Demon internet valt bijna structueel uit

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 939 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een Zyxel-modem (heb een Demon-account). Bij mij viel om het half uur de verbinding weg. Nadat ik in mijn Firewall het UDP-protocol (dacht ik) had toegestaan, was dit probleem verholpen. Het blijkt ook nogal eens te werken om bepaalde poorten open te zetten in de Firewall voor degenen die dit gebruiken. Als je wilt weten welke poorten, dan moet je dit even vragen bij Demon support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-08 09:10
ik heb ook deze problemen, maar bij mij valt de verbinding niet per bepaald tijdstip uit, ene keer elk uur andere keer om de 5 uur ofzo. een andere firmware op modem hielp ook niet, ik ga morgen maar bellen denk ik.

erg slecht vind ik het maar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-09 23:20
Volgens mij hebben (net als ik) vele mensen de volgende symptonen:

Internet kan tijden werken (lees 1 of 2 dagen) maar dan opeens valt de verbinding weg voor ongeveer 20 / 30 seconden, en dat wegvallen herhaalt zich dan elke 5 a 6 minuten...

Screenshot van mijn DU-meter voor een duidelijk beeld van de verbinding:
Afbeeldingslocatie: http://www.jozy.demon.nl/dumeter_demon_probleem_verbinding_020504.jpg

Ook ik heb al het e.e.a. geprobeerd:
• maxtonelimit waardes van veranderd
• system time aangepast
• firewall settings van pc aangepast
• firmware geupgrade van zyxel

Ik heb de verschillende topics hierover doorgelezen, maar ik kom er niet uit. Is er iemand die een structurele oplossing voor dit probleem weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:54

Wokschotel

Op 6 wielen

jozy2002 schreef op 02 mei 2004 @ 16:02:
Volgens mij hebben (net als ik) vele mensen de volgende symptonen:

Internet kan tijden werken (lees 1 of 2 dagen) maar dan opeens valt de verbinding weg voor ongeveer 20 / 30 seconden, en dat wegvallen herhaalt zich dan elke 5 a 6 minuten...

Screenshot van mijn DU-meter voor een duidelijk beeld van de verbinding:
[afbeelding]

Ook ik heb al het e.e.a. geprobeerd:
• maxtonelimit waardes van veranderd
• system time aangepast
• firewall settings van pc aangepast
• firmware geupgrade van zyxel

Ik heb de verschillende topics hierover doorgelezen, maar ik kom er niet uit. Is er iemand die een structurele oplossing voor dit probleem weet?
Ik las ergens in demon.nl.support dat je in een soort autoexec.bat die maxtonelimit kan opnemen. Zie http://groups.google.com/...0corp.supernews.com#link5 en http://www.zyxel.nl/support/watchdog.html

Hoop dat dit wel helpt.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-08 13:46

danplo

The Force is strong with me

Hoi wokschotel.
Werkt dit echt tegen die disconnets van Demon.
Want heb hier ook erg veel last van.
Als dit zeker werkt dan ga ik het eens proberen.

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had het zelfde probleem.. echter een maxtonelimit instelling in m'n ZyXel heeft hier wel de truuk gedaan.. helaas 10KB/s minder upload nu...
toch wel vreemd... de lijn heeft ruim 2 maanden probleemloos gedraaid met de max upload en nu ineens doet de DSLAM moeilijk als het modem blijft proberen de hoogst mogelijke snelheid te halen..
Is het misschien toch de kpn die de boel saboteert ?

edit:

voor iedereen die vreemde problemen heeft met de telefoon na de installatie van ADSL: probeer eens een andere splitter... dingetjes willen nog wel eens defect zijn..

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2004 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JozyDaPozy
Heb nu mijn maxtonelimit op 8 (!) gezet, en alles lijkt nu goed te werken..
Echter door die '8' dus wel een langzamere internet-verbinding..

De mevrouw van de Demon-helpdesk zei dat je die maxtonelimit lager moet zetten dan 14 omdat je modem de hoge snelheid niet aankan..

Da's toch vrij slecht, dat je een modem geleverd krijgt die je snelheid niet aankan..
Beetje jammer..

En ook raar, dat je modem de snelheid niet aan kan, maar soms een hele dag perfect werkt.. Da's niet helemaal consequent volgens mij..

Maar de vraag is nu dus ook weer of die '8' die ik heb ingesteld blijvend succes heeft..
Ik zal het binnen 1 of 2 dagen wel merken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JozyDaPozy
Ben nog een tijdje bezig geweest met settings veranderen van mijn zyxeltje, en waar ik vrij moe van werd was het steeds veranderen van de netwerk settings..

Ik heb nu een batch-bestandje gemaakt waarmee je automatisch van dynamisch naar statisch (192.168.1.33) gaat, de telnet sessie met je zyxel start, en weer naar een dynamisch ip gaat.. Ik wou het jullie niet onthouden:

maak een linkje naar dit batje, en voorkom een hoop gezweet:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
@echo off
cls
echo Netwerk wordt aangepast om met de zyxel te communiceren...
netsh interface ip set address "LAN-verbinding" static 192.168.1.33 255.255.255.0 192.168.1.1 1
telnet 192.168.1.1
cls
echo Netwerkt wordt aangepast om het internet weer actief te maken...
netsh interface ip set address "LAN-verbinding" dhcp

Je moet het woordje "LAN-verbinding" nog even veranderen in de naam van je netwerk-verbinding waar het om gaat.

Gebruik is op eigen risico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:54

Wokschotel

Op 6 wielen

danplo schreef op 02 mei 2004 @ 23:27:
Hoi wokschotel.
Werkt dit echt tegen die disconnets van Demon.
Want heb hier ook erg veel last van.
Als dit zeker werkt dan ga ik het eens proberen.
Als het goed is werkt het. Ik zou zeggen: probeer het gewoon :)

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jozy2002 schreef op 03 mei 2004 @ 02:27:
Da's toch vrij slecht, dat je een modem geleverd krijgt die je snelheid niet aankan..
Beetje jammer..
Ligt niet aan het modem maar aan de DSLAM... ( wijkcentrale )
Jou modem probeert een bepaalde snelheid te halen ( maxtone instelling ) 14 is bijvoorbeeld unlimited upload.. je modem probeert dan continue de hoogste snelheid te halen ( en dat vind de DSLAM niet leuk en reset je verbinding na 5 a 6 minuten )
Met je maxtone instelling cap je de upload snelheid bijvoorbeeld 12 = 800Kbit.. ( dacht ik )
Je modem probeert dan continue 800 Kbit snelheid te halen.. ( en als de DSLAM dat niet kan halen verbreekt ie weer de verbinding om de 5 a 6 minuten )
dus moet je weer een stapje lager..

Het is niet het probleem van het modem in mijn ogen maar van de wijkcentrale die erg moeilijk doet over de unlimited upload ( 1024 Kbit )

Ik hoop dat iemand wat heeft aan deze info/uitleg

edit:

Ik heb inmiddels mijn modem weer op unlimited staan ( na een uitval van m'n ups ) en tot nu toe blijft de verbinding in de lucht ( helaas traint ie wat lager nu 832 ipv 896 )

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2004 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou jongens, ik heb deze hele topic gelezen incl. speedlinq internet probleem (valt steeds weg) maar ik mag concluderen dat er nog helemaal geen oplossing voor is.

Ik heb het al sinds eind Februari. Lijn is getest (uiteraard niks gevonden), 3 verschillende modems gebruikt (Speedtouch, Zyxel en E-tech), netwerkkaarten vervangen, splitter vervangen, telefoon eraf, splitter ertussen uit, kabels vervangen en me muur kapot geschopt, maar nope, het heeft niet mogen baten.

Speedlinq doet alsof ze nog noooooooooooooooit van het probleem gehoord hebben (jaja, daarom staat in de speedlinq topic dat ze als gekken bellen :() en mailen heeft geen nut, want dan moet je bellen :r

Ik heb zojuist LiveCon geinstalleerd die ik de komende maand laat draaien op mijn server. Deze genereert een logfile met de disconnects. Aangezien ik ze vandaag tot 1 juni 2004 heb gegeven dat ze de lijn moeten fiksen, anders gebruik ik de logfile om zo van mijn contract af te komen. Ook neem ik alle gesprekken op met de helpdeskmedewerkers om ze later te confronteren met hun eigen domme woorden. Mails met allemaal dezelfde ticketnummer bewaar ik ook.

Na 2,5 maanden wordt ik er echt gek van. Ik wil er vanaf, maar als ik zo lees hebben veel mensen dit probleem. Alleen een troost voor de mensen die voor de gek zijn gehouden met de woorden dat hun lijn het niet aankan. Nou, dat kan hij wel 8) Ik heb namelijk al vanaf Januari 2003 een 8/1Mbit lijn van Speedlinq en deze is pas de kuren gaan vertonen na de migratie bij alle providers waarin ze iedereen extra bandbreedte gaven (mij niet, want ik had al max, maar het is wel vanaf die periode) eind februari, begin maart.

Ik houdt dan ook Speedlinq geheel verantwoordelijk voor deze problemen omdat ik aan kan tonen dat dit probleem al heel lang bekend is bij providers en ze er gewoon niks aan doen. Vandaar dat ik per 1 juni 2004 mijn abo opzeg als het niet verholpen is per die datum. Eerder mag ook natuurlijk.

Beste mensen, echt een oplossing is er gewoon niet. Aan jullie modem ligt het ook niet. Mijn hele hut ligt vol met nieuwe routers, dus ik weet 100% zeker dat het niet aan onze hardware ligt.

Sinds ze iedereen meer capaciteit hebben beloofd is het gewoon bergafwaarts gegaan, dus ik denk dat er gewoon ergens een bottleneck zit tussen BabyXL en de centrale.

Cistron, here i come (niet dat hun zo goed zijn, maar ja...moet wat hebben om op te hopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 11:29:
[...]

Jou modem probeert een bepaalde snelheid te halen ( maxtone instelling ) 14 is bijvoorbeeld unlimited upload.. je modem probeert dan continue de hoogste snelheid te halen ( en dat vind de DSLAM niet leuk en reset je verbinding na 5 a 6 minuten )
Met je maxtone instelling cap je de upload snelheid bijvoorbeeld 12 = 800Kbit.. ( dacht ik )
Je modem probeert dan continue 800 Kbit snelheid te halen.. ( en als de DSLAM dat niet kan halen verbreekt ie weer de verbinding om de 5 a 6 minuten )
En hoe verklaar je dan dat mijn modem ook disconnect als er helemaal geen bandbreedte is? En waarom klapt mijn modem er niet uit als ik bij mordax of speedtest mijn max eruit probeer te halen?

Denk ook niet dat het aan jouw probleem/oplossing ligt. Ik heb ruim een jaar lang deze snelheid gehad en ineens heeft hij het er moeilijk mee. Ze hebben gewoon wat veranderd in de DSLAM waardoor ik nu problemen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 23:29:
Ook neem ik alle gesprekken op met de helpdeskmedewerkers om ze later te confronteren met hun eigen domme woorden.
Moet je vooral doen. Staat maximaal een jaar gevangenisstraf op (als je het zonder medeweten en toestemming van alle betrokken gesprekspartners doet), dus die helpdeskers zullen erg veel lol om je hebben, nadat ze aangifte gedaan hebben.
Cistron, here i come (niet dat hun zo goed zijn, maar ja...moet wat hebben om op te hopen)
Je komt op exact hetzelfde netwerk terecht, en misschien wel op dezelfde DSLAM-poort, dus heb je een reden om te denken dat die poort zich anders gedraagt als de packets van een andere ISP afkomen? Het probleem is het koper tussen jou en de DSLAM, en zolang je niet zelf graaft of verhuist veranderd er niets aan het koper, en dus ook niets aan het geklapper van je lijn.

Ik wens je veel wijsheid en valium toe. :/

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Burne schreef op 04 mei 2004 @ 23:43:
[...]

Moet je vooral doen. Staat maximaal een jaar gevangenisstraf op (als je het zonder medeweten en toestemming van alle betrokken gesprekspartners doet), dus die helpdeskers zullen erg veel lol om je hebben, nadat ze aangifte gedaan hebben.
En de dienders lachen zich op hun beurt weer rot om die aangifte. Je denkt toch niet serieus dat ze daar wat mee doen. In het ergste geval word je even ferm toegesproken, als dat al gebeurt. Het zou mij trouwens niet verbazen als die gesprekken, voor evaluatie, door ISP's worden opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13

[...]

Je komt op exact hetzelfde netwerk terecht, en misschien wel op dezelfde DSLAM-poort, dus heb je een reden om te denken dat die poort zich anders gedraagt als de packets van een andere ISP afkomen? Het probleem is het koper tussen jou en de DSLAM, en zolang je niet zelf graaft of verhuist veranderd er niets aan het koper, en dus ook niets aan het geklapper van je lijn.

Ik wens je veel wijsheid en valium toe. :/
Lijn los --> vast is de kans nihil dat je op dezelfde poort aangesloten wordt. Maar als je op dezelfde telefoonlijn/abonnement aanvraagt weet je zeker dat je hetzelfde koper hebt (als dat stuk het mogelijke probleem is). Maar dat kan allemaal doorgemeten worden etc. 't Lijkt daarbij als ik zijn verhaal lees meer een probleem van 'niet willen helpen' ofzo dan dat er geen oplossing bestaat.

Kan ook probleem in de centrale zijn. Een aansluiting op een andere poort kan dat dan dus wel verhelpen.

Een extra telefoonlijn aanvragen (extra belbudget abbo) en daarop adsl aanvragen geeft je zekerheid op ander koper-paar en andere poort.

[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 05-05-2004 00:50 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

epias schreef op 05 mei 2004 @ 00:28:
[...]
En de dienders lachen zich op hun beurt weer rot om die aangifte. Je denkt toch niet serieus dat ze daar wat mee doen. In het ergste geval word je even ferm toegesproken, als dat al gebeurt. Het zou mij trouwens niet verbazen als die gesprekken, voor evaluatie, door ISP's worden opgenomen.
Is het je wel eens opgevallen dat alle bedrijven die dat doen dat van te voren aankondigen, zodat je de keus hebt wel of niet door te gaan met je gesprek? Zou dat komen omdat het verplicht is?

Verder zijn het niet de dienders die oordelen over een aangifte. Nederland heeft niet alleen een Trias Politica, maar ook een soort 'Trias Justitia', waar opsporing, vervolging en oordeel gescheiden zijn. Agenten zijn verplicht een aangifte op te nemen. Als ze je uitlachen hebben ze iets uit te leggen aan hun burgemeester, want ze doen niet wat hun taak is. Ze zijn verplicht die aangifte door te geven aan de Officier van Justitie. En die ziet een overtreding van de Telecommunicatie-wet, een recent behoorlijk aangepaste en aangescherpte wet, dus een die door de wetgevende machten in Nederland als belangrijk gezien wordt, en een poging tot chantage van een bedrijf met dat illegaal opgenomen gesprek. Een ferme boete heb je zo te pakken. Het idee dat Justitie niets doet met aangiften heb je uit de krant of uit de folders van bepaalde politieke partijen, maar dat stemt niet overeen met de werkelijkheid. 121300 strafrechtelijke vonnissen, in 2002.

Hij moet het natuurlijk zelf weten. Maar het lijkt me net zo verstandig als met 110 door de bebouwde kom scheuren. Je weet zeker dat je voor de rechter komt, en je weet bijna zeker dat het niet goedkoop zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

bjck schreef op 05 mei 2004 @ 00:49:
Lijn los --> vast is de kans nihil dat je op dezelfde poort aangesloten wordt.
Dat zal afhangen van het verloop op de centrale. Als je in een grote stad zit, komt dat wel goed. Maar als je in een kleine stad of dorp zit, is dat verloop niet zo groot. En de eerstvolgende vrije poort wordt gebruikt. Als je opzegt, laat slopen, en een nieuwe aanvraag doet op euhh... Beverwijk Marconihof (roep maar wat..) dan heb je een behoorlijke kans botweg dezelfde poort aangewezen te krijgen. (Mijn eerste vriendinnetje woonde naast die centrale.. vandaar.. 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Champ
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-01-2024
Ok mensen... bij mij is het opgelost. Ik moest door wat problemen (me raid 0 werkte niet meer) me hele computer formateren.
En waarempel, hij disconnect niet meer sinds die tijd. Zou het aan windows liggen ofzo?
Of een andere softw. instelling (fout)
Ik weet het niet, maar misschien ook het proberen waard?

Ik gebruik Win XP

hopelijk hebben jullie hier iets aan.

The "real" Champ will always be The Champ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 23:34:
[...]
En hoe verklaar je dan dat mijn modem ook disconnect als er helemaal geen bandbreedte is?
Wat bedoel je proecies met geen bandbreedte...
Dit probleem heeft puur en alleen te maken met de uploadinstelling van je modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Hehe, als jij deelneemt aan het gesprek hoef je het niet te vertellen. En er klinkt de hele tijd van het gesprek een piepje, die aangeeft dat het wordt aangenomen. Snap best dat je me op de wet wilt wijzen, maar zorg dan wel dat je er wat vanaf weet.

Btw, ik geef al maanden aan via email dat er gesprekken zijn opgenomen. Het is mijn volste recht, aangezien ik zelf ook deelneem aan het gesprek.

16-06-1994, Stb. 628. Iwtr: 01-09-1994

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2004 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels eindelijk iemand van de technische afdeling van Speedlinq gesproken en hij kon me inderdaad bevestigen dat ik rond de 250 dhcp requests maak per uur op sommige tijden. Hij zou dit tot op de bodem uit gaan zoeken en heeft me beloofd dat alles weer goed komt.

Mocht ik enige vooruitgang hebben geboekt, dan laat ik het even weten.

Btw, sinds gisterenavond 2100 uur heb ik al 76 disconnects gehad :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Niet online
Burne schreef op 05 mei 2004 @ 03:06:
[...]

Is het je wel eens opgevallen dat alle bedrijven die dat doen dat van te voren aankondigen, zodat je de keus hebt wel of niet door te gaan met je gesprek? Zou dat komen omdat het verplicht is?
Ja en nee. Nette bedrijven doen dat inderdaad die geven dan ook aan waarom ze het gesprek opnemen. Er zijn er echter genoeg die het niet doen, bv telemarketeers.
Ze zijn verplicht die aangifte door te geven aan de Officier van Justitie.
Tja, hoe ga je aantonen dat de tegenpartij het gesprek heeft opgenomen? Als deze alles ontkent, zie ik het somber in.
En die ziet een overtreding van de Telecommunicatie-wet, een recent behoorlijk aangepaste en aangescherpte wet, dus een die door de wetgevende machten in Nederland als belangrijk gezien wordt, en een poging tot chantage van een bedrijf met dat illegaal opgenomen gesprek.
Tussen chantage en een geheugensteuntje zit een wereld van verschil. Waarom trek je alles gelijk in het extreme? Zolang je die opgenomen gespreken niet met derden deelt, zie ik echt het probleem niet. Juridisch gezien heb je gelijk, in de praktijk pakt het anders uit.
Het idee dat Justitie niets doet met aangiften heb je uit de krant of uit de folders van bepaalde politieke partijen, maar dat stemt niet overeen met de werkelijkheid. 121300 strafrechtelijke vonnissen, in 2002.
En hoeveel daarvan hebben betrekking tot het bovenstaande?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, maak jullie je niet druk. Een jaartje zitten voor opgenomen gesprekken van een nalatige provider, zal heus wel niet hoor. Sterker nog, de familieadvocaat heeft me verteld dat er in de praktijk niks mee wordt gedaan, mochten ze toch aangifte doen, omdat er minimaal 1 partij op de hoogte moet zijn van de opname. Laat ik dat nu zelf zijn :). Wel als je gesprekken opneemt waarin je totaal niet meedingt. Dat is zeer zeker strafrechterlijk te vervolgen ivm chantage van bedrijven etc.

Btw, Speedlinq zelf heeft al aangegeven het geen probleem te vinden, aangezien ze over degene die achter hun helpdesk zitten ook niet tevreden zijn, omdat heleboel afspraken niet worden doorgegeven. Dankzij de geluidsopname zijn ze erachter gekomen hoe de (aangenomen helpdesk, 3de partij) mensen van de helpdesk met dit soort problemen omgaat.

Ze hebben me beloofd tegemoet te komen in de toekomst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaLiN
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

NaLiN

Muziek moet ragge

sinds ik van 2 mbit naar 8 mbit gegaan heb mijn zyxel ook kuren gekregen :(
als er flink data word gepompt wil ie nogal snel uitvallen. ken nu niet die dingen teste die hier zijn besproken maar zal die binnekort is probere

hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 11:29:
[...]

dus moet je weer een stapje lager..

Het is niet het probleem van het modem in mijn ogen maar van de wijkcentrale die erg moeilijk doet over de unlimited upload ( 1024 Kbit )

Ik hoop dat iemand wat heeft aan deze info/uitleg

edit:
Ik heb inmiddels mijn modem weer op unlimited staan ( na een uitval van m'n ups ) en tot nu toe blijft de verbinding in de lucht ( helaas traint ie wat lager nu 832 ipv 896 )
Dit verhaal zou wel eens heel goed kunnen man. Ik heb al maanden last van een weg vallende verbinding. Er is ook vanalles aan gedaan (telefoonlijn onderzocht, snelheid gedowngrade, modem vervangen enz..). Ook werd mij gezegd dat mijn telefoonlijn de verbinding niet aan kan. Ik dacht meteen al dat dit dikke BS was aangezien ik de eerste paar maanden nooit ergens last van heb gehad.

Na mn snelheids downgrade waren de problemen dus nog steeds niet opgelost. Ik heb ten einde raad de storings dienst van KPN gebeld. Ik vertelde mijn verhaal, en nog geen 10 seconde later zei de telefoniste dat er een storing op mijn wijkcentrale was 8)7

Demon is dus al maanden bezig geweest om het probleem te achterhalen wat maar niet lukt en KPN vind het (waarschijnlijke) probleem in een aantal seconde :?

Maargoed, KPN gaat dus een monteur langsturen en ik hoop dat het probleem dan eindelijk wordt opgelost

IK RAAD IEDEREEN AAN DIE DIT PROBLEEM HEEFT OM OOK EVEN MET KPN STORINGSDIENST CONTACT OP TE NEMEN OM TE CHECKEN OP STORINGEN IN DE WIJKCENTRALE. DEMON KAN DEZE STORINGEN BLIJKBAAR NIET ACHTERHALEN !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:46

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 13:12:
[...]
IK RAAD IEDEREEN AAN DIE DIT PROBLEEM HEEFT OM OOK EVEN MET KPN STORINGSDIENST CONTACT OP TE NEMEN OM TE CHECKEN OP STORINGEN IN DE WIJKCENTRALE. DEMON KAN DEZE STORINGEN BLIJKBAAR NIET ACHTERHALEN !!!
klopt, KPN en BBned/babyxl zijn twee verschillende partijen die niks kunnen doen aan elkaars netwerk ookal zitten ze op elkaars netwerk (totaal idioot geregeld maarja).
Dus het probleem dat jij ondervindt zit op het netwerk van de kpn dus moet kpn dat ook wel fixen.

Daarom is het altijd wel slim om niet alleen naar bijv. demon te gaan bellen, want die kunnen niet meer zien dan wat er op het adsl netwerk gebeurt. Maar om alles uit te sluiten dus ook je fysieke lijn en spraak die daarop zit.. ff checke bij kpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

CT schreef op 16 mei 2004 @ 18:45:
[...]

Daarom is het altijd wel slim om niet alleen naar bijv. demon te gaan bellen, want die kunnen niet meer zien dan wat er op het adsl netwerk gebeurt.
Dat kunnen ze wel, en dat controleren ze ook. Een van de eerste stappen nadat vastgesteld is dat de klant z'n eigen draadjes goed heeft zitten is een lijnmeting. Een 4TEL in vakjargonees. Die meting geeft je een aantal gegevens, zoals symmetrie, isolatie en capacitieve belasting van de lijn, en eventuele aangesloten randapparaten zoals nummermelders, ADSL-splitters en telefoontoestellen. Ook zaken als een sluiting of onderbreking en de afstand naar die sluiting/onderbreking komen boven water. Die meting is exact dezelfde als welke KPN intern gebruikt om problemen op een lijn te kunnen vinden.

Het grote voordeel van zowel KPN als je ISP bellen is dat de kans groter wordt dat KPN denkt snel van het probleem af te zijn met het plaatsen van een bypass. Ze trekken dan het ADSL-signaal van je lijn af, melden jou dat je telefoon het weer doet, en je ISP dat ze ADSL verwijderd hebben. Je zit dan zeker drie weken zonder ADSL.

NIET DOEN DUS! Het helpt niet, en maakt de kans op fouten alleen maar groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 01:10

Kleintje81

Blaat

Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 21:48:
Btw, Speedlinq zelf heeft al aangegeven het geen probleem te vinden, aangezien ze over degene die achter hun helpdesk zitten ook niet tevreden zijn, omdat heleboel afspraken niet worden doorgegeven.
Nou lekkere boel dan daar. Komt wel professioneel over om als bedrijf te zeggen dat je eigen helpdesk niet deugt...

Overigens heb ik ook soortegelijke problemen sinds ongeveer iets voor Koninginnedag toen er 'onderhoud' aan het BabyXL netwerk zou worden gepleegd.
Ik heb meerdere dingen gedaan, het mocht ngo niet baten, het was eerst rond de 30 minuten dat de verbinding verbroken werd, later weer wat hoger.
Ik ben nu aan het testen met een 3com hardware router erachter, ik had eerst een linux software router welke een 3C900B heeft.

BF2 stats Systemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bump. Hoe staat het bijvoorbeeld met de 3com router :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeNGuiN
  • Laatst online: 11:42

PeNGuiN

't Is Wat...

Ik heb een Demon DSL 8192/1024 verbinding en sinds een paar dagen heb ik continu disconnects op mijn Vigor 2600G router. Het modem traint op deze waarden:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
> adsl status
  --------------------------- ATU-R Info (annex A) ----------------------------
   Running Mode            :    G.DMT       State                : SHOWTIME
   DS Actual Rate          :  7616000 bps   US Actual Rate       :   800000 bps
   DS maximum Rate         : 10304000 bps   US maximum Rate      :   928000 bps
   DS Path Mode            :  Interleave    US Path Mode         :  Interleave 
   NE Current Attenuation  :    34.0  dB    Cur SNR Margin       :     4.0  dB
   DS actual PSDM(C)       : 00000007       US actual PSDM(R)    : 00003e77
   ADSL Firmware Version   : 41e2be2c 
  -------------------------------- ATU-C Info ---------------------------------
   Far Current Attenuation :    20.0  dB    Far SNR Margin       :     6.0  dB
   CO ITU Version[0]       : 00004753       CO ITU Version[1]    : 504e0007
   DSLAM CHIPSET VENDOR    : < Nokia >
  -----------------------------------------------------------------------------
   INTL, DSTREAM bytes/depth=   4, symbols/codewords  =   0, latency= 0*0.25ms.
       , USTREAM bytes/depth=   1, symbols/codewords  =   0, latency= 0*0.25ms.
   CODE, DSTREAM fast parity bytes=   0, fast codeword=   0.
         DSTREAM intl parity bytes=  16, intl codeword= 255.
   CODE, USTREAM fast parity bytes=   0, fast codeword=   0.
         USTREAM intl parity bytes=  16, intl codeword= 120.
   Setting>> 
       FDQ : Enable, TCM : Enable, EC : Disable, Framing Mode : 3.
   Running>>
       FDQ :    Off, TCM : In Use, EC :    Off.
       DS : Framing Mode 3, US : Framing Mode 3.
   ADI ADSL Firmware Version: 41e2be2c

Deze waarden had ik altijd al. Weet iemand waardoor die disconnects zouden kunnen komen?

Dr. Phil himself!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:04
Alle mensen die problemen hebben ... kijk eens op welke router jullie aangesloten zitten.

Een vriend van een vriend van mij werkt bij Demon, en hij zegt dat er problemen zijn met router-02. Als jullie dan ff kijken of jullie allemaal aan router-02 hangen, kan je misschien verhaal halen bij Demon. Router-01 blijkt geen problemen te hebben. Wat ergens ook wel kan kloppen trouwens ... zijn er mensen uit omgeving Amsterdam die dit ook hebben? Die behoren (als het goed is) aan router-01 te hangen.

Hopelijk kunnen jullie hier wat mee. Ik heb over een week of vier ook demon, dus ik hoop niet dat ik dit probleem ook ga krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redlihcs
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 20:45

Redlihcs

? of !

Ik ben er achtergekomen dat voor mij de boosdoener bittorrent is. Als ik met Azareus te veel verbindingen op heb staan, dan ligt deze na verloop van tijd er vanzelf uit. Knijp ik het aantal connecties af, dan gaat het goed.

Misschien de oplossing voor sommigen van jullie?

Hier had wat zinnigs kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nooit bittorrent aanstaan. En heb de same probs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 01:10

Kleintje81

Blaat

Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 11:05:
Bump. Hoe staat het bijvoorbeeld met de 3com router :)
Ik heb nu eens tijd om te testen, echter met mijn 3com router maakte het niets uit, ben nu beetje aan het spelen met maxtone settings in het adsl modem zelf.
De disconnects gebeuren laatste tijd toch zeer regelmatiger, waar het eerst om de uur was, is het nu om de 5 minuten ongeveer, het had ook nog 1 dag zonder disconnects gewerkt, vorige week ergens.

Maxtone 12 gaf nog een flinke disconnect net, heb hem nu op 10 staan, eens zien wanneer hij gaat disconnecten (download is nog 700 kb/s, upload 60 k/s bij testen met speedtest.nl).

BF2 stats Systemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Burne schreef op 17 mei 2004 @ 01:51:
[...]

Dat kunnen ze wel, en dat controleren ze ook. Een van de eerste stappen nadat vastgesteld is dat de klant z'n eigen draadjes goed heeft zitten is een lijnmeting. Een 4TEL in vakjargonees. Die meting geeft je een aantal gegevens, zoals symmetrie, isolatie en capacitieve belasting van de lijn, en eventuele aangesloten randapparaten zoals nummermelders, ADSL-splitters en telefoontoestellen. Ook zaken als een sluiting of onderbreking en de afstand naar die sluiting/onderbreking komen boven water. Die meting is exact dezelfde als welke KPN intern gebruikt om problemen op een lijn te kunnen vinden.

Het grote voordeel van zowel KPN als je ISP bellen is dat de kans groter wordt dat KPN denkt snel van het probleem af te zijn met het plaatsen van een bypass. Ze trekken dan het ADSL-signaal van je lijn af, melden jou dat je telefoon het weer doet, en je ISP dat ze ADSL verwijderd hebben. Je zit dan zeker drie weken zonder ADSL.

NIET DOEN DUS! Het helpt niet, en maakt de kans op fouten alleen maar groter.
Hmmm, ik ben het hier toch niet mee eens. Bij mij is mijn probleem nu eindelijk na maanden opgelost. Demon heeft meerdere malen mijn lijn gemeten maar heeft niets kunnen vinden (ja dat mijn telefoonlijn de snelheid zogenaamd niet aan kan). Ik bel 1 X KPN en die konden mij direct aan de telefoon al melden dat er een storing was in mn wijkcentrale. Monteur langs geweest en die had alles binnen 10 minuten gefixed. Sindsdien geen enkele disconnect meer...

Ik heb verder geen verstand van het type meting KPN en Demon uitvoeren. Maar uit mijn geval blijkt dat er toch wel degelijk verschil in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:32
met welk nummer heb je gebeld ? ik kan op de website van kpn niet echt wijzer worden

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Possible schreef op 14 juni 2004 @ 19:19:
met welk nummer heb je gebeld ? ik kan op de website van kpn niet echt wijzer worden
Ik heb iemand in mijn clan zitten die heeft ook demon en altijd gezijk met zijn ping en zijn conectie. (kortom DEMON SUCKS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
Even een kickje, ik heb hier dus ook last van sinds ik een abonnement heb van Usenetserver.com en dus met volle snelheid van Usenet kan downloaden. Zogauw ik dit doe valt de verbinding met BBned regelmatig weg en moet ik het modem resetten om deze weer terug te krijgen. Het gekke is dat dit niet gebeurd als ik met dezelfde snelheid download via HTTP of FTP - ik ben nu aan het experimenteren of het veranderen van client-side settings enig effect hier op heeft.

Weet iemand eigenlijk of het ook meespeeld of je je Zyxel op router of op modem mode hebt staan? En heeft er iemand trouwens een linkje naar het overzicht van de BBned Alcatel migraties? Kan deze namelijk niet meer vinden.

[ Voor 11% gewijzigd door Genghis Khan op 20-06-2004 02:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
Genghis Khan schreef op 20 juni 2004 @ 02:33:
Even een kickje, ik heb hier dus ook last van sinds ik een abonnement heb van Usenetserver.com en dus met volle snelheid van Usenet kan downloaden. Zogauw ik dit doe valt de verbinding met BBned regelmatig weg en moet ik het modem resetten om deze weer terug te krijgen. Het gekke is dat dit niet gebeurd als ik met dezelfde snelheid download via HTTP of FTP - ik ben nu aan het experimenteren of het veranderen van client-side settings enig effect hier op heeft.

Weet iemand eigenlijk of het ook meespeeld of je je Zyxel op router of op modem mode hebt staan? En heeft er iemand trouwens een linkje naar het overzicht van de BBned Alcatel migraties? Kan deze namelijk niet meer vinden.
Verbinging loopt dus niet vast op de snelheid. Dus het aantal errors op de lijn zijn niet hoog genoeg om een hersync van de lijn te doen gebeuren. Anders had het met http / ftp ook moeten zijn.

Het lijkt dus de hoeveelheid individuele tcp connecties te zijn naar die usenet-doos. Misschien een probleem in de NAT omgeving van je router.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Genghis Khan schreef op 20 juni 2004 @ 02:33:
Ja. bridge- of modemmode is stabieler dan router-mode. Lijstje met alcatel-migraties is weg omdat het alcatel-project afgerond is en er geen migraties meer plaats zullen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de laatste twee dagen met Demon support doorgebracht om 't zo maar even te noemen.

Bij sommige mensen helpt het om de maxtone op <iets onder 12> te zetten, bij sommigen ook niet. Laat dan een ticket aanmaken bij BabyXL (die doen er 2-5 dagen over om een storing te verhelpen) en dan wordt het opgelost.

In de tussentijd wil je natuurlijk wel vooruit, dus kun je het volgende doen;

- Installeer een programma zoals bijv. Netlimiter (http://www.netlimiter.com) en stel daar je max. upload in op 50kb/s overall. Dit is natuurlijk een groot verschil met de 100kb/s die je normaal haalt, maar je kunt er in elk geval zonder disconnects mee werken tot het probleem door BabyXL verholpen is. Ik heb in elk geval geen problemen meer sinds ik dat programma gebruik, en nu is mijn storing door BabyXL in zijn geheel verholpen. Ik wilde dit stukje informatie jullie niet onthouden, dus success ermee!

Het probleem wordt wel degelijk veroorzaakt doordat je DSLAM niet accepteert dat je modem blijft pompen, dus je moet hardware of softwarematig je upload gewoon krimpen tot BabyXL het probleem heeft verholpen. Je kunt dit dus hardwarematig doen in je modem (eigenlijk ook gewoon softwarematig maargoed) of je doet 't met behulp van een extern programma. Vooral mensen die veel uploaden (torrent clients dus) hebben hier last van, maar nu kun je 't dus verhelpen of in elk geval ondervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 19:37:
[...]

Ik heb iemand in mijn clan zitten die heeft ook demon en altijd gezijk met zijn ping en zijn conectie. (kortom DEMON SUCKS)
Wel erg kort door de bocht |:(

ik heb een lekke band gehad met m'n opel.... opel sucks 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_kraal
  • Laatst online: 24-03 09:14
Verwijderd schreef op maandag 14 juni 2004 @ 19:37:
[...]

welkom op GoT, en fijn dat je zo'n fijne/leuke/nuttige/niet onderbouwde opmerking achter laat.....

fijne dag nog....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds 3 jaar demon dsl, tot voor kort geheel zonder problemen en weinig tot geen disconnects of downtime.
Eeen verademing na jarenlang met een brakke Slownera kabelaaansluiting te hebben geworsteld.
Ook de helpdesk verdiende naar mijn (toenmalige) mening een dikke 10, altijd bereikbaar en behulpzaam.
Echter sinds enkele maanden continu problemen met disconnects, gek word ik ervan en mateloos IRRITANT !!!!!!
Demon komt niet veel verder als dat het aan mijn computers ligt en dat ik zelf maar moet uitzoeken waar het probleem ligt, hun ping geeft niks geen hickup aan, dus het ligt niet aan hun als ik ze na een 30/45 minuten eindelijk aan de telefoon krijg.
Op mijn opmerking dat er aan de hardware al die jaren niets is gewijzigd wordt niet gereageerd, Kpn verschuilt zich achter demon en demon weer achter Versatel, kortom we schieten niet op.
Voor mij inmiddels genoeg reden serieus te denken aan een andere provider.
Jammer, daar ik altijd zeer te spreken was over de stabiliteit van de verbinding.

Iemand in Heerhugowaard goede ervaringen met een andere ISP, bv Multikabel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 13:11
Ik ben woonachtig in Am*dam en heb een Demon adsl verbinding (1024/512). Het standaard modem heb ik veranderd in een draadloos modem router Netgear D834g. Het interne netwerk werkt prima. De adsl verbinding is over het algemeen goed. Alleen in de late middag en de vroege avond haal ik niet de topsnelheid.

Helaas heb ik echter ook zo nu en dan drops in de lijn. De lijn valt dan even helemaal weg. Maar in tegenstelling tot de meesten, komt de lijn binnen 2 seconden weer op. Vooral MSN kan daar slecht tegen. Zowel mijn server als laptop hebben hier last van. Een vriend van mij die hetzelfde abonnement heeft, maar in een andere wijk woont, heeft die problemen niet.

Wat mij opviel, als ik het mij goed herinner, is dat de problemen kwamen toen ik SP2 geinstalleerd had. Volgens mij heeft die vriend nog geen SP2 er opstaan.

Aan een kant is het goed om te lezen dat je niet de enige bent. Maar aan de andere kant is het zwaar klote dat er zoveel mensen hier last van hebben en dat er nog steeds niet een "echte" oplossing is. Uiteraard geldt.... Als ik meer weet, weten jullie het ook!

Emos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik ook gehad. 6 maanden lang. Maar daarna was het eindelijk voorbij.

Wil je weten hoe ik het gedaan heb?

Verhuizen!!!

Want helpdesks van Demon en Speedlinq snappen er geen hol van, dus laten ze het maar zo :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 13:11
Ja maar ik weet niet of ze in Costa Rica een beetje snelle verbinding hebben... 8)

Emos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 10-09 23:04
Jongens, we hebben een algemeen Demon topic. Daar past dit veel beter in :)
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.