Siemens S 55 :9~ [deel4]

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 4.106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:10

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Siemens S 55 :9~ [deel 4]

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Cutebritney/review/S55/S55frontbox.jpg

Index:

Vorige delen
Prijzen & specificaties
Reviews
Software & downloads
Handleidingen & FAQ
Overige vragen

Vorige delen:

Siemens S55 :9~ [deel1]
Siemens S55 :9~ [deel2]
Siemens S55 :9~ [deel3]

Prijzen & specificaties

T.Net Pricewatch - S55 zonder camera
T.Net Pricewatch - S55 met camera

Specificaties op www.my-siemens.com

Reviews

GoT-review door Korakal
http://www.mobile-review.com/review/siemens-s55-1-en.shtml
http://www.infosyncworld.com/reviews/n/2814.html
http://www.mobiledia.com/reviews/siemens/s55/page1.html
http://www.reviewcentre.com/reviews4118.html (user reviews)
http://www.guysworld.demon.co.uk/cool_s55.html

Software & downloads

Firmware & emulator
Officiële firmware updates van Siemens
S55 emulator (eerst gratis registreren benodigd)

Algemene Siemens / Siemens S55 pagina's / ringtones / etc
http://www.club-siemens.de/
http://www.club-siemens.com/
http://www.siemens-world.net/
http://www.schiessler.com/s55.html
http://www.planete-nokia.com/mid/polyphoniques.html
http://club-s55.tk/

Handleidingen & FAQ

Handleidingen
Nederlandse handleiding
Nederlandse Quickguide
Engelse handleiding
Engelse Quickguide
Siemens FAQ

Siemens S55 mini-FAQ
Hoe is het scherm van de S55?
• Het heeft 256 kleuren, 101x80 pixels. Sommigen vinden het wat ‘korrelig’.
http://crew.tweakers.net/Cutebritney/review/S55/standby.jpg
http://crew.tweakers.net/Cutebritney/review/S55/submenu.jpg
http://crew.tweakers.net/Cutebritney/review/S55/nieuwsms.jpg

Hoeveel intern geheugen heeft de telefoon?
• 921.61kb

Is er iemand die wat meer concrete informatie heeft over het zelf upgraden van het toestel met een 32mb chip?
• Nee, het lijkt erop of het bij geruchten zal blijven.

Hoe stel ik m’n e-mail in?
• Zie [rml]Ch!pY-J in "Siemens S 55 :9~ [ deel2]"[/rml]

Welke spelletjes/apps worden standaard op het toestel geleverd?
• Zie [rml]Ch!pY-J in "Siemens S 55 :9~ [ deel2]"[/rml]

In welke kleuren is de S55 verkrijgbaar?
• In Artic Blue, Sterling Silver en als S55 Grand Prix 2003 Limited Edition

Passen de 25/35/45 series accessoires op de S55?
• De connector van de 55-series is een stuk dunner geworden, de accessoires die van deze connector gebruik maken zullen daarom niet passen.

Waar haal ik non-polyfonic / ring-ring tones?
• Voor de collecties ringtones, zie de URL’s hierboven
Siemens heeft ook een setje non-polyfonic geluiden online gezet: hier downloaden

Hoe maak ik zelf ringtones?
• Met de MMF maker: http://smaf-yamaha.com/
Hiermee kun je wav's omzetten in ringtones.

Hoe groot mag een ringtone maximaal zijn?
• De S55 speelt files van maximaal 48kb af (zowel .mid als .mmf). Wil je deze via WAP downloaden dan kom je aan een limiet van 15 kb, meer kan het WAP protocol niet verzenden.

Waarom zijn de ringtones in .mid zo zacht?
• Het volume waarmee een .mid file wordt afgespeeld is niet zo hoog. Wellicht kun je met een midi-editor dit wat opschroeven (als het nog niet maximaal staat) of .mmf files gebruiken.

Hoe kan ik opvragen wat voor firmware (SW versie) mijn toestel heeft?
• Toets in: *#06# gevolgd door de linker menu toets (info)

Waar is de firmware update te dowloaden?
• Siemens stelt softwareupdates aan de klant beschikbaar welke je in het toestel kunt laden met de bijgeleverde datakabel. De updates kun je hier vinden.
Er zit in firmware 12 een rare bug. De beltoon start opnieuw bij een gemiste oproep en blijft oneindig doorlopen. Soms is dit alleen te verhelpen door de telefoon opnieuw te starten

Hoe verberg ik m’n operatornaam?
• --> Instellingen --> Weergave --> Operator.
Als je nu een transparant gifje van 1 bij 1 pixeltje op je telefoontje zet en die selecteert staat er geen operator meer. Zo'n plaatje is te downloaden op http://www.club-siemens.net/fun/transparent.gif

Hoe kan ik de kleuren instellen/transparant maken:
http://www.club-siemens.d...un/farbschemata_index.htm
Transparant instellen: Verwijderd in "Siemens S 55 :9~"

Kun je de contactlist sorteren op voornaam ipv achternaam?
• Nee, maar er is wel een andere oplossing voor, zie Korakal in "s55 adresboek"

Wat is de standbytijd?
• De standbytijd is natuurlijk helemaal afhankelijk van het gebruik van het toestel. Waar de één door intensief gebruik na 2 dagen de lader weer zal moeten opzoeken, kan de ander af met eens per week bijtanken.
Een aantal dingen kun je op letten voor het zuiniger omgaan met energie, zie
[rml]Ch!pY-J in "Siemens S 55 :9~ [ deel2]"[/rml]

Hoe is de kwaliteit van de QuickPic camera?
• Voor voorbeeldfoto’s, zie http://www.club-siemens.net/forum/viewthread.php?tid=15039

Als ik mijn afspraken synchroniseer met Outlook komen de afspraken een uur te vroeg in de telefoon. Hoe kan ik dat oplossen?
• Dan moet je je telefoon op zomertijd zetten, de tijd dan weer even aanpassen tot de juiste tijd en dan synchroniseren en het moet werken.

Hoe stel ik I-Mode in op mijn S55?
• Zie [rml]erwinversteeg in "Siemens S 55 :9~ [ deel3]"[/rml]

Is het mogelijk om de IrDA poort / Bluetooth aan te sturen vanuit een java-applet, zodat ik m'n telefoon als afstandsbediening of voor spellen kan gebruiken?
• Nee, vanwege veiligheidsaspecten is het aansturen van IrDA / BT niet mogelijk via Java. Er gaan geruchten dat dit ooit wél gaat komen, maar verder dan geruchten is het nog niet gekomen.

Overige vragen

Alle vragen over de Siemens S55 kun je kwijt in dit topic. Let er wel op dat er van je verwacht wordt eerst zelf moeite te steken in het beantwoorden van je vraag, zie hiervoor de GoT-Netiquette.

Mocht je nog suggesties hebben voor het aanpassen van deze startpost, dan kun je contact-info in m'n MyReact vinden.

[ Voor 32% gewijzigd door Korakal op 02-03-2004 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:33

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Hmmm, ik liet net mijn S55 vallen vanaf een meter hoog ofzo, knalt het kapje van de luidspreker eraf :(. Morgen maar eens proberen met een beetje superlijm vast te maken.
Ik had al wel gehoord dat zijknopjes losser gingen zitten, maar nog niemand die dit gehad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Nice startpost Korakal! Nice layout :)
Nou maar hopen dat mensen hem ook lezen.

@gwystyl: jammer! Daar is je telefoon ook niet voor he ;)

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertb
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-01-2024
Jahoor. Het is bij mij ook gebeurd:

Toets (3) afgebroken, en toets 2 zit beetje los.

Vanavond Orange maar even bellen (die had ik net wel aan de lijn, maar dat was zakelijk ;) ) wat ze ermee kunnen. Of moet ik dat via 2call doen? (Daar heb ik 'm vandaan)

[ Voor 6% gewijzigd door geertb op 11-02-2004 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

geertb schreef op 11 februari 2004 @ 15:11:
Jahoor. Het is bij mij ook gebeurd:

Toets (3) afgebroken, en toets 2 zit beetje los.

Vanavond Orange maar even bellen (die had ik net wel aan de lijn, maar dat was zakelijk ;) ) wat ze ermee kunnen. Of moet ik dat via 2call doen? (Daar heb ik 'm vandaan)
Lijkt me logisch dat je dat via de winkel doet waar je hem gekocht hebt, of iig daar info vraagt over wat er precies gedaan moet worden.
Bij mij is het echter zo, ik heb hem in de Orange shop gekocht, en daar kan ik het via die shop of via de helpdesk regelen..

Ondertussen begint mijn volume - /scrol down knop steeds minder goed te reageren. Word morgen avond maar weer eens een bezoekje aan de winkel brengen denk ik... Begin het nu wel een beetje zat te worden met dat toestel: zou de 3e reparatie al worden binnen een jaar.

Verwijderd

Sinds een paar dagen is de volumeknop van m'n S55 op onverklaarbare manier gaan weigeren. Alleen de '-' toets doet het nog. Heeft iemand enig idee hoe ik dit zelf op zou kunnen lossen? Kan de telefoon bijvoorbeeld open? De garantietermijn is helaas al vestreken...

• geertb
Zo. Ik moet m'n foon terugsturen naar Siemens zelf. Naja, morgen maar even fixen. Hopelijk heb ik 'm in een weekje weer terug, want nu moet ik weer met een Ericsson A1018S gaan lopen, omdat m'n 3310 kduuk is.

(Oeps..)

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 14:15:
Sinds een paar dagen is de volumeknop van m'n S55 op onverklaarbare manier gaan weigeren. Alleen de '-' toets doet het nog. Heeft iemand enig idee hoe ik dit zelf op zou kunnen lossen? Kan de telefoon bijvoorbeeld open? De garantietermijn is helaas al vestreken...
Aangezien het een "bekend" probleem is, (ik heb er ook last van, zelfs m'n S35 had hetzelfde euvel) heb je misschien toch recht op reparatie. Heb nl een soort gelijk probleem: mijn volume - knop doet het alleen als je hem stevig indrukt. Is het niet mogelijk om een programma als Kassa of Radar grootschalig te vragen om dit probleem op te lossen?

Ben vandaag naar de Orange Shop geweest, maar ik werd er echt moedeloos van. Ik vroeg ofdat ik zwart op wit kon krijgen dat ik garantie had tot het einde van mijn 2 jarige contract. Het was er wel, maar hij kon het niet zwart op wit zetten !? :?
Vanwege het feit dat mijn toestel voor de 3e keer stuk was binnen een jaar, wilde ik per direct een ander toestel. Maar het enige wat er geregeld kon worden was dat ik het toestel vandaag inleverde en met geluk morgen terug kon hebben, anders dinsdag. Of dat ik het maandag inleverde en dinsdag of woensdag terug kon hebben.
Voor een compleet ander toestel moest ik dus contact opnemen met de klantenservice. Meneer kijkt blijkbaar niet naar programma's als Kassa en Radar. Ik koop iets in een winkel, dan moet ik in diezelfde winkel geholpen worden. Verder heb ik niks te maken met de fabrikant, waar hij mee liep te schermen. De winkel mij iets geleverd, dus heb ik niks te maken met de fabrikant...

Ik word het oh zo zat dat je als consument gewoon in een hoekje gedreven word en het onderspit moet delven!

* jules gaat actie ondernemen >:)

edit:

hmz, ik quote even mijn eigen post. Ik zeg zoveel dat ik geeneens meer weet wat ik zelf zeg :). Via de search heb ik toevallig het volgende gevonden:
Ch!pY-J schreef op 11 september 2003 @ 16:34:
Voor diegenenen die geïnterreseerd zijn in de garantie bepalingen van Siemens:

Ongeacht zijn aanspraken ten opzichte van de dealer, kan de gebruiker (klant) aanspraak maken op fabrieksgarantie onder de onderstaande voorwaarden:

* Wanneer het nieuwe toestel (of batterijlader) binnen 24 maanden na aankoop een defect vertoont als gevolg van productie- en/of materiaalfouten, zal Siemens naar eigen keuze het apparaat kosteloos repareren of vervangen door een ander apparaat volgens de laatste stand van de techniek.
* In geval van delen die aan slijtage onderhevig zijn (zoals batterijen, keypads, behuizing), geldt deze garantie bepaling voor een periode van zes maanden na aankoopdatum.
* Deze garantie is niet van toepassing voor zover het defect aan het apparaat het gevolg is van onoordeelkundig gebruik en/of het niet in acht nemen van de informatie zoals vermeld in de gebruiksaanwijzingen.
* Deze garantie geldt niet voor diensten die zijn uitgevoerd door geautoriseerde dealers of de klant zelf (zoals installatie, configuratie, software-downloads). Gebruiksaanwijzingen en eventueel op aparte informatiedragers meegeleverde software zijn eveneens van deze garantie uitgesloten.
* Als garantiebewijs geldt de aankoopbon met de aankoopdatum. Aanspraken die onder deze garantie vallen, dienen binnen twee maanden nadat het defect zich heeft voorgedaan geldend te worden gemaakt.
* Vervangen apparaten resp. bijbehorende componenten die in het kader van de vervanging aan Siemens zijn geretourneerd, worden eigendom van Siemens.
* Deze garantie geldt voor nieuwe apparatuur die gekocht is in de Europese Unie. De garantie wordt verleend door Siemens Nederland N.V., Werner von Siemensstraat 1, 2712 PN Zoetermeer.
* Verdergaande resp. andere aanspraken dan vermeld in deze garantie van de fabrikant zijn uitgesloten, behoudens voor zover aansprakelijkheid berust op bepalingen van dwingend recht, zoals de wettelijke regeling inzake productaansprakelijkheid.
* De duur van de garantie wordt niet verlengd door diensten die in het kader van de garantie tijdens de duur van de garantie worden verleend.
* Voor zover het niet om een garantiegeval gaat, behoudt Siemens zich het recht voor, de klant voor het vervangen of repareren kosten in rekening te brengen.
* De bovenvermelde bepalingen beogen geen verandering in de bewijslast ten nadele van de klant.

De garantietermijn wordt niet verlengd of vernieuwd door uitvoering van garantiewerkzaamheden, met dien verstande dat de garantie op uitgevoerde werkzaamheden drie maanden bedraagt.

Wettelijke aanspraken van de consument, waaronder tevens begrepen wettelijke aanspraken jegens de verkoper, worden door deze garantie noch uitgesloten, noch beperkt.

Klantenservice GSM 0900 - 3333 100
* EUR 1,00 per gesprek

txt klein beetje aangepast omdat de lay-out veranderd werd.

Deze info heb ik hier gevonden.

Algemene Reparatievoorwaarden
Link is ietsje veranderd: http://www.siemens.nl/repaircenter/consumenten/garvw_gsm.asp

Mij mogen ze dus een ander toestel leveren van een ander merk, al betaal ik maar een 5 euro bij, heb ik een nieuwe aankoops datum :D. De kans dat dat weer gebeurd is me veels te groot, ik heb m'n huidige toestel pas vanaf begin oktober. 4 Maanden! En die toets begeeft het al!

[ Voor 56% gewijzigd door jules op 12-02-2004 22:58 ]

• geertb
Bedankt voor je post. Ik weet dus nu dat de valschade die mijn foon heeft (ja erg dom om 'm te laten vallen..) er wel invalt. Anders kunnen ze nog zeggen dat de toets afgebroken is door vallen o.i.d.

Naja morgen maar even Siemens bellen voor een RMA nummer
Mij mogen ze dus een ander toestel leveren van een ander merk, al betaal ik maar een 5 euro bij, heb ik een nieuwe aankoops datum . De kans dat dat weer gebeurd is me veels te groot, ik heb m'n huidige toestel pas vanaf begin oktober. 4 Maanden! En die toets begeeft het al!
Die van mij heb ik sinds eind november volgens mij. Dat is nog geen 4 maanden..

[ Voor 43% gewijzigd door geertb op 12-02-2004 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Hmz, die van jouw heb je laten valen. Schade door eigen schult valt in het algemeen niet onder de garantie. Wettelijk gezien moeten zij bewijzen dat de schade is ontstaan door eigen schult. Lukt ze dit, dan mag je voor je eigen schade opdraaien. Het is dus ff afwachten in jouw geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:31

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Hm.. ik heb mijn toestel sinds 17 april 2003... Mijn 2 knopje zit los (ben em zelfs al eens kwijtgeraakt) en de 0 reageert ook niet geweldig meer. Tijdens bellen kan ik met de volume knop niks veranderen aan het volume...
Maar ik lees nu dat er maar zes maand garantie op dit gebeuren zit? :/ :'(
Dan ga ik maar op zoek naar een andere phone, misschien wel geen Siemens meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn volumetoets ging naar een paar maanden ook steeds slechter reageren, nu doet hij het zelfs helemaal niet meer :(. En ook dat designkapje liet bij mij los, maar dat kon je zo vastlijmen met een paar druppeltjes secondenlijm op de goede plek (dus niet in de speaker!). Vriend van mij is dat kapje zelfs kwijt :P. Bestaan er geen servicepoints oid van Siemens? Ericsson had dat altijd wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie net dat ik 't ding al sinds begin mei 2003 heb :(.
Daaaaaag garantie.
Of is er iemand die daadwerkelijk een jaar garantie gekregen heeft op bovenstaande mankementen?
Ik vind het vrij belachelijk dat een telefoon van zo'n 9 maanden oud al dergelijke mankementen vertoond :(. Zelfs met mijn Ericsson T28S, die over het algemeen als vrij gammel bekend staat, heb ik een jaar of 3 gedaan voor hij stuk ging :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 14:15:
Probleem heb ik ook, maar ik gebruik die optie toch nooit... Dus voor mij niet echt een probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik loop al meerdere dagen-weken het forum af te gaan op zoek naar de instellingen om met mijn siemens s55 en mijn laptop op het internet te komen via GPRS. Heb van alles geprobeerd. Lukt steeds niet. :'( Heeft iemand een tip? Zou De volgende instellingen heb ik gebruikt:

gebruikersnaam gprs
wachtwoord password
tel: *99# (heb hier van alles geprobeerd)

CSD instellingen:
inbelnr: +3162000222
verbinding type: ISDN
login:username
ww:password

GPRS-data
APN: internet
login:username
ww:password
Bij de modemconfiguratie in het configuratiescherm heb ik de volgende initialisatieopdracht staan:
AT+CGDCONT=1,"IP","INTERNET"

hij geeft aan dat hij de computer aan het registreren is in het netwerk en geeft dan een foutmelding 734: het besturingsprotocol voor de PPP verbinding is beeindigd

en ik heb de juiste FW versie (namelijk 20). Ik gebruik infrarood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertb
Ch!pY-J schreef op 13 februari 2004 @ 12:57:
Hmz, die van jouw heb je laten valen. Schade door eigen schult valt in het algemeen niet onder de garantie. Wettelijk gezien moeten zij bewijzen dat de schade is ontstaan door eigen schult. Lukt ze dit, dan mag je voor je eigen schade opdraaien. Het is dus ff afwachten in jouw geval.
Hij is inderdaad 1 keer gevallen waardoor er een krasje opzit. Maargoed, dat heeft niets te maken met die toets. Maargoed, ze zien maar, komt wel goed denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

geertb schreef op 13 februari 2004 @ 14:04:
[...]

Hij is inderdaad 1 keer gevallen waardoor er een krasje opzit. Maargoed, dat heeft niets te maken met die toets. Maargoed, ze zien maar, komt wel goed denk ik :)
Oh zo! Ik dacht gelezen te hebben dat het kwam doordat hij gevallen was...

Defecte toets op je S55?

Maar het blijkt dus dat er meerdere mensen zijn met soortgelijke problemen. Ik wil graag uitzoeken wat de mogelijkheden zijn mbt tot garantie en reparatie. Eventueel met behulp van anderen, zodat we georganiseerd te werk kunnen gaan en er in totaliteit gezamelijk minder energie in hoeven te steken.

Mensen die defecte toesten hebben zou ik willen vragen mij een mailtje te sturen naar s55.defecte.toetsen[at]leend3rs[punt]nl.
Graag zou ik de exacte aankoopsdatum van het toestel willen weten, om welke toets(en) het gaat en ofdat het komt door weinig gebruik, regelmatig gebruik of zelfs intensief gebruik, of simpel weg doordat je toestel gevallen is.

Als je mee zou willen helpen zoeken naar mogelijkheden en wettelijke bepalingen omtrent garantie en reparatie, zou ik dat ook graag willen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:11
Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 13:57:
Hallo,

Ik loop al meerdere dagen-weken het forum af te gaan op zoek naar de instellingen om met mijn siemens s55 en mijn laptop op het internet te komen via GPRS. Heb van alles geprobeerd. Lukt steeds niet. :'( Heeft iemand een tip? Zou De volgende instellingen heb ik gebruikt
Waarom gebruik je niet de op de CD megeleverde Software om een GPRS verbinding met je laptop op te zetten. Werkt bij mij goed. Je kan ook de nieuwste versie van SDS vinden op My-Siemens

[ Voor 89% gewijzigd door Korakal op 14-02-2004 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:56
Nu jullie het zeggen, dat volume+ knopje werkt bij mij ook niet meer. Alleen als ik echt heeeeel hard druk, maar dat lijkt me ook niet echt goed. Ik heb het eigenlijk nog nooit gemerkt in die 5 maanden dat ik hem nu heb, maar nu ik het test na het lezen van deze draad doet hij het opeens niet meer :/

Ik wacht eerst wel even af om te zien hoe het met de andere gevallen gaat, want opzich is deze nog wel bruikbaar. Als het echt nodig is om hardere actie te voeren, dan werk ik graag mee natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
De volumeknop hapert bij mij ook. Alleen als ik echt hard ga drukken (door ergernis van dat mankement bijvoorbeeld) dan doet ie het soms. Ook het 'design'kapje bij het luidsprekertje heb ik met secondelijm moeten vastplakken. Net zoals hierboven al genoemd is. Ik vind het echt een nepprulletje, maargoed iedereen op mijn werk heeft zo'n toestelletje gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
bij mij zit die hele navigatie toets los x_X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertb
@ Ch!pY-J

Ik zal je vandaag of morgen even mailen als ik de spullen erbij heb. Het komt inderdaad wel erg veel voor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

babbelbox schreef op 13 februari 2004 @ 17:41:
[...]

Waarom gebruik je niet de op de CD megeleverde Software om een GPRS verbinding met je laptop op te zetten. Werkt bij mij goed. Je kan ook de nieuwste versie van SDS vinden op My-Siemens
De software meegeleverd bij mij telefoon kent alleen de KPN service provider. En geen telfort. Is er nog andere software die je kunt gebruiken?

[ Voor 55% gewijzigd door Korakal op 14-02-2004 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:38
het tel nummer moet zowieso *99***1# zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

wibblemoo schreef op 14 februari 2004 @ 12:44:
Dat laatste cijfer (1 in het voorbeeld) wisselt.. Het is afhankelijk van welk profiel er is ingesteld bij (menu 9, 6, 5) "mail, java, rms". Het nummer komt overeen met op welke plaats hij staat.
Sheik schreef op 13 februari 2004 @ 18:32:
De volumeknop hapert bij mij ook. Alleen als ik echt hard ga drukken (door ergernis van dat mankement bijvoorbeeld) dan doet ie het soms.
Bij mij dus precies zo, hij doet het nog wel, alleen als je wat doordrukt.. Maar als ik dat vergelijk met hoe dat ging bij mijn S35i, dan weet ik dat die knop het hooguit nog een week tot een maand vol houd.
Aangezien een van mijn favoriete bezigheden o.a. Webwereld en ANP wapsites lezen is (gemiddeld 1-3 keer per week) en ik daar continu de "page down" toets gebruik, zal het voor mij ronduit irritant zijn als die toets het straks helemaal niet meer doet.

Momenteel heb ik nog maar 1 mailtje gehad van iemand die contact op gaat nemen met de consumenten bond ivm garantie betreffende dit product..

edit:
Sigg maar even aangepast :)

[ Voor 3% gewijzigd door jules op 14-02-2004 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spearhead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 19:09
Ik heb ook zo'n S55, en nu zit ik met het volgende:

Ik synchroniseer de telefoon met de contactpersonenlijst in Outlook. In Outlook staat er dan bijvoorbeeld dit:

Land: Netherlands, The
Netnummers: 0123
abonneenummer: 456789

In mijn telefoon wordt dat dan +310123456789

Dit werkt uiteraard niet, immers die 0 van het netnummer moet er uit. Kan ik ergens instellen dat daar mee rekening wordt gehouden, of zal ik al mijn contacts moeten aanpassen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertb
Zow.. Vanmiddag haal ik dus mn kapotte S55 uit mn zak, en jahoor. Toets 2 zat al los nadat 3 kapot was gegaan, maar nu was 2 er dus ook af, en spoorloos :s

Naja, morgen maar ff Siemens bellen voor een RMA nummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geertb schreef op 15 februari 2004 @ 18:24:
Zow.. Vanmiddag haal ik dus mn kapotte S55 uit mn zak, en jahoor. Toets 2 zat al los nadat 3 kapot was gegaan, maar nu was 2 er dus ook af, en spoorloos :s

Naja, morgen maar ff Siemens bellen voor een RMA nummer
Kun je dat rechtstreeks bij Siemens zelf doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paters
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb al een tijdje een SiemensS55. Helaas kreeg ik vandaag de melding dat ik geen conact kan maken met station toen ik mijn adresboek wilde openen. Ik heb alle bestanden van mijn toestel gebackupped op mijn computer en heb toen mijn toestel geformateerd. Nu wil ik mijn adersboek terug zetten maar helaas lukt het niet. M'n toestel wil de adresboek bestanden overschrijven. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Ik heb geen zin om alles weer handmatig in te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Je kunt in de eigenschappen van XTND aangeven welk device de ander kan overrulen, laat dus de pc de telefoon overrulen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paters
  • Niet online
Korakal schreef op 15 februari 2004 @ 22:12:
Je kunt in de eigenschappen van XTND aangeven welk device de ander kan overrulen, laat dus de pc de telefoon overrulen.
hmm...ik heb xtnd net geinstalleerd, maar ik snap het niet helemaal. Ik dacht te simpel en heb gewoon een backup op mijn computer gemaakt van alle mappen die op mijn toestel staan. Ik heb dus op mijn computer nu een map "address book" staan met 3 bestanden ("5f07.adr" "7f07.adr" "9f07.adr"). Ik hoopte dat ik deze bestanden gewoon kon copy pasten naar mijn toestel.
Kun je mij in simpele stappen uitleggen hoe ik mijn adresboek terug kan zetten op mijn toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Oeh, ik heb XTND ook nog niet opnieuw geinstalleerd na verse XP install :P
Uit m'n hoofd zeg ik iets van:
Outlook > Synchroniseren > Synchroniseren (het XTND menu)
dan instellingen, en op de 'geavanceerde instellingen' van contactpersonen klikken. Je kunt dan ergens instellen wat 'ie moet doen bij conflicten. Hier geef je op 'Outlook overruled S55'. Standaard staat 'ie op 'vragen wat te doen'.

[edit]
ow shit.. je toestel is al leeg. Euhm... op dezelfde plek terugzetten in je toestel? Ik heb geen flauw idee, nooit zo gedaan.

[ Voor 15% gewijzigd door Korakal op 15-02-2004 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paters
  • Niet online
jup...m'n toestel is al leeg. Ik heb geen adressen in outlook staan. Ik heb alleen de bestanden die op mijn toestel stonden gesaved. Er stonden 3 .adr bestanden op mijn telefoon. Helaas kan ik deze niet openen in Outlook om zo de adressen er uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Probeer de files anders in een texteditor als notepad te openen? Misschien kun je er zo nog wat uithalen.
Of je download de S55 emulator (voor de link: zie startpost) en gaat daarmee proberen of je ze kunt openen. Geen idee of dat überhaupt kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paters
  • Niet online
Korakal schreef op 15 februari 2004 @ 23:23:
Probeer de files anders in een texteditor als notepad te openen? Misschien kun je er zo nog wat uithalen.
Of je download de S55 emulator (voor de link: zie startpost) en gaat daarmee proberen of je ze kunt openen. Geen idee of dat überhaupt kan.
hmm...ik heb die emulator geinstalleerd....alleen kan ik um nergens terug vinden aangezien je ook geen installatie directory kan aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Hmz, heb iets soortgelijks meegemaakt. Zat een beetje te klooien met m'n telefoon en toen stonden er opeens 2x zoveel adresboek items in. allemaal dubbel. Ik dus alle dubbele geselecteerd en met 1 opdracht proberen te wissen. En op 140/190 stopte (lees crashte) hij. Na uit en aan (ik geloof zelfs dmv batterij eruit te halen) kwam ik erachter dat adresboek defect was... En ja hoor, alles moet je met de hand invoeren als je het niet via SDS of in outlook gebackupped heb..
Zodra je je toestel aan zet, houd hij je adressenboek bestand "bezet" zoals windows dat ook wel eens doet.. Alleen als hij uit staat zou je er dus in theorie bij kunnen. Ergens in deel 2 of 3 heb ik mijn backup problemen / ervaringen beschreven.

Vanwege het feit dat ik nog steeds niet kan syncen met outlook, gebruik ik SDS om mijn adresboek in een gewoon txt bestand te backuppen. Werkt bijna perfect; moet alleen nog de verjaardagen activeren :|.

[ Voor 14% gewijzigd door jules op 15-02-2004 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:24

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

nadat een aantal knopjes van mijn s45i het begeven hebben, heb ik zaterdag bij het officecentre een neue s55 gehaald. die waren daar in de aanbieding. (prijs leek ont zettend scherp, maar kwas ff vergeten dat ze ex btw prijzen in hun folders plaatsen zonder de incl. btw prijzen er bij te melden |:( . any way, ben nu dus ook trotse s55 owner. alleen nog ergens zo'n camera'tje zien te scoren (ook voor weinig :P)

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Mogwai
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-07 06:47
Hee Chipy, heb nu geen zin/tijd om het hele topic door te lezen, maar waarom kan je niet sync'en met Outlook?

Ik kreeg nl. ook een tijd geleden een foutmelding, en heb toen een of ander .reg bestand gedownload, waardoor het nu wel werkt! Misschien een idee voor jou?
Hoor het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paters
  • Niet online
Weet iemand hoe die emulator werkt? Ik heb het geinstalleerd maar ik heb nergens kunnen opgeven waar die het moet installeren. Er staat dus geen icoontje op mijn bureaublad en er is geen nieuwe map in mijn program files bij gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Misschien installeert 'ie niet maar draait 'ie gelijk vanuit het gedownloade bestand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het zo hoor dan kun je beter niet te veel met je telefoon doen. Ik heb geen
zin in losse toetsen :/ Op het moment doet alles het nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Och... ik heb 'm nu (op een paar weken na) een jaar in gebruik; nog geen enkele toets die hapert (laat staan dat er ook maar een los zit). En ik bel er best aardig wat mee, zeker zo'n 5-6 uur in de maand + SMS'en. 'k Heb 'm ook altijd bij me, dus niet dat 'ie niks te lijen heeft :P

Je moet er alleen niet mee gaan gooien enzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 10:21
Vandaag mijn gerepareerde S55 terug gehad. De onderste rij toetsen deed het niet goed, en ook het pijltje naar beneden functioneerde af en toe niet. Afgelopen woensdag heb ik het opgestuurd, en vandaag heb ik de telefoon dus alweer terug! Erg snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paters
  • Niet online
Korakal schreef op 16 februari 2004 @ 11:25:
Misschien installeert 'ie niet maar draait 'ie gelijk vanuit het gedownloade bestand?
maar hoe werkt het dan verder? Ik zou denken dat je een of ander interface zou krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.korakal.nl/got/S55emul.jpg

Dit hoor je te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:31

Nakebod

Nope.

Paters schreef op 16 februari 2004 @ 11:11:
Weet iemand hoe die emulator werkt? Ik heb het geinstalleerd maar ik heb nergens kunnen opgeven waar die het moet installeren. Er staat dus geen icoontje op mijn bureaublad en er is geen nieuwe map in mijn program files bij gekomen.
Heb je wel de develop toolkit geinstalleerd? Die moet je eerst installeren, standaard C:\ , en daarna kan je pas emu installeren, en gebruiken.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenvoorde
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10-09-2024
Ik heb geen knopjes-problemen met mijn S55, maar een kleine BT issue. Omdat ik ook een Nokia 6310i van mijn werk heb, wilde ik een BT headset die op beide toestellen werkte. Het is dus een Jabra BT200 geworden. Opzich zeer tevreden mee, (volgens mij) goeie standby tijd, redelijke geluidskwaliteit en hij ziet er ook nog grappig uit.

Nu gebeurd het wel eens dat de verbinding met de headset wel eens weg valt. Als ik dan opnieuw op het connect knopje druk (op de HS) krijg ik wel weer een verbinding, maar het blijft een vaag probleem. Is dit normaal? Ook gebeurd het wel eens dat ik helemaal geen verbinding kan krijgen met de headset. Een reboot van de headset heeft geen zin, maar na een reboot van de S55 werkt het weer. Lijkt dus aan de S55 te liggen, iemand gelijksoortige ervaringen en een evt. oplossing? Een S55 firmware upgrade maakt iig geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

X-Mogwai schreef op 16 februari 2004 @ 10:17:
Hee Chipy, heb nu geen zin/tijd om het hele topic door te lezen, maar waarom kan je niet sync'en met Outlook?

Ik kreeg nl. ook een tijd geleden een foutmelding, en heb toen een of ander .reg bestand gedownload, waardoor het nu wel werkt! Misschien een idee voor jou?
Hoor het wel.
Ik heb verschillende versies SDS-en geprobeerd. Het verste waar ik tot nog toe ben gekomen met agenda syncen is dat dat XTND connect wel opstart enzo, maar als ie begint met syncen loopt ie vast. Ik kan het process via Windows Task Manager wel stoppen, maar da's natuurlijk niet de bedoeling. Naar mijn mening heb ik wel de juiste com-poort ed ingesteld, omdat het BT symbooltje op m'n foon wel data transfer toont.

Ik heb het al gegooit op een herinstall van XP, maar ben nog bezig om backups te maken :). Bij mij duurd dat een aantal maanden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
S55 gebruikt geen continue verbinding zoals de 6310 dat wel doet... is opzich geen probleem.

Ik heb ook veel problemen met Bluetooth en de S55; icm de Jabra BT200 & HDW-2. Dat de S55 blijft hangen,crashed ed. Veel heb ik niet gebruik gemaakt van bluetooth, dus kan niet met een oplossing komen

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenvoorde
Krypt schreef op 16 februari 2004 @ 13:28:
S55 gebruikt geen continue verbinding zoals de 6310 dat wel doet... is opzich geen probleem.
Opzich niet nee, alleen wel als je midden in een gesprek zit :+
Ik heb ook veel problemen met Bluetooth en de S55; icm de Jabra BT200 & HDW-2. Dat de S55 blijft hangen,crashed ed. Veel heb ik niet gebruik gemaakt van bluetooth, dus kan niet met een oplossing komen
Wat is de HDW-2?

Ik heb zelf ook nog een Logitech Cordless Desktop MX BT en daar wil mijn S55 ook nog wel eens problemen geven (in de mobile phone kit dan). Ook verbindingen die weg vallen.
Maar bedankt voor het delen van je ervaringen. Ik ga Siemens maar eens een mailtje sturen ofzow >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 09:34:
[...]

De software meegeleverd bij mij telefoon kent alleen de KPN service provider. En geen telfort. Is er nog andere software die je kunt gebruiken?
Je kan toch kiezen voor uitgebreide provider instellingen
Vul dan het volgende in:

APN: internet
QoS: 2 0 4 1 2 (204 = NL; 12 = Telfort)
en dus in elk vakje 1 getal

username: o2nl (of telfort werkt denk ik ook wel)
password: password

en dan moet het goed zijn, gebruik het nl zelf ook al tijd zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
HDW-2 is de Nokia BT headset.. same problem als met de Jabra BT200..

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Steenvoorde schreef op 16 februari 2004 @ 13:43:
Ik heb zelf ook nog een Logitech Cordless Desktop MX BT en daar wil mijn S55 ook nog wel eens problemen geven (in de mobile phone kit dan). Ook verbindingen die weg vallen.
Apart? Ik heb de Logitech MX-900, waar ik de Bluetooth hub gebruik voor het connecten van m'n S55. Geen enkel probleem, deed het gelijk. Misschien komt het omdat ik gewoon XTND icm Outlook 2003 gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paters
  • Niet online
Nakebod schreef op 16 februari 2004 @ 13:06:
[...]

Heb je wel de develop toolkit geinstalleerd? Die moet je eerst installeren, standaard C:\ , en daarna kan je pas emu installeren, en gebruiken.
Dank u. stom van me om niet goed te lezen. Ik heb de emulator aan de praat. Wat ik nu wil doen is mijn adresboek openen. Helaas vraagt de emulator om een simkaart. Hoe kan ik dat oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenvoorde
Korakal schreef op 16 februari 2004 @ 14:55:
[...]

Apart? Ik heb de Logitech MX-900, waar ik de Bluetooth hub gebruik voor het connecten van m'n S55. Geen enkel probleem, deed het gelijk. Misschien komt het omdat ik gewoon XTND icm Outlook 2003 gebruik?
De installatie was idd geen probleem, meteen werken. Maar als ik mijn adresboek uitlees via dat mobile phone tooltje wat meegeleverd is, gaat dat 9 van de 10 keer mis (Device has been disconnected during the transfer), dito voor versturen van SMS. SMS lezen/ inbox refreshen gaat (vreemd genoeg) meestal wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Paters schreef op 16 februari 2004 @ 15:27:
[...]

Dank u. stom van me om niet goed te lezen. Ik heb de emulator aan de praat. Wat ik nu wil doen is mijn adresboek openen. Helaas vraagt de emulator om een simkaart. Hoe kan ik dat oplossen?
Even de help lezen :) Uit m'n hoofd was het F7 of F9
Steenvoorde schreef op 16 februari 2004 @ 15:40:
[...]

De installatie was idd geen probleem, meteen werken. Maar als ik mijn adresboek uitlees via dat mobile phone tooltje wat meegeleverd is, gaat dat 9 van de 10 keer mis (Device has been disconnected during the transfer), dito voor versturen van SMS. SMS lezen/ inbox refreshen gaat (vreemd genoeg) meestal wel goed.
Is het gebruik van Outlook icm XTND dan geen optie? Of gewoon de Siemens Data Suite die bij de telefoon werd geleverd (of te downloaden is van de Siemens pagina).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paters
  • Niet online
Korakal schreef op 16 februari 2004 @ 15:43:
[...]

Even de help lezen :) Uit m'n hoofd was het F7 of F9
De help functie is niet geinstalleerd, excuus.

Ik heb mijn adresboek bestanden gekopieeert naar de directory van de emulator. Ook dan krijg ik een fout melding. Met andere woorden mijn adresboek bestand is een beetje gaar. Ik ga nu gewoon een nieuwe maken mbv outlook adresboek.

Korakal, bedankt voor je hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMW761
  • Laatst online: 15-09 10:36
Krypt schreef op 16 februari 2004 @ 13:28:

Check ! ik heb een jabra BT250 en mijn siemens crashed regelmatig als bleutooth aanstaat. Klaagt over interne bleutooth fouten etc.

Ook pakt ie niet altijd de headset als ik met mijn headset wil opnemen of een gesprek wil beginnen met mijn headset.
Als ik bij mijn headset wegloop met de telefoon in mijn hand, dan crashed de telefoon trouwens ook 50% van de keren.

Ik wil heel graag SW 20 proberen alleen siemens biedt die nog niet aan op de site.

Totdat ik bleutooth ging proberen was ik erg tevreden met mijn S55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Dat is bij SW20 helaas niet anders.. Denk dat we moeten wachten op SWxx
Het duurt trouwens wel erg lang voordat SW20 officieel wordt vrijgegeven..

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Mijn officiele SW 20 dateerd van 20-09-2003.
SW 16 werd pas officieel online geplaatst ergens in juli/augustus, terwijl deze dateerde van ergens in mei.

Vreemd dat ze die Firmware niet gewoon online gooien... Ik had hem allang verwacht.. Gelukkig heb ik hem al legaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-08 23:37
bij mij doet m'n volume knop (+) het niet goed meer!
toestel heb ik sinds begin december 2003

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

hoe kan ik zien welke sw versie ik heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

PuckStar schreef op 16 februari 2004 @ 23:20:
bij mij doet m'n volume knop (+) het niet goed meer!
toestel heb ik sinds begin december 2003
Mail me! (zie signature) (s55.defecte.toetsen[at]leend3rs[punt]nl)
Yukkie schreef op 16 februari 2004 @ 23:33:
hoe kan ik zien welke sw versie ik heb?
grrr, is al zovaak langs geweest. Korakal, misschien wat voor in de FAQ?
Hoe kan ik opvragen wat voor firmware (SW versie) mijn toestel heeft?
• Toets in: *#06# gevolgt door linker menu toets (info)
K5l: done (hoewel het basiskennis zou moeten zijn :+)

[ Voor 10% gewijzigd door Korakal op 17-02-2004 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

hmmm, sorry... any way, ik heb dus sw versie 20 op mijn telefoon (jeuj) met als sw date 2003-08-20. p-date staat zeker voor productie datum? dan is mijn telefoon op 25-01-2004 in elkaar geklust :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Ook bij mij gaat er dus al een knopje kapot(er breekt bijna een hoekje af!), terwijl ik mijn toestel pas sinds eind november heb.
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/knopjekapotS55.JPG

Daarnaast crasht mijn telefoon ook regelmatig bij GPRS over de data kabel. (ik zat tijdje geleden dagelijks via gprs 2 uur ofzo online, elke dag wel een keer een crash)

[ Voor 6% gewijzigd door robbertb op 17-02-2004 03:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Heb het één en ander over garanties uitgezocht:

Hier een beetje informatie over garantie, zoals de nieuwe consumenten wet in elkaar steekt:
Binnen de garantieperiode hoeft u niet zelf te bewijzen dat het product buiten uw schuld kapot is gegaan. Als de verkoper of dienstverlener denkt dat het uw schuld is, dan moet hij dit proberen aan te tonen.

Buiten de garantieperiode hebt u nog steeds recht op een deugdelijk product gedurende een bepaalde tijd. Als er nu een probleem ontstaat, dan moet u zelf proberen aan te tonen dat het niet uw schuld is en dat het product te vroeg kapot is gegaan. U kunt hiervoor eventueel een deskundige inschakelen.
Mijn mening zelf is dat het product toch zeker 2 jaar moet meegaan bij redelijk gebruik. Persoonlijke ervaring leerde mij dat een levensduur van 2 jaar voor een mobiele telefoon makkelijk te halen is.

Als de verkoper niet wil meewerken: Bron
Als u eraan twijfelt of de verkoper of dienstverlener zal meewerken, dan kunt u een brief schrijven met daarin een beschrijving van uw klacht. Verder geeft u aan welke oplossing u wilt en binnen welke termijn u een reactie verwacht.

Door het schrijven van een brief maakt u duidelijk wat u wilt, zonder dat u persoonlijk in discussie hoeft te gaan. Bovendien versterkt een brief uw rechtspositie als u er samen niet uitkomt en u het hogerop moet zoeken.

Als het om veel geld gaat, of als u eraan twijfelt of men uw brief wel wil ontvangen, dan kunt u de brief aangetekend versturen. U kunt de brief ook afgeven bij de receptie, de afdeling Klantenservice of bij de kassa en voor ontvangst laten tekenen. Dat is goedkoper.
Wel moet je rekening houden met het toestel en het soort winkel waar je het gekocht hebt: Bron
Wat u mag verwachten van een product hangt af van de volgende zaken:
• het soort product
• de prijs
• het soort winkel
• de toezeggingen van de verkoper
• de informatie in een folder van de fabrikant
Dus bij de Aldi of op de markt zou je bij wijze van spreken op niet al te veel garantie hoeven te rekenen. Bij de Bijenkorf echter zou je in de watten gelegt moeten worden.

Is het product misschien al afgeschreven? Bron
Fabrikanten hebben afschrijvingstermijnen voor hun producten. Deze geven aan hoe lang een product bij normaal gebruik mee moet kunnen gaan. U kunt uw verkoper of de fabrikant van het product vragen naar deze termijn.
Bij mijn eerste commentaar zei ik dat ik zelf 2 jaar met het toestel zou doen, ik heb daar ook mijn 2 jarig contract op afgestemd. Maar voor mij is het niet duidelijk wat de afschrijving van de fabrikant is. Uit een paar posts hierboven van mij (over garantie) is misschien al duidelijk dat Siemens 2 jaar garantie over het hele product wil verlenen, maar maar 6 maanden over het toetsenklaviertje

Reparatiekosten na afloop van de garantie termijn: Bron
Vraag:
De dure mobiele telefoon van mevrouw De Wit doet het na anderhalf jaar opeens niet meer. De verkoper zegt dat hij niets voor haar kan doen omdat er geen garantie meer opzit. Dan had ze maar garantie moeten bijkopen. Heeft de verkoper gelijk?

Antwoord:
Nee, de verkoper blijft verplicht om te zorgen dat ze haar telefoon gedurende een bepaald aantal jaar op een normale manier kan gebruiken. Dat staat los van eventuele fabrieksgarantie of van een bijgekochte garantie.

Uitleg:
Een dure mobiele telefoon die na anderhalf jaar kapot gaat, is geen deugdelijk product. Als mevrouw De Wit een nieuwe telefoon wil, dan kan ze bijbetalen voor de anderhalf jaar dat de telefoon wel goed werkte. Als de verkoper de telefoon niet wil of kan repareren, dan mag ze de telefoon teruggeven en een deel van haar geld terugvragen.

Voorbeeld:
• Uw telefoon kostte 200 euro
• De fabrikant stelt de afschrijftermijn op drie jaar
• Na anderhalf jaar gaat de telefoon kapot
• De helft van de waarde is dus verbruikt
• De verkoper wil hem niet repareren
• De verkoper wil u geen nieuwe telefoon leveren
• U geeft de telefoon terug aan de verkoper
• U hebt dan nog recht op de restwaarde van 100 euro
Wat ik wel jammer vind, is dat je afhankelijk bent van de afschrijvingstermijn van de fabrikant. Ik ga maar eens een mailtje sturen naar Siemens om te vragen wat hun afschrijvingstermijn is bij de S55.

|
|
|
robbertb schreef op 17 februari 2004 @ 03:26:
Ook bij mij gaat er dus al een knopje kapot(er breekt bijna een hoekje af!), terwijl ik mijn toestel pas sinds eind november heb.
[afbeelding]

Daarnaast crasht mijn telefoon ook regelmatig bij GPRS over de data kabel. (ik zat tijdje geleden dagelijks via gprs 2 uur ofzo online, elke dag wel een keer een crash)
Dat mag (beide) natuurlijk niet de bedoeling zijn. Ik vraag me ten eerste af hoe je het voor elkaar hebt gekregen om die #7 toets zo te breken en ofdat je er dan nog wel garantie op hebt.
Over dat crashen, gewoon terug brengen naar de winkel, d'r zal wel iets met het toestel aan de hand zijn. Heb het vermoeden dat je dat met een firmware flash niet op orde kan brengen, maw 't is een hardware matig probleem.. Ik ken maar 1 iemand waar een downgrade van SW 20 naar SW 11/12 (?) goed werkte, SW 16 werkte in zijn geval ook niet.

[ Voor 70% gewijzigd door jules op 17-02-2004 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Ch!pY-J schreef op 17 februari 2004 @ 14:28:
Heb het één en ander over garanties uitgezocht:
[knip]
Dat mag (beide) natuurlijk niet de bedoeling zijn. Ik vraag me ten eerste af hoe je het voor elkaar hebt gekregen om die #7 toets zo te breken en ofdat je er dan nog wel garantie op hebt.
Over dat crashen, gewoon terug brengen naar de winkel, d'r zal wel iets met het toestel aan de hand zijn. Heb het vermoeden dat je dat met een firmware flash niet op orde kan brengen, maw 't is een hardware matig probleem.. Ik ken maar 1 iemand waar een downgrade van SW 20 naar SW 11/12 (?) goed werkte, SW 16 werkte in zijn geval ook niet.
Ik vraag het me ook af hoe die knop 7 zo stuk is gegaan :( Ik heb er niks raars mee gedaan ook niet laten vallen ofzo. Het valt trouwens alleen goed op als het licht aan is van de gsm. Het stickertje is kennelijk nog heel alleen wat eronder zit is doorgebroken :(
Ik heb SW20 erop staan. Hij crasht niet echt maar valt gewoon uit.. of is dat ook crashen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

robbertb schreef op 17 februari 2004 @ 16:53:
[...]

Ik vraag het me ook af hoe die knop 7 zo stuk is gegaan :( Ik heb er niks raars mee gedaan ook niet laten vallen ofzo. Het valt trouwens alleen goed op als het licht aan is van de gsm. Het stickertje is kennelijk nog heel alleen wat eronder zit is doorgebroken :(
Ik heb SW20 erop staan. Hij crasht niet echt maar valt gewoon uit.. of is dat ook crashen :)
Heb je het toestel gekocht met SW 20 erop, of heb je dat zelf erop gezet?

Bij mij crashte hij als volgt:
Na gewoon gebruik reageert hij opeens niet meer. Na een x aantal seconden begint hij op een lage toon hoogte "tuut tuut tuut tuut" geluid te maken. Na ongeveer 20-30 seconden reageert hij weer op drukken op de toetsen, echter het enige wat hij doet is dat het scherm op zwart springt, zoals een oude TV. Het toestel staat dan uit.

Bij mij gebeurde het regelmatig dat ik het toestel in de uit toestand in mijn broekzak aantrof. Ook gebeurde het wel eens dat ik mijn toestel in mijn broekzak het "tuut tuut" geluid hoorde maken. Als ik dan naar het toestel keek reageerde hij nergens op, behalve dat hij dan opeens uitsprong zoals hierboven beschreven.

Bij mij crashte hij op willekeurige momenten. Zomaar in mijn broekzak, liggend op mijn bureau, tijdens het gebruik van het toestel (bladeren in menu's oid), maar niet tijdens het bellen. Wel leek het erop dat hij in de laatste 2 weken dat hij 4 tot 5 keer per dag crashte, dat hij +/- 15 min na een telefoontje crashte. Maar dat soms crashte hij dus ook niet na een telefoontje..

Gewoon terugbrengen voor reparatie, mij lijkt dat je wel redelijk kans maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Ch!pY-J schreef op 17 februari 2004 @ 17:04:
[...]

Heb je het toestel gekocht met SW 20 erop, of heb je dat zelf erop gezet?

Bij mij crashte hij als volgt:
Na gewoon gebruik reageert hij opeens niet meer. Na een x aantal seconden begint hij op een lage toon hoogte "tuut tuut tuut tuut" geluid te maken. Na ongeveer 20-30 seconden reageert hij weer op drukken op de toetsen, echter het enige wat hij doet is dat het scherm op zwart springt, zoals een oude TV. Het toestel staat dan uit.

Bij mij gebeurde het regelmatig dat ik het toestel in de uit toestand in mijn broekzak aantrof. Ook gebeurde het wel eens dat ik mijn toestel in mijn broekzak het "tuut tuut" geluid hoorde maken. Als ik dan naar het toestel keek reageerde hij nergens op, behalve dat hij dan opeens uitsprong zoals hierboven beschreven.

Bij mij crashte hij op willekeurige momenten. Zomaar in mijn broekzak, liggend op mijn bureau, tijdens het gebruik van het toestel (bladeren in menu's oid), maar niet tijdens het bellen. Wel leek het erop dat hij in de laatste 2 weken dat hij 4 tot 5 keer per dag crashte, dat hij +/- 15 min na een telefoontje crashte. Maar dat soms crashte hij dus ook niet na een telefoontje..

Gewoon terugbrengen voor reparatie, mij lijkt dat je wel redelijk kans maakt.
SW20 stond er al op toen ik hem kocht. Heb er zelf niet mee gerommeld. En ik las inderdaad al eerder over jouw problemen met je gsm. Zo erg is het bij mij niet gelukkig. Maar heb al wel eens me telefoon moeten "formateren" omdat hij fuckign traag was geworden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

robbertb schreef op 17 februari 2004 @ 17:55:
[...]

SW20 stond er al op toen ik hem kocht. Heb er zelf niet mee gerommeld. En ik las inderdaad al eerder over jouw problemen met je gsm. Zo erg is het bij mij niet gelukkig. Maar heb al wel eens me telefoon moeten "formateren" omdat hij fuckign traag was geworden :(
Formateren vind ik persoonlijk wel heel erg rigoreus. Was een simpele defragmentatie niet voldoende, icm het verwijderen van overbodige sms-jes, e-maitjes, MMS-jes, adresboek items en andere bestanden?
Ik heb gemerkt dat hij bij een volle SMS inbox idd trager word. Ook het weghalen (en daarna weer terugplaatsen) van het graphfile.cache bestand oid leek er voor te zorgen dat ie langzamer werd.

Gewoon lekker terugbrengen binnen de garantie periode!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wibblemoo schreef op 14 februari 2004 @ 12:44:
Tweakers-vrienden, mijn dank ik groot! Het is me gelukt. Bedankt!! :) :)

Verwijderd

Ik kreeg gisteren trouwens opeens geheugenfouten bij het benaderen van het adresboek :(. Er irritant als je iemand uit het adresboek wilt bellen. Nadat ik de batterij er uit en weer in gedaan had, was het opgelost, maar ik hoop dat ik dit niet vaker krijg :(.

• Freez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-08 09:10
ik heb sinds vandaag de s55, ik zit alleen met 1 dingetje, hoe kan je die lange smsjes uitzetten?
ik wil namelijk gewoon 1 sms per keer kunnen versturen, in het boekje kon ik er niets over vinden, wie kan me verder helpen? :)

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Kan niet :(

gewoon goed op het tellertje letten, hij geeft ook aan bij welke 160char SMS je bent (zolang het tellertje niet op 2 staat is er niks aan de hand :P).

• gwystyl
  • Laatst online: 20:33

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb net ff de instellingen doorgeworsteld, maar ik kan het ook niet vinden. Dat wordt gewoon opletten tijdens het typen van je sms. Rechts bovenin staat nl het aantal tekens wat je nog hebt, net links daarvan met bericht # je bezig bent. Zodra hij overgaat naar een 2e sms verandert de 1 dus in een 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Een lege SMS heeft 760 tekens, zodra je onder de 600 tekens komt, dan bestaat hij uit meerdere sms-en... Daar let ik meestal ook op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nou een nieuwe S55 voor een kennis aangeschaf, maar hoe stel je ook alweer die trilfunctie in.

uiteraard heb ik dit al op alle plekken aangevinkt (profiel, menu --> geluid) maar hij trilt nog steeds niet, er zit SW 11 op.

ik heb zelf ook SW11 kon me nog herinneren dat met die trilfunctie destijds iets was maar weet dus niet meer precies wat.

iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Probeer het ringtone geluid is snoei hard te zetten... Het is een feature dat hij dan moet gaan trillen. Met mijn eerste variant had ik idd ook wat probs met het inschakelen daarvan... Mogelijk eerst een paar keer aan en uit zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat paar keer uit en aanzetten met de functie uit en dan weer aan heeft uiteindelijk geholpen, echt ideaal is het niet maar goed, Quick-Fix :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Uiteindelijk zal je er geen last meer van hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om de IrDA poort / Bluetooth aan te sturen vanuit een java-applet, zodat ik m'n telefoon als afstandsbediening of voor spellen kan gebruiken?

Nee, vanwege veiligheidsaspecten is het aansturen van IrDA / BT niet mogelijk via Java. Er gaan geruchten dat dit ooit wél gaat komen, maar verder dan geruchten is het nog niet gekomen.
Voor de NOKIA is er nu wel een programma te vinden waarmee je de IR als afstandsbediening kan gebruiken. Namelijk TOTAL IR CONTROL (zoiets). Zou het voor de Siemens S55 nu ook op korte termijn beschikbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 13:58:
[...]

Voor de NOKIA is er nu wel een programma te vinden waarmee je de IR als afstandsbediening kan gebruiken. Namelijk TOTAL IR CONTROL (zoiets). Zou het voor de Siemens S55 nu ook op korte termijn beschikbaar zijn?
Lees de FAQ. NEE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet zo blij reageren! zoals je kan zien heb ik het gedeelte uit de FAQ gekopieerd. Daaruit blijkt dat ik de FAQ gelezen heb.

Ik vroeg me alleen af ofdat dit nu ook voor de SIEMENS beschikbaar was. Een FAQ kan immers verouderen.

Jammer dat je zo reageert, je geeft veel waardevolle informatie en ik snap niet waarom jij nu zo dom reageert. Je verlaagt je tot een niveau waarvan er al genoeg rondlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 17:38:
[...]

Niet zo blij reageren! zoals je kan zien heb ik het gedeelte uit de FAQ gekopieerd. Daaruit blijkt dat ik de FAQ gelezen heb.

Ik vroeg me alleen af ofdat dit nu ook voor de SIEMENS beschikbaar was. Een FAQ kan immers verouderen.

Jammer dat je zo reageert, je geeft veel waardevolle informatie en ik snap niet waarom jij nu zo dom reageert. Je verlaagt je tot een niveau waarvan er al genoeg rondlopen.
Sorry dat ik zo "dom" reageer, maar dat krijg je als er keer op keer dezelfde vragen worden gesteld zonder dat deze topics doorgelezen of dat er in gezocht word. Het laatste wat erover geschreven is heb ik geschreven. En dat was dat het niet mogelijk was en dat het wegens veiligheids aspecten momenteel al niet mogelijk was.

maw, die FAQ zoals hierboven is idd verouderd, maar het antwoord blijft hetzelfde...

Een vraag aan mijn kant ofdat jij je excuses van het niet zoeken ook wilt aanbieden aan mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
offtopic:
Ach, opzich vroeg hij enkel naar een 'statusupdate' en had hij het stuk in de FAQ al gevonden. Niets mis mee vind ik, het zou toch kunnen dat het in een volgende SW alsnog mogelijk was? Dat het al meerdere keren in het topic is gevraagd is nu eenmaal een nadeel van al die grote "het grote bladiebla topic" topics, daar doe je weinig aan. Toen ik voor het eerst deel 1 moest lezen om in deel 2 te vragen vond ik het al een heel werk (1000posts), laat staan nu 4 delen.

Heb je eigenlijk al concretere plannen over het volume-toetsje-garantie-plan? Zijn er bijvoorbeeld al veel mensen die zich via dat mail adres aangemeld hebben? Ik heb er volgens mij namelijk niets meer over gelezen, maar blijf het wel interessant vinden. Het is dat mijn toestel er nog niet helemaal last van heeft (je moet wel heeel hard drukken), en ik hem niet graag kwijt ben, maar anders had ik ook meegedaan denk ik.

• silitek
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

FF iets anders. Heb de s55 een half jaar en buiten de volumenknop ( die doet het ook niet meer ) vind ik het een perfecte gsm..toch ben ik overgegaan op de motorola v525...kwa kleurenscherm is tie toch wel _/-\o_ ...en meer.

De siemens heeft wel een kanjer van BT verbinding....v525 minder. Kan via mijn laptop geen verbinding maken met de v525. Dus ik plof alles eerst op de s55 maak niet uit welk bestaand mp3, java's ook al kan dat eigenlijk niet..maar hij zet ze fijnloos door naar de v525. De s55 blijf een winner, jammer dat tie nu nog maar als buffer werkt.

Tubes....It's what make music music!

Verwijderd

Ch!pY-J ik heb de search wel gebruikt. Ik snapte alleen niet zo goed wat je bedoelde met uit veiligheidsoverwegingen. Die zijn bij NOKIA toch hetzelfde? Waarom kan NOKIA het wel dan? Daarom vroeg ik me af ofdat het bij Siemens op korte termijn ook kwam.

Toch bedankt voor je info Ch!pY-J

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Rickbv schreef op 25 februari 2004 @ 22:46:
[...]

offtopic:
Ach, opzich vroeg hij enkel naar een 'statusupdate' en had hij het stuk in de FAQ al gevonden. Niets mis mee vind ik, het zou toch kunnen dat het in een volgende SW alsnog mogelijk was? Dat het al meerdere keren in het topic is gevraagd is nu eenmaal een nadeel van al die grote "het grote bladiebla topic" topics, daar doe je weinig aan. Toen ik voor het eerst deel 1 moest lezen om in deel 2 te vragen vond ik het al een heel werk (1000posts), laat staan nu 4 delen.
offtopic:
Had m'n excusses daarom al aangeboden, maar evengoed, ik heb ze ook stuk voor stuk allemaal door moeten worstelen!
Heb je eigenlijk al concretere plannen over het volume-toetsje-garantie-plan? Zijn er bijvoorbeeld al veel mensen die zich via dat mail adres aangemeld hebben? Ik heb er volgens mij namelijk niets meer over gelezen, maar blijf het wel interessant vinden. Het is dat mijn toestel er nog niet helemaal last van heeft (je moet wel heeel hard drukken), en ik hem niet graag kwijt ben, maar anders had ik ook meegedaan denk ik.
Ik heb nu in totaal 5 reacties gehad. Complete plannen heb ik nog niet, heb het momenteel te druk met m'n studie. En het vage is, ipv de - toets is het nu de + toets die het wat minder doet. De enige conclusie die ik hieruit kan trekken is dat er gewoon vuil onder zit...

Voor die mensen die twijfelen om me te mailen... Mail me gewoon, dan heb ik een indicatie hoeveel mensen er problemen mee hebben. Ik verkoop deze e-mail adressen niet, ik spam je niet, daar heb ik zelfs een gigantische hekel aan. Wel wil ik je op de hoogte houden van eventuele vorderingen, als je daar tenminste niet specifiek bezwaar tegen maakt.
Tsja, ik wil hem aan de ene kant ook niet kwijt omdat ik het een handig toestel vind. Het enige minpunt is die toetsen icm met dat 2 jarige contract dat ik heb..
silitek schreef op 26 februari 2004 @ 09:12:
FF iets anders. Heb de s55 een half jaar en buiten de volumenknop ( die doet het ook niet meer ) vind ik het een perfecte gsm..toch ben ik overgegaan op de motorola v525...kwa kleurenscherm is tie toch wel _/-\o_ ...en meer.

De siemens heeft wel een kanjer van BT verbinding....v525 minder. Kan via mijn laptop geen verbinding maken met de v525. Dus ik plof alles eerst op de s55 maak niet uit welk bestaand mp3, java's ook al kan dat eigenlijk niet..maar hij zet ze fijnloos door naar de v525. De s55 blijf een winner, jammer dat tie nu nog maar als buffer werkt.
Zonde dat je alleen die BT gebruikt. En ja, oke, het scherm had wat beter gemogen op het toestel ;)
Wel een duur toestel om hem alleen als BT buffer te gebruiken!
Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 09:22:
Ch!pY-J ik heb de search wel gebruikt. Ik snapte alleen niet zo goed wat je bedoelde met uit veiligheidsoverwegingen. Die zijn bij NOKIA toch hetzelfde? Waarom kan NOKIA het wel dan? Daarom vroeg ik me af ofdat het bij Siemens op korte termijn ook kwam.

Toch bedankt voor je info Ch!pY-J
Helaas kan ik het zo snel ook niet meer vinden. Ik ben een hele handige bookmark kwijt van iemand die een search pagina had gemaakt waarmee je op GoT kon zoeken. Wel weet ik dat het antwoord stond op de developer site van Siemens. Maar die site ben ik dus ook kwijt in m'n bookmarks :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_Grover
  • Laatst online: 30-08 09:46

Super_Grover

Gaat niet.......bestaat niet!!

Ik heb uiteraard ook een S55, nu een maand of 8, tot een maand geleden nooit problemen mee gehad!

De knopjes 1 en 2 hebben inmiddels losgelaten en het volume knopje aan de zijkant reageert erg slecht!
Ik heb gewoon door kunnen sms'sen zonder die knopjes maar 2 weken gelden begon hij erg raar te doen. Als ik in een sms een spatie wilde typen, sprong de cursor 2 plaatsen terug en gaf een enter.... Niet altijd, maar wel verschrikkelijk irritant.
Sinds gister krijg ik de tel helemaal niet meer aan de praat. De batterij was leeg en ik steek hem in de oplader en ik zie rechtsboven in het scherm dat de batterrij oplaadt, ik wacht een paar minuten en zet m aan. Dat ging, maar kon vervolgens geen enkele toets gebruiken, geen pincode intoetsen en ook niet uit zetten. Dus batterij eruit, en opnieuw aanzetten, ja dag, sinds gister reageert ie nergens meer op, je ziet zelfs niet meer het oplaad icoontje......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

2x de #1 toets in een SMS is een enter, maar dat is nog geen reden om 2 tekens terug te gaan...

Gewoon terugbrengen en je garantie op eisen. Dit is wel een heel vaag probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Welk kleurtype is die S55 uit de startpost? die lijkt anders of hoe zit t ? hebben alle S55 blauwe led's ook :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
g00fy schreef op 01 maart 2004 @ 11:18:
Welk kleurtype is die S55 uit de startpost? die lijkt anders of hoe zit t ? hebben alle S55 blauwe led's ook :?
Die in de startpost is volgens mij gewoon het standaard type Artic Blue. Verder zijn de leds niet echt blauw hoor, zal wel door de foto komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Yupz, artic blue.. Die toetsen zien er eerder wit uit..

Defecte toetsen update

Heb vandaag maar eens gebeld met de Orange helpdesk. Zij willen/kunnen mij alleen hetzelfde type toestel aanbieden of het huidige laten repareren.

Ik zal eens bellen met mijn verzekeringmaatschappij over deze zaak. Eens kijken ofdat ik m'n rechtsbijstands verzekering eindelijk eens kan gebruiken. Blijkbaar loop ik gewoon tegen een muur op iedere keer, terwijl ik verder geen idee heb wat mijn rechten en plichten zijn in deze zaak...

[update 2]
Jammer, rechtsbijstandsverzekering wil niet bijspringen... Heb het Orange contract vorig jaar al afgesloten, terwijl die rechtsbijstandsverzekering pas van het begin van dit jaar is...
Wel heb ik wat adviezen gehad:
Brief naar verkoper sturen met het probleem, voorstel en ook een reactie termijn (een minimaal te eisen reactie termijn is al binnen 10 werkdagen). Als "dwang middel" zou ik kunnen gebruiken het ontbinden van het contract, maar daarvoor moet ik nog wel even de voorwaarden van Orange doornemen...
Wel vraag ik me af ofdat ik m'n nummer dan nog behoud :X

Ik hoop dat ik de Siemens S55 probleem gevallen hiermee kan helpen. Hebben anderen wellicht al wat anders gevonden?

[ Voor 41% gewijzigd door jules op 01-03-2004 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
g00fy schreef op 01 maart 2004 @ 11:18:
't is mijn eigen S55, gewoon standaard Arctic Blue idd.
Waar zie jij blauwe LED's? Die achter de toetsen zijn wit en de wallpaper is blauw :Y) Misschien door het lampje dat ik eronder heb gezet? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schuit24
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-06 20:09
Help, ik heb zoals natuurlijk ook een S55. Nu heb ik een Toshiba Libretto tje gekocht, met infra rood. Als ik deze auto-detect zet herkend hij netjes een S55. Maar moet ik hem nu echt S55 drivers geven, of moet ik hem als standaard modem instellen?
Ik wil hem NIET OVER GPRS, maar als gewoon inbel modem gaan gebruiken voor een btje mail binnen halen?
Iemand
Tips?
Ik draai W98 SE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Waarom probeer je het niet gewoon met de standaarddrivers als je zelf die suggestie al noemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand al sw 90 geprobeerd op s55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 22:24:
iemand al sw 90 geprobeerd op s55
Ik dacht ff die gozer is niet goed, FW 90 !!! 8)7 8)7
Heb meteen ff gekeken op club-siemens.net, en ook daar werd versie 90 aangekondigd, met een linkje om de versie te downloaden van www.my-siemens.com.
Niet stil gezeten bij Siemens denk ik.
Heb 'm net binnen, en meteen maar ff updaten.
Snel reactie op de veranderingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Ik zie eerlijkgezegd 0,0 veranderingen t.o.v. FW16 die ik had :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Welke talen zijn er beschikbaar binnen SW90?

Het is versie 0101, dwz dat er zeer waarschijnlijk ook naast Engels ook Duits, Frans, Nederlands & Italiaans erin zit. Kan iemand dit bevestigen?
Versie is van 18-11-03.. Is technisch gezien al een oudje ;) Vreemd dat SW 20 nooit officieel online gekomen is. Heb er geen noemenswaardige problemen mee gehad :)

[ Voor 93% gewijzigd door jules op 02-03-2004 13:08 ]

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste