[Firefox 0.8] Wat vinden we er van? (was: firebird) Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 6.235 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Bekend probleem. Als je een recente nightly installeert heb je het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-11-2024
Harm schreef op 31 maart 2004 @ 09:13:
Bekend probleem. Als je een recente nightly installeert heb je het probleem niet.
Dus de bug van de de vele plaatjes op een pagina is hiermee dus ook automatisch opgelost in de volgende release van FireFox (0.9) ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-06 10:46

Padvinder

doet z'n best

Gert-Paul schreef op 19 maart 2004 @ 17:27:
Je zou je hele Phoenix map (profile in Application Data ) kunnen kopiëren en die dan hernoemen naar Firefox. Dit is de afgelopen tijd veranderd. Bij mij loopt de nieuwste nightly nog steeds vast zonder profiel (in XP, zou toch niet meer zo zijn.. :? ), maar kopiëren en hernoemen werkt bij bij.
Hmmmz... ik heb ook net een nieuwe nightlty geïnstalleerd, maar als ik mijn Phoenix map hernoem naar Firefox, herkent ie mijn oude profiel niet. Ik krijg dus gewoon dat profiel opstart schermpje.

Iemand een idee?

edit:
Laat maar, ik heb gewoon alles opnieuw geïnstalleerd (11 extensions, Flash) en opnieuw ingesteld... vooral bij TBE was dat even een klote klus, maar ach.
Cookies, Bookmarks en Searchplugins heb ik wel even gekopieerd :P

[/ongeduldig]

[ Voor 17% gewijzigd door Padvinder op 31-03-2004 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wace
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-06-2024
Zoefff schreef op 29 februari 2004 @ 12:38:
Ik heb wel een merkwaardig "bugje" gevonden in FireFox.

Het treed op bij linkjes die van kleur veranderen of onderstreept worden als je er met je muis over beweegt. Zoals bijvoorbeeld op de t.net frontpage en vele andere sites.

Op mijn 1e monitor (gebruik dualmonitor setup) werkt het prima. Beweeg met je muis over een link, en hij veranderd van kleur, totdat je je muis er weer vanaf haalt.

Op mn 2e monitor echter, werkt het niet goed. Als je je muis over de link beweegt dan verandert ie wel van kleur, maar zodra je je muis stil houd, veranderd de link weer in de oorspronkelijke kleur. Dus ook als je muis nog wél op de link staat. Beweeg je je muis over de link heen, dan krijg je dus een soort knippereffect.

Heel raar iig :P Het zal wel met de positie van het venster te maken hebben, die ten opzichte van het hoofdscherm negatief is ofzo?

Benieuwd of er nog meer mensen zijn die hier last van hebben :)
Ik heb dit probleem met FireFox. Ik gebruik een Nvidea Geforce 4400 kaart, met twee beeldschermen. Op m'n hoofdmonitor werkt het prima, maar op m'n tweede monitor (waar ik firefox op gebruik) heb ik hetzelfde probleem als Zoefff. Is er inmiddels een oplossing voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfr
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

dfr

Waarschijnlijk staat je secundaire monitor links van je primaire waardoor je negatieve coordinaten krijgt, daar heeft Mozilla problemen mee.

Zover ik weet nog geen oplossing voor, de bug is al wel gereport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-06 08:29
Heren, Ik had ee nieuwe versie via de installer geinstalled maar dit ging ergens niet goed. Ik heb deze dus geremoved en een nieuwe zip versie uitgepakt. Nu kent hij de reg settings dus niet meer. ;)

Kan iemand mij ff zon regfile toezenden (bijv die oude die firebird gebruikte, kan hem nergens meer vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-06 18:38
tatata schreef op 06 april 2004 @ 18:20:
Heren, Ik had ee nieuwe versie via de installer geinstalled maar dit ging ergens niet goed. Ik heb deze dus geremoved en een nieuwe zip versie uitgepakt. Nu kent hij de reg settings dus niet meer. ;)

Kan iemand mij ff zon regfile toezenden (bijv die oude die firebird gebruikte, kan hem nergens meer vinden)
Tjek: firebird.reg

Moet je nog wel ff de padnamen aanpassen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 16:52
Harm schreef op 22 maart 2004 @ 19:26:

• Omdat ik niet iedere keer op hetzelfde werkstation zit.
• Omdat ik er maar vijf weken zit, nu nog maar twee.
• Omdat ik geen installatierechten heb en het dan dus ook niet de bedoeling is dat ik allerlei andere programma ga installeren via zipjes enzo :P .
• Omdat het CMS waarmee ik mag werken het alleen in IE doet :X
draai het eens van een usb stick ;)

dat kan ook met firefox :D

http://texturizer.net/firefox/tips.html#oth_usb

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 12:23

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Ben ik nou ECHT de enige op de wereld die last heeft van het feit dat mijn history bij de dropdown van de address bar onvolledig en bovendien ondersteboven wordt weergegeven?

Ik kan nergens iets vinden over dit probleem, niet hier op GoT en niet met Google. Lijkt me geen probleem van deze pc alleen, want alle pc's met Firefox hier hebben hier last van...

Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben?

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-06 08:29
Kheldar schreef op 06 april 2004 @ 19:57:
[...]
Tjek: firebird.reg

Moet je nog wel ff de padnamen aanpassen ;).
THX

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:31
joint_me schreef op 06 april 2004 @ 21:02:
[...]

Geweldig ik heb nu Firebird op mijn zipdisk geinstalleerd en hij werkt helemaal. :D
Ik zit op school met beperkte installatie rechten, maar volgens mij heeft Firebird wel wat naar register geschreven. (ik zag zo iets in log file staan)
Ik zal het op andere pc ook zo eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-06 11:26

Magic666

No one's neighbour!

Vraagje over firefox:
onder bookmarks staan twee opties: bookmarks en imported IE favorites. Die laatste kan ik deleten maar de eerste niet! Is er een manier op die bookmarkfolder te deleten?

huh? dacht hem weg te hebben, FF opnieuw opgestart en nu staat er een bookmarks toolbar folder! :( Is die folder niet weg te krijgen ofzo?

[ Voor 47% gewijzigd door Magic666 op 11-04-2004 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-04 19:39

Unverter

Rediscover the web!

Magic666 schreef op 11 april 2004 @ 13:11:
Vraagje over firefox:
onder bookmarks staan twee opties: bookmarks en imported IE favorites. Die laatste kan ik deleten maar de eerste niet! Is er een manier op die bookmarkfolder te deleten?
Alle mappen die je zelf aanmaakt moet je kunnen verwijderen. Gewoon rechts delete of eventueel via de Bookmark manager (bookmarks - manage bookmarks)

Als je echter in het 'Manage Bookmark' menu kijkt zie je daar bovenaan ook Bookmarks staan. Ik denk niet dat die te verwijderen is, aangezien dat de map is waar alle bookmarks in opgeslagen worden. Zie ook niet in waar je die weg wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Ik heb twee folders onder de bookmark link: bookmarks toolbar folder (zie mijn edit) en favorieten (de geimporteerde links van IE). Die eerste maakt ie zelf aan maar is dus niet weg te krijgen??

Dat schiet niet op natuurlijk...... irriteert me mateloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Magic666 schreef op 11 april 2004 @ 13:23:
Ik heb twee folders onder de bookmark link: bookmarks toolbar folder (zie mijn edit) en favorieten (de geimporteerde links van IE). Die eerste maakt ie zelf aan maar is dus niet weg te krijgen??

Dat schiet niet op natuurlijk...... irriteert me mateloos!
Opzicht niet, iedere keer wordt de folder opnieuw aangemaakt.

Wat je wel kunt doen is naar bookmarks.html gaan in je profiel in %Application Data%/Phoenix. Edit die file in een tekst edit en verander de titel bookmarks toolbar folder in een naam die jij wilt geven. Dat is het enige wat volgensmij kan. Voor de zekerheid zou ik dan ook de bookmarks toolbar uitschakelen (met rechts op het menu) als je dat nog niet gedaan had, anders maakt hij die map misschien toch opnieuw aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Het is logisch dat je die niet kunt verwijderen; erin worden namelijk de bookmarks voor je BookMarks Toolbar opgeslagen (die zie je altijd in je browser). Ik denk niet dat je hem zonder consequenties eruit kunt slopen :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

bookmarks toolbar folder gerenamed naar favorieten, alle links naar die folder gesleept. Oude favorieten gedelete en voila! 1 folder met mijn links. Na de herstart staat ie er zoals ik hem wil.

toolbar uitgeschakeld ja ander wordt het zo druk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
joint_me schreef op 06 april 2004 @ 21:02:
[...]

USB en Windows NT 4.0 is niet een goede combinatie zeg maar AFAIK ;) .

@Magic666: heb je nu geen 'Bookmarks Toolbar Folders' meer dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik vind Firefox echt heel relaxt. Lekkere pop-up blocker en de tabbed browsing functie. Daar kan IE nog wat van leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Baris Ka schreef op 11 april 2004 @ 16:18:
Ik vind Firefox echt heel relaxt. Lekkere pop-up blocker en de tabbed browsing functie. Daar kan IE nog wat van leren.
Dat is tie ook :P Alleen jammer dat je voor sommige site's toch nog over moet stappen even naar IE voor een goeie werking ervan. Ik probeer wel deze site's zo veel mogelijk te mijden in ieder geval :)

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Br@m schreef op 11 april 2004 @ 16:20:
[...]

Dat is tie ook :P Alleen jammer dat je voor sommige site's toch nog over moet stappen even naar IE voor een goeie werking ervan. Ik probeer wel deze site's zo veel mogelijk te mijden in ieder geval :)
Volgens mij onderzoek gebruikt ongeveer 1 op 3 mozilla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Baris Ka schreef op 11 april 2004 @ 16:22:
[...]

Volgens mij onderzoek gebruikt ongeveer 1 op 3 mozilla.
Dan is dat zeker geen representatief onderzoek aangezien veel andere onderzoeken juist laten zien dat onder het grote publiek ongeveer 5 procent een Gecko-browser gebruikt en de overige 95 procent een IE-versie. Dus zeker geen 33 om 67 procent zoals uit jouw onderzoek blijkt.

[edit]
Bron: T.net -- Oudere versies van Internet Explorer raken uit de gratie.

[ Voor 13% gewijzigd door Harm op 11-04-2004 16:28 . Reden: BTW ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Harm schreef op 11 april 2004 @ 13:56:
[...]

USB en Windows NT 4.0 is niet een goede combinatie zeg maar AFAIK ;) .

@Magic666: heb je nu geen 'Bookmarks Toolbar Folders' meer dan?
Nee, die folder heb ik gerenamed naar "favorieten" (vreemd genoeg kreeg ik geen melding dat zo'n folder al bestond). Mijn links vanuit mijn oude favorieten folder gesleept naar de nieuwe en de oude folder gedelete.

FF opnieuw opgestart om te kijken of alles zo bleef en dat was zo. Wel liet ie alle links in de balk zien maar dat kun je uitzetten.

Nu dus onder bookmarks 1 folder met al mijn links. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Laatst online: 01:16
Ik ben vandaag overgestapt van Firebird 0.6.1 naar Firefox 0.8 en er vallen me niet echt verbeteringen op. Wat wel vervelend is is de download manager, maar die heb ik meteen uitgezet ;).

Wel fijn dat mijn profiel zonder problemen migreerde naar deze nieuwe versie. Ik kan me herrinneren dat Mozilla vroeger nog wel eens problemen had hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-06 08:25
ddc schreef op 11 april 2004 @ 17:06:
Ik ben vandaag overgestapt van Firebird 0.6.1 naar Firefox 0.8 en er vallen me niet echt verbeteringen op. Wat wel vervelend is is de download manager, maar die heb ik meteen uitgezet ;).

Wel fijn dat mijn profiel zonder problemen migreerde naar deze nieuwe versie. Ik kan me herrinneren dat Mozilla vroeger nog wel eens problemen had hiermee.
Hee misschien is deze extension wat voor jou!
http://texturizer.net/fir...ons/#downloadmanagertweak

ik heb hem zelf geinstalleerd en vind het downloaden nu op zich wel prettiger... kijk maar eens of jij het nuttig vind!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Pred schreef op 11 april 2004 @ 18:54:
Hee misschien is deze extension wat voor jou!
http://texturizer.net/fir...ons/#downloadmanagertweak

ik heb hem zelf geinstalleerd en vind het downloaden nu op zich wel prettiger... kijk maar eens of jij het nuttig vind!!!
Ik heb even gekeken maar ik wil gewoon meteen de locatie kiezen waar iets wordt opgeslagen. Hoef geen voortgangsvenster, ik download toch nooit dertig dingen tegelijk ;).

In Getright had ik vroeger trouwens een optie om downloads automatisch op te slaan in een directory C:\directory\yyyy-mm-dd. Daarbij is dat uiteraard de huidige datum. Die structuur gebruik ik nog steeds, alleen maak ik die directories momenteel met de hand. Als Mozilla dat automatisch zou kunnen, zou dat heel cool zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Hmm, bij mij in het downloadvenstertje (CTRL+E) staat de hele tijd:
j2re-1_4_2_04-windows-i586.xpi
Installing...
Hij houdt ook nooit op, en ik kan hem ook niet wegkrijgen.

Iemand een tip of dergelijke?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111310

ddc schreef op 11 april 2004 @ 17:06:

Ze hebben meer aan bug fixes gedaan. Dus dat zal niet zo snel opvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Anoniem: 111310 schreef op 11 april 2004 @ 19:05:
Dat vind ik heel goed. Firefox is een heel goed product (Firebird trouwens ook al) en wat mij betreft gaat-ie snel stable, zodat men op meer plaatsen kan gaan overstappen.

Of is dat een té hoopvol scenario? :{.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn_S
  • Niet online
ddc schreef op 11 april 2004 @ 19:00:
[...]

In Getright had ik vroeger trouwens een optie om downloads automatisch op te slaan in een directory C:\directory\yyyy-mm-dd. Daarbij is dat uiteraard de huidige datum. Die structuur gebruik ik nog steeds, alleen maak ik die directories momenteel met de hand. Als Mozilla dat automatisch zou kunnen, zou dat heel cool zijn.
http://downloadstatusbar.mozdev.org/downsort/

Is dat wat je bedoelt? Ik heb het zelf niet getest maar in de Features lijst staat: Save in sub-folders: date or website (i.e. "ftp.mozilla.org") :)

System specs - Ik word blij van knipperende lichtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remenic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-04 20:40
Downloads in een aparte directory zetten elke dag heb ik ook een tijdje gedaan, maar bleek minder praktisch dan gehoopt. Wanneer ik niet meer precies weet wanneer ik iets gedownload heb blijf ik klikken :P Helemaal als ik niet precies weet hoe het bestand heet.

Bovendien hebben de filebrowsers die ik gebruik de mogelijkheid om op datum te sorteren, en dat voldoet prima :)

Of kan iemand mij overtuigen van het nut om bestanden in aparte datum-dirs op te slaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111310

ddc schreef op 11 april 2004 @ 19:09:
[...]

Dat vind ik heel goed. Firefox is een heel goed product (Firebird trouwens ook al) en wat mij betreft gaat-ie snel stable, zodat men op meer plaatsen kan gaan overstappen.

Of is dat een té hoopvol scenario? :{.
Dat zal nog lang duren, maar als webmasters hun sites ook voor mozilla maken, dan zullen steeds meer IE gebruikers overstappen naar Firefox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

GGS_VR6 schreef op 11 april 2004 @ 19:05:
Hmm, bij mij in het downloadvenstertje (CTRL+E) staat de hele tijd:

[...]

Hij houdt ook nooit op, en ik kan hem ook niet wegkrijgen.

Iemand een tip of dergelijke?
Delete downloads.rdf uit je profile (Application Data/Phoenix) en het moet goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
ddc schreef op 11 april 2004 @ 19:00:
[...]

Ik heb even gekeken maar ik wil gewoon meteen de locatie kiezen waar iets wordt opgeslagen. Hoef geen voortgangsvenster, ik download toch nooit dertig dingen tegelijk ;).
Misschien is het dan een idee om je opties eens door te kijken, want je kunt daar gewoon aangeven dat je voor het downloaden de directory kan kiezen waar het bestand opgeslagen moet worden :) .
Anoniem: 111310 schreef op 11 april 2004 @ 19:05:
[...]

Dat is niet waar. 0.7, 0.8 en 0.9 zijn vooral gericht op het toevoegen van nieuwe features. 0.10 of 1.0 gaat een release zijn waarin vooral bugs gefixed gaan worden en nieuwe features achterwege blijven. Als nieuwe features niet opvallen in voorgaande releases, dan is er IMHO iets niet helemaal goed :P , omdat je dan gewoon niet goed kijkt en de browser niet op en top gebruikt.
Anoniem: 111310 schreef op 11 april 2004 @ 19:36:
[...]

Dat zal nog lang duren, maar als webmasters hun sites ook voor mozilla maken, dan zullen steeds meer IE gebruikers overstappen naar Firefox.
Alsjeblieft niet zeg. Siteontwikkelaars moeten geen sites schrijven voor één speciale browser (intranets daar gelaten). Het web is er op gericht dat sites op iedere device goed gepresenteerd kunnen worden. Als een site dan geschreven is voor één specifieke browser, dan verplicht je de rest om ook die browser te gebruiken en dat gaat in tegen het idee van vrije keus dat voor het internet geldt/zou moeten gelden. Men moet dus geen sites ontwikkelen voor IE, geen sites ontwikkelen voor Gecko, geen sites ontwikkelen voor Opera, maar gewoon sites ontwikkelen die opgebouwd zijn volgens de standaarden. Als iedereen dat zou doen, dan worden browserontwikkelaars wel verplicht om hun browsers ook op die manier in te richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Cerberus schreef op 11 april 2004 @ 19:17:
http://downloadstatusbar.mozdev.org/downsort/

Is dat wat je bedoelt? Ik heb het zelf niet getest maar in de Features lijst staat: Save in sub-folders: date or website (i.e. "ftp.mozilla.org") :)
Ja, dat is inderdaad wat ik wil! :). Alleen jammer dat hij momenteel niet de extentie * pakt. En de datum wordt yyyy.mm.dd terwijl ik - ipv . wil. Maargoed, dat laatste kom ik wel overheen ;).
Anoniem: 111310 schreef op 11 april 2004 @ 19:36:
De websites die ik zelf maak zijn al volledig compatible met Mozilla. Ik zie ook dat dat soort sites steeds meer opkomen. Hier op het forum lopen genoeg mensen rond die websites ontwikkelen met standaarden als uitgangspunt. Inderdaad zal het nog lang duren, maar ooit zal Firefox een redelijk marktaandeel krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
ddc schreef op 11 april 2004 @ 19:50:
[...]

De websites die ik zelf maak zijn al volledig compatible met Mozilla. Ik zie ook dat dat soort sites steeds meer opkomen. Hier op het forum lopen genoeg mensen rond die websites ontwikkelen met standaarden als uitgangspunt. Inderdaad zal het nog lang duren, maar ooit zal Firefox een redelijk marktaandeel krijgen.
Call me stupid, maar dat geloof ik niet. Ik geloof niet dat Gecko-browsers een dermate groot marktaandeel gaan krijgen. Dat kan alleen maar gebeuren als Microsoft niet meer standaard IE installeert, maar keuze gaat bieden tijdens de installatie van het besturingssysteem. Zolang dat niet gebeurt is er voor een gewone gebruiker geen enkele noodzaak om over te stappen naar een andere browser. De extra features van Fx zijn handig en ik kan niet meer zonder, maar dat is een proces van gewenning en doorzetting waar de gewone gebruiker niet aan wil beginnen. Daarnaast interesseert het de gewone gebruiker helemaal niets dat Fx veiliger is en dat je tabs hebt in je browser en bladiebla andere features. De gewone gebruiker wil browsen, en dat doet IE goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Harm:
Call me stupid, maar dat geloof ik niet.
Ach, misschien dat het in bedrijven wel wat populairder gaat worden. Op die manier valt ook best een groot marktaandeel te verkrijgen.

En als linux populairder gaat worden zal Mozilla daar ook wel op meeliften, denk je ook niet?

[ Voor 58% gewijzigd door Dennis op 11-04-2004 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logic
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:19

Logic

SmartOS:Love at First Boot

Ik gebruik nu ook firefox thuis, en moet zeggen , vind hem aardig werken..
Heb alleen liever dat standaard links een in een tab worden geladen ipv in een nieuwe window, maar na even zoeken bij plugins heb ik een advanced tabs geval gevonden :)
Waar ik nu nog naar zoek en misschien weet iemand dat:
onder avant browser kan je in de url balk bv got in typen, en de browser zet dat dan om
in gathering.tweakers.net, is erg handig vind ik..
Is er ook zoiets voor firefox? een plugin bv? ik kon zelf niks vinden..

If it bleeds, it can be killed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Logic schreef op 11 april 2004 @ 20:22:
Ik gebruik nu ook firefox thuis, en moet zeggen , vind hem aardig werken..
Heb alleen liever dat standaard links een in een tab worden geladen ipv in een nieuwe window, maar na even zoeken bij plugins heb ik een advanced tabs geval gevonden :)
Waar ik nu nog naar zoek en misschien weet iemand dat:
onder avant browser kan je in de url balk bv got in typen, en de browser zet dat dan om
in gathering.tweakers.net, is erg handig vind ik..
Is er ook zoiets voor firefox? een plugin bv? ik kon zelf niks vinden..
Maak een bookmarks naar bv got en geef bij de eigenschappen achter keyword de code aan die je in wilt typen om naar got te gaan.. (via bookmarks - manage bookmarks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:36
Harm schreef op 11 april 2004 @ 19:55:
[...]

Call me stupid, maar dat geloof ik niet. Ik geloof niet dat Gecko-browsers een dermate groot marktaandeel gaan krijgen. Dat kan alleen maar gebeuren als Microsoft niet meer standaard IE installeert, maar keuze gaat bieden tijdens de installatie van het besturingssysteem. Zolang dat niet gebeurt is er voor een gewone gebruiker geen enkele noodzaak om over te stappen naar een andere browser. De extra features van Fx zijn handig en ik kan niet meer zonder, maar dat is een proces van gewenning en doorzetting waar de gewone gebruiker niet aan wil beginnen. Daarnaast interesseert het de gewone gebruiker helemaal niets dat Fx veiliger is en dat je tabs hebt in je browser en bladiebla andere features. De gewone gebruiker wil browsen, en dat doet IE goed.
Sterker nog, de meeste mensen weten niet eens dat er wat anders dan IE bestaat. Dat is ook het voordeel van microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Ik gebruik al tijden Phoenix/Firebird/Firefox, en ben helemaal verslaafd. Maar wat ik me altijd al afvroeg, als je iets gedownload hebt springt er zo'n venstertje: "All downloads are complete", en die tekst is als linkje. Als je er op klikt zou je verwachten dat 'ie dan de Download Manager opent, maar dit gebeurt niet, niet echt intuïtief.....ben ik nou de enige die dat zo ervaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
chris schreef op 11 april 2004 @ 20:36:
Ik gebruik al tijden Phoenix/Firebird/Firefox, en ben helemaal verslaafd. Maar wat ik me altijd al afvroeg, als je iets gedownload hebt springt er zo'n venstertje: "All downloads are complete", en die tekst is als linkje. Als je er op klikt zou je verwachten dat 'ie dan de Download Manager opent, maar dit gebeurt niet, niet echt intuïtief.....ben ik nou de enige die dat zo ervaart?
Nope, je bent niet de enige: [rml]Spyke in "[ Firefox 0.8] Wat vinden we er van? (was..."[/rml]. Maarre, volgens mij is dat opgelost in nightly aangezien ik er in nightlies geen last van heb.
ddc schreef op 11 april 2004 @ 19:59:
[...]

Ach, misschien dat het in bedrijven wel wat populairder gaat worden. Op die manier valt ook best een groot marktaandeel te verkrijgen.

En als linux populairder gaat worden zal Mozilla daar ook wel op meeliften, denk je ook niet?
Dat is inderdaad een reëele mogelijkheid. Ik las laatst in een weblog dat een Fortune 500-bedrijf over was gegaan naar Thunderbird als mailcliënt en dat is zeker mooi als dat gebeurt en zulke dingen zullen ook zeker met Firefox moeten gaan gebeuren. Maar ik heb er gewoon niet echt vertrouwen in dat het gaat gebeuren. Enerzijds omdat het op dit moment gewoon redelijk moeilijk is om Firefox met roaming profiles aan de praat te krijgen, maar ook omdat het ook voor bedrijven niet goed duidelijk is te maken waardoor Firefox de productiviteit kan vergroten. De features van Fx zijn goed, maar IMHO vooral voor mensen die zich wat willen inspannen om het te begrijpen en daarnaast wordt wel geprobeerd om Firefox op IE te laten lijken en de overgang zo gemakkelijk mogelijk te maken, maar het is gewoon niet IE. En als het niet IE is, dan wennen mensen er maar moeilijk aan en kost de invoering weer meer.

Je Linux-punt is ook een goede. Of Linux echt gaat doorbreken weet ik niet, ik hoop het wel, maar dat is vooral omdat ik graag zie dat er meer keus komt. Linux en de desktopomgevingen zijn in ieder geval goed bezig om zich te ontwikkelen, dus daar zal het probleem niet echt zitten denk ik. Het is meer het gewenningsproces voor gebruikers wat moeilijk gaat zijn. Maar als Linux aanslaat, dan gaat Mozilla/Firefox mee inderdaad :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

chris schreef op 11 april 2004 @ 20:36:
Ik vind het ook niet echt handig en klikte er eerst ook wel eens op. Zou eigenlijk anders moeten...

BTW Je kunt het wel uitschakelen, heb zo alleen niet ff de code..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Harm:
Enerzijds omdat het op dit moment gewoon redelijk moeilijk is om Firefox met roaming profiles aan de praat te krijgen.
Ohja? Mijn volledige Phoenix-profiel wordt op dit moment opgeslagen in Application Data, onderdeel van mijn roaming profile. Dus volgens mij is er geen enkel probleem :?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
ddc schreef op 11 april 2004 @ 21:26:
[...]

Ohja? Mijn volledige Phoenix-profiel wordt op dit moment opgeslagen in Application Data, onderdeel van mijn roaming profile. Dus volgens mij is er geen enkel probleem :?.
Hm, ik meen mij een blok te herinneren waarin gesproken werd over problemen daarmee, maar die kan ik nu zo 1-2-3 niet meer vinden. Maar goed, als dat wel goed werkt dan is dat geen probleem natuurlijk :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2090

Argh. Ik ben bezig met een herinstallatie van firebird en ik ben de naam kwijt van een mijn geliefde extension. Dat extension laat nl mogelijk dat wanneer je een nieuwe tab opent en er zit een url in de clipboard ook die de site ervan in die tab opent ipv alleen van lege tab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Gert-Paul schreef op 11 april 2004 @ 19:39:
[...]

Delete downloads.rdf uit je profile (Application Data/Phoenix) en het moet goed gaan.
Bedankt _o_ 8)

Is gelukt hoor (Y) :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
Anoniem: 2090 schreef op 12 april 2004 @ 11:59:
Argh. Ik ben bezig met een herinstallatie van firebird en ik ben de naam kwijt van een mijn geliefde extension. Dat extension laat nl mogelijk dat wanneer je een nieuwe tab opent en er zit een url in de clipboard ook die de site ervan in die tab opent ipv alleen van lege tab.
Ik weet dat dat iig kan met Tabbrowser extentions. Dan kies je bij de eigenschappen van de extension voor Advanced Use waarna je Load the copied URI in the clipboard automatically when I open a new tab aanvinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2090

Ik zie die optie gewoon niet staan bij Tabbrowser extentions. "Advanced Use" staat aangevinkt . Verder heb ik ook de nieuwste versie ervan geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Anoniem: 2090 schreef op 12 april 2004 @ 16:23:
Ik zie die optie gewoon niet staan bij Tabbrowser extentions. "Advanced Use" staat aangevinkt . Verder heb ik ook de nieuwste versie ervan geinstalleerd.
In de laatste versie kon ik het ook niet vinden en weet niet echt een extensie die precies doet wij jij wilt. Wat wel kan is de Paste and Go extensie installeren. Dit zorgt dat je naar een url gaat die je gekopiëerd had naar het clipboard. (met sneltoets)

Paste and Go extensie is hier te vinden: http://tecwizards.de/mozilla/

Is niet precies wat je zoekt, maar komt redelijk in de richting..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Ik heb hier de laatste build [Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.7b) Gecko/20040412 Firefox/0.8.0+] en als ik een plaatje wilt opslaan door met de rechter muisknop te klikken en kiezen voor [save Image als] dan krijg ik de onderstaande fout melding. Plaatje wordt wel opgeslogen, maar die fout heb ik nooit gehad vóór build 20040410.

Hebben julie dit ook, of zit er bij mij wat niet goed. En ja ik heb al een nieuw profiel geprobeerd ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/28277/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Flint schreef op 12 april 2004 @ 18:12:
[...]

Thx, werkt perfect :)
Versie 0.9 zal niet meer zolang duren, dus da's ook fijn.
Inderdaad, begin van mei als het goed is :) .
Flint schreef op 12 april 2004 @ 18:12:
Hopelijk komt die integratie met het inlogscherm ook nog, want 't zou dom zijn als dat alleen bij Outlook kan...
De waarde die daar weer wordt gegeven wordt bijgehouden in je register, dus als TB het daarheen wegschrijft, dan is het terug te vinden op de loginpagina.
Br@m schreef op 12 april 2004 @ 20:26:
Ik heb hier de laatste build [Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.7b) Gecko/20040412 Firefox/0.8.0+] en als ik een plaatje wilt opslaan door met de rechter muisknop te klikken en kiezen voor [save Image als] dan krijg ik de onderstaande fout melding. Plaatje wordt wel opgeslogen, maar die fout heb ik nooit gehad vóór build 20040410.

Hebben julie dit ook, of zit er bij mij wat niet goed. En ja ik heb al een nieuw profiel geprobeerd ;)

[afbeelding]
Jup, ik heb er ook last van en het is dus een bekende fout. Een bugnummer kon ik zo 1-2-3 echter niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Harm schreef op 12 april 2004 @ 20:58:

Jup, ik heb er ook last van en het is dus een bekende fout. Een bugnummer kon ik zo 1-2-3 echter niet vinden.
Oké, dan wacht ik wel op de nieuwe build waar het is verholpen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Br@m schreef op 12 april 2004 @ 21:00:
[...]

Oké, dan wacht ik wel op de nieuwe build waar het is verholpen.. :)
En nu is het nummertje er wel: http://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=240367.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Werk er nu een aantal dagen mee en ik moet zeggen dat FF mij prima bevalt!

Snel en handig! een blijvertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:03

Ankh

|true

ik vind het ook een geweldige browser, alleen jammer dat er sommige website's totaal niet op vooruit gaan zoals www.clanbase.com hopelijk wordt dat dan ook snel verholpen (bij cb of mozilla)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
SCaRaBaeuS schreef op 13 april 2004 @ 11:59:
ik vind het ook een geweldige browser, alleen jammer dat er sommige website's totaal niet op vooruit gaan zoals www.clanbase.com hopelijk wordt dat dan ook snel verholpen (bij cb of mozilla)
Het zal wel een renderprobleem zijn doordat er veel javascript gebruikt wordt in combinatie met tabellen. Dat is een probleem van de site en niet van de Gecko-engine lijkt me zo. Dus dat betekent dat je mag gaan klagen bij de site :) . Succes ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:22
hm, ik heb de laatste nightly, maar nu mis ik de helft van m'n opties onder de rechtermuis konp (reload en vorige volgende) Iemand die hier iets tegen weet?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Maverick schreef op 13 april 2004 @ 19:40:
hm, ik heb de laatste nightly, maar nu mis ik de helft van m'n opties onder de rechtermuis konp (reload en vorige volgende) Iemand die hier iets tegen weet?
Ja idd, hier ook, net de nieuwste naar me toe gehaald, zal wel een nieuwe bug zijn denk ik. :-)

Ik heb het nog niet geprobeerd met een nieuw profiel, zal het zo eens proberen..

[edit]
Met een nieuw profiel is het opgelost :)

[ Voor 9% gewijzigd door Br@m op 13-04-2004 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
hm, nieuw profiel? Ik heb firefox geuninstalled, en de rest handmatig deleted, is dat genoeg? of staat dat profile ergens anders? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Maverick schreef op 13 april 2004 @ 19:47:
hm, nieuw profiel? Ik heb firefox geuninstalled, en de rest handmatig deleted, is dat genoeg? of staat dat profile ergens anders? :?
Hij deed het één keer goed met een nieuw profiel, daarna weer hetzelfde.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
hm, dat kan kloppen, eerst had ik het namelijk niet opgemerkt, maar dat was dus omdat het eerst goed werkte :+ :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Ach, kan je hebben hè met Nightly build. Vind het niet zo groot probleem, dit soort zaken kan je een beetje verwachten met deze soort build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
niet zo'n groot probleem? :o

Ik reload pagina's ALTIJD via de rechtermuisbutton, dit is echt ZWAAR irritant :X

ff een fix zoeken, waar begin in dan met zoeken? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-12-2024

blizt

Wannabe-geek

Misschien maar gewoon aanwennen te reloaden via ctrl+r? :P

United we stand, and divided we fall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
als ik dat wil gebruik ik gewoon F5 wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
En anders ga je terug naar de build van gisteren ;)

http://ftp.mozilla.org/pu...ghtly/2004-04-12-09-trunk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
hm, dat kan, ook, dat doen we dan maar denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-04 02:19

RSpliet

*blink*

Love the brouwser, heb ik vast al vaker gezegt. Maar is het mogelijk om een deel van Firefox te preloaden bij t booten van Windows, dat verrekte ding start zo sloom op een P2 300MHz, zo haal ik m'n pa nooit over MFF ipv MSIE te gebruiken ;)

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Ik meen te herinneren dat er een extensie oid is die dat doet. Maar dat weet ik niet zeker eigenlijk. Mozilla Seamonkey kan het in ieder geval out of the box al. Dus als het echt niet anders kan installeer je die gewoon en dan kies je ervoor om alle niet nodige onderdelen ook niet te installeren :) .

[edit]
Mozilla Seamonkey is de Mozilla Suite, voor hen die dit nog niet wisten ;) .

[ Voor 13% gewijzigd door Harm op 14-04-2004 21:52 . Reden: BTW ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Seamonkey, althans de versie die ik vroeger gebruikte, had daar ook een brakke ondersteuning voor. Zodra je de browser afsloot werd hij weer opnieuw geladen in je geheugen.

Veel beter is gewoon dat het constant blijft geladen en niet opnieuw wordt geladen als je de browser afsluit.

Maar ik ben het wel eens met S3v3n_nogwat dat het een goede feature zou zijn. Ik verplicht mijn pa gewoon binnenkort om het te gebruiken door Internet Explorer niet meer de standaard browser te laten zijn :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58611

Ben heel blij met FireFox, net zoals ik blij was met de voorgaande versies...
Alleen jammer dat ik bepaalde links alleen kan openen door ze in een nieuw venster/tab te openen. (bvb. op afbeeldingen klikken in google)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

situatieschets: ik heb FF open staan en het programma newsleecher. In NL staat een link naar het forum daarvan. Toen IE als std.browser stond opende die een nieuw venster voor het forum. FF echter opent het forum in de openstaande FF venster. (wat ik eigelijk niet wil...)

Is dat te verhelpen met eoa extension?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Anoniem: 58611 schreef op 15 april 2004 @ 11:07:
Ben heel blij met FireFox, net zoals ik blij was met de voorgaande versies...
Alleen jammer dat ik bepaalde links alleen kan openen door ze in een nieuw venster/tab te openen. (bvb. op afbeeldingen klikken in google)
Je zou je ThisWindow extensie kunnen installeren. Dan krijg je in je contextmenu ook een optie "Open in This Window". Op http://extensionroom.mozdev.org/more-info/thiswindow meer info hierover.

@Magic 666. Weet het niet helemaal zeker, maar verwacht dat de Tabbrowser Extensions die optie wel moet hebben. Die is zo uitgebreidt.. http://white.sakura.ne.jp/~piro/xul/_tabextensions.html.en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Gert-Paul,

die ga ik dan eens proberen want FF is voor mij nu echt de IE killer!

Toch nog een vraagje: ik zit op het PSV (ja ik weet.... ;)) forum en die heeft in IE een iets grotere letter dan FF. Nu kan ik dat in FF wel opkrikken maar dat onthoudt ie niet.....

Weer eoa extension die ik daarvoor kan gebruiken of zie ik een instelling over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58611

Gert-Paul schreef op 15 april 2004 @ 15:47:
[...]

Je zou je ThisWindow extensie kunnen installeren. Dan krijg je in je contextmenu ook een optie "Open in This Window". Op http://extensionroom.mozdev.org/more-info/thiswindow meer info hierover.

@Magic 666. Weet het niet helemaal zeker, maar verwacht dat de Tabbrowser Extensions die optie wel moet hebben. Die is zo uitgebreidt.. http://white.sakura.ne.jp/~piro/xul/_tabextensions.html.en
Nouja, dat is twee keer klikken, net zoals het nu twee keer klikken is (middelste muisknop en venster sluiten)
Toch bedankt. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
Ik heb weer wat vreemds: als hij een pagina aan het laden is, schokt mijn muis :(.

Dit had ik eerder al met mijn tablet, als ik dan op de frontpage over de menutjes bewoog haperde hij even als het getoond moest worden. Nu heb ik eenzelfde effect met mijn muis als ik een pagina laad.

Het begon dinsdag en ik dacht dat het gewoon een tijdelijk probleemje was, maar het is nog steeds zo en ik begin me er toch een beetje aan te irriteren. Heb maandag of dinsdag niks aan mijn browser veranderd, hij deed dit dinsdagmorgen gewoon ineens :/.

Ohja, nog ff schelden op de download 'manager'. Het stomme ding kan nog steeds niet resumen, volgens mij is dat de defenitie of iig een cruciaal onderdeel van een manager. Verder downloadt hij, net zo stom als IE, eerst alle data naar een temp dir in je settings dir. Ik geef toch niet voor niets aan dat ik mijn data daar _niet_ wil hebben. Zo was ik laatst 2 iso's van de MSDN aan het downen, loopt de boel vast omdat ik 'maar' 1GB vrij heb op C, vervolgens kan ik ook nog eens niet resumen: ARGGH

Zo dat lucht op :). En ik gebruik FF trouwens nog steeds omdat die pop up blocker fijn is (al hoe wel de nieuwe pop up blocker van MS in SP2 ook wel fijn werkt), alle IE/JS-exploit-zut het lekker niet doet :) en ik met tabs kan werken \o/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Magic666 schreef op 15 april 2004 @ 15:55:
Gert-Paul,

die ga ik dan eens proberen want FF is voor mij nu echt de IE killer!

Toch nog een vraagje: ik zit op het PSV (ja ik weet.... ;)) forum en die heeft in IE een iets grotere letter dan FF. Nu kan ik dat in FF wel opkrikken maar dat onthoudt ie niet.....

Weer eoa extension die ik daarvoor kan gebruiken of zie ik een instelling over het hoofd?
Ik heb daar wel eens wat over gelezen, weet alleen niet meer waar. Je kunt d8 ik UserContent.css instellingen per domein zetten. Precieze syntax weet ik alleen niet.

EDIT: Gevonden... Las toevallig weer is de nieuwgroepen en toen zag ik het.. Download een extensie en dan kun je usercontent.css aanpassen. Dit topic gaat erover. Moet je denk ik wel uit kunnen komen..

Ik zat net te lezen op de mozillazine forums (forums over mozilla in 't engels) en toen kwam ik dit nog tegen. Als ie toch niet in TBE zou zitten..

@sweek: Zo kun je toch je history blijven gebruiken, anders volgensmij niet. En rechts - h gaat ook wel snel..

[ Voor 13% gewijzigd door Unverter op 15-04-2004 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Ik ga ff kijken Gert-Paul, bedankt voor de info!

edit: die tabextensie werkt! Briljant gewoon! :) En inderdaad aardig wat instellingen.... 8)7 Voor de lettergrootte ga ik ff kijken nu!

edit2: fonts naar minimaal 13 gezet en nu loopt het forum perfect! :)

[ Voor 77% gewijzigd door Magic666 op 15-04-2004 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Maverick schreef op 13 april 2004 @ 19:40:
Dit probleem is nu opgelost met de build van vandaag, die van [safe image] nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
In de nightlies na 16 april 2004 is het _eindelijk_ mogelijk om te zoeken textboxes en textareas, aldus een weblog. Dit is een van de features die ik erg heb gemist en ik ben blij dat hij er eindelijk inzit :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
Harm schreef op 17 april 2004 @ 18:35:
In de nightlies na 16 april 2004 is het _eindelijk_ mogelijk om te zoeken textboxes en textareas, aldus een weblog. Dit is een van de features die ik erg heb gemist en ik ben blij dat hij er eindelijk inzit :) .
Oh, vandaar dat ik nooit wat kon vinden in textboxes, dat was gewoon nog niet mogelijk 8)7 :+

Weer wat geleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17264

Ik heb een familie lid dat wel aan Mozilla Firefox wil maar eist dat het net zo werkt als IE.

Ik heb op deze website gekeken maar kan niks voor Firefox vinden.

Waar kan ik voor deze theme de XPI voor Firefox vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-05 23:03
Kheldar schreef op 15 april 2004 @ 16:31:
...
Ohja, nog ff schelden op de download 'manager'. Het stomme ding kan nog steeds niet resumen, volgens mij is dat de defenitie of iig een cruciaal onderdeel van een manager. Verder downloadt hij, net zo stom als IE, eerst alle data naar een temp dir in je settings dir. Ik geef toch niet voor niets aan dat ik mijn data daar _niet_ wil hebben. Zo was ik laatst 2 iso's van de MSDN aan het downen, loopt de boel vast omdat ik 'maar' 1GB vrij heb op C, vervolgens kan ik ook nog eens niet resumen: ARGGH
...
idd, resumen is echt nog niet goed, de download manager heeft zeker nog kinderziektes, maar dat kopieren naar temp en daarna pas moven is opgelost in de nighties, dus dat kan je in firefox 0.9 gefixt zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
Anoniem: 17264 schreef op 17 april 2004 @ 20:07:
Ik heb een familie lid dat wel aan Mozilla Firefox wil maar eist dat het net zo werkt als IE.

Ik heb op deze website gekeken maar kan niks voor Firefox vinden.

Waar kan ik voor deze theme de XPI voor Firefox vinden?
Als je met iets wilt werken dat precies zo werkt als IE... gebruik dan IE. Je gebruikt juist FF omdat je wat anders wilt.

Kan je je familielid niet aan het verstand peuteren dat een willekeurig pijltje naar rechts boven in het scherm naar links betekent 'back' en een pijltje naar rechts 'forward'. Want als dat al niet lukt, ontstaan er gegarandeerd problemen op sites die niet FF-compatibel zijn... (btw de icoontjes in IE 6 lijken toch wel aardig op die van FF :? )
Mayco schreef op 17 april 2004 @ 20:11:
[...]

idd, resumen is echt nog niet goed, de download manager heeft zeker nog kinderziektes, maar dat kopieren naar temp en daarna pas moven is opgelost in de nighties, dus dat kan je in firefox 0.9 gefixt zien :)
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/17637/full.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08-2014
Nog even voor alle arme slachtoffers die zoals ik helemaal schijtziek werden van het feit dat de Rabobank site ineens niet goed meer werkt (de hele tijd oranje schermen of een uur wachten met met blanko scherm of alleen maar html-code in beeld krijgen), dit is de oplossing:

- Tik in je adres-balk "about:config".
- Zoek de waarde network.http.keep-alive op. Deze zal standaard op true staan.
- Dubbelklik erop en zet hem op false.
- Herstart je browser.

Je zult zien dat de site ineens weer naar haar browseronafhankelijke behoren werkt :D

[ Voor 12% gewijzigd door Ecco op 17-04-2004 22:06 ]

It's over between me and words. I'd love to stick around and exploit them each, but it's all becoming quite predictable. Eventually, they will all be used and I'd have to come up with fake words and that would be way too cnoofy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Sinds wanneer heb jij dan problemen met de Rabobank-site? Ikke heb vandaag nog geld overgemaakt en dat ging probleemloos, net zoals het alle andere keren hiervoor ook probleemloos ging. * Harm is benieuwd :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

ook hier geen probs met FF en de rabosite...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Woei, t0f :D

Dacht ik....Ik heb dat ding net geinstalleerd - maar wist niet hoe snel ik het moest deinstalleren...Na 1 minuut al de volgende bugs tegengekomen (Win 2000)

De 'Aqua MacOS' theme werkt niet goed (tools-pulldown is oude stijl, en in options zijn de kleuren/icons niet goed)...Maar erger nog met 'tab-browsing' verdwijnt mijn scrollbar. Ik houd het voorlopig nog steeds maar Explorer die is wel stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecco
Harm schreef op 17 april 2004 @ 22:55:
Sinds wanneer heb jij dan problemen met de Rabobank-site? Ikke heb vandaag nog geld overgemaakt en dat ging probleemloos, net zoals het alle andere keren hiervoor ook probleemloos ging. * Harm is benieuwd :) .
Probleemloos? Dan ben ik benieuwd waar die optie bij jou op staat? Ook op false? Heb jij toevallig bij je upgrade naar firefox 0.8 je oude settings behouden? Ik ben namelijk zeker niet de enige bij wie de site niet meer aan de praat te krijgen was. Bij sommigen werkt hij wel maar bij velen hield hij gewoon op met werken bij firefox 0.8. Zeer irritant om opnieuw op te moeten starten naar windhoos om je saldo te kunnen checken. Het lag dus uiteindelijk aan deze optie :)

It's over between me and words. I'd love to stick around and exploit them each, but it's all becoming quite predictable. Eventually, they will all be used and I'd have to come up with fake words and that would be way too cnoofy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-06 19:48

GieltjE

Niks te zien...

Anoniem: 69767 schreef op 17 april 2004 @ 23:22:

Dacht ik....Ik heb dat ding net geinstalleerd - maar wist niet hoe snel ik het moest deinstalleren...Na 1 minuut al de volgende bugs tegengekomen (Win 2000)

De 'Aqua MacOS' theme werkt niet goed (tools-pulldown is oude stijl, en in options zijn de kleuren/icons niet goed)...Maar erger nog met 'tab-browsing' verdwijnt mijn scrollbar. Ik houd het voorlopig nog steeds maar Explorer die is wel stabiel.
Waarschijnlijk zit het in de skin die niet gemaakt is voor deze versie 8)7 normaal ziet alles er goed uit, probeer de default skin maar eens

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online

Dus na 1 minuut weet je al dat FF vol met bugs zit, terwijl je ook nog eens een theme gebruikt die niet goed is voor de laatste build?? Alle themes werken niet (niet goed) met de laatste versies van FF. Dus een beetje meer doorzettingsvermogen met de standaard Theme bv. zou niet gek zijn... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GieltjE schreef op 17 april 2004 @ 23:24:
[...]

Waarschijnlijk zit het in de skin die niet gemaakt is voor deze versie 8)7 normaal ziet alles er goed uit, probeer de default skin maar eens
Sorry hoor, maar die theme staat gewoon op de standaard site van FireFox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Dat is geen bug in Firefox, maar in dat theme. In Firefox 0.8 zijn wat zaken veranderd op het themegebied en als een theme niet aangepast wordt krijg je dus de problemen die jij noemt. Niets raars aan. Staat overigens ook in de helppagina's van Firefox die je gelezen zult hebben voor je ging installeren :) .
Ecco schreef op 17 april 2004 @ 23:24:
[...]

Probleemloos? Dan ben ik benieuwd waar die optie bij jou op staat? Ook op false? Heb jij toevallig bij je upgrade naar firefox 0.8 je oude settings behouden? Ik ben namelijk zeker niet de enige bij wie de site niet meer aan de praat te krijgen was. Bij sommigen werkt hij wel maar bij velen hield hij gewoon op met werken bij firefox 0.8. Zeer irritant om opnieuw op te moeten starten naar windhoos om je saldo te kunnen checken. Het lag dus uiteindelijk aan deze optie :)
Ik heb mijn settings behouden ja. Maar ondertussen ook alweer een keer of twee een nieuw profiel aangemaakt (nightlies hè :P ) en ook in die profielen staat de setting die je noemt op true en het werkt gewoon. Heel soms krijg ik de melding dat mijn browser niet de juiste is, maar dan kan ik gewoon doorgaan en kan ik gewoon alles doen op de Rabo-site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Harm schreef op 17 april 2004 @ 23:28:
[...]

Dat is geen bug in Firefox, maar in dat theme. In Firefox 0.8 zijn wat zaken veranderd op het themegebied en als een theme niet aangepast wordt krijg je dus de problemen die jij noemt. Niets raars aan. Staat overigens ook in de helppagina's van Firefox die je gelezen zult hebben voor je ging installeren :) .
Dat mag dan nog wel zo zijn, maar laat ze dan onder 'settings->themes' een waarschuwing geven o.i.d. dat deze theme een oudere is en misschien niet goed werkt of de themes pagina opdelen in oude en nieuwe versie themes. Maar goed verder heb ik dus geen scrollbar. Misschien dat jullie de tijd hebben om er uitgebreid mee te spelen, maar _ik_ moet gewoon iets hebben dat direct goed werkt, dus ik wacht wel op versie 1.

Verder moet ik wel zeggen dat de pagina's erg snel laadden (leek zelfs sneller dan IE) en de opstarttijd ook erg kort is, en het erg 'slick' uitziet. Hopelijk komt IE ook snel met tabbrowsing.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 17-04-2004 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecco
Harm schreef op 17 april 2004 @ 23:28:
Ik heb mijn settings behouden ja. Maar ondertussen ook alweer een keer of twee een nieuw profiel aangemaakt (nightlies hè :P ) en ook in die profielen staat de setting die je noemt op true en het werkt gewoon. Heel soms krijg ik de melding dat mijn browser niet de juiste is, maar dan kan ik gewoon doorgaan en kan ik gewoon alles doen op de Rabo-site.
Grappig... En staat de network.http.keep-alive.timeout ook op 300? Zal ook wel dan. Ik kan hem bij mij wel weer eens aan zetten en een paar screens posten van de bizarre onzin die bij mij tevoorschijn kwam. Het komt er op neer dat zodra ik inlogde ik een leeg scherm kreeg die bleef laden voor een aantal minuten. Dan na verloop van tijd kwam de site gedeeltelijk tevoorschijn, maar helemaal screwed-up. Als ik op refresh drukte deed hij of hetzelfde, of ik kreeg gewoon de html terug van de pagina. Al met al zat er geen overboeking meer in voor mij. Toen ik op google ging zoeken kwam ik al veel meer mensen tegen die hetzelfde probleem hadden. 1 daarvan had deze optie dus al gevonden, wat het lijkt te fixen. Al is het misschien meer een workaround dan een fix. Maar in ieder geval werkt de pagina weer O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Anoniem: 69767 schreef op 17 april 2004 @ 23:31:
Dat mag dan nog wel zo zijn, maar laat ze dan onder 'settings->themes' een waarschuwing geven o.i.d. dat deze theme een oudere is en misschien niet goed werkt of de themes pagina opdelen in oude en nieuwe versie themes. Maar goed verder heb ik dus geen scrollbar. Misschien dat jullie de tijd hebben om er uitgebreid mee te spelen, maar _ik_ moet gewoon iets hebben dat direct goed werkt, dus ik wacht wel op versie 1.
Dat is een idee :) . File het in Bugzilla zou ik zo zeggen. Maar voor zover ik weet geven de officiële themesites het wel aan of een theme in jouw versie van de browser gaat werken. Dus dan zou dat geen probleem mogen zijn.

Enne, IE komt niet met tabbed browsing AFAIK, wel met een popup blocker.
Ecco schreef op 17 april 2004 @ 23:35:
[...]

Grappig... En staat de network.http.keep-alive.timeout ook op 300? Zal ook wel dan. Ik kan hem bij mij wel weer eens aan zetten en een paar screens posten van de bizarre onzin die bij mij tevoorschijn kwam. Het komt er op neer dat zodra ik inlogde ik een leeg scherm kreeg die bleef laden voor een aantal minuten. Dan na verloop van tijd kwam de site gedeeltelijk tevoorschijn, maar helemaal screwed-up. Als ik op refresh drukte deed hij of hetzelfde, of ik kreeg gewoon de html terug van de pagina. Al met al zat er geen overboeking meer in voor mij. Toen ik op google ging zoeken kwam ik al veel meer mensen tegen die hetzelfde probleem hadden. 1 daarvan had deze optie dus al gevonden, wat het lijkt te fixen. Al is het misschien meer een workaround dan een fix. Maar in ieder geval werkt de pagina weer O+
Weird. Ik heb dat probleem dus echt nooit gehad. Overigens maak ik dus gebruik van Windows en niet van Linux, misschien dat dat nog uitmaakt. Die setting die je nu noemt staat bij mij inderdaad op 300 en daar heb ik niets aan veranderd. De enige dingen die ik veranderd heb in mijn config, zijn de zaken die bereikbaar zijn via Tools > Options...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecco
Harm schreef op 17 april 2004 @ 23:59:
Weird. Ik heb dat probleem dus echt nooit gehad. Overigens maak ik dus gebruik van Windows en niet van Linux, misschien dat dat nog uitmaakt. Die setting die je nu noemt staat bij mij inderdaad op 300 en daar heb ik niets aan veranderd. De enige dingen die ik veranderd heb in mijn config, zijn de zaken die bereikbaar zijn via Tools > Options...
Ah ik vergat dat we niet in NOS zaten :P Het is volgens mij inderdaad uitsluitend een Linux probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17264

Kheldar schreef op 17 april 2004 @ 21:43:
[...]
Als je met iets wilt werken dat precies zo werkt als IE... gebruik dan IE. Je gebruikt juist FF omdat je wat anders wilt.

Kan je je familielid niet aan het verstand peuteren dat een willekeurig pijltje naar rechts boven in het scherm naar links betekent 'back' en een pijltje naar rechts 'forward'. Want als dat al niet lukt, ontstaan er gegarandeerd problemen op sites die niet FF-compatibel zijn... (btw de icoontjes in IE 6 lijken toch wel aardig op die van FF :? )
[...]
[afbeelding]
Ik geef je volkomen gelijk. Maar dat familielid zit me een beetje te jennen met "ik ben gewend aan de knoppen van IE dus blij ik dat gebruiken".

Ik wil hem op deze manier een beetje terug Jennen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn_S
  • Niet online
Ik kwam nog een bugje tegen, kan iemand kijken of deze ook nog in de nightlies zit? Ik heb al zitten zoeken op BugZilla maar ik er zijn echt zoveel table bugs, is niet te doen zowat, dus kon niet zo snel deze vinden.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<table style="width: 80%" border="1">
    <tr>
        <td>Row1 : Col1</td>
        <td>Row1 : Col2</td>
    </tr>
    <tr>
        <td>Row2 : Col1</td>
        <td style="width: 100px">Row2 : Col2</td>
    </tr>
</table>

Door de width op alleen de 2e colom van de 2e rij te zetten rendert Firefox het soms goed en soms niet goed. Compleet random lijkt het, al doet hij het vaker goed dan fout (soms een hele tijd goed, pas na bijv. 15 keer refreshen weer fout).
Dat vind ik best vreemd, het lijkt me dat het renderen via een vast patroon gaat en niet ene keer de ene keuze gemaakt wordt en de andere keer de andere.

[ Voor 11% gewijzigd door Marijn_S op 18-04-2004 12:40 ]

System specs - Ik word blij van knipperende lichtjes.

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.