Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi
Ik zal je even helpen, dit is de code die de ene keer fout zou gaan en de andere keer goed:Cerberus schreef op 18 april 2004 @ 12:39:
Door de width op alleen de 2e colom van de 2e rij te zetten rendert Firefox het soms goed en soms niet goed. Compleet random lijkt het, al doet hij het vaker goed dan fout (soms een hele tijd goed, pas na bijv. 15 keer refreshen weer fout).
Dat vind ik best vreemd, het lijkt me dat het renderen via een vast patroon gaat en niet ene keer de ene keuze gemaakt wordt en de andere keer de andere.
Row1 : Col1 | Row1 : Col2 |
Row2 : Col1 | Row2 : Col2 |
Wat ik me nu wel afvraag is, wat voor gedrag je dan verwacht. Wat is goed en wat is fout?
Dat is het leuke van nightlies. You never know what you're going to getBr@m schreef op 18 april 2004 @ 13:18:
Best wel leuk om steeds de laatste build te downloaden, maar nu ken ik weer geen extensions en themes installenWeet niet wanneer 0.9 komt, maar anders ga ik toch maar weer eens terug naar de goeie 0.8 build
Ik had verwacht dat hij die cell 100px breed maakt, en dat doet hij meestal ook, maar soms dus niet op een of andere redenHarm schreef op 18 april 2004 @ 13:21:
[...]
Wat ik me nu wel afvraag is, wat voor gedrag je dan verwacht. Wat is goed en wat is fout?
[...]
Ik weet niet of het 100% correcte code is, maar ik vind wel dat hij het zou moeten doen.
System specs - Ik word blij van knipperende lichtjes.
ik gebruik gewoon lekker avant browser (check http://www.avantbrowser.com)
heerlijk, werkt ook met taps, ingebakke popup blocker, heerlijk!
Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB
Wie houd je tegen?stevenP schreef op 18 april 2004 @ 15:30:
ik blijf erbij: firefox/bird is irritant....
ik gebruik gewoon lekker avant browser (check http://www.avantbrowser.com)
heerlijk, werkt ook met taps, ingebakke popup blocker, heerlijk!
Ik kan je alleen zeggen, dat ik bijna, alleen nog maar FF gebruik, en er heel tevreden mee ben. Alleen ik gebruik altijd de laatste build, en dan loop je wel eens tegen een bugje aan. Maar als je gewoon de officiele 0.8 gebruikt, die werkt gewon goed.
De extension komt niet voor in het extensionlijstje is er een manier om die extension toch weg te krijgen?
[rml]ddc in "[ windows xp] Firefox icon op desktop"[/rml]
Alleen jammer dat ik geen sneltoetsen kan instellen.
| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |
Niet zoveel posts terug is er iets genoemd over verkorte url's die je in de adresbalk kunt intypen nadat je die bij een favoriet hebt toegevoegd bij het veld "keyword".psyBSD schreef op 18 april 2004 @ 17:55:
Firefox is een mooie browser, is lightweight, en ziet er goed uit.![]()
Alleen jammer dat ik geen sneltoetsen kan instellen.
Anoniem: 111824
Dat is al heel vaak gezged, dit komt omdat van IE al heel veel wordt geladen met het opstarten van Windows. Dit is bij FF niet zo.Anoniem: 111824 schreef op 18 april 2004 @ 18:30:
Jammer, dat FireFox wat trager is dan IE. Heb een trage pc en je merkt dat IE sneller is dan FireFox.
Anoniem: 111824
Ja, maar toch. Iets dat de makers kunnen oplossen door simpel weg om de code te optimaliseren.Br@m schreef op 18 april 2004 @ 18:32:
[...]
Dat is al heel vaak gezged, dit komt omdat van IE al heel veel wordt geladen met het opstarten van Windows. Dit is bij FF niet zo.
Op Linux draait het geweldig, een stuk sneller dan opera.
| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |
Deze installer maakt ook het Mozilla icoon aan op de desktop (Internet Explorer blijft behouden). Bij het verwijderen wordt het icoon uiteraard weer weggehaald.
Download firefox.msi
zit ook in avant:ddc schreef op 18 april 2004 @ 18:23:
[...]
Niet zoveel posts terug is er iets genoemd over verkorte url's die je in de adresbalk kunt intypen nadat je die bij een favoriet hebt toegevoegd bij het veld "keyword".
kep allerlei dingen gemaakt: got, maakt hij vanzelf gathering.tweakers.net van
google'n: G [keyword] en dan zoektie
image google: ig [keyword]
download.com: D [keyword]
echt super relaxt
Van harte...

[ Voor 7% gewijzigd door Br@m op 18-04-2004 21:10 ]
Anoniem: 96110
Kan iemand ff kijken bij 'tools' options' 'fonts and colors' wat de default settings zijn, denk nl dat het daar aan ligt:
mijn settings zijn:
fonts for: western
proportianal: serif <> size:16
Serif: Times new roman
sans-serif: arial
monospace: courier new <> size:13
Ik heb dezelfde settings en heb zelf geen problemen..Anoniem: 96110 schreef op 19 april 2004 @ 10:48:
vraagje, mijn fonts zijn op een op andere dag veranderd in browser, (niet van de paginas zelf, maar de menutjes en bookmark links fonts.
Kan iemand ff kijken bij 'tools' options' 'fonts and colors' wat de default settings zijn, denk nl dat het daar aan ligt:
mijn settings zijn:
fonts for: western
proportianal: serif <> size:16
Serif: Times new roman
sans-serif: arial
monospace: courier new <> size:13
Heb je dit probleem trouwens alleen in Firefox of zijn de menu's bij alle programma's ook anders?

'em hoe en waar doe je dit dan, zie nl nergens een optie voor 'profile' of iets soortgelijksDr. Malsain schreef op 19 april 2004 @ 14:31:
Je huidige profiel verwijderen van Firefox en dan er opnieuw een aanmaken. Heeft bij mij al vaker dit soort problemem verholpen.
firefox.exe -p. Dan krijg je die manager in beeldAnoniem: 96110 schreef op 19 april 2004 @ 14:40:
[...]
'em hoe en waar doe je dit dan, zie nl nergens een optie voor 'profile' of iets soortgelijks
[ Voor 14% gewijzigd door Br@m op 19-04-2004 14:43 ]
Maar ik ben helemaal over! FF en TB zijn geweldig, had ik al veel eerder moeten doen.
[ Voor 3% gewijzigd door fw op 20-04-2004 01:17 ]
T.net dbmerge: Nieuw account: fw (22068) || http://wow.allakhazam.com/profile.html?81039 WTB CTS/Mala :C
Nu zag ik een andere extension die dat automatisch kon doen, dus die geinstaleerd. Die uninstallde netjes de this window extension.
Uiteraard de melding dat ik FF opnieuw moest opstarten...... maar helaas, FF wilde niet meer opstarten! Ik kreeg niks te zien hoewel FF wel in de taskmanager stond!
Nieuw profiel aangemaakt maar helaas, FF uninstallen en opnieuw installeren was de oplossing!
vreemd...... zijn er vaker van dat soort "bugs"?

[ Voor 4% gewijzigd door Magic666 op 20-04-2004 07:25 ]
Alstublieft: http://texturizer.net/firefox/tips.html#oth_cachefw schreef op 20 april 2004 @ 01:17:
Waar zet Firefox z'n cache eigenlijk neer? En kan ik dat ook veranderen? Ik heb zelf niks in doe opties en tot nu toe niets in het registry kunnen vinden.
Je had hem volgens mij even kunnen killen in je taskmanager en dan opnieuw starten.Magic666 schreef op 20 april 2004 @ 07:23:
hmmmm gisteren een wat "nare" ervaring met FF! Had eoa extension geinstaleerd die ik weg wilde hebben (this window was het).
Nu zag ik een andere extension die dat automatisch kon doen, dus die geinstaleerd. Die uninstallde netjes de this window extension.
Uiteraard de melding dat ik FF opnieuw moest opstarten...... maar helaas, FF wilde niet meer opstarten! Ik kreeg niks te zien hoewel FF wel in de taskmanager stond!
Nieuw profiel aangemaakt maar helaas, FF uninstallen en opnieuw installeren was de oplossing!
vreemd...... zijn er vaker van dat soort "bugs"?
Maar goed ff een nieuwe install en hij deed het weer. Voortaan zal ik wel wat voorzichtiger zijn met extension te uninstallen....
Nieuw profiel was ook genoeg geweest aangezien de extensionproblemen in je profiel zitten en niet in de Fx-directory.Magic666 schreef op 20 april 2004 @ 08:18:
Maar goed ff een nieuwe install en hij deed het weer. Voortaan zal ik wel wat voorzichtiger zijn met extension te uninstallen....
Of ik moet wat verkeerd hebben gedaan met het maken van een nieuw profiel....
firefox.exe -p opgestart --> oude profiel weggegooid en nieuwe aangemaakt --> FF opstarten en..... geen beeld, wel in de taskmanager aanwezig.
Vandaar mijn complete uninstall en herinstall.
Had het dus toch anders gekund?
Kun je een eigen icoon daarvoor aanmaken/aanwijzen?
Dat ligt aan de website waar je komt. FF koppelt het icoontje in de adresbalk aan jouw bookmarks.Magic666 schreef op 20 april 2004 @ 16:21:
ok! FF geeft aan sommige boomarks een eigen icoon en aan sommige niet, waar ligt dat aan?
Maar mijn vraag is: waarom "vergeet" FF die plaatjes altijd weer? Bij mij staan ze dr ff, maar volgens mij als ik opnieuwe opstart zijn ze weer weg?
Heeft te maken met een zogenaamd 'favicon'.Magic666 schreef op 20 april 2004 @ 16:21:
ok! FF geeft aan sommige boomarks een eigen icoon en aan sommige niet, waar ligt dat aan?
In de head van tweakers.net staat bv <LINK REL='SHORTCUT ICON' HREF='favicon.ico'>. En dan geeft hij dat icoon weer naast je pagina titel op je verschillende tabs.
Met Tabbrowser Extensions kun dit wel weer aanpassen..
Edit:
@Flint: Bij mij onthoudt hij ze totdat Firefox vastloopt, wat niet heel vaak voorkomt.. Verwacht dat hij dan weer iets reset oid, of iets niet kan wegschrijven bij het afsluiten.
[ Voor 20% gewijzigd door Unverter op 20-04-2004 16:37 ]
Maar bij sommige sites zie ik wel zo'n icoon in de adresbalk maar niet in de bookmark.
Bij bookmarks werkt het niet gelijk, na 1 of 2x klikken op de bookmark welMagic666 schreef op 20 april 2004 @ 16:49:
ik vind het niet erg hoor dat ze er staan. Vind het juist dat beetje extra geven.
Maar bij sommige sites zie ik wel zo'n icoon in de adresbalk maar niet in de bookmark.
Is verder niet erg maar vandaar mijn vraag of dat nog ergens handmatig zou kunnen worden veranderd.
Voor de rest niets dan lof over Firefox!
Of zit er bij mij weer instelling verkeerd... (ik heb tab extensions geinstaleerd)
edit: In de tabsettings van de bookmarks manager vind ik wel iets wat ermee te maken heeft: referrer and favicon maar daar staat niks ingevuld ook niet bij degene die al wel dat icoontje laten zien...
[ Voor 30% gewijzigd door Magic666 op 20-04-2004 17:27 ]
Sites met een <link rel="favicon"..... en sites waarbij op de webserver toevallig een favicon.ico staat. Indien deze laatstgenoemde bestaat hoeft er geen <link> aanwezig te zijn, maar het icoon wordt in dat geval niet bij de bookmarks gepubliceerd.
Ook ik heb trouwens dat ik al die leuke icoontjes na een restart kwijt ben. Dat vind ik erg vervelend inderdaad.
Leuk extraatje van de brouwser. Als de icoontjes weg zijn is 1 keer openen voor mij genoeg om ze terug te krijgen. Behalve die van de theonering.....
enGert-Paul schreef op 20 april 2004 @ 16:31:
Edit:
@Flint: Bij mij onthoudt hij ze totdat Firefox vastloopt, wat niet heel vaak voorkomt.. Verwacht dat hij dan weer iets reset oid, of iets niet kan wegschrijven bij het afsluiten.
Die iconen worden in je HDD-cache opgeslagen. Als Fx verkeerd wordt afgesloten (door een vastloper bijvoorbeeld) dan wordt de cache niet goed weggeschreven en ben je de inhoud daarvan kwijt en dus ook je favicons.ddc schreef op 20 april 2004 @ 17:36:
Ook ik heb trouwens dat ik al die leuke icoontjes na een restart kwijt ben. Dat vind ik erg vervelend inderdaad.
Het geheugen gebruik van Firefox neemt soms ook enorme proporties aan. Ik zit meer dan regelmatig boven de 100MB VM en 60+ mem size. Mijn computer wordt er soms merkbaar trager door. Verder is het zo dat pdf files niet goed gaan in Firefox. De browser reageert dan niet meer voor een korte periode en bij het afsluiten van de desbetreffende tab gebeurt dan precies hetzelfde. Nu open ik het gewoon in de externe acrobat reader.
Anoniem: 58611
Dat zou wel handig zijn ja.....Anoniem: 58611 schreef op 21 april 2004 @ 11:29:
Weet iemand trouwens hoe je er voor kan zorgen dat je na het refreshen weer op dezelfde plaats uit komt op een pagina?
Wat zijn nou een beetje handige extensions om te hebben?
Die tab extensions heb ik al, erg goede extension!
Firefox bevat idd nog een aantal bugs die te maken hebben met geheugengebruik, wat iig wel werkt om dit op te lossen is minimaliseren en dan weer maximaliseren. Dan is het geheugengebruik zo weer een stuk minder.kiddyl schreef op 21 april 2004 @ 11:15:
Het geheugen gebruik van Firefox neemt soms ook enorme proporties aan. Ik zit meer dan regelmatig boven de 100MB VM en 60+ mem size. Mijn computer wordt er soms merkbaar trager door. Verder is het zo dat pdf files niet goed gaan in Firefox. De browser reageert dan niet meer voor een korte periode en bij het afsluiten van de desbetreffende tab gebeurt dan precies hetzelfde. Nu open ik het gewoon in de externe acrobat reader.
Met acrobat heb ik ook het zelfde probleem gehad, na een nieuwe windowsinstallatie heb ik er nog maar een klein beetje last van (hij blijft nu een paar seconden hangen). Maar gelukkig niet meer een minuut, zoals eerst.
enkiddyl schreef op 21 april 2004 @ 11:15:
Bij mij verdwijnen de icoontjes zelfs tijdens het gebruik. Mijn PC staat nu al 28 dagen aan en Firefox draait dan meestal ook altijd mee (ik sluit hem niet af) en dan zijn de icoontjes soms ook verdwenen. Ligt dit dan soms aan mijn instellingen?
Corrupt profiel kan ook een oorzaak zijn. Verwijder je oude profiel en begin met een schoon profiel. Zeer waarschijnlijk is dit probleem dan ook opgelost.Flint schreef op 21 april 2004 @ 11:29:
Bij mij crashed FF bijna nooit, dus daardoor zullen de icoontjes wel niet verdwijnen denk ik. Ik zal er eens wat beter op gaan letten, want ik weet niet precies op welk moment ze verdwijnen. (Ik merk het soms gewoon op dat ze ineens weer weg zijn)
Hm. Ik heb er eigenlijk nooit problemen mee als ik pdf-bestanden open in Firefox. Probeer eens een nieuw en schoon profiel en een van de laatste nightlies (uit mijn hoofd, die van 16 april is redelijk goed (weinig regressions enzo)).kiddyl schreef op 21 april 2004 @ 11:15:
Voor mij geldt hetzelfde als Flint, ook mijn Firefox wordt altijd keurig afgesloten en hij crasht normaal nooit. Sowiezo wordt elke keer als ik uitlog en inlog mijn profiel opnieuw geladen dus het zou best kunnen dat het dan verdwijnt.Harm schreef op 20 april 2004 @ 18:56:
Die iconen worden in je HDD-cache opgeslagen. Als Fx verkeerd wordt afgesloten (door een vastloper bijvoorbeeld) dan wordt de cache niet goed weggeschreven en ben je de inhoud daarvan kwijt en dus ook je favicons.
Hm, roaming profile dus? Daarvan zou je toch verwachten dat ook de cache meegenomen wordt. Maarre, probeer eens een nieuw profielddc schreef op 21 april 2004 @ 15:00:
[...]
Voor mij geldt hetzelfde als Flint, ook mijn Firefox wordt altijd keurig afgesloten en hij crasht normaal nooit. Sowiezo wordt elke keer als ik uitlog en inlog mijn profiel opnieuw geladen dus het zou best kunnen dat het dan verdwijnt.
Nee, dat werkt op dit moment niet. Je zou bugzilla eens door kunnen zoeken en een voorzichtig trapje oid aan de betreffende bug kunnen geven. Het zou me namelijk niet verbazen als deze er al tijden instaat.Anoniem: 58611 schreef op 21 april 2004 @ 11:29:
Weet iemand trouwens hoe je er voor kan zorgen dat je na het refreshen weer op dezelfde plaats uit komt op een pagina?
Aangezien die in application data staat wordt die inderdaad gewoon meegekopieerdHarm schreef op 21 april 2004 @ 15:01:
Hm, roaming profile dus? Daarvan zou je toch verwachten dat ook de cache meegenomen wordt. Maarre, probeer eens een nieuw profiel.
En een extra testprofiel dan?ddc schreef op 21 april 2004 @ 15:10:
[...]
Aangezien die in application data staat wordt die inderdaad gewoon meegekopieerd. Nieuw profiel begin ik even niet aan, omdat alles perfect werkt en ik geen zin heb dingen weer opnieuw in te moeten stellen
.
Ook dat vind ik teveel werk.Harm schreef op 21 april 2004 @ 15:23:
En een extra testprofiel dan?
Als ik straks migreer naar mijn nieuwe netwerk zal ik er wel eens naar kijken maar ik stoor me er niet echt aan eigenlijk dat die icoontjes steeds kwijt zijn. Hoewel ik de vrolijke kleurtjes wel leuk vind
een voorzichtig trapje? Met de laars vol onder zijn kont!Harm schreef op 21 april 2004 @ 15:01:
Nee, dat werkt op dit moment niet. Je zou bugzilla eens door kunnen zoeken en een voorzichtig trapje oid aan de betreffende bug kunnen geven. Het zou me namelijk niet verbazen als deze er al tijden instaat.
Het tsoort niet echt maar het zou wel handig zijn ja.
Ik vind het nog redelijk buggy. IE draait wel 100% stabiel bij mij.
Popup blokker vind ik ideaal.
Jammer dat het niet werkt in combinatie met msn.
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Wat is er buggy dan? Wat gaat er mis? Waar gaat het mis?mhr-zip schreef op 21 april 2004 @ 15:30:
Ik gebruik nu ook een tijdje firefox.
Ik vind het nog redelijk buggy. IE draait wel 100% stabiel bij mij.
Hoe bedoel je samenwerken met MSN? Mijn IE en MSN staan toch redelijk los van elkaar. Als je bedoelt dat MSN e-mails niet in Fx opent, dat is een probleem van Microsoft/MSN en niet van Mozilla/Firefox.mhr-zip schreef op 21 april 2004 @ 15:30:
Popup blokker vind ik ideaal.
Jammer dat het niet werkt in combinatie met msn.
MSN loopt ook gewoon..... dat staat tocn idd los van Firefox? Als ik de melding heb dat ik emails heb opent die gewoon FF en gaat ie gewoon naar de hotmailsite....
Bij mij is dit nog steeds IE, heb wel eens wat tips gelezen, maar het is me nooit gelukt. Heb je daar nog wat voor ingesteld? Zou wel makkelijk zijn als ik daaro ook FF voor kon gebruiken.Magic666 schreef op 21 april 2004 @ 16:18:
MSN loopt ook gewoon..... dat staat tocn idd los van Firefox? Als ik de melding heb dat ik emails heb opent die gewoon FF en gaat ie gewoon naar de hotmailsite....
MSN start op zodra de internetconnectie aanwezig is. Ik heb IE nooit gebruikt voor MSN.
Wist niet eens dat dat kon.....
Veel geheugen gebruik. En crasht soms, zeker als de pagina groot is.
Ja het zal wel het probleem van Microsoft zijn. Maar ik heb er last van als ik firefox gebruikt.Harm schreef op 21 april 2004 @ 15:32:
Hoe bedoel je samenwerken met MSN? Mijn IE en MSN staan toch redelijk los van elkaar. Als je bedoelt dat MSN e-mails niet in Fx opent, dat is een probleem van Microsoft/MSN en niet van Mozilla/Firefox.
En als ik bij een noob ze pc installeer, vind ik het altijd wel handig, dat firefox minder spyware gevoelig is.
Maar als je dan in msn klikken dan gaat IE open. En de meeste zien het verschil niet, en gaan dan gezellig verder in IE met alle gevolgen van dien.
Zeker een pagina met veel afbeeldingen? Die bug is er uitgehaald in een van de nightliesmhr-zip schreef op 21 april 2004 @ 18:11:
[...]
Veel geheugen gebruik. En crasht soms, zeker als de pagina groot is.
nightlies?Harm schreef op 21 april 2004 @ 18:19:
[...]
Zeker een pagina met veel afbeeldingen? Die bug is er uitgehaald in een van de nightlies.
Nightlies zijn builds van firefox die iedere dag uitkomen en de huidige stand van zaken weergeven. Dus onder andere nieuwe features die ze ondertussen al toegevoegd hebben (of bugs gefixed) en die je dus straks ook in Firefox 0.9 zal zien.
Er zitten wel andere bugs in die nog gefixed moeten worden voor de 0.9 release.
Een van de bugs die dus gefixed is, is degene die Harm noemde.
Nu vind ik in de mozilla folder twee van die files: 1 in de profile folder en 1 in de profile/us/chrome folder.
Nu heb ik die code in beide bestanden gezet maar volgens mij werkt het totaal niet?
Op elke site waar maar ads staan blijven ze zichtbaar!
Iemand enig idee?
Die code blokt alle images etc die aan de eisen in het bestand voldoen (url met ad.. erin, iframes met bannerformaat etc.). Als een site dus banners laadt waar die woorden, formaten etc. niet in voorkomen, dan worden ze dus niet geblocked.
Wat zowieso ook werkt, is het blocken van images op hele servers. Klik met rechts op een image die je niet wilt hebben, dan zie je block images from ... Als dat een subdomein (iets.watanders.com) is, waar alle ads vandaan komen kun je dat zeker doen. Als de ads in een submap staan zie je ook geen images meer van de site zelf, dat dus niet zomaar doen.
werd ongeveer 100 posts eerder ook al gevraagd maar werd niet op gereageerd
Toch?
Dat ligt aan MSN natuurlijk, die bepaald waar het geopend wordt. Maar er zijn genoeg topics over geweest, zoals bijvoorbeeld:daniel_ev schreef op 21 april 2004 @ 21:26:
Hardstikke handig natuurlijk dat Firefox zichzelf zo simpel tot standaardbrowser laat instellen, maar helaas wordt wanneer je vanuit msn naar je Hotmail inbox gaat toch automatisch IE geopend... Iemand enig idee hoe dit te verhelpen is?offtopic:
werd ongeveer 100 posts eerder ook al gevraagd maar werd niet op gereageerd
[XP] Hotmail inbox standaard in Mozilla openen
[XP] Standaard browser MSNM 6
Dat van die icoontjes moet ik nu maar afwachten, maar ik was dus op zoek naar de nightlies en kwam tegen dat begin mei hoogstwaarschijnlijk versie 0.9 uitgebracht wordt. Ik gebruik nu nog gewoon versie 0.8 zoals ie werd uitgebracht, maar ga nu zeker een nightly build proberen. (Ik heb trouwens al nieuw geheugen besteld, omdat Firefox en Azureus samen teveel geheugen gebruikte, misschien was dat dus niet nodig geweest)
Gert-Paul,Gert-Paul schreef op 21 april 2004 @ 21:17:
Bij mij werkt die tip gewoon, je hoeft die code trouwens alleen je de chrome map van je profile folder neer te zetten. Jij zegt alleen profile folder in je post, zet hem in chrome als het bestand nu nog in de root van je profile staat.
Die code blokt alle images etc die aan de eisen in het bestand voldoen (url met ad.. erin, iframes met bannerformaat etc.). Als een site dus banners laadt waar die woorden, formaten etc. niet in voorkomen, dan worden ze dus niet geblocked.
Wat zowieso ook werkt, is het blocken van images op hele servers. Klik met rechts op een image die je niet wilt hebben, dan zie je block images from ... Als dat een subdomein (iets.watanders.com) is, waar alle ads vandaan komen kun je dat zeker doen. Als de ads in een submap staan zie je ook geen images meer van de site zelf, dat dus niet zomaar doen.
de volgende chrome mappen heb ik:
C:\Program Files\Mozilla Firefox\chrome (staan een aantal jar files in)
en
C:\Program Files\Mozilla Firefox\defaults\profile\US\chrome (staat dus die usercontent.css file in en 2 files genaamd usercontent-example.css en userchrome-example.css
de usercontent.css die in C:\Program Files\Mozilla Firefox\defaults\profile stond heb ik dus weggegooid.
Ik zag bij de extensions dat je ook een adblocker beschikbaar is..... welke is de betere van de twee?
Als je dan een nightly wil proberen, pak dan die van 16 april. Die heeft namelijk een aantal vervelende regressies niet en is dus qua bugs en dergelijke het beste. Een nightly kan overigens altijd een aantal vervelende bugs hebben en niet goed werken enzo. Dat hoort er gewoon bij.kiddyl schreef op 21 april 2004 @ 21:41:
Ik heb het probleem van pdf files opgelost door een nieuw profiel aan te maken. Het gaat nu net zo soepel als in IE, maar nog niet zo soepel als op mijn Mac
Dat van die icoontjes moet ik nu maar afwachten, maar ik was dus op zoek naar de nightlies en kwam tegen dat begin mei hoogstwaarschijnlijk versie 0.9 uitgebracht wordt. Ik gebruik nu nog gewoon versie 0.8 zoals ie werd uitgebracht, maar ga nu zeker een nightly build proberen. (Ik heb trouwens al nieuw geheugen besteld, omdat Firefox en Azureus samen teveel geheugen gebruikte, misschien was dat dus niet nodig geweest)
Enige nadeel vindt ik dat als je een nieuwe versie installeert, alle plugins opnieuw moeten worden geinstalleerd? Tenminster ik moet iedere keer Flash plugin weer opnieuw downloaden en installen.. Zelfde met Java enzo, dat is erg jammer..
Weet iemand of er ergens een GOED functionerende NL versie is? Heb er wel 1 zien staan maar die starte niet op (foutmelding, lekker slordig)..
Mijn usercontent.css staan in C:\Documents and Settings\Gert-Paul\Application Data\Phoenix\Profiles\default\...\chrome. Niet in de Firefox map in Program Files. Zet hem dus daar eens neer.Magic666 schreef op 21 april 2004 @ 21:49:
[...]
Gert-Paul,
de volgende chrome mappen heb ik:
C:\Program Files\Mozilla Firefox\chrome (staan een aantal jar files in)
en
C:\Program Files\Mozilla Firefox\defaults\profile\US\chrome (staat dus die usercontent.css file in en 2 files genaamd usercontent-example.css en userchrome-example.css
de usercontent.css die in C:\Program Files\Mozilla Firefox\defaults\profile stond heb ik dus weggegooid.
Die adblock extensie kan 1 image blocken en ook flashanimaties of je kunt makkelijker images blocken van locaties waar bepaalde woorden in voorkomen. Als je dus toch bv nog advertensies tegenkomt.Ik zag bij de extensions dat je ook een adblocker beschikbaar is..... welke is de betere van de twee?
Deze extensie is dus geavanceerder dan die code in usercontent.css. Je zou ze ook naast elkaar kunnen gebruiken, heb je standaard al bijna geen ads en blok je de ads die je nog te zien krijgt. Of je moet alle regels uit usercontent.css invoeren bij adblock.
Per website kun je aangeven wat ie wel niet moet blocken, erg handig!
"probleem" is opgelost nu!
En vaak zijn dat gewoon adservers, gewoon een beetje scherp opletten en dan is het zo opgelost
En voor dat usercontent.css, probeer eens chromedit
Hello fellow humans
Een vriend van me probeerde Firefox, en hij zegt dat dat toen ' stoorde met z'n USB-hub'.
Waarschijnlijk bedoelt-ie z'n USB-Wlan adapter
(Heeft Wlan, met een AP enzo).
En met Explorer deed-ie het weer gewoon..
Kan dit?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Vervolgens sluit je de foto af maar de browser blijft in die grootte!

Hello fellow humans
Anoniem: 105758
zitten nog heel wat irritante bugs in.
maar ach tis open source, dus wachten is een schone zaak
Anoniem: 105758 schreef op 23 april 2004 @ 15:24:
dr mag eens een update komen zeg
zitten nog heel wat irritante bugs in.
maar ach tis open source, dus wachten is een schone zaak

Die 'save image as'-bug begint mij ook langzaam de kont uit te hangen, hoewel dit enigszins gefixt is in de nightly van vandaag. De build van gisteren was helemaal erg met deze bug

Laat ik het zo stellen: de nightlies na 17 april zijn een rampRobin Vreuls schreef op 23 april 2004 @ 16:20:
De laatste drie nightlies zijn toch wel een complete ramp ...
[edit]
RV: waar haal jij trouwens een build van vandaag vandaan? Die zie ik nog niet op de FTP staan namelijk
[ Voor 13% gewijzigd door Harm op 23-04-2004 16:29 . Reden: BTW ]

Anoniem: 83168
Loopt snel, makkelijke bookmarks, ziet er veel beter uit, vooral die toolbar voor bookmarks bovenin is (voor mij) erg handig...
Het enige nadeel tot nu toe vind ik de redelijk crappy ondersteuning voor plugins als (in het begin flash) en nu shockwave, real en dergelijke.
ik denk dat ik bij firefox blijf, als was het alleen om de "looks" al
Die ondersteuning is nochtans vrij goed ze.Anoniem: 83168 schreef op 23 april 2004 @ 17:23:
ik ben echt tevreden over firefox (heb het geinstalleerd na flink grote problemen met ie).
Loopt snel, makkelijke bookmarks, ziet er veel beter uit, vooral die toolbar voor bookmarks bovenin is (voor mij) erg handig...
Het enige nadeel tot nu toe vind ik de redelijk crappy ondersteuning voor plugins als (in het begin flash) en nu shockwave, real en dergelijke.
ik denk dat ik bij firefox blijf, als was het alleen om de "looks" al
Meer info: http://plugindoc.mozdev.org/en-AU/windows.html (jammer dat de site vrij traag is)
alleen mis ik nog dat de browser (nog) niet in je systray kan laten zitten zonder hulp van een proggie.
maar voor de rest een echt superbrowser. a one too stay, iig voor mij dan
D2 acc: *Mrboomblasterhc
Anoniem: 42323
Die pagina gebruik ik ook altijd om de belangrijkste plugins in te stellen.Dextro schreef op 23 april 2004 @ 18:09:
[...]
Die ondersteuning is nochtans vrij goed ze.
Meer info: http://plugindoc.mozdev.org/en-AU/windows.html (jammer dat de site vrij traag is)
Alleen voor quicktime en realplayer gebruik ik quicktimealt121.exe en realalt122.exe
Deze hebben ondersteuning voor Firefox ( gewoon de plugin dir selecteren tijdens installeren), en dan hoef je teminste niet die troep van quicktime en realplayer op je computer te hebben.
Hey geweldig! Deze tip kende ik nog nietGert-Paul schreef op 21 april 2004 @ 14:57:
[...]
Firefox bevat idd nog een aantal bugs die te maken hebben met geheugengebruik, wat iig wel werkt om dit op te lossen is minimaliseren en dan weer maximaliseren. Dan is het geheugengebruik zo weer een stuk minder.
Tamtidam... :)
Anoniem: 76427
Bij mij in de volgende map:Jånnis schreef op 27 april 2004 @ 09:11:
vraagje, waar staat de internet-cache van Firefox? Ik kan hem niet vinden zowel onder mijn local settings-map als de firefox-map zelf. En de browser slaat wel degelijk paginas op, alleen waar?
C:\Documents and Settings\[gebruikersnaam]\Application Data\Phoenix\Profiles\default\xs6v774i.slt\Cache
- Ruud
Dit topic is gesloten.