[Firefox 0.8] Wat vinden we er van? (was: firebird) Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 6.232 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-06 11:26

Magic666

No one's neighbour!

geen idee.......... ikkrijg twee dingen te zien: Yahtzee en 555games .nl
Als je reload? Plug-in opnieuw installen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Laatst online: 11:18
Ok, na het opnieuw starten van de computer werkt het weer wel. Erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Ok, ik krijg nu steeds best gekke dingen te zien :/
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/605LC0JK4X3B/picserver.jpeg
Ook bij andere sites, maarja, ik merk het vooral op GoT O-)
Het vreemde is dat het afentoe is. Ik kan bijv de ActiveTopics in 5 tabs starten en 1 daarvan heeft dan deze corruptie :?
Ik heb al geprobeerd terug te gaan naar de originele .8 (gebruikte steeds nightlies), de profiles te verwijderen, de firefox en mozilla map uit Application Data te verwijderen (na uninstall) en een nieuwe firefox er op te zetten maar ik blijf dit houden... :/ Ligt het niet aan Firefox dan? Ik had het eerst niet en nu dus best veel. En ik weet niet hoe ik het oplossen moet ;(

Ik heb ook veel dat de replies aan het end van een page totaal door elkaar heen gegooid zijn en de layout echt verdwenen is..

Maarja, iemand dus een ideetje? :)

//Nog een voorbeeld
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/D346A20IOQ4T/picserver.jpeg
Ook plaatjes worden soms echt totaal vernaggeld btw..
Voorbeeld DAARvan :P
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/7LC150G9J6RX/picserver.jpeg
Dis dus het plaatje dat ik hierboven net (als 1e) postte

[ Voor 17% gewijzigd door Okyah op 27-04-2004 18:19 ]

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je hebt dus alles al weggegooid? Weird. Dan zou ik toch eens naar hardware/drivers kijken (m.n. geheugen en NIC).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Ja, zoiets vreesde ik ook al... Ik vermoed dat het probleem dan bij m'n (nieuwe) proc ligt die niet zover wil :P
Maarja, ik ben nu dus even naar de retail snelheid toe en ga even kijken of ik dan het probleem nog heb. Tis prob een hitteprobleempje dan, want gisteren bijv. had ik dit probleem niet en toen lag de temp (van de proc) al gauw 3 graden lager...

Maar gek dat verder niets problemen vertoonde en IE bijv ook niet :?

//Helaas ;(
Kdacht eerst dat het weg was en toen bleek dat reuze mee te vallen :|
ARGH!
Echt, wat is dit :?
Kben net van 215*11 naar 166*11 gegaan, dus het ram, bus en proc lijken het me niet... Maar de nic :? Nja, kzou kunnen proberen te wisselen even.

//Zo, ik surf nu op m'n 3com ipv m'n nvidia onboard dingetje.. Eens kijken of dit helpt :)
Dat nvidia ding zit in de southbridge niet? Misschien raakt die wel oververhit..
Khad net overigens ook een gek iets op IRC. Ik kreeg zelf te zien dat ik ergens een j typte terwijl ik toch ECHT een h getypt had. Dus toch internetconnectiegerelateerd probleem prob en niet Firefox-specifiek. Wel gek dat IE dan geen problemen oplevert.... Maarja, eerst dit maar eens testen :P

//Ok, andere pcs hier bleken er ook last van te hebben en heb net op een wat tragere pc het nog eens met IE geprobeerd en wat blijkt... IE geeft diezelfde eigenaardige stukken code er doorheen, maar repareert dit bijna direct, waardoor het inene weer normaal is.. Nja, ik ben dus gaan kijken naar de switch, die er tussen uit > zelfde, nieuwe stukken kabel >zelfde... :/ ADSL splitter er tussen uit > zelfde ;(
Het probleem lijkt dus bij de router of de ISP te liggen maar Firefox laat de "fouten" zien en IE niet.. Best gek, maarja, kweet nu ieg weer een beetje waar ik zoeken moet :P Maar het lag dus uiteindelijk niet FF ;)

[ Voor 74% gewijzigd door Okyah op 27-04-2004 20:49 ]

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05 06:58

Shaidar

Bon, op aanraden van een kameraad ook maar eens geprobeerd de overstap te maken.

Laatste versie van FireFox geinstalleerd.

- M'n JPG's hebben een firefox icoontje gekregen, zonder me daarover te informeren tijdens de installatie? Zwaar minpunt.

- Een Quicklaunch icon zonder iets te vragen? Even more minpunt...

- Ik snap niet waar dat tabbed browsen over gaat. Ik zie het nut er niet van in. Ik surf nu niet aangenamer of sneller dan met gewoon wat verschillende IE windows? Om het geheugengebruik moet ik het niet doen, komaan, met 1 Gb geheugen wat gaan neuzelen over geheugengebruik??

- M'n KBC Online banking werkt niet meer. Heb werkelijk alles geprobeerd, en het werkt niét. Hij blijft steeds hangen op "transferring data from KBC online...

En dan nu wat vragen:

- Hoe disable ik die idiote (en van sommige sites zéér lelijke) favicons? Ik vind er nergens iets over! whoa, dit was voor het lezen van dit topic .. 't is dan ook al groot eh! Niks gezegd dus :D

- Importeren van hele folders tegelijk in FireFox? Ofwel heb ik het nog niet gevonden, ofwel is het niet mogelijk...

[ Voor 6% gewijzigd door Shaidar op 27-04-2004 21:24 ]

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-04 19:39

Unverter

Rediscover the web!

shaidar schreef op 27 april 2004 @ 21:22:
- M'n JPG's hebben een firefox icoontje gekregen, zonder me daarover te informeren tijdens de installatie? Zwaar minpunt.
Was idd een irritante bug in FF 0.8. Is er nu dacht ik uitgehaald en met FF 0.9 zal alles dus goed gaan.
- Een Quicklaunch icon zonder iets te vragen? Even more minpunt...
Ben met je eens dat de Firefox installer beter mag, je kunt bv standaard ook geen locatie opgeven, allleen als je de Custum installatie selecteert.
- Ik snap niet waar dat tabbed browsen over gaat. Ik zie het nut er niet van in. Ik surf nu niet aangenamer of sneller dan met gewoon wat verschillende IE windows? Om het geheugengebruik moet ik het niet doen, komaan, met 1 Gb geheugen wat gaan neuzelen over geheugengebruik??
Het is makkelijk om bijvoorbeeld als je aan het lezen bent al links op de achtergrond te laden. En straks staat je hele taakbalk vol met vensters. Via tabs bovenaan gaat wisselen veel makkelijker. Bijvoorbeeld met CTRL - 1 -- 9.
- M'n KBC Online banking werkt niet meer. Heb werkelijk alles geprobeerd, en het werkt niét. Hij blijft steeds hangen op "transferring data from KBC online...
Dit kan ook aan de site van KBC liggen en niet aan FF, als die nl. alleen voor IE gemaakt is..
- Hoe disable ik die idiote (en van sommige sites zéér lelijke) favicons? Ik vind er nergens iets over! whoa, dit was voor het lezen van dit topic .. 't is dan ook al groot eh! Niks gezegd dus :D
typ bovenin about:config in en dan bv. icon.

Zorg dan dat de volgende twee waarden op false staan!:
browser.chrome.site_icons
browser.chrome.favicons
- Importeren van hele folders tegelijk in FireFox? Ofwel heb ik het nog niet gevonden, ofwel is het niet mogelijk...
Bedoel je importeren van bookmarks? Je kunt volgensmij alleen hele files importeren. Of je moet het bestand dat IE geeft na exporteren gaan bewerken en sommige bookmarks verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 15:30
Gebruik nu al een paar dagen Firefox, bevalt me erg goed zeker met die ingebouwde popupblokker.
Heb wel de indruk dat plaatjes wat langzamer laden.
Als ik trouwens Outlook Web Access in FF doe dan laadt de pagina wel 10x sneller dan in IE. Das wel prettig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

thanks voor de reply ;)

Had ook nog wat problemen met ingelogd blijven op sites .. maar dat is nu opgelost.

Alleen werkt de back/forward knop op m'n MX900 nog niet ... even verder zoeken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

hmmmm FF 0.8 wil geen https website openen?

Weer een instelling of ligt dat ergens anders aan?

edit: lama, de ssl proxy was niet ingevuld!

[ Voor 20% gewijzigd door Magic666 op 28-04-2004 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Vanaf vandaag moeten mijn ouders ook Firefox gaan gebruiken omdat ik Internet Explorer helemaal heb gedisabled. Vanavond eens even de reacties horen :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78739

Op het werk gebruik ik Firefox en thuis gebruik ik Avant Browser.
Mijn voorkeur gaat zonder twijfel uit naar Avant Browser.

Voordelen:
-Klein installatiebestand van 1MB
-Standaard ongeveer 40 talen geïntegreerd
-Vertaalfunctie voor 4 talen
-Standaard 8 skins geïnstalleerd
-Programmeerbare muisfuncties
-Gemakkelijker tabbed browsen dan FF
-Mogelijkheid tot opslaan van geopende pagina's bij afsluiten
-Mogelijkheid tot automatisch wissen van gegevens bij afsluiten (webadressen, recente pagina's, auto-aanvullen wachtwoorden, cookies, geschiedenis, tijdelijke internetbestanden, zoekwoorden)
-Mogelijkheid tot blokkeren van afbeeldingen, geluiden, video, reclame, Flash, Java, scripts, ActiveX en pop-ups
-E-mail integratie
-Veel meer knoppen en opties om je werkbalk in te delen (als je het graag eenvoudig wilt kan je ze natuurlijk ook verbergen)
-En nog een heleboel dingen die voor mij wat minder belangrijk zijn

Nadelen tov FireFox:
-Minder goede downloadmanager (maakt me persoonlijk weinig uit)
-Gulziger qua resources? (heb nu 30 MB met vijf pagina's geopend), maar met 1 GB heb ik daar geen last van

Vandaag heb ik enkele uren gesurft met FireFox en ik had last van volgende bugs:

Verneukte lay-out:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/2PEH7L85GSR8/picserver.jpeg

Een vreemde foutmelding:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/938LQDRWS3UR/picserver.jpeg

Rare blokken in het midden van de pagina:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/JWO874AMY86M/picserver.jpeg

En nog enkele dingen mbt de lay-out waarvan ik geen screenshots heb.

Met Avant Browser heb ik zulke dingen werkelijk nooit.

En wat de veiligheid betreft? Kan me niet schelen:
-Ik weet waarop ik klik
-Ik weet welke sites ik veilig kan bezoeken
-De kans dat je 'gehackt' wordt is 0.00001% of kleiner

Linkje: http://www.avantbrowser.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Dat van "The document contains no data" heb ik ook best vaak, dat ligt ieg niet aan jou. Maar volgens mij is dat een bekend probleem wel. Ik heb enkel wel dat de nieuwe nightlies geen plugins installen willen, terwijl dat volgens de release notes opgelost zou moeten zijn....

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:25
Voor dat no-data pop-up je zie deze MED melding.

Maar Avant Browser is zo te zien een eigen gemaakte schil over de core van internet explorer, met allerlei leuke features voor mn zusje maar ik zit er niet op te wachten. Alleen kun je me uitleggen wat je met bedoeld met "Gemakkelijker tabbed browsen dan FF"?

Dat van die niet goed geladen CSS bestanden is mij nog niet gelukt en die grappige grijze block in beeld lijkt wel wat op een banner, kwa formaat dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sybr_E-N schreef op 28 april 2004 @ 18:54:
Voor dat no-data pop-up je zie deze MED melding.
Daarin staat dat het browser-onafhankelijk is, maar ik heb die fout nog nooit gezien met een andere browser. Misschien komt het door de trage server op het werk, daar had ik met IE vaak dat er een lege pagina weergegeven werd (wat dus ook neerkomt op 'no data' :))
Maar Avant Browser is zo te zien een eigen gemaakte schil over de core van internet explorer, met allerlei leuke features voor mn zusje maar ik zit er niet op te wachten. Alleen kun je me uitleggen wat je met bedoeld met "Gemakkelijker tabbed browsen dan FF"?
Het is inderdaad een schil omheen de core van IE, maar het werkt wel prettiger en je kan alles afstellen naar jouw eisen.

Wat bedoel je met 'features voor je zusje'? Je kan het zo gemakkelijk of zo moeilijk maken als je zelf wilt. Als je sommige features niet wilt gebruiken kan je ze gewoon uitschakelen. Maak er desnoods een browser van met enkel de noodzakelijke knoppen en de classic skin.

Met 'gemakkelijker tabbed browsen' bedoel ik dat de tabs onderaan de pagina staan (ik heb de reflex om onderaan te tabben omdat de Windows-taakbalk ook onderaan staat). Ze nemen ook minder plaats in en het switchen gaat sneller.

Ik zou zeggen: Probeer het eens tien minuutjes, ik ben ook niet gestorven aan mijn eerste browser :P Als je toch liever werkt met FireFox desinstalleer je het gewoon.
Dat van die niet goed geladen CSS bestanden is mij nog niet gelukt en die grappige grijze block in beeld lijkt wel wat op een banner, kwa formaat dan.
Ik denk dat die grijze balk een misplaatste banner is van bovenaan de pagina van het forum.

Op het werk gebruik ik trouwens FireFox omdat Internet Explorer niet altijd alles weergeeft, ik moet dan rebooten om het op te lossen. Met Firefox heb ik nog niets gemerkt van dat weergave-probleem (reeds een week).

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 78739 op 28-04-2004 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

[quote]Anoniem: 78739 schreef op 28 april 2004 @ 18:31:
Voordelen:
-Klein installatiebestand van 1MB
9 van de 10 hebben ADSL dus maakt de grootte niet uit
-Standaard ongeveer 40 talen geïntegreerd
leuk, maar je gebruikt toch maar 1 taal?
-Vertaalfunctie voor 4 talen
kan handig zijn...
-Standaard 8 skins geïnstalleerd
leuk, maar je gebruikt er maar 1, wil je wat anders dl je toch ff een andere skin
-Programmeerbare muisfuncties
dat kon, zover ik weet, ook met de mousegestures?
-Gemakkelijker tabbed browsen dan FF
leg uit! Met de tab extensions geinstaleerd gaat TB in FF als een speer! Tabs kun je in FF ook onderaan zetten...
-Mogelijkheid tot opslaan van geopende pagina's bij afsluiten
waarom zou je dat willen?
-Mogelijkheid tot automatisch wissen van gegevens bij afsluiten (webadressen, recente pagina's, auto-aanvullen wachtwoorden, cookies, geschiedenis, tijdelijke internetbestanden, zoekwoorden)
X extension instaleren
-Mogelijkheid tot blokkeren van afbeeldingen, geluiden, video, reclame, Flash, Java, scripts, ActiveX en pop-ups
adblock extension instaleren
-E-mail integratie
daar gebruik ik Thunderbird al voor
-Veel meer knoppen en opties om je werkbalk in te delen (als je het graag eenvoudig wilt kan je ze natuurlijk ook verbergen)
in je werkbalk horen alleen de nodige knoppen niet al die poespas!

Vandaag heb ik enkele uren gesurft met FireFox en ik had last van volgende bugs:

totaal geen last van verneukte websites met FF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Inderdaad een rare vergelijking: avantbrowser (gewoon Internet Explorer dus) met Firefox. Avantbrowser is dus een totaal niet-innovatief product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Anoniem: 78739 schreef op 28 april 2004 @ 19:21:
Daarin staat dat het browser-onafhankelijk is, maar ik heb die fout nog nooit gezien met een andere browser. Misschien komt het door de trage server op het werk, daar had ik met IE vaak dat er een lege pagina weergegeven werd (wat dus ook neerkomt op 'no data' :))
Even about:config doen en dan:
code:
1
browser.xul.error_pages.enabled = true

Dan zijn de pop-ups met 'no data' weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Magic666 schreef op 28 april 2004 @ 19:26

Ok, mij maakt het ook niet uit, maar er zijn nog veel mensen zonder breedbandverbinding en AB kan zelfs op een diskette

leuk, maar je gebruikt toch maar 1 taal?
Inderdaad, maar voor de gemakkelijkheid zitten in de standaardinstallatie van AB al meer talen verwerkt dan in alle installaties van FF samen

leuk, maar je gebruikt er maar 1, wil je wat anders dl je toch ff een andere skin
Een doorsnee-gebruiker wil niet alles apart downloaden en installeren. Bij AB kan je alles on-the-fly veranderen

Zit dat in FF geïntegreerd?

leg uit! Met de tab extensions geinstaleerd gaat TB in FF als een speer! Tabs kun je in FF ook onderaan zetten...
Zie voorgaande post, dat je ze bij FF onderaan kan zetten wist ik niet, althans nog niet gevonden. En euh, eerst tab extensions installeren of zo?

Mogelijkheid tot opslaan van geopende pagina's bij afsluiten
Je kan bijvoorbeeld alle topics die je volgt laten openstaan, wanneer je later je browser terug opent heb je alles meteen bij de hand

X extension instaleren
Nog een programma installeren?

En nog een extra programma installeren? Wat zit er in die 6.3 MB van FireFox dan verwerkt? Avant Browser heeft het allemaal standaard.

Je kan natuurlijk ook enkel de nodige knoppen laten zien, maar in totaal zijn er veel meer mogelijkheden dan bij FF.
Ik gebruik onder andere:
-vorig en volgend venster
-nieuwe pagina
-alles sluiten behalve deze pagina
-alle pagina's naast of onder elkaar plaatsen
-link op de achtergrond openen
-...

In AB kan je ze ook plaatsen waar je wilt, in FF zijn de werk- en zoekbalk vergrendeld en kan je misschien 1 woordje typen in die zoekbalk

Veel gebruikers wel. Ik wilde zonet nog wat checken en zag onderaan dit:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/F2W2R48VX99E/picserver.jpeg

En hoe moet ik het volgende lezen? (zie ik nadat ik 1 van die thema's gedownload heb)
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/7MITF0U79E9X/picserver.jpeg

Bij FF heb ik in tekstvakken ook last van raar knipperende cursors en bij Hotmail zie ik op de plaats van de knoppen bovenaan een tekstcursor ipv een pijltje wanneer ik er overheen beweeg...

En dan zwijg ik nog over de verschillende andere fouten die in dit topic al de revue gepasseerd zijn.
ddc schreef op 28 april 2004 @ 19:28:
Inderdaad een rare vergelijking: avantbrowser (gewoon Internet Explorer dus) met Firefox. Avantbrowser is dus een totaal niet-innovatief product.
Rare vergelijking? Het zijn toch twee browsers? Of het nu van de grond af aan opgebouwd is of niet, het is het eindresultaat wat telt.

Misschien moet Firefox nog wat groeien. Ik blijf het alleszins op de voet volgen en sta er zeker voor open wanneer het verbetert (lees: meer functionaliteit en minder bugs...)

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 78739 op 28-04-2004 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Minder bugs, hmmm, ik werk nu al zo'n drie maanden met Firefox als standaard browser en kom eigenlijk nooit meer bugs tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-06 16:44

Sosabowski

nerd

Anoniem: 78739 schreef op 28 april 2004 @ 20:13:
blablabla Atvanced Browser blablabla
Ik ben blij dat jij de perfect browser voor jezelf hebt gevonden. Mogen wij dan weer doorgaan met discuseren over onze favoriete browser, Firefox?

Dit topic heet "[Firefox 0.8] Wat vinden we er van?" Ik zie niet in waarom we hier een vergelijking moeten houden met een andere browser. Dat is in mijn ogen net zo iets als in NOS roepen "Windows is veel beter want......"

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sybr_E-N
Kwa het laten zien van een website, hangt het er vanaf hoe die webpagina gemaakt is. Volgens de regeltjes dus, het is alleen zo dat Internet Explorer (en alle als Avant Browser) veel fouten code slikt en FireFox het laat zien zoals dat moet. Maar hierover zijn ook op GoT discusies geweest. Daarom lijken sommige pagina's gek, maar ze zijn gewoon weg fout gemaakt. (Het valt alleen niet op, omdat internet explorer het wel slikt en de meeste mensen gebruik maken van die browser).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

IorGie schreef op 28 april 2004 @ 20:55:
[...]
Ik ben blij dat jij de perfect browser voor jezelf hebt gevonden. Mogen wij dan weer doorgaan met discuseren over onze favoriete browser, Firefox?
Nja, onze favoriete browser.... :P Ik gebruik het nu wel, maar ben er nog niet helemaal tevree mee :P
Eerst gebruikte ik SlimBrowser, ook een frontend voor IE en dit had idd minder problemen dan ff bijv.
Maarja, dit is wel veiliger dan IE.

Tis allemaal niet zo zonnig en leuk en blij, maar het werkt al redelijk en is een stuk minder vernaggelbaar en open dan IE :P
En er zijn wel een paar lievve themes btw O+
;)

Dit is meer een topique waar we het moeten hebben over wat we vinden van firefox :P

[ Voor 30% gewijzigd door Okyah op 28-04-2004 21:00 ]

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wat ook een mogelijkheid is, dat als je favoriete website er niet goed uit ziet met FF. Dit te melden aan de webmaster. Misschien heeft die er wel oren naar om er naar te kijken en te veranderen misschien als je geluk hebt. Daar heb je in ieder geval meer aan dan weer terug te gaan naar IE :)

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

IorGie schreef op 28 april 2004 @ 20:55:
Dit topic heet "[Firefox 0.8] Wat vinden we er van?" Ik zie niet in waarom we hier een vergelijking moeten houden met een andere browser.
Wel? Ik heb toch gezegd wat ik vind van Firefox?

Ik gebruik het op mijn werk, post hier mijn bevindingen erover en vertel daarbij wat ik beter vind aan een andere browser.

Toch niets mis mee? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Laatst online: 20-06 16:44

Sosabowski

nerd

Anoniem: 78739 schreef op 28 april 2004 @ 21:02:
Wel? Ik heb toch gezegd wat ik vind van Firefox?

Ik gebruik het op mijn werk, post hier mijn bevindingen erover en vertel daarbij wat ik beter vind aan een andere browser.

Toch niets mis mee? :/
Nee, je loopt hier 12 voordelen van AB op te noemen. Ik zie niet wat dat met dit topic te maken heeft.

q: Toch niets mis mee?
a: Nee, maar is het een antwoord op "FF wat vinden we ert van?" Dus is het offtopic.

Naast de vergelijking die ik zonet al maakte: Terwijl wij het hier over BMW's hebben kom jij om de hoek zetten met "Ja maar mijn Mercedes......."

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik post gewoon mijn bevindingen over Firefox en over de browser die ik het meest gebruik. Ik mag toch tot de conclusie komen dat ik persoonlijk een andere browser prefereer?

Misschien zijn de eerder genoemde bugs verdwenen bij een volgende versie, dan zal ik de eerste zijn om die uit te proberen. Ik ben écht niet pro-dit of pro-dat.

Om tot een goede vergelijking te komen moét je met andere producten vergelijken. Het is hier geen fanclub of zo, we moeten gewoon onze bevindingen posten en kritisch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Anoniem: 78739 schreef op 28 april 2004 @ 21:36:
Ik post gewoon mijn bevindingen over Firefox en over de browser die ik het meest gebruik. Ik mag toch tot de conclusie komen dat ik persoonlijk een andere browser prefereer?

Misschien zijn de eerder genoemde bugs verdwenen bij een volgende versie, dan zal ik de eerste zijn om die uit te proberen. Ik ben écht niet pro-dit of pro-dat.

Om tot een goede vergelijking te komen moét je met andere producten vergelijken. Het is hier geen fanclub of zo, we moeten gewoon onze bevindingen posten en kritisch zijn.
Hier mag je idd je bevindingen en problemen over FF posten. Het is alleen niet een topic over wat is de beste browser oid waar we voordelen van alle browsers gaan posten. Van mij mag je best vertellen wat je mist, maar FF is nou een ander soort browser dan AB. FF bestaat nl uit een basis browser die iedereen kan uitbreiden met de functionaliteit die jij wilt..

Als je AB idd lekkerder vind surfen dan doe je dat toch. Van mij mag je, ik vind FF alleen lekkerder...

En BTW: Als je AB gebruikt moet je wel de size van IE + AB nemen en dat is algauw veel meer dan FF..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Owke, laten we zeggen dat 'AB' in mijn vorige posts gewoon staat voor 'Andere Browser' en dat ik met de voordelen ervan bedoelde wat ik mis in Firefox. ;)

Maar anyway, zoals blijkt is de keuze ervan nogal persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Magic666 schreef op 28 april 2004 @ 19:26
Ok, mij maakt het ook niet uit, maar er zijn nog veel mensen zonder breedbandverbinding en AB kan zelfs op een diskette
Avant Browser is geen browser, maar een schil om IE. Als je dus AB wil vergelijken met iets, dan moet je AB+IE vergelijken met Firefox. En probeer dat dan nog maar eens op een floppy te zetten: lukt niet. Fx is kleiner omdat IE onderdelen van Windows gebruikt.
Een doorsnee-gebruiker wil niet alles apart downloaden en installeren. Bij AB kan je alles on-the-fly veranderen
Your point? Als jij een skin wil die niet in AB zit, moet je die ook downloaden, net als in Fx. IMHO geen geldig argument dus.
Zit dat in FF geïntegreerd?
Nee, want het is juist de kracht van Fx dat er zo weinig is geintegreerd. Alleen de hoognodige zaken zitten erin, de rest is eenvoudig via extensions te installeren. En in Fx 0.9 en 1.0 wordt alleen maar makkelijker :) .
Mogelijkheid tot opslaan van geopende pagina's bij afsluiten
Je kan bijvoorbeeld alle topics die je volgt laten openstaan, wanneer je later je browser terug opent heb je alles meteen bij de hand
Is ook een extension voor.
X extension instaleren
Nog een programma installeren?
Als jij iets wil wat niet in AB zit heb je een probleem. Als jij iets wil wat niet in Fx zit, installeer je een extension (als die er is). Een klein maar belangrijk verschil.
En nog een extra programma installeren? Wat zit er in die 6.3 MB van FireFox dan verwerkt? Avant Browser heeft het allemaal standaard.
Zie vorig argument dat Fx niet bedoeld is als all-in-one oplossing.
Je kan natuurlijk ook enkel de nodige knoppen laten zien, maar in totaal zijn er veel meer mogelijkheden dan bij FF.
Ik gebruik onder andere:
-vorig en volgend venster
-nieuwe pagina
-alles sluiten behalve deze pagina
-alle pagina's naast of onder elkaar plaatsen
-link op de achtergrond openen
-...

In AB kan je ze ook plaatsen waar je wilt, in FF zijn de werk- en zoekbalk vergrendeld en kan je misschien 1 woordje typen in die zoekbalk
Het zou me niet verbazen als dat is aan te passen door het editen van wat CSS-files in je profile-dir.
Veel gebruikers wel. Ik wilde zonet nog wat checken en zag onderaan dit:
[afbeelding]

En hoe moet ik het volgende lezen? (zie ik nadat ik 1 van die thema's gedownload heb)
[afbeelding]

Bij FF heb ik in tekstvakken ook last van raar knipperende cursors en bij Hotmail zie ik op de plaats van de knoppen bovenaan een tekstcursor ipv een pijltje wanneer ik er overheen beweeg...

En dan zwijg ik nog over de verschillende andere fouten die in dit topic al de revue gepasseerd zijn.
Het zijn geen fouten van Firefox. Het zijn fouten van de sites. Die sites volgen niet de standaarden van het W3C en dus kan er wat misgaan. Alle grote sites (illustere webshops die ik als FP Admin moet bezoeken niet meegerekend) die ik bezoek hebben geen enkel probleem in Fx. Ik zou dus graag goede voorbeelden zien van grote sites die het niet doen. Die fouten op GoT tellen niet mee, aangezien ik en velen met mij ze niet hebben.
Misschien moet Firefox nog wat groeien. Ik blijf het alleszins op de voet volgen en sta er zeker voor open wanneer het verbetert (lees: meer functionaliteit en minder bugs...)
Zou je dan ook een aantal bugs kunnen noemen? Ik ben er namelijk geen tegengekomen in je post :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Goede samenvatting, Harm *D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-06 17:32
Ik heb net een update van m'n theme geinstalleerd: Noia 2.0 Full. Woeiiiiii, die is echt supermooi! Echt een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Wees dan voortaan even zo vrij er een linkje bij te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus alle screens die ik gepost heb zijn geen Firefox-bugs maar fouten in de site zelf? Het zal de gewone gebruiker (99%) worst wezen waar de fout ligt, die wilt pagina's bezoeken die op een correcte manier worden weergegeven.

Op enkele minuten surfen met Firefox verzamel ik meer fouten dan dat ik met mijn huidige browser op maanden tijd zou kunnen verzamelen.

Eerlijk gezegd snap ik niet dat er mensen zijn die geen bugs hebben met Firefox. Ik geloof hen zeker en vast, maar waarom heb ik er dan zo veel op zo'n korte tijd? Ik heb gewoon de laatste Nederlandstalige versie gedownload en geïnstalleerd.

De fout weergegeven pagina's (bugs of niet) zijn dan nog enkel en alleen vanop T.net en GoT. Andere sites heb ik nog niet eens geprobeerd.

Wat betreft de omvang van de browser en de extensies heb je wel een punt. Ik dacht er maar achteraf aan dat er veel van IE zit geïntegreerd in Windows zelf, maar het werken met al die extensies lijkt me nogal omslachtig. Ik heb liever ineens alle functionaliteit en als ik het niet nodig heb schakel ik het wel uit, maar dat is deels persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Harm,

met die reply heb je het gras voor mijn voeten weggemaaid maar dat geeft niet. ;)

@cyberblizzard: de gewone gebruiker zal ook IE blijven gebruiken....

Wat voor setup draai jij in godsnaam waardoor jij zoveel fouten krijgt?? Ik heb enkele minuten met FF gesurfd en ik was verkocht! Geen IE meer! Alleen voor de Rabowebsite moet ik IE gebruiken, maar zoals gezegd ligt dat aan de Rabowebsite en niet aan FF!

Geen idee waarom jij zoveel fouten hebt maar ik draai de Engelse versie op mijn werk en thuis en ik heb werkelijk waar geen enkel probleem! En als er een probleem is, is het 9 van de 10 keer een verkeerde instelling mijnerzijds! Of er is een extension voor (zie harm zijn reply waarom die er zijn ;)) die ook maar iets van de 50kb (gemiddeld) groot zijn...

Die extensions zijn een makkie, via de website gelijk instaleren en gaan. En zoals ik al zei, die extensions zijn gemiddeld rond de 50kb dus dl merk je niet eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik gebruik gewoon deze versie, installeer het standaard en verander geen ingrijpende opties. Is die versie nog niet final of zo? Ok, ik zal die extensies eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Laatst online: 03-06 10:36

Roeligan

Feyenoord

Flint schreef op 29 april 2004 @ 00:34:
Ik heb net een update van m'n theme geinstalleerd: Noia 2.0 Full. Woeiiiiii, die is echt supermooi! Echt een aanrader.
Bedankt voor het vinden :)
ddc schreef op 29 april 2004 @ 01:08:
Bedankt voor de link :)

Leuk theme, heb de full geinstalleerd :)

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Welk OS heb je?

De engelse versie is ook nog geen final ;)
Tab Extensions is een hele leuke, kun je de tab ook saven als session. Iets wat jij ook zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Windows 98 (4/10) ;( met alle updates, maar thuis Windows XP en daar komen soms ook fouten voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Laatst online: 27-04 02:19

RSpliet

*blink*

@Cyberblizzard: dat rare blok dat je ziet op je pagina is ongeveer 468x60px? Ik vermoed dat bovenaan je pagina een flash-banner staat, en als je dan gaat scrollen blijft er wel eens een grijs 'spoor' achter. Met een snellere PC en een fatsoenlijk OS is dit meestal wel zo goed als over, of verdwijnt de balk iig na enkele honderdsten van seconden.
Dat no-data probleem ken ik, gebeurt mij ook af en toe, maar daar kan FF niks aan doen (hij krijgt toch geen data, duh :p) En ten slotte die ver***** layout van de FP, da's omdat het CSS bestand niet te vinden is, zal te maken hebben met het 'no-data' probleem, hij krijgt geen data bij het opvragen van het CSS bestand. IE vergeet echt wel eens CSS-stylesheets te downloaden, zit je ineens op een hotmail-pagina waar de layout ehh... net niet uitkomt. Gebeurt voornamelijk als ik op 'back' druk, dat lijkt mij dus wel echt een bug.
Helaas, nog weinig bugs in FF ;)

Maarehh... als jij liever AB gebruikt, dan doe je dat toch lekker.

Edit: oja, steek eens eventjes dit icoontje onder de namen bookmark-window.ico, jsconsoleWindow.ico en main-window.ico in je mozilla firefox installatiemap/chrome/icons(zelf aanmaken)/default(ook zelf aanmaken) ... Dan heb je in ieder geval een leuk Firefox icoontje voor de pagina-titel in de bovenste balk van het venster ipv. dat Windows-logo. Is een hele morale steun hoor, ziet er beter afgewerkt uit :).

[ Voor 47% gewijzigd door RSpliet op 29-04-2004 09:42 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

hmmm.... ik heb thuis en op mijn werk XP (laatste updates) en ik heb geen probs met weergave....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-06 17:32
ddc schreef op 29 april 2004 @ 01:08:
Oeps, sorry :X
Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Flint schreef op 29 april 2004 @ 00:34:
Das idd een hele mooie ja. Ik heb er ook ééntje voor mijn Thunderbirdje.. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/30259/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yogy
  • Laatst online: 17-06 23:44
shaidar schreef op 27 april 2004 @ 22:04:
thanks voor de reply ;)

Had ook nog wat problemen met ingelogd blijven op sites .. maar dat is nu opgelost.

Alleen werkt de back/forward knop op m'n MX900 nog niet ... even verder zoeken :D
Ik had dit probleem ook met m'n MX900 en heb het opgelost door een Toetsaanslag aan de knoppen toe te wijzen.

Dus bij de forward knop Shift+Backspace en bij de back knop Backspace. Dan moet het werken. :)

[ Voor 2% gewijzigd door yogy op 29-04-2004 21:53 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Br@m schreef op 29 april 2004 @ 17:45:
[...]

Das idd een hele mooie ja. Ik heb er ook ééntje voor mijn Thunderbirdje.. :)

[afbeelding]
Damn dat is een erg gave skin zeg!
Tis wachten op de extreme edition van de TB skin!

OT: op die deviantartsite gelijk wat iccontjes voor Xp gedownload! Erg gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:14

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ik vind dat Firefox merkbaar trager is dan Firebird, dus ik gebruik nog altijd firebird.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
rapture schreef op 29 april 2004 @ 22:10:
Ik vind dat Firefox merkbaar trager is dan Firebird, dus ik gebruik nog altijd firebird.
Ik vind dat Windows XP merkbaar trager is dan Windows 95, dus ik gebruik nog altijd Windows 95.

IMHO een beetje een rare redenering. Fx is sneller dan FF gezien de verbeteringen die op dit punt hebben plaatsgevonden. Dat het anders voelt ligt aan jouw. Maar objectief gezien is Fx echt stukken sneller.

[ Voor 1% gewijzigd door Harm op 29-04-2004 22:12 . Reden: BTW ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Jake schreef op 28 april 2004 @ 19:40:
[...]

Even about:config doen en dan:
code:
1
browser.xul.error_pages.enabled = true

Dan zijn de pop-ups met 'no data' weg.
Die ga ik eens proberen, want ik krijg die meldingen van "no data" nogal vaak :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medendo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-06 20:17
Ik gebruik nu enkele maanden firefox/firebird thuis, maar nu wil ik deze ook als standaardbrowser op m'n werk.
Alles werkt zoals ik het wil op 1 ding na: ik kan via de browser geen office 2003 documenten openen (file://blahblahblah.doc werkt niet)
Ik kan hier geen extensie voor vinden. (google, de GoT search, firefox extension pagina al doorgeworsteld) Is hier een extensie voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73385

Ligt eraan wat je onder "via de browser" verstaat...

Die ActiveX-plugins werken niet nee, dus zo'n Word editor in je browservenster.
Maar je kunt opgeven dat ie het automatisch opent, en dat lijkt mij net zo goed/snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medendo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-06 20:17
Even een update: ik kan de url wel gewoon copy/pasten vanuit IE naar Firefox, maar als ik op de hyperlink klik in mijn procedures krijg ik een wit scherm. Pagina's zijn gemaakt met MS Frontpage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 21-06 08:28

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Sorry ben te zat (koninginnenag in Utrecht is vrij overheeersend) maar firefox doet nog steeds wat ik wil... kijk je instellingen eens na of installeer Java fatsoenlijk.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76427

Ik was laatst op een forum aan het surfen. Bleek dat elke keer dat ik een nieuw thread bekeek hij vroeg om een 'xxxtoolbar' plugin te installeren (fyi: het forum is geen xxx). Het enige wat ik kan doen is cancel telkens te klikken ipv het install now. Hoe kan ik instellen dat hij dat niet meer vraagt na 1x cancel te klikken? Best irritant nu.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 76427 op 30-04-2004 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Misschien met de adblock extension?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:34
Ik ergerde me de hele tijd aan die nieuwe downloadmanager, op de een of andere manier laadt dat ding rete traag. Nu heb ik een vervanger gevoden, en ik moet zeggen hijs geweldig, dus ik moest em ff met jullie delen :) http://downloadstatusbar.mozdev.org/index.html
De downloads staan nu in de statusbar, erg handig, en je kunt precies instellen wanneer je ze wilt laten verschijnen/verdwijnen. een aanradertje.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

In FireFox zie ik geen prentjes op GoT en andere fora als ze door een (img) (/img) tag omsloten zijn. Wel zie ik ze als ze door een (img) (/) tag omsloten zijn...

Is dat op te lossen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
shaidar schreef op 01 mei 2004 @ 13:12:
In FireFox zie ik geen prentjes op GoT en andere fora als ze door een (img) (/img) tag omsloten zijn. Wel zie ik ze als ze door een (img) (/) tag omsloten zijn...

Is dat op te lossen??
Ik heb geen idee wat je bedoelt. Kun je het uitleggen met behulp van wat screenshots of linkjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Zo ziet een willekeurige thread eruit in FF: http://www.damn.be/ff-got.jpg
En zo ziet ie eruit in IE: http://www.damn.be/ie-got.jpg

Maar die /IMG en / tags blijken willekeurig te zijn, soms wel soms niet prentjes in threads. Cache al leeggehaald, opties overlopen, refreshen helpt niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

shaidar schreef op 02 mei 2004 @ 11:05:
Zo ziet een willekeurige thread eruit in FF: http://www.damn.be/ff-got.jpg
En zo ziet ie eruit in IE: http://www.damn.be/ie-got.jpg

Maar die /IMG en / tags blijken willekeurig te zijn, soms wel soms niet prentjes in threads. Cache al leeggehaald, opties overlopen, refreshen helpt niet...
Tools -> Web Features -> Vinkje weghalen bij "Load images for the orignating web only"

Als dit niet werkt kijk dan even bij advanced of het domain niet geblokeerd staat.

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

LuCarD schreef op 02 mei 2004 @ 11:20:
[...]

Tools -> Web Features -> Vinkje weghalen bij "Load images for the orignating web only"

Als dit niet werkt kijk dan even bij advanced of het domain niet geblokeerd staat.
Dat vinkje staat uit, en er is geenenkel domein geblokkeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

shaidar schreef op 02 mei 2004 @ 11:55:
[...]

Dat vinkje staat uit, en er is geenenkel domein geblokkeerd...
Gebruik je nog extrensions ?

Zo ja welke?
Zo nee... Dan houd het helaas voor mij op... Misschien een reinstall van FF

[ Voor 19% gewijzigd door LuCarD op 02-05-2004 12:02 ]

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

LuCarD schreef op 02 mei 2004 @ 12:01:
[...]

Gebruik je nog extrensions ?

Zo ja welke?
Zo nee... Dan houd het helaas voor mij op... Misschien een reinstall van FF
Neen, alleen de "basis" FireFox installatie .. ga hem nu eens herinstalleren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
shaidar schreef op 02 mei 2004 @ 12:07:
[...]

Neen, alleen de "basis" FireFox installatie .. ga hem nu eens herinstalleren...
Maak dan ook gelijk een nieuw profiel aan. (firefox.exe -p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maverick schreef op 30 april 2004 @ 11:55:
Ik ergerde me de hele tijd aan die nieuwe downloadmanager, op de een of andere manier laadt dat ding rete traag. Nu heb ik een vervanger gevoden, en ik moet zeggen hijs geweldig, dus ik moest em ff met jullie delen :) http://downloadstatusbar.mozdev.org/index.html
De downloads staan nu in de statusbar, erg handig, en je kunt precies instellen wanneer je ze wilt laten verschijnen/verdwijnen. een aanradertje.
Inderdaad erg handig. Alleen weet je hoe je de history van de statusbar snel kunt leegmaken. Het lukt nu alleen door ze een voor een weg te halen en Ctr+E werkt alleen voor het huidige venster in het volgende venster verschijnen ze weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Vanwege Spyware IE probs en geen zin hebben in een nieuwe install heb ik FireFox maar geinstalleerd. Mijn 1e reactie was dat het er leuk uitzag en goed werkte. Okee alle opties zitten ergens anders maar die vind je wel :P

Maar na 3 weken erger ik me steeds meer aan FireFox. Het geheugengebruik van 1 enkele pagina open (De GoT FP) varieert van 40 ~ 50 MB. Als ik een topic open met heel veel plaatjes heeft FireFox de grootste moeite deze fatsoenlijk te laden en niet door andere windows te laten lopen. Als ik dezelfde in IE open werkt het wel gewoon. Soms klapt FireFox eruit bij Java applicaties. Iets waar ik nog nooit problemen mee heb gehad met IE.

Kortom: Na de nieuwe install geen firefix meer voor mij :w

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:34
Jånnis schreef op 02 mei 2004 @ 14:22:
[...]

Inderdaad erg handig. Alleen weet je hoe je de history van de statusbar snel kunt leegmaken. Het lukt nu alleen door ze een voor een weg te halen en Ctr+E werkt alleen voor het huidige venster in het volgende venster verschijnen ze weer.
hm, ik gebruik maar 1 venster, maar je kunt ze bij de prefs automatisch laten verdwijnen na een tijdje, of op de balk klikken en dan remove all

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Na een reinstall wil hij nog altijd geen prentjes laten zien...

Ik heb 'm nu ook al een weekje in test, en hij's snel, maar nog lang niet volwassen...

'k hou het nog een paar dagen vol, maar als ik dan geen oplossingen gevonden heb voor m'n problemen met FF, dan ga ik terug naar IE...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Atlas schreef op 02 mei 2004 @ 14:26:
Kortom: Na de nieuwe install geen firefix meer voor mij :w
Dat plaatjesprobleem is opgelost in de nightlies en dus in 0.9 en 1.0. Dat geheugengebruik is relatief hoog inderdaad, maar misschien dat daar voor 1.0 nog wat aan gaat gebeuren. Hoog geheugengebruik hoeft trouwens an sich niet erg te zijn. Als je daardoor merkt dat performance elders terugloopt wel natuurlijk, maar als dat niet het geval is dan zou ik me niet echt drukmaken over het hoge geheugengebruik. Overigens, ook hier geldt weer dat je het geheugengebruik van iexplorer.exe niet moet vergelijken met firefox.exe omdat IE ook gebruikmaakt van andere Windows-onderdelen en daar dus ook geheugen van gebruikt.

@shaidar: heb je ook al een nieuw en schoon profiel geprobeerd?

[ Voor 5% gewijzigd door Harm op 02-05-2004 14:38 . Reden: BTW ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-06 15:19
Ik heb FireFox 'ns geïnstalleerd omdat er zo'n lovende reacties op kwamen.
Ik vind IE6 toch prettiger (en zeker sneller!) werken dan IE6.
Verder vind ik het niet zo nuttig dat op bv www.msn.be standaard sommige reclame's weggemoffeld zijn, pop-up blocker is oké, maar ga geen dingen uit een webpagina slopen!
Verder vind ik de beeldopbouw niet zo mooi (als de foto's nog niet 'binnen' zijn, laat hij de contouren al zien met een icoontje erin + beschrijving van de foto...)

Ik keer terug naar IE6, en gun FireFox 1.0 nog 'ns een kans...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
cocico schreef op 02 mei 2004 @ 14:42:
Verder vind ik het niet zo nuttig dat op bv www.msn.be standaard sommige reclame's weggemoffeld zijn, pop-up blocker is oké, maar ga geen dingen uit een webpagina slopen!
Dat doen ze ook niet. Als zaken niet goed weer worden gegeven dan is dat een fout in de HTML van de site doordat er rare HTML gebruikt wordt in combinatie met vreemde CSS en misschien nog vreemdere JavaScript. Firefox doet uit zichzelf in ieder geval niets met ads, door middel van een extension kun je wel ads laten blokken though.
cocico schreef op 02 mei 2004 @ 14:42:
Verder vind ik de beeldopbouw niet zo mooi (als de foto's nog niet 'binnen' zijn, laat hij de contouren al zien met een icoontje erin + beschrijving van de foto...)
Hmz, ik vind dat juist handig. Dan verandert tenminste niet de hele paginalyout weer als afbeeldingen nog aan het binnenkomen zijn. Maar goed, smaken verschillen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Harm schreef op 02 mei 2004 @ 14:38:
[...]
@shaidar: heb je ook al een nieuw en schoon profiel geprobeerd?
Yup, geen effect ... maar ik ga er straks nog wat aan knutselen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
shaidar schreef op 02 mei 2004 @ 20:06:
[...]

Yup, geen effect ... maar ik ga er straks nog wat aan knutselen :)
Wat je ook eens moet proberen is om heel de map "/../Mozilla Firefox" weg te mikken en dan opnieuw Firefox installen. Eens kijken of het dan wel goed gaat.

Ik heb ook al eens gehad, dan instal ik er een verse build overheen, maar had ik rare probleempjes met bv. themes en zo. Mik ik dan die hele map weg en instal ik het zaakje opnieuw. Dan is er niks meer aan de hand.
Vanmidag nog op mijn laptop, ik kreeg maar de helft te zien van tweakers.net, en ik kreeg geen themes meer in beeld. Map weg gemieterd en opnieuw geinstalld en probleem was weg.

[ Voor 19% gewijzigd door Br@m op 02-05-2004 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maverick schreef op 02 mei 2004 @ 14:29:
[...]

hm, ik gebruik maar 1 venster, maar je kunt ze bij de prefs automatisch laten verdwijnen na een tijdje, of op de balk klikken en dan remove all
Aha dat zocht ik. _/-\o_ Ik maar moeilijk doen met shift en ctrl select. Maar je moet wel erg precies (tussen de gelogde downloads) mikken wanneer de hele statusbar vol staat (voor die optie remove all).

En over die meerdere vensters... ik gebruik de tabbladen voor thematisch surfen. Als ik klaar ben met zoeken naar info over games of muziek dan sluit ik het venster met alle tabs af en ga dan verder in bijv. GoT. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 20-06 19:24
Hmm, dit probleempje heb ik al eens eerder gehad, en toen opgelost door alles (ook profiel) weg te gooien, maar daar heb ik nu geen zin in. Het probleem is downloaden. Bij sommige bestanden (bv. .wmv of .torrent) wordt er in plaats van een download schermpje het bestand in het browserscherm geopend (allemaal rare tekens, je kent het wel). Wat kan ik hier tegen doen? Ik gebruik een nightly van een paar dagen terug onder Windows.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Dat is niet een probleem waar jij wat aan kan doen. Als de server niet de correcte headers meegeeft weet Firefox niet wat hij er mee moet doen en dus laat hij het bestand maar zien. Dat is op te lossen door de server wél de juiste headers door te laten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 20-06 19:24
Hmm, zit dan zeker niets anders op dan rechtsklik en Save As? Of is het mogelijk om bij onbekende/foutive headers het in stellen dat het bestand gedownload kan worden ipv geopen worden in het venster?

[ Voor 3% gewijzigd door Brent op 03-05-2004 11:43 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Zonder juiste headers weet Fx dus niet wat voor soort bestand het is geloof ik. Je zou misschien wel wat kunnen doen met Tools > Options > Downloads > File Types en dan spelen met die settings. Maar of dat veel oplevert weet ik ook niet eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dan zou je ook geen HTML meer in je browser krijgen - geen goed idee.

Maar je kunt even gaan 'spelen' met je mimeTypes.rdf of http://gratisdei.com/FF.htm#mtypes
edit:

En toen zat Harm er tussen :*

[ Voor 12% gewijzigd door F_J_K op 03-05-2004 11:48 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
Ik heb nu de laatste nightly build van firefox maar ik zit hier met iets eigenaardigs.
Normaal tikte ik bijv in "google [insert zoekterm ;)]", maar als ik dat nu doe word ik meteen naar een of andere site gebracht :?.

Hoe kan ik dit oplossen ?

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

geforceddq schreef op 03 mei 2004 @ 21:11:
Ik heb nu de laatste nightly build van firefox maar ik zit hier met iets eigenaardigs.
Normaal tikte ik bijv in "google [insert zoekterm ;)]", maar als ik dat nu doe word ik meteen naar een of andere site gebracht :?.

Ik heb de laatste nightly nog niet (wel veel bugfixes vandaag trouwens :D), server is beetje druk, maar verwacht dat het aan je bookmarks ligt.
Check dus ff of de bookmark er nog is (hij staat in de map quick searches).
Je kunt hem ook zelf aanmaken als hij niet meer bestaat: bookmark aanmaken naar http://www.google.com/search?&q=%s en als keyword google intikken.

Dan zou het weer moeten werken.

[ Voor 5% gewijzigd door Unverter op 03-05-2004 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

geforceddq schreef op 03 mei 2004 @ 21:11:

* Maak een bookmark
* Met het volgende adres:
code:
1
http://www.google.com/search?q=%s&sourceid=mozilla-search&start=0&start=0&ie=utf-8&oe=utf-8

* En keyword "google"

Et voila: "google zoekwoord" werkt weer!

Dit truukje kun je dus op heel veel sites toepassen. De variabele in de url vervang je door "%s".

Gert-Paul: _/-\o_ jij bent snel zeg...

Om mijn post dan nog een beetje de moeite waard te maken: demo van GOT search op usernaam:
code:
1
http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?action=find&data%5Bsearchtype%5D=search&data%5Bposter%5D=%s#hitstart

En tenslotte, als we toch met bookmarks aan het spelen zijn: kende iedereen bookmarklets al?

[ Voor 60% gewijzigd door Zpottr op 03-05-2004 21:34 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Die feature is de Smart Key Words-feature en daaraan is in de nightlies wat gewijzigd ja. Meer daarover in deze blog: redemption in a blog -- New Firefox feature: add smart keywords from form fields..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Harm schreef op 03 mei 2004 @ 21:28:
Die feature is de Smart Key Words-feature en daaraan is in de nightlies wat gewijzigd ja. Meer daarover in deze blog: redemption in a blog -- New Firefox feature: add smart keywords from form fields..
Geweldig, dat scheelt weer heel wat uitleggen :)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Zpottr schreef op 03 mei 2004 @ 21:32:
[...]

Geweldig, dat scheelt weer heel wat uitleggen :)
Het scheelt als je veel weblogs leest ;) , dan kun je doen alsof je heeeel slim bent terwijl je kennis gewoon ergens anders vandaan komt :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaagmans
  • Laatst online: 17-06 17:28
Harm schreef op 03 mei 2004 @ 22:51:
[...]

Het scheelt als je veel weblogs leest ;) , dan kun je doen alsof je heeeel slim bent terwijl je kennis gewoon ergens anders vandaan komt :+ .
Waarom het wiel opnieuw uitvinden, he?! 8)

- Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcFer
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05 19:50
Ik gebruik deze browser nu ook een tijdje, maar ik heb nog een probleem met het inloggen op een ftp server. Als ik op een ftp server kom dan geeft hij meteen een fout: '530 password not accepted'. Ik denk dat hij meteen als anonymous wil inloggen, maar ik kan nergens instellingen hierover vinden. Weet iemand misschien waar ik dit in kan stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
  • Laatst online: 19-06 18:38
PcFer schreef op 04 mei 2004 @ 17:39:
Ik gebruik deze browser nu ook een tijdje, maar ik heb nog een probleem met het inloggen op een ftp server. Als ik op een ftp server kom dan geeft hij meteen een fout: '530 password not accepted'. Ik denk dat hij meteen als anonymous wil inloggen, maar ik kan nergens instellingen hierover vinden. Weet iemand misschien waar ik dit in kan stellen?
probeer eens ftp://gebruikersnaam@ftp.servernaam.nl of (lekker onveilig) ftp://gebruikersnaam:wachtwoord@ftp.servernaam.nl. Wel gebruikersnaam vervangen door je eigen login en de goede ftp-server invullen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Een oplossing zou kunnen zijn: ftp://gebruikersnaam:wachtwoord@urlvanftp.bla/
edit:
KelderKheldar :w

[ Voor 18% gewijzigd door pasta op 04-05-2004 17:43 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcFer
  • Laatst online: 19-05 19:50
ah, tnx nu werkt het prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61797

Sorry maar de topic is iets te lang om helemaal door te lezen, maar als ik bv op een forum een wallpaper zie, kan ik zeg maar niet naar links en naar rechts scrollen, alleen verticaal, weet iemand hoe ik dit verhelp ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Anoniem: 61797 schreef op 06 mei 2004 @ 19:32:
Sorry maar de topic is iets te lang om helemaal door te lezen, maar als ik bv op een forum een wallpaper zie, kan ik zeg maar niet naar links en naar rechts scrollen, alleen verticaal, weet iemand hoe ik dit verhelp ?
Nee, want ik snap niet zo goed wat je bedoelt. Heb je een voorbeeld ofzo waar dit gebeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eeehm bij alle sites waarbij de site (of het plaatje) breder is dan mijn desktop, normaal als dat gebeurt kun je ook, horizontaal scrollen, (in de browser) bij mij lukt dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Anoniem: 61797 schreef op 06 mei 2004 @ 20:10:
eeehm bij alle sites waarbij de site (of het plaatje) breder is dan mijn desktop, normaal als dat gebeurt kun je ook, horizontaal scrollen, (in de browser) bij mij lukt dat niet.
Ik snap wat er gebeurd, maar nog niet waarom je niet naar links/rechts kunt schuiven
Krijg je geen horizontale schuifbalk of helpt klikken met de middelste muisknop en dan naar links/rechts schuiven ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik krijg geen scroll balk en mmb helpt ook niet :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sybr_E-N
Ik ben nu al een tijdje bezig geweest met Firebird (ja 0.7). Maar ik loop nu tegen iets uitermate iritants aan namelijk het volgende:

Als ik in mijn huidige tab-blad een pagina open en dan met de muis klik op een HTML form element, in de richting van een invul formulier (dropdown-box ed.). Dan heeft dat element de huidige focus maw je ziet dan z'n stippellijn eromheen. Als ik nu met de muis op een ander tabblad klik, dus een andere pagina zie, en daarna weer terug ga naar die tab met het invulformulier dan is dat form element niet meer geselecteerd en moet ik het weer handmatig selecteren.

Dit verschijnsel treed niet op wanneer ik switch van window. (Stel je voor ik klik op mijn taakbalk winamp aan ofzo en daarna weer terug ga naar Firebird). Dan is dat element nog steeds geselecteerd en kan ik doorgaan met dat waar ik mee bezig was.

Via tab jump ik altijd naar het volgende form-element, vooral handig als je een database aan het vullen bent. Maar treed dit verschijnsel ook op in de huidige versies van Firefox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Anoniem: 61797 schreef op 06 mei 2004 @ 20:18:
Probeer dan maar eens een nieuw profiel :) .
Sybr_E-N schreef op 06 mei 2004 @ 20:21:
Ik ben nu al een tijdje bezig geweest met Firebird (ja 0.7). Maar ik loop nu tegen iets uitermate iritants aan namelijk het volgende:

Als ik in mijn huidige tab-blad een pagina open en dan met de muis klik op een HTML form element, in de richting van een invul formulier (dropdown-box ed.). Dan heeft dat element de huidige focus maw je ziet dan z'n stippellijn eromheen. Als ik nu met de muis op een ander tabblad klik, dus een andere pagina zie, en daarna weer terug ga naar die tab met het invulformulier dan is dat form element niet meer geselecteerd en moet ik het weer handmatig selecteren.

Dit verschijnsel treed niet op wanneer ik switch van window. (Stel je voor ik klik op mijn taakbalk winamp aan ofzo en daarna weer terug ga naar Firebird). Dan is dat element nog steeds geselecteerd en kan ik doorgaan met dat waar ik mee bezig was.

Via tab jump ik altijd naar het volgende form-element, vooral handig als je een database aan het vullen bent. Maar treed dit verschijnsel ook op in de huidige versies van Firefox?
Installeer dan toch maar eens Firefox 0.8 - of wacht enkele weken en installeer 0.9 - want daarin is je probleem volgens mij opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Anoniem: 61797 schreef op 06 mei 2004 @ 20:18:
Heb je toevallig een theme dat niet compatble is? Gebruik de standaard theme eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Harm schreef op 06 mei 2004 @ 20:33:
[...]

Probeer dan maar eens een nieuw profiel :) .
[...]
Aha, waar kan ik dit doen dan ? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Anoniem: 61797 schreef op 06 mei 2004 @ 21:53:
[...]

Aha, waar kan ik dit doen dan ? 8)7
Nog mar een keer.. ;)

firefox.exe -p