[Firefox 0.8] Wat vinden we er van? (was: firebird) Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 6.236 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17264

Maar gebruik jij dan de installer of de onofficiele builds? Anders zou ik het ook niet weten. In ieder geval Java werkt nu.

Ik heb nu de Nederlandse versie draaien en alles doet het nu goed behalve de popupblocker. Hij blockt sites wel netjes. Maar als ik dan de manager wil openen geeft hij een xml foutmelding.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~meerwal0/popup_fout_mozilla.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-06 16:47

Zoefff

❤ 

Ik heb wel een merkwaardig "bugje" gevonden in FireFox.

Het treed op bij linkjes die van kleur veranderen of onderstreept worden als je er met je muis over beweegt. Zoals bijvoorbeeld op de t.net frontpage en vele andere sites.

Op mijn 1e monitor (gebruik dualmonitor setup) werkt het prima. Beweeg met je muis over een link, en hij veranderd van kleur, totdat je je muis er weer vanaf haalt.

Op mn 2e monitor echter, werkt het niet goed. Als je je muis over de link beweegt dan verandert ie wel van kleur, maar zodra je je muis stil houd, veranderd de link weer in de oorspronkelijke kleur. Dus ook als je muis nog wél op de link staat. Beweeg je je muis over de link heen, dan krijg je dus een soort knippereffect.

Heel raar iig :P Het zal wel met de positie van het venster te maken hebben, die ten opzichte van het hoofdscherm negatief is ofzo?

Benieuwd of er nog meer mensen zijn die hier last van hebben :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-07-2022

djc

Anoniem: 17264 schreef op 29 februari 2004 @ 10:57:
Maar gebruik jij dan de installer of de onofficiele builds? Anders zou ik het ook niet weten. In ieder geval Java werkt nu.
Ik heb de installer van de release gebruikt. :)

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

Ik heb net FB vervangen door FF op mijn systeem waar ook Mozilla 1.6 op staat.
In mijn appl settings wordt alles van FF weer in de directory Phoenix gezet. Die had ik voor de zekerheid leeggehaald, zodat ik geen problemen met oude FB settings zou krijgen.

Alles werkt, ik heb handmatig mijn bookmarks even in bookmarks.html gemerged. Klaar is klara denk je dan, alleen de nodige extensions nog even herinstalleren, en plugins.

Maar nu zit ik te surfen en wil ook Mozilla 1.6 aan, want daar doet mijn.postbank.nl het wel mee. Krijg ik een melding van profiel kiezen.
Wil ik 'default', kan dat niet omdat die al in gebruik is!
Terwijl het profiel van Mozilla in de directory 'Mozilla' staat! 8)7

Renamen heeft ook geen zin. Het enige dat werkt is een nieuw profiel.

Dus ondanks dat de profielen in andere directories staan, krijg je een conflict als ze dezelfde naam (default user bijvoorbeeld) hebben.

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12352

Ik heb firefox net geinstaleerd en het werkt perfect :)

Ik had alleen een vraagje over bestanden downloaden. Als ik een .exe bestand wil downloaden moet ik deze eerst opslaan. Ik kan hem niet meteen openen wat wel met IE kan. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik de .exe meteen kan openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sybr_E-N
  • Laatst online: 22-06 16:29
Binaire bestanden moeten altijd eerst naar de harde schijf worden weggeschreven voordat je deze kunt openen. Tevens is het direct een beveiliging tegen die automatisch dailers en aanverwante bagger installeert.

Maar het download schermpje kan ook open blijven staan "[] keep this window open after download finished" Daarin kun je ook kiezen nadat de file in z'n geheel is gedownload wordt geopend, moet je geloof ik op de button Open clicken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12352

Sybr_E-N schreef op 29 februari 2004 @ 22:26:
Binaire bestanden moeten altijd eerst naar de harde schijf worden weggeschreven voordat je deze kunt openen. Tevens is het direct een beveiliging tegen die automatisch dailers en aanverwante bagger installeert.

Maar het download schermpje kan ook open blijven staan "[] keep this window open after download finished" Daarin kun je ook kiezen nadat de file in z'n geheel is gedownload wordt geopend, moet je geloof ik op de button Open clicken.
Nouja dit vind ik een minpuntje, het kost onnodig tijd om het eerst opteslaan, daarna te openen en daarna weer te wissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sybr_E-N
  • Laatst online: 22-06 16:29
Minpuntje? Zo werkt je computer nou eenmaal, kan ik ook niets aan doen. Je computer moet een executable eerst in z'n geheel hebben voordat hij/zij er iets mee kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_Rabbit10
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-10-2022
Bij mij is Firefox beduidend trager dan Firebird. Daarnaast openen sommige pagina's (bijvoorbeeld: http://www.ovr.nl http://www.webwereld.nl) nu helemaal niet meer, terwijl dit voorheen niet was. Denk dat ik maar weer terug ga naar Firebird.

[ Voor 9% gewijzigd door R_Rabbit10 op 29-02-2004 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35368

Ik vindt het een van de beste releases tot nu toe! Ik gebruikte Mozilla ook voor deze versie... Ik moest toen vrij vaak genoodzaakt van IE gebruik maken.
Vooral voor internetbankieren van ABN AMRO, gelukkig is dat voorbij, Ik kan nu al mijn zaken regelen met een browser, zelfs vreemde scripten ("Right To Left" talen kan ik ook prima lezen, Arabisch in dit geval :) . Echt super vet). Want juist IE is even lek als de spreekwoordlijke mandje. Ik kan echt alle websites ermee bekijken...

Ook onder Linux (Red Hat, Knoppix, Debian) werkt het perfect! Ook JAVA gaat super... daarnaast is het heel sober en stabiel. De google zoekfunctie is natuurlijk ook super. Nee ik ga voorlopig niet meer met IE werken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chopsticks schreef op 29 februari 2004 @ 22:37:
Bij mij is Firefox beduidend trager dan Firebird. Daarnaast openen sommige pagina's (bijvoorbeeld: http://www.ovr.nl http://www.webwereld.nl) nu helemaal niet meer, terwijl dit voorheen niet was. Denk dat ik maar weer terug ga naar Firebird.
De eerste site lade bij mij in het begin ook niet zo goed. Daarna doet hij het uitstekend. Maar dat ligt niet aan Mozilla in internet explorer 6 doet hij het ook pas na een paar keer bij mij.

Webwereld doet het ook gewoon goed bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Als ik een nightly of een ander build wil installeren, dan krijg ik geen 'voorwaarden' te zien, die je moet accepteren. Wel een leeg venster. Daarna kun je zowel 'yes' als 'no' aanklikken. Je kunt dan wel verder, maar dan blijft de install bij mij hangen.

Ik kan dan Firefox wel starten, maar hij verschijnt niet op het scherm. Wel in het geheugen. Dit probleem heb ik met 2 pc's, alle verschillende builds. De officiele release en ook met firebird, had ik nergens last van.

Weet iemand hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Laatst online: 03-06 10:36

Roeligan

Feyenoord

Zoefff schreef op 29 februari 2004 @ 12:38:
Ik heb wel een merkwaardig "bugje" gevonden in FireFox.

Het treed op bij linkjes die van kleur veranderen of onderstreept worden als je er met je muis over beweegt. Zoals bijvoorbeeld op de t.net frontpage en vele andere sites.

Op mijn 1e monitor (gebruik dualmonitor setup) werkt het prima. Beweeg met je muis over een link, en hij veranderd van kleur, totdat je je muis er weer vanaf haalt.

Op mn 2e monitor echter, werkt het niet goed. Als je je muis over de link beweegt dan verandert ie wel van kleur, maar zodra je je muis stil houd, veranderd de link weer in de oorspronkelijke kleur. Dus ook als je muis nog wél op de link staat. Beweeg je je muis over de link heen, dan krijg je dus een soort knippereffect.

Heel raar iig :P Het zal wel met de positie van het venster te maken hebben, die ten opzichte van het hoofdscherm negatief is ofzo?

Benieuwd of er nog meer mensen zijn die hier last van hebben :)
Ik heb er met mn dual opstelling geen last van.... zowel met matrox als met nvidia

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
koelkast schreef op 01 maart 2004 @ 14:17:
Als ik een nightly of een ander build wil installeren, dan krijg ik geen 'voorwaarden' te zien, die je moet accepteren. Wel een leeg venster. Daarna kun je zowel 'yes' als 'no' aanklikken. Je kunt dan wel verder, maar dan blijft de install bij mij hangen.

Ik kan dan Firefox wel starten, maar hij verschijnt niet op het scherm. Wel in het geheugen. Dit probleem heb ik met 2 pc's, alle verschillende builds. De officiele release en ook met firebird, had ik nergens last van.

Weet iemand hoe dit komt?
Installeer een nieuwere nightly of gebruik een .zip-build. Jouw problemen zouden namlijk in de build van 25-2 en 26-2 verholpen moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_Rabbit10
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-10-2022
Anoniem: 17264 schreef op 29 februari 2004 @ 23:00:
[...]

De eerste site lade bij mij in het begin ook niet zo goed. Daarna doet hij het uitstekend. Maar dat ligt niet aan Mozilla in internet explorer 6 doet hij het ook pas na een paar keer bij mij.

Webwereld doet het ook gewoon goed bij mij.
Het gekke is dat zij het in IE6.0 meteen doen en in firebird 0.7 ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Chopsticks schreef op 01 maart 2004 @ 17:44:
[...]

Het gekke is dat zij het in IE6.0 meteen doen en in firebird 0.7 ook gewoon.
Webwereld doet het hier gewoon direct (laatste officiële Windows-nightly) en OVR.nl is traag omdat de site (1) uit veel javascript bestaat en (2) er tabellen gebruikt worden voor de opmaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Anoniem: 12352 schreef op 29 februari 2004 @ 22:20:
Ik heb firefox net geinstaleerd en het werkt perfect :)

Ik had alleen een vraagje over bestanden downloaden. Als ik een .exe bestand wil downloaden moet ik deze eerst opslaan. Ik kan hem niet meteen openen wat wel met IE kan. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik de .exe meteen kan openen?
Dat is niet alleen uit computertechnisch oogpunt zo waarschijnlijk, maar ook veiligheidsoogpunt. De kans dat een virus zich genesteld heeft in een uitvoerbaar bestand (dat is een .exe tenslotte) is groter dan dat er een virus zit in een html- of mp3-bestand. Deze laatste kunnen daarom wel direct geopend worden ;) .

[edit]
Deze reply had natuurlijk een edit moeten zijn op mijn vorige reactie :P .

[ Voor 6% gewijzigd door Harm op 01-03-2004 19:40 . Reden: BTW ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roan
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Harm schreef op 01 maart 2004 @ 19:40:
[...]

Dat is niet alleen uit computertechnisch oogpunt zo waarschijnlijk, maar ook veiligheidsoogpunt. De kans dat een virus zich genesteld heeft in een uitvoerbaar bestand (dat is een .exe tenslotte) is groter dan dat er een virus zit in een html- of mp3-bestand. Deze laatste kunnen daarom wel direct geopend worden ;) .

[edit]
Deze reply had natuurlijk een edit moeten zijn op mijn vorige reactie :P .
Nog veel gekker is, dat Firefox sóms wel direct een .exe bestand kan openen. En ik mis de optie om een bestand direct te openen dus eigenlijk ook wel...
Het zou beter zijn als je dit gewoon ergens kon instellen.

Trouwens, uit veiligheids redenen... Hoezo? Je moet toch ook eerst op OK of zoiets klikken voordat je het zou gaan opslaan of openen?

[ Voor 5% gewijzigd door roan op 01-03-2004 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-06 17:32
Iemand die weet wat dit voor foutmelding is?

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/94P2LV2LI97/picserver.jpeg

Krijg 'm behoorlijk vaak als ik op een link klik. En als ik 't vervolgens nog een keer probeer dan werkt de link wel gewoon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
z03m schreef op 01 maart 2004 @ 19:47:
[...]

Nog veel gekker is, dat Firefox sóms wel direct een .exe bestand kan openen. En ik mis de optie om een bestand direct te openen dus eigenlijk ook wel...
Het zou beter zijn als je dit gewoon ergens kon instellen.

Trouwens, uit veiligheids redenen... Hoezo? Je moet toch ook eerst op OK of zoiets klikken voordat je het zou gaan opslaan of openen?
Het was ook maar een gok. Maar goed, als dat het niet is dan zal het wel weer aan de headers liggen die verstuurd worden door de server waar het bestand op staat. Als die niet goed zijn kiest Fx zelf wat voor bestand het is en dan zal er wel voor deze optie gekozen worden. Maar zeker weten doe ik dat dus niet zonder dat ik voorbeelden zie; heb je die?
Flint schreef op 01 maart 2004 @ 20:31:
Iemand die weet wat dit voor foutmelding is?

[afbeelding]

Krijg 'm behoorlijk vaak als ik op een link klik. En als ik 't vervolgens nog een keer probeer dan werkt de link wel gewoon :?
Dat heb je waarschijnlijk grotendeels alleen op GoT/T.net en dat komt doordat de loadbalancer van ons niet helemaal goed omgaat met Gecko-browsers geloof ik. Ik zal even een linkje uit MED opzoeken zo.

[edit]
I was right B) : Loadbalancer oorzaak van Document contains no data-problemen.

[ Voor 4% gewijzigd door Harm op 01-03-2004 20:42 . Reden: BTW ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-06 17:32
Okay, da's duidelijk :D
Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:28
Roeligan schreef op 01 maart 2004 @ 16:50:
[...]

Ik heb er met mn dual opstelling geen last van.... zowel met matrox als met nvidia
ik wel :( Bug zit er iig al in sins in moziila firebird gebruik (0.7). Ik heb trouwens een nvidia kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 20-06 16:47

Zoefff

❤ 

Roeligan schreef op 01 maart 2004 @ 16:50:
[...]
Wellicht komt het omdat ik 2 losse kaarten gebruik? Of doe jij dat ook?

Heb 1 AGP kaart, en 1 oud PCI kaartje...

Blijf het wel raar vinden :P

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Nee ik heb op de zaak eenmatrox g550 met dualhead en thuis eenTi4200 met dualhead, dus voor allebei 1 kaart, miss dat daar idd het probleem ligt.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Laatst online: 22-06 19:56

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Wie op zoek is naar snelle builds voor Windows moet eens kijken naar deze nieuwe experimentele builds van mmoy:

http://forums.mozillazine...b02dc4bd5d3e51293fc56d60e

Werkt prima bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

25287

Heb een paar keer Firebird en Firefox erop gehad, maar het is het toch nog nét niet... Tis voor mij te ingewikkeld om allerlei plugins te installen die soms ook nog met elkaar conflicten opleveren :).

Misschien een toekomstige build die wel goed werkt voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

Femme schreef op 03 maart 2004 @ 03:29:
Wie op zoek is naar snelle builds voor Windows moet eens kijken naar deze nieuwe experimentele builds van mmoy:
http://forums.mozillazine...b02dc4bd5d3e51293fc56d60e
Werkt prima bij mij.
Let wel op: deze werken niet met elke processor:
This build will only run on Pentium 4, Pentium M and other processors supporting SSE2 instructions.
Ik weet bijvoorbeeld niet of mijn Athlon SSE2 instructions support. Gezien de specifieke melding van enkele Pentiums vermoed ik van niet.

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-06 19:30

The.Force

*Bauer Addict

wel ik heb een barton & die ondersteunt sse maar hij wil toch niet opstarten (crash)...

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Laatst online: 22-06 19:56

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Athlon XP's hebben alleen SSE. Thunderbirds en oudere cores hebben helemaal geen SSE. Die builds werken alleen op P4's, P-M's, Xeons, Athlon 64's en Opterons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

wat me ook steeds problemen oplevert is dat wanneer ik een grote hoeveelheid aan afbeeldingen laad (over 200 Mb ed.) ik in firefox niet meer kan scrollen

hij zit gewoon vast en klapt er automatisch tussenuit

(owjah ik heb reeds met cacheinstellingen geprutst maar no effect :( )

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-06 18:38
The.Force schreef op 05 maart 2004 @ 00:20:
wat me ook steeds problemen oplevert is dat wanneer ik een grote hoeveelheid aan afbeeldingen laad (over 200 Mb ed.) ik in firefox niet meer kan scrollen

hij zit gewoon vast en klapt er automatisch tussenuit

(owjah ik heb reeds met cacheinstellingen geprutst maar no effect :( )
Gebruik je ook Tabbrowser Extensions? Want dan heb ik dat ook, scrollen met de pijltjes gaat nog wel ff, maar zodra je aan de pageup/pagedown knoppen zit gaatie flippen. Het lijkt er op dat TBE het geheugen van een pagina niet meteen vrijgeeft (ik denk ivm de 'undo close tab' functie) en als je dan een paar grote pagina's opent (bijv. show je desktop- of lekkere meiden-topics) dan looptie vast :/ (alhoewel het geheugen nog niet helemaal vol lijkt te zitten).

Zonder Tabbrowser Extensions kan ik makkelijk mijn hele geheugen voltanken en gaat hij pas flippen als er geen swap space meer over is ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Laatst online: 09:15
[rml][ Firefox] Edit user files[/rml]

Ik heb dit topic geopend voor de liefhebbers van het spelen met de userfiles :) Zo kunnen we dingen bespreken zonder andere dingen ertussen door, want ik kan hier niet echt code voor in de userfiles vinden :)

Afbeeldingslocatie: http://www.twc.sshunet.nl/~kjvdven/images/logo's/Untitled-1.png

Ik ben aan het editen geslagen, met wat gevonden files ziet er nu zo uit, nou ja, dat was eerder vandaag :P

Tevens zitten er ook wat snelheids tweaks in, pipelining etc :)

[ Voor 4% gewijzigd door joint_me op 05-03-2004 01:47 ]

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Hoe kan ik het voor mekaar krijgen dat Firefox een nieuwe tab opent ipv een compleet nieuwe browser als je op een _blank link klikt :? Ik vind het nl. erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:53

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

koelkast schreef op 05 maart 2004 @ 16:49:
Hoe kan ik het voor mekaar krijgen dat Firefox een nieuwe tab opent ipv een compleet nieuwe browser als je op een _blank link klikt :? Ik vind het nl. erg irritant.
Met de TBE (TabBrowserExtension), daar kun je aan geven dat er maar 1 instance van FF gestart mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-04 19:39

Unverter

Rediscover the web!

koelkast schreef op 05 maart 2004 @ 16:49:
Ik zou een extensie installeren.:
De eerste mogelijkheid is de Tabbrowser Extension. Deze is erg uitgebreid, maar geeft soms wel problemen..
Een andere mogelijkheid is het installeren van Tabbrowser preferences. Hierbij kun je alleen instellen hoe je startpagina moet worden geopend en hoe firefox links moet behandelen.
Ik heb ook wel eens gezien dat het mensen door aanpassingen configbestanden gelukt is. Ik weet zo niet waar ik dat gelezen heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Ik heb FireFox een paar dagen geleden op m'n systeem gezet, en ik moet zeggen dat het een lekker browsertje is :) Hij is niet echt snel te noemen, met de tabs gaat het niet helemaal goed, maar verder is het een sterke concurrent voor IE6 :P

Weet iemand hoe je IE favorites kan importeren? Ging niet helemaal goed tijdens de installatie.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
silentsnow schreef op 05 maart 2004 @ 17:15:
Weet iemand hoe je IE favorites kan importeren? Ging niet helemaal goed tijdens de installatie.
In IE kun je via het File-menu die dingen exporteren naar een bestand. Dat bestand kan je vervolgens weer met de Bookmarks Manager importeren :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Gert-Paul schreef op 05 maart 2004 @ 17:08:
[...]

Ik heb ook wel eens gezien dat het mensen door aanpassingen configbestanden gelukt is. Ik weet zo niet waar ik dat gelezen heb..
user_pref("browser.tabs.opentabfor.windowopen", true);

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
tofu schreef op 06 maart 2004 @ 18:25:
[...]

user_pref("browser.tabs.opentabfor.windowopen", true);
Aha, en in welk bestand moet ik dat zetten :? En waar staat dat bestand :? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

koelkast schreef op 06 maart 2004 @ 19:23:
[...]

Dit is aan te passen in het bestand user.js. Op http://texturizer.net/firefox/edit.html kun je vinden waar je dit bestand kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Is er ook een optie om .rar bestanden automatisch te saven? Bij een .exe kan die het automatisch opslaan door de link aan te klikken. Bij een .rar bestand krijg ik dat venster waar ik kiezen kan tussen 'openen met winrar' en 'save to disk'. Kan dat ook niet gewoon automatisch worden?

Ik heb al gekeken bij Tools - Options - Downloads. Dan bij 'File Types' staat geen .rar tussen. Maar ik zie ook geen optie om die er tussen te krijgen op de 1 of andere manier? Of is daar een plugin voor?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-05 16:02

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Ik ben zeer tevreden over FireFox. Op sommige momenten doet hij een beetje vreemd, maar de rest van de tijd werkt hij perfect en veel sneller dan IE. Ook kan ik nu al niet meer zonder tabbed browsen.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

GGS_VR6 schreef op 06 maart 2004 @ 20:01:
Is er ook een optie om .rar bestanden automatisch te saven? Bij een .exe kan die het automatisch opslaan door de link aan te klikken. Bij een .rar bestand krijg ik dat venster waar ik kiezen kan tussen 'openen met winrar' en 'save to disk'. Kan dat ook niet gewoon automatisch worden?

Ik heb al gekeken bij Tools - Options - Downloads. Dan bij 'File Types' staat geen .rar tussen. Maar ik zie ook geen optie om die er tussen te krijgen op de 1 of andere manier? Of is daar een plugin voor?
Als je rar download kun je aangeven of je hem moeten openen of opslaan. Vink dat de optie onderaan aan, zodat hij altijd die actie uitvoert. Vanaf dan kun je ook via de download opties dit aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
koelkast schreef op 06 maart 2004 @ 19:23:
[...]

Weet even te zeggen of het werkt, want bij mij doet het dus niks :'(
Mss user_pref("browser.tabs.opentabfor.windowopen", 1);
maar dat zou niet echt logisch en wat raar zijn .. (andere user tweaks werken perfect bij mij ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107243

hoe kan ik het in nederlands maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Gert-Paul schreef op 06 maart 2004 @ 21:21:
[...]

Als je rar download kun je aangeven of je hem moeten openen of opslaan. Vink dat de optie onderaan aan, zodat hij altijd die actie uitvoert. Vanaf dan kun je ook via de download opties dit aanpassen.
Dat werkt dus niet, dan krijg ik zo'n vakje die je niet kan vinken zeg maar, grijs. Waarom dat niet werkt is vraag 2 8)7

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
  • Laatst online: 19-06 08:25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Als ik een link in Thunderbird aanklik opent die altijd in het actieve FireFox tabje, maar wil dat voor die links een nieuwe tab geopend wordt. Hoe stel ik dat in? Heb de tabbrowser extension wel geinstalleerd, maar niets kunnen vinden :(

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
VonFoX schreef op 07 maart 2004 @ 11:37:
Als ik een link in Thunderbird aanklik opent die altijd in het actieve FireFox tabje, maar wil dat voor die links een nieuwe tab geopend wordt. Hoe stel ik dat in? Heb de tabbrowser extension wel geinstalleerd, maar niets kunnen vinden :(
Ga via Tools -> Options -> Extensions naar de instellingen van TBE. Zet daar in het eerste schermpje de Use Expert Preferences optie aan (weet niet zeker of die nodig is, maar is altijd wel handig). Ga nu naar Advanced use en kies voor Open any link in new tab of Open links which refer to other site, in new tab.

Tada :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Heb ik gedaan, maar werkt nog niet :( Ik denk dat deze instelling alleen betrekking heeft op FireFox zelf. Misschien is het wel een Thunderbird probleem?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

VonFoX schreef op 07 maart 2004 @ 16:36:
Heb ik gedaan, maar werkt nog niet :( Ik denk dat deze instelling alleen betrekking heeft op FireFox zelf. Misschien is het wel een Thunderbird probleem?
Volgens de Thunderbird help moet dit helpen:
http://texturizer.net/firefox/tips.html#beh_reuse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107243

heb maak ik firefox 0.8 vast aan met msn wat msn gebruikt standaard internetbrowser, vb als ik mij e-mail's wel bezien da opende hij geen firefox

en hoe installeer ik da nederlands firefox over mij engels heen juist heb die eng. geinstal., maar da nederlands zit in een zip packket

[ Voor 101% gewijzigd door Anoniem: 107243 op 07-03-2004 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

En dat werkt dus! _/-\o_

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:18
Waar ik een grote fan was van Firebird 0.7, heb ik nu toch een kleine irritatie mte Firefox 0.8. Als ik een pagina opstart als Tweakers.net schiet mijn processor load naar 100%, waarbij het Firefox-proces rustig 90% of meer gebruikt. Het gevolg hiervan is dat het browsen van site naar site erg traag gaat (interface niet bruikbaar totdat processor load afneemt, wat enkele seconden kan duren).

In user.js heb ik de volgende instellingen:

code:
1
2
3
4
5
6
// This one makes a huge difference. Last value in milliseconds (default is 250) 
user_pref("nglayout.initialpaint.delay", 0);
// Enable pipelining: 
user_pref("network.http.pipelining", true); 
user_pref("network.http.proxy.pipelining", true); 
user_pref("network.http.pipelining.maxrequests", 150);

Mijn laptop heeft de volgende specs:

Intel Celeron 1,1 Gigahertz
256MB Ram
16 mb (onboard) videokaart
Windows XP Home (classic interface)

Van firefox heb ik de standaard 0.8 release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-02 10:10
Mensen, ik wilde ook eens firefox proberen (vond firebird best lekker :P ), maar deze doet het niet bij mij :? Hij laadt even en dan niets meer...terwijl firebird perfect werkt. Doe ik iets verkeerd? Misschien dat deze vraag al eerder is gesteld en dat het antwoord supersimpel is...dan zeg ik sorry :P Weet een van jullie wat het kan zijn? Ik gebruik btw WinXP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Je bent al met een nieuw profiel begonnen? Je hebt - voor je ging installeren - al je thema's en extensies uitgeschakeld? Je hebt in een nieuwe directory geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
Ehm nieuw profiel? thema's en extensies? Ik zie die dingen niet bij de installer...en het staat gewoon in program files\firefox dir...

Heb het net weer geinstalled...maar nee, hij doet het nog steeds niet

[ Voor 24% gewijzigd door Oguz286 op 08-03-2004 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:25

Wok

Dakloos...

Ik heb FF0.8 nu ook sinds een weekje of twee geïnstalleerd en het bevalt mij prima :) Het geheel doet lekker lichtvoetig aan.

Wel heb ik last van een paar 'bugjes':

- Op GoT wordt gequote tekst niet helemaal goed weergegeven. De lijnen en tekst lopen door over de rechterrand van de lay-out:
code:
1
2
3
4
5
6
     |
     |
teksttekst
teksttekst
     |
     |

- Animated GIF-jes als de cheerleader smiley lopen niet goed, het lijkt wel of er frames worden overgeslagen
- Zeer irritant: Ik kan geen gebruik maken van Rabobank Internetbankieren. Als ik inlog krijg ik een leeg scherm.

Het laatste vind ik zeer irritant en bij deze wil ik vragen of er mensen zijn die hier een oplossing voor hebben. Om voor mijn bankzaken elke keer IE te moeten starten vind ik niet fijn...

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Wok schreef op 08 maart 2004 @ 22:40:
- Op GoT wordt gequote tekst niet helemaal goed weergegeven. De lijnen en tekst lopen door over de rechterrand van de lay-out:
Ligt aan de gecko-engine.
- Zeer irritant: Ik kan geen gebruik maken van Rabobank Internetbankieren. Als ik inlog krijg ik een leeg scherm.
Sluit dat scherm af en klik weer op 'betalen & sparen' om internetbankieren te starten, dan werkt het wel. Ik heb er ervaring mee ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32283

Wat vreemd, bij mij werkt Rabo internetbankieren wel via FF0.8. Hoewel ik de indruk heb dat het bij IE vaker in 1x goed gaat, terwijl ik met FF0.8 vaak de rabomelding krijg: "deze pagina is niet beschikbaar." Maar het werkt zeker wel!

Het is een prima browser. Ik heb nog steeds 56k6 (ADSL is besteld 8-) ) maar met de Adblocker gaat surfen erg acceptabel!
Uiteraard heb ik ook de "Browser uptime" plugin geinstalleerd :Y)
Dat probleempje met de quote-tekst heb ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Oguz286 schreef op 08 maart 2004 @ 22:35:
Ehm nieuw profiel? thema's en extensies? Ik zie die dingen niet bij de installer...en het staat gewoon in program files\firefox dir...

Heb het net weer geinstalled...maar nee, hij doet het nog steeds niet
Deinstalleer Firefox en zet Firebird er weer op. Ga dan naar Tools > Options en kies het tabblad Extensions en disable daar alle extensions. Installeer dan Firefox weer en start de Profile Manager (snelkoppeling staat in de Firefox-map in je Start-menu). Kies ervoor om een nieuw profiel te maken en start dan vervolgens met dat profiel op. Werkt het dan nog niet, moet je het even zeggen. Maar waarschijnlijk werkt het dan wel :) . Settings enzo moet je dan wel even handmatig overzetten naar dit nieuwe profiel. Switchen tussen twee profiele kan dus ook met de Profile manager.
code:
1
2
3
4
5
6
     |
     |
teksttekst
teksttekst
     |
     |
Is een bug in de Gecko-engine en dat ligt niet aan GoT. Als je het opgelost wil hebben, moet je even in Bugzilla zoeken en voten voor de bug of een oplossing schrijven :) .
- Animated GIF-jes als de cheerleader smiley lopen niet goed, het lijkt wel of er frames worden overgeslagen
Deze cheerleader ook? Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/22630/full.gif Die doet het bij mij namelijk goed.
Geen probleem mee gehad sinds ik drie dagen terug voor het laatst ben ingelogd daar.

In het algemeen geldt voor Firefox- en Mozilla-fouten dat ze vaak opgelost zijn door met een nieuw profiel te beginnen, dus probeer dat eerst even voordat je een fout meldt :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Laatst online: 08:34
Het laatste vind ik zeer irritant en bij deze wil ik vragen of er mensen zijn die hier een oplossing voor hebben. Om voor mijn bankzaken elke keer IE te moeten starten vind ik niet fijn...
Die is simpel, er komt een pop-up venster die geblockt wordt door FireFox.

Je kunt het zelf gaan uitzoeken als je wilt en als je er niet meer uit komt de spoiler gebruiken :Y)

'Tools' --> 'Options...' --> 'Web Features' --> 'Add Site...' --> 'bankieren.rabobank.nl' --> 'OK'
Een andere mogelijkheid is om op de 'i' met het blauwe cirkeltje te klikken, die linksonder in het venster verschijnt als je inlogt, en dan te kiezen voor 'Unblock Site'.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:25

Wok

Dakloos...

Robin Vreuls schreef op 08 maart 2004 @ 22:46:
[...]
Ligt aan de gecko-engine.
OK, weet ik dat ook weer. Ik kan er wel mee leven :)
[...]
Sluit dat scherm af en klik weer op 'betalen & sparen' om internetbankieren te starten, dan werkt het wel. Ik heb er ervaring mee ;).
Ik ga het meteen proberen! Tnx! :)

Hij doet het ! :*)
Japie_17 schreef op 08 maart 2004 @ 22:51:
[...]

Die is simpel, er komt een pop-up venster die geblockt wordt door FireFox.

Je kunt het zelf gaan uitzoeken als je wilt en als je er niet meer uit komt de spoiler gebruiken :Y)

'Tools' --> 'Options...' --> 'Web Features' --> 'Add Site...' --> 'bankieren.rabobank.nl' --> 'OK'
Een andere mogelijkheid is om op de 'i' met het blauwe cirkeltje te klikken, die linksonder in het venster verschijnt als je inlogt, en dan te kiezen voor 'Unblock Site'.
En dankzij deze tip kon ik ook mijn opdrachten uitvoeren :) Many thanx! :)

[ Voor 51% gewijzigd door Wok op 08-03-2004 22:55 ]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
Harm schreef op 08 maart 2004 @ 22:51:
[...]

Deinstalleer Firefox en zet Firebird er weer op. Ga dan naar Tools > Options en kies het tabblad Extensions en disable daar alle extensions. Installeer dan Firefox weer en start de Profile Manager (snelkoppeling staat in de Firefox-map in je Start-menu). Kies ervoor om een nieuw profiel te maken en start dan vervolgens met dat profiel op. Werkt het dan nog niet, moet je het even zeggen. Maar waarschijnlijk werkt het dan wel :) . Settings enzo moet je dan wel even handmatig overzetten naar dit nieuwe profiel. Switchen tussen twee profiele kan dus ook met de Profile manager.
Ik had geen extensies bij firebird blijkbaar, want de lijst was leeg. Ik heb een nieuwe profile gemaakt...en het werkt! Je bent geweldig dankje! :> :P

WTF? FireFox RUULT! Snel! Geweldig! :D (alleen werkt mijn site niet, layout vernaggeling, maar dat ligt aan mij :P )

[ Voor 8% gewijzigd door Oguz286 op 08-03-2004 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Weet iemand hoe je de favorieten kan exporteren als .url files? Ik wil ze namelijk 1) backuppen en 2) ook kunnen gebruiken/kopieren in IE. Dat backuppen is niet zo'n probleem (bookmarks.html) maar kopieren kom ik niet uit.

Hellup? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Hebben er hier meer mensen last van het feit dat FireFox er vanzelf uitvliegt onder Xp? Ik heb het zelf nog nooit gehad; maar hoorde van een normaal tevreden gebruiker dat het hem nog wel eens wilde gebeuren dat het dingen zonder waarschuwing afsloot :?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vraag eens aan die gebruiker of hij ook de Macromedia Shockwave plugin heeft geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Mike Jarod schreef op 11 maart 2004 @ 21:06:
Weet iemand hoe je de favorieten kan exporteren als .url files? Ik wil ze namelijk 1) backuppen en 2) ook kunnen gebruiken/kopieren in IE. Dat backuppen is niet zo'n probleem (bookmarks.html) maar kopieren kom ik niet uit.

Hellup? :P
1) op die manier backuppen kan niet.
2) je kan toch gewoon een bookmarks.html importeren in IE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Laatst online: 09:28
Ik werk nou al een tijdje met firefox (en daarvoor met firebird). Ik vind het opzich een perfecte browser, het enige wat me irriteert is dat de plaats op een pagina waar je je bevind niet wordt bewaard als je van een terug of verder gaat (klinkt een beetje vaag maar ik bedoel met back/forward knoppen) de positie op de pagina's dan weer gereset wordt :( Is dit een bug of een "feature"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
  • Laatst online: 19-06 08:25
tweak_dude schreef op 12 maart 2004 @ 10:24:
Ik werk nou al een tijdje met firefox (en daarvoor met firebird). Ik vind het opzich een perfecte browser, het enige wat me irriteert is dat de plaats op een pagina waar je je bevind niet wordt bewaard als je van een terug of verder gaat (klinkt een beetje vaag maar ik bedoel met back/forward knoppen) de positie op de pagina's dan weer gereset wordt :( Is dit een bug of een "feature"?
Is bekend ja, kan ik me ook best aan irriteren en het is een bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Pred schreef op 12 maart 2004 @ 10:58:
[...]

Is bekend ja, kan ik me ook best aan irriteren en het is een bug.
Als het een bug is zou het in Bugzilla moeten staan lijkt me, heb je een bugnummer voor me? Volgens mij is het namelijk 'by design' en dus een feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc

djc

Harm schreef op 12 maart 2004 @ 11:34:
Volgens mij is het namelijk 'by design' en dus een feature.
Waarom is dat dan een Good Thing (TM)? Ik vind het IE behavior in dezen namelijk ook prettiger.

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Manuzhai schreef op 12 maart 2004 @ 15:35:
[...]

Waarom is dat dan een Good Thing (TM)? Ik vind het IE behavior in dezen namelijk ook prettiger.
Dat bedoel ik in ieder geval niet ;) . Een bug is IMHO iets dat kapot is binnen de browser en dat wel goed zou moeten werken. Ik heb de afgelopen maanden behoorlijk wat gelezen op verschillende forums en weblogs over Firefox en Mozilla en ik ben dit scrollprobleem nooit tegengekomen. Het is nooit gereferenced ofzo en als het een bug zou zijn, dan zou dat toch gebeurt moeten zijn lijkt me. Ik vind het een gebrek aan Firefox, maar een bug zou ik het niet willen noemen. Want dan zijn ontbrekende features voor mijn idee altijd een bug, en dat is ook weer niet zo. Ik vind het dus in geen geval een 'good thing', IE-gedrag is inderdaad stukken logischer :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Harm schreef op 11 maart 2004 @ 22:15:
2) je kan toch gewoon een bookmarks.html importeren in IE?
Inderdaad _o_
Had eigenlijk nog nooit bij importeren>favorieten gekeken bij IE, ik doe altijd alles oldschool op bestandsniveau. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
:|

Net ff een nightly build geinstalleerd van Firefox, ik denk ik blijf mooi up-to-date dan.
Paf, alle favorieten en cookies etc weg. WTF?! Waarom moet dat. Mij is niks gevraagd!

En ik wil dat Google ding rechtsboven weg hebben en daarvoor in de plaats 4 standaard bookmarks. Waarom kan dat niet meer. Argh :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Phreak schreef op 19 maart 2004 @ 16:57:
:|

Net ff een nightly build geinstalleerd van Firefox, ik denk ik blijf mooi up-to-date dan.
Paf, alle favorieten en cookies etc weg. WTF?! Waarom moet dat. Mij is niks gevraagd!
Je zou je hele Phoenix map (profile in Application Data ) kunnen kopiëren en die dan hernoemen naar Firefox. Dit is de afgelopen tijd veranderd. Bij mij loopt de nieuwste nightly nog steeds vast zonder profiel (in XP, zou toch niet meer zo zijn.. :? ), maar kopiëren en hernoemen werkt bij bij.
En ik wil dat Google ding rechtsboven weg hebben en daarvoor in de plaats 4 standaard bookmarks. Waarom kan dat niet meer. Argh :|
Bij mij lukt het gewoon in de laatste build: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.7b) Gecko/20040318 Firefox/0.8.0+
Recht op de toolbar klikken (bv buttons) - Customize - Google zoekveld wegslepen naar het venster dat verschenen is en Bookmarks Toolbar Items verslepen naar je juiste plek.. Neem aan dat jij dat ook zo doet??

[ Voor 3% gewijzigd door Unverter op 19-03-2004 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

Ik heb hiervoor altijd Firebird gebruikt, maar heb net een nieuwe installatie van Windows XP Pro gedaan en nu wil ik Firefox gaan gebruiken.

Helaas werkt hij niet echt lekker op dit moment. Loopt op willekeurige momenten vast.
In het logboek van XP staat het volgende:

De toepassing, J:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe, heeft een fout gegenereerd De fout is opgetreden op 20-03-2004 om 14.42.09.237 De gegenereerde uitzondering is c0000005 op adres 1002B36E (xpcom!PL_InitEvent)

Hier kom ik niet echt verder mee.
Met andere programma's heb ik geen problemen.
Ik ga straks nog even Mozilla installeren om te kijken of die ook problemen geeft.

Misschien heeft iemand een idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
En welke Firefox-versie gebruik je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

Harm schreef op 20 maart 2004 @ 14:57:
En welke Firefox-versie gebruik je dan?
Het is versie 0.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-04 11:21
als ik nu iets wil downloaden komt er zon leuk schermpje van you have chosen to open en dan naam.ext from http://www.url.ext which is a ...bestand.

What should firefox do with this file?

en dan komt er een zon pop-down dingetje waar je maar 1 kan kiezen(klapt niet uit) en dan kan je alleen nog maar op cancel drukken, en niet op ok 8)7

dan kan je wel handig doen met save file to disk, maar als het bestand wordt aangeroepen door een phppagina werkt dat dus niet.....

Hoe los ik het op? want het is dus echt erg irritant, en ik overweeg weer om naar iexplore terug te stappen.

Ook krijg ik geen scrollbalken meer te zien |:(

Oke heb net de tabbrowser extensions geinstalleerd, en nu als ik firefox opstart, krijg ik een schermpje van die extension, en kan ik twee opties aanvinken, iets met mac os en met sleipnir settings. en dan moet je op oke klikken, maar als ik daar op klik doet ie niks.

Ik dacht dat firefox het surfplezier zou vergroten, maar dat is niet echt zo :X

[ Voor 22% gewijzigd door dev icey op 21-03-2004 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Daar heb ik niet zo veel aan :P . Ik gebruik ook Firefox 0.8, maar zeer waarschijnlijk zijn onze versies toch behoorlijk anders aangezien ik een nightly draai :) . Dus zou je eens onder Help > About... (ofzo aangezien ik hier geen Firefox/Mozilla heb op m'n stage) willen kijken wat voor useragentstring daar staat en die hier c/p'en?
dev icey schreef op 21 maart 2004 @ 14:12:
als ik nu iets wil downloaden komt er zon leuk schermpje van you have chosen to open en dan naam.ext from http://www.url.ext which is a ...bestand.

en dan komt er een zon pop-down dingetje waar je maar 1 kan kiezen(klapt niet uit) en dan kan je alleen nog maar op cancel drukken, en niet op ok 8)7

dan kan je wel handig doen met save file to disk, maar als het bestand wordt aangeroepen door een phppagina werkt dat dus niet.....

Hoe los ik het op? want het is dus echt erg irritant, en ik overweeg weer om naar iexplore terug te stappen.
Waar heb je dit? Kun je dit illustreren met een URL naar een plek waar je hier last van hebt?
Teruggaan naar de standaard Firefox-skin en je scrollbalken zijn terug. Daarna alleen nog maar themes installeren waarvan zeker is dat ze ook werken in Firefox 0.8 en dus geen oude themes meer installeren. De verschillen tussen de oude themes en de nieuwe zijn daarvoor veel te groot, zoals je ook gemerkt hebt :) .
Oke heb net de tabbrowser extensions geinstalleerd, en nu als ik firefox opstart, krijg ik een schermpje van die extension, en kan ik twee opties aanvinken, iets met mac os en met sleipnir settings. en dan moet je op oke klikken, maar als ik daar op klik doet ie niks.
Start Firefox eens met een compleet nieuw profiel en ga dan extensions installeren. Zeer waarschijnlijk gaat het dan wel goed, ervan uitgaande dat je de laatste versie van TBE hebt enzo. Dit probleem ontstaat namelijk meestal door een opeenstapeling van zaken uit profielen die met elkaar conflicteren.
Firefox kan het surfplezier zeker wel vergroten, maar het is wel noodzakelijk dat je dan de installatieinstructies volgt. Anders krijg je inderdaad allerlei rare en op het oog onverklaarbare fouten. Dus succes ermee :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc

djc

Harm schreef op 22 maart 2004 @ 11:09:
[(ofzo aangezien ik hier geen Firefox/Mozilla heb op m'n stage)
Waarom niet!? :O

Overigens _/-\o_ voor je geduld met al die n00bs hier. :)

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
  1. Omdat ik niet iedere keer op hetzelfde werkstation zit.
  2. Omdat ik er maar vijf weken zit, nu nog maar twee.
  3. Omdat ik geen installatierechten heb en het dan dus ook niet de bedoeling is dat ik allerlei andere programma ga installeren via zipjes enzo :P .
  4. Omdat het CMS waarmee ik mag werken het alleen in IE doet :X .
Manuzhai schreef op 22 maart 2004 @ 18:04:
Overigens _/-\o_ voor je geduld met al die n00bs hier. :)
Ik moet toch op een manier mijn 'crewfora <-> niet-crewfora'-ratio in balans krijgen ;) :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Topbrowser, ik ben er zeker tevreden mee en wil niet meer zonder gestures en tabs. Jammer vindt ik wel dat sommige simpele standaard dingen via de extentions gedowed moeten worden.
Gestures bijvoorbeeld, en dat een nieuwe tab (CTRL+t) autom de homepage bevat. Met name die tweede lijkt me erg vanzelfsprekend maar je moet het zelf downen om het in te kunnen stellen. Onnodig in mijn ogen.

A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
koekeeghan schreef op 23 maart 2004 @ 16:22:
Gestures bijvoorbeeld, en dat een nieuwe tab (CTRL+t) autom de homepage bevat. Met name die tweede lijkt me erg vanzelfsprekend maar je moet het zelf downen om het in te kunnen stellen. Onnodig in mijn ogen.
Gestures vind ik vervelend en ik wil ze helemaal niet in mijn browser. Hetzelfde geldt voor het openen van de startpagina in een nieuwe tab: dat wil ik niet, ik kies zelf wel wat ik daar wil hebben :) . Als die dingen standaard aanwezig zijn vind ik dát weer onnodig.

Het feit dat ik andere ideeën heb over een browser geeft al weer aan dat dit soort zaken juist via een extension geregeld moeten worden, om zoveel mogelijk gebruikers tevreden te stellen. Jij kunt gemakkelijk je extensie installeren en ik hoef niets te doen met deze werkwijze. Dat is IMHO het handigste; ook als het andersom zou zijn trouwens ;) .

Het goede nieuws is overigens wel dat er een versie van Firefox 1.0 uit zal komen waarin een aantal veelgebruikte extensions zijn gebundeld. Deze kunnen vervolgens tijdens de installatie gekozen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb dit in de Engelse versie gevonden. Maar niet in de Nederlandse die ik nu gebruik. Nou ja gevonden, het stond opeens standaard aan.

Waar kan ik instellen dat Mozilla moet waarschuwen als ik een venster sluit waarin meerdere tabbladen zijn geopend.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 17264 op 24-03-2004 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Anoniem: 17264 schreef op 24 maart 2004 @ 07:22:
Waar kan ik instellen dat Mozilla moet waarschuwen als ik een venster sluit waarin meerdere tabbladen zijn geopend.
Geen idee, dat is er pas na 0.8 in gekomen (#189888).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc

djc

Harm schreef op 22 maart 2004 @ 19:26:
<ol><li>Omdat ik niet iedere keer op hetzelfde werkstation zit.</li><li>Omdat ik er maar vijf weken zit, nu nog maar twee.</li><li>Omdat ik geen installatierechten heb en het dan dus ook niet de bedoeling is dat ik allerlei andere programma ga installeren via zipjes enzo :P .</li><li>Omdat het CMS waarmee ik mag werken het alleen in IE doet :X .</li></ol>
Let's see...

1. Hm, nou, okay.
2. Poepreden.
3. Juist! Toch?
4. Kakreden.

Goeed, dat was dan weer het anaal-gefaseerde kwartiertje. Wat het topic niet betreft: wist je al dat een Remo Juul mag uitgeleiden? Nu zijn we echt wel gaaf.

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Nu online
Ik heb een probleempje met Firefox.
Als ik een topic bekijk met daarin een groot aantal foto's dan loopt Firefox helemaal vast lijkt het wel. Alsof het niet gaat vanwege geheugengebrek ofzo. Ik heb echter 1GB geheugen in mijn bak zitten dus daar kan het niet aan liggen. In IE werkt het allemaal wel prima.

Is dit bekend en/of kan ik er wat aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Phreak, helaas je bent niet de enige, dit is een bekende bug...

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
Heb je ook TBE, want dan heb ik het ook. Vooral als je een stuk of drie topic's met veel plaatjes opentrekt (ik heb 512MB, dus dat zal wel wat sneller gaan ;) ). Zonder TBE kan ik makkelijk tien pagina's na elkaar opentrekken.

Als je in Winxp naar de task manager kijkt bij de tab performance, dan zie je zonder TBE het geheugengebruik toenemen en bij een bepaalde waarde wordt oude data verwijderd ofzo en stijgt het niet verder. Bij TBE blijft het geheugen maar vollopen, maar al voor het geheugen helemaal vol zit gaat mijn firefox flippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Nu online
Nope geen TBE hier.
Vind het behoorlijk slecht van Firefox dat het niet lekker wil lopen.

Heb maar een extension geinstalleerd waarmee ik een linkje kan openen dat wordt geopend in IE. Wel handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Phreak schreef op 29 maart 2004 @ 12:34:
Nope geen TBE hier.
Ik gok eigenlijk op een ander probleem ;) . Heb je het al eens met een nieuw en dus schoon profiel geprobeerd? Firefox al eens helemaal verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Waarschijnlijk ligt het daar aan :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39835

Phreak schreef op 29 maart 2004 @ 12:34:
Nope geen TBE hier.

Heb maar een extension geinstalleerd waarmee ik een linkje kan openen dat wordt geopend in IE. Wel handig :)
LOL :), ik ben eigenlijk zelf weer terug naar IE, na een jaar lang firebird gebruikt te hebben. IE is gewoon sneller op mijn computer, logisch opzich, zit namelijk helemaal ingebakken in XP. Verder toch iets te vaak dat sites niet allemaal werken bij firebird. Heb wel wat minder veiligheidsgevoel bij IE :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Geen idee of het inmiddels is opgelost...

maar zie: [rml][ FireFox] Scrollbalk mist[/rml]/

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Nu online
Anoniem: 39835 schreef op 29 maart 2004 @ 14:07:
[...]

LOL :), ik ben eigenlijk zelf weer terug naar IE, na een jaar lang firebird gebruikt te hebben. IE is gewoon sneller op mijn computer, logisch opzich, zit namelijk helemaal ingebakken in XP. Verder toch iets te vaak dat sites niet allemaal werken bij firebird. Heb wel wat minder veiligheidsgevoel bij IE :)
Ik wil eigenlijk niet terug naar IE. Tabbed browsing en de ingebakken pop-up blocker vind ik gewoon superfijn aan Firefox. De beschikbare extensions zijn ook erg fijn :)

Maar ik ga Firefox wel ff opnieuw installeren met een schoon profiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Vaag... ik kan op T.net geen main items meer zien:
Afbeeldingslocatie: http://www.elitewarriors.nl/files/tweakers_ff.jpg

Draai de 0.8, tot Maandag geen probs en ineens...

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Roeligan schreef op 31 maart 2004 @ 08:11:
Vaag... ik kan op T.net geen main items meer zien. [..] Draai de 0.8, tot Maandag geen probs en ineens...
Hier geen problemen, probeer je cache van Firefox eens leeg te gooien, wellicht dat dat kan helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

that's it... thx :)

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:23

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik kan dit zo niet in het topic terugvinden, maar als ik in Firefox een grote (in dataverbruik, dus lang en veel plaatjes) pagina open, dan wordt het venster niet gerefreshed als ik page-down. Er blijft dus gewoon de vorige pagina staan. Als ik scroll met de scrollbar dan dan komt er soms wel een refresh, soms niet.

Probeer maar eens met Het treinentopic.

Ik geloof niet dat het aan te weinig ram ligt, zie maar mijn specs:
Athlon XP1800+
1024Mb RAM
Windows 2000 SP2

Is dit een bekend probleem of ben ik de enige?

Signatures zijn voor boomers.

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.