[Firefox 0.8] Wat vinden we er van? (was: firebird) Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 6.237 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Spyke schreef op 20 februari 2004 @ 00:38:
Ik heb gemerkt dat de tekst "All files have finished downloading" een soort hyperlink is. Ik heb het al opgemerkt sinds ze over zijn gegaan op het nieuwe download-systeem in versie 0.7+. Je kan op de link klikken, maar er gebeurt niets (afgezien van het tijdelijk zwart worden van de tekst).

[afbeelding]

Heeft iemand anders dit ook of een verklaring hiervoor? Zou dit een link moeten zijn dat de laatst gedownloade file of de downloadmanager opent?
dat ding switcht naar je download manager, maar ik vond die popup zo irritant dat ik hem maar meteen gesloopt heb (8>
(browser.download.manager.showAlertOnComplete = false)

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Sinds vandaag start Firebird 0.8 bij mij niet meer op. Ik heb gisterenavond nog even met de Nederlandstalige 0.7 gewerkt (gewoon unzipped naar een map), misschien dat dat er iets mee te maken heeft.

Wat heb ik al geprobeerd?
- PC herstarten
- Firefox verwijderen, de map van Firefox compleet verwijderen en dan herinstalleren

Heeft er iemand tips hoe ik Firefox terug aan de praat kan krijgen?

edit:
Dit alles speelt zich af onder Windows XP

[ Voor 7% gewijzigd door WimB op 20-02-2004 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Naast de FireFox map verwijderen, moet je ook de instellingen van FireFox verwijderen, deze zitten in C:\Documents and Settings\yserbane\Application Data\Phoenix

[ Voor 15% gewijzigd door pasta op 20-02-2004 09:00 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Zelfs voor de PDA is er nu een Mozilla Minimo 0.1 (Firefox?) Browser :) http://www.mozillazine.org

[ Voor 6% gewijzigd door Br@m op 20-02-2004 10:56 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:06

Puck

W32.Deadcode.A

Loopt prima hier! Alleen mis ik nog de optie om een geluidje te laten horen als er een pop-up geblokt wordt. Dat wil ik namelijk wel graag weten, en dat vind ik handiger dan een schermpje die je moet wegklikken (die je nu dus krijgt, heb je nog een pop-up :P)

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
PuCK schreef op 20 februari 2004 @ 11:18:
Loopt prima hier! Alleen mis ik nog de optie om een geluidje te laten horen als er een pop-up geblokt wordt. Dat wil ik namelijk wel graag weten, en dat vind ik handiger dan een schermpje die je moet wegklikken (die je nu dus krijgt, heb je nog een pop-up :P)
Een schermpje wat je weg moet klikken :? Nog nooit gezien, alleen de eerste keer als je net FF geinstalleerd hebt volgens mij, en daarna nooit meer gezien. Je ziet wel links onder in beeld een [i] staan als er popups geblockt zijn

[ Voor 3% gewijzigd door Br@m op 20-02-2004 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb een vraagje. Ik heb de nieuwste nightly geïnstalleerd (Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.7a) Gecko/20040220 Firefox/0.8.0+) en het lukt mij niet om bookmarks te exporteren (niet naar een nieuw bestand en ook niet naar een bestaand bestand). Firefox crasht dan namelijk. Zouden jullie dat ook even willen proberen? Met een nieuw profiel natuurlijk ;) . Nightlies zijn hier te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Harm schreef op 21 februari 2004 @ 16:02:
Ik heb een vraagje. Ik heb de nieuwste nightly geïnstalleerd (Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.7a) Gecko/20040220 Firefox/0.8.0+) en het lukt mij niet om bookmarks te exporteren (niet naar een nieuw bestand en ook niet naar een bestaand bestand). Firefox crasht dan namelijk. Zouden jullie dat ook even willen proberen? Met een nieuw profiel natuurlijk ;) . Nightlies zijn hier te vinden.
Yep, hier precies hetzelfde. Heb hier ook de laatste build van gisteren.
Maar je kan die bookmark.html toch gewoon kopieren met Total Commander of verkenner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Ja, maar ik wil hem gewoon exporteren zonder daarvoor mijn file system in te hoeven duiken ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Ik doe nooit in/exporteren. Mijn bookmark.html (backup) staat netjes op een veiilige plaats zodat ik die zo kan kopieren naar mijn nieuwe profiel als dat nodig is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Dat doe ik dus ook, alleen ik exporteer bookmarks.html dus iedere keer als ik weer een setje bookmarks heb toegevoegd :) . Maarre, het is in ieder geval een bekende bug, though er nog geen bug report is gefiled. Zal ik dat dan maar doen? *shivers* ;)

[edit]
Ik weet niet wat het is :D . Maar nu staan er ineens wel bugreports hierover :P .

[ Voor 59% gewijzigd door Harm op 21-02-2004 16:15 . Reden: BTW ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PommeFritz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07-2024

PommeFritz

...geen friet

Geen probleem hier met exporeren bookmarks, ik gebruik: (Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.7a) Gecko/20040218 Firefox/0.8.0+ (Lohvarn)
Zie ook The burning edge voor een blog over de fixes en issues met de nightlies.

FireFox - neem het web in eigen hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
PommeFritz schreef op 21 februari 2004 @ 16:12:
Geen probleem hier met exporeren bookmarks, ik gebruik: (Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.7a) Gecko/20040218 Firefox/0.8.0+ (Lohvarn)
Zie ook The burning edge voor een blog over de fixes en issues met de nightlies.
Dat is niet de laatste nightly ;) , dus waarschijnlijk (naja, ik weet het wel zeker :P ) is het na jouw build pas gebroken :P .

[edit]
En over TBE, daar heb ik net ook gevraagd of het een bekende bug was :) . Was dus niet nodig geweest als ik beter had gekeken in Bugzilla :o .

[ Voor 13% gewijzigd door Harm op 21-02-2004 16:17 . Reden: BTW ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Klein probleempje met firefox heb ik ook, nl als ik bestanden met de IE manier van rechtermuisknop "Save target as" wil doen, kan ik hiervoor geen alternatief vinden...

of ik zit ik weer eens te slapen ?? 8)7

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:53
"save link to disk" :?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05:11

Entity

9000rpm

Eigenlijk is het best een onlogische naam voor die functie. Je wilt de link niet saven, maar hetgeen hij naartoe linkt, de target dus. IE's benaming is wat logischer.

Maar goed, als je het eenmaal weet, is het niet zo erg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Die bookmarks-bug is hier terug te vinden in Bugzilla :) . Place your votes ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-06 22:51

twi

Zelf heb ik last van popups die m'n windows blijven resizen. Ik kan nergens een optie vinden (ook in voor de hand liggende extensies) die ervoor zorgen dat m'n browserwindow nooit geresized wordt. Iemand die dit wel heeft gevonden?

Voor de rest een enorm goeie browser :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
twi schreef op 21 februari 2004 @ 19:12:
Zelf heb ik last van popups die m'n windows blijven resizen. Ik kan nergens een optie vinden (ook in voor de hand liggende extensies) die ervoor zorgen dat m'n browserwindow nooit geresized wordt. Iemand die dit wel heeft gevonden?
Tools > Options... > Web Features > Vinkje aanzetten bij Enable Javascript (staat al aan als het goed is) > [Advanced...] > En dan wat vinkjes weghalen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• original4u
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-06 14:28
Ik heb vandaag opeens problemen met tweakers.net met m'n Mozilla 0.8 browser
het duurt erg lang het laden en de helft laad gewoonweg niet!
Als ik exploder op start doet tweakers het wel snel(3seconden alles geladen)

Heeft iemand dit probleem ook met 0.8 mozilla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Harm schreef op 21 februari 2004 @ 19:16:
[...]
Tools > Options... > Web Features > Vinkje aanzetten bij Enable Javascript (staat al aan als het goed is) > [Advanced...] > En dan wat vinkjes weghalen :) .
_o_ Dit had ik ook, meteen veranderd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mind_
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

mind_

evil smile

original4u schreef op 21 februari 2004 @ 19:31:
Ik heb vandaag opeens problemen met tweakers.net met m'n Mozilla 0.8 browser
het duurt erg lang het laden en de helft laad gewoonweg niet!
Als ik exploder op start doet tweakers het wel snel(3seconden alles geladen)
en paar keer geprobeerd te herladen op een ander tijdstip??

en weet iemand waar ik kan instellen hoeveel downloads die tegelijk doet, want bij mij download hij er maar 2 tegelijk :'(

com·pu·ter (de ~ (m.), ~s) 1 elektronische informatieverwerkende machine die door een reeks gecodeerde instructies wordt bestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
mind_ schreef op 21 februari 2004 @ 20:07:
en weet iemand waar ik kan instellen hoeveel downloads die tegelijk doet, want bij mij download hij er maar 2 tegelijk :'(
about:config misschien, maar daar zie ik zo 1-2-3 niet wat staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-06 16:29
[...]
Ahh, daar zaten die options. Thx voor de tip. _/-\o_

Op dit moment gebruik ik nog Firebird 0.7, maar nadat ik een adres heb getypt in de adresbalk komt deze url niet in het lijstje te staan (een dropdown-menu met laatst bezochte website's red.) welke in Internet Explorer wel het geval. Nu staan ze gewoon in een random volgorde is daar ook iets aan te doen. Dat vond ik in het begin nog al hinderlijk, nu kan ik redelijk rap blindtypen maar voor mensen die dat niet kunnen is z'n snelmenu'tje toch wel handig (tenminste mijn vader dan :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tije
  • Laatst online: 17-12-2024
Ik gebruikte eerst nooit mozilla firebird, maar nu firefox uit is ben ik toch nieuwschierig geworden en heb ik het even geprobeerd.
Inmiddels heb ik zoveel mogelijk IE icons die ik kon vinden verwijderd op mijn PC.

Ben er dus zeer tevreden over :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Sybr_E-N schreef op 21 februari 2004 @ 20:17:
Op dit moment gebruik ik nog Firebird 0.7, maar nadat ik een adres heb getypt in de adresbalk komt deze url niet in het lijstje te staan (een dropdown-menu met laatst bezochte website's red.) welke in Internet Explorer wel het geval. Nu staan ze gewoon in een random volgorde is daar ook iets aan te doen. Dat vond ik in het begin nog al hinderlijk, nu kan ik redelijk rap blindtypen maar voor mensen die dat niet kunnen is z'n snelmenu'tje toch wel handig (tenminste mijn vader dan :))
Je bent niet de enige die dit is opgevallen, en deze bug is daarom gisteren gepatched en in de nightly van gisteren moet het dan ook goed gaan :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikenl

mikenl

BMW 730i

Sander Prinsen schreef op 21 februari 2004 @ 18:03:
[...]

Eigenlijk is het best een onlogische naam voor die functie. Je wilt de link niet saven, maar hetgeen hij naartoe linkt, de target dus. IE's benaming is wat logischer.

Maar goed, als je het eenmaal weet, is het niet zo erg :)
Nix hoor... dan sla je idd de link op, niet het bestand....

Het probleem heb ik bij een bekende mp3 download-site, waarbij je verplicht bent om met 'save target as' blabla te werken, en met firefox krijg ik het gewoon niet voor elkaar... wel jammer want het is een lekker snelle browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
mikenl schreef op 22 februari 2004 @ 11:45:
[...]

Het probleem heb ik bij een bekende mp3 download-site, waarbij je verplicht bent om met 'save target as' blabla te werken, en met firefox krijg ik het gewoon niet voor elkaar... wel jammer want het is een lekker snelle browser.
Dat vind ik dan toch vreemd, want ik heb het daarnet met twee links geprobeerd (1. een mp3-bestand en 2. de homepagelink van een gebruiker hier) en in beide gevallen werd het achterliggende bestand opgeslagen. Dus ik snap niet wat er dan bij jullie verkeerd gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
mikenl schreef op 22 februari 2004 @ 11:45:
[...]

Dan doe je toch eht iets fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikenl

mikenl

BMW 730i

Mmm, misschien dat het specifiek aan deze site lig, zou kunnen want zoveel heb ik nog niet gedownd na installatie.

Weet niet of ik de link mag geven om te testen, ivm met boze moderators bedoel ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

mikenl schreef op 22 februari 2004 @ 13:19:
Mmm, misschien dat het specifiek aan deze site lig, zou kunnen want zoveel heb ik nog niet gedownd na installatie.

Weet niet of ik de link mag geven om te testen, ivm met boze moderators bedoel ik...
Wat gaat er precies fout dan (dat kan je ook uitleggen zonder een link te geven ;) )? Wat doet het precies niet?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikenl

mikenl

BMW 730i

Is nu ff lastig om de situatie te reproduceren, ben nu op m'n werk :-(
Maar het gaat als volgt : om de mp3 te kunnen downloaden met je normaal met IE dus rechtermuisklikken en saven, je krijgt netjes de bestandsnaam blabla.zip (dus gezipte mp3's). geen probleem.

Met FF krijg je ook een 'save' menu maar de bestandsnaam is een bestand met een voor mij onbekende extensie (die ik nu dus niet meer precies weet, zal het vanav. nog es proberen) iets met .bhp ofsow.

- Ow, en misschien wel belangrijk ik werk met 98SE

[ Voor 9% gewijzigd door mikenl op 22-02-2004 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Kan dit niet aan liggen aan het feit dat IE op een brakkere (maar daardoor in sommige gevallen wel werkbaardere) manier met headers omgaat? Firefox is daar wat kieskeuriger in en doet daarom soms dingen anders dan IE zou doen waardoor dus volgens mij dit soort verschillen/problemen zouden kunnen ontstaan :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-06 14:11
Is er al een Nederlandse vertaling van Firebox (windows)? Ik kan alleen vertalingen vinden voor Mozilla Suite en Thunderbird. Firebird en Firefox niet.

Gezocht op
http://savannah.nongnu.org/projects/mozilla-nl/
http://www.mozbrowser.nl/ + forum
http://texturizer.net/mozilla/nl/firebird/
google natuurlijk.

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikenl

mikenl

BMW 730i

Nou... zo'n idee had ik er ook al van, helaas is er dan weinig aan te doen, voorlopig dan.

Ik meen dat het eigenlijk ook nog maar een Beta is toch ?
En, veel belangrijker je mag een gegeven paard niet in de bek kijken, toch ? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HielkeJ
  • Niet online
Kan iemand mij vertellen waar Firefox de favorieten opslaat :?

Ik kan ze niet vinden en zoeken op GoT helpt ook niet echt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
HielkeJ schreef op 22 februari 2004 @ 19:50:

In je profiiel map als bookmark.html. Standaard is dat dacht ik van: c:\documents and Settings\naam\Application Data\Phoenix\Profiles. Zo ongeveer. Dit is zo bij XP.

Ikzelf heb er: D:\Internet\FireFox\Bram\ van gemaakt :)

[ Voor 8% gewijzigd door Br@m op 22-02-2004 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
HielkeJ schreef op 22 februari 2004 @ 19:50:

Het is ook mogelijk om je bookmarks te exporteren :) . Menuutje Bookmarks > Manage Bookmarks... > menuutje File > Export...

Deze optie werkt overigens niet in de laatste nightlies, aangezien Fx dan crasht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76427

Is het mogelijk om de favorieten in de zij-frame te laten plaatsen zoals gebeurt met de History (ctrl+h). Na een paar weekjes browsen met Firefox begin ik toch wel een beetje heimwee te krijgen naar de gewone Mozilla browser...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Menuutje View > Sidebar > Bookmarks (Ctrl+B)

Dat zou het moeten doen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76427

|:( ah, stom van me. Ik had gewoon wat verder moeten kijken. Nonetheless, duizend maal dank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomas
  • Niet online
Misschien lees ik er wel helemaal overheen, maar voor alle mensen die problemen hebben met het backuppen van hun bookmarks.
Ik gebruik al een hele tijd de bookmark backup extension, die zet ieder keer dat je FF afsluit een backup weg van je bookmarks in een map die je zelf kiest.

Deze heeft het bij mij tot nu toe nog in alle buillds die ik geprobeerd heb gedaan (en dat zijn er al heel wat)
http://texturizer.net/firefox/extensions/#bookmarkbackup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolfbeast
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-05-2012
firefox 0.8, tja..
heb het geprobeerd, zowel de officiele als de geoptimizede build voor m'n systeem.. browsen/renderen is sneller maar... zonder scrollbar voor mijn pagina's wordt het toch wel erg vervelend (en ik laat mijn vinger en mijn muiswiel liever nog langer meegaan dan vandaag ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
wolfbeast schreef op 22 februari 2004 @ 23:57:
firefox 0.8, tja..
heb het geprobeerd, zowel de officiele als de geoptimizede build voor m'n systeem.. browsen/renderen is sneller maar... zonder scrollbar voor mijn pagina's wordt het toch wel erg vervelend (en ik laat mijn vinger en mijn muiswiel liever nog langer meegaan dan vandaag ;) )
Gokje, je hebt de release notes niet gelezen? Daarin staat namelijk de oplossing voor je probleem :) .
  1. Begin met een nieuw en schoon profiel.
  2. Voordat je 0.8 installeert al je extensions disablen.
  3. Maak gebruik van de standaardtheme en niet van oudere themes, want die werken niet goed.
Veel plezier met Firefox :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Laatst online: 28-07-2022

djc

mikenl schreef op 22 februari 2004 @ 13:35:
Maar het gaat als volgt : om de mp3 te kunnen downloaden met je normaal met IE dus rechtermuisklikken en saven, je krijgt netjes de bestandsnaam blabla.zip (dus gezipte mp3's). geen probleem.
Wat ik overigens een coole (gerelateerde feature vindt): als je QuickTime plug-in geinstalleerd hebt speelt je mp3-tje gewoon direct in de browser... Redelijk nuttig voor dingetjes uit de HK e.d.

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Laatst online: 03-06 10:36

Roeligan

Feyenoord

[...]
Damn die zocht ik ook... thx

Ik ben aan MiniTix aan het implementeren in een van onze applicaties (online betalen via rabobank) en die openen een window en resizen, met het testen werd ik helemaal gek van het resizen (als je met TBE werkt)

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105758

ik heb altijd mozilla gebruikt, en net voor de grap firefox erop gezet. maar wat een verbetering. Je wilt dr U tegen zeggen.

Vooral de downloadmanager. eenmaal klaar met downloaden komt dr netjes een popup onder in beeld. geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomerang
  • Niet online
Justice schreef op 22 februari 2004 @ 14:10:
Is er al een Nederlandse vertaling van Firebox (windows)? Ik kan alleen vertalingen vinden voor Mozilla Suite en Thunderbird. Firebird en Firefox niet.

Gezocht op
http://savannah.nongnu.org/projects/mozilla-nl/
http://www.mozbrowser.nl/ + forum
google natuurlijk.
De firefox vertaling is momenteel nog in ontwikkeling. Wanneer deze uitkomt zal je deze kunnen downloaden op de vernieuwde Mozilla-NL site, die bij mozdev gehost wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Boomerang schreef op 23 februari 2004 @ 10:27:
De firefox vertaling is momenteel nog in ontwikkeling. Wanneer deze uitkomt zal je deze kunnen downloaden op de vernieuwde Mozilla-NL site, die bij mozdev gehost wordt.
Ik weet niet wie deze site onderhoud, maar deze loopt echt achter nog. Hier hebben ze het nog over Firebird 0.6 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomerang
  • Niet online
Br@m schreef op 23 februari 2004 @ 11:00:
[...]

Ik weet niet wie deze site onderhoud, maar deze loopt echt achter nog. Hier hebben ze het nog over Firebird 0.6 |:(
Zal wel een typfout zijn, want onderaan heeft men het wel over firefox 0.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Boomerang schreef op 23 februari 2004 @ 11:19:
Zal wel een typfout zijn, want onderaan heeft men het wel over firefox 0.8
Dat wordt gelinkt naar het originele engelstalige new's, maar maakt voor de rest niet uit hoor. Maar die 0.6 staat er al vanaf dat 0.6 er was. :) Denk dat die site niet meer geupdate wordt voor de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Iemand ook problemen met de alt text voor images? Ook het acronym attribute lijkt niet te werken???

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephilim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-06 21:35
Roeligan schreef op 24 februari 2004 @ 11:22:
Iemand ook problemen met de alt text voor images? Ook het acronym attribute lijkt niet te werken???
Met geen van beide al problemen ondervonden. Welke problemen heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomerang
  • Niet online
Het alt-attribuut wordt door IE weergegeven als je je muiscursor erop houdt. Dit is echter niet zo afgesproken bij het W3C.

Waarschijnlijk bedoel je het title attribuut:

[img]"plaatje.jpg"[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc

djc

Boomerang schreef op 24 februari 2004 @ 11:44:
Het alt-attribuut wordt door IE weergegeven als je je muiscursor erop houdt.
Als ik me niet vergis is er een extensie die hetzelfde doet voor Firefox.

[ Voor 12% gewijzigd door djc op 24-02-2004 11:55 ]

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Dan testen we dat even uit :) .

Plaatje met alt-attribuut:
alt: alyssa.jpg

Plaatje met title-attribuut:
alt: alyssa.jpg

Acronym:

Abbreviation (doet het niet in IE):
UN

[ Voor 2% gewijzigd door Harm op 24-02-2004 11:56 . Reden: BTW ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Ok... het acronym werkt wel, typo van mijzelf |:(

Ik zal de alt's verwerken naar title.

edit:

Lang leve de extended replace in CF studio, 133x alt= vervangen door title=

[ Voor 37% gewijzigd door Roeligan op 24-02-2004 12:03 ]

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:57

KroeT

[...]

Is het eigenlijk mogelijk om een IE equivalent van In-line autoaanvullen te gebruiken in FF?

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Als het goed is vraagt ie daarom als je de 1e keer een form invult.

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-06 21:39

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Roeligan schreef op 24 februari 2004 @ 11:59:
Ik zal de alt's verwerken naar title.
alt en title hebben twee verschillende functies overigens. het alt attribuut geeft een tekstuele beschrijving die je moet zien als een mogelijke vervanging van het plaatje, mocht een client het plaatje niet weer kunnen geven (bestand weg, tekst-based-browser, andere slechte reden). Title geeft (doh) een titel aan het plaatje. Een title is dan dus ook vele male logischer in een tooltip.

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
Je moet de alt EN title attribuut gebruiken Roeligan. Alt voor wanneer je geen images kan bekijken (browser of uitgezet) (text alternatief voor het plaatje, dus een uitleg) en title voor de tooltip en extra informatie (bijv. foto gemaakt in spanje - dus niet alternatief voor het plaatje, maar uitleg).

Iemand ondertussen al een nederlandse versie gevonden btw?

[ Voor 10% gewijzigd door Justice op 24-02-2004 12:06 ]

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT

KroeT

[...]

Roeligan schreef op 24 februari 2004 @ 12:04:
Als het goed is vraagt ie daarom als je de 1e keer een form invult.
Nee, met inline autoaanvullen bedoel ik het feit dat IE een URL automatisch invult terwijl je het begin getypt hebt. Bij FF krijg je een lijstje in je pulldownmenuutje met suggesties, bij IE kan je instellen dat hij het direct doorvoert. Ik zal een screenie posten.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/ievsff.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door KroeT op 24-02-2004 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomerang
  • Niet online
Justice schreef op 24 februari 2004 @ 12:06:
Je moet de alt EN title attribuut gebruiken Roeligan. Alt voor wanneer je geen images kan bekijken (browser of uitgezet) (text alternatief voor het plaatje, dus een uitleg) en title voor de tooltip en extra informatie (bijv. foto gemaakt in spanje - dus niet alternatief voor het plaatje, maar uitleg).

Iemand ondertussen al een nederlandse versie gevonden btw?
Nederlandse versie van firefox 0.8 is momenteel in de maak. Wordt binnenkort verwacht en is vervolgens te downloaden op de Mozilla-NL site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Aha die... ik begrijp hem. Idd hij geeft wel de opties weer waar je naar toe kan scrollen, maar vult het niet gelijk in (wat ik overigens prettiger vind)

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT

KroeT

[...]

Ja, ik snap dat een hoop mensen het prettiger vinden zoals FF het nu doet, maar ik zelf niet :). Weet je of het mogelijk is het dmv een plugin aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomerang
  • Niet online
KroeT: voeg het volgende toe aan user.js:

code:
1
2
/ inline autocomplete:
user_pref("browser.urlbar.autoFill", true);

edit:

Volgensmij werkt deze niet..... Ik zoek nog ff verder..

[ Voor 27% gewijzigd door Boomerang op 24-02-2004 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT

KroeT

[...]

* KroeT raakt altijd alles kwijt

waar staat user.js? Kan hem zelfs met de search van windows niet vinden.

[ Voor 25% gewijzigd door KroeT op 24-02-2004 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomerang
  • Niet online
KroeT schreef op 24 februari 2004 @ 12:29:
* KroeT is raakt altijd alles kwijt

waar staat user.js? Kan hem zelfs met de search van windows niet vinden.
Het makkelijkste om iets aan je gebruikersinstellingen toe te voegen is:

Tik in de URL-bar in: about:config
Iets toevoegen doe je met New -> Boolean.

Bij mij werkte het jammergenoeg niet, maar jij kunt het nog altijd proberen.

[edit]

Mocht bovenstaande 'patch' niet werken, dan kun je het op een omslachtige manier toevoegen aan je browser.jar file. Hoe je dat moet doen lees je hier

[ Voor 27% gewijzigd door Boomerang op 24-02-2004 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
Boomerang schreef op 24 februari 2004 @ 12:11:
Nederlandse versie van firefox 0.8 is momenteel in de maak. Wordt binnenkort verwacht en is vervolgens te downloaden op de Mozilla-NL site.
Fantastsich
_/-\o_

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT

KroeT

[...]

Boomerang, bedankt voor je hulp. Ik ga aan de slag :)

Kan het overigens kloppen dat ik geen tabs meer kan sluiten in de laatste nightly?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

Deze versie heeft ook behoorlijke problemen bij het renderen. Popups over een floating iframe, laten een stuk van de floating iframe zien, zodra je className wijzigingen doet in de popup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomerang
  • Niet online
KroeT schreef op 24 februari 2004 @ 12:40:
Boomerang, bedankt voor je hulp. Ik ga aan de slag :)

Kan het overigens kloppen dat ik geen tabs meer kan sluiten in de laatste nightly?
Staat niet bij de regressions op burningedge. Gebruik je toevallig ook Firefox 0.8 final? Dan heb ik een makkelijkere oplossing gevonden voor autofill.

aangepaste Browser.jar voor Firefox 0.8 final (en nightlies?)

Zet dit bestand over het huidige bestand heen in de directory chrome, in de firefox directory. Na een herstart zal het werken.

PS. Waarschijnlijk werkt het ook in de nightlies, ben ik alleen niet zeker van. Maak dus een backup!

[ Voor 13% gewijzigd door Boomerang op 24-02-2004 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT

KroeT

[...]

Hmz, dat werkt helaas ook niet. Alle favorites zijn ook weg nu, dus ik heb de originele .jar maar weer teruggezet. Evengoed bedankt! :)

Kan je nog teruggaan van een nightly naar de final? Want ik kan nu geen tabs meer sluiten, en dat zuigt :)

[ Voor 29% gewijzigd door KroeT op 24-02-2004 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomerang
  • Niet online
KroeT schreef op 24 februari 2004 @ 12:52:
Hmz, dat werkt helaas ook niet. Alle favorites zijn ook weg nu, dus ik heb de originele .jar maar weer teruggezet. Evengoed bedankt! :)

Kan je nog teruggaan van een nightly naar de final? Want ik kan nu geen tabs meer sluiten, en dat zuigt :)
Tuurlijk kun je terug gaan :) . Ik weet niet of je de nightly met een installer hebt geinstalleerd, of gewoon een archiefje hebt uitgepakt. In het eerste geval zit er waarschijnlijk een uninstall optie bij. In het tweede geval kun je de directory gewoon verwijderen en weer opnieuw beginnen :)

edit:

De officiele installer biedt een clean install optie aan, dus het is makkelijk om de orignele 0.8 weer terug te zetten ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Boomerang op 24-02-2004 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT

KroeT

[...]

Geniaal :). Ik vind de laatste nightly namelijk, hoewel ik er weinig verstand van heb, niet al te lekker werken.

Bedankt voor je hulp, .8 final komt weer binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

als je user.js niet bestaat moet je hem gewoon in je profile dir aanmaken. (tenminste dat zag ik op de site ergens staan pas)

edit:

wat doet browser.urlbar.matchOnlyTyped?

edit:

laat maar

[ Voor 52% gewijzigd door Roeligan op 24-02-2004 15:01 ]

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-06 21:52
kan iemand mij helpen..
met sommige files zoals replays voor starcraft/warcraft die eindigen op de extensie .rep dan opent firefox ze gewoon (dus een scherm vol met allerlei vage tekens :)) ipv te vragen of ik deze wil runnen na het downloaden met het programma wat erbij hoort of gewoon ergens wil opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-06 09:54
sdk schreef op 25 februari 2004 @ 19:24:
kan iemand mij helpen..
met sommige files zoals replays voor starcraft/warcraft die eindigen op de extensie .rep dan opent firefox ze gewoon (dus een scherm vol met allerlei vage tekens :)) ipv te vragen of ik deze wil runnen na het downloaden met het programma wat erbij hoort of gewoon ergens wil opslaan.
Heb ik ook soms met sommigen extensies. Geen idee hoe je dat moet oplossen. Ik doe altijd right click > save link to disk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
of op stop klikken, en dan File > Save page as, dat werkt ook :)

Hebben btw nog meer mensen er last van dat firefox afentoe wat veel cpu vraagt terwijl hij idle lijkt? Ookal sluit ik alle tabs, dan blijft het nog (soms zo rond de 40% belasting) asl ik FF restart is het weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
sdk schreef op 25 februari 2004 @ 19:24:
kan iemand mij helpen..
Ligt aan de server die dan geen goed content-type voor dat bestand verstuurt. Fx gaat dan het bestand openen en niet, zoals onder andere IE, het bestand opslaan.

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05 15:55
Dan post ik het hier maar ff, hoe kan ik Download Accelerator Plus (DAP) in FireFox gebruiken? Ik heb de hele optie tab al doorgespit.

Anoniem: 85882

Ik vraag me nu zo onderhand wel eens af wat is het verschil tussen: Mozilla, Firefox en Mozilla Thunderbird? En vooral, welke de beste/snelste is. Ik gebruik zelf gewoon Mozilla.

• Br@m
  • Niet online
Yokozuna schreef op 26 februari 2004 @ 22:00:
Dan post ik het hier maar ff, hoe kan ik Download Accelerator Plus (DAP) in FireFox gebruiken? Ik heb de hele optie tab al doorgespit.
Ik zou nie weten hoe dat te doen, maar je zou eens hier kunnen kijken of anders op de website van DAP. Misschien is daar wel een plugin te downloaden. Ikzelf heb wel Leechget aan de praat gekregen doormiddel van een plugin.

• Br@m
  • Niet online
Anoniem: 85882 schreef op 26 februari 2004 @ 22:18:
Ik vraag me nu zo onderhand wel eens af wat is het verschil tussen: Mozilla, Firefox en Mozilla Thunderbird? En vooral, welke de beste/snelste is. Ik gebruik zelf gewoon Mozilla.
Mozilla Thunderbird is GEEN browser, maar een mail client. ;)

Ik heb zelf ook Mozilla en FireFox erop staan. Maar ik gebruik alleen nog maar FireFox, omdat deze gewoon heerlijk werkt. Maar Mozilla vind ik ook goed werken, dus om nou te zeggen dat FF beter is? Hij werkt gewoon fijner.. :)

• Sybr_E-N
Ik probeerde zonet ff via een bepaalde pagina enkele foto's te downloaden. Nou stuurt de server deze foto's via een octet-stream. Op zich nix mee, maar Firebird geeft aan (ik gebruik nog Firebird 0.7 red.):

"You have chosen to open
[PSP_JPG_plaatje] 040218.06.jpg

from: http://www.endanhierdeurl.com/
which is a: application/octet-stream

What should Mozilla Firebird do with this file?

( ) Open with [dropdownboxje] //is grijs en ge-disabled
(*) Save to disk //radiobutton staat standaard ingevuld en is niet grijs

[ ] Do this automatically for files like this from now on. //is ook grijs en ge-disabled"

Op zich hartstikke prima, maar nou als ik op "OK" klik dan gebeurd er niets. De file wordt nergens op mijn hardeschijf op geslagen. Ik kan ook niet kiezen waar ik deze file graag wil hebben. Even ter vergelijking met Internet Explorer, die doet het wel goed. Ook dan ik nadat de hele file is gedownload gewoon bekijken in bijvoorbeeld Paint Shop Pro. Is hier een of andere oplossing voor?

• Br@m
  • Niet online
Sybr_E-N schreef op 26 februari 2004 @ 22:25:
Ik probeerde zonet ff via een bepaalde pagina enkele foto's te downloaden. Nou stuurt de server deze foto's via een octet-stream. Op zich nix mee, maar Firebird geeft aan (ik gebruik nog Firebird 0.7 red.):

"You have chosen to open
[PSP_JPG_plaatje] 040218.06.jpg
Ik ga er vanuit dat het een beetje illegale site is, want anders zou je hem wel plaatsen. :) Maar misschien werkt het met FireFox wel goed. Ik wil het gerust even proberen... :)

• Sybr_E-N
Br@m schreef op 26 februari 2004 @ 22:29:
[...]

Ik ga er vanuit dat het een beetje illegale site is, want anders zou je hem wel plaatsen. :) Maar misschien werkt het met FireFox wel goed. Ik wil het gerust even proberen... :)
Ow je mag het best weten hoor. Het is http://acca-digital.co.jp/

En nee ik ga mijn username/pwd natuurlijk niet geven :)

• Br@m
  • Niet online
Sybr_E-N schreef op 26 februari 2004 @ 22:31:
[...]

Ow je mag het best weten hoor. Het is http://acca-digital.co.jp/

En nee ik ga mijn username/pwd natuurlijk niet geven :)
De kleine afbeeldingen worden netjes allemaal in FireFox weer gegeven. De grote weet ik niet, want dan moet ik me registreren.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sybr_E-N
Ik heb mijn probleem nu tijdelijk opgelost door in Tools -> Options -> Downloads en dan de radiobutton "Save all files to this folder [dropdownmenu]" aan te klikken in plaats van "Ask me where to save every file". Deze laatste optie werkt bij mij niet met JPG-files. Andere soorten files die worden verstuurt als octet-stream kan ik wel fatsoenlijk opslaan. Dat krijg je z'n "opslaag als" menu te zien, maar bij JPG-files schijnbaar niet. Alleen nu moet ik elke file die gedownload wordt handmatig verplaatsen naar de gewenste folder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomerang
  • Niet online
Nog even voor de mensen die er naar vroegen: Firefox 0.8 NL is sinds gisteren te downloaden op de website van het Mozilla-NL project.

Vergeet niet om met een nieuw profiel te beginnen, anders heb je groot kans dat Firefox gedeeltelijk of helemaal niet functioneerd.

[ Voor 7% gewijzigd door Boomerang op 28-02-2004 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17264

Geweldig ik was hier o.a. naar op zoek.

Nu moet ik toch nog even de zeikert uithangen. Komen (zijn) hier ook geopimaliseerde build van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-06 18:14
Hotmail kan ik niks meer weggooien of senden. Die javascripts(?) pakt hij niet, firebird werkte dit wel altijd.
Keihard gerefreshed. Delete werkt nu wel maar 'put in folder' niet. Uiteraard opnieuw opgestart, cache geleegd, 10x hard gerefreshed etc.

Het is vooral storend dat ik in mijn junk email box niet op empty kan drukken. Alleen hiervoor moet ik steeds IE opstarten.

versie: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.7b) Gecko/20040225 Firefox/0.8.0+

eidt:
Ik heb die testbuild van TBE geinstalleerd maar bij deze versie is nu bekijk bericht weer verstuur bericht geworden????

[ Voor 14% gewijzigd door tatata op 28-02-2004 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Ik kom zelfs helemaal niet ingelogd op www.hotmail.com. Ik kan wel mijn naam invullen en mijn paswoord. Maar druk ik dan op [sign in] dan gebeurd er helemaal niks. Na ja, ik vind het niet zo'n probleem. Want meestal klik ik in MSN messenger op [e-mail messages] en dat dan IE wordt opgestart vink nie zo heel erg.

Oh ja, heb Firefox laatste build van 26-feb

[edit]
Nou het wordt effe heel anders. Ik zat effe rotzooien, en wat denk je :? Ik kies voor de standaard theme van Firefox en het werkt wel perfect nu. Kan gewoon op Hotmail komen en berichten verwijderen/verzenden.

Dus let op welke Theme je gebruikt!! En TBE moet je zowiezo al niet gebruken, want dan heb je ook grote kans dat het niet gaat werken.

[ Voor 45% gewijzigd door Br@m op 28-02-2004 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
tatata schreef op 28 februari 2004 @ 11:10:
Ik heb die testbuild van TBE geinstalleerd maar bij deze versie is nu bekijk bericht weer verstuur bericht geworden????
Disable TBE eens en probeer dan Hotmail nog eens. Bij mij werkt Hotmail zonder TBE oid namelijk prima en ik kan er volledig gebruik van maken. Nightly van de 26e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had sinds Firefox problemen met Java dat is nu opgelost. Ik had hem in d:\program files\mozilla Firefox gezet

Dit wil bijkbaar niet, hij moet op c:\Program files staan

Ik heb net de Nederlandse versie geinstalleerd maar dat loopt niet lekker.

- Ik krijg een foutcode onderin beeld
- De google bar en webpagina's lopen uit beeld.

Mozilla Nederlands
Afbeeldingslocatie: http://www.hofstede-5.tmfweb.nl/foute_balk.jpg

Mozilla Engels
Afbeeldingslocatie: http://www.hofstede-5.tmfweb.nl/goede_balk.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-04 19:39

Unverter

Rediscover the web!

Anoniem: 17264 schreef op 28 februari 2004 @ 17:34:
Ik had sinds Firefox problemen met Java dat is nu opgelost. Ik had hem in d:\program files\mozilla Firefox gezet

Dit wil bijkbaar niet, hij moet op c:\Program files staan

Ik heb net de Nederlandse versie geinstalleerd maar dat loopt niet lekker.

- Ik krijg een foutcode onderin beeld
- De google bar en webpagina's lopen uit beeld.

Mozilla Nederlands
[afbeelding]

Mozilla Engels
[afbeelding]
Heb je dit geprobeerd met een nieuw profiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gert-Paul schreef op 28 februari 2004 @ 17:43:
[...]

Heb je dit geprobeerd met een nieuw profiel?
Nee, hoe maak ik een nieuw profiel. Linkje naar de informatie mag ook.

Ik wil niet lui overkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-04 19:39

Unverter

Rediscover the web!

Anoniem: 17264 schreef op 28 februari 2004 @ 17:53:
[...]

Start de profile manager van Firefox. Te vinden in het startmenu in dezelfde map als Firefox zelf. Kun je hem niet vinden, open dan de eigenschappen van een snelkoppeling naar firefox en voeg aan het eind van het vak doel -p (of -ProfileManager) toe. Dan kun je nieuwe profielen aanmaken en oude eventueel verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Anoniem: 17264 schreef op 28 februari 2004 @ 17:53:
[...]

Wat ben jij lui zeg :) Door middel van "firefox -p" kom je in de manager terecht, en kan je een nieuw profiel aanmaken en/of verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc

djc

Ik heb Firefox geinstalleerd in P:\Internet\Firefox en dat werkt prima, dus daar ligt het niet aan. :)

Rustacean

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.