El Cid schreef op 16 maart 2004 @ 20:50:
Binnenkort ga ik verhuizen. Een uitgelezen mogelijkheid dus om mijn ADSL-aansluiting te heroverwegen. Nou zit ik al weer een tijdje te geilen op dat 2048/1024 abbo van Demon. Dus ik sta voor de beslissing om na ruim 3 jaar weg te gaan bij Xs4all. Als ik al weg ga dan wordt het in ieder geval Demon. Puur omdat die een betaalbaar abbo hebben met een 1 mbit upload. Kan ik een gameservertje draaien en heb ik nog upload over ook.
Nou zou ik van jullie nog wat advies willen zodat ik een gefundeerde beslissing kan nemen. Zijn er bijvoorbeeld nog meer mensen die een vergelijkbare overstap hebben gemaakt? En bevalt het, of ben ik beter af bij Xs4all? De tijden van gratis modems en aansluitkosten lijken ook voorbij. Dus ik wil weten of mijn ouderwetse Alcatel Speedtouch Home overweg kan met die 1mbit upload? Moet ik nog vrezen voor lange wachttijden vanwege capaciteitsproblemen?
Ik ben ook best wel een usenet gebruiker kwa downloaden van binaries. Nou voert Xs4all niet alle groepen, en Demon de meesten wel. Maar usenet van Demon heeft ook gebreken als je sommigen hoort. Ga ik Newszilla missen als ik bij Demon zit of niet?
Zooo, dit zijn voorlopig wel genoeg vragen dacht ik.

Als jullie het 1 en ander kunnen verduidelijken, mijn dank is groot.

Hey, volgende keer je vragen even duidelijk nummeren dan kunnen we zo ook duidelijker beantwoorden
Maar sommige dingen heb ik wel een antwoord op. de newsgroups zijn gecapped op 2 connecties dus ong 100 Kb... zelf doe ik niet megaveel met newsgroups... dus deze vraag kan beter door iemand die er wel veel meer van weet beantwoord worden
Over die gouden tijden van gratis modems..... februari was die actie afgelopen...actie was nog 1 maand verlengd ook dus dat zal bij demon voorlopig nog niet gebeuren inderdaad.
Die 1Mbit upload haal je niet met dat modem...je modem gaat maar tot 867 ongeveer.. de draytek vigor 2600 weet ik sinds kort haalt de 1Mbit wel. ook is een en ander afhaneklijk van of je analoge of isdn lijn hebt.
Wat die lange wachttijden betrefd is volgens mij geheel afhankelijk in welke regio je zit..noord holland waar ik woon had ik het binnen 25 dagen opgeleverd..(net vandaag opgeleverd) anderen duurd het 16 dagen en weer een ander moet 65 dagen wachten..i.v.m die capaciteits problemen. Die wachttijd kan je dus niet echt iets over zeggen.
Ikzelf heb heel lang met tevredenheid een kabel abonnement gehad van quicknet en nooit problemen gehad..maar het aanbod van demon klinkt gewoon te goed en heb de gok genomen...hier lees je toch heel veel positieve dingen..en elke provider heeft wellis een periode dat het wat minder gaat...want vergeet niet dat die upgrades eraankomen en dat daar nu veel aandacht naar uit gaat..
al met al is het een keuze die je zelf moet maken..de ene is tevreden en de andere niet... ik ben tot nu toe tevreden omdat me lijn snel is opgeleverd en morgen of overmorgen hoor je wel hoe de snelheid van mij is
verbeteringen een aanmerkingen over me post zijn welkom ik ben ook nog geen demon expert natuurlijk
Greetz Damocles
[
Voor 3% gewijzigd door
Damocles.NL op 16-03-2004 21:19
]