Nou jongens, ik heb deze hele topic gelezen incl.
speedlinq internet probleem (valt steeds weg) maar ik mag concluderen dat er nog helemaal geen oplossing voor is.
Ik heb het al sinds eind Februari. Lijn is getest (uiteraard niks gevonden), 3 verschillende modems gebruikt (Speedtouch, Zyxel en E-tech), netwerkkaarten vervangen, splitter vervangen, telefoon eraf, splitter ertussen uit, kabels vervangen en me muur kapot geschopt, maar nope, het heeft niet mogen baten.
Speedlinq doet alsof ze nog noooooooooooooooit van het probleem gehoord hebben (jaja, daarom staat in de speedlinq topic dat ze als gekken bellen

) en mailen heeft geen nut, want dan moet je bellen
Ik heb zojuist LiveCon geinstalleerd die ik de komende maand laat draaien op mijn server. Deze genereert een logfile met de disconnects. Aangezien ik ze vandaag tot 1 juni 2004 heb gegeven dat ze de lijn moeten fiksen, anders gebruik ik de logfile om zo van mijn contract af te komen. Ook neem ik alle gesprekken op met de helpdeskmedewerkers om ze later te confronteren met hun eigen domme woorden. Mails met allemaal dezelfde ticketnummer bewaar ik ook.
Na 2,5 maanden wordt ik er echt gek van. Ik wil er vanaf, maar als ik zo lees hebben veel mensen dit probleem. Alleen een troost voor de mensen die voor de gek zijn gehouden met de woorden dat hun lijn het niet aankan. Nou, dat kan hij wel

Ik heb namelijk al vanaf Januari 2003 een 8/1Mbit lijn van Speedlinq en deze is pas de kuren gaan vertonen na de migratie bij alle providers waarin ze iedereen extra bandbreedte gaven (mij niet, want ik had al max, maar het is wel vanaf die periode) eind februari, begin maart.
Ik houdt dan ook Speedlinq geheel verantwoordelijk voor deze problemen omdat ik aan kan tonen dat dit probleem al heel lang bekend is bij providers en ze er gewoon niks aan doen. Vandaar dat ik per 1 juni 2004 mijn abo opzeg als het niet verholpen is per die datum. Eerder mag ook natuurlijk.
Beste mensen, echt een oplossing is er gewoon niet. Aan jullie modem ligt het ook niet. Mijn hele hut ligt vol met nieuwe routers, dus ik weet 100% zeker dat het niet aan onze hardware ligt.
Sinds ze iedereen meer capaciteit hebben beloofd is het gewoon bergafwaarts gegaan, dus ik denk dat er gewoon ergens een bottleneck zit tussen BabyXL en de centrale.
Cistron, here i come (niet dat hun zo goed zijn, maar ja...moet wat hebben om op te hopen)