,
en dat terwijl ik Grabit uitgezet had. 8)7
Daarna heb ik Grabit aangezet en daarmee een bericht geplaatst:
"(REQ) = Please add - alt.binaries.nl.subs"
Alleen zie ik dat bericht niet staan als ik daarna ga kijken met Grabit :?
Uiteraard heb ik incremental update gedaan daarvoor.
Heb tot nu toe nog nooit iets met tekst gedaan op de nieuwsgroepen.
Gebruik PowerPost voor posten en Grabit voor downloaden (binaries).

O ja, nog 1 dingetje over mijn upload.
Ik ben op dit moment met 3 threads aan het uploaden met Powerpost.
Ik zie een vrij constante upload van 147 KiloByte per seconde staan. :P
Is dat een bug in PowerPost? ('s avonds zakt hij tot 110 KiloByte per seconde).

[ Voor 16% gewijzigd door cjdijk op 19-02-2004 14:33 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 14:20:
Ik weet niet of ik dit mag melden, maar na alle ellende met Demon eindelijk positieve berichten vanaf mijn kant.
Vandaag werkt mijn verbinding eindelijk (na een oplevering van 4 weken geleden) Helemaal blij natuurlijk :D

Gefeliciteerd! Ik wacht ook nog smachtend op dat mooie moment. Had je gelijk verbinding bij het opstarten van je pc of moest je eerst resetten?

• dolby
  • Niet online
cjdijk schreef op 19 februari 2004 @ 14:28:
[...]

Alleen zie ik dat bericht niet staan als ik daarna ga kijken met Grabit :?
Het staat er.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 14:33:
[...]

Gefeliciteerd! Ik wacht ook nog smachtend op dat mooie moment. Had je gelijk verbinding bij het opstarten van je pc of moest je eerst resetten?
Chello zat nog aangesloten, dus ik heb het snoer vanuit m'n chello modem in m'n zyxel gedaan (terwijl de pc nog aanstond) en hij werkte meteen. Even het MAC adres registreren en na een kwartiertje was ik online.

Hopelijk is het bij jou ook snel opgelost

• cjdijk

cjdijk

Bedankt :*)

Ik heb trouwens wat nl subs gepost in a.b.nl (totaal 6101) :P

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 16:06
Ik heb ook demon sinds vandaag na 3 maand wachten.
Ik heb nog eenvraagje over mail.

Hoe moet ik outlook instellen dat mijn vriendin alleen M@b.demon.nl krijgt en ik alles@b.demon.nl ZONDER m@b.demon.nl of een kopie is ook goed

Nu heb ik dus als username b.demon.nl ingesteld en krijg ik alles en ook haar mail, omdat haar mail al is opgehaald door mij krijgt zij het dus niet meer.

edit:
Kan ik ergens mijn dataverkeer eigenlijk zien?

[ Voor 7% gewijzigd door tatata op 19-02-2004 15:59 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 14:20:

Ik heb dus op dit moment precies het omgekeerde: De lijn doet het wel maar is officieel nog niet opgeleverd.

Wel heb ik dus ook een enorm lange tijd moeten wachten totdat hij het eindelijk deed. Bij mij dus ook meer dan drie maanden (na de aanvraag)

• blender
  • Niet online
Muse schreef op 19 februari 2004 @ 12:54:
[...]

Heb jij ondertussen je modem al binnen?
Mijn lijn is namelijk ook de 17e opgeleverd, maar ik heb het modem nog niet binnen. In een bericht van de 10e staat dat het modem voor de oplevering opgestuurd wordt, maar nu is de lijn opgeleverd en zeggen ze heel blij dat ik er fijn gebruik van kan maken. Maar ja, zonder een modem is dat best lastig. en ja, ik heb wel een modem besteld :)

En ik neem aan dat een terayonmodem niet werkt? :+
Ik heb hem nog niet, maar dat komt vooral omdat ik niet thuis ben :/

Met www.tracktrace.nl heb ik hem al wel gevonden en hij is al in town. Het enige wat ik me nu afvraag is of ze dat ding met een extra dienst (verzekerd, aangetekend, etc...) verstuurd hebben of niet. Als ze dat namelijk niet doen dan wordt hij 2x aangeboden en kun je hem pas na 2 dagen op het postkantoor afhalen. Als hij wel verzekerd ofzo verstuurd is, wordt hij maar 1x aangeboden en kun je hem de volgende dag (ik dus morgen) afhalen.

Terayon wordt lastig ja :) zijn dat niet die Chello dingen? Had zelf nog ooit COM21 >:)

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:36
Mijn 'Lage-aantal-connecties-per-minuut-probleem-via-speedtest.nl' is opgelost :)

ccproxy.exe draaide continue mee (das een bestand van norton systemworks). Deed verder nix hier, dus uitgeschakeld via services. Ik haal nu tussen de 660 en 800 connecties per minuut (wat dus een netjes aantal is voor een 1024/512 verbinding). Ik denk ik zeg het effe, misschien is het voordelig voor een aantal mensen :)

[ Voor 9% gewijzigd door spokje op 19-02-2004 16:36 ]

Verwijderd

blender schreef op 19 februari 2004 @ 16:35:
[...]

Het enige wat ik me nu afvraag is of ze dat ding met een extra dienst (verzekerd, aangetekend, etc...) verstuurd hebben of niet. >:)
Nee, die modems worden via de normale pakketpost verzonden.

Mischien als je de postbode van je wijk een beetje kent kun je iets met hem regelen om een tweede bezorging te voorkomen.
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.