Demon internet valt bijna structueel uit

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 938 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Ik zit met het volgende probleem,

heb nu sinds 3 dagen demon 2048/1024 abbo, lijn is opgeleverd en modem ontvangen. In het begin leek hij wel stabiel maar al naar korte tijd kreeg ik problemen.

Tis namelij zo dat hij (lijkt wel bijna structueel) om de zoveel minuten even alles kwijt is. totaal geen verbinding meer. Kan dus niet meer internetten, mailen, msnen, ircen, news servers. totaal dood. Dat gaat voor ongeveer 20 a 30sec. zo en dan is hij zonder dat ik iets gedaan heb gwn weer werkend.

Ik heb de volgende opstelling. Hoofd telefoon aansluiting -> mee geleverde telefoon kabel -> splitter -> mee geleverdere telefoon kabel -> modem -> 20m utp kabel -> PC. --- niet veel bijzonders dus.

Op de pc alles automatisch ingesteld en krijg keurig een IP.

Nu heb ik gister al met demon helpdesk gebeld en die vertelde me dat et misschien kwam door een te hooge upload binnenkomst (weet et niet precies wat te zei voor woord) dus ik moest via telnet mn upload vast stellen, aantal commands ingetypt en stond vast op 800kbps meen ik. ik moest het aan kijken en terug bellen als het nog neit verholpen was, hij ging verder mensen helpen, best. naja was dus niet verholpen maar had geen zin om weer 45min aan de lijn te hangen (wachten).

Verder heb ik zelf het een en ander nog wat gezocht maar tis me niet duidelijk wat nu de oorzaak is. ik heb al een vast DNS ingesteld omdat et misschien daar aan zou kunnen liggen maar geen verbetering.

Ik heb een aantal plaatjes voor de duidelijheid :

Afbeeldingslocatie: http://www.pixxa.demon.nl/demon.JPG
- Zie je dus echt om de ongeveer gelijke stukken dat hij gwn niets meer krijgt.

Afbeeldingslocatie: http://www.pixxa.demon.nl/demon2.JPG
- Pingplotter, misschien nog uit op te maken, onderaan in de blak de rode strepen is dus fout.

Heb verder alles orgineel, geen getweak of nieuwe firmware ...
Enig idee?, Oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je hebt een Zyxel-modem? Deze staan er wel eens om bekend de verbinding niet vast te kunnen houden als ze oudere firmware er nog op hebben staan. Update je firmware dus eens als je er een nieuwere bestaat, welke heb je nu?

Demon verstuurd alle modems wel meestal met de nieuwste firmware erin geflashed, maar je weet maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Genghis Khan schreef op 29 februari 2004 @ 02:58:
Je hebt een Zyxel-modem? Deze staan er wel eens om bekend de verbinding niet vast te kunnen houden als ze oudere firmware er nog op hebben staan. Update je firmware dus eens als je er een nieuwere bestaat, welke heb je nu?

Demon verstuurd alle modems wel meestal met de nieuwste firmware erin geflashed, maar je weet maar nooit.
zal es kijken, had gister al zoiets wel geprobeerd maar dat ging niet, kreeg een melding dat et niet kon ofzo :S naja, effe proberen.

---

System Name : ras
ZyNOS F/W Version: V3.40(GT.4) | 12/12/2003
DSL FW Version: Alcatel, Version 3.9.122
Standard: Multi-Mode

en de enige en laatste firmware op de zyxel site is Prestige 650R-31 V3.40(GT.4)C0
(Standard)

De versie die er dus al inzit ... vandaar dat et gister niet ging :)

[ Voor 22% gewijzigd door Tristan op 29-02-2004 03:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
Je had de laatste blijkbaar dus al :?.

Dan is er iets anders aan de hand dus. Gebruik je je Zyxel als modem of router? Indien als router, weet je zeker dat de switch of hub die je er tussen hebt hangen wel goed is? Haal die er eens tussen uit en configureer je Zyxel weer eens als modem als hij als router draaide. Gewoon om eens te kijken of dat helpt, er zijn namelijk wel eens vaker problemen met dit modem i.c.m. gebruik als router.

Heb je dit probleem trouwens op meerdere PC's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Weet je zeker dat je je 'hoofdtelefoon' aansluitpunt te pakken hebt?

En dat daar niet al een vertakking voor zit naar een ander aansluitpunt? (soms bijgeschroeft in de wand).

Of zelfs nog een toestel ergens in de woning in de wand geprikt, die voor de splitter zit bijgeschroeft.

Zorgen voor echt eerste aansluitpunt, geen vertakkingen (ook al zijn ze ongebruikt). Kort naar splitter, kort naar modem....

Anders even een periode testen met kaal je modem op de lijn (dus zonder splittern & telefonie).

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Genghis Khan schreef op 29 februari 2004 @ 03:20:
Je had de laatste blijkbaar dus al :?.

Dan is er iets anders aan de hand dus. Gebruik je je Zyxel als modem of router? Indien als router, weet je zeker dat de switch of hub die je er tussen hebt hangen wel goed is? Haal die er eens tussen uit en configureer je Zyxel weer eens als modem als hij als router draaide. Gewoon om eens te kijken of dat helpt, er zijn namelijk wel eens vaker problemen met dit modem i.c.m. gebruik als router.

Heb je dit probleem trouwens op meerdere PC's?
Nee hij werkt niet als router, heb er gwn 1 pc op staan ... momenteel.
bjck schreef op 29 februari 2004 @ 09:37:
Weet je zeker dat je je 'hoofdtelefoon' aansluitpunt te pakken hebt?

En dat daar niet al een vertakking voor zit naar een ander aansluitpunt? (soms bijgeschroeft in de wand).

Of zelfs nog een toestel ergens in de woning in de wand geprikt, die voor de splitter zit bijgeschroeft.

Zorgen voor echt eerste aansluitpunt, geen vertakkingen (ook al zijn ze ongebruikt). Kort naar splitter, kort naar modem....

Anders even een periode testen met kaal je modem op de lijn (dus zonder splittern & telefonie).
Ik weet 99% zeker dat het de hoofdaansluiting is, in de meterkast heb ik geen aansluiting en mn buurjongen heeft ook zn xs4all aansluiting daarop ...

Ik kan de telefoon en zonder splitter optie wel proberen! laat het jullie weten

[edit] nope maakt dus niets uit, nog steeds gaten. weer mn verbinding weg.

[ Voor 4% gewijzigd door Tristan op 29-02-2004 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
ik heb er nu een nieuwe netwerk kaart ingeplaats, verder heb ik nu mn switch aangesloten, even kijken of mn ma dr pc ook problemen heeft. ik zal alleen in de modem nog de router functie moeten instellen geloof ik.

ben al aardig gek ervan aan het worden ... natuurlijk zondag dus kan demon niet berijken, heerlijk :(

ok, andere modem van mn buurjongen gebruikt, kreeg ik helemaal niets ... geen ip of wat. heb et zo ingesteld dat tie VCI van BaByXL krijgt ... noppes dus.

nieuwe NIC helpt ook niets.

[ Voor 23% gewijzigd door Tristan op 29-02-2004 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds donderdag heb ik ook een Demon 2048/1024 verbinding via BBNED en ik heb exact hetzelfde probleem. Om de zoveel minuten ligt alles plat. Je kan er de klok op gelijk zetten. Na een halve minuut hersteld de verbinding zich vanzelf weer. Dit gebeurd dus 24 uur per dag. En om de 3 uur moet ik mijn Zyxel Prestige 650R-31 uit- en aanzetten want dan is de verbinding helemaal dood. De DHCP server van de router heb ik ook maar uitgezet want na een koude start van mijn computer deelt hij geen adressen meer uit. Vind het ook erg vreemd dat ik tijdens een storing de router niet kan pingen. Ik heb het idee dat het puur aan de Zyxel ligt, want bij speedsuite heb ik elke dag constante en stabiele resultaten van 216 kb/s down en 71 kb/s up.

Ik heb bijna 4 maanden op mijn verbinding moeten wachten dus er zal ongetwijfeld wat te vinden zijn hierover op GOT. Zo te lezen hebben meer mensen hier last van. Moet nog veel inhalen op internetgebied, maar zo schiet dat niet op natuurlijk.

Zyxel Prestige 650R-31 analoog
ZyNOS F/W Version: V3.40(GT.4) | 12/12/2003
DSL FW Version: Alcatel, Version 3.9.122
In routermode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
ik kom er niet uit hoor, zou echt niet weten waar het aan ligt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in dit http://got.manuzhai.nl/index.php/list_messages/859730 topic het volgende gelezen.

1. telnet 192.168.1.1
2. menu 24.8
3. type in 'wan adsl maxtonelimit 10'
4. Enter

Dit heb ik zojuist uitgevoerd en ook de tijd/datum goed gezet. Even een dag testen en kijken hoe het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 21:03:
Ik heb in dit http://got.manuzhai.nl/index.php/list_messages/859730 topic het volgende gelezen.

1. telnet 192.168.1.1
2. menu 24.8
3. type in 'wan adsl maxtonelimit 10'
4. Enter

Dit heb ik zojuist uitgevoerd en ook de tijd/datum goed gezet. Even een dag testen en kijken hoe het gaat.
dat heb ik al met de demon helpdeks gedaan, geen verbetering .. hmm ik moest maxtonelimit 12 doen ... 10 proberen?

10 geprobeerd, werkt dus niet ...

[ Voor 5% gewijzigd door Tristan op 29-02-2004 22:29 . Reden: maxtonelimit werkt niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superstudent
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-01-2022
Lijkt best wel op een dhcp lease probleem. Hebben jullie al geprobeerd om je ip adres hard in te kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
na weer een aantal gesprekken met demon support en mn modem in router mode gezet te hebbe is et nog niet opgelost. er is een ticket voor me aangemaakt en ze gaan er nu naar kijken, waarschijnlijk ligt het aan BaByXL ... et moet binnen 5 werkdagen opgelost zijn ... dan moet ik geen problemen meer ondervinden zei de vriendelijke man.

is de newsserver trouwens niet berijkbaar? krijg error

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Champ
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-01-2024
Ik heb hetzelfde probleem, maar dan bij speedlinq. dit loopt via Tiscali, weet ook niet precies wrom er zoveel mensen last van hebben
Ik heb adsl 1024/512 via Tiscali van speedlinq.

zie speedlinq internet probleem (valt steeds weg)

The "real" Champ will always be The Champ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-06 12:17
Voor degenen met de nieuwste firmware en routerstand: hebben jullie soms 1pc op al ports open staan en dan een ander pc nog geportmapped. Dan valt je internetverbinding zeker om de zoveel tijd uit. Zorg dat je bijvoorbeeld poort 80 niet naar 2 of meer verschillende computers hebt openstaan. Daar kan de zyxel namelijk niet goed tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het maxtonelimit geintje heeft bij mij ook niet geholpen. Geen verandering.

Mijn WAN IP adres op static zetten heeft ook niet geholpen. Het werd zelfs erger. Na een storing herstelde de verbinding niet vanzelf en moest ik de Zyxel handmatig uit en aan zetten.

De portforwarding instellingen zijn bij mij goed. Alleen een emule poort naar mijn hoofdpc geforward.

Ik denk dat ik maar de helpdesk ga bellen, want zo te horen heeft al onze gepruts blijkbaar geen effect en moet BBNED of BabyXL iets aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 15:14:
Het maxtonelimit geintje heeft bij mij ook niet geholpen. Geen verandering.

Mijn WAN IP adres op static zetten heeft ook niet geholpen. Het werd zelfs erger. Na een storing herstelde de verbinding niet vanzelf en moest ik de Zyxel handmatig uit en aan zetten.

De portforwarding instellingen zijn bij mij goed. Alleen een emule poort naar mijn hoofdpc geforward.

Ik denk dat ik maar de helpdesk ga bellen, want zo te horen heeft al onze gepruts blijkbaar geen effect en moet BBNED of BabyXL iets aanpassen.
de helpdeks komt er ook niet uit, ligt aan BBNED en BabyXL ... ik hou je op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-01-2024
de helpdeks komt er ook niet uit, ligt aan BBNED en BabyXL ... ik hou je op de hoogte.
Graag....

Ik heb namelijk precies zo'n zelfde klacht. (8/1 abo)
Bij mij zakt hij helemaal terug waarbij msn kapt, de chatbox van mijn vriendin hangt en mijn download progjes bijna de geest geven. Het hersteld wel uit zichzelf (thank god).

Als ik ook kijk naar mijn download dan zie ik dat het een soort wave structuur heeft (m.a.w. het schommelt zeer sterk), er zit geen constante flow bij.

Ben erg benieuwd want ik weet ook ff niet meer hoe verder.... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Piksa =

1. probeer de kabel eens in te korten

2. netwerkkaart op 10 half duplex in te stellen

3. Computer statisch instellen met de DNS van de ISP
Kijk anders op : http://www.zyxel.nl/support/z021.html (let ook op de laatste link).

4. Maak geen gebruik van streaming of p2p programma's

Mocht het probleem d.m.v. de bovenstaande punten nog steeds voordoen deinstalleer netwerkkaart en update "Windows" en virusprogramma.

Als laatste stap kun je de verbinding debuggen
http://www.zyxel.nl/p650/dsldebug.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-07 21:03

jwbagger

,.-~'`'~-.,

ik had toen ik begon bij demon ook dat hij om de zoveel tijd ff eruit lag, en dat heb ik opgelost door een OUDERE firmware van de demonsite te pakken en te flashen :) probleem opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
1. probeer de kabel eens in te korten
Alle kabels tot mn modem zijn zo kort mogelijk (de meegeleverde kabels) na mn modem is het gwn utp kabel, die goed werkte met mn chello verbinding.
2. netwerkkaart op 10 half duplex in te stellen
Done, al eerder ... ook demon helpdesk stelde dit voor ... geen verbetering.
3. Computer statisch instellen met de DNS van de ISP
Kijk anders op : http://www.zyxel.nl/support/z021.html (let ook op de laatste link).
Ik heb wel de demon dns in mn modem ingevoerd, het probleem is alleen dat ik nu heeeel veel paginas niet kan berijken allemaal 404 ... hoes dit te verhelpen? mn ma vermoord me binnen 3 dagen als het internet nog niet werkt :(
4. Maak geen gebruik van streaming of p2p programma's
Op dit moment is het http gebeuren belangrijker dan het downloaden dus ik gebruik alleen effe IE
Mocht het probleem d.m.v. de bovenstaande punten nog steeds voordoen deinstalleer netwerkkaart en update "Windows" en virusprogramma.

Als laatste stap kun je de verbinding debuggen
http://www.zyxel.nl/p650/dsldebug.html
Hmm... ik heb mn netwerk kaart al gedeinstalled, al een andere kaart geprobeer etc. niets verbeterde. verder draai ik geen virusprog en is mn windows up2date.

kan debugge, doek zometeen
[edit]ik krijg een foutmelding op een gegeven moment :
[code]Start dialing for node <MyISP>...
Dial Fail ***remote node is connecting
ras>
ras> d d 1
Start dialing for node <MyISP>...
Dial Fail ***Call out is not allowed
[/code]
jwbagger schreef op 02 maart 2004 @ 00:16:
ik had toen ik begon bij demon ook dat hij om de zoveel tijd ff eruit lag, en dat heb ik opgelost door een OUDERE firmware van de demonsite te pakken en te flashen :) probleem opgelost :)
Dat zou mooi uitkomen, kan alleen niet meer op de demon page geloof ik ... kut DNS!

[edit] vreemd op mn ma dr pc werkte demon.nl wel ... nieuwe firmware geladen. geen verbetering

[ Voor 27% gewijzigd door Tristan op 02-03-2004 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Champ
Piksa, valt ie ongeveer bij jou OOK om het uur uit??

[ Voor 14% gewijzigd door The Champ op 02-03-2004 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
The Champ schreef op 02 maart 2004 @ 11:05:
Piksa, valt ie ongeveer bij jou OOK om het uur uit??
om de 5min. geloof ik .. je kan er wel de klok op gelijk zetten.
ergg irritant

DNS probleem opgelost, ik heb de dns server ips van demon vast ingeklopt in mn modem en in mn pc's ... schijnt nu te werken.

et enige wat nu nog niet werkt, is dat ik dus om de 5min. voor 30sec. geen verbinding heb .. :(

[ Voor 33% gewijzigd door Tristan op 02-03-2004 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook al die dingen uitgeprobeerd als Piksa. Totaal geen effect. Mijn haren beginnen uit te vallen en ik heb last van een hoge bloeddruk ;(

Ik vraag me af of al deze problemen ook met de Copperjet modems voorkomen of alleen met de Zyxel modems. Anders leg ik wel wat geld neer en koop een Copperjet.

Trouwens de storingen komen gelukkig niet meer om de 5 minuten. De verbinding is nog wel heel onstabiel met erg veel time-outs en om de zoveel tijd een dode verbinding.

Is het nou zo moeilijk om een werkend produkt te leveren Demon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:36

OgWok

U.N.C.L.E.

Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 00:52:
Ik heb ook al die dingen uitgeprobeerd als Piksa. Totaal geen effect. Mijn haren beginnen uit te vallen en ik heb last van een hoge bloeddruk ;(

Ik vraag me af of al deze problemen ook met de Copperjet modems voorkomen of alleen met de Zyxel modems. Anders leg ik wel wat geld neer en koop een Copperjet.

Trouwens de storingen komen gelukkig niet meer om de 5 minuten. De verbinding is nog wel heel onstabiel met erg veel time-outs en om de zoveel tijd een dode verbinding.

Is het nou zo moeilijk om een werkend produkt te leveren Demon?
Lijkt me een goed idee om Demon te bellen om dit probleem aan ze voor te leggen. Gisteren bij een vriendin Demon aangesloten en na een kwartier een prefecte verbinding, zelfs met een 5m kabel tussen splitter en Zyxel.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn demon werkt nu sinds gisteren. Alleen iedere keer als je de telefoon opneemt wordt de verbinding verbroken. Echt alles is goed aangesloten, splitter voor alle telefoons. Als je de telefoon opneemt hoor je een ruis, die gaat weg na een seconde of 8 en dan is je verbinding weg. Iemand ervaringen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centaur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 12:12

Centaur

Lieg niet,Verdraai de waarheid

Ik heb ook een Demon 8/1 verbinding en ik heb exact hetzelfde probleem met de Zyxel modem.
Ik had exact hetzelfde bij mijn Chello verbinding. Ging er van uit dat het aan mijn router (linksys BEFSR81) lag, maar bij een andere (US Robotics) had ik exact hetzelfde probleem.

Ik heb zo enorm veel geprobeerd, dat ik nieteens meer weet wat.
Ik heb meerdere mensen laten proberen om die router te fixen, maar het is niemand gelukt.

Heeft Demon wel iets nuttigs te melden behalve 'we weten niet waardoor het komt' ?

[ Voor 4% gewijzigd door Centaur op 03-03-2004 10:18 ]

Canon EOS 30d & 50d - Canon 10-22, 17-85IS, 70-200L f4 IS, 580ex2, 430ex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:17

Whuzz

Dodgeball!

Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 10:10:
Mijn demon werkt nu sinds gisteren. Alleen iedere keer als je de telefoon opneemt wordt de verbinding verbroken. Echt alles is goed aangesloten, splitter voor alle telefoons. Als je de telefoon opneemt hoor je een ruis, die gaat weg na een seconde of 8 en dan is je verbinding weg. Iemand ervaringen met dit probleem?
Klinkt toch echt alsof je iets niet goed hebt zitten hoor. Weet je 100% zeker dat splitter de eerste aansluiting is na je ISRA? En zo ja, hoe weet je dat zo zeker? Pics wellicht?

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.rickie.nl/adsl.jpg

Binnenkomende telefoonlijn gaat in LINE
Dan kabeltje in DSL naar DSL van modem
Aan PHONE zit nu tijdelijk het basisstation van de telefoon, in de meterkast...Maar dat hoort niet zo, die moet weer in de huiskamer, maarjah dan krijg ik bovenstaande probleem...

Ik geloof dat je zo genoeg kan zien, anders moet je het effe zeggen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2004 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
et is wel vreemd hoor =) ik heb ook zodra ik bel ruis ... en verdomd ik hoor net de telefoon gaan en mn verbinding is pleite ... maar nu weet ik wel zeker dat dat niet alleen bij de telefoon is ... mn verbinding is echt vaker weg.

en ik weet 100% zeker dat hij op mn 1ste aansluiting zit. gevierdubbelchecked met demon en vrienden. alle aansluitingen kloppen ...

ik wacht maar gewoon op demon, babyxl uitslag. moest binnen 4 a 5 dagen gefixxed zijn en ik moest het maar 'merken' dat er niets meer aan de hand was.

en anders gaan we weer 45min. lang in de wachtrij staan door te bellen :D

[edit] schiet me te binnen, ik heb ook mn lijn getest direct op et punt en ook zonder telefoon op de splitter .. verhielp niets.

denk dak zown beetje alles nu geprobeerd hebt, ben al 5dagen bezig ermee :(

[ Voor 16% gewijzigd door Tristan op 03-03-2004 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wachtrij is momenteel 20-25 minuten :)
Ik ga weer wat dingetjes uitproberen...

Even het modem op een andere plaats aansluiten, misschien dat het helpt

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2004 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dit moment is Demon helpdesk een ramp

wachtijden zijn zo lang.

Ze zeggen wel ongeveer 30 minuten je kan eerder van uit gaan van een een uur off meer.

Heb zelf sinds vrijdag ochtend geen internet meer.

Ze kunnen men modem niet meer zien terwijl hij is aangelosten en alle 4 lampjes branden. Als er problemen zijn met je verbinding waar hun niet uitkomen word het doorgeschoven naar bbnet en dat duur ook al weer meer dan 5 dagen. En dan krijg je een e-mailtje stuur modem maar op. En weer een paar dagen erbij voordat je een modem hebt. En dat wil nog niet zeggen dat je het verbinding het ook weer doet.

Hoe zit het eigelijk bij demon als je een week lang geen verbinding meer hebt kwa vergoeding? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het hier nu opgelost, het modem staat nu op een lijn waar die niet zou moeten werken, daar heb ik het basisstation dus ook neergezet nu van de telefoons en nu werkt alles goed. Degene die mee hebben gedacht: Thanks :)

[edit]
mijne valt ook steeds uit nu, maar iedere keer heeeeel kort...om 5 minuten ofzo :(

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2004 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 666AnGeL
  • Laatst online: 17-11-2023
Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 12:31:
Op dit moment is Demon helpdesk een ramp

wachtijden zijn zo lang.

Ze zeggen wel ongeveer 30 minuten je kan eerder van uit gaan van een een uur off meer.

Heb zelf sinds vrijdag ochtend geen internet meer.

Ze kunnen men modem niet meer zien terwijl hij is aangelosten en alle 4 lampjes branden. Als er problemen zijn met je verbinding waar hun niet uitkomen word het doorgeschoven naar bbnet en dat duur ook al weer meer dan 5 dagen. En dan krijg je een e-mailtje stuur modem maar op. En weer een paar dagen erbij voordat je een modem hebt. En dat wil nog niet zeggen dat je het verbinding het ook weer doet.

Hoe zit het eigelijk bij demon als je een week lang geen verbinding meer hebt kwa vergoeding? :(
ik heb ook al een paar dagen geen verbinding en ervoor elke keer disconnects om de zoveel minuten soms uren...

KUT BBNED...

aarghh ik wordt hier zo moe van... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 08:10
Ik heb het precies hetzelfde Den Haag BabyXL.
Er was al een ticket voor aangemaakt maar ik niets van heb vernomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
hmmmmm op de demon status page staat de de problemen rond rotterdam zijn verholpen. en verdomd hij heeft vanochtend zonder problemen gedraaid ... ik kom nu alleen thuis en zie weer gaten in mn DU Meter. ben benieuwd of mn lijn weer down is geweest. geloof et wel.

er is ook bij mij een ticket aangemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb mn verbinding vanaf afgelopen zaterdag. Toen liep hij goed, zondag en maandag ook.
Maar sinds vandaag loopt tie ongelooflijk te fucken.
Ik weet haast wel zeker dat het aan BabyXL ligt ( in mijn geval ). Ik heb mn firmware ook geflashed.

Wel klote dit, maar ik ga 't maar uitzitten, over 4 / 5 dagen zie ik wel.
Als je jezelf gaat frustreren dan word je gek. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
lol, ook gefixxed dat mn internet uit viel zodra dr gebeld werdt ... in de muur zat al een kabel doorgetrokke naar boven ... VOOR de splitter dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu dus die vent van demon gebeld en hem verteld dat ik 1 computer heb op de verbinding dus hij gaf door dat ik die maxtone op 11 moest zetten.
Nu heb ik geen problemen meer dat verbinding wegvalt.
Maar nu heb ik dus 2 computers aangesloten en nu doet de 2de computer het niet.
Hoe hoog moet die staan dan?
Voor dat ik hem op 11 zette deden beide computers het alleen viel de verbinding steeds weg.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2004 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Champ
wat is maxtone?? En hoe kom je daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:32
Heeft iemand al vooruit gang geboekt met dit probleem :?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Possible schreef op 05 maart 2004 @ 22:20:
Heeft iemand al vooruit gang geboekt met dit probleem :?
Ik heb nog steeds problemen, maar de stabiliteit van mijn verbinding is sterk verbeterd. Gisteren heb ik mijn router instellingen gewist en alles opnieuw ingesteld. De maxtonelimit heb ik ditmaal naar 11 veranderd. Het testen kost gewoon tijd. Het is nu stukken beter, maar ik kan absoluut niet een server draaien of 's nachts downloads aan laten staan. Zodra de verbinding wordt verbroken (2/3 x per dag) moet ik weer naar beneden om de router uit en aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
je kan het zo testen, via newsgroupen groupen updaten .. data genereren en effe DU meter monitoren .. kan je zo zien als je verbinding plijte is.

Ik heb nu helemaal nergens meer last van, werkt perfect!

ik heb in mn modem dns ingesteld van demon, mn modem in router functie en maxtone op 11 .. das is et maximale wat je modem doorlaat aan data geloof ik dus ingesteld op 800 upload etc. verder weet ik et ook niet.

en ik heb in mn 2pc's de ips hard ingeklopt en evenals mn dns ook hard ingeklopt ... werkt perfect dus!

de problemen van rotterdam zijn inmiddels verholpen en de probleme diek had dat als er gebeld wordt dat mn verbinding weg viel is ook opgelost dit kwam doordat er een doorlus naar boven zat van de telefoon VOOR mn splitter ... dat werkt niet.
Controleer dus of dit goed zit en of je wel op de 1ste aansluit punt zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri
Sinds mijn babyXL eruit heeft gelegen (Spijkenisse dus regio R'dam) zijn de problemen al een stuk minder. Hij kent nog wel wat downfalls maar die beperken zich wel en mijn verbinding is een stuk verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Nu online

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

same problem

demob>bbned copperjet 810 8/1 om de paar min adsl connectie weg en weer terug

opstelling werkt al een jaar perfect en direct op binnenkomst telefoon verhielp niks duidelijk ligt het aan de modem/demon(bbned)

ticket is al gemaakt

[ Voor 41% gewijzigd door [RNMC] Viper op 10-03-2004 21:10 ]

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook precies hetzelfde. Om de paar minute valt hij kort even weg.
Ik heb demon 8mbit van BabyXL.

Ik dacht eerst dat het aan de zyxel lag en heb dus een alcatal 510 gehaald. Hierbij precies hetzelfde probleem. Denk dus echt dat het aan BabyXL ligt :(

Erg irritant onder gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 13:02:
Ik heb het hier nu opgelost, het modem staat nu op een lijn waar die niet zou moeten werken, daar heb ik het basisstation dus ook neergezet nu van de telefoons en nu werkt alles goed. Degene die mee hebben gedacht: Thanks :)

[edit]
mijne valt ook steeds uit nu, maar iedere keer heeeeel kort...om 5 minuten ofzo :(
Dat schijnt normaal te wezen, ik heb dat zo om het kwartier.
Heeft iets te maken met de dhcp van demon, de server controleerd dan of je nog aangesloten bent ofzo. Staat wel ergens iets over op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 18:43:
Ik heb ook precies hetzelfde. Om de paar minute valt hij kort even weg.
Ik heb demon 8mbit van BabyXL.

Ik dacht eerst dat het aan de zyxel lag en heb dus een alcatal 510 gehaald. Hierbij precies hetzelfde probleem. Denk dus echt dat het aan BabyXL ligt :(

Erg irritant onder gamen.
Ik heb ook 8/1mbit van demon onder BabyXL, precies hetzelfde probleem.
Als ik een grote file download via FTP blijft hij hangen om de 10/20 minuten.
Sommige msn berichtjes komen niet door. En een graph van pingplotter naar www.tweakers.net bevestigd dit. Om de haverklap kletst internet er voor 30 seconden uit. Heb echt van alles geprobeerd.. ben de wanhoop nabij.. :(

Idd vooral met counter-strike vind ik het erg kut. Het ligt niet aan mijn clients pc's want ze hebben het gewoon allemaal. Ook op andere switches, ook via WLAN, maakt allemaal geen ene bal uit. In het log van de Zyxel adsl modem (staat in brigde stand, internet wordt geNAT'ed via een routeur :)) kan je zien dat er om het kwartier dit komt te staan: Warning ADSL f0 down, en dan BAM!

:/

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2004 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashinuke
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-08 20:44
Ik hou dit ff in de gaten, ik en een vriend van me (beide bbned) hebben de laatste tijd ook een onstabiele verbinding ...

[edit] waar kan ik de laatste firmware eik vinden ?

[ Voor 19% gewijzigd door Dashinuke op 12-03-2004 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een stuk uit mijn log van de alcatel modem.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
06:32:25  xDSL linestate up (downstream: 7616 kbit/s, upstream: 896 kbit/s)
06:31:58  xDSL linestate down 
06:30:49  DHCP lease ip-address xx.xx.xx.xx bound to intf Br1 
06:30:49  DHCP intf Br1 renews lease ip-address xx.xx.xx.xx 
06:25:43  xDSL linestate up (downstream: 7616 kbit/s, upstream: 896 kbit/s) 
06:25:07  xDSL linestate down 
06:20:49  xDSL linestate up (downstream: 7616 kbit/s, upstream: 864 kbit/s)
06:20:22  xDSL linestate down 
06:14:07  xDSL linestate up (downstream: 7616 kbit/s, upstream: 896 kbit/s) 
06:13:30  xDSL linestate down 
06:11:34  UPnP action 'DeletePortMapping' from ip=10.0.0.152 (Success) 
06:11:34  UPnP action 'AddPortMapping' from ip=10.0.0.152 (Success) 
06:10:37  xDSL linestate up (downstream: 7616 kbit/s, upstream: 864 kbit/s) 
06:10:03  xDSL linestate down 
06:08:36  xDSL linestate up (downstream: 7584 kbit/s, upstream: 864 kbit/s 
06:08:09  xDSL linestate down 
06:03:07  xDSL linestate up (downstream: 7616 kbit/s, upstream: 864 kbit/s) 
06:02:30  xDSL linestate down 
06:00:50  DHCP lease ip-address xx.xx.xx.xx bound to intf Br1 
06:00:50  DHCP intf Br1 renews lease ip-address xx.xx.xx.xx 
05:56:15  xDSL linestate up (downstream: 7584 kbit/s, upstream: 864 kbit/s) 
05:56:02  xDSL linestate down 
05:51:17  UPnP action 'DeletePortMapping' from ip=10.0.0.151 (Success) 
05:51:16  UPnP action 'AddPortMapping' from ip=10.0.0.151 (Success)  
05:49:48  xDSL linestate up (downstream: 7456 kbit/s, upstream: 864 kbit/s) 
05:49:35  xDSL linestate down

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2004 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dit probleem al sinds ik demon internet heb (vanaf half december). om de 7 minuten valt het internet gewoon weg. soms zijn er periodes datie gewoon een week lang goed draait maar gaat daarna gewoon vrolijk verder met het wegvallen. ik heb al van alles geprobeerd en die gasten van demon zeggen dat ze het niet weten:/ het probleem ligt dus echt gewoon bij hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook hetzelfde probleem.. maar ik constateer het probleem alleen als ik aan het uploaden ben.

als ik via mijn ftp client dingen aan het uppen ben dan gaat het even goed.. dan kukelt ineens de speed naar beneden. is ie weg voor een paar seconden en gaat weer omhoog. datzelfde geld dan op dat moment voor de download, ik ben gewoon op dat moment me hele verbinding kwijt :s

als ik puur alleen download heb ik nergens last van..

wtf is er aan de hand verrekte demon. als ik het zo lees heeft bellen met de helpdesk ook geen zin, aangezien ze niet weten wat er aan de hand is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Hmmmz ik heb volgens mij het probleem opgelost bij mij. heb nu ongeveer 1.5 week geen drops meer gehad , wat ik heb gedaan is het volgende:

-wan adsl maxtonelimit 12 gezet
-Van het modem wel een router gemaakt alleen GEEN DHCP
-ip adressen zelf ingvoegd bij TCP/IP + de 2 dns servers

Mischien dat dit bij jullie ook het probleem oplost , ik heb iig geen drops meer (voorlopig :))

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan dat maxtone limit verzetten ook als je meerdere pc's hebt aangesloten op demon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Verwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 21:58:
kan dat maxtone limit verzetten ook als je meerdere pc's hebt aangesloten op demon?
Yep hier hebben we 2 computers namelijk , dus dat gaat prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en hoe doe je dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door even het topic door te lezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had al eerder aangegeven dat mijn verbinding een stuk stabieler is geworden t.o.v. de weken ervoor, maar dat de verbinding toch 2/3 maal per dag plat ligt en ik de router handmatig uit en aan moet zetten. Dit is zo een tijdje doorgegaan en het leek erop dat er geen verandering in zou komen.

Nu heb ik in plaats van de Zyxel Prestige 650R-31 een Sweex ADSL Modem/Router 4 poorts annex-a geplaatst. Mijn verbinding werkt nu al 24 uur perfect (even afkloppen). Emule en Grabit hebben al die tijd staan pruttelen.

Als mijn verbinding zo blijft doorwerken weet ik zeker dat het aan de Zyxel lag. De Zyxel en interne netwerk/hardware is overigens op alle mogelijke manieren uitgebreid getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, misschien ligt het toch aan de zyxel dan, mijn upload synced nu op 768 en hij lijkt veel stabieler, gister en zaterdag zat ie steeds op 864 of 896 toen was het iedere 5 - 15 minuten raak, nu is t 16uur goed gegaan (net helaas wel weer even fout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 13:58

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Hmmz ik heb dus ook dit probleem.

Nu heb ik echt al hemel en aarde bewogen om dit op te lossen. BBned monteur langs geweest die zei nou dat ligt aan modem vraag maar een nieuwe bij demon.
Toen nog het fijt dat de ptt post het modem niet kon afleveren. waardoor het allemaal langer duurde.

uitijndelijk heb ik nu een ander modem maar nog steeds het zelfde probleem, het enige watze bij demon zeggen ja dan moeten we downgraden naar 2Mbit.

Nu heb ik daar nog niet mee ingestemd en ben ook niet van plan om dit te doen. ik zie namelijk dat mensen met een 2Mbit het zelfde probleem hebben.

Ook ik heb het gevoel dat het ligt aan het modem maar aangezien ik nergens iets kan vinden dat het met een ander modem beter zou gaan heb ik nog geen ander modem gekocht.

mijn vraag is dus is er iemand die het kan testen ? en de uitwerking hier kan posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en wederom valt t ding continu uit bij iig alles boven 832 |:(

edit: en wat ik heel graag zzou willen weten is of er ook mensen zijn met andere modems die hier last van hebben, anders haal ik morgen een ander en gaat deze op de een of andere manier retour naar demon >:)

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2004 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 02:41:
Ik had al eerder aangegeven dat mijn verbinding een stuk stabieler is geworden t.o.v. de weken ervoor, maar dat de verbinding toch 2/3 maal per dag plat ligt en ik de router handmatig uit en aan moet zetten. Dit is zo een tijdje doorgegaan en het leek erop dat er geen verandering in zou komen.

Nu heb ik in plaats van de Zyxel Prestige 650R-31 een Sweex ADSL Modem/Router 4 poorts annex-a geplaatst. Mijn verbinding werkt nu al 24 uur perfect (even afkloppen). Emule en Grabit hebben al die tijd staan pruttelen.

Als mijn verbinding zo blijft doorwerken weet ik zeker dat het aan de Zyxel lag. De Zyxel en interne netwerk/hardware is overigens op alle mogelijke manieren uitgebreid getest.
kep ook een zyxel 650-r-31..

naja laat ff weten of het stabiel blijft. nu upload ik op dit moment ook stabiel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige router: Zyxel Prestige 650R-31.
Huidige router: Sweex ADSL Modem/Router 4 poorts annex-a.
Verbinding: Demon 2048/1024 via BBNed.

Nog steeds 100% stabiel! Bijna 3 dagen dus.

Heb je nog last van time-outs?
-Nee geen enkele. (ping demon.nl -t > c:\pinglog.txt)

Valt je verbinding om de vijf minuten weg?
-Nee, het schommelt ook niet eens.

Moet je nog 2/3 keer per dag handmatig de router resetten.
-Nee, gelukkig niet nee.

Mijn problemen zijn opgelost door een andere router te plaatsen. Dit hoeft niet voor iedereen een oplossing te zijn. Problemen met je verbinding kunnen ook andere oorzaken hebben. Ga dus niet massaal Sweex routers kopen.

De Zyxel laat ik testen door een vriend om vast te stellen of het een probleem is in de router zelf. Misschien is hij wel gewoon brak? Zo ja, hamer :(. Zo nee, marktplaats $$$.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ik weet genoeg :D was daarstraks al onderweg om een nieuw modem te halen maar om binnen 45min van h'sum naar amsterdam centrum te komen in de spits is onmogelijk :P ik post results wanneer ik m heb :)

owja wbt mijn zyxel, ik heb er gewoon 100,- voor neer moeten leggen bij demon dus ik verwacht dat wanneer ik dat ding terug stuur ik dat gewoon terug krijg of dat het in mindering wordt gebracht op de komende rekeningen.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2004 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het met MyADSL 8//1 gehad en ik werd er werkelijk helemaal gek van. Ik had het standaard Asus modem van Mycom eraan hangen en ik had precies dezelfde problemen. Op het moment heb ik het niet meer. Het enige wat hielp was om er een Zyxel tussen te zetten (dezelfde als van Demon ja) en sindsdien geen problemen meer gehad. Ik moet overigens toegeven dat de verbinding nu iets langzamer is, maar liever iets minder brute downloadsnelheid dan een disco-verbinding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goed, die vigor maakt t in mijn geval dus alleen nog maar erger, valt uit om de 30sec en traint veel lager |:(
iemand nog iedeen? anders geef ik t op :/

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2004 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij ligt het ook niet aan de zyxel. het is nu 2 dagen geleden dat ik dit gepost heb geloof ik zon beetje. en ik heb de afgelopen 2 dagen constant fullspeed zitten uploaden. het ligt volgens mij ECHT gewoon puur aan Demon internet (bbned in dit geval bij mij). Heb ook nog niks veranderd aan de maxtone. etc. etc.. nix veranderd.

dus ik snap er geen snars van behalve dat ik het probleem bij de hardware van demon moet legge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook dezelfde problemen gehad als hierboven beschreven. Om de 5 minuten mn verbinding weg voor een aantal seconde. DSL lampje op de modem viel dan ook uit.

Heb echt alles geprobeerd aan instellingen op de modem maar niets hielp. Kabels in huis vervangen, nieuwe modem gekregen, lijn onderzocht...Na veel gepruts kreeg ik de tip om de netwerk kaart op 10mb half duplex hard in te stellen.

Ik dacht eerst dat dat niets zou uithalen. Omdat het DSL lampje op de modem uitviel ging ik er vanuit dat het probleem ook in de modem moest zitten. Toch maar mn netwerkkaart op 10mb half duplex gezet en hij is gisyeravond helemaal niet meer uitgevallen :*) .

Bij mij was het denk ik voornamelijk van belang dat hij op half duplex stond. Ik had mn netwerk kaart namelijk al wel op 10mb geprobeerd maar dat haalde ook niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wederom 4 dagen later, nog steeds goed werkend internet.

Kzou bijna zegge.. woei Demon!! :D

magoed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Laatst online: 11:46

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

voor de mensen met dat wegval probleem, wat voor nt1 kastje hangt er (als je die hebt)? een S1,S2,S3 of S4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou het echt niet weten..

btw weer daggie verder..

en ja hoor.. tis weer zo ver. hij is weer onstabiel.. ik snap er echt geen snars van... bah. morgen maar es demon weer bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G.V.D. !!!!
Die 10mb half duplex heeft dus maar 1 avondje gewerkt.... Daarna weer doodleuk het zelfde probleem

Demon heeft voor de 2e keer mn lijn onderzocht en wat denk je.... nu beweren ze doodleuk dat mijn telefoonlijn de 2mbit niet aan kan :(

Erg raar aangezien ik de eerste paar maanden nergens last van heb gehad en het probleem van de ene op de andere dag is begonnen.Ook vind ik het erg raar dat dit niet bleek uit het eerste onderzoek wat ze hebben uitgevoerd op de lijn. Ik denk eerlijk gezegd dat ze geen idee hebben waar het in zit en ze nu dit als excuse gebruiken.

Ik moet nu downgraden van ze naar 1 mbit. Nu heb ik daar helemaal geen zin in en wil zo snel mogenlijk weg bij demon. Ff kijken wat de alternatieven zijn. Ik vraag me af of er mensen zijn bij bv XS4ALL die dit probleem hebben. Ik ga maar even het forum doorzoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou bij mij lag het iig niet aan de zyxel modem.
mijn 8mbit valt om de 5 min uit op deze modem. op mijn alcatel die ik nu dus aangeschaft hebt valt ie om de 5 sec uit :?

Het is dus alleen maar erger geworden. Ik denk toch echt dat dit een demon probleem is helaas |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Oke na 1.5 goed te hebben gedraait werkt het niet goed meer :( ik kan gewoon geen webpaginá's bekijken maar msn werkt wel gewoon ?

Ik geef het echt op ... Demon heb ik al gebeld en die zeiden dat er een firewall tussen zit terwijl er helemaal geen firewall is aangesloten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem sinds ik demon heb
ik weet ook geen raad meer maxtonelimit hoger of lager heeft geen zin
ze zijden tegen mijn dat het door me bekabeling kwam maar zo te zien
klopt daar niks van, want iedereen zit met deze klote verbinding ! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mijn valt het elke 6:20 min weg
30 seconden niks
en dan gaat ie weer door
exact 6:20min houd de verbinding het vol daarna begeeft de modem het
egt 3 x kut !
kut demon gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom zo lang geen meer berichten op deze topic
demon valt weg
omde 6:20 min
egt zwaar klote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri
1 reply is zat gok ik :>
In mijn geval zijn er werkzaamheden geweest (BabyXL 8/1) en is het probleem grotendeels verholpen. In plaats van uitvallen wordt hij nu ff minder snel, dat is aanvaardbaar als ik kijk naar de problemen die andere hebben...

... dus vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik word deze week ge-downgrade naar 1 mbit. Volgens mij verhelpt dit het probleem nog niet maargoed....(ik geloof het gewoon niet dat mijn telefoonlijn 2 mbit niet aan kan). Mocht dit niet werken heb ik een mooi excuus om op te stappen bij die prutsers !!!! Ik hou jullie op de hoogte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 13:58

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Bij mij wil demon ook de lijn gaan downgraden naar 2 Mbit. Maar omdat ik hier verhalen hoor dat het ook op 2Mbit gebeurd heb ik dat nog niet gedaan. Mijn lijn valt namelijk niet constand zoveel uit het is de ene dag meer dan de andere.

Post AUB je ervaringen als je dus een downgragde hebt gehad want dan weet ik of ik het ook moet doen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik kom er net achter dat ik gedowngrade ben naar 1 mbit. Ik zal kijken of mijn verbinding nog weg valt.

Het is wel jammer dat mijn verbinding een week voor de downgrade net verbeterde. Ik had opeens bijna geen last meer van een wegvallende verbinding. Ik zat op dat monent evengoed nog wel op 2 mbit. Maargoed, als het aan de snelheid zou liggen zou mn verbinding nu helemaal niet meer weg mogen vallen. Dat ga ik nu dus maar eens bekijken. Zodra mijn verbinding ook maar 1 keer uit valt horen jullie het van me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
hmmmz ik heb demon weer eens gebeld voor de zoveelste keer maar weer geen resulaat :( mijn verbinding valt nog steeds om de zoveel tijd uit (het is 5/6 weken perfect gegaan)
Nou is het zo dat de lengte van de lijn naar de splitter 1 meter is , demon zegt dat dit al te lang is. Klopt dit ook of is dit gewoon gelul ? ik kan me namelijk niet voorstellen dat je na 1 meter al ruis hebt in de lijn , want het is 5/6 weken goed gegaan.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-09 07:47

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Jongens ik leef met jullie mee.
Ik heb hetzelfde gehad en ook uren aan de lijn gehangen en van alles geprobeerd!
zie ook dit topic [rml][ winxp] demon adsl valt telkens uit[/rml]
Maar ik heb nooit iets gehoord dat ze iets gedaan hebben! Toch werkte het naar 2 weken weer en heb niks verandert dat echt hielp...
Misschien hebben jullie wat aan me topic... succes verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl2dav
  • Laatst online: 08-09 18:55
Nou leuk om te zien dat er gigantisch veel mensen zijn die problemen hebben met Demon/BBned ...

1) Een 8 Mbit verbinding met en Zyxel router waar geen kloot mee aan de hand is (zit nog een router achter die vervolgens naar 2 pc's loopt).

2) een 2 Mbit verbinding die continue wegvalt zodra de telefoon overgaat (Sweex router) maar verder "stabiel" is.

3) een ? Mbit verbinding (geloof ook 2) waar vrijwel niet mee te werken valt. Werkt 10 minuten per dag. Supported door een Vigor 2200 router.

en dan heb ik me eigen ISDN verbinding nog die ook wegvalt zodra op het andere ISDN kanaal activiteit is. Geweldig allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redlihcs
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 20:45

Redlihcs

? of !

Balen! Bij mij valt de verbinding er ook om elke zoveel uur uit. Zeg ongeveer om de 3 tot 5 uur.

Onlangs een upgrade gehad van 1Mbit down naar 2Mbit down. Nu is het echt structureel. Enkele weken daarvoor had ik er ook al last van.

Echter de verbinding heeft lange tijd feiloos gewerkt..

Ik heb al een bericht naar Demon gestuurd, even afwachten wat ze zeggen.

Hier had wat zinnigs kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahh... Ik heb ook dat probleem...

Meestal in de late uurtjes, rond een uur of 9, 10 valt gewoon spontaan het internet er uit. Meestal meerdere malen achtermekaar, 2 of 3.
Het gaat om een 8/1mbit verbinding bij demon.

Wanneer het internet eruit val dan blijft de telefoon gewoon werken, maar het internet niet, de lampjes van de modem gaan een beetje knipperen.
En meestal na 20/30 seconden werk het weer...

Best lastig dus... we zijn er nog niet uit :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Laatst online: 14:23

Robtimus

me Robtimus no like you

Ik heb hier sinds vrijdag ook last van :(
8/1 abo, Zyxel modem, Sitecom router (DC-202, de 4S).

Vorige week dinsdag mijn Sitecom DC-200 vervangen door de DC-202 omdat die eerste gecapped is op 3Mbps. Vervolgens dinsdag tot vrijdagavond perfect kunnen internetten op hoge snelheid.
Sinds vrijdagavond traint mijn modem opeens op 2600-2800kbps ipv 7600 zoals daarvoor, de up is nog steeds 864. Ook om de zoveel tijd disconnects van 20-30 seconden zoals de meesten hier. Ik heb echter gemerkt dat op die tijden het modem traint op 0, zowel up als down. Maw de verbinding tussen mijn modem en het Demon netwerk wordt volledig verbroken.

Nu weet ik zeker dat het aan Demon / BBNed ligt, want:
- het heeft vanaf januari perfect gewerkt met die DC-200, maar 1 disconnect (DHCP probleem bij Demon)
- het heeft 3 dagen perfect gewerkt met de DC-202, ik haalde zelfs snelheden van 760kB/s down
- het viel exact samen met het dalen van de snelheid
- er zijn er meer die sinds vrijdag lagere downloadsnelheden hebben

Ik heb vrijdag al met de helpdesk gesproken, die zouden er maandag naar laten kijken. Ook maandag een mailtje naar de support gestuurd.

Als dit niet snel is opgelost ga ik zwaar restitutie eisen. Lagere snelheid valt mee te leven, disconnects niet.

En no way trouwens dat ik mijn verbinding laat downgraden (mag geloof ik niet eens), want het kan wel, dat is begin vorige week wel gebleken.

[ Voor 6% gewijzigd door Robtimus op 22-04-2004 12:32 ]

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ofniet... liever 100kb minder downloaden per seconde dan een disconnect tijdens de uurtjes wanneer het nodig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe edit je?:> *newbie* =(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Verwijderd schreef op 22 april 2004 @ 13:59:
ja ofniet... liever 100kb minder downloaden per seconde dan een disconnect tijdens de uurtjes wanneer het nodig is...
Er is wel een duidelijk verschil tussen 100kB en (in mijn geval) ruim 500kB (760 vorige week -> 250max met 2/1).
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif
Die staat rechtsboven je bericht.

Voor iedereen die problemen heeft: zitten jullie toevallig ook op de 10k-01-vrf-01 router (bbned-demon-10k-01-vrf-01.router.nl.demon.net om precies te zijn)? Want mijn vermoeden, en [u]wwillem vat het IMHO goed samen[/u], is dat de 01 lagere downsnelheden en disconnects geeft en de 02 hoge pings.

[ Voor 24% gewijzigd door Robtimus op 22-04-2004 15:03 ]

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus volgens wwillem kunnen we er niets aan doen?

[[[ Er is wel een duidelijk verschil tussen 100kB en (in mijn geval) ruim 500kB (760 vorige week -> 250max met 2/1). ]]]

Het ging om het idee

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2004 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Ik ben net als wwillem van mening dat het probleem bij Demon / BBNed ligt, en dan kunnen wij niets anders dan hard zeiken en opstappen als dat kan.

Voor diegenen die zich nu afvragen waarom Cistron deze problemen niet kent: Cistron heeft eigen NRP's bij BBNed staan, en onderhoudt die ook zelf.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Laatst online: 11:17

Whuzz

Dodgeball!

IceManX schreef op 22 april 2004 @ 16:09:
Voor diegenen die zich nu afvragen waarom Cistron deze problemen niet kent: Cistron heeft eigen NRP's bij BBNed staan, en onderhoudt die ook zelf.
Tijd dat Demon daar een voorbeeld aan gaat nemen :?

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Ik heb "bewijs" dat het komt door Demon / BBNed:
gisteravond van 20:45 tot 22:28 (het moment dat ik offline ging) geen enkele disconnect gehad. Vandaag alweer zeker 4 (in een half uur tijd!). Ik heb totaal NIETS veranderd aan mijn setup. Conclusie: het ligt niet aan mij maar aan Demon / BBNed.
(Dat ik niet de enige ben versterkt mijn conclusie alleen maar)

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vorige week de 2/1 verbinding van demon icm babyxl. Ook ik heb een Zyxel 650 en helemaal niets geen problemen, sinds dat het werkt lopen er al downloads aan 1 stuk door en dat loopt als een trein.

Een vriend van mij die TweakDSL heeft icm bbned heeft de laatste tijd ook redelijk wat problemen met z'n verbinding. Als ik de reacties hier zo lees, krijg ik sterk de indruk dat het probleem niet bij Demon, TweakDSL of de Zyxel modem ligt, maar bij BBNed. Maar goed, das dan mijn conclusie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ]Byte[
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09-2020
IceManX schreef op 23 april 2004 @ 12:48:
Ik heb "bewijs" dat het komt door Demon / BBNed:
gisteravond van 20:45 tot 22:28 (het moment dat ik offline ging) geen enkele disconnect gehad. Vandaag alweer zeker 4 (in een half uur tijd!). Ik heb totaal NIETS veranderd aan mijn setup. Conclusie: het ligt niet aan mij maar aan Demon / BBNed.
(Dat ik niet de enige ben versterkt mijn conclusie alleen maar)
En wat is jou bewijs dan?
Wat heb je geprobeerd?
Hoe ziet jou netwerkje er uit?
Heb je de def.gw eens geprobeerd de pingen?
of de eerstvolgende hop achter jou modem (de 10k-router), DNS, SMTP, newsserver of een andere server buiten demon netwerk (tweakers.net ofzo >:) )?
of een traceroute?
Deed je modem het nog wel?
Staat je modem in de orginele "bridge-mode" of heb je die in routed-mode gezet?
Heb je wel alles op DHCP laten staan? (als je je ip-adres statisch instel krijg je idd problemen!)
Kortom.... Ik zie alleen dat je geen verbinding hebt, maar enige conclusie durf ik er niet aan te verbinden!
Laat ik duidelijk zijn dat ik hiermee niet wil zeggen dat je geen probleem hebt, want dat heb je blijkbaar wel, maar wáár ligt het probleem????? En dat is niet (!!) duidelijk!
Misschien heb jij wel een rotte netwerkkaart in je PC of een rotte kabel in huis liggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Gateway gepinged. Dus waar mijn IP adres 82.161.98.x is, 82.161.98.1 gepinged. Daarbij dus behoorlijk lange periodes van timeouts gekregen.
Hoe ziet jou netwerkje er uit?
Splitter -> modem -> router -> PC's.
Maar daar kan het amper aan liggen, gezien
1) het in februari en maart met dezelfde configuratie perfect ging
2) het gisteravond goed ging (op snelheid na)
Heb je de def.gw eens geprobeerd de pingen?
of de eerstvolgende hop achter jou modem (de 10k-router), DNS, SMTP, newsserver of een andere server buiten demon netwerk (tweakers.net ofzo >:) )?
of een traceroute?
Zie boven. Bij het zoeken naar problemen begin je zo dichtbij mogelijk.
Deed je modem het nog wel?
Ja, maar die traint dan op 0kbps.
Staat je modem in de orginele "bridge-mode" of heb je die in routed-mode gezet?
Heb je wel alles op DHCP laten staan? (als je je ip-adres statisch instel krijg je idd problemen!)
Ik heb het gewoon in bridge mode staan, DHCP aan, alles. Zelfs vrijdagavond een hardware reset van het modem en daarna alleen maar het LAN IP adres en het admin PW veranderd.
Kortom.... Ik zie alleen dat je geen verbinding hebt, maar enige conclusie durf ik er niet aan te verbinden!
Laat ik duidelijk zijn dat ik hiermee niet wil zeggen dat je geen probleem hebt, want dat heb je blijkbaar wel, maar wáár ligt het probleem????? En dat is niet (!!) duidelijk!
Misschien heb jij wel een rotte netwerkkaart in je PC of een rotte kabel in huis liggen!
Rotte kabel verklaart niet waarom het gisteren 2 uur lang wel opeens perfect ging. Rotte netwerkkaart terwijl het hele netwerk het probleem heeft. Rotte router, terwijl het modem zelf lager traint en zelfs op momenten gedisconnect is. Rot modem is het enige dat ik als mogelijkheid zie, maar waarom ging het gisteren dan wel goed?

Ik heb trouwens vandaag even mijn modem direct op de KPN aansluiting gehad, snelheid was opeens 3900kbps ipv 2800. Wel nog steeds de disconnects.

Geloof mij nou maar als ik zeg dat het probleem bij Demon / BBNed ligt (iig buiten het huis). Als ik de enige met de problemen was zou ik nog twijfelen, maar zowel met de lagere snelheid als de disconnects sta ik niet alleen.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

[u]IceManX in Ervaringen Demon DSL-Express # 12[/u]

Mijn snelheidsprobleem is dus minder, op disconnects moet ik nog even wachten (al ziet het er goed uit).

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ook demon en mijn snelheid is erg variabel helaas heb de simpele versie 1mb down 0,5 up. en soms lijkt het wel een modem.... :-( iemand een idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-08 08:24

PowerSp00n

There is no spoon

Ik heb het probleem dat de Zyxel 650 z'n verbinding verliest rond de elke 6 minuut en een beetje. Dit heb ik vanaf dat de verbinding is opgeleverd al (begin april ofzo). Na een tijdje ging het toch ineens goed en haalt het een verbinding die enkele honderden uren up is. Nu heb ik hem laatst weer uit en aan moeten zetten en dan ging het weer fout. Ik heb wat dingen geprobeert, en nu heeft het al weer bijna 1 uur een stabiele verbinding. Misschien leuk als iemand met een Zyxel 650 en demon (BaByXL) het ook eens probeert.

Ik zou het trouwens wel heel vaag vinden als het volgende het probleem op zou lossen, maar dat is het enige wat ik heb aangepast, waarna m'n verbinding gewoon gelijk weer goed werkte.

Dit is wat ik heb gedaan: even telnetten naar het ding, menu 24.10.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
             Menu 24.10 - System Maintenance - Time and Date Setting

Use Time Server when Bootup= NTP (RFC-1305)
          Time Server Address= ntp0.nl.net

Current Time:                         13 : 52 : 49
          New Time (hh:mm:ss):                  13 : 52 : 20

Current Date:                         2004 - 04 - 24
          New Date (yyyy-mm-dd):                2004 - 04 - 24

Time Zone= GMT+0100

Daylight Saving= No
          Start Date (mm-dd):                          01 - 00
          End Date (mm-dd):                            01 - 00

Press ENTER to Confirm or ESC to Cancel:

Press Space Bar to Toggle.

Nogmaals, ik zou het gek vinden als het hierdoor wel werkt, maar er is maar 1 manier om daar achter te komen. Probeer het gewoon :). Hier gaat het in ieder gevlal al weer eventjes goed. Vanmiddag even naar de gamma om een nieuw telefoon kabeltje en plugjes te halen. Daarna eens kijken of het nog blijft werken als het uit en aan gaat.

[ Voor 6% gewijzigd door PowerSp00n op 24-04-2004 14:53 ]

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.