Je hoeft niet opnieuw op te starten, na 10/15 minuten werkt het gewoon.cjdijk schreef op 21 februari 2004 @ 07:20:
[...]
Die detecteert je mac adres (van je router), je klikt op Registeer,
Demon vraag op dat moment om je systeemnaam(Username) en paswoord.
Daarna 15 minuten wachten en alles opnieuw opstarten.
Vanaf dat moment hoef je die systeemnaam en paswoord niet meer te gebruiken.
Je hoeft/kunt ze dus ook niet in je router op te slaan.
Okay....
Misschien had het beter geweest een nieuw topic te openen maar ik vond het wel in de thread passen.
Ik heb pas me mail gehad dat mijn lijn ( via BabyXl) is opgeleverd en dat mijn modem is opgestuurd. Het rare is hiervan dat iedereen die ik ken uit mijn buurt of omgelegen gebieden (ik woon in spijkenisse en de rest komt uit hoogvliet en spijkenisse) BBNed gebruikt.
Mijn vraag is...
Is dit nieuw en heeft al iemand ervaring met BabyXl uit die omgevingen?
óf is het een typo en moet het demon zijn (ik heb zelfs mijn webmail al via demon)
Misschien had het beter geweest een nieuw topic te openen maar ik vond het wel in de thread passen.
Ik heb pas me mail gehad dat mijn lijn ( via BabyXl) is opgeleverd en dat mijn modem is opgestuurd. Het rare is hiervan dat iedereen die ik ken uit mijn buurt of omgelegen gebieden (ik woon in spijkenisse en de rest komt uit hoogvliet en spijkenisse) BBNed gebruikt.
Mijn vraag is...
óf is het een typo en moet het demon zijn (ik heb zelfs mijn webmail al via demon)
Verwijderd
Meer mensen last van pop3.demon.nl ? Traagheig met authorizen of werkt soms zelfs helemaal niet.
Verwijderd
Mijn newsclient kan de hostnaam ineens niet meer resolven naar een IP.
En nu weer wel maar hij kan niet meer connecten naar news.demon.nl
Hmmm
En nu weer wel maar hij kan niet meer connecten naar news.demon.nl
Hmmm
Klopt; werkt niet of nauwelijks atm.Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 20:32:
Meer mensen last van pop3.demon.nl ? Traagheig met authorizen of werkt soms zelfs helemaal niet.
finger status@info.demon.nl
24-02 13:33
Er is een probleem met de e-maildienst, waardoor het afleveren
van e-mail mogelijk traag verloopt en de POP3 service ook traag kan zijn.
Het probleem wordt door technici onderzocht.
--
Staat trouwens ook bij netwerkstatus.....
24-02 13:33
Er is een probleem met de e-maildienst, waardoor het afleveren
van e-mail mogelijk traag verloopt en de POP3 service ook traag kan zijn.
Het probleem wordt door technici onderzocht.
--
Staat trouwens ook bij netwerkstatus.....
[ Voor 31% gewijzigd door boots op 24-02-2004 20:41 ]
Bij mij is het vorige week opgeleverd (na 74 dagen), ook met BabyXL. 2 collega's die het vorig jaar hebben aangevraagd hebben BBNed. Maar het zal mij uitmaken, als het maar stabiel is en vlot werktDamien schreef op 24 februari 2004 @ 20:27:
Okay....
Mijn vraag is...
Het is iig geen typo, het aanmelden van de verbinding ging naar BabyXL.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Sneller nog als je handmatig 3rd party DNS'en gebruiktVerwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 18:04:
Je hoeft niet opnieuw op te starten, na 10/15 minuten werkt het gewoon.
Ik had bij mijn test afgelopen zondag, waarbij ik voor het eerst de PC direct aan het net hing, geen goede resolving; alles ging naar de MAC pagina. Eventjes de Demon DNS van #1 naar #2 gemoved (ik heb een lijst van 5 DNS'en) en ik kon er weer tegenaan.
More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs
Ik woon in Hoogvliet en heb sinds oktober adsl van Demon wat loopt via het BabyXL netwerk. Ik heb nog geen enkel probleem gehad met de lijn, dat was wel anders toen ik nog bij chello zat.Damien schreef op 24 februari 2004 @ 20:27:
Okay....
Mijn vraag is...
Ongetwijfeld moet Demon haar klanten gelijkmatig verdelen over de twee dsl providers, dat die anderen allemaal op Bbned zitten is gewoon toeval.
Vader van Tobias en Ylana \o/ GoT-Papa clublid
Verwijderd
Geachte heer Wok,
Enig idee wanneer en of Demon via BBned of BabyXL beschikbaar komt in de omgeving van Roermond (swalmen) ???
Enig idee wanneer en of Demon via BBned of BabyXL beschikbaar komt in de omgeving van Roermond (swalmen) ???
Hebben jullie ook gemerkt dat msn disconnecte rond 22.12. Iedereen uit mijn msn list met een BBned connectie vloog er zojuist uit....KPN bleeft gewoon up.
Klopt mijn constatering of ligt het aan mij
Ligt dan aan jou, ik zit er nog steeds opChutney schreef op 24 februari 2004 @ 22:17:
Hebben jullie ook gemerkt dat msn disconnecte rond 22.12. Iedereen uit mijn msn list met een BBned connectie vloog er zojuist uit....KPN bleeft gewoon up.
Verwijderd
Klopt! Dit had ik dus ook. Daarnaast bleef GOT! wel inde lucht maar me download nokte er ook even meeChutney schreef op 24 februari 2004 @ 22:17:

Verwijderd
Ik vloog er ook uit! Maar ik maak gebruik van BabyXL. Heel vreemd. Dacht dat ik een fout maakte.Chutney schreef op 24 februari 2004 @ 22:17:

Inderdaard de download stopte er ook heel even mee.....router overbelast?....Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 22:23:
[...]
Klopt! Dit had ik dus ook. Daarnaast bleef GOT! wel inde lucht maar me download nokte er ook even meeVanmiddag uurtje of 12.30uur uit me hoofd had ik ook zoiets, i-net vloog er steeds even uit
Had dit nog nooit meegemaakt met demon
!
Ik zit op deze: bbned-demon-10k-01-vrf-02.router.nl.demon.net
Mijn maat zit op deze en die had er ook last van:
bbned-demon-10k-02-vrf-01.router.nl.demon.net
Geachte heer Rox,Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 20:55:
Geachte heer Wok,
Ik heb werkelijk geen idee aangezien ik geen inzage heb in de planning van BBned/BabyXL. Ik moet u dus helaas het antwoord schuldig blijven en adviseer u periodiek de postcode-checker te gebruiken.
Vriendelijke groet,
Drs. W. Schotel
De islam kan uw vrijheid schaden
Verwijderd
Er zijn maar 2 10k's afaik?Chutney schreef op 24 februari 2004 @ 23:09:
Ik zit op deze: bbned-demon-10k-01-vrf-02.router.nl.demon.net
Maargoed, ik had er ook last van, vanmiddag en vanavond.
Iemand over een fiber gestruikeld I guess
Verwijderd
Ik vraag het niet voor mijzelf, daar ik al drie jaar een zeer tevreden gebruiker ben van DEMON in Utrecht stad. Maar ik zal de postcode check periodiek uitvoeren.Wokschotel schreef op 24 februari 2004 @ 23:10:
[...]
Geachte heer Rox,
Ik heb werkelijk geen idee aangezien ik geen inzage heb in de planning van BBned/BabyXL. Ik moet u dus helaas het antwoord schuldig blijven en adviseer u periodiek de postcode-checker te gebruiken.
Vriendelijke groet,
Drs. W. Schotel
Thx
Hey,
Van 't weekend me demon 8mbit/1mbit aangevraagd..
zit zo even het forum door te lezen en lees wel veel slechte berichten over demon...maaaar als je doorleest kom je er vaak na 2 a 3 posts verder achter dat in 75% van de gevallen het probleem bij de mensen zelf ligt....
Dit kan een negatieve indruk opwekken als je even snel kijkt... ook gebruiken veel mensen de newsgroups niet. en daar word ook veel over gezeurd.
ik dacht dat het over ervaringen ging in deze reeks, maar tot nog toe lees ik meer mensen die klagen dat ze nog "maar" 100kB gaan i.p.v 150kB. en iedereen zegt geen leecher te zijn... dus niet continue te downloaden.....dan maakt die 50 kB toch ook niet veel uit??? je kan toch gewoon 24 uur online zijn...en dat ene filmpje of cd'tje wat je download...dat duurt dan misschien 40 min of misschien dan 3 uur langer... is dat nou zo erg?
wees eens iets positiever, dat behoort ook tot de ervaringen...zoals de topic titel klinkt....
Mvg..
Een toekomstige (hopelijk tevreden) Demon klant
zit zo even het forum door te lezen en lees wel veel slechte berichten over demon...maaaar als je doorleest kom je er vaak na 2 a 3 posts verder achter dat in 75% van de gevallen het probleem bij de mensen zelf ligt....
Dit kan een negatieve indruk opwekken als je even snel kijkt... ook gebruiken veel mensen de newsgroups niet. en daar word ook veel over gezeurd.
ik dacht dat het over ervaringen ging in deze reeks, maar tot nog toe lees ik meer mensen die klagen dat ze nog "maar" 100kB gaan i.p.v 150kB. en iedereen zegt geen leecher te zijn... dus niet continue te downloaden.....dan maakt die 50 kB toch ook niet veel uit??? je kan toch gewoon 24 uur online zijn...en dat ene filmpje of cd'tje wat je download...dat duurt dan misschien 40 min of misschien dan 3 uur langer... is dat nou zo erg?
wees eens iets positiever, dat behoort ook tot de ervaringen...zoals de topic titel klinkt....
Mvg..
[ Voor 4% gewijzigd door Damocles.NL op 25-02-2004 00:32 . Reden: spelling zoog ]
Ik vroeg me eigenlijk af hoe lang gemiddled het punt van splitter tot modem bij iedereen is. Bij mij moet er ongeveer een meter of 2 tussen schat ik zo (modem nog niet thuis). Hoever zit er bij jullie tussen, hoeveel wordt aangeraden (ja zo min mogelijk natuurlijk) maar vanaf welke afstand kun je hinder ondervinden ?
Verwijderd
Volgens mij levert iedere cm kabel, ieder pluggetje, etc. theoretisch verlies op.oRc schreef op 25 februari 2004 @ 00:35:
Ik vroeg me eigenlijk af hoe lang gemiddled het punt van splitter tot modem bij iedereen is. Bij mij moet er ongeveer een meter of 2 tussen schat ik zo (modem nog niet thuis). Hoever zit er bij jullie tussen, hoeveel wordt aangeraden (ja zo min mogelijk natuurlijk) maar vanaf welke afstand kun je hinder ondervinden ?
Maarja, wat is hinder?
Mijn buurvrouw spreekt al over geluidshinder als mijn klokradio 's morgens 5 minuten aan staat. De buurman aan de andere kant klaagt nog niet eens als ik keihard Iron Maiden draai, of om 22:00 aan het boren ben.
Dus wat zal een metertje extra kabel voor hinder leveren, als de kabel van de centrale tot aan je thuis vaak al meer is dan een kilometer...?
Maar waarom moet je 2 meter van de splitter af?
Waarom gebruik je niet gewoon de meegeleverde kabel (van ongeveer 1.20 mtr)?
Dus het antwoord op je vraag hoe lang gemiddeld van splitter tot modem: 1.20 mtr... Of misschien 1.25 (afronding)

Alvast veel plezier met je aansluiting!
Groet van een tevreden Demon-gebruiker (BBNed).
Leuk van Demon... heb een tijd terug voor een kennis aangevraagd. Sinds gistermiddag (dinsdag 24-02) staat op de site dat het modem is verzonden èn dat de lijn op 12-02 is opgeleverd.
Als de lijn op 12-02 is opgeleverd, heeft Demon z'n belofte over het opsturen van het modem niet gehouden. Die zou immers vòòr de oplevering worden verzonden.
Ik zal ze later vandaag nog maar mailen, zodat de officiële datum van in gebruik name op ergens deze week komt te staan. Ik wil niet dat mijn oom en tante al twee weken zouden moeten betalen terwijl ze nog niet konden internetten...
Als de lijn op 12-02 is opgeleverd, heeft Demon z'n belofte over het opsturen van het modem niet gehouden. Die zou immers vòòr de oplevering worden verzonden.
Ik zal ze later vandaag nog maar mailen, zodat de officiële datum van in gebruik name op ergens deze week komt te staan. Ik wil niet dat mijn oom en tante al twee weken zouden moeten betalen terwijl ze nog niet konden internetten...
Verwijderd
In het mailtje dat je oom heeft gehad staat dat er pas vanaf 25-02-04 moet worden betaald. Ik had hetzelfde. 18-02 de modem verstuurd terwijl de lijn al 07-02 was opgeleverd. Dat klopt gewoon niet, want toen ik de 17de keek stond dat er nog niet.
Je hebt gelijk. Er staat in het mailtje dat het abonnement vanaf vandaag in rekening wordt gebracht...Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 01:34:
In het mailtje dat je oom heeft gehad staat dat er pas vanaf 25-02-04 moet worden betaald. Ik had hetzelfde. 18-02 de modem verstuurd terwijl de lijn al 07-02 was opgeleverd. Dat klopt gewoon niet, want toen ik de 17de keek stond dat er nog niet.
Ik zie trouwens dat m'n oom via BabyXL wordt aangesloten. Ben benieuwd, zelf zit ik via BBNed.
Demon levert zijn diensten via het adsl netwerk van BBNed of via het adsl netwerk van Tiscali (voorheen BabyXL).Damien schreef op 24 februari 2004 @ 20:27:
Okay....
Mijn vraag is...
Uit jouw reaktie lees ik dat je denkt geen Demon te hebben, maar Tiscali (BabyXL).
Demon is je provider, Tiscali (BabyXL) is je adsl netwerk.
Net zoals bijvoorbeeld Het Net via het netwerk van KPN adsl loopt.
Helemaal mee eens.robertjan schreef op 25 februari 2004 @ 00:31:
Hey,
Mvg..
Zelf gebruik ik sind oktober Demon adsl, en ben supertevreden.
Heb daarvoor adsl via HccNet via KPN gehad.
Wat ben ik blij dat ik het gedaan heb, ondanks dat de KPN snelheid
enigzins is bijgetrokken.
De meeste mensen hebben geen enkel probleem met Demon,
maar die plaatsen over het algemeen geen reakties.
Vandaar dat je vooral klagende mensen hier aantreft.
Dat wil dus niet zeggen dat er voornamelijk klachten zijn,
het is juist andersom.
Zelf heb ik op dit moment 9 mensen aangesloten op Demon adsl,
en ook zij hebben geen problemen.
Ook de tijdsduur dat het duurt voordat het werkt is erg kort, meestal 2 of 3 weken met afkoel periode meegerekend,
het langste wat ik heb meegemaakt was 1 keertje 5 weken.
Volgens mij wordt de invloed op snelheid m.b.t. de afstand erg overdreven.oRc schreef op 25 februari 2004 @ 00:35:
Zelf haal ik gewoon continu 205 KiloByte download en 110 KiloByte upload,
en dat met een coax kabel tussen mijn splitter en modem van 15 meter.
Ik heb het 2048/1024 abbo.
Je leest het goed, een coax (ligt er nog van vroeger toen ik kabelinternet had) i.p.v. een telefoonkabel.
------------------------------------------------------------------------------------------
Voor de mensen (waaronder ikzelf) die Astraweb erbij hebben om te uploaden.
Mijn vraag om alt.binaries.nl.subs toe te voegen aan Astraweb:
Dear Customer,
Your requested group will be added within one working day.
Thank you for choosing news.astraweb.com Have a nice day !!
Herman
Dus kunnen jullie binnenkort "een paar" ondertitels downloaden.
Bij Supernews (Demon) kun je al wel bij die groep komen.
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
Ik voorzie geen problemen als jij een paar meter moet overbruggen.oRc schreef op 25 februari 2004 @ 00:35:
Bij mij is het metertje of 4 (wilde modempje netjes weg werken
het wordt idd eens tijd dat er ook positieve berichten worden gepost, dus bij deze:
Ik heb sinds januari Demon 256/512, na Chello te hebben uitgekotst. Ik werd gewoon veel te duur. Dus nu betaal ik € 30,= minder voor idd een lagere download, maar wel een snellere upload. Dat laatste is ook erg prettig voor de server in de kast.
Ik heb uit de Chello tijd een lijnmonitor overgehouden, waarmee ik nu de laatste demon hop uit de reeks van een traceroute in de gaten houd. En de resultaten mogen er zijn:
Nog niet een pakketje van 1500 bytes verloren. De minimum roundtrip is altijd 70 ms en de maximum schommelt iets, waardoor het gemiddelde net iets boven de 100ms komt.
Supernews, waar ik ook altijd een hoop klachten van lees, is 1000x beter dan de nieuwsserver van Chello, er staat ten minste wat op. Ook over de verbinding zelf valt niets te klagen. Max 2 threads met gemiddeld 45Kb/s is niet slecht.
Al met al ben ik ontzettend blij met Demon en de overstap van Chello.
Ik heb sinds januari Demon 256/512, na Chello te hebben uitgekotst. Ik werd gewoon veel te duur. Dus nu betaal ik € 30,= minder voor idd een lagere download, maar wel een snellere upload. Dat laatste is ook erg prettig voor de server in de kast.
Ik heb uit de Chello tijd een lijnmonitor overgehouden, waarmee ik nu de laatste demon hop uit de reeks van een traceroute in de gaten houd. En de resultaten mogen er zijn:
Nog niet een pakketje van 1500 bytes verloren. De minimum roundtrip is altijd 70 ms en de maximum schommelt iets, waardoor het gemiddelde net iets boven de 100ms komt.
Supernews, waar ik ook altijd een hoop klachten van lees, is 1000x beter dan de nieuwsserver van Chello, er staat ten minste wat op. Ook over de verbinding zelf valt niets te klagen. Max 2 threads met gemiddeld 45Kb/s is niet slecht.
Al met al ben ik ontzettend blij met Demon en de overstap van Chello.
Problem Exists Between Chair And Keyboard
hehe logisch he?....dat je niets te klaagen hebt...maar als je een 2Mbit abbo hebt..dan is het een behoorlijke terugval....van +- 190 tot 200 KB naar 70 stabiel....soms even 100KB overdag...en in de avond ...30 tot 40...majornono schreef op 25 februari 2004 @ 08:45:
Ook over de verbinding zelf valt niets te klagen. Max 2 threads met gemiddeld 45Kb/s is niet slecht.
Demon heeft sinds kort mijn upload verlaagd met zo'n 50 kbit, omdat mijn upload noise te hoog was. Ik vraag me af of het nu beter gaat werken.
Ik heb mij ook aangemeld bij Demon maar het schiet niet echt op. De stap van bevestigd naar geaccepteerd zou 1 dag tot drie weken moeten duren. We zitten nu bijna op drie weken en nog steeds geen update op de site.
Is er misschien een kans dat de lijn al werkt? Heb mijn modem er nog niet op aangesloten..
Ordernummer 39749: Aanvraag.
28-01-2004 Ingediend.
05-02-2004 Verzonden.
05-02-2004 Bevestigd.
Is er misschien een kans dat de lijn al werkt? Heb mijn modem er nog niet op aangesloten..
28-01-2004 Ingediend.
05-02-2004 Verzonden.
05-02-2004 Bevestigd.
Ik heb hetzelfde, alleen het gekke is dat volgens demon ik gister al mijn modem binnen had moeten hebben, maar nog steeds niksWildfire schreef op 25 februari 2004 @ 01:29:
Leuk van Demon... heb een tijd terug voor een kennis aangevraagd. Sinds gistermiddag (dinsdag 24-02) staat op de site dat het modem is verzonden èn dat de lijn op 12-02 is opgeleverd.
Als ik op de track&trace link klik, dan staat er dat de code onbekend is bij tpg en dus dat het pakketje niet bij tpg is aangekomen voor verzending (neem ik aan).
Dus ook maar ff een email richting demon met de vraag of eht pakketje daadwerkelijk is opgestuurd.
Ik heb dus hetzelfde probleem. Heb ook een code gekregen voor de verzending van de adsl modem, maar is onbekend. De modem is de 24e verstuurd. Hoop dat ik hem vandaag binnen krijg...dikkiedik schreef op 25 februari 2004 @ 10:46:
[...]
Ik heb hetzelfde, alleen het gekke is dat volgens demon ik gister al mijn modem binnen had moeten hebben, maar nog steeds niks(Het is pas eergisteren opgestuurd, maarja ze zeggen het zelf dat ik de modem gister al binnen had moeten hebben)
Als ik op de track&trace link klik, dan staat er dat de code onbekend is bij tpg en dus dat het pakketje niet bij tpg is aangekomen voor verzending (neem ik aan).
Dus ook maar ff een email richting demon met de vraag of eht pakketje daadwerkelijk is opgestuurd.
Staar je niet blind op de Track&Trace info. TPG Is niet altijd even bijdehand. Soms komen er pakketjes bij iemand aan waarvan de code niet bekend is... 
Heb ik ook weleens meegemaakt. Pakketje bestond volgens de TPG niet, maar ik had 'm toch echt...
Heb ik ook weleens meegemaakt. Pakketje bestond volgens de TPG niet, maar ik had 'm toch echt...
Bel de Customer Service (NIET de helpdesk). Zij kunnen even voor je kijken of er capaciteitsproblemen zijn (bij mij was dat iig het geval).BigSurf schreef op 25 februari 2004 @ 10:44:
Ik heb mij ook aangemeld bij Demon maar het schiet niet echt op. De stap van bevestigd naar geaccepteerd zou 1 dag tot drie weken moeten duren. We zitten nu bijna op drie weken en nog steeds geen update op de site.
28-01-2004 Ingediend.
05-02-2004 Verzonden.
05-02-2004 Bevestigd.
Btw, ik heb m'n modem binnen (en het is pas gisteren verzonden
Soms duurt het ff voordat het pakketje voor het eerst wordt gescanned. Demon meldt de pakketten niet van te voren aan waardoor het pakket pas op het sorteercentrum of weet ik waar wordt gescanned. Bij mij was op de dag dat de status naar 'opgeleverd' werd gezet en ik een bevestigingsmail met T&T code had gehad nog niets te vinden op track&trace maar een dag later kon ik mijn pakketje prima volgen... bleek dat de postbode nog een fout had gemaakt ook, de sukkel. Gelukkig kon ik mijn pakketje met de barcode alsnog ophalen op het postkantoor.Wildfire schreef op 25 februari 2004 @ 12:33:
Staar je niet blind op de Track&Trace info. TPG Is niet altijd even bijdehand. Soms komen er pakketjes bij iemand aan waarvan de code niet bekend is...
Het heeft trouwens 32 dagen geduurd vanaf aanvraag tot oplevering.
Het lijkt erop dat de Cistron snelheid upgrades bijna afgerond zijn.
Uit cistron.broadband (24-02-2004):
Uit cistron.broadband (24-02-2004):
Hopelijk is Demon nu aan de beurtMorgen ochtend gaat bbned verder met een 300 lijnen te upgraden.
's middags nog eens 1000.
De laatste pakweg 800 order zullen maandag ochtend vroeg aan begonnen
worden en als het goed is zal as maandag avond iedereen ge-upgrade zijn.
Pakketje is binnen. Weer een zorg minder. Lekker klooien als ik thuis ben. Duimen dat alles naar behoren zal werken
news.demon.nl werkt ook als een trein. 
Ik wil PRTG gebruiken, maar wat moet ik instellen bij IP-address & SNMP Community string?
Ik wil PRTG gebruiken, maar wat moet ik instellen bij IP-address & SNMP Community string?
[ Voor 54% gewijzigd door Mawlana op 25-02-2004 14:21 ]
Wow net tijdens het gamen ...laggte de hele boel...toen was me IRC en MSN weer uit gevlogen. (op meerdere pc's hier)
Weer iemand die ook hier last van gehad heb?....(zie eerdere berichten)
ip: 192.168.1.1 (geloof ik, iig het IP van je modem, als je 'm als router geconfigged hebt. Als ie als brige ingesteld is weet ik het niet, ik denk dat je je PC dan 2 IP's moet geven.sylvesterrr schreef op 25 februari 2004 @ 14:15:
news.demon.nl werkt ook als een trein.
comm.string is iig "public" (zoals bij de meeste devices)
Hier demon ook gister binnen gekregen, gisteravond geinstalleerd en het werkt prima.
Nieuwsserver gaat op dit moment redelijk, maar dat check ik later wel uit.
Gebruik meestal toch ftp.
Voor de rest mijn ervaring:
Beschrijving was duidelijk, installeren duurde paar minuutjes, mac adres registreren was in 15 minuten gedaan, had eerst een slechte verbinding, maar dat was mijn fout (mijn pa had de lijn naar boven parallel op de hoofd KPN lijn vast gemaakt; gevolg was belabberde verbinding; als je telefoon boven opnam hoor je leuk kraak en piep geluid, na het loshalen van deze telefoon was snelheid toppie; net nog wezen pielen met kabel in een normale stekker te doen
)
Tot zover een zeer tevreden klant erbij.
Nieuwsserver gaat op dit moment redelijk, maar dat check ik later wel uit.
Gebruik meestal toch ftp.
Voor de rest mijn ervaring:
Beschrijving was duidelijk, installeren duurde paar minuutjes, mac adres registreren was in 15 minuten gedaan, had eerst een slechte verbinding, maar dat was mijn fout (mijn pa had de lijn naar boven parallel op de hoofd KPN lijn vast gemaakt; gevolg was belabberde verbinding; als je telefoon boven opnam hoor je leuk kraak en piep geluid, na het loshalen van deze telefoon was snelheid toppie; net nog wezen pielen met kabel in een normale stekker te doen
Tot zover een zeer tevreden klant erbij.
[ Voor 58% gewijzigd door Kleintje81 op 25-02-2004 18:49 ]
Nou, omdat het en ervaringen topic is, geef ik ff een ervaring van 3 maanden Demon 2048/1024.
Ik heb voor Demon 3 jaar @home gehad. Na een goed jaar ( geen uitval, goede pingtijden, een goed werkende mailserver jaja) begon de ellende. Om een lang verhaal kort te houden, ik heb echt 2 jaar een kutverbinding gehad.
Nu 3 maanden Demon. Eerste week een probleem gehad met de verbinding. ( NRP 14 verhaal ) sinds dien ,
Ik heb voor Demon 3 jaar @home gehad. Na een goed jaar ( geen uitval, goede pingtijden, een goed werkende mailserver jaja) begon de ellende. Om een lang verhaal kort te houden, ik heb echt 2 jaar een kutverbinding gehad.
Nu 3 maanden Demon. Eerste week een probleem gehad met de verbinding. ( NRP 14 verhaal ) sinds dien ,
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Verwijderd
Mij valt wel op dat de mail server redelijk vaak niet werkt, "-ERR server too busy" en dat dan in combinatie met de matige nieuwsgroepen, het is iets goedkoper dan Chello was maar verder ben ik niet erg positief over Demon tot nu toe.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 00:12 . Reden: dom foutje, herstel in bold ]
Hier ook, veel timeouts..d_marf schreef op 24 februari 2004 @ 16:16:
bij mij idd ook mailserver problemen.. twas al een tijdje zeer langzaam, mail ophalen, maar nu kreeg ik een paar keer foutmeldingen....
we zien wel.......
Verwijderd
Klopt mail ligt er nu uit geloof ik.Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 23:36:
Mij valt wel op dat de mail server redelijk vaak niet werkt, "-ERR server too busy" en dat dan in combinatie met de matige nieuwsgroepen, het is iets goedkoper dan Chello was maar verder ben ik niet erg positief over Chello tot nu toe.
dit zo'n beetje de hele dag door ...Feb 25 23:01:12 pharlap fetchmail[27528]: lock busy on server error while fetching from pop3.demon.nl
Feb 25 23:12:09 pharlap fetchmail[27528]: socket error while fetching from pop3.demon.nl
Feb 25 23:17:12 pharlap fetchmail[27528]: client/server protocol error while fetching from pop3.demon.nl
Feb 25 23:22:15 pharlap fetchmail[27528]: client/server protocol error while fetching from pop3.demon.nl
Feb 25 23:27:19 pharlap fetchmail[27528]: client/server protocol error while fetching from pop3.demon.nl
Feb 26 00:08:27 pharlap fetchmail[27528]: client/server protocol error while fetching from pop3.demon.nl
[EDIT]
Heb het nog niet gepost of hij doet het alweer
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 00:13 ]
kijk dat willen we horen!
Zending in sorteerproces
De zending bevindt zich in het sorteerproces van TPG Post: dit betreft één van de TPG Post sorteercentra. De zending zal eerst gesorteerd moeten worden, waarna de aflevering van de zending de volgende dag zal plaatsvinden.
^^ krijg mn modem snel dus
en lijn is opgeleverd volgens de status page.
3dagen voordat mn chello officieel kapt, kan niet beter getimed !
Zending in sorteerproces
De zending bevindt zich in het sorteerproces van TPG Post: dit betreft één van de TPG Post sorteercentra. De zending zal eerst gesorteerd moeten worden, waarna de aflevering van de zending de volgende dag zal plaatsvinden.
^^ krijg mn modem snel dus
3dagen voordat mn chello officieel kapt, kan niet beter getimed !
Nou, alles werkt hier. Gisteravond alles aangesloten en goede resulaten. emule heeft een upload van ronde de 88 kb/s (speedtest 75.6) en een download met speedtest van 775 kb/s
Heb daarna mijn modem verplaats naar de andere kant van de kamer. hierdoor werd de telefoon kabel wat langer. (2 a 3 keer zo lang).
Ff testen, en mijn upload werd 20 kb en download 150! Meteen alles weer teruggezet op de oude plek.
Heb daarna mijn modem verplaats naar de andere kant van de kamer. hierdoor werd de telefoon kabel wat langer. (2 a 3 keer zo lang).
Ff testen, en mijn upload werd 20 kb en download 150! Meteen alles weer teruggezet op de oude plek.
Dan heb je wel goedkope kabel.dikkiedik schreef op 26 februari 2004 @ 09:10:
Nou, alles werkt hier. Gisteravond alles aangesloten en goede resulaten. emule heeft een upload van ronde de 88 kb/s (speedtest 75.6) en een download met speedtest van 775 kb/s
Bij mij zit er 15 meter coax tussen mijn splitter en mijn modem,
en haal 110 KiloByte upload en 220 KiloByte download (2/1MB abbo).
Ook op speedtest? wel ingelogged op speedtest zodat je een grote file krijgt.cjdijk schreef op 26 februari 2004 @ 10:21:
[...]
en haal 110 KiloByte upload en 220 KiloByte download (2/1MB abbo).
ik haal ingelogged 93.4KB dan is jou 110 wel erg mooi:D. Via ftp oid dan trekt mijne wel over de 100
Die paar meter moet inderdaad niet uitmaken, mits je kabel in orde is. Die paar meter is niets ten op zichte van de meters naar je centrale. Toch maar even een ander kabeltje pakken
Ben nu ook twee dagen aangesloten. Had alleen wat problemen met het registreren van het MAC adres. (Could not insert the MAC address into the DHCP config) maar de helpdesk wist me te vertellen dat dat waarschijnlijk kwam doordat de IP adressen even op waren. Zou binnen een dag opgelost worden. Dat was ook zo en kan nu alweer twee dagen zonder problemen internetten. Haal 124KB/s down en 60KB/s up met een 1024/512 abo.
Iemand enig idee hoelang een upgrade naar bijvoorbeeld 2048/1024 nu duurt. Of is het beter nog even te wachten totdat alle upgrades die nu nog lopen achter de rug zijn?
Iemand enig idee hoelang een upgrade naar bijvoorbeeld 2048/1024 nu duurt. Of is het beter nog even te wachten totdat alle upgrades die nu nog lopen achter de rug zijn?
Verwijderd
continue met een zyxel modem, kword er gek vanChutney schreef op 25 februari 2004 @ 14:32:
Wow net tijdens het gamen ...laggte de hele boel...toen was me IRC en MSN weer uit gevlogen. (op meerdere pc's hier)
ik ben net een half uur online maar ik merk nu al dat hij al 3x is uitgevallen voor een aantal sec.
Zo heb gisteren mijn modem gekregen en de lijn (BabyXl) (8 mb) was ook al aanwezig dus gelijk knallen met down 691.8 KByte/sec (=5534 kbps) en 75.3 KByte/sec up (=602 kbps). Chello loopt de 29ste af en het loopt vlekkeloos in elkaar over.
Ik ben behoorlijk onder de indruk van de snelheid en ben benieuwd of die constant gaat blijven (erfenisje van mijn chello jaren
).
Ik kan in ieder geval alleen maar goed nieuws melden

En uiteraard een griffel voor de afwerking van beide bedrijven.... dat mag ook wel eens gezegd worden [/klop op hout modus]
Ik ben behoorlijk onder de indruk van de snelheid en ben benieuwd of die constant gaat blijven (erfenisje van mijn chello jaren
Ik kan in ieder geval alleen maar goed nieuws melden
En uiteraard een griffel voor de afwerking van beide bedrijven.... dat mag ook wel eens gezegd worden [/klop op hout modus]
de mailserver werkt nu weer goed volgens mij.....
[ Voor 13% gewijzigd door d_marf op 26-02-2004 14:20 ]
Waarom heb je niet meteen 2048/1024 aangevraagd danblender schreef op 26 februari 2004 @ 10:40:
Ben nu ook twee dagen aangesloten. Had alleen wat problemen met het registreren van het MAC adres. (Could not insert the MAC address into the DHCP config) maar de helpdesk wist me te vertellen dat dat waarschijnlijk kwam doordat de IP adressen even op waren. Zou binnen een dag opgelost worden. Dat was ook zo en kan nu alweer twee dagen zonder problemen internetten. Haal 124KB/s down en 60KB/s up met een 1024/512 abo.
De islam kan uw vrijheid schaden
ik krijg toch echt nog time-outs ... bij news server als mn hele verbinding, maar ik moet verder wel effe melden dat de service dik in orde zit. en zo ook van chello ... ook mijne loopt de 29e af, ik heb een doosje gehad om mn modem mee terug te sturen dus et loopt idd vlekkeloos in elkaar over
Vandaag mijn modem ontvangen en meteen aangesloten, in de hoop dat het al zou werken, ook al is de lijn officieel nog niet opgeleverd. (in de startpost stond dat het dan toch vaak al werkt)
Maar helaas, DSL-lampje op de Zyxel blijft uit
Dat wordt dus wachten op de mail dat de lijn is opgeleverd?
Maar helaas, DSL-lampje op de Zyxel blijft uit
Dat wordt dus wachten op de mail dat de lijn is opgeleverd?
Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!
Ik heb gisteren mijn modem binnengehad en vandaag alles aangesloten.
DSL lampje gaat branden, maar ik krijg met geen mogelijkheid internet? Dorect op me pc geprobeerd en op me router. Router krijgt geen ip en m'n pc geeft een 192....... ip nr.
Als ik in het modem kijk (Zyxel) is het ip-adres 0.0.0.0
Lijkt erop dat ik geen ip-adres krijg?
Overigens een 1024/512 lijn via BabyXL. DSLtest vanuit modem verloopt goed, loopback test geeft een fail. Verbinding zou 1024/256 zijn
Ik snap er helemaal niets meer van.
Modem heb ik al gereset, alle mogelijk opties uit de handleiding geprobeerd, maar ik krijg helemaal niets.
Lijn was al opgeleverd, maar had nog geen modem. Modem opgestuurd en ontvangen, maar nu is de melding lijn opgeleverd van de statuspagina verdwenen. Betaling zou opschuiven naar 25-02 (gisteren dus). Kan dit er iets mee te maken hebben?
Net nog even gekeken bij netwerkverbindingen (modem zit direct op mijn pc) Daar staat nu alleen een LAN-verbinding. Alles staat ingesteld op DHCP en mijn pc krijgt opnieuw een 192.... ip onder subnet 255.255.0.0 Ik weet niet of dat nog nodige info is?
DSL lampje gaat branden, maar ik krijg met geen mogelijkheid internet? Dorect op me pc geprobeerd en op me router. Router krijgt geen ip en m'n pc geeft een 192....... ip nr.
Als ik in het modem kijk (Zyxel) is het ip-adres 0.0.0.0
Overigens een 1024/512 lijn via BabyXL. DSLtest vanuit modem verloopt goed, loopback test geeft een fail. Verbinding zou 1024/256 zijn
Modem heb ik al gereset, alle mogelijk opties uit de handleiding geprobeerd, maar ik krijg helemaal niets.
Lijn was al opgeleverd, maar had nog geen modem. Modem opgestuurd en ontvangen, maar nu is de melding lijn opgeleverd van de statuspagina verdwenen. Betaling zou opschuiven naar 25-02 (gisteren dus). Kan dit er iets mee te maken hebben?
Net nog even gekeken bij netwerkverbindingen (modem zit direct op mijn pc) Daar staat nu alleen een LAN-verbinding. Alles staat ingesteld op DHCP en mijn pc krijgt opnieuw een 192.... ip onder subnet 255.255.0.0 Ik weet niet of dat nog nodige info is?
[ Voor 31% gewijzigd door Muse op 26-02-2004 15:20 ]
Uh, geen geldWokschotel schreef op 26 februari 2004 @ 14:29:
[...]
Waarom heb je niet meteen 2048/1024 aangevraagd dan
Verwijderd
Nou, mijn internet verbinding via demon doet het dus nu vanaf volgende week donderdag al maar hij is dus nog steeds niet officieel opgeleverd.
Ben dus kennenlijk beperkt in de upload/download snelheid, tot iets als 250 KB/s up en 50 KB/s down voor zover ik kan zien. En dat terwijl ik een 8Mb/1Mb abbonement heb genomen.
Ik heb de helpdesk al een mailltje gestuurd, maar tot nu toe geen antwoord gekregen.
Weet iemand hoelang het nog kan gaan duren tot de officiele oplevering, en dus opheffing van die snelheidsbeperking ??
Ben dus kennenlijk beperkt in de upload/download snelheid, tot iets als 250 KB/s up en 50 KB/s down voor zover ik kan zien. En dat terwijl ik een 8Mb/1Mb abbonement heb genomen.
Ik heb de helpdesk al een mailltje gestuurd, maar tot nu toe geen antwoord gekregen.
Weet iemand hoelang het nog kan gaan duren tot de officiele oplevering, en dus opheffing van die snelheidsbeperking ??
Nee, geduld is een schone zaakVerwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 17:35:
Nou, mijn internet verbinding via demon doet het dus nu vanaf volgende week donderdag al maar hij is dus nog steeds niet officieel opgeleverd.

En nu is het alweer een paar uur knudde zeg.... Zouden ze nog bezig zijn met de mailservers ofzo? Wie weet meer?d_marf schreef op 26 februari 2004 @ 14:17:
[...]
de mailserver werkt nu weer goed volgens mij.....snel.. zeer snel mag ik wel zeggen
Verwijderd
Daar ben ik ook echt heel blij mee hoorspokje schreef op 26 februari 2004 @ 17:57:
[...]
Nee, geduld is een schone zaakje hoort wel vaker dat de volledige snelheid pas benut wordt zodra je verbinding officieel is opgeleverd, wees blij dat je (een gratis!) verbinding hebt man
Probleem is alleen dat ik wat minder blij ben met die snelheidslimitering.
Ik ben vrij tevreden over demon. Het werkt lekker snel echter lijkt om de zoveel tijd een probleem op te treden hier. Om de zoveel tijd, meestal vele uren wel kan ik tijdelijk niet op internet surfen en andere http dingen doen. MSN messenger werkt echter dan nogsteeds wel gewoon, dit duurt dan zon 2 a 3 minuten en dan werkt het weer gewoon. Iemand anders dit weleens gehad, tis demon 8/1 mbit en modem is veranderd in router met een switch erachter.
Verder werkt email binnenhalen bijna nooit of heel erg langzaam, dit toen ik de zyxel als modem had maar ook nu hij router is, iemand anders oplossing hiervoor of moet ik hiervoor bij demon zelf zijn?
Verder werkt het allemaal wel heerlijk snel!
Verder werkt email binnenhalen bijna nooit of heel erg langzaam, dit toen ik de zyxel als modem had maar ook nu hij router is, iemand anders oplossing hiervoor of moet ik hiervoor bij demon zelf zijn?
Verwijderd
Sinds een week valt bij mij de verbinging ook een paar mins weg,ftp/irc werkt dan nog ,http niet.aapelite schreef op 26 februari 2004 @ 22:02:
Ik ben vrij tevreden over demon. Het werkt lekker snel echter lijkt om de zoveel tijd een probleem op te treden hier. Om de zoveel tijd, meestal vele uren wel kan ik tijdelijk niet op internet surfen en andere http dingen doen. MSN messenger werkt echter dan nogsteeds wel gewoon, dit duurt dan zon 2 a 3 minuten en dan werkt het weer gewoon. Iemand anders dit weleens gehad, tis demon 8/1 mbit en modem is veranderd in router met een switch erachter.
En de mailserver loopt zwaar te flippen laatste week hier.
hey,
kan iemand mij vertellen waarom iedereen het modem tweaked naar router en bridge en dat soort dingen?
is het niet veel handiger om gewoon een routertje van 40 euri te kopen?
dan heb je toch al die problemen met rare instellingen niet?
correct me if i'm wrong
greetz
RJ
ps.. toch veel positieve dingen he zo te lezen
kan iemand mij vertellen waarom iedereen het modem tweaked naar router en bridge en dat soort dingen?
correct me if i'm wrong
greetz
RJ
De zyxel omzetten van modem naar router is geen tweaken. Het is een kwestie van het omzetten van de instellingen. De zyxel is een modem en router in 1 apparaat. Als je de handleiding goed volgt, nieuwste firmware inlaadt en niet vergeet de resetten bij de nieuwe instellingenl, dan werkt ie. De mijne staat al bijna een jaar in routerstand zonder problemen. Voordat iemand weer gaat roepen dat de routerstand niet werkt, ga dan eerst eens goed bij jezelf na of je niet iets bent vergeten. Mijn ervaring is, dat jij zelf meestal het probleem bent, niet het apparaat. (dat was bij mij ook het geval
) Het is alleen niet het meest gebruiksvriendelijke apparaat voor de noob. Tja, daar zul even doorheen moeten gaan. Of je bent inderdaad gemakzuchtig en heb enkele euro's er voor over om een makkelijker configureerbare router te kopen.
DNS probleem misschien? Ik heb nergens last van, maar gebruik dan ook 4 backup DNSenVerwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 23:13:
Sinds een week valt bij mij de verbinging ook een paar mins weg,ftp/irc werkt dan nog ,http niet.
Ja, daar heb ik ook last van. Gelukkig heb ik mijn echte mail niet bij Demon.En de mailserver loopt zwaar te flippen laatste week hier.
Misschien omdat sommige goedkopere routertjes brak zijn?robertjan schreef op 26 februari 2004 @ 23:37:
hey,
correct me if i'm wrong
greetz
RJ
Ik heb in augustus 2002 voor 130 euro (nouja, 100, personeelskorting
Bij @Home werkte dat ding perfect, niks mee mis. Nu merk ik echter wel de gevolgen: die router kan maximaal 3Mbps aan door de WAN poort (bevestigd door Sitecom), met als resultaat dat ik met router ertussen maar maximaal 315KB/s down heb gehad. Zonder router was dat bijna 800KB/s.
Needless to say dat ik op zoek ben naar een andere router
More than meets the eye
system specs
Verwijderd
Anders maken ze de email server effe, stel je voor...geen enkele klant kan hun email op halen en het is al paar dagen aan de gang, geen goede zaak

DrayTek Vigor 2600IceManX schreef op 27 februari 2004 @ 09:58:
Needless to say dat ik op zoek ben naar een andere router
Hier heb ik ook al een hele tijd last van. Iemand enig idee?d_marf schreef op 24 februari 2004 @ 16:16:
bij mij idd ook mailserver problemen.. twas al een tijdje zeer langzaam, mail ophalen, maar nu kreeg ik een paar keer foutmeldingen....
we zien wel.......
Voor de rest: Erg tevreden over Demon en het Zyxel modem. Heb hem als router geconfigureerd sinds begin December en heb nog geen problemen gehad. Werkt als een tiet. Heb alleen een erg lange oplevertijd ervaren, maar dat ben ik alweer vergeten
- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER
Verwijderd
Hallo,
Ik hoorde dat Win2000 Prof. een mailserver mee draait.
Hoe kan ik deze uit zetten.
En nog een vraag Hoe kan je er achter komen dat je "open relay" draait.
Ik heb een win2000 prof installatie en draai geen mail server ik haal gewoon m'n mail via Pop3 op.
Kan iemand mij dit nader uitleggen.
Bedankt,
Ik heb een win2000 prof installatie en draai geen mail server ik haal gewoon m'n mail via Pop3 op.
Bedankt,
Wat heeft dit met Demon DSL Express te maken?Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 11:58:
Hallo,
Bedankt,
Naja, op punt 1 kan ik geen antwoord geven. Punt 2: als je geen mailserver draait heb je sowieso geen "open relay" mailserver. Wil je weten of je een "open relay" mailserver hebt? Vraag ff aan iemand of ie via JOUW mailserver kan mailen (SMTP: jouw ip-adres). Als dat lukt heb je een "open relay".
[ Voor 26% gewijzigd door Mawlana op 27-02-2004 12:07 ]
1) te duur
2) heeft wlan, hoef WIL ik niet
3) kan geen "fixed" IP adressen assignen aan de hand van MAC adres (of kijk ik verkeerd?)
Wat ik met het laatste bedoel is dat PC met MAC adres X altijd IP adres Y krijgt, maar wel via DHCP.
More than meets the eye
system specs
Probeer het eens in Windows Operated SystemsVerwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 11:58:
Hallo,
Bedankt,
More than meets the eye
system specs
Hej, ik heb een zyxel 650 modem. Nou heb ik hem in bridge mode staan en ik kan niet echt lekker fxpen. Nou had ik gezien dat er al bepaalde rules waren aangemaakt in de modem. Kan ik die zomaar verwijderen?
hoe kan het dat om de paar seconden mn verbinding totaal flipt ... geen http, newserver, mail ... gwn stil. niets. ik kan het met Download Meter (du meter) zien ... zitten gwn echt gaten waar geen activiteit in zit ...
Dit heb ik ook. Ongeveer iedere 5 minuten valt voor ongeveer 20 seconden de complete verbinding weg. Mijn Demon lijn is vandaag precies een week actief. Van die zeven dagen heb ik alleen van zaterdagavond t/m dinsdagmiddag zonder disconnects gezeten.Piksa schreef op 27 februari 2004 @ 13:37:
hoe kan het dat om de paar seconden mn verbinding totaal flipt ... geen http, newserver, mail ... gwn stil. niets. ik kan het met Download Meter (du meter) zien ... zitten gwn echt gaten waar geen activiteit in zit ...
Demon zegt het te onderzoeken. Er lopen al meerdere draadjes over in de nieuwsgroep demon.nl.support. Zie het draadje Terugkomende disconnects daar.
The sentence below is true.
The sentence above is false.
Nou zeg.... Het wordt steeds erger met die mailserver van demon... vreemd genoeg gaat versturen wel erg goed, maar binnenhalen gaat eg slecht... Ik kan er in de announce groepen eigenlijk niks over vinden (http://groups.google.com/...8&group=demon.nl.announce) of is dit niet een goede?
Heeft iemand al contact gehad met Demon zelf toevallig, of weet iemand zoiezo wat meer?
Verder erg tevreden over de verbinding overigens hoor.... Zelfs in de beruchte piek-uren
haal ik makkelijk de max (oke, heb ook maar 512/256, maar toch...)
Nou nog ff die mailserver aan de praat helpen...
Heeft iemand al contact gehad met Demon zelf toevallig, of weet iemand zoiezo wat meer?
Verder erg tevreden over de verbinding overigens hoor.... Zelfs in de beruchte piek-uren
kword er nu aardig gek van, heb nog amper kunnen internette, helpdesk heeft een wachttijd van minimaal 30min. ... mwah, had gehoopt dat et gelijk goed zou gaan in het begin maar dis effe een kleine tegenslag ... jammer
Gisteren heb ik demon gebeld en een vriendelijke stem meldde mij
dat er werkzaamheden aan de pop3 server waren. Vreemd genoeg heb ik het op de supportpages niks van gelezen. Bel je nu hoor je die melding niet meer, daaruit kan men afleiden dat de werkzaamheden zijn afgelopen.
Het werkt alles behalve goed echter...
dat er werkzaamheden aan de pop3 server waren. Vreemd genoeg heb ik het op de supportpages niks van gelezen. Bel je nu hoor je die melding niet meer, daaruit kan men afleiden dat de werkzaamheden zijn afgelopen.
Het werkt alles behalve goed echter...
Inderdaad, je kijkt verkeerdIceManX schreef op 27 februari 2004 @ 12:08:
[...]
3) kan geen "fixed" IP adressen assignen aan de hand van MAC adres (of kijk ik verkeerd?)
Wat ik met het laatste bedoel is dat PC met MAC adres X altijd IP adres Y krijgt, maar wel via DHCP.
Uit de FAQ van Draytek:
U kan via de Telnet CLI het commando srv dhcp fixip gebruiken om aan (hardware-/)MAC-addressen IP-adressen te koppelen. Ook na een reboot blijft de router dan dezelfde IP-adressen uitgeven.
en de manual vertelt:
srv dhcp fixip del IP Addr
srv dhcp fixip add IP Addr MAC Addr XX-XX-XX-XX-XX-XX Host ID
Dit betekent dat je in de DHCP pool een IP reserveert voor een of meerdere MAC's, andere MAC's krijgen dat IP dan niet.
Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!
Van de week ook ff bij iemand een Demon lijntje opgeleverd echter was dit de eerste keer dat er ISDN in 't spel was. Nu wordt z'n kantoor verbouwt en staat de PC tijdelijk in de keuken maar komt de UTP uit de meterkast over de grond naar de PC. Binnenkort moet alles dus weer terug maar is het nou de bedoeling dat het modem in de meterkast blijft staan (afstand= +/- 15m)
of kan ik straks wel gewoon een het modem op de patchkastjes in 't kantoor aansluiten zonder nieuw kabel neer te leggen
[ Voor 3% gewijzigd door Copycat op 27-02-2004 18:09 ]
P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200
Dat is dus precies wat ik zoekDeBolle schreef op 27 februari 2004 @ 17:29:
[...]
Inderdaad, je kijkt verkeerdIn mijn 2200E gaat dat prima.
Uit de FAQ van Draytek:
U kan via de Telnet CLI het commando srv dhcp fixip gebruiken om aan (hardware-/)MAC-addressen IP-adressen te koppelen. Ook na een reboot blijft de router dan dezelfde IP-adressen uitgeven.
en de manual vertelt:
srv dhcp fixip del IP Addr
srv dhcp fixip add IP Addr MAC Addr XX-XX-XX-XX-XX-XX Host ID
Dit betekent dat je in de DHCP pool een IP reserveert voor een of meerdere MAC's, andere MAC's krijgen dat IP dan niet.
More than meets the eye
system specs
Zolang de splitter als eerste op de hoofdaansluiting zit maakt het niets uit of er telefoonkabel naar de PC loopt en het modem ernaast staat of dat het modem in de meterkast staat met een netwerkkabel naar de PC.Copycat schreef op 27 februari 2004 @ 17:52:
Van de week ook ff bij iemand een Demon lijntje opgeleverd echter was dit de eerste keer dat er ISDN in 't spel was. Nu wordt z'n kantoor verbouwt en staat de PC tijdelijk in de keuken maar komt de UTP uit de meterkast over de grond naar de PC. Binnenkort moet alles dus weer terug maar is het nou de bedoeling dat het modem in de meterkast blijft staan (afstand= +/- 15m)of kan ik straks wel gewoon een het modem op de patchkastjes in 't kantoor aansluiten zonder nieuw kabel neer te leggen
Moet je eens in de groep demon.nl.support kijken, daar wordt je doodgegooid met berichten over de emailserver. Die is inderdaad nog niet helemaal in orde.d_marf schreef op 27 februari 2004 @ 15:03:
Nou zeg.... Het wordt steeds erger met die mailserver van demon... vreemd genoeg gaat versturen wel erg goed, maar binnenhalen gaat eg slecht... Ik kan er in de announce groepen eigenlijk niks over vinden (http://groups.google.com/...8&group=demon.nl.announce) of is dit niet een goede?
Verder erg tevreden over de verbinding overigens hoor.... Zelfs in de beruchte piek-urenhaal ik makkelijk de max (oke, heb ook maar 512/256, maar toch...)
The sentence below is true.
The sentence above is false.
Ik heb mijn modem dus binnen, maar nog geen melding van Demon dat de lijn officieel is opgeleverd. Ik heb alles al aangesloten, maar het DSL-lampje op de Zyxel blijft uit. Dit kan betekenen dat de lijn nog niet gereed is natuurlijk, maar ik las van veel mensen dat het bij hun al werkte voor zij bericht kregen van Demon dat de lijn was opgeleverd. Het zou ook kunnen dat ik iets verkeerd heb aangesloten natuurlijk. Is er een manier om dat te testen?
Ik wil natuurlijk graag zeker weten dat alles hier goed is aangesloten, zodat ik mijn DSL-lampje zie aan gaan zodra de lijn wordt opgeleverd
Ik wil natuurlijk graag zeker weten dat alles hier goed is aangesloten, zodat ik mijn DSL-lampje zie aan gaan zodra de lijn wordt opgeleverd
Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!
Gewoon de stappen goed doen zoals in de Demon handleiding, kun je weinig fout doen.Whuzz schreef op 27 februari 2004 @ 19:52:
Ik heb mijn modem dus binnen, maar nog geen melding van Demon dat de lijn officieel is opgeleverd. Ik heb alles al aangesloten, maar het DSL-lampje op de Zyxel blijft uit. Dit kan betekenen dat de lijn nog niet gereed is natuurlijk, maar ik las van veel mensen dat het bij hun al werkte voor zij bericht kregen van Demon dat de lijn was opgeleverd. Het zou ook kunnen dat ik iets verkeerd heb aangesloten natuurlijk. Is er een manier om dat te testen?
Je moet je zorgen gaan maken als je bevestiging van Demon krijgt ivm oplevering en het lampje blijft uit.
Niet helemaal een bevredigend antwoordt.Pc123 schreef op 27 februari 2004 @ 18:23:
[...]
Zolang de splitter als eerste op de hoofdaansluiting zit maakt het niets uit of er telefoonkabel naar de PC loopt en het modem ernaast staat of dat het modem in de meterkast staat met een netwerkkabel naar de PC.
Ik bedoel eigenlijk of het modem perse op de DSL uitgang van de splitter moet worden aangesloten. Of kan ik het modem straks ook gewoon aan de patchkastjes hangen in het kantoor zoals dat bij het gewone ISDN modem ook het geval was of moet ik er een extra kabel heentrekken.Maakt in dit geval dan niet uit of het netwerk of telefoonkabel is.
<edit> Spliter zit in elk geval als eerste op de hoofdaansluiting ja </edit>
[ Voor 6% gewijzigd door Copycat op 28-02-2004 14:54 ]
P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200
Als et DSL lampje niet brandt is je lijn nog niet opgeleverd, of je splitter is niet goed aangesloten (zie startpost), als et wel goed aangesloten is zul je helaas nog even moeten wachten tot ie gaat brandenWhuzz schreef op 27 februari 2004 @ 19:52:
E bedankt man.. hier staat idd er wel wat meer over... Maar je zou verwachten dat er van de kant van Demon (announce) toch wel iets meer te melden zou moeten zijn??Maniakje schreef op 27 februari 2004 @ 19:17:
[...]
Moet je eens in de groep demon.nl.support kijken, daar wordt je doodgegooid met berichten over de emailserver. Die is inderdaad nog niet helemaal in orde.

Je bedoelt of je dezelfde telefoonkabel kunt blijven gebruiken, tussen de splitter en je modem.Copycat schreef op 28 februari 2004 @ 14:53:
[...]
Niet helemaal een bevredigend antwoordt.
Ik bedoel eigenlijk of het modem perse op de DSL uitgang van de splitter moet worden aangesloten. Of kan ik het modem straks ook gewoon aan de patchkastjes hangen in het kantoor zoals dat bij het gewone ISDN modem ook het geval was of moet ik er een extra kabel heentrekken.Maakt in dit geval dan niet uit of het netwerk of telefoonkabel is.
<edit> Spliter zit in elk geval als eerste op de hoofdaansluiting ja </edit>
Ja dat kan, mits alleen je adsl modem daarop zit, en dus geen telefoon op die kabel zit.
Sterker nog het hoort juist geen netwerkkabel zijn (al geeft het geen problemen).
Je kunt zelfs (als je een 4 aderige telefoonkabel hebt) 2 draadjes voor adsl,
en 2 draadjes voor telefoon gebruiken.
Ik zie nu sinds een tijdje in de log van mijn router steeds een oplopend poort adres en een TCP request, bv:
00:05:48 TCP from 192.168.1.99:1434 to www.tweakers.net(213.239.154.35):80
00:05:49 TCP from 192.168.1.99:1449 to adserver.webads.nl(80.79.193.242):80
00:05:49 TCP from 192.168.1.99:1450 to www.tweakers.net(213.239.154.35):80
00:05:49 TCP from 192.168.1.99:1459 to images.webads.nl(80.79.193.243):80
00:05:49 TCP from 192.168.1.99:1460 to adserver.webads.nl(80.79.193.242):80
00:05:49 TCP from 192.168.1.99:1461 to www.tweakers.net(213.239.154.35):80
00:05:49 TCP from 192.168.1.99:1471 to ad.nl.doubleclick.net(195.154.195.154):80
00:05:49 TCP from 192.168.1.99:1472 to adserver.webads.nl(80.79.193.242):80
00:05:49 TCP from 192.168.1.99:1473 to www.tweakers.net(213.239.154.35):80
00:05:49 TCP from 192.168.1.99:1474 to adserver.webads.nl(80.79.193.242):80
00:05:49 TCP from 192.168.1.99:1475 to www.tweakers.net(213.239.154.35):80
00:05:49 TCP from 192.168.1.99:1484 to adserver.webads.nl(80.79.193.242):80
00:05:49 TCP from 192.168.1.99:1486 to www.tweakers.net(213.239.154.35):80
00:05:49 TCP from 192.168.1.99:1493 to www.autoweek.nl(213.214.99.10):80
00:05:49 TCP from 192.168.1.99:1494 to www.tweakers.net(213.239.154.35):80
00:05:49 TCP from 192.168.1.99:1497 to adserver.webads.nl(80.79.193.242):80
00:05:49 TCP from 192.168.1.99:1498 to www.tweakers.net(213.239.154.35):80
Dit gebeurt dus als ik bv. in m'n browser naar tweakers.net ga. Voor zover ik weet was dit eerst niet. Ik heb ook sinds een paar dagen dat om de zoveel tijd m'n internet verbinding (Demon 8down/1up) eruit ligt. Wanneer ik dan de stroomstekker van m'n router eruit haal en weer er in heb ik weer verbinding...
Virusscanner heeft niets gevonden.
Iemand enig idee
00:05:48 TCP from 192.168.1.99:1434 to www.tweakers.net(213.239.154.35):80
00:05:49 TCP from 192.168.1.99:1449 to adserver.webads.nl(80.79.193.242):80
00:05:49 TCP from 192.168.1.99:1450 to www.tweakers.net(213.239.154.35):80
00:05:49 TCP from 192.168.1.99:1459 to images.webads.nl(80.79.193.243):80
00:05:49 TCP from 192.168.1.99:1460 to adserver.webads.nl(80.79.193.242):80
00:05:49 TCP from 192.168.1.99:1461 to www.tweakers.net(213.239.154.35):80
00:05:49 TCP from 192.168.1.99:1471 to ad.nl.doubleclick.net(195.154.195.154):80
00:05:49 TCP from 192.168.1.99:1472 to adserver.webads.nl(80.79.193.242):80
00:05:49 TCP from 192.168.1.99:1473 to www.tweakers.net(213.239.154.35):80
00:05:49 TCP from 192.168.1.99:1474 to adserver.webads.nl(80.79.193.242):80
00:05:49 TCP from 192.168.1.99:1475 to www.tweakers.net(213.239.154.35):80
00:05:49 TCP from 192.168.1.99:1484 to adserver.webads.nl(80.79.193.242):80
00:05:49 TCP from 192.168.1.99:1486 to www.tweakers.net(213.239.154.35):80
00:05:49 TCP from 192.168.1.99:1493 to www.autoweek.nl(213.214.99.10):80
00:05:49 TCP from 192.168.1.99:1494 to www.tweakers.net(213.239.154.35):80
00:05:49 TCP from 192.168.1.99:1497 to adserver.webads.nl(80.79.193.242):80
00:05:49 TCP from 192.168.1.99:1498 to www.tweakers.net(213.239.154.35):80
Dit gebeurt dus als ik bv. in m'n browser naar tweakers.net ga. Voor zover ik weet was dit eerst niet. Ik heb ook sinds een paar dagen dat om de zoveel tijd m'n internet verbinding (Demon 8down/1up) eruit ligt. Wanneer ik dan de stroomstekker van m'n router eruit haal en weer er in heb ik weer verbinding...
Iemand enig idee
Intel Core2 6600 @ 2700Mhz | Asus P5W DH | 2048 MB | NVidia Geforce 7950GX2 | Raptor 160GB + WD 260GB
Hiervoor hoef je natuurlijk niet de stroom van je modem te halen, je kan de line gewoon resetten in het modem zelf of met de webinterface.ToriHino schreef op 28 februari 2004 @ 19:33:
Iemand enig idee
Da's niet zo heel erg vreemd, gewoon de standaard connecties die er geopend worden als jij naar Tweakers.net / GoT surft. De andere DNS-namen die je er tussen ziet zoals WebAds zijn de advertenties die er meegeladen worden, maar die meestal niet op de server van Tweakers.net zelf staan. Als je netstat -a uitvoerd, zie je waarschijnlijk precies het zelfdeToriHino schreef op 28 februari 2004 @ 19:33:
Ik zie nu sinds een tijdje in de log van mijn router steeds een oplopend poort adres en een TCP request, bv:
[log]
Iemand enig idee
Ok, dat van die dns namen snap ik, maar is het dan normaal dat dat iedere keer op een ander poortnummer gaat?Genghis Khan schreef op 29 februari 2004 @ 04:45:
[...]
Da's niet zo heel erg vreemd, gewoon de standaard connecties die er geopend worden als jij naar Tweakers.net / GoT surft. De andere DNS-namen die je er tussen ziet zoals WebAds zijn de advertenties die er meegeladen worden, maar die meestal niet op de server van Tweakers.net zelf staan. Als je netstat -a uitvoerd, zie je waarschijnlijk precies het zelfde.
Intel Core2 6600 @ 2700Mhz | Asus P5W DH | 2048 MB | NVidia Geforce 7950GX2 | Raptor 160GB + WD 260GB
Dit topic is gesloten.