Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
SuperPaddo schreef op 10 mei 2004 @ 19:00:
Mijn s55 z'n "2" toets begint los te raken :(.

Aan de bovenkant zit de toets helemaal los, alleen aan de onderkant lijkt ie nog heel iets vast te zitten. Binnenkort maar eens contact met Siemens opnemen. Iemand tips?
Update:
Ik heb de telefoon precies 2 weken geleden opgestuurd naar Siemens (kwam erachter dat ik nog 1 dag garantie had :X, dus meteen gebeld en opgestuurd), en mijn RMA status op de site blijft et zelfde :P (15de opgestuurd, 16de bij Siemens binnen). Wacht nu dus 2 weken, maar het schijnt als ik alles hierboven zo lees ongeveer 3 a 4 weken te duren :(. Er staat op de site dat de onderdelen (volumetoets en keypad) in bestelling zijn, maar imo is 2 weken best lang om zo'n simpel stukje plastic te bestellen 8)7. Volgensmij zijn de grondstoffen ervoor nog niet opgegraven ofzo :P.

Neemt niet weg dat ik het een geweldig fijn toestel vindt :).

edit:
over garantievragen hierboven: op het toestel zelf 2 jaar, op het frontje + keypad + accu e.d. een half jaar.

[ Voor 8% gewijzigd door SuperPaddo op 30-06-2004 18:44 ]

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

SuperPaddo schreef op 30 juni 2004 @ 18:42:
edit:
over garantievragen hierboven: op het toestel zelf 2 jaar, op het frontje + keypad + accu e.d. een half jaar.
Ik wilde al zeggen, knap dat je het toestel al 2 jaar in je bezit hebt...

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

't Is ongelofelijk, vandaag weer een crash meegemaakt met het nieuwe toestel. Ik kreeg een sms van Orange, een zogenaamde e-mail notificatie. Toen ik het toestel daarna uit mijn zak haalde stond het uit :?

Toevallig crashte mijn S35 laatst ook met dezelfde sim kaart. Met mijn "nieuwere" Orange Free 20 sim kaart heb ik geen problemen met die S35. Zou het dan wellicht ook aan mijn sim kaart kunnen liggen?

Morgens eens kijken of dat ik hem alsnog kan omruilen. Een crash binnen een week na het terugkrijgen van het toestel lijkt me genoeg reden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:42
Je deed de garantie toch via de Orange shop? Stel dan eens voor dat ze ff een SIM-swap doen, dan kun je in ieder geval uitsluiten dat het aan je simkaart ligt. Het zou bijna niet anders kunnen dat het aan je sim ligt zou ik zeggen, omdat dit al het 4e toestel is inmiddels? En dat terwijl je opzich niet eens zo heel veel crashproblemen hoort, en omdat je S35 ook crashte met die simkaart....

Heb ik overigens ook nog een vraag, is het mogelijk om alle sms'jes van de S55 naar een andere telefoon over te zetten? Allemaal naar archief verplaatsen is én veel werk, én je krijgt er op de pc een onleesbaar formaat voor terug...

[ Voor 24% gewijzigd door Rickbv op 03-07-2004 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-07 12:59
Nou, mijne stond gisteren ook weer spontaan uit. 3e keer al in een paar maanden.
En weer weet ik zeker dat ik 'm op keylock had staan.
:(

En heel toevallig had ik ook crashes met m'n S35 met dezelfde kaart. Maar dat was volgens mij een bekende S35 kwaal. En met m'n ME45 daarna heb ik het niet gehad voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Tycoontje schreef op 03 juli 2004 @ 00:25:
Nou, mijne stond gisteren ook weer spontaan uit. 3e keer al in een paar maanden.
Komt mij bekent voor... Mn s55 ligt nu bij Siemens ter reparatie aan de toetsen, maar ik heb de afgelopen paar maanden nu ik erover nadenk een paar keer gehad dat het toestel uit was, en de accu zat nagenoeg vol (zeker een keer of 5). Als ik mn Siemens terug heb, en ik verneem dat nogsteeds een paar keer, dan gaat ie zonder pardon weer terug.

(ik baal er al genoeg van dat ik nu mn s55 kwijt ben, reparatie duurt nu al dik 2 weken aan een toetsenbord :(, en dat ik aan een geleende s35 vastzit die de 9 toets en het hekje mist :|, toetsen deblokkeren/blokkeren en de 9 gebruiken doe ik met een sleutel 8)7)

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Zit er echt maar een half jaar garantie op toetsenbord?
Dan ben ik dus mooi genaaid, de mijne gaat ook stuk maar ik heb em net 7 of 8 maanden :(
Na ik vind dat echt weinig maar een half jaar garantie.
Kan ik em niet gewoon teruig brengen bij Belcompany?
wat een #%#$^% merk als ze maar half jaar op de belangrijkste onderdelen geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Rickbv schreef op 03 juli 2004 @ 00:00:
Je deed de garantie toch via de Orange shop? Stel dan eens voor dat ze ff een SIM-swap doen, dan kun je in ieder geval uitsluiten dat het aan je simkaart ligt. Het zou bijna niet anders kunnen dat het aan je sim ligt zou ik zeggen, omdat dit al het 4e toestel is inmiddels?
3e toestel... Vorig jaar toen ik het abbo afsloot en het toestel "kocht", vond ik het al vreemd dat ik mijn oude sim kaart mocht behouden. Ik kon geloof ik wel een ander krijgen maar die koste me 25 euro.. Wellicht kan ik hem nu wel gratis mee krijgen?
En dat terwijl je opzich niet eens zo heel veel crashproblemen hoort, en omdat je S35 ook crashte met die simkaart....
Na de berichten na jouw bericht gelezen te hebben is het toch wel een redelijk bekend probleem. Alleen weinig mensen brengen het toestel daarvoor terug..
Tycoontje schreef op 03 juli 2004 @ 00:25:
Gisteravond haalde ik hem weer in uitstand uit mijn broekzak, met een nagenoeg volle accu, 2e keer op 1 dag dus! Heb hem vanaf woensdag!
En heel toevallig had ik ook crashes met m'n S35 met dezelfde kaart. Maar dat was volgens mij een bekende S35 kwaal. En met m'n ME45 daarna heb ik het niet gehad voor zover ik weet.
Bekende S35 kwaal? Heb er in het begin wel eens over gehoord ja, maar mijn eerste (regelmatige; 1x per maand) S35 crashes maakte ik pas mee toen het toestel > 1,5 jaar oud was.
SuperPaddo schreef op 03 juli 2004 @ 00:45:
maar ik heb de afgelopen paar maanden nu ik erover nadenk een paar keer gehad dat het toestel uit was, en de accu zat nagenoeg vol (zeker een keer of 5).
Sterker nog, heb mijn accu dus niet kunnen opladen in de tussentijd van reparatie. Maar toen ik hem weer in het toestel deed na 1,5e week heeft hij nog een paar uur aan gestaan. Die crashes maak ik dus te pas en te onpas mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:09
Ik ben ook weer aan de beurt voor een kapotte telefoon.

Nadat vorig jaar augustus m'n '2' knopje eruit was gebroken, en na veel gezeur het gemaakt was (had het toestel toen pas 4 maanden(!)).

Nu is dus mijn '1' knopje eruit gebroken (helaas ben ik de knop zelf ook nog kwijt geraakt dus heb ik een gat in m'n GSM)
Ook heb ik problemen met de trilmotor die het af en toe wel doet, met andere woorden dus bijna nooit doet.
Wanneer ik dan gebeld wordt, en hij trilt niet, en ik tik een beetje stevig met mijn telefoon op tafel/muur/grond begint ie vaak zomaar spontaan toch te trillen, maar meestal doet ie het niet :(

In het begin was ik heel tevreden over mijn S55, maar ik bedenk me nu wel nog een keer voordat ik weer een Siemens ga kopen. Ik heb nog nooit zoveel problemen gehad met m'n GSM als met deze. Baal er zeker van

Als mijn abbo bij Telfort afloopt (april) ga ik denk maar een nieuwe halen)

Misschien iets met UMTS, want daar zijn ze ook al mee bezig. (Helaas alleen nog geen landelijke dekking)

[ Voor 3% gewijzigd door babbelbox op 03-07-2004 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff mms vraagje

ten eerste: ik heb Kpn Prepaid, kan je daarmee mms'en.?

In ieder geval, ik heb alle instellingen van de knp site (siemens s55.pdf) overgenomen en al een bericht gemaakt.

Alleen dan komt het punt van GPRS aanvragen en MMS activeren. op de kpn site staat dat je een zgn gprs 0 abbonement kan kiezen door te bellen naar 313.
Maar zit je dan meteen aan een abbonement vast elke maand, of betaal je gewoon per mmsje. Ik wil alleen maar een paar foto's van me cam versturen (+- 5kb per foto)
Ik wil dus geen gprs bundels enzo
GPRS zonder verplichtingen
Wilt u ervaren wat GPRS voor u kan betekenen zonder directe verplichtingen? Bij aanschaf van een nieuw GPRS toestel krijgt u standaard de beschikking over GPRS. Zonder vaste lasten heeft u toegang tot internet op uw mobiele telefoon. U kunt altijd overstappen op een bundel of abonnement wanneer blijkt dat u intensief gebruik maakt van de dienst.

Verbruikt u meer MB's in een maand? De kosten binnen en buiten de afgesproken MB bundel zijn gelijk. Heeft u een Internet Everywhere data-abonnement en maakt u daarnaast gebruik van i-mode? Dan betaalt u per MB een meerprijs.

Tarief GPRS 0-abonnement

Starttarief eerste MB € 17,85
Tarief na verbruik eerste MB per MB € 5,95
dat dikgedrukte snap ik dus niet? welke kosten krijg ik nu als ik een mmsje wil versturen en zit ik straks ergens aan vast?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2004 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
  • Laatst online: 18:42
Volgens mij betaal je voor elk mms'je een vast tarief, plus de dataverbruikkosten (GPRS dus) wat per mms'je verschillend is natuurlijk. Stel je stuurt 200 mms'jes van 10kb/stuk, dan zou je dus 17.95 + 5,95 aan GPRS-kosten kwijt zijn. Dit wordt natuurlijk minder als je er een speciaal abonnement voor neemt, maar dat betekent wel dat je er per maand een vast bedrag voor moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-10 16:50
Rickbv schreef op 03 juli 2004 @ 19:29:
Volgens mij betaal je voor elk mms'je een vast tarief, plus de dataverbruikkosten (GPRS dus) wat per mms'je verschillend is natuurlijk. Stel je stuurt 200 mms'jes van 10kb/stuk, dan zou je dus 17.95 + 5,95 aan GPRS-kosten kwijt zijn. Dit wordt natuurlijk minder als je er een speciaal abonnement voor neemt, maar dat betekent wel dat je er per maand een vast bedrag voor moet betalen.
Niet geheel correct: voor een MMS betaal je een vast tarief, afhankelijk van de grootte, maar geen variabele kosten voor GPRS gebruik. Ga je de verbinding gebruiken om met je laptop of PDA te internetten, dan pas ga je het gebruik volgens het tarief betalen.

Als je in het buitenland een MMS verstuurt, betaal je wel (kosten MMS + (kosten GPRS in buitenland)! Ontvangst in buitenland kost het gebruik van GPRS in het buitenland. Je hebt geen abonnementskosten voor het GPRS-0-abonnement, maar een hoog MB-tarief. Als je er geen gebruik van maakt, kost het je ook niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
  • Laatst online: 24-05 16:25
Je kunt alleen MMSen met KPN HI prepay als je gebruik maakt van i-mode
daarvoor moet je geloof ik 313 bellen zodat i mode geactiveerd word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
  • Laatst online: 24-05 16:25
rooie60 schreef op 04 juli 2004 @ 16:25:
Je kunt alleen MMSen met KPN HI prepay als je gebruik maakt van i-mode
daarvoor moet je geloof ik 313 bellen zodat i mode geactiveerd word
Ikzelf heb KPN abo plus i-mode
Ik betaal 41 cent plus de GPRS kosten (afh.van de grote plaatje foto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-09 21:33
Ik gebruik XTNDConnect om Outlook te synchroniseren met mijn S55. Nu is mijn S55 in de reparatie en heb ik dus het stof van mijn T39m afgeblazen om die weer te gebruiken. Die telefoon gebruikt ook XTNDConnect; het enige wat er nu mist op mijn computer is een 'translator' die snapt wat de T39m doet. Als ik echter de CD van de T39m installeer, moet ik eerst de XTNDConnect van de S55 uninstalleren. Weet iemand hoe ik alleen de translator van de T39m kan toevoegen aan XTNDConnect?

[ Voor 3% gewijzigd door ernstblaauw op 07-07-2004 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:52
Ik probeer mijn adresboek te backuppen met Siemens Data Suite, maar telkens als ik hem probeer te installeren krijg ik een melding over dat ik geen "DCOM95" op mijn PC heb staan :/.

Ik heb al wel wat gezocht, zoals [url= ]dit[/url], maar niets concreets kunnen vinden wat ik er aan kan doen :|.

Heeft iemand hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

flipjevandejam schreef op 08 juli 2004 @ 16:15:
Ik probeer mijn adresboek te backuppen met Siemens Data Suite, maar telkens als ik hem probeer te installeren krijg ik een melding over dat ik geen "DCOM95" op mijn PC heb staan :/.
Vertel eens wat meer. Welk OS, welke SDS versie?
Ik heb al wel wat gezocht, zoals [url= ]dit[/url], maar niets concreets kunnen vinden wat ik er aan kan doen :|.
url doet het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Ik kreeg vandaag eindelijk na 4 weken mijn S55 terug van Siemens (de 2 toets zat los en de volumetoetsen werkten niet goed).

Ik pak de telefoon uit, voel meteen aan mijn 2 knop en denk: WTF!!!!!!!

Is het niet gemaakt :( 8)7. Even getest, en de volumetoesten werken ook al niet beter... ik lees de bijgesloten brief door, staat erop dat het contolboard vervangen is (das toch de printplaat? Hiervoor was de telefoon niet opgestuurd! Nu ben ik al mijn smsjes ed kwijt :().

Metteen naar mevrouw Siemens gebeld, en die vond het een beetje raar (joh...), telefoon dan ook direct terug gestuurd en ik heb nu een 'speciaal' RMA nr gekregen zodat het sneller zal moeten gaan...

Ik wacht af...

Had toen der tijd telefonisch en dmv een bijgesloten brief laten weten wat er kapot was, hoe ze op het idee komen om dan een ander onderdeel te gaan vervangen mag Joost weten...

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

SuperPaddo schreef op 15 juli 2004 @ 00:01:
Ik kreeg vandaag eindelijk na 4 weken mijn S55 terug van Siemens (de 2 toets zat los en de volumetoetsen werkten niet goed).

Ik pak de telefoon uit, voel meteen aan mijn 2 knop en denk: WTF!!!!!!!

Is het niet gemaakt :( 8)7. [...]
Via Siemens zelf dus; lekker!

Heb het de afgelopen weken druk gehad, maar heb gister gebeld met de klantenservice. Volgens de afdeling technical zou het niet aan de simkaart liggen maar aan de accu 8)7 . Ook niet na uitleg dat mijn S35i af en toe uitvalt met die simkaart terwijl die andere nieuwere simkaart het wel goed doet. "Sim-kaarten behoren het lang goed te doen, zeker een jaar of 5".

maw, ik krijg dus een accu swap, hopelijk eentje die nog redelijk nieuw is, ik hoefde er iig niets aan bij te betalen. Voor een sim swap zou er 25 euro betaald moeten worden 8)7

Ik wacht dus af en merk vanzelf wel weer of dat het het probleem oplost of niet. Ondertussen is het toestel in 2 weken tijd al weer 6 of 7 keer gecrasht. Met name vlak na ontvangst van sms-jes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniper20
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 18:58
Hoe kan je je S55 gebruiken als modem om in te bellen bij je provider ?
Ik heb het hele draadje al doorgelezen maar ben er nog niet achter.
Het is dus niet de bedoeling om via GPRS in te bellen maar rechtstreek naar je
provider. Ik heb prepaid vodafone.

Wat ik al heb geprobeerd.

- S55 via datakabel aangesloten op laptop
- Siemens Data suite geinstalleerd.
- GPRS wizard doorlopen (Er komt een extra modem GPRS via com1 bij)
- inbelverbinding aangemaakt naar HCCNET (0676042222) via dit modem

De GPRS wizard heb alleen maar doorlopen om het modem geinstalleerd te krijgen

Als ik dan wil inbellen krijg ik de melding op mijn telefoon "Geen verbinding"
Moet ik nog instellingen wijzigen in mijn S55 om deze als modem te gebruiken ??

[ Voor 7% gewijzigd door sniper20 op 16-07-2004 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
sniper20 schreef op 16 juli 2004 @ 21:25:
...
Wat ik al heb geprobeerd.

- S55 via datakabel aangesloten op laptop
- Siemens Data suite geinstalleerd.
- GPRS wizard doorlopen (Er komt een extra modem GPRS via com1 bij)
- inbelverbinding aangemaakt naar HCCNET (0676042222) via dit modem

De GPRS wizard heb alleen maar doorlopen om het modem geinstalleerd te krijgen

Als ik dan wil inbellen krijg ik de melding op mijn telefoon "Geen verbinding"
Moet ik nog instellingen wijzigen in mijn S55 om deze als modem te gebruiken ??
Hmm, bij mij werkt(e) het gewoon, heb je wat meer/duidelijkere info over wat er daadwerkelijk aan instellingen is?(screenshots ofzo zijn misschien handig) Je kunt ook proberen info in te winnen bij Vodafone, Siemens of HCCNET natuurlijk.

Verder: hebben mensen al ervaringen met de ?1000mAh accu's opgedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 08:10

Korakal

Up up up!

Topicstarter
FW versie 91 is eergisteren verschenen:
http://www.my-siemens.com...les/S55_910101_update.exe
Benefits of Version 91:
- Improved overall software stability and performance through several enhancements
:Y)

Afbeeldingslocatie: http://www.korakal.nl/got/updatev91.jpg

Hij is een stukkie sneller, vooral bij opstarten \o/

[ Voor 40% gewijzigd door Korakal op 18-07-2004 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Korakal schreef op 18 juli 2004 @ 16:02:
FW versie 91 is eergisteren verschenen:
http://www.my-siemens.com...les/S55_910101_update.exe

Hij is een stukkie sneller, vooral bij opstarten \o/
Vreemd dat ik hem deze nieuwe versie niet mee heb gekregen 2 weken geleden...
Benefits of Version 91:
- Improved overall software stability and performance through several enhancements
Laten we hopen dat dat iets kan gaan uitmaken bij mij :)

Ik wacht eerst even mijn nieuwe accu af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:09
Ben ook maar meteen waar aan het updaten geslagen. Eens kijken of er zichtbaar veel veranderingen zijn. (Zal wel niet, denk ik zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Hmmm.. stabieler. Dat zou mooi zijn! Niet dat ik sinds de vorige melding (paar weken terug) nog crashes heb gehad, maar ik was voor de zekerheid al wel een andere telefoon aan het uitzoeken.. Zo eens proberen te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Laatst online: 16:55

CAP-Team

XBL: CAPTeam

hmm ik heb m'n S55 nu al ruim een jaar met nog steeds FW11 :X .. ik heb eigenlijk geen enkel probleem met m'n phone :?

[update]
Toch m'n firmware maar es geupdate, extra snelheid is alleen maar beter, toch ;)

[ Voor 32% gewijzigd door CAP-Team op 19-07-2004 23:24 ]

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 16:22

Sorcerer8472

Mens sana?

Iemand een idee waar je reisladers (110V) krijgt voor de S55 voor een niet-absurde prijs? Wel handig als je een tribandtoestel koopt en naar de VS gaat 8)7

(beetje vreemd dat er geen 110-230-lader wordt meegeleverd - Nokialaders zijn dat standaard zodat je alleen verloopstekker hoeft te kopen geloof ik)

Oja, en is het normaal (FW20) dat de voorkeurnetwerken die ik instel meteen weer weg zijn na uit- en weer aanzetten van het toestel? 8)7 Ook lekker handig is dat namelijk :P

[ Voor 23% gewijzigd door Sorcerer8472 op 21-07-2004 09:40 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Vandaag mijn telefoon terug gekregen, nu met een geheel nieuw frontje (en dus werkende toetsen :P :).

Ze kunnen dus toch wel repareren @ Siemens :P.

Ik ben weer helemaal blij, heb 5 weken met een vervangende S35 gezeten waar het hekje en de 9 uitgebroken waren (geleende telefoon van een vriend :P). Toetsen deblokkeren en de 9 gebruiken deed ik met sleutels of een pen :X.

Nu is ie dus binnen een week gerepareerd, beter dan 4 weken :P

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Sorcerer8472 schreef op 21 juli 2004 @ 09:15:
Iemand een idee waar je reisladers (110V) krijgt voor de S55 voor een niet-absurde prijs? Wel handig als je een tribandtoestel koopt en naar de VS gaat 8)7
Hehe bekend probleem; had ik ook last van.

clique \o/

€24,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjorden
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op 21 juli 2004 @ 09:15:
Iemand een idee waar je reisladers (110V) krijgt voor de S55 voor een niet-absurde prijs? Wel handig als je een tribandtoestel koopt en naar de VS gaat
Volgens de helpdesk van Siemens is deze lader ook geschikt voor 110V ook al staat dat niet vermeld. en het werkte bij mij dan ook in de States toen ik daar op vakantie was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Mijn s55 is zojuist gecrashed,.. hoorde ff een lage pieptoon en hij ging uit...
Heb tijdje geleden ook al es gehad dat hij uitgevallen was en toen kreeg ik em ook niet meer aan (ook niet na accu/sim verwijderen of aan netstroom zetten).
Ik heb fw90 Waar ligt dit aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
lage pieptoon wil zeggen dat je EEPROM beschadigde gegevens heeft. Je zou kunnen kijken of je met bepaalde tooltjes (die we hier niet op GoT gaan bespreken) de boel kan redden, maar ik denk dat je aan het Siemens Repair Center meer hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Korakal schreef op 23 juli 2004 @ 14:56:
lage pieptoon wil zeggen dat je EEPROM beschadigde gegevens heeft. Je zou kunnen kijken of je met bepaalde tooltjes (die we hier niet op GoT gaan bespreken) de boel kan redden, maar ik denk dat je aan het Siemens Repair Center meer hebt.
Ik kon em deze keer wel weer gewoon aanzetten. Houdt dit nog steeds in dat de EEPROM beschadigde gegevens zou hebben ?
Kan ik em niet net zo goed naar Belcompany brengen waar ik em gekocht heb?
Ik las overigens elders in dit topic dat er maar een half jaar garantie zat op bepaalde delen van de gsm (accu, toetsenbord). Dat vind ik echt erg weinig. Je magtoch verwachten dat je gsm het wel een jaar uithoudt? Bij mij is er namelijk ook een knopje kapot en me gsm crasht regelmatig bij GPRS gebruik. Reden genoeg dus om ermee terug te gaan :( Maar als ik al die reacties hier lees, ben ik totaal het vertrouwen kwijt in dit ding.. en is reperaren slechts een tijdelijke oplossing.. zou liever een ander toestel willen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

robbertb schreef op 23 juli 2004 @ 14:13:
Mijn s55 is zojuist gecrashed,.. hoorde ff een lage pieptoon en hij ging uit...
Hmz, dat klinkt me bekend, eindelijk ook iemand die hetzelfde kan omschrijven.. Al heb ik die pieptoon alleen meegemaakt met mijn eerste toestel na de reparatie van de 2 toets.
Korakal schreef op 23 juli 2004 @ 14:56:
lage pieptoon wil zeggen dat je EEPROM beschadigde gegevens heeft.
Waar haal je die info vandaan? (bron)

Ff denken, de EEPROM, daar staat het OS toch op? plz correct me if I'm wrong, maar dan zou je met a een simpele firmware flash juist weer die foute data kunnen overschrijven? Of bedoel je dat b die EEPROM definitief beschadigd is en eventueel c dmv het flashen het toestel alleen maar erger beschadigd word?. Of, de laatste mogelijkheid, d dat de EEPROM niet volledig overschreven word en dat hij blijft crashen?

Met die 2 andere toestellen heb ik geen geluid meer gehoord tijdens het crashen, waar zou dat aan kunnen liggen?
robbertb schreef op 23 juli 2004 @ 19:21:
Kan ik em niet net zo goed naar Belcompany brengen waar ik em gekocht heb?
Je moet eigenlijk je garantie verhalen in de winkel waar je hem gekocht hebt. Zij zijn je contact personen. Dat men je na een jaar probeerd af te wimpelen en je terugstuurd naar de fabricant is eigenlijk een goedkope truuk om van het gezeur af te zijn of gewoon nog onwetendheid.
Ik las overigens elders in dit topic dat er maar een half jaar garantie zat op bepaalde delen van de gsm (accu, toetsenbord). Dat vind ik echt erg weinig. Je magtoch verwachten dat je gsm het wel een jaar uithoudt?
Dat dat kort is op de gebruiksgevoelige onderdelen ben ik met je eens. Wel vreemd dat ze na 14 maanden nog steeds bereid waren om die accu te ruilen, aan de andere kant, binnen een half jaar deden zich al dat soort problemen voor.
roflol, de post belde net aan om mijn accu af te leveren. Dynafix is snel met omruilingen: donderdag op de post gedaan, zaterdag weer terug.
[...] en me gsm crasht regelmatig bij GPRS gebruik.
Vorig jaar oktober had ik het gevoel dat hij cygnificant vaker crashte bij GPRS gebruik. Naderhand, tegen eind september aan was dat vooral nadat ik gebeld werd. Met mijn huidige toestel voornamelijk nadat ik sms-jes kreeg. Wellicht ook de ringtone die een crash veroorzaakt!?
Reden genoeg dus om ermee terug te gaan :( Maar als ik al die reacties hier lees, ben ik totaal het vertrouwen kwijt in dit ding.. en is reperaren slechts een tijdelijke oplossing.. zou liever een ander toestel willen :(
Ik was al een tijdje aan het azen op de SE T630, maar een vriendin heeft dat toestel ook maar is er ook niet happy mee. Toestel crasht ook regelmatig... Geen optie dus, blijf ik liever bij Siemens; wellicht lang genoeg wachten op de S65? :P :9~)
Ik vraag me verder idd ook af of dat repareren nut heeft, duurd lang (3-6 weken) en je krijgt hetzelfde toestel weer terug. Middels een onwisseling kan je een ander toestel regelen, met mogelijke andere mankementen :/.. Daarentegen gaat dat dus wel snel (mocht er een toestel op voorraad zijn :), bij Dynafix laten ze je gewoon je oude toestel gebruiken totdat ze een vervangend hebben. Krijg je vervolgens een enveloppe toegestuurd die je (betaald door hun) aangetekend retour stuurd. Een paar dagen later heb je hem weer in huis...)

Teruggaan binnen de garantie termijn zou ik zeker doen! Alleen wel zout als dat je wacht totdat het toestel volledig niet meer functioneerd en er geen vervangend toestel is om om te ruilen B), gelukkig ging het laatst wel goed toen dat bij mij gebeurde).

Overigens, hangende aan de lader heeft hij zijn eerste sms al weten te weerstaan. Ik ben benieuwd hoe lang hij dat vol gaat houden. Gelukkig was het niet zo dat hij bij iedere sms crashte of bij dezelfde verzenders.

We wachten lekker af :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
robbertb schreef op 23 juli 2004 @ 19:21:
[...]

Ik kon em deze keer wel weer gewoon aanzetten. Houdt dit nog steeds in dat de EEPROM beschadigde gegevens zou hebben ?
Hmm vaag; normaliter gaat dat niet zomaar weg nee.

Die lage pieptoon wil zeggen dat de map-file in de EEPROM niet matcht met de headers van de software (icm het IMEI nr), dat gebeurt echter niet zomaar; de info uit de mapfile is dan beschadigd. Gebeurt (meestal?) icm verkeerd of mislukt flashen.
Ch!pY-J schreef op 24 juli 2004 @ 12:04:
[...]
Waar haal je die info vandaan? (bron)
Die kan ik hier maar beter niet geven; komt van nogal een underground site zegmaar :+
dan zou je met a een simpele firmware flash juist weer die foute data kunnen overschrijven? Of bedoel je dat b die EEPROM definitief beschadigd is en eventueel c dmv het flashen het toestel alleen maar erger beschadigd word?. Of, de laatste mogelijkheid, d dat de EEPROM niet volledig overschreven word en dat hij blijft crashen?
a; je moet een juiste combi van mapfile en software (incl IMEI identificatie) erop zetten of de mapfile opnieuw laten berekenen. Meer zeg ik er niet over, dat valt buiten de policy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Korakal schreef op 25 juli 2004 @ 01:30:
a; je moet een juiste combi van mapfile en software (incl IMEI identificatie) erop zetten of de mapfile opnieuw laten berekenen. Meer zeg ik er niet over, dat valt buiten de policy.
Wat doet de officiële Siemens update software dan? Heb nog nooit met andere firmware software geflashed; in het begin naar SW11, toen naar SW16 vlak voor het moment dat die 2 toets brak eind juli. Toen hij terug kwam van reparatie opnieuw geflashed met SW16 omdat GPRS het niet deed. Zal die laatste keer fout zijn gegaan?
Daarna heb ik nooit meer (zelf) geflashed. Wel heb ik nu een toestel met een p-date van 23 april 2004 met SW16 erop. Deze moet er dus door ofwel de voorgaande gebruiker erop gezet zijn, danwel door Dynafix...

Vooralsnog (vandaag) geen uitvallers gehad met die nieuwe accu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Ch!pY-J schreef op 25 juli 2004 @ 02:16:
[...]

Wat doet de officiële Siemens update software dan?
een juiste combi erop zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Ik heb maar 1x geflashed naar sw90 omdat ik me ergerde aan het uitvallen tijdens GPRS gebruik.. maar nu valt hij dus soms ook gewoon spontaan uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Korakal schreef op 25 juli 2004 @ 02:21:
een juiste combi erop zetten
Mooi, gaan we dat eens proberen, want die van mij is vandaag weer een keertje uitgevallen (zonder zoemtoon) na het ontvangen van een sms.
robbertb schreef op 25 juli 2004 @ 15:16:
Ik heb maar 1x geflashed naar sw90 omdat ik me ergerde aan het uitvallen tijdens GPRS gebruik.. maar nu valt hij dus soms ook gewoon spontaan uit.
Opnieuw flashen dan maar?

[edit]
Ik heb nog wat tips voor het gebruik van de S55, voor zover je ze nog niet wist:

e-mailen:
[q]Wil je een e-mailtje sturen naar verschillende ontvangers (meer dan 3)?
[a]plaats de verschillende e-mail adressen met een comma ertussen, zonder spatie. Dus in het to/aan veld kan komen te staan: "-=Ch!pY-J=-@hotmail.com,Ch!pY-J@hotmail.com" Hetzelfde geld voor het CC en het BCC veld. Helaas hebben deze velden wel een beperkte ruimte waardoor je maar 2 tot 3 e-mail adressen in kwijt kunt...

Ik heb ooit eens verteld over een optie dat je het GSM signaal kon de-attachen. Oftewel, wel gprs gebruiken, maar niet kunnen bellen/gebeld worden of sms-jes sturen/ontvangen.

Hiervoor moet wel het developer menu geactiveerd worden. (op Google is hier voldoende informatie over te vinden)
Nadat je het developer menu op je S55 geactiveerd hebt, krijg je een extra optie bij de snelkeuze toetsen (een toets lang indrukken activeer je een sneltoets met daarmee een functie).
De extra optie die erbij komt is GPRS. Let op, GPRS komt nu 2x in het lijstje voor. het gaat om "GPRS" tussen "mijn menu" en "<leeg>".

Na deze snelkeuze ingesteld te hebben kom je in een menuutje met de volgende functies:
• Attach GPRS
• Detach GPRS
• Attach GSM
• Detach GSM
• Ctxt activ
• Ctxt deact
• Send IP Ack
• Send IP Unack
• Ctxt activ Cl3
• Ctxt activ QOS
• Mobile class

Alleen de bovenste 4 opties kan ik thuisbrengen, die opties daarna kan ik alleen maar naar gissen...

[ Voor 59% gewijzigd door jules op 25-07-2004 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Damn, de eerste crashes met zoem geluid meegemaakt :'(. Morgen maar weer eens bellen met de klantenservice... Dit kan gewoon geen toeval meer zijn! Ik heb nog helemaal niks geflashed!

Zou het wellicht ook aan het developer menu kunnen liggen?

[ Voor 29% gewijzigd door jules op 26-07-2004 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:22
Ik ben vandaag tegen een probleem aangelopen dat ik hier nog niet ben tegengekomen (maar ik heb 'alleen maar' deel 4 gelezen): m'n speaker totaal uitgevallen. Nou ja, als ik 'm op handsfree zet, hoor ik nog heel zachtjes in de achtergrond m'n beltoon of iemand praten (als die een beetje blèrt tenminste).
Gelukkig wordt ik hier wat gerustgesteld dat ik 2 jaar recht heb op garantie, want het is vandaag precies een jaar en 6 dagen geleden dat ik 'm gekocht heb... :(
Iemand anders dergelijke ervaringen? En wat kan ik het beste doen? Via de winkel (=een webshop) of direct via Siemens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Ch!pY-J schreef op 26 juli 2004 @ 21:39:
Daar zeg je wat! Ik heb dus ook wat crashes gehad. (Nu al een paar weken niet meer en zover ik weet niet met zoem). Maar ik heb ook het developer menu geactiveerd. Lijkt me -zeker voor jou met je vele crashes- handig om te proberen die entry van je sim te halen en kijken wat er dan gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

oostrum schreef op 27 juli 2004 @ 21:39:
Iemand anders dergelijke ervaringen? En wat kan ik het beste doen? Via de winkel (=een webshop) of direct via Siemens?
Ligt eraan wie je vertrouwt of hoe de webshop zijn reparaties laat doen. Als dit via Siemens is gaat dit wellicht via een omweg. Wellicht kan je ook een omruiling regelen zoals ik in een paar posts hierboven beschreven heb.. Dan heb je immers wel eerder je toestel terug...

Recht op garantie heb je zowizo, zolang je het maar snel genoeg meld. 6 dagen en 1 jaar is niet veel anders dan 1 jaar min 6 dagen.. De garantie houd niet precies op na 1 jaar, maar ook heel eventjes daarna moet de garantie bepaling soepel gehanteerd worden, bovendien, het zou ook niet meer dan een goeie service zijn als ze dit reparatie verzoek zo behandelden... iig zo snel mogelijk wat aan doen!
Tycoontje schreef op 27 juli 2004 @ 22:01:
Lijkt me -zeker voor jou met je vele crashes- handig om te proberen die entry van je sim te halen en kijken wat er dan gebeurt.
'k heb het item niet verwijderd, maar verplaatst zodat ik het niet meer tevoorschijn kon halen na een herstart... Voorlopig geen crashes meer meegemaakt... Draait al een dagje zonder problemen :D. Maar vreemd vind ik het wel dat mijn oude S35 (toen ik het developer menu nog niet geactiveerd had) 2x per maand crashte. Nu met een nieuwe sim heeft hij daar geen last van... Zowizo irriteer ik me aan het netwerk dat bij mij nog steeds Dutchtone heet... Dus een sim swap lijkt me niet verkeerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeNiTaLiX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-09 19:23

GeNiTaLiX

Naapje

Mijn siemens s55 begint nu steeds meer af te haken,

de 2 en de 3 zijn eruit,
voicedailing werkt nie meer,
vocierecording volume hoog zetten werkt niet meer,
kan niet meer omhoog scrollen (pijltje omhoog doet het niet meer)
hij crashed nog al vaak,

En laat ze wat doen aan die bagger vliegtuig controle , want ik word daar gek van, wil gwoon mijn telefoon aan kunnen zetten zonder eerst het vliegtuigcontrole schermpje over te slaan..

pff zal blij zijn als me abbo bij kpn voorbij is, betaal 25 euro voor 60 belminuten.

that was all :)

p.s wat is dat gedoe met smsjes in het sim geheugen opslaan, terwijl de foon nog zat ruimte heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 22:30

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Mijn S55 crashed ineens ook random met lage pieptoon... :'(
Ik zal maandag de verzekering es bellen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Ch!pY-J schreef op 26 juli 2004 @ 21:39:
Ik sluit niks uit, maar ik kan je wel vertellen dat ik zelf met al tijdenlang ingeschakeld developer menu nog nooit last heb gehad van crashes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Korakal schreef op 31 juli 2004 @ 14:27:
[...]

Ik sluit niks uit, maar ik kan je wel vertellen dat ik zelf met al tijdenlang ingeschakeld developer menu nog nooit last heb gehad van crashes...
Ik ook... maar na een tijd kreeg ik wel crashes vooral tijdens GPRS-gebruik. Toen heb ik het developpermenu er weer uitgegooit, maar dat hielp helemaal niks. En nou loopt hij ook spontaan zomaar vast.

Ik ben gisteren naar Belcompany gegaan en heb mijn S55 maar ingeleverd. Ben hem nou 2 weken kwijt. Hij zou worden opgestuurd. Dus heb nu 2 weken geen gsm :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Als ik die nieuwe firmware erop zou zetten, is er dan kans dat ik van dat crashen af ben?
Stel dat ie crasht tijdens het updaten, is het dan einde verhaal? Of kan ik em gewoon op sturen en laten repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Die van mij is nu niet meer gecrashed de afgelopen week, dat lijkt veelbelovend!

zou het kunnen doordat je het developer menu berekend hebt voor een andere telefoon en een andere firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Developer menu wordt niet berekend maar alleen geactiveerd door een bepaalde entry (die voor iedere S55 gelijk is) op je SIM-kaart te zetten.
Dus dag mag en kan niet uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Iemand nog een idee waarom mijn foon (Telfort-abo) geen voorkeursnetwerken wil opslaan? Het standaardlijstje van Telfort komt telkens terug als de telefoon uit heeft gestaan. Dan zijn alle wijzigingen die ik heb gedaan teniet gedaan. Ondanks 2 softwareupgrades (16->18->90 geloof ik) blijft het probleem gewoon bestaan :(

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Even een SIMwap laten utivoeren; Misschien is je SIM stuq?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bogy
  • Laatst online: 07-04 16:39

bogy

Show me what u got!

'k zag net dit topic staan en wilde toch ook een paar dingen kwijt over mijn siemens s55

- ik ben zeer tevreden over de kwaliteit van het toetsenbord.
- toets 3 heeft een tijdje niet "geklikt bij het indrukken ervan), maar toen ik er met een tandenstoker onder ben gegaan, en eens goed heb uitgeblazen was het terug in orde zo bleek.
- Het toestel is vorig jaar tegen 80KM/u uit mijn zak gevallen op de motor. Ik dacht dat het toestel in zijn eerste half jaar dan ook al naar de filistijnen was. Echter de batterij terug in het toestel steken bracht alweer soelaas... het toestel werkte nog! Wel permanente schade opgelopen: Zijknoppen werken niet meer en een paar diepe krassen aan de onderkand. Géén barsten! :)
- GPRS heeft soms 2 pogingen nodig om een verbinding te leggen (als ik openwave opstart), vooral binnenshuis durft dit wel eens voor te vallen. (lijkt me niet echt een probleem)
- Toestel gaat 3-4 dagen mee als gprs constant ingeschakeld is en er normaal gebruik van het toestel gemaakt wordt (gemiddeld 30-45min bellen/dag)
- geluidssterkte van de speakers in buitengewoon goed in vergelijking met andere Siemsens toestellen (bv c55) (ringtones gaan harder, handsfree is veel verstaanbaarder)
- de geluidschip is ook van een betere makelijk dan andere toestellen. Zo klinken de instrumenten uit de midifiles identiek als ze op mijn pc klinken (Game Theater XP met hardware midi). Op andere toestellen is er vaak een goedkopere midichip gebruikt (of software), waardoor sommige instrumenten anders klinken)
- Het scherm ondersteund helaas té weinig kleuren (256)
- De menu's zijn zoals je van siemens verwacht goed uitgewerkt, echter is het stom dat je maar 3 kleurprofielen kan kiezen om je menu's op te fleuren.
- De trilfunctie is niet instelbaar, iets wat bij de goedkopere C55 wel mogelijk is. (Mosquito voel je veel harder in je zak dan die standaard tril)

Verder heb ik eigenlijk niets dan lof over dit toestel, het heeft me nog nooit in de steek gelaten en met de datakabel die erbij zit kan je gratis de nieuwste ringtones eropzetten, java applets eropzetten enz enz. Het feit dat die kabel er gratis bijzit in de doos was dan ook zeer mooi meegenomen.

Ik hoop dat de T.Net community iets aan mijn snelgepende mini-review heeft.

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Ben eerlijk gezegd beetje uitgekeken op de Siemens S55, heb em bijna 1 jaar (15 Augustus 2003). Heb 1 keer een defect gehad, volumeknop aan de zijkant deed het niet. 2 a 3 weken gewacht, en et was gefixed :).

Ff checken of ik de S55 kwijt kan, en de C62 kan kopen :9~ .

Paar minpunten aan de S55 vind ik zelf:
- 256 kleuren maar (toen ik em kocht was het uberhaupt speciaal dat het een kleurenscherm had, nu heb je 6k en 16bits schermen en shit)
- Soms een beetje traag, kan aan mijn ding liggen?
- Weinig opslagruimte

Maar wie begint over de minpunten moet ook dus pluspunten uiteraard noemen;
- Datakabel _/-\o_
- Uitgebreide features, IrDA, Blueteoth, GPRS etc.
- Licht
- Fijne toetsen (persoonlijk)

[ Voor 3% gewijzigd door Yellowneck op 01-08-2004 17:54 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Ik heb een C62 voor naast m'n S55 erbij genomen :P Die's idd :9

2 dingen die me opvallen aan de C62 t.o.v. de S55:
* geen meerdere nummers per naam en weinig ruimte voor naam-invoer
* geen automatische toetsenblokkering

Voor de rest heerlijk toestel; ik wissel gewoon af en toe eens wat af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Korakal schreef op 01 augustus 2004 @ 18:00:
Ik heb een C62 voor naast m'n S55 erbij genomen :P Die's idd :9

2 dingen die me opvallen aan de C62 t.o.v. de S55:
* geen meerdere nummers per naam en weinig ruimte voor naam-invoer
* geen automatische toetsenblokkering

Voor de rest heerlijk toestel; ik wissel gewoon af en toe eens wat af :)
offtopic:
Lijkt me dat beide wel kunnen worden opgelost door een firmware update; of heeft de C62 dat ook al niet?

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
FW updates zijn er wel, maar ik vraag me meer af of het niet gewoon een beperkende feature is (het zal iig geen bug zijn, dus de vraag is of ze het er überhaupt ooit in gaan maken).

De C62 heeft iig het dubbele geheugen van de S55, dus dat zou het probleem niet mogen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatst heb ik voor mijn S55 een headset gekocht voor gebruik in de auto. Helaas zat hier zo'n oorspeakertje bij dat je over je oor heen schuift, en dat dus min of meer aan je oor hangt in plaats van dat je hem gewoon in je oor propt.
Het geluidsniveau was hierdoor veel te laag; ik zat alsnog met mijn hand op dat speakertje te duwen zodat hij wat dieper in mijn oor zat. Zo heb ik dus alsnog mijn hand van het stuur; kan ik net zo goed de complete telefoon tegen mijn oor houden...
Nu wou ik het speakertje van mijn vorige Siemens telefoon (een C35) aan dit setje koppelen; het stekkertje daarvan past toch niet meer. Heb de draadjes net onder beide speakertjes doorgeknipt, gewisseld en weer aan elkaar gesloten (rode draadjes aan elkaar, koperen draadjes aan elkaar ), maar nu werkt het speakertje niet: ik hoor niets meer...
Behalve de rode en koperen draadjes zitten er ook nog wittige, flossige draadjes, maar die zijn moeilijker van elkaar te scheiden dan de andere 2 soorten. Deze heb ik dus maar even genegeerd en zitten nu willekeurig tussen de andere.

Wat is er mis gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Nou ik heb m'n telefoon aangemeld bij de verzekering.
Volgens telefoonmiepje daar is het gedekt dus dat zal wel goedkomen.
Zal mij benieuwen hoe snel Dynafix deze keer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Laatst online: 16:55

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik merk eigenlijk geen verschil sinds mijn firmware update van 11 naar 91..

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

CAP-Team schreef op 02 augustus 2004 @ 15:00:
Ik merk eigenlijk geen verschil sinds mijn firmware update van 11 naar 91..
Voor de eerste keer ik wel :)
Alternatieve woorden kiezen bij het sms'en gaat sneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ik heb weer msn ontdekt via http://msn.wapag.com. Het is eigenlijk al een oude bekende, maar hij doet het weer. Heb het de laatste dagen nogal heftig gebruikt op mijn S55. Nu lijkt het alsof de 7 slecht begint te reageren. Af en toe moet je hem wat steviger indrukken zeg maar. Lijkt me sterk dat hij binnen een maand al zo slecht is... Damn, daar gaan we weer :'(, d'r zit zelfs nog geen krasje op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Ch!pY-J schreef op 03 augustus 2004 @ 15:47:
Ik heb weer msn ontdekt via http://msn.wapag.com. Het is eigenlijk al een oude bekende, maar hij doet het weer. Heb het de laatste dagen nogal heftig gebruikt op mijn S55. Nu lijkt het alsof de 7 slecht begint te reageren. Af en toe moet je hem wat steviger indrukken zeg maar. Lijkt me sterk dat hij binnen een maand al zo slecht is... Damn, daar gaan we weer :'(, d'r zit zelfs nog geen krasje op!
Hmm wat kan je hiermee? msn draaien op je gsm? Is dit net zoiets als CMessenger?
Zo te zien werkt dit toch wel anders, cmessenger was een proggie wat je downloade op je gsm, endit lijkt een website te zijn die je moet openen op je gsm?

Ik heb mijn gsm vrijdag teruggebracht naar belcompany en zij zouden hem opsturen. Gaat deze gsm dan ook naar dynafix of naar siemens of ? Volgens de verkoper zou ik me gsm 2 weken kwijt zijn. Wat zijn jullie ervaringen?
Ik vind het trouewns wel slechte service dat ik niet meteen een leentoestel krijg ofzo of gelijk een andere gsm maar 2 weken moet wachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben intussen al weer 13 en een halve maand de gelukkige eigenaar van mijn S-55 en waar al vele van jullie last van hebben gehad is nu mij ook gebeurd. :X
Gister viel opeens spontaan mijn 1 knopje uit mijn telefoon en ik kon zonder moeite de 2 knop ook uit mijn tel. pakken. :'(
Maar wat nu? :?
Garantie is verlopen volgens mij heeft iemand zelf ervaring met de knopjes (voorzichtig) terug te lijmen??
Of kun je ergens op internet een nieuw toetsenbord bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Mijn bovenste volumeknop (om harder te zetten) doet sinds een week of 2 vrijwel niets meer... moet echt enorm hard op een bepaalde manier duwen... Ik ga nu extra voorzichtig met het ding om in de hoop dat er bij mij geen nummers uit gaan vallen, vooral met dit warme lijmwekende weer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

robbertb schreef op 03 augustus 2004 @ 21:26:
[...]
Hmm wat kan je hiermee? msn draaien op je gsm? Is dit net zoiets als CMessenger?
geen idee wat CMessenger precies is en doet.
Zo te zien werkt dit toch wel anders, cmessenger was een proggie wat je downloade op je gsm, endit lijkt een website te zijn die je moet openen op je gsm?
Dit is idd een website; bij Orange kan je onbeperkt "wappen" via Orange World, dus het is nog gratis ook. Een java applicatie gaat altijd van je 2 mb bundel af, dus minder aantrekkelijk.
[...] Volgens de verkoper zou ik me gsm 2 weken kwijt zijn.
/mijn
Wat zijn jullie ervaringen?
Staat een paar pagina's hiervoor...
Ik vind het trouewns wel slechte service dat ik niet meteen een leentoestel krijg ofzo of gelijk een andere gsm maar 2 weken moet wachten :(
Alleen bij een verzekering krijg je vrijwel altijd een leentoestel, of je moet er borg voor betalen als ze er eentje hebben. Maar dat doet met volgens mij alleen als extra service als je al >3-4 keer je gsm hebt laten repareren (Bij Orange tenminste). De reden dat ik altijd mijn oude toestel niet weg doe... Verders: sterkte ermee.
Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 07:26:
Of kun je ergens op internet een nieuw toetsenbord bestellen?
Ff zoeken, is in deel 2 of 3 al behandeld, je kan ergens een nieuwe key-pad en of cover bestellen. Probeer anders je verkoper lief aan te kijken, één ieder heeft vanaf 1 mei 2003 recht op 2 jaar garantie bij mijn weten. Wellicht is jouw verkoper niet op de hoogte dat Siemens "maar" een 6 maanden garantie geeft op o.a. de keypad..
Sorcerer8472 schreef op 04 augustus 2004 @ 11:21:
Mijn bovenste volumeknop (om harder te zetten) doet sinds een week of 2 vrijwel niets meer... moet echt enorm hard op een bepaalde manier duwen... Ik ga nu extra voorzichtig met het ding om in de hoop dat er bij mij geen nummers uit gaan vallen, vooral met dit warme lijmwekende weer :+
Mijn ervaring: komt zeer waarschijnlijk door stof. Probeer het zo snel mogelijk te fixen en de knop juist niet hard in te drukken.
Het fixen doe je door blazen met een spuitbusje lucht of voorzichtig open maken.
Kapotmaken doe je door die knop veels te hoog te belasten door juist extra hard te gaan drukken...

Bij mij was het euvel bij een vorig toestel (ook S55) binnen een 2 weken zonder er iets aan te doen verdwenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:11
Ik heb een heeel vervelend probleem...me zusje heeft met m'n telefoon zitten spelen, maar wat dat schaap gedaan heeft weet ik niet. Ik moet nu nadat de telefoon in z'n automatische toetsenblokkering is gevallen, m'm pincode intoetsen voordat ik het menu ik kan...:? Ik heb echt geen enkel idee hoe ik dit terug kan zetten, ook niet na het bestuderen van de handleiding. Heeft iemand een idee...!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:12
Ik heb na meer dan 6 maanden een nieuw keypad gekregen, bij mij waren de toetsen gaar, maar daarop geen garantie had ik gelezen. Enkele dagen later weigerde hij op te laden, ik heb m daarna opgestuurd en na 10 maanden nog een nieuw keypad gekregen.

Verder nog een nadeel:
- geen verwisselbare frontjes!
(dan waren er nl ook geen problemen met de keyboard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

MaZe schreef op 08 augustus 2004 @ 23:58:
Ik heb een heeel vervelend probleem...me zusje heeft met m'n telefoon zitten spelen, maar wat dat schaap gedaan heeft weet ik niet.
offtopic:
Sorry, maar ik vindt je in deze situatie ook een schaap, leer eerst eens goed nederlands..
Ik moet nu nadat de telefoon in z'n automatische toetsenblokkering is gevallen, m'm pincode intoetsen voordat ik het menu ik kan...:? Ik heb echt geen enkel idee hoe ik dit terug kan zetten, ook niet na het bestuderen van de handleiding. Heeft iemand een idee...!?
Ik heb even moeten zoeken, had hem al eens eerder gezien. menu 9, 1, 6, 6. Moet je wel de toestelcode weten om hem aan of uit te zetten... Hopelijk heeft je zusje daar niet ook mee zitten klieren.. Succes!
brokenp schreef op 09 augustus 2004 @ 00:08:
Verder nog een nadeel:
- geen verwisselbare frontjes!
(dan waren er nl ook geen problemen met de het keyboard)
offtopic:
sorry, spelling check moest ik ff doen

da's juist het voordeel, alleen meukia's zijn daarom zo bagger. Je vernaggeld je toestel door hem in alle hoeken te smijten, doet er een nieuwe cover omheen en verkoopt hem als nieuw... De tegenpartij weet vervolgens niet wat hij in huis heeft...
Nog één: het kleine toestel word daardoor stukken groter. Het binnenwerk moet daardoor een eigen bescherming krijgen naast bevestigings punten. Doordat het verwisselbaar is, moeten passingen (o.a. ook kieren) ook wat soepeler zijn waardoor er makkelijker stof en vocht in het binnenwerk komt te zitten wat weer eerder storingen kan veroorzaken.
Nog eentje: het toestel word er ook nog een stuk duurder door. Maar de uiteindelijke doelgroep waar het toestel voor bedoelt is: zakenlui, zijn helemaal niet op zoek naar flashy toestellen waar opties en mogelijkheden op zitten die niet voor hen bedoelt zijn (waar onder verwisselbare covers). Koop dan liever een disco foon zoals de M55...
just my personal opinion

Siemens wil graag dat je aan je toestel een eigen swing kan geven, maar blijft idd op een punt achter, maar op dat punt heeft Siemens zich niet verkeken en voet bij stuk gehouden om zijn qualiteit (op dat punt) niet te verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaagmans
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 14:56
De laatste tijd valt m'n foon gewoon uit. Dus heb ik het ding in me broekzak zitten en wil ik ff kijken hoe laat het is, staat ie gewoon uit.
Ik was zonet een sms aan het typen en opeens BAM ding uit.

FW91 zit er op maar begon een tijdje geleden met FW90 ook al van die kuren te vertonen.

Tel is niet nat geworden geen noemenswaardige schade (1 x laten stuiteren een jaar geleden ofzo)...
Geen problemen met de batterij, of met geheugen. Ik bel en sms en gebruikt BT maar verders ook geen poespas.

Hebben andere gebruikers daar ook last van dat je foon gewoon uitgaat?

- Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ch!pY-J schreef op 09 augustus 2004 @ 14:49:
[...]

offtopic:
Sorry, maar ik vindt je in deze situatie ook een schaap, leer eerst eens goed nederlands..

Je vernaggeld je toestel...

Maar de uiteindelijke doelgroep waar het toestel voor bedoelt is...: zakenlui, zijn helemaal niet op zoek naar flashy toestellen waar opties en mogelijkheden op zitten die niet voor hen bedoelt zijn...

...qualiteit (op dat punt) niet te verlagen
:X

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2004 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Lol, tja soms krijg je het deksel op je neus :P

En nee mijn telefoon gaat nooit uit, ja 1 keer toen ik em heb laten vallen was die uit maar toen ik em weer aan deed, werkte hij weer prima.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaagmans
SithWarrior schreef op 10 augustus 2004 @ 10:28:
Lol, tja soms krijg je het deksel op je neus :P

En nee mijn telefoon gaat nooit uit, ja 1 keer toen ik em heb laten vallen was die uit maar toen ik em weer aan deed, werkte hij weer prima.
Mwah ik heb m'n batterij er maar eens uitgehaald en eens flink de stof eruit geblazen. Misschien dat dat helpt. (los contactje of stof tussen contactjes ofzo)
Tot nu toe heeft ie zich nog gedragen.

edit:
Nog geen uur later en het ding was al weer uit. Ik hoop dat het Firmware gebonden is en niet toestelgebonden ;(

[ Voor 13% gewijzigd door Zaagmans op 10-08-2004 12:03 ]

- Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

offtopic:
Roflol, was te verwachten natuurlijk, paar d-tjes en t-tjes verwisseld en ouwe spelling die nog mag..
Zaagmans schreef op 10 augustus 2004 @ 10:40:
Mwah ik heb m'n batterij er maar eens uitgehaald en eens flink de stof eruit geblazen. Misschien dat dat helpt. (los contactje of stof tussen contactjes ofzo)
Tot nu toe heeft ie zich nog gedragen.

edit:
Nog geen uur later en het ding was al weer uit. Ik hoop dat het Firmware gebonden is en niet toestelgebonden ;(
En de Orange shop beweren dat het een stabiel toestel is..... Omruilen die handel!

Overigens, het developer menu uit scheelt bij mij echt wel! Geen enkele crash meer gehad sindsdien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Ch!pY-J schreef op 10 augustus 2004 @ 16:17:
[...]

offtopic:
Roflol, was te verwachten natuurlijk, paar d-tjes en t-tjes verwisseld en ouwe spelling die nog mag..

[...]

En de Orange shop beweren dat het een stabiel toestel is..... Omruilen die handel!

Overigens, het developer menu uit scheelt bij mij echt wel! Geen enkele crash meer gehad sindsdien!
Heb ik ook gedaan, hielp bij mij niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaagmans
Ch!pY-J schreef op 10 augustus 2004 @ 16:17:
[...]

Ok. Ik heb geen developer menu ingeschakeld. Het zomaar uitgaan (=crashen?) van de telefoon is pas een week of 2 aan de orde.
Ik denk niet dat ik het uithou tot mei 2005 (contract verlopen bij T-Mobile) om te wachten op een nieuw toestel (is toestel uit mei 2003) maar zit eigenlijk wel te twijfelen of ik de s65 moet kopen... is er geen goedkopen alternatief met bluetooth?

[ Voor 3% gewijzigd door Zaagmans op 10-08-2004 17:52 ]

- Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Bij mij is ie al een paar weken niet meer spontaan uitgevallen. Maar een paar dagen terug viel ie wel uit toen ik probeerde om m'n Bluetrek 1.2 headset ermee te pairen. Dat is me tot nu toe nog maar 1 keer gelukt. En waar dat nou precies aan ligt... :? (Heeft iemand die toevallig ook eentje icm S55?)

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Zaagmans schreef op 10 augustus 2004 @ 17:51:

Ok. Ik heb geen developer menu ingeschakeld. Het zomaar uitgaan (=crashen?) van de telefoon is pas een week of 2 aan de orde.
Ik denk niet dat ik het uithou tot mei 2005 (contract verlopen bij T-Mobile) om te wachten op een nieuw toestel (is toestel uit mei 2003) maar zit eigenlijk wel te twijfelen of ik de s65 moet kopen... is er geen goedkopen alternatief met bluetooth?
Voor mij zou een alternatief de T630 van SE zijn. Maar die schijnt ook niet stabiel te zijn :S

Ik denk dat ik het maar op de volgende manier doe: iedere 3 maanden vragen voor een toestel swap. Ik heb namelijk 3 maanden garantie op de "reparatie" gehad. Kijken wie er dan nog aan het langste eind trekt.. Vermoedelijk zullen ze ergens in januari/februari beginnen te slijmen met een nieuw toestel icm een nieuw abonnement.

Ik ben benieuwd hoe de ervaringen van de S65 is. Och, tegen die tijd heeft Siemens al weer een nieuwe variant uit van de S serie ;)

Trouwens, vandeweek drukte ik op de memo functie toets tijdens het lezen van een mailtje; je ziet afwisselend de kop van het mailtje, of de laatste regels van het mailtje. Niet echt onwijs boeiend, maar je weet nooit wanneer je het kan gebruiken, toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Hm..
Ik heb m'n phone weer terug. Ik had em nog geen 5 minuten aan en hij was alweer uitgevallen. Daarna nog wel een paar keer. Nu staat ie al zeker een half uur aan. Op de reparatieomschrijving staat Controlboard gerepareerd. De firmware is verder niet geupdate, nog steeds versie 20.

Ik zal het wel even aankijken tot maandag... Het stomme is dat als ik hem opstuur dan heb ik tijdens Lowlands geen fatsoenlijke gsm. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Weet iemand hoe je kan instellen dat hij de sms op de telefoon opslaat? Heb nu telkens het gezeik dat mn simkaart sms geheugen vol zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Hm ik ben al ruim 2 weken verder, en nog steeds is me gsm niet terug :(
Maar zie ook dat die verkoper een gedeelte van mijn klacht verkeerd omschreven heeft. Hij schreef dat er "knopjes uitvielen", maar dat is niet zo, er zit alleen een scheur in 1 van de knopjes :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaagmans
robbertb schreef op 16 augustus 2004 @ 15:13:
Hm ik ben al ruim 2 weken verder, en nog steeds is me gsm niet terug :(
Maar zie ook dat die verkoper een gedeelte van mijn klacht verkeerd omschreven heeft. Hij schreef dat er "knopjes uitvielen", maar dat is niet zo, er zit alleen een scheur in 1 van de knopjes :|
Ik denk dat ze dat vanzelf wel opvalt als ze de telefoon onder de loep nemen.

- Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Nouja ik heb net naar belcompany gebeld om te vragen waar mijn gsm nou blijft. Zegt die medewerker dat de gsm nog niet binnen is en dat ZIJ bellen als hij er is. Maar het duurt mij wel erg lang, wacht er nu al 3 weken op. Zij zeiden eerst dat de gsm er met 2 weekjes wel weer zou zijn. Ondertussen loopt mijn abonnement gewoon door en kan ik niks (ik heb geen ander toestel). Halverwege het gesprek werd zomaar de verbinding verbroken terwijl ik nog niet eens uitgepraat was.

Fijne klantenservice daar bij Belcompany :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 23:15
wat een ongelofelijk kuttoestel eigenlijk.
knopjes 0, 2 en 3 zitten behoorlijk los. vallen er net niet uit.
en volumeknop + werkt amper.

hiervoor had ik een m35i. nou die knopjes deden het altijd gewoon goed.

wat een teringbende zeg. heb em sinds december. zal ik via de webshop garantie opvragen? of gewoon Siemens even bellen?

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Laatst online: 27-01 18:04
Ik heb een vreemd probleem

- speaker werkt niet (anderen kunnen mij tijdens een gesprek wel horen maar ik hun niet)
- ik hoor geen belsignaal

Weet iemand wat het probleem is? Helaas heb ik mijn toestel net iets langer dan een jaar dus de garantie is verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07 15:38

Shedman

Met het hart op de goede plek

Rev! schreef op 15 augustus 2004 @ 18:35:
Weet iemand hoe je kan instellen dat hij de sms op de telefoon opslaat? Heb nu telkens het gezeik dat mn simkaart sms geheugen vol zit
Volgens mij (ieg bij mij) slaat hij eerst de SMSjes op de telefoon op en als dat vol zit gaat ie verder met de sim-kaart. En als die vol zit, begint ie te zeuren dat de sim vol zit.

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Ik heb ook een vaag prob.
Na het upgraden van mijn firmware naar 91 krijg ik, wanneer mensen die niet in mijn adressbook/phonebook staan mij bellen, geen ringtone en trilfunctie.

Echter, bel ik met onze huistelefoon naar mijn mobiel, dan krijg ik wel een ringtone te horen en voel ik de trilfunctie. :?

Krijg dit dus alleen met "onbekende" telefoonnummers, die niet in mijn telefoonboek staan. Van de nummers die wel in mijn tel.boek staat, doet de phone et gewoon perfect.

Het upgraden van de firmware was gewoon succesvol gelukt
Ik heb geprobeerd de instellen aan te passen, wat neit hielp. Op het eind heb ik alles gereset naar Factory\default settings, wat ook niet hielp.

[ Voor 15% gewijzigd door Yellowneck op 27-08-2004 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Nog meer mensen met problemen na upgraden naar versie 91? want dan wacht ik nog even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:28

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik ben nog geen problemen tegen gekomen, maar ik heb ook nog geen grote verbeteringen gemerkt. Als alles naar behoren werkt zou ik dus gewoon wachten met upgraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik heb die van mij nog niet terug.
Het viel me wel op dat HSC (Harmony Service Center) 25 euro eigen risico heeft afgeschreven... Ik zal er volgende week eens over bellen, maar ik ben het er niet mee eens. Volgens een maat van mij zit er 2 jaar garantie op Siemens (hij werkt in een Belcompany).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Heb mijnes ook maar geupgrade ivb BT wat ik wil gaan gebruiken, S55 was nog niet helemaal veilig kwa dat geloof ik. Nu weet ik niet of ze daar iets aan gedaan hebben, maar je weet nooit :)

Probleem waar YellowNeck last van had, dat heb ik overigens ook niet, werkt hier ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

OMFG...HE's HALF DEAD :'(

Gezien mijn vage probleem een paar posts hierboven, probeer ik nu de nogmaals te upgraden met firmware 91, maar ding ziet telefoon helemaal nie meer :'(

Weet iemand hoe ik de verkr*chte firmware eraf kan krijgen?

[ Voor 22% gewijzigd door Yellowneck op 28-08-2004 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Iemand ideeen over hoe je zo een Jabra BT200 aan de praat krijgt met een S55, hij ziet helemaal niks als ik em laat zoeken...

Is het nou de bedoeling als dat jabra ding in paring mode zit, dat dat lampje constant brand en moet ik nu zoeken naar access of naar omgeving op die telefoon?

Ow al gevonden... in boekje staat 3 sec voor die in sb gaat en 7 voor paring mode, maak maar het dubbele van alle twee en het komt meer in de buurt...

[ Voor 62% gewijzigd door SithWarrior op 29-08-2004 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Yippie, volgens mij heb ik de S55 al weer gefixed, alleen ben ik al en al mijn bestanden kwijt die op de tel stonden.
Zou iemand de standaard animations, wallpapers, sounds en al dat soort dingen kunnen sture?...bij voorbaat dank!! _/-\o_

gvd, toch nie :( .
Heb twee keer opnieuw firmware 91 zitten installen, hielp nie.. :'(

[ Voor 18% gewijzigd door Yellowneck op 29-08-2004 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
zo'n drie maanden geleden hield opeens mijn batterij het niet meer dan 1 a 1,5 dag uit, terwijl dat daarvoor vijf dagen was. Het bleek niet aan de batterij te liggen (getest met volle batterij uit andere S55). Inmiddels is het toestel drie keer opgestuurd via een KPN Mobile Business Center naar Siemens, en nu al drie keer niet gerepareerd teruggekregen (zij denken zelf wel dat het apparaat gerepareerd is). Weet iemand wat ik nu kan doen? Ik vind eigenlijk dat ik recht heb op een nieuw toestel, maar zijn daar richtlijnen voor bij Siemens?
Ik kan het toestel wel weer naar die knakkers brengen, maar dan ben ik hem weer 2/3 weken kwijt om hem niet gerepareerd terug te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Heb je snel zoeken in je netwerkinstellingen niet toevallig aangezet per ongeluk ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
YellowNeck schreef op 28 augustus 2004 @ 23:16:
OMFG...HE's HALF DEAD :'(

Gezien mijn vage probleem een paar posts hierboven, probeer ik nu de nogmaals te upgraden met firmware 91, maar ding ziet telefoon helemaal nie meer :'(

Weet iemand hoe ik de verkr*chte firmware eraf kan krijgen?
Ja, het is mogelijk. Enige manier om dat te doen is echter illegaal, wat dus niet op het forum mag.
Ik kan je wel in de juiste richting helpen: je moet zoeken naar een flasher die niet van Siemens zelf is. Is wel op de duistere hoeken van het Internet te vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Ik had ong. een half jaar geleden last van dat de belknop en de linker menu knop af en toe niet meer werkten (kon dus geen telefoon meer opnemen).
Daarna heeft hij het dus een hele tijd weer goed gedaan, maar nu vertoond hij die kuren weer :|
Andere mensen die hier ook last van hebben?

En ik zie dat ik alweer achterloop met firmware.. maar ff nieuwe opzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
Sorcerer8472 schreef op 29 augustus 2004 @ 23:09:
Heb je snel zoeken in je netwerkinstellingen niet toevallig aangezet per ongeluk ofzo?
Nee, de volgende opties staan allemaal NIET aan:
- Snel zoeken
- Automatische netwerkkeus
- GPRS
- Infrarood
- Bluetooth

En toch is de batterij na anderhalve dag leeg, en dan heb ik niet of nauwelijks gebeld/gesmst. Ga morgen maar eens verhaal halen bij KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:44

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Goed, niet geheel relevant in dit topic, maar ik ben er toch trots op: mijn siemens s-serie verzameling:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jwlr/misc/foons2.jpg
Van links naar rechts:
S55, S45i, S35 en een S25. Allemaal van mij (geweest), behalve de S25.

S25 zit niet in de orginele cover helaas. Hij is van een maat van mij geweest en die had een beschadidge cover en heeft toen deze lelijke chroomkleurige cover er om heen geprutst. De cover past niet goed en de telefoon heeft ruim 3 jaar uit elkaar gelegen, maar ik heb het apparaat vanmorgen in elkaar geflanst, batterij (fck, hoe schreef je dat ook alweer :( ) vast geplakt met tape (best goed te zien :P ) en aangeslingerd. En hij doet het! bellen, sms'sen, trillen, alles werkt nog perfect *D . Duitse degelijkheid, probeer dat maar eens met een nokia :P

De rest werkt ook nog. hoewel de knopjes van de S45i niet echt meer willen (de bovenste 4). Al met al wel een vette verzameling. eind dit jaar komt er ook nog een S65. Helaas alleen dat ik de S15 nergens meer kan krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door Yukkie op 30-08-2004 12:59 ]

We've got that ring of confidence

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste